de Joy Cons gaan 21 uur mee ofzo. dus het gemis van charging grip is denk ik niet zo hoog.Sagat schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:07:
offtopic:
Ik speel ook amper online op ps4, maar wil het wel kunnen als ik er zin in heb, geen enkele probleem om hier voor te betalen omdat ik er 5 games per maand voor terug ontvang, en mijn bestaande igc mee in stand hou.
Verder voelde ik me ook niet als onzinnig benoemd. Ik heb nergens gezegd 'omdat ninty's online in het verleden crap was, ga ik er nooit voor betalen'. Dat zou inderdaad wel onzinnig zijn.
Fijn dat de grip er in zit, jammer dat hij niet gelijk oplaad, maar dit is ook bedacht met het kostenplaatje in het achterhoofd. Ik ben iig wel blij dat deze erbij zit.
Verwijderd
In dit geval dus niet, want de eerste 6 maanden is het gratis. Dat is meer dan schappelijk om te besluiten of je daarna nog erg graag online wil spelen.Kadardar schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:33:
[...]
Dat is misschien iets direct bij release een probleempje maar daar had de PS4 ook last van helaas.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 16:12 ]
Dat gelukkig wel, maar aanbod blijft wat karig ook na deze 6 maanden (voor wat er nu bekend is) tenzij de virtual console games in eens massaal online multiplayer gaan ondersteunen... Online Contra, anyone?Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:12:
[...]
In dit geval dus niet, want de eerste 6 maanden is het gratis. Dat is meer dan schappelijk om te besluiten of je daarna nog erg graag online wil spelen.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Kijk eens. Vanaf de Nintendo site:Kadardar schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:27:
[...]
Dat gelukkig wel, maar aanbod blijft wat karig ook na deze 6 maanden (voor wat er nu bekend is) tenzij de virtual console games in eens massaal online multiplayer gaan ondersteunen... Online Contra, anyone?
Monthly game download
Subscribers will get to download and play a Nintendo Entertainment System™ (NES) or Super Nintendo Entertainment System™ (Super NES) game (with newly-added online play) for free for a month.
Ik bedoelde meer dat er in eens zoveel nes/snes games (als in volume) uit zijn na 6 maanden dat het de lack of online games op kan vangenLanithro schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:45:
[...]
Kijk eens. Vanaf de Nintendo site:
Monthly game download
Subscribers will get to download and play a Nintendo Entertainment System™ (NES) or Super Nintendo Entertainment System™ (Super NES) game (with newly-added online play) for free for a month.
Bovenstaande is al in het topic voorbij gekomen en was ik al van op de hoogte, daarom dat ik het ook aanhaalde.
Precies! Plus het feit dat ze opladen als je ze na gebruik weer aan de console hangt in de dock zal er waarschijnlijk voor zorgen dat je ze nooit leeg aantreft.Lanithro schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:04:
[...]
de Joy Cons gaan 21 uur mee ofzo. dus het gemis van charging grip is denk ik niet zo hoog.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ik ben wel benieuwd hoe of dat laden gaat werken. Zowel op de rail als op de joy-cons zijn er niet echt duidelijk aansluitpunten te zien.Thrace Grumble schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:05:
[...]
Precies! Plus het feit dat ze opladen als je ze na gebruik weer aan de console hangt in de dock zal er waarschijnlijk voor zorgen dat je ze nooit leeg aantreft.
Zal wel draadloos gaan, kan het ook niet kapot en de batterijen in die dingen zijn vrij licht. Kost tegenwoordig weinig meer en is dus minder onderhevig aan connectie moeheid op die manier. We gaan het in ieder geval nog zien, wie weet heb ik het hartstikke fout.Emmavdv schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:10:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe of dat laden gaat werken. Zowel op de rail als op de joy-cons zijn er niet echt duidelijk aansluitpunten te zien.
Misschien zit het wel in de rails, daar hebben we nog niets van gezien, maar draadloos zou de beste oplossing zijn vind ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Koldur op 02-02-2017 17:23 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Aldus https://www.reddit.com/r/.../?st=IYOM104X&sh=aec06f99 gaat het via de rails.Emmavdv schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:10:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe of dat laden gaat werken. Zowel op de rail als op de joy-cons zijn er niet echt duidelijk aansluitpunten te zien.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Nog meer mensen de Nintendo Switch enquête ingevuld?

Het lijkt er gezien het soort vragen op dat men de bui voelt hangen qua huidige meerwaarde ten opzichte van de alternatieven in de markt (eigen consoles inbegrepen). Meerdere vragen omtrent de identiteit van de console, de prijs en de Nintendo releases in 2017...
Wel leuk om een keer mijn hart te luchten richting Nintendo Europe.

Het lijkt er gezien het soort vragen op dat men de bui voelt hangen qua huidige meerwaarde ten opzichte van de alternatieven in de markt (eigen consoles inbegrepen). Meerdere vragen omtrent de identiteit van de console, de prijs en de Nintendo releases in 2017...
Wel leuk om een keer mijn hart te luchten richting Nintendo Europe.
[ Voor 16% gewijzigd door Flozem op 02-02-2017 20:21 ]
Pagina's verder ... resume:
Als je slim bent kijk je die online dienst de komende 6 maanden aan en als het wat voor je is dan neem je die dienst wel en anders niet, simpel.
Net als met de Switch zelf, ik kijk dat ook nog even aan laat de early adopters het voor mij testen en ik zie het allemaal wel.
Werkt al jaren prima voor mij, ook voor de XB en PS en noem maar op.
Vwb de kids, Mk8 ! Gegarandeerd plezier.
Snipperclips ? acht de kans klein dat de meeste kids dat leuk vinden.
Als je slim bent kijk je die online dienst de komende 6 maanden aan en als het wat voor je is dan neem je die dienst wel en anders niet, simpel.
Net als met de Switch zelf, ik kijk dat ook nog even aan laat de early adopters het voor mij testen en ik zie het allemaal wel.
Werkt al jaren prima voor mij, ook voor de XB en PS en noem maar op.
Vwb de kids, Mk8 ! Gegarandeerd plezier.
Nog niets gezien in m'n inbox...Flozem schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:03:
[afbeelding]
Is ook niet geschikt voor kinderogen.Bomberman71 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:05:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Tatsumi Kimishima (CEO Nintendo) verwacht dat de Switch net zo goed gaat verkopen als de Wii. Ik denk zelf dat dat iets voorbarig is, maar ik denk wel dat de Switch een hit gaat worden.
Verwijderd
Ik denk ook goede verkopen maar geen evenaring van Wii taferelen. Alhoewel dat ontzettend leuk zou zijn als het wel gebeurd. Ik zie de frontpage reacties al voor me na een erg succesvol eerste jaar.Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:28:
Tatsumi Kimishima (CEO Nintendo) verwacht dat de Switch net zo goed gaat verkopen als de Wii. Ik denk zelf dat dat iets voorbarig is, maar ik denk wel dat de Switch een hit gaat worden.
In dit geval is de vertaling die de oorspronkelijke bron plaatste niet geheel correct:Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:28:
Christ. Mistranslation for the friggin loss.
> 「Wii程度の販売になる可能性がある」との見方を示した。
Kimishima indicated in an interview that he believes the Switch has the POTENTIAL to reach Wii-level sales, not that he expects it to.
Let the investors eat it up though.
Het succes van de Wii zal het denk ik niet halen, maar het zal het success met de WiiU wel evenaren. Maar dat is ook niet zo moeilijk. Ik hoop zo dat Nintendo genoed third party ontwikkelaars achter zich weet te krijgen. Kan niet wachten op 3 Maart.
Ik wil niet de negatieveling uithangen, maar het zou mij helaas niks verbazen als het toch weer wii u achtig gaat worden. Waarom? (disclaimer, allemaal verwachtingen/mening)
3rd party support blijft achterwege omdat de switch te erg afwijkt qua power.
Verder vraag ik me af hoe portable het ding in de praktijk is, en hoe gevoelig mensen ervoor zijn qua image. Ik reis niet heel vaak met het ov, maar ik zie maar bar weinig dedicated gaming devices, terwijl je wel dat halve wereld gare phone games ziet spelen. (mijzelf inclusief overigens
)
De kracht van de switch is gelijk de zwakte. Ikzelf vind het nog steeds geniaal dat je thuis en onderweg hetzelfde kan spelen, dit gecombineerd met de nintendo qualitfy games, zorgt ervoor dat ik serieous interesse heb. (en waarom ik hier mee lees ondanks deze ideeën).
Echter ik vrees dat 'de massa' het ziet als een net niet home console, en een te grote handheld, waarvoor dus al sowieso minder vraag voor is door phone/tablet.
Maar heb het al vaker gezegd. Ik hoop dat ik het mis heb en dat het weer een wii succes story word, en dat we gewoon de gehele life cycle ook leuke games krijgen. (dat is wat ik miste bij de wii, dat was commercieel een succes, maar vergeleken met x360 en ps3 te weinig AAA games).
Verder vraag ik me af hoe portable het ding in de praktijk is, en hoe gevoelig mensen ervoor zijn qua image. Ik reis niet heel vaak met het ov, maar ik zie maar bar weinig dedicated gaming devices, terwijl je wel dat halve wereld gare phone games ziet spelen. (mijzelf inclusief overigens

De kracht van de switch is gelijk de zwakte. Ikzelf vind het nog steeds geniaal dat je thuis en onderweg hetzelfde kan spelen, dit gecombineerd met de nintendo qualitfy games, zorgt ervoor dat ik serieous interesse heb. (en waarom ik hier mee lees ondanks deze ideeën).
Echter ik vrees dat 'de massa' het ziet als een net niet home console, en een te grote handheld, waarvoor dus al sowieso minder vraag voor is door phone/tablet.
Maar heb het al vaker gezegd. Ik hoop dat ik het mis heb en dat het weer een wii succes story word, en dat we gewoon de gehele life cycle ook leuke games krijgen. (dat is wat ik miste bij de wii, dat was commercieel een succes, maar vergeleken met x360 en ps3 te weinig AAA games).
10 second ninja DONE
Third Party support heeft niets te maken met de kracht van een console. Als een console veel verkoopt, komt de support vanzelf. Ik zou zeggen haal je vrienden en familie over om hem te kopenSagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:17:
Ik wil niet de negatieveling uithangen, maar het zou mij helaas niks verbazen als het toch weer wii u achtig gaat worden. Waarom? (disclaimer, allemaal verwachtingen/mening)
Ik ben persoonlijk niet bang voor mijn image. Het is met name de oudere generatie die er raar naar kijken. Ik zat vroeger heel vaak met mijn PSP in de bus toen ik nog geen rijbewijs had. Het feit dat men op een sartphone speelt is meer het gemak.Verder vraag ik me af hoe portable het ding in de praktijk is, en hoe gevoelig mensen ervoor zijn qua image. Ik reis niet heel vaak met het ov, maar ik zie maar bar weinig dedicated gaming devices, terwijl je wel dat halve wereld gare phone games ziet spelen. (mijzelf inclusief overigens)
Hier ben ik het deels met je eens. Het is zowel de kracht als een zwakte dat deze H(ome)andheld Console meegenomen kan worden. Ik denk dat de markt van Ninty met de komst van de switch verschuift naar een wat oudere doelgroep. Je ziet ook dat ze mikken op een oudere doelgroep in de reclames. En dat het mede daarom een succes kan worden.De kracht van de switch is gelijk de zwakte. Ikzelf vind het nog steeds geniaal dat je thuis en onderweg hetzelfde kan spelen, dit gecombineerd met de nintendo qualitfy games, zorgt ervoor dat ik serieous interesse heb. (en waarom ik hier mee lees ondanks deze ideeën).
Persoonlijk zit ik niet te wachten op een Battlefield 837261 of CoD: Milkcow Evolved op mijn Switch. Geef mij maar de games die Nintendo maakt. Deze zijn uniek en geen enkele developer heeft die in mijn ogen weten te evenaren. Nintendo is voor games wat WoW is voor MMMORPG's. Iedereen probeert de WoW killer maken, maar toch speelt het niet zo lekker als WoW en keert men toch weer terug.Maar heb het al vaker gezegd. Ik hoop dat ik het mis heb en dat het weer een wii succes story word, en dat we gewoon de gehele life cycle ook leuke games krijgen. (dat is wat ik miste bij de wii, dat was commercieel een succes, maar vergeleken met x360 en ps3 te weinig AAA games).
Nintendo heeft de sterkste game personages in haar Portfolio zitten. Als je willekeurg iemand vraagt om een game personage te noemen, komen ze echt niet met Master Chief, Kratos of Lara Croft. Nee ze komen met Mario, Luigi, Donkey Kong ,Yoshi misschien komt er nog een Sonic tussendoor.
Nee laat Nintendo maar bij de casual gamers.
Daar komt bij dat nu concurrentie aangaan met MS en Sony bij voorbaat al een gelopen race is. Willen ze echt gaan concurreren moeten ze bij de volgende generatie tegelijkertijd komen met de andere consoles. Alleen dan kunnen ze meedoen en zelfs dan word het erg lastig.
Ookal lijken ze zich met de reclame voor de Switch te richten op jongvolwassenen, uiteindelijk is het de bedoeling dat alle ouders zo'n ding voor hun kroost kopen, denk aan 6-14 jaar. En dat is een flinke markt. En wellicht pakken wat jongvolwassenen hem ook nog wel mee, het type dat wél met het OV gaat bijvoorbeeld.
Dat is mijn verwachting in ieder geval.
Het gimmick gehalte (wat de Wii ook had) is hier ook aanwezig, maar of die zo massaal aanslaat, dat is 50/50 wat mij betreft. Ik neig naar een nee daarin.
Maar dan nog, dan moet 75 miljoen verkocht best te doen zijn. Die 15 miljoen van de Wii U gaan ze zeker weten overheen (al is dat op zich nog geen prestatie).
Dat is mijn verwachting in ieder geval.
Het gimmick gehalte (wat de Wii ook had) is hier ook aanwezig, maar of die zo massaal aanslaat, dat is 50/50 wat mij betreft. Ik neig naar een nee daarin.
Maar dan nog, dan moet 75 miljoen verkocht best te doen zijn. Die 15 miljoen van de Wii U gaan ze zeker weten overheen (al is dat op zich nog geen prestatie).
En dat is dus niet zo. De switch hardware komt qua power heel dicht in de buurt van wat Xbox 1 en PS4 aankan. Het is dan wel geen PS4 Pro of Xbox 1 Scorpio power, maar vergeet niet dat de eis vanuit Sony/Microsoft dat ontwikkelaars games voor zowel hun normale console als hun krachtigere console moeten laten werken. Juist dat gegeven kan positief zijn voor de Switch. Want als de game op de standaard PS4/Xb1 kan draaien, kan de game met een beetje tweaken ook de Switch draaien.Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:17:
Zie dit over de Snake Pass game:
Conclusie: een game gemaakt in de Unreal Engine is zonder al teveel problemen om te zetten naar een Switch versie.Ondanks dat de game tegelijk naar alle platformen komt, is de Switch-versie nog maar een maand in ontwikkeling. “Gezien de korte tijd dat we bezig zijn op het platform en het feit dat de Switch nog niet eens uit is, gaat het allemaal verrassend goed”, aldus COO Paul Porter tegen Eurogamer. “De game draaide binnen een week. Nintendo en Epic hebben ons enorm ondersteund.”
[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 03-02-2017 09:11 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Als ik al mijn twijfels heb dan zitten die een beetje in dezelfde hoek. Ik heb echter wel het idee dat Nintendo het nu wat beter op orde heeft dan met de WiiU. Heb wel het gevoel bijvoorbeeld dat de hype er weer een beetje is, iets dat ik compleet miste (of hij is langs mij heengegaan toen) bij de WiiU.Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:17:
Verder vraag ik me af hoe portable het ding in de praktijk is, en hoe gevoelig mensen ervoor zijn qua image. Ik reis niet heel vaak met het ov, maar ik zie maar bar weinig dedicated gaming devices, terwijl je wel dat halve wereld gare phone games ziet spelen. (mijzelf inclusief overigens)
Verwijderd
Persoonlijk vind ik "AAA" games zwaar overrated, er zijn idd een paar leuke, maar meestal zijn juist die hele grote budget games halve films in beleving. En waar je kan zeggen "o wat mooi realistisch!" Zeg ik eerder, van wat saai. Het test je verbeelding amper en door de eindeloze cut scenes zit je gewoon een film te kijken ipv een spel te spelen. Als ik een film had willen zien dan kijk ik wel een BluRay of ga ik naar de bioscoop!
Een spel speel ik om de unieke ervaring die een film niet geeft: de mogelijkheid je te verplaatsen in een vreemde wereld. Iets wat je bv in games als Skyrim (ja ja, ik weet dat het een AAA titel is) ziet, of Zelda, Mario, etc. Maar ook bv in games als Shovel Knight.
Maar met een spel als Call of Duty / Battlefield heb ik dat niet. Dat is meer van rondlopen en "pang pang" doen. Games waarbij een goed verhaal een afterthought is. Een game die niet eens probeert een unieke wereld te scheppen.
Graphics zijn belangrijk, maar ze komen bij mij op de laatste plaats. Na goede gameplay, een goed verhaal en de mogelijkheid om in de game op te gaan.
Een spel speel ik om de unieke ervaring die een film niet geeft: de mogelijkheid je te verplaatsen in een vreemde wereld. Iets wat je bv in games als Skyrim (ja ja, ik weet dat het een AAA titel is) ziet, of Zelda, Mario, etc. Maar ook bv in games als Shovel Knight.
Maar met een spel als Call of Duty / Battlefield heb ik dat niet. Dat is meer van rondlopen en "pang pang" doen. Games waarbij een goed verhaal een afterthought is. Een game die niet eens probeert een unieke wereld te scheppen.
Graphics zijn belangrijk, maar ze komen bij mij op de laatste plaats. Na goede gameplay, een goed verhaal en de mogelijkheid om in de game op te gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2017 09:10 ]
Toevoeging:Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:17:
Hier komt nog iets meespelen, naar mijn idee weet nvidia qua stabiele kracht altijd toch beter uit te komen dan de ATI tegenhangers (Ja i love nvidia, no denieing) wat wellicht toch de Switch kan redden bij de eerste generaties xb1 en ps4. Op Pro level zou die het niet halen maar misschein dat de 2de generatie switch nog een upgrade krijgt met de nieuwere Tegra chip (Switch ProZeror schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:03:
[...]
En dat is dus niet zo. De switch hardware komt qua power heel dicht in de buurt van wat Xbox 1 en PS4 aankan. Het is dan wel geen PS4 Pro of Xbox 1 Scorpio power, maar vergeet niet dat de eis vanuit Sony/Microsoft dat ontwikkelaars games voor zowel hun normale console als hun krachtigere console moeten laten werken. Juist dat gegeven kan positief zijn voor de Switch. Want als de game op de standaard PS4/Xb1 kan draaien, kan de game met een beetje tweaken ook de Switch draaien.
Zie dit over de Snake Pass game:
[...]
Oh ja, Waar blijkt dat dan uit ?Zeror schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:03:
[...]
En dat is dus niet zo. De switch hardware komt qua power heel dicht in de buurt van wat Xbox 1 en PS4 aankan.
[...]
Ik bestrijd het, ik denk dat je meer moet denken aan X360+ en PS3+ power op een goeie dag en dus XB1 en PS4 bij lange na niet.
Het blijkt nergens uit tot nu toe en Nintendo is ook niet royaal met specs en dat zal dus wel een reden hebben.
Al die praat over de Nintendo exclusives is leuk maar zegt weinig. Het bewijs ligt op tafel heren ...
De WiiU heeft prachtige titels en hele sterke Nintendo Exclusives, en ja dat duurde wel even maar ze zijn er wel.
Ondertussen hier mensen te praten over Nintendo dit en dat maar sommigen hebben nog NOOIT een WiiU gehad (waarom dan niet ?) of hebben die allang niet meer.
Kortom, Nintendo exclusives zijn niet zaligmakend.
Wat Nintendo als succes ziet is niet per definitie een goede console, het gaat om verkopen. De Wii was als console ruk, maar iedereen had er 1 mede door de motion hype. Qua Nintendo toppers viel het wel mee (tegen).
Nintendo kan dus nu zeggen dat ze rekenen op wederom een succes en dat betekent veel ervan verkopen en niet per definitie zorgen dat er veel goede games zijn.
We gaan het zien ................
Dat is niet logisch, aangezien de game ook nog moet werken op de oude switch.Kadardar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:12:
[...]
Toevoeging:
[...]
Hier komt nog iets meespelen, naar mijn idee weet nvidia qua stabiele kracht altijd toch beter uit te komen dan de ATI tegenhangers (Ja i love nvidia, no denieing) wat wellicht toch de Switch kan redden bij de eerste generaties xb1 en ps4. Op Pro level zou die het niet halen maar misschein dat de 2de generatie switch nog een upgrade krijgt met de nieuwere Tegra chip (Switch Pro). Dan komen ze allemaal redelijk gelijk uit, waardoor het nog maar een kleine moeite blijft om de game naar de switch te brengen.
Verwijderd
Hij zal meer dan 2x zo sterk zijn als een Wii U. Hij zal het niveau van een PS4 / XBO niet halen maar zal er niet super ver onder zitten. Vergeet niet dat de Wii U ook al boven het niveau van de XBOX 360 en PS3 uitkwam. Zie bv games als BayonettaBomberman71 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:16:
[...]
Oh ja, Waar blijkt dat dan uit ?
Ik bestrijd het, ik denk dat je meer moet denken aan X360+ en PS3+ power op een goeie dag en dus XB1 en PS4 bij lange na niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2017 09:22 ]
Dit is toch wel een van de weinige punten waarop ik het met Bomberman eens ben, zoalang Nintendo (of een andere partij) niet de harde cijfers naar buiten brengt van de hardware hou ik graag een slag om de arm.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:21:
[...]
Hij zal meer dan 2x zo sterk zijn als een Wii U. Hij zal het niveau van een PS4 / XBO niet halen maar zal er niet super ver onder zitten. Vergeet niet dat de Wii U ook al boven het niveau van de XBOX 360 en PS3 uitkwam. Zie bv games als Bayonetta
Ik denk niet dat ze er zo geheimzinnig over doen omdat die specs zo goed zijn dat ze mensen omver gaan blazen.
Ben benieuwd waar het uiteindelijk op neer komt, maar heb er vertrouwen in (en goede hoop
Je bent wel weer lekker selectief met je quote/reactie he:Bomberman71 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:16:
[...]
Oh ja, Waar blijkt dat dan uit ?
Het blijkt nergens uit tot nu toe en Nintendo is ook niet royaal met specs en dat zal dus wel een reden hebben.
Al die praat over de Nintendo exclusives is leuk maar zegt weinig. Het bewijs ligt op tafel heren ...
De WiiU heeft prachtige titels en hele sterke Nintendo Exclusives, en ja dat duurde wel even maar ze zijn er wel.
Ondertussen hier mensen te praten over Nintendo dit en dat maar sommigen hebben nog NOOIT een WiiU gehad (waarom dan niet ?) of hebben die allang niet meer.
Kortom, Nintendo exclusives zijn niet zaligmakend.
Wat Nintendo als succes ziet is niet per definitie een goede console, het gaat om verkopen. De Wii was als console ruk, maar iedereen had er 1 mede door de motion hype. Qua Nintendo toppers viel het wel mee (tegen).
Nintendo kan dus nu zeggen dat ze rekenen op wederom een succes en dat betekent veel ervan verkopen en niet per definitie zorgen dat er veel goede games zijn.
We gaan het zien ................
Dit is hoe het zit, met de Wii werden ook veel games geport, terwijl het verschil van de Wii met de PS3 en XBOX 360 toen wel heel erg groot was. Waarom deden ze het, omdat het financieel aantrekkelijk was.Lanithro schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:02:
[...]
Third Party support heeft niets te maken met de kracht van een console. Als een console veel verkoopt, komt de support vanzelf. Ik zou zeggen haal je vrienden en familie over om hem te kopen
Verkoopt de Switch lekker, dan ben je verzekerd van minimaal redelijke 3rd party support.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dit vooral, ik hou een slag om de arm wat betreft de specs van de hardware, maar dit hoeft voor mij echter niet te betekenen dat het ding geen succes kan worden.Koldur schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:30:
*KNIP*
Verkoopt de Switch lekker, dan ben je verzekerd van minimaal redelijke 3rd party support.
Hoe groter de userbase hoe groter de game library (ook van 3rd party developers) is/wordt.
Verwijderd
Nintendo heeft nog nooit lopen opscheppen over de hardware specs. Dat waren altijd de concurrenten.CRoNiXX schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:29:
[...]
Dit is toch wel een van de weinige punten waarop ik het met Bomberman eens ben, zoalang Nintendo (of een andere partij) niet de harde cijfers naar buiten brengt van de hardware hou ik graag een slag om de arm.
Ik denk niet dat ze er zo geheimzinnig over doen omdat die specs zo goed zijn dat ze mensen omver gaan blazen.
Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen? De nieuwere is krachtiger en zolang Nintendo hetzelfde eist als de concurrentie zie ik geen enkel probleem in hoe de huidige markt in elkaar steekt. Maar ik ben ook geen game programmeur dus wellicht dat ik iets over het hoofd zie hier?Nieuwevolger schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:16:
[...]
Dat is niet logisch, aangezien de game ook nog moet werken op de oude switch.
De vraag is of ouders genoeg disposable income hebben. Ouders zijn mogelijk meer geinteresseerd in een goedkope tablet om de koters stil te houden met veel gratis of goedkope spelletjes dan iets als een Switch. (In ieder geval, dat was de indruk die ik kreeg tijdens de Wii en de DS, waar het best fijn was voor ouders dat ze het ding konnen modden of dat ze een flashkaartje konden halen.) Ik zie jongvolwassenen eerder geld spenderen aan luxeproducten.Megalodon86 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:03:
Ookal lijken ze zich met de reclame voor de Switch te richten op jongvolwassenen, uiteindelijk is het de bedoeling dat alle ouders zo'n ding voor hun kroost kopen, denk aan 6-14 jaar. En dat is een flinke markt. En wellicht pakken wat jongvolwassenen hem ook nog wel mee, het type dat wél met het OV gaat bijvoorbeeld.
(Deze post is puur gebaseerd op gevoel; ik heb geen daadwerkelijke cijfers over besteedbaar inkomen per bevolkingsgroep.)
Ik kijk naar resultaten, simpel zat.
En wat ik tot nu toe heb gezien qua gameplay zie ik niet bijster veel meer power dan de WiiU.
Niet met Zelda, niet met MK8 ...
Zelda is dan wat lastig te beoordelen omdat de gameplay van WiiU footage erg minimaal is maar MK8 kan ik wel heel goed vergelijken en daar zie ik 0 verschil tov de WiiU.
Verder heb ik nergens ook maar iets gezien qua power dat ook maar iets in de Buurt van een XB1 of PS4 komt.
Als ik dan framerates in elkaar zie zakken tijdens actual Zelda gameplay dan houd ik het op underpowered totdat ik het tegenovergestelde zie.
Het feit dat Skyrim komt (game van meer dan een half decennium oud) en niet eens de HD versie en dat games zoals Fifa in aangepaste versie komt, en dus niet 1 op 1 ports zegt mij dat de power echt niet vergelijkbaar is met de gevestigde orde die nu inmiddels als dik 3 jaar oud is.
En wat ik tot nu toe heb gezien qua gameplay zie ik niet bijster veel meer power dan de WiiU.
Zelda is dan wat lastig te beoordelen omdat de gameplay van WiiU footage erg minimaal is maar MK8 kan ik wel heel goed vergelijken en daar zie ik 0 verschil tov de WiiU.
Verder heb ik nergens ook maar iets gezien qua power dat ook maar iets in de Buurt van een XB1 of PS4 komt.
Als ik dan framerates in elkaar zie zakken tijdens actual Zelda gameplay dan houd ik het op underpowered totdat ik het tegenovergestelde zie.
Het feit dat Skyrim komt (game van meer dan een half decennium oud) en niet eens de HD versie en dat games zoals Fifa in aangepaste versie komt, en dus niet 1 op 1 ports zegt mij dat de power echt niet vergelijkbaar is met de gevestigde orde die nu inmiddels als dik 3 jaar oud is.
[ Voor 9% gewijzigd door Bomberman71 op 03-02-2017 09:57 ]
Verwijderd
MK8 is op de Wii U altijd 720p. Op de Switch is hij (docked) 1080p en handheld 720p. Dat is een groot verschil. Verder is het een port. Net als Zelda trouwens.Bomberman71 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:50:
Nee, je kan het beste kijken naar Splatoon 2 vs Splatoon. En dan zul je toch echt een goede verbetering zien.
Zie bv deze video:
Deze mensen maakten ook het succes van de Wii. Ik ben nu 30 en was in de tijd van de Wii nog veel te druk met de CoD's en RdR en GTA etc etc op de 360. Dit had voor mij voorrang en als student zijnde had ik geen geld voor een console on the side voor de Nintendo Exclusives a la Mario en Donkey Kong. De Nintendo exclusives waar ik wel mee opgegroeid was en nog steeds verliefd op was.RayNbow schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:48:
[...]
De vraag is of ouders genoeg disposable income hebben. Ouders zijn mogelijk meer geinteresseerd in een goedkope tablet om de koters stil te houden met veel gratis of goedkope spelletjes dan iets als een Switch. (In ieder geval, dat was de indruk die ik kreeg tijdens de Wii en de DS, waar het best fijn was voor ouders dat ze het ding konnen modden of dat ze een flashkaartje konden halen.) Ik zie jongvolwassenen eerder geld spenderen aan luxeproducten.
(Deze post is puur gebaseerd op gevoel; ik heb geen daadwerkelijke cijfers over besteedbaar inkomen per bevolkingsgroep.)
Inmiddels ben ik gesettled met huisje, boompje, beestje en kan ik deze extra console naast mijn Xbox One wél degelijk betalen, want ik ben nog steeds verliefd op die Nintendo exclusives. De Nintendo Switch komt bij mij dan ook sowieso in huis.
Ik denk dat er, naast mij, veel gamers opgegroeid zijn met de NES en de SNES die nu een leeftijd bereiken dat ze aan de kinderen kunnen en een stabiel inkomen hebben. Deze mensen hebben ook niet meer tijd voor/behoefte aan de "stoere" shooters etc van de PS/XB en willen terug naar de roots, iets wat je snel even kan spelen en naar iets waar hun kinderen ook plezier aan kunnen hebben.
Als je ziet hoeveel gezinnen 1 of 2 iPads hebben, dan geloof ik dat het financiële aspect wel mee zal vallen. Natuurlijk heeft niet iedereen hier geld voor (over). Maar zullen genoeg zijn die dit wel hebben.RayNbow schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:48:
[...]
De vraag is of ouders genoeg disposable income hebben. Ouders zijn mogelijk meer geinteresseerd in een goedkope tablet om de koters stil te houden met veel gratis of goedkope spelletjes dan iets als een Switch. (In ieder geval, dat was de indruk die ik kreeg tijdens de Wii en de DS, waar het best fijn was voor ouders dat ze het ding konnen modden of dat ze een flashkaartje konden halen.) Ik zie jongvolwassenen eerder geld spenderen aan luxeproducten.
Ik geloof dat ik behoorlijk in de doelgroep pas, opgegroeid in het NES, SNES, Gameboy tijdperk, dus Nintendo heeft nostalgische waarde. Nu 2 kids van 4 en 6, die graag willen gamen. Zelf reis ik ook regelmatig met het OV. Ik zie de Switch echt als een multifunctioneel familie game ding (even in het midden laten of het meer console of meer handheld is, maar persoonlijk zie ik het meer als handheld). met 2 sets joy cons kan je met zijn vieren spelen, kids kunnen met zijn 2en op de TV, achter in de auto etc.
Het enige wat er voor mij ontbreekt is een leuke mario game bij de launch. Ik had graag New Super Mario Bros 3 of mario maker gezien. Kan ook op de wii u, maar die heb ik bewust overgeslagen in afwachting op de switch (zo zullen er nog wel meer zijn). Bij de launch van de wii U was ik niet aan een console toe, nu wel, zo zullen er nog wel meer zijn van mijn generatie, daarnaast wordt de wii u ook door veel gezien als soort updated wii en dus niet zo interessant.
Ik denk ook dat het falen van de wii u misschien wel bijdraagt aan de verkoop van de swtich, mensen hebben om verschillende redenen de wii u laten liggen en willen nu wel graag een nintendo kopen
Verwijderd
Er zijn gezinnen met 3 ipads en er zijn gezinnen met android tablets van de intertoys van 60 euro.
Ligt er ook maar net aan hoeveel 'verstand' iemand heeft van apparatuur. Er zijn mensen die denken dat een tablet een tablet is en games spelen op een tablet van 60 euro ongeveer hetzelfde is als spelen op een iPad air.
Ligt er ook maar net aan hoeveel 'verstand' iemand heeft van apparatuur. Er zijn mensen die denken dat een tablet een tablet is en games spelen op een tablet van 60 euro ongeveer hetzelfde is als spelen op een iPad air.
Ik denk dat een eventueel succes gaat komen door pokemon. Heb je in 1x Japan veroverd en ook veel westerlingen.
Wil het een succes bij kinderen worden, zal eerst de prijs wat omlaag moeten. Het concept vab consoles was toch altijd eerst aan de 'hardcore' gamers verkopen en daarna volgen de 'casuals' als de prijs lager is.
Wil het een succes bij kinderen worden, zal eerst de prijs wat omlaag moeten. Het concept vab consoles was toch altijd eerst aan de 'hardcore' gamers verkopen en daarna volgen de 'casuals' als de prijs lager is.
Verwijderd
Idd Pokémon en Monster Hunter moeten zsm op de Switch aangekondigd worden. Dan heb je heel Japan. (Dragon Quest helpt al wel een beetje)Nieuwevolger schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:04:
Ik denk dat een eventueel succes gaat komen door pokemon. Heb je in 1x Japan veroverd en ook veel westerlingen.
Monster Hunter heeft de Wii U echter niet veel verder geholpen...Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:06:
[...]
Idd Pokémon en Monster Hunter moeten zsm op de Switch aangekondigd worden. Dan heb je heel Japan. (Dragon Quest helpt al wel een beetje)
Verwijderd
Omdat dat een 3DS port was, meeste mensen kochten die op de 3DS en negeerde de Wii U. Nee, de Switch heeft een exclusieve MH nodig.lars1134 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:07:
[...]
Monster Hunter heeft de Wii U echter niet veel verder geholpen...
Het lijkt me vrij duidelijk dat Switch docked ruim krachtiger is dan een WiiU, gezien de performance van MK8, gezien Splatoon 2 etc.Bomberman71 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:50:
Zelda vind ik persoonlijk geen goede benchmark voor Switch. Het is duidelijk een WiiU port die op een jaar in elkaar gestoken is: vergeet niet dat WiiU draait op een IBM PowerPC en een AMD GPU tegenover Switch's ARM architectuur in combinatie met Tegra. Toch draait ook Zelda duidelijk vlotter. Digital Foundry heeft een analyse gemaakt van de Switch versie van de E3 demo en bevestigt een bijna continue 30FPS tegenover de framerate die bijvoorbeeld bij explosies inzakt op WiiU. Het lijkt er verder op dat in de Treehouse footage van januari - die op een andere build draait - de framerate mogelijk nog solider is.
Hoe Switch met XBONE/PS4 vergelijkt, gaan we pas echt kunnen zien wanneer we multiplatform games kunnen bekijken. Het lijkt me gezond om hierover skeptisch te zijn, maar perrsoonlijk denk ik dat het wel mee zal vallen als de Switch van de grond raakt.
En nja, persoonlijk vind ik die specs niet zo belangrijk, maar vergeet niet dat Nintendo hier eigenlijk een custom tablet launcht. Als ze close to on par zijn met PS4/XB zijn, is dat eigenlijk al best knap aan deze prijs.
Gezien Switch ook een handheld is gaat Monster Hunter waarschijnlijk een duidelijke impact hebben in Japan. Hetzelfde geldt daar voor Splatoonlars1134 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:07:
[...]
Monster Hunter heeft de Wii U echter niet veel verder geholpen...
En ja, Pokemon is sowieso een system seller.
Hier is er alvast zo eenPrulleman schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:59:
[...]
Ik denk ook dat het falen van de wii u misschien wel bijdraagt aan de verkoop van de swtich, mensen hebben om verschillende redenen de wii u laten liggen en willen nu wel graag een nintendo kopen
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 03-02-2017 10:17 ]
Je hebt een punt vwb de remakes.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:54:
[...]
MK8 is op de Wii U altijd 720p. Op de Switch is hij (docked) 1080p en handheld 720p. Dat is een groot verschil. Verder is het een port. Net als Zelda trouwens.
Nee, je kan het beste kijken naar Splatoon 2 vs Splatoon. En dan zul je toch echt een goede verbetering zien.
Zie bv deze video:
[video]
Splatoon zie ik idd wel wat verschil maar 2xWiiU vind ik wat te ver gaan.
Maar goed, we gaan het zien. Zoals wel eerder gedaan kunnen we later terug komen op eerder gedane uitspraken, no problem.
Volgens mij is de doelgroep van de switch of:
- niet geïnteresseerd in de PS4 of XBOne (ik bv)
of
- ze hebben al een PS4 of XBOne. (zoals hier te lezen zijn die er ook genoeg)
In beide gevallen is het een kwestie of je 300-400 euro wilt uitgeven voor een mooi product van nintendo, eventueel naast je andere console.
Het gebrek aan shooter X en weet ik veel welke games er voor de huidige consoles populair zijn, zal weinig invloed hebben op de verkoop van de switch (vermoed ik)
- niet geïnteresseerd in de PS4 of XBOne (ik bv)
of
- ze hebben al een PS4 of XBOne. (zoals hier te lezen zijn die er ook genoeg)
In beide gevallen is het een kwestie of je 300-400 euro wilt uitgeven voor een mooi product van nintendo, eventueel naast je andere console.
Het gebrek aan shooter X en weet ik veel welke games er voor de huidige consoles populair zijn, zal weinig invloed hebben op de verkoop van de switch (vermoed ik)
Daar heb je gelijk. Het enige probleem: zowel Pokémon en Monster Hunter zijn game IPs die niet (volledig) door Nintendo aangestuurd worden.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:08:
[...]
Omdat dat een 3DS port was, meeste mensen kochten die op de 3DS en negeerde de Wii U. Nee, de Switch heeft een exclusieve MH nodig.
Met launch titels in het achterhoofd is het op dit moment een beetje lastig beoordelen omdat dit voornamelijk ports zijn of games waarbij überhaupt minder met mooie graphics wordt gesmeten.
Mario Odyssey, wat volgens mij de eerste grote AAA exclusive wordt, vind ik er echter niet current gen uit ziet.. Begrijp me niet verkeerd, het ziet er mooi genoeg uit en lijkt me ook een ontzettende leuke game.
Maar qua graphics komt het bij lange na niet in de buurt van bijvoorbeeld een BF1. Misschien ook lastig vergelijken omdat het compleet verschillende art styles zijn... Maar goed, dit is mijn gevoel erbij.
Mario Odyssey, wat volgens mij de eerste grote AAA exclusive wordt, vind ik er echter niet current gen uit ziet.. Begrijp me niet verkeerd, het ziet er mooi genoeg uit en lijkt me ook een ontzettende leuke game.
Maar qua graphics komt het bij lange na niet in de buurt van bijvoorbeeld een BF1. Misschien ook lastig vergelijken omdat het compleet verschillende art styles zijn... Maar goed, dit is mijn gevoel erbij.
Opscheppen hoeft niet, maar gewoon prijsgeven hadden ze wel een keer kunnen doen inmiddels.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:35:
[...]
Nintendo heeft nog nooit lopen opscheppen over de hardware specs. Dat waren altijd de concurrenten.
[ Voor 21% gewijzigd door cronixx op 03-02-2017 10:30 ]
Vergeet ook niet dat alles wat we gezien hebben van Mario O was niet op een Switch.CRoNiXX schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:25:
Met launch titels in het achterhoofd is het op dit moment een beetje lastig beoordelen omdat dit voornamelijk ports zijn of games uberhaupt minder met mooie graphics wordt gesmeten.
Was gewoon op een Render station en je moet maar eerst eens zien hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.
Vwb de doelgroep voor de Switch, ik denk de 2e optie die genoemd is, de mensen met een PC/XB1/PS4.
Kijk maar eens naar de Tweakers Awards en kijk dan naar games, ik denk dat het een duidelijk beeld geeft wat de mensen graag spelen en waar behoefte aan is.
Dit is de groep die ook weleens een Mario of Zelda erbij wilt doen enzo en dus een Switch koopt.
[ Voor 16% gewijzigd door Bomberman71 op 03-02-2017 10:29 ]
Ik denk eigenlijk ook wel dat heel veel ouders geen ene reet scheelt of hun kind kwaliteit console games speelt van 60 euro per stuk of gratis mobiele games, zolang de kinderen maar ophouden met zeuren en stil zijn. Begrijpelijk, want voor jonge ouders is dat mooi 200/300 euro bespaard.Steven030 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:55:
[...]
Deze mensen maakten ook het succes van de Wii. Ik ben nu 30 en was in de tijd van de Wii nog veel te druk met de CoD's en RdR en GTA etc etc op de 360. Dit had voor mij voorrang en als student zijnde had ik geen geld voor een console on the side voor de Nintendo Exclusives a la Mario en Donkey Kong. De Nintendo exclusives waar ik wel mee opgegroeid was en nog steeds verliefd op was.
Inmiddels ben ik gesettled met huisje, boompje, beestje en kan ik deze extra console naast mijn Xbox One wél degelijk betalen, want ik ben nog steeds verliefd op die Nintendo exclusives. De Nintendo Switch komt bij mij dan ook sowieso in huis.
Ik denk dat er, naast mij, veel gamers opgegroeid zijn met de NES en de SNES die nu een leeftijd bereiken dat ze aan de kinderen kunnen en een stabiel inkomen hebben. Deze mensen hebben ook niet meer tijd voor/behoefte aan de "stoere" shooters etc van de PS/XB en willen terug naar de roots, iets wat je snel even kan spelen en naar iets waar hun kinderen ook plezier aan kunnen hebben.
Dragon quest is een mooi moment om te meten wat de verhouding van de switch, 3ds en ps4 in Japan is. De 3ds versie zal veruit het best verkopen, ben benieuwd wat de andere 2 dan doen.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:06:
[...]
Idd Pokémon en Monster Hunter moeten zsm op de Switch aangekondigd worden. Dan heb je heel Japan. (Dragon Quest helpt al wel een beetje)
Aangezien monster hunter xx nog eerst moet uitkomen in Japan, is een monster hunter 5 nog heel ver. Pokemon lijkt dan wel weer dichtbij als het gerucht van pokemon stars waar is (anders heeft Nintendo wel een aardig probleem). Splatoon 2 zal het ook wel goed doen in Japan en die komt er al bijna aan.
@gamepersonages.......dit is wederom een aanname/verwachtingLanithro schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:02:
[...]
Nintendo heeft de sterkste game personages in haar Portfolio zitten. Als je willekeurg iemand vraagt om een game personage te noemen, komen ze echt niet met Master Chief, Kratos of Lara Croft. Nee ze komen met Mario, Luigi, Donkey Kong ,Yoshi misschien komt er nog een Sonic tussendoor.
Nee laat Nintendo maar bij de casual gamers.
Daar komt bij dat nu concurrentie aangaan met MS en Sony bij voorbaat al een gelopen race is. Willen ze echt gaan concurreren moeten ze bij de volgende generatie tegelijkertijd komen met de andere consoles. Alleen dan kunnen ze meedoen en zelfs dan word het erg lastig.
Je hebt absoluut gelijk dat het een geweldig portfolio is, maar pak je er de jongere doelgroep nog steeds mee?
@gelopen race
Het is een strategy. Maar misschien zelfs......ze kunnen niet anders, met de n64 en zeker met de cube hebben ze het geprobeerd. De n64 was technisch misschien het sterkst, maar door het medium cartidge ipv cd's zagen veel mensen de ps1 als sterker. De cube was ook krachtiger dan ps2 (ook erg merkbaar in de interface, ik vond de ps2 maar een lomp traag ding op dat vlak). Maar hier waren ze commercieel gewoon al bijna direct de verliezer. Hierom proberen ze nu door anders te zijn markt terug te veroveren......maar is dit wat de massa wil?
Samengevat, kids markt, ik verwacht dat ze hier gaan scoren, core gamers? Ja, als 2e of zelfs 3e systeem. Portable gamers die meer willen dan phone en technisch beter dan ds, absoluut. Gaat dit alles genoeg zijn om het zowel commercieel als voor ons als gamers een succes te zijn? En die laatste meet ik dan af aan tripple a games. Of misschien beter gezegd, goede games. is pikmin een tripple a game? Misschien 'officieel' niet, maar op basis van het verleden is het een top game. Maar als het weer van nintendo afhankelijk is...ja dan vind ik het wat mager.
Bomberman gaf het ook al aan. Maar ik zie dit nog niet terug. Als dit zo is, waarom dan skyrim en niet fall out 4? letterlijk dus een last gen game vs current gen?Zeror schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:03:
[...]
En dat is dus niet zo. De switch hardware komt qua power heel dicht in de buurt van wat Xbox 1 en PS4 aankan.
Maar het is nog vroeg (28 dagen te vroeg om precies te zijn, toch Sander
10 second ninja DONE
Niet alle kids zijn gelijk natuurlijk, maar die van mij balen behoorlijk dat er geen iOS devices in huis zijn en ze het dus nog even zonder mario run moeten doen. Verder wordt er op de wii en de DS voornamelijk mario gespeeld. Het ligt ook aan de leeftijd, ze zijn nog jong (4/6), maar juist voor die leeftijd zijn de nintendo games en characters super. sterker nog die kinderen wil je niet achter een shooter zetten, natuurlijk komen de Lego games en dergelijke ook op alle platforms uit, maar voor gezinnen met jonge kinderen is Nintendo gewoon ideaalSagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:31:
[...]
@gamepersonages.......dit is wederom een aanname/verwachtingmaar ik denk dat de populariteit van de nintendo chars aan het afnemen is. Kids komen volgens mij nu sneller in aanraking met andere technology. phone/tablet etc. Ik gok ook zo maar dat jij minstens ouder dan 25 bent, en waarschijnlijk zelfs >30.
Je hebt absoluut gelijk dat het een geweldig portfolio is, maar pak je er de jongere doelgroep nog steeds mee?
Helemaal waar ... Ik heb zelf 3 kinderen en om me heen zie ik meer kinderen met een tablet dan met een 3DS oid.Nieuwevolger schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:29:
[...]
Ik denk eigenlijk ook wel dat heel veel ouders geen ene reet scheelt of hun kind kwaliteit console games speelt van 60 euro per stuk of gratis mobiele games, zolang de kinderen maar ophouden met zeuren en stil zijn. Begrijpelijk, want voor jonge ouders is dat mooi 200/300 euro bespaard.
Logisch want op een tablet hebben ze mischien wel 100 apps staan en dus veel games, maar social media en youtube en netflix zijn minstens zo belangerijk tegenwoordig.
Vwb gaming wordt ook veel bij kids beinvloed door hun omgeving, vrienden, school, etc. En dan zijn er maar weinig die snipperclips gaan verkiezen boven de populaire games waar de meesten hier niet om geven.
Dat is wel waar bomberman, kan me voorstellen dat kinderen graag spelen wat hun vriendjes ook spelen. Ik heb wel medelijden met die kinderen hoor, totaal niet op groeien met kwaliteit en daarna gaan ze rechtstreeks als ze op de middelbare school door naar call of duty of een 4 jaar oude GTA. Dan mag ik niet klagen dat ik ben op gegroeid met de gouden eeuw van platformers.
Ach, wat is kwaliteit ... Op het gebied van FPS levert BF en COD echt wel kwaliteit.Nieuwevolger schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:43:
Dat is wel waar bomberman, kan me voorstellen dat kinderen graag spelen wat hun vriendjes ook spelen. Ik heb wel medelijden met die kinderen hoor, totaal niet op groeien met kwaliteit en daarna gaan ze rechtstreeks als ze op de middelbare school door naar call of duty of een 4 jaar oude GTA. Dan mag ik niet klagen dat ik ben op gegroeid met de gouden eeuw van platformers.
Enne wat je niet kent dat mis je niet.
Met een game gaat het erom dat je plezier hebt, en er zijn mensen die nog dagelijk Patience spelen ....
Denk dat de Tweakers awards goed weergeven waarom het qua gaming om gaat.
Af en toe wat Nintendo titels erbij is perfect maar met die titels alleen houden alleen de geeks het vol, immers er is te weinig 'kwaliteit'op dat vlak om jaren te vullen.
Een leuke balans is het mooiste, dus het beste wat Nintendo te bieden heeft samen met het beste van andere platformen.
Maar als een gezin keuze moet maken dan hebben kids en volwassen het meeste aan een Tablet, met afstand want het is veelzijdig.
[ Voor 3% gewijzigd door Bomberman71 op 03-02-2017 10:52 ]
offtopic:
Ik probeer mijn kids wel classicly te trainen, heb ze paar jaar geleden ook laten starten met mario, en laat ze ook oudere games spelen. Maar precies wat Bomberman zegt, wat vriendjes spelen maakt heel veel indruk. Minecraft is een mooi voorbeeld, ik heb er zelf HE-LE-MAAL niets mee, maar toch zijn mijn beide kids daar helemaal gek van geworden middels contact vriendjes. Gisteren was het opeens geometry dash wat er gespeeld was op een telefoon van een vriendje.
Mijn zoon zegt ook regelmatig dat hij mario niet meer leuk vind (maar als hij mij ziet spelen wil hij wel graag meedoen, en oddessy vond hij er ook tof uitzien bijvoorbeeld).
Hierbij speelt volgens mij ook heel erg mee......mijn kids (bijna 6 en 8 +3/4 zo ongeveer
) hebben geen eigen telefoon. Mogelijk is het jongetje waar mee gespeeld werd bij zijn pa aan het zeuren over een ps4 met plants vs zombies garden warfare 
Beetje gras is groener bij de buren.
Ik probeer mijn kids wel classicly te trainen, heb ze paar jaar geleden ook laten starten met mario, en laat ze ook oudere games spelen. Maar precies wat Bomberman zegt, wat vriendjes spelen maakt heel veel indruk. Minecraft is een mooi voorbeeld, ik heb er zelf HE-LE-MAAL niets mee, maar toch zijn mijn beide kids daar helemaal gek van geworden middels contact vriendjes. Gisteren was het opeens geometry dash wat er gespeeld was op een telefoon van een vriendje.
Mijn zoon zegt ook regelmatig dat hij mario niet meer leuk vind (maar als hij mij ziet spelen wil hij wel graag meedoen, en oddessy vond hij er ook tof uitzien bijvoorbeeld).
Hierbij speelt volgens mij ook heel erg mee......mijn kids (bijna 6 en 8 +3/4 zo ongeveer
10 second ninja DONE
Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:54:
offtopic:
Hierbij speelt volgens mij ook heel erg mee......mijn kids (bijna 6 en 8 +3/4 zo ongeveer) hebben geen eigen telefoon. Mogelijk is het jongetje waar mee gespeeld werd bij zijn pa aan het zeuren over een ps4 met plants vs zombies garden warfare
offtopic:
Kinderen zijn nou eenmaal gek op games omdat het beweegt
Over het algemeen zijn ze niet zo super selectief... mijn neefje speelde ook games bij mij zonder dat die het echt leuk vond (over het algemeen retro die tijd door gebrek aan ruimte/interesse in die tijd) en wou ook vervolgens liever op de PS3/Xbox360... maarja die stonden in de kast en daar had ik geen zin om aan te sluiten dus heb ik hem gewoon een DS gegeven en laten spelen wat die dan wel weer prachtig vond 
Kinderen zijn nou eenmaal gek op games omdat het beweegt

Grappig, dacht dat ik de enige was die Minecraft helemaal niks vond, echt 0,0 ...Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:54:
offtopic:
Hierbij speelt volgens mij ook heel erg mee......mijn kids (bijna 6 en 8 +3/4 zo ongeveer) hebben geen eigen telefoon. Mogelijk is het jongetje waar mee gespeeld werd bij zijn pa aan het zeuren over een ps4 met plants vs zombies garden warfare
Snap niet wat mensen erin zien, maar gezien de hoeveelheid liefhebbers zal het wel aan mij liggen.
Maar goed, ik speel nog regelmatig C&C Red Alert YR dus dat zegt uiteindelijk ook niks.
Tsja......misschien is het niet helemaal eerlijk, maar het concept heb ik weinig mee, en de gfx gaan je ook niet overhalen. Ik weet dat er diverse mods zijn, en daar zal vast iets tussen zitten waar ook ik me mee zou kunnen vermaken maar meh.Bomberman71 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:06:
[...]
Grappig, dacht dat ik de enige was die Minecraft helemaal niks vond, echt 0,0 ...
Snap niet wat mensen erin zien, maar gezien de hoeveelheid liefhebbers zal het wel aan mij liggen.
Maar goed, ik speel nog regelmatig C&C Red Alert YR dus dat zegt uiteindelijk ook niks.
Bij gebrek aan een switch, misschien maar is aan de zelda back log gaan werken dan, dat trekt me wel(al hoewel mijn short term plans zijn om verder te komen qua trophies met diablo 3 en [retro alert] Titan attacks
10 second ninja DONE
Toch wel interessant om hier hoop te lezen wat overeenkomsten heeft met mijn situatie.
Als kleine jongen altijd alleen maar Nintendo gespeeld en vanaf het PS3 tijdperk er altijd een console van Sony en Microsoft naast gehad. Luxe probleem zeg maar. Tot en met de Wii alle consoles van Nintendo thuis gehad. De WiiU overgeslagen omdat mijn voorgevoel mij het idee gaf dit gaat hem niet worden. Ik heb alleen even getwijfeld toen Mario Kart uitkwam maar toch doen besluiten om de WiiU niet aan te schaffen. Die fanboywars tussen alle consoles heb ik nooit begrepen. De console van Sony, Microsoft en Nintendo hebben allen hun klassiekers en geniale games. De nostalgie die Nintendo bij mij aanwakkert zal denk altijd blijven. De mogelijkheden van de Switch hebben mij geen moment doen twijfelen om dat ding gelijk te bestellen.
Ik kijk verschrikkelijk uit naar Zelda, ik had ruim een jaar geleden al het idee dat Nintendo hetzelfde ging flikken met Zelda. De game uitstellen en tegelijk op de WiiU en nieuwe console uitbrengen. Achteraf dus een hele goede keuze geweest om de WiiU niet aan te schaffen. Ook die korte trailer van een nieuwe Mario platformgame in het 3D doet mij net zo blij worden als Mario 64 en Sunshine toentertijd.
En naast de bekende Nintendo games die dit jaar gaan verschijnen op de Switch is er dit jaar nog zoveel meer om naar uit te kijken als we naar de andere consoles kijken. Wat kijk ik namelijk ook verschrikkelijk uit naar RDR2 en Horizon. Ik ben vooral benieuwd of Nintendo tijdens de E3 ons gaat verbazen. De afgelopen jaren nemen ze de E3 niet meer zo serieus als vroeger. Maar ik denk als ze hier een paar franchises aankondigen voor de Switch, deze console een groot succes kan worden.
Als kleine jongen altijd alleen maar Nintendo gespeeld en vanaf het PS3 tijdperk er altijd een console van Sony en Microsoft naast gehad. Luxe probleem zeg maar. Tot en met de Wii alle consoles van Nintendo thuis gehad. De WiiU overgeslagen omdat mijn voorgevoel mij het idee gaf dit gaat hem niet worden. Ik heb alleen even getwijfeld toen Mario Kart uitkwam maar toch doen besluiten om de WiiU niet aan te schaffen. Die fanboywars tussen alle consoles heb ik nooit begrepen. De console van Sony, Microsoft en Nintendo hebben allen hun klassiekers en geniale games. De nostalgie die Nintendo bij mij aanwakkert zal denk altijd blijven. De mogelijkheden van de Switch hebben mij geen moment doen twijfelen om dat ding gelijk te bestellen.
Ik kijk verschrikkelijk uit naar Zelda, ik had ruim een jaar geleden al het idee dat Nintendo hetzelfde ging flikken met Zelda. De game uitstellen en tegelijk op de WiiU en nieuwe console uitbrengen. Achteraf dus een hele goede keuze geweest om de WiiU niet aan te schaffen. Ook die korte trailer van een nieuwe Mario platformgame in het 3D doet mij net zo blij worden als Mario 64 en Sunshine toentertijd.
En naast de bekende Nintendo games die dit jaar gaan verschijnen op de Switch is er dit jaar nog zoveel meer om naar uit te kijken als we naar de andere consoles kijken. Wat kijk ik namelijk ook verschrikkelijk uit naar RDR2 en Horizon. Ik ben vooral benieuwd of Nintendo tijdens de E3 ons gaat verbazen. De afgelopen jaren nemen ze de E3 niet meer zo serieus als vroeger. Maar ik denk als ze hier een paar franchises aankondigen voor de Switch, deze console een groot succes kan worden.
Monster Hunter zou zeker ook voor een flinke sales boost kunnen zorgen. Met 4U is de playerbase in het westen flink gegroeid.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:06:
[...]
Het lijkt me zooo vet als er een Switch versie van MH komt, die dan eenvoudig op de tv en draagbare modus speelbaar is. Als ze dan ook nog HD rumble gebruiken, is het helemaal geweldig. Stel je voor: een aparte rumble bij de roars of per charge voor een greatsword een ander gevoel. De mogelijkheden zijn eindeloos!!
Zolang je je maar vermaakt is het prima ..Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:12:
[...]
Tsja......misschien is het niet helemaal eerlijk, maar het concept heb ik weinig mee, en de gfx gaan je ook niet overhalen. Ik weet dat er diverse mods zijn, en daar zal vast iets tussen zitten waar ook ik me mee zou kunnen vermaken maar meh.
Bij gebrek aan een switch, misschien maar is aan de zelda back log gaan werken dan, dat trekt me wel(al hoewel mijn short term plans zijn om verder te komen qua trophies met diablo 3 en [retro alert] Titan attacks
Ik ben al meer dan een jaar intensief met Destiny bezig, dat is voor mij op dit moment de game.
MMO FPS. Kan multiplayer doen, kan single grinden, en het spel is nooit uitgespeeld.
Net de Nintendo ID gekoppeld aan My Nintendo, dan kom je op die site en wat is dat toch irritant al die verplichte dingen die je moet doen zodat je snapt hoe je muntjes kan inwisselen enzo.
E shop, wat een chaos ... Kost je werkelijk waar veel tijd om iets te vinden.
Je zou bijna denken dat ze niks willen verkopen.
Nee sorry, het internet gedeelte van Nintendo loopt echt 10 jaar achter bij de rest. Zeker als ik dat vergelijk met de PStore.
[ Voor 21% gewijzigd door Bomberman71 op 03-02-2017 11:46 ]
Ik heb geen ervaring met beide games, maar Skyrim lijkt me meer een fenomeen met (ever?)lasting appeal dan Fallout 4. Dan kan Skyrim inderdaad wel ouder zijn, maar welk spel zou dan het meest verkopen?Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:31:
Als dit zo is, waarom dan skyrim en niet fall out 4? letterlijk dus een last gen game vs current gen?
Dit is inderdaad denk ik vooral de reden waarom er in eerste instantie voor Skyrim is gekozen. Is ook echt een mooie grote game waarbij het "on-the-go" spelen concept mooi tot zijn recht komt.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:43:
Ik denk serieus dat Skyrim veel beter bij de Nintendo doelgroep past dan Fallout 4.
Om hierop terug te komen, nee, nog niet, maar ik kreeg hem net wel binnen.Flozem schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:03:
[afbeelding]
Ja, maar het is en blijft een 6 jaar oude game met vooralsnog niks speciaals tov van toen.CRoNiXX schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:45:
[...]
Dit is inderdaad denk ik vooral de reden waarom er in eerste instantie voor Skyrim is gekozen. Is ook echt een mooie grote game waarbij het "on-the-go" spelen concept mooi tot zijn recht komt.
Dat is waar, maar dat had het ook niet geweest als men voor Fallout 4 gekozen had.Bomberman71 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:48:
[...]
Ja, maar het is en blijft een 6 jaar oude game met vooralsnog niks speciaals tov van toen.
Ik denk dat Bethesda het gewoon even aankijkt met een (relatief makkelijke?) port van een game waarvan men redelijk zeker is dat er (nog steeds) genoeg animo voor is.
Mocht de Switch een succes worden dan gaan ze vast en zeker meer doen voor de Switch, misschien een exclusive of misschien een current-gen port, indien mogelijk.
En toch heb ik de remastered versie weer opgestart op mijn PC en vermaakte me meteen weer. Het is eb blijft een dijk van een game. Hetzelfde heb ik met Half Life 2. Dat spel kan ik zo nog een keer spelen/kopen.Bomberman71 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:48:
[...]
Ja, maar het is en blijft een 6 jaar oude game met vooralsnog niks speciaals tov van toen.
Je hebt gemist dat er een special edition is uitgekomen voor de PS4 en de Xbox One, die nu ook voor de Switch komt? Nog niet zeker overigens dat het de special edition is, maar op basis van de trailer lijkt dit wel zo te zijn.Bomberman71 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:48:
[...]
Verwijderd
Oh, om even duidelijk te maken: De Switch-versie van Skyrim lijkt een variant van de SE-versie te zijn, niet de originele uit 2011 die slechts geport is.
https://www.reddit.com/r/...h_of_course_it_is_the_se/
https://www.reddit.com/r/...h_of_course_it_is_the_se/
Ik denk dat ze voor Skyrim hebben gekozen omdat een spel zoals dat nog wel een redelijke kans heeft om buiten het westen (Japan) te verkopen.
En van de hele catalogus van Bethesda denk ik dat Skyrim absoluut de beste optie is hoor. Het is het boegbeeld van "high fidelity" gaming en het is misschien oud, maar ik denk dat mensen eerder een 6 jaar oud spel kopen als een 1,5 jaar oud spel.
En van de hele catalogus van Bethesda denk ik dat Skyrim absoluut de beste optie is hoor. Het is het boegbeeld van "high fidelity" gaming en het is misschien oud, maar ik denk dat mensen eerder een 6 jaar oud spel kopen als een 1,5 jaar oud spel.
Verwijderd
Het probleem met Skyrim voor de Switch is dat de game mogelijk slecht zal verkopen omdat bijna iedereen die interesse in het genre heeft deze game al lang en breed uitgespeeld heeft en er niet opnieuw 60 euro voor gaat neertellen.
Bethesda zal dit nooit toegeven; Hun verklaring zal zijn dat 3rd party support voor een Nintendo console geen winst opleverd waardoor ze zich zullen terugtrekken.*
Persoonlijk vind ik dat Betesda schandalig bezig is; Zet je zo'n succesvolle opvolger van Oblivion neer om vervolgens 6 jaar later nog steeds geen opvolger uitgebracht te hebben, maar ach, waarom zou je ook als je met een en dezelfde game winst kunt blijven maken.
*Veronderstelling is gebasseerd op hoe EA begon te bitchen en de Wii U in de steek liet omdat Mass effect 2 het slecht deed.
Bethesda zal dit nooit toegeven; Hun verklaring zal zijn dat 3rd party support voor een Nintendo console geen winst opleverd waardoor ze zich zullen terugtrekken.*
Persoonlijk vind ik dat Betesda schandalig bezig is; Zet je zo'n succesvolle opvolger van Oblivion neer om vervolgens 6 jaar later nog steeds geen opvolger uitgebracht te hebben, maar ach, waarom zou je ook als je met een en dezelfde game winst kunt blijven maken.
*Veronderstelling is gebasseerd op hoe EA begon te bitchen en de Wii U in de steek liet omdat Mass effect 2 het slecht deed.
Verwijderd
Todd van Bethesda legt ook nadruk op het USP van de Switch. Dat heeft waarde voor mensen, en game devs hebben dat door.
YouTube: Skyrim Reveal with Todd Howard - Nintendo Switch Presentation 2017
Waarom? Bethesda heeft als studio veel meer games/projecten. En Skyrim is heel erg future proof. Er zijn nog weinig games die de ervaring kunnen nabootsen. Je kunt wel roepen dat het schandalig is, maar als miljoenen mensen dit spelen nog steeds willen spelen, waarom is het dan schandalig? Je geeft de markt wat het wil.Persoonlijk vind ik dat Betesda schandalig bezig is; Zet je zo'n succesvolle opvolger van Oblivion neer om vervolgens 6 jaar later nog steeds geen opvolger uitgebracht te hebben, maar ach, waarom zou je ook als je met een en dezelfde game winst kunt blijven maken.
Verwijderd
En die markt brengt Bethesda in de positie dat het voor hun niet noodzakelijk meer is om met Elder Scrolls VI te komen, bedenk je wel dat je door Skyrim rereleases te steunen de mogelijke ontwikkeling van Elder Scrolls VI in de weg staat.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:21:
Todd van Bethesda legt ook nadruk op het USP van de Switch. Dat heeft waarde voor mensen, en game devs hebben dat door.
[...]
Waarom? Bethesda heeft als studio veel meer games/projecten. En Skyrim is heel erg future proof. Er zijn nog weinig games die de ervaring kunnen nabootsen. Je kunt wel roepen dat het schandalig is, maar als miljoenen mensen dit spelen nog steeds willen spelen, waarom is het dan schandalig? Je geeft de markt wat het wil.
Je bedoelt Mass Effect 3? Het probleem bij dat spel was dat er rond diezelfde tijd Mass Effect 1-3 als trilogie werd uitgebracht op andere platformen (voor een gunstige prijs). Waarom werden 1 en 2 ook niet beschikbaar gemaakt voor de Wii U? Dat had mogelijk geleid tot betere sales.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:15:
Want zeg nou zelf, waarom zou iemand ME3 op de Wii U kopen als
- hij of zij nog nooit ME1-2 gespeeld heeft;
- hij of zij ME1-2 al eerder gespeeld heeft (op een ander platform dus)?
Verwijderd
Was idd ME3, je hebt gelijk.RayNbow schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:29:
[...]
Je bedoelt Mass Effect 3? Het probleem bij dat spel was dat er rond diezelfde tijd Mass Effect 1-3 als trilogie werd uitgebracht op andere platformen (voor een gunstige prijs). Waarom werden 1 en 2 ook niet beschikbaar gemaakt voor de Wii U? Dat had mogelijk geleid tot betere sales.
Want zeg nou zelf, waarom zou iemand ME3 op de Wii U kopen als
- hij of zij nog nooit ME1-2 gespeeld heeft;
- hij of zij ME1-2 al eerder gespeeld heeft (op een ander platform dus)?
Waarom verkocht ME2 dan wel goed op de PS3 terwijl ME1 (in eerste instantie) een Xbox 360 exclusive was?
Verwijderd
Waarom sta je in de weg? Profit van een game wordt niet alleen teruggesluist naar één team die dan alleen maar dat product verder ontwikkelt. Ondertussen brengt het ook nog uitbreidingen uit voor ESO en hebben ze onlangs Dishonored 2 uitgebracht. Ergo, er zijn andere TES-projecten en andere zeer populaire games waar aan gewerkt wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:29:
[...]
En die markt brengt Bethesda in de positie dat het voor hun niet noodzakelijk meer is om met Elder Scrolls VI te komen, bedenk je wel dat je door Skyrim rereleases te steunen de mogelijke ontwikkeling van Elder Scrolls VI in de weg staat.
Verwijderd
Omdat er na 6 jaar nog altijd geen Elder Scrolls VI is aangekondigd maar wel een Skyrim remastered is verschenen en er nu zelfs een Switch port komt.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:33:
[...]
Waarom sta je in de weg? Profit van een game wordt niet alleen teruggesluist naar één team die dan alleen maar dat product verder ontwikkelt. Ondertussen brengt het ook nog uitbreidingen uit voor ESO en hebben ze onlangs Dishonored 2 uitgebracht. Ergo, er zijn andere TES-projecten en andere zeer populaire games waar aan gewerkt wordt.
Prima als jij graag geld uitgeeft (zelfs nog full price ook) aan steeds dezelfde game but I'll pass.
Voor mij is Skyrim een 2e Kingdom hearts: Een hele console generatie niets uitbrengen maar ondertussen wel de oude successen uit blijven melken.
Vind het gewoon jammer dat Bethesda al 6 jaar niets doet met hun flagship franchise terwijl ze er wel voor blijven cashen.
Persoonlijk heb ik niks met Bethesda's open world games en vermoed ik dat Skyrim op Switch de richting van ME3 op WiiU uitgaat, maar ik hoop dat ik fout ben. Het zou een sterk signaal zijn naar third-party devs als die game goed verkoopt. Denk eigenlijk dat Minecraft on the go een veel sterker argument in dit geval is voor de jongere generatie spelers 
Een laatste indicatie over hoe 'krachtig' de Switch is tov de WiiU: in dit interview met Shin'en krijg je een mooi voorbeeld van het verschil met een antwoord van de CEO:
Een laatste indicatie over hoe 'krachtig' de Switch is tov de WiiU: in dit interview met Shin'en krijg je een mooi voorbeeld van het verschil met een antwoord van de CEO:
You were able to squeeze quite a lot out of the Wii U with Fast Racing Neo. How would you say Switch compares to that?
On Wii U it was tough to get to the visuals we wanted at 60fps. We had to use a lot of tricks to make it happen at all. For instance, on Wii U we were able to pull off two player split-screen racing at 720p and 60fps. Not bad at all, but with three or four players we had to scale down 30fps. Well, most racing games today don't even feature split-screen at all, so we didn't felt too bad about it. However, on the Switch we didn't had that limit. On Nintendo Switch in TV mode we now have four player split-screen, at 1080p and 60fps with much more details enabled. For worst case scenarios we enable dynamic resolution scaling to make sure the game keeps 60fps in unforeseen situations, tho that's usually not something you can spot.
Cool! Dat soort berichten stemmen mij dan wel weer tevreden over waar de Switch toe in staat is.JackAvery schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:53:
Persoonlijk heb ik niks met Bethesda's open world games en vermoed ik dat Skyrim op Switch de richting van ME3 op WiiU uitgaat, maar ik hoop dat ik fout ben. Het zou een sterk signaal zijn naar third-party devs als die game goed verkoopt. Denk eigenlijk dat Minecraft on the go een veel sterker argument in dit geval is voor de jongere generatie spelers
[...]
Een terloops vraagje: is er al iets bekend of Skyrim save games kunnen overgezet worden naar de Switch? Ik heb geen zin om weer een vrouw te zoeken en een huis te bouwen.
Is niks over bekend.zezke schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:59:
Een terloops vraagje: is er al iets bekend of Skyrim save games kunnen overgezet worden naar de Switch? Ik heb geen zin om weer een vrouw te zoeken en een huis te bouwen.
Maar ik denk dat dat niet gaat gebeuren.
Nintendo geeft aan dat (buiten VC) er geen backwards compatibility gaat zijn, dus ik verwacht niet dat we saves kunnen uitwisselen met niet nintendo systemen.
Maar misschien verassen ze ons ook hier, bij Diablo 3 zijn er wel wat opties geweest (al hoewel dat van 360 naar 1, en ps3 naar 4 was dacht ik...)
Maar misschien verassen ze ons ook hier, bij Diablo 3 zijn er wel wat opties geweest (al hoewel dat van 360 naar 1, en ps3 naar 4 was dacht ik...)
10 second ninja DONE
Dat lijkt me sterk, wat wil je dan doen, je PC save of console save overzetten?zezke schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:59:
Helaas is er nog niet zoveel bekend over de versie van Skyrim voor de Switch. Ze zeggen zelf een speciaal voor de Switch gemaakte versie van Skyrim (sure...), die wel veel overeenkomt met de remasterd versie maar waarschijnlijk niet de HD textures gebruikt en een aantal grafische instellingen omlaag of uit gezet zijn. (mag wel hopen met alle DLC in ieder geval)
SW-1682-5926-5204
Ik vraag me af hoe VC backwards compatibility gaat werken, ik heb nog wat VC games op m'n Wii staan, maar dit zit naar mijn weten niet gekoppeld aan een account oid?Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:19:
Nintendo geeft aan dat (buiten VC) er geen backwards compatibility gaat zijn, dus ik verwacht niet dat we saves kunnen uitwisselen met niet nintendo systemen.
er is in dit topic gepost dat er gekeken wordt naar overzetten bestaande VC games van zowel wii en wii u....als dit inderdaad gaat lukken is dat een irritatie punt wat netjes is opgelost
10 second ninja DONE
Verwijderd
Het verschil is dat de Wii U geen meerwaarde biedt m.b.t. het spelen van Mass Effect 3. De Switch heeft portability als USP en Skyrim SE (laten we wel even in gedachten houden dat het niet de versie uit 2011 is, er zit veel meer content in de huidige editie en betere graphics) is helemaal niet oud, zoals ME3 dat op de releasedatum van de Wii U wel was.JackAvery schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:53:
Persoonlijk heb ik niks met Bethesda's open world games en vermoed ik dat Skyrim op Switch de richting van ME3 op WiiU uitgaat, maar ik hoop dat ik fout ben.
Sorry dat ik het zeg, maar wat een onzin zeg. Alsof de hele Bethesda studio bezig is geweest met de skyrim ports. Dat zijn maar een paar man geweest. Ondertussen hebben ze net Fallout 4 met de laatste DLC afgerond, het is dus niet alsof ze niks doen. Dit soort spellen kosten gewoon 5 (misschien wel meer) jaar om te maken. Daarnaast kost elke game uit de TES/Fallout serie significant meer tijd (lees: man uren) om te maken dan de vorige. De werelden worden steeds groter en uitgebreider, maar ook ingewikkelder.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:41:
[...]
Omdat er na 6 jaar nog altijd geen Elder Scrolls VI is aangekondigd maar wel een Skyrim remastered is verschenen en er nu zelfs een Switch port komt.
Prima als jij graag geld uitgeeft (zelfs nog full price ook) aan steeds dezelfde game but I'll pass.
Voor mij is Skyrim een 2e Kingdom hearts: Een hele console generatie niets uitbrengen maar ondertussen wel de oude successen uit blijven melken.
Vind het gewoon jammer dat Bethesda al 6 jaar niets doet met hun flagship franchise terwijl ze er wel voor blijven cashen.
Morrowind kwam uit in 2002
Oblivion in 2006
Fallout 3 in 2008
Skyrim in 2011
Fallout 4 in 2015
TES VI zal dus waarschijnlijk in 2018/9 komen.
Kan iemand mij uitleggen hoe VC games werken / wat dit zijn? Zijn dit gewoon spellen die je in de online store gekocht hebt?Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:54:
er is in dit topic gepost dat er gekeken wordt naar overzetten bestaande VC games van zowel wii en wii u....als dit inderdaad gaat lukken is dat een irritatie punt wat netjes is opgelost
Verwijderd
Virtual Console zijn geëmuleerde spellen van oude consoles die je in eShop koopt.Steven030 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:29:
[...]
Kan iemand mij uitleggen hoe VC games werken / wat dit zijn? Zijn dit gewoon spellen die je in de online store gekocht hebt?
Verwijderd
Nee ik wil TES VI nu verdomme, waarom doet Bethesda niets behalve Skyrim porten!voxxel schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:20:
[...]
TES VI zal dus waarschijnlijk in 2018/9 komen.
As long as the cow gives milk, you don't replace itVerwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:38:
[...]
Nee ik wil TES VI nu verdomme, waarom doet Bethesda niets behalve Skyrim porten!
Steven030 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:29:
[...]
Kan iemand mij uitleggen hoe VC games werken / wat dit zijn? Zijn dit gewoon spellen die je in de online store gekocht hebt?
Toevoeging :Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:30:
[...]
Virtual Console zijn geëmuleerde spellen van oude consoles die je in eShop koopt.
Die op de switch ook online gaan ondersteunen, dus een oude NES/SNES game krijgt dan nu online multiplayer
[ Voor 55% gewijzigd door Kadardar op 03-02-2017 14:44 ]
Verwijderd
Weten we dat wel heel zeker? Heb eigenlijk nog niets uit reputabele bronnen gezien of vertalingen die dit staven.Kadardar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:41:
[...]
Toevoeging :
Die op de switch ook online gaan ondersteunen, dus een oude NES/SNES game krijgt dan nu online multiplayer, welke games dit allemaal krijgen is nog niet duidelijk maar het komt wel
Is dit reputabel genoeg?Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:49:
[...]
Weten we dat wel heel zeker? Heb eigenlijk nog niets uit reputabele bronnen gezien of vertalingen die dit staven.
Van Nintendo.com:
Ik twijfel nog...voxxel schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:01:
[...]
Is dit reputabel genoeg?
Van Nintendo.com:
Haha ik hoorde iemand al 'contra online' roepen hier. Toen dacht ik bij mezelf 'dan kan allang op de 360'
(hard corps dan en er zijn dacht ik ook meerdere legacy contra's waarbij ik het verwacht).
Maar legaal mk online, dat zou erg leuk zijn. helemaal met leaderboards (wel graag gescheiden op locaal/friends en dan verder ala trackmania graag (daar kun je zoemen vanaf wereld naar land en zelfs naar provincie)) )
10 second ninja DONE
Wat ze zeer waarschijnlijk zullen doen is de 2 player aansturen via een online module.
Geloof niet dat ze in alle games native online multiplayer inbouwen, dus is namelijk vreselijk veel werk.
Maar goed, eerst zien dan geloven.
MK lijkt me onnodig als je MK8 al hebt.
Laatst nog MK op de Snes gedaan voor de fuck of it maar het was niet om aan te zien en niet echt leuk meer na alle versies die erna kwamen.
Geloof niet dat ze in alle games native online multiplayer inbouwen, dus is namelijk vreselijk veel werk.
Maar goed, eerst zien dan geloven.
MK lijkt me onnodig als je MK8 al hebt.
Laatst nog MK op de Snes gedaan voor de fuck of it maar het was niet om aan te zien en niet echt leuk meer na alle versies die erna kwamen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic