Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Maar wel een scherm. Hoe ga je 2 schermen die feitelijk 1 groot portret-modus-scherm zijn, in een horizontaal scherm proppen? Naast elkaar? Dat ziet er natuurlijk niet uit. En ze zijn niet even groot in resolutie.
Inplaats van boven en onder elkaar links en rechts van elkaar.
Ik maakte ook alleen het voorbeeld dat het kan, of het lekker zou werken is punt 2 maar er zou hier en daar wat moeten veranderd wil je dit kunnen bereiken.
Qua resolutie zou ik me eigen niet druk maken, daar verzinnen ze wel wat op en anders is het zwart stukje op je scherm, alsof je daar aan zou ergeren.

We kunnen allemaal heel zwart wit denken en zeggen een DS moet boven en onder elkaar want dat zijn we gewend maar als er genoeg mensen zijn die het willen kan het altijd anders.
Je zou hem ook nog verticaal kunnen flippen en een nieuw kickstandje bij kunnen laten kopen als je het allemaal zo graag wilt.
^is natuurlijk weer een mooie cash grab voor Nintendo.

In minder dan 5 minuten heb ik dit bij elkaar bedacht... lijkt me sterk dat een zaal vol japanners dit niet zouden kunnen bedenken en ontwikkelen.
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:48:
Je omschrijft dan ook één van de modussen van de DS VC op de Wii U :p
Owh lol echt? ik heb eerlijk gezegd nog nooit een ds game op de wiiu gespeeld :P Speel die wel op me DS zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Kadardar op 19-01-2017 14:49 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://68.media.tumblr.com/0698c2e1bea5f0522a30488ae7950687/tumblr_o6om13kUWa1qzp9weo1_1280.jpg

Maar zelfs met een 720p scherm passen makkelijk beide 3DS schermen op één scherm:

Vergelijk 3DS met 720p

Wit 3DS schermruimte, Zwart: verschil 3D scherm van de 3DS en touchscreen 3DS. Blauw Switch scherm. (720p) Dit is trouwens ook een modus van DS VC op de Wii U; schermen oner elkaar

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:48:

Maar zelfs met een 720p scherm passen makkelijk beide 3DS schermen op één scherm:

[afbeelding]

Wit 3DS schermruimte, Zwart: verschil 3D scherm van de 3DS en touchscreen 3DS. Blauw Switch scherm. (720p)
Ik zeg artwork per game links en rechts en tadah niemand die klaagt. :)
Zoiets hadden ze ook bij de gameboy player op de snes en die wordt toegejuicht als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Inplaats van boven en onder elkaar links en rechts van elkaar.
Ik maakte ook alleen het voorbeeld dat het kan, of het lekker zou werken is punt 2 maar er zou hier en daar wat moeten veranderd wil je dit kunnen bereiken.
Qua resolutie zou ik me eigen niet druk maken, daar verzinnen ze wel wat op en anders is het zwart stukje op je scherm, alsof je daar aan zou ergeren.

We kunnen allemaal heel zwart wit denken en zeggen een DS moet boven en onder elkaar want dat zijn we gewend maar als er genoeg mensen zijn die het willen kan het altijd anders.
Je zou hem ook nog verticaal kunnen flippen en een nieuw kickstandje bij kunnen laten kopen als je het allemaal zo graag wilt.
^is natuurlijk weer een mooie cash grab voor Nintendo.

In minder dan 5 minuten heb ik dit bij elkaar bedacht... lijkt me sterk dat een zaal vol japanners dit niet zouden kunnen bedenken en ontwikkelen.
Probleem is dat ze dit een extra console aan verkoop gaat kosten. Ik heb tot dusver nog geen emulatie op een Nintendo-console gezien van een unit die ze nog steeds verkopen. Enkel vlak voor de release van de Nintendo DS is er nog een GBA-player voor de GameCube gemaakt, maar daar moest je in feite ook geld uitgeven voor de add-on/"console" die de games afspeelde.

Met je eigen platform concurreren is natuurlijk wel heel erg "vreemd."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:54:
[...]

Probleem is dat ze dit een extra console aan verkoop gaat kosten. Ik heb tot dusver nog geen emulatie op een Nintendo-console gezien van een unit die ze nog steeds verkopen. Enkel vlak voor de release van de Nintendo DS is er nog een GBA-player voor de GameCube gemaakt, maar daar moest je in feite ook geld uitgeven voor de add-on/"console" die de games afspeelde.

Met je eigen platform concurreren is natuurlijk wel heel erg "vreemd."
Zoals ik al aangaf, het zou er niet bij release in zitten, DS kan wel want dat lijkt ook al op de WiiU te zijn.

Zolang de 3DS verkocht wordt zou de switch het niet gaan ondersteunen, wellicht op een later stadium wanneer de 3DS ze EOL aan het halen is.
Maar er is zijn duidelijk manieren om het werkend te kunnen krijgen zonder functionaliteit te verliezen.

En cuncureren met jezelf is totaal niet vreemd.
de XB1 en Windows 10 hebben ook een setup van en/en als je de game digitaal aanschaft.
Wel een aantal geselecteerde titels.

[ Voor 7% gewijzigd door Kadardar op 19-01-2017 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog niets aangekondigd betreffende de VC op de Switch (behalve de 1 NES / SNES game per maand uitproberen voor het betaalde netwerk) maar ik vermoed dat we NES, SNES, N64, GameCube (zeg ik voorzichtig), GB / GBC, GBA en DS VC zullen zien. En misschien een paar SEGA platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Zoals ik al aangaf, het zou er niet bij release in zitten, DS kan wel want dat lijkt ook al op de WiiU te zijn.

Zolang de 3DS verkocht wordt zou de switch het niet gaan ondersteunen, wellicht op een later stadium wanneer de 3DS ze EOL aan het halen is.
Maar er is zijn duidelijk manieren om het werkend te kunnen krijgen zonder functionaliteit te verliezen.
Het lijkt me gewoon erg onwaarschijnlijk. Overigens is er een gigantische emulatieslag te doen van 3DS naar Switch, die de hardware denk ik niet kan houden. Zoals al eerder in het topic besproken, goede emulatie vergt heel wat programmeer en rekenwerk. Ook had de originele DS niet het OS waar de games nauw mee samenwerkten, Pokemon koppelt bvb aan een aantal apps om ze tussen verschillende versies te kunnen ruilen en rewards te pakken, bepaalde games kunnen informatie uitwisselen als ze allebei op de 3DS staan, anderen, zoals AC:NL meten de stappen die je loopt met het ding of de mensen die je passeert met StreetPass voor in-game functies. Het is allemaal niet meer zo simpel als "vroegah."

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04
Kadardar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:53:
[...]

Ik zeg artwork per game links en rechts en tadah niemand die klaagt. :)
Zoiets hadden ze ook bij de gameboy player op de snes en die wordt toegejuicht als een malle.
OHja de Super Gameboy :9

Kan best natuurlijk!

Afbeeldingslocatie: http://static.giantbomb.com/uploads/square_medium/12/129563/2773137-wario-land-2-gameboy-g-boy-049.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.mobygames.com/images/shots/l/177449-pokemon-blue-version-game-boy-screenshot-title-screen-on-super.png

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 19-01-2017 15:31 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:03:
[...]

Het lijkt me gewoon erg onwaarschijnlijk. Overigens is er een gigantische emulatieslag te doen van 3DS naar Switch, die de hardware denk ik niet kan houden. Zoals al eerder in het topic besproken, goede emulatie vergt heel wat programmeer en rekenwerk. Ook had de originele DS niet het OS waar de games nauw mee samenwerkten, Pokemon koppelt bvb aan een aantal apps om ze tussen verschillende versies te kunnen ruilen en rewards te pakken, bepaalde games kunnen informatie uitwisselen als ze allebei op de 3DS staan, anderen, zoals AC:NL meten de stappen die je loopt met het ding of de mensen die je passeert met StreetPass voor in-game functies. Het is allemaal niet meer zo simpel als "vroegah."
Het zou heel goed kunnen dat je wat betreft apps wat gaat missen of deze apps ook gewoon naar switch omgezet kunnen worden.
We zullen het niet weten totdat Nintendo er iets mee doet, een emulator gebouwd uit hobbymatig werk of een emulator door iemand die precies weet hoe de originele hardware werkte en wellicht meer kan bedienen binnen de switch kunnen een heel groot verschil zijn.
Zeror schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:05:
[...]

Hmmm... Waar heb ik dat vaker gezien???

OHja de Super Gameboy :9

[afbeelding][afbeelding]
Ah de goede oude tijd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ntrwnhohqlay.jpg
Dit vind ik ook wel een mooi idee :)

Zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik hoop echt dat ze eens afstappen van dat hele Mii gebeuren ... Heel even leuk 11 jaar geleden maar met de WiiU was het al afgezaagd.
Hoop gewoon op een strak OS en aanverwante online zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46

pclinde

TechGaming.nl

Dit vind ik ook wel een mooi idee :)
Dat is inderdaad een mooi idee! :D Maakt het wat functioneler.
Bomberman71 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:53:
Ik hoop echt dat ze eens afstappen van dat hele Mii gebeuren ... Heel even leuk 11 jaar geleden maar met de WiiU was het al afgezaagd.
Same! Volgens mij is het vrij populair in Japan. :)

[ Voor 61% gewijzigd door pclinde op 19-01-2017 16:03 ]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het op de 3DS eigenlijk al weinig terug. Je kunt een Mii-poppetje maken, maar in het OS en games zie ik het nergens. Ik heb enkel wat screenshots van het OS gezien, maar het ziet er op zich lekker strak uit, je kunt je Mii nog als avatar zetten, lijkt het, maar verder geen druk Wii U screen met rennende en gillende Mii-poppetjes en teksten van kinderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepur.com/files/images/2016/User-Interface-2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben Miis met het OS te maken? (Helemaal niks) Of bedoel je de WaraWara Plaza op de Wii U? Ja dat was vervelend. Maar mede daar omdat de tablet als hoofdinterface diende. WaraWara Plaza komt dan ook niet op de Switch, maar ik verwacht dat wel weer gewoon een MiiMaker aanwezig zal zijn. Gezien die al gelinkt zijn aan je Nintendo Account en je Nintendo Network ID..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:09:
[...]

Ik zie het op de 3DS eigenlijk al weinig terug. Je kunt een Mii-poppetje maken, maar in het OS en games zie ik het nergens. Ik heb enkel wat screenshots van het OS gezien, maar het ziet er op zich lekker strak uit, je kunt je Mii nog als avatar zetten, lijkt het, maar verder geen druk Wii U screen met rennende en gillende Mii-poppetjes en teksten van kinderen.

[afbeelding]
Voor sommige spellen is een Mii-poppetje noodzakelijk, dat is jammer.. Dat kan ook zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Het zou mooier zijn als Nintendo Miitomo en Super Mario Run (+ alle mobiele games die nog gaan komen) ook uitbrengt op de Switch.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies wat jullie zeggen ... Doe je die WiiU aan heb je allemaal van die gillende poppetjes over dat scherm op dat plein met allerlei texten.
Lachwekkend destijds, nu enorm kinderachtig en knullig.
En ja, sommige games leunen nog steeds op een mii character die je dan moet gebruiken
Aangezien ze hier 11 jaar mee begonnen en dit fenomeen nu nog rondspookt ben ik een beetje bang dat we dit niet kwijtraken gezien het hoge recycle karakter van Nintendo.
Zeror schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:00:
[...]

Het zou mooier zijn als Nintendo Miitomo en Super Mario Run (+ alle mobiele games die nog gaan komen) ook uitbrengt op de Switch.
Dat zou de ondergang van je systeem zijn ....

[ Voor 25% gewijzigd door Bomberman71 op 19-01-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:01:
Precies wat jullie zeggen ... Doe je die WiiU aan heb je allemaal van die gillende poppetjes over dat scherm op dat plein met allerlei texten.
Nergens last van met quick start?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:01:
Dat zou de ondergang van je systeem zijn ....
....omdat? :? Waarom zou je systeem ten onder gaan als je voor dezelfde prijs als in de App Store/Market dezelfde game ook op je eigen console aanbiedt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Startpost uitgebreid met specs info (wat nu bekend is dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:44:
[...]

Voor sommige spellen is een Mii-poppetje noodzakelijk, dat is jammer.. Dat kan ook zonder.
Het maakt eigenlijk niet uit nadat je er eentje hebt gemaakt, dan klik je gewoon op je naam en klaar. Ik heb er na creatie niet om naar hoeven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:14:
[...]

....omdat? :? Waarom zou je systeem ten onder gaan als je voor dezelfde prijs als in de App Store/Market dezelfde game ook op je eigen console aanbiedt?
Heel simpel, als je dat doet krijgen mensen nog meer de indruk dat het een simpele tablet is want je draait daarop dezelfde app als op reguliere tablets en smartphones. Zo van 'Waarom die switch kopen ? Sommige van die games hebben wij ook op IOS .... '
Daarbij, wees nou eerlijk ... Is dat nou echt Nintendo Mario waardig ? Dacht dat wij voor kwaliteit gingen ...

Ik heb hem op de ipad gespeeld en vond het niks. Het is een variant op Mega Run .. Een game op Android uit 2013. En daar zijn 1000 varianten van.
Mario moet je kunnen spelen zodat je alles kan doen en dus ook terug lopen om een jump opnieuw te proberen, of dat ene muntje te pakken.
Niet alleen maar kunnen jumpen terwijl de beweging in 1 richting vast staat.
Grafisch ook niet geweldig trouwens ... Kijk eens naar Mega Run op youtube, bekijk de gameplay eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:49:
[...]

Heel simpel, als je dat doet krijgen mensen nog meer de indruk dat het een simpele tablet is want je draait daarop dezelfde app als op reguliere tablets en smartphones. Zo van 'Waarom die switch kopen ? Sommige van die games hebben wij ook op IOS .... '
Ja, omdat Pokémon Shuffle ook op Android en iOS te spelen is koopt niemand nog een 3DS? :?
Daarbij, wees nou eerlijk ... Is dat nou echt Nintendo Mario waardig ?
Maakt dat uit? Dan koop je de game toch niet? :?
Ik heb hem op de ipad gespeeld en vond het niks. [...] Mario moet je kunnen spelen zodat je alles kan doen en dus ook terug lopen om een jump opnieuw te proberen, of dat ene muntje te pakken.
Ik heb zomaar het vermoeden dat dit jouw pijnpuntje is. Jij vindt het niks en dus is het geen Switch-waardige game. Verplaats je eens in andere mensen, er zijn er genoeg die urenlang plezier kunnen beleven aan een dergelijke simpele game, óók als jij dat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:30:
[...]

Het maakt eigenlijk niet uit nadat je er eentje hebt gemaakt, dan klik je gewoon op je naam en klaar. Ik heb er na creatie niet om naar hoeven kijken.
Mee eens, het stoort mij ook niet, maar is op de 3DS met sommige games wel een vereiste. Ik vind het persoonlijk nog wel wat hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:49:
Mario moet je kunnen spelen zodat je alles kan doen en dus ook terug lopen
Als purist zou dat niet mogen. In SMB kon je niet teruglopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:52:
[...]

Ja, omdat Pokémon Shuffle ook op Android en iOS te spelen is koopt niemand nog een 3DS? :?

[...]

Maakt dat uit? Dan koop je de game toch niet? :?

[...]

Ik heb zomaar het vermoeden dat dit jouw pijnpuntje is. Jij vindt het niks en dus is het geen Switch-waardige game. Verplaats je eens in andere mensen, er zijn er genoeg die urenlang plezier kunnen beleven aan een dergelijke simpele game, óók als jij dat niet kan.
Doe niet zo dramatisch aub, iedereen in de wereld kan binnenkort die game op een smartphone of tablet spelen. Nu al 100'en miljoenen op IOS en straks miljarden op Android.
Er wordt niemand iets ontnomen.

De 3DS heeft meer games dan Nederland werkelozen ... Die gamers basis is al gesettled.
Dat kan je Niet vergelijken met een 'next gen' console die nauwelijks games heeft. Een dergelijke app op de switch zou een zwakte bod zijn. Op de 3DS maakt een app meer of minder niks uit.
Bovendien was het andersom, een 3ds hit naar de smartphones voor nog at extra bucks.
Nu heb je een hit op de phone die je dan naar de Switch gaat brengen. De Nintendo fans die dat gaaf vinden hebben hem allang of straks direct op Android. Kan je hem weer kopen.

Ik heb geen aandelen bij Nintendo en voorlopig ook geen Switch, echter wel een Nintendo hart.
Op het moment dat je met alles maar rekening houd staat het systeem nergens voor, heb je de zoveelste tablet maar dan met controllers.
De Switch is al geen krachtige broeder en zal zich moeten focussen om dat te bieden wat anderen juist niet hebben.
Het is de krachtigste handheld terwereld in weze, en houd je daar dan mee bezig.
Niet met sidesteps, er komen al genoeg remakes, virtual console, opgeleukte oude meuk en je kunt er op rekenen dat er weer wat motion ware komt.
Veel daarvan zullen niet goed zijn voor het imago aangezien men nu onder de loep ligt want overal noemen ze het al underpowered, Nintendoomed, en ga zo maar door.
Dan moet je tussen de games die impressen (en dat zijn er dit jaar niet veel) niet teveel rommel hebben want die doen afbreuk aan het imago en dat bepaald uiteindelijk de publieke opinie en uiteindelijk 3rd party support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:29:
De Nintendo fans die dat gaaf vinden hebben hem allang of straks direct op Android.
En wat voor de mensen die geen iOS of Android hebben? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jij was degene die dramatisch deed en zei dat een release van Super Mario Run op de Switch een nagel aan de doodskist van de console zou zijn...
Dat kan je Niet vergelijken met een 'next gen' console die nauwelijks games heeft.
Ik blijf me verbazen hoe je in de ene zin klaagt over een gebrek aan games maar vervolgens een paar zinnen verderop roept dat games als Super Mario Run niet naar de Switch geport moeten worden ondanks het feit dat er ongetwijfeld een markt voor is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25

cronixx

krieuw

RayNbow schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:15:
[...]

Als purist zou dat niet mogen. In SMB kon je niet teruglopen. ;)
nouuu een klein stukje wel natuurlijk, alleen niet verder dan het scherm aangaf :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
De switch spreekt mij ontzettend aan. Al helemaal de games. Dragon Quest X en XI

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:41
NMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:33:
[...]
Ik blijf me verbazen hoe je in de ene zin klaagt over een gebrek aan games maar vervolgens een paar zinnen verderop roept dat games als Super Mario Run niet naar de Switch geport moeten worden ondanks het feit dat er ongetwijfeld een markt voor is.
Er zal wellicht een markt voor zijn. Dat is echter geen markt die hier de Switch voor koopt lijkt me. En mensen zoals ik die Consoles kopen voor games zien denk ik grotendeels Matio Run als de bagger die het mijn inziens is. Hoe draai je de Franchise Mario zijn nek om? En ik snap dat niet iedereen Mario Run als bagger zal zien, ik ken echter niemand die Mario Run leuk vind en daarnaast geld uitgeeft aan games. Ikzelf heb de demo, net als mijn vrouw en omgeving, niet wens uitgespeeld omdat het ons niet kon boeien...

Men wilt volwaardige games voor de Switch, geen melkkoeien waar Mario Run mijn inziens onder valt.

Edit: niet als aanval bedoeld, ik denk gewoon dat 95%+ van de mensen die zaken als een Console of Game PC kopen dergelijke games niet interresant vinden en andersom: mensen die dergelijke games kopen niet snappen waarom je 60€ voor een spel zou uitgeven terwijl je ook games op je telefoon kan kooen voor 1-10€

[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 19-01-2017 19:03 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Thalaron schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:59:
[...]

Er zal wellicht een markt voor zijn. Dat is echter geen markt die hier de Switch voor koopt lijkt me. En mensen zoals ik die Consoles kopen voor games zien denk ik grotendeels Matio Run als de bagger die het mijn inziens is. Hoe draai je de Franchise Mario zijn nek om? En ik snap dat niet iedereen Mario Run als bagger zal zien, ik ken echter niemand die Mario Run leuk vind en daarnaast geld uitgeeft aan games. Ikzelf heb de demo, net als mijn vrouw en omgeving, niet wens uitgespeeld omdat het ons niet kon boeien...

Men wilt volwaardige games voor de Switch, geen melkkoeien waar Mario Run mijn inziens onder valt.

Edit: niet als aanval bedoeld, ik denk gewoon dat 95%+ van de mensen die zaken als een Console of Game PC kopen dergelijke games niet interresant vinden en andersom: mensen die dergelijke games kopen niet snappen waarom je 60€ voor een spel zou uitgeven terwijl je ook games op je telefoon kan kooen voor 1-10€
ik deel je mening.

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik hoop op nog een aantal strategische spellen. Er komen in Japan nog 2 strategie spellen uit die er best leuk uitzien, al is een localisatie natuurlijk lang niet zeker. Zoiets als Tropico lijkt me ook wel vet om onderweg te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er ook mee eens, zeker het feit dat zelda en overige games vanaf 60€ verkrijgbaar zijn... Dat is gewoon belachelijk, ook voor mij als Nintendofan. Dit is gewoon niet goed te praten.

Heb ik het ervoor over? Ja... omdat ik niet kan wachten. Is het 60€ waard? Nee, er kan makkelijk 20 euro vanaf gehaald worden.

Waarom ze dit doen, weet ik niet, maar ze hadden (in mijn ogen) veel meer klanten kunnen trekken met een consolebundel van 295,- inclusief een startgame. Het is erg prijzig in vergelijking met een aantal concurrenten op de gamemarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Waarom moet het ene het andere uitsluiten? Mensen willen een goed aanbod van games, en sommige mensen vinden een game van 5 euro ook gewoon leuk voor tussendoor. Ik zie het probleem niet, als je daar zelf geen zin in hebt koop je 't niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:38:
[...]
Waarom ze dit doen, weet ik niet, maar ze hadden (in mijn ogen) veel meer klanten kunnen trekken met een consolebundel van 295,- inclusief een startgame. Het is erg prijzig in vergelijking met een aantal concurrenten op de gamemarkt.
Het apparaat is niet 1 op 1 vergelijkbaar. Daarnaast zou het erg mooi geweest zijn wanneer je er een game bij zou krijgen, al was het een Virtual Console game o.i.d.

Echter zou 299 euro met b.v. Zelda vreemd zijn, gezien de WiiU met Mario Kart 8 al meer dan dat kost...

Ik heb ook 650€ aan pre-orders staan wat veel is.. maar dan ben ik hardwarematig direct klaar. Bij de concurrent betaal je ongeveer evenveel. Verschil zit hem vooral in form-factor en grafische spierballen. Aanbod in games zal vanzelf volgen indien voldoende mensen de Switch in hhuis hebben staan.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:43:
[...]

Het apparaat is niet 1 op 1 vergelijkbaar. Daarnaast zou het erg mooi geweest zijn wanneer je er een game bij zou krijgen, al was het een Virtual Console game o.i.d.

Echter zou 299 euro met b.v. Zelda vreemd zijn, gezien de WiiU met Mario Kart 8 al meer dan dat kost...

Ik heb ook 650€ aan pre-orders staan wat veel is.. maar dan ben ik hardwarematig direct klaar. Bij de concurrent betaal je ongeveer evenveel. Verschil zit hem vooral in form-factor en grafische spierballen. Aanbod in games zal vanzelf volgen indien voldoende mensen de Switch in hhuis hebben staan.
Deels mee eens.. Alhoewel ik laatst bijna een xbox one S bij coolshop voor 200 euro wilde bestellen, inclusief fifa. De Wii U is een apart verhaal, omdat de hardwarekosten te hoog waren en het geld binnengehaald moest worden met de verkoop van games.

Voor veel mensen is dit gewoon net iets teveel.. Idd 295,- inclusief een spel, bijv een virtual console game, dat is voor mij een stuk realistischer, ookal is het verschil maar 9€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
NMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:39:
[...]

Waarom moet het ene het andere uitsluiten? Mensen willen een goed aanbod van games, en sommige mensen vinden een game van 5 euro ook gewoon leuk voor tussendoor. Ik zie het probleem niet, als je daar zelf geen zin in hebt koop je 't niet...
Je mist mijn punt;
Wij hardcore gamers "klagen" vanwege het gebrek aan volwaardige games. Super Mario Run is voor 95% van de Switch kandidaten geen waardige game en dus geen aanvulling op het aanbod bij launch.

Dus of ze Super Mario Run wel/niet uitbrengen zal me aan mijn achterwerk roesten. Ik zou hem niet eens gratis op mijn Switch hoeven...

Het helpt mijn inziens het karige aanbod van de Switch 0,0 om het daar op uit te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thalaron schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:50:
[...]

Je mist mijn punt;
Wij hardcore gamers "klagen" vanwege het gebrek aan volwaardige games. Super Mario Run is voor 95% van de Switch kandidaten geen waardige game en dus geen aanvulling op het aanbod bij launch.

Dus of ze Super Mario Run wel/niet uitbrengen zal me aan mijn achterwerk roesten. Ik zou hem niet eens gratis op mijn Switch hoeven...

Het helpt mijn inziens het karige aanbod van de Switch 0,0 om het daar op uit te brengen.
Dat heeft niks te maken met het punt waarom we deze discussie begonnen, namelijk Bomberman die beweerde dat het dodelijk zou zijn voor de Switch als die game ervoor gereleased zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
NMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:51:
[...]

Dat heeft niks te maken met het punt waarom we deze discussie begonnen, namelijk Bomberman die beweerde dat het dodelijk zou zijn voor de Switch als die game ervoor gereleased zou worden.
Maar goed, Bomberman vindt de Switch volgens mij hoe dan ook een dodelijke tegenvaller ;)

Is het al 3 Maart? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Pfff, zeuren over een karig aanbod aan "hardcore" games op release date...
Wat is de definitie van een "hardcore" game? Een die je speelt met een controller? Een met de moeilijkheidsgraad van Soul games? een 60€ titel? Een speedrun halen van sub XX:XX?
Je kan alle games zoveel "hardcore" spelen als je maar wilt zolang je de moeite er maar in wilt steken en het "hardcore" doel wilt behalen.

Zijn er weinig games bij launch? Wellicht, maar Zelda ben je denk ik wel even mee zoet als je geen walkthroughs opgaat zoeken en probeerd zelf te puzzelen.
Maar dat zijn alleen de games die fysiek in de winkel komen als kaartje, er bestaat ook nog een eShop waar je ook nog wat games vandaan wilt halen.
Helaas komt dit dan echt verder dan Virtual console maar heey, het is iets.

Dus vind je launch te weinig voor wat je krijgt?
Koop je de switch toch niet tot er games voor uit zijn die je wel leuk vind, misschien is die dan ook nog wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Hoe denken jullie over trophies/achievements?

Hopen jullie dat die worden toegevoegd aan het Nintendo ecosysteem?

Persoonlijk hoop ik van niet. Ik vind het heel leuk op de PS4, het motiveert me vaak om meer uit een game te halen dan ik anders zou doen. Maar waarom ik het niet zou willen is omdat het ook wel stress op kan leveren. Het geeft me altijd een slecht gevoel om met een nieuw spel te beginnen voor ik een redelijk % van de trophies in een game gehaald heb. Nou doe ik dit in de praktijk wel heel vaak, maar het voelt nooit goed. Zonder zo'n systeem zou het wat vrijer voelen ofzo. Naja ik kan het moeilijk onder woorden brengen, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 16:59
Geheel eens met dit filmpje.

Ik hoop echt dat Nintendo het beter gaat aanpakken met deze console en alles er om heen.
Deze Nintendo console ga ik voor het eerst eens uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
voxxel schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:53:
Hoe denken jullie over trophies/achievements?

Hopen jullie dat die worden toegevoegd aan het Nintendo ecosysteem?

Persoonlijk hoop ik van niet. Ik vind het heel leuk op de PS4, het motiveert me vaak om meer uit een game te halen dan ik anders zou doen. Maar waarom ik het niet zou willen is omdat het ook wel stress op kan leveren. Het geeft me altijd een slecht gevoel om met een nieuw spel te beginnen voor ik een redelijk % van de trophies in een game gehaald heb. Nou doe ik dit in de praktijk wel heel vaak, maar het voelt nooit goed. Zonder zo'n systeem zou het wat vrijer voelen ofzo. Naja ik kan het moeilijk onder woorden brengen, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken!
Trophies kunnen mij echt gestolen worden. Ik speel een spel omdat ik het leuk vind, dus ook totdat ik het niet meer leuk vind. Bij een goed spel speel ik de verhaallijn uit (als het zo'n type spel is), maar ik ga dan echt niet alle treasures/skulls/watvooronzin dan ook opzoeken. Er zijn ook genoeg spellen die ik nooit uitgespeeld heb omdat ze mij niet tot het einde konden blijven boeien. Ligt niet aan het spel, maar ga me daardoor echt niet slecht voelen.

Ik heb nog wel een aantal spellen gekocht voor de 3ds waar ik nog nooit aan begonnen ben, dus dat staat nog wel op mijn to-do-list. En er zijn nog een heel aantal toppers die ik nog moet spelen op de 3ds, en omdat niet te doen maar wel een nieuwe console te kopen vind ik eigenlijk wel weer zonde. Want als ik een switch koop zal ik geen 3ds spellen meer aanschaffen bijvoorbeeld. Maar...eigenlijk wil ik de switch wel meteen hebben. Lastige keuzes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
Wie gaat hier ook de Pro Controller en de Charging Grip halen?

Joy-Cons gaan 20 uur mee per charge, dus ik weet niet of de Charging Grip gelijk nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 08:26
Maakt het nog wat uit wat voor usb c kabel je gebruikt? Zie er verschillende variërend van 7 tot 20 euro..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
josstie85 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:16:
Maakt het nog wat uit wat voor usb c kabel je gebruikt? Zie er verschillende variërend van 7 tot 20 euro..
Kijk hier eens naar. Is over het algemeen een goede plek om te kijken of de kabels goed genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 16:44
Ik vroeg mij iets af:
De Switch maakt gebruik van usb-C. Zal het dan in de toekomst mogelijk zijn om de nu nutteloze Dock om te bouwen als een slimme dock (natuurlijk door Nintendo)

Waardoor straks de dock veel rekenkracht op zich kan nemen waardoor er zwaarder games uit kunnen komen (dus hardware uitbreiding)

of is dit totaal niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Jboy1991 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:33:
Ik vroeg mij iets af:
De Switch maakt gebruik van usb-C. Zal het dan in de toekomst mogelijk zijn om de nu nutteloze Dock om te bouwen als een slimme dock (natuurlijk door Nintendo)

Waardoor straks de dock veel rekenkracht op zich kan nemen waardoor er zwaarder games uit kunnen komen (dus hardware uitbreiding)

of is dit totaal niet mogelijk?
Hoe zou je slim willen omschrijven?

Hij gebruikt usb C om de tablet op te laden en beeld door naar hdmi the pushen in ze dock geloof ik, als er iets tussen komt moet het dus ook nog kunnen opladen en beeld geven.
Ik betwijfel of er nog veel meer te doen valt maar denk dat ze liever een nieuwe console uitbrengen dan meer power toevoegen.

Als ze er iets mee doen dan zou het denk ik niet bijzonder veel boeiends zijn dan wellicht een game addon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 16:44
Kadardar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:39:
[...]

Hoe zou je slim willen omschrijven?

Hij gebruikt usb C om de tablet op te laden en beeld door naar hdmi the pushen in ze dock geloof ik, als er iets tussen komt moet het dus ook nog kunnen opladen en beeld geven.
Ik betwijfel of er nog veel meer te doen valt maar denk dat ze liever een nieuwe console uitbrengen dan meer power toevoegen.

Als ze er iets mee doen dan zou het denk ik niet bijzonder veel boeiends zijn dan wellicht een game addon?
laat ik het beter proberen te beschrijven:
Je hebt op dit moment een Domme dock (voorzover bekend doet de dock niets anders dan de usb omzetten naar hdmi en opladen).

Ik vroeg mij af of nintendo deze Dock slim zal kunnen maken zodat deze dock een eigen processor zal kunnen krijgen en een deel van de rekenkracht op zich neemt. Waardoor de Switch dus een krachtiger console kan worden (alleen als ie in de dockstaat)

of is dit uitgesloten ivm usb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Jboy1991 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:43:
[...]

laat ik het beter proberen te beschrijven:
Je hebt op dit moment een Domme dock (voorzover bekend doet de dock niets anders dan de usb omzetten naar hdmi en opladen).

Ik vroeg mij af of nintendo deze Dock slim zal kunnen maken zodat deze dock een eigen processor zal kunnen krijgen en een deel van de rekenkracht op zich neemt. Waardoor de Switch dus een krachtiger console kan worden (alleen als ie in de dockstaat)

of is dit uitgesloten ivm usb?
De usb connector c connector zit in de sleuf van de dock, maar je eigen processor gaan toevoegen of een addon om hem krachtiger te maken (al zou door nitnedo gemaakt worden, denk het niet. Dan komt er gewoon een snellere versie uit wat dan weer de New Switch, Switch Pro etc zou kunnen heten.

Wellicht dat er addons komen voor wat games maar dat is nog niet aangekondigd.
We weten natuurlijk nog niet helemaal precies wat er allemaal op de switch zit, misschien zit er een expansion port onder de switch met toekomst visie, maar ook dat is nog afwachten.

Ik zou zeggen, ga er niet van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het zou in theorie vast wel kunnen. Maar de cpu van de tegra chip is dan een hele zware bottleneck. Plus die add on pakketen zouden kwa prijs totaal niet interresant zijn voor mensen, de gpu met de dock erom heen zou een stuk duurder kunnen uitvallen dan een overeenkomende gpu voor pc's. Ik zou eerder er van uit gaan dat de soc van de switch over 3 jaar een upgrade krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Xplosivv schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:55:
Wie gaat hier ook de Pro Controller en de Charging Grip halen?

Joy-Cons gaan 20 uur mee per charge, dus ik weet niet of de Charging Grip gelijk nodig is
Ik heb ze beide (2x Pro) besteld. Indien de Joy-Con voor mijn vrouw beter in de hand ligt als de Pro stuur ik er een terug. Maar goed... ik verwacht dat ik geen charger grip nodig ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Amen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 19:19
Enig idee wanneer we de volgende Nintendo Direct kunnen verwachten? Ben benieuwd of zo nog games aankondigen voorafgaand aan de launch (uiteraard geen launch games behoudens wellicht wat indies).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Er zal wellicht een markt voor zijn. Dat is echter geen markt die hier de Switch voor koopt lijkt me. En mensen zoals ik die Consoles kopen voor games zien denk ik grotendeels Matio Run als de bagger die het mijn inziens is.
Hier is een uitdaging: onderbouw waarom Mario Run in jouw ogen bagger is.
Hoe draai je de Franchise Mario zijn nek om?
Ik wacht op smart op je analyse hoe Super Mario Run ervoor zorgt dat de verkopen van alle toekomstige Mario games zodanig negatief beinvloedt dat Nintendo er maar beter mee kan stoppen.
En ik snap dat niet iedereen Mario Run als bagger zal zien, ik ken echter niemand die Mario Run leuk vind en daarnaast geld uitgeeft aan games.
Dat is meer een probleem van het platform. Er zijn nu eenmaal weinig mensen die geld uitgeven voor mobiele games, dus het wordt al lastig om een grote sample size te verkrijgen om vervolgens te onderzoeken hoe goed Mario Run aanslaat. ;)
Ikzelf heb de demo, net als mijn vrouw en omgeving, niet wens uitgespeeld omdat het ons niet kon boeien...
Super Mario Run is eigenlijk niets anders dan een verzameling van autoscroll-levels met versimpelde besturing. Als autoscroll-levels je niet aanstaan, dan zal Super Mario Run je ook minder snel bevallen. Verder ligt bij Super Mario Run de focus op het behalen van moeilijk te bereiken munten (vergelijkbaar met het vinden van Star Coins in de NSMB reeks) en niet zo zeer het behalen van de eindstreep wat vermoedelijk het ding is waar de meeste mensen hun voldoening uit halen bij de andere Mario games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Heb mij best vermaakt met run, maar kijk natuurlijk wel uit naar de nintendo games met meer diepgang en gevarieerde gameplay.

Het zijn gewoon appels en peren. Qua gameplay, qua mogelijkheden op het platform én qua prijs.

Is het al maart? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Ik heb mijn oog inmiddels op de Switch, maar ik mag hem pas van mezelf kopen als ik eens de laatste paar Wii-U games die ik heb uitgespeeld heb.

Wat mij opvalt is vooral een hoop gezeur van mensen over het systeem. Te duur (terwijl het gemiddelde mobieltje al duurder is, laat staan een tablet, zonder controllers of accessoires...), niet krachtig genoeg (nooit anders geweest met Nintendo hardware en dit notabene tevens een handheld is, die snéller is dan de Wii-U), en geblaat over de standaard zaken bij iedere nieuwe console (nog niet genoeg games, andere systemen hebben meer games, zijn na 3 jaar uit te zijn goedkoper etc.). De developertools zijn een stuk beter en veel meer zaken die standaard zijn in de industrie kunnen nu ook op de switch (waar de Wii U een ramp was).

Als Nintendo de VC-zaken netjes op orde heeft hebben ze gewoon een topconsole straks. Over 3/4 jaar komen ze gewoon met de "new Switch", die backwards compatible is, sneller, meer batterij duur, hogere resolutie. Ik zie het wel gebeuren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Bilderbeek schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:24:
Ik heb mijn oog inmiddels op de Switch, maar ik mag hem pas van mezelf kopen als ik eens de laatste paar Wii-U games die ik heb uitgespeeld heb.

Wat mij opvalt is vooral een hoop gezeur van mensen over het systeem. Te duur (terwijl het gemiddelde mobieltje al duurder is, laat staan een tablet, zonder controllers of accessoires...), niet krachtig genoeg (nooit anders geweest met Nintendo hardware en dit notabene tevens een handheld is, die snéller is dan de Wii-U), en geblaat over de standaard zaken bij iedere nieuwe console (nog niet genoeg games, andere systemen hebben meer games, zijn na 3 jaar uit te zijn goedkoper etc.). De developertools zijn een stuk beter en veel meer zaken die standaard zijn in de industrie kunnen nu ook op de switch (waar de Wii U een ramp was).

Als Nintendo de VC-zaken netjes op orde heeft hebben ze gewoon een topconsole straks. Over 3/4 jaar komen ze gewoon met de "new Switch", die backwards compatible is, sneller, meer batterij duur, hogere resolutie. Ik zie het wel gebeuren!
Er is natuurlijk altijd wel kritiek te vinden inderdaad. Persoonlijk focus ik me liever op de positieve aspecten. Ik denk ook dat er over een jaar gaat blijken dat de console meer is aangeslagen dan verwacht. Wii U vond ik minder dan de Wii, maar ik heb me er nog steeds uren mee vermaakt. Jaren zelfs. Switch klinkt nog beter, dus ik ben happy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
Bilderbeek schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:24:

Zo denk ik er inmiddels ook wel over, maar dat duurde wel even voor ik er zo over dacht. Nintendo heeft gewoon een grote fout gemaakt door dit niet goed te communiceren aan de grote menigte. Je kan zeggen wat je wil, maar de marketing van Nintendo is niet handig geweest rondom de presentatie. Nu is er een hoop meer negativiteit dan er was geweest met een hele goede presentatie.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falch schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 01:14:
Enig idee wanneer we de volgende Nintendo Direct kunnen verwachten? Ben benieuwd of zo nog games aankondigen voorafgaand aan de launch (uiteraard geen launch games behoudens wellicht wat indies).
Ik denk niet dat er een ND komt voordat de Switch in de winkels ligt. Ik denk wel dat we nog wat info over de VC en de online subscriptie service te zien krijgen, maar een volledige Direct? Nee, ik denk het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:01
De prijs van de console + controller vind ik zeker wel te doen, vergelijk het maar met een shield k1 + shield controller (qua hardware), dan ben je ook 260 euro kwijt en dan heb je nog geen dock (niet dat die 90 euro voor een extra dock ergens op slaat). Dat de Switch nog iets duurder is dan een shield + controller is logisch, de controllers zijn vele malen complexer en uitgebreider, de (custom) SoC is hoogstwaarschijnlijk beter (meer X1 dan K1,??) en het kost natuurlijk meer R&D om een nieuwe console te ontwikkelen dan een android tablet met een bijna stock OS.

Vind het alleen jammer dat er bij de release niet wat meer goedkope game opties zijn, maar wellicht wordt er binnenkort of met de release meer duidelijk over virtual console, als dat uitgebreid is, dan heb je natuurlijk ook al weer meer te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 20-01-2017 10:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:37
Prulleman schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:46:
De prijs van de console + controller vind ik zeker wel te doen, vergelijk het maar met een shield k1 + shield controller (qua hardware), dan ben je ook 260 euro kwijt en dan heb je nog geen dock (niet dat die 90 euro voor een extra dock ergens op slaat). Dat de Switch nog iets duurder is dan een shield + controller is logisch, de controllers zijn vele malen complexer en uitgebreider, de (custom) SoC is hoogstwaarschijnlijk beter (meer X1 dan K1,??) en het kost natuurlijk meer R&D om een nieuwe console te ontwikkelen dan een android tablet met een bijna stock OS.

Vind het alleen jammer dat er bij de release niet wat meer goedkope game opties zijn, maar wellicht wordt er binnenkort of met de release meer duidelijk over virtual console, als dat uitgebreid is, dan heb je natuurlijk ook al weer meer te spelen.
Het lijkt erop dat er genoeg indie games bij de launch aanwezig zullen zijn. Die kosten niet zoveel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
Als ze 1-2 switch hadden gebundeld met de switch dan was er al een stuk minder gezeur geweest. Dan hebben mensen ook meteen om iets te laten zien aan vrienden/familie/buren en zo kan je een beetje het Wii effect creëren met Wii sports.

Zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 15:50

jeka

Support your local club.

RayNbow schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:32:
[...]

En wat voor de mensen die geen iOS of Android hebben? ;)
Die zijn het wel gewend om buiten de boot te vallen :P

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:46:
De prijs van de console + controller vind ik zeker wel te doen, vergelijk het maar met een shield k1 + shield controller (qua hardware), dan ben je ook 260 euro kwijt en dan heb je nog geen dock (niet dat die 90 euro voor een extra dock ergens op slaat).
Is de Shield niet een dingetje wat je meestal zou gebruiken voor het streamen van PC->tablet? Als ik de reviews voor dat ding lees en de matige kwaliteit kan ik er niet warm van worden (tenzij ik er langer dan een uur op zou gamen, blijkbaar krijg je het dan heel warm). Je blijft natuurlijk gewoon vastzitten aan of streamen (waarbij je dan een dikke PC moet kopen of een streamingdienst moet afnemen) of de walgelijke verzameling "games" in Android/Apple store.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
voxxel schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:51:
Als ze 1-2 switch hadden gebundeld met de switch dan was er al een stuk minder gezeur geweest. Dan hebben mensen ook meteen om iets te laten zien aan vrienden/familie/buren en zo kan je een beetje het Wii effect creëren met Wii sports.
Weet zeker dat Wii sports ook een hoop mensen hebben overgehaald om zelf een Wii een huis te nemen.
Zo was ik bij een maat van me op de wii aan het spelen met zowel wii sports en nog 2 andere games, Links crossbow training en nog iets.
Daardoor was ik over hem te kopen, waarna me schoonouders de wii weer hebben gekocht nav Wii sports bij mij en later super mario.

Ze hadden ook een snelle remake van de game kunnen maken genaamd Switch sports :+ Maar denk dat mensen sports wel een beetje zat zijn eerlijk gezegd. Maar het kan helpen.

Ikzelf vind het niet erg, die game is bij mij snel op de plank beland.
Alleen als bezoek het echt wou spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:53:
[...]

Is de Shield niet een dingetje wat je meestal zou gebruiken voor het streamen van PC->tablet? Als ik de reviews voor dat ding lees en de matige kwaliteit kan ik er niet warm van worden. Je blijft natuurlijk gewoon vastzitten aan of streamen (waarbij je dan een dikke PC moet kopen of een streamingdienst moet afnemen) of de walgelijke verzameling "games" in Android/Apple store.
Ligt eraan, ik heb em gewoon gekocht als betaalbare 8" android tablet, zonder intentie voor pc games streaming (local of cloud). Tablet wordt voornamelijk door de kids gebruikt voor de standaard android games, youtube, netflix.
Ik heb de (uitermate prettige) controller er na een poosje bijgekocht, om:
- fatsoenlijk met emulators te kunnen spelen (DS games draaien erg goed!)
- een remote te hebben voor als ie aan de tv hangt (voorheen ging er altijd een android hdmi stick mee als mobiele media player, maar die kreeg nogal wat kuren).

ik heb in het proef abo wel de streaming dienst gebruikt, maar ik ben nooit echt een pc gamer geweest, dat soort games trekt me niet zo. Ik speel liever super mario bros 1 op de NES. Het werkt bij een goede wifi verbinding overigs prima!

dus de shield is gewoon een goedkope en veelzijdige tablet, vandaar mijn vergelijking

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De shield tablet met de switch vergelijken of de shield tv met een xbox is echt appels met koeien vergelijken. Totaal andere doelgroep, mensen kopen een tablet om op te internetten voornamelijk, de switch koop je om te gamen. Shield tv bezitters gebruiken het ook voornamelijk als media centrum ipv te gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Nieuwevolger schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:07:
De shield tablet met de switch vergelijken of de shield tv met een xbox is echt appels met koeien vergelijken. Totaal andere doelgroep, mensen kopen een tablet om op te internetten voornamelijk, de switch koop je om te gamen. Shield tv bezitters gebruiken het ook voornamelijk als media centrum ipv te gamen.
maar het punt was prijzen en hardware vergelijken, dat je een tablet anders gebruikt dan een nintendo handheld console.. lijkt me duidelijk

(maar door mijn laatste zin in mijn vorige post wordt dat teniet gedaan zie ik nu :X )

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 20-01-2017 11:20 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijndebruin
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-07 11:17
Het zou mij als niet al te fanatieke pc gamer wel interessant lijken als de switch net als de shield gamestream zou ondersteunen.
Dan heb is al mijn pc games op de tv en handheld (binnenshuis) plus nintendo games overal waar ik wil.
Wishful thinking, dat weet ik, want nvidia heeft natuurlijk zelf de shield tv waar de switch dan mee zou concureren.
Echter er was ook een nieuwe shield tablet in de maak en die is geannuleerd..... Klein sprankje hoop.
Zelf ooit de n64 voor Zelda ocarina of time gekocht. Nooit spijt gehad, maar vind het toch moeilijk om mezelf er van te overtuigen dit bij de switch weer te doen.
Wat zijn jullie gedachten/overwegingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
stijndebruin schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:39:
Het zou mij als niet al te fanatieke pc gamer wel interessant lijken als de switch net als de shield gamestream zou ondersteunen.
Dan heb is al mijn pc games op de tv en handheld (binnenshuis) plus nintendo games overal waar ik wil.
Wishful thinking, dat weet ik, want nvidia heeft natuurlijk zelf de shield tv waar de switch dan mee zou concureren.
Echter er was ook een nieuwe shield tablet in de maak en die is geannuleerd..... Klein sprankje hoop.
Zelf ooit de n64 voor Zelda ocarina of time gekocht. Nooit spijt gehad, maar vind het toch moeilijk om mezelf er van te overtuigen dit bij de switch weer te doen.
Wat zijn jullie gedachten/overwegingen.
Wil je alleen Zelda breath of the wild spelen en heb je een wiiu? Koop hem voor de wiiu ben je stuk goedkoper uit.
Geen WiiU en wil je zelda spelen, koop een wiiu tweedehands + zelda (goedkoper) Wil je echt een Switch als nieuw speeltje, dan koop je de switch :) Je kan ook even wachten als de switch te duur vind, gata vanzelf dalen die prijs samen met de game. Koop de game wel wanneer die een leuke acceptabele prijs heeft... Zelda games worden enkelt maar duurder 2dehands hoe langer je wacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

voxxel schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:51:
Als ze 1-2 switch hadden gebundeld met de switch dan was er al een stuk minder gezeur geweest.
Mja, dat is inderdaad de grote blunder die Nintendo hier maakt, ze zijn echt enorm hebberig bezig. As usual trouwens. Niet alleen bundelen ze niet een simpele game met de console (terwijl ze donders goed weten dat iedereen die 'm op releasedag koopt tóch Zelda erbij haalt, of er nou een game bij zit of niet) maar waar je bij XBL en PSN nog elke maand dat je betaalt een gratis game krijgt die je mag houden krijg je bij Nintendo één NES- of SNES-game. Die je na die maand weer kwijtraakt. En daarna kan kopen voor de VC. Terwijl ze de games zélf van het internet hebben gedownload. 8)7

Voor de Switch zelf loop ik wel warm, maar die instelling van Nintendo is echt rampzalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:43:
Terwijl ze de games zélf van het internet hebben gedownload. 8)7
Als rechthebbenden hebben ze het alle recht om een kopie te vervaardigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RayNbow schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:46:
[...]

Als rechthebbenden hebben ze het alle recht om een kopie te vervaardigen?
Dat recht hebben ze wel, maar zie die hele video waarom het enigszins absurd is dat uitgerekend Nintendo een kopie van de game van het internet downloadt om in een emulator te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijndebruin
Goed punt, heb de wii u overgeslagen, maar 2e hands is zeker een optie voor alleen zelda.
Echter met gamestream van nvidia (fanboy Wishful thinking) ben ik aan boord. Vind het namelijk een gaaf ding, vooral het portable aspect.
Vroeger de Atari lynx, de gamegear en een psp gehad.
Kadardar schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Wil je alleen Zelda breath of the wild spelen en heb je een wiiu? Koop hem voor de wiiu ben je stuk goedkoper uit.
Geen WiiU en wil je zelda spelen, koop een wiiu tweedehands + zelda (goedkoper) Wil je echt een Switch als nieuw speeltje, dan koop je de switch :) Je kan ook even wachten als de switch te duur vind, gata vanzelf dalen die prijs samen met de game. Koop de game wel wanneer die een leuke acceptabele prijs heeft... Zelda games worden enkelt maar duurder 2dehands hoe langer je wacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
stijndebruin schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:49:
Goed punt, heb de wii u overgeslagen, maar 2e hands is zeker een optie voor alleen zelda.
Echter met gamestream van nvidia (fanboy Wishful thinking) ben ik aan boord. Vind het namelijk een gaaf ding, vooral het portable aspect.
Vroeger de Atari lynx, de gamegear en een pup gehad.

[...]
Wil je Zelda overal kunnen spelen, dan koop je de Switch. De Wii U werkt het off screen spelen erg slecht, totaal geen bereik, je komt nog geen 4 meter verder.... Dat is voor mij de reden om de Switch meteen bij launch te kopen, lekker overal, ook buiten huis, alle spellen kunnen spelen.

Ik voel mij af en toe wel een beetje gek, want ik heb de Wii U ook staan... Zijn een aantal leuke spellen op, maar is voor mij toch wel een beetje een teleurstelling geweest.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prulleman schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:19:
[...]

maar het punt was prijzen en hardware vergelijken, dat je een tablet anders gebruikt dan een nintendo handheld console.. lijkt me duidelijk

(maar door mijn laatste zin in mijn vorige post wordt dat teniet gedaan zie ik nu :X )
Ik heb niet eens alleen over de post van jou, op nl.hardware.info lees ik ook weer in de reacties iemand die zegt dat je beter een xbox one kan kopen dan een shield tv.

En over de prijs van de switch, het tablet gedeelte is misschien iets van 200-250 dollar 'waard'. Maar in de joy-cons zit behoorlijk veel (nieuwe) technologie in. Plus alle nieuwe switch mechanics zijn z'n beetje in geen ander apparaat te vinden. Daar zal wel heel veel R&D in hebben gezeten. Zo gek is de prijs van 300 dollar op zich ook niet dan. De ps vita kostte bij launch ook 250 euro en die hadden geen losse joy cons erbij. Het lelijke voor ons Europeanen is alleen dat retailers hebben besloten de prijs maar 330 euro te maken. Waarschijnlijk zijn Nederlandse retailers ook maar mee gegaan met de prijzen van duitse en franse retailers, aangezien de prijs eerst 309 euro was ipv 329.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ja dat is wel heel gek toch? Waarom kunnen we niet gewoon 299€ krijgen net als 299$ in de VS?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

voxxel schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:03:
Ja dat is wel heel gek toch? Waarom kunnen we niet gewoon 299€ krijgen net als 299$ in de VS?
Heeft deels te maken met het feit dat in de USA alle prijzen ex btw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijndebruin
Koldur schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:52:
[...]

Wil je Zelda overal kunnen spelen, dan koop je de Switch. De Wii U werkt het off screen spelen erg slecht, totaal geen bereik, je komt nog geen 4 meter verder.... Dat is voor mij de reden om de Switch meteen bij launch te kopen, lekker overal, ook buiten huis, alle spellen kunnen spelen.

Ik voel mij af en toe wel een beetje gek, want ik heb de Wii U ook staan... Zijn een aantal leuke spellen op, maar is voor mij toch wel een beetje een teleurstelling geweest.
Ach ja, gek van techniek en gadgets zijn we allemaal. Als geld toch eens geen rol speelde.

Nog even over gamestream als de shield. Hoewel niet reëel gezien de net uitgebrachte nieuwe shield tv, dit zou voor mij direct het grootste nadeel (gebrek aan content, wat te doen tussen de release van zelda en Mario) wegnemen.
Any thoughts. Hoor ook graag waarom dit al dan niet reëel zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
299 dollar is op het moment omgerekend 281 euro, met 21 procent btw erbij wordt dat 340 euro. Omdat onze vrienden van de Europese bank de pers hadden aangezet om de zuid Europeaanse landen een handje onder de riem te stoppen. in 2014 was 1 euro gelijk aan 1,35 dollar, nu is dat 1,07. De britten zijn er met de brexit ook niet op vooruit gegaan, in 2015 was 0,70 pond gelijk aan 1 dollar, vandaag is dat nog maar 0,86 pond.
http://www.wisselkoers.nl/dollar-euro
http://www.wisselkoers.nl/pond
Dit is dan ook een verdomd groot probleem voor bedrijven buiten Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Deze al gezien?: http://kotaku.com/nintend...ter&utm_medium=Socialflow
Is Switch backwards compatible in any way? Will you be able to download or play Wii, Wii U, or 3DS games?

The Nintendo Switch system is not backward compatible with games designed for other systems, and is not currently compatible with controllers designed for other systems. Support for certain controllers may be considered for a future update. We have nothing to announce regarding Virtual Console or other types of digital purchases at this time.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook niet anders verwacht. De Wii Motes moet je niet meer willen supporten en de GC-controllers waren nu ook al omslachtig aan te sluiten. Tevens missen die knoppen die je tegenwoordig nodig kunt hebben (geen aparte triggers, geen R3, geen Start/Select of +/-)

Wellicht dat Smash daar nog support voor gaat geven later, maar ik verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:09
NES/SNES emuleren zou toch moeten kunnen. Dat kan op elke smartphone al jaren.

GC-controllers kunnen sinds v2 van de Wii al niet meer. Maar de meeste WiiMotes zijn nog prima lijkt me. Liggen bij de meesten toch al jaren op zolder. :+

[ Voor 50% gewijzigd door Señor Sjon op 20-01-2017 13:28 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij spreken ze zich tegen wat betreft VC en andere download content..
We have nothing to announce regarding Virtual Console or other types of digital purchases at this time
over online service*:
The subscription will also bring some perks, such as a free monthly game download from the company’s NES and SNES retro games catalog. Nintendo’s website says players will be able to play these titles “for free for a month,” leaving it unclear as to whether or not the game will expire after that time period is up. Other deals are also included, like potential discounts on certain games and other digital content.
* geen directe quote van Nintendo, maar http://time.com/4634346/n...ription-mulitplayer-2017/

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 20-01-2017 13:38 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt een beetje als PlayStation Plus in dat opzicht, een abo met online toegang, extra digitale aankopen/kortingen en af en toe een game die het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:53:
Klinkt een beetje als PlayStation Plus in dat opzicht, een abo met online toegang, extra digitale aankopen/kortingen en af en toe een game die het waard is.
Alleen met PS Plus kan je de games blijven spelen zolang je abonnement loopt. Bij Nintendo krijg je een maand lang de kans om een geselecteerde game te spelen en na die maand verdwijnt deze weer.

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
NMe schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Mja, dat is inderdaad de grote blunder die Nintendo hier maakt, ze zijn echt enorm hebberig bezig. As usual trouwens. Niet alleen bundelen ze niet een simpele game met de console (terwijl ze donders goed weten dat iedereen die 'm op releasedag koopt tóch Zelda erbij haalt, of er nou een game bij zit of niet) maar waar je bij XBL en PSN nog elke maand dat je betaalt een gratis game krijgt die je mag houden krijg je bij Nintendo één NES- of SNES-game. Die je na die maand weer kwijtraakt. En daarna kan kopen voor de VC. Terwijl ze de games zélf van het internet hebben gedownload. 8)7

Voor de Switch zelf loop ik wel warm, maar die instelling van Nintendo is echt rampzalig.
Het stukje gedownload en illegaal kan 2 kanten op.
1. het is hun eigen licensed game, in feite alles wat je maakt van hun is hun eigendom en mogen ze beschermen of gebruiken voor hunzelf.
2. wanneer is een rom illegaal? Als ik de originele game heb en ik download een rom uit dezelfde regio en versie heb ik in feite precies dezelfde ROM dump. Op die manier kan ik mijn NES de pijn besparen voor de 72 pin connector.

Waarschijnlijk is de VC door een extern bureau gebouwd en hebben ze de super mario bros rom gebruikt als demo want zo ROM dumpen is niet goedkoop aan apparatuur, je zou denken dat Nintendo die wel heeft maarja... kwestie van ergens in een container/opslagruimte?
Wellicht zijn alle roms wel van het internet afgeplukt en in feite is daar niets mis mee, algemene voorwaarden voor je eigen IP's zouden wel erg krom zijn.

Denk dat het zo is gegaan:
Nintendo benaderd bureau X voor VC.
Bureau X zegt prima, pakt een Open sorce projectje, maakt wat aanpassingen in de code en laat aan Nintendo zien hoe de ROM gebruikt wordt met VC.
Nintendo gebruikt het op de console en bam daar komen je games.

[ Voor 7% gewijzigd door Kadardar op 20-01-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Alleen met PS Plus kan je de games blijven spelen zolang je abonnement loopt. Bij Nintendo krijg je een maand lang de kans om een geselecteerde game te spelen en na die maand verdwijnt deze weer.
Hopelijk is de prijs daar ook naar. Het zijn ook enkel NES/SNES games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo probeert wel Switch te verkopen maar niet te liegen ? hun zijn altijd bezig om zoveel mogelijk eruit te halen en zullen ook met alles bezig zijn van VC en Backwards compatible tot eShop cross platform maar kunnen nog weinig concreets zeggen.

Zelf zie ik het gebeuren dat misschien dit jaar maar zekers volgend jaar dat Nintendo één geheel platform maakt en daar hoort VC en eShop bij en 3DS software zal dit jaar al anders ontwikkelt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/2njkea0.jpg

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Ik weet niet of deze vraag überhaupt al beantwoord kan worden maar ik vraag het toch maar. Ik heb een 21:9 monitor met een resolutie van 2560 x 1080 (pricewatch: LG 34UM65-P Zwart) die ik voor mijn PC gebruik. Nu wil ik daar graag straks ook de Switch op aansluiten. Aangezien de Switch 1080p (of 900p bij BotW) ondersteunt, wat zou er dan gebeuren? Krijg ik zwarte balken links en rechts? Dat zou acceptabel zijn, maar uitrekken van het beeld weer niet.

Heeft iemand hier ervaring mee, bijvoorbeeld op basis van de Wii U o.i.d?

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:12:
Ik weet niet of deze vraag überhaupt al beantwoord kan worden maar ik vraag het toch maar. Ik heb een 21:9 monitor met een resolutie van 2560 x 1080 (pricewatch: LG 34UM65-P Zwart) die ik voor mijn PC gebruik. Nu wil ik daar graag straks ook de Switch op aansluiten. Aangezien de Switch 1080p (of 900p bij BotW) ondersteunt, wat zou er dan gebeuren? Krijg ik zwarte balken links en rechts? Dat zou acceptabel zijn, maar uitrekken van het beeld weer niet.

Ligt denk ik een beetje aan de instellingen van je Monitor, denk dat er vast wel iets van Letterbox/Original weergave optie is o.i.d. Dan krijg je inderdaad zwarte balken naast het originele beeldformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:52
Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:12:

Bij mijn PS4 zie ik een balk links en rechts. Dat is bij de Samsung-s34e790c.
Neem aan dat het bij andere schermen niet heel anders zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
CRoNiXX schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:17:
[...]

Ligt denk ik een beetje aan de instellingen van je Monitor, denk dat er vast wel iets van Letterbox/Original weergave optie is o.i.d. Dan krijg je inderdaad zwarte balken naast het originele beeldformaat.
Martiveen schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:17:
[...]

Bij mijn PS4 zie ik een balk links en rechts. Dat is bij de Samsung-s34e790c.
Neem aan dat het bij andere schermen niet heel anders zal zijn
Top, bedankt voor de reacties. Ik denk inderdaad ook dat het niet zo'n probleem zal zijn.

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat ligt inderdaad puur aan het scherm, de switch gooit er gewoon een Full HD signaal uit en het is aan het scherm hoe het dat weergeeft... Maar ja, dat scherm zal gewoon balken weergeven lijkt me ja.
Je kunt het makkelijk testen door je PC op 1920x1080 te zetten. Moet je alleen even opletten in je grafische driver settings dat je scaling op de monitor laat gebeuren en niet de GPU laat scalen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:06:
[...]

Hopelijk is de prijs daar ook naar. Het zijn ook enkel NES/SNES games.
Op de NES classic mini kosten de NES games 60 euro per 30 stuks, inclusief hardware. Hopelijk matcht dat goed met de VC.
Pagina: 1 ... 55 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic