Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Ik roep dit al weken, unpowered, kansloos als homeconsole, top handheld, de hoge prijs prognose, etc etc.
Ik koop hem zelf toch echt primair as homeconsole en van de mensen in mijn vriendenkring die 'm ook gaan halen weet ik dat dat voor hen ook geldt. Dat hij niet zo krachtig is als de PS4 vind ik helemaal niet erg, ik koop 'm voor de games en niet voor de graphics. En dat zegt natuurlijk niets over de motivatie van de rest van de wereld, maar het toont wel aan dat niet iedereen dezelfde reden heeft om zo'n ding te kopen.

Daarnaast heb je trouwens de hele clou van dat artikel gemist, want zij noemen de Switch juist kansrijk ondanks de hoge prijs.

[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 23-01-2017 12:26 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Morris-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 11:11
Thrace Grumble schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:03:
Waarom begint iedereen steeds te zeuren over de zogenaamde underpoweredheid van de Switch. Het is een uniek concept, die een nieuwe markt aanboort en daarom NIET vergeleken dient te worden met de PS4 en de XB1. Als Nintendo de strijdt aan wil gaan met deze spelers, dan hadden de wel een andere console met ander specs ontwikkeld.

Daarnaast heeft de kracht van Nintendo NOOIT gezeten in de specs, maar in de unieke eigenschappen en nieuwigheden. Dit doen ze met de Switch weer, en ik verwacht zelf dat de Switch een groot succes zal worden.

Wat ikzelf wel (persoonlijk!) jammer vindt is dat er geen toslink aanwezig is. Ik maak gebruik van een stereoreceiver, wat in tegenstelling tot een AVR geen HDMI heeft.
Gelukkig zijn er nog mensen die het begrijpen. Nintendo is nooit meegegaan in de Grafische wedstrijd. Waarom zouden ze dat nu wel ineens willen doen? Zodat de "hardcore" gamers ook mee gaan doen? 100 Miljoen Wii's verkocht aan moeders/kinderen en Nintendo liefhebbers. Meer dan voldoende en zeker nog nodig om deze groep in te ruilen voor Hardcore..

Heb zelf een PS4 en best een dikke game PC maar de Switch komt zeker in huis! Zelda en Mario op de pot/bed/bank/strand. Dit is echt mijn kinderdroom die uitkomt!

[ Voor 6% gewijzigd door -Morris- op 23-01-2017 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:00:
De 3ds is nog spring levend dankzij onder anderen de pokemon hype van afgelopen jaar.
En juist daardoor had Nintendo Pokemon Sun & Moon pas 3 maart 2017 uit moeten brengen voor zowel de Switch als de 3DS dan had ik de Switch meteen ge preordered.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Waarom begint iedereen steeds te zeuren over de zogenaamde underpoweredheid van de Switch. Het is een uniek concept, die een nieuwe markt aanboort en daarom NIET vergeleken dient te worden met de PS4 en de XB1. Als Nintendo de strijdt aan wil gaan met deze spelers, dan hadden de wel een andere console met ander specs ontwikkeld.

Daarnaast heeft de kracht van Nintendo NOOIT gezeten in de specs, maar in de unieke eigenschappen en nieuwigheden. Dit doen ze met de Switch weer, en ik verwacht zelf dat de Switch een groot succes zal worden.

Wat ikzelf wel (persoonlijk!) jammer vindt is dat er geen toslink aanwezig is. Ik maak gebruik van een stereoreceiver, wat in tegenstelling tot een AVR geen HDMI heeft.
Je mist het punt, het gaat nooit om competitie met PS en XB, het gaat om Games !
Al je power genoeg hebt dan stappen 3rd party makkelijker aanboord aangezien ze dan eenvoudig moderne games kunnen porten.
Nu moet je het doen met Nintendo exclusives, wat indy en downscaled games oftewel oudere AAA titels die op maat gemaakt zijn voor de Switch.

Zonder fatsoenlijke 3rd party is het niks anders dan de WiiU die je mee kunt nemen.

Vreemd genoeg is iedereen het hier wel eens dat de WiiU een failure was (terwijl sommigen niet eens gehad hebben, maar goed dat even terzijde) maar ondertussen zien ze voor de Switch een zonnige toekomst want het is 'een nieuw concept'.
De WiiU had een aantal geweldige games, echt prachtig, meer dan de meesten denken maar toch faalde het enorm.
3rd party wordt altijd als 1 van de hoofdredenen genoemd maar dit kwam tot stand omdat de hardware bij release al dermate achterhaald was dat het niet loonde.

Qua hardware is het nu niet veel anders.
Mensen die toch aan een andere Handheld toe waren doen er een leuke koop mee.
Mensen die thuis wat leuks willen hebben staan voor de kids en geen WiiU hebben gehad doen er beter aan een WiiU 2e hands te kopen met alle toppers erbij voor de helft van wat de Switch kost (kaal).
Tegen de tijd dat die games gaan vervelen weten we hoe ver de Switch is gekomen en kan je alsnog instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
-Morris- schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Gelukkig zijn er nog mensen die het begrijpen. Nintendo is nooit meegegaan in de Grafische wedstrijd. Waarom zouden ze dat nu wel ineens willen doen? Zodat de "hardcore" gamers ook mee gaan doen? 100 Miljoen Wii's verkocht aan moeders/kinderen en Nintendo liefhebbers. Meer dan voldoende en zeker nog nodig om deze groep in te ruilen voor Hardcore..

Heb zelf een PS4 en best een dikke game PC maar de Switch komt zeker in huis! Zelda en Mario op de pot/bed/bank/strand. Dit is echt mijn kinderdroom die uitkomt!
En waarom zou beide niet kunnen? De GC was een hartstikke krachtige console en vanaf de Wii kwamen er opeens rare dingen naar boven (geen HDMI) bijvoorbeeld terwijl de x360 dat wel had en PS3 ook.

Nu konden ze prima mee komen door hun gimmick met de nunchucks en Wiimotes maar ook dat is al niet bijzonder meer. Nu proberen ze het met een nieuwe gimmick bij de WiiU, en die flopt dus keihard.

Waar mensen op wachten is o.a. goede 3rd-party support, en die gaan ze niet krijgen zolang hun console underpowered is. Wat al een hele mooie innovatie had geweest, is als ze extra power in het dockingstation hadden gedaan (zoals we eigenlijk allemaal wel hoopte). Dat Nintendo dat nu niet doet is gewoon teleurstellend. Ze moeten bij Nintendo ook begrijpen dat ze niet hun hele bestaan op first party games kunnen leven, die bron droogt een keer op en dan worden ze geforceerd licenties op hun IP's te gaan geven aan 3rdparty developers om het hoofd boven water te houden.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:15:
[...]

Je mist het punt, het gaat nooit om competitie met PS en XB, het gaat om Games !
Al je power genoeg hebt dan stappen 3rd party makkelijker aanboord aangezien ze dan eenvoudig moderne games kunnen porten.
Nu moet je het doen met Nintendo exclusives, wat indy en downscaled games oftewel oudere AAA titels die op maat gemaakt zijn voor de Switch.
We hebben je het al vaker gezegd in dit topic, maar ik zal het nóg een keer zeggen. Nintendo-spelers zijn totaal andere gamers dan die voor PS4. Als ik zit te wachten op de nieuwste CoD dan speel ik die wel op de PS4, daar wil ik helemaal geen Nintendo-console voor. Sterker nog, daar wil ik überhaupt geen console voor, ik pak m'n PC wel. Nintendo heeft echter de rechten voor een aantal unieke IP's en dat is waar mensen die console voor kopen. Mario (Kart/Party), Zelda, Pokémon, Pikmin, Splatoon, Super Smash Brothers, Monster Hunter, Animal Crossing, etc. En al die games kun je straks op uitmuntende kwaliteit voor een handheld overal waar je maar wil spelen.

Daarnaast zijn ook de third party games op Nintendo's consoles altijd uniek. Capcom heeft vast binnen no time weer een leuke line-up.

Als je een Nintendo wil dat gaat concurreren met Sony of MS dan kun je nog lang wachten. Die strijd is gestreden en Nintendo heeft daar de handdoek terecht in de ring gegooid. In plaats daarvan hebben ze ervoor gekozen zich op andere vlakken te onderscheiden van die consoles om zo een eigen markt aan te boren die Sony en MS juist links laten liggen.
Zonder fatsoenlijke 3rd party is het niks anders dan de WiiU die je mee kunt nemen.
En dat is slecht omdat...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik heb de Switch ook al in bestelling staan. Over de WiiU kan ik niet oordelen, maar hier staat nog een Wii waar de jonge meiden (4/6) nu leuk op kunnen spelen.
Deze papa vind de switch ook een leuke aankoop voor als ie in de trein naar werk zit; kan ie onderweg ook eindelijk Zelda spelen.
's avonds zit ik zoch niet te gamen op de TV; kan me niet voorstellen dat moeders-de-vrouw daarop zit te wachten. Daarom zou hier ook nooit een PS of XBox in huis komen, maar is de Switch een ideale nieuwe console.
Leuk voor thuis maar ook super voor onderweg!
Nu nog Netflix ondersteuning!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
* RayNbow kijkt naar Unreal Engine 4. Lijkt me een moderne (tevens schaalbare) engine?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
[...]

Vreemd genoeg is iedereen het hier wel eens dat de WiiU een failure was (terwijl sommigen niet eens gehad hebben, maar goed dat even terzijde) maar ondertussen zien ze voor de Switch een zonnige toekomst want het is 'een nieuw concept'.
De WiiU had een aantal geweldige games, echt prachtig, meer dan de meesten denken maar toch faalde het enorm.
3rd party wordt altijd als 1 van de hoofdredenen genoemd maar dit kwam tot stand omdat de hardware bij release al dermate achterhaald was dat het niet loonde.

Qua hardware is het nu niet veel anders.
Mensen die toch aan een andere Handheld toe waren doen er een leuke koop mee.
Mensen die thuis wat leuks willen hebben staan voor de kids en geen WiiU hebben gehad doen er beter aan een WiiU 2e hands te kopen met alle toppers erbij voor de helft van wat de Switch kost (kaal).
Tegen de tijd dat die games gaan vervelen weten we hoe ver de Switch is gekomen en kan je alsnog instappen.
Om heel eerlijk te zijn koop ik de Switch voor de games die Nintendo uit brengt. Natuurlijk is Third party leuk maar de meeste spellen die ik op mijn Wii heb gekocht zijn de Nintendo spellen.
Maar een krachtige console hoeft er niet voor te zorgen dat third party achter blijft. Het heeft allemaal te maken met de verkopen. Kijk naar Wii. Die had ook genoeg 3rd party support ondaks de slechte grafische kracht van het apparaat.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Abom schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Je kunt prima ethernet gebruiken door een dongle te kopen. De meest gebruikersvriendelijke oplossing is echter om altijd wifi gebruiken, zodat je naadloos over kunt stappen van console naar handheld.
Je hebt de keuze gewoon. Jij hebt echter een specifieke wens en in plaats van dat jij voor jouw wens wilt betalen, vind jij dat er extra kosten gemaakt moeten worden, voor iets wat waarschijnlijk het merendeel van de klanten helemaal niet nodig hebben.
Houd toch op met bagataliseren. Je ziet duidelijk dat in een half dagje hier mensen reageren die ook graag zo'n poort zien. Het is niet zo dat ik alleen dat persee wil.
En ja met dongle kan het maar voor minder als 1 dollar kon het ook in dat dock zitten dus niet zeuren over hogere kosten want die zijn verwaarloosbaar.
En nee, het zit er niet in en dat weten we ook maar daar gaat deze discussie niet over.

Het zijn de kleine dingen die uiteindelijk bij elkaar het imago van een apparaat maken.
Vergelijkbaar, kijk eens naar de nieuwste Macbook Pro, zelfde gedoe door het weglaten van bepaalde zaken. En dan niet eens de haters maar de Apple fanboys die zelfs beginnen te klagen.
[...]
En waarom roepen jullie dat? Omdat jij en the guardian zulke visionairen op het gebied van entertainment en gaming zijn?
Omdat sommige mensen wat meer ervaring op dat gebied hebben wellicht.

[...]
Nintendo consoles zijn altijd anders geweest dan de xbox of playstation. Waarom maak jij die vergelijking? Dat zit echt in je hoofd. Voor mij is het echt een device naast mijn PC, net zoals mijn Wii en 3DS.
Ik maak die vergelijking nergens en zeg al weken dat het een prima handheld en 2e machine voor erbij is.
Het draait om de software en die hangt af van specs, en voor specs kijk je naar de competitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Meen me te herinneren dat ontwikkelen voor de Wii U ook redelijk lastig scheen te zijn?
Als je nu een schaalbare engine hebt zou je als ontwikkelaar misschien vrij makkelijk wat oudere games kunnen porten. Hoop spellen die ik nog niet gespeeld heb, maar die mobiel best cool zouden zijn :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:37

Welke nieuwe markt bedoel je dan precies. Degene die een handheld en console in één zoekt met motion control? Als Nintendo die casual markt weer terug wil winnen dan zou het wel handig zijn om de console met game en betaalbare controller uit te brengen. Bijna het hele succes van de Wii kwam voort uit de combinatie Wii met Wii sports. Games die iedereen wel even wilde proberen en dan ook vaak zelf ging kopen. Nu mag je €330,- neerleggen + €60,- voor 12 Switch (die veel minder leuk/verslavend schijnt te zijn) en als je met 4 mensen wilt spelen kan je nog eens €80,- neer leggen.

Hoe dan ook een bedrag wat veel impulsieve kopers zal afschrikken en te duur voor heel veel andere gezinnen.

Dat je als Nintendo "lover" geen super graphics hoeft kan ik goed begrijpen, maar Fifa schijnt een port te worden van de 360 en PS3 en van Skyrim brengen ze het origineel uit in plaats van de HD versie. Dit zijn voor mij tekenen aan de wand. Zonder een goede Fifa, BF en COD op je platfom mis je simpelweg weer een hele doelgroep en wordt de Switch weer een leuke console voor er bij i.p.v. HET platform waar je op gamed.

Zou wel graag weten waarom jij denkt dat dit HET succes wordt waar Nintendo zo op hoopt, want ik denk dat ze al blij mogen zijn als de Switch de Wii U voorbij komt in het aantal verkochte units. Of ze moeten de 3DS laten "vallen" en een Pokemon op de Switch uitbrengen zolang die hype nog in het geheugen ligt van de casual gamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:28:
[...]

Houd toch op met bagataliseren. Je ziet duidelijk dat in een half dagje hier mensen reageren die ook graag zo'n poort zien. Het is niet zo dat ik alleen dat persee wil.
Je zit hier op een forum met IT-professionals. Dat soort power users is heel anders dan het overgrote deel van Nintendo's doelgroep.
Beakzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:33:
[...]

Welke nieuwe markt bedoel je dan precies. Degene die een handheld en console in één zoekt met motion control? Als Nintendo die casual markt weer terug wil winnen dan zou het wel handig zijn om de console met game en betaalbare controller uit te brengen.
Terugwinnen? Wanneer is Nintendo die markt kwijtgeraakt dan? De Wii U deed het niet heel goed maar dat heeft er meer mee te maken dat veel mensen de Wii nog hadden en men onder andere door de naamgeving en marketing waarschijnlijk heeft gedacht dat de Wii U gewoon een andere versie van de Wii was die het upgraden niet waard was. Met een casual markt moet je je nieuwe product wel voldoende onderscheiden van je vorige generatie...

En daarnaast is er de 3DS, die toch echt nog steeds domineert op de handheld-markt.
Zonder een goede Fifa, BF en COD op je platfom mis je simpelweg weer een hele doelgroep en wordt de Switch weer een leuke console voor er bij i.p.v. HET platform waar je op gamed.
Wat is daar mis mee? Heb je enig idee hoe groot die markt is? ;)

[ Voor 60% gewijzigd door NMe op 23-01-2017 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NMe schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:21:
[...]

We hebben je het al vaker gezegd in dit topic, maar ik zal het nóg een keer zeggen. Nintendo-spelers zijn totaal andere gamers dan die voor PS4. Als ik zit te wachten op de nieuwste CoD dan speel ik die wel op de PS4, daar wil ik helemaal geen Nintendo-console voor. Sterker nog, daar wil ik überhaupt geen console voor, ik pak m'n PC wel. Nintendo heeft echter de rechten voor een aantal unieke IP's en dat is waar mensen die console voor kopen. Mario (Kart/Party), Zelda, Pokémon, Pikmin, Splatoon, Super Smash Brothers, Monster Hunter, Animal Crossing, etc. En al die games kun je straks op uitmuntende kwaliteit voor een handheld overal waar je maar wil spelen.

Daarnaast zijn ook de third party games op Nintendo's consoles altijd uniek. Capcom heeft vast binnen no time weer een leuke line-up.

Als je een Nintendo wil dat gaat concurreren met Sony of MS dan kun je nog lang wachten. Die strijd is gestreden en Nintendo heeft daar de handdoek terecht in de ring gegooid. In plaats daarvan hebben ze ervoor gekozen zich op andere vlakken te onderscheiden van die consoles om zo een eigen markt aan te boren die Sony en MS juist links laten liggen.

[...]

En dat is slecht omdat...?
De wii U was de console die veel van die franschises naar HD brachten, maar dat verkocht ook niet goed. Er spelen meer factoren dan alleen goeie games. Het beste is gewoon dat z'n apparaat enorm gehypt wordt, de wii u interesseerde maar weinig en kreegt nauwelijks media aandacht, terwijl de ps4 enorm gehyped werd en zie het verschil. Mooi voorbeeld is rocket league, enorm populair spel terwijl geen kip z'n voorganger kent. En om eerlijk te zijn heeft Nintendo met z'n afgelopen presentatie niet laten zien waarom dit geen wii u fiasco gaat worden. Het is vooral een nieuwe Pokemon die het verschil moet gaan maken tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Beakzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:33:
Zonder een goede Fifa, BF en COD op je platfom mis je simpelweg weer een hele doelgroep en wordt de Switch weer een leuke console voor er bij i.p.v. HET platform waar je op gamed.
Denk dat Nintendo dat niet als doel heeft. Voor Graphics koop je een PS4 Pro, heb je meteen de VR-optie. Ze hadden wel een krachtige console kunnen maken, maar hoe maak je die tegelijk mobiel? En dan ook nog voor een concurrerende prijs :)
Denk dat ze hopen nu met iets unieks een apparaat voor "erbij" te hebben. Introductieprijs is vrij hoog, maar tegen de feestdagen zullen er wel bundels komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nieuwevolger schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:39:
[...]

De wii U was de console die veel van die franschises naar HD brachten, maar dat verkocht ook niet goed. Er spelen meer factoren dan alleen goeie games. Het beste is gewoon dat z'n apparaat enorm gehypt wordt, de wii u interesseerde maar weinig en kreegt nauwelijks media aandacht, terwijl de ps4 enorm gehyped werd en zie het verschil.
Dat de PS4 zo succesvol is komt niet door die hype, hoor. Dat komt eerder door de bewezen goede naam van het systeem en het feit dat de meeste mensen die er een kopen de voorganger(s) ook gehad hebben.
En om eerlijk te zijn heeft Nintendo met z'n afgelopen presentatie niet laten zien waarom dit geen wii u fiasco gaat worden. Het is vooral een nieuwe Pokemon die het verschil moet gaan maken tot nu toe.
Ik denk dat Zelda en Mario ook gewoon system sellers zijn, hoor. ;) Ik deel je mening ook niet, even los van de presentatie. De Switch wordt best gehyped. Toen de Wii U uitkwam heb ik er eigenlijk maar heel weinig van meegekregen. De Switch krijgt op veel meer plekken aandacht en eigenlijk iedereen die er echt een vast heeft gehad tijdens de presentatie is er enthousiast over. Natuurlijk hebben ook die mensen kritiek maar het zou vreemd zijn als dat niet zo was.

Ik weet niet of de Switch zo succesvol gaat zijn als eerdere consoles van Nintendo, de tijd zal het leren. Ik durf wel te zeggen dat 'ie het beter gaat doen dan de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:34:
[...]

Je zit hier op een forum met IT-professionals. Dat soort power users is heel anders dan het overgrote deel van Nintendo's doelgroep.
Dat wil niet zeggen dat buiten IT pro's de behoefte er helemaal niet is.
[...]
Terugwinnen? Wanneer is Nintendo die markt kwijtgeraakt dan? De Wii U deed het niet heel goed maar dat heeft er meer mee te maken dat veel mensen de Wii nog hadden en men onder andere door de naamgeving en marketing waarschijnlijk heeft gedacht dat de Wii U gewoon een andere versie van de Wii was die het upgraden niet waard was. Met een casual markt moet je je nieuwe product wel voldoende onderscheiden van je vorige generatie...
Flauwekul, dit was slechts 1 van de redenen en niet eens een hele grote.
Net alsof er ook maar 1 Nintendo liefhebber rondliep die niet wist wat de WiiU was, kom nou.
We wisten allemaal dat het de opvolger was en we hadden in 2012 allemaal gewoon internet en toch hebben vele liefhebbers hem overgeslagen en dat had niks met de naam te maken.

Juist ja, gebrek aan AAA Titels !
En achteraf viel dat ook wel mee.
Mijn inziens heeft de WiiU meer goeie Typische Nintendo games dan de Wii.

Je maakt overigens een fout door te denken dat het alleen maar om Call of duty en BF gaat, zo jammer ...
Het gaat om 3rd party games en naast die populaire titels zijn er heel veel andere titels die een hoop Nintendo fans ook graag zouden spelen zoals The witcher 3, The last of us, Watchdogs, Tomraider, Assasins creed, Uncharted, Journey, en ga zo maar door.

In de regel is het wel zo dat die belangerijke FPS titels op de main consoles komen maar er is zoveel meer.
Door weinig potentie in een systeem en dus ook weinig kans op een 1 op 1 port mis je dus vele titels.

Ik durf ook te zeggen dat Nintendo best wel wat mensen is kwijt geraakt. De groep die onvoorwaardelijk Nintendo consoles kocht is denk ik wel kleiner geworden, en dat praat ik over home console, niet die handhelds.
Ik game al wat langer, 25+ jaren, en van mijn hechte vriendengroep (die ook zo lang terug gaat en ik in aanraking ben gekomen met oa Nintendo) ben ik nog de enige met een Nintendo console (WiiU), de rest is na de Wii er toch wel mee gekapt en zitten allemaal op PC, XB1 en PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
NMe schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:34:
[...]

[...]

En daarnaast is er de 3DS, die toch echt nog steeds domineert op de handheld-markt.

[...]

Wat is daar mis mee? Heb je enig idee hoe groot die markt is? ;)
Een fabrikant moet blijkbaar elke generatie zijn klanten terug winnen anders waren er van de Wii U ook wel 9 x zo veel units verkocht. En inderdaad dat was een deel marketing, maar ook dat de Wii U niets noemenswaardigs nieuws had te bieden. De motion controls met Wii sports was de system seller op de Wii. Niet eens om het gamen, maar om het hoge gadgetgehalte. Heel veel mensen hebben zelfs geen enkele andere game gekocht op de Wii en was ook terug te zien in de sales van die games.

Eerst maar eens zien of de Switch weer dat "must have" gadgetgehalte krijgt. De gemiddelde consument ziet weer dezelfde manier van besturen met de tablet van de Wii U om het maar even heel simpel te zeggen. Dus het zal weer voor een groot deel van de marketing skills van Nintendo afhangen. Ook hebben heel veel mensen al een 3DS liggen zoals je terecht zegt dus waarom moeten de kids (bijvoorbeeld) nu al weer een andere handheld terwijl op de oude nog nieuwe games releasen? Dat deze handheld toevallig ook op de TV aangesloten kan worden zal veel consumenten niet boeien.

En dit is niet hoe ik het zie en ik snap de voordelen van een Switch tegenover een 3DS, maar ik twijfel echt of de Switch een toevoeging op mijn collectie consoles gaat zijn. De pre-order staat nog, maar wel in afwachting van beter nieuws.
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:52:

[...]

Juist ja, gebrek aan AAA Titels !
En achteraf viel dat ook wel mee.
Mijn inziens heeft de WiiU meer goeie Typische Nintendo games dan de Wii.
Er zijn grote leegtes geweest in releases van de WiiU. en als eenmaal het stempel op een console zit dat er weinig voor uit komt dan blijft dat snel hangen bij het grote publiek. kijk naar de Vita bijvoorbeeld. Er komen nog steeds bijna wekelijks games uit, maar dat is alleen bekend bij de actieve spelers.

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 23-01-2017 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59
het is eerder al gezegd 'wij' hier op tweakers zijn wsl niet representatief voor de gemiddelde consument. Ik vind het dan ook moeilijk inschatten hoe de switch het gaat doen. Bij mij op de (it (8> ) afdeling had ik nog nooit iemand over de wii u gehoord, maar de switch maakte de tongen wel los. Vind het zeker interresant om te zien wat er gaat gebeuren.

Denk alleen dat voor de gemiddelde consument nintendo nog steeds gelijk staat aan 'kiddy', en dat ouders dus zullen kijken of het iets is voor de kids. En gaat het wsl niet om utp poorten, of concurentie met ps4 of xb1.
Ik denk dat de hamvraag dan is, waarom geen tablet?
En de gemiddelde consument / ouder zal dan meer zien in een tablet omdat ze die vaker zullen gebruiken dan een game console...

Kan nintendo leven op de uitzonderingen zoals tweakers en/of nintendo fanaten..........als met amibo's meegeteld zelfs de wii u een commercieel succes genoemd kan/mag worden, dan ja........dan zal het vast goedkomen op dat vlak.

Of 'wij' het daarmee dag nog steeds als een succes beschouwen daar twijfel ik over.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:57
[...]

Ik game al wat langer, 25+ jaren, en van mijn hechte vriendengroep (die ook zo lang terug gaat en ik in aanraking ben gekomen met oa Nintendo) ben ik nog de enige met een Nintendo console (WiiU), de rest is na de Wii er toch wel mee gekapt en zitten allemaal op PC, XB1 en PS4
En weer vergelijk je de nintendo consoles 1 op 1 met de PC, Xbox en PS4...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
matthijst schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:42:
Ze hadden wel een krachtige console kunnen maken, maar hoe maak je die tegelijk mobiel?
Wil je dat echt weten...? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Abom schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:57:
[...]

En weer vergelijk je de nintendo consoles 1 op 1 met de PC, Xbox en PS4...
Ja dus ?

25 jaar geleden was de Snes de console ... Punt !
De megadrive deed ook mee maar kwam niet echt in de buurt.
Pas vanaf de PS ging er een concurent mee doen, de PC had toen nog niks in de melk te brokkelen qua gaming.
Pas vanaf 1998 begon PC op te rukken dankzij de dedicated GFx cards en soundblaster.
Pas vanaf medio 2002 kwam de Xbox erbij.
Daarna namen XB en PS de boel een beetje over en groeiden gestaag.

Als ik terug kijk de afgelopen 25 jaar mag ik niet Nintendo vergelijken met de anderen ? Mijn Hemel .....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@Bomberman71: Tussen de N64 en Gamecube era was ik erg groot Nintendo fan en was Nintendo mijn hoofd console.

Dat ik (en tevens ook vrienden van mij) na die tijd Nintendo alleen als extra console hadden kwam bij ons geeneens door mindere specs en/of een gebrek aan de grote 3rd patry sellers: CoD, GTA, FIFA.

Het kwam bij ons (en ik vermoed ook bij een deel van de andere oud Nintendo fans) door de opgedrongen motion controls aangevuld met een dure balance board waar vervolgens door Nintendo nauwelijks meer iets fatsoenlijks voor is uitgebracht.

Edit: Vertel even in Engeland en Brazilie dat de MD niet in de buurt kwam van de SNES. De MD had de eerste 2 jaar vrijspel in de 16-bit era omdat de 8-bit NES toen het alternatief was. MD is technisch ook op bepaalde vlakken beter (blast processing) geen framerate drops bij shmups en meer dan 2 vijanden tegelijk op scherm (wat bij de SNES vaak de limit is) bij beat 'em ups :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Dat wil niet zeggen dat buiten IT pro's de behoefte er helemaal niet is.
Het zegt echter wel dat die behoefte veel kleiner is dan welke vraag die er hier ook naar zal zijn zal impliceren.
Flauwekul, dit was slechts 1 van de redenen en niet eens een hele grote.
Net alsof er ook maar 1 Nintendo liefhebber rondliep die niet wist wat de WiiU was, kom nou.
We wisten allemaal dat het de opvolger was en we hadden in 2012 allemaal gewoon internet en toch hebben vele liefhebbers hem overgeslagen en dat had niks met de naam te maken.
Als je actief op zoek moet gaan naar zo'n console staat 'ie niet goed in de markt. Mijn zusje heeft geen idee wat de Wii U is ten opzichte van de Wii maar de Switch kent ze nu al. "De echte fan" waar je het nu al het hele topic lang over hebt zal vast geweten hebben wat de Wii U is maar die harde kern is slechts een héél klein deel van de afzetmarkt. Veruit het grootste deel van de mensen die een Nintendo-console koopt is veel meer casual dan dat en zoekt het nieuws dus niet actief op.
Je maakt overigens een fout door te denken dat het alleen maar om Call of duty en BF gaat, zo jammer ...
Het gaat om 3rd party games en naast die populaire titels zijn er heel veel andere titels die een hoop Nintendo fans ook graag zouden spelen zoals The witcher 3, The last of us, Watchdogs, Tomraider, Assasins creed, Uncharted, Journey, en ga zo maar door.
Ik zie niet hoe The Witcher 3 in een andere categorie valt dan CoD. Ja, het is een ander genre, maar het is tegelijkertijd niet het soort game dat de casual Nintendo-gamer zoekt. En hoe graag jij het blijkbaar ook anders ziet: Nintendo maakt hun spullen voor de grootst mogelijke markt, niet voor de hardcore-gamer omdat ze daar de markt moeten delen met meer succesvolle bedrijven.
Beakzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:52:
[...]

Eerst maar eens zien of de Switch weer dat "must have" gadgetgehalte krijgt. De gemiddelde consument ziet weer dezelfde manier van besturen met de tablet van de Wii U om het maar even heel simpel te zeggen.
De gemiddelde consument kent de Wii U niet of denkt dat de Wii U en de Wii hetzelfde apparaat zijn. Dus dat zal wel meevallen.
Sagat schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:55:
En de gemiddelde consument / ouder zal dan meer zien in een tablet omdat ze die vaker zullen gebruiken dan een game console...
Wij weten hoe we parental controls instellen op een tablet, de meeste ouders niet. Die zullen een gameconsole eerder als "veilig" zien, wat nog eens versterkt wordt door Nintendo's naam. De huidige generatie jonge ouders heeft vroeger zowat allemaal een Gameboy gehad. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 23-01-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:05:
@Bomberman71: Tussen de N64 en Gamecube era was ik erg groot Nintendo fan en was Nintendo mijn hoofd console.

Dat ik (en tevens ook vrienden van mij) na die tijd Nintendo alleen als extra console hadden kwam bij ons geeneens door mindere specs en/of een gebrek aan de grote 3rd patry sellers: CoD, GTA, FIFA.

Het kwam bij ons (en ik vermoed ook bij een deel van de andere oud Nintendo fans) door de opgedrongen motion controls aangevuld met een dure balance board waar vervolgens door Nintendo nauwelijks meer iets fatsoenlijks voor is uitgebracht.
Mee eens, zie ook mijn opmerking in bericht dat ik durf te zeggen dat de WiiU betere Nintendo games had als de Wii .... Maar daar hoor je nooit iemand over. Alles aan de WiiU was slecht als je de meesten moet geloven.
NMe schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Ik zie niet hoe The Witcher 3 in een andere categorie valt dan CoD. Ja, het is een ander genre, maar het is tegelijkertijd niet het soort game dat de casual Nintendo-gamer zoekt.
Nee, je hebt gelijk :z ..... Ondertussen waren er bijna tranen van vreugde toen hier bekend werd dat Skyrim naar de Switch zou komen ... Lijkt mij dat de Witcher 3 niet veel anders is en dat er zeker wel Nintendo gamers op dat genre zitten te wachten.
Het is niet allemaal Mario en Zelda wat de klok doet luiden.

[ Voor 25% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Sagat schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:55:
het is eerder al gezegd 'wij' hier op tweakers zijn wsl niet representatief voor de gemiddelde consument. Ik vind het dan ook moeilijk inschatten hoe de switch het gaat doen. Bij mij op de (it (8> ) afdeling had ik nog nooit iemand over de wii u gehoord, maar de switch maakte de tongen wel los. Vind het zeker interresant om te zien wat er gaat gebeuren.

Denk alleen dat voor de gemiddelde consument nintendo nog steeds gelijk staat aan 'kiddy', en dat ouders dus zullen kijken of het iets is voor de kids. En gaat het wsl niet om utp poorten, of concurentie met ps4 of xb1.

Kan nintendo leven op de uitzonderingen zoals tweakers en/of nintendo fanaten..........als met amibo's meegeteld zelfs de wii u een commercieel succes genoemd kan/mag worden, dan ja........dan zal het vast goedkomen op dat vlak.

Of 'wij' het daarmee dag nog steeds als een succes beschouwen daar twijfel ik over.
Precies en ik daarom benoem ik ook juist de andere kant van het verhaal. Ja de Switch zal waarschijnlijk genoeg bieden voor mij en elke andere Nintendo liefhebber, maar daarmee heeft Nintendo nog geen succes. De "vaste Nintendo kern" is ook flink kleiner geworden in de laatste jaren. Genoeg oude Nintendo fans om me heen die nu toch alleen de Playstation/PC in huis hebben sinds de N64/GC.

En die weten allemaal van de Wii en Wii U af, maar er was nooit genoeg om ze over de streep te trekken. Het publiek hier heeft in veel gevallen geen probleem met meerdere consoles naast elkaar zetten, maar in veel gezinnen is er maar ruimte voor 1 platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Mee eens, zie ook mijn opmerking in bericht dat ik durf te zeggen dat de WiiU betere Nintendo games had als de Wii .... Maar daar hoor je nooit iemand over. Alles aan de WiiU was slecht als je de meesten moet geloven.
WiiU ben ik eigenlijk teleurgesteld in: Geen single player story in Super Smash bros, Kirby niet speelbaar op tv omdat je constant naar je controller moet kijken. Geen leuke couch co-op multiplayer in Mariokart die zich met de oudere delen kan meten, Geen Echte 3D Mario game, Mario party 10 viel zwaar tegen en Starfox kwam met forced awkward controls.

Ondanks deze rits aan commentaar blijft de WiiU een leuk ding, Vooral Splatoon, Xenoblade X en Pikmin 3 heb ik me erg mee vermaakt.

De goede hoop die ik voor de Switch heb (Heb zelfs al geruchten gehoord dat je Arms zonder motion controls kunt spelen) is dat het omdat het een console en handheld in 1 is, moeilijk wordt om motion controls op te dringen.

Naar mijn verwachting zul je met Swich games indien je daar ook de behoefte aan hebt voor het allergrootste gedeelte motion controls kunnen omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Nee, je hebt gelijk :z ..... Ondertussen waren er bijna tranen van vreugde toen hier bekend werd dat Skyrim naar de Switch zou komen ...
Tranen van vreugde? Waar? Wijs eens aan? Volgens mij is toch echt vrijwel iedereen nogal onverschillig of zelfs sceptisch ten opzichte van Skyrim voor de Switch.
Lijkt mij dat de Witcher 3 niet veel anders is en dat er zeker wel Nintendo gamers op dat genre zitten te wachten.
Natuurlijk zijn die er. Het is alleen een véél kleiner deel van de markt dan jij denkt.
Het is niet allemaal Mario en Zelda wat de klok doet luiden.
Nee, de andere Nintendo-IP's zijn inderdaad óók belangrijk. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Ik zit er naarstig over te denken om een Switch te kopen. Voor mij zijn het juist de exclusives zoals de Zelda's, de Mario's et cetera om de console te kopen. In CoD en BF heb ik geen interesse, want daar heb ik immers een game PC voor. Ik zou er niet over willen denken om competitieve shooters zoals dat met een controller te gaan spelen dus voor mijn part hoeven ze die spellen echt niet op een Nintendo console te releasen.

Daarnaast kan ik het waarderen dat Nintendo een eigen weg inslaat met deze combinatie handheld/homeconsole in plaats van te wedijveren met Sony en Microsoft over de console met de meest gelikte graphics. Immers, ook daar is mijn PC de koning en geen enkele console zal die van de troon stoten - ook de PS4 Pro bij lange na niet.

Nee, Nintendo kiest een andere weg en doet elke keer zijn eigen dingetje. Ze slagen er helaas niet elke keer in (en de laatste paar keer misschien vaker mis dan raak) maar blijven wel geloven in hun eigen zaak. Dat ze iets anders kunnen doen dan alleen maar 'de beste/de grootste' te zijn en zo toch succes kunnen behalen. Dat kan ik waarderen.

Juist ómdat de Nintendo Switch 'iets anders' is dan de PS4 en XBOne denk ik er over na om hem te halen. Die andere twee interesseren mij totaal niet, omdat dat voor mij wat betreft titels gelijk staat aan een PC die minder krachtig is. Die PC heb ik al en waarom zou ik dan kiezen voor een controller, die ik minder fijn vind dan muis en keyboard?
NMe schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:22:
[...]

Tranen van vreugde? Waar? Wijs eens aan? Volgens mij is toch echt vrijwel iedereen nogal onverschillig of zelfs sceptisch ten opzichte van Skyrim voor de Switch.
Sluit ik mij bij aan. Skyrim op de Switch kan mij gestolen worden - dat is typisch een spel dat je op een krachtig platform wil spelen en daarom heb ik het reeds tweemaal uitgespeeld op de PC. Mosterd na de maaltijd wat mij betreft, alleen wat voor mensen die het toevallig nog voorbij zien komen en zodanig onder een steen hebben geleefd dat ze het nog niet hebben gespeeld.

[ Voor 32% gewijzigd door Foodie88 op 23-01-2017 13:29 ]

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Beakzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:15:
[...]

Precies en ik daarom benoem ik ook juist de andere console. Ja de Switch zal waarschijnlijk genoeg bieden voor mij en elke andere Nintendo liefhebber, maar daarmee heeft Nintendo nog geen succes. De "vaste Nintendo" kern is ook flink kleiner geworden in de laatste jaren. Genoeg oude Nintendo fans om me heen die nu toch alleen de PS4/PC in huis hebben sinds de N64/GC.

En die weten allemaal van de Wii en Wii U af, maar er was nooit genoeg om ze over de streep te trekken. Het publiek hier heeft in veel gevallen heen probleem met meerder consoles naast elkaar zetten, maar in veel gezinnen is er maar ruimte voor 1 platform.
Dit is dus ook mijn inziens het grote probleem, als Nintendo succesvol(ler) wil zijn dan moeten ze niet alleen de Nintendo fans aanspreken. Leuk dat 'nintendofans' (ik generaliseer nu expres even) niks geven om de CoD's, BF's, Witchers, Fallouts etc, maar als je het grote publiek wil trekken dan heb je die titels gewoon nodig. Met alleen Mario en Zelda zullen kinderen op de basis/middelbare school niet aan hun ouders vragen om de Switch, maar zullen ze vragen om de XB1/PS4. De meeste mensen kiezen voor 1 console en blijven daar vervolgens bij.

Om deze titels naar je console te trekken zijn 'krachtige' specs dus wel degelijk noodzakelijk (en een installbase). Als je kijkt naar de hele launch lineup dan zie ik letterlijk alleen maar Fifa! Voor de rest alleen maar niche games en opgewarmde oude games. Mario en Zelda, alhoewel het echt top franchises zijn, trekken gewoon niet het grote publiek. Die games worden als kiddie bestempeld.

Ik hoop dus echt van harte dat de grote 3rd party titels ook naar de switch komen zodat een zo groot mogelijk publiek voor nintendo kiest!

(Ps: Persoonlijk hoor ik in de categorie; PS4 voor de mainstream games, Nintendo voor de exclusives.)

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NMe schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:22:
[...]

De opmerkingen dateren denk ik van medio Oktober, november .. Best wel een warm onthaal en goed nieuws voor sommigen. Er waren idd mensen die zeiden dat het een goede maar wel inmiddels oude game is.

Bedoel ermee te zeggen dat ook Nintendo fans graag wat anders spelen en dit zijn echt toffe games, net zoals Tombraider, Uncharted, etc etc. Dat heeft niks met FPS te maken.
De term hardcore gamer is inmiddels ook achterhaald. Iemand die Marioworld in een record tempo speelt met alle secrets is in weze ook een hardcore gamer.

Die term slaat niet alleen op te dikke PC gamers die 19 uur per dag op de PC zitten te gamen met waterkoeling en een luier aan 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:04:
[...]

Ja dus ?

25 jaar geleden was de Snes de console ... Punt !
De megadrive deed ook mee maar kwam niet echt in de buurt.
Pas vanaf de PS ging er een concurent mee doen, de PC had toen nog niks in de melk te brokkelen qua gaming.
Pas vanaf 1998 begon PC op te rukken dankzij de dedicated GFx cards en soundblaster.
Pas vanaf medio 2002 kwam de Xbox erbij.
Daarna namen XB en PS de boel een beetje over en groeiden gestaag.

Als ik terug kijk de afgelopen 25 jaar mag ik niet Nintendo vergelijken met de anderen ? Mijn Hemel .....
En wanneer je de Wii vergelijkt met de Microsoft en Sony consoles? Groot succes, maar die leek helemaal niet op de xbox360 of ps3.
De Sony en Microsoft consoles zijn veel meer op PC's gaan lijken, zowel de games als de hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 18:33
Ik wil graag weer een console om local multiplayer (splitscreen) en fungames te doen met vrienden. Denken jullie dat de Switch dit gaat bieden, of gaat het een serieuzere console worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
voxxel schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Dit is dus ook mijn inziens het grote probleem, als Nintendo succesvol(ler) wil zijn dan moeten ze niet alleen de Nintendo fans aanspreken. Leuk dat 'nintendofans' (ik generaliseer nu expres even) niks geven om de CoD's, BF's, Witchers, Fallouts etc, maar als je het grote publiek wil trekken dan heb je die titels gewoon nodig. Met alleen Mario en Zelda zullen kinderen op de basis/middelbare school niet aan hun ouders vragen om de Switch, maar zullen ze vragen om de XB1/PS4. De meeste mensen kiezen voor 1 console en blijven daar vervolgens bij.

Om deze titels naar je console te trekken zijn 'krachtige' specs dus wel degelijk noodzakelijk (en een installbase). Als je kijkt naar de hele launch lineup dan zie ik letterlijk alleen maar Fifa! Voor de rest alleen maar niche games en opgewarmde oude games. Mario en Zelda, alhoewel het echt top franchises zijn, trekken gewoon niet het grote publiek. Die games worden als kiddie bestempeld.

Ik hoop dus echt van harte dat de grote 3rd party titels ook naar de switch komen zodat een zo groot mogelijk publiek voor nintendo kiest!

(Ps: Persoonlijk hoor ik in de categorie; PS4 voor de mainstream games, Nintendo voor de exclusives.)
Same here ... Heel mooi verwoord.
Abom schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:28:
[...]

En wanneer je de Wii vergelijkt met de Microsoft en Sony consoles? Groot succes, maar die leek helemaal niet op de xbox360 of ps3.
Echt, dit is al letterlijk 100x vermeld .... Gaan we weer.
De Wii is enkelt en alleen een succes door de innovatie van het motion gebeuren. Het was echt revolutionair en een mega hype.
Stonden in scholen, bejaardencentra, thuis, overal.
Zoals reeds eerder vermeld zijn de meesten nooit verder gekomen dan Wiisports en Wiifit.
Daar heeft de Wii zijn succes aan te danken, heeft niks met specs of wat dan ook te maken.
De specs waren mischien wel de minste ooit ten tijden van een release.

Puur de gimmick factor.

[ Voor 21% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Laatst online: 05-08 22:13
Piet_Piraat7 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:30:
Ik wil graag weer een console om local multiplayer (splitscreen) en fungames te doen met vrienden. Denken jullie dat de Switch dit gaat bieden, of gaat het een serieuzere console worden?
Dan moet je dat 1-2-Switch maar eens checken. Weet niet of het wat voor je is, maar dat zou je wel zo kunnen omschrijven. Ik vind alleen de prijs belachelijk hoog.

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
Absoluut! Dit is juist een van de grote unique selling points van het apparaat!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben niet zo van de voorspellingen maar ik neem wel aan dat dat het soort ervaring is waar Nintendo op mikt, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:42
Dit is precies wat de switch gaat aanbieden, natuurlijk blijf je ook games zoals zelda houden.
Maar de kracht van nintendo blijft nog altijd local coop (splitscreen) maar nu ook dat je wel tot en met 8 switches met elkaar kan laten verbinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beakzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:54:
[...]

Ondertussen aardig wat discussies over de Switch aangehoord (Podcasts en Youtube) en overal lijkt een beetje hetzelfde sfeertje te hangen. Goede hoop dat Nintendo weer op de goede weg zou komen met de Switch en nu zo goed als alle vertrouwen kwijt. Het is niet alsof de gemiddelde gamer Nintendo kwijt wil of zo.

Bijvoorbeeld :

[video]
Een keurige Rant met een hoop punten die bijna allemaal hier de revue gepasseerd zijn.
Opvallend ook hoeveel mensen het eens zijn in tegenstelling tot de Thumbs down.
Staat in schril contrast tot bijna 2 weken geleden toen de eerste Rants verschenen direvt na de reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Een keurige Rant met een hoop punten die bijna allemaal hier de revue gepasseerd zijn.
Staat in schril contrast tot bijna 2 weken geleden toen de eerste Rants verschenen direvt na de reveal.
Daarbij is deze vent echt een hardcore Nintendofan, dus niet zomaar kritiek dus!

Zonnepanelen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lanithro
Ik heb het al eerder vermeld. De Switch is iets wat ik mis in een console. Ik wilde graag een PS4, maar doordat ik thuis de televisie deel met twee kinderen en een vrouw is mijn persoonlijke schermtijd voor gamen nihil. Nu kan ik lekker de Switch uit zijn dock halen en door gamen terwijl mijn vrouw en/of kinderen lekker de televisie kunnen gebruiken. Als de PS4 dit had gehad stond dat apparaat allang in mijn woonkamer. Ook lekker om mee te nemen op vakantie als je s'avonds in je hotelkamer zit en geen zin hebt in het Spaanse nieuws.
Het is Love it or Hate it. In mijn geval is het een hele dikke Love. Alles klopt voor mij met deze console. Split screen Multiplayer, Handheld gaming. En ja grafisch is het misschien wat minder, maar dat maakt mijn geen reet. Gameplay voor Graphics en als er één bedrijf dat goed voor elkaar heeft is het wel Ninty.

Nintendo is de enige die durft te innoveren. De andere consoles en met name PS4 hebben alles over genomen van Nintendo.
de N64 had een Thumbstick, Playstation kreeg een Thumbstick. Wii had Motion Controls Sony kwam later met Move.
Ik denk dat de Third Party support wel komt. Misschien geen Battlefield 1 of CoD. Maar daar zit ik niet op te wachten. Zolang er maar een paar goed (J)RPG's en leuke platformers op komen is het voor mij al een succes.
Het feit dat de twee miljoen consoles die beschikbaar zijn bij launch al zo goed als zijn uitverkocht doet mij hoop hebben voor de toekomst. Ik hoorde zelfs dat in Japan de eerste drie batches al zijn uitverkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

BlackMage schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Ik begrijp niet goed waarom ze dit doen. De handheld-lijn van Nintendo is geweldig, daar hoeven ze zich echt niet voor te schamen. En al helemaal niet voor de Switch als handheld, dat ding maakt direct 3 stappen vooruit tov de 3DS.
Je wilt niet iedereen, die net een 3DS heeft aangeschaft, voor het hoofd stoten door het ding obsolete te maken door de komst van de Switch. De 3DS heeft met system seller Pokemon Sun & Moon een enorme goeie verkoop gekend eind vorig jaar.

Voorlopig is de Switch voor Nintendo de vervanger van de Wii U, maar wees maar zeker dat het ook de vervanger van hun 3DS zal zijn. Maar gezien het succes van de 3DS zit er wel nog wat rek in. Ik zie dan ook nog een tijdje de Switch als premium handheld en de 3DS als budget handheld. De GameBoy heeft het ook nog redelijk lang getrokken naast de DS, maar uiteindelijk is die dan toch van het toneel verdwenen zonder een nieuwe versie van de GameBoy. Zo zie ik het de 3DS ook vergaan. De Switch is ook gewoon zijn opvolger, maar Nintendo wil dit nu nog niet zeggen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de wii en nintendo ds focuste Nintendo zich ook niet op de 'die-hard' Nintendo fans en dat was een groot succes. Met de wii u focuste Nintendo op allebei de doelgroepen, dat was geen succes op dat de 'casual' gamers geen behoefte aan de wii u hadden, voor de 'die-hards' zat er nog steeds een gimmick controller aan vast, weinig power en de wii branche zat er nog aan vast.

Gezien de aangekondigde games van de switch lijkt Nintendo zich weer op beide doelgroepen te richten. De 'casual' markt heeft denk ik niet meer massaal interrese in een nieuw Nintendo product en Nintendo heeft de 'hardcore' gamer alleen overtuigd met mario en zelda, de rest is allemaal niche en Japans georiënteerd. Op pokemon na biet de switch ook niet meer aan dan de wii u voor de westerse markt. Ben benieuwd of ouders dan ook eerder een switch gaan halen voor hun kinderen ipv een ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
[...]

Hij is zoals al gezegd inderdaad een Nintendo fan die even de tijd heeft genomen. Veel directe reacties waren niet volledig of overtrokken. Waarschijnlijk door de emoties die de conferentie heeft losgemaakt. Heb gemerkt dat veel mensen (ook de (moderne)pers) het Nintendo echt wel gunnen en oprecht balen van hoe het er nu voor lijkt te staan. Nu maar hopen dat Nintendo ons allemaal verrast en een mega succes krijgt met deze console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFlexos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-08 20:09
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:25:
[...]

De term hardcore gamer is inmiddels ook achterhaald. Iemand die Marioworld in een record tempo speelt met alle secrets is in weze ook een hardcore gamer.

Die term slaat niet alleen op te dikke PC gamers die 19 uur per dag op de PC zitten te gamen met waterkoeling en een luier aan 8)
Nou is de kans wel groot dat iemand die Marioworld in een record tempo speeld met alle secrets iemand is die 19 uur per dag gamed met een luier aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:08:
Ik heb het al eerder vermeld. De Switch is iets wat ik mis in een console. Ik wilde graag een PS4, maar doordat ik thuis de televisie deel met twee kinderen en een vrouw is mijn persoonlijke schermtijd voor gamen nihil. Nu kan ik lekker de Switch uit zijn dock halen en door gamen terwijl mijn vrouw en/of kinderen lekker de televisie kunnen gebruiken. Als de PS4 dit had gehad stond dat apparaat allang in mijn woonkamer. Ook lekker om mee te nemen op vakantie als je s'avonds in je hotelkamer zit en geen zin hebt in het Spaanse nieuws.
Het is Love it or Hate it. In mijn geval is het een hele dikke Love. Alles klopt voor mij met deze console. Split screen Multiplayer, Handheld gaming. En ja grafisch is het misschien wat minder, maar dat maakt mijn geen reet. Gameplay voor Graphics en als er één bedrijf dat goed voor elkaar heeft is het wel Ninty.

Nintendo is de enige die durft te innoveren. De andere consoles en met name PS4 hebben alles over genomen van Nintendo.
de N64 had een Thumbstick, Playstation kreeg een Thumbstick. Wii had Motion Controls Sony kwam later met Move.
Ik denk dat de Third Party support wel komt. Misschien geen Battlefield 1 of CoD. Maar daar zit ik niet op te wachten. Zolang er maar een paar goed (J)RPG's en leuke platformers op komen is het voor mij al een succes.
Het feit dat de twee miljoen consoles die beschikbaar zijn bij launch al zo goed als zijn uitverkocht doet mij hoop hebben voor de toekomst. Ik hoorde zelfs dat in Japan de eerste drie batches al zijn uitverkocht.
Niet dat het er toe doet maar je kunt al tijden PS4 gewoon spelen op een PC, MAC, tablet, etc.
Je speelt dan gewoon met je PS4 controller alleen je device, bijv. tablet wordt dan puur als scherm gebruikt.
Werkt ansich best snel en is voor de meesten games heel goed te doen. Voor serieus FPS zoals COD is de 100msec delay net wat te veel.
Dit kan overal zolang je maar op hetzelfde wifinetwerk zit.

YouTube: How to use PS4 Remote Play on PC and Mac

Deze remote play is in april 1 jaar actief op PS4.

[ Voor 3% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Helemaal mee eens. Ik heb zelf een PS4 staan hier ivm een New N3DS (en een PS3). Onlangs ben ik vader geworden, en ik besef me goed dat gametijd gaat veranderen. Het gemak van een game spelen op een handheld en verder gaan op een groot scherm (of andersom) is voor mij ideaal in deze nieuwe situatie. Daarnaast kijk ik nu al uit om te gamen samen met de kleine :). Op een of andere manier is er onlangs een switch (pun intended) omgegaan en zie ik steeds meer de charme in van Nintendo. Wat dat betreft is het wel grappig: Sony en MS streven ernaar een adulte doelgroep aan te spreken, maar hebben juist een spelersgroep die er jong is. Nintendo 'oogt' een jonge doelgroep aan te spreken, maar hebben voor zover ik zie juist een volwassen spelersgroep.
Het feit dat de twee miljoen consoles die beschikbaar zijn bij launch al zo goed als zijn uitverkocht doet mij hoop hebben voor de toekomst.
Twee titels: I Am Setsuna (ja, een port) en Project Octopath Traveler. Vooral die tweede geeft een geniale artstyle!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:21:
[...]

(Heb zelfs al geruchten gehoord dat je Arms zonder motion controls kunt spelen)

[...]
Dit is geen gerucht. ProJared heeft dat bevestigd in de Co-Optional Podcast van TotalBiscuit. Hij heeft het gespeeld in New York na de presentatie.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wahloh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:27:
[...]

Dit is geen gerucht. ProJared heeft dat bevestigd in de Co-Optional Podcast van TotalBiscuit. Hij heeft het gespeeld in New York na de presentatie.
Wat is hier het nut dan van ...
Lijkt mij hetzelfde als Wii Tennis te spelen maar dan met de pro controller zonder dus de zwaai bewegingen van de Wiimote.

Ik zal het dan wel weer negatief zien maar dit slaat toch nergens op ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz

De Wii U verkocht ook een record aantal in de eerste periode. Dat is heel normaal met een Nintendo product door de vaste kern fans en gadget lovers. Het gaat om de periode er na. Daarnaast werkt op de PS4 second screen ook goed dus je laptop met een controller had je ook al wat extra gametijd kunnen geven. of gewoon een HDMI kabel en een monitor natuurlijk :+

Maar ja eigenlijk breng je weer hetzelfde als de rest van de gamers die wel positief zijn met "zit ik niet op te wachten". Je blijft namelijk afhankelijk van een grotere groep om deze console een succes te maken. Dat Ubi met een 3 jaar? oude game aan komt zetten en EA helemaal daarheen komt om enkel Fifa aan te kondigen laten zien dat de 3rd party's afwachten wat het succes wordt. Gaat de verkoop lekker dan komen ze wel, maar aangezien de Switch hardwarematig weer de zwakste van het stel is en geen X86 platform heeft zal een poort meer geld en moeite kosten dan tussen de PC/XBOX1/PS4.

Maar ik snap dat het in jouw situatie een goede aankoop zal zijn en dat moet je ook zeker niet laten, maar dat maakt het geheel nog geen succes.
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:34:
[...]

Veel van z'n punten zijn ook enigzins gebaseerd op geruchten/onbekende factoren, zoals dat gelul over dat het Fifa van de Xbox360 zou zijn. Wellicht is dat waar, maar ga dat soort geruchten niet in een video die feiten zou moeten neerzetten lopen verkondigen. Bepaalde dingen zet hij inderdaad wel strak neer. Ik zou zeggen, food for thought, maar nemen met een aantal korrels zout. Kritisch naar dingen kijken telt ook voor video's die kritisch naar dingen kijken ;)
Logisch dat je niet alles als waarheid aan moet nemen, maar deze jongens gaan al zo lang mee dat veel dingen voor ons nog geruchten zijn terwijl zij al meer weten, maar het nog niet als feit mogen brengen. Net als het gerucht dat Mother 3 er aan komt voor de Switch...degene die dat heeft gezegd gaat echt niet zijn reputatie op het spel zetten om iets wat hij niet zo goed als zeker weet. En anders gaat hij snel genoeg onderuit.

[ Voor 15% gewijzigd door Beakzz op 23-01-2017 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Thumbs up op een YouTube video zegt natuurlijk niets, net als op muziekvideo's. De mensen die er subscribed zijn, zijn al fan van deze gebruiker, en heeft YouTube een hele grote achterban die simpelweg zal upvoten als het tegen iets is wat zij ook niet leuk vinden. Hoeveel populaire contentmakers zijn er die uberhaupt meer downvotes krijgen ipv upvotes?

Veel van z'n punten zijn ook enigzins gebaseerd op geruchten/onbekende factoren, zoals dat gelul over dat het Fifa van de Xbox360 zou zijn. Wellicht is dat waar, maar ga dat soort geruchten niet in een video die feiten zou moeten neerzetten lopen verkondigen. Bepaalde dingen zet hij inderdaad wel strak neer. Ik zou zeggen, food for thought, maar nemen met een aantal korrels zout. Kritisch naar dingen kijken telt ook voor video's die kritisch naar dingen kijken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 14:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Dit argument ben ik kotsbeu, want dit is gewoon fout.
Console generaties:
- 3e generatie: NES vs Master System. Vergelijkbare specs. Master System was grafisch iets krachtiger, NES was het geluid beter. NES best verkochte console van die generatie.
- 4e generatie: SNES vs Mega Drive. SNES was buiten de CPU veel krachtiger dan de Mega Drive. Iets wat Sega krampachtig heeft proberen op te lossen met klunky add-ons zoals Sega CD die nooit hebben aangeslagen. SNES best verkochte console van die generatie.
- 5e generatie: Playstation vs Nintendo 64 vs Sega Saturn vs 3DO. Nintendo 64 was absoluut technisch de sterkste console op de markt. Wel niet gewonnen, Playstation heeft die generatie binnengehaald als best verkochte console. Nintendo heeft hier met de beste specs het afgelegd tegen technisch inferieure consoles (teken aan de wand?)
- 6e generatie: Playstation 2 vs Xbox vs GameCube. Xbox is wel de krachtigste console van deze generatie, maar de GameCube moest toch niet veel onderdoen. Zwakste (technisch gezien) console is absoluut de Playstation 2, maar die wint toch ook deze generatie van best verkochte console.
- 7e generatie: Playstation 3 vs Xbox360 vs Wii. De Wii is gewoon de GameCube met extra motion controls. Technisch de zwakste console van de drie, maar wel deze generatie gewonnen als best verkochte console.
- 8e generatie: huidige generatie...

Het is dus maar sinds de Wii dat Nintendo de strategie toepast om technisch inferieure consoles in de markt te zetten. Dus gelieve dat argument niet meer te gebruiken, want het is gewoon fout. Ze gebruiken deze strategie sinds de Wii, daarvoor had Nintendo altijd technisch de beste of één van de betere consoles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:31:
[...]

Lijkt mij hetzelfde als Wii Tennis te spelen maar dan met de pro controller zonder dus de zwaai bewegingen van de Wiimote.

Dat is om de mensen die roepen dat motion-control een gimmick is de mond te snoeren want het is optioneel. Zo gek is dat niet.

Ik speel overigens Mario Tennis ook gewoon met een Pro Controller. Heb geen zin om met mijn armen te gaan staan zwaaien.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

DarthDavy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:36:
[...]

Console generaties:
- 3e generatie: NES vs Master System. Vergelijkbare specs. Master System was grafisch iets krachtiger, NES was het geluid beter. NES best verkochte console van die generatie.
- 4e generatie: SNES vs Mega Drive. SNES was buiten de CPU veel krachtiger dan de Mega Drive. Iets wat Sega krampachtig heeft proberen op te lossen met klunky add-ons zoals Sega CD die nooit hebben aangeslagen. SNES best verkochte console van die generatie.
- 5e generatie: Playstation vs Nintendo 64 vs Sega Saturn vs 3DO. Nintendo 64 was absoluut technisch de sterkste console op de markt. Wel niet gewonnen, Playstation heeft die generatie binnengehaald als best verkochte console. Nintendo heeft hier met de beste specs het afgelegd tegen technisch inferieure consoles (teken aan de wand?)
- 6e generatie: Playstation 2 vs Xbox vs GameCube. Xbox is wel de krachtigste console van deze generatie, maar de GameCube moest toch niet veel onderdoen. Zwakste (technisch gezien) console is absoluut de Playstation 2, maar die wint toch ook deze generatie van best verkochte console.
- 7e generatie: Playstation 3 vs Xbox360 vs Wii. De Wii is gewoon de GameCube met extra motion controls. Technisch de zwakste console van de drie, maar wel deze generatie gewonnen als best verkochte console.

Het is dus maar sinds de Wii dat Nintendo de strategie toepast om technisch inferieure consoles in de markt te zetten. Dus gelieve dat argument niet meer te gebruiken, want het is gewoon fout. Ze gebruiken deze strategie sinds de Wii, daarvoor had Nintendo altijd technisch de beste of één van de betere consoles.
Ik zeg niet dat Nintendo geen krachtige consoles heeft neergezet (now you're playing with power ;) )Ik zeg dat de power van Nintendo niet in de kracht van de console zit! Dit zijn twee werelden van verschil. Nintendo heeft een eigen 'vibe', die menig speler aantrekt en ook in de games is terug te vinden.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:34:
[...]

Thumbs up op een YouTube video zegt natuurlijk niets, net als op muziekvideo's. De mensen die er subscribed zijn, zijn al fan van deze gebruiker, en heeft YouTube een hele grote achterban die simpelweg zal upvoten als het tegen iets is wat zij ook niet leuk vinden. Hoeveel populaire contentmakers zijn er die uberhaupt meer downvotes krijgen ipv upvotes?

Veel van z'n punten zijn ook enigzins gebaseerd op geruchten/onbekende factoren, maar bepaalde dingen zet hij inderdaad wel strak neer. Ik zou zeggen, leuk, maar nemen met een aantal korrels zout. Kritisch naar dingen kijken telt ook voor video's die kritisch naar dingen kijken ;)
Wat mij opviel is dat Rants na de reveal meer down kregen dan up. en dan een veelvoud.
Nu zie je het omgekeerde.

Natuurlijk moet iedereen het doen met wat men weet maar dingen die Nintendo niet revealed zeggen soms ook wat.
Als het baanbrekend was dan werd het wel verteld, immers men is er niet bij gebaat om goed nieuws geheim te houden.

Ik zie geen enkel punt wat hij bespreekt dat ver gezocht of onzin is.

Ook leuk, kijk eens naar de recente video´s van dat kanaal. Zie je wat games die gaan komen.
Zelda hebben we inmiddels al genoeg van gezien maar je ziet ook SF2 ultra en dat dubbele Tetris gedoe.
Tja, als je daarmee moet komen in 2017 dan is de 3rd party idd minimaal. Echt Snes niveau, sorry.

Zelfs ik als Bomberman fan vind die Bomberman R tot nu toe erg tegenvallen en niet veel anders als op mijn 3DS. Mischien was dit een mager level maar hoop dat het toch echt wel wat meer is als dit.
Wahloh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:36:
[...]

Dat is om de mensen die roepen dat motion-control een gimmick is de mond te snoeren want het is optioneel. Zo gek is dat niet.

Ik speel overigens Mario Tennis ook gewoon met een Pro Controller. Heb geen zin om met mijn armen te gaan staan zwaaien.
Sure, ARMS was niet alleen voor Motion bedoeld .........
Ja, dat is wel gaaf ... Een game spelen die voor motion bedoeld was op een alternatieve manier omdat het kan en om een punt te maken.
Thrace Grumble schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:42:
[...]
Ik zeg niet dat Nintendo geen krachtige consoles heeft neergezet (now you're playing with power ;) )Ik zeg dat de power van Nintendo niet in de kracht van de console zit! Dit zijn twee werelden van verschil. Nintendo heeft een eigen 'vibe', die menig speler aantrekt en ook in de games is terug te vinden.
Klopt maar het oog wil wat !
Als jouw beredenering 100% klopt dan had iedere Nintendo liefhebber een WiiU en dat is echt niet zo.
Daar zitten echte Gems op maar daar hoor je de ´echte´ fans nooit over.

[ Voor 26% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
:D
Vervang consolenamen door de huidige generatie:
Bomberman71 schreef op zondag 10 november 2013 @ 12:25:
Ik twijfelde nog maar neig nu nog ff de kat uit de boom te kijken.
Alhoewel de Zelda bundel met de BartSmit aktie erg aantrekkelijk is ben ik bang dat er voor de echte Wii U zelda game, over pak hem beet een jaar, een echte nieuwe bunbel komt met ook verbeterde hardware.
Met de release van de PS4 en XB1 zullen ze wel iets moeten doen om te blijven verkopen en verwacht ik een geupdate WiiU met een betere Gamepad accu, meer intern geheugen (wat is nu 32Gb ?) en meer van dat soort fratsen.

Op dit moment zie ik me nog niet COD spelen met een PS3 en X360 erbij (hebben gewoon ideale controllers voor dat soort games) en zal ik me wellicht moeten beperken tot Zelda en 2 a 3 andere toppers.

Maar als nintendo liefhebber van het tweede uur (Snes, N64, GC, Wii, diverse GB's) lonkt de Windwaker HD wel enorm naar me ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Beakzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:34:
[...]

De Wii U verkocht ook een record aantal in de eerste periode. Dat is heel normaal met een Nintendo product door de vaste kern fans en gadget lovers. Het gaat om de periode er na. Daarnaast werkt op de PS4 second screen ook goed dus je laptop met een controller had je ook al wat extra gametijd kunnen geven. of gewoon een HDMI kabel en een monitor natuurlijk :+

Maar ja eigenlijk breng je weer hetzelfde als de rest van de gamers die wel positief zijn met "zit ik niet op te wachten". Je blijft namelijk afhankelijk van een grotere groep om deze console een succes te maken. Dat Ubi met een 3 jaar? oude game aan komt zetten en EA helemaal daarheen komt om enkel Fifa aan te kondigen laten zien dat de 3rd party's afwachten wat het succes wordt. Gaat de verkoop lekker dan komen ze wel, maar aangezien de Switch hardwarematig weer de zwakste van het stel is en geen X86 platform heeft zal een poort meer geld en moeite kosten dan tussen de PC/XBOX1/PS4.

Maar ik snap dat het in jouw situatie een goede aankoop zal zijn en dat moet je ook zeker niet laten, maar dat maakt het geheel nog geen succes.
Ja second screen is inderdaad een optie, maar toentertijd had ik geen laptop en mijn PC staat boven en dat is nogal ongezellig. Het komt er op neer dat als je het wil gebruiken dat second screen je extra hardware moet kopen/hebben mocht je die niet hebben. En elke keer de PS onder de arm nemen en ergens anders aansluiten is imho geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:43:
[...]Zie je wat games die gaan komen.
Zelda hebben we inmiddels al genoeg van gezien maar je ziet ook SF2 ultra en dat dubbele Tetris gedoe.
Tja, als je daarmee moet komen in 2017 dan is de 3rd party idd minimaal. Echt Snes niveau, sorry.

Zelfs ik als Bomberman fan vind die Bomberman R tot nu toe erg tegenvallen en niet veel anders als op mijn 3DS. Mischien was dit een mager level maar hoop dat het toch echt wel wat meer is als dit.
[...]
Ja, dat is wel gaaf ... Een game spelen die voor motion bedoeld was op een alternatieve manier omdat het kan en om een punt te maken.
Ik ben het helemaal met je eens, de aangekondigde games zijn echt belabberd. Het is een beetje arrogant van Nintendo dat ze denken dat Zelda hun nieuwe console een succes gaat maken (voor mij geldt dat wel). Toch heb ik goede hoop voor de switch, met name omdat het een hybride apparaat is. 3rd parties maken nu games voor zowel een home-console als een handheld en ik denk dat dat aantrekkelijk is voor die 3rd parties.

[ Voor 47% gewijzigd door Abom op 23-01-2017 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen enkel punt wat hij bespreekt dat ver gezocht of onzin is.
Een opmerking dat er geruchten zouden zijn dat enkel de versie Fifa van de Xbox360 naar de Switch geport word, en dan nog zo'n kutopmerking erachteraan "good luck with that." Je moet of een rant doen gebaseerd op feiten, of een smartass video waar je de lolbroek uit wil hangen over geruchten, niet een beetje van beide. Dat komt je geloofwaardigheid bij mij niet ten goede. Zo kan ik natuurlijk niet scheiden wat hij baseert op feiten of niet.

Ook stelt hij dat je EA Games en Activision in je hoek moet hebben voor een succesvolle console. Terwijl ik me niet kan herinneren dat er memorable EA-titles op de Wii waren. Paar van die gare sportspelletjes misschien? Activision is volgens mij 90% Call of Doodie en film-gerelateerde zooi. Volgens mij red de 3DS het momenteel ook zonder deze twee DLC-uitmelk-bedrijven.

Dus hij verkondigt wel degelijk onzin die hij niet kan staven met feiten.

Also, achievements? Who gives a shit. Dat is helemaal niet functioneel of nodig. Wellicht voor mensen die een ego zo groot hebben dat ze dat showen naar vrienden ofzo? Veel achievements in games zijn dingen die je helemaal specifiek moet gaan doen of voor moet grinden. Niet eens "rewards" (je krijgt immers niets) voor legitieme activiteiten snel/goed doen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:37
[...]

Het hele idee van het apparaat is dat je ook gewoon kan spelen als je onderweg bent. Zie jij je al in een trein of vliegtuig in de rondte zwaaien? Lijkt mij niet dat dat gewaardeerd wordt. Dat er een optie is om het zonder motion control te gebruiken, vind ik juist sterk. Er is niemand die je dwingt de motion controls niet te gebruiken he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Tot zover is iedereen die ik erover gezien heb op YouTube na ermee gespeeld te hebben er positief over, ook zonder motion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

[...]

Misschien - hopelijk - heeft ARMS wat meer diepgang dan Wii Tennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:54:
:D
Vervang consolenamen door de huidige generatie:

[...]
Dan klopt het toch ook ..
Destijds kat uit de boom, doe dat nu weer. Nooit anders beweerd.
jbdeiman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Het hele idee van het apparaat is dat je ook gewoon kan spelen als je onderweg bent. Zie jij je al in een trein of vliegtuig in de rondte zwaaien? Lijkt mij niet dat dat gewaardeerd wordt. Dat er een optie is om het zonder motion control te gebruiken, vind ik juist sterk. Er is niemand die je dwingt de motion controls niet te gebruiken he. ;)
Als je onderweg bent worden veel van die motion games gewoon niet gespeeld, klaar.
Laten we aub realistisch doen en niet net doen alsof we controllers in de trein delen in de spits of door coupe doorstruinen opzoek naar andere Switch owners.

Dat je het kan spelen zonder zal best, maar we weten allemaal hoe dat gaat. Na 10 minuten is de lol er op die manier af. Die games zijn alleen echt leuk met motion, dat lag er tijdens de reveal ook ERG dik bovenop hoor.

Ik zie achter in de auto de kids wel Bomberman of die tetris spelen enzo ... Er zijn zat van dat soort games die dat goed doen.

[ Voor 76% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Double post. Sorry

[ Voor 96% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Een opmerking dat er geruchten zouden zijn dat enkel de versie Fifa van de Xbox360 naar de Switch geport word, en dan nog zo'n kutopmerking erachteraan "good luck with that." Je moet of een rant doen gebaseerd op feiten, of een smartass video waar je de lolbroek uit wil hangen over geruchten, niet een beetje van beide. Dat komt je geloofwaardigheid bij mij niet ten goede. Zo kan ik natuurlijk niet scheiden wat hij baseert op feiten of niet.

Ook stelt hij dat je EA Games en Activision in je hoek moet hebben voor een succesvolle console. Terwijl ik me niet kan herinneren dat er memorable EA-titles op de Wii waren. Paar van die gare sportspelletjes misschien? Activision is volgens mij 90% Call of Doodie en film-gerelateerde zooi. Volgens mij red de 3DS het momenteel ook zonder deze twee DLC-uitmelk-bedrijven.

Also, achievements? Who gives a shit. Dat is helemaal niet functioneel of nodig. Wellicht voor mensen die een ego zo klein hebben dat ze dat showen naar vrienden ofzo? Veel achievements in games zijn dingen die je helemaal specifiek moet gaan doen of voor moet grinden. Niet eens "rewards" (je krijgt immers niets) voor legitieme activiteiten snel/goed doen.
Zoals ik al zei ...geruchten zijn vaak al feiten voor mensen die wat dichter bij de bron zitten. En zo raar is het niet als we naar de specs kijken en aangezien de PS3 en Xbox360 versies al lang geen noemenswaardige updates hebben gekregen is dat "good luck" waarschijnlijk nog nodig ook.

De Wii kwam inderdaad een eind op eigen kracht, maar ik zie echt niet in wat de Switch voor revolutionairs tegenover het succes van de Wii kan zetten. 12 Switch of Arms zie ik in ieder geval niet dezelfde positieve reacties krijgen als Wii Sport toen kreeg, maar het waren ook korte speelsessie dus wie weet. En tja geen bundel vooralsnog.

En archievements? Hele groepen mensen geven daar (helaas) wel om. En zoals hij zegt geef je die groep ook weer een goede reden om de games op een ander platform te spelen. Zelf heb ik een grafhekel aan trophy's en archievements, maar voor veel gamers is het een motivatie om langer te spelen. Op Steam worden er zelfs games voor gemaakt en alleen gekocht voor de archievements dus vooral niet onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Also, achievements? Who gives a shit. Dat is helemaal niet functioneel of nodig. Wellicht voor mensen die een ego zo klein hebben dat ze dat showen naar vrienden ofzo? Veel achievements in games zijn dingen die je helemaal specifiek moet gaan doen of voor moet grinden. Niet eens "rewards" (je krijgt immers niets) voor legitieme activiteiten snel/goed doen.
Je overdrijft enorm.
Goodluck with that ? Denk een valide punt en als jij denkt dat jij een daadwerkelijke 2017 Fifa gaat krijgen dan zit je fout. Je mag dit bookmarken voor later, dan kunnen we het er nog wel over hebben tegen die tijd.

EA is idd COD heavy maar ook andere populaire titels komen van hun zoals de Skylanders series, die hele guitar hero, Dj Hero, etc ..
Sure, sommige zijn allang over hun hoogte punt heen en de focus ligt idd bij FPS.

Achievements boeit jou mischien niet maar heel veel mensen wel. Wat is er in hemelsnaam nou slecht aan achievements ? Het verhoogt op zijn minst de replay value van een game en voegt in mijn ogen echt wel wat toe aan mijn game plezier.
Ik zie het als losse competitieve elementen in een game die je dan soms bewust en soms onbewust haalt.
Ik heb er altijd wel plezier aan gehad op Xbox terwijl ik merk op PS4 dat de trophies me niet dat gevoel geven en ook minder goed geimplementeerd zijn.
Als het je niet boeit doe je er gewoon niks mee, en je kunt er voor kiezen de achievements niet te laten displayen.
Kortom, wat is het probleem ?

Beetje kort door de bocht over mensen hun ego en weet ik wat, jammer dat het zo moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59
DarthDavy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:09:
[...]

Je wilt niet iedereen, die net een 3DS heeft aangeschaft, voor het hoofd stoten door het ding obsolete te maken door de komst van de Switch. De 3DS heeft met system seller Pokemon Sun & Moon een enorme goeie verkoop gekend eind vorig jaar.

Voorlopig is de Switch voor Nintendo de vervanger van de Wii U, maar wees maar zeker dat het ook de vervanger van hun 3DS zal zijn. Maar gezien het succes van de 3DS zit er wel nog wat rek in. Ik zie dan ook nog een tijdje de Switch als premium handheld en de 3DS als budget handheld. De GameBoy heeft het ook nog redelijk lang getrokken naast de DS, maar uiteindelijk is die dan toch van het toneel verdwenen zonder een nieuwe versie van de GameBoy. Zo zie ik het de 3DS ook vergaan. De Switch is ook gewoon zijn opvolger, maar Nintendo wil dit nu nog niet zeggen.
Toch vraag ik me af....af de switch een op een de ds kan gaan vervangen. een ds is kleiner, minder mogelijk losse onderdelen. En vast nog wat andere zaken die ik vergeet

Ik ben nog niet zeker, of er over 2-4 niet een nog iets verbeterde ds uitkomt......new new ds, ds plus
ds pro 8)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik ga ook de kat uit de boom kijken. Ik was destijds heel wild over de WiiU, maar ik ben blij dat ik hem nooit gekocht heb. Jammer hoor, want ik vond het een fijne console, maar ik had er geen vertrouwen in dat hij goed ging verkopen en da's het dan ook geworden.

Ik ben nochtans klaar voor een nieuwe Nintendo console, want mijn kinderen komen op game leeftijd en ik wil toch wel met hun die magie van de Mario games beleven zoals ik die (vooral) beleefd heb met de NES en SNES.

Maar de switch is toch een serieuze investering. Absolute minimum benodigdheden voor 3 maart:
- Console: € 329,00
- Zelda: € 59,99
- Mario Kart 8 Deluxe: € 59,99
- Pro Controller: € 69,99
Da's € 518,97 om mee te starten. Da's al veel geld en eigenlijk moet er daar nog een extra paar Joy-Cons bij aan € 74,99 (om lokaal met 4 te kunnen spelen).

Ik kan deze investering niet rationaliseren. Zeker gezien de onzekerheid die rond deze console heerst. De Switch gaat - volgens mij - net zoals de Wii U te weinig third party support krijgen. Op zich is dat geen ramp zolang Nintendo voldoende first parties neerzet, maar gezien de WiiU is dat ook al geen zekerheid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
DarthDavy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:32:
Ik ga ook de kat uit de boom kijken. Ik was destijds heel wild over de WiiU, maar ik ben blij dat ik hem nooit gekocht heb. Jammer hoor, want ik vond het een fijne console, maar ik had er geen vertrouwen in dat hij goed ging verkopen en da's het dan ook geworden.

Ik ben nochtans klaar voor een nieuwe Nintendo console, want mijn kinderen komen op game leeftijd en ik wil toch wel met hun die magie van de Mario games beleven zoals ik die (vooral) beleefd heb met de NES en SNES.

Maar de switch is toch een serieuze investering. Absolute minimum benodigdheden voor 3 maart:
Da's € 518,97 om mee te starten. Da's al veel geld en eigenlijk moet er daar nog een extra paar Joy-Cons bij aan € 74,99 (om lokaal met 4 te kunnen spelen).

Ik kan deze investering niet rationaliseren. Zeker gezien de onzekerheid die rond deze console heerst. De Switch gaat - volgens mij - net zoals de Wii U te weinig third party support krijgen. Op zich is dat geen ramp zolang Nintendo voldoende first parties neerzet, maar gezien de WiiU is dat ook al geen zekerheid meer.
Ik zou eerst aankijken hoe de joy-cons met de bijgeleverde grip in de hand liggen voor ik 70 euro uit zou geven voor een pro.. zeker als je ook nog een 2e set joy-cons wilt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro

Je kan MK8 er af halen. Deze komt wat later uit. De accesoires komen bij mij toch later. Hooguit een Pro controller. De kinderen kunnen dan met de Joycons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Doe jezelf en de kids een plezier.
Koop 2e hands voor een prikkie een WiiU.
<knip> modden is niet legaal
MK8 is op de WiiU nagenoeg identiek.
Tegen de tijd dat je dat allemaal zat bent en ze aan de Switch toe zijn is er ook wat meer te beleven in dat veld en vind je veel betere deals.
Let op, over 3 maanden staan de eerste alweer op MP en dat zal zeker schelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grotman op 24-01-2017 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:36:
[...]

<knip>
Tegen de tijd dat je dat allemaal zat bent en ze aan de Switch toe zijn is er ook wat meer te beleven in dat veld en vind je veel betere deals.
Gast laat hem lekker. Het lijkt wel alsof je iedereen hier van de Switch af wil praten.

[ Voor 10% gewijzigd door Grotman op 24-01-2017 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

[...]
Je hebt de Wii U niet gekocht omdat je er geen vertrouwen in had dat ie goed ging verkopen. Hiermee zeg je dus dat als een console niet goed verkoopt dat jij er dan ook geen plezier mee kunt hebben. Ik snap deze mindset totaal niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Wahloh op 23-01-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Prulleman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Ik zou eerst aankijken hoe de joy-cons met de bijgeleverde grip in de hand liggen voor ik 70 euro uit zou geven voor een pro.. zeker als je ook nog een 2e set joy-cons wilt.
Dit ga ik ook doen. De pro controller vond ik bij de WiiU wel ideaal, maar ik weet nog niet of het 100% nodig gaat zijn voor de Switch.

Daarbij moet ik rekening houden met lichte RSI klachten die ik bij sommige controllers heb (zoals helaas nu de WiiU Pro Controller en de X360 controller). Maar de Switch Pro Controller lijkt meer op de DualShocks, en daar heb ik weer geen klachten mee.

Even afwachten iig...

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:36:
[...]

<knip>
MK8 is op de WiiU nagenoeg identiek.
Ho, wacht. Promoot je hier nu gemodde consoles? Lijkt me niet een echte al-jaren-fan houding.

[ Voor 9% gewijzigd door Grotman op 24-01-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:38:
[...]

Gast laat hem lekker. Het lijkt wel alsof je iedereen hier van de Switch af wil praten.
Nee niks, op een forum moet je ook gewoon informatie kunnen delen en dit is mijn advies.
Hij is een volwassen man en kan zelf doen met die info wat hem goed dunkt.

Houd eens op met dat zielige op de man spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:39:
[...]

Nee niks, op een forum moet je ook gewoon informatie kunnen delen en dit is mijn advies.
Hij is een volwassen man en kan zelf doen met die info wat hem goed dunkt.

Houd eens op met dat zielige op de man spelen.
Ik heb heb je nog geen één keer aangevallen, maar het begint nu gewoon op te vallen. Je probeerd de Switch op elk mogelijk punt af te kraken en mensen af te raden om dit apparaat te boycotten. Met dat soort acties gaan mensen inderdaad op de man spelen. Maar genoeg daar over. Heb geen zin in de zoveelste modbreak.

[ Voor 4% gewijzigd door Lanithro op 23-01-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
  • Laatst online: 05-09 10:18
DarthDavy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:36:
[...]

Console generaties:

In jouw lijstje valt me op dat de minst sterke console het qua populariteit toch vaak wint. Waarom zou je je daar dan blind op staren?

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Wahloh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:38:
[...]

Je hebt de Wii U niet gekocht omdat je er geen vertrouwen in had dat ie goed ging verkopen. Hiermee zeg je dus dat als een console niet goed verkoopt dat jij er dan ook geen plezier mee kunt hebben. Ik snap deze mindset totaal niet.

[...]

Ja het ding is duur, dat vind ik ook. Mario Kart 8 Deluxe is overigens niet beschikbaar bij launch.
Mario Kart 8 Deluxe is idd pas eind april beschikbaar. Ik dacht dat het een launch game was. Mijn fout!

Als een console niet goed verkoopt, dan krijgt hij te weinig ondersteuning. Weinig ondersteuning betekent inderdaad rechtstreeks invloed op mijn plezier, want bepaalde games die ik wil spelen komen dan niet naar die console. De WiiU heeft dit perfect bewezen, want er zijn echt te weinig must-have games voor die console uitgekomen:
- Super Mario 3D World
- Super Smash Bros
- Pikmin 3
- Mario Kart 8
Eventueel nog:
- Donkey Kong Tropical Freeze
- Legend of Zelda Wind Waker HD
- Super Mario Maker
- Bayonetta 2

Dan ben ik al heel breed aan het kijken, want ik word niet heel wild van Bayonetta 2, maar iedereen zegt dat ie goed is, dus ja, als er al zo weinig te krijgen is, dan koop je die game gewoon. Maar dan nog: 8 games op 4 jaar tijd, da's één game om de zes maanden. Da's gewoon veel te weinig om een dure investering in een console te maken.

Ik hoop dat de Switch slaagt en dat we er veel geweldige games op gaan zien. Dan spring ik wel later mee op de boot. :P
Prulleman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Wat ik van de hands-on van de journalisten die met de switch aan de slag zijn gegaan heb begrepen is dat een pro controller echt wel een must is als je de Switch ook met je TV wilt gebruiken en in de zetel wilt gamen.

[ Voor 14% gewijzigd door DarthDavy op 23-01-2017 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
NastyNickNL schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:51:
[...]

In jouw lijstje valt me op dat de minst sterke console het qua populariteit toch vaak wint. Waarom zou je je daar dan blind op staren?
Hij doelt er op dat goede specs niet altijd betekend dat een console goed verkoopt. Met het beste voorbeeld van de Wii. Ondanks de slechte specs toch 100 miljoen(!) keer verkocht.
Je kan zeggen wat je wil, maar zowel de ps3 en de 360 werd met veel verlies verkocht en de Wii met dikke winst verkocht. Dus ook qua opbrengsten heeft Nintendo beter geboerd dan de MS en Sony.

[ Voor 35% gewijzigd door Lanithro op 23-01-2017 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Lanithro schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:53:
[...]

Hij doelt er op dat goede specs niet altijd betekend dat een console goed verkoopt. Met het beste voorbeeld van de Wii.
Nee, marketing is het aller belangrijkste. De rest doet er eigenlijk helemaal niets toe :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
armageddon_2k1 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:55:
[...]

Nee, marketing is het aller belangrijkste. De rest doet er eigenlijk helemaal niets toe :)
Ik kan me weinig herinneren van de Marketing van de Wii i.t.t. de PS3 en Xbox360, en toch heeft de Wii de andere twee overklast in verkoopantallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:17
Ik heb zojuist de Switch gepre-ordered. Ik heb sinds de SNES geen Nintendo console meer gehad (PS->PS2->360->XONE), maar ik kan niet wachten om weer spellen als Mario (Kart) en Donkey Kong etc te spelen! Helaas op veel van die spellen nog even wachten trouwens..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:51
Ach het is toch leuker om af en toe een nieuwe game te kopen, deze lekker een tijd te spelen en dan weer een nieuwe te kopen, dan dat je meteen 4 of meer games aanschaft en nergens goed de tijd voor neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
DarthDavy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:52:

[...]

Wat ik van de hands-on van de journalisten die met de switch aan de slag zijn gegaan heb begrepen is dat een pro controller echt wel een must is als je de Switch ook met je TV wilt gebruiken en in de zetel wilt gamen.
Voor 70 euro, die je ook een week later kan uitgeven (en als ie uitverkocht is misschien een maand later) zou ik het toch echt even aankijken. Ik geloof gelijk dat de pro controller ergnomischer is, maar om er blind 70 euro aan uit te geven, terwijl je beide niet in je handen hebt gehad... blijft persoonlijk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarthDavy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Mario Kart 8 Deluxe is idd pas eind april beschikbaar. Ik dacht dat het een launch game was. Mijn fout!

Als een console niet goed verkoopt, dan krijgt hij te weinig ondersteuning. Weinig ondersteuning betekent inderdaad rechtstreeks invloed op mijn plezier, want bepaalde games die ik wil spelen komen dan niet naar die console. De WiiU heeft dit perfect bewezen, want er zijn echt te weinig must-have games voor die console uitgekomen:
- Super Mario 3D World
- Super Smash Bros
- Pikmin 3
- Mario Kart 8
Eventueel nog:
- Donkey Kong Tropical Freeze
- Legend of Zelda Wind Waker HD
- Super Mario Maker
- Bayonetta 2

Dan ben ik al heel breed aan het kijken, want ik word niet heel wild van Bayonetta 2, maar iedereen zegt dat ie goed is, dus ja, als er al zo weinig te krijgen is, dan koop je die game gewoon. Maar dan nog: 8 games op 4 jaar tijd, da's één game om de zes maanden. Da's gewoon veel te weinig om een dure investering in een console te maken.

Ik hoop dat de Switch slaagt en dat we er veel geweldige games op gaan zien. Dan spring ik wel later mee op de boot. :P

[...]

Vergeet de volgende niet.

Lego City undercover
The wonderfull 101
Legend of Zelda Twilight princes HD

Al met al meer dan 10 best goeie titels. Niet gek voor een console die je 2e hands kan kopen voor een prikkie.
Eer je zoveel echt goede titels op de Switch hebt ben je zeker 2 jaar verder.
ArnoutV schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:05:
Ach het is toch leuker om af en toe een nieuwe game te kopen, deze lekker een tijd te spelen en dan weer een nieuwe te kopen, dan dat je meteen 4 of meer games aanschaft en nergens goed de tijd voor neemt...
Is wel waar ... Echter kinderen denken daar vaak anders over.

[ Voor 9% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Lanithro schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:53:
[...]

Hij doelt er op dat goede specs niet altijd goed is voor de populariteit van een console.
Dacht echt dat het anders was... Nintendo heeft keihard haar eigen glazen in gegooid vanaf de N64.

N64 - Geen diskdrive (die zou Sony maken, maar we weten inmiddels hoe dat afliep), dure cartridges met weinig opslag vs de concurrent. Wat gebeurde daar? third parties stapten over naar Sony en die was ontzettend coulant met die bedrijven.

Zelfde verhaal met de GC, een vaag mini dvd format waarop ook de third parties amper hun games op konden plaatsen en dus ook veel games niet naar de GC kwamen.

De Wii was inderdaad een marketing succes, maar... ach... tja... wat valt daar nog over te zeggen.
zijn de meningen ontzettend over verdeeld :+

Wii U.. complete and utter fail v.w.b. marketing alleen al.
Na de introductie er van snapte de pers het nog steeds niet helemaal.

Nu beweerd men dat Nintendo third parties vanaf het begin heeft betrokken bij de Switch.
Maar weer toch doet Nintendo zijn eigen ding en mikt hiermee wel een beetje op die verloren Wii gamers.

Ik snap alle reacties wel omtrent de specs en functionaliteit, maar vergelijk het eens niet met die dikke consoles maar kijk eens hoe ontzettend klein en krachtig dit apparaatje is. Dat vind ik persoonlijk het meest indrukwekkende aan de Switch.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:22:
[...]

Je overdrijft enorm.
Goodluck with that ?
Sorry, het was "have fun with that", maar dat is nagenoeg hetzelfde op dat toontje. Dus niks overdreven aan.

YouTube: Same Old Nintendo - Colin Was Right
07:55
Denk een valide punt en als jij denkt dat jij een daadwerkelijke 2017 Fifa gaat krijgen dan zit je fout. Je mag dit bookmarken voor later, dan kunnen we het er nog wel over hebben tegen die tijd.
Wat mij betreft komt het er helemaal niet. Met een beetje goede strategie maken ze een aparte versie van Fifa, of downgraden ze 2017 zodat dit wel speelt. Dat doen ze met PS4 naar Xbox ook, want die is ook een stuk zwakker. Ookal zou EA een oude versie porten, dit kun je dan niet op Nintendo schuiven en is dan ook geen goede kritiek op de console zelf.
Achievements boeit jou mischien niet maar heel veel mensen wel. Wat is er in hemelsnaam nou slecht aan achievements ? Het verhoogt op zijn minst de replay value van een game en voegt in mijn ogen echt wel wat toe aan mijn game plezier.
Je speelt het toch voor je eigen lol? Ik ga heus geen game replayen om dan een achievement vrij te spelen. Games hadden vroeger ook geen achievements, en dat deed niet af aan de lol. In games als Overwatch en Fallout zie ik wel een achievements langskomen, maar de helft moet ik eerst Googlen (wtf deed ik dan om dit te achieven, blijkbaar 6 mensen tegelijk raken met een aoe skill) en had daarna niet zoiets "zo hee, ik ben goed." In Fallout gaat dit nog verder en moet je met bepaalde wapens een x aantal vijanden pakken of een boss ermee doden, wat niet echt een uitdaging is, meer vervelend dat je precies dat wapen nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:06:
[...]

Vergeet de volgende niet.

Lego City undercover
The wonderfull 101
Legend of Zelda Twilight princes HD

Al met al meer dan 10 best goeie titels. Niet gek voor een console die je 2e hands kan kopen voor een prikkie.
Eer je zoveel echt goede titels op de Switch hebt ben je zeker 2 jaar verder.

[...]

Is wel waar ... Echter kinderen denken daar vaak anders over.
Waarom zou je een Wii U (en al helemaal een Switch) kopen voor kids die net kunnen gamen? Een Wii is dan een veel betere optie met meer en vooral voordelige titels en accessoires.Als we het dan toch over voor een prikkie hebben :) Net of die kinderen gaan zeuren over de graphics. Ben toevallig net bezig mijn Wii klaar te maken voor vertrek naar mijn neefje van 7 en nichtje van 5. Ik denk dat ze daar de grootste lol mee gaan hebben.
Een discussie voeren is iets meer dan enkel kijken naar wat je zelf belangrijk vindt. Elke keer komen er reacties van jouw kant die jouw centraal zetten in wat wel of niet goed is voor Nintendo. Sorry, maar dan is er geen zinnige discussie met je mogelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Beakzz op 23-01-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:17:
[...]

Waarom zou je een Wii U (en al helemaal een Switch) kopen voor kids die net kunnen gamen? Een Wii is dan een veel betere optie met meer en vooral voordelige titels en accessoires.Als we het dan toch over voor een prikkie hebben :) Net of die kinderen gaan zeuren over de graphics. Ben toevallig net bezig mijn Wii klaar te maken voor vertrek naar mijn neefje van 7 en nichtje van 5. Ik denk dat ze daar de grootste lol mee gaan hebben.
Is idd ook een prima optie, niks mis mee !
ItsNotRudy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:17:

Sorry, het was "have fun with that", maar dat is nagenoeg hetzelfde op dat toontje. Dus niks overdreven aan.

YouTube: Same Old Nintendo - Colin Was Right
07:55
Het is wel overdreven dat je daar een punt van maakt. Hij maakt daarmee een punt, is normaal engels taalgebruik en niks raar aan.

[...]
Je speelt het toch voor je eigen lol? Ik ga heus geen game replayen om dan een achievement vrij te spelen. Games hadden vroeger ook geen achievements, en dat deed niet af aan de lol. In games als Overwatch en Fallout zie ik wel een achievements langskomen, maar de helft moet ik eerst Googlen (wtf deed ik dan om dit te achieven, blijkbaar 6 mensen tegelijk raken met een aoe skill) en had daarna niet zoiets "zo hee, ik ben goed." In Fallout gaat dit nog verder en moet je met bepaalde wapens een x aantal vijanden pakken of een boss ermee doden, wat niet echt een uitdaging is, meer vervelend dat je precies dat wapen nodig hebt.
Precies, je speelt games voor de lol En miljoenen vinden de toevoeging van achievements erg fijn.
Anderen weer niet en maken zich daar niet druk om.

[ Voor 52% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
AstralizeR schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:16:
[...]

Dacht echt dat het anders was... Nintendo heeft keihard haar eigen glazen in gegooid vanaf de N64.

N64 - Geen diskdrive (die zou Sony maken, maar we weten inmiddels hoe dat afliep), dure cartridges met weinig opslag vs de concurrent. Wat gebeurde daar? third parties stapten over naar Sony en die was ontzettend coulant met die bedrijven.

Zelfde verhaal met de GC, een vaag mini dvd format waarop ook de third parties amper hun games op konden plaatsen en dus ook veel games niet naar de GC kwamen.

De Wii was inderdaad een marketing succes, maar... ach... tja... wat valt daar nog over te zeggen.
zijn de meningen ontzettend over verdeeld :+

Wii U.. complete and utter fail v.w.b. marketing alleen al.
Na de introductie er van snapte de pers het nog steeds niet helemaal.

Nu beweerd men dat Nintendo third parties vanaf het begin heeft betrokken bij de Switch.
Maar weer toch doet Nintendo zijn eigen ding en mikt hiermee wel een beetje op die verloren Wii gamers.

Ik snap alle reacties wel omtrent de specs en functionaliteit, maar vergelijk het eens niet met die dikke consoles maar kijk eens hoe ontzettend klein en krachtig dit apparaatje is. Dat vind ik persoonlijk het meest indrukwekkende aan de Switch.
Amen to that. _/-\o_
Nintendo kijkt naar de markt en ziet wat er mist. Het heeft op het moment geen nut om te concurreren met Sony en MS. Deze hebben de markt grotendeels in handen dus gaan ze niet mee doen in een wedstrijd die ze sowieso wel gaan verliezen. Ze kijken naar de markt en proberen daar de gaten te vullen. Ik kijk (weer) naar de Wii. Nintendo richtte zich niet op de Hardcore markt, maar op de Casual markt. Met de WiiU hebben ze dat weer geprobeerd maar het grote succes is uitgebleven. Die markt is verzadigd geraakt. Nu hebben ze weer gekeken naar de markt en die mist een goede Handheld/Tablet met goede graphics.En als ik Zelda en Mario bekijk is ze dit zeer goed gelukt. En hou er rekening mee dat vaak in het begin van een console nog niet alle kracht volledig benut wordt. Zeker niet door third parties. Vaak weet men pas na een paar games hoe ze goed alles moeten optimaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Wat een onzin.
Pro controller absoluut nodig? Helemaal niet.
Mario Kart 8 Deluxe? Die komt pas later uit.

Wat je over hou is de Console en Zelda. € 390 voor een GLOEDNIEUWE console met AAA game. Dat is echt niet duur hoor.

Verder gaat de Switch het sowieso goed doen. De meeste winkels hebben alle pre-orders al uitverkocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
Stravincy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:25:
[...]

Verder gaat de Switch het sowieso goed doen. De meeste winkels hebben alle pre-orders al uitverkocht.
Jaja dat heeft het verleden wel bewezen inderdaad :+

http://www.n1ntendo.nl/ar...een-indicatie-voor-succes

[ Voor 22% gewijzigd door Beakzz op 23-01-2017 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:17
Stravincy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:25:
[...]
Dat denk ik ook. Het was even een kleine zoektocht waar de console nog te pre-orderen was en de grijze versie is zelfs helemaal niet meer beschikbaar. Daarnaast hoor ik er een hoop mensen over in mijn omgeving dat zij de console ook gaan halen. Het is een hele lange tijd geleden dat een Nintendo console zo aansloeg (in mijn omgeving).
Ik hoop alleen dat er snel een Donkey Kong komt, voor mijn part een port van Tropical Freeze zoals ze dat met Mario Kart 8 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:17:
Elke keer komen er reacties van jouw kant die jouw centraal zetten in wat wel of niet goed is voor Nintendo. Sorry, maar dan is er geen zinnige discussie met je mogelijk.
Je bedoelt, net als een discussie van 5 pagina's over een ethernetpoort waar bijna niemand realistisch op zit te wachten en deze alleen gevoerd wordt omdat we hier met mensen zitten waarvan een deel technische kennis heeft? Ja, dan ga ik inderdaad opperen dat het de kosten vs. de winsten niet waard is voor Nintendo en ik dat ook volledig begrijp. Je wil een discussie voeren, maar accepteert vervolgens niet een persoon die het met bepaalde standpunten van Nintendo eens is en, vanuit het standpunt van een bedrijf dat winst moet maken, kan onderbouwen. Dan is er inderdaad geen zinnige discussie mogelijk. Je hebt ook gewoon de optie om niet op mensen te reageren waar je niet mee wil communiceren :) daar is het een vrij land/forum voor.

En nu weer on-topic: Ik denk dat pre-orders en succes in een initieel stadium waar veel gehyped wordt geen representatie voor de toekomst of het komende jaar. Veel geflopte producten/diensten zijn in het begin ontzettend populair.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

Steven030 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:37:
[...]

Dat denk ik ook. Het was even een kleine zoektocht waar de console nog te pre-orderen was en de grijze versie is zelfs helemaal niet meer beschikbaar. Daarnaast hoor ik er een hoop mensen over in mijn omgeving dat zij de console ook gaan halen. Het is een hele lange tijd geleden dat een Nintendo console zo aansloeg (in mijn omgeving).
Ik hoop alleen dat er snel een Donkey Kong komt, voor mijn part een port van Tropical Freeze zoals ze dat met Mario Kart 8 doen.
Gezien de wii u zo slecht verkocht heeft is het geen slecht idee. Ik heb bijvoorbeeld al alles op de wii u gemist. En zou best 29-39 per spel willen betalen voor remasters/ports. Hele makkelijke (en redelijk successvolle maar vooral ook goedkope) manier om je hoeveelheid goede games te spekken.

Zelfde zie je ook een beetje op de ps4, die remasteren/porten ook zat van de ps3 omdat er zat mensen zijn die van de xbox360 over zijn gewaaid naar de ps4

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denko schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Gezien de wii u zo slecht verkocht heeft is het geen slecht idee. Ik heb bijvoorbeeld al alles op de wii u gemist. En zou best 29-39 per spel willen betalen voor remasters/ports. Hele makkelijke (en redelijk successvolle maar vooral ook goedkope) manier om je hoeveelheid goede games te spekken.

Zelfde zie je ook een beetje op de ps4, die remasteren/porten ook zat van de ps3 omdat er zat mensen zijn die van de xbox360 over zijn gewaaid naar de ps4
Zou best kunnen maar niet binnen nu en nieuwjaar. Als hij ook maar ergens op een lijst stond of er plannen waren dan hadden we het nu wel gehoord.
Het stikt van de games, waarvan veel remakes, die pas veel later dit jaar komen en dat weten we inmiddels al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Jullie hebben gelijk. Veel pre-orders is niet hetzelfde als gegarandeerd succes, maar het is in ieder geval beter dan weinig pre-orders.

Over SD-kaartjes: Welke gaan jullie kopen en waarom?
Zelf denk ik dat het de pricewatch: Samsung EVO Plus 128GB microSDXC Card + SD-adapter of de pricewatch: Sandisk Mobile Ultra microSDXC Class 10 UHS-I 30MB/s 128GB + SD-a... word.

128 GB lijkt mij wel genoeg en qua snelheid lijken ze me ook goed genoeg.
Ik weet alleen niet welke van deze twee betrouwbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:40:
[...]

Veel geflopte producten/diensten zijn in het begin ontzettend populair.
Zijn we het toch ergens over eens.
Mooiste voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://dash.coolsmartphone.com/wp-content/uploads/2015/07/Ouya-Dying.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:47:
[...]

Zijn we het toch ergens over eens.
Mooiste voorbeeld.

[afbeelding]
Ouya werd vooral populair omdat het zo goedkoop was en mooie beloften waren gemaakt. Veel beloften zijn gebroken en dag succes. Is imho deels van toepassing.

Pagina: 1 ... 58 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic