Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is EA:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UVpVSSd.png

Meer hoef ik er niet over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:25:
[...]

Hoge bomen vangen veel wind ...

Daarbij zie je weer hele andere geluiden als je kijkt naar je mede tweakers en de awards van 2016.
Dat is nonsens. Ze hebben een paar goede spelmakers opgekocht en hun franchise de nek omgedraaid.
Kijk naar Bullfrog, top games. Overname door EA. Zelfde is voor Westwood. Utter shit. Zo zijn er nog een paar te noemen. Elke keer als EA een overname doet huilt de game wereld.
Natuurlijk maken ze ook mooie games. Voor sommige is Mass Effect en de BF een serie een mooie reeks, maar verder is het veelal troep.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turanmegil
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 09:40
Ik denk dat ondersteuning van EA alleen maar kan helpen met de switch. FIFA verkoopt toch altijd erg veel. Ben wel erg benieuwd of er een Frostbite versie voor Switch development is. Ze moeten nu al rekening houden met zwakkere PC's en er zit een (al dan niet custom) nvidia GPU in de switch. FIFA 18 zal het uit moeten wijzen

[ Voor 31% gewijzigd door Turanmegil op 07-02-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bepaald zelf wat je wel of niet koopt.

Nintendo verkoopt al 30 jaar dezelfde games keer op keer, die je steeds opnieuw mag betalen.
En dat zijn niet eens uitbreidingen maar originele games met een size van 128-4096 KB ... Value for money ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
als ik kijk naar origin of zelfs naar de EA vault, dan denk ik dat er genoeg te beleven is met EA spul. Maar smaken verschillen. Het lijkt me dat het we het met zijn alleen eens kunnen zijn dat als EA de switch gaat supporten met goede games (dat mogen best aangpaste ports zijn imho, als ze er dan ook maar daadwerkelijk iets goeds van maken, net zoals konami met pes op de wii gedaan had bijvoorbeeld) dat dit een goede zaak is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Turanmegil schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:32:
Ik denk dat ondersteuning van EA alleen maar kan helpen met de switch. FIFA verkoopt toch altijd erg veel. Ben wel erg benieuwd of er een Frostbite versie voor Switch development is. Ze moeten nu al rekening houden met zwakkere PC's en er zit een (al dan niet custom) nvidia GPU in de switch. FIFA 18 zal het uit moeten wijzen.
Ik weet dat de Forstbite Engine het erg goed doet op mindere PC's. Mijn PC zelf is al een aantal jaar oud en draait BF1 goed. Het zou een mooie engine kunnen zijn voor de Switch. Het feit dat Fifa ook voor de Switch komt zou er op kunnen duiden dat de port al gemaakt is.
DICE kennende zullen ze dit wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik geef een Frostbite engine voor de Switch ook wel een kans. Al is het alleen maar omdat ze vast al van plan zijn om een ARM-versie te onderhouden voor de mobiles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Zelf vind ik dat EA niet bijzonder slechte games maakt, het probeem zit hem meer in de eindeloze DLC die ze voor elke game uitgeven die min of meer benodigd is om een volle game te krijgen en sommigen een kleine cosmetische aanpassing is met de volle mep van 10€.

Als ze dat zouden laten vallen en wat DLC gewoon gratis erin proppen dat benodigd is om de game volledig te maken uit fan service dan ben ik bereid nog games te kopen van EA en de cosmetische aanpassingen te betalen als de prijs normaal is (zo rond de 3€ a 4€).

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online
hrmm ik ga zeker niet zeggen dat EA mijn favo publisher is (als ouwe pes fan ben ik zelf lichtelijk anti FIFA ;) ), en ik ga er volledig in mee dat ze dlc misbruiken om ons als gamers uit te melken. Maar..zijn ze daar alleen in? Volgens mij is dlc gewoon een business concept wat meer uitgevers ge/misbruiken. Met de witcher 3 heb je een heel mooie voorbeeld van hoe het ook kan, maar das meer de uitzondering dan de regel. Oh en Nintendo heeft het met Mariokart 8 ook wel aardig gedaan geloof ik. al hoewel de meningen daar over verdeeld zijn.......? Of iig waren in het wii u topic hier?

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 07-02-2017 15:11 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OttomaansKind
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-09-2023
Het is officieel: de switch is overal in Nederland uitverkocht. Want wehkamp heeft em ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EA staat bij mij op de zwarte lijst na wat ze met SimCity gedaan hebben. Voor mij moeten ze eerst wat goodwill weer opbouwen voordat ik een EA-titel overweeg.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
OttomaansKind schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:45:
Het is officieel: de switch is overal in Nederland uitverkocht. Want wehkamp heeft em ook niet meer
Met wat geluk zijn er genoeg Tweakers die er 2/3 besteld hebben om er zeker van te zijn DAT ze er een krijgen. Die gaan natuurlijk op marktplaats voor het dubbele vraag een aanbod zodat een Tweaker hem alsnog voor een normale prijs kan overnemen of retour zodat er weer voorraad is.

Ik heb er ook 2 gereserveerd (voor het geval dat er 1 niet leverbaar zou zijn alsnog en/of DOA)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
RayNbow schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:45:
EA staat bij mij op de zwarte lijst na wat ze met SimCity gedaan hebben. Voor mij moeten ze eerst wat goodwill weer opbouwen voordat ik een EA-titel overweeg.
Het is dat ik SimCity gewonnen heb bij Tweakers anders had ik mijn geld terug gevraagd als ik hem had gekocht. Wat een deceptie was dat zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:09:
hrmm ik ga zeker niet zeggen dat EA mijn favo publisher is (als ouwe pes fan ben ik zelf lichtelijk anti FIFA ;) ), en ik ga er volledig in mee dat ze dlc misbruiken om ons als gamers uit te melken. Maar..zijn ze daar alleen in? Volgens mij is dlc gewoon een business concept wat meer uitgevers ge/misbruiken. Met de witcher 3 heb je een heel mooie voorbeeld van hoe het ook kan, maar das meer de uitzondering dan de regel. Oh en Nintendo heeft het met Mariokart 8 ook wel aardig gedaan geloof ik. al hoewel de meningen daar over verdeeld zijn.......? Of iig waren in het wii u topic hier?
Het is vaak commentaar met oogkleppen op.
Idd MK8 is een mooi voorbeeld met tot 2x toe DLC op de WiiU en op de Switch brengt men exact dezelfde game uit incl. DLC en een arena en wat characters en dan is het helemaal top.

Ook het herkauwen van bejaarde Nes en Snes titels wordt al gedaan voor de term DLC uberhaupt bestond.
Maar dit mag je hier niet zeggen want dan ben je een basher of troller.

Mensen bepalen zelf wat ze aanschaffen of niet, te duur of geen zin in, prima dan doe je dat niet.
Heb liever EA met veel games en dus ook wat rommel en de nodige uitbreidingen als na 2 maand een game te hebben uitgespeeld en dan 4jaar moeten wachten op een vervolg en daarna van verveling weer de jaren 90 open te moeten trekken.

EA zou een ware aanwinst zijn op de Switch .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:38
Persoonlijk hoop ik, dat EA het óf goed doet, of niet.

Ik heb 10x liever een super mario sports footie met minder diepgang maar hoge funfactor ipv een light-versie van een fifa18 in vergelijking met de andere current-gen-concoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25

cronixx

krieuw

Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:56:
[...]

*knip*

EA zou een ware aanwinst zijn op de Switch .......
Dat is zondermeer waar, er zijn VEEL mensen die de games van EA spelen, als deze mensen voor deze games ook op de Switch terecht kunnen zou dit prima zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:09:
hrmm ik ga zeker niet zeggen dat EA mijn favo publisher is (als ouwe pes fan ben ik zelf lichtelijk anti FIFA ;) ), en ik ga er volledig in mee dat ze dlc misbruiken om ons als gamers uit te melken. Maar..zijn ze daar alleen in? Volgens mij is dlc gewoon een business concept wat meer uitgevers ge/misbruiken.
Het gaat met name om de manier waarop, denk ik dan. Dragon Age Inquisition DLC is nog steeds obsceen duur, met al die DLC betaal je gemakkelijk 3-4x de prijs van het spelletje. De DLC voor ME3 was ook vrij debiel. Een essentiele area (Omega) uit ME2 is DLC-only geworden... wtf. Dan kijk ik naar een Fallout NV / 4, en daar kun je alles voor 2 tientjes binnenharken, terwijl het originele spel prima speelbaar is en qua verhaal niet een gatenkaas is omdat je de DLC niet koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turanmegil
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 09:40
Nog maar iets meer dan 3 weken en er is nog geen duidelijkheid over de virtual console op de Switch, het OS of wat de BotW amiibo doen (behalve dat ze er tof uitzien).

Het lijkt bijna alsof Nintendo zeker wilt weten dat er geen ruis is wat de boodschap betreft. Het is een console die je mee kan nemen. Echter alles buiten dat concept is nog in nevelen gehuld. Vraag me af of er voor release nog iets bekend gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:03:
[...]
Het gaat met name om de manier waarop, denk ik dan. Dragon Age Inquisition DLC is nog steeds obsceen duur, met al die DLC betaal je gemakkelijk 3-4x de prijs van het spelletje. De DLC voor ME3 was ook vrij debiel. Een essentiele area (Omega) uit ME2 is DLC-only geworden... wtf. Dan kijk ik naar een Fallout NV / 4, en daar kun je alles voor 2 tientjes binnenharken, terwijl het originele spel prima speelbaar is en qua verhaal niet een gatenkaas is omdat je de DLC niet koopt.
Tsja dat klinkt idd niet best. Vooral je mass effect 2voorbeeld. Ze mogen van mij dlc an sich zo duur maken als ze willen, mits het geen verplichting is.
Geen idee of je bij zulke games niet beter af bent met een 'goty' editie. Maar eens het is allem shady en irritant.

Ik kijk echter vooral naar ubisoft, volgens mij zijn die ook wel schuldig aan deze praktijken....?

Moet toegeven dat ik zelf bar weinig dlc heb/haal. Vind het erg fijn dat de dlc van sf5 bestaat uit achtergronden, pakjes (geef ik bar weinig om) en extra chars. Die wil ik wel graag, maar daar genoeg te spelen kan je dit alles ook vrijspelen. Tsja dan kan je er helemaal niet over klagen toch?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRoNiXX schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:57:
[...]

Dat is zondermeer maar, er zijn VEEL mensen die de games van EA spelen, als deze mensen voor deze games ook op de Switch terecht kunnen zou dit prima zijn!
Precies ... Dat kan andere 3rd party aansporen om hetzelfde te doen.
Wat sommigen hier vergeten is dat je software niet hoeft te kopen, die keuze is vrij.

Koop ik weleens DLC ? Ja soms, met name als er scherpe aanbiedingen zijn koop ik voor een paar euro de grote DLC paketten zonder blikken of blozen mits de game me nog boeit natuurlijk.
Met name de Playstore heeft regelmatig grote kortingen in combo met PS+.
Dit maakt DLC een stuk aantrekkelijker en kan je fave game dan voor een paar knaken weer een tijdje leuk opfleuren.

[ Voor 30% gewijzigd door Bomberman71 op 07-02-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:22:
[...]

https://www.thetoptens.com/worst-video-game-developers/

Maar de laatste EA titel die niet 100% crap was.. euhm.. ik kan me er geen bedenken.
DeadSpace series
Burn out series
The Saboteur
Dante's inferno

EA heeft idd veel betaalde DLC maar ze zijn nog niet zo erg als bv C(r)apcom die jou voor versleutelde content laat betalen die gewoon op op je disc staat.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:05:
[...]

Precies, hate it or love it maar de engine waar het al jaren op draait gaat de Switch niet trekken. We weten dat allemaal.
Hier wordt toch gesproken over full support voor de unreal 4 engine en unity.

https://mynintendonews.co...e-mastered-unreal-engine/

Met de engine kan je een pc game makkelijk aanpassen voor de switch. Kost weinig moeite en resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:07:
[...]

Is natuurlijk onzin .. Als ze crap maken hadden ze niet meer bestaan.
Het meeste dat wat ze maken is mischien niet jouw smaak maar dat is niet direct crap.
In de genres waarin ze mee doen maken ze doorgaans de absolute top titels.
De enige reden waarom EA nog bestaat is dat ze alle licenties op sporten opkopen en daar flut games op maken die fans van een sport toch kopen. Als je echt van mening bent dat er goede EA titels zijn, noem er eens een paar. Ik ben erg nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik voorspel dat we bij release nog helemaal geen Virtual Console op de Switch krijgen. Ik denk dat de Switch bij release een heel kaal en basic OS heeft.

Na de zomer komt een grote systeemupdate die de VC toevoegt en het systeem verder geschikt maakt voor alle features van dat nieuwe betaalde Nintendo-online gebeuren.

Als je kijkt naar de screenshots van het hoofdmenu van de Switch, dan zie je daar geen friend list en andere sociale features. Als alles klaar was dan zou dat er ongetwijfeld bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turanmegil schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:11:
Nog maar iets meer dan 3 weken en er is nog geen duidelijkheid over de virtual console op de Switch, het OS of wat de BotW amiibo doen (behalve dat ze er tof uitzien).

Het lijkt bijna alsof Nintendo zeker wilt weten dat er geen ruis is wat de boodschap betreft. Het is een console die je mee kan nemen. Echter alles buiten dat concept is nog in nevelen gehuld. Vraag me af of er voor release nog iets bekend gemaakt wordt.
Nintendo is heel geleidelijk informatie aan het loslaten, dus dat moet wel goedkomen denk ik. Desnoods zie je het 3 maart :)

Verder zal het niet de eerste keer zijn dat Nintendo een "soft" launch doet, maw. gewoon online gooien zonder eerdere aankondigingen.
BlackMage schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:36:
Ik voorspel dat we bij release nog helemaal geen Virtual Console op de Switch krijgen. Ik denk dat de Switch bij release een heel kaal en basic OS heeft.

Na de zomer komt een grote systeemupdate die de VC toevoegt en het systeem verder geschikt maakt voor alle features van dat nieuwe betaalde Nintendo-online gebeuren.

Als je kijkt naar de screenshots van het hoofdmenu van de Switch, dan zie je daar geen friend list en andere sociale features. Als alles klaar was dan zou dat er ongetwijfeld bij staan.
VC denk ik wel, maar voor de social features zal je moeten wachten op de officiële launch van de betaalde online diensten, verwacht ik. Of het zit verborgen onder het account scherm, gezien je meerdere accounts kan koppelen en dus ook meerdere friendlists hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan klagen over EA wat je wilt, Battlefield is een steengoede serie.

Ik hoop van harte dat voor mensen die alleen een Nintendo in huis hebben, ze Battlefield 1 naar de Switch porten. Fantastische game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
init6 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:36:
[...]

De enige reden waarom EA nog bestaat is dat ze alle licenties op sporten opkopen en daar flut games op maken die fans van een sport toch kopen. Als je echt van mening bent dat er goede EA titels zijn, noem er eens een paar. Ik ben erg nieuwsgierig.
Dit noem ik pas Trollen ...

Zo even in 1/1000 seconde denk tijd:

Battelfield
Titanfall
Fifa
Need for Speed

Ja ik weet het, je zult het helemaal niks vinden en dat is goedrecht, maar in dat genre zijn het absolute toppers.
Als echte gamer weet je zoiets, ook al is het niet je smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:45:
Je kan klagen over EA wat je wilt, Battlefield is een steengoede serie.
Nee, Battlefield is goedverkochte serie omdat EA bakken met geld stopt in het creëren van een hype. Dat wil nog niet gelijk zeggen dat het dan een goede game is.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 07-02-2017 16:49 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:47:
[...]

Nee, Battlefield is goedverkochte serie omdat EA bakken met geld stopt in het creëren van een hype. Meer is het niet.
En waarom is het dan niet steengoed ?
Kom eens met daadwerkelijke feiten. Wat is er slecht aan de game ?

Juist ja, je weet het niet want je loopt mee met andere dissers omdat het geen Nintendo game is en je hebt 0 minuten game time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Zeror

Wat een onzin. Ik ben ingestapt bij Bad Company 1 en heb tot nu toe van elk deel genoten, net als veel van mijn (online) vrienden. De game waar ik per deel honderden uren in heb zitten.
Tevens zijn de reviews van de serie prima in orde, dus roepen dat Battlefield een hype is die 16 jaar duurt is natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turfschipper schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:36:
[...]

Hier wordt toch gesproken over full support voor de unreal 4 engine en unity.

https://mynintendonews.co...e-mastered-unreal-engine/

Met de engine kan je een pc game makkelijk aanpassen voor de switch. Kost weinig moeite en resources.
Ja in theorie, het is niet zo dat alles er hetzelfde en smooth werkend uit komt.
Als dat wel zo was dan was er voor kerst een 175 extra titels line up want er zijn zat games om te porten.

Niets is wat het lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Zeror schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:47:
[...]

Nee, Battlefield is goedverkochte serie omdat EA bakken met geld stopt in het creëren van een hype. Dat wil nog niet gelijk zeggen dat het dan een goede game is.
Nou.... ik vind EA echt een walgelijk bedrijf. Maar Battlefield 1 is gewoon een top game hoor. Niet perfect, er valt genoeg op aan te merken.

Maar het product is af, ziet er zeer goed uit, het geluid is megavet en het speelt als een tierelier, 24-7 volle servers.

Dus ben het niet met je eens hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:58:
[...]

Ja in theorie, het is niet zo dat alles er hetzelfde en smooth werkend uit komt.
Hoe weet jij dat dan? Jij had het over glazen die halfvol zijn, maar die van jou zijn altijd al helemaal leeg nog voordat ook maar 1 iemand zeker weet hoe het zit.

Voorlopig weten we alleen dit; Nintendo beweert dat je de unreal games prima kan porten naar de switch, en jij denkt van niet.

Verder weten we helemaal niks nog.

[ Voor 17% gewijzigd door Turfschipper op 07-02-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:49:
[...]

En waarom is het dan niet steengoed ?
Kom eens met daadwerkelijke feiten. Wat is er slecht aan de game ?
Ok dan: De meeste delen zitten op launch day vol bugs en glitches en zijn soms zelfs geeneens speelbaar, ook de single player campaign is schandalig kort...

...moet toegeven dat ik wel heb kunnen genieten van de spin off serie; Bad company

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31
Ik zie veel te vaak bij games als Battlefield en Call of Duty (van Activision) dat er een enorme hype gecreëerd wordt rondom de game. Iedereen leeft er naartoe, maar als je kijkt na een paar maanden is die populariteit aardig ingestort. EA en Activision boeit het dan niet meer, want de centjes hebben ze al binnen. Op dat moment begint de opbouw naar de volgende hype nieuwe game en wordt het riedeltje gewoon herhaald.
Ze creëren een melkkoe en laten die vervolgens langzaam, door de jaren, doodbloeden. En dat boeit ze niet, want dan hebben allang een kudde nieuwe melkkoeien.
En dat betekent echt niet dat zo'n game dan gelijk slecht is ofzo. Helemaal niet, maar je weet gewoon van te voren dat de levensduur niet erg lang is bij zo'n game uit die serie terwijl wel zo'n titel helemaal uitgeknepen wordt. Je betaald je blauw aan de game, season passes, dlc's etc... En hoe lang speel je het? 1 jaar? Anderhalf jaar? Best duur spelletje dan al zeg ik het zelf.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:37:
VC denk ik wel, maar voor de social features zal je moeten wachten op de officiële launch van de betaalde online diensten, verwacht ik. Of het zit verborgen onder het account scherm, gezien je meerdere accounts kan koppelen en dus ook meerdere friendlists hebt.
De friendlist staat bij de Wii U en de 3DS ook in het "hoofd" menu. Dus dan vind ik het vreemd dat het bij de Switch ineens verstopt zou zitten. Maar wie weet, ze kunnen er eerst ook een tile in het spel-selectie scherm van maken. Maar ik denk het niet, ik denk dat het simpelweg niet kan bij release. Daarom hebben we het nog nergens gehoord of gezien.

Idem met de VC eigenlijk. Maar daar hebben we ook al precedent voor. De Wii U had ook geen eigen VC bij release, alleen in de Wii modus. De 3DS ook niet.

We horen er gewoon niks over omdat geen nieuws beter is als negatief nieuws. Al zou dat nu niet meer zoveel uitmaken. De pre-orders die worden gecanceld door het ontbreken van deze features bij release worden wel door iemand anders gekocht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:02:
[...]

Ok dan: De meeste delen zitten op launch day vol bugs en glitches en zijn soms zelfs geeneens speelbaar, ook de single player campaign is schandalig kort...

...moet toegeven dat ik wel heb kunnen genieten van de spin off serie; Bad company
Ok, het is officieel ... jij weet er niks van.
De single camp. Is helemaal niet schandalig kort ..... 8)7

Bugs en glitches ? Noem eens een game van die orde die dat niet heeft.
We zullen praten na de launch van de Switch en kijken of er patches zijn ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Zeror, ben het grotendeels wel met je eens, alleen vergeet je 1 belangrijk punt:

Een melk koe kan ook gewoon heel leuk, goed en vet zijn..... En in dat geval maakt het mij persoonlijk niet uit of dat elk jaar uitgemelkt wordt. Is het vet? Ok, meer van het zelfde dan, graag zelfs.

Daarom vind ik waarschijnlijk 2D marios nog steeds zo leuk, en kan niet wachten op de switch mario 2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:08:
[...]

Ok, het is officieel ... jij weet er niks van.
De single camp. Is helemaal niet schandalig kort ..... 8)7

Bugs en glitches ? Noem eens een game van die orde die dat niet heeft.
We zullen praten na de launch van de Switch en kijken of er patches zijn ...
Een single player campaign in een FPS van 4-6 uur is gewoon kort, erg kort..

Street Fighter kraak je af omdat de PS4 versie wat problemenen kende in het begin terwijl je Battlefield; een serie die day one patches (als ze er uberhaubt day one al zijn ipv weken later) bekant heeft uitgevonden de hemel in prijst.

Meten met 2 maten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:03:
Ik zie veel te vaak bij games als Battlefield en Call of Duty (van Activision) dat er een enorme hype gecreëerd wordt rondom de game. Iedereen leeft er naartoe, maar als je kijkt na een paar maanden is die populariteit aardig ingestort. EA en Activision boeit het dan niet meer, want de centjes hebben ze al binnen. Op dat moment begint de opbouw naar de volgende hype nieuwe game en wordt het riedeltje gewoon herhaald.
Ze creëren een melkkoe en laten die vervolgens langzaam, door de jaren, doodbloeden. En dat boeit ze niet, want dan hebben allang een kudde nieuwe melkkoeien.
En dat betekent echt niet dat zo'n game dan gelijk slecht is ofzo. Helemaal niet, maar je weet gewoon van te voren dat de levensduur niet erg lang is bij zo'n game uit die serie terwijl wel zo'n titel helemaal uitgeknepen wordt. Je betaald je blauw aan de game, season passes, dlc's etc... En hoe lang speel je het? 1 jaar? Anderhalf jaar? Best duur spelletje dan al zeg ik het zelf.
Jij bent meer bezig met het bedrijf dan met de games.
Wat boeit het bedrijf nou, het gaat om de content.

Hype ? En Zelda en Mario hebben dat niet ? Je ziet zelfs mensen leip doen omdat er een Mario render te zien is van een game die over 10 maanden komt. En meiden die huilen omdat link op een paard rijd met zonsondergang ....

Melkkoe ? Hoezo, de beste games ter wereld draaien al meer als 2 decennia mee. Zelda en Mario .
Kijk eens naar Sonic, zelfs op vele platformen al geen onbekende meer en daar hoor ik je niet over.

Levensduur slecht ? Voor het geval je het niet wist. Tegenwoordig spelen mensen online, met elkaar en tegen elkaar.
Ik durf te wedden dat de game langer boeit dan Zelda nadat je die hebt uitgespeeld.
Season passes en andere extra's zijn optioneel. De basic game speelt nog steeds en aan gamers geen gebrek.

Wat een onzin allemaal. Lijkt meer op afgunst .... Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:15:
[...]

Een single player campaign in een FPS van 4-6 uur is gewoon kort, erg kort..

Street Fighter kraak je af omdat de PS4 versie wat problemenen kende in het begin terwijl je Battlefield; een serie die day one patches (als ze er uberhaubt day one al zijn ipv weken later) bekant heeft uitgevonden de hemel in prijst.

Meten met 2 maten ;)
Je weet niet waarover je praat jongen .. SF deed de multiplayer het helemaal niet.
Bij BF1 waren er helemaal geen major fails .. enne de patches bij SF duurde maanden voordat het op de rit was en dat veroordeel ik.

Mischien merk je het, ik bedek niks met de mantel der liefde, als iets slecht is op PS4 zeg ik dat ook.
En BF1 is gewoon een top game.
De single player was top en voor de meesten lang zat want daarna begint het pas.

Maar goed, jij hebt gelijk en de rest van de wereld is gestoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:33:
[...]
EA heeft idd veel betaalde DLC maar ze zijn nog niet zo erg als bv C(r)apcom die jou voor versleutelde content laat betalen die gewoon op op je disc staat.
Oi! laat jij die ouwe koeien even in de sloot ;)
Dat hebben ze een keer geflikt (SFxT) en daarvoor zijn ze, geheel TERECHT, laat daar geen twijfel over bestaan, door het slijk getrokken.

Maar tot nu toe houden ze woord, 1 versie sf5 en als je niet wil, hoef je geen cent aan dlc uit te geven. Mooi geval van een dev/publischer die van zijn fouten geleerd heeft.

Heb sinds deel 1 amper gespeeld maar van wat ik hier en daar vluchtig lees/zie is RE7 ook een topper.

Ultra sf2 op switch vind ik dan wel weer beetje jammer, maar an sich ook wel begrijpelijk gezien fighting games normaliter een niet super populair/mainstream genre is, en de seriezere spelers die het wel kopen vaak picky zijn qua controllers (al hoewel hori geloof ik al wel een switch fight stick had aangekondigd).
Als usf2 toch een succes is dan volgen er wel meer capcom fighters (en daardoor mogelijk ook andere zoals de anime fighters, nieuwe snk titels, en MK/injustice...ik hoop het).

[ Voor 25% gewijzigd door Sagat op 07-02-2017 17:30 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:25:
[...]

Je weet niet waarover je praat jongen .. SF deed de multiplayer het helemaal niet.
Misschien moet je eens praten met PC gaming Battlefield fans en hoe de online multiplayer van Battlefield 4 in het begin was: Youtube stond vol met boze rant videos.

Over Battlefield one kan ik niet oordelen omdat ik die niet gespeeld heb maar van 3, 4, en Hardline vond ik de single player campaign te kort

@Sagat: heb me een hele avond de rambam gegamed om de characters uit SF X T open te spelen. Tot ik het zat was en er via internet achterkwam dat ik ze alleen kon unlocken met een creditcard; vandaar dat het me zo goed is bij gebleven ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:03:
[...]

De friendlist staat bij de Wii U en de 3DS ook in het "hoofd" menu. Dus dan vind ik het vreemd dat het bij de Switch ineens verstopt zou zitten. Maar wie weet, ze kunnen er eerst ook een tile in het spel-selectie scherm van maken. Maar ik denk het niet, ik denk dat het simpelweg niet kan bij release. Daarom hebben we het nog nergens gehoord of gezien.
De Wii U en 3DS werken allebei met een enkele ingelogde gebruiker. En dus een friendlist op het hoofdmenu. De Switch heeft echter meerdere ingelogde gebruikers dus is een friendlist op het hoofdmenu onlogisch. Een gebruiker scherm, waar je bv je Mii / avatar kan aanpassen en je vrienden kan registreren lijkt mij logischer. Onthoud we hebben nog niets van het OS gezien behalve een enkele screenshot van het hoofdmenu.

Ook weten we dat er een launch day update zal zijn (iig voor SDXC) dus die kan / zal ook wat toe gaan voegen ;)
Idem met de VC eigenlijk. Maar daar hebben we ook al precedent voor. De Wii U had ook geen eigen VC bij release, alleen in de Wii modus. De 3DS ook niet.
Er is wel een eShop icoon, en er zijn ook al enkel downloadbare games voor de launch. Dus ik vermoed dat er in die eShop ook VC games te downloaden zijn. Al zullen het er niet veel zijn. Bij de 3DS kwam de VC pas veel later (na het ambassador programma) en de Wii U bood VC aan dmv het Wii menu, zoals je zegt. De Switch heeft beide niet. Dus ik vermoed een VC met een handvol SNES / NES titels wel te verwachten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:44:
[...]

De Wii U en 3DS werken allebei met een enkele ingelogde gebruiker.
Waarvoor is het icoontje in de linkerbovenhoek dan? ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/tIXCZlbwXt0/maxresdefault.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:44:
[...]

De Wii U en 3DS werken allebei met een enkele ingelogde gebruiker. En dus een friendlist op het hoofdmenu. De Switch heeft echter meerdere ingelogde gebruikers dus is een friendlist op het hoofdmenu onlogisch. Een gebruiker scherm, waar je bv je Mii / avatar kan aanpassen en je vrienden kan registreren lijkt mij logischer. Onthoud we hebben nog niets van het OS gezien behalve een enkele screenshot van het hoofdmenu.
Het lijkt mij logisch dat alle features van het hoofdmenu in de context van de actieve gebruiker zijn. Dus een icon van de friendlist zal naar de friendlist van de actieve gebruiker gaan en je kan dus ook alleen je eigen friendlist zien, niet die van een andere gebruiker (tenzij je inlogt als die gebruiker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:54:
[...]

Waarvoor is het icoontje in de linkerbovenhoek dan? ;)

[afbeelding]
In en uitloggen. Je ziet maar één gebruiker tegelijkertijd

Afbeeldingslocatie: https://www.nintendo.nl/games/oms/nintendo_switch/specs/img/img07@nl.jpg

Kijk je hier: 3 ingelogde gebruikers.
BlackMage schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:55:
[...]

Het lijkt mij logisch dat alle features van het hoofdmenu in de context van de actieve gebruiker zijn. Dus een icon van de friendlist zal naar de friendlist van de actieve gebruiker gaan en je kan dus ook alleen je eigen friendlist zien, niet die van een andere gebruiker (tenzij je inlogt als die gebruiker).
Dat is het hem nou juist, je kan meerdere actieve gebruikers hebben op de Switch.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:58:
[...]

[afbeelding]

Dat weten we nog niet zeker, het kunnen ook gewoon de 3 gebruikers op het systeem zijn, met slechts 1 ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:01:
[...]

Dat weten we nog niet zeker, het kunnen ook gewoon de 3 gebruikers op het systeem zijn, met slechts 1 ingelogd.
Precies, en omdat we het niet zeker weten kan je ook niet met zekerheid zeggen dat het niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:58:
[...]

[afbeelding]

Op m'n Windows 10 lockscreen zie ik ook meerdere gebruikers... ze zijn niet allemaal ingelogd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:05:
[...]

Precies, en omdat we het niet zeker weten kan je ook niet met zekerheid zeggen dat het niet het geval is.
Nee dat klopt, en ik geef het ook een grote kans dat het wel kan, want dat is met andere consoles ook zo.

Niet dat je er veel aan hebt, tenzij ze iets van een suspend-functie per spel inbouwen. Waarom zou je immers snel van gebruiker willen wisselen als je toch je game moet sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turfschipper schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:00:
[...]

Hoe weet jij dat dan? Jij had het over glazen die halfvol zijn, maar die van jou zijn altijd al helemaal leeg nog voordat ook maar 1 iemand zeker weet hoe het zit.

Voorlopig weten we alleen dit; Nintendo beweert dat je de unreal games prima kan porten naar de switch, en jij denkt van niet.

Verder weten we helemaal niks nog.
Dit voorspel ik op basis van jaren ervaring in dit segment. Als het dus anders uitpakt mag je me daar mee confronteren.
Het hebben van een engine is maar een klein deel van een succesvolle port. Er zijn meer zaken die een rol spelen, zeker met een exoot zoals de Switch waarbij de game zowel op de TV als portable goed moet werken.
Niet alles zal even duidelijk op een klein 720p schermpje dus je zal soms moeten aanpassen, net zoals de diverse controller opties bijvoorbeeld.

Nogmaals, niks is wat het lijkt.
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:30:
[...]

Misschien moet je eens praten met PC gaming Battlefield fans en hoe de online multiplayer van Battlefield 4 in het begin was: Youtube stond vol met boze rant videos.

Over Battlefield one kan ik niet oordelen omdat ik die niet gespeeld heb maar van 3, 4, en Hardline vond ik de single player campaign te kort
Laten we het al berichten achter elkaar over BF1 hebben.
Hardline was een DLC en geen compleet nieuwe game, dus je kunt ook niet een lange single player verwachten.
Mee eens dat die met BF3 en 4 wel langer kon, maar destijds lag de nadruk op MP omdat daar het meeste behoete aan was. De klacht van korte singleplay is bewust mee genomen in BF1.
Sterker nog de single play is prachtig en zelfs hier en daar ontroerend, tenminste als geschiedenis je boeit.
Echt alles is uit de kast gehaald op alle vlakken, en idd sound is ook mega impressive.

EA ruk bedrijf ? Zal mischien maar ze hebben toch echt top titels. Ik heb met geen enkel bedrijf iets want ik krijg van niemand iets gratis, en Nintendo zeker niet.
De Nintendo leugens jegens WiiU eigenaren is hier snel vergeten merk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Bomberman71 op 07-02-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben nog deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fjGR33vweCx8AMoraqbtxU6g/full.jpg

Hier heb je een duidelijke "Change user" optie bij het actieve spel. Weer een duidelijk teken dat het hoofdscherm multi-user is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:12:
We hebben nog deze foto:

[afbeelding]

Hier heb je een duidelijke "Change user" optie bij het actieve spel. Weer een duidelijk teken dat het hoofdscherm multi-user is.
Met hoofdscherm bedoel ik die ronde knopjes.

Zie ook het gebrek aan bijv. system settings in die rij knopjes. Als die rij knoppen op systeem-niveau en niet gebruikers-niveau was, dan zou die daar wel bij staan. Ik vermoed dat je met de +/- knop (Options) of de homeknop een systeem-niveau menu krijgt met opties voor accountbeheer, system settings en dergelijke.

Maar we zullen zien :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De één na laatste ronde knop is voor "Systeem instellingen" volgens de Nintendo website..

Verder staat er meer informatie op de Nintendo website over wat er bij de Switch geleverd wordt, de online dienst en de accessoire.

https://www.nintendo.nl/N...kkingsinhoud-1183142.html
https://www.nintendo.nl/N...Onlinedienst-1183143.html
https://www.nintendo.nl/N.../Accessoires-1183144.html
https://www.nintendo.nl/N...tendo-Switch-1183145.html

O en het staat er trouwens VRIJ LETTERLIJK:
In het HOME-menu kun je games opstarten en instellingen voor games kiezen. Niet alleen kun je hier je vriendenlijst en gebruikersaccounts beheren, maar ook de systeeminstellingen veranderen.
BAM! https://www.nintendo.nl/N...cificaties-1176277.html#1

De omschrijving is niet geheel duidelijk, maar het gaat over dit icoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eylIkwMxBiyLrGwNtKwWK06T/full.jpg

Hier vind je Systeeminstellingen, gebruikeraccounts en je vriendenlijst.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:30:
De één na laatste ronde knop is voor "Systeem instellingen" volgens de Nintendo website..

Verder staat er meer informatie op de Nintendo website over wat er bij de Switch geleverd wordt, de online dienst en de accessoire.

https://www.nintendo.nl/N...kkingsinhoud-1183142.html
https://www.nintendo.nl/N...Onlinedienst-1183143.html
https://www.nintendo.nl/N.../Accessoires-1183144.html
https://www.nintendo.nl/N...tendo-Switch-1183145.html

O en het staat er trouwens VRIJ LETTERLIJK:

[...]

BAM! https://www.nintendo.nl/N...cificaties-1176277.html#1
Maar wat is het "HOME" menu?

Is het het scherm wat we zien? Of is het een nieuw scherm wat komt als je op de HOME-knop drukt (zoals de Wii U). Een nieuw scherm met daarin wel de friendlist zou alles verklaren.

Daarbij is dat zonnetje typisch een icon voor het instellen van de helderheid van je switch-scherm, technisch gezien een systeem instelling :+ en een optie die persoonsgebonden voorkeuren kent. Maar misschien moet het een tandwieltje voorstellen, daar heeft het ook wel iets van weg, maar zou niet mijn eerste indruk zijn (en daar draait het immers om met icons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:43:
[...]

Maar wat is het "HOME" menu?

Is het het scherm wat we zien? Of is het een nieuw scherm wat komt als je op de HOME-knop drukt (zoals de Wii U). Een nieuw scherm met daarin wel de friendlist zou alles verklaren.

Daarbij is dat zonnetje typisch een icon voor het instellen van de helderheid van je switch-scherm, technisch gezien een systeem instelling :+ en een optie die persoonsgebonden voorkeuren kent. Maar misschien moet het een tandwieltje voorstellen, daar heeft het ook wel iets van weg, maar zou niet mijn eerste indruk zijn (en daar draait het immers om met icons)
Het is al in een een livestream aangegeven dat het een tandwiel is en geen zonnetje. ;) Al vermoed ik dat je er ook dingen als brightness in kan stellen, of voor het donkere menu kan kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:44:
[...]

Het is al in een een livestream aangegeven dat het een tandwiel is en geen zonnetje. ;) Al vermoed ik dat je er ook dingen als brightness in kan stellen, of voor het donkere menu kan kiezen.
Ah oke :) Als Nintendo het in een stream heeft gezegd dan hoef ik er niet meer tegen in te gaan :P

Die balk er onder lijkt ook volledig in context van je geselecteerde game te zijn. De balk is namelijk leeg als je niks hebt geselecteerd, als ik de verschillende screenshots mag geloven. Dus dat zal wel voor het lezen van de manual enzo zijn. Of wie weet wat ze er achter verstoppen... verwijderen van het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:54:
[...]

Ah oke :) Als Nintendo het in een stream heeft gezegd dan hoef ik er niet meer tegen in te gaan :P

Die balk er onder lijkt ook volledig in context van je geselecteerde game te zijn. De balk is namelijk leeg als je niks hebt geselecteerd, als ik de verschillende screenshots mag geloven. Dus dat zal wel voor het lezen van de manual enzo zijn. Of wie weet wat ze er achter verstoppen... verwijderen van het spel?
Pure speculatie: ik denk inderdaad de handleiding, de digitale handleidingen op de 3DS / Wii U zijn een groot succes. Een knop voor het downloaden van updates (ala 3DS), ik hoop op iets als save backup (zie 3DS) of Data management per spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:58:
[...]

Pure speculatie: ik denk inderdaad de handleiding, de digitale handleidingen op de 3DS / Wii U zijn een groot succes. Een knop voor het downloaden van updates (ala 3DS), ik hoop op iets als save backup (zie 3DS) of Data management per spel.
Ik denk dat je die savedata gecentraliseerd moet beheren, niet als je het spel geselecteerd hebt. Immers zal hoogstwaarschijnlijk de savedata van fysieke games ook op de unit of sd geheugenkaart staan (dat, of je hebt niet per gebruiker een eigen save). En je moet een manier hebben om ook savedata (en updates, dlc etc) van games die niet in je Switch zitten te beheren. En savedata van digitale games die je voor ruimtebesparing hebt verwijderd idem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Was het niet in dit topic dat mensen lachten om de Switch versie van Fifa omdat het een PS3/X360 build zou zijn.... fake news, totally fake.

http://frontpage.fok.nl/n...ch-inderdaad-fifa-18.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:15:
Was het niet in dit topic dat mensen lachten om de Switch versie van Fifa omdat het een PS3/X360 build zou zijn.... fake news, totally fake.

http://frontpage.fok.nl/n...ch-inderdaad-fifa-18.html
Klopt, daar werd hier van uitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er wordt anders geen woord geroepen op wat voor engine de switch versie draaid? Dit kan als nog die van de ps3/360 versie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Nieuwevolger schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:29:
Er wordt anders geen woord geroepen op wat voor engine de switch versie draaid? Dit kan als nog die van de ps3/360 versie worden.
Ja precies. Het enige wat verteld is, is dat het niet de build van de PS3 of Xbox360 gebruikt. En dat is vrij logisch, want die werken natuurlijk niet op de switch.

Maar eigenlijk maakt het niet uit welke engine wordt gebruikt toch, zolang het maar goed draait op de switch en het er leuk uit ziet. Geen van beide punten is gegarandeerd als nu ineens bekend zou worden dat het de frostbite engine is.

Het belangrijkste is dat nu duidelijk is dat het om een 'echte' FIFA game gaat met alle gameplay features die daar bij horen en niet een lamme spin-off. Ik denk dat mensen zich daar zorgen over maakten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zie hier in mijn ogen de beste review mbt de hardware en met name de controllers tot nu toe. HEEL uitgebreid en fair.

YouTube: Nintendo Switch REVIEW - First Thoughts - A Reason to HOPE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Dat gerucht was al eerder ontkracht op eenzelfde manier door die vent van EA op twitter. Een FIFA met goede graphics moet makkelijk lukken op de switch. FIFA is ook ideaal voor snel een potje onderweg te spelen. Dit wordt met gemak de beste portable FIFA ooit, en alleen dat maakt het spel al de moeite waard (voor mensen die van voetbalspellen houden, niet voor de mensen die alleen maar en vaak ook nog onterecht klagen over EA). De enige reden waarom ik het spel niet zou kopen is als EA er echt een schandalig brakke versie van gaat maken, maar ik ben daar op dit moment nog niet bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik moet zeggen, ik hou wel van deze UI stijl. Strak en stijlvol.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:29:
That's not how engines work. De architectuur van de Switch is compleet anders. Waarom in godsnaam een oude versie van een engine die al jaren stof ligt te happen geschikt proberen te maken, met alle limitaties die daarbij horen? (for one, een engine uit dat tijdperk kan niet omgaan met undocking) Een engine is niet een of ander stuk software dat alleen maar op hardware werkt van ongeveer dezelfde kracht. Vooral als de game ook volledig nieuw is, zou het volledig inefficient zijn om op twee verschillende platformen (een huidige en een oude) te gaan ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Wahloh schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:30:
[...]

Ik moet zeggen, ik hou wel van deze UI stijl. Strak en stijlvol.
Ja zeker, 1000x beter dan de 'speelgoed' style die we van andere Nintendo-ui's kennen.

Ik hoop alleen dat we wel kleinere icons op meer rijen kunnen krijgen. Ik hoef niet 30 games op 1 scherm te hebben, maar 4,5 is een beetje onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond / vind de 3DS UI ook erg mooi, en de Wii U ui is ook niet verkeerd (als je WaraWara plaza niet meerekent) en het lijkt meer een evolutie van beide te zijn. En ik denk dat je de iconen kan verkleinen. Dat heeft de 3DS / Wii U ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:36:
[...]

That's not how engines work. De architectuur van de Switch is compleet anders. Waarom in godsnaam een oude versie van een engine die al jaren stof ligt te happen geschikt proberen te maken, met alle limitaties die daarbij horen? (for one, een engine uit dat tijdperk kan niet omgaan met undocking) Een engine is niet een of ander stuk software dat alleen maar op hardware werkt van ongeveer dezelfde kracht. Vooral als de game ook volledig nieuw is, zou het volledig inefficient zijn om op twee verschillende platformen (een huidige en een oude) te gaan ontwikkelen.
De komende jaren zullen er anders nog wel gewoon ps3 en xbox360 versies komen van Fifa. Ik sluit als nog niks uit. De wii u had anders ook wel een port van de ps4/xbox one versie kunnen krijgen, maar dat gebeurde ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:42:
[...]

De komende jaren zullen er anders nog wel gewoon ps3 en xbox360 versies komen van Fifa. Ik sluit als nog niks uit. De wii u had anders ook wel een port van de ps4/xbox one versie kunnen krijgen, maar dat gebeurde ook niet.
EA bracht sowieso weinig uit op de Wii U, en dat apparaat had veel minder brede ondersteuning voor allerlei technieken waar de Switch wel opties voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Even heel iets anders:

Is dit Spelunker? Ik ken deze beelden nog niet, maar qua thema lijkt het me aannemelijk: YouTube: Nintendo Switch™用ソフト『&#1241...

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuuz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 21:41
http://time.com/4662446/nintendo-president-switch-interview/

Nieuwe interview:

"And in terms of the Internet browser, since all of our efforts have gone toward making Switch an amazing dedicated video game platform, it will not support it, at least at launch."

Dus geen internet browser op launch, Waarschijnlijk bang voor exploits :+ Erg barebone launch qua OS functies. Alhoewel het voor mij niet zoveel scheelt (2 pre-orders) vind ik wel dat dit heel erg begint te neigen naar een hard-soft launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de beelden van FIFA in het switch montage filmpje gestudeerd. Het publiek ziet er toch wel veel beter uit dan in de FIFA 13 trailer (ps3/xbox360 versie), Maar de spelers lijken niet zo gedetailleerd als bij de FIFA 17 trailer voor de PS4/xbox one.

Het leek er al op dat de switch geen browser bij launch ging krijgen, aan de ene kant wel gek dat een tablet geen browser krijgt, maar aan de andere kant gaan ook heel veel mensen de browser toch geen seconde aanraken. Een beetje dubbel dus, vind het zelf niet echt een gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:11:
Ik heb de beelden van FIFA in het switch montage filmpje gestudeerd. Het publiek ziet er toch wel veel beter uit dan in de FIFA 13 trailer (ps3/xbox360 versie), Maar de spelers lijken niet zo gedetailleerd als bij de FIFA 17 trailer voor de PS4/xbox one.

Het leek er al op dat de switch geen browser bij launch ging krijgen, aan de ene kant wel gek dat een tablet geen browser krijgt, maar aan de andere kant gaan ook heel veel mensen de browser toch geen seconde aanraken. Een beetje dubbel dus, vind het zelf niet echt een gemist.
Zal de meesten niet boeien. Zolang het OS maar lekker licht, logisch en snel is.
Evt later een browser en andere zaken downloaden als een app en niet een vast geheel maken van het OS.
Ook graag disclaimers die je een keer kan lezen en daarna remover.

We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Zoals hier boven, hoe lichter hoe beter. Voor mij is het een spelcomputer de rest is niet van belang. Maar hè, dat ben ik.

Het is jullie vast niet ontgaan maar ik word steeds enthousiaster. Voorpret heet zo iets. En dan maar afwachten of het hoogtepunt het waard was. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 3DS heeft ook een browser, maar ziet volgens mij ook weinig gebruik. Navigeren met een stylus is toch bagger, en pagina's lezen in landscape op 720p is niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:50:
De 3DS heeft ook een browser, maar ziet volgens mij ook weinig gebruik. Navigeren met een stylus is toch bagger, en pagina's lezen in landscape op 720p is niet fijn.
Die browser wordt volgens mij wel af en toe gebruikt :+

Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/system/file_uploads/uploads/000/010/088/original/5-pornhub-insights-2015-year-in-review-console.0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46

pclinde

TechGaming.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:42:
Ik vond / vind de 3DS UI ook erg mooi, en de Wii U ui is ook niet verkeerd (als je WaraWara plaza niet meerekent) en het lijkt meer een evolutie van beide te zijn. En ik denk dat je de iconen kan verkleinen. Dat heeft de 3DS / Wii U ook :)
Het nieuwe menu van de Switch ziet er echt geweldig uit. Het algemene menu van de Wii U vond ik echt vreselijk. :P De 3DS heeft veel overeenkomsten, maar komt gewoon op het formaat scherm een stuk beter uit.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van de 3DS is inderdaad redelijk goed, niet te kiddo, maar toch niet zo gelikt als de Switch UI. Stiekem hoop ik dat de 3DS dat in een update krijgt. Momenteel te veel handige dingen verstopt in submenus (brightness, eShop) vs. bullshit pinned op het hoofdscherm (bok op met je miiverse en game notes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
Iemand al bericht van die wedstrijd voor dat evenement in Amsterdam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ter herinnering, de 3DS had ook geen browser @ launch. :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HzYxWZj.gif

<3

(uit:)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MxzWwtZUcQk]

[ Voor 33% gewijzigd door RayNbow op 08-02-2017 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enorm mooie footage van Zelda! Maar misschien wordt het toch eens tijd om met spoiler alerts ofzo te gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuuz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:04:
http://time.com/4662446/nintendo-president-switch-interview/

Nieuwe interview:

"And in terms of the Internet browser, since all of our efforts have gone toward making Switch an amazing dedicated video game platform, it will not support it, at least at launch."

Dus geen internet browser op launch, Waarschijnlijk bang voor exploits :+ Erg barebone launch qua OS functies. Alhoewel het voor mij niet zoveel scheelt (2 pre-orders) vind ik wel dat dit heel erg begint te neigen naar een hard-soft launch.
Het is ook een hard-soft launch. En op zich heb ik daar geen probleem mee. Ik kan je ook aangeven waarom: Zelda. Nintendo wilde koste wat het kost Zelda als launchtitel hebben. Als ze nu Zelda opnieuw hadden uitgesteld (bv naar Q3) hadden ze mogelijk klanten verloren.

Maar ja, dit is gewoon wat je krijgt als je een early adopter bent. De meeste consoles hebben tegewoordig een vroege release waarna er achteraf veel aan het OS gesleuteld wordt. En als je dingen als een webbrowser in gaat bouwen moet die goed presteren en veilig zijn. Helemaal op een console, want daar wil je voorkomen dat mensen de browser gaan hacken en zo illegale kopieën gaan spelen.

Maar ik zeg; geef het een jaar en de meeste extra functies zullen allemaal in de Switch zitten. Browser, netflix, etc.
JackAvery schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:10:
Enorm mooie footage van Zelda! Maar misschien wordt het toch eens tijd om met spoiler alerts ofzo te gaan werken...
spoiler:
Of gewoon de spoiler tag..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
Kun je Zelda nu ook meteen in de eshop kopen? Enige nadeel is dat je eerst uren moet wachten op de download natuurlijk.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:19:
Kun je Zelda nu ook meteen in de eshop kopen? Enige nadeel is dat je eerst uren moet wachten op de download natuurlijk.
Lijkt me wel. De downloadgrootte van het spel is al bekend namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, dat kan :)

http://www.nintendo.nl/Ga...-of-the-Wild-1173609.html
Digital Edition
Je kunt een downloadbare versie kopen in de Nintendo eShop op de Nintendo Switch of via de officiële Nintendo-website.
Het zal me niet verbazen als alle retail games (muv. Skylanders) gewoon ook in de eShop komen. (Zoals Wii U, 3DS)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik zou toch wel aanraden om hem in de winkel te kopen, zelfs als je van plan bent om daarna volledig digitaal te gaan. Die cartridgeslot heb je toch en kan worden afgesloten dus niemand ziet dat je stiekem een kaartje in je switch hebt :+

Scheelt je wat geld (vermoedelijk), scheelt je wat gigabytes op je storage en most of al, je kan het direct spelen. Doordat je straks 2 miljoen nieuwe Switchgebruikers hebt op de 3e verwacht ik pre-historische downloadsnelheden.

Niet dat het zo'n ramp is om een paar daagjes te wachten als je echt geen enkel kaartje wil, maar dat moet je zelf weten natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BlackMage schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:10:
Ik zou toch wel aanraden om hem in de winkel te kopen, zelfs als je van plan bent om daarna volledig digitaal te gaan. Die cartridgeslot heb je toch en kan worden afgesloten dus niemand ziet dat je stiekem een kaartje in je switch hebt :+

Scheelt je wat geld (vermoedelijk), scheelt je wat gigabytes op je storage en most of al, je kan het direct spelen. Doordat je straks 2 miljoen nieuwe Switchgebruikers hebt op de 3e verwacht ik pre-historische downloadsnelheden.

Niet dat het zo'n ramp is om een paar daagjes te wachten als je echt geen enkel kaartje wil, maar dat moet je zelf weten natuurlijk. :)
Alleen is ie nergens meer te koop, dus tja.

En qua kosten, zou de eshop versie dan duurder worden dan 60 euro???

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 08-02-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Phusebox schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:11:
[...]

Alleen is ie nergens meer te koop, dus tja.
De special edition is op ja, maar de gewone niet. Althans, zover ik kan zien :+

Ik denk dat je die bij grotere electronicawinkels (MediaMarkt) en echte gamewinkels (Nedgame, Game Mania) gewoon kan kopen vanaf de 3e.

Maargoed kan er naast zitten natuurlijk, maar dan heb ik zelf ook een probleem. Ik heb namelijk geen spel gepreorderd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BlackMage schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:16:
[...]

Ik denk dat je die bij grotere electronicawinkels (MediaMarkt) en echte gamewinkels (Nedgame, Game Mania) gewoon kan kopen vanaf de 3e.

Maargoed kan er naast zitten natuurlijk, maar dan heb ik zelf ook een probleem. Ik heb namelijk geen spel gepreorderd :+
GameMania zegt al dat ie is uitverkocht, maar goed daar koop ik ook nooit meer wat, die waren mijn pre-order van november voor de Switch kwijt...

Bol.com heeft hem niet (uitverkocht)
Mediamarkt: uitverkocht
Bart Smit/Intertoys: uitverkocht

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 08-02-2017 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therach
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26
Phusebox schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:20:
[...]

GameMania zegt al dat ie is uitverkocht, maar goed daar koop ik ook nooit meer wat, die waren mijn pre-order van november voor de Switch kwijt...
Bol.com heeft hem niet
Ik heb hem een paar dagen terug bij Coolblue besteld, en zo te zien hebben ze hem daar nog steeds.
https://www.consoleshop.n...h-of-the-wild-switch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Therach schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:22:
[...]

Ik heb hem een paar dagen terug bij Coolblue besteld, en zo te zien hebben ze hem daar nog steeds.
https://www.consoleshop.n...h-of-the-wild-switch.html
Ja maar die vragen gewoon ook nog eens meer geld dan de officiële adviesprijs volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 18:20

S2S

BlackMage schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:16:
[...]

Ligt eraan hoeveel ze kunnen produceren, het zijn nu weer Catrridges :+ En wat dat kost...

Zo ging dat tenminste in het verleden wel met nes/snes/n64 cartridges, CDs zijn veel sneller en goedkoper te produceren.
Phusebox schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:23:
[...]

Ja maar die vragen gewoon ook nog eens meer geld dan de officiële adviesprijs volgens mij.
Tja ergens gaat de schoen wringen.. voor niets gaat de zon op..

[ Voor 26% gewijzigd door S2S op 08-02-2017 08:30 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:12:
[...]

Laten we het al berichten achter elkaar over BF1 hebben.
Hardline was een DLC en geen compleet nieuwe game, dus je kunt ook niet een lange single player verwachten.
Mee eens dat die met BF3 en 4 wel langer kon, maar destijds lag de nadruk op MP omdat daar het meeste behoete aan was. De klacht van korte singleplay is bewust mee genomen in BF1.
Sterker nog de single play is prachtig en zelfs hier en daar ontroerend, tenminste als geschiedenis je boeit.
Echt alles is uit de kast gehaald op alle vlakken, en idd sound is ook mega impressive.

EA ruk bedrijf ? Zal mischien maar ze hebben toch echt top titels. Ik heb met geen enkel bedrijf iets want ik krijg van niemand iets gratis, en Nintendo zeker niet.
De Nintendo leugens jegens WiiU eigenaren is hier snel vergeten merk ik.
Goed om te weten, misschien dat ik BF one dan alsnog op zal gaan pikken.

Met deze opmerking zal ik weinig vrienden gaan maken: Games als BF en bv Crysis zijn FPS's die nice graphics en een hoge frame rate hoog in het vaandel hebben staan, PC gamers upgraden er vaak zelfs hun PC voor.

Je mag al blij zijn dat BF en Crysis op PS en Xbox speelbaar zijn IMO maar Nintendo vind ik ongeschikt voor zulk soort high budget triple A games.

Laten we eerlijk zijn: Zou jij jou BF of Crysis in een brakke port naar een Nintendo systeem brengen? Ik iig niet.

Niets tegen Nintendo maar je ontwikkeld lijkt mij geen game met de meest mogelijk mooie graphics om er in verhouding tot het origineel een droevige Switch port voor te maken.

Ik herinner me nog uit de Wii tijd dat Nintendo ruzie had met Capcom: Nintendo wou Resident Evil 5 op de Wii hebben en het antwoord van Capcom was dat de Wii nog niet in staat was om de intiteling van de game weer te geven....

Ik denk dat Nintendo het van 3rd party exclusives of 3rd party spinoffs zal moeten hebben voor de Switch als het om de grootste uitgevers gaat, net als toen der tijd bij de Wii gebeurde met o.a. Deadspace extraction.

Heb opzich geen hekel aan EA, vind alleen dat ze te veel betaalde DLC hebben en dat ze DICE en Bioware te veel pushen waardoor games op day one vaak nog te buggy zijn IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
S2S schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:29:
[...]

Ligt eraan hoeveel ze kunnen produceren, het zijn nu weer Catrridges :+ En wat dat kost...

Zo ging dat tenminste in het verleden wel met nes/snes/n64 cartridges, CDs zijn veel sneller en goedkoper te produceren.
CD's kunnen pas geproduceerd worden zodra het spel klaar of "gold" is.

Cartridges kunnen gewoon in grote oplage blanco worden geproduceerd en als het spel klaar is worden voorzien van de data en een sticker.

Natuurlijk kost dat laatste proces ook tijd, maar of het zoveel meer is als een disk persen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 16:21
BlackMage schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:40:
[...]

Cartridges kunnen gewoon in grote oplage blanco worden geproduceerd en als het spel klaar is worden voorzien van de data en een sticker.

Natuurlijk kost dat laatste proces ook tijd, maar of het zoveel meer is als een disk persen weet ik niet.
CD's kun je ook vooraf blanco produceren hoor, die worden gewoon allemaal gebrand als het spel klaar is. Voor die cardridges geld wel dat er waarschijnlijk een kleinere productiemogelijkheid is, CD's worden zo veel gebruikt dat die ook door verschillende bedrijven worden gemaakt.
Maar zo een groot probleem kan het niet zijn, ook als we kijken naar 3ds en de oudere handhelds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 18:20

S2S

BlackMage schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:40:
[...]

Games worden vaak op CD voor dat ze gold zijn al geperst... daarom heb je onder andere day 1 patches. En zo kunnen ze ook garanderen dat er genoeg zijn Carts worden veel minder producenten van, zen ze hanteren vaak een queue voor carts... en vaak produceren ze niet meer dan nodig is, maar kan zijn dat het tegenwoordig sneller gaat.. maar er is wel wezenlijk een kans dat Zelda straks schaars is..

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Pagina: 1 ... 72 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic