Ik haal 2 switches,Zeror schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:58:
[...]
Als een Switch mij aan een vrouw kan helpen, komt dat ding toch eerder in huis dan wat ik nu gepland heb, haha.
Zal met een andere versie dan evt komen. Fatsoenlijke VR kan je gewoon shaken op je Switch, dat is 101% zeker.Kadardar schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:37:
Ga me toch ff afvragen hoe ze dat precies willen gaan doen qua specs... de ps4 had er een pro versie voor nodig in ieder geval.
Kijk eens naar de PC wat de specs vragen en op PS4 zat je idd al te klooien met performance enzo.
Dus, een gerucht of iets voor de toekomst met de SwitchU ofzo.
Ik blijf erbij dat het zou kunnen dat de Tegra variant in staat moet zijn om SLi toe te passen. Dat zou een gou boost via een dock mogelijk maken.
Ja maar dat is NU niet het geval. Er zit niks in het doch behalve $4 aan connectoren en de Switch heeft het vermogen daar niet voor, dat is inmiddels ook wel duidelijk.Edmin schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:14:
Ik blijf erbij dat het zou kunnen dat de Tegra variant in staat moet zijn om SLi toe te passen. Dat zou een gou boost via een dock mogelijk maken.
Kijk eens naar wat er gevraagd wordt op een PC om maar iets te noemen.
Hahaha, iedereen de titel gezien van het boek waar de Switch op lag die hij van het nachtkastje pakte?Thrace Grumble schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:39:
Switch add voor de superbowl:
YouTube: Nintendo Switch Super Bowl LI Commercial - Extended Cut

Dat denk ik inderdaad ook.Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:58:
Ik denk, als we een beetje Nintendo's prijzen volgen dat we op 30 euro kunnen reken voor per jaar.
En dat is wat mij betreft eerlijk, maar nog vind ik dat nog wat teveel. Ik zal hoogstens wat incidenteel online willen gamen, en dan is alles eigenlijk te duur. Maar ik vind het ook jammer als ik ook niet meer incidenteel online zou kunnen... lastig.
Eigenlijk zou Nintendo bij elk spel die je koopt 3 maanden online service moeten geven (volgens een saldo opwaardeer methode, via een kraskaartje in de box of direct bij retail digitale aankopen). Dan heeft iedereen die jaarlijks minimaal 4 games koopt dus gratis online. Koop je minder dan dat? Dan moet je toch even lappen.
Ik geloof er niks van.
Niet alleen ga je 15 jaar terug in de tijd zo'n beetje maar hoe moet je de game sounds horen als je met een smartphone moet communiceren met je oortjes in of headset op ?
Nee, nu niet inderdaad. Maar het zou me niet verbazen als er over anderhalf jaar een VR kit inclusief nieuw dock zou staan. Het is maar een ideetje, maar als er inderdaad zoals gezegd VR naar Switch komt, dan lijkt me dat een optie.Bomberman71 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:18:
[...]
Ja maar dat is NU niet het geval. Er zit niks in het doch behalve $4 aan connectoren en de Switch heeft het vermogen daar niet voor, dat is inmiddels ook wel duidelijk.
Kijk eens naar wat er gevraagd wordt op een PC om maar iets te noemen.
Verwijderd
Ik ga PSN+ stopzetten, ik speel amper nog op mijn PS4 en dat gaat alleen minder worden. Nintendo online + XBLG is een nette bijdrage aan jaarlijks online gamen.BlackMage schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:22:
[...]
Dat denk ik inderdaad ook.
En dat is wat mij betreft eerlijk, maar nog vind ik dat nog wat teveel. Ik zal hoogstens wat incidenteel online willen gamen, en dan is alles eigenlijk te duur. Maar ik vind het ook jammer als ik ook niet meer incidenteel online zou kunnen... lastig.
Opzich lijkt me dat ook een leuke oplossing, maar dat zou de prijs van games kunnen verhogen.Eigenlijk zou Nintendo bij elk spel die je koopt 3 maanden online service moeten geven (volgens een saldo opwaardeer methode, via een kraskaartje in de box of direct bij retail digitale aankopen). Dan heeft iedereen die jaarlijks minimaal 4 games koopt dus gratis online. Koop je minder dan dat? Dan moet je toch even lappen.
Eerste keer ever dat ik niet warm loop voor de release van een nieuwe console. Eerste keer in 20 jaar dat ik een nieuwe console niet op de release dag koop.Thrace Grumble schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:39:
Eerste keer dat Nintendo een add heeft bij de superbowl? Goed bezig!
Deze video bevestigd in ieder geval voor mij dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Buiten Zelda is er voorlopig niets dat me aanspreekt. Zonde want ik had me er echt op verheugd. Als ze nu wat GameCube remakes hadden aangekondigd was het voor mij een no-brainer.
Ik weer wel nu al dat ik de week na de release spijt ga hebben maar dat ebt wel weg.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zit wat nieuwe Zelda footage tussen?Thrace Grumble schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:39:
Eerste keer dat Nintendo een add heeft bij de superbowl? Goed bezig!
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Het begint met Zelda, eindigt met Zelda en Zelda zit er tussendoor nog in.
Voor mij was het veel nieuwe footage. Misschien voor jou niet? Ik heb nog weinig footage bekeken.
Volgens mij is het eerste stukje met Zelda en Link nog niet eerder vertoond in een trailer.br men schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:58:
[...]
Het begint met Zelda, eindigt met Zelda en Zelda zit er tussendoor nog in.
Voor mij was het veel nieuwe footage. Misschien voor jou niet? Ik heb nog weinig footage bekeken.
Verder zijn de stukjes met een aantal bosses semi-nieuw (Molduga, Hinox). Ze zijn wel eerder vertoond, maar niet met de precieze camerahoek en in de trailer was de HUD uitgeschakeld.
Dan kan ik nu zonder gewetensbezwaren een CFW erin zetten.S2S schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 07:44:
[...]
Opgeruimt staat netjes.!!
Eruit met het oude, erin met het nieuwe! Hello Switch.
Persoonlijk de minst gespeelde Nintendo console in mijn 30 jaar gaming.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Tot nu toe heb ik steeds een jaar Xbox live voor zo'n 35 euro kunnen krijgen, waar je een uitstekende online service, goede extra korting op deals en 48 games die je kunt blijven spelen zolang je lid blijft voor krijgt.Thrace Grumble schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:46:
Meevaller, de onlineservice kost peanuts in vergelijking met PSN en XBL:
https://twitter.com/serkantoto/status/826841955111890944 ($17,50 - $26,50 per jaar, omgerekend vanaf de Yen)
Als Nintendo straks 25 tot 30 euro wil hebben, waarbij we nog maar moeten zien of de service ook maar enigszins in de buurt komt en je alleen wat oude emulatie games krijgt die mogelijk ook maar een maand speelbaar zijn, en die Nintendo kennende ook nauwelijks goedkoper te krijgen zal zijn... Tja, dat noem ik niet peanuts hoor, dat is gewoon een slechte deal. We moeten het nog zien natuurlijk en misschien wordt het helemaal geweldig, maar ik zie dat niet echt gebeuren.
Bijkomend nadeel is ook dat de switch nooit mijn main platform gaat worden, het zou hooguit 'er bij' zijn. Maar om dan een paar tientjes per jaar te betalen voor die paar keer dat ik nog eens Mario kart online wil spelen? Echt niet he... Daarmee wordt het hele platform dus minder interessant voor mensen die niet gelijk all the way voor Nintendo kiezen. En dat is toch jammer...
Gamertag: FinrazielNL
Toen ik erop klikte verwachte ik een spel van niks. Maar het ziet er best wel gaaf uit! Origineel idee een mooie graphics.Zeror schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:28:
Nog een leuke game naar Switch.
Snake Pass
http://nintendoswitchnetw...ithering-onto-the-switch/
Waarom gaat iedereen er meteen vanuit dat de online service slecht wordt? Ze komen al duidelijk met nieuwe mogelijkheden. Heb zelf geen wii u, maar splatoon was online toch al goed te spelen?
En dat je geen gratis games krijgt maakt me niet zo veel uit, de spellen die ik echt wil spelen koop ik toch wel. En dat die snes games maar een maand te spelen zijn vind ik ook niet erg. Alsof de meeste mensen zo'n spel na een maand nog eens gaan spelen. Als je het wel zo leuk vindt om meer dan een maand mee aan de gang te zijn dan is het die paar euro ook wel waard
[ Voor 44% gewijzigd door --_-- op 01-02-2017 21:56 ]
Verwijderd
Op de microsoft site staat toch letterlijk dat XBOX Live Gold 60 euro kost:Finraziel schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:36:
[...]
Tot nu toe heb ik steeds een jaar Xbox live voor zo'n 35 euro kunnen krijgen
https://www.microsoft.com...ve-gold/cfq7ttc0k5dj/000G
Dat je het ergens "goedkoper weet te krijgen" maakt hierbij niet uit. Je weet niet of er straks resellers komen voor Nintendo online kaarten.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2017 21:55 ]
Haha, erg leuk: it's dangerous to go alone, by Zel DashTweakmans schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:21:
[...]
Hahaha, iedereen de titel gezien van het boek waar de Switch op lag die hij van het nachtkastje pakte?
[afbeelding]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Tsja ik denk dat bijna geen enkele tweaker gold voor 60 euro haalt. Idem voor ps plus. Korting is het toverwoord
.
En an sich is een spel voor een maand mogen spelen niet verkeerd maar... nes of snes games? Daar vallen 'we' over. Want hoe goed ook, dat zijn erg oude games. EN bij de concurentie mag je de geclaimde games spelen zolang je lid bent. Ninty doet net alsof er geen concurentie is! Als laatste, ze hebben gewoon een slechte reputatie qua online. Ik kan niet beoordelen of dit terecht is. Maar al het bovenstaande helpt dan niet om je imago te verbeteren.
En an sich is een spel voor een maand mogen spelen niet verkeerd maar... nes of snes games? Daar vallen 'we' over. Want hoe goed ook, dat zijn erg oude games. EN bij de concurentie mag je de geclaimde games spelen zolang je lid bent. Ninty doet net alsof er geen concurentie is! Als laatste, ze hebben gewoon een slechte reputatie qua online. Ik kan niet beoordelen of dit terecht is. Maar al het bovenstaande helpt dan niet om je imago te verbeteren.
10 second ninja DONE
Online verwachtingen slecht, hoezo ?--_-- schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:48:
[...]
Toen ik erop klikte verwachte ik een spel van niks. Maar het ziet er best wel gaaf uit! Origineel idee een mooie graphics.
Waarom gaat iedereen er meteen vanuit dat de online service slecht wordt? Ze komen al duidelijk met nieuwe mogelijkheden. Heb zelf geen wii u, maar splatoon was online toch al goed te spelen?
En dat je geen gratis games krijgt maakt me niet zo veel uit, de spellen die ik echt wil spelen koop ik toch wel. En dat die snes games maar een maand te spelen zijn vind ik ook niet erg. Alsof de meeste mensen zo'n spel na een maand nog eens gaan spelen. Als je het wel zo leuk vindt om meer dan een maand mee aan de gang te zijn dan is het die paar euro ook wel waard
Nou tot nu toe was het bagger online met oa de wii maar ook de WiiU. Ik heb weinige goede herinneringen aan MK8 online.
Splatoon was welliswaar beter maar ook verre van het stabiele niveau wat ik gewend ben met andere diensten.
Kortom, eerst maar eens zien.
Het feit dat met de release het nog niet echt operationeel is zegt denk ik ook wat.
Je zegt vernieuwend, wat is er vernieuwend dan ?
Serieus... de aanrandingen van Gameboy tot 3DS is nog niet genoeg en nu moet ook de WiiU eraan gelovenMeNTaL_TO schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:51:
[...]
Dan kan ik nu zonder gewetensbezwaren een CFW erin zetten.

Ik bedoel nieuwe mogelijkheden voor nintendo ten opzichte van de wii u. Dus dat het er op lijkt dat nintendo zijn service beter wordt. Als nintendo spellen goed online te spelen zijn ben ik al tevreden. Dat sony en microsoft het beter doen (voor meer geld) is leuk, maar voor mij verder niet heel relevant.Bomberman71 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:43:
[...]
Online verwachtingen slecht, hoezo ?
Nou tot nu toe was het bagger online met oa de wii maar ook de WiiU. Ik heb weinige goede herinneringen aan MK8 online.
Splatoon was welliswaar beter maar ook verre van het stabiele niveau wat ik gewend ben met andere diensten.
Het feit dat met de release het nog niet echt operationeel is zegt denk ik ook wat.
lijkt er op dat we eindelijk een vorm van zomer/wintertijd ondersteuning krijgen.
in ieder geval zit in de dev versies ondersteuning voor internet-tijd synchronisatie.
in ieder geval zit in de dev versies ondersteuning voor internet-tijd synchronisatie.
Lol i kzie het nu pasTweakmans schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:21:
[...]
Hahaha, iedereen de titel gezien van het boek waar de Switch op lag die hij van het nachtkastje pakte?
[afbeelding]
Ik heb serieus heel eerlijk gezegd geen slechte ervaringen online met mario kart 8 op wellicht eens een cheater na... maar dat heeft niet veel te maken met de stabiliteit van het netwerk, Zover kon ik altijd online als ik dat wou.Bomberman71 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:43:
[...]
Online verwachtingen slecht, hoezo ?
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Even een vraag m.b.t. de games, is er al enige indicatie hoe groot (in bytes) deze gaan zijn? Zelda zou rond de 13 GB zitten, maar hoe zit dat bij de rest? Ik koop mijn games graag digitaal, maar ik vind het ook weer vervelend dat mijn opslag snel vol zit, zoals bij de Vita het geval was. M.a.w., voor iemand die de Wii U ports en de Nintendo toppers wil gaan aanschaffen, welke geheugenkaart is te raden?
Verwijderd
De originele MK8 is bijvoorbeeld 5GB. Daar komen nog extra's bij, dus wellicht zal die rond de 7-8GB zijn. Splatoon is 3GB, dus als deel twee qua content ongeveer even groot is en er beter uitziet, mwah, 5-6GB? Er zullen vast uitschieters tussenzitten, zoals Skyrim en Zelda. Ik zou eigenlijk 10GB per game aanhouden als gemiddelde, liggend aan wat je gaat kopen. Je hoeft ook niet alles tegelijk geinstalleerd te hebben lijkt me, alles uit de eShop is opnieuw te downloaden. 128GB lijkt me genoeg, dan kun je sowieso 10 games, saves, patches en DLC opslaan.
Ja, je kunt je kop in het zand steken en net doen alsof er alleen officiële prijzen bestaan maar dat is niet de praktijk. Komt er ook korting op de dienst van Nintendo? Misschien, maar het verleden met Nintendo geeft mij de verwachting dat dat tegen gaat vallen.Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:54:
[...]
Op de microsoft site staat toch letterlijk dat XBOX Live Gold 60 euro kost:
https://www.microsoft.com...ve-gold/cfq7ttc0k5dj/000G
Dat je het ergens "goedkoper weet te krijgen" maakt hierbij niet uit. Je weet niet of er straks resellers komen voor Nintendo online kaarten.
Verder maakt het mij persoonlijk niet zo veel uit of het nou 15 of 30 euro is. Waar ik voornamelijk over val is dat ik verwacht dat dit weer een console wordt die, als ik hem zou kopen (is nog niet zeker maar in ieder geval niet bij release) waarschijnlijk weer hele tijden niet gebruikt zal worden of hele tijden alleen voor single player games. Wat die online service dan ook gekost heeft, het voelt dan als het weg gooien van geld. Sony en Microsoft is het gelukt om de dienst zo aantrekkelijk te maken dat dat gevoel er bij hun wat mij betreft niet is. Dat weinig mensen die gratis nes en snes games na een maand nog zouden willen spelen lijkt mij alleen de pijn nog duidelijker te maken (hangt er vanaf welke games ze er bij doen natuurlijk, er zijn er genoeg die echt wel leuk blijven).
Wat betreft de kwaliteit, ik heb op de wii u met Mario kart en Splatoon ook maar heel weinig netwerk problemen gehad, dat is het probleem wat mij betreft ook niet. Het gaat puur om het bovenstaande, value for money voor iemand die maar heel incidenteel online wil spelen. Die value lijkt op dit moment met de informatie die we tot nu toe hebben niet echt geweldig om het zacht uit te drukken. En als andere mensen dan roepen wat een pracht deal het is... Tja het staat iedereen vrij een eigen mening te hebben, maar als die mening zo lijnrecht tegenover de mijne staat dan triggert mij dat om te reageren.
Verwijderd
Ik ga uit van de adviesprijs, ik kan ook de prijzen van games in de winkel met de prijs van dezelfde games op bv The Pirate Bay vergelijken. Zo kan je jezelf altijd lekker rijk rekenen. Wat mensen vaak doen voor die goedkope XBOX LIVE GOLD / PSN+ kaarten is dat ze die in landen kopen waar ze het goedkoopst zijn, voornamelijk de landen waar het gemiddelde inkomen laag is. Dit kan straks met Nintendo waarschijnlijk ook, of ze maken deze kaarten wel regio gebonden? (En de rest van de console niet; dus ga daar maar niet van uit). Verder heb je ook verkopers die zelf de kaarten genereren en zo problemen creëren voor mensen die legaal een kaart kopen waarvan toevallig de code al gebruikt is.Finraziel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 05:40:
[...]
Ja, je kunt je kop in het zand steken en net doen alsof er alleen officiële prijzen bestaan maar dat is niet de praktijk. Komt er ook korting op de dienst van Nintendo? Misschien, maar het verleden met Nintendo geeft mij de verwachting dat dat tegen gaat vallen.
Dus feitelijk zeg je dit: ik vind het niet erg dat MS of Sony er geld voor vragen. Maar ik wil niet voor een Nintendo service betalenVerder maakt het mij persoonlijk niet zo veel uit of het nou 15 of 30 euro is. Waar ik voornamelijk over val is dat ik verwacht dat dit weer een console wordt die, als ik hem zou kopen (is nog niet zeker maar in ieder geval niet bij release) waarschijnlijk weer hele tijden niet gebruikt zal worden of hele tijden alleen voor single player games. Wat die online service dan ook gekost heeft,

Jij weet dus exact al wat Nintendo allemaal gaat bieden?het voelt dan als het weg gooien van geld. Sony en Microsoft is het gelukt om de dienst zo aantrekkelijk te maken dat dat gevoel er bij hun wat mij betreft niet is. Dat weinig mensen die gratis nes en snes games na een maand nog zouden willen spelen lijkt mij alleen de pijn nog duidelijker te maken (hangt er vanaf welke games ze er bij doen natuurlijk, er zijn er genoeg die echt wel leuk blijven).

Het kleine beetje informatie wat we nu hebben bestaat uit: gratis online tot najaar 2017, 1 NES/SNES game per maand met online multiplayer. (Vooral dat tweede stuk is belangrijk; deze games hadden dat origineel niet), plus "exclusieve deals" (aka kortingen voor games in de eShop).Wat betreft de kwaliteit, ik heb op de wii u met Mario kart en Splatoon ook maar heel weinig netwerk problemen gehad, dat is het probleem wat mij betreft ook niet. Het gaat puur om het bovenstaande, value for money voor iemand die maar heel incidenteel online wil spelen. Die value lijkt op dit moment met de informatie die we tot nu toe hebben niet echt geweldig om het zacht uit te drukken.
Natuurlijk vind je het geen prachtdeal als je er niks voor wil betalen. Echt een typische Hollander, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.En als andere mensen dan roepen wat een pracht deal het is... Tja het staat iedereen vrij een eigen mening te hebben, maar als die mening zo lijnrecht tegenover de mijne staat dan triggert mij dat om te reageren.
Natuurlijk ben ik ook een Hollander met wensen voor goedkope dingen. Maar ik weet ook dat Nintendo er nu serieus een goede service van probeert te maken. En wat is nou 30 euro per jaar voor iets waar ik zeker van weet dat ik me er erg mee ga vermaken. 30 euro, dat is 2,5 euro per maand. Dat is nog geen kwart van de wekelijkse boodschappen bij de AH. Misschien geen "pracht deal", maar ik denk genoeg waarde voor het geld.
Nintendo heeft de dienst altijd gratis kunnen aanbieden. Dit komt puur door de verkopen van de DS en de Wii, welke erg hoog lagen. Op deze consoles waren er maar een paar games die goed gebruik maakten van de online multiplayer. En Nintendo kon dit makkelijk bekostigen met een deel van de winst op de verkoop van de consoles.
Op de Wii U en in mindere maten de 3DS was dit echter een heel ander verhaal. Er waren meer games met online multiplayer, maar minder mensen die daadwerkelijk de consoles gingen kopen. Vooral de Wii U was hier een grote tegenvaller in. Nintendo maakte minder winst en moest dus met minder geld de servers voor meer games onderhouden. Want online multiplayer kost gewoon geld je hebt servers, infrastructuur, onderhoud, software wat ontwikkeld moet worden, etc. Dit geld moet ergens vandaan komen.
En zo komen we bij de Switch. Nintendo weet gewoon van; deze kan de Wii of DS niet evenaren in verkoopaantallen. Er zullen wel meer games, zelfs dan bij de Wii U / 3DS, online multiplayer gaan bieden. Hierdoor wordt het moeilijker / duurder servers voor deze games te draaien. Dus introduceren ze een nieuw model (voor hun) om de kosten te kunnen bekostigen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 06:43 ]
Mooi nieuws dat Nintendo Online niet meer dan 25 euro gaat kosten maar het is nog steeds afwachten wat je er "precies" voor terug krijgt.
Nieuws of oud nieuws ? ik heb dit mogelijk gemist maar er waren 80 titels voor Switch en nu http://www.nintendolife.c...works_for_nintendo_switch heeft de
heer Kimi gezegd dat er inmiddels 100 zijn en dat er een nieuwe software lijst komt en Shinen multimedia kwam met dit http://www.ign.com/boards...onfirmed-by-dev.454920668 het zal mij benieuwen of Breath of the wild het grafisch hoogstandje wordt of dat er nog reserves in de Switch verborgen zit
Nieuws of oud nieuws ? ik heb dit mogelijk gemist maar er waren 80 titels voor Switch en nu http://www.nintendolife.c...works_for_nintendo_switch heeft de
heer Kimi gezegd dat er inmiddels 100 zijn en dat er een nieuwe software lijst komt en Shinen multimedia kwam met dit http://www.ign.com/boards...onfirmed-by-dev.454920668 het zal mij benieuwen of Breath of the wild het grafisch hoogstandje wordt of dat er nog reserves in de Switch verborgen zit
[ Voor 12% gewijzigd door Tri Force op 02-02-2017 06:49 ]
Je hebt zelf Bierautomaat in "Het Nintendo Switch-topic" een +1 gegeven?JehannesWeggen schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 06:42:
heer Kimi gezegd dat er inmiddels 100 zijn en dat er een nieuwe software lijst komt
Interessante, speculatieve post over hoe de huidige Switch VR zou kunnen bewerkstelligen met behulp van cascaded displays.
Niet echt gelekt, in Japan liggen de doosjes al een tijdje in de schappen.CRoNiXX schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:31:
wat "gelekte"(?) Fotootjes van de Japanse Zelda BotW Box Art:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Haha had al zo'n vermoeden, vandaar "gelekte"(?)RayNbow schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:42:
Interessante, speculatieve post over hoe de huidige Switch VR zou kunnen bewerkstelligen met behulp van cascaded displays.
[video]
[...]
Niet echt gelekt, in Japan liggen de doosjes al een tijdje in de schappen.
Zag er een beetje teveel als "gewoon een foto uit een winkel" uit.
De houdertjes voor waar het "boekje" komt is wel klein overigens, doet me een beetje deken aan de grootte van de gameboy boekjes.
Sowieso kijken de doosjes erg klein op de foto's. Stel dat mijn hand ongeveer even groot zou zijn (en ik vermoed dat mijn hand groter is dan dit waarschijnlijk Japanse handje), dan zou dit doosje ongeveer het formaat van mijn telefoon (Moto G3) moeten hebben? Dan zijn die cartridges wel echt heel erg klein.CRoNiXX schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:51:
[...]
Haha had al zo'n vermoeden, vandaar "gelekte"(?)
Zag er een beetje teveel als "gewoon een foto uit een winkel" uit.
De houdertjes voor waar het "boekje" komt is wel klein overigens, doet me een beetje deken aan de grootte van de gameboy boekjes.
Volgens mij geeft hij aan dat hij verwacht niet genoeg terug te zien voor het geld. Helemaal in vergelijking met andere online dienstenVerwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 06:17:
Dus feitelijk zeg je dit: ik vind het niet erg dat MS of Sony er geld voor vragen. Maar ik wil niet voor een Nintendo service betalen![]()
![]()
Niemand weet het, maar op basis van we we gezien hebben in het verleden, en wat er nu aangekondigd is kan je wel bepaalde aannames doen.Jij weet dus exact al wat Nintendo allemaal gaat bieden?
Dit vind ik groot nieuws. Legaal snes mario kart online kunnen spelen zou ik wel een paar euro voor over hebben.[...]
Het kleine beetje informatie wat we nu hebben bestaat uit: gratis online tot najaar 2017, 1 NES/SNES game per maand met online multiplayer. (Vooral dat tweede stuk is belangrijk; deze games hadden dat origineel niet), plus "exclusieve deals" (aka kortingen voor games in de eShop).
Tsja dit is subjectief. Ik ben iemand die weinig online speelt, dus ik vraag me ook ernstig af of het voor mij de moeite waard gaat zijn.[...]
Natuurlijk vind je het geen prachtdeal als je er niks voor wil betalen. Echt een typische Hollander, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Natuurlijk ben ik ook een Hollander met wensen voor goedkope dingen. Maar ik weet ook dat Nintendo er nu serieus een goede service van probeert te maken. En wat is nou 30 euro per jaar voor iets waar ik zeker van weet dat ik me er erg mee ga vermaken. 30 euro, dat is 2,5 euro per maand. Dat is nog geen kwart van de wekelijkse boodschappen bij de AH. Misschien geen "pracht deal", maar ik denk genoeg waarde voor het geld.
Iedereen (lijkt me, gevaarlijk uitspraak tegenwoordigNintendo heeft de dienst altijd gratis kunnen aanbieden. Dit komt puur door de verkopen van de DS en de Wii, welke erg hoog lagen. Op deze consoles waren er maar een paar games die goed gebruik maakten van de online multiplayer. En Nintendo kon dit makkelijk bekostigen met een deel van de winst op de verkoop van de consoles.
Op de Wii U en in mindere maten de 3DS was dit echter een heel ander verhaal. Er waren meer games met online multiplayer, maar minder mensen die daadwerkelijk de consoles gingen kopen. Vooral de Wii U was hier een grote tegenvaller in. Nintendo maakte minder winst en moest dus met minder geld de servers voor meer games onderhouden. Want online multiplayer kost gewoon geld je hebt servers, infrastructuur, onderhoud, software wat ontwikkeld moet worden, etc. Dit geld moet ergens vandaan komen.
En zo komen we bij de Switch. Nintendo weet gewoon van; deze kan de Wii of DS niet evenaren in verkoopaantallen. Er zullen wel meer games, zelfs dan bij de Wii U / 3DS, online multiplayer gaan bieden. Hierdoor wordt het moeilijker / duurder servers voor deze games te draaien. Dus introduceren ze een nieuw model (voor hun) om de kosten te kunnen bekostigen.
En ik vind het goed van ze dat het eerst gratis aanbieden. De prijs zal veel bepalen. Maar voor indicenteel online spelen en games 1 maand mogen spelen (ook al zijn ze updaten met mp) vind ik geen 60 euro waard.
En (wederom aanname) velen met mij verwacht ik.
Maar ik snap dat het voor jou anders is. Als jij straks dagelijks gaat splatoonen,mk etc dan is voor jou denk ik wel dit bedrag waard. Heck misschien moet je gold dan ook opzeggen, heb je geen tijd meer voor dan
10 second ninja DONE
Mwaa, qua grootte oogt het doosje volgens mij zoiets als die van de PSP en/of PS VitaEmmavdv schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:18:
[...]
Sowieso kijken de doosjes erg klein op de foto's. Stel dat mijn hand ongeveer even groot zou zijn (en ik vermoed dat mijn hand groter is dan dit waarschijnlijk Japanse handje), dan zou dit doosje ongeveer het formaat van mijn telefoon (Moto G3) moeten hebben? Dan zijn die cartridges wel echt heel erg klein.
De grootte van de cartridge is op deze afbeelding te zien:

Verwijderd
Ik heb een paar pagina's trug de exacte afmetingen gepost:
Verder heb ik gelezen dat de cartridges ongeveer even groot zijn als standaard SD kaarten maar dan iets dikker.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:10:
[...]
De cartridges zijn echt super klein:
[afbeelding]
Plus zijn er cases voor meerdere cartidges
Nintendo heeft gezegd dat ze hun services willen verbeteren. En ik denk dat ze een redelijk goede weg ingeslagen zijn. Oké een smartphone app voor (voice) chat en friend lobbies is wat vreemd, maar ik zie wel waar het idee vandaan komt.Sagat schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:19:
[...]
Volgens mij geeft hij aan dat hij verwacht niet genoeg terug te zien voor het geld. Helemaal in vergelijking met andere online diensten
[...]
Niemand weet het, maar op basis van we we gezien hebben in het verleden, en wat er nu aangekondigd is kan je wel bepaalde aannames doen.
Games met online die nu aangekondigd zijn voor het eerste halfjaar: ARMS, Splatoon, MarioKart 8 Deluxe, Puyo Puyo Tetris, Fast RMX, en nog een aantal anderen. Meer dan genoeg in verschillende genre's voor leuke online multiplayer. Natuurlijk is het helemaal subjectief hoeveel je er gebruik van gaat maken. Maar het feit blijft hetzelfde; er moet een infrastructuur zijn om het te ondersteunen.[...]
Dit vind ik groot nieuws. Legaal snes mario kart online kunnen spelen zou ik wel een paar euro voor over hebben.
[...]
Tsja dit is subjectief. Ik ben iemand die weinig online speelt, dus ik vraag me ook ernstig af of het voor mij de moeite waard gaat zijn.
Het gaat geen 60 euro kosten. Op de Japanse prijs afgegaan zal het max. 30 euro worden.[...]
Iedereen (lijkt me, gevaarlijk uitspraak tegenwoordig) snapt dat nintendo geld gaat vragen voor online.
En ik vind het goed van ze dat het eerst gratis aanbieden. De prijs zal veel bepalen. Maar voor indicenteel online spelen en games 1 maand mogen spelen (ook al zijn ze updaten met mp) vind ik geen 60 euro waard.
Ik speel best veel op mijn XBOEn (wederom aanname) velen met mij verwacht ik.
Maar ik snap dat het voor jou anders is. Als jij straks dagelijks gaat splatoonen,mk etc dan is voor jou denk ik wel dit bedrag waard. Heck misschien moet je gold dan ook opzeggen, heb je geen tijd meer voor dan
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 09:39 ]
Een vergelijking van de Switch doosjes en PSP cases vind je hier - https://twitter.com/aevan...24940925474332672/photo/1 ; en op verzoek kan ik desnoods eens naar Yodobashi of BIC Camera gaan voor extra fotomateriaal.CRoNiXX schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:23:
[...]
Mwaa, qua grootte oogt het doosje volgens mij zoiets als die van de PSP en/of PS Vita
[afbeelding]
Over de online van Nintendo: de prijs lijkt redelijk maar ik wil toch graag meer info. De app die je toelaat om game lobbies te delen via sociale media lijkt me praktischer dan men voorstelt. Het zou fijn zijn als ze game audio via bluetooth naar je telefoon doorsturen, als we verplicht zijn om die app te gebruiken voor lobbies/voice chat met kennissen. Het zou Nintendo ook sieren mochten ze bvb een maand gratis online spelen bij hun online first-party games toevoegen.
Ben ik de enige die vreest dat de online functionaliteit van de free nes/snes niet meer zal zijn dan leaderboards?
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Verwijderd
Dan koop je geen online. Met andere diensten zit je ook aan een abonnementsperiode vast. De sportschool, Netflix, Spotify, etc. Als je bij deze diensten vlak na (de eerste?) betaling ook denkt van "mwah, beter van niet" krijg je je geld ook niet terug en betaal je feitelijk ook voor niets. Bij Nintendo heb je in ieder geval nog een trial-periode van een half jaar.Finraziel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 05:40:
[...]
Verder maakt het mij persoonlijk niet zo veel uit of het nou 15 of 30 euro is. Waar ik voornamelijk over val is dat ik verwacht dat dit weer een console wordt die, als ik hem zou kopen (is nog niet zeker maar in ieder geval niet bij release) waarschijnlijk weer hele tijden niet gebruikt zal worden of hele tijden alleen voor single player games.
En waar hebben we het eigenlijk over. 15-30 euro. in elk geval minder dan 3 euro per maand. Erg Hollands punt om over te zeiken
Verwijderd
Ik denk dat ze dit in een iets andere vorm gaan doen. Nintendo pusht namelijk al jaren hun eShop met kortingen ed. ik verwacht dat MyNintendo aan de Switch gekoppeld gaat worden en dat je straks met MyNintendo gold coins (korting op) Switch Online kan krijgen.JackAvery schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:35:
[...]
Een vergelijking van de Switch doosjes en PSP cases vind je hier - https://twitter.com/aevan...24940925474332672/photo/1 ; en op verzoek kan ik desnoods eens naar Yodobashi of BIC Camera gaan voor extra fotomateriaal.
Over de online van Nintendo: de prijs lijkt redelijk maar ik wil toch graag meer info. De app die je toelaat om game lobbies te delen via sociale media lijkt me praktischer dan men voorstelt. Het zou fijn zijn als ze game audio via bluetooth naar je telefoon doorsturen, als we verplicht zijn om die app te gebruiken voor lobbies/voice chat met kennissen. Het zou Nintendo ook sieren mochten ze bvb een maand gratis online spelen bij hun online first-party games toevoegen.
Gold coins krijg je door in de eShop aankopen te doen
Ik vind het mooi om te zien dat iedereen zegt dat de online service al bij voorbaat slecht is. De betaalde online service gaat pas van start in het najaar. Tegen die tijd kunnen we pas zeggen of de online service goed of slecht is en kan je alsnog bepalen of of je er in mee gaat.
Zoals ik al eerder heb aangegeven zullen ze zeker in het begin nog geen spellen weg geven of recente spellen een maand speelbaar maken. Zo veel games zijn er nog niet. Later als ze een betere game library hebben en ze kunnen bijvoorbeeld GC games en N64 games emuleren zullen die er misschien bij komen. De Switch staat nog in zijn kinderschoenen. Laat hem even opgroeien.
Met het geld wat ze krijgen van de online servce kunnen ze deze verbeteren finetunen en misschien ontwikkelingen bekostigen voor bijvoorbeeld Emulaties van andere platformen.
Zoals ik al eerder heb aangegeven zullen ze zeker in het begin nog geen spellen weg geven of recente spellen een maand speelbaar maken. Zo veel games zijn er nog niet. Later als ze een betere game library hebben en ze kunnen bijvoorbeeld GC games en N64 games emuleren zullen die er misschien bij komen. De Switch staat nog in zijn kinderschoenen. Laat hem even opgroeien.
Met het geld wat ze krijgen van de online servce kunnen ze deze verbeteren finetunen en misschien ontwikkelingen bekostigen voor bijvoorbeeld Emulaties van andere platformen.
Voor mij is het simpel, maar ik speel dan eigelijk ook niet/nauwelijks online. Eigenlijk alleen fighting games. En die ga ik op de switch wsl toch niet/nauwelijks spelen vanwege de controls, als er uberhaupt al relevant aanbod komt.
Maar zelfs dan nog
60 euro? -> NO
30 -> No. maar op dit moment, als het aanbod uitgebreider wordt en er updated games worden aangeboden die ook veel gespeeld worden, dan is dit acceptabel
15 -> ja wow....dat zou een hele mooie prijs zijn. Voor dat geld kan je niet zeuren. Zelfs als je maar sporadish online gaat. Maar kan me dit niet voorstellen.
Maar zelfs dan nog
60 euro? -> NO
30 -> No. maar op dit moment, als het aanbod uitgebreider wordt en er updated games worden aangeboden die ook veel gespeeld worden, dan is dit acceptabel
15 -> ja wow....dat zou een hele mooie prijs zijn. Voor dat geld kan je niet zeuren. Zelfs als je maar sporadish online gaat. Maar kan me dit niet voorstellen.
10 second ninja DONE
Waarom? Of wil je zeggen dat Nintendo tot op heden een verpletterende indruk heeft achtergelaten wat betreft online. Dat de dienst tot op heden gratis was te gebruiken, hoeft nog niet te betekenen dat ik er geen mening over mag hebben.Lanithro schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:48:
Ik vind het mooi om te zien dat iedereen zegt dat de online service al bij voorbaat slecht is. De betaalde online service gaat pas van start in het najaar. Tegen die tijd kunnen we pas zeggen of de online service goed of slecht is en kan je alsnog bepalen of of je er in mee gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 02-02-2017 09:54 ]
Ik denk dat we dat niet eens krijgen.Thrace Grumble schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:42:
Ben ik de enige die vreest dat de online functionaliteit van de free nes/snes niet meer zal zijn dan leaderboards?
Ik denk dat je online een player 2 erbij kan krijgen, maar het spel gewoon speelt alsof die persoon naast je zit.
O mijn god wat stel jij harde grensen aan enkel 15 euro verschil per jaar. Ik zou zeggen gebruik een paar minder velletjes toilet papier, tank je auto voor een prijs met 01 of 02 achter de komma zodat het elke keer naar beneden word afgerond bij het betalen, schraap potten/flessen/pakken met voedproducten leeg destijds knip je ze open, draag je kleding een dag langer of destijds draag je ze binnenstebuiten en dan heb je die 15 euro er wel weer uit per jaar. Zodoende is die 30 euro dan ook acceptabel.Sagat schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:51:
Voor mij is het simpel, maar ik speel dan eigelijk ook niet/nauwelijks online. Eigenlijk alleen fighting games. En die ga ik op de switch wsl toch niet/nauwelijks spelen vanwege de controls, als er uberhaupt al relevant aanbod komt.
Maar zelfs dan nog
60 euro? -> NO
15 -> ja wow....dat zou een hele mooie prijs zijn. Voor dat geld kan je niet zeuren. Zelfs als je maar sporadish online gaat. Maar kan me dit niet voorst
ellen.

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl
Misschien een idee om eerst af te wachten tot er wat meer bekend is voor we de betaalde online service omarmen of afschieten
Het gaat erom dat hij het dat niet waard vindt. Hoe je ook bezuinigd om die 15 euro ergens weg te halen, die 15 euro kan ook ergens anders heen. Een kraslot, een krat bier, wat DLC, een indie game....NastyNickNL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:58:
[...]
O mijn god wat stel jij harde grensen aan enkel 15 euro verschil per jaar. Ik zou zeggen gebruik een paar minder velletjes toilet papier, tank je auto voor een prijs met 01 of 02 achter de komma zodat het elke keer naar beneden word afgerond bij het betalen, schraap potten/flessen/pakken met voedproducten leeg destijds knip je ze open, draag je kleding een dag langer of destijds draag je ze binnenstebuiten en dan heb je die 15 euro er wel weer uit per jaar. Zodoende is die 30 euro dan ook acceptabel.
Je kan niet voor iemand anders zeggen wat wel of niet acceptabel is
Ik weet dat nintendo geen goede reputatie heeft qua online services. De Wii was werkelijkwaar verschikkelijk en met de Gamecube gebruikte ik een Applicatie op de PC om online te spelen. Maar de meesten gaan er bij voorbaat van uit dat het weer slecht zal zijn. Ze hebben duidelijk opnieuw gekeken naarde online functionaliteit en gaan het opnieuw proberen. Geef ze nou de tijd om het allemaal uit te kristaliseren en begin pas met ranten als de tijd daar is. Je kan pas echt een mening vormen als het eenmaal daar is.NotSoSteady schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:52:
[...]
Waarom? Of wil je zeggen dat Nintendo tot op heden een verpletterende indruk heeft achtergelaten wat betreft online. Dat de dienst tot op heden gratis was te gebruiken, hoeft nog niet te betekenen dat ik er geen mening over mag hebben.
Persoonlijk vind ik de prijs die Nintendo vraagt schappelijk voor een online Service. Ja Steam heeft die functionaliteit 'gratis' en ja MS en Sony hebben een goed werkende online service. Maar geef Nintendo eens de kans voordat je de online service van N de grond in boort.
Ja hoor, vergelijken met de pirate bay... moet ik daar op ingaan? Ik koop over het algemeen mijn gold code op cdkeys.com en voor zover ik weet is dat koosjer, ik heb in ieder geval nog nooit van problemen bij hun gehoord. Komt het van een andere regio? Ja zou best kunnen, so?Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 06:17:
[...]
Ik ga uit van de adviesprijs, ik kan ook de prijzen van games in de winkel met de prijs van dezelfde games op bv The Pirate Bay vergelijken. Zo kan je jezelf altijd lekker rijk rekenen. Wat mensen vaak doen voor die goedkope XBOX LIVE GOLD / PSN+ kaarten is dat ze die in landen kopen waar ze het goedkoopst zijn, voornamelijk de landen waar het gemiddelde inkomen laag is. Dit kan straks met Nintendo waarschijnlijk ook, of ze maken deze kaarten wel regio gebonden? (En de rest van de console niet; dus ga daar maar niet van uit). Verder heb je ook verkopers die zelf de kaarten genereren en zo problemen creëren voor mensen die legaal een kaart kopen waarvan toevallig de code al gebruikt is.
Als de Nintendo service straks ook goedkoper te krijgen is dan is dat mooi, maar ik verwacht van niet omdat Nintendo traditioneel altijd de boel wat meer dicht timmert. Maar we zullen zien.
Nee, dat zeg ik niet. Kun je je argument niet maken zonder de ander zijn woorden te verdraaien? Zwaktebod als je het mij vraagt.Dus feitelijk zeg je dit: ik vind het niet erg dat MS of Sony er geld voor vragen. Maar ik wil niet voor een Nintendo service betalen![]()
![]()
Wat ik zeg is dat de diensten van Sony en Microsoft ook waarde bieden voor mensen die niet veel online spelen. Vooralsnog zie ik die waarde niet terug bij Nintendo, waardoor ik moeite zou hebben met het aanschaffen van een jaar online als ik daar weinig gebruik van maak.
Nee dat weet ik niet, en jij ook niet. Waarom roep je dat iedere keer als iemand hier niet helemaal lyrisch is over Nintendo? Waarom mag iemand wel roepen dat het een geweldige deal is terwijl die persoon net zo min exact weet wat Nintendo gaat bieden?Jij weet dus exact al wat Nintendo allemaal gaat bieden?
Hey, dat van die online play van een NES/SNES game wist ik nog niet. Dat maakt het wel iets interessanter. Alsnog ben ik persoonlijk (eigen mening) nog niet echt onder de indruk en sta ik er nogal afwachtend tegenover. Inderdaad moeten we nog zien hoe die multiplayer ingevuld wordt en welke games het zijn.Het kleine beetje informatie wat we nu hebben bestaat uit: gratis online tot najaar 2017, 1 NES/SNES game per maand met online multiplayer. (Vooral dat tweede stuk is belangrijk; deze games hadden dat origineel niet), plus "exclusieve deals" (aka kortingen voor games in de eShop).
Ik ben helemaal geen Hollander, die wonen zo'n 200 km bij mij vandaan. Verder mag iets van mij echt wel wat kosten, maar dan moet de dienst wel goed en interessant zijn. Op dit moment zie ik weinig wat echt mijn interesse heeft en dan vind ik het jammer als dat betekent dat je dus nooit online kan spelen als je weigert voor die weinig interessante dienst te betalen. Dat zou voor mij een punt zijn dat weegt tegen de aanschaf van een Switch.Natuurlijk vind je het geen prachtdeal als je er niks voor wil betalen. Echt een typische Hollander, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ja, als jij zeker weet dat je je er erg mee gaat vermaken dan is 30 euro niks inderdaad. Maar dat is nou net mijn hele punt, ik weet dat níet zeker, sterker nog ik heb het sterke vermoeden dat ik me er niet echt erg mee ga vermaken (of in ieder geval niet erg vaak). Als ik in een jaar 10 keer online wil gamen, dan ben ik dus 3 euro per sessie kwijt en dat vind ik een stuk minder peanuts.Natuurlijk ben ik ook een Hollander met wensen voor goedkope dingen. Maar ik weet ook dat Nintendo er nu serieus een goede service van probeert te maken. En wat is nou 30 euro per jaar voor iets waar ik zeker van weet dat ik me er erg mee ga vermaken. 30 euro, dat is 2,5 euro per maand. Dat is nog geen kwart van de wekelijkse boodschappen bij de AH. Misschien geen "pracht deal", maar ik denk genoeg waarde voor het geld.
Wat betreft waar die kosten vandaan moeten komen, wat dacht je van uit de verkoopprijs van de game? Dat kan op de PC ook gewoon en die games zijn vaak goedkoper en zakken zeker sneller in prijs.Nintendo heeft de dienst altijd gratis kunnen aanbieden. Dit komt puur door de verkopen van de DS en de Wii, welke erg hoog lagen. Op deze consoles waren er maar een paar games die goed gebruik maakten van de online multiplayer. En Nintendo kon dit makkelijk bekostigen met een deel van de winst op de verkoop van de consoles.
En voordat mensen van mij ook gaan roepen 'wat doe je in dit topic?'... Ik vind de switch nog steeds een interessant apparaat. Ik vind het alleen jammer dat er aspecten zijn die mij tegenstaan en er mogelijk voor zorgen dat ik het apparaat toch niet zal kopen. Dat vind ik jammer en daarom ventileer ik mijn mening hier ook soms, net als de mensen die wel helemaal lyrisch zijn. Anders moet er wellicht een Switch-bejubel topic geopend worden als het niet toegestaan is om kritisch te zijn (of het wel toegestaan is maar die persoon per se meteen belachelijk gemaakt moet worden door 10 anderen).
Dit inderdaad. Het feit dat Nintendo al zo'n dienst op zet is al een teken dat ze goed gekeken hebben naar de concurrentie. Nu is het aan Nintendo om de dienst verder in te vullen, maar dat heeft tijd nodig. Nintendo zal ook moeten experimenten met wat gebruikers nu precies van zo'n dienst bij Nintendo verwachten. Verwacht dus maar dat de dienst, en zeker het eerste jaar, nog vrij gebrekkig zal zijn. Het is niet voor niks dat daarom de eerste maanden gratis zijn. Vergelijk het maar met de begin jaren van PSN of Xbox Live. Dat was ook veel minder dan wat het nu is. Het product heeft zich door de tijd ontwikkeld. Dat moet Nintendo nu ook gaan doen.voxxel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:00:
Misschien een idee om eerst af te wachten tot er wat meer bekend is voor we de betaalde online service omarmen of afschieten
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Draai ik het om. Als je 15 eur niks vind, leg jij het bij. Dan spreek ik nu met je af dat ik het af ga nemen voor elk bedrag wat nintendo kiest - 15 euro, deal?NastyNickNL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:58:
[...]
O mijn god wat stel jij harde grensen aan enkel 15 euro verschil per jaar. Ik zou zeggen gebruik een paar minder velletjes toilet papier, tank je auto voor een prijs met 01 of 02 achter de komma zodat het elke keer naar beneden word afgerond bij het betalen, schraap potten/flessen/pakken met voedproducten leeg destijds knip je ze open, draag je kleding een dag langer of destijds draag je ze binnenstebuiten en dan heb je die 15 euro er wel weer uit per jaar. Zodoende is die 30 euro dan ook acceptabel.
Dank je. Het is een inderdaad een kwestie van willen betalen, niet kunnen betalen.BlackMage schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:40:
[...]
Het gaat erom dat hij het dat niet waard vindt. Hoe je ook bezuinigd om die 15 euro ergens weg te halen, die 15 euro kan ook ergens anders heen. Een kraslot, een krat bier, wat DLC, een indie game....
Ik gaf mijn mening op basis van wat nu bekend is. En gaf al aan dat als er voldoende aanbod is en het modden van bestaande games echt goed werkt 30 euro ook een eerlijke prijs is.Lanithro schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:45:
[...]
Ik weet dat nintendo geen goede reputatie heeft qua online services.
*snip*
Maar geef Nintendo eens de kans voordat je de online service van N de grond in boort.
Voor mij is het ook niet in de grond boren, maar meer 'once bitten, twice shy' waarbij ik ook heel specifiek aangeef dat ik het huidige aanbod niet kan beoordelen, maar puur af ga op de 'meningen die ik hier/elders hoor' en mijn eigen ervaringen in het verleden.
Maar gezien je eerste regel is dat ook terecht, toch?
10 second ninja DONE
De timing van Nintendo is gewoon niet echt lekker... Dat experimenteren hadden ze eigenlijk al moeten doen, niet nu bij de release van hun nieuwe platform aankomen met dat het betaald gaat worden en dat het het misschien wel waard wordt. Tuurlijk, je hoeft nu nog niet te betalen, maar als je nu de switch koopt dan moet je straks wel kiezen tussen betalen of nooit meer online kunnen spelen. De enige andere optie is de switch botweg nog niet kopen maar hoe meer mensen daarvoor kiezen hoe minder kans dat dit platform een succes wordt. Dan loopt alle 3rd party support weer weg en is dit wellicht Nintendo's laatste stuiptrekking op de home console markt.
In dit bericht nog wat extra informatie over Snake Pass.
http://www.insidegamer.nl...-voor-switch-aangekondigd
Hiermee kan ik wel zeggen dat het een vrij solide puzzle/platform game wordt aangezien er een goede studio achter zit. Precies wat de Switch nodig heeft. En de game wordt, in geval van PS4, X1 en PC, al in eerste helft van 2017 uitgebracht en de wens van de studio is om de game naar alle platformen tegelijkertijd uit te brengen. Dus je kunt de game snel op de Switch verwachten (ze mikken op het eerste kwartaal van dit jaar, dus in de releasemaand al).
http://www.insidegamer.nl...-voor-switch-aangekondigd
Hiermee kan ik wel zeggen dat het een vrij solide puzzle/platform game wordt aangezien er een goede studio achter zit. Precies wat de Switch nodig heeft. En de game wordt, in geval van PS4, X1 en PC, al in eerste helft van 2017 uitgebracht en de wens van de studio is om de game naar alle platformen tegelijkertijd uit te brengen. Dus je kunt de game snel op de Switch verwachten (ze mikken op het eerste kwartaal van dit jaar, dus in de releasemaand al).
[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 02-02-2017 11:00 ]
Verwijderd
Ik heb die site even bekeken, en daar hebben ze XBLG voor 43 euro per jaar (goedkoopste die ik tegen ben gekomen) Dat is nog steeds 13 euro duurder dan het duurste wat ik van Nintendo verwacht.Finraziel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:49:
[...]
Ja hoor, vergelijken met de pirate bay... moet ik daar op ingaan? Ik koop over het algemeen mijn gold code op cdkeys.com en voor zover ik weet is dat koosjer, ik heb in ieder geval nog nooit van problemen bij hun gehoord. Komt het van een andere regio? Ja zou best kunnen, so?
Als de Nintendo service straks ook goedkoper te krijgen is dan is dat mooi, maar ik verwacht van niet omdat Nintendo traditioneel altijd de boel wat meer dicht timmert. Maar we zullen zien.
Ook bieden ze behoorlijk wat aanbiedingen op Wii U / 3DS eShop games.
Verder is de Switch 100% regiovrij. Enkel is je account (Nintendo account) aan de regio van je eShop gekoppeld. En ook het online spelen aan je Nintendo account gekoppeld. Dus zou je een account kunnen maken in een land waar online goedkoper is en dan goedkoper online spelen.
Je zegt letterlijk "wat de service ook gekost heeft" of dat nou 1, 15, 30 of 100 euro is. Dus LETTERLIJK wat ik aangeef; je bent niet van plan om er voor te betalen.[...]
Nee, dat zeg ik niet. Kun je je argument niet maken zonder de ander zijn woorden te verdraaien? Zwaktebod als je het mij vraagt.
Wat ik zeg is dat de diensten van Sony en Microsoft ook waarde bieden voor mensen die niet veel online spelen. Vooralsnog zie ik die waarde niet terug bij Nintendo, waardoor ik moeite zou hebben met het aanschaffen van een jaar online als ik daar weinig gebruik van maak.
Ik vind het al een geweldige deal gebaseerd op wat er bekent is, het kan alleen maar beter worden.[...]
Nee dat weet ik niet, en jij ook niet. Waarom roep je dat iedere keer als iemand hier niet helemaal lyrisch is over Nintendo? Waarom mag iemand wel roepen dat het een geweldige deal is terwijl die persoon net zo min exact weet wat Nintendo gaat bieden?
http://www.nintendo.com/switch/online-service/[...]
Hey, dat van die online play van een NES/SNES game wist ik nog niet. Dat maakt het wel iets interessanter. Alsnog ben ik persoonlijk (eigen mening) nog niet echt onder de indruk en sta ik er nogal afwachtend tegenover. Inderdaad moeten we nog zien hoe die multiplayer ingevuld wordt en welke games het zijn.
Monthly game download
Subscribers will get to download and play a Nintendo Entertainment System™ (NES) or Super Nintendo Entertainment System™ (Super NES) game (with newly-added online play) for free for a month.
Je hoeft er niet voor te betalen als je niet van plan bent het te gebruiken. Ben je dit wel van plan, dan betaal je er voor. Sorry, ik kan ook niet in de supermarkt zeggen dat ik niet van plan ben om voor het brood te betalen.[...]
Ik ben helemaal geen Hollander, die wonen zo'n 200 km bij mij vandaan. Verder mag iets van mij echt wel wat kosten, maar dan moet de dienst wel goed en interessant zijn. Op dit moment zie ik weinig wat echt mijn interesse heeft en dan vind ik het jammer als dat betekent dat je dus nooit online kan spelen als je weigert voor die weinig interessante dienst te betalen. Dat zou voor mij een punt zijn dat weegt tegen de aanschaf van een Switch.
Dat is aan jou. Nintendo bestaat niet puur om voor jou een dienst te bedenken.[...]
Ja, als jij zeker weet dat je je er erg mee gaat vermaken dan is 30 euro niks inderdaad. Maar dat is nou net mijn hele punt, ik weet dat níet zeker, sterker nog ik heb het sterke vermoeden dat ik me er niet echt erg mee ga vermaken (of in ieder geval niet erg vaak). Als ik in een jaar 10 keer online wil gamen, dan ben ik dus 3 euro per sessie kwijt en dat vind ik een stuk minder peanuts.
Ja. Maar je PC kost ook veel meer. Een gemiddelde gamepc kost algauw 1000 euro om te bouwen. (Heb het vorig jaar nog gedaan) en 9 van de 10 MMORPGs vragen gewoon een maandelijks berag van 15 euro om online te spelen. Dat is dan al per maand de helft van wat Nintendo max. per jaar vraagt.[...]
Wat betreft waar die kosten vandaan moeten komen, wat dacht je van uit de verkoopprijs van de game? Dat kan op de PC ook gewoon en die games zijn vaak goedkoper en zakken zeker sneller in prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 11:08 ]
nog los van het feit of het interessant is voor jou om een abonnement aan te schaffen en hoe goed de dienst is. Begrijp ik niet waarom mensen zo erg klagen dat ze moeten betalen om online te mogen gamen alleen al omdat mogelijk te maken kost een bedrijf klauwen met geld is het dan niet logisch dat ze er ook geld voor vragen ? geen enkel commercieel bedrijf werkt voor niets. Als je er niet voor wilt betalen(en in dit geval is de prijs in eerste op zicht best schappelijk) oké maar ga dan niet bijna eisen dat ze het gratis weggeven.
op reddit was een vergelijkbare thread met soort gelijke vragen en antwoorden( https://redd.it/5rl5x6 ) en het verbaast me hoe erg mensen wel niet kunnen denken dat een bedrijf hen iets verschuldigd is.
op reddit was een vergelijkbare thread met soort gelijke vragen en antwoorden( https://redd.it/5rl5x6 ) en het verbaast me hoe erg mensen wel niet kunnen denken dat een bedrijf hen iets verschuldigd is.
Ik snap je helemaal, maar als ik verder op internet kijk zijn er mensen die het al meteen over boord gooien en de alles de grond in boort. Ik ben van het In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.Sagat schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:53:
[...]
Ik gaf mijn mening op basis van wat nu bekend is. En gaf al aan dat als er voldoende aanbod is en het modden van bestaande games echt goed werkt 30 euro ook een eerlijke prijs is.
Voor mij is het ook niet in de grond boren, maar meer 'once bitten, twice shy' waarbij ik ook heel specifiek aangeef dat ik het huidige aanbod niet kan beoordelen, maar puur af ga op de 'meningen die ik hier/elders hoor' en mijn eigen ervaringen in het verleden.
Maar gezien je eerste regel is dat ook terecht, toch?
Sony en Microsoft verdienen beide miljarden op ps plus en gold. Het is waar veruit het meeste winst wordt gehaald. Op zich is het niet gek dat Nintendo dit ook wilt, maar de vraag is of Nintendo wel in de positie is om geld te vragen voor online. Het is dat splatoon 2 zich erg richt op online, maar voor de rest richt Nintendo zich meer op local multiplayer. Voor heel veel mensen gaat de switch ook een console voor erbij zijn, denk niet dat mensen dubbel zitten te wachten op online te betalen. Ben benieuwd of dit er voor zorgt dat klanten wegblijven of dat het geld oplevert. Als Nintendo het verdiende geld weer goed investeert profiteert de klant er ook weer van.
Moest even zoeken, er is nog niets over gezegd, maar wat de video's en dus ook de beelden aangeven, is dat er meerdere accounts op de Switch mogelijk zijn. Daar ben ik iig wel blij om.
Dat maakt het mogelijk om spellen aan te schaffen en op meerdere te spelen, maar ook om hetzelfde te doen met een tweede Switch. Lijkt mij dan als ik zo kijk naar hoe het gaat op de WiiU.
Dat maakt het mogelijk om spellen aan te schaffen en op meerdere te spelen, maar ook om hetzelfde te doen met een tweede Switch. Lijkt mij dan als ik zo kijk naar hoe het gaat op de WiiU.
Als je de inhoud van de dienst nog niet exact kent dan kun je dat ook niet zomaar roepen maar goed het zal zijn mening al zijn dan.BlackMage schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:40:
[...]
Het gaat erom dat hij het dat niet waard vindt. Hoe je ook bezuinigd om die 15 euro ergens weg te halen, die 15 euro kan ook ergens anders heen. Een kraslot, een krat bier, wat DLC, een indie game....
Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl
Ah klopt inderdaad, de prijs is de laatste tijd wat hoger. Maar goed, zie mijn punt verderop dat de prijs helemaal niet het belangrijkste is voor mij.Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:03:
[...]
Ik heb die site even bekeken, en daar hebben ze XBLG voor 43 euro per jaar (goedkoopste die ik tegen ben gekomen) Dat is nog steeds 13 euro duurder dan het duurste wat ik van Nintendo verwacht.
Ook bieden ze behoorlijk wat aanbiedingen op Wii U / 3DS eShop games.
Verder is de Switch 100% regiovrij. Enkel is je account (Nintendo account) aan de regio van je eShop gekoppeld. En ook het online spelen aan je Nintendo account gekoppeld. Dus zou je een account kunnen maken in een land waar online goedkoper is en dan goedkoper online spelen.
Mijn god zeg... ik heb even terug gelezen en letterlijk heb je gelijk ja, maar je zou misschien ook even begrijpend kunnen lezen? Die 1 euro verzin je er bij, als het maar zoveel zou kosten dan zou ik uiteraard niet klagen. Als het mogelijk is om voor 1 euro een dagpas te kopen om online te gamen dan zou ik dat ook een goede deal vinden waarmee ze de incidentele speler uitstekend tegemoeg zouden kunnen komen.Je zegt letterlijk "wat de service ook gekost heeft" of dat nou 1, 15, 30 of 100 euro is. Dus LETTERLIJK wat ik aangeef; je bent niet van plan om er voor te betalen.
Wat ik bedoel (wat volgens mij toch niet zo moeilijk te begrijpen is) is dat de werkelijke prijs voor mij niet het belangrijkste is. Het gaat mij om de value die ze bieden en daar heb ik mijn twijfels bij. Fijn dat jij het geweldig vindt, ik niet, en mijn mening is niet inherent minder waard dan die van jou.
Ok, leuk voor je (meen ik, niet sarcastisch)... Maar dat is jouw persoonlijke mening, net zoals ik een mening heb. Beiden zijn even geldig.Ik vind het al een geweldige deal gebaseerd op wat er bekent is, het kan alleen maar beter worden.
Ja, sorry, hier ga ik niet eens meer op in, je wil mijn argumenten gewoon niet horen lijkt het.Je hoeft er niet voor te betalen als je niet van plan bent het te gebruiken. Ben je dit wel van plan, dan betaal je er voor. Sorry, ik kan ook niet in de supermarkt zeggen dat ik niet van plan ben om voor het brood te betalen.
[...]
Dat is aan jou. Nintendo bestaat niet puur om voor jou een dienst te bedenken.
Dat die PC meer kost doet compleet niet ter zake want dat geld gaat niet naar de partij die die servers host. MMORPGs zijn ook een compleet ander beest en erg flauw om die er bij te halen. Op consoles heb je ook MMORPGs waar je per maand extra voor moet betalen. Er zijn zat games met gratis online multiplayer met hosted servers op de PC.Ja. Maar je PC kost ook veel meer. Een gemiddelde gamepc kost algauw 1000 euro om te bouwen. (Heb het vorig jaar nog gedaan) en 9 van de 10 MMORPGs vragen gewoon een maandelijks berag van 15 euro om online te spelen. Dat is dan al per maand de helft van wat Nintendo max. per jaar vraagt.
Maar goed, ik weet eigenlijk niet meer waarom ik nog op jou reageer want je lijkt gewoon niet te willen luisteren en alleen maar de kritische noot in te willen bashen. Ik hou er maar mee op voordat ik de volgende Bomberman ben.
Ik zal blij zijn als het 3 maart is. Nu hangt dit hele topic van vaak speculaties, bashen en haters aan elkaar.
Zelf vind ik het jammer dat 1-2-Switch er niet standaard bij zit (zoals vroeger Wii Sports erbij zat). Nu "moet" ik naast Zelda voor mij ook nog een spel erbij kopen voor de kleine kids (1-2-Switch, of iemand anders een suggestie...?)
Zelf vind ik het jammer dat 1-2-Switch er niet standaard bij zit (zoals vroeger Wii Sports erbij zat). Nu "moet" ik naast Zelda voor mij ook nog een spel erbij kopen voor de kleine kids (1-2-Switch, of iemand anders een suggestie...?)
Als ik voor mezelf spreek... het is helemaal niet alsof het mij zo hoog zit of zo, maar je wordt hier zo hard teruggefloten als je zegt dat je iets wat minder vindt dat je gelijk in de verdediging gedrukt wordt. En dan lijkt het achteraf net alsof je een hoop stennis zit te schoppen omdat je niet wil betalenkaizoku94 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:04:
nog los van het feit of het interessant is voor jou om een abonnement aan te schaffen en hoe goed de dienst is. Begrijp ik niet waarom mensen zo erg klagen dat ze moeten betalen om online te mogen gamen alleen al omdat mogelijk te maken kost een bedrijf klauwen met geld is het dan niet logisch dat ze er ook geld voor vragen ? geen enkel commercieel bedrijf werkt voor niets. Als je er niet voor wilt betalen(en in dit geval is de prijs in eerste op zicht best schappelijk) oké maar ga dan niet bijna eisen dat ze het gratis weggeven.

Dat ligt er aan hoe oud de kids zijn denk ik? Ik vind zelf de Lego games best wel tof. En Mario kart is ook wel kindvriendelijk. Dan moeten de kids alleen nog wel 2 maandjes wachtenAlexR schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:39:
Ik zal blij zijn als het 3 maart is. Nu hangt dit hele topic van vaak speculaties, bashen en haters aan elkaar.
Verwijderd
ITT: mensen die lopen te zeiken over een goedkope dienst die je 6 maanden gratis mag proberen en die ze waarschijnlijk sowieso al niet gingen gebruiken. Come on guys

4 en 6 jaar. Mario Kart staat inderdaad hoog op de verlanglijstEmmavdv schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:42:
[...]
Dat ligt er aan hoe oud de kids zijn denk ik? Ik vind zelf de Lego games best wel tof. En Mario kart is ook wel kindvriendelijk. Dan moeten de kids alleen nog wel 2 maandjes wachten
ikzelf heb voor mijn dochters (8-10 jaar) Rayman legends er ook bij besteld is wel een leuke coop game.
oke wel een oude game maar ik heb hem nog nooit gespeeld.
Verwijderd
Wellicht SnipperclipsEmmavdv schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:42:
[...]
Dat ligt er aan hoe oud de kids zijn denk ik? Ik vind zelf de Lego games best wel tof. En Mario kart is ook wel kindvriendelijk. Dan moeten de kids alleen nog wel 2 maandjes wachten
Volgens mij is dat geen release-titel, maar -ergens- in 2017... ik zou de datum op de webshop nog even bekijken, anders hebben je dochters niks in maart.Michel242186 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:51:
ikzelf heb voor mijn dochters (8-10 jaar) Rayman legends er ook bij besteld is wel een leuke coop game.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 11:53 ]
Is dat niet wat moeilijk voor zulke jonge kinderen?Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:51:
[...]
Wellicht Snipperclipsdie komt ook -ergens- in maart.
[...]
Volgens mij is dat geen release-titel, maar -ergens- in 2017...
Als je met de release iets wilt hebben is Just Dance misschien wel leuk? Kunnen ze een beetje met die joy-cons zwaaien
Ja die hebben we al op de WiiEmmavdv schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:54:
[...]
Is dat niet wat moeilijk voor zulke jonge kinderen?
Als je met de release iets wilt hebben is Just Dance misschien wel leuk? Kunnen ze een beetje met die joy-cons zwaaien
Verwijderd
Geen idee eigenlijk. Het ziet er niet heel erg moeilijk uit, je krijgt wat instructies en volgens mij kun je best wat aankloten. Wellicht niet als het alleen in Engels te spelen is...Emmavdv schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:54:
[...]
Is dat niet wat moeilijk voor zulke jonge kinderen?
Ik denk niet dat dat uit maakt. Kinderen van 4 en 6 kunnen over het algemeen nog niet echt lezen. Dan zou het spel gesproken moeten zijn en dat is bijna nooit (laat staan Nederlandstalig)? Het heeft natuurlijk wel veel leuke kleurtjes enzoVerwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:57:
[...]
Geen idee eigenlijk. Het ziet er niet heel erg moeilijk uit, je krijgt wat instructies en volgens mij kun je best wat aankloten. Wellicht niet als het alleen in Engels te spelen is...
Mensen toch, gaan we hier serieus een discussie voeren of je iets wel of niet duur vind? Deze reacties heb ik al eerder gezien toen Sony besloot van de PS3 naar de PS4 te gaan en er in eens betaald moest worden voor online... owh wat brak de hel los, nu zitten de meeste gewoon lekker online te gamen omdat het toch allemaal wel mee viel.
We hebben het hier over waarschijnlijk 30 euro pj ... ik kan niet in je portomenee kijken maar als 30 euro pj teveel is vraag ik me toch een beetje af waar je de Switch van koopt... dat het wellicht in combinatie met alles te duur wordt wil ik best begrijpen, houdt er rekening mee dat dankzij betaald online de servers wel een stuk beter kunnen worden onderhouden en er geld is voor dedicated servers voor bepaalde games.
In the end... is het te duur? dan koop je het toch niet. Nintendo dwingt je niet online te gaan, dat wil je zelf maar daarbij kan je ook niet verwachten dat alles maar gratis blijft en even stabiel kan zijn waar wel voor betaald wordt.
We hebben het hier over waarschijnlijk 30 euro pj ... ik kan niet in je portomenee kijken maar als 30 euro pj teveel is vraag ik me toch een beetje af waar je de Switch van koopt... dat het wellicht in combinatie met alles te duur wordt wil ik best begrijpen, houdt er rekening mee dat dankzij betaald online de servers wel een stuk beter kunnen worden onderhouden en er geld is voor dedicated servers voor bepaalde games.
In the end... is het te duur? dan koop je het toch niet. Nintendo dwingt je niet online te gaan, dat wil je zelf maar daarbij kan je ook niet verwachten dat alles maar gratis blijft en even stabiel kan zijn waar wel voor betaald wordt.
Disney heeft een aantal erg leuke prinsessen spelletjes die ze al kunnen spelen omdat die NL gesproken zijn. Ook van Dora zijn er zulke spelletjes. Erg leuk voor de kids.Emmavdv schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:59:
[...]
Ik denk niet dat dat uit maakt. Kinderen van 4 en 6 kunnen over het algemeen nog niet echt lezen. Dan zou het spel gesproken moeten zijn en dat is bijna nooit (laat staan Nederlandstalig)? Het heeft natuurlijk wel veel leuke kleurtjes enzo
Dat soort dingen...
Laat ze lekker tot mario kart op de wii dansen, kan papa ff Zelda uitspelen...
Verwijderd
Dat zijn toch van die stickers die je er op moet plakken?Zeror schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:35:
Hier kan je Switch pimpen. Best tof!
https://dbrand.com/shop/nintendo-switch-skins
Ja klopt.Mooi spul dat dbrand.
FCG
Bedankt Rayn en inderdaad vreemd.. ik heb over zijn post heen gelezen en deze link geplakt en later wel zijn post gelezen maar toen vergeten om de mijne aan te passen ? maar goed mijn post was oud nieuws dus deze verwijderen ?RayNbow schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:11:
[...]
Je hebt zelf Bierautomaat in "Het Nintendo Switch-topic" een +1 gegeven?
Leuke tip, paar besteld, thanks!Zeror schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:35:
Man o man, wat een gezeur in dit topic 
Of iemand wel of niet wil betalen voor de online diensten is toch zijn/haar eigen keuze, laat het daar dan ook bij. Hoe de diensten zich straks echt gaan uitpakken zien we later in het jaar wel weer.
Nintendo heeft de keuze nu eenmaal gemaakt om online betaald te gaan maken, en zal daar vast wat tegenover gaan zetten, deal with it.
Of iemand wel of niet wil betalen voor de online diensten is toch zijn/haar eigen keuze, laat het daar dan ook bij. Hoe de diensten zich straks echt gaan uitpakken zien we later in het jaar wel weer.
Nintendo heeft de keuze nu eenmaal gemaakt om online betaald te gaan maken, en zal daar vast wat tegenover gaan zetten, deal with it.
Het ergste is nog, vooral gezeur over zaken die nog pure speculatie zijn

Paar leuke mooie combinaties kunnen maken maar ik laat hem lekker vanillaZeror schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:35:
Laatste stikkers die ik op controllers heb geplakt kon ik na 2 maanden eraf halen omdat ze los gingen laten (geen dbrand btw), weet niet hoe dat met dbrand zit maar vond ik toch wel zonde en irritant dat het los kwam
Nee het gezeur over 'zeuren'.voxxel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:58:
[...]
Het ergste is nog, vooral gezeur over zaken die nog pure speculatie zijn
We (of iig ikzelf) zijn hier omdat we interesse in de switch hebben. Om nieuwtjes te horen en te bespreken. Dat kunnen postieve en negatieve dingen zijn.
Vooropgesteld, ik was vroeger zwaar nintendo fan, en vind dat ze nog steeds geweldige games maken. Maar dat betekent niet dat ik geen kritiek mag geven. Of zelfs zeggen dat ik iets te duur vind of niet?
Ik ben het er wel mee eens dat we nintendo een kans moeten geven, de defitieve europese prijs is niet bekend net zo min als we wat gaan terugkrijgen. Maar zonder speculatie en 'reacties op' wordt het een heel kort topicje volgens mij.
10 second ninja DONE
Natuurlijk mag je klagen over alles wat je wil, ik zeg ook echt niet dat je niet negatief mag zijn! Het gaat er vooral om dat jullie vooral aan het beargumenteren zijn of de prijs (die nog niet helemaal bekend is) gerechtvaardigd is en of die te hoog/laag is ZONDER dat we de details kennen. Dat slaat in mijn ogen nergens op. Maar goed, je hebt wel gelijk dat zeuren over zeuren ook niet wenselijk is.Sagat schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:08:
[...]
Nee het gezeur over 'zeuren'.
We (of iig ikzelf) zijn hier omdat we interesse in de switch hebben. Om nieuwtjes te horen en te bespreken. Dat kunnen postieve en negatieve dingen zijn.
Vooropgesteld, ik was vroeger zwaar nintendo fan, en vind dat ze nog steeds geweldige games maken. Maar dat betekent niet dat ik geen kritiek mag geven. Of zelfs zeggen dat ik iets te duur vind of niet?
Ik ben het er wel mee eens dat we nintendo een kans moeten geven, de defitieve europese prijs is niet bekend net zo min als we wat gaan terugkrijgen. Maar zonder speculatie en 'reacties op' wordt het een heel kort topicje volgens mij.
Het is een beetje een onzinnige discussie. Alsof iets kopen je recht geeft op een bepaalde dienst.
Als ik een spel koop van Nintendo moet ik er ook een console bij kopen want anders doet ie 't niet! Dat moet er gewoon bijzitten! Ik geef toch al 60 euro aan dat spel uit!
30 euro per jaar is peanuts als je graag online wil gamen. Dat het "op de pc" "gratis" is, is ook alleen maar omdat andere mensen geld betalen om servers te hosten (servers van de developers gaan er vaak na een aantal jaar uit!).
Natuurlijk, het gratis krijgen zou fijn zijn. Dat geldt voor alles. En als je geld neerlegt, dan moet het werken. Dat spreekt voor zich. Maar om dan op voorhand te gaan klagen dat iets geld kost is een beetje onzinnig.
Als ik een spel koop van Nintendo moet ik er ook een console bij kopen want anders doet ie 't niet! Dat moet er gewoon bijzitten! Ik geef toch al 60 euro aan dat spel uit!
30 euro per jaar is peanuts als je graag online wil gamen. Dat het "op de pc" "gratis" is, is ook alleen maar omdat andere mensen geld betalen om servers te hosten (servers van de developers gaan er vaak na een aantal jaar uit!).
Natuurlijk, het gratis krijgen zou fijn zijn. Dat geldt voor alles. En als je geld neerlegt, dan moet het werken. Dat spreekt voor zich. Maar om dan op voorhand te gaan klagen dat iets geld kost is een beetje onzinnig.
Nou laten het hier bij laten, de (mogelijke) voordelen en nadelen zijn aan bod gekomen. Ik hoop iig dat online goed gaat werken.
btw beetje lastig voor me om erop te googlen, maar had ik goed gehouden dat in de switch basisset ook een grip zat? dus dat je een volwaardige joypad in elkaar kan klikken met de joycons?
btw beetje lastig voor me om erop te googlen, maar had ik goed gehouden dat in de switch basisset ook een grip zat? dus dat je een volwaardige joypad in elkaar kan klikken met de joycons?
10 second ninja DONE
Amen to that!!!! Een service op voorhand gaan afschrijven omdat je er voor moet betalen en je er niet in geloofd want Nintendo heeft in het verleden het online ook niet waar kunnen maken vind ik op voorhand fout. Wacht totdat het eerste echte online MP game uit en ga dan pas oordelen.
Dat jij je bedenkingen hebt snappen we allemaal. Maar aangezien je er nu voor moet gaan betalen verwacht ik een premium service waarbij je kwaliteit voor kan verwachten.
Nintendo heeft geen goede reputatie qua onlne service maar please wacht even tot het er daadwerkelijk is voordat je gaat ranten.
Dat jij je bedenkingen hebt snappen we allemaal. Maar aangezien je er nu voor moet gaan betalen verwacht ik een premium service waarbij je kwaliteit voor kan verwachten.
Nintendo heeft geen goede reputatie qua onlne service maar please wacht even tot het er daadwerkelijk is voordat je gaat ranten.
Er zit inderdaad een grip bij, echter wel eentje waarmee je je joy-cons niet kunt opladen. Dit is de variant die los 15€ kost.Sagat schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:55:
Nou laten het hier bij laten, de (mogelijke) voordelen en nadelen zijn aan bod gekomen. Ik hoop iig dat online goed gaat werken.
Iemands mening onzinnig noemen, is een beetje onzinnig 
Het probleem wat ik ermee heb is dat Nintendo games doorgaans niet online gespeeld kunnen worden, of vrijwat simpel zijn wat dat betreft (Mariokart, Pokemon). Het zijn geen games die je uren per dag online doet. Splatoon wil ik daarbij als een uitzondering daarop noemen, ik denk dat mensen die Splatoon gaan spelen weinig moeite hebben met het aan zichzelf verantwoorden van de kosten voor online. Ik zit met het dilemma dat ik het niet de moeite vind om voor te betalen, maar vind het ook jammer als het niet meer zou kunnen.
Op de PS4 heb ik dat dilemma niet. Daar speel ik iets volledig offline zonder enige interesse om iets online te doen (als het al online kan). Dus kies ik voor geen PS+. Maar als ik iets speel waarbij ik wel multiplayer wil dan doe ik dat direct ook zoveel dat ik geen moeite heb om 60 euro te lappen voor een heel jaar.
Het probleem wat ik ermee heb is dat Nintendo games doorgaans niet online gespeeld kunnen worden, of vrijwat simpel zijn wat dat betreft (Mariokart, Pokemon). Het zijn geen games die je uren per dag online doet. Splatoon wil ik daarbij als een uitzondering daarop noemen, ik denk dat mensen die Splatoon gaan spelen weinig moeite hebben met het aan zichzelf verantwoorden van de kosten voor online. Ik zit met het dilemma dat ik het niet de moeite vind om voor te betalen, maar vind het ook jammer als het niet meer zou kunnen.
Op de PS4 heb ik dat dilemma niet. Daar speel ik iets volledig offline zonder enige interesse om iets online te doen (als het al online kan). Dus kies ik voor geen PS+. Maar als ik iets speel waarbij ik wel multiplayer wil dan doe ik dat direct ook zoveel dat ik geen moeite heb om 60 euro te lappen voor een heel jaar.
Verwijderd
Een andere, grote uitzondering is dan ook Super Smash Bros, die vast ook wel op de Switch naar voren zal komen, aangezien dit al sinds de N64 zo is. Die zag op de Wii U ook ineens een grote sprong naar online, nadat ze een ranked systeem hebben geimplementeerd en online 2v2s en FFAs. Ben daar vaak zat voor langere periodes op geweest en er waren ook altijd tig spelers online. Op YouTube kun je ook duizenden filmpjes vinden van de "For Glory"-modus (ranked). De games zijn er op zich dus wel van Nintendo. Als een nieuwe smash nog betere online-functies krijgt en Splatoon 2 blijkt ook leuk, dan zou ik best 25 euro willen lappen. Zeker als Pokemon daar ook nog bij komt. Ik weet zeker dat ik daar dan wel voor meer dan 2 euro per maand entertainment uit haal. Overigens is Pokemon Online allesbehalve "basis" als je op niveau wil spelen. (http://www.smogon.com/dp/articles/intro_comp_pokemon)BlackMage schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:57:
Iemands mening onzinnig noemen, is een beetje onzinnig
De opmerking dat je wel ineens 60 euro zou lappen voor 1 spelletje voor de PS4 staat hier dan ook erg raar. Voor 2-3 Nintendo games (en eventuele 3rd parties) heb je moeite met 25 euro, maar voor een 3rd party PS4 game is 60 dikke prima... beetje apart.
vraagt zich af hoeveel mensen er huilie zouden doen als het verpakt was als "2 euro per maand!"
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 15:09 ]
offtopic:
Ik speel ook amper online op ps4, maar wil het wel kunnen als ik er zin in heb, geen enkele probleem om hier voor te betalen omdat ik er 5 games per maand voor terug ontvang, en mijn bestaande igc mee in stand hou.
Ik speel ook amper online op ps4, maar wil het wel kunnen als ik er zin in heb, geen enkele probleem om hier voor te betalen omdat ik er 5 games per maand voor terug ontvang, en mijn bestaande igc mee in stand hou.
Verder voelde ik me ook niet als onzinnig benoemd. Ik heb nergens gezegd 'omdat ninty's online in het verleden crap was, ga ik er nooit voor betalen'. Dat zou inderdaad wel onzinnig zijn.
Fijn dat de grip er in zit, jammer dat hij niet gelijk oplaad, maar dit is ook bedacht met het kostenplaatje in het achterhoofd. Ik ben iig wel blij dat deze erbij zit.
Weet je hoeveel dat per maand is?!?!?!?Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:07:
[...]
vraagt zich af hoeveel mensen er huilie zouden doen als het verpakt was als "2 euro per maand!"

[ Voor 19% gewijzigd door Sagat op 02-02-2017 15:09 ]
10 second ninja DONE
Ik bedoel voor een jaar PS+. Dat kost 60 euro (of minder als je toevallig een wehkamp actie hebt ofzoVerwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:07:
[...]
De opmerking dat je wel ineens 60 euro zou lappen voor 1 spelletje voor de PS4 staat hier dan ook erg raar. Voor 2-3 Nintendo games (en eventuele 3rd parties) heb je moeite met 25 euro, maar voor een 3rd party PS4 game is 60 dikke prima... beetje apart.
Ik betaal zonder twijfel 60 euro voor een jaar lang online gaan als ik games speel die na dat jaar 200+ uur op de "online teller" hebben staan. Ik heb wel twijfel om 30 euro te betalen voor 3x een uurtje Mario Kart online en wat Pokemon ruilen via de wonder trade.
Verwijderd
Het is dus wat je eruit wil halen. Doe je elke week een handjevol competitive Pokemon, een paar potjes Smash en Splatoon, lijkt het het me wel waard. Dan krijg je ook nog eens een gratis spelletje die wellicht de moeite waard is. Ik vernam overigens dat het 25 euro is. Maar als je inderdaad zo weinig een keer online een potje Mario Kart doet... mis je online dan ook echt? Als je die 3 uurtjes in het jaar Mario Kart online dan niet hebt, is dat dan erg?BlackMage schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:19:
[...]
Ik bedoel voor een jaar PS+. Dat kost 60 euro (of minder als je toevallig een wehkamp actie hebt ofzo)
Ik betaal zonder twijfel 60 euro voor een jaar lang online gaan als ik games speel die na dat jaar 200+ uur op de "online teller" hebben staan. Ik heb wel twijfel om 30 euro te betalen voor 3x een uurtje Mario Kart online en wat Pokemon ruilen via de wonder trade.
De prijs zou omgerekend vanaf de yen tussen de 16 en 26 euro liggen. Tel daar nog nog wat bij op, want economie, en je zit zo op 30 euro. Maar het kan net zo goed 20 worden.Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:24:
[...]
Ik vernam overigens dat het 25 euro is.
Je doet nu alsof er 2 tot 3 hele games met online functie uit gaan komen... net zoals op de PS4 zijn er meerdere games die online kunnen gebruiken. Dat is misschien iets direct bij release een probleempje maar daar had de PS4 ook last van helaas.BlackMage schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:19:
[...]
Ik bedoel voor een jaar PS+. Dat kost 60 euro (of minder als je toevallig een wehkamp actie hebt ofzo)
Uiteindelijk is de tijd en energie die je in het online gedeelte van een spel steekt hetgeen wat bepaald waar dat "online tellertje" op komt, voor de een is dat spel x en bij de ander spel y.
Jouw interesse ligt in dit geval niet bij Mario Kart/Pokemon, voor de ander weer wel en die is gewillig daar eurotjes voor neer te leggen.
Misschien wordt het wel gewoon 60 euro zodat ze zich recht trekken met de concurrentie hier, we weten het allemaal nog nietvoxxel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:33:
[...]
De prijs zou omgerekend vanaf de yen tussen de 16 en 26 euro liggen. Tel daar nog nog wat bij op, want economie, en je zit zo op 30 euro. Maar het kan net zo goed 20 worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Kadardar op 02-02-2017 15:36 ]
Ja dat is precies mijn punt, of iemand het het waard vindt is helemaal aan de persoon en zijn/haar eigen manier van die waarde bepalen. Dat geldt voor alles.Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:24:
[...]
Het is dus wat je eruit wil halen. Doe je elke week een handjevol competitive Pokemon, een paar potjes Smash en Splatoon, lijkt het het me wel waard. Dan krijg je ook nog eens een gratis spelletje die wellicht de moeite waard is. Ik vernam overigens dat het 25 euro is. Maar als je inderdaad zo weinig een keer online een potje Mario Kart doet... mis je online dan ook echt? Als je die 3 uurtjes in het jaar Mario Kart online dan niet hebt, is dat dan erg?
En ik zeg ook niet dat het erg is dat ik dan dat beperkte gebruik mis, maar ik vind het wel jammer
Het was een voorbeeld. Als het er 1 is, of 6 maakt het niet uit. Het ging erom dat die games mij waarschijnlijn niet lang genoeg online boeien* om daar een online abonnement voor te nemen.Kadardar schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:33:
[...]
Je doet nu alsof er 2 tot 3 hele games met online functie uit gaan komen... net zoals op de PS4 zijn er meerdere games die online kunnen gebruiken. Dat is misschien iets direct bij release een probleempje maar daar had de PS4 ook last van helaas.
Uiteindelijk is de tijd en energie die je in het online gedeelte van een spel steekt hetgeen wat bepaald waar dat "online tellertje" op komt, voor de een is dat spel x en bij de ander spel y.
Jouw interesse ligt in dit geval niet bij Mario Kart/Pokemon, voor de ander weer wel en die is gewillig daar eurotjes voor neer te leggen
* Ervaringen uit het verleden met Nintendo games, en over het algemeen mijn voorkeuren qua multiplayer.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic