BlackMage schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:52:
[...]
In theorie zou dat kunnen, maar niet zonder extra accessoire van Nintendo. En daar is nog niets over bekend.
Technisch gezien zou Nintendo een lange USB-C -> HDMI kabel kunnen uitbrengen en bij detecteren van deze kabel beide schermen gebruiken. Of een kastje die je aansluit op de tv en draadloos het 2e beeld van de Switch ontvangen (soort omgekeerde wii u gamepad). Als de switch later video opname functies krijgt zoals aangekondigd, heeft deze ongetwijfeld een hardware encoder voor videosignaal).
Maar als ze dat doen dan nog zal je het niet echt gebruikt zien worden. Misschien op DS/3DS VC games.
Persoonlijk ga ik het vast niet heel erg missen. Behalve voor Pokemon. Ik ben benieuwd of ik zou kunnen wennen om weer fysieke knoppen te gebruiken voor mijn aanvallen

Ik vraag me eigen af of dit ook is wat Nintendo precies voor ogen heeft.
Al hoewel het erg veel op een hybride leek (wat het ook is min of meer) dien je de switch nog steeds in de dock te hebben tijdens het spelen op de tv.
Enige wat mij dan logisch lijkt is dat de DS en 3DS dan ook alleen maar speelbaar zijn als die eruit is dat het scherm te splitsen om de 2 schermen te emuleren,
Als het kan toch kan tijdens de tv dan zou een van de pookjes als touch navigatie moeten gaan dienen (hoogstwaarschijnlijk de rechter.
Dat wordt een kwestie van love it or hate it en hoe snel je moet reageren op een toch input per spel.
EDIT: of motion control is ook nog een optie natuurlijk
Maar voor nu zou ik er niet op rekenen qua 3ds games in VC want de 3ds zijn ze nog niet van plan te dumpen.
Tenzij een soort en/en deal ervan maken.
Zoals koop de 3ds versie en speel op beide.