Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:14
Edmin schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:26:
[...]

Op de NES classic mini kosten de NES games 60 euro per 30 stuks, inclusief hardware. Hopelijk matcht dat goed met de VC.
https://www.nintendo.com/games/virtual-console-games
5-10 euro, dus helaas, die prijzen zullen ze voor de switch niet lager maken dan VC op de wii u of 3ds

[ Voor 58% gewijzigd door Prulleman op 20-01-2017 14:43 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Misschien komt er wel een "NES Classic Bundle" of een SNES classic bundle tegen schappelijke prijzen. Misschien mogen we onze Wii U VC aankopen wel meenemen...

Dromen is mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Bilderbeek schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:00:
Misschien komt er wel een "NES Classic Bundle" of een SNES classic bundle tegen schappelijke prijzen. Misschien mogen we onze Wii U VC aankopen wel meenemen...

Dromen is mooi :)
Heeft de wiiu geen mynintendo support?
EDIT: Ik kon het niet zo snel vinden op google en ben ook niet bij me WiiU in de buurt om te kijken.
Zou geloven van wel aangezien de Mii die ik ooit heb gemaakt ook doorging naar Super Mario Run
Als dat het geval en de switch ook dan zouden de aankopen zo door moeten lussen namelijk + dat je verder kan spelen met Super Mario Run van je mobiel naar de Switch en andersom.

[ Voor 7% gewijzigd door Kadardar op 20-01-2017 15:49 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:12:
Ik weet niet of deze vraag überhaupt al beantwoord kan worden maar ik vraag het toch maar. Ik heb een 21:9 monitor met een resolutie van 2560 x 1080 (pricewatch: LG 34UM65-P Zwart) die ik voor mijn PC gebruik. Nu wil ik daar graag straks ook de Switch op aansluiten. Aangezien de Switch 1080p (of 900p bij BotW) ondersteunt, wat zou er dan gebeuren? Krijg ik zwarte balken links en rechts? Dat zou acceptabel zijn, maar uitrekken van het beeld weer niet.

Heeft iemand hier ervaring mee, bijvoorbeeld op basis van de Wii U o.i.d?
Zal liggen aan de software van het scherm. Ik heb mn Wii U aan een 1920x1200 Dell UltraSharp gehangen, en het default gedrag is uitrekken. Ik kan via het menu letterbox toepassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Kadardar schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Heeft de wiiu geen mynintendo support?
EDIT: Ik kon het niet zo snel vinden op google en ben ook niet bij me WiiU in de buurt om te kijken.
Zou geloven van wel aangezien de Mii die ik ooit heb gemaakt ook doorging naar Super Mario Run
Als dat het geval en de switch ook dan zouden de aankopen zo door moeten lussen namelijk + dat je verder kan spelen met Super Mario Run van je mobiel naar de Switch en andersom.
Van Wii naar Wii U moest je in ieder geval bijbetalen. Nintendo heeft nog geen details gegeven of dit ook het geval gaat zijn van Wii U naar de Switch, maar alleen commentaar gegeven in die zin dat het met de nieuwe Nintendo accounts technisch gezien zou kunnen. We zullen dus zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Bilderbeek schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:57:
[...]

Van Wii naar Wii U moest je in ieder geval bijbetalen. Nintendo heeft nog geen details gegeven of dit ook het geval gaat zijn van Wii U naar de Switch, maar alleen commentaar gegeven in die zin dat het met de nieuwe Nintendo accounts technisch gezien zou kunnen. We zullen dus zien!
Laten we hopen :) Dat is ook de reden waarom ik op de Wii nooit iets heb aangeschaft.
Geloofde dat de WiiU wel ergens een account support heeft daarom heb ik wat extras gekocht voor Mario kart 8 :)
Wat ik voor de Deluxe switch ook niet hoefde te doen eigenlijk, maarja ook die koop ik :) Het is mario kart uiteindelijk :P

[ Voor 9% gewijzigd door Kadardar op 20-01-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:24:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze gekeken naar wie er op de Wii U Netflix kijkt. Dat zullen er vast niet veel zijn. Ik zie zelf ook de toegevoegde waarde niet. Ik vond het op de PS3 ook al niet fijn om de controller als remote te gebruiken en door die klotemenu's heen te scrollen met een pookje/diagpad. Via telefoon naar SmartTV/Chromecast gaat prima. Volgens mij koopt niemand een Nintendo met als puntje dat ze dan ook ineens Netflix op TV kunnen zien.

Also, het zwaar speculatieve artikel zegt "at launch", dus dat sluit nog niet alles uit.
Sorry voor late reactie, afgelopen dagen was het druk op werk O-) dus weinig forum kunnen checken, maar voordat kpn netflix intergreerde in hun doosje, was de ps3 dus WEL mijn netflix bak. Het was daarvoor ook default dvd/br speler dus ik had er al een remote voor. Dus ja er zijn wel degelijk mensen die WEL het gebruiken. Sommige dingen verwacht je gewoon, vind het ook irritant dat mijn auto mijn 32gb usb stick niet snapt.....mogelijk door usb 3, mogelijk door mappen structuur, maar hij is maar 2 jaar ouder dan mijn vorige auto die dit wel goed deed

Ben het wel met je eens dat het momenteel niet de dealbreaker zal zijn bij wel of niet aanschaffen van een switch.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook niet uitgesloten, enkel niet bij launch. Uiteindelijk moet Netflix de apps maken, dus waar ligt dan de verantwoordelijke partij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Die beloftes van EA vertrouw ik niet zo.
EA geeft niks om beloftes, overal is omheen te draaien en kromt word recht gelult.
(het lijken wel politici) ;)
Echter money talks. Als de switch verkoopt, komen de games vanzelf. Ik vraag me nog steeds af ze genoeg gaan verkopen, lets hope so :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Als ik zie hoe snel sommige sites er uitverkocht raken dan lijkt de switch mij best populair. Maar dat is mijn eigen persoonlijke mening.

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
NastyNickNL schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:46:
Als ik zie hoe snel sommige sites er uitverkocht raken dan lijkt de switch mij best populair. Maar dat is mijn eigen persoonlijke mening.
Het zou wel heel erg zijn als dit niet het geval was. Het is notebene de launch van een nieuwe console ;) Populariteit zie je pas na een maand, loopt hij dan nogsteeds zo goed? De PS4 bijv was een lange tijd moeilijk te krijgen, de Wii was nog veel moeilijker te krijgen.

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de Switch de eerste Nintendo regiovrije homeconsole zal worden: Is er bij een van jullie al bekend of en welke Switch games Amerika en Japan wel krijgen die Europa moet missen?
En of er bij de Japanse Switch exclusives wel of geen Engelse taal optie beschikbaar zal zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:36:
Gezien de Switch de eerste Nintendo regiovrije homeconsole zal worden: Is er bij een van jullie al bekend of en welke Switch games Amerika en Japan wel krijgen die Europa moet missen?
En of er bij de Japanse Switch exclusives wel of geen Engelse taal optie beschikbaar zal zijn?
Dragon quest heroes is tot nu toe alleen voor Japan aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:14
Optionele ondertitels lijkt me niet zo moeilijk en of duur, dus de kans lijkt me wel aanwezig

Strava

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Wahloh
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ben ik de enige die zich enorm ergert aan de obsessie met specificaties, schermresoluties en opslaggrootte van bijna 90% van de reacties onder het Nintendo Switch nieuws op Tweakers? Het gaat om het plezier dat je ermee hebt, niet hoeveel pixels er op je scherm tevoorschijn komen.

Ja je mag sceptisch zijn. Ja je mag je mening geven. Maar de reactie zijn niet sceptisch ze leggen op dat het niks wordt en als je het optimistisch probeert te bekijken ben je een fanboy, erg triest vindt ik het.

Dat terzijde. Mij boeit het geen fuck dat het scherm maar 720p is of dat ik na launch nog even moet wachten op een aantal first-party games. Ik ben begin maart in ieder geval druk bezig Breath of the Wild te verkennen, zowel thuis als onderweg naar werk. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wahloh op 20-01-2017 21:45 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Wahloh schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:44:
Ben ik de enige die zich enorm ergert aan de obsessie met specificaties, schermresoluties en opslaggrootte van bijna 90% van de reacties onder het Nintendo Switch nieuws op Tweakers? Het gaat om het plezier dat je ermee hebt, niet hoeveel pixels er op je scherm tevoorschijn komen.

Ja je mag sceptisch zijn. Ja je mag je mening geven. Maar de reactie zijn niet sceptisch ze leggen op dat het niks wordt en als je het optimistisch probeert te bekijken ben je een fanboy, erg triest vindt ik het.

Dat terzijde. Mij boeit het geen fuck dat het scherm maar 720p is of dat ik na launch nog even moet wachten op een aantal first-party games. Ik ben begin maart in ieder geval druk bezig Breath of the Wild te verkennen, zowel thuis als onderweg naar werk. ;)
televisies zijn gegroeid. 5 jaar geleden was 40" heel wat, tel daar nu maar 15" bij voor wat er gemiddeld bij mensen thuis staat.
en dan doet resolutie er wel degelijk toe wil je geen hoofdpijn krijgen van onscherp beeld (zoals dat van de Wii).

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
Ik ben het er mee eens. Wat boeit de resolutie nou bij nintendo. Je weet al dat het matig is.
Zelda hoop ik ergens wordt geweldig. Blij met mijn preorder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

MrJayMan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:10:
[...]

televisies zijn gegroeid. 5 jaar geleden was 40" heel wat, tel daar nu maar 15" bij voor wat er gemiddeld bij mensen thuis staat.
en dan doet resolutie er wel degelijk toe wil je geen hoofdpijn krijgen van onscherp beeld (zoals dat van de Wii).
Ik denk dat de televisie grootte niet blijft groeien, op een moment is het groot genoeg. Voor mij zijn we daar nu al aangekomen, het is niet fijn om tijdens het spelen het scherm af te moeten speuren.

Daarnaast is 1080p prima voor een, laten we zeggen een 48" of 56" televisie. Dit is ook een punt wat veel mensen vergeten, het is een console EN handheld. Je koopt de Switch niet omdat je pure home-console zoekt, je koopt de Switch omdat je zowel thuis als on-the-go wil gamen en daarvoor moet je inleggen op sommige aspecten. Hetzelfde met de Laptop vs Desktop discussie.

Ik heb nog nooit hoofdpijn gekregen door onscherp beeld en dat terwijl ik meerdere uren achter elkaar naar de pixels van een Oculus DevKit 2 heb zitten staren dus als je daar gevoelig voor bent dan geloof ik goed dat je dat irritant vindt. Helaas zit een Switch er dan niet voor je in, zo simpel is het.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10
Wahloh schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat de televisie grootte niet blijft groeien, op een moment is het groot genoeg. Voor mij zijn we daar nu al aangekomen, het is niet fijn om tijdens het spelen het scherm af te moeten speuren.

Daarnaast is 1080p prima voor een, laten we zeggen een 48" of 56" televisie. Dit is ook een punt wat veel mensen vergeten, het is een console EN handheld. Je koopt de Switch niet omdat je pure home-console zoekt, je koopt de Switch omdat je zowel thuis als on-the-go wil gamen en daarvoor moet je inleggen op sommige aspecten. Hetzelfde met de Laptop vs Desktop discussie.

Ik heb nog nooit hoofdpijn gekregen door onscherp beeld en dat terwijl ik meerdere uren achter elkaar naar de pixels van een Oculus DevKit 2 heb zitten staren dus als je daar gevoelig voor bent dan geloof ik goed dat je dat irritant vindt. Helaas zit een Switch er dan niet voor je in, zo simpel is het.
Ik speel op een 92" projectie scherm op 3 meter afstand en heb geen last van moeten speuren hoor... Is denk ik vooral even een kwestie van wennen. Soms is het even schakelen, bij de console versie van Diablo 3 was het even wennen dat je life bar helemaal in de hoek staat, maar na een tijdje spelen is dat geen probleem meer en kijk ik zonder problemen regelmatig even snel of mijn health niet weg zakt. Eigenlijk net zoals ik in de auto regelmatig even snel in de spiegel of naar de snelheidsmeter kijk.

Aan de andere kant is dat ook gewoon full hd en ik heb eigenlijk nooit het idee dat dat niet goed genoeg is. Uhd zou vast wel mooier zijn maar het is echt niet dat dit pixels tellen of onscherp zou zijn. Ik snap die obsessie dus ook niet zo.

Ik heb nu bij 'normale' beeldformaten trouwens juist het idee dat het erg klein is en bij games erger ik me omdat ik minder goed de details kan zien :p

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Ligt ook naar wat je graag wilt. Ik wil een handheld, en dan is het de sterkte ooit. De meningen zijn gewoon verdeeld, en dat is begrijpelijk. Anderen hebben niks met een handheld en zien liever een dikkere console, tsja, houdt je toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Wahloh; Specs zijn nu eenmaal ondermaats en daardoor zou de Swich weleens 3rd party support mis kunnen lopen vooral in het FPS genre.

Hoewel ik absoluut geen fan van Call of Duty ben is het voor velen een must have franchise.

Triple A 3rd party support bepaald of de Switch voor gamers buiten de Nintendo fans om hun main console gaat worden of een mogelijke 2nd console voor d'r bij.

persoonlijk doen specs mij niet zo heel veel en vind ik het belangrijkste dat de Switch in de tijd de library van de 3DS over gaat nemen wat ondanks specs in mijn ogen een garantie is voor een knallend succes.

Ik zal de Switch pas aanschaffen zodra de game library groot en goed genoeg is naar mijn zin en in de tussentijd zal ik wel al een paar toptitels aanschaffen die in een lage oplage verschijnen omdat die dan waarschijnlijk niet meer te koop zijn (of heel lastig/duur) zodra ik de Switch in huis haal.

De specs zijn ook niet de reden (vind het wel irritant dat Nintendo ze niet openbaar maakt en daar komt het ook door) dat ik niet tot een vroege aanschaf over ga.

Het ontbreken van een goede HDD is vervelend voor gamers die veel downloaden maar dat doe ik toch niet, en ruimte om je fysieke games te installeren zul je voor de Switch ook niet nodig hebben. (Cartridge systeem sta ik erg positief tegenover).

Zelda haal ik voor de WiiU, joy con setjes vind ik wel erg duur en een nadeel waar ik tegenaan hik. Voor mij zal de Switch uiteindelijk toch voor 100% als home console dienen waardoor ik liever een krachtige console had gezien dan een console en handheld in 1.

Aan het eind van het verhaal staat ter allertijden toch de gameplay bovenaan en dat zal wel goedkomen.

Maar het aller mooiste van Nintendo vind ik (vooral omdat ik altijd voor fysieke games ga) Dat Nintendo games nooit rushed out games zijn en daardoor ook nooit gepatched hoeven te worden om ze fatsoenlijk speelbaar te krijgen, en daar kunnen broken HD games die in 60 fps draaien maar tegelijkertijk wel tig patches nodig hebben in mijn ogen toch niet tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mroffbeat
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-09 13:04
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 01:14:
.. maar tegelijkertijk wel tig patches nodig hebben ....
Dat noemt met scrum / agile tegenwoordig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickenator
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-08 16:43
Weet iemand al hoeveel Mah de batterij is? Dit zou handig zijn om te weten ivm power banks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chickenator schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 02:27:
Weet iemand al hoeveel Mah de batterij is? Dit zou handig zijn om te weten ivm power banks.
4310 MaH (bron: Nintendo Japan)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:36:
Hm, dit lijkt me vooral afhankelijk van of de developers er brood in zien om de game te laten vertalen. Ik zou eigenlijk vermoeden dat veel Japanse games dus gewoon niet vertaald zullen worden tenzij er plots een groot aantal mensen beginnen te importeren.

Wat wel bekend is dat de taal van Breath of the Wild blijkbaar zal veranderen naar gelang de taalinstellingen van je systeem. Geen Japanse dub met Engelse ondertitels dus, tenminste als we Eiji Aonuma mogen geloven.

Japanse preorders vliegen trouwens de deur uit, helaas heb ik er zelf nog geen bemachtigd.

[ Voor 57% gewijzigd door JackAvery op 21-01-2017 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet ook nagaan bij games naar het westen, de game ook naar het spaans, duits, frans en itiliaans moet vertalen. Dat was vroeger ook nog wel eens een hinderblok. Maar zo extreem veel kan het ook niet kosten denk ik zo, er zijn de grootste niche games naar het westen gebracht, dan zouden games als dragon quest en shin megami tensei. Ik denk altijd dat er nog wel iets meer speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 10:59
Dit vind ik toch wel erg gaaf! Het is mogelijk om in The Legend of Zelda: Breath of the Wild een alternatief einde te krijgen afhankelijk van of je aan bepaalde criteria hebt voldaan tijdens het spelen.
Dat is voor het eerst in een Zelda-game?

Bron: https://mynintendonews.co...zelda-breath-of-the-wild/

En, helaas: "No Dual Audio in Zelda: BotW Says Nintendo":
YouTube: No Dual Audio in Zelda: BotW Says Nintendo

[ Voor 19% gewijzigd door Terpstars op 21-01-2017 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Switch sells out in minutes in Japan (met wat conflicterende berichtgeving).

[ Voor 16% gewijzigd door RayNbow op 21-01-2017 09:46 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:37
Zojuist mijn preorder voor de Nintendo Switch en Zelda (Switch) bij Gamemania Sittard geannuleerd. Ik moest gaan aanbetalen (kon wel kiezen voor kleurtjes, maar Zelda LE was ik schijnbaar niét vroeg genoeg voor). Dat laatste was voor mij de druppel. :/

Het voelde goed - ik kon deze aankoop in maart voor mezelf niet verantwoorden met alle voor mij tegenvallende nieuwsfeiten (hoge prijzen, paid online, kleine line-up, geen tablet functies, batterijduur). De nieuwe Zelda speel ik wel op de WiiU. Ik heb wel Xenoblade 2 voor de Switch nog in preorder sinds het moment dat dit bij GM mogelijk was. Wellicht dat ik tzt een (new)Switch koop; hopelijk met een betere prijsstelling.... :p

[ Voor 19% gewijzigd door Flozem op 21-01-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:21:
Je moet ook nagaan bij games naar het westen, de game ook naar het spaans, duits, frans en itiliaans moet vertalen.
Ik vraag me af of dat echt zo is. Voor de PS3 heb ik toen der tijd de aktieplatformer Strider 2014 geimporteerd die alleen in Japan als fysieke versie verscheen.

Ik dacht toen bij mezelf "het is toch een aktie platformer die niet om veel text draait, dus ongeacht de taal drempel, ik ga er wel uitkomen".

Na het installeren van de game stonden alle trophies omschreven in het Japans, net als de titel van de game maar alle menu's in de game waren gewoon in het Engels wat me blij verraste.

Er stond dus gewoon Engelse text op de disc geprogrammeerd dat bij het spelen op een westers systeem automatisch geactiveerd werd en verder kon je geeneens talen instellen.

Ben benieuwd hoe dat straks op de Switch zal gaan zijn, een shmup of een 2d platform game hoeft van mij niet perse in het Engels te zijn omdat ik daar altijd wel uit zal komen maar voor JRPG's vind ik het een absolute must omdat ik zonder Engelse subs en vertaling van de menu's de story line niet kan volgen en ook niets meer zal begrijpen van in game hints en het gebruik van items.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:10:
[...]

Klinkt als een persoonlijk probleem, ik heb Skyward Sword nog gespeeld vorig jaar, en dat ging prima op een 1080p TV. Je kan je TV ook een beetje tunen en je moet er wel voor zorgen dat je in de Wii Settings de display type aanpast, want deze staat standaard niet goed (optimized voor SCART).
Jerox schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:19:
Ik ben het er mee eens. Wat boeit de resolutie nou bij nintendo. Je weet al dat het matig is.
Zelda hoop ik ergens wordt geweldig. Blij met mijn preorder
De resolutie is gewoon gelijk aan alle andere consoles. 900p/1080p op TV. Afzijdig van de Pro die mensen doet geloven dat het 4K weergeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 13:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wahloh schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:44:

Hi Wahloh hoe bevalt het pakket en al klaar met Skyward sword ? want het zou mij niets verbazen als Switch eens Skyward sword HD gaat krijgen :)

Inderdaad ik ben wel klaar met alles van Nieuws tot Reviews omtrent Nintendo puur door het spugen en slikken dan herkauwen en weer spugen van de schaapjes.. gelukkig zijn er specifieke Topics voor Nintendo informatie en mening _/-\o_ dank u.

Kan niet wachten op 3 Maart om Zelda te halen oOo ben 19 Maart jarig dus 2 feestdagen in dezelfde maand! Nintendo is historisch bezig met Switch van concept tot hardware en software van Nvidia en sluiten ook de WiiU historisch af met 3 Zelda van Windwaker HD en Twilight princess HD en Breath of the wild of misschien 3 en een half inclusief Hyrule warriors ;)

Daarnaast zoveel zin in Xenoblade chronicles 2 en ook Xenoblade chronicles XHD en niet te vergeten Mario odyssey, DQ heroes 1&2 en Fire emblem warriors dat mijn PC niet meer nodig is dus vandaag of morgen deze in de verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooiste vond ik nog wel dat er een of ander gastje een upvoted top comment had op een frontpage artikel over de Switch met iets als "De Switch heeft niet eens een touch screen" :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hahaha iemand had plus 2 score terwijl hij zei dat de switch geen 1 of 2 goeie games bij launch had.
Voor de Japanners is de launch line-up behoorlijk oninterresant, dragon quest heroes en i am setsuna zijn dan al langer dan een jaar oud en Japan is geen groot Zelda land. Voor hun is het ook vooral wachten op splatoon 2. Maar het gaat daar pas echt los met een nieuwe pokemon of monster hunter. Animal crossing en yokai watch doen het ook heel goed in Japan.

[ Voor 75% gewijzigd door Nieuwevolger op 21-01-2017 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Terpstars schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:25:
Dit vind ik toch wel erg gaaf! Het is mogelijk om in The Legend of Zelda: Breath of the Wild een alternatief einde te krijgen afhankelijk van of je aan bepaalde criteria hebt voldaan tijdens het spelen.
Dat is voor het eerst in een Zelda-game?

Bron: https://mynintendonews.co...zelda-breath-of-the-wild/

En, helaas: "No Dual Audio in Zelda: BotW Says Nintendo":
YouTube: No Dual Audio in Zelda: BotW Says Nintendo
Er zijn meerdere Zelda met verborgen geheimen https://www.reddit.com/r/...dings_to_any_zelda_games/ het is wat chaotisch maar iets beters zou zijn per titel via Wiki doorspitten maar dat gaat aardig wat tijd kosten.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:59:
Het mooiste vond ik nog wel dat er een of ander gastje een upvoted top comment had op een frontpage artikel over de Switch met iets als "De Switch heeft niet eens een touch screen" :')
Inderdaad dat soort dingen is triest of juist hilarisch (verschilt per persoon) en het hoeft ook niet allemaal juiste informatie zijn je kunt (enige kennis is gewenst en onderbouwt is beter voor de kwaliteit) ook een mening hebben zonder de technische feiten te kennen.

Maar het is al tijden zo (sinds Wii of WiiU ?) dat de meerderheid geboe toejuicht *O* en dat de minderheid -O- staat toe te kijken van daar gaat het Nieuws of Review waar ik interesse in heb omdat de één de feiten niet kent of de ander bewust een negatieve draai aan het verhaal geeft maar beiden worden beloont en diegene die weet waar hij of zij spreekt wordt genegeerd.

Kortom succes met meningen en discussies met Nieuws en Reviews maar ik vindt het zonde van mijn tijd en positieve energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 12:51
Nieuwevolger schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:07:
Hahaha iemand had plus 2 score terwijl hij zei dat de switch geen 1 of 2 goeie games bij launch had.

[...]

Voor de Japanners is de launch line-up behoorlijk oninterresant, dragon quest heroes en i am setsuna zijn dan al langer dan een jaar oud en Japan is geen groot Zelda land. Voor hun is het ook vooral wachten op splatoon 2. Maar het gaat daar pas echt los met een nieuwe pokemon of monster hunter. Animal crossing en yokai watch doen het ook heel goed in Japan.
Opzich is het best slim van Nintendo om niet gelijk dat soort system sellers uit te brengen. Als een hoop mensen nog wachten op 'die ene' titel, dan zijn die tekorten ook niet in een keer gigantisch en kunnen ze de vraag naar de console zelf ook een beetje spreiden. Het zou mij dan ook niet verbazen dat als de schaarste over is er misschien nog wel wat dikke titels aangekondigd gaan worden, zoals een pokemon stars waar toch nog een hoop geruchten over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:03:
Er is nog niets aangekondigd betreffende de VC op de Switch (behalve de 1 NES / SNES game per maand uitproberen voor het betaalde netwerk) maar ik vermoed dat we NES, SNES, N64, GameCube (zeg ik voorzichtig), GB / GBC, GBA en DS VC zullen zien. En misschien een paar SEGA platformen.
Was neo geo ook niet al aangekondigd? Denk overigens de usual suspects wel zullen komen? Dus idd sega ms,md, cd, 32x misschien ook saturn en zelfs dreamcast? Verder natuurlijk tg16/pc engine en mogelijk nog wat arcade, c64 en amiga spul. Ga dit zelf overigens niet of nauwelijks gebruiken...en vraag me af of ik me wii vc games ook over mag zetten (zijn er helemaal 3, maar gaat om het principe :D )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Emmavdv schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:44:
[...]

Opzich is het best slim van Nintendo om niet gelijk dat soort system sellers uit te brengen. Als een hoop mensen nog wachten op 'die ene' titel, dan zijn die tekorten ook niet in een keer gigantisch en kunnen ze de vraag naar de console zelf ook een beetje spreiden. Het zou mij dan ook niet verbazen dat als de schaarste over is er misschien nog wel wat dikke titels aangekondigd gaan worden, zoals een pokemon stars waar toch nog een hoop geruchten over zijn.
De releases te verspreiden helpt vooral goed om de games te verkopen, aangezien ze niet met elkaar hoeven te concurreren. En op zich is het juist een goed teken als een console moeilijk te verkrijgen is. Met consoles is vrij normaal dat ze pieken kwa verkopen tijdens het 3e of 4e jaar, dus zoveel haast hoeft Nintendo ook niet te hebben met het uitbrengen van games. De E3 (3 maanden na de launch van de switch) is het perfecte moment van Nintendo om te laten zien waarom je een switch zou moeten halen.

Er had van mij alleen nog wel een middelgrote release naast Zelda mogen staan op launch, iets van pikmin 4 of kirby niveau, dan heb je tenminste nog wat variatie en een beetje verslaafde gamer heeft zelda ook wel na 2 weken uitgespeeld. Launch games verkopen meestal juist extra goed, omdat ze weinig concurrentie hebben en veel (media) aandacht krijgen. Maar dat Zelda de enige serieuze launch game is kan er ook gewoon mee te maken hebben dat Nintendo voor de rest nog niks af heeft verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 10:59
JehannesWeggen schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Er zijn meerdere Zelda met verborgen geheimen https://www.reddit.com/r/...dings_to_any_zelda_games/ het is wat chaotisch maar iets beters zou zijn per titel via Wiki doorspitten maar dat gaat aardig wat tijd kosten.

[...]

Inderdaad dat soort dingen is triest of juist hilarisch (verschilt per persoon) en het hoeft ook niet allemaal juiste informatie zijn je kunt (enige kennis is gewenst en onderbouwt is beter voor de kwaliteit) ook een mening hebben zonder de technische feiten te kennen.

Maar het is al tijden zo (sinds Wii of WiiU ?) dat de meerderheid geboe toejuicht *O* en dat de minderheid -O- staat toe te kijken van daar gaat het Nieuws of Review waar ik interesse in heb omdat de één de feiten niet kent of de ander bewust een negatieve draai aan het verhaal geeft maar beiden worden beloont en diegene die weet waar hij of zij spreekt wordt genegeerd.

Kortom succes met meningen en discussies met Nieuws en Reviews maar ik vindt het zonde van mijn tijd en positieve energie.
Nooit geweten dat Link's Awakening een alternatief einde hebt als je niet doodgaat. Dat is nota bene mijn favoriete Zelda game! Even youtuben dan maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Terpstars schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:15:
[...]

Nooit geweten dat Link's Awakening een alternatief einde hebt als je niet doodgaat. Dat is nota bene mijn favoriete Zelda game! Even youtuben dan maar :)
Dat maakt Zelda zo mooi! je verwacht een totaal kwaliteits plaatje van besturing, verhaal, muziek, etc. en dit krijg je ook maar toch blijft de serie verassen en de ene keer vrij direct en de andere keer jaren later ;)

Het speculeren over de Zelda tijdlijn was jarenlang een genot https://zeldawiki.org/Zelda_Timeline het was mogelijk dat er 2 tijdlijnen waren maar de volg orde klopte niet tot Nintendo zelf vrolijk met een derde kwam YouTube: The Legend of Zelda - Timeline
Ocarina of time is misschien wel het meest zware deel in de serie qua gevolgen en ik denk dat Breath of the wild hierna afspeelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JehannesWeggen schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:32:

Een anecdote die ik op de frontpage over de Wii vaak zie is dat er iemand is die roept dat ie een Wii had en dat het ding na 2 maanden nooit meer werd aangezet, en dan doet alsof dat het geval is bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voxxel schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Alleen met PS Plus kan je de games blijven spelen zolang je abonnement loopt. Bij Nintendo krijg je een maand lang de kans om een geselecteerde game te spelen en na die maand verdwijnt deze weer.
Ja en je kan niet normaal voice hebben zonder geklooi met een smartphone, hoe knullig.
En dan maar eens zien of het netwerk fatsoenlijk Is, dit is niet eenvoudig en heeft Sony ook de nodige tijd gekost maar was wel gewoon gratis in hun slechte periode.

Zoals met veel zaken die Nintendo beetje bij beetje naar buiten brengen zijn ze nauwelijks ergens klaar.

Op veel zaken geen commentaar, of dingen worden mischien later geïmplementeerd.
Allemaal erg vaag en niet echt hoopgevend.

De switch komt gewoon te vroeg, je ziet het aan alles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:36
Bomberman71 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:48:
[...]

Ja en je kan niet normaal voice hebben zonder geklooi met een smartphone, hoe knullig.
En dan maar eens zien of het netwerk fatsoenlijk Is, dit is niet eenvoudig en heeft Sony ook de nodige tijd gekost maar was wel gewoon gratis in hun slechte periode.

Zoals met veel zaken die Nintendo beetje bij beetje naar buiten brengen zijn ze nauwelijks ergens klaar.

Op veel zaken geen commentaar, of dingen worden mischien later geïmplementeerd.
Allemaal erg vaag en niet echt hoopgevend.

De switch komt gewoon te vroeg, je ziet het aan alles.
Dus omdat de ps4 en de xbox iets hebben dan is dat direct de standaard? Netwerk niet goed? Nooit problemen mee gehad. Voice via mobiele app. Lijkt me geen probleem, gewoon een bluetooth headset en gaan.

Stop aub om peren met appels te vergelijken.
Nintendo is anders en zal altijd zo blijven, anders zou het niet langer hebben bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 00:28
Nieuwevolger schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:36:
[...]

De releases te verspreiden helpt vooral goed om de games te verkopen, aangezien ze niet met elkaar hoeven te concurreren. En op zich is het juist een goed teken als een console moeilijk te verkrijgen is. Met consoles is vrij normaal dat ze pieken kwa verkopen tijdens het 3e of 4e jaar, dus zoveel haast hoeft Nintendo ook niet te hebben met het uitbrengen van games. De E3 (3 maanden na de launch van de switch) is het perfecte moment van Nintendo om te laten zien waarom je een switch zou moeten halen.

Er had van mij alleen nog wel een middelgrote release naast Zelda mogen staan op launch, iets van pikmin 4 of kirby niveau, dan heb je tenminste nog wat variatie en een beetje verslaafde gamer heeft zelda ook wel na 2 weken uitgespeeld. Launch games verkopen meestal juist extra goed, omdat ze weinig concurrentie hebben en veel (media) aandacht krijgen. Maar dat Zelda de enige serieuze launch game is kan er ook gewoon mee te maken hebben dat Nintendo voor de rest nog niks af heeft verder.
Pikmin staat toch op de intertoys website. Kan qua datum een foutje zijn, maar lijkt me wel duidelijk dat deze er wel aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryatzu schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:48:
[...]

Dus omdat de ps4 en de xbox iets hebben dan is dat direct de standaard? Netwerk niet goed? Nooit problemen mee gehad. Voice via mobiele app. Lijkt me geen probleem, gewoon een bluetooth headset en gaan.

Stop aub om peren met appels te vergelijken.
Nintendo is anders en zal altijd zo blijven, anders zou het niet langer hebben bestaan.
Maar dan is de meerwaarde weg, want via m'n telefoon kan ik ook gewoon op Discord, Teamspeak, Skype etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25

cronixx

krieuw

Frankvbr schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:37:
[...]

Pikmin staat toch op de intertoys website. Kan qua datum een foutje zijn, maar lijkt me wel duidelijk dat deze er wel aan komt.
Die games op de intertoys website zijn bijna allemaal games die een tijdje terug op een (blijkt achteraf) fake leak stonden.....

Dus zou daar niet te zwaar aan tillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:18:
[...]

Een anecdote die ik op de frontpage over de Wii vaak zie is dat er iemand is die roept dat ie een Wii had en dat het ding na 2 maanden nooit meer werd aangezet, en dan doet alsof dat het geval is bij iedereen.
Vreemde gedachten of gang van zaken.. ik gebruik mijn spul en zo niet dan een ander blij maken :) maar goed of het nu om een PS of XB of Wii gaat ieder moet weten wat hij of zij ermee doet en erover zegt het vreemde is alleen dat de meerderheid vaak negatief over Nintendo software en hardware praat maar vanwaar deze interesse dan ?

Als ik geen interesse ergens in heb vindt ik het zonde van mijn tijd en energie om daarmee bezig te zijn en vaak val je diegene lastig die wel interesse heeft.. het leven is mooi maar soms moelijk dus waarom het nog even zuurder voor anderen maken.

Dus de negativiteit zoveel vermijden en hier vrolijk zijn en dat komt net zo goed als Nintendo dit jaar d:)b de Switch heeft potentie om de glorie dagen te herwinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Meer informatie over de grootte van Breath of the Wild, qua content: http://gonintendo.com/sto...zon-listing-gives-info-on

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk denk ik dat de Switch een succes gaat worden (iig commercieel gezien). Helemaal als ik de pre-launch bekijk en die vergelijk met die van de Wii U (amper niemand had het er over) en die van de Wii (welke weer een grote groep "casuals" aansprak).

Nintendo / third parties brengt /brengen dit jaar behoorlijk wat games uit. Zowel groot als klein. En in bijna elk genre is er wel wat te vinden. Het is niet zo zoals bij de Wii U dat we lang op nieuwe games moeten wachten. Verder Splatoon 2, MarioKart 8 Deluxe, Zelda én een nieuwe Mario in één jaar. Hiermee heeft de Switch denk ik de meeste big hitters van een Nintendo console ooit in zijn eerste jaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik denk dat de switch een sleeping giant is, die net als de 3ds pas na enkele maanden ontwaakt en als een stoomwals blijft verkopen de komende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bedankt Thrace mooi nieuws en prachtig boek die mooi bij Hyrule warriors past https://www.bol.com/nl/p/...e-guide/9200000030832222/ hopelijk komt er ook een FE warriors Guidebook uit met hetzelfde design :)
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:52:
Persoonlijk denk ik dat de Switch een succes gaat worden (iig commercieel gezien). Helemaal als ik de pre-launch bekijk en die vergelijk met die van de Wii U (amper niemand had het er over) en die van de Wii (welke weer een grote groep "casuals" aansprak).

Nintendo / third parties brengt /brengen dit jaar behoorlijk wat games uit. Zowel groot als klein. En in bijna elk genre is er wel wat te vinden. Het is niet zo zoals bij de Wii U dat we lang op nieuwe games moeten wachten. Verder Splatoon 2, MarioKart 8 Deluxe, Zelda én een nieuwe Mario in één jaar. Hiermee heeft de Switch denk ik de meeste big hitters van een Nintendo console ooit in zijn eerste jaar.
Denk het ook wel dat Switch een succes wordt in verkoop door het concept en wat Nintendo kan bieden met eerste en tweede partij en ik denk ook wel dat derde partijen en indies graag voor Nintendo ontwikkelen omdat er juist weinig derde partij concurrentie is op Switch ;)

Er is ook gezegd dat er meer Studio's onboard zijn dan de 50 die genoemd zijn en dat er een stuk of 80 spellen in ontwikkeling zijn maar hoeveel blijven daar vanover die uiteindelijk ook op Switch gelanceerd worden ?

Het is een mooi begin van Switch maar in vergelijking stelt 50 Studio's en 80 spellen weinig voor met een duizendtal van 3DS Wikipedia: List of Nintendo 3DS games maar daar zit ook aardig wat shovelware bij en nee.. niet Shovel knight dat is een pracht spel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:13

S2S

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:52:

Ik denk dat je aan de pre-orders niets kan ophangen, kunnen wel allemaal Nintendo fans zijn, en als dat stukje doelgroep is voorzien kunnen de verkopen netzo goed inkakken.
WiiU kun je als recent voorbeeld nemen.

De tijd zal het uitmaken of het deze keer wel lukt.. en we niet weer over een half jaar / 3 kwart jaar een prijsverlaging krijgen.

Persoonlijk vind ik dat ze nu al 1 - 0 achter staan met de prijs van de Switch / games en controllers etc.. om meer marktaandeel te winnen in het begin.

Neemt niet weg dat ik er 1 gepreorderd heb met Zelda, mijn Wii U heb ik twee weken geleden verkocht :o

[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 22-01-2017 08:43 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
S2S schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:32:
[...]

Ik denk dat je aan de pre-orders niets kan ophangen, kunnen wel allemaal Nintendo fans zijn, en als dat stukje doelgroep is voorzien kunnen de verkopen netzo goed inkakken.
WiiU kun je als recent voorbeeld nemen.

De tijd zal het uitmaken of het deze keer wel lukt.. en we niet weer over een half jaar / 3 kwart jaar een prijsverlaging krijgen.

Persoonlijk vind ik dat ze nu al 1 - 0 achter staan met de prijs van de Switch / games en controllers etc.. om meer marktaandeel te winnen in het begin.

Neemt niet weg dat ik er 1 gepreorderd heb met Zelda, mijn Wii U heb ik twee weken geleden verkocht :o
Ik ben het daar wel mee eens. Het zal er denk ik vooral aan liggen of ze de 2DS/3DS doelgroep ook kunnen overtuigen de overstap te maken, en ik ben bang dat de prijs daarvoor misschien wat te hoog is. Die zal dan toch minstens zo een 100 euro moeten zakken. Ergens hoop ik dat dat niet nodig is, want dan zou ik me als early adopter (en vooral als student die van die 100 euro ook een maand kan eten) toch een beetje opgelicht voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Emmavdv schreef op zondag 22 januari 2017 @ 09:44:
Die zal dan toch minstens zo een 100 euro moeten zakken. Ergens hoop ik dat dat niet nodig is, want dan zou ik me als early adopter (en vooral als student die van die 100 euro ook een maand kan eten) toch een beetje opgelicht voelen.
Als Nintendo binnen zeer korte tijd de prijs verlaagt, kun je waarschijnlijk wel een vorm van compensatie verwachten zoals Nintendo dat deed met de 3DS en het Ambassador-programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
RayNbow schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:04:
[...]

Als Nintendo binnen zeer korte tijd de prijs verlaagt, kun je waarschijnlijk wel een vorm van compensatie verwachten zoals Nintendo dat deed met de 3DS en het Ambassador-programma.
Dat is waar, maar als je een prijsverlaging van €100 compenseert met 20 games die je niet persee wilt hebben, is dat toch weer €5 per spel. En dat vind ik dan weer veel geld voor iets waarvan ik de kans dat ik het ooit ga spelen vrij klein acht, maargoed, dat is het risico natuurlijk van zoiets op dag 1 aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JehannesWeggen schreef op zondag 22 januari 2017 @ 04:14:
[...]

Denk het ook wel dat Switch een succes wordt in verkoop door het concept en wat Nintendo kan bieden met eerste en tweede partij en ik denk ook wel dat derde partijen en indies graag voor Nintendo ontwikkelen omdat er juist weinig derde partij concurrentie is op Switch ;)

Er is ook gezegd dat er meer Studio's onboard zijn dan de 50 die genoemd zijn en dat er een stuk of 80 spellen in ontwikkeling zijn maar hoeveel blijven daar vanover die uiteindelijk ook op Switch gelanceerd worden ?

Het is een mooi begin van Switch maar in vergelijking stelt 50 Studio's en 80 spellen weinig voor met een duizendtal van 3DS Wikipedia: List of Nintendo 3DS games maar daar zit ook aardig wat shovelware bij en nee.. niet Shovel knight dat is een pracht spel :+
Natuurlijk moet de Switch een bibliotheek aan games opbouwen. En voornamelijk titels als Pokémon, Mario Tennis / Golf, Mario & Luigi RPG, Smas Bros, Kirby, Paper Mario, Star Fox (en niet dat stomme motion control gebeuren van Zero), Metroid, Donkey Kong Country, Animal Crossing, een fatsoenlijke 2D Mario game, Mario Maker Switch, uitkomen dat het een echt groot succes te noemen is. Ook hoop ik op een paar goede Square Enix RPGs (zie bv Bravely Default / Second)

en natuurlijk Shovel Knight, maar die komt al in maart :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:27:
Ook hoop ik op een paar goede Square Enix RPGs (zie bv Bravely Default / Second)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ziet er idd erg leuk uit, nu maar hopen dat die er niet te lang over doet om wereldwijd uit te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 22:01:
[...]

Maar dan is de meerwaarde weg, want via m'n telefoon kan ik ook gewoon op Discord, Teamspeak, Skype etc.
Maar nu is er een standaard. Het is naar mijn mening ook een sub optimale standaard. Maar beter iets dan niets. EN de x360 headset bijvoorbeeld is kwalitatief ook matig.
Een telefoon doet dit standaard al veel beter

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd of je met die app dan eindelijk normaal je iphone oordopjes als headset kan gebruiken, op de ps4 maakt de microfoon steeds een gek geluid. Ben ook benieuwd of het nog mogelijk is om te multitasken op de smartphone en de app van Nintendo op de achtergrond kan gebruiken en whatsapp, facebook of safari/chrome op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:54
Nieuwevolger schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:59:
Ben benieuwd of je met die app dan eindelijk normaal je iphone oordopjes als headset kan gebruiken, op de ps4 maakt de microfoon steeds een gek geluid. Ben ook benieuwd of het nog mogelijk is om te multitasken op de smartphone en de app van Nintendo op de achtergrond kan gebruiken en whatsapp, facebook of safari/chrome op de voorgrond.
Dat ligt meer aan de iPhone oortjes. Mijn broer had ook iPhone oordopjes aangesloten op de controller, en de microfoon deed het niet. Zelfde wanneer je iPhone oortjes op een Android telefoon zou aansluiten. Maar als je de app op je iPhone zou gebruiken dan zou dat geen issue moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door chengbondkwok op 22-01-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chengbondkwok schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:04:
[...]

Dat ligt meer aan de iPhone oortjes. Mijn broer had ook iPhone oordopjes aangesloten op de controller, en de microfoon deed het niet. Zelfde wanneer je iPhone oortjes op een Android telefoon zou aansluiten. Maar als je de app op je iPhone zou gebruiken dan zou dat geen issue moeten zijn.
Zoiets dacht ik al, jammer omdat de airpods 100x beter zijn dan die meegeleverde headset bij de ps4. Iemand die weet of skype en discord op de achtergrond zijn te gebruiken zoals facetime bij een iphone/android telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
Ondanks dat ik heb gezegd dat ik de kat uit de boom ga kijken, begint het toch wel te kriebelen nu. Ben zelfs de 2e hands markt aan het bekijken om toch nog en WiiU te halen voor de Zelda's die ik gemist heb te spelen. Zucht.. hypes..

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

voxxel schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:07:
Ondanks dat ik heb gezegd dat ik de kat uit de boom ga kijken, begint het toch wel te kriebelen nu. Ben zelfs de 2e hands markt aan het bekijken om toch nog en WiiU te halen voor de Zelda's die ik gemist heb te spelen. Zucht.. hypes..
Je hebt geen Zelda gemist. Beide Zelda's die op de Wii U zijn uitgekomen zijn Remakes, Windwaker van de Gamecube en Twilight Princess van de Wii. Het zou goedkoper voor je zijn om een tweedehands Wii te kopen met Twilight Princess en als je een oud model van de Wii koopt (die met de Gamecube poorten) dan kan je er ook gamecube discs mee afspelen.

Tenzij je natuurlijk de HD goodness wil hebben, dan heb je geen andere keus dan een Wii U op de kop te tikken. Dat moet ook wel lukken want ik zie veel mensen de Wii U dumpen omdat de Switch eraan komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Wahloh op 22-01-2017 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
Wahloh schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:10:
[...]

Je hebt geen Zelda gemist. Beide Zelda's die op de Wii U zijn uitgekomen zijn Remakes, Windwaker van de Gamecube en Twilight Princess van de Wii. Het zou goedkoper voor je zijn om een tweedehands Wii te kopen met Twilight Princess en als je een oud model van de Wii koopt (die met de Gamecube poorten) dan kan je er ook gamecube discs mee afspelen.

Tenzij je natuurlijk de HD goodness wil hebben, dan heb je geen andere keus dan een Wii U op de kop te tikken. Dat moet ook wel lukken want ik zie veel mensen de Wii U dumpen omdat de Switch eraan komt.
I know, maar Mario 3D world lijkt me bijvoorbeeld ook een erg goede game, en zo zijn er nog wel een paar :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chengbondkwok schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:04:
[...]

Idd heeft niks met de PS4 te maken.
De iPhone oortjes wijken af van de standaard, zoals met wel meer dingen van Apple.
Iedere normale headset of dopjes in de ps4 controller werken als een trein.

Comms via smartphone is terug naar 2005 met Roger wilco en weet ik wat. Weer 1 of 2 (bluetooth headset) extra devices die je nodig hebt en extra mag opladen.
Dit is gewoon geen service maar een extra last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik ben nooit echt een Resident Evil fan geweest, heb ook maar heel weinig games in de serie gespeeld maar is Resident Evil ook niet een beetje zijn hoogtepunt voorbij? Al het nieuws dat ik heb gehoord over Resident Evil is dat het erg tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:10
RE7 Demo heb ik niet eens uitgespeeld zo suf vond ik het. En gezien hij echt op VR gericht lijkt te zijn is doe game hoe dan ook meer gericht op de Scorpio/PS4Pro/PC

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wahloh schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Ik ben nooit echt een Resident Evil fan geweest, heb ook maar heel weinig games in de serie gespeeld maar is Resident Evil ook niet een beetje zijn hoogtepunt voorbij? Al het nieuws dat ik heb gehoord over Resident Evil is dat het erg tegenvalt.
Mensen die hem al hebben zijn erg positief over, ik denk dat de review scores uitvallen tussen de 8,5 en 9. Aardig goed dus en in keer de beste horror game van de generatie. Morgen komen de reviews online, dan weren we het. Deel 5 en 6 waren wel voor vele tegenvallers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
voxxel schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:07:
Als ik jouw was dan voor een tweedehands WiiU bundel gaan en er is meer dan genoeg keuze een WiiU plus 1 of 2 Pro controllers met 5 games o.a Zelda en Mario is op het moment tussen de 250 a 300 euro! dat is gewoon Diefstal ..daar verkoop ik mijn collectie niet voor.. maar goed velen willen Switch of iets anders ;)

Zou zelf ik een WiiU zoeken met 2 Pro controllers met rangschik 1 Windwaker HD, Twilight princess HD, Xenoblade chronicles X, Mario 3D world, Mario kart 8, Yoshi wooly world, Donkey kong tropical freeze, Splatoon, Hyrule warriors, Tokyo mirage sessions, etc.

Voor dit geheel pakket zou je een 400 a 450 euro kwijt zijn maar dan ben je wel één jaar of twee bezig en dan is de Switch inmiddels in prijs verlaagd en is er software als Breath of the wild, Xenoblade chronicles 2, Fire emblem warriors, Mario oddyssey, Splatoon 2, etc. om jouw WiiU bibliotheek te aan te vullen met Switch :)
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:27:
[...]

Natuurlijk moet de Switch een bibliotheek aan games opbouwen. En voornamelijk titels als Pokémon, Mario Tennis / Golf, Mario & Luigi RPG, Smas Bros, Kirby, Paper Mario, Star Fox (en niet dat stomme motion control gebeuren van Zero), Metroid, Donkey Kong Country, Animal Crossing, een fatsoenlijke 2D Mario game, Mario Maker Switch, uitkomen dat het een echt groot succes te noemen is. Ook hoop ik op een paar goede Square Enix RPGs (zie bv Bravely Default / Second)

en natuurlijk Shovel Knight, maar die komt al in maart :)
Heb geen zorgen over de Nintendo eerste en tweede partij van Mario en Zelda tot Pokémon en Metroid het zal allemaal eens komen en ja van mij mag Motion control wel aanwezig blijven zolang het een optie is of bij standaard besturing toegevoegd wordt en Starfox was iets teveel Motion en te weinig Traditionele besturing..

Met Xenoblade chronicles X https://youtu.be/AvpN bijvoorbeeld daar was de Gamepad als controller of er naast de Pro controller erbij te hebben een zegen alleen voor het reizigen via de map en je grondstoffen te beheren of communicatie en Deus ex schijnt ook de Gamepad als toevoeging te gebruiken YouTube: Deus Ex: Human Revolution Director's Cut -- Wii U Gameplay Walkt...

De steun van Japanse bodem zal sterk zijn o.a van de kant van Square enix met Final fantasy, Dragon quest, Octopath bevestigd en al hun software die ook op de 3DS en de vorige systemen waren want de 3DS zal toch eens vervangen worden en JPRG's enz. hebben altijd goed verkocht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Er is nog helemaal niks bekend over een verse 2D mario he? Want daar kijk ik echt naar uit hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Turfschipper schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:20:
Er is nog helemaal niks bekend over een verse 2D mario he? Want daar kijk ik echt naar uit hoor.
Ik vermoed dat we daar pas volgend jaar over horen, twee Mario games is een beetje overkill voor een jaar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ok, ik hoopte dat die eerder zou komen. Overigens gaan er 2 marios tegelijk bij mij ook goed in. Maar op zich logisch.

Lees altijd dat uitmelken van die 2d Mario's etc, net wat andere levels, een nieuw huppeltje en verder is het zelfde. En dat is nu precies wat ik wil bij een mario. Meer van hetzelfde, ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben benieuwd of er nog een nieuwe mario bros komt, met het bestaan van mario maker. Of mario bros moet eerder uitkomen dan een nieuwe mario maker. Het wordt ook tijd dat ze dan een nieuwe engine gaan gebruiken voor de 2d mario. De huidige stamt uit het ds/wii tijdperk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Turfschipper schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:37:
Ok, ik hoopte dat die eerder zou komen. Overigens gaan er 2 marios tegelijk bij mij ook goed in. Maar op zich logisch.

Lees altijd dat uitmelken van die 2d Mario's etc, net wat andere levels, een nieuw huppeltje en verder is het zelfde. En dat is nu precies wat ik wil bij een mario. Meer van hetzelfde, ;-).
Hmm, mijn eerste terugkeer naar 2d mario was op de ds lite, new smb......op een of andere manier klikte die game niet met me, misschien omdat ik zelf ouder ben geworden, anders games speel, andere life stage noem het maar op. Oh ja ben sowieso niet zo'n handheld gamer.

Met wii NSMB in eerste instantie het zelfde, maar die ben ik naarmate ik hem langer speel toch meer gaan waarderen! Dat gezegd hebbende.......die vervult mijn mario need wel. Als ik dan toch weer zin krijg zou ik liever mario world of in mindere mate mario 3 willen herspelen dan weer nieuwe 2d. Ook omdat er op de wii u nog 2 2d mario avonturen zijn. Heb ik wat dat betreft nog genoeg te doen.
Ik vraag me ook af in hoeverre ze het nog kunnen verbeteren, tussen mario word en nsmb zat een behoorlijke tijd. Dan vind ik mario maker misschien nog wel logischer. Then again...you cant have to much of a good thing right ;) kan me voorstellen dat als je veel gamed en mario gewoon erg leuk vind dat een nieuw 2d avontuur toch welkom is.

Super mario odessey zag er dan wel weer geweldig uit. Mario 64 was voor mij niet genoeg als mario (sowieso had ik op dat moment veel moeite met switch van 2d naar 3d) sunshine vond ik al weer erg leuk, en de galaxy games heb ik overgeslagen vanwege te veel (imho) motion controls, Maar deze wil ik heel graag spelen. Mijn volgende purchase wii u of switch neigt op dit moment dan toch meer naar switch.
Wat ik gemist heb op de u zal grotendeels vast als remake of nieuw deel terug komen. Mocht ik dan ooit nog de loterij winnen of fanatieker gaan verzamelen volgt de u vast nog wel :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Nieuwevolger schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:10:
Ben benieuwd of er nog een nieuwe mario bros komt, met het bestaan van mario maker. Of mario bros moet eerder uitkomen dan een nieuwe mario maker. Het wordt ook tijd dat ze dan een nieuwe engine gaan gebruiken voor de 2d mario. De huidige stamt uit het ds/wii tijdperk.
Zou vast nog wel een 2d mario komen, is het niet in de vorm van een nieuwe game dan komt mario maker vast wel naar de Switch.
Van mij mag die komen, speel Mario Maker nog steeds grijs op de WiiU :)

Mario Maker wordt nooit echt oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Aangezien ik een Logitech Z906 gebruik (en dus optical) vroeg ik mij af of zoiets zal werken bij de switch?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
Als de switch, net als de Wii U, 5.1 PCM gebruikt gaat dat niet werken. De bandbreedte daarvan is veel te hoog om over S/PDIF door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
hcQd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:55:
Als de switch, net als de Wii U, 5.1 PCM gebruikt gaat dat niet werken. De bandbreedte daarvan is veel te hoog om over S/PDIF door te geven.
https://www.nintendo.co.j...switch/specs/index.html#1

audio-uitgang
Linear PCM 5.1 corresponderende TV-modi via de HDMI

;w

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Die Z906 heeft toch ook nog analoge ingangen? Dan zou je eventueel iets als dit mogelijk wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
https://www.allekabels.nl...ILindDC1tECFUQo0wodu4wMpQ

Je kan dan beter zoiets gebruiken, want je wilt ook nog beeld hebben :)
Weet zeker dat er iets goedkopers is, enige reden waarom deze deze zo duur is omdat die 4k ondersteund.
Wat je niet nodig hebt voor de Switch, maar mocht je ooit nog een PS4Pro halen of Project Scorpio (xbox one 4k) dan kan deze wel handig zijn in combinatie met een 4k scherm natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dannbla schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:10:
[...]

https://www.nintendo.co.j...switch/specs/index.html#1

audio-uitgang
Linear PCM 5.1 corresponderende TV-modi via de HDMI

;w
Het is het gewoon allemaal net niet. Of het nou om de gfx, cpu, audio, netwerk, etc echt.
Allemaal goedkoop en alles behalve future proof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
Bomberman71 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:03:
Het is het gewoon allemaal net niet. Of het nou om de gfx, cpu, audio, netwerk, etc echt.
Sinds wanneer is ongecomprimeerd geluid slechter dan gecomprimeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:12:
[...]

Sinds wanneer is ongecomprimeerd geluid slechter dan gecomprimeerd?
Dat zegt niemand, het is prima maar je hebt geen opties, geen andere formaten .. Dit is het en klaar.
Net als met bijvoorbeeld de communicatie, zie nergens Bluetooth staan.
Geen 3.5mm jack .... geen Ethernet poort ... en ga zo maar door.

Allemaal zaken die vrij normaal zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArniD
  • Laatst online: 17-09 18:06
Bomberman71 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:21:
[...]

Dat zegt niemand, het is prima maar je hebt geen opties, geen andere formaten .. Dit is het en klaar.
Net als met bijvoorbeeld de communicatie, zie nergens Bluetooth staan.
Geen 3.5mm jack .... geen Ethernet poort ... en ga zo maar door.

Allemaal zaken die vrij normaal zijn.
Ethernet poort was al bekend dat hij er niet in zou zitten. De 3.5mm jack zit er gewoon op, laten ze nota bene in de release trailer zien.
Overigens weet je ook niet wat er ingesteld kan worden, wie weet kan er wel een aantal formaten naar buiten gestuurd worden. Weten we pas allemaal als hij gereleased word.

Nintendo is nooit echt scheutig met specs.
Het is bij hun puur om de ervaring te doen.
Ik vind het prima, ik ga me er wel prima mee vermaken.

Zo jammer dat er zoveel mensen zijn die niet verder kijken dan cijfertjes. Als het niet voldoet aan *noem random spec* dan word het meteen als een slecht apparaat gezien.
Ga het een keer spelen en meemaken, vind je het niks, koop het dan gewoon niet. Maar ga niet lopen bitchen dat het slecht is. Haal dan een PS4 pro die wel allemaal geile specs heeft.

(Dit laatste stuk is niet specifiek op jou gericht, maar het moest er gewoon ff uit :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

dannbla schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:47:
Aangezien ik een Logitech Z906 gebruik (en dus optical) vroeg ik mij af of zoiets zal werken bij de switch?
Ik heb de Z5500 en heb voor de wii u een audio extractor (niet deze, maar wel vergelijkbaar) analoog aangesloten. Heb lang getwijfeld of het de moeite en kosten waard was (was seen stuk duurder dan deze bij conrad, bij toeval liep ik in de koopjes hoek van mycom er tegenaan voor een prikkie). Toch blij dat ik het gedaan heb, met name bij MK8 voegt het echt wat toe om te horen waarvandaan dingen komen.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 22-01-2017 22:04 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:03:
[...]

Lol. Gpu en cpu zijn niet bekend en vooralsnog hebben de laatste geruchten (die gast die allemaal dingen van de presentatie voorspelde) het over een 16nm chip met zo'n 768 gflops, samen met een van de meest recente ARM chipontwerpen. Nee, dat is geen PS4 Pro, maar het komt redelijk in de buurt bij wat er maximaal mogelijk is in een handheld anno 2017. Het is alles behalve goedkoop.

Audio is dus gewoon digitaal over hdmi. Geen idee wat daar mis mee is. Of verwacht jij optische audio op een handheld? Dedicated hardware in het dock daarvoor? Voor die 1% die het gaat gebruiken? De PS4 Slim heeft het ook niet.

Netwerk is wifi AC en veel future proof-er dan dat bestaat simpelweg niet. 9/10 mensen verbind hun console ook gewoon met wifi. Talloze mensen gaan echt geen ethernetpoort missen. Hell steeds minder laptops hebben er eentje.

Laten we niet overdrijven. Er is 1 probleem en dat is dat er gewoon vrijwel geen games zijn en ook niet aan komen. Dat is gecombineerd met een pricetag waarvoor veel gamers de interesse snel verliezen.
Specs, hardware en voorwaarden zullen voor weinig mensen een dealbreaker zijn als de exclusieves op orde waren.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Richh schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:17:
[...]

Lol. Gpu en cpu zijn niet bekend en vooralsnog hebben de laatste geruchten (die gast die allemaal dingen van de presentatie voorspelde) het over een 16nm chip met zo'n 768 gflops, samen met een van de meest recente ARM chipontwerpen. Nee, dat is geen PS4 Pro, maar het komt redelijk in de buurt bij wat er maximaal mogelijk is in een handheld anno 2017. Het is alles behalve goedkoop.

Audio is dus gewoon digitaal over hdmi. Geen idee wat daar mis mee is. Of verwacht jij optische audio op een handheld? Dedicated hardware in het dock daarvoor? Voor die 1% die het gaat gebruiken? De PS4 Slim heeft het ook niet.

Netwerk is wifi AC en veel future proof-er dan dat bestaat simpelweg niet. 9/10 mensen verbind hun console ook gewoon met wifi. Talloze mensen gaan echt geen ethernetpoort missen. Hell steeds minder laptops hebben er eentje.

Laten we niet overdrijven. Er is 1 probleem en dat is dat er gewoon vrijwel geen games zijn en ook niet aan komen. Dat is gecombineerd met een pricetag waarvoor veel gamers de interesse snel verliezen.
Specs, hardware en voorwaarden zullen voor weinig mensen een dealbreaker zijn als de exclusieves op orde waren.
16nm, dus dan toch op Pascal gebaseerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rylo schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:26:
[...]

16nm, dus dan toch op Pascal gebaseerd?
Yup. Al is Pascal qua architectuur voor 95% gelijk aan 20nm Maxwell. De architectuur is zo hetzelfde. Het verschil in energiezuinigheid, kloksnelheid en aantal shaders is precies bepaald door die 16 of 20 nanometer :)

Maargoed niks is bevestigd hè. Het waren geruchten waarvan nu de helft bewezen is.

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 22-01-2017 22:29 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redney
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08-2023
Geeft een iig een beetje een beeld van wat we kunnen verwachten.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/ohvk1t.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Redney op 22-01-2017 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
30 januari is het 30 jarige bestaan van Final fantasy event. Ben benieuwd of de switch er nog aan te pas gaat komen of alles alleen maar playstation gericht is. Geruchten vertellen over een collectie van FF1 t/m 9 voor de ps4. Final Fantasy dissidia (de vecht game) komt naar de console (nu alleen nog voor de arcade), FF12 remaster release date en een FF13 collectie. Hopelijk ook nog beelden van de FF7 remake er naast en het feest is compleet.

Deze maand zou ook de release date van tekken 7 bekend worden, daarvan is toch wel een aardige kans dat het naar de switch komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:30:
[...]

Ik heb de Z5500 en heb voor de wii u een audio extractor (niet deze, maar wel vergelijkbaar) analoog aangesloten. Heb lang getwijfeld of het de moeite en kosten waard was (was seen stuk duurder dan deze bij conrad, bij toeval liep ik in de koopjes hoek van mycom er tegenaan voor een prikkie). Toch blij dat ik het gedaan heb, met name bij MK8 voegt het echt wat toe om te horen waarvandaan dingen komen.
Ik heb trouwens deze koptelefoon thuis die ook gewoon goed surround geluid geeft van de Wii U of XBOX ONE S (die laatste via toslink)
Redney schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:40:

[afbeelding]
Niet alle data kloppen trouwens, Shovel Knight komt bv in Maart uit ;)
Shovel Knight: Treasure Trove and Shovel Knight: Specter of Torment will be released first for Nintendo Switch's launch window!

Get ready for Shovel Knight Co-op using Joy-Cons, Specter of Torment, Body Swap Mode, new challenge stages, new feats, and more on your new Nintendo Switch!! The other consoles and standalone versions will follow suit in April (dates to be confirmed once submitted and approved by platform holders).
Dus niet alleen in de launch window van de Switch (maart; want de andere volgen in April) ook tijdelijk exclusief (de nieuwe content) op de Switch.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2017 22:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Redney schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:40:

[afbeelding]
Zal wel aan mij liggen, maar ik zie hier genoeg interessante games tussen. Ik kan me ook niet echt vinden in al het geklaag over de lineup van de games (niet zo zeer hier, maar overal online). Als de launch iets meer als Japan was, was het natuurlijk wel wat beter, maar ik kan hier ook goed mee leven.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ach, de Super Famicom (SNES) had in Japan maar 2 launchtitels. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArniD schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:30:
[...]

Ethernet poort was al bekend dat hij er niet in zou zitten. De 3.5mm jack zit er gewoon op, laten ze nota bene in de release trailer zien.
Die jack zit op de Switch zelf, dus als je docked speelt heb je er niks aan, tenzij je 3 meter snoer hebt ofzo.
Lees niks over BT dus dat zal ook wel niet.

Als je die audio jack gewoon op je controller hebt zitten heb je nooit dat gedoe, ook niet als je on the move bent.
Richh schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:17:
[...]

Ja precies, handheld, maar iedereen noemt het ook een home console en dan loop je nu al duidelijk achter de feiten aan. Zoals ik al zei, allemaal net niet.
Specs niet bekend, ach laten we er geen doekjes om winden, dat is met een reden. Als iets spectaculair is dan hoor je dat direct. Daarbij hebben de diverse gameplay movies (inmiddels meerdere uren) al het nodige laten zien vwb power.

Dat is naar de fout toe corrigeren of recht lullen wat krom is.
Juist met een dock voeg je die kleine dingen toe, immers docked betekent stationair en dan is een surround set oid helemaal niks vreemds. Een optische audio poort en Ethernet poort hadden net dat beetje extra gegeven.
Enne, niemand gebruikt ethernet voor een console ?
Dat zijn er meer dan je denkt, zeker met serieus online gamen is dat toch wel erg fijn.
Wifi AC is tof maar nog lang niet iedereen heeft een modem/router die dan aan kan. Ethernet is wel op vrijwel ieder modem/router voorhanden.

Het gaat er om dat je dan de keuze zou hebben, dat zijn die kleine dingen die het verschil maken.
Grumpmeister schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:55:
[...]

Zal wel aan mij liggen, maar ik zie hier genoeg interessante games tussen. Ik kan me ook niet echt vinden in al het geklaag over de lineup van de games (niet zo zeer hier, maar overal online). Als de launch iets meer als Japan was, was het natuurlijk wel wat beter, maar ik kan hier ook goed mee leven.
Best een lijst idd maar lang niet alles is launch, bij lange na niet.
Een redelijk deel zal je niet eens in dit jaar zien, dat garandeer ik je. Dat heeft niks met Nintendo te maken maar zo werkt het gewoon in de game industrie.

Feit blijft, met de daadwerkelijke Launch is er bar weinig.
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:41:
[...]

Niet alle data kloppen trouwens, Shovel Knight komt bv in Maart uit ;)
Is een Kickstarter game, ze zeggen zelf een release in April.
Kickstarter projecten kennende zal het nog weleens later kunnen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Bomberman71 op 23-01-2017 07:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 07:18:
[...]

Die jack zit op de Switch zelf, dus als je docked speelt heb je er niks aan, tenzij je 3 meter snoer hebt ofzo.
Hoe denk je dat de controllers met de Switch verbonden zijn? Juist, Bluetooth! Dus er zit weldegelijk bluetooth in de Switch. Maar of je die kan gebruiken voor game-audio (waardoor je dus extreme out of sync audio krijgt)? Denk het niet.
Als je die audio jack gewoon op je controller hebt zitten heb je nooit dat gedoe, ook niet als je on the move bent.
Op de JoyCon L? JoyCon R of Switch Pro Controller? Wees eens specifiek. Verder heb ik in mijn vorige post een HDMI koptelefoon gelinked. Dat is exact wat je nodig hebt. :)
[...]
Ja precies, handheld, maar iedereen noemt het ook een home console en dan loop je nu al duidelijk achter de feiten aan. Zoals ik al zei, allemaal net niet.
Specs niet bekend, ach laten we er geen doekjes om winden, dat is met een reden. Als iets spectaculair is dan hoor je dat direct. Daarbij hebben de diverse gameplay movies (inmiddels meerdere uren) al het nodige laten zien vwb power.
Het is beide. Het is een portable home console. Het is een home console waarmee je in de trein kan gamen. Waarmee je lekker buiten met een picknick mee kan gamen. Ik weet dat buiten een vreemd begrip is voor veel Tweakers, maar de meeste mensen komen daar regelmatig.
Juist met een dock voeg je die kleine dingen toe, immers docked betekent stationair en dan is een surround set oid helemaal niks vreemds. Een optische audio poort en Ethernet poort hadden net dat beetje extra gegeven.
Dat zijn er meer dan je denkt, zeker met serieus online gamen is dat toch wel erg fijn.
Wifi AC is tof maar nog lang niet iedereen heeft een modem/router die dan aan kan. Ethernet is wel op vrijwel ieder modem/router voorhanden.

Het gaat er om dat je dan de keuze zou hebben, dat zijn die kleine dingen die het verschil maken.
De dock heeft 3 USB poorten. In alle drie kan je één van deze pluggen:
Afbeeldingslocatie: https://resources.budgetgaming.nl/boxarts/112018LANAdapter.jpg
Zo heb je een ethernetpoort aan je dock. Handig, toch? Dit is al meerdere malen door Nintendo bevestigd.
Verder, waarom zou je poorten toevoegen wanneer < 0,1% interesse in een dergelijke poort heeft. Ik zie namelijk ook geen VGA, composiet, component of PS/2 poorten :(
[...]
Is een Kickstarter game, ze zeggen zelf een release in April.
Kickstarter projecten kennende zal het nog weleens later kunnen zijn.
Het is een Yacht Club Game, en zij zijn redelijk exact in hun release data. Verder lees de tekst, de Switch versie komt eerst, de rest volgt in April. Dus wanneer komt de Switch versie uit? Nou: tussen de release van de Switch én April. Dus maart.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Japan - My Nintendo Store goes live, crashes from traffic
[...]

Achter welke feiten aan? Dat het geen tig TFLOPS kan uitpersen? Noem je een Wii ook geen home console? Of de Wii U?

De Switch is een hybride en als home console eentje die klein van formaat is, met alle fysische beperkingen van dien. Die keuzes zijn niet inherent slecht.
Juist met een dock voeg je die kleine dingen toe,
De dock voegt ook wat toe, namelijk een HDMI poort en drie USB poorten. ;)
immers docked betekent stationair en dan is een surround set oid helemaal niks vreemds. Een optische audio poort
Een beetje versterker heeft tegenwoordig een HDMI-ingang. ;)
en Ethernet poort hadden net dat beetje extra gegeven.
Als je veel waarde hecht aan ethernet, dan heb je vast nog wel de ethernetadapter van de Wii of Wii U ergens liggen die je kunt hergebruiken. ;)
Best een lijst idd maar lang niet alles is launch, bij lange na niet.[...]Feit blijft, met de daadwerkelijke Launch is er bar weinig.
En de Famicom had in Japan ook bar weinig. Slechts drie titels. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:06
Zouden ze ook een Switch-Game van kunnen maken: Don't Feed The Troll :+

[ Voor 79% gewijzigd door matthijst op 23-01-2017 07:55 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Als je docked speelt gaat audio over je TV. Hang je daar toch een draadloze koptelefoon aan. Er zijn trouwens zat draadloze koptelefoons die je ook op een 3,5mm jack kunt aansluiten. Ik zie het probleem niet.
[...]

Het is geen home console. Nintendo noemt het geen home console. De enigen die het een home console noemen zijn de mensen die elke generatie opnieuw lijken te verwachten dat Nintendo het tegen de XBOX en PS op gaat nemen in de hardware race en dat doet Nintendo stelselmatig niet. Als je je teleurgesteld bent in de specs van de Switch, moet je niet klagen over Nintendo maar over je eigen verwachtingen; die kloppen namelijk niet.
[q]

[...]
Optisch... die techniek is wat... 15 jaar oud? HDMI is de de facto standaard. Een normale tv kan gewoon audio doorgeven aan een home cinema setje. Mijn 5 jaar oude plasma doet dat ook aan mijn 13 jaar oude setje. No problem. Dus waarom zou er in vredesnaam meer op de Switch moewten zitten?

Hoewel ik met je eens ben dat een ethernetpoortje op de dock logisch lijkt, is het geen must-have. Vergeet niet dat AC betekent dat ook N wordt ondersteund en voor de latency maakt dat niet uit. Overigens zou het goed kunnen dat je ethernet over usb-c kunt gebruiken, maar dat weten we gewoon nog niet.
[...]

Best een lijst idd maar lang niet alles is launch, bij lange na niet.
Een redelijk deel zal je niet eens in dit jaar zien, dat garandeer ik je. Dat heeft niks met Nintendo te maken maar zo werkt het gewoon in de game industrie.

FeitMening blijft, met de daadwerkelijke Launch is er bar weinig.
Jouw mening kennen we inmiddels wel. Ik vraag me sterk af waarom jij nog in dit topic reageert, want om oprechte interesse in het onderwerp lijkt het niet te gaan.

Bovenstaande is mijn reactie als volger van dit topic. Als admin echter, geef ik je onderstaande mee:
Je hebt al verschillende waarschuwingen over je postgedrag hier ontvangen. Toch lijk je daar niet van te leren, zoals te lezen is in Bomberman71 in "Het Nintendo Switch-topic". Niemand vraagt je hier om alleen maar positief te zijn, maar inhoudsloze posts zonder argumentatie worden niet getolereerd. Let hier in het vervolg op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:36
Jouw mening kennen we inmiddels wel. Ik vraag me sterk af waarom jij nog in dit topic reageert, want om oprechte interesse in het onderwerp lijkt het niet te gaan.

Bovenstaande is mijn reactie als volger van dit topic. Als admin echter, geef ik je onderstaande mee:
[mbr]Je hebt al verschillende waarschuwingen over je postgedrag hier ontvangen. Toch lijk je daar niet van te leren, zoals te lezen is in Bomberman71 in "Het Nintendo Switch-topic". Niemand vraagt je hier om alleen maar positief te zijn, maar inhoudsloze posts zonder argumentatie worden niet getolereerd. Let hier in het vervolg op.[/]
Wellicht wilt hij puur karma koning worden in dit topic? |:( :F
Pagina: 1 ... 56 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic