Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:06:
Er lopen al genoeg mensen over de Switch te klagen, wat extreem onzinnig is gezien de hoeveelheid mensen er daadwerkelijk één vast gehad heeft echt minimaal is. En dan voornamelijk op grote events waar honderden mensen tegelijkertijd op verschillende Switches spelen. Op die events zitten de Switches vast en kan je vrij weinig (niets) zien wat er niet officieel door Nintendo vrijgegeven is.
Maar goed, ik zal eens wat van het boegeroep tegengaan...
De prijs
De Switch komt voor 300-330 euro uit in Europa. De Switch komt standaard met 2 JoyCon controllers, een JoyCon grip, een TV dock, HDMI kabel en een oplader. Je bent direct klaar voor 2 spelers.
De
PS4 kwam in 2013 uit voor een adviesprijs van 400 euro. Dit was met 1 controller, dus voor 2 spelers moest je er een controller van 60 euro bij kopen.
De
XBOX ONE had een launchprijs van 500 euro, en ook daar moest je 60 euro neertellen om met 2 spelers te kunnen spelen.
Met de Switch ben je voor 330 euro klaar voor 2 spelers.
Maar dan heb je nog geen game! 1 2 Switch moet GRATIS BIJ DE CONSOLE!!!!!
Onzin. De XBOX ONE, PS4 en elke game PC die je zelf bouwt heeft geen gratis games. Ook is er een grote groep mensen die niet zit te wachten op een voorgeïnstalleerde game die vermoedelijk niet te verwijderen is.
De controllers zijn te duur!!!!
Oké, de controllers zijn duur. Maar ze zitten wel vol technologie. Verder is eigenlijk alleen de Pro controller duur, maar als je die vergelijkt met "Pro" controllers voor de
XBOX ONE dan valt dat ook wel mee. (Er is geen pro controller voor de PS4 van Sony zelf). Plus de Pro controller van MS vreet batterijen, waar de Switch pro controller standaard met een accu komt die +20 uur meegaat.
Ik haat de D-PAD op de joycon!!!!!!
Ondanks dat het idd geen handige D-pad is en ik hoop dat Nintendo met een JoyCon (L) komt met een D-pad gelijk aan de Pro controller. Heb je ook nog deze:
[
afbeelding]
Hier hoor ik nooit iemand over de D-pad.
De launch lineup is slecht!!!!
nieuws: Nintendo reageert op kritiek dat de Switch zwakke launch-line-up heeft
De Switch is underpowered!!!!!!
Wii U+ graphics op een handheld. Oké, als docked console wint hij het niet van de PS4 / XBOX ONE. So what? De PS4 / XBOX ONE kan je niet overal mee naartoe nemen en overal spelen.
Ik wil gewoon een console die ik aan mijn TV hang en dan op de bank zitten te gamen!!!
Dat kan. De Switch komt standaard met een TV dock en JoyCon grip.
De accuduur is vreselijk!!!
Oké, 2.5-6 uur is niet bepaald lang. Maar vergelijkbaar met de PSVita en originele 3DS. Verder heeft de Switch een standaard USB-C poort waar je zonder probleem een powerbank aan kan hangen.
Bottom line: elk commentaar is te weerleggen met reacties van Nintendo, logisch nadenken, vergelijking met andere consoles, etc.
Snijd dan de juiste punten aan.
PRIJS
Niemand heeft het meer over de prijs hier.
Ik heb nog nooit geklaagd over de prijs, ik was zelfs degene die ver voor de release al zei dat het simpelweg niet lukt om zoiets te maken voor 199-249 usd. Terwijl vele zeiden dat het wel kon en het vergeleken met dure premium phones die minder dan 200 usd kosten om te fabriceren.
Uiteindelijk weten we waar de prijs ligt en je hoort er niemand meer over.
Daarbij gaat de prijs vergelijking van een release met XB1 en PS4 niet op.
Toen de PS4 kwam was er helemaal geen concurentie, het was de eerste next gen console.
Nu is het een ander verhaal dus het vergelijken slaat nergens op.
12 GAME PACK IN
Het is ook zo dat een game als 12 game maar heel weinig trekt die daar de volle pond voor wilt betalen.
Zelfs Tweakers vond het een leuke tech demo maar niet meer dan dat. Perfect als pack in.
Wederom, NU in 2017 koop je voor het bedrag van de Switch een andere console met game erbij.
Het is iets wat bij velen leeft dus niet iets wat onzinnig is.
CONTROLLER DUUR
Klopt, en bij release zijn die dingen nooit goedkoop, ook niet bij Sony en MS.
Wederom, de gevestigde orde is er al jaren en dat zijn ze in verhouding duur.
De funnies in de joycons zijn dan hightech maar lang niet iedereen vraagt daarom.
De meesten willen een comfortabele controller om een game te spelen, Punt.
Dit gecombineerd met een evt latere toevoeging van de WiiU pro controller en de behoefte van veel mensen voor een pro controller (zie de verkopen) geeft de behoefte wel degelijk aan en dan is de Pro idd te duur.
Om maar te zwijgen over het ontbreken van een audio port op alle controllers bij de Switch.
LAUNCH UP SLECHT
Is ook slecht, klaar. Sure was bij anderen wellicht ook het geval maar daar heb je het weer.
Het is 2017 en er is genoeg op console gebied te krijgen, een betere line up had wel wat vertrouwen gewekt.
Iedere reviewer heeft het erover en is wel degelijk een valide punt.
Vertrouwen of niet, niemand weet waar het heen gaat en hoelang het nog duurt, echt niemand.
Na Zelda zijn de meesten over 8 weken wel een beetje uit gespeeld en krijg je het freewheelen naar de eerst volgende topper. Voor velen (zoals je over kunt lezen) is dat Mario O.
UNDERPOWERED
Vreemd genoeg zie je hier helemaal geen Pascal tech praat meer. Alhoewel de specs nog onduidelijk zijn is het duidelijk dat het systeem underpowered is in vergelijking met 3 jaar oude consoles. Kunnen hier dag en nacht over praten maar dat is de realiteit.
Het is wel de krachtigste handheld, dat weer wel.
Maar voor de mensen die puur home console gamen (de meesten) is dat een tegenvaller.
De verhalen van dat cpu en gfx power niks uitmaakt en het alleen om de Nintendo exclusives gaat is pure onzin.
Als dat namelijk waar was dan had iedereen hier een WiiU (gehad) en dat is bij lange na niet het geval terwijl er echt goede games voor waren, dus waarom dan niet ?
Juist ja, het vertrouwen was er voor de meesten niet en het ontbreken van bepaalde games, en daar ik niks mis mee maar kom dan niet aan met smoesjes ...
ACCUDUUR
Laten we eerst maar eens zien hoe dat uitpakt. Er is een verschil tussen fabrieks specs en reallife specs.
De meesten maken zich hier niet echt druk om, zelfs ik niet maar eerst zien dan geloven.
Grappig dat een belangerijk detail steeds over het hoofd gezien wordt en niemand het over heeft.
Voice chat via de app, en hoe doe je dat met de game sounds terwijl je oortje in hebt voor de comms ..
Duidelijk dat de meesten hier niet veel MG ervaring hebben ogenschijnlijk.