Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Ik vind een ethernet poort toch wel echt een gemis hoor. Voor downloaden en online gamen is dit voor veel mensen met een brakke WiFi verbinding wel een beperking. Half Nederland moet het doen met een gaar Ziggo kastje omdat ze niet weten hoe ze een fatsoenlijk netwerk kunnen aanleggen. Wederom geen dealbreaker, zeker gezien de adapter mogelijkheid, maar in mijn ogen een rare keuze.

Verder vind ik het ook onzin om de switch met de PS4/xbone te vergelijken. Het is een blijft een handheld, ookal kan je hem docken. Ik geef zelf dan ook niet zo veel om graphics en kijk vooral naar de gameplay. Zolang een spel vloeiend loopt en er leuk uit ziet ben ik van de partij!

Het enige probleem met matige specs is dat de grote titels minder op de switch zullen komen en dat zal er voor zorgen dat de call of duty kids Nintendo blijven mijden. Natuurlijk is dat ook een voordeel, maar dat betekent ook dat die altijd zullen blijven zeuren op Nintendo en het gaat hardware sales kosten op de lange termijn.

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:10:
Ik vind een ethernet poort toch wel echt een gemis hoor. Voor downloaden en online gamen is dit voor veel mensen met een brakke WiFi verbinding wel een beperking. Half Nederland moet het doen met een gaar Ziggo kastje omdat ze niet weten hoe ze een fatsoenlijk netwerk kunnen aanleggen. Wederom geen dealbreaker, zeker gezien de adapter mogelijkheid, maar in mijn ogen een rare keuze.

Verder vind ik het ook onzin om de switch met de PS4/xbone te vergelijken. Het is een blijft een handheld, ookal kan je hem docken. Ik geef zelf dan ook niet zo veel om graphics en kijk vooral naar de gameplay. Zolang een spel vloeiend loopt en er leuk uit ziet ben ik van de partij!

Het enige probleem met matige specs is dat de grote titels minder op de switch zullen komen en dat zal er voor zorgen dat de call of duty kids Nintendo blijven mijden. Natuurlijk is dat ook een voordeel, maar dat betekent ook dat die altijd zullen blijven zeuren op Nintendo en het gaat hardware sales kosten op de lange termijn.
Call of Duty is geen console seller, Battlefield ook niet. (Beide komen op alle consoles uit, oké muv de Nintendo consoels) Je kijkt naar de first party games. Bij Nintendo heb je dan bv Pokémon.

En dan heb je bv dit:
http://www.theverge.com/2...nintendo-3ds-sales-record

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:14:
[...]

Call of Duty is geen console seller, Battlefield ook niet. (Beide komen op alle consoles uit, oké muv de Nintendo consoels) Je kijkt naar de first party games. Bij Nintendo heb je dan bv Pokémon.

En dan heb je bv dit:
Ik zeg ook niet dat het console sellers zijn. Maar als mensen de afweging maken van wat ze gaan kopen dan kijken ze wel wat er op te spelen is. CoD is een metafoor voor alle grote multiplatform AAA titels. En als die er niet op komen vanwege zwakkere specs dan gaat dat voor sommige/veel mensen een reden zijn om voor de concurrentie te kiezen.

Voor mij zou dat totaal geen reden zijn om wel/niet voor de switch te kiezen, ik ga voor Nintendo vanwege Mario en Zelda. Maar ik denk dat alleen dat dit wel voor een deel van de markt geldt.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 07:35:
[...]

Hoe denk je dat de controllers met de Switch verbonden zijn? Juist, Bluetooth! Dus er zit weldegelijk bluetooth in de Switch. Maar of je die kan gebruiken voor game-audio (waardoor je dus extreme out of sync audio krijgt)? Denk het niet.
Flauw, we hadden het over BT audio idd.
Extreme out of sync ? Hoe doen de andere consoles het dan ? Kan je je 1 euro dopjes in de controller doen en heb je alles in sync. Hoe ze het doen weet ik niet, mischien via andere technieken maar het gaat erom dat het wel degelijk kan.
Op de JoyCon L? JoyCon R of Switch Pro Controller? Wees eens specifiek. Verder heb ik in mijn vorige post een HDMI koptelefoon gelinked. Dat is exact wat je nodig hebt. :)
Op de controller grip bijvoorbeeld, of op 1 van beide joycons, een audiojack 3,5mm is erg klein en kan overal zitten.
Jouw HDMI koptelefoon oplossing is een dure oplossing voor iets wat standaard zou moeten zijn.
De dock heeft 3 USB poorten. In alle drie kan je één van deze pluggen:
[afbeelding]
Zo heb je een ethernetpoort aan je dock. Handig, toch? Dit is al meerdere malen door Nintendo bevestigd.
Verder, waarom zou je poorten toevoegen wanneer < 0,1% interesse in een dergelijke poort heeft. Ik zie namelijk ook geen VGA, composiet, component of PS/2 poorten :(
Dat weet iedereen dat dat kan maar het gaat erom dat je een 90 euro dock hebt en je vervolgens een witte Ethernet dongle kan kopen voor nog eens 30 euro om dan je kabel te kunnen gebruiken.
Nergens zeg ik dat je dit niet kan oplossen, het is gewoon een gemiste kans.
Lijkt Apple wel, overal een adaptor voor nodig.

Vwb, niemand gebruikt het meer ... Schijnbaar zagen we net een post voorbij komen van iemand die het ook wel jammer vind, en wellicht zijn er wel meer.
Ervan uitgaan dat vrijwel niemand dat meer gebruikt is juist een aanname.
Niemand vraagt je hier om alleen maar positief te zijn, maar inhoudsloze posts zonder argumentatie worden niet getolereerd. Let hier in het vervolg op.
Zonder argumentatie en Inhoudloos ?
Dit is toch Tweakers ? Kunnen we het hier niet meer over techniek hebben en dus discussieren over het gemis van BT audio, ethernet poort en dergelijke ?

[ Voor 16% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 16:04
Zo is er voor iedereen een voor- en nadeel te noemen. Door alles er op te zetten wordt de "console" te duur en prijs je jezelf de markt uit. Ik mis de ethernet poort bijvoorbeeld niet.

Wat ik belangrijk vind is dat alles gewoon soepel draait en dat er enigszins "normale" tablet apps op kunnen draaien. Als dat zou is dan wordt mijn volgende telefoon weer een stapje kleiner als ik op de switch kan Netflixen, fatsoenlijk browsen en YouTube kan kijken. Doen ze dit niet, even goede vrienden en gebruik ik de Switch alleen voor gamen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

En dan heb je bv dit:
Hoezo zijn cod en bf geen system sellers, m'n halve klas het destijds een ps3 voor cod:mw2 gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:30:
[...]

Flauw, we hadden het over BT audio idd.
Extreme out of sync ? Hoe doen de andere consoles het dan ? Kan je je 1 euro dopjes in de controller doen en heb je alles in sync. Hoe ze het doen weet ik niet, mischien via andere technieken maar het gaat erom dat het wel degelijk kan.
Ik weet gewoon dat ik mijn generieke bluetooth headset op mijn PSVita aansloot om er 10 seconde later spijt van te krijgen want de audio was 2ms tranger dan het beeld. Hoe de andere consoles dit doen weet ik ook niet, misschien gebruiken ze een nieuwere Bluetooth standaard.
Op de controller grip bijvoorbeeld, of op 1 van beide joycons, een audiojack 3,5mm is erg klein en kan overal zitten.
Jouw HDMI koptelefoon oplossing is een dure oplossing voor iets wat standaard zou moeten zijn.
De grip maakt geen verbinding met de Switch. En als je in één JoyCon een audiojack plaatst verplicht je mensen die ene controller te gebruiken (waar ze anders functioneel gelijk zijn). Maw. je gaat dingen vervangen door slechtere oplossingen. 8)7
En je hebt gelijk mijn HDMI oplossing is duur, maar die oplossing werkt voor al mijn apparaten met het beste 9.1 / 7.1 / 5.1 geluid wat ik ooit uit een koptelefoon heb horen komen. (Duur, maar zeker het geld waard)

En verder kan een 3.5mm jack niet overal op zitten. Ooit van de iPhone 7 gehoord? :+
Dat weet iedereen dat dat kan maar het gaat erom dat je een 90 euro dock hebt en je vervolgens een witte Ethernet dongle kan kopen voor nog eens 30 euro om dan je kabel te kunnen gebruiken.
Nergens zeg ik dat je dit niet kan oplossen, het is gewoon een gemiste kans.
Lijkt Apple wel, overal een adaptor voor nodig.
Nintendo lijkt Apple wel. Apple: een bedrijf wat elk jaar miljoenen iPhones verkoopt voor de hoofdprijs en de gehele fanbase met slaapzak en al naar de launch van elk nieuw product gaat? Simpel: wat Apple doet werkt heel goed. Het aantal poorten terugbrengen tot het minimum. Wie heeft er anno 2017 nog geen WiFi thuis? Niemand. Mensen gooien over het algemeen hun Ziggo modem in de meterkast en sluiten alles over WiFi aan. Deze mensen hebben helemaal NIKS aan een extra poort. Behalve dat ze er extra voor moeten betalen.
Nieuwevolger schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:59:
[...]

Hoezo zijn cod en bf geen system sellers, m'n halve klas het destijds een ps3 voor cod:mw2 gehaald.
Ik kende vooral mensen die XBOXen haalde om HALO te kunnen spelen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:04:
[...]

De grip maakt geen verbinding met de Switch. En als je in één JoyCon een audiojack plaatst verplicht je mensen die ene controller te gebruiken (waar ze anders functioneel gelijk zijn).
Volgens mij zit er in de rechter joy con een "IR Motion Camera" en niet in de linker, dus functioneel gelijk zijn ze al niet:
https://twitter.com/Ninte...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw

daarnaast, als je een local multiplayer game gaat spelen, dan wil je niet beide met een headset opzitten toch?
Op zich had een audio jack op de controller best een mooie toevoeging kunnen zijn, de shield controller heeft het ook, zonder sync issues

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:41:
Ik heb trouwens deze koptelefoon thuis die ook gewoon goed surround geluid geeft
Mag hopen dat je dat toch niet als serieus alternatief bedoelde ? Wordt al helemaal duur als je met zijn 2-en wil spelen..
Dan kan je beter een compleet nieuwe surround set kopen met alle HDMI aansluitingen erop die je nodig hebt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:21:
[...]

Mag hopen dat je dat toch niet als serieus alternatief bedoelde ? Wordt al helemaal duur als je met zijn 2-en wil spelen..
Dan kan je beter een compleet nieuwe surround set kopen met alle HDMI aansluitingen erop die je nodig hebt.
Als alternatief voor een koptelefoon op een 3.5mm jack. Niet als alternatief voor een 5.1 surround set. ;)
Prulleman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:17:
[...]

Volgens mij zit er in de rechter joy con een "IR Motion Camera" en niet in de linker, dus functioneel gelijk zijn ze al niet:
https://twitter.com/Ninte...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw

daarnaast, als je een local multiplayer game gaat spelen, dan wil je niet beide met een headset opzitten toch?
Op zich had een audio jack op de controller best een mooie toevoeging kunnen zijn, de shield controller heeft het ook, zonder sync issues
Dan zouden ze 'm in de Linker controller moeten bouwen waardoor je erg ongebalanceerde controllers krijgt. Verder vermoed ik dat IR weinig in multiplayer gebruikt zal worden. Of dat je in een dergelijk geval een 2e set JoyCon nodig hebt.

Ik vind het niet erg dat er alleen in de Switch zelf een 3.5mm poort zit, maar van mij had er ook één in de Pro controller mogen zitten. Omdat je die in een meer "professionelere" functie wil gebruiken. Niet dat ik het erg vind dat hij er niet in zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:55
Er wordt wel veel op Bomberman gebashed, en ik ben het zeker ook niet eens met alles wat hij roept of hoe hij het aanpakt (en ik heb lang niet alles gelezen want dit topic gaat HARD), maar op sommige punten heeft hij gewoon gelijk hoor... 30 euro vragen voor een netwerk adapter is absurd. Apple komt er mee weg omdat ze mateloos populair zijn, maar dit zijn niet de aspecten van Apple die je wil kopiëren als je steeds meer vanuit een underdog positie moet komen.

Nou is een netwerk poort voor mij niet essentieel, mijn Wii u hangt ook gewoon aan Wi-Fi, maar het is meer een symptoom van een groter issue. Nintendo vraagt overal de hoofdprijs voor en mij zou het ook niks verbazen als dat ze op gaat breken... En persoonlijk zal ik er ook steeds minder een traan om laten want ik vind het geen sympathiek bedrijf meer.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Call of Duty is geen console seller, Battlefield ook niet.
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Call of Duty en FIFA zijn juist de grootste 3rd party console sellers die er bestaan en de absolute hoofdreden dat casual console gamers een Xbox of Playstation als main console hebben staan ipv een Nintendo.

Voor Nintendo fanboys niet interessant, voor mij als skeptic semi Nintendo fanboy ook niet maar de doorsnee casual gamer kiest juist door het ontbreken van deze franchises geen Nintendo als main system.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Finraziel schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:23:
Er wordt wel veel op Bomberman gebashed, en ik ben het zeker ook niet eens met alles wat hij roept of hoe hij het aanpakt (en ik heb lang niet alles gelezen want dit topic gaat HARD), maar op sommige punten heeft hij gewoon gelijk hoor... 30 euro vragen voor een netwerk adapter is absurd. Apple komt er mee weg omdat ze mateloos populair zijn, maar dit zijn niet de aspecten van Apple die je wil kopiëren als je steeds meer vanuit een underdog positie moet komen.

Nou is een netwerk poort voor mij niet essentieel, mijn Wii u hangt ook gewoon aan Wi-Fi, maar het is meer een symptoom van een groter issue. Nintendo vraagt overal de hoofdprijs voor en mij zou het ook niks verbazen als dat ze op gaat breken... En persoonlijk zal ik er ook steeds minder een traan om laten want ik vind het geen sympathiek bedrijf meer.
Ik vind de vergelijking met Apple wel treffend, in de hoedanigheid van hoe mensen er mee omgaan. Er lijken mensen zoals Bomberman te zijn, die over alles negatief zijn en die overal wel een negatieve wending aan weten te geven en er lijken precies tegenovergestelde mensen te zijn die alles op een positieve manier lijken te kunnen uitleggen, zelfs als dat haast niet kan. Hater vs fanboy? Ik weet het niet maar ik probeer toch een beetje de middenweg te vinden.

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Netwerk adapter verkoopt Nintendo al sinds de Wii. En diezelfde adapter werkt op de Wii U en straks ook op de Switch. Dus 29 euro voor iets wat al sinds de Wii op de markt is? Dat is niet duur, dat is kwaliteit. Nintendo vraagt de "hoofdprijs" omdat zij geen verlies willen maken op de accessoires. Het is vervelend, maar vanuit een zakelijk oogpunt begrijpelijk.
Serieus, echt niet cool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:42
Foodie88 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:31:
[...]

Ik vind de vergelijking met Apple wel treffend, in de hoedanigheid van hoe mensen er mee omgaan. Er lijken mensen zoals Bomberman te zijn, die over alles negatief zijn en die overal wel een negatieve wending aan weten te geven en er lijken precies tegenovergestelde mensen te zijn die alles op een positieve manier lijken te kunnen uitleggen, zelfs als dat haast niet kan. Hater vs fanboy? Ik weet het niet maar ik probeer toch een beetje de middenweg te vinden.
Helemaal gelijk. Tuurlijk is een lan adapter van 30 euro veel geld. Nintendo maakt dit product beschikbaar en dan weet je zeker dat het 100% werkt met de switch, je kan natuurlijk voor een goedkoper alternatief gaan (aliexpress, dealextreme etc) maar dan heb je altijd de kans dat het niet werkt (of niet goed werkt bijvoorbeeld netwerk package drops).

Vergeet niet dat het nu allemaal nog launch prijzen zijn, die zullen wellicht ook nog wel iets zakken later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
30 euro vragen voor een netwerk adapter is absurd. Apple komt er mee weg omdat ze mateloos populair zijn, maar dit zijn niet de aspecten van Apple die je wil kopiëren als je steeds meer vanuit een underdog positie moet komen
En Microsoft vraagt 40 dollar voor een netwerkadapter... :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:35:
[...]

Microsoft is helemaal duur :+ http://www.mediamarkt.nl/...pf%7C1392035%7C%7Cp%7C%7C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:32:
[...]

De Netwerk adapter verkoopt Nintendo al sinds de Wii. En diezelfde adapter werkt op de Wii U en straks ook op de Switch. Dus 29 euro voor iets wat al sinds de Wii op de markt is? Dat is niet duur, dat is kwaliteit. Nintendo vraagt de "hoofdprijs" omdat zij geen verlies willen maken op de accessoires. Het is vervelend, maar vanuit een zakelijk oogpunt begrijpelijk.

[...]

Serieus, echt niet cool.
Nou sorry hoor, maar hier ga je toch een beetje de mist in. Een accessoire die al sinds de Wii wordt verkocht. Nintendo weet dus al sinds de Wii dat mensen een ethernet port willen hebben. Nu kon het misschien niet door design keuzes ingebouwd worden bij de Wii en WiiU, maar nu met de Switch heeft Nintendo een dedicated dockingstation. Waarom zou daar geen port ingebouwd kunnen worden? En begin alsjeblieft niet over kosten want een Raspberry Pi heeft ook gewoon een ethernet port en dat ding kost niet meer dan 20 euro. Nintendo heeft gewoon steken laten vallen met het design van hun dockingstation. Het is nu niet meer dan een veredeld stuk plastic met een HDMI connectie.

Ik ben altijd al fan geweest van Nintendo mede omdat hun juist niet geld vroegen voor online en omdat ze een geweldige first party lineup hebben. Maar de Switch laat ik voor nu links liggen tot de Switch v2 uitkomt die hopelijk alle minpunten oplost die de Switch nu heeft.

DukeBox schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:38:
[...]

Koop je toch een kloon voor nog geen €15.. had je dan liever gehad dat de switch duurder was geweest ?
Ik speel niet online, en mijn wifi is prima.. ik heb liever een console die wat goedkoper is en zoals het nu is heeft iedereen de keuze.

[...]

Kleine correctie.
Je bedoelt een aantal mensen die zich er vocaal over hebben uitgelaten?

[ Voor 13% gewijzigd door batumulia op 23-01-2017 09:40 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Ryatzu schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:34:
Helemaal gelijk. Tuurlijk is een lan adapter van 30 euro veel geld.
Koop je toch een kloon voor nog geen €15.. had je dan liever gehad dat de switch duurder was geweest ?
Ik speel niet online, en mijn wifi is prima.. ik heb liever een console die wat goedkoper is en zoals het nu is heeft iedereen de keuze.
batumulia schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:37:
Nintendo weet dus al sinds de Wii dat een aantal mensen een ethernet port willen hebben.
Kleine correctie.

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 23-01-2017 09:40 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 09:15

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Even over de netwerk adapter...

https://tweakers.net/pric...ernet-usb-30-adapter.html

Deze heeft dezelfde chipset als de originele Switch adapter. Nintendo zal hier natuurlijk iets meer voor vragen om een ander kastje eromheen te bedenken. Maar heel veel duurder is het dus niet tegen de rest van de markt.

Ik heb deze dan ook via amazon.de gekocht vorige week toen deze nog een leuk stukje goedkoper was voor even.

En ook de Wii U adapters werken gewoon, die gaan op ebay voor enkele euro's over de toonbank. Beetje creatiever is dus geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen Appels met peren vergelijken ... Dit is geen 'gewone' controller.
Wel eens de Elite controller van de Xb1 gebruikt ? Nee, nou ik wel en dit is een hele andere orde tov de reguliere Xb1 en PS4 controllers.
Je kunt hem helemaal customizen en afstellen.

Echt iets voor de Hardcore gamer.

Net als Game muizen die ook rustig 100+ euro's kunnen kosten spreken die meer de Pro's aan zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
DukeBox schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:38:
[...]

Uhm misschien moet je eens heel mijn bericht quoten??? :( :F |:(
Helemaal gelijk. Tuurlijk is een lan adapter van 30 euro veel geld. Nintendo maakt dit product beschikbaar en dan weet je zeker dat het 100% werkt met de switch, je kan natuurlijk voor een goedkoper alternatief gaan (aliexpress, dealextreme etc) maar dan heb je altijd de kans dat het niet werkt (of niet goed werkt bijvoorbeeld netwerk package drops).
Dit is geen negatieve reactie, lees aub eerst voordat je een comment plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:40:
[...]

Geen Appels met peren vergelijken ... Dit is geen 'gewone' controller.
Wel eens de Elite controller van de Xb1 gebruikt ? Nee, nou ik wel en dit is een hele andere orde tov de reguliere Xb1 en PS4 controllers.
Je kunt hem helemaal customizen en afstellen.

Echt iets voor de Hardcore gamer.

Net als Game muizen die ook rustig 100+ euro's kunnen kosten spreken die meer de Pro's aan zeg maar.
Je hebt duidelijk de :+ gemist. Mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het lijkt mij een stuk bevordelijker als je stopt met trollen.

[ Voor 43% gewijzigd door Ircghost op 23-01-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:55
RayNbow schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:35:
[...]

Klopt, Microsoft kan er soms ook wat van... Het stuk plastic om je Xbox one s rechtop te zetten voor 20 euro verkopen vind ik ook schandalig.
Maar wat voor netwerk adapter heb je het over? Wi-Fi voor de 360 dan of zo? RJ45 heeft op elke Xbox gezeten en Wi-Fi zit gewoon in de one. Dat is ook het grote verschil, waarom zit het niet gewoon ingebouwd? De kostprijs als je het in zou bouwen is echt geen 30 euro hoor, het zou me zeer verbazen als het de 3 euro zou halen, dus op de uiteindelijke verkoopprijs had het echt niet zoveel invloed gehad om dat soort dingen gewoon meteen in te bouwen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryatzu
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Sorry, het spijt me. Zit al tijden niet meer op de middelbare school en weet derhalve ook niet precies waar al die emoticons precies voor staan.
Zou je niet zeggen.

In ieder geval, het is nooit goed.
Als een bedrijf iets uitbrengt wat geld kost dan wordt er gebashed dat het veel geld is.
Brengen ze iets niet uit dan is er gebash waarom het bedrijf niet het product uit brengt.

Een lan adapter is optioneel.
Een pro/elite controller is optioneel.

Denk dat we dit onderwerp wel kunnen afronden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Ryatzu op 23-01-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:49:
[...]

Maar wat voor netwerk adapter heb je het over?
Aangezien je Apple erbij haalde keek ik naar de prijs van een ethernetadapter voor de Surface. :p

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 15:50

jeka

Support your local club.

[...]

Sorry, het spijt me. Zit al tijden niet meer op de middelbare school en weet derhalve ook niet precies waar al die emoticons precies voor staan.
Als ik al jaren in een azijnfabriek zou werken dan zou ik het ook niet weten.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:49:
[...]
Maar wat voor netwerk adapter heb je het over? Wi-Fi voor de 360 dan of zo? RJ45 heeft op elke Xbox gezeten en Wi-Fi zit gewoon in de one. Dat is ook het grote verschil, waarom zit het niet gewoon ingebouwd? De kostprijs als je het in zou bouwen is echt geen 30 euro hoor, het zou me zeer verbazen als het de 3 euro zou halen, dus op de uiteindelijke verkoopprijs had het echt niet zoveel invloed gehad om dat soort dingen gewoon meteen in te bouwen.
De reden dat Switch geen vaste ethernetpoort heeft lijkt me heel simpel: kostenbesparingen en vermijden dat de tablet groter wordt dan nodig. Heb je ooit al een tablet gezien met een ethernetpoort?

Dat gezegd zijnde heeft Nintendo er inderdaad wel een gewoonte van gemaakt om veel bij te verdienen met overpriced accessoires - net zoals Sony, Apple, Microsoft en een hoop andere electronicabedrijven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turanmegil
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 09:40
Lees al een tijdje mee en kon me toch niet inhouden om even te reageren :X

Volgens mij is het niet onlogisch dat een mobiele console (of hoe je het dan wilt noemen) geen LAN aansluiting heeft. Zodra je de Switch uit de dock haalt moet je toch via wifi verbinding maken. En het hele idee van makkelijk docken en undocken terwijl er ook van type verbinding geswitched moet worden spreekt elkaar tegen. Misschien is het beter om eens te focussen op wat de Nintendo Switch wel is en wel kan in plaats van keer op keer misplaatste verwachtingen proberen te verdedigen. En ik denk als je de verkoopcijfers van de LAN adapter erbij pakt dat die best wel meevallen.

Zelf kijk ik vooral uit naar het idee om overal te spelen. Als vrouwlief of de kids de tv willen gebruiken kan ik de console overal mee naar toe nemen. En als ik de tv even voor mezelf heb kan ik mooi de switch in de dock doen. Wat mij betreft de ideale console voor een vader 8). En Nintendo kiest nu bewust voor een arm/nvidia architectuur die een stuk toekomstbestendiger is dan de gamecube/wii/wii u architectuur. Ik ben heel benieuwd wat ze hiermee gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

batumulia schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:37:
[...]

Nou sorry hoor, maar hier ga je toch een beetje de mist in. Een accessoire die al sinds de Wii wordt verkocht. Nintendo weet dus al sinds de Wii dat mensen een ethernet port willen hebben. Nu kon het misschien niet door design keuzes ingebouwd worden bij de Wii en WiiU, maar nu met de Switch heeft Nintendo een dedicated dockingstation. Waarom zou daar geen port ingebouwd kunnen worden? En begin alsjeblieft niet over kosten want een Raspberry Pi heeft ook gewoon een ethernet port en dat ding kost niet meer dan 20 euro. Nintendo heeft gewoon steken laten vallen met het design van hun dockingstation. Het is nu niet meer dan een veredeld stuk plastic met een HDMI connectie.

Ik ben altijd al fan geweest van Nintendo mede omdat hun juist niet geld vroegen voor online en omdat ze een geweldige first party lineup hebben. Maar de Switch laat ik voor nu links liggen tot de Switch v2 uitkomt die hopelijk alle minpunten oplost die de Switch nu heeft.
Ik denk dat ze meer hebben gekeken naar hoeveel mensen er daadwerkelijk ethernet zouden gebruiken vs niet. 9/10 consumenten trekt geen kabeltje als dat ding ook prima over wifi werkt, want laten we eerlijk zijn, het is niet alsof de wifi-chip van de Wii U brak is. Speel al met tijden met enig plezier Sm4sh op Wii U via wifi, en dat gaat prima, weinig input lag tenzij ik tegen een of andere gast uit een 3rd world country wordt gematched. Met een degelijk wifi-netwerk kom je al een heel eind, en niemand hier is "hardcore pro gamer' genoeg om te roepen dat die 2-3ms delay z'n combo's vernaggelt. Hoe goedkoop het ook is, als de vraag er niet naar is, ziet Nintendo natuurlijk geen reden om voor enkele tonnen/miljoenen aan RJ45-poorten te kopen.

Also, het Nintendo online netwerk stelt momenteel weinig voor, dus nogal wiedes dat het gratis was. Op de Wii was het om te janken. Op de Wii U werkte het, maar dat was ook alles. Je kon dingen kopen en in je games online gaan, niets meer of minder. Er werd ook niets gedaan met matchen op regio, wat wel jammer was.
JackAvery schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:55:
[...]

De reden dat Switch geen vaste ethernetpoort heeft lijkt me heel simpel: kostenbesparingen en vermijden dat de tablet groter wordt dan nodig. Heb je ooit al een tablet gezien met een ethernetpoort?

Dat gezegd zijnde heeft Nintendo er inderdaad wel een gewoonte van gemaakt om veel bij te verdienen met overpriced accessoires - net zoals Sony, Apple, Microsoft en een hoop andere electronicabedrijven.
We hebben het natuurlijk over Ethernet in het dock... net as dat docks voor laptops en tablets ook ethernet hebben. Zie hier bijvoorbeeld het dock voor de Dell Venue tablet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
JackAvery schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:55:
[...]

Niemand zal klagen dat een mobiel te gebruiken apparaat geen ethernetpoort heeft. Zelfs op laptops is dat al vaak zo.

Maar de Switch heeft een docking station. Een docking station waar je 90 euro voor moet betalen als je een losse wilt. Daar hadden ze zonder meer een ethernetpoort in kunnen doen. Er bestaan vele dockingstations of breakout dongles die aansluiten met USB-C en naast normale USB-poorten en video ook een ethernet poort hebben. Het is een minimale besparing (minder dan een euro) voor Nintendo om dit niet in de dock te doen.

En zeker nu Nintendo het hele online gamen iets serieuzer lijkt te nemen vind ik het een serieuze tekortkoming. Want je wordt gewoon gematched met mensen die op wifi zitten en jouw speelplezier gaat ook omlaag als iemand anders door een gare wifi-verbinding disconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
BlackMage schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:07:
[...]

Niemand zal klagen dat een mobiel te gebruiken apparaat geen ethernetpoort heeft. Zelfs op laptops is dat al vaak zo.

Maar de Switch heeft een docking station. Een docking station waar je 90 euro voor moet betalen als je een losse wilt. Daar hadden ze zonder meer een ethernetpoort in kunnen doen. Er bestaan vele dockingstations of breakout dongles die aansluiten met USB-C en naast normale USB-poorten en video ook een ethernet poort hebben. Het is een minimale besparing (minder dan een euro) voor Nintendo om dit niet in de dock te doen.

En zeker nu Nintendo het hele online gamen iets serieuzer lijkt te nemen vind ik het een serieuze tekortkoming. Want je wordt gewoon gematched met mensen die op wifi zitten en jouw speelplezier gaat ook omlaag als iemand anders door een gare wifi-verbinding disconnect.
Ik vraag me af hoe serieus het gaat worden, want van een speciale smartphone-app voor matchmaking en voice-chat word ik nog niet erg vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:07:
[...]

Zelf de Dreamcast van maar liefst ruim 18 jaar geleden was al voorzien van een ethernet poort, do I need to say more?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Die smartphonebende klinkt als iets voor Japanners ofzo.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-08 13:14
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Zelf de Dreamcast van maar liefst ruim 18 jaar geleden was al voorzien van een ethernet poort, do I need to say more?
hoezo geen wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
NotSoSteady schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:16:
[...]

Ik vraag me af hoe serieus het gaat worden, want van een speciale smartphone-app voor matchmaking en voice-chat word ik nog niet erg vrolijk.
Ik ook niet ;)

Maar ik heb nog geen officiële bron gezien die dat bevestigd. Alleen dat er een app komt om dingen te doen, niet dat dat de enige manier is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Ik denk dat ze meer hebben gekeken naar hoeveel mensen er daadwerkelijk ethernet zouden gebruiken vs niet. 9/10 consumenten trekt geen kabeltje als dat ding ook prima over wifi werkt, want laten we eerlijk zijn, het is niet alsof de wifi-chip van de Wii U brak is. Speel al met tijden met enig plezier Sm4sh op Wii U via wifi, en dat gaat prima, weinig input lag tenzij ik tegen een of andere gast uit een 3rd world country wordt gematched. Met een degelijk wifi-netwerk kom je al een heel eind, en niemand hier is "hardcore pro gamer' genoeg om te roepen dat die 2-3ms delay z'n combo's vernaggelt. Hoe goedkoop het ook is, als de vraag er niet naar is, ziet Nintendo natuurlijk geen reden om voor enkele tonnen/miljoenen aan RJ45-poorten te kopen.

Also, het Nintendo online netwerk stelt momenteel weinig voor, dus nogal wiedes dat het gratis was. Op de Wii was het om te janken. Op de Wii U werkte het, maar dat was ook alles. Je kon dingen kopen en in je games online gaan, niets meer of minder. Er werd ook niets gedaan met matchen op regio, wat wel jammer was.

[...]

We hebben het natuurlijk over Ethernet in het dock... net as dat docks voor laptops en tablets ook ethernet hebben. Zie hier bijvoorbeeld het dock voor de Dell Venue tablet.
Ja, check. Maar zoals BlackMage onder jouw post al aangeeft, dat ding kost 90 euro. Er zit bij lange na geen 90 euro aan arbeidskosten in.

Ook al gebruiken mensen het niet, het gaat gewoon om keuze. Ik gebruik voor alles waar ik een kabel voor kan gebruiken ook daadwerkelijk een kabel. Ik prefereer stabiliteit meer dan draadloze comfort.

Het is gewoon een onlogische keuze geweest van Nintendo, een keuze die niet nodig was en waar ze gewoon een heel hoop discussies mee hadden kunnen vermijden. Ik heb namelijk nog nooit iemand horen klagen dat er tevéél keuze is.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi bestond toen geeneens. DC Was eerste console met online play via kabel.

Edit: Gamecube had later ook kabel internet maar daar moest je wel apart een Nintendo modem adapter voor aanschaffen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:23:
[...]

Edit: Gamecube had later ook kabel internet maar daar moest je wel apart een Nintendo modem adapter voor aanschaffen.
Die Gamecube adapter was een modem dacht ik. De PS2 had wel een ethernetadapter los te koop (met 1 spel die het gebruikte? :P) en de Xbox had een ingebouwde ethernetpoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
pff, wat een discussie over de lan poort, tuurlijk had ie makkelijk in de dock kunnen zitten. De grote vraag is wat de extra kosten zouden zijn.. de hardware stelt niet zo veel voor, maar ik kan me voorstellen dat er zomaar een paar euro aan kosten bij komen, wat al snel 10 euro in de retail prijs is. Prima te rechtvaardigen in een dock van 90 euro, maar dat die prijs niet klopt is een andere discussie, in het normale pakket krijg je em er als het ware gratis bij.

ze verwachten 40 miljoen te verkopen de komende 3 jaar, al kost het maar een euro extra, da's toch 40 miljoen extra winst + extra accesoires verkoop. Het is toch niet verboden om winst te maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 23-01-2017 10:31 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwiep
[...]

Dat was mijn punt een beetje. je implementeert de technologie die voor handen is en het beste aansluit met je apparaat.
Ik verkies ook de kabel voor zo veel mogelijk toepassingen, maar het is nu eenmaal ook een deel van de evolutie dat veel apparaten naar wifi overgaan. Er zijn heel veel mensen die geen UTP kabel tot aan de tv willen trekken, en zoals iemand al aanhaalde denk ik dat het undock proces erdoor bemoeilijkt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Die Gamecube adapter was een modem dacht ik. De PS2 had wel een ethernetadapter los te koop (met 1 spel die het gebruikte? :P) en de Xbox had een ingebouwde ethernetpoort.
Klopt GC adaper was een moden die je in de onderkant van je GC vast moest klikken.

@Zwiep666; Mee eens, heb zelf ook liever kabel: Minder storingsgevoelig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ralphoman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-07-2023
Ik heb niet alles gelezen want er staan enorm veel posts over, maar:

Heeft iemand hier al eens nagedacht wat er gebeurd met je connectie als je bekabeld met een dock zou zitten spelen, en zou 'Switchen' naar alleen de handheld?
Het lijkt mij dat je online game gelijk klaar/verbroken is omdat het apparaat ineens van bekabeld naar WiFi moet omschakelen.
Verbeter me als ik het fout heb, maar dit lijkt mij technisch aardig wat problemen te kunnen geven?

Edit: zoals Zwiep666 schijnbaar vlak voor mij zei: undocken is dus al besproken 8)7 |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Ralphoman op 23-01-2017 10:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Hoe wil je het doen als je online Splatoon of MK8 aan het spelen bent en moeder de vrouw komt binnen walsen en schreeuwt: GTST!!!! NU!!!!! Midden ingame ren je naar je dock toe want je staat op nummer 1 en pakt hem er uit. KUT!!!! Hij zit op LAN aangesloten. Overschakelen naar Wifi duurt even. Weg is je connectie en je spel.
Daarom heeft Nintendo er voor gekozen om er geen LAN poort in te stoppen. Qua kosten zal het inderdaad niet heel veel duurder zijn, maar de gameplay zal er flink onder lijden.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 15:50

jeka

Support your local club.

Goed punt! Geen seconde aan gedacht!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

[...]

Wat een volwassen opmerking. Bravo.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had 7 jaar geleden geen problemen met games via wi-fi en dat heb ik nog steeds niet. Zo gek is het ook niet dat halve tablet geen LAN ingang heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:49

Dhrax

Prog Lord

Enkel via Wifi is anno 2017 toch meer dan prima ?
Ik game al jaren via Wifi op alle consoles vanaf de PS3 en ik heb nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorddrune
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 12:17

lorddrune

Thick as a Brick

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:23:
[...]

Ik vermoed dat we daar pas volgend jaar over horen, twee Mario games is een beetje overkill voor een jaar ;)
Wellicht een 2D Wario titel, een nieuwe Warioland ben ik ook wel voor te porren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

batumulia schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:21:
[...]
Ja, check. Maar zoals BlackMage onder jouw post al aangeeft, dat ding kost 90 euro. Er zit bij lange na geen 90 euro aan arbeidskosten in.
Ik neem aan dat deze ook een beperkte oplage heeft en het "overschot" (single docks, no console) niet zo mass-produced wordt als het volledige pakket. Je hebt het ding niet nodig als je eigen dock nog werkt, en in de eerste 2 jaar zul je deze gratis ter vervanging krijgen, als je er zelf niet iets stoms mee uithaalt. Dit is hetzelfde verhaal als vervangen van een smartphonescherm wat dat betreft. Materiaalkosten zijn nagenoeg niets, maar zo'n ding ter vervanging kopen in een reguliere winkel kost je ook debiel veel.

Ze forceren je niet die 90 euro uit te geven, en ik zie ook weinig redenen om het te doen, tenzij je in je hele huis met 1 Switch op een meerdere TVs wil spelen oid, maar zelfs het dock is vrij portable, zag ik.
Ook al gebruiken mensen het niet, het gaat gewoon om keuze. Ik gebruik voor alles waar ik een kabel voor kan gebruiken ook daadwerkelijk een kabel. Ik prefereer stabiliteit meer dan draadloze comfort.
Enkel werkt het natuurlijk niet zo, als zij concluderen dat slechts 1/heleboel een netwerkkabel gebruikt, gaan ze er geen geld aan uitgeven. Kijk maar eens naar moderne laptops, zelfs daar zit het vaak niet meer op. Ik zit hier op een afdeling met bijna alleen maar ITers en netwerk-engineers, de nagenoeg allemaal draadloos zitten te werken op een MacBook/Dell Ultrabook.
Het is gewoon een onlogische keuze geweest van Nintendo, een keuze die niet nodig was en waar ze gewoon een heel hoop discussies mee hadden kunnen vermijden. Ik heb namelijk nog nooit iemand horen klagen dat er tevéél keuze is.
Maar hoeveel mensen gaan deze discussie hebben? Alleen de "nerds" op internetfora. Er zijn er hier een paar op onze sales/marketing-afdeling die er ook eentje besteld hebben, die ga je er echt nooit over horen dat er geen ethernetkabel in kan.
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Dit zou een valide argument zijn, als het ding niet finaal geflopt zou zijn.
Ralphoman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:32:
Ik heb niet alles gelezen want er staan enorm veel posts over, maar:

Heeft iemand hier al eens nagedacht wat er gebeurd met je connectie als je bekabeld met een dock zou zitten spelen, en zou 'Switchen' naar alleen de handheld?
Dan is inderdaad je verbinding weg, want beide adapters krijgen een ander IP en maken uitgaand verbinding over een andere poort. Dit gebeurt met huidige docks voor laptops e.d. ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Wifi is dermate volwassen geworden dat een LAN aansluiting niet meer nodig is. Op je telefoon, iPad, 3DS, PSP, VITA hebben ook allemaal Wifi. Niemand die daar problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 09:49

Goner

What can I do you for ?

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:30:
[...]
en je vervolgens een witte Ethernet dongle kan kopen voor nog eens 30 euro
Afgezien v/h feit dat ik ook wel op een poort in de dock had gehoopt ; ik heb voor de Wii U zo'n adapter van SPEEDLINK Q-NECT en die is mooi zwart :+
Overigens, ik weet dat er een aantal van die usb/ethernet adapters niet werkte op de Wii (U) vanwege een incompatible chipset. Ik weet dat die van Speedlink en Belkin ((AX88772 ?) in ieder geval werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Lanithro schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:34:
Hoe wil je het doen als je online Splatoon of MK8 aan het spelen bent en moeder de vrouw komt binnen walsen en schreeuwt: GTST!!!! NU!!!!! Midden ingame ren je naar je dock toe want je staat op nummer 1 en pakt hem er uit. KUT!!!! Hij zit op LAN aangesloten. Overschakelen naar Wifi duurt even. Weg is je connectie en je spel.
Daarom heeft Nintendo er voor gekozen om er geen LAN poort in te stoppen. Qua kosten zal het inderdaad niet heel veel duurder zijn, maar de gameplay zal er flink onder lijden.
Dat zal inderdaad een issue worden, maar dat kunnen ze op twee manieren netjes oplossen:
1. Als je je console start met ethernet erin krijg je een popupje dat bij het overschakelen naar mobiele mode dat je netwerkverbinding verbroken wordt.

2. De wifi-connectie kan actief zijn zonder gebruikt te worden. Als je wel switched en de ethernet valt weg, dat je switch eerst probeert de verbinding te herstellen met wifi voordat het besluit dat de connectie permanent weg is. Dat zou in een paar seconden kunnen gebeuren en die tijd heb je toch wel nodig om je switch goed vast te pakken en het spel te hervatten.

Ik denk persoonlijk dat bijna niemand de switch tijdens het spelen uit de tv haalt om mobiel verder te gaan. Het is of het ene, of het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
BlackMage schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Dat zal inderdaad een issue worden, maar dat kunnen ze op twee manieren netjes oplossen:
1. Als je je console start met ethernet erin krijg je een popupje dat bij het overschakelen naar mobiele mode dat je netwerkverbinding verbroken wordt.

2. De wifi-connectie kan actief zijn zonder gebruikt te worden. Als je wel switched en de ethernet valt weg, dat je switch eerst probeert de verbinding te herstellen met wifi voordat het besluit dat de connectie permanent weg is. Dat zou in een paar seconden kunnen gebeuren en die tijd heb je toch wel nodig om je switch goed vast te pakken en het spel te hervatten.

Ik denk persoonlijk dat bijna niemand de switch tijdens het spelen uit de tv haalt om mobiel verder te gaan. Het is of het ene, of het andere.
Dus om een beetje comfortabel te switchen moet je toch nog je wifi actief hebben, dan verdwijnt het nut van die netwerkpoort ook weer een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
BlackMage schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Leuk zo'n pop-up, maar dat weerhoudt je vrouw/vriendin/moeder er niet van om de TV op RTL 4 te zappen en jij je Switch niet uit de dock kan halen.

Gaat niet werken. Je hebt twee IP adressen. Bij een laptop/computer is het al moeilijk om zoiets te realiseren. Daar komt bij dat je router de data naar 1 IP adres routeerd en je alsnog packetloss hebt en dus je verbinding kwijt raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Lanithro schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:49:
[...]

Leuk zo'n pop-up, maar dat weerhoudt je vrouw/vriendin/moeder er niet van om de TV op RTL 4 te zappen en jij je Switch niet uit de dock kan halen.

[...]

Gaat niet werken. Je hebt twee IP adressen. Bij een laptop/computer is het al moeilijk om zoiets te realiseren. Daar komt bij dat je router de data naar 1 IP adres routeerd en je alsnog packetloss hebt en dus je verbinding kwijt raakt.
Dat kan heel goed werken. De verbinding valt sowieso weg, maar als zowel je switch als de server maar iets aan informatie hebben om die connectie weer op te bouwen en beschouwen als de zelfde speelsessie dan maakt een ander IP-adres niet eens uit.
Lanithro schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:42:
Wifi is dermate volwassen geworden dat een LAN aansluiting niet meer nodig is. Op je telefoon, iPad, 3DS, PSP, VITA hebben ook allemaal Wifi. Niemand die daar problemen mee heeft.
Wifi heeft veel last van storingen van andere apparatuur. Als je de switch naast je tv hebt staan met daar in de buurt nog een smart tv, chromecast en receiver die allemaal niet alleen waarschijnlijk op wifi zitten, maar ook een sh*tload aan radiogolven uitstralen die de werking van wifi-apparaten in de buurt negatief beinvloeden. En dat hoef je niet te merken met het streamen van een video of het downloaden van een app, maar wel met games waarbij elke knop die jij indrukt naar de server gestuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59
Richh schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:17:
[...]

Lol. Gpu en cpu zijn niet bekend en vooralsnog hebben de laatste geruchten (die gast die allemaal dingen van de presentatie voorspelde) het over een 16nm chip met zo'n 768 gflops, samen met een van de meest recente ARM chipontwerpen. Nee, dat is geen PS4 Pro, maar het komt redelijk in de buurt bij wat er maximaal mogelijk is in een handheld anno 2017. Het is alles behalve goedkoop.
Helemaal eens.
Audio is dus gewoon digitaal over hdmi. Geen idee wat daar mis mee is. Of verwacht jij optische audio op een handheld? Dedicated hardware in het dock daarvoor? Voor die 1% die het gaat gebruiken? De PS4 Slim heeft het ook niet.
Dit kan je ook de andere kant op redeneren. De org ps4 en de pro hebben het wel.
Netwerk is wifi AC en veel future proof-er dan dat bestaat simpelweg niet. 9/10 mensen verbind hun console ook gewoon met wifi. Talloze mensen gaan echt geen ethernetpoort missen. Hell steeds minder laptops hebben er eentje
Hou me niet heel erg met laptops bezig, ik weet dat apple inderdaad momenteel dol is om zo min mogelijk poorten te schrappen maar ook hier vinden veel mensen die niet fijn. Mijn mening is dat dit een gaming device is, en veel serieuze gamers willen zo optimaal mogelijk verbonden zijn, de optie voor kabel is dan gewenst. Ik vind het dan ook een slechte keuze dat ze dit gedropped hebben. Ondanks dat ik niet verwacht de online gaming dienst af te nemen. voor updates en games dl-en is wifi goed genoeg.
.
Laten we niet overdrijven. Er is 1 probleem en dat is dat er gewoon vrijwel geen games zijn en ook niet aan komen. Dat is gecombineerd met een pricetag waarvoor veel gamers de interesse snel verliezen.
Specs, hardware en voorwaarden zullen voor weinig mensen een dealbreaker zijn als de exclusieves op orde waren.
Wederom eens, audio had uitgebreider gemogen, utp poort was fijn geweest, maar dit zijn meer 'nice to have' features. De games is absoluut hetgeen waar het om gaat. Mijn visie is dat voor een apparaat erbij die ook portable is, het ninty aanbod aangevuld met 3rd party zoals die er nu ook op de ds is. voor mij voldoende is.
Maar was mijn situatie zo, dat ik maar 1 gaming device kon kopen dan zou het een ps4 zijn omdat die het beste op mijn gaming behoefte aansluit. Ik zou de nintendo games missen, maar met alleen nintendo mis ik teveel andere games. (allemaal natuurlijk inschatting, mocht de 3rd party support wel komen en blijven......maar dan nog steeds zit je met je met lagere specs tov current/dedicated thuis consoles.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Goed punt over het switchen dus WiFi en netwerkkabel, daar had ik niet aan gedacht!

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
[...]

Sorry, de NES was met bankzaken online toch net iets eerder :+

Ik vind het echt onzinnig, als ik bedraad internet heb op m'n PS2, waarom zou het dan opeens niet meer kunnen met de Switch? Vooral de prijs van de docking station is gewoon bizar hoog voor hoe kaal het uiteindelijk is. Erg jammer :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwiep666 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:47:
[...]

Dus om een beetje comfortabel te switchen moet je toch nog je wifi actief hebben, dan verdwijnt het nut van die netwerkpoort ook weer een beetje.
Hoezo ?
Er zijn zat mensen die gewoon gamen online en nooit een speelsessie hoeven te onderbreken voor GTST of wat dan ook.
Er zijn ook zat mensen die nooit online gamen en halverwege de game voort willen zetten in de tuin ofzo.

Het gaat om keuzes mensen, en en, niet of of.
Dat is toch het hele game concept van de Switch, switchen tussen een 'console' en handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Hoezo ?
Er zijn zat mensen die gewoon gamen online en nooit een speelsessie hoeven te onderbreken voor GTST of wat dan ook.
Er zijn ook zat mensen die nooit online gamen en halverwege de game voort willen zetten in de tuin ofzo.

Het gaat om keuzes mensen, en en, niet of of.
Dat is toch het hele game concept van de Switch, switchen tussen een 'console' en handheld.
inderdaad, jij snapt dat blijkbaar niet en wilt dat mensen kiezen tussen console OF handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
RayNbow schreef op maandag 23 januari 2017 @ 05:56:
Ach, de Super Famicom (SNES) had in Japan maar 2 launchtitels. :+
Super mario world en final fight (op dat moment een van de populairste arcade games?) mwah denk dat ik dat prefereer boven zelda en wat leuke filler games die ik veel te duur vind.
Bomberman kan je imho niet voor 40 euro (of meer) verkopen hoe leuk het ook is. Mensen schalen dat in als een psn/live titel die je voor 15 euro koopt (om nog maar te zwijgen van app/play store prijzen).
Idem voor de sf2 hd remix.....40 euro vind ik bizar.

Toegeven wat ik van arms gezien heb vond ik wel enigsinds interresanter dan ik had verwacht. Maar nog steeds zou ik die ook voor 20 misschien max 25 pas halen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
En daarbij, als Nintendo geen ethernetpoort in het dock heeft gemaakt omdat ze niet willen dat je online game sessie wordt onderbroken bij het "switchen", dan hadden ze ook geen losse ethernet-adapter uitgebracht of uberhaubt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
BlackMage schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Dat kan heel goed werken. De verbinding valt sowieso weg, maar als zowel je switch als de server maar iets aan informatie hebben om die connectie weer op te bouwen en beschouwen als de zelfde speelsessie dan maakt een ander IP-adres niet eens uit.

[...]
Het is weer iets waar rekening mee gehouden moet worden in de programmering van de console en spellenmakers. Wat mogelijk resulteerd in duurdere console/spellen.
Wifi heeft veel last van storingen van andere apparatuur. Als je de switch naast je tv hebt staan met daar in de buurt nog een smart tv, chromecast en receiver die allemaal niet alleen waarschijnlijk op wifi zitten, maar ook een sh*tload aan radiogolven uitstralen die de werking van wifi-apparaten in de buurt negatief beinvloeden. En dat hoef je niet te merken met het streamen van een video of het downloaden van een app, maar wel met games waarbij elke knop die jij indrukt naar de server gestuurd moet worden.
In mijn geval draait niets op Wifi bij mijn TV, maar ik snap je punt. Dit zou een Issue kunnen zijn, Maar ik denk niet dat de latency dermate hoog zal zijn dat je knop twee seconden later geregistreerd zal worden door de server.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Over het switchen tussen docked/undocked:
Ethernet: example scenario given where dock has wired Internet connection; in console mode the system uses this connection, and in portable mode, the system can communicate wirelessly with the dock to access the wired connection [T:0560]
Maar goed, dit is informatie uit een recent patent. Geen garantie dat dit in de uiteindelijke hardware zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
BlackMage schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:58:
En daarbij, als Nintendo geen ethernetpoort in het dock heeft gemaakt omdat ze niet willen dat je online game sessie wordt onderbroken bij het "switchen", dan hadden ze ook geen losse ethernet-adapter uitgebracht of uberhaubt ondersteund.
Er wordt geen LAN Adapter uitgebracht voor de Switch. Diegene van de Wii kan je kopen en waarschijnlijk er aan koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corset schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:54:
[...]

Ik vind het echt onzinnig, als ik bedraad internet heb op m'n PS2, waarom zou het dan opeens niet meer kunnen met de Switch? Vooral de prijs van de docking station is gewoon bizar hoog voor hoe kaal het uiteindelijk is. Erg jammer :-(
Nouja, opeens... De Wii en Wii U hadden ook geen ethernetpoort.

Ik ben het wel volledig met je eens dat het dock veel te duur is. Voor deze prijs had er zéker een ethernetpoort op mogen zitten, dat dock had sowieso de helft moeten kosten van wat men er nu voor vraagt. Het is niet meer dan een USB-C naar HDMI converter en een USB controller-chip... die twee dingen kosten misschien 20 euro.

Ik vind opzich dat ethernet helemaal geen basis feature van een console hoeft te zijn. Dat mag best met adapters of andere accessoires geregeld worden. Voor veel mensen is het immers niet nodig.
Waar ik me wel in kan vinden is de prijs: voor het gevraagde bedrag had het er best op mogen zitten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:41:

[...]

Dit zou een valide argument zijn, als het ding niet finaal geflopt zou zijn.
Kijk dan ook waarom de Dreamcast is geflopt:

1: Voorlopen qua Specs (terwijl de gaming wereld nog niet klaar was voor internet gaming) wat zeer hoge kosten met zich meebracht.

2: Net als de Gamecube de belangrijkste feature voor die tijd (een ingebouwde DVD speler) missen.

3: Kapitalen verspeeld aan verkeerde marketing: De shirt sponsoring van voetbal club Arsenal was daarin de domst en meest kostbare oorzaak.

4: Geen enorm kapitaal hebben en een succesvolle handheld om de klappen van een geflipte console op kunnen vangen.

Nintendo zou bij wijze van spreken 10 consoles oprij uit kunnen brengen die stuk voor stuk floppen en nog komen ze dan niet in de buurt van een failisement. Sterker nog door ranzaken als Amiibo en mobile games zullen ze geeneens al te veel verlies maken.

Nintendo heeft hierdoor dan ook de luxe positie om lekker te doen wat ze zelf willen.

De Wiu U wordt als een geflopte console gezien en daar ben ik het mee eens, maar als ik de omzet van de Amiibo gekte erbij optel durf ik de WiiU zelfs een geslaagt winstgevend peoduct te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zwiep666 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:57:
[...]

inderdaad, jij snapt dat blijkbaar niet en wilt dat mensen kiezen tussen console OF handheld.
Wat ik zeg is dat er mensen zijn die graag online gamen en nooit zullen undocken tijdens gamen omdat die noodzaak er niet is.
Zij zouden dan prima ethernet kunnen gebruiken, met alle voordelen daarvan.

Iemand die wel kan verwachten dat hij/zij moet verkassen zal altijd op Wifi aangesloten zijn, dat kan dus ook gewoon.
Je hebt dus keuzes.

En dat laat ik de hybride optie ook nog open zoals eerder beschreven Blackmage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:01:
De Wiu U wordt als een geflopte console gezien en daar ben ik het mee eens, maar als ik de omzet van de Amiibo gekte erbij optel durf ik de WiiU zelfs een geslaagt winstgevend peoduct te noemen.
Which is true. Nintendo maakt soms hele rare keuzes voor ons gamers, maar financieel zitten daar zeker de juiste mensen. Het is opzich heel bijzonder dat een apparaat wat minder presteert dan de verwachtingen van het bedrijf zelf, toch nog over de gehele periode zo goed als break-even speelt.

Ik snap wel dat Nintendo liever 3x gokt en 1x gigantisch dik slaagt, dan dat ze 3x op safe spelen en tegelijkertijd te maken hebben met langzaam dalende sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
corset schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:54:
[...]

Het kan wel, maar het ondermijnt het hele handheld gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Richh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:00:
[...]

Nouja, opeens... De Wii en Wii U hadden ook geen ethernetpoort.

Ik ben het wel volledig met je eens dat het dock veel te duur is. Voor deze prijs had er zéker een ethernetpoort op mogen zitten, dat dock had sowieso de helft moeten kosten van wat men er nu voor vraagt. Het is niet meer dan een USB-C naar HDMI converter en een USB controller-chip... die twee dingen kosten misschien 20 euro.

Ik vind opzich dat ethernet helemaal geen basis feature van een console hoeft te zijn. Dat mag best met adapters of andere accessoires geregeld worden. Voor veel mensen is het immers niet nodig.
Waar ik me wel in kan vinden is de prijs: voor het gevraagde bedrag had het er best op mogen zitten.
Ik heb voor mijn laptop een USB-C naar Ethernet adapter gekocht maar ik mocht toch lekker €35,- aftikken.

Daarnaast, weten we eigenlijk wel wat er in het Dock zit? Er zit namelijk een "Normale" Grip voor de JoyCon's in het pakket maar ze verkopen ook een Charging Grip waarmee je de JoyCon's tijdens het spelen kunt opladen. Het los verkochte artikel heeft dus extra functionaliteit misschien is zoiets ook het geval met de Dock alleen wordt dat niet duidelijk gecommuniceerd.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFlexos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-08 20:09
pff, al 4 pagina's lang over die ethernet port... Is het zo niet duidelijk?

Ja sommige mensen hebben er behoefte toe, andere vinden het niet nodig.

Feit blijft: Hij zit er niet op. Punt is van beide kanten gemaakt, maar nu wordt er wel belachelijk lang over doorgegaan. Heb niet het idee dat het nog iets toevoegt aan de discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Ik zie anders in de laatste berichten nog wel waardevolle aanvullingen voor de discussie naar boven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Soepel kunnen overschakelen tussen kabel en Wifi zou opgelost kunnen worden door multipath tcp.
https://multipath-tcp.org/

Kan je m uit het dok pakken zonder een verlies van connectiviteit, is de theorie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wahloh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:06:
Ik heb voor mijn laptop een USB-C naar Ethernet adapter gekocht maar ik mocht toch lekker €35,- aftikken.
Dat soort adapters kosten op Ebay niet zoveel, de kostprijs is niet erg hoog. Zeker voor Apple is het een verdienmodel.
Daarnaast, weten we eigenlijk wel wat er in het Dock zit? Er zit namelijk een "Normale" Grip voor de JoyCon's in het pakket maar ze verkopen ook een Charging Grip waarmee je de JoyCon's tijdens het spelen kunt opladen. Het los verkochte artikel heeft dus extra functionaliteit misschien is zoiets ook het geval met de Dock alleen wordt dat niet duidelijk gecommuniceerd.
Ja, op de Nintendo site van de VS kan je alle details bekijken, inclusief de achterkant en daarmee de beschikbare poorten.
Het zou inderdaad kunnen dat het meegeleverde dock verschilt van het los te verkrijgen dock van €90... ik denk het zelf niet eigenlijk maar inderdaad, het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Wat ik zeg is dat er mensen zijn die graag online gamen en nooit zullen undocken tijdens gamen omdat die noodzaak er niet is.

Iemand die wel kan verwachten dat hij/zij moet verkassen zal altijd op Wifi aangesloten zijn, dat kan dus ook gewoon.
Je hebt dus keuzes.

Ja jij en ik snappen dat, maar het gros van de consument gaat zitten klagen bij Nintendo dat ze hun sessie kwijt zijn omdat zoontje van 9 boos wordt omdat mamma koffietijd wil kijken en zijn Nummer 1 kwijt is geraakt en uit frustratie de Switch door de TV Gooit. Je moet denken aan de Consument en niet aan de tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Richh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:09:
[...]
Het zou inderdaad kunnen dat het meegeleverde dock verschilt van het los te verkrijgen dock van €90... ik denk het zelf niet eigenlijk maar inderdaad, het kan.
Dat lijkt me heel sterk.

Bij producten die afwijken van de gebundelde versie (bijv Charging Grip ipv gewone) dan heet het product ook anders. Als de dock die los te koop is meer kan, dan hadden ze dat ook wel benoemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voxxel
Ik ben ook een beetje klaar met mensen die zeuren over wat er hier wel en niet gezegd mag worden. Zolang het ontopic is en we elkaar respecteren moet alles kunnen toch? Mods kunnen wel bepalen of mensen over de schreef gaan of niet. Als je er niet tegen kan dat mensen hier kritisch zijn of zelfs negatief zijn over de switch dan hoor je niet op een forum thuis eerlijk gezegd. De meeste reacties (ook die van bomberman die vaak wordt aangevallen) zijn prima onderbouwd. Sorry voor dit offtopic bericht O+

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Kijk dan ook waarom de Dreamcast [...]
Ik zit trouwens net te kijken, maar de DC heeft helemaal geen RJ45-poort tenzij je een add-on erop klikt. Die was vast niet gratis. Weet niet meer wie daarmee kwam, maar check je shit voordat je post :+ de enige poort die native erop zat was een poort voor telefoonlijn (RJ11). Dat is toch wat anders als het ding in een router prikken en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
wow tig pagina's over de lan poort :o Ik ga er iig over ophouden.
Maar @hierboven

De dc is antiek....de switch is nu :P

O-)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
https://www.theguardian.c...dheld-first-not-a-console
wel een aardig persectief, ik denk dat een hoop "problemen" die mensen hebben, zoals performance, opties in dock (lan, sound, ...) in een ander daglicht staan als je het gaat zien als een super krachtige handheld, die je ook nog eens makkelijk aan je tv kan hangen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
voxxel schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:13:
Ik ben ook een beetje klaar met mensen die zeuren over wat er hier wel en niet gezegd mag worden. Zolang het ontopic is en we elkaar respecteren moet alles kunnen toch? Mods kunnen wel bepalen of mensen over de schreef gaan of niet. Als je er niet tegen kan dat mensen hier kritisch zijn of zelfs negatief zijn over de switch dan hoor je niet op een forum thuis eerlijk gezegd. De meeste reacties (ook die van bomberman die vaak wordt aangevallen) zijn prima onderbouwd. Sorry voor dit offtopic bericht O+
Alles mag gezegd worden uiteraard (mits binnen de grenzen die de moderatoren aangeven). Ik kan het wel begrijpen dat mensen aangevallen worden als die zich ogenschijnlijk laten leiden door een afkeer van het platform in plaats van een neutrale houding. Dan kan je overal wel een onderbouwing bij prutsen.

Sommige mensen hebben de roze bril op wat betreft Nintendo, maar mensen zoals Bomberman hebben een 'zwarte bril' op. Daar kan ik mij ook aan storen.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Foodie88 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:30:
[...]

Alles mag gezegd worden uiteraard (mits binnen de grenzen die de moderatoren aangeven). Ik kan het wel begrijpen dat mensen aangevallen als die zich ogenschijnlijk laten leiden door een afkeer van het platform in plaats van een neutrale houding. Dan kan je overal wel een onderbouwing bij prutsen.

Sommige mensen hebben de roze bril op wat betreft Nintendo, maar mensen zoals Bomberman hebben een 'zwarte bril' op. Daar kan ik mij ook aan storen.
Ik vind mezelf een aardig 'neutrale/grijze bril' op hebben en die zwarte en roze brillen compenseren elkaar mooi in mijn ogen ;)

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prulleman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:29:
wel een aardig persectief, ik denk dat een hoop "problemen" die mensen hebben, zoals performance, opties in dock (lan, sound, ...) in een ander daglicht staan als je het gaat zien als een super krachtige handheld, die je ook nog eens makkelijk aan je tv kan hangen.
Ik denk dat de meeste mensen daar vooral moeite mee hebben door Nintendo's eigen acties: ze hebben de Switch uitgelicht en een paar dagen later kondigden ze aan dat ze geen games meer gaan maken voor de Wii U. Intussen hebben ze wel gezegd voorlopig nog steeds games uit te brengen voor de 3DS. Daarmee maken ze eigenlijk het statement dat het een console is die toevallig ook mee op reis kan en niet een handheld die toevallig ook op de tv aan te sluiten is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nintendo amerika had notabene zelf voor de aankondiging van de switch gezegd: "watch our reveal for the next home console". Het klopt dan wel weer dat de switch homeconsole achtige games krijgt (tenminste van Nintendo zelf) ipv goedkopere handheld games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
voxxel schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:31:
[...]

Ik vind mezelf een aardig 'neutrale/grijze bril' op hebben en die zwarte en roze brillen compenseren elkaar mooi in mijn ogen ;)
Dat is top, maar ik vraag me af waarom iedereen niet de 'grijze bril' kan dragen i.p.v. roze of zwart ;)

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:19:
[...]

Ik zit trouwens net te kijken, maar de DC heeft helemaal geen RJ45-poort tenzij je een add-on erop klikt. Die was vast niet gratis. Weet niet meer wie daarmee kwam, maar check je shit voordat je post :+ de enige poort die native erop zat was een poort voor telefoonlijn (RJ11). Dat is toch wat anders als het ding in een router prikken en gaan met die banaan.
We hebben het hier over de eind jaren 90, internet ging toen hoofdzakelijk via telefoonlijn, sterker nog de meeste mensen wisten geeneens wat internet was.

Je kon bv Phantasy star online amper goed spelen omdat er in die tijd totaal nog geen console online community voor gaming was.

Waar ik op doelde was: Te ver voorlopen (zoals SEGA deed) kan je console schaden (internet mogelijkheden terwijl het er de tijd nog niet voor was) en te ver achter lopen (Nintendo) kan dat ook. (Het missen van system selling 3rd party games)

Om de Switch een mega succes te laten worden bij casual gamers heeft Nintendo A: Gelijkwaardige ports van 3rd party system sellers als FIFA en CoD nodig of B de handheld library en dan met name een traditionele Pokemon game.

Het mooie is dat Nintendo voor succes hierdoor niet geheel van specs afhankelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
NMe schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:32:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen daar vooral moeite mee hebben door Nintendo's eigen acties: ze hebben de Switch uitgelicht en een paar dagen later kondigden ze aan dat ze geen games meer gaan maken voor de Wii U. Intussen hebben ze wel gezegd voorlopig nog steeds games uit te brengen voor de 3DS. Daarmee maken ze eigenlijk het statement dat het een console is die toevallig ook mee op reis kan en niet een handheld die toevallig ook op de tv aan te sluiten is.
ja, nintendo presenteert de switch inderdaad anders, dat maakt het lastiger om de switch meer te zien als een handheld, misschien hebben ze daar juist wel een grote fout gemaakt. Ik denk echt dat de switch makkelijker te accepteren is als super handheld dan als middelmatige console... maar ja, iedereen kijkt er op zijn eigen manier naar, ik zou em denk ik nog het meest aan de tv gebruiken, maar hij zou ook zeker mee gaan, op vakantie, in de auto voor de kids, en overal waar nu de tablet mee naar toe gaat om de kids bezig te houden, kan de switch ook mee.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
NMe schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:32:
[...]

Ja, dat conflicteert wel een beetje. Ik kan me er volledig in vinden dat de Switch een handheld is met video output en losse controllers, maar de positie tov de Wii U en 3DS is wel opmerkelijk. Het is duidelijk dat ze de Switch neerzetten als opvolger van de Wii U en niet 3DS, maar de hardware, features en zelfs de wensen van hun thuismarkt (Japan) wijzen op het tegenovergestelde.

Ik begrijp niet goed waarom ze dit doen. De handheld-lijn van Nintendo is geweldig, daar hoeven ze zich echt niet voor te schamen. En al helemaal niet voor de Switch als handheld, dat ding maakt direct 3 stappen vooruit tov de 3DS.

Maarja misschien dat ze de 3DS nog iets willen uitmelken. Al kan ik me niet voorstellen dat twee fire emblem games nog mensen doet overtuigen om een 3DS te kopen.

Of het is gezichtsverlies. Door geen opvolger voor de Wii U te presenteren worden ze de Sega. Ik zie de headlines al voor me.

Edit:
Of het is het kunnen verantwoorden dat het ding zo duur is. Voor een handheld is de Switch gewoon te duur, al krijg je wel waar voor je geld.

[ Voor 4% gewijzigd door BlackMage op 23-01-2017 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk niet dat ze de 3DS zo zeer willen uitmelken maar dat ze zelf ook niet zeker weten hoe succesvol dit ding gaat zijn. De 3DS is op dit moment hun best verkopende console dus ik neem aan dat ze eerst kijken hoe de Switch daadwerkelijk ontvangen wordt voordat ze zich committen aan het vervangen van de 3DS. Vanuit een businessperspectief begrijp ik dus wel waarom ze niet het signaal sturen dat dit de opvolger van de 3DS is, maar vanuit een marketingperspectief is het raar omdat het de Switch dus in de markt zet als slappe home-console in plaats van als krachtige handheld. En dat zou hun wel eens verkopen kunnen kosten, in elk geval in het begin.

Ik heb er verder wel vertrouwen in dat het goed gaat komen met de Switch en hij op den duur echt de 3DS gaat vervangen. Ik verwacht ook niet dat Nintendo in de toekomst nog iets anders gaat uitbrengen dan handhelds die je ook op de tv kan aansluiten. Dat deel van de markt wordt te zeer gedomineerd door Sony en Microsoft.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prulleman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:29:
Ik roep dit al weken, unpowered, kansloos als homeconsole, top handheld, de hoge prijs prognose, etc etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Ik roep dit al weken, unpowered, kansloos als homeconsole, top handheld, de hoge prijs prognose, etc etc.
kansloos als homeconsole zou ik em niet willen noemen, het is wat mij betreft niet erg dat het geen PS4 of xbox is.. de kracht van nintendo zit meestal toch in eigen games, en hopelijk zal dat bij de switch niet anders zijn (hoewel niemand de toekomst kan voorspellen).
Voor iedereen die de wii u heeft overgeslagen (wat best veel mensen zijn) zal die nog een prima -nintendo- home console zijn voor typische nintendo games.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:37
Foodie88 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:30:
[...]

Alles mag gezegd worden uiteraard (mits binnen de grenzen die de moderatoren aangeven). Ik kan het wel begrijpen dat mensen aangevallen als die zich ogenschijnlijk laten leiden door een afkeer van het platform in plaats van een neutrale houding. Dan kan je overal wel een onderbouwing bij prutsen.

Dan is het toch juist mooi dat op een forum beide kanten (roze en zwart) een mening geven? Zolang er mensen tussen zitten die zich wel kunnen verplaatsen in de mening van de ander dan is er niks aan de hand.

Zelf kan ik onmogelijk de roze bril ophouden en wat had ik het graag anders gezien 8)7 Trots aankondigen dat de Switch eigenlijk een combinatie is van alle eerder uitgebrachte console en handhelds, maar blijkbaar ook een combinatie van de fouten die ze eerder hebben gemaakt. Ohja en nog even een fout lenen van de concurrentie om freakin dure accessoires uit te brengen (ugh Vita).

Hoe dan ook snap ik niet waarom ze dit niet als handheld in de markt zetten die je ook kan docken in plaats van een console die portable is. Klinkt als een klein verschil, maar dan kan je de dock uit het pakket halen en is het prijstechnisch veel aantrekkelijker en een duidelijke boodschap naar de consument. Zou het zelf in ieder geval een stuk interessanter vinden.Aan de andere kant willen ze de 3DS verkoop misschien beschermen tot ze zeker weten dat de Switch een succes is.

Ondertussen aardig wat discussies over de Switch aangehoord (Podcasts en Youtube) en overal lijkt een beetje hetzelfde sfeertje te hangen. Goede hoop dat Nintendo weer op de goede weg zou komen met de Switch en nu zo goed als alle vertrouwen kwijt. Het is niet alsof de gemiddelde gamer Nintendo kwijt wil of zo.

Bijvoorbeeld :

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prulleman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:53:
[...]

kansloos als homeconsole zou ik em niet willen noemen, het is wat mij betreft niet erg dat het geen PS4 of xbox is.. de kracht van nintendo zit meestal toch in eigen games, en hopelijk zal dat bij de switch niet anders zijn (hoewel niemand de toekomst kan voorspellen).
Voor iedereen die de wii u heeft overgeslagen (wat best veel mensen zijn) zal die nog een prima -nintendo- home console zijn voor typische nintendo games.
Laat ik het anders zeggen, kansloos als home console in zijn algemeenheid.
Prima als handheld en voor de incidentele Nintendo Gems die je dan ook op de TV kan spelen.

Perfect als unit naast de gebruikelijke PC/XB1/PS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De 3ds is nog spring levend dankzij onder anderen de pokemon hype van afgelopen jaar. In Japan heeft al meer dan 20 miljoen keer verkocht en mario maker (notabene een port van een wii u game) loopt tegen de miljoen sales aan in Japan. Het is nog te vroeg voor Nintendo om de 3ds direct te laten opvolgen. Er komen notabene nog een monster hunter op uit (goed voor 1-2 miljoen sales) en waarschijnlijk wordt de 3ds versie van dragon quest 11 ook het populairst in Japan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:57
Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:04:
[...]

Je hebt dus keuzes.

Je kunt prima ethernet gebruiken door een dongle te kopen. De meest gebruikersvriendelijke oplossing is echter om altijd wifi gebruiken, zodat je naadloos over kunt stappen van console naar handheld.
Je hebt de keuze gewoon. Jij hebt echter een specifieke wens en in plaats van dat jij voor jouw wens wilt betalen, vind jij dat er extra kosten gemaakt moeten worden, voor iets wat waarschijnlijk het merendeel van de klanten helemaal niet nodig hebben.
En waarom roepen jullie dat? Omdat jij en the guardian zulke visionairen op het gebied van entertainment en gaming zijn?
Laat ik het anders zeggen, kansloos als home console in zijn algemeenheid.
Prima als handheld en voor de incidentele Nintendo Gems die je dan ook op de TV kan spelen.

Perfect als unit naast de gebruikelijke PC/XB1/PS4.
Nintendo consoles zijn altijd anders geweest dan de xbox of playstation. Waarom maak jij die vergelijking? Dat zit echt in je hoofd. Voor mij is het echt een device naast mijn PC, net zoals mijn Wii en 3DS.

[ Voor 25% gewijzigd door Abom op 23-01-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Waarom begint iedereen steeds te zeuren over de zogenaamde underpoweredheid van de Switch. Het is een uniek concept, die een nieuwe markt aanboort en daarom NIET vergeleken dient te worden met de PS4 en de XB1. Als Nintendo de strijdt aan wil gaan met deze spelers, dan hadden de wel een andere console met ander specs ontwikkeld.

Daarnaast heeft de kracht van Nintendo NOOIT gezeten in de specs, maar in de unieke eigenschappen en nieuwigheden. Dit doen ze met de Switch weer, en ik verwacht zelf dat de Switch een groot succes zal worden.

Wat ikzelf wel (persoonlijk!) jammer vindt is dat er geen toslink aanwezig is. Ik maak gebruik van een stereoreceiver, wat in tegenstelling tot een AVR geen HDMI heeft.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over die prijzen gesproken, het lijkt erop dat de pro controller in de UK nu in prijs aan het dalen is - £65 op Amazon ipv 70. Misschien zien we soortgelijke dalingen hier.

In een reddit-post is er trouwens een interessante berekening van de kostprijs van de dock gemaakt, neem ze met een korreltje zout want het blijven schattingen maar wel interessant om te lezen.

Over de console vs handheld discussie:
Ik denk zelf dat Nintendo verschillende redenen heeft om dit als een console te marketen. Ten eerste, zoals al eerder is opgemerkt hier valt de €300+ die gevraagd wordt buiten de verwachte prijs van een handheld. Het een console noemen, geeft Nintendo meer ruimte om die vraagprijs te verantwoorden. Het lijkt er trouwens op dat Switch momenteel op een prijspunt zit waar men een redelijke winst maakt, en dat er dus ruimte is om de prijs te verlagen.

Ten tweede, Nintendo is altijd wat voorzichtig geweest als het gaat om hun lijn van handhelds. DS moest oorspronkelijk de 'derde pillaar' worden naast de GBA en de NGC. Dit claimde Nintendo waarschijnlijkl om een back-up plan te hebben mocht de DS floppen. Hetzelfde lijkt nu te gebeuren: Nintendo heeft met WiiU een financiële blunder begaan. Switch is duidelijk een concept waarin men een middenweg zoekt tussen de console en hun handhelds - en op termijn heeft dit veel mogelijke financiële voordelen, zoals uiteindelijk Nintendo's devteams te laten focussen op slechts één toestel. Zolang Nintendo echter niet zeker weet hoe Switch het gaat doen, kijken ze mogelijk de kat uit de boom - daarom horen we ze nog regelmatig zeggen dat 3DS zeker nog niet afgeschreven is, wat zich ook uit in de games die dit jaar nog voor het toestel uitkomen.

Of Switch €300 'waard' is, is natuurlijk een relatief gegeven ;) Ik haal m alvast wel, maar om eerlijk te zijn zou ik nooit iemand aanraden om eender welke console tijdens de launchperiode te kopen.
Pagina: 1 ... 57 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic