Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:49:
[...]

Ze hadden die aansluiting toch gewoon kunnen verwerking in die houder?
Precies, en dan met name in de oplader/grip. Des te meer reden die te kopen, en dus aan te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:51:
[...]

Precies, en dan met name in de oplader/grip. Des te meer reden die te kopen, en dus aan te verdienen.
Of gewoon Nintendo branded BT koptelefoons verkopen als je het toch over verdienen hebt. Heb je die hele aansluiting geen eens nodig. Ik denk dat Nintendo ons nog gaat verrassen, of wij het leuk vinden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dagg schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:55:
[...]

Of gewoon Nintendo branded BT koptelefoons verkopen als je het toch over verdienen hebt. Heb je die hele aansluiting geen eens nodig. Ik denk dat Nintendo ons nog gaat verrassen, of wij het leuk vinden of niet.
Via reguliere BT gaat niet werken.
Je hebt teveel audio lag.
Je ziet dat Sony en MS hiervoor een andere techniek gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Dagg schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:18:
Hoe moeilijk is het om het apparaat te zien als een handheld dat aan te sluiten is op je teevee? Is dat niet waar Nintendo het op gooit?
Ik snap de design keuzes die gemaakt zijn. Alle argumentatie voor én tegen vind ik daarom altijd een beetje doelloos, als bestaat in deze niet.
Dat er een nieuwe versie komt over een jaar kan ik begrijpen omdat de techniek zich ook ontwikkeld. Als Nintendo was blijven zoeken dan was de Switch nooit op de markt gekomen. En met alles is het zo, take it or leave it. Geen ja maar..

Waar blijft die? Ik word een beetje hebberig 8)
Als je naar de feiten kijkt is het ook meer een (uitgebreide) handheld, die je op de tv kan aansluiten. Ik vermoed dat de meeste hier in dit topic ook geen moeite hebben om het zo te zien. (het maakt het accepteren van de beperkingen ook makkelijker).

Echter Nintendo zet em wel meer als console neer, main image is docked met controller grip. Ik vermoed dat ze in de winkels straks ook gewoon docked in demo staan. Voor de "normale/casual" consumenten zal het daarom ook meer een home console zijn. Uiteindelijk zijn dat wel de mensen waar de aantallen vandaan moeten komen. De 100 miljoen wii's zijn ook niet alleen maar aan gamers/tweakers/kenners verkocht.

Daarbij komt ook nog eens dat de Wii U eruit gaat en de 3DS mag blijven, wat ook impliceert dat het meer een home console is, zeker in de ogen van de normale consument.

Dus ik ben het met je eens, maar helaas liggen de feiten anders, en ik vermoed dat dat nintendo nog wel gaat tegen werken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prulleman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:04:
[...]

Echter Nintendo zet em wel meer als console neer, main image is docked met controller grip.
Nintendo zet dit ding inderdaad totaal verkeerd in de markt. Alles aan de Switch schreeuwt dat het een krachtige handheld is die je ook op de TV kan aansluiten, maar Nintendo zet hem als vervanger van de Wii U in de markt, en daarmee sturen ze dus al dan niet bedoeld de boodschap de wereld in dat het een achterhaalde console is die je als gimmick ook nog eens mee kan nemen. Ik begrijp ook wel enigszins waarom, want het is de veilige keuze: de 3DS doet het (nog steeds) enorm goed terwijl de Wii U echt enorm geflopt is. Het zou vreemd zijn om de 3DS nu end of life te verklaren terwijl nog niet zeker is hoe de Switch ontvangen wordt. Echter wordt de Switch nou mogelijk slechter ontvangen omdat mensen 'm zien als console in plaats van als convertible handheld. Ik hoop dat het niet slecht uitpakt voor Nintendo...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:38
Om even iets heel anders te verkennen...

Iemand een idee wat de bedoeling kan zijn van deconnector die achter het klepje van de dock zit?

Is dit een slot tbv een toekomstig "powerpack" wellicht met bv een gpu-upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boefje79 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:16:
Om even iets heel anders te verkennen...

Iemand een idee wat de bedoeling kan zijn van deconnector die achter het klepje van de dock zit?

Is dit een slot tbv een toekomstig "powerpack" wellicht met bv een gpu-upgrade?
Je bedoelt de USB aansluiting? Die is voor lan adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:02:
[...]

OK, duidelijk. Welk of wat voor een techniek is dat, weet jij dat? Ik zie bv op de site van Microsoft niet het protocol staan van de Xbox One controller.

Er zit wel een USB micro aansluiting op de grip van de Switch, daar kunnen ze misschien wel wat mee.
Prulleman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:04:
[...]

...

Dus ik ben het met je eens, maar helaas liggen de feiten anders, en ik vermoed dat dat nintendo nog wel gaat tegen werken.
Je doelt niet op de feiten maar de marketing ;) De reclame roept bij mij een ander beeld op dan wat jij nu terecht omschrijft. Het handheld gedeelte in de reclame blijft hangen ipv de gedockte handheld. We gaan het meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik denk het brede gat links net onder het midden:
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/7803833/nintendo_switch_dock_back_960.png
misschien gewoon simpel voor ventilatie?? ik kan zo snel niks vinden of er uberhaubt een connector in zit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ventilatie waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me idd voor de airflow vanuit de gleuf naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dagg schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:20:
[...]

OK, duidelijk. Welk of wat voor een techniek is dat, weet jij dat? Ik zie bv op de site van Microsoft niet het protocol staan van de Xbox One controller.

Er zit wel een USB micro aansluiting op de grip van de Switch, daar kunnen ze misschien wel wat mee.

[...]

Je doelt niet op de feiten maar de marketing ;) De reclame roept bij mij een ander beeld op dan wat jij nu terecht omschrijft. Het handheld gedeelte in de reclame blijft hangen ipv de gedockte handheld. We gaan het meemaken :)
Techniek weet ik niet, maar weet wel dat de XB controller niet BT compatible is terwijl de Sony dat wel is voor besturing. je ziet ook dat met trucjes de Sony DS4 gebruikt kan worden op tablets net als de Wiimote, ook BT.
Vermoed dat ze voor audio gewoon een wireless audio protocol gebruiken zoals bij een hoop wireless headsets.
Het is een dual transmission dus audio heen en weer ivm mic. En duidelijk geen lag.
Vreemde is dat als je de Sony gamer headset koop er wel een dongle bijzit voor de communicatie (waarom dan niet de techniek van en naar de controllers ?).

1 ding is simpel, het is geen recht toe recht aan BT zoals op een gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dagg schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:20:
[...]

[...]

Je hebt gelijk dat het (nog) geen feit is, iedereen kan de marketing uitingen anders opvatten, het moet dus nog blijken hoe het gemiddeld uit gaat pakken, ik hoop dat ik geen gelijk heb, ik zie liever een groot succes, maar ik ben bang dat het mede hierdoor toch tegen gaat vallen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:06:
Maar dan heb je nog geen game! 1 2 Switch moet GRATIS BIJ DE CONSOLE!!!!!
elke game PC die je zelf bouwt heeft geen gratis games.
Ik kreeg anders wel een gratis game bij m'n GTX 1080. :+
Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:53:
12 GAME PACK IN

Het is ook zo dat een game als 12 game maar heel weinig trekt die daar de volle pond voor wilt betalen.
Zelfs Tweakers vond het een leuke tech demo maar niet meer dan dat. Perfect als pack in.
Als pack-in gaat men zeuren dat de Switch te duur is en dat er wel weer een paar tientjes van de 300 USD/EUR af kan. ;)
UNDERPOWERED

[...]Alhoewel de specs nog onduidelijk zijn is het duidelijk dat het systeem underpowered is in vergelijking met 3 jaar oude consoles. Kunnen hier dag en nacht over praten maar dat is de realiteit.
Ja, en de PS4 en XBO zijn underpowered vergeleken met mijn PC en mijn vorige PC. We kunnen hier dag en nacht over praten, maar dat is de realiteit. ;)

Ergo, een vergelijking moet je altijd in een bepaalde context zetten. Er op blijven hameren dat de Switch "underpowered" is vergeleken met de PS4 en XBO weten we wel. Dat hoef je echt niet te blijven herhalen.
Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:36:
Vreemde is dat als je de Sony gamer headset koop er wel een dongle bijzit voor de communicatie (waarom dan niet de techniek van en naar de controllers ?).

1 ding is simpel, het is geen recht toe recht aan BT zoals op een gsm.
Het aantal apparaten dat je gelijktijdig kunt aansturen via BlueTooth is standaard beperkt tot 7 actieve slaves. Als die dongle een BlueTooth dongle is, dan is het om te zorgen dat de headset geen plek inneemt in het BlueTooth netwerk van controllers.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Bluetooth is prima voor voice chat, maar inderdaad voor geluid bij games is het niet ideaal door de lichte vertraging. Maar of dat storend is verschilt per persoon en per genre. Persoonlijk vind ik het met shooters vervelend, maar met andere genres eigenlijk niet.

Bluetooth heeft verschillende "profielen", het profiel dat gebruikt wordt voor voice is vrijwel lag vrij, maar heeft een veel lagere geluidskwaliteit. Het A2DP profiel voor hoge kwaliteit stereo geluid buffert wel een beetje, vandaar de lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:57
Laat ik dan zeggen dat ik het goed vind dat nintendo een phone app heeft gemaakt? Waarom? Volgens mij gebruiken 'serieuze/pro mp games' vrijwel nooit de default communicatie. Maar dan nemen ze skype of discord of (bestaat dat nog?) vroeger teamspeak ofzo?
En onderweg........tsja het is vast wel mogelijk met wifi hotspots of tethering enzo, maar wil je dan echt mp doen? Nee daar is het volgens mij geen gemis dat je dan niet je headset kan inprikken voor spraak dan.

Verder de joycons......ik heb het al eerder gezegd, voor onverwachte mp is het geniaal, en ja er zijn nu al grips wat op mij geen vertrouwen opwekt over het default comfort, maar dat maakt ook niet uit. Het is valt bij mij in dezelfde categorie, 2 voor 1 (dus net zoals het een tv console en handheld is, heb je dus altijd controllers bij je voor 2 personen). Dit is simpelweg niet bedoeld voor langere sessies. De mensen die dat wel willen gaan doen moeten er gewoon controller bijkopen, maar dit is normaliter ook het geval bij 'de concurentie' (al hoewel ik zelf dan vaak kies voor een bundel met extra controller ipv game :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 06-02-2017 13:58 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:15

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:53:
[...]

Grappig dat een belangerijk detail steeds over het hoofd gezien wordt en niemand het over heeft.
Voice chat via de app, en hoe doe je dat met de game sounds terwijl je oortje in hebt voor de comms ..
Duidelijk dat de meesten hier niet veel MG ervaring hebben ogenschijnlijk.
Voice Chat is voor jou misschien belangrijk, voor anderen niet. Als het echt zo belangrijk is voor je dan is de Nintendo Switch niks voor jou en dan laat je het mooi liggen. Wie weet is het wel heel goed geïmplementeerd.
Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:40:
[...]

Ik denk dat je kunt stellen dat de meesten hem kopen voor thuis en niet in de trein.

[...]
"Ik denk" en nee dat kun je niet.
Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:44:
[...]

Een term die vaak gebruikt wordt voor single players.
Je geeft er meteen een negatieve lading aan omdat ik het gebruik.

[...]
Nee, "loners" is een negatieve verwoording heeft niks met jou te maken. Je zou gewoon solo-spelers kunnen gebruiken. Je kruipt wel mooi in de slachtofferrol terwijl je deze situatie vaak zelf creëert.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:55:
[...]

Ik kreeg anders wel een gratis game bij m'n GTX 1080. :+
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G

Goh, ik moet me toch echt afvragen waar dat door komt :+ En ja, ik weet dat er vaak gratis games bij dure videokaarten zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik heb 1 vriend die ook een Switch gaat kopen. Maar of we die voicechat gaan gebruiken weet ik niet. Voicechat is in princiepe niet heel noodzakelijk alleen in competitieve games zie ik het wel als een meerwaarde. Misschien als je een leuk team hebt in Splatoon kan ik gebruiken dat je Voice Comms wil gebruiken. Bij Counter Strike ben ik echt wel blij dat ik op TS zit. maar zoals eerder aangegeven verwacht ik niet dat er een zo'n grote competitive game op de Switch gaat komen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik vind het ook wel fijn als ik met iemand online speel (in zelfde game, maar wel met random anderen erbij) om een voicechat te hebben met die ander. Maakt het toch wat socialer, ook al is voicechat niet nodig voor het spel zelf. (Denk bijv. Mario Kart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
BlackMage schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:51:
Ik vind het ook wel fijn als ik met iemand online speel (in zelfde game, maar wel met random anderen erbij) om een voicechat te hebben met die ander. Maakt het toch wat socialer, ook al is voicechat niet nodig voor het spel zelf. (Denk bijv. Mario Kart)
Is ook fijn, maar dat hoeft wat mij betreft niet via een speciale app van Nintendo. Dat doe ik net zo lief via TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
maar het hele issue van voice via een aparte app is de mix van game en voice en eventuele lag etc. Als je TS prima vind, dan is in theorie de voice app van nintendo ook OK (Voice only dus, geen game audio), je bent uiteindelijk vrij welke je wilt gebruiken. De verwachting van een nintendo app is echter dat er ook game audio bij zit (of in ieder geval hoort te zitten).

Uiteindelijk is dit item 34934 op de lijst van zaken die gewoon nog niet duidelijk zijn, omdat Nintendo nog niet alle details heeft vrijgegeven. en nog niemand er ervaring mee heeft.
Misschien is de app wel optioneel en kan je ook gewoon een BT of jack aan de switch hangen voor Voice/Game audio, misschien werkt de app wel perfect, en misschien is het ronduit waardeloos.. we zullen het over een maand weten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
De neon Switch is nu ook uitverkocht bij bol.com! Hyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:57
Sommige mensen vallen erover dat nintendo een losse app bedacht heeft, maar waar ik het dus niet met alle ideeën eens ben (uiteraard op basis van wat er nu bekend is, geen garantie voor resultaten in toekomst) vind ik dit in theorie geen slecht idee.

En ik vind wel dat je in this day en age 'iets' moet bieden voor voicechat, en dat doet nintendo ook. Wil je meer dan dus inderdaad naar 3rd party options kijken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Lanithro schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:05:
[...]

Is ook fijn, maar dat hoeft wat mij betreft niet via een speciale app van Nintendo. Dat doe ik net zo lief via TS.
Op een pc, ja. Daar gebruik ik zelfs de ingebouwde voice chat functies amper.

Op een vaste console heb ik ook wel dingen als mumble op een laptop gebruikt voor hogere kwaliteit voicechat. Het is even wat geklooi met opzetten maar een laptop naast je op de bank is prima te doen.

Maar op een handheld console is dat toch wel een beetje te omslachtig. Daar komt nog bij dat de personen met wie ik waarschijnlijk nog wel eens online zou gamen op de Switch niet tech-savvy genoeg zijn om dat snel op te zetten.

En voordat iemand zegt dat die nintendo app vast makkelijk genoeg is... Ik geef geen enkele app toegang tot mn microfoon. Dus voor mij zal de Nintendo-app ook niet te gebruiken zijn voor voicechat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:27
Steven030 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:14:
De neon Switch is nu ook uitverkocht bij bol.com! Hyped.
was een paar dagen geleden al...alleen wehkamp heeft de neon nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:08
Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:43:
[...]

Je CSS maar raak.
Ik ben heel serieus als ik zeg dat er naast de 3DS geen serieus alternatief is.
Ja de Vita, laten we eerlijk zijn het is een pracht apparaat maar te weinig goede games en de support is nog maar minimaal en eigenlijk dood.
De 3DS heeft geen game gebrek, enorm populair en werkt ook prima.

Welke onzin heb jij het over ?
Hij heeft het over de onzin die jij net zelf hebt geschreven, zie de quote in zijn post.

3DS is niet bij een gebrek aan serieuzere alternatieven, maar is gewoon een top apparaat. Daarom verkoopt het relatief goed. Apparaat is stabiel, werkt snel, heeft erg goede spellen, is makkelijk mee te nemen en heeft altijd support gekregen en krijgt dit nog van Nintendo en 3rd parties.

Maar ja, dat zijn geen argumenten volgens jou, alleen jouw argumenten zijn goed onderbouwd.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

...On a positive note. link
Hebben ze toch wel een duidelijke boodschap gemaakt in die 30sec.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koldur schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:49:
[...]

Hij heeft het over de onzin die jij net zelf hebt geschreven, zie de quote in zijn post.

3DS is niet bij een gebrek aan serieuzere alternatieven, maar is gewoon een top apparaat. Daarom verkoopt het relatief goed. Apparaat is stabiel, werkt snel, heeft erg goede spellen, is makkelijk mee te nemen en heeft altijd support gekregen en krijgt dit nog van Nintendo en 3rd parties.

Maar ja, dat zijn geen argumenten volgens jou, alleen jouw argumenten zijn goed onderbouwd.
Dat is wat ik zeg. Als handheld heeft het geen concurentie, althans serieuze.
Gamers hebben graag naast hun console een handheld en dan is de 3ds de enige keuze die overblijft.
Waar hoor je mij zeggen dat de 3ds slecht is ?

Persoonlijk verwacht ik dat de Switch dat gat gaat opvullen.

Voor de duidelijkheid ik heb zelf een NDS, 3DSXL en een new 3DSXL, niet bepaald een hater dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AstralizeR schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:01:
...On a positive note. link
Hebben ze toch wel een duidelijke boodschap gemaakt in die 30sec.
Nice. Dat is op zich ook een kunst, genoeg relevante info in 30 sec proppen en ook nog enthousiasme weten op te wekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 15-09 18:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:02:
[...]

Gamers hebben graag naast hun console een handheld en dan is de 3ds de enige keuze die overblijft.
Waar hoor je mij zeggen dat de 3ds slecht is ?

Persoonlijk verwacht ik dat de Switch dat gat gaat opvullen.

Voor de duidelijkheid ik heb zelf een NDS, 3DSXL en een new 3DSXL, niet bepaald een hater dus.
Als je stelt dat de 3DS gebruikt wordt 'bij gebrek aan serieuzere alternatieven', dan is dat niet erg positief. Is net zoiets als te horen krijgen bij een sollicitatie dat je bent aangenomen omdat je de enige bent. Niet om je kwaliteiten dus.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:15:
[...]

Als je stelt dat de 3DS gebruikt wordt 'bij gebrek aan serieuzere alternatieven', dan is dat niet erg positief. Is net zoiets als te horen krijgen bij een sollicitatie dat je bent aangenomen omdat je de enige bent. Niet om je kwaliteiten dus.
Dat is maar hoe je het opvat. Glas half vol of glas half leeg.
Ik denk dat mensen nu minder snel een 3ds kopen nu met de Switch erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Dat is maar hoe je het opvat. Glas half vol of glas half leeg.
Ik denk dat mensen nu minder snel een 3ds kopen nu met de Switch erbij.
Dat geloof ik graag, denk dat duizenden mensen/kinderen nu de Switch voor het eerst zagen tijdens de Super Bowl reclame, dan zie je toch als eerste paar shots handheld mode... 1 en 1 is twee... "kijk een nieuwe 3DS!" :+

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AstralizeR schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:55:
[...]

Dat geloof ik graag, denk dat duizenden mensen/kinderen nu de Switch voor het eerst zagen tijdens de Super Bowl reclame, dan zie je toch als eerste paar shots handheld mode... 1 en 1 is twee... "kijk een nieuwe 3DS!" :+
Moet het dan niet SS zijn :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook niet handig is, is dat je in deze commercial niet ziet dat je het apparaat buiten ook kunt gebruiken.
Dus nu zie je niets wat de Wii U ook niet kan.

Dat zie je namelijk alleen in de extended trailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Prulleman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:21:
ik denk het brede gat links net onder het midden:
[afbeelding]
misschien gewoon simpel voor ventilatie?? ik kan zo snel niks vinden of er uberhaubt een connector in zit.
Bedoel die brede links idd, dacht op een van die hands-on filmpjes koperachtige connectoren gezien te hebben, zal vanavond even kijken of ik het betreffende filmpje kan terug vinden.

Airflow kan, maar wel vreemd, aangezien de air-exit op de switch bovenop zit, zoveel power en dus behoefte aan koeling zit er nou ook weer niet in de dock, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:59:
Wat ook niet handig is, is dat je in deze commercial niet ziet dat je het apparaat buiten ook kunt gebruiken.
Ik denk dat het aantal mensen dat denkt dat zo'n handheld in de buurt van z'n docking station moet blijven redelijk klein is. Dat is iets waar wij als (meestal) IT-ers mogelijk aan denken maar de gewone gebruiker staat er waarschijnlijk niet eens bij stil dat die handheld mogelijk wel eens draadloos met het docking station zou kunnen praten. En wij hebben natuurlijk allemaal al lang gelezen dat dat niet het geval is. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zwaag
Het kan maar ik zet mijn geld op niks speciaals ... dus geen expansie port of wat dan ook.

De tijd zal het zeggen.

Overigens is de beredenering dat hij daarom zo duur is een beetje raar.
Dock is idd niet goedkoop maar je koopt een Dock met daarin 3 poorten, hdmi kabel en voeding.

Wat betaalde men voor een iPhone of ipad oplaad stand in 2009-2011 ?
Was ook al snel 30 euro voor 1 poort en een wit stukje plastic, en men betaalde dat lachend. Niks kabeltje, niks voeding.

Een beetje originele voeding kost ook al zo 30 euro.
Plaatst de prijs van het Dock weer in perspectief.

[ Voor 31% gewijzigd door Bomberman71 op 06-02-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder dat als ze zoiets doen ze gewoon een nieuwe dock zullen uitbrengen. Maar het lijkt me niet, gezien je dan mogelijk spellen krijgt die je niet handheld kan spelen (de uitbreiding zit alleen in de dock, niet in de handheld). Wat dus 100% tegen het basisprincipe van de Switch is.

En verder de prijs:

1. De adapter die er bij zit is er één van hoge kwaliteit en gebruikt USB-C.
2, De dock heeft 1 USB-C ingang (voor voeding), een HDMI uitgang en 3 USB poorten waarvan 1x USB 3.0.
3. Ook is er een USB-C poort in de gleuf vewerkt (die met de Switch verbindt)
4. Er zit een HDMI kabel bij.

Dit allemaal op een hoge kwaliteit en denk aan alle licenties op de poorten, etc. Ja, ik kom vrij snel in de richting van de prijs.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:59:

Dat zie je namelijk alleen in de extended trailers.
Nou dan heeft Nintendo toch nog voordeel bij de mislukte marketing omtrent de Wii U, want bijna niemand weet van het bestaan af dus kunnen ze ook niet vergelijken >:)
Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:24:
Zwaag
[...]

Het kan maar ik zet mijn geld op niks speciaals ... dus geen expansie port of wat dan ook.

De tijd zal het zeggen.

Overigens is de beredenering dat hij daarom zo duur is een beetje raar.
Dock is idd niet goedkoop maar je koopt een Dock met daarin 3 poorten, hdmi kabel en voeding.

Wat betaalde men voor een iPhone of ipad oplaad stand in 2009-2011 ?
Was ook al snel 30 euro voor 1 poort en een wit stukje plastic, en men betaalde dat lachend. Niks kabeltje, niks voeding.

Een beetje originele voeding kost ook al zo 30 euro.
Plaatst de prijs van het Dock weer in perspectief.
Als ze een Apple logo op een drol zetten en er €50,- voor vragen dan verkopen ze het nog. Weet niet of Nintendo dat ook kan (buiten de vaste kern fans om).

[ Voor 49% gewijzigd door Beakzz op 06-02-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:50:
Ik denk eerder dat als ze zoiets doen ze gewoon een nieuwe dock zullen uitbrengen. Maar het lijkt me niet, gezien je dan mogelijk spellen krijgt die je niet handheld kan spelen (de uitbreiding zit alleen in de dock, niet in de handheld). Wat dus 100% tegen het basisprincipe van de Switch is.
Op zich zou het natuurlijk wel kunnen. De game schakelt terug naar "Medium Graphics, 720p" o.i.d. net als nu in tablet mode en in het dock gaat ie naar "High Graphics, 4K" en maakt deze gebruik van de mysterieuze module. Het enige wat de games dan moeten hebben zijn de juiste textures.

Op een PC kun je ook met een druk op de knop je hele grafische profiel veranderen, dit zou op een ander device ook mogelijk moeten zijn. Er zijn ook console games waar je enigzins grafisch kan tweaken, en op Android/iOS kun je game specs ook naar wens aanpassen in bijvoorbeeld GTA.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:02:
[...]

Correctie: als handheld had de 3DS met de PS Vita juist een hele serieuze concurent, Nintendo heeft die concurent alleen compleet van tafel geveegd zoals Nintendo dat al doet sinds de aller eerste Gameboy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:58:
[...]

Correctie: als handheld had de 3DS met de PS Vita juist een hele serieuze concurent, Nintendo heeft die concurent alleen compleet van tafel geveegd zoals Nintendo dat al doet sinds de aller eerste Gameboy.
Dat zei ik toch .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:58:
[...]

Lol ja hoor dat was ook echt nodig. De Vita is gewoon een dikke faal van Sony net als de Wii U bij Nintendo is. Beide geweldige apparaten als je naar de hardware kijkt, maar een ondersteuning en marketing om te huilen.

Edit :

Mijn mening over de gemiddelde reactie maar even weggehaald... :+

[ Voor 21% gewijzigd door Beakzz op 06-02-2017 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:02:
[...]

Lol ja hoor dat was ook echt nodig. De Vita is gewoon een dikke faal van Sony net als de Wii U bij Nintendo is. Beide geweldige apparaten als je naar de hardware kijkt, maar een ondersteuning en marketing om te huilen. Maar af en toe krijg ik als ik dit topic lees meer het gevoel dat ik de reacties van een stel gelovigen lees in plaats van realistisch denkende mensen. En dat zeg ik als oud Nintendo fan. Sommigen hier weten echt alles goed te praten.Beter even uit mijn bookmarks halen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CLAzIeMUwAAb5ST.jpg

Hoe durf je onze Heer en Redder Nintendo te beledigen.

Concurrentie is sowieso goed. Het heeft natuurlijk invloed op prijzen. Bedrijven moeten beter hun best doen etc.

De Vita was namelijk dezelfe prijs als de 3DS @ launch, beide 250. Nintendo is toen onder de productieprijs gaan verkopen na een 70 euro price drop en zag een razend succes. Hadden ze dit niet gedaan, wie weet wat er dan was gebeurd. Er was competitie, maar waar Sony star winst op de hardware wilde maken, heeft Nintendo ingezet op game-sales.

Volgens mij kun je op de PS Vita nog steeds prima gamen, enkel zijn ze nog steeds dom bezig, want het apparaat is duurder dan een new3DS XL... Ik zie nog steeds releases, veel van het jRPG-variant. Ik heb toen enkel voor de 3DS gekozen vanwege de exclusives en het formaat. De prijs hielp ook mee.

EDIT: Bomberman ik heb geen idee wat je zegt, ik krijg enkel nog een popup dat je iets hebt gepost, dus laat een reply ook alsjeblieft achterwege.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:12:
[...]

[afbeelding]

Concurrentie is sowieso goed. Het heeft natuurlijk invloed op prijzen. Bedrijven moeten beter hun best doen etc.

De Vita was namelijk dezelfe prijs als de 3DS @ launch, beide 250. Nintendo is toen onder de productieprijs gaan verkopen na een 70 euro price drop en zag een razend succes. Hadden ze dit niet gedaan, wie weet wat er dan was gebeurd. Er was competitie, maar waar Sony star winst op de hardware wilde maken, heeft Nintendo ingezet op game-sales.
Ja en de marketingstrategie van Sony was ruk.
Plus zoals wel vaker met Sony kwamen wederom met hun eigen opslag format en die waren peperduur. Niet heel leuk voor mensen die hun games uit de PS store downloaden.

Zonde wat het is een prachtig handheld technisch gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:12:
[...]

[afbeelding]

Haha pas ik netjes mijn verhaal aan komt het weer terug in je quote |:( ;)

Gun Nintendo al het succes van de wereld maar ik word weleens weleens moe van het type reacties hier, maar heb ook weinig geslapen vannacht dus was een beetje unfair...

Grootste fouten van Sony waren de prijzen van de memorycards (nu nog steeds ffs) en de focus op een console ervaring op een mobiel apparaat. Veel games op de 3DS zijn veel meer geschikt voor een handheld en alleen maar respect hoe Nintendo die markt heeft gedomineerd vanaf de Gameboy.

Heb altijd het gevoel gehad dat Sony een paar voorbeelden heeft gegeven van wat er mogelijk was op de vita en verder verwachtte dat de 3rd party ontwikkelaars het wel op zouden pakken, Nouja we weten allemaal wat voor dorre woestijn dat is geworden, Ondertussen zijn er genoeg goede (indie) games op de Vita, maar een beetje te laat en nog steeds het probleem van dure memorycards (en dat hij zo goed als nergens meer te koop is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:21:
[...]

Haha pas ik netjes mijn verhaal aan komt het weer terug in je quote |:( ;)
Ik zag de humor wel in van je originele post en er zit nog een kern van waarheid in ook.

Fanboy zijn is ok, probleem is alleen dat de stap tussen fanboy en "retard" nogal klein is.

Zelf vind ik dat Nintendo sinds de Wii de console gamer al in de steek laat en sinds die tijd is Nintendo ook niet meer mijn main console.

Qua handhelds vind ik gewoon dat Nintendo altijd al de onbetwiste nr 1 is geweest maar ben toch niet hyped voor de Switch.

Pas op het moment dat Nintendo hun handheld support volledig op de Switch zal richten stap ik pas aan boord van de Switch-train.

Helaas heb ik nog steeds niet de overtuiging dat de Switch buiten de Wii U ook de 3DS zal gaan vervangen.

Specs en gimmicks boeien mij niet echt veel, mij gaat het om genoeg goeie games en in mijn ogen komen die er voorlopig niet.

De enige nieuwe Nintendo game dit jaar wordt Mario Odessey, (Na wat ik tot dusverre van Splatoon 2 heb gezien durf ik het nog geen deel 2 te noemen) rest zijn Wii U ports of (Dit is slecht mijn persoonlijke mening) shovelware crap zoals 1, 2, Switch, Arms en Snipperclips.

Ook 3rd parties komen vooralsnog alleen met oude games of indi aanzetten.

Vooralsnog zie ik het somber in voor de Switch en mocht er een Nintendo god bestaan dan had hij iig bij het creeren van de Switch launch-up absoluut zijn dag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:48:
(Na wat ik tot dusverre van Splatoon 2 heb gezien durf ik het nog geen deel 2 te noemen)
Wat moet Splatoon dan doen om het wel een sequel te laten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugocy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 10:17
RayNbow schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:53:
[...]

Sluit me volledig bij je aan, de getoonde beelden laten een mooie opvolger zien. Maar dat terzijde, ik ben heel erg benieuwd of Splatoon 2 mij blijft vermaken.

Ik merk dat mijn uren Splatoon per maand exponentieel dalen, en dat is niet omdat ik niet win :+ Hopelijk komen er meer online features, maak het een volwaardige e-sport titel met alle toeters en bellen O-). Al moet ik toegeven, de Splatoon events zo nu en dan blijven grappig, ik mis daar wat keuzevrijheid. Of misschien is het juist tijd voor een frisse Splatoon game 8)7

Eerst maar eens Zelda spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:53:
[...]

Een nieuwe game zijn (niet alleen nieuwe wapens en een paar nieuwe levels) met een nieuwe single player campaign. (Vond de single player campaign van Splatoon erg kort maar wel heel erg leuk).

Van Splatoon 2 heb ik ook nog maar erg weinig footage gezien en wat ik gezien heb vind ik wel heel erg op Splatoon 1 lijken vandaar dat ik me Sceptich afvraag of het wel echt een nieuwe game is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:02:
[...]

Een nieuwe game zijn (niet alleen nieuwe wapens en een paar nieuwe levels) met een nieuwe single player campaign. (Vond de single player campaign van Splatoon erg kort maar wel heel erg leuk).
Er komt zeker een nieuwe campaign. Scene met Marie niet gezien in de trailer? ;)
Sugocy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:00:
Ik merk dat mijn uren Splatoon per maand exponentieel dalen, en dat is niet omdat ik niet win :+
Mijn uren zijn gedaald tot nul, maar die neerwaartse spiraal is te danken aan Mario Maker en Xenoblade X. :p

[ Voor 28% gewijzigd door RayNbow op 06-02-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:03:
[...]

Er komt zeker een nieuwe campaign. Scene met Marie niet gezien in de trailer? ;)

[...]

Mijn uren zijn gedaald tot nul, maar die neerwaartse spiraal is te danken aan Mario Maker en Xenoblade X. :p
Heb alleen die allereerste footage (Switch launch trailer) met Splatoon 2 nog maar gezien en daaruit kon ik niet op maken dat het echt een vervolg was.

Vaak zag je in reviews over Splatoon 1 dat de campaign te kort was om een aanschaf voor de single player experience te rechtvaardigen. Ik bestrijd die mening; Splatoon was net Captain Toad een Budget game van €38,- ipv €58,- en daar bovenop heb ik liever een game van 6 uur die ook echt 6 uur lang leuk is dan een game van 80 uur met hier en daar wat leuke momentjes.

Edit: Mariomaker 2 mag ook wel komen, en dan nu graag zodat je ook een worldmap en boss battles kunt maken. Mariomaker vind ik leuk maar tegelijkertijd vind ik het jammer dat je alleen losse levels kunt maken en geen volledige game.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:02:
[...]

Van Splatoon 2 heb ik ook nog maar erg weinig footage gezien en wat ik gezien heb vind ik wel heel erg op Splatoon 1 lijken vandaar dat ik me Sceptich afvraag of het wel echt een nieuwe game is.
Het is sowieso anders, ik weet dat er nieuwe wapens en specials in zitten. Anderzijds moet een game als dit ook niet te veel veranderen. Er zijn overigens genoeg games waar de verandering van het nummertje de core gameplay volledig hetzelfde blijft (GTA 1 en 2, Dota 1 en 2, Halo 1 en 2) Splatoon is gewoon een goed werkende game, dus waarom alles omgooien? Flikker wat meer modi, wapens, skills en maps erin, bouw weer een leuke single player (die zal vast anders zijn) en je hebt een game die even goed speelt. Ze moeten mensen die hardcore Splatoon spelen op Wii U natuurlijk ook een reden geven om over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe Miiverse zal worden vervangen in Splatoon 2. In Splatoon gaven de Miiverse-tekeningen het spel een unieke sfeer.

Edit: Ah, ik dacht al iets er over gelezen te hebben... Splatoon 2's producer wants to create a feature 'similar' to Miiverse, now that it's dead

[ Voor 50% gewijzigd door RayNbow op 06-02-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:44:
[...]

Het is sowieso anders, ik weet dat er nieuwe wapens en specials in zitten. Anderzijds moet een game als dit ook niet te veel veranderen. Er zijn overigens genoeg games waar de verandering van het nummertje de core gameplay volledig hetzelfde blijft (GTA 1 en 2, Dota 1 en 2, Halo 1 en 2) Splatoon is gewoon een goed werkende game, dus waarom alles omgooien? Flikker wat meer modi, wapens, skills en maps erin, bouw weer een leuke single player (die zal vast anders zijn) en je hebt een game die even goed speelt. Ze moeten mensen die hardcore Splatoon spelen op Wii U natuurlijk ook een reden geven om over te stappen.
Ben het met je eens hoor; Splatoon moet Splatoon blijven en niets veranderen aan het concept van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Ik lees tot mijn genoegen dat ik niet de enige ben die de switch als handheld gaat gebruiken. En ik kriijg ook steeds meer het idee dat we later een switch handheld only versie gaan krijgen.

Houdt iemand daar ook rekening mee? Want het spookt wel een beetje door mijn hoofd.

Ik denk echt dat het moment dat duidelijk wordt dat de switch een groot succes is, de 3ds eol aangekondigd wordt. Samen met een nieuw device; de Switchboy.

Lekkere speculaas, al zeg ik het zelf, ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Turfschipper; dat denk ik ook. Nintendo kennende komen ze elke 2/3 jaar met "nieuwe" hardware. Het lijkt me goed mogelijk dat ze in 2019 met een "Switch Lite" komen die bv een wat langere accuduur heeft en een d-pad op de joycon. Ik denk niet dat ze 'm kleiner moeten maken (voor compatibiliteitsredenen met bv de bestaande dock), hij zal dan wel zonder dock of JoyCon grip geleverd worden.

Natuurlijk is het puur speculatie, Nintendo doet eigenlijk altijd het onverwachte. Maar ja, wie had twee jaar geleden al het idee dat de NX een handheld zou worden? (jup, ik en dit idee had ik eigenlijk al direct na de "onthulling" van de NX) ;) :+ En zelfs een 2017 release heb ik toen al bedacht. Zie hier. :+ Maar ook niet helemaal zoals hier, ik zei Q3-4 2017, niet Q1. Maar ik had "sort of" gelijk betreffende de controllers.

iig we zullen wel zien :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 06:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RayNbow schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:51:
Valt me tegen dat dit hier nog niet gepost is? :p

[video]
Iemand op NeoGAF heeft een aanvulling op de video van GameXplain:
Can't confess to watching every minute of this but did they mention the movie Silent Running? Pretty clear influence on Kogwald from the dome to the watering can robots.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TcyeBsj.jpg

In ander nieuws, Breath of the Wild Goes Gold, Monolith Dev Tweets from Wrap Party.

Random Time! - Heat vision pics of the Switch

[ Voor 19% gewijzigd door RayNbow op 07-02-2017 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Hmm ik ben op zoek naar een console voor party games. Dan denk je automatisch aan Nintendo en dus de Switch, maar ik ben totaal niet van plan 'm als handheld te gebruiken. Gezien het een combinatie apparaat is vrees ik dat het thuis gebruik niet super wordt uitgewerkt (vierkante controllers die wellicht niet lekker in de hand liggen, games die worden gemaakt voor ook onderweg ipv full potential van thuis gamen te gebruiken).

Twijfel nu enorm of de Switch wel is wat ik zoek. Geen idee alleen of de PS4 bijvoorbeeld wel party games heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat juist de Switch, vanwege zijn draagbare vormfactor, uitermate geschikt is voor partygames ;) Of vrijwel letterlijk: games te spelen tijdens je "parties" ;) 1-2 Switch lijkt er letterlijk voor gemaakt.

En betreffende de andere platformen, tja, moeilijk ik kan me er maar 1 bedenken. "Monopoly Family Fun Pack" maar dan kan je net zo goed gewoon monopoly pakken :p
35 graden max dus, niet heet genoeg om je vingers te verbranden maar nog wel erg warm. Gelukkig blijven de JoyCon koel dus in handheld mode heb je er geen last van. En onthoud dat in alle gevallen de Switch aan een stroomkabel verbonden is. Dit geeft ook extra warmte.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:52:
Ik denk dat juist de Switch, vanwege zijn draagbare vormfactor, uitermate geschikt is voor partygames ;) Of vrijwel letterlijk: games te spelen tijdens je "parties" ;) 1-2 Switch lijkt er letterlijk voor gemaakt.

En betreffende de andere platformen, tja, moeilijk ik kan me er maar 1 bedenken. "Monopoly Family Fun Pack" maar dan kan je net zo goed gewoon monopoly pakken :p

[...]

35 graden max dus, niet heet genoeg om je vingers te verbranden maar nog wel erg warm. Gelukkig blijven de JoyCon koel dus in handheld mode heb je er geen last van.
35 graden zal je misschien ervaren als lauw, niet warm, zeker niet erg warm. De controller die je vasthebt zal door je eigen lichaamswarmte al wel de 30 graden aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:34:
Hmm ik ben op zoek naar een console voor party games. [...] Twijfel nu enorm of de Switch wel is wat ik zoek. Geen idee alleen of de PS4 bijvoorbeeld wel party games heeft.
Dat hangt af van wat je als party games beschouwt. Voor de Switch staat zo uit m'n hoofd het volgende gepland voor het eerste jaar: 1-2-Switch, Just Dance, Bomberman, Mario Kart.

Je moet zelf de afweging maken of dit games zijn die je leuk lijken (ze zijn tevens best verschillend qua genre) en of dit genoeg games zijn om de aanschaf van een Switch te rechtvaardigen of dat je beter kunt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Fifa op Switch gebaseerd op Fifa 18'

http://www.insidegamer.nl...itch-gebaseerd-op-fifa-18

Lijkt me vet: eindelijk een belovende FIFA op een handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:07:

Met de graphics van Fifa voor de SNES EA kennende.
BlackMage schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:06:
[...]

35 graden zal je misschien ervaren als lauw, niet warm, zeker niet erg warm. De controller die je vasthebt zal door je eigen lichaamswarmte al wel de 30 graden aantikken.
Ik douche altijd op 38-40 graden en dat is aangenaam dus ik maak me er geen zorgen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benieuwd of de switch versie een journey en fut mode krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

Ik mag toch hopen dat ze er een volwaardige fifa van maken. Dus met alle opties die je op de ps4/xbone ook hebt. Anders kopen mensen alsnog fifa voor een ander platform (Doe ik sowieso omdat mijn vrienden een PS4 hebben en waarschijnlijk geen Switch kopen).

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Ik hoop voor iedereen die FIFA interessant lijkt dat ze er iets leuks van maken. Maar het kan echt beide kanten op gaan.

Ik vond Mass Effect 3 voor de Wii U echt goed gelukt, ondanks dat het een port was van een oudere release op ander platform. Maar toch vond ik dat ze goed hun best gedaan hebben om het spel goed te laten draaien en goed gebruik te maken van de gamepad. Ook die stripverhaal-versie van de eerste twee delen vond ik een leuke extra die ze niet hadden hoeven doen, maar toch deden.

Als ze een soortgelijke behandeling geven aan FIFA dan komt het wel goed. Nog steeds heb je weinig reden om het spel voor de switch te kopen als je het al op de PS4 hebt, maar zo niet dan hoef je je niet te schamen voor je switch-versie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:Zojuist heb ik weer wat reacties verwijderd, onder andere waar een CSS werd geplaatst waarmee berichten gehide konden worden. Dit is niet de bedoeling van een open forum zoals Tweakers. Ook wil ik hierbij nog voor de allerlaatste keer waarschuwen, een discussie kan ook op een positieve manier verlopen als je het niet eens bent met elkaar!

Op een gegeven moment dien je te accepteren dat mensen onderwerpen zien vanuit hun eigen perspectief. De ene eigenschap is voor 1 persoon al genoeg om de Switch geweldig te vinden, de ander heeft er wat meer nodig. Je hoeft elkaar aan het eind van de dag niet over alles te overtuigen. Dit topic moet ook een plek zijn waar men met elkaar, op een fijne manier, kan spreken over de verwachtingen en voornamelijk ERVARINGEN met de Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:07:

Het is alleen jammer dat het 'gebaseerd op' is. Waarom niet gewoon hetzelfde als? Ik vermoed dat het te maken heeft dat Frostbite misschien nog niet compatible is met de Nintendo Switch. En dat EA dus alles moet omzetten naar een andere engine.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 15-09 18:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Zeror schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:16:
[...]
Het is alleen jammer dat het 'gebaseerd op' is. Waarom niet gewoon hetzelfde als? Ik vermoed dat het te maken heeft dat Frostbite misschien nog niet compatible is met de Nintendo Switch. En dat EA dus alles moet omzetten naar een andere engine.
'Gebaseerd op' klinkt weer eng. Ben bang voor de resultaten. Aan de andere kant, het control scheme moet ook al anders zijn dan de 'standaard build' van de PS4/XBO, waardoor dit misschien ook al valt onder 'gebaseerd op'. We wachten gewoon af, speculeren is leuk, maar niet altijd verstandig.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom moet de control scheme aangepast worden?

Zelfde knoppen zijn aanwezig op de Switch als bij de andere consoles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 18:51
Zeror schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:16:
[...]
Denk je nu echt dat ze hetzelfde kunnen op de Switch als op de XBO/PS4? Denk aan animaties, framerates, publiek, textures. Dus ja, gebaseerd op, anders verwacht iedereen een 1 op 1 kopie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:56:
Waarom moet de control scheme aangepast worden?

Zelfde knoppen zijn aanwezig op de Switch als bij de andere consoles.
Wel in twee van de drie standen. Maar het zou wel erg tof zijn als je op bijvoorbeeld werk even tegen een collega FIFA kan spelen met de joy-cons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25

cronixx

krieuw

Steven030 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:58:
[...]

Wel in twee van de drie standen. Maar het zou wel erg tof zijn als je op bijvoorbeeld werk even tegen een collega FIFA kan spelen met de joy-cons!
Dit is inderdaad wel een feature die ik verwacht, maar ik vraag me wel af hoe ze dat dan implementeren, je mist dan toch wat knopjes volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan toch ook prima. In Fifa zitten al jaren meerdere control schems waaronder simple/simplified etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:01:
Dat kan toch ook prima. In Fifa zitten al jaren meerdere control schems waaronder simple/simplified etc.
Ah cool, ben niet zo op de hoogte van de huidige sport(voetbal)games, de laatste FIFA die ik echt veel speelde was FIFA '98 :+
Maar als er inderdaad al een dergelijk controlscheme in de game zit dan moet ook dit het geen probleem zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door cronixx op 07-02-2017 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Steven030 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:58:
[...]

Zo'n gek idee is dat niet. Bij de latere versies van EA's NHL serie kun je bv kiezen voor 90's oldschool controls waarbij je minder knoppen hoeft te gebruiken.

Dit lijkt mij ideaal in een FIFA Switch game ivm multiplayer. Als EA daar voor kiest zou je aan een enkele Joy-con genoeg hebben om FIFA te spelen, alleen werken dan niet alle moves en tricks.

Niet te hopen dat FIFA (net als de begin delen op de Wii) motion controls krijgt want met je armen zwaaien om op goal te schieten is nog altijd mijn meest trieste FIFA ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:58:
[...]

Denk je nu echt dat ze hetzelfde kunnen op de Switch als op de XBO/PS4? Denk aan animaties, framerates, publiek, textures. Dus ja, gebaseerd op, anders verwacht iedereen een 1 op 1 kopie.
Precies, hate it or love it maar de engine waar het al jaren op draait gaat de Switch niet trekken. We weten dat allemaal.

Een andere engine maken kost tijd en gaat altijd gepaard met concessies.

Controls zullen idd te maken hebben met beperkte controle mogelijkheden met de 2 joycons, dat is de enige reden.

Hebben jullie Zelda weleens op een echte Unreal engine gezien trouwens ? Gemaakt door fans die een impressie hebben gemaakt van hoe het eruit kan zien op een platform met genoeg power voor de Unreal engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:05:
[...]

Precies, hate it or love it maar de engine waar het al jaren op draait gaat de Switch niet trekken. We weten dat allemaal.

Een andere engine maken kost tijd en gaat altijd gepaard met concessies.

Controls zullen idd te maken hebben met beperkte controle mogelijkheden met de 2 joycons, dat is de enige reden.

Hebben jullie Zelda weleens op een echte Unreal engine gezien trouwens ? Gemaakt door fans die een impressie hebben gemaakt van hoe het eruit kan zien op een platform met genoeg power voor de Unreal engine.
Hmm, ik meen mij te herinneren dat ik tijdens een van de gametrailers die langskwamen op de Switch Reveal Presentation op 13 januari Unreal Engine ook langs zag komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:05:
[...]

Eeerm Fifa 17 draait op de Frostbite Engine. En daarvoor op de Ignite Engine
Het is mooi om te zien, maar persoonlijk zit ik niet te wachten Zelda uit de Unreal 4 Engine. Ik vind de artstyle van BotW geweldig.

[ Voor 3% gewijzigd door Lanithro op 07-02-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRoNiXX schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:12:
[...]

Hmm, ik meen mij te herinneren dat ik tijdens een van de gametrailers die langskwamen op de Switch Reveal Presentation op 13 januari Unreal Engine ook langs zag komen.
Wellicht, maar niet de current gen Unreal engine. Net als Frostbite zijn ze inmiddels generaties verder.
Ze zullen denk ik een aangepaste engine hebben voor de Switch, en zul je dus ook aangepaste games hebben, en niet 1 op 1 versies zoals je bij PS en XB wel ziet en soms niet eens het verschil ziet.

Kortom, goed nieuws voor FIFA fans, hij komt naar de Switch.
Voor mensen met een XB of PS ernaast is het denk ik de betere keuze die versie te kopen voor de mooist mogelijke ervaring tenzij je on the move wilt spelen, dan pak je de Switch versie.

Oftewel, de consument wint in dit geval altijd.

[ Voor 20% gewijzigd door Bomberman71 op 07-02-2017 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:19:
[...]

Wellicht, maar niet de current gen Unreal engine. Net als Frostbite zijn ze inmiddels generaties verder.
Ze zullen denk ik een aangepaste engine hebben voor de Switch, en zul je dus ook aangepaste games hebben, en niet 1 op 1 versies zoals je bij PS en XB wel ziet en soms niet eens het verschil ziet.
Miyamoto deed laatst een uitspraak over de Unreal Engine, al moet je meestal zijn uitspraken met een korreltje zout nemen:

http://venturebeat.com/20...es-such-as-unreal-engine/

Dus ze hopen 3rd parties te kunnen helpen met Unreal titles op de Switch uit te brengen, in hoevere dat lukt is lastig te voorspellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanithro
[...]

Kortom, goed nieuws voor FIFA fans, hij komt naar de Switch.
Voor mensen met een XB of PS ernaast is het denk ik de betere keuze die versie te kopen voor de mooist mogelijke ervaring tenzij je on the move wilt spelen, dan pak je de Switch versie.

Oftewel, de consument wint in dit geval altijd.
Shin Megami Tensei X draait anders op de Unreal 4 Engine. Waarschijnlijk wel met een paar aanpassingen, maar het is de laatste engine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

[...]

Kan het zo 1, 2, 3 niet meer vinden...

Volgens mij was het een Bayonetta-achtige game waar de trailer over ging, of misschien van de Studio die Bayonetta had gemaakt, iets in die richting.

Een simpele google opdracht, vertelt ons uiteindelijk dat er Unreal Engine 4 draait op de Switch, zie o.a.
http://www.gamekings.tv/n...itels-volgens-epic-games/

Geen idee in hoeverre dat een up-to-date versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:35
De grote vraag gaat zijn, de Fifa 18 die uitkomt voor de Switch is die vergelijkbaar met XBOX en PS4 of krijgen we weer zo'n kinderversie net als op de Wii U (wat in mijn ogen niks was). Als hij vergelijkbaar is met de XBOX en PS4 dan is het voor mij een instant buy.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:14
De Switch kan gewoon elke game engine draaien die er op dit moment is. Dat is het probleem niet. Engines zijn namelijk gewoon schaalbaar.
Ik bedoel de Xbox One versie van best wat games zijn minder qua resolutie of shadows dan de PS4, die op zijn beurt weer minder is dan de PC. Maar de Xbox versie wordt niet 'gebaseerd op' genoemd.

Dit is EA. En EA kennende denk ik dat ze het gewoon aankijken voor de Switch en gaan doen wat ze bij Fifa 14 en 15 deden voor de PC. Ze porten gewoon de last gen versie (met alles op ultra en volle resolutie) naar de Switch. En dan durven ze zelfs dood leuk Fifa aan te kondigen op die presentatie voor de Switch. Misselijk makend bijna :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=50156511,noline]Gynnad schreef op dinsdag 7 februari 2017

of krijgen we weer zo'n kinderversie net als op de Wii U
Die term gebruik ik al een poos niet meer.

Een aantal jaar terug speelde ik FIFA 10 online. M'n ranking leek nergens op omdat ik nauwelijks online speelde.

Voor de gein daagde ik de toenmalig nr 3 van de Xbox live world ranking list uit voor een potje FIFA en speelde ik met mijn zwakke Feyenoord tegen zijn sterke Man U.

Het zweet stond in m'n handpalmen en m'n hartslag ging behoorlijk tekeer.

Wonderbaarlijk won ik van hem met 4-3 en meteen wilde hij een rematch. Het hoge niveau van het vorige potje dat voor mij een piek moment was waarvoor ik alles moest geven kon ik niet meer behalen, laat staan vasthouden. In de rematch werd ik dan ook met 5-1 van het veld geveegd.

Mijn tegenstander wilde mij spreken via headset omdat hij niet kon geloven dat ik dezelfde tegenstander was. Na hem uitgelegtd te hebben dat ik het eerste potje door alles te geven boven mijn niveau kwam maar dit onmogelijk vast kon houden stelde hij zich netjes voor.

Zijn naam weet ik niet meer maar wat ik nooit vergeten ben was dat het een 7 jarig jongetje uit Bristol was.

Sinds die dag weet ik dat je kinderen in gaming niet moet onderschatten en dat ze zelfs tot de absolute wereldtop kunnen behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moddie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:22:
[...]

Miyamoto deed laatst een uitspraak over de Unreal Engine, al moet je meestal zijn uitspraken met een korreltje zout nemen:

http://venturebeat.com/20...es-such-as-unreal-engine/

Dus ze hopen 3rd parties te kunnen helpen met Unreal titles op de Switch uit te brengen, in hoevere dat lukt is lastig te voorspellen
We gaan het zien, the proof is in the pudding zoals ze zeggen. Specs, data, en interviews zijn leuk maar uiteindelijk zegt de uiteindelijke game de waarheid, of better yet, laat de waarheid zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turanmegil
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 09:40
Volgens mij is al bevestigd dat de unreal 4 engine (de laatste versie) de Switch ondersteunt. Ook ondersteuning voor unity is al bevestigd. Dat geeft een hoop mogelijkheden voor het poorten van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:57
Hoop dat ze rond kerst met een SKU inc. zwarte joycons komen. Die devkits zien er gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Turanmegil schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:15:
Volgens mij is al bevestigd dat de unreal 4 engine (de laatste versie) de Switch ondersteunt. Ook ondersteuning voor unity is al bevestigd. Dat geeft een hoop mogelijkheden voor het poorten van games.
Klopt, dat is al eerder besproken hier, UE4 is bijzonder goed schaalbaar, de instellingen voor o.a. de UE4 tech demo zijn natuurlijk wel lager voor de Switch (Tegra X1?). hier ook een voorbeeld voor docked en undocked

Je ziet dat veel instellingen voor docked op 2 staan. dat staat voor medium/high (afhankelijk van het maximale niveau). XBOX/PS4 draaien voornamelijk op 3 of 4.. PC kan alles op 4 mits je een goede CPU/GPU hebt

[ Voor 13% gewijzigd door AstralizeR op 07-02-2017 13:23 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:23:
[...]

Shin Megami Tensei X draait anders op de Unreal 4 Engine. Waarschijnlijk wel met een paar aanpassingen, maar het is de laatste engine.
En dat bedoel ik dus, de aanpassingen ..

Een Impreza WRX Sti heeft net als een Opel Astra ook een 4 cilinder benzine motor, toch zit er heel wat verschil qua output.

Maar nogmaals de daadwerkelijke game zal alles zeggen.
Als dit overwegend positief is dan is er goede hoop voor 3rd party, zo niet dan heb je straks een portable WiiU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 20:18
Ik hoop inderdaad dat EA niet dezelfde fout maakt als destijds op de Wii U. Brakke port van een oude gen FIFA; en omdat het dan niet verkoopt munitie hebben om te zeggen, zie je wel het verkoopt niet dus we ontwikkelen ook geen nieuwe versie meer. Als het een redelijke port wordt dan ben ik bereid om hem aan te schaffen in plaats van de PC versie die ik al jaren koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Er!k schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:44:
Ik hoop inderdaad dat EA niet dezelfde fout maakt als destijds op de Wii U. Brakke port van een oude gen FIFA;
EA zal altijd EA blijven en crap produceren, daarom koop ik ook geen EA games. Als EA zegt dat een console of platform niet werkt dan zou ik dat met een sterk korreltje zout nemen, ik hoop dat de industrie daarin gaat volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
init6 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:04:
[...]

EA zal altijd EA blijven en crap produceren, daarom koop ik ook geen EA games. Als EA zegt dat een console of platform niet werkt dan zou ik dat met een sterk korreltje zout nemen, ik hoop dat de industrie daarin gaat volgen.
Is natuurlijk onzin .. Als ze crap maken hadden ze niet meer bestaan.
Het meeste dat wat ze maken is mischien niet jouw smaak maar dat is niet direct crap.
In de genres waarin ze mee doen maken ze doorgaans de absolute top titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:07:
[...]

Is natuurlijk onzin .. Als ze crap maken hadden ze niet meer bestaan.
Het meeste dat wat ze maken is mischien niet jouw smaak maar dat is niet direct crap.
In de genres waarin ze mee doen maken ze doorgaans de absolute top titels.
https://www.thetoptens.com/worst-video-game-developers/

Er is een reden waarom EA op nummer 1 staat.

EA heeft een groot voordeel dat ze de meeste grote gamestudios binnengeharkt hebben (denk aan bv BioWare; PopCap; etc) deze hebben ze helemaal leeggezogen waardoor ze ontzettend veel geld hebben. Maar de laatste EA titel die niet 100% crap was.. euhm.. ik kan me er geen bedenken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoge bomen vangen veel wind ...

Daarbij zie je weer hele andere geluiden als je kijkt naar je mede tweakers en de awards van 2016.

Ook de verkoopcijfers zeggen andere dingen.
Met die cijfers doe je toch iets goed.

Even een quote:

They don't make bad games but they make you pay for everything.

Iets wat je ook van Apple kunt zeggen.. Ook een topper.
Op internet kan je van ieder merk, bedrijf, product wel een Pro en Con list vinden.

Beetje goedkoop Sander.

[ Voor 32% gewijzigd door Bomberman71 op 07-02-2017 14:31 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic