Acties:
  • +1 Henk 'm!
AstralizeR schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:10:
[...]

Sorry, maar ziet hij nou Spike niet @ 21:20 helemaal rechts in beeld 8)7
Lees de comments? :p
Because a lot of you pointed this out, I decided not to mention the Urchin behind the counter at the café on purpose. I don't think we can access the café itself considered the Urchin to simply be a barista. Could it be Spyke? Maybe, but I feel it would place him strictly in cameo territory. But personally I think it's just another Urchin. Thanks for watching!

[ Voor 6% gewijzigd door RayNbow op 18-01-2017 21:22 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Bomberman71 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:07:
[...]

Ja, dus ...... De laatste keer dat ik het controleerde zaten wij in Nederland.
Dat je andere visie hebt is niet erg maar deze reactie is wel heel suf van je.

Verkopen xenoblade Chronicles X:

North America: 0.37m
Europe: 0.28m
Japan: 0.14m
Rest of the World: 0.06m
= Global 0.85m
Per 10 December.
Europa nog vaker dan Japan!

[ Voor 24% gewijzigd door horizon1978 op 18-01-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe maar lekker bij de hand , beetje peppie doen .... Troll noemen en ondertussen slachtoffer spelen.

Waar heb ik het over Europa ?
Wij wonen in NL en hier zal je geen mega pre - orders zien. Dat zei ik, lees eens terug.
Europa heeft iets van 3/4 miljard inwoners ! Goh verbazend die verkoopcijfers.

Japan heeft 1/5 daarvan. Doe eens 5x de japanse verkopen.
Juist ja ......

[ Voor 11% gewijzigd door Bomberman71 op 18-01-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25

cronixx

krieuw

Bomberman71 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:08:
Doe maar lekker bij de hand , beetje peppie doen .... Troll noemen en ondertussen slachtoffer spelen.

Wij wonen in NL en hier zal je geen mega pre - orders zien. Dat zei ik, lees eens terug.
Volgens mij was dit het idee erachter:

In USA worden er meer exemplaren verkocht dan in Japan, dit zou dus een (snelle) Engelstalige versie van de game kunnen betekenen. Als er eenmaal een Engelstalige versie van de game is, dan is de stap naar Europa een stuk kleiner.

Volgens mij een logische gedachtegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRoNiXX schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:10:
[...]

Volgens mij was dit het idee erachter:

In USA worden er meer exemplaren verkocht dan in Japan, dit zou dus een (snelle) Engelstalige versie van de game kunnen betekenen. Als er eenmaal een Engelstalige versie van de game is, dan is de stap naar Europa een stuk kleiner.

Volgens mij een logische gedachtegang?
Dat zal best ... Maar daar had ik het niet over. Ik zei dat het een typisch Japanse game was, die style.
Op basis daarvan zei ik dat hier dan geen pre-order perikelen verwacht want het is een game die slechts een beperkte groep aanspreekt in tegenstelling tot Mario of Zelda waar iedereen en zijn oma voor in de digitale rij staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Bomberman71 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:55:
[...]

Echt iets voor de Japanse markt en hier en door wat overseas liefhebbers maar ik verwacht weinig pre-orders hier.
Ik zal nog 1 keer in je getroll trappen dan. Je zegt hier toch dat het vooral iets voor de Japanse markt is, terwijl verkoopcijfers aangeven dat het weldegelijk populair is in de rest van de wereld?

Laat verder maar zitten hoor, peppie doen :') en ja voel me zeker een slachtoffer :+ ik zie je reactie met veel plezier tegemoet maar ik zal er verder niet meer op reageren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Stop met zo fel op elkaar reageren en loop elkaar niet zo op te hitsen, daar word niemand beter van. Kijk liever vooruit naar het game plezier wat jullie zullen gaan hebben met de switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mochten mensen pre-orders zoeken voor Breath of the Wild Amiibo's, ikzelf heb die ik wilde via https://www.foregames.nl/nl/ gepreordered. :)

Moet wel bekennen, die 25cm statue van Link lijkt mij ook erg gaaf. Echter momenteel zijn de centjes dan echt op en deze komt toch ook pas (op zijn vroegst) in Mei.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 18-01-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Bomberman71 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:17:
[...]

Dat zal best ... Maar daar had ik het niet over. Ik zei dat het een typisch Japanse game was, die style.
Op basis daarvan zei ik dat hier dan geen pre-order perikelen verwacht want het is een game die slechts een beperkte groep aanspreekt in tegenstelling tot Mario of Zelda waar iedereen en zijn oma voor in de digitale rij staan.
Ah zo bedoel je, excuus. Puur of Europa warm loopt om een dergelijke game te pre-orderen heb je misschien een punt.

Denk dat de discussie daarna verder ging over iets anders doordat sanderev66 zichzelf afvroeg hoe snel we hem dan eventueel op de Europesche markt kunnen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Of een game naar het westen komt hangt maar van 1 ding af: Zijn de verwachte inkomsten hoger dan de kosten van het lokaliseren?

Ik denk dat als XC2 in Japan nog dit jaar uit komt (Q4 dan), dat wij hem niet eerder dan eind Q3 2018 kunnen verwachten. Lokaliseren is iets wat tijd kost, niet alleen vanwege het werk wat er in zit, maar met name de talloze certificeringen die ze moeten krijgen.

Als we kijken naar andere Nintendo games die veel inhoud te lokaliseren hebben en niet op hun A-lijst staan (denk aan eerdere Xenoblade, maar ook dingen als Fire Emblem enzo) dan zien we dat deze games doorgaans 9 tot 12 maanden na de Japanse release ook in het westen opduiken

En wat betreft sales....

Kijk naar Fire Emblem Fates... die heeft ca 1.750.000 units verkocht. Fire Emblem wordt gezien als een van de sterkere "niet-A" Nintendo franchises. Het is ook een niche-genre waar wellicht minder interesse voor is en er zijn meer dan 60 miljoen 3DS consoles in omloop.

Xenoblade Chronicles X heeft "maar" 850.000 verkocht. Maar er zijn veel minder Wii U's. Natuurlijk kan je niet zeggen dat er voor elke Wii U 4 3DS'en zijn dus dat je daarom die sales kan verdubbelen. Maar je kan wel zeggen dat XCX populair was, zeker niks om je voor te schamen.

Ik denk dat XC2 het prima gaat doen qua sales.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Fire Emblem game voor de Switch in 2018. Fire Emblem 2 remake voor 3DS deze mei.

Fire Emblem Warrirors komt ook naar de 3DS.

Fire Emblem Heroes kom 2 feb. op mobiel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:19:
Nieuwe Fire Emblem game voor de Switch in 2018. Fire Emblem 2 remake voor 3DS deze mei.

Fire Emblem Warrirors komt ook naar de New 3DS.

Fire Emblem Heroes kom 2 feb. op mobiel uit.
Fixed :+

Volgens mij heb je een biertje van me tegoed :+ Zei ik niet ooit dat we naast XC3D geen echte New 3DS exclusives zouden krijgen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijzonder dat ze fire emblem niet gewoon een week van te voren aankondigen. Maar goed om te weten dat het er aan komt. Nintendo is dit jaar zo te zien ook nog niet klaar met de 3ds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Nieuwevolger schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:29:
Bijzonder dat ze fire emblem niet gewoon een week van te voren aankondigen. Maar goed om te weten dat het er aan komt. Nintendo is dit jaar zo te zien ook nog niet klaar met de 3ds.
Zo bijzonder is dat niet. Heeft weinig zin om dingen aan te kondigen die over 1,5 - 2 jaar te spelen zijn. Warriors was wel aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:24:
[...]

Fixed :+

Volgens mij heb je een biertje van me tegoed :+ Zei ik niet ooit dat we naast XC3D geen echte New 3DS exclusives zouden krijgen? :+
Nu je het zegt.. idd :p Maar maak er een digitale cola van; ik drink geen bier :p
Nieuwevolger schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:29:
Ze hebben nog niks te showen, dus dan vind ik het beter dat ze zich richten op de dingen die ze wél te showen hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:30:
[...]

Zo bijzonder is dat niet. Heeft weinig zin om dingen aan te kondigen die over 1,5 - 2 jaar te spelen zijn. Warriors was wel aangekondigd.
Die week op 1,5-2 jaar doet het hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Nieuwevolger schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:35:
[...]

Die week op 1,5-2 jaar doet het hem ook niet.
Dat was een presentatie over de switch. Zij snapten ook wel dat hun launch lineup broodmager was, dus dan nog even zeggen dat je ergens in 2018 nog iets leuks kan verwachten zou wellicht niet de juiste reactie bij potentiële kopers opleveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
Als jullie meer games willen, dan moet je dat ding gewoon in huis halen. We hebben het hier nou ook niet over de aanschaf van een nieuwe auto en de Switch blijft echt wel zijn waarde houden wanneer je er zat van bent.

[ Voor 50% gewijzigd door NotSoSteady op 18-01-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige wat ik een heel klein beetje jammer vind, is dat ze die Fire Emblem 2 remake niet direct naar de Switch porten. Maar ik vermoed dat die al te ver in ontwikkeling is om dat nu nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:42:
Enige wat ik een heel klein beetje jammer vind, is dat ze die Fire Emblem 2 remake niet direct naar de Switch porten. Maar ik vermoed dat die al te ver in ontwikkeling is om dat nu nog te doen.
Ik denk dat de hoeveelheid werk wat ze er in steken minimaal is. Ze gebruiken immers 90% van wat ze al hebben liggen van Fates en de overige 10% van Fire Emblem 2 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:50

Turfschipper

Hup NAC

NotSoSteady schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:39:
Als jullie meer games willen, dan moet je dat ding gewoon in huis halen. We hebben het hier nou ook niet over de aanschaf van een nieuwe auto en de Switch blijft echt wel zijn waarde houden wanneer je er zat van bent.
Ik begrijp je punt. Ben het er eigenlijk ook wel mee eens, maar voor mij is het echt een grote uitgave hoor. Heb het nu ook nog niet.

Niet erg verder. We hebben het allemaal hartstikke goed hier natuurlijk. Maar toch, denk dat ik niet de enige ben waarbij een eurootje of 400 best fors is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Company behind Switch's LCD revealed, initial order from Nintendo was for 3 million screens:
- screens supplied by Japan Display Inc.
- Japan Display will supply three million screens in an initial batch
- Japan Display is working to ship slightly more than 10 million units by the end of this year
- the latter figure is subject to change depending on sales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NotSoSteady schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:39:
Als de Switch als console platform flopt, denk ik niet dat de prijs in waarde blijft staan. ;)

Niet getreurd, ik heb mijn pre-order al staan! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 19-01-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
CH40S schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:34:
[...]
Als de Switch als console platform flopt, denk ik niet dat de prijs in waarde blijft staan. ;)

Niet getreurd, ik heb mijn pre-order al staan! ;)
Kijk waar de Wii U momenteel nog voor wordt aangeboden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CH40S schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:31:
Mochten mensen pre-orders zoeken voor Breath of the Wild Amiibo's, ikzelf heb die ik wilde via https://www.foregames.nl/nl/ gepreordered. :)

Moet wel bekennen, die 25cm statue van Link lijkt mij ook erg gaaf. Echter momenteel zijn de centjes dan echt op en deze komt toch ook pas (op zijn vroegst) in Mei.
Bedankt CH40S :)

Hopelijk komt er toch iets van bundels met Amiibo's en zo niet dan maar los Link of Link rider en Zelda erbij bestellen https://www.foregames.nl/...ild-link-25-cm-pvc-statue binnen kort ook maar eens opzoek naar een Graniet of iets anders bezig om een Plateau voor de beeldjes te maken :*) fijn knutselen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 08:26
De nieuwe Legend of Zelda lijkt me ontzettend leuk. Ik hoop dat mijn broertje een Switch wil kopen zodat ik het dan ook kan spelen, anders wacht ik op een tweedehands. Jammer genoeg zijn er verder geen spelletjes tot nog toe die bij mij interesse opwekken, maar Super Mario, Mario Kart en Smash Bros zijn altijd wel vermakend.

Ik hoop op een iets beter online functie, ik speel bijna nooit een spelletje zonder vrienden. Weet iemand al wat een los spelletje nieuw ongeveer zal kosten? € 40,- ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Arcticwolfx schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:46:
Ik hoop op een iets beter online functie, ik speel bijna nooit een spelletje zonder vrienden. Weet iemand al wat een los spelletje nieuw ongeveer zal kosten? € 40,- ?
Normale games vooralsnog € 59,95
Wellicht dat er download opties komen, echter is mijn ervaring dat deze niet vaak onder de retail prijzen zitten om de winkeliers niet in het harnas te jagen. Indiegames / Virtual Console games zullen niet veel afwijken van de WiiU/PS4/Xbox One varianten denk ik zo.

En online... Ik vermoed dat dit wel zal verbeteren... wat opzich niet heel moeilijk is ten opzichte van wat het nu is. Het gaat op termijn echter wel een, nog nader te bepalen, bedrag kosten. Maar goed... Nintendo is voor mij persoonlijk multiplayer thuis op de bank met vrienden en niet online ;) Simpelweg om het feit dat ik de enige ben die er nog geld aan uit wilt geven daar niet van.. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 19-01-2017 01:07 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Laatst online: 23-08 08:26
Thalaron schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 01:07:
[...]

Normale games vooralsnog € 59,95
Wellicht dat er download opties komen, echter is mijn ervaring dat deze niet vaak onder de retail prijzen zitten om de winkeliers niet in het harnas te jagen. Indiegames / Virtual Console games zullen niet veel afwijken van de WiiU/PS4/Xbox One varianten denk ik zo.

En online... Ik vermoed dat dit wel zal verbeteren... wat opzich niet heel moeilijk is ten opzichte van wat het nu is. Het gaat op termijn echter wel een, nog nader te bepalen, bedrag kosten. Maar goed... Nintendo is voor mij persoonlijk multiplayer thuis op de bank met vrienden en niet online ;) Simpelweg om het feit dat ik de enige ben die er nog geld aan uit wilt geven daar niet van.. :+
Ah bedankt, voor mij alles tweedehands dus.

Ik heb voorheen ontzettend veel online spelletjes gespeeld, maar inderdaad op de bank met de Nintendo is altijd het leukst. Ook lekker toegankelijk voor iedereen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ATL
  • Niet online

ATL

CH40S schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:11:
Ik zit eigenlijk niet eens te wachten op een game als GTA op de Switch (of überhaupt Rockstar games op de Switch), laat ze hun tijd liever in wat anders steken, zoals een nieuwe game ipv oude koeien uit te blijven melken. Zou mij eigenlijk ook niet verbazen als er geen games van ze komen, de doelgroep is immers iets anders dan de grootste groep Switch-gamers waarschijnlijk zullen zijn.

Sinds iemand ooit is mijn GTA Online account had gehacked en Rockstar support ronduit ruk is, ben ik wel zo'n beetje klaar met Rockstar.
Altijd als mensen zeggen dat Nintendo voor kiddies zijn en de playstation en xbox voor volwassen gamers zijn, dan moet ik aan dit plaatje denken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dvDJFSe.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:54:
[...]

Je hoeft ze niet te kopen natuurlijk. :+

[...]

Ik zou gewoon een PC kopen. :P Het is natuurlijk suf om te vergelijken met een console die al een jaar of 2 op de markt is.

[...]

Je bedoelt net als Twilight Princess voor de GameCube toen de Wii al uit was en ook TP als titel had? Denk niet dat mensen hard op zoek gingen naar de GC versie (die overigens ook door de Wii geslikt werd). Nee, dat heeft echt de boel gestuwd. :P Met een beetje mazzel hebben we twee Zelda's op de Switch in de komende jaren, net als de Wii. En de Wii kon ook de GC versie afspelen (zeker in de beginjaren van de Wii, latere versies niet meer).

Overigens hoefde je voor de Wii de eerste 1-1,5 jaar nooit naar een aanbieding te zoeken, dat kreng ergens op voorraad vinden was al moeilijk genoeg.
Zekers een eigenbouw PC presteert en speelt prachtig vooral Steam :Y het aanbod en aanbiedingen en gemak via steam hebben mij zelfs overgehaald om Digitaal te gaan! maar zelfs met dit alles blijft toch Nintendo mijn primair platform :*)

Oh en nee ik had eerst Twilight princess op de GC en later pas op de Wii en toen ook maar gelijk Skyward sword opgehaald en zo te zien ga ik deze keer ook eerst voor Breath of the wild WiiU en later pas voor de Switch en.. zou het mogelijk zijn dat Skyward sword HD volgend jaar komt! oOo Deja vu!
Prulleman schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:12:
[...]

wat een hoop bull shit over de pricepoints, hij kan het mooi vertellen, dat ze bewust verschillende prijzen hanteren voor bv zelda en 12 switch, maar daarmee blijft 12 switch nog steeds 30-40 euro te duur.

wel goed om te weten dat ze bezig zijn met virtual console en aankopen koppelen e.d.
Ik heb geen wii u, maar het lijkt erop dat wat je op de u hebt gekocht je wellicht gelijk op de switch kan zetten
Inderdaad over Switch zelf en de lineup ben net zo enthousiast als voor de presentatie maar de prijzen van sommige software en accessoires vindt ik.. opmerkelijk prijzig en dat had ook niet veel uitgemaakt als er bundels waren maar helaas ook dat dit keer niet terwijl Nintendo altijd wel royaal was.
josstie85 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:15:
In december een n3ds XL gekocht met pokemon. Achteraf gezien gebruik ik hem niet veel. Verwacht dan meer van de Switch als ik de 'echte' consolespellen er op kan spelen. Maar dit jaar ook een huis bouwen, dus eigenlijk past het niet in budget. Misschien dan toch maar de 3ds verkopen, dan nog beetje bijleggen voor de switch 😇
Bouw depot erbij aanvragen en 3x Switch bestellen "als er gevraagd wordt waarvoor en waar zijn deze Tablets" laat je één ingebouwde zien in de Koelkast voor Ice climbers en één in de Jacuzzi voor Waverace en één aan de muur als Slimme Thermostaat voor Piká pikáchu :+

In plaats van 3 berichten achter elkaar te plaatsen, zet ze allemaal in hetzelfde bericht. Wil je meerdere berichten quoten, klik bij 1 op quote en in het nieuwe scherm op quote bij de andere. Je kan ook je bericht wijzigen door op de wijzig knop rechts boven in je reactie te klikken

[ Voor 64% gewijzigd door Gropah op 19-01-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Bomberman71 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:08:

Japan heeft 1/5 daarvan. Doe eens 5x de japanse verkopen.
Juist ja ......
3-4 miljard inwoners in Europa? Wow meer dan de helft van de totale wereldbevolking. 8)7. Dat klopt niet.
We zitten op 743 miljoen inwoners tegenover 127 miljoen in Japan. Maar verder klopt je beredenering wel. je moet het delen door ongeveer 5.5.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Lanithro schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:06:
[...]

3-4 miljard inwoners in Europa? Wow meer dan de helft van de totale wereldbevolking. 8)7. Dat klopt niet.
We zitten op 743 miljoen inwoners tegenover 127 miljoen in Japan. Maar verder klopt je beredenering wel. je moet het delen door ongeveer 5.5.
nee, niet 3-4, maar 3/4 miljard.. dus ~750 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
CRoNiXX schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:10:
[...]

nee, niet 3-4, maar 3/4 miljard.. dus ~750 miljoen.
Zo lees ik het niet.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of een switch incl. hardcase in de dock past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

komt toch akelig overeen met jouw 743 miljoen, dus grote kans dat hij dat bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:19:
Goeie vraag, denk dat niemand dat nog weet, ik gok van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:19:
Ik vermoed van niet ... wil je in een dock een kleine poort zoals usbC goed laten aansluiten dan heb je een goede stakke passing nodig.

<knip>
Lees de modbreak nog eens. Dit is echt de laatste keer dat ik dit soort kinderachtige 'discussies' zie, we zijn er klaar mee in dit topic

[ Voor 70% gewijzigd door Grotman op 19-01-2017 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:22:
[...]

Ik vermoed van niet ... wil je in een dock een kleine poort zoals usbC goed laten aansluiten dan heb je een goede stakke passing nodig ...
USB type C zal geen probleem zijn, die connector heeft wel een millimetertje speling (in smartphones iig). Zie hoesjes om smartphones. Ligt ook aan het connector uiteinde natuurlijk.

Wat wel een probleem is, is die hele plastic behuizing waar je hem in drukt en waar hij precies in past. Daar kan geen dun laagje plastic meer bij, laat staan een relatief dikke hardcase.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
ATL schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 01:19:
[...]

Altijd als mensen zeggen dat Nintendo voor kiddies zijn en de playstation en xbox voor volwassen gamers zijn, dan moet ik aan dit plaatje denken.
Gelukkig klopt dat niet altijd :+ stereotypes zijn altijd makkelijk.

Heb wel zin in de Switch eigenlijk, zit alleen te hopen dat ze een nieuwe Advance Wars gaan aankondigen, echter de kans daarop is <0% helaas :-(

Ga wel afwachten wat third party developers doen, de Wii U is heel snel vergeten door ze.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:26:
[...]

USB type C zal geen probleem zijn, die connector heeft wel een millimetertje speling (in smartphones iig). Zie hoesjes om smartphones. Ligt ook aan het connector uiteinde natuurlijk.

Wat wel een probleem is, is die hele plastic behuizing waar je hem in drukt en waar hij precies in past. Daar kan geen dun laagje plastic meer bij, laat staan een relatief dikke hardcase.
Dat bedoelde ik dus ... als je wilt dat de connector past moet je een strakke passing hebben als je dat ding ertussen duwt en hij probleemloos aansluit.
ik schat ook in dat hij geleiders zal hebben, iets van een rand of gleufje teneinde hem perfect te doen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:28:
[...]

Gelukkig klopt dat niet altijd :+ stereotypes zijn altijd makkelijk.

Heb wel zin in de Switch eigenlijk, zit alleen te hopen dat ze een nieuwe Advance Wars gaan aankondigen, echter de kans daarop is <0% helaas :-(

Ga wel afwachten wat third party developers doen, de Wii U is heel snel vergeten door ze.
Intelligent Systems is veels te druk met Fire Emblem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:36:
[...]

Intelligent Systems is veels te druk met Fire Emblem :+
Jep, geen game voor mij. Halverwege de game, verkeerde char dood? Vergeet het maar, of je gaat op dark souls level splen. Dat hoeft voor mij niet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:03:
[...]

Jep, geen game voor mij. Halverwege de game, verkeerde char dood? Vergeet het maar, of je gaat op dark souls level splen. Dat hoeft voor mij niet.
De nieuwere Fire Emblems hebben optioneel geen premadeath meer. (Awakening en Fates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe moet je eigenlijk de controller opladen met de standaard inhoud van het Switch pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:05:
Hoe moet je eigenlijk de controller opladen met de standaard inhoud van het Switch pakket?
Door ze aan de switch zelf te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRoNiXX schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:06:
Door ze aan de switch zelf te koppelen.
Oke, niks extra's nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

in principe niet, is echter wel vervelend omdat je dus niet out of the box op je TV kan spelen en tegelijkertijd je joycons op kan laden. Daar heb je dan weer de "Charging Grip" voor nodig, die niet wordt meegeleverd.

http://www.theverge.com/c...grip-charging-not-bundled

[ Voor 3% gewijzigd door cronixx op 19-01-2017 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
CRoNiXX schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:10:
[...]

in principe niet, is echter wel vervelend omdat je dus niet out of the box op je TV kan spelen en tegelijkertijd je joycons op kan laden. Daar heb je dan weer de "Charging Grip" voor nodig, die niet wordt meegeleverd.

http://www.theverge.com/c...grip-charging-not-bundled
Is er niet gewoon een kabeltje verkrijgbaar die hetzelfde doet als de "charging grip"?

Maar goed no biggie, want ze gaan 20 uur mee. Dus wat ik zou doen is ze gewoon na elke sessie in de dock klikken en je zit nooit meer lege controllers.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

voxxel schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:13:
[...]

Is er niet gewoon een kabeltje verkrijgbaar die hetzelfde doet als de "charging grip"?

Maar goed no biggie, want ze gaan 20 uur mee. Dus wat ik zou doen is ze gewoon na elke sessie in de dock klikken en je zit nooit meer lege controllers.
Officieel is dat er nog niet, maar dat zal inderdaad best snel komen.
waarom zomaar een kabeltje nu volgens mij nog niet werkt, is omdat de losse joycon stukjes zelf geen usb ingang hebben, dit stukje verzorgd de Charging Grip volgens mij --> daar stop je immers de laadkabel in.

Edit:
Ja eens trouwens hoor, 20 uur is m.i.s. ruim voldoende, als je na elke speelsessie gewoon netjes zou opladen.

Ik vind het alleen beetje cheap van Nintendo dat ze niet gewoon dat ding leveren met de Charging Grip.

[ Voor 14% gewijzigd door cronixx op 19-01-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ik vraag me wel af wat voor aansluiting de individuele joycons hebben dan. Maar het is inderdaad wel jammer dat je niet iets meer opties hebt.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

voxxel schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:22:
Ik vraag me wel af wat voor aansluiting de individuele joycons hebben dan. Maar het is inderdaad wel jammer dat je niet iets meer opties hebt.
Volgens mij maken die contact met het apparaat waarop zij "geschoven" worden, zoals de switch zelf of de grip. Dus denk dat in het stukje dat erin slide wat contactpunten zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Dat maakt een kabeltje wel wat onwaarschijnlijker, maar een aftermarket lader zou goed kunnen natuurlijk.

Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:43
Aan de andere kant, hoeveel mensen hier spelen met PS3/4 of XBox controllers aangesloten? Denk dat er weer een probleem gemaakt wordt over niets. Zolang de controllers maar makkelijk in het dok bij de Switch te schuiven zijn is er niks aan de hand.

Zie:
Afbeeldingslocatie: https://cnet4.cbsistatic.com/img/vqULMmgkWXSp-ph10rumdBiOg7k=/770x433/2017/01/13/00b470af-09ff-4e90-bf97-864b66776ea7/nintendo-switch.jpg

Eigenlijk makkelijker dan de concurrentie. Ik heb voor de PS3 toen een dock moeten kopen voor de controllers, anders loop je met een kabeltje te klooien.

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 19-01-2017 10:34 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Señor Sjon schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:33:
Aan de andere kant, hoeveel mensen hier spelen met PS3/4 of XBox controllers aangesloten? Denk dat er weer een probleem gemaakt wordt over niets. Zolang de controllers maar makkelijk in het dok bij de Switch te schuiven zijn is er niks aan de hand.

Zie:
[afbeelding]
Nou, ik ben eerlijk gezegd niet zo fanatiek met het opladen van mijn DualShock4, dus heb nog wel eens dat ik tijdens het gamen de melding krijg dat hij bijna leeg is. heb dan wel altijd een laadkabel bij de hand, wel gewoon via een stopcontact trouwens, niet via de PS4.

Door hier zelf wat beter op te letten zou dit "probleem" overigens zo verholpen zijn, dus wat dat betreft no worries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daarom had ik daarvoor ook een dock gekocht en anders is controller 2 er nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Haha, de 2e controller truc wordt hier ook wel gebruikt :p

ohh en nu je het zegt, voor mijn PS3 had ik toen ook een dock!

[ Voor 36% gewijzigd door cronixx op 19-01-2017 10:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34
voxxel schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:31:
Dat maakt een kabeltje wel wat onwaarschijnlijker, maar een aftermarket lader zou goed kunnen natuurlijk.
dit is wel een mooie, maar dat betekend dat je voor een extra setje en een mooie charge optie dus het volgende kwijt bent:
- 80 euro voor 2 joycons
- 15 euro voor non charge grip (of 30 voor charge grip)
- 30 euro voor de multi charger
= 125 euro

Afbeeldingslocatie: http://armchairarcade.com/perspectives/wp-content/uploads/2017/01/Joy-Con-Charging-Dock_hero.jpg
volgens gelekte kopietjes 30 euro:
Afbeeldingslocatie: https://universo-nintendo.com.mx/wp-content/uploads/2017/01/HORI_Joy-Con_Multi_Charger_Nintendo_Switch.jpg

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Ik vind het raar dat de standaard grip niet de joycons kan opladen. Ik kan me niet voorstellen dat dit een grote impact heeft op de kosten van de unit in zn geheel, maar het heeft wel nadelen:

- Je kan dus niet opladen en op de tv spelen tegelijk. Als je niet netjes je joycons oplaad na elke speelsessie dan kan zijn ze zo leeg. Als je door wil spelen moet je dus verder zonder tv. Minor issue.
- De joycon grip is volledig optioneel, je kan net zo goed met twee losse joycons spelen en misschien vinden velen dat ook wel fijner. Stel iemand koopt een tweede setje joycons zonder de charge grip, dan kan je dus niet beide setjes tegelijk opladen. Dat is ontzettend omslachtig en eigenlijk vrij kinderachtig dat zo iemand dan perse de (30 euro kostende!) charge grip moet kopen ondanks dat hij/zij misschien liever zonder de grip speelt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Eurogamer: Zelda Breath of the Wild Interview with Aonuma (Development, Story)
[For example], one day I picked up the latest build of the game and went to an area, and saw that all the objects that were supposed to be in that area weren't there. I was quite surprised and confused, and I realised after asking the programmer, the reason the objects weren't there was because the wind in-game had blown them all away.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:42
Prulleman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:55:
[...]

dit is wel een mooie, maar dat betekend dat je voor een extra setje en een mooie charge optie dus het volgende kwijt bent:
- 80 euro voor 2 joycons
= 125 euro

[afbeelding]
[afbeelding]
Dit zou m'n set-up wel eens kunnen worden, ga ook niet voor de pro controller. Een extra set Joy-Cons laat je in de meeste casual games waarschijnlijk al met 4 spelers spelen, dus opzich zit je dan qua kosten weer best aardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik ben ook wel benieuwd of RPGs zoals Torment: Tides of Numenera of ARPG's zoals Diablo of Path of Exile een weg naar de Switch kunnen vinden.

Ik overweeg om een switch te preorderen, ik reis redelijk wat voor mijn werk en dan heb iets anders dan films bingen in het vliegtuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:18
sowieso heb je bij Launch Disgaea 5, is wel een japanse Strategy RPG waar je van moet houden. Fire Emblem komt ook, maar dat is pas volgend jaar (ik gok dan meer eind 2018 dan begin 2018). Atlus komt ook met iets van SMT, dus veelal Japanse RPG's tot nu toe dan. Rest is toch echt aan westerse rpg developers om over de brug te komen. Skyrim komt sowieso ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Prulleman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:55:
[...]

- 80 euro voor 2 joycons
= 125 euro

[afbeelding]
[afbeelding]
Met de chargegrip kan je er 2 opladen en de Switch zelf ook. Dan ben je er toch al? Dan heb je die zuil niet nodig.
BlackMage schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:00:
Ik vind het raar dat de standaard grip niet de joycons kan opladen. Ik kan me niet voorstellen dat dit een grote impact heeft op de kosten van de unit in zn geheel, maar het heeft wel nadelen:

- Je kan dus niet opladen en op de tv spelen tegelijk. Als je niet netjes je joycons oplaad na elke speelsessie dan kan zijn ze zo leeg. Als je door wil spelen moet je dus verder zonder tv. Minor issue.
- De joycon grip is volledig optioneel, je kan net zo goed met twee losse joycons spelen en misschien vinden velen dat ook wel fijner. Stel iemand koopt een tweede setje joycons zonder de charge grip, dan kan je dus niet beide setjes tegelijk opladen. Dat is ontzettend omslachtig en eigenlijk vrij kinderachtig dat zo iemand dan perse de (30 euro kostende!) charge grip moet kopen ondanks dat hij/zij misschien liever zonder de grip speelt.
Je kent de NES Mini? Het laadsnoer zal wel een cm of 10 zijn. :P

Maar met 20 uur speeltijd en 3,5 uur laadtijd kan je altijd spelen. Het is niet veel anders dan batterijen managen van de WiiMotes vroeger. Die gingen geen 20 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:12
zijn die Joycons zo duur? WOW

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34
Señor Sjon schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:31:
[...]

Met de chargegrip kan je er 2 opladen en de Switch zelf ook. Dan ben je er toch al? Dan heb je die zuil niet nodig.
Klopt, daarom noem ik het ook een extra setje met mooie charge optie, nodig is het zeker niet, je kan ook gewoon een paar joycons en een simpele grip kopen en om de beurt in de switch laden.

Ik twijfel ook nog welke accessoires ik er direct of eventueel wat later bij zou halen, zeker gezien de prijzen ben ik er nog niet uit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:42
In principe krijg je er twee controllers voor terug, vergelijk één Joycon met een Wiimote en de prijs is redelijk gerechtvaardigd. Al zal je niet alle games met slechts één Joycon kunnen spelen, weer het Wiimote verhaal, toch zal het voor de meeste casual games voldoende zijn.

Per stuk kosten ze dan ook 50€.

Desalniettemin, het is veel geld ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:00:

Het is idd niet meer van deze tijd.
Maar maar ik niemand over hoor Is het communiceren.... waar plug je je oor dopjes of headset in ?

Ze zetten echt in op het gebruik van een smartphone... Zo vreselijk omslachtig.
Tevens weer een device erbij die je dan extra kan opladen.

Kijk dan gewoon af bij de concurrentie.
Beter goed gejat dan slecht verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Laatst online: 17-09 00:00
Developer had overduidelijk geen zin om te debuggen :)

Wind is the one to blame... end boss confirmed
Ganon was opvulling

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Voor mij ook een beetje onduidelijk wat voor extra dingen er nog nodig zijn naast de console zelf. Mijn speelsituatie: Ik speel of alleen (en dan voornamelijk gewoon op de tv, maar ook van plan om lekker lui elders in huis ermee te spelen), of samen met mijn man. Meeste games zullen we dan ook samen gaan spelen. Moet ik dan toch een extra setje controllers halen, of iets van een oplader? Zitten er gewoon batterijen bijgeleverd (voor controllers) en zijn die oplaadbaar, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25
Misschien een domme vraag...

Maar het is dus niet meer mogelijk zoals bij de WiiU om en het scherm van de switch te gebruiken EN het scherm van de TV?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:53:

Maar het is dus niet meer mogelijk zoals bij de WiiU om en het scherm van de switch te gebruiken EN het scherm van de TV?
Nee, want je docked de tablet, zodat deze aangesloten zit op de TV. De functie is me op de Wii U ook nooit van pas gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:54:
[...]

Nee, want je docked de tablet, zodat deze aangesloten zit op de TV. De functie is me op de Wii U ook nooit van pas gekomen.
Oke dank je.
Het had leuke uitwerkingen kunnen hebben, kijk bijvoorbeeld naar Nintendoland ( Luigi verstopspel ) of Starfox, maar dat waren idd 1 van de weinigen.

[ Voor 4% gewijzigd door henkyyyyyyy op 19-01-2017 11:59 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:59:
[...]

Oke dank je.
Het had leuke uitwerkingen kunnen hebben, kijk bijvoorbeeld naar Nintendoland ( Luigi verstopspel ) of Starfox.
Ik denk dat het uiteindelijk een gimmick is die de meesten niet konden waarderen. Nintendoland was min of meer een playable demo die alleen maar kon showen wat er mogelijk was, niet echt een volwaardige game die je uren zit te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In de meeste games was je of met de tablet of met de TV bezig. (Dus 1 scherm is dan genoeg) Of je had dingen als een map of inventory op het scherm van de tablet (Splatoon; Zelda) maar dat kan je ook wegwerken (zie Splatoon 2; Zelda). Andere gebruikten de tablet als een touchscreen (Super Mario Maker) maar dat kan feitelijk ook op de tablet en met IR. De paar games die zowel tablet als TV echt vereisten (Nintendoland; Starfox) waren vaak minder leuk en minder populair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Alwayshappyz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:52:
Voor mij ook een beetje onduidelijk wat voor extra dingen er nog nodig zijn naast de console zelf. Mijn speelsituatie: Ik speel of alleen (en dan voornamelijk gewoon op de tv, maar ook van plan om lekker lui elders in huis ermee te spelen), of samen met mijn man. Meeste games zullen we dan ook samen gaan spelen. Moet ik dan toch een extra setje controllers halen, of iets van een oplader? Zitten er gewoon batterijen bijgeleverd (voor controllers) en zijn die oplaadbaar, of?
Er zit een accu in de controllers. Die accu wordt opgeladen wanneer je de controllers aan de Switch zelf hangt. Je hebt dus geen extra oplader nodig.
Of je een extra set JoyCons nodig hebt, zal van de game afhangen die je speelt. Aangezien er 2 controllers worden meegeleverd. Mogelijk dat ingewikkelder games die veel knoppen nodig hebben alleen met de 2 JoyCons samen (in de Pro configuratie) gespeeld kunnen worden, maar dat zal nog moeten blijken.

Voorlopig heb je buiten de Switch zoals je die koopt dus niets nodig. Ja, een game :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Edmin schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Er zit een annu in de controllers. Die accu wordt opgeladen wanneer je de controllers aan de Switch zelf hangt. Je hebt dus geen extra oplader nodig.
Of je een extra set JoyCons nodig hebt, zal van de game afhangen die je speelt. Aangezien er 2 controllers worden meegeleverd. Mogelijk dat ingewikkelder games die veel knoppen nodig hebben alleen met de 2 JoyCons samen (in de Pro configuratie) gespeeld kunnen worden, maar dat zal nog moeten blijken.

Voorlopig heb je buiten de Switch zoals je die koopt dus niets nodig. Ja, een game :P
Toppie, bedankt _/-\o_

Overigens erg enthousiast. Meer dan over de Wii U. Ik zie het ook niet als concurrent van de Xbox, of PS4, maar voor mij is het aan aanvulling. Een heel wat betere aanvulling dan een Wii U. Nintendo consoles zijn altijd mijn favoriet; altijd de meeste leukste games voor te vinden in mijn ogen.

[ Voor 17% gewijzigd door Alwayshappyz op 19-01-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekend watvoor audio formaten de Switch in de dock via HDMI gaat ondersteunen?

Stereo
Dolby Digital
DTS
PCM

Op mijn PS4 Pro heb ik via mijn receiver met HDMI PCM 5.1 bijvoorbeeld.

Surround sound lijkt me wel een leuke extra via de HDMI van de Switch dock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadardar
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:12:
Is het al bekend watvoor audio formaten de Switch in de dock via HDMI gaat ondersteunen?

Stereo
Dolby Digital
DTS
PCM

Op mijn PS4 Pro heb ik via mijn receiver met HDMI PCM 5.1 bijvoorbeeld.

Surround sound lijkt me wel een leuke extra via de HDMI van de Switch dock.
Dit zou een officiele specs moeten zijn. Dus ja maar alleen als die gedocked is.
Niet 100% duidelijk welke, maar wel via HDMI kennelijk.

Gerucht: Het zou PCM kunnen zijn omdat daar geen license opzit
Dit is slechts een gerucht, geen 100% zekerheid
Afbeeldingslocatie: http://www.perfectly-nintendo.com/wp-content/gallery/nintendo-switch-specs-3-01-2017/Nintendo-Switch-specs.png

[ Voor 12% gewijzigd door Kadardar op 19-01-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Edmin schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Nodig niet inderdaad, maar de meeste mensen die ik er op YouTube na de presentatie over gehoord heb zeggen dat het wel enorm aan te raden is om een Pro controller aan te schaffen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 15:03
Bomberman71 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:46:
[...]

Het is idd niet meer van deze tijd.
Maar maar ik niemand over hoor Is het communiceren.... waar plug je je oor dopjes of headset in ?

Ze zetten echt in op het gebruik van een smartphone... Zo vreselijk omslachtig.
Tevens weer een device erbij die je dan extra kan opladen.

Kijk dan gewoon af bij de concurrentie.
Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Volgens mij zit er een 3.5mm headphone jack op de bovenkant van het apparaat. Communiceren gaat inderdaad via je smartphone die via een app verbinding heeft met de switch. Erg handig is het niet inderdaad. Hopen dat ze in de toekomst een interface maken dat je net als op psn of xblive meteen kan inviten en chaten. Maarja nintendo he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:18:
[...]

Dit zou een officiele specs moeten zijn. Dus ja maar alleen als die gedocked is.
Niet 100% duidelijk welke, maar wel via HDMI kennelijk.

Gerucht: Het zou PCM kunnen zijn omdat daar geen license opzit
Dit is slechts een gerucht, geen 100% zekerheid
[afbeelding]
Ik denk dat het net als bij de Wii U is, dus PCM. Voor de andere twee moet je licenties kopen, en je weet hoe Nintendo is met het kopen van licenties (bv BluRay op de Wii U, of DVD op de Wii): Niet als het niet nodig is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Begreep bij de gamemania, dat alle orders tm 15-1-2017 geplaatst, geleverd gaan worden, dus heel schaars lijkt dat iig niet te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over HD Rumble in Zelda:
RMC from GoNintendo said on their podcast last week how he felt bubbles from Link in the Joycon as he went into water and drown. He said he didn't pay attention or notice any other rumble usage but happened to notice that which he thought felt so unexpected he had to repeat it several time to confirm he wasn't imagining things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit die HD Rumble nu ook in de Pro Controller? Ja toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:50:
Zit die HD Rumble nu ook in de Pro Controller? Ja toch?
Alle functies van de JoyCons zitten ook in de Pro Controller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMage
henkyyyyyyy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:53:

In theorie zou dat kunnen, maar niet zonder extra accessoire van Nintendo. En daar is nog niets over bekend.

Technisch gezien zou Nintendo een lange USB-C -> HDMI kabel kunnen uitbrengen en bij detecteren van deze kabel beide schermen gebruiken. Of een kastje die je aansluit op de tv en draadloos het 2e beeld van de Switch ontvangen (soort omgekeerde wii u gamepad). Als de switch later video opname functies krijgt zoals aangekondigd, heeft deze ongetwijfeld een hardware encoder voor videosignaal).

Maar als ze dat doen dan nog zal je het niet echt gebruikt zien worden. Misschien op DS/3DS VC games.

Persoonlijk ga ik het vast niet heel erg missen. Behalve voor Pokemon. Ik ben benieuwd of ik zou kunnen wennen om weer fysieke knoppen te gebruiken voor mijn aanvallen :P
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:51:
[...]

Alle functies van de JoyCons zitten ook in de Pro Controller.
Das niet waar. Er is 1 van de twee joycons die een IR+Afstand sensor heeft. Dat heeft een Pro Controller niet.

[ Voor 12% gewijzigd door BlackMage op 19-01-2017 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:52:
[...]

In theorie zou dat kunnen, maar niet zonder extra accessoire van Nintendo. En daar is nog niets over bekend.

Technisch gezien zou Nintendo een lange USB-C -> HDMI kabel kunnen uitbrengen en bij detecteren van deze kabel beide schermen gebruiken. Of een kastje die je aansluit op de tv en draadloos het 2e beeld van de Switch ontvangen (soort omgekeerde wii u gamepad). Als de switch later video opname functies krijgt zoals aangekondigd, heeft deze ongetwijfeld een hardware encoder voor videosignaal).

Maar als ze dat doen dan nog zal je het niet echt gebruikt zien worden. Misschien op DS/3DS VC games.

Persoonlijk ga ik het vast niet heel erg missen. Behalve voor Pokemon. Ik ben benieuwd of ik zou kunnen wennen om weer fysieke knoppen te gebruiken voor mijn aanvallen :P
De Switch heeft een touchscreen ;)
[...]
Das niet waar. Er is 1 van de twee joycons die een IR+Afstand sensor heeft. Dat heeft een Pro Controller niet.
Hmm.. ik dacht dat die ook in de Pro controller zou zitten. Al is dat idd wat vreemd.

Dus Pro Controller: alle functies van de 2 JoyControllers minus dat je 'm kan splitsen en minus de IR functie. Maar wel met een DPad en betere sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:54:
[...]

De Switch heeft een touchscreen ;)
Ja, maar ik hoop niet dat de gui zo lomp is dat ze er touch knoppen op kunnen doen. :P

Nadeel van 1 scherm is dat zulke dingen dus over de "primaire actie" heen moeten.

Edit: bedenk me net wel wat anders. Ze zouden wel swipe-acties kunnen doen. Naar boven swipen = aanval 1, naar rechts = aanval 2, etc :)

[ Voor 17% gewijzigd door BlackMage op 19-01-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

NMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:21:
[...]

Nodig niet inderdaad, maar de meeste mensen die ik er op YouTube na de presentatie over gehoord heb zeggen dat het wel enorm aan te raden is om een Pro controller aan te schaffen. :P
Het is inderdaad afwachten hoe fijn de JoyCons in de hand liggen. Zelf heb ik wat kleinere handen en vrouw en kids uiteraard nog een maatje kleiner, dus ik probeer het eerst eens uit. Voor partygames e.d. lijken de JoyCons me prima, maar wellicht voor lange sessies singleplayer niet. Jur gaf in de preview op de fp ook aan dat de afstand tussen schouderknoppen en actieknoppen wat klein was, dus dan kan een Pro controller idd beter zijn.
Sowieso lijkt een d-pad me handig voor NES en SNES games uit de VC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

boefje79 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:41:
Begreep bij de gamemania, dat alle orders tm 15-1-2017 geplaatst, geleverd gaan worden, dus heel schaars lijkt dat iig niet te zijn...
Bol.com heeft hetzelfde gezegd op Twitter: alle preorders die tot nu toe gedaan zijn en alle preorders die je nu nog doet tot 'ie weer uitverkocht is worden blijkbaar gegarandeerd op tijd verzonden om op 3 maart bij je aan te komen. Lijkt erop dat Nintendo de belofte nakomt dat iedereen die op de releasedag een Switch wil hem ook gaat kunnen kopen. :)
Edmin schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:00:
Sowieso lijkt een d-pad me handig voor NES en SNES games uit de VC.
Dat alleen al was voor mij genoeg reden om een Pro controller te bestellen. Niet zo zeer voor (S)NES-games maar ik vind een echt D-pad echt veel fijner dan losse knopjes voor de games die 'm nodig hebben. :P

[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 19-01-2017 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Ja, maar ik hoop niet dat de gui zo lomp is dat ze er touch knoppen op kunnen doen. :P

Nadeel van 1 scherm is dat zulke dingen dus over de "primaire actie" heen moeten.

Edit: bedenk me net wel wat anders. Ze zouden wel swipe-acties kunnen doen. Naar boven swipen = aanval 1, naar rechts = aanval 2, etc :)
Het scherm is natuurlijk wel 720p. En GameFreak is wel erg handig met hun UIs.
Ze zouden bv het scherm in het midden kunnen centreren waarbij je een 4:3 speelveld hebt (tijdens een battle) met aan de zijkanten de UI (vergelijkbaar met Sun Moon)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:21:
[...]

Logisch, net als met de wiimote is het spelen met motion controls voor reguliere gaming gewoon ouderwets behelpen ... Nu heb je zelfs 2 controllers die niet gelijk zijn qua vorm, kan me dus niet voorstellen dat het lekker vasthoud bij langer serieus gamen.

Bij de Wii was een andere controller voor mij een must, WiiU net zo, en dat zal nu niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lijkt me dat als bij veel games 1080p al niet lukt, 720p+1080p al helemaal een drama wordt. Zelfs al zou je het dock emuleren met een kabel, dan zou het tablet-display uitgaan, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Logisch, net als met de wiimote is het spelen met motion controls voor reguliere gaming gewoon ouderwets behelpen ... Nu heb je zelfs 2 controllers die niet gelijk zijn qua vorm, kan me dus niet voorstellen dat het lekker vasthoud bij langer serieus gamen.
Die motion controls hoef je niet te gebruiken. Je klikt ze gewoon op een frame en hebt dan een volwaardige controller. Alleen zit dit net iets minder lekker in elkaar dan een echte controller, alleen al door het gebrek aan D-pad. Het zal dus best meevallen met vasthouden, maar een "echte" controller ligt gewoon beter in de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze brengen een game uit op cartridge met een Super FX-chip er in dat de Switch wat extra juice krijgt ;-)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/52/Star_Fox_SNES.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:16:
Of ze brengen een game uit op cartridge met een Super FX-chip er in dat de Switch wat extra juice krijgt ;-)

[afbeelding]
Was toen heel spannend ... Herinner me het nog wel. Game uit de US besteld (had een US snes) enzo.
Maar uiteindelijk viel het qua boost wel een beetje tegen vond ik.
Maar het feit dat er wat extra's in zat was toentertijd wel heel dik.
NMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:15:
[...]

Die motion controls hoef je niet te gebruiken. Je klikt ze gewoon op een frame en hebt dan een volwaardige controller. Alleen zit dit net iets minder lekker in elkaar dan een echte controller, alleen al door het gebrek aan D-pad. Het zal dus best meevallen met vasthouden, maar een "echte" controller ligt gewoon beter in de hand.
Ik doelde zelf meer op het samenspelen en je dus al snel met zo'n halve controller in je hand zit.
Hoe het ook zijt, ik denk ook wel dat een Pro controller een must is als je serieus wat uurtjes wilt maken op de Switch en dan gedocked zit (op de tv dus).

[ Voor 38% gewijzigd door Bomberman71 op 19-01-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
[...]

Ik vraag me eigen af of dit ook is wat Nintendo precies voor ogen heeft.
Al hoewel het erg veel op een hybride leek (wat het ook is min of meer) dien je de switch nog steeds in de dock te hebben tijdens het spelen op de tv.

Enige wat mij dan logisch lijkt is dat de DS en 3DS dan ook alleen maar speelbaar zijn als die eruit is dat het scherm te splitsen om de 2 schermen te emuleren,
Als het kan toch kan tijdens de tv dan zou een van de pookjes als touch navigatie moeten gaan dienen (hoogstwaarschijnlijk de rechter.
Dat wordt een kwestie van love it or hate it en hoe snel je moet reageren op een toch input per spel.
EDIT: of motion control is ook nog een optie natuurlijk :)

Maar voor nu zou ik er niet op rekenen qua 3ds games in VC want de 3ds zijn ze nog niet van plan te dumpen.
Tenzij een soort en/en deal ervan maken.
Zoals koop de 3ds versie en speel op beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Maar voor nu zou ik er niet op rekenen qua 3ds games in VC want de 3ds zijn ze nog niet van plan te dumpen.
Tenzij een soort en/en deal ervan maken.
Zoals koop de 3ds versie en speel op beide.
Dan nog is die double screen niet te doen, want dan is het niet speelbaar wanneer je on-the-go bent, wat het hele Switch-concept om zeep helpt. 3DS-games gaan niet 1:1 gekopieerd worden naar de Switch, vooral niet als dat ding nog zeker wel 1-2 jaar meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:30:
[...]

Dan nog is die double screen niet te doen, want dan is het niet speelbaar wanneer je on-the-go bent, wat het hele Switch-concept om zeep helpt. 3DS-games gaan niet 1:1 gekopieerd worden naar de Switch, vooral niet als dat ding nog zeker wel 1-2 jaar meegaat.
Touch screen en joycon controllers?
Double screen zou kunnen door de helft van links en rechts van de tablet te nemen, tv ook tevens.
Of een bepaalde resolutie in een rechthoekig vakje waar de schermpjes wel onder en boven elkaar vallen.
Lijkt mij te moeten kunnen, of het gaat gebeuren is punt 2.

In feite komt de switch geen knoppen tekort vergeleken met de 3DS eerlijk gezegd

[ Voor 15% gewijzigd door Kadardar op 19-01-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:32:
[...]

Touch screen en joycon controllers?
Double screen zou kunnen door de helft van links en rechts van de tablet te nemen, tv ook tevens.
Of een bepaalde resolutie in een rechthoekig vakje waar de schermpjes wel onder en boven elkaar vallen.
Lijkt mij te moeten kunnen, of het gaat gebeuren is punt 2.

In feite komt de switch geen knoppen tekort vergeleken met de 3DS eerlijk gezegd
Maar wel een scherm. Hoe ga je 2 schermen die feitelijk 1 groot portret-modus-scherm zijn, in een horizontaal scherm proppen? Naast elkaar? Dat ziet er natuurlijk niet uit. En ze zijn niet even groot in resolutie.
Pagina: 1 ... 54 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic