Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Lanithro schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:25:
[...]

Amen to that. _/-\o_
Nintendo kijkt naar de markt en ziet wat er mist. Het heeft op het moment geen nut om te concurreren met Sony en MS. Deze hebben de markt grotendeels in handen dus gaan ze niet mee doen in een wedstrijd die ze sowieso wel gaan verliezen. Ze kijken naar de markt en proberen daar de gaten te vullen. Ik kijk (weer) naar de Wii. Nintendo richtte zich niet op de Hardcore markt, maar op de Casual markt. Met de WiiU hebben ze dat weer geprobeerd maar het grote succes is uitgebleven. Die markt is verzadigd geraakt. Nu hebben ze weer gekeken naar de markt en die mist een goede Handheld/Tablet met goede graphics.En als ik Zelda en Mario bekijk is ze dit zeer goed gelukt. En hou er rekening mee dat vaak in het begin van een console nog niet alle kracht volledig benut wordt. Zeker niet door third parties. Vaak weet men pas na een paar games hoe ze goed alles moeten optimaliseren.
Eens... En dat geeft Nintendo ook toe bij Zelda, de draw distance is hoger en textures hier en daar beter, maar het is een port van de Wii U (waarvoor hij ook gemaakt is) en het is exact hetzelfde spel op beide.
Splatoon en MK8 zijn dat eigenlijk ook, daar is aan de hand van het videomateriaal ook weinig tot niks gedaan. Nu is geen enkele game hetzelfde maar de enige echte game die voor de Switch is gemaakt is Mario Odyssey, en dat zie je er wel aan. (niet de poor aliasing) maar ook hier heb ik het idee gameplay over graphics. Ben wel zeer benieuwd wat er nog komen gaat.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Stravincy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:47:
Jullie hebben gelijk. Veel pre-orders is niet hetzelfde als gegarandeerd succes, maar het is in ieder geval beter dan weinig pre-orders.

Over SD-kaartjes: Welke gaan jullie kopen en waarom?
Zelf denk ik dat het de pricewatch: Samsung EVO Plus 128GB microSDXC Card + SD-adapter of de pricewatch: Sandisk Mobile Ultra microSDXC Class 10 UHS-I 30MB/s 128GB + SD-a... word.

128 GB lijkt mij wel genoeg en qua snelheid lijken ze me ook goed genoeg.
Ik weet alleen niet welke van deze twee betrouwbaarder is.
Zover ik weet zijn ze beide goed, zou gaan met de goedkoopste :P
De kans dat de switch deze 100% kan benutten qua snelheidlijkt mij erg klein

Wat ik alleen niet weet is of de switch sdxc aan kan

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 12:14

Niku

Alagaesii

Steven030 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:37:
[...]

Dat denk ik ook. Het was even een kleine zoektocht waar de console nog te pre-orderen was en de grijze versie is zelfs helemaal niet meer beschikbaar. Daarnaast hoor ik er een hoop mensen over in mijn omgeving dat zij de console ook gaan halen. Het is een hele lange tijd geleden dat een Nintendo console zo aansloeg (in mijn omgeving).
Als je de WiiU meetelt als een normale Wii (wat elke consument die er geen verstand van heeft deed), slaat vrijwel elke Nintendo console wel zo aan toch? De Wii was een enorm succes, de Gamecube niet, maar de N64, SNES, NES..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:49:
[...]

Ouya werd vooral populair omdat het zo goedkoop was en mooie beloften waren gemaakt. Veel beloften zijn gebroken en dag succes. Is imho deels van toepassing.
Was een hype, mega flop ... Wat nou deels van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben gelijk. Veel pre-orders is niet hetzelfde als gegarandeerd succes, maar het is in ieder geval beter dan weinig pre-orders.

Zelf denk ik dat het de pricewatch: Samsung EVO Plus 128GB microSDXC Card + SD-adapter of de pricewatch: Sandisk Mobile Ultra microSDXC Class 10 UHS-I 30MB/s 128GB + SD-a... word.

Ik zou kijken naar de read speeds, die Samsung doet 80MB/s en die Sandisk 30MB/s. Er zijn kaartjes die 80/90MB/s doen en nog redelijk betaalbaar zijn, daar ga ik voor op het moment dat die 32GB vol zit, daar passen volgens mij wel 3-4 games op, als ze niet allemaal Zelda-sized zijn. Ik ga nog geen SD-kaartje halen voordat het nodig is. Wie weet is het tegen die tijd veel goedkoper of alweer een nieuwe "tier" SD-kaarten op de markt die nog beter zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:17:
[...]

Waarom zou je een Wii U (en al helemaal een Switch) kopen voor kids die net kunnen gamen? Een Wii is dan een veel betere optie met meer en vooral voordelige titels en accessoires.
Niet mee eens; De WiiU is backwards compatible met de Wii; 2 consoles in 1, 2 game libraries dus duurt het ook 2x zolang al voor de kids er op uit gekeken zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:37
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:40:
[...]

Je bedoelt, net als een discussie van 5 pagina's over een ethernetpoort waar bijna niemand realistisch op zit te wachten en deze alleen gevoerd wordt omdat we hier met mensen zitten waarvan een deel technische kennis heeft? Ja, dan ga ik inderdaad opperen dat het de kosten vs. de winsten niet waard is voor Nintendo en ik dat ook volledig begrijp. Je wil een discussie voeren, maar accepteert vervolgens niet een persoon die het met bepaalde standpunten van Nintendo eens is en, vanuit het standpunt van een bedrijf dat winst moet maken, kan onderbouwen. Dan is er inderdaad geen zinnige discussie mogelijk. Je hebt ook gewoon de optie om niet op mensen te reageren waar je niet mee wil communiceren :) daar is het een vrij land/forum voor.

En nu weer on-topic: Ik denk dat pre-orders en succes in een initieel stadium waar veel gehyped wordt geen representatie voor de toekomst of het komende jaar. Veel geflopte producten/diensten zijn in het begin ontzettend populair.
Hoho ik benoem alleen dat je wel erg vaak "ik vind" er bij haalt als het om het succes van de Switch gaat, Ik zeg nergens dat je geen mening kan of mag hebben die precies in de ideeën passen die Nintendo er op na houdt.Voor een discussie is het juist fijn als niet iedereen het met je eens is, maar ik denk dat het voor jou ook belangrijk is dat deze console een succes wordt.

Bij succes zijn er meer goede games beschikbaar. Of dat nou van 3rd party komt of van Nintendo zelf. Dus dan kan je wel zeggen ik vind archievements en dergelijken niet belangrijk en ik vind alleen het DNA van Nintendo belangrijk dan is het nog steeds in je voordeel dat Nintendo een grote groep spelers aanspreekt.Dat heeft totaal niets met acceptatie te maken van jou in een discussie.
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:53:
[...]

Niet mee eens; De WiiU is backwards compatible met de Wii; 2 consoles in 1, 2 game libraries dus duurt het ook 2x zolang al voor de kids er op uit gekeken zullen zijn.
Dat mag >:) Voor ze op die library uitgekeken zijn dan is de Wii U tweedehands nog voordeliger dan nu en zijn ze al wat zuiniger op hun spullen. Ik blijf dus bij de Wii voor jonge kids. (wil ook mijn WiiU nog niet kwijt :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 23-01-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:52:
[...]

Ik zou kijken naar de read speeds, die Samsung doet 80MB/s en die Sandisk 30MB/s. Er zijn kaartjes die 80/90MB/s doen en nog redelijk betaalbaar zijn, daar ga ik voor (op het moment dat die 32GB vol zit, daar passen volgens mij wel 3-4 games op, als ze niet allemaal Zelda-sized zijn)
TIP !
Kijk naar reviews van Android gebruikers die ze gebruiken en met name voor het wegschrijven van de Camera data.
Kaarten die het goed doen voor 4K video, direct naar kaart zonder issues, die zijn prima te gebruiken.
Ik heb zelf de Sandisk 200GB versie, snel zat ook voor 4K video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Voor mij komt er geen microSD voordat ik het echt nodig heb. Dit is trouwens ook een punt wat veel mensen aangrijpen om de Switch te bashen, de gelimiteerde opslagmogelijkheid.

Mijn Wii U heeft (maar) 32GB opslag en daarvan is nog 10GB vrij. Dit komt omdat ik niet hou van Digital Download, ik heb liever een fysieke game in mijn kast. Iets wat je ook weer kan doorverkopen als het nodig zou zijn.

Dat is dan ook mijn tegen-argument voor iedereen die om die reden op de Switch basht. Je hebt de opslag niet nodig als je gewoon fysieke games koopt. Meestal krijg je dan als reactie dat je de ruimte nodig hebt voor patches en dat vindt ik een enorm misplaatst argument.

De reden dat we aangekomen zijn op het punt dat je opslag nodig hebt voor patches is omdat ontwikkelaars het normaal vinden om een half gebakken product uit te brengen en het dan in de maand erna proberen recht te trekken door middel van patches. Dit zou niet de manier van zaken moeten zijn, maar dat vinden mensen tegenwoordig maar normaal. Dat is het zeker niet.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:51:
[...]

Was een hype, mega flop ... Wat nou deels van toepassing.
De reden dat de Ouya geflopt is heeft te maken dat er dingen beloofd zijn en nooit zijn gekomen. Daar komt bij slechte support, laggy UI. Dit was bij bijvoorbeeld de WiiU niet het geval. Het enige wat overeen kwam is de controller connectiviteit. Deze fout zal Nintendo niet maken. Natuurlijk zal Nintendo het apparaat willen hypen, maar het zal geen beloftes maken die ze niet kunnen waarmaken.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:53:
[...]

Hoho ik benoem alleen dat je wel erg vaak "ik vind" er bij haalt als het om het succes van de Switch gaat, Ik zeg nergens dat je geen mening kan of mag hebben die precies in de ideeën passen die Nintendo er op na houdt.Voor een discussie is het juist fijn als niet iedereen het met je eens is, maar ik denk dat het voor jou ook belangrijk is dat deze console een succes wordt.
Uiteindelijk is het merendeel nu ook speculatie, dus alles wat iedereen hier zegt is feitelijk "ik vind zus en zo", ookal lijken sommigen dit al als feit te bestempelen. Ik ben zelf ook nog niet "over" wat betreft het gaat een succes worden, maar in het ergste geval heb ik een omhooggevallen Wii U die in tablet-vorm werkt en pakweg 10 spellen die ik echt leuk vind waarvan er 1-2 online kunnen voor replayability's sake, en dan is het het mij al waard.
Bij succes zijn er meer goede games beschikbaar. Of dat nou van 3rd party komt of van Nintendo zelf. Dus dan kan je wel zeggen ik vind archievements en dergelijken niet belangrijk en ik vind alleen het DNA van Nintendo belangrijk dan is het nog steeds in je voordeel dat Nintendo een grote groep spelers aanspreekt.Dat heeft totaal niets met acceptatie te maken van jou in een discussie.
Ik denk dat marktonderzoek belangrijk is, en wat er in dit topic gezegd wordt is anecdotal. Dat iemand her-en-der de functie mist, betekent niet dat dit game-breaking is. Aan de ene kant kan ik niet met zekerheid zeggen dat het voor velen geen gemis, aan de andere kant kunnen die boze vloggers die zich erg laten horen op het internet ook niet de collectieve mening van iedere koper zijn. Dus, wie heeft er gelijk? Geen idee, tenzij we inzicht krijgen in de onderzoeken die Nintendo doet. Zij hadden op zich hun eigen platform voor delen van game-acitiveit met de community in Miiverse, een soort geintegreerde gaming-facebook.

Wat let een game om zelf achievements/unlocks toe te voegen, in-game? Waarom moet dit centraal op de console of op je Nintendo-account? Mario Kart 8 gaf me ook netjes rewards voor mijn speeltijd/muntjes in de vorm van nieuwe autootjes en characters. Ik denk dat we bepaalde functies ook bij developers kunnen leggen. Ik, en veel anderen, hechten meer waarde aan achievement->reward, dan achievement->mooie tekst op een Nintendo profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:46:
[...]

Zou best kunnen maar niet binnen nu en nieuwjaar. Als hij ook maar ergens op een lijst stond of er plannen waren dan hadden we het nu wel gehoord.
Het stikt van de games, waarvan veel remakes, die pas veel later dit jaar komen en dat weten we inmiddels al.
Hoeft in principe niet, ik kan me best voorstellen dat ze bijvoorbeeld een Wii U emulator aan het maken zijn oid en dat het liefst hush hush willen houden tot de Wii U echt helemaal weg is van de planken. Tevens lopen de announcements nog gewoon door voor zover ik begrepen heb.

Als ze slim zijn rollen ze gewoon een nieuwe versie van "platinum games" maar dan van Nintendo uit. Soort van de oudere spellen remastered/geport voor een lagere prijs. Dat zou vooral in het begin van de switch zijn lifecycle goed lopen. En nogmaals, mooie padding voor weinig werk.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:57:
[...]

De reden dat de Ouya geflopt is heeft te maken dat er dingen beloofd zijn en nooit zijn gekomen. Daar komt bij slechte support, laggy UI. Dit was bij bijvoorbeeld de WiiU niet het geval. Het enige wat overeen kwam is de controller connectiviteit. Deze fout zal Nintendo niet maken. Natuurlijk zal Nintendo het apparaat willen hypen, maar het zal geen beloftes maken die ze niet kunnen waarmaken.
Nou ... Laten we eens kijken.

Waar is die 2e screen remote gebleven ? Die zou optioneel komen voor de WiiU
Het OS was alles behalve strak, fijn en snel. Alleen het updaten duurde al een eeuwigheid.
Hoe zat met game support uitspraken voor en na de Reveal van de Switch ?

Nee, met de WiiU waren er beloftes gedaan.
Denko schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:06:
[...]

Hoeft in principe niet, ik kan me best voorstellen dat ze bijvoorbeeld een Wii U emulator aan het maken zijn oid en dat het liefst hush hush willen houden tot de Wii U echt helemaal weg is van de planken. Tevens lopen de announcements nog gewoon door voor zover ik begrepen heb.

Als ze slim zijn rollen ze gewoon een nieuwe versie van "platinum games" maar dan van Nintendo uit. Soort van de oudere spellen remastered/geport voor een lagere prijs. Dat zou vooral in het begin van de switch zijn lifecycle goed lopen. En nogmaals, mooie padding voor weinig werk.
Men is juist gebaat met nieuwe content, er zijn al genoeg remakes. Er is al genoeg commentaar op de line up en de aangekondigde spellen waar weinig spannends bij zit tot Mario er is met kerst.

Het spelen van alle Wii games op de WiiU heeft ook verders niks gedaan voor de WiiU op dat vlak.

[ Voor 36% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wahloh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:56:
[...]

Voor mij komt er geen microSD voordat ik het echt nodig heb. Dit is trouwens ook een punt wat veel mensen aangrijpen om de Switch te bashen, de gelimiteerde opslagmogelijkheid.

Mijn Wii U heeft (maar) 32GB opslag en daarvan is nog 10GB vrij. Dit komt omdat ik niet hou van Digital Download, ik heb liever een fysieke game in mijn kast. Iets wat je ook weer kan doorverkopen als het nodig zou zijn.

Dat is dan ook mijn tegen-argument voor iedereen die om die reden op de Switch basht. Je hebt de opslag niet nodig als je gewoon fysieke games koopt. Meestal krijg je dan als reactie dat je de ruimte nodig hebt voor patches en dat vindt ik een enorm misplaatst argument.

De reden dat we aangekomen zijn op het punt dat je opslag nodig hebt voor patches is omdat ontwikkelaars het normaal vinden om een half gebakken product uit te brengen en het dan in de maand erna proberen recht te trekken door middel van patches. Dit zou niet de manier van zaken moeten zijn, maar dat vinden mensen tegenwoordig maar normaal. Dat is het zeker niet.
Erg kort door de bocht, je moet bepaalde games op de storage installeren om te spelen, zoals Zelda. En patches is geen slecht ding. Vroeger waren er zat games met bugs die gewoon nooit gefixt werden, alleen waren we toen klein/naief en speelden we door zonder op het internet te kunnen drammen over hoe <developer> het verklooit had en voor een snelle cashgrab ging. Te snelle releases en afraffelen is al een ding sinds de NES.

Super Smash Bros Melee (GC) heeft bijvoorbeeld 2 versies gekregen met bug fixes, maar die moest je dus allen op discs kopen. Spelers van het laatste uur hadden een andere versie van de game. De US-release van de SNES-game Lufia 2 liepen ook tegen een tileset bug aan in twee stukken van de game. Zo zijn er nog meer met tekstfoutjes, af en toe glitches en dungeons, waar je met precies de verkeerde volgorde van keys pakken, je hele game kunt restarten (Forest Temple Zelda OoT, 8th Dungeon Zelda LA), Pokemon Red, waar je je savegame kunt verkloten door een bugged Pokemon in het water naast een eilandje te vangen. Je kan zo wel doorgaan.

Ook op de 3DS zie ik af en toe patches voorbij komen (Majora's Mask en Pokemon laatst) die wat minor dingetjes fixen, en bij Animal Crossing hebben ze cross-play met een nieuwer deel van het spel toegevoegd, zodat je kunt importeren of content kunt kopieren. Niet alle patches zijn evil of omdat iemand de boel verklooit heeft. Super Smash 3DS gooit alle optionele DLC naar interne storage. Geen enkele game komt perfect naar buiten en dat is ook nooit zo geweest (kijk maar eens naar speedruns van games waar in zo'n beetje elke classic een handvol bugs/exploits worden misbruikt) We kunnen enkel blij zijn dat er nog een team bezig is om hier fixes voor te maken, want nu we het internet hebben, kan dat tenminste.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Wahloh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:56:
[...]

Voor mij komt er geen microSD voordat ik het echt nodig heb. Dit is trouwense ook een punt wat veel mensen aangrijpen om de Switch te bashen, de gelimiteerde opslagmogelijkheid.

Mijn Wii U heeft ook (maar) 32GB opslag en daarvan is nog 10GB vrij. Dit komt omdat ik niet hou van Digital Download, ik heb liever een fysieke game in mijn kast. Iets wat je ook weer kan doorverkopen als het nodig zou zijn.
Wat een heerlijke gedachtengang...Iedereen is onterecht aan het bashen, want jij hebt nog 10 GB vrij. Dan neem ik aan dat Nintendo met jou mee heeft gekeken aangezien ze het 5 jaar later nog steeds genoeg vinden.

Dat ik ondertussen 1,5 TB vol heb staan op de PS4 en zo goed als alles digitaal download maakt mij dus een vreemde eend in de bijt bij Nintendo. Gelukkig helpt het dat de games veel kleiner zijn, maar het houdt ook gelijk in dat je grotere games niet kan handelen op je console wat behoorlijk wat games uitsluit. Aan mijn Wii U hangt ook een 500GB externe HDD en dat is zeker overkill, maar 128GB had er toch wel in mogen zitten anno 2017. Moet er echt niet meer aan denken om al die gamedoosjes ergens in huis op te moeten bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:14:
[...]

Wat een heerlijke gedachtengang...Iedereen is onterecht aan het bashen, want jij hebt nog 10 GB vrij. Dan neem ik aan dat Nintendo met jou mee heeft gekeken aangezien ze het 5 jaar later nog steeds genoeg vinden.

Dat ik ondertussen 1,5 TB vol heb staan op de PS4 en zo goed als alles digitaal bestel maakt mij dus een vreemde eend in de bijt bij Nintendo. Gelukkig helpt het dat de games veel kleiner zijn, maar het houdt ook gelijk in dat je grotere games niet kan handelen op je console wat behoorlijk wat games uitsluit. Aan mijn Wii U hangt ook een 500GB externe HDD en dat is zeker overkill, maar 128GB had er toch wel in mogen zitten anno 2017. Moet er echt niet meer aan denken om al die gamedoosjes ergens in huis op te moeten bergen.
En zeker met een handheld is het weleens handig om games digitaal te hebben en dus alles mee te kunnen nemen zonder weer de games kwijt te raken (kinderen) bijvoorbeeld.
Nee, ik mis fysieke games ook niet echt en je hebt nooit genoeg interne storage IMO.

32GB vind ik al krap voor een beetje smartphone.
32GB was de standaard voor de luxe versie van de WiiU en de meeste games halen bij lange na het formaat van Zelda niet. De verwachting is ook niet dat games dus kleiner zullen worden en dus de patches en DLC ook niet.
Men planned om ook in de toekomst gamevideo grabbing toe te voegen voor de mensen die dat leuk vinden en dat zal ook ruimte nodig hebben.
Het vol raken zal sneller gaan dan ooit te voren, logisch.

[ Voor 15% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
[...]

Dat ik ondertussen 1,5 TB vol heb staan op de PS4 en zo goed als alles digitaal bestel maakt mij dus een vreemde eend in de bijt bij Nintendo. Gelukkig helpt het dat de games veel kleiner zijn, maar het houdt ook gelijk in dat je grotere games niet kan handelen op je console wat behoorlijk wat games uitsluit. Aan mijn Wii U hangt ook een 500GB externe HDD en dat is zeker overkill, maar 128GB had er toch wel in mogen zitten anno 2017. Moet er echt niet meer aan denken om al die gamedoosjes ergens in huis op te moeten bergen.
Stop je er toch een grote geheugenkaart in? Zijn in 2017 ook geen tablets en telefoons met een 128 gb opslag en een normale prijs.

Volgens mij kan tegenwoordig op zo'n cartridge genoeg gb's dus lijkt mij niet dat spellen per definitie kleiner zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

[...]

[...]
Het bashen is onterecht omdat ze je de mogelijkheid geven om de opslagcapaciteit uit te bereiden. Als je niet meer met gamecards wilt rondlopen dan is dat een extra luxe en daar betaal je voor.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:18:
[...]

En zeker met een handheld is het weleens handig om games digitaal te hebben en dus alles mee te kunnen nemen zonder weer de games kwijt te raken (kinderen) bijvoorbeeld.
Exact om deze reden ook m'n 3DS gesoftmod. Nu kan ik al m'n games op SD dumpen en de cartridges netjes in de kast, in doosje leggen. Ik sync de saves af en toe zodat ik op mijn fysieke game een nette backup heb van de vooruitgang. Als ik op vliegreis ga dan hoef ik geen legertje aan doosjes mee. Verkleint ook weer het risico dat ik een paar 100 euro aan games kwijtraak als die koffer pleite is. Het is gewoon ontzettend handig om zonder poespas van game te kunnen wisselen, vooral als je met een paar mensen aan het multiplayen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:23:
[...]

Exact om deze reden ook m'n 3DS gesoftmod. Nu kan ik al m'n games op SD dumpen en de cartridges netjes in de kast, in doosje leggen. Ik sync de saves af en toe zodat ik op mijn fysieke game een nette backup heb van de vooruitgang. Als ik op vliegreis ga dan hoef ik geen legertje aan doosjes mee. Verkleint ook weer het risico dat ik een paar 100 euro aan games kwijtraak als die koffer pleite is. Het is gewoon ontzettend handig om zonder poespas van game te kunnen wisselen, vooral als je met een paar mensen aan het multiplayen bent.
Hmm heb totaal gemist dat de 3DS al gekraakt was :) Heb wel veel digitaal daar op, maar dan kan ik die paar losse cartridges ook eindelijk eens voor goed opbergen.
Wahloh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:23:
[...]

Het bashen is onterecht omdat ze je de mogelijkheid geven om de opslagcapaciteit uit te bereiden. Als je niet meer met gamecards wilt rondlopen dan is dat een extra luxe en daar betaal je voor.
Inderdaad, maar dan hoop ik wel dat het als een enkel geheugen gelezen wordt en niet weer 32 GB daar en de rest op een andere plek. Anders heb ik liever een Switch pro met meer geheugen :+

[ Voor 23% gewijzigd door Beakzz op 23-01-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:25:
[...]

Hmm heb totaal gemist dat de 3DS al gekraakt was :) Heb wel veel digitaal daar op, maar dan kan ik die paar losse cartridges ook eindelijk eens voor goed opbergen.
Mijn voorkeur gaat uit naar fysiek kopen en kunnen dumpen. Dan kan ik eventueel later de game nog verkopen of weggeven. Dat kan met een download helaas niet. Pokemon games zijn best waardevast, zelfs een jaar of twee later. Zelda games ook. Tot nu toe ben ik nog ethisch geweest en heb de game ook niet meer digitaal staan na verkoop :P als je zelf interesse hebt, heb ik nog wel bookmarks, anders kun je het meeste wel op r/3dshacks/ vinden. Na softmod kun je overigens ook regiovrij spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar wordt I Am Setsuna een launch title, ipv een eind Maart-release.

http://nintendoeverything...n-european-switch-launch/

Weer een stukje bewijs dat de Nintendo Direct niet allesomvattend is. Hopelijk volgen er nog een paar titels in de komende maand die zichzelf naar (3) maart weten te schoppen. Hopelijk begrijpen studio's dat er enorm valt te verdienen aan een launch-day release.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tel hier bij op dat je voor de WiiU meer opslag capaciteit nodig hebt dan dat je nodig gaat hebben voor de Switch.

De WiiU is een disc-based system waarbij je iedere game moet installeren terwijl de Switch een cartridge based system is waarbij je geen games hoeft te installeren.

Edit: @ItsNotRudy; Digital only in the west :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:14:
[...]

Erg kort door de bocht, je moet bepaalde games op de storage installeren om te spelen, zoals Zelda.
Ik heb die informatie nog niet eerder gezien. Ik heb juist wel gehoord dat vanwege de cartridges je juist niets op de interne storage hoeft te zetten (en dat het bij de Wii U versie niet eens kan, behalve in geval van digitale download), omdat de cartridges nu juist vrij snel zijn. Ben benieuwd naar je bron!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht alleen op Wii U, moet even zoeken. Ik weet dat er ook store-only releases zijn en dat patches e.d. op interne storage moeten, dus ik denk dat je hoe dan ook interne storage kwijt bent. Op de 3DS wordt ook alles op de SD gezet qua patches/add-ons e.d.

[ Voor 161% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 18:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bilderbeek schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:04:
[...]

Ik heb die informatie nog niet eerder gezien. Ik heb juist wel gehoord dat vanwege de cartridges je juist niets op de interne storage hoeft te zetten (en dat het bij de Wii U versie niet eens kan, behalve in geval van digitale download), omdat de cartridges nu juist vrij snel zijn. Ben benieuwd naar je bron!
Van de Wii U versie van The Legend of Zelda The Breath of the Wild is een 3GB installatie verplicht. Dit is daarin de enige Wii U game met een verplichte installatie. (Zelfs bij Xenoblade Chronicles X was het optioneel)

Van de Switch versie van Breath of the Wild is géén installatie nodig. Die draait gewoon vanaf de cartridge, net als elk ander Switchspel. Het enige is dat de savegames op het interne geheugen komen en de patches / dlc op de sd kaart (indien aanwezig; anders het interne geheugen).

Officiële bron:
http://www.nintendo.nl/Ga...-of-the-Wild-1173609.html
Voor de diskversie van deze Wii U-game heb je ongeveer 3 GB vrije ruimte nodig in het systeemgeheugen van je Wii U of op een externe harde schijf.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat de Wii U versie dit moet en de Switch (misschien?) niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:13:
Vreemd dat de Wii U versie dit moet en de Switch (misschien?) niet.
Ik denk dat het komt omdat de discdrive van de Wii U niet bepaald snel is. Het interne geheugen of een externe harddisk is een stuk sneller. Een cartridge, zoals van de Switch, is natuurlijk gewoon flash geheugen en lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat zal inderdaad een stukje caching zijn om te zorgen dat het spel soepel blijft draaien zonder seek time.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:14:
[...]

Ik denk dat het komt omdat de discdrive van de Wii U niet bepaald snel is. Het interne geheugen of een externe harddisk is een stuk sneller. Een cartridge, zoals van de Switch, is natuurlijk gewoon flash geheugen en lekker snel.
Alles op disc heeft een langere laadtijd, het opzoeken op een cdtje, inlezen duurt gewoon langer.
Flash is veel sneller zoals Sander al benoemd, hoeveel loading screens hebben we gezien op cartridge based games? Als die er zijn dan zou je ook vast weten dat die loading screen amper opvielen of een heel stuk sneller waren dan de disc tegenhangers.

Eerlijk gezegd is om even een klassiek voortbeeld te geven super mario world die in en uitzoom is een vermomde loading screen maar omdat het zo snel was leek het gewoon alsof je het level afsloot of een bepaalde sfeer wou creëren van door de pijp heen te gaan.
En zo is dat eigenlijk wel bij alle games een beetje de vermomming geweest

[ Voor 3% gewijzigd door Kadardar op 23-01-2017 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:30:
[...]

Alles op disc heeft een langere laadtijd.
Dat was altijd mijn argument in de 90's om PS One fans te bashen. :P

"Ik speel games op de N64 en jij kijkt naar loading screens op je PS One". :+

Vind het een van de grootst te noemen pluspunten van de Switch!! Een cartridge based system, buiten de laadtijden om is het ook nogeens veel minder slijtage/schade gevoelig en dat geldt zowel voor de hardware als de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:47:
[...]

Vind het een van de grootst te noemen pluspunten van de Switch!! Een cartridge based system, buiten de laadtijden om is het ook nogeens veel minder slijtage/schade gevoelig en dat geldt zowel voor de hardware als de software.
:? Leg eens uit hoe een cartridge-based systeem schade of slijtage op software voorkomt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:47:
[...]

Uit eindelijk is het ook zo, heb me eigen kapot geërgerd aan lange loading screen op de PS1... maarja we wisten niet beter want de games waren wel vaak een stukje mooier. Dus ja een trade off.
Zegt niet dat ik de PS1 bagger vond, games waren goed vermakelijk hoor :)
Slijtage aan software bedoel je waarschijnlijk de disc mee die de hele tijd gelezen moest worden?
Waardoor ze in de loop der tijd ermee op kunnen houden dan zag ik ja min of meer, maar eigenlijk is dat gewoon het cdtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:54:
[...]
:? Leg eens uit hoe een cartridge-based systeem schade of slijtage op software voorkomt?
CD's kunnen snel bekrast raken (zeker bij kinderen die nog niet al te zuinig op hun spullen zijn). Cartridges kun je mee gooien en ze doen het daarna meestal nog steeds omdat de connect punten vaak beschermt zitten.

Ik ging als kind een keer per ongeluk op mijn Mega Drive spelletje Golden Axe II staan; de behuizing brak maar ving de volledige klap op waardoor het moederbord niet geraakt werd en de game het nog steeds deed, dat hoef je bij een game disc niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Krijg net ineens een mailtje van Bol.com (Geen vraag gesteld verder), mijn zeer vroege order voor 309,- wordt gewoon geleverd op 3-3-2017.
Beste <knip>,

Op vrijdag 13 januari 2017 heb je bij ons het artikel 'Nintendo Switch - Zwart' besteld onder het bestelnummer <knip>.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Je hebt even in onzekerheid moeten zitten over de precieze leverdatum van je bestelling. Gelukkig hebben we nu goed nieuws voor je! Wij verwachten jouw artikel op de dag van release, vrijdag 3 maart 2017, gewoon bij je te kunnen bezorgen.

Onze excuses voor de onduidelijkheid.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice
Misschien interessant voor de andere welke hem nog voor 309.- konden bestellen.
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:07:
[...]

CD's kunnen snel bekrast raken (zeker bij kinderen die nog niet al te zuinig op hun spullen zijn). Cartridges kun je mee gooien en ze doen het daarna meestal nog steeds omdat de connect punten vaak beschermt zitten.

Ik ging als kind een keer per ongeluk op mijn Mega Drive spelletje Golden Axe II staan; de behuizing brak maar ving de volledige klap op waardoor het moederbord niet geraakt werd en de game het nog steeds deed, dat hoef je bij een game disc niet te proberen.
Dat is allemaal hardware, hij vraagt naar de Software schade/slijtage. Die is er natuurlijk bij CD/DVD/BluRay ook niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Donstil op 23-01-2017 19:23 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Vraagje:
Als je een extra setje Joy-Con controllers besteld, zit daar dan een grip bij? Om er dus een normale controller van te maken?
In de online winkels zie ik alleen dat je die Joy-Con charger grip kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is allemaal hardware, hij vraagt naar de Software schade/slijtage. Die is er natuurlijk bij CD/DVD/BluRay ook niet.
[/quote]

Discs opzich zijn toch kras (dus shade) gevoelig? Een cartridge is dat veel minder.

BluRay is zelfs nog veel erger qua schade dan een gewone rom: Een bekraste rom kun je polijsten om een niet werkende game in verre weg de meeste gevallen weer werkend te krijgen, bij BluRay werkt deze techniek niet; Een bekraste BluRay kan meestal gelijk de vuilnisbak in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:30:
Vraagje:
Als je een extra setje Joy-Con controllers besteld, zit daar dan een grip bij? Om er dus een normale controller van te maken?
Grip (die tevens de Joycons oplaadt) kost je 35 euro extra https://www.nedgame.nl/ni...charging-grip/8992032689/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje:
Nee, die charging grip mag je er los bij lopen...

Wellicht is de (eveneens exorbitant dure) pro controller interessanter als 2e controller.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Vraagje:
Nee joy-cons en charging grip lijken mij zover los verkocht te worden.
Tenzij je ze samen besteld dan heb je natuurlijk een combi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje:
Neen, als die erbij zat was die wel afgebeeld.
Je zal de laadgrip versie moeten kopen, daar forceren ze je dan ook toe.

Opzich logisch want als je dan 4 (2x2) van die joycons hebt dan is het sowieso een heel gedoe ze op te laden via de Switch zelf en dan is die grip wel handig.

Kassa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadardar
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:33:
[...]

Neen, als die erbij zat was die wel afgebeeld.
Je zal de laadgrip versie moeten kopen, daar forceren ze je dan ook toe.

Opzich logisch want als je dan 4 (2x2) van die joycons hebt dan is het sowieso een heel gedoe ze op te laden via de Switch zelf en dan is die grip wel handig.

Kassa.
Wat als ze hem hadden gebundeld voor het hele bedrag bij elkaar opgerekend?
Maar de mogelijkheid tot losse joy-cons hadden weg gelaten, zou je dan nog steeds kassa roepen?
Ik zie hier alleen iemand die het niet eens is met de Switch zijn prijzen en de release ervan namelijk.

Mag ik vragen waarom ik elke pagina jou alleen maar wat haat zie zaaien over de switch?
Als je het niet eens bent met deze console kan je dan niet gewoon beter naar het PS of Xbox forum heen gaan (naar 1 van de 2 die het zogenaamd wel zo goed zou doen)?
Naar mijn verwachting zullen ze je feedback daar meer waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kadardar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:47:
[...]

Wat als ze hem hadden gebundeld voor het hele bedrag bij elkaar opgerekend?
Maar de mogelijkheid tot losse joy-cons hadden weg gelaten, zou je dan nog steeds kassa roepen?
Ik zie hier alleen iemand die het niet eens is met de Switch zijn prijzen en de release ervan namelijk.

Mag ik vragen waarom ik elke pagina jou alleen maar wat haat zie zaaien over de switch?
Als je het niet eens bent met deze console kan je dan niet gewoon beter naar het PS of Xbox forum heen gaan (naar 1 van de 2 die het zogenaamd wel zo goed zou doen)?
Naar mijn verwachting zullen ze je feedback daar meer waarderen.
Doe eens ff rustig gast. Stel je niet zo aan met je haat zaaien, wat een onzin.

Ik zeg enkelt dat die losse plastic grip er niet bij zit. Die zie je ook nergens verschijnen en dus ook niet te koop.
Je zult dus die oplaad versie moeten kopen als je van 2 joycons een fatsoenlijke gamepad wilt maken, is ook makkelijk voor het laden.
En ja dat is kassa.

Wat is nu het probleem ?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:51:
[...]

Doe eens ff rustig gast.

Ik zeg enkelt dat die losse plastic grip er niet bij zit. Die zie je ook nergens verschijnen en dus ook niet te koop.
Je zult dus die oplaad versie moeten kopen als je van 2 joycons een fatsoenlijke gamepad wilt maken, is ook makkelijk voor het laden.
En ja dat is kassa.

Wat is nu het probleem ?????????
Helaas beantwoord je beide van me vragen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Lanithro schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:59:
[...]

Ik kan me weinig herinneren van de Marketing van de Wii i.t.t. de PS3 en Xbox360, en toch heeft de Wii de andere twee overklast in verkoopantallen.
Ik kan me herinneren dat er overal reclames waren en er te pas en te onpas items over waren op media, mbt Wii-armen en kapot-geslagen tv's. Dus... je punt? PS3 daarentegen kwam met extreem vage reclames en verwachtte heel lui wel weer het succes vd PS2 te evenaren. Xbox360 weet ik niet zo goed meer :)

[ Voor 14% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-01-2017 19:55 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kadardar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:54:
[...]

Helaas beantwoord je beide van me vragen niet.
Snap niet wat je bedoeld.
Ik geef duidelijk antwoord op zijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mja ik zou ze niet eens los kopen.
Ik heb vrij grote handen en ze zien er vrij klein uit.
Ik hoop dat ze snel ervoor zorgen dat je de wii u pro controller erbij kan gebruiken.
Scheeld me ook weer wat €

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:31:
[/quote]

Discs opzich zijn toch kras (dus shade) gevoelig? Een cartridge is dat veel minder.

BluRay is zelfs nog veel erger qua schade dan een gewone rom: Een bekraste rom kun je polijsten om een niet werkende game in verre weg de meeste gevallen weer werkend te krijgen, bij BluRay werkt deze techniek niet; Een bekraste BluRay kan meestal gelijk de vuilnisbak in.
Jaja zeker is een disc kras gevoelig maar dat is dus de hardware geen software.
Het bevat software maar het is hardware. Net zoals de "Cardridge".

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:54:
[...]

Ik kan me herinneren dat er overal reclames waren en er te pas en te onpas items over waren op media, mbt Wii-armen en kapot-geslagen tv's. Dus... je punt? PS3 daarentegen kwam met extreem vage reclames en verwachtte heel lui wel weer het succes vd PS2 te evenaren. Xbox360 weet ik niet zo goed meer :)
Sorry jongens, maar de Wii commercial is voor mij de aller leukste en enige console commercial die mij m'n hele leven bij zal blijven. Deze Wii commercial moet voor iedere man wel een instant buy tot gevolge gehad hebben :9~

YouTube: wii sex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:54:
[...]

Snap niet wat je bedoeld.
Ik geef duidelijk antwoord op zijn vraag.
Neem aan dat hij de onderste 2 vragen bedoeld. Over waarom je zo zuur overkomt in al je reacties de afgelopen paar (tientallen) pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Denko schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:02:
[...]

Neem aan dat hij de onderste 2 vragen bedoeld. Over waarom je zo zuur overkomt in al je reacties de afgelopen paar (tientallen) pagina's.
De eerste zou zijn wat zijn mening was geweest als de joy-cons alleen samen met de charging grip aangeboden was geweest.
Dus geen mogellijkheid tot losse joy-cons
Tweede is wat jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denko schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:02:
[...]

Oh dat, ach men leest wat men wilt zien en maken er een fuzz van.
Als ze rondkijken dan zie je ook dat ik het weleens eens ben, mensen tips geef, maar ook dingen aan de tand voel die schijnbaar niet alleen bij mij leven getuige de diverse discussies.

Volgens mij leven we in Nederland en is dit een Tech forum, het is dan niet vreemd dat mensen dan kritisch zijn mbt hardware. En ja de prijzen zijn gewoon duur en dat dan vermelden is geen issue lijkt me, of mag je dat niet meer zeggen tegenwoordig.

Opvallend genoeg was 1 maand geleden 249 euro voor velen echt de bovengrens voor de Switch en 299 al echt te duur en graaft Nintendo hun eigen graf en bla bla.
Nu 1 maand later vieren mensen die hem kunnen pre orderen voor 329 feest en als je nu het woord kassa zegt, ivm wederom een extra aanschaf om eigenlijk 2 joycons compleet te maken en fatsoenlijk te kunnen laden, dan ben je maar zuur en negatief en moet je eigenlijk maar niet meer posten.
Kadardar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:06:
[...]

De eerste zou zijn wat zijn mening was geweest als de joy-cons alleen samen met de charging grip aangeboden was geweest.
Dus geen mogellijkheid tot losse joy-cons
Tweede is wat jij zegt.
Over het eerste kan ik zeggen dat een bundel mooi zou zijn aangezien het wellicht de prijs zou drukken neem ik aan, Maar je ze wel los zou moeten kunnen kopen ivm defecten en of alleen willen spelen met motion en ze dus in de hand houd en ze dus niet wilt samenvoegen.

[ Voor 44% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:08:
[...]

Oh dat, ach men leest wat men wilt zien en maken er een fuzz van.
Als ze rondkijken dan zie je ook dat ik het weleens eens ben, mensen tips geef, maar ook dingen aan de tand voel die schijnbaar niet alleen bij mij leven getuige de diverse discussies.

Volgens mij leven we in Nederland en is dit een Tech forum, het is dan niet vreemd dat mensen dan kritisch zijn mbt hardware. En ja de prijzen zijn gewoon duur en dat dan vermelden is geen issue lijkt me.

[...]

Over het eerste kan ik zeggen dat een bundel mooi zou zijn aangezien het wellicht de prijs zou drukken neem ik aan, Maar je ze wel los zou moeten kunnen kopen ivm defecten en of alleen willen spelen met motion en ze dus in de hand houd en ze dus niet wilt samenvoegen.
Aangezien we in Nederland zijn zijn de prijzen sowieso niet duur. Hooguit hoog. Maar wat je wel een beetje moet beseffen is dat je door het reageren op iedereen met je mening niet een fijne plek creëert om het over tech te hebben. Mensen (zoals ik o.a.) haken dan heel snel af, want alles wordt dan een "ja maar, dit is wel kut" en dan heb je eigenlijk ook geen zin om iets positiefs te posten.
Of überhaupt iets te posten, en dat degradeert het hele topic tot modderslingeren of dat mensen wegblijven. En allebei die opties zou ik persoonlijk jammer vinden. Tweakers is net de goede balans tussen casual en wat serieusere tech sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de aankondiging van de release date van tekken 7 en dark souls 3 dlc tot nu toe geen woord gegeven over een switch versie. Tekken 7 was nou net de game die ik een aardige kans gaf dat het naar de switch zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:21:
Bij de aankondiging van de release date van tekken 7 en dark souls 3 dlc tot nu toe geen woord gegeven over een switch versie. Tekken 7 was nou net de game die ik een aardige kans gaf dat het naar de switch zou komen.
Weet jij toevallig hoe het zit met Shantae half genie hero?

Naar mijn weten was er ook een Switch versie aangekondigt van deze erg leuke 2D platformer maar ik kan er niets meer over vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:28:
[...]

Naar mijn weten was er ook een Switch versie aangekondigt van deze erg leuke 2D platformer maar ik kan er niets meer over vinden?
Het laatste wat WayForward heeft gezegd is dat er nog geen Switch versie op de planning stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:08:
Nu 1 maand later vieren mensen die hem kunnen pre orderen voor 329309
:+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:28:
[...]

Geen idee, kan me ook niet herinneren dat z'n game was aangekondigd voor de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd en jaloezie alom want dat wordt nu gezien als het koopje van de maand _/-\o_
Wordt een gevaarlijke dag voor PostNL op 3/3/2017 ....

[ Voor 11% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:44:
[...]

Idd en jaloezie alom want dat wordt nu gezien als het koopje van de maand _/-\o_
Wordt een gevaarlijke dag voor PostNL op 3/3/2017 ....
Zelf heb ik 'm eig. voor 304 EUR kunnen bestellen. Voor de aankondiging had ik voor mezelf de Switch geschat tussen 250-300 EUR als een acceptabele prijs waar ik m'n disposable income aan kan besteden. Nou, die 4 extra euro'tjes kunnen er dan ook nog wel van af. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:54:
[...]

Zelf heb ik 'm eig. voor 304 EUR kunnen bestellen. Voor de aankondiging had ik voor mezelf de Switch geschat tussen 250-300 EUR als een acceptabele prijs waar ik m'n disposable income aan kan besteden. Nou, die 4 extra euro'tjes kunnen er dan ook nog wel van af. :p
304 euro ... De meesten denken ´Schoft !´ hahaahaha
Ach ja, je was gewoon op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Nieuwevolger schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:44:
[...]

Geen idee, kan me ook niet herinneren dat z'n game was aangekondigd voor de switch.
[/quote

Ik moet je gelijk geven, foutje van mij SHGH was aangekondigt voor Wii U niet voor de Switch.

Wel jammer, Shantae is geen system seller en het casual publiek kent de franchise geeneens maar gezien Shantae haar oorsprong had op de GBC had het wel leuk geweest als de game op de Switch zou verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Touchscreen gebruik vanaf 6:35:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Denko schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:17:
[...]

Aangezien we in Nederland zijn zijn de prijzen sowieso niet duur. Hooguit hoog. Maar wat je wel een beetje moet beseffen is dat je door het reageren op iedereen met je mening niet een fijne plek creëert om het over tech te hebben. Mensen (zoals ik o.a.) haken dan heel snel af, want alles wordt dan een "ja maar, dit is wel kut" en dan heb je eigenlijk ook geen zin om iets positiefs te posten.
Of überhaupt iets te posten, en dat degradeert het hele topic tot modderslingeren of dat mensen wegblijven. En allebei die opties zou ik persoonlijk jammer vinden. Tweakers is net de goede balans tussen casual en wat serieusere tech sites.
Amen.
Het is nu een beetje alsof een Android-aanhanger wekenlang blijft drammen in een Apple topic dat het allemaal zo slecht en duur is (of andersom) 8)7
Voegt niks toe en ontneemt mensen het plezier om te posten.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat willekeurige Switch fanart:
Afbeeldingslocatie: https://68.media.tumblr.com/876dc6c5359bbc7599b311a2d11ee08b/tumblr_ok7mr0t1g01ra1vfao1_1280.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:04
Ik moet zeggen dat wanneer de Switch in beeld komt als er weinig licht is (zoals bij 6:35), waardoor er geen lichtvervuiling is, dat het scherm er echt goed uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Idd, scherm ziet er goed uit!
Blijft jammer dat ze geen preview hebben in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Dat ziet er toch wel erg vet mooi uit. :)

3 seconden tijd van dock naar tv... misschien iets een tikkeltje te lang maar ik doe het ervoor :D
Hopelijk heeft de switch niet teveel wisselende resoluties tijdens het spelen want dat vind mijn framemiester niet zo erg leuk, waarom op de framemeister zou je denken? dat is gewoon een constructie zodat ik maar 1 hdmi kanaal heb voor al me consoles :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kadardar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:51:
3 seconden tijd van dock naar tv... misschien iets een tikkeltje te lang maar ik doe het ervoor :D
Andersom is instantaan. Het zou kunnen dat een groot gedeelte van de switchtijd te wijten is aan de traagheid van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 seconden is opzich toch oke? Je docked em, pakt je controller op en gaat zitten. Dat kost mij al meer dan 3 seconden. Andersom ook. Je pakt em op uit het dock en of je neemt 'em mee in een zakje of je gaat ermee op de bank zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Prima tijd inderdaad, ik zie geen reden waarom 3 seconden te lang zou zijn.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Ja op die manier gezien is er geen probleem natuurlijk ,had me voorgenomen eerst de controller te regelen en dan te docken.
Toch maar andersom dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Die afbeelding deed me weer denken aan Snipperclips, dat lijkt me een hele leuke game met zijn mini-puzzels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Allen bedankt voor de info over de Joy-Con grip.
Ik denk er nog ff over na of ik dan meteen een extra setje (incl charging grip) koop. Of dat ik dat bv samen met Mario Kart doe... dat is toch een echte multiplayer game.

Ik kan niet wachten tot 3-3 iig. Ik heb tot nu toe altijd een BigN console overgeslagen (NES-N64-Wii) en ben "teruggevallen" tot casual gamer (het getrouwde leven en papa zijn zorgt daarvoor), maar de Switch is in mijn situatie echt ideaal. Zeker aangezien ik met de trein naar werk ga.
Beetje op de bank gamen zonder iemand lastig te vallen op de TV, maar ook met de kleine kids een spelletje kunnen doen (wat we nu trouwens op de Wii doen). Plus onderweg kan papa zich weer uitleven in Zelda dungeons....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

3 seconden tijd van dock naar tv... misschien iets een tikkeltje te lang
Het is geen 3 maar 2 seconden. 1, 2 Switch! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die joycons echt in een set gekocht moeten worden, met nog een charging grip, dan is dat 105 euro en echt te debiel hoog. Daar kun je twee volwaardige PS4-controllers voor kopen. Having that said, ze staan allemaal nog pre-order en de prijzen kunnen nog gaan varieren. De Switch is ook van 300->329 gegaan tijdens pre-order madness, wellicht heeft dit ook effect op de peripherals in de web shops. In dat geval ga ik voor de Pro Controller als er nog eentje bij moet, we zijn meestal toch maar met 3 mensen. Jammer, want ik had toch liever gelijk 4 controllers gehad. tot 75 euro had ik er nog wel voor neer willen leggen (het hele setje met charger), dan ben je in vergelijking met alle andere consoles best goedkoop uit voor 4 controllers, aangezien het per stuk 50-60 is voor een PS4-controller (die vast fijner in de hand ligt dan een single joycon)

Wellicht dat het nog te importeren valt, of dat er een charger grip van een 3rd party of uit een Chinese ebay-variant kan komen. Zo heb ik ook een chargeable battery pack plus een brandless wifi receiver kunnen krijgen voor mijn wireless Xbox 360 controller voor een prikkie, aangezien de officiele receiver voor PC nergens meer te vinden was.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RayNbow schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:54:
[...]

Andersom is instantaan. Het zou kunnen dat een groot gedeelte van de switchtijd te wijten is aan de traagheid van de tv.
Eurogamer heeft dit getest, en dit leek inderdaad het geval. Toen men twee maal achter elkaar switchte tussen TV en handheld mode ging het terugschakelen naar de TV opeens sneller.

Mbt de joycons: persoonlijk zie ik er geen enkel probleem mee om deze zonder grip te gebruiken en ze gewoon aan de Switch te laden. De charger grip is een handige extra, maar een extra.
Zelf wacht ik ff met extra controllers oppikken tot ik ze nodig heb. Zou wel twee maal nadenken voor ik een Chinese namaak zou kopen, er zijn redelijk wat USB3 chargers en kabels te koop die ver buiten specs vallen en gevaarlijk kunnen zijn voor je hardware.

[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 24-01-2017 00:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osj
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02-2024

osj

Heb van een gamejournalist vernomen dat er VC komt MET GAMECUBE games en dat een release game daarvan smash brother melee is. Ik vond het goed nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

osj schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 01:09:
Heb van een gamejournalist vernomen dat er VC komt MET GAMECUBE games en dat een release game daarvan smash brother melee is. Ik vond het goed nieuws.
Dat is idd goed nieuws als het waar is :)

In ander nieuws, het lijkt een "slip of the Tweet" (:p) Maar LEGO Worlds (de minecraft geïnspireerde LEGO game die binnenkort naar PC, XBOX ONE en PS4 komt) lijkt ook naar de Switch te komen.

https://twitter.com/arthur_parsons/status/823557664949075968
quote: arthur parsons (Head of design TT games)
currently we have announced that we are planning to release LEGO City and LEGO Worlds on switch
[...]

Hopelijk heeft de switch niet teveel wisselende resoluties tijdens het spelen want dat vind mijn framemiester niet zo erg leuk, waarom op de framemeister zou je denken? dat is gewoon een constructie zodat ik maar 1 hdmi kanaal heb voor al me consoles :P
De 3 seconden komt van de TV die overschakeld op de HDMI invoer. De overschakeling op de Switch is naargenoeg instant. Verder denk ik dat de uitvoer van de Switch altijd gewoon 1080p is op TV wanneer je hem daar op insteld. (Net als bij de Wii U)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 05:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:14:
Als die joycons echt in een set gekocht moeten worden, met nog een charging grip, dan is dat 105 euro en echt te debiel hoog.
Je kan de Joy-Con L en Joy-Con R ook los kopen, mocht je slechts een enkele nodig hebben (maar dan ben je wel duurder uit als je op die manier een paar koopt).

En wat fanart:
Afbeeldingslocatie: https://68.media.tumblr.com/2e4291b095adc7d44c068e02129b0e64/tumblr_ojz48hpB4Y1rk8n2co1_540.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door RayNbow op 24-01-2017 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Er is naast de grip ook nog een charging dock aanstaande voor rond de €30

Kan je vier cons tegelijk opladen, best aardige optie wanneer je speelt vanuit de dock (want ik verwacht dat veel spelers dan voor de pro gaan kiezen)

Of vinden jullie de charging grip handiger om te laden tijdens spelen en meteen een grip extra te hebben naast de bijgeleverde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Informatie over 1-2-Switch:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JibXWN8.png

Het is dus mogelijk dat spellen niet alle modi ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
RayNbow schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:52:
[afbeelding]

Jezus, wat een onzin ook weer. Daarmee schoppen ze gewoon een deel van de functionaliteit onderuit. Was dat niet het hele appeal van die Switch, dat je hem zo uit het dock kon halen en mee kon nemen?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
batumulia schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:03:
[...]

Jezus, wat een onzin ook weer. Daarmee schoppen ze gewoon een deel van de functionaliteit onderuit. Was dat niet het hele appeal van die Switch, dat je hem zo uit het dock kon halen en mee kon nemen?
Dit gaat alleen over 1-2 switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03
[...]

Tablet mode is toch min of meer hetzelfde?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ja, maar bepaalde inputvormen kunnen niet ondersteund worden. Hoe wil je motion controls doen in handheld modus?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yRDkEW3.gif

^ Dit gaat bijv. niet werken als de JoyCons aan de Switch vastzitten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
matthijst schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:04:
[...]

Dit gaat alleen over 1-2 switch.
Dat maakt toch niet uit over welke game het gaat? Het zet gewoon een slecht beeld neer, ongeacht welke game het ook is. Ze marketen dat ding super aggressief als iets wat overal mee genomen kan worden en waar je overal kan gamen, en dan krijg je dit soort onzin waarbij games misschien wel of misschien niet alle modi ondersteunen.

Of ondersteun alles, of stop met dat ding zo agressief marketen als portable.

Om even wat balans te geven, ik ben redelijk teleurgesteld in de Switch maar ook in Nintendo. Ik weet dat ze beter kunnen en de laatste paar jaren laten ze weinig zien waar ik als fan vroeger heel blij van werd. Ik hoopte echt dat de Switch een killer zou zijn maar is dat op het moment gewoon nog niet.

[ Voor 21% gewijzigd door batumulia op 24-01-2017 08:13 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
batumulia schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:10:
Dat maakt toch niet uit over welke game het gaat? Het zet gewoon een slecht beeld neer, ongeacht welke game het ook is. Ze marketen dat ding super aggressief als iets wat overal mee genomen kan worden en waar je overal kan gamen, en dan krijg je dit soort onzin waarbij games misschien wel of misschien niet alle modi ondersteunen.
Beetje huilen om het huilen dit?

Hoe wilt je dat Cowboyspel op alleen een switch spelen?
Miezerig schermpje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
matthijst schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:24:
[...]

Beetje huilen om het huilen dit?

Hoe wilt je dat Cowboyspel op alleen een switch spelen?
Miezerig schermpje :D
Nutteloze reactie die je geeft. Volgens mij interpreteer je de rest verkeerd. Wat ze ook hadden kunnen doen (en waarmee ze dan nog steeds hun belofte van portability houden) is een aantal minigames in 1,2 switch bouwen die niet zozeer berusten op het feit dat je dat ding niet in je handen kunt houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
batumulia schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:10:
[...]

Of ondersteun alles, of stop met dat ding zo agressief marketen als portable.

Om even wat balans te geven, ik ben redelijk teleurgesteld in de Switch maar ook in Nintendo. Ik weet dat ze beter kunnen en de laatste paar jaren laten ze weinig zien waar ik als fan vroeger heel blij van werd. Ik hoopte echt dat de Switch een killer zou zijn maar is dat op het moment gewoon nog niet.
Man man man, verdiep je anders even 2 seconden voor je iets roept. Je ziet toch aan de game dat de handheld mode onmogelijk is. Je gaat toch ook niet zeuren dat je just dance niet met een controller kan spelen? Dat gaat gewoon tegen het principe van het spel in, daar heeft het apparaat niks mee van doen. Daarbij kan je 1-2 switch wel portable spelen, alleen niet in de handheld mode. Oftewel je kan het spel overal mee naar toe nemen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
batumulia schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:45:
[...]

Nutteloze reactie die je geeft. Volgens mij interpreteer je de rest verkeerd. Wat ze ook hadden kunnen doen (en waarmee ze dan nog steeds hun belofte van portability houden) is een aantal minigames in 1,2 switch bouwen die niet zozeer berusten op het feit dat je dat ding niet in je handen kunt houden.
Je moet toch ergens op kijken dan?
Daarom: op TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder een prijscorrectie, daar is de Switch nog duurder dan hier :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:23:
[...]

Eerder een prijscorrectie, daar is de Switch nog duurder dan hier :o
Misschien snap ik je even niet, maar in Frankrijk gaan de prijzen (volgens die link) van 330 naar 315. Hier kost de Switch toch nog steeds 330?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:25:
[...]

Misschien snap ik je even niet, maar in Frankrijk gaan de prijzen (volgens die link) van 330 naar 315. Hier kost de Switch toch nog steeds 330?
Of 309 als je snel bent geweest. En de Switch kost hier 329 euro.

Maar ja, het is allemaal zoals eerder aangegeven; in Europa worden de prijzen door de retailers bedacht en die kijken naar: de Amerikaanse prijs en naar de prijzen van de andere retailers.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:17
Is hij nog ergens voor die prijs te bestellen? Ik heb er gister een besteld voor 329, maar die annuleer ik in dat geval uiteraard direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 12:51
309 was helaas alleen de eerste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Steven030 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:31:
[...]

Is hij nog ergens voor die prijs te bestellen? Ik heb er gister een besteld voor 329, maar die annuleer ik in dat geval uiteraard direct?
Nee hij is maar heel even in een paar winkels 309 geweest. Al heel snel was de standaard prijs overal 329. Z'n post was een beetje overdreven :P

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:52:
[afbeelding]

Zullen vast ook wel games komen die alleen tablet mode ondersteunen door het touch screen.

De grote vraag is of er dan ook games komen die geen tablet mode ondersteunen, omdat de hardware de game anders niet kan draaien.
Pagina: 1 ... 59 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic