Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Misschien dat het hier al eerder geplaatst is, maar Reggie Fils-Aime van Nintendo of America vindt dat de Nintendo 3DS en de Nintendo Switch prima samen kunnen bestaan.

Dat betekend natuurlijk niet dat dat later in 2017, verder in 2018 nog zo is. Ik zie niet snel nog een nieuwe console komen als opvolger van 3DS.

http://www.eurogamer.nl/a...gemakkelijk-samen-bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:35
Tja ik ben daar niet zo van, kan zo een chinees kabeltje zijn die je nintendo switch kapot maakt.
Ga liever voor orgineel, maar de orgineel is wel rete duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kan ik denk ik niet in een powerbank steken :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stefan22 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:20:
Misschien dat het hier al eerder geplaatst is, maar Reggie Fils-Aime van Nintendo of America vindt dat de Nintendo 3DS en de Nintendo Switch prima samen kunnen bestaan.

Dat betekend natuurlijk niet dat dat later in 2017, verder in 2018 nog zo is. Ik zie niet snel nog een nieuwe console komen als opvolger van 3DS.

Natuurlijk zegt hij dat. Ze willen voorlopig nog zoveel mogelijk 3DSen verkopen. Verder is de "installed base" van de 3DS vele malen groter dan die van de Switch in iig jaar 1.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:22:
[...]

Dan neem je een kwalitatief goede USB-A USB-C kabel ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:22:
[...]

USB-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:24:
[...]

Natuurlijk zegt hij dat. Ze willen voorlopig nog zoveel mogelijk 3DSen verkopen. Verder is de "installed base" van de 3DS vele malen groter dan die van de Switch in iig jaar 1.
Klopt, zo lang de 3DS nog te koop is willen ze natuurlijk nog zoveel verkopen als ze kunnen. :) Maar dacht laat ik het toch maar even vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
Stefan22 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:20:

Exact hetzelfde zeiden ze over de Gameboy en DS, die zouden ook naast elkaar kunnen bestaan terwijl iedereen zag dat ze in hetzelfde vaarwater zaten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
I'm joining the party 8) .

Ben echt nieuwsgierig naar meer informatie deze maand over Yooka-Laylee :) . Zijn er nog anderen die wachten op de spiritual successor van Banjo-Kazooie?

En ja, je kan m op nog een hele rits consoles en PC kopen, maar ik wil graag een Switch :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
In theorie kan je elke USB-C kabel gebruiken. Aan elke USB-stroombron incl powerbanks.

Maar het zou best kunnen dat de Switch wel het sterkere USB-C vermogen vereist. Je kan bijv. een laptop die stroom krijgt via USB-C niet opladen met een standaard telefoonadaptertje of powerbank.

Dat weten we nog niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Gusev schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:33:

Ben echt nieuwsgierig naar meer informatie deze maand over Yooka-Laylee :) . Zijn er nog anderen die wachten op de spiritual successor van Banjo-Kazooie?

En ja, je kan m op nog een hele rits consoles en PC kopen, maar ik wil graag een Switch :+ .
Jazekers, ik kijk er ook erg naar uit. Zo snel er wat meer bekend is over wanneer hij uitgebracht wordt voor de Switch (dus officiële vermelding op website) ga ik hem pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Nintendo voegt geen nieuwe banen toe aan Mario Kart 8 Deluxe'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Gusev schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:33:

Jazeker! Favoriete game vroeger en deze moet ik hebben!
Benieuwd wat de release datum wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, maar het liefst zou ik een Nintendo-approved iets hebben van bvb Big Ben, zodat alles qua standaarden prima in orde is. Er zijn geloof ik al veel problemen geweest met goedkope USB-C kabels die niet goed gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:51
rajackar schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:45:
[...]

En een Mario Kart rerelease en een Splatoon 2 die zoveel op deel 1 lijkt zijn toch ook niet super sterke launch games.

Ik zou zo graag zien dat Nintendo weer eens vreselijk succesvol is maar het lijkt wel of ze gericht met een kanon op hun eigen voeten aan het schieten zijn.
De Wii U was geen succes, er zijn weinig consoles verkocht. Dan is het volgens mij best slim om de "krakers" ook uit te brengen voor de Switch. De Switch kopers zijn waarschijnlijk Nintendo liefhebbers uit de tijd van de N64 en de GC en hebben de Wii (U) games/versies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:50:
[...]

Ja klopt, maar het liefst zou ik een Nintendo-approved iets hebben van bvb Big Ben, zodat alles qua standaarden prima in orde is. Er zijn geloof ik al veel problemen geweest met goedkope USB-C kabels die niet goed gemaakt zijn.
USB-C kan een echte sh*tload aan vermogen leveren. Dat geeft wel de nodige eisen aan de gebruikte kabel en connector. Maar zelfs als de Switch inderdaad die USB Power Delivery standaard vereist zal die nooit zoveel vragen dat de kabel gaat smelten :+

Dat is meer voor het opladen van laptops en aansluiten van monitoren zonder eigen stroomkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:50:
[...]

Haal er 1 van Anker of Aukey en je hoeft niet verder te zoeken. 3.4Ah gaat zonder problemen hier.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:02:
[...]

Haal er 1 van Anker of Aukey en je hoeft niet verder te zoeken. 3.4Ah gaat zonder problemen hier.
Ik zal het onthouden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:45:
Een game als Arms kan ik niet echt serieus nemen. Dat zal geen system seller zijn en had meer in een soort mini game collectie kunnen zitten, misschien als onderdeel van 1,2, switch.
ARMS is misschien geen systemseller op zich, maar waarom is het niet serieus te nemen? Is een vergelijkbaar spel als Punch Out dan ook niet serieus te nemen?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Noem me gek, maar zelda komt toch ook gewoon op de WiiU uit? Aangezien dat de enige interessante titel is, waarom dan nu al een switch kopen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 14:41
Omdat ik geen Wii U heb, maar wel Zelda wil spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
boe2 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:16:
Noem me gek, maar zelda komt toch ook gewoon op de WiiU uit? Aangezien dat de enige interessante titel is, waarom dan nu al een switch kopen?
Wii u vorig jaar al verkocht net voor de aankondiging van de switch _/-\o_
Hele tijd zonder moeten doen (wel een 2ds 2ehands gekocht voor pokemon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:06
Als je al een WiiU hebt zou je dat kunnen overwegen. Ik zelf heb een paar maanden geleden de WiiU verkocht en het geld daarvoor ga ik gebruiken voor de Switch, Zelda SE en de pro controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verschllende zelfverklaarde nintendo fans dan toch niet zo tevreden over de WiiU. Je hebt een jaar geleden al verkocht terwijl ik er nog steeds plezier van heb :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was hetzelfde met Twilight Princess GC->Wii. Ik wil een Switch omdat het mobiel gamen me wel aanstaat en er na Zelda sowieso niets meer op de Wii U gaat uitkomen. Wanneer Smash Bros naar Switch komt, kan de Wii U wat mij betreft wel de deur uit, of ik geef em weg aan familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zodat ik Zelda op meer dan 1 plek kan spelen. :p

(Plus ik heb al genoeg titels om naar uit te kijken om de aanschaf te rechtvaardigen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mja. veel plezier met je puyo pop tetris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:08:
[...]

Dat is een stukje uit de nieuwe trailer. Mogelijk met een personage die je ook later in de trailer ziet.

Edit: Snelle knip&plak uit de trailer:
[afbeelding]
Breath of the wild lijkt mij meer diepgang te hebben dan vorige delen door het verhaal (lijkt er op dat Link ontwaakt in de Aftermath of Impasse ? en hij en :X :X :X :X :X kunnen het beide niet herinneren ?) en door de voice cast en bondgenoten (mogelijk partners) en het survival element natuurlijk!

Het zou mooi en anders zijn als je keuze in partners hebt in plaatst van een vaste en daarom is er misschien ook geen Epona ..zij was edel en moedig maar helaas.. omdat één vast paard misschien het doel van het spel tegenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is natuurlijk altijd een rekensommetje. Ik denk dat veel mensen hier uiteindelijk de Wii U hoe dan ook gaan verkopen en de Switch hoe dan ook gaan kopen, en dat het enkel een kwestie van tijd en geld is.

Stel je Wii U levert nu nog 200 euro op en je Switch kost je 330. Onder de streep ben je dan 130 euro kwijt als je de aankoop nu doet.
Je kan ook wachten en Zelda nu kopen. Je Wii U levert over een jaar misschien 125 euro op? De Switch kan dan wel in prijs verlaagd zijn en 250 kosten. Wat is het verschil dan onder de streep?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Richh schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:26:
[...]

Dat is natuurlijk altijd een rekensommetje. Ik denk dat veel mensen hier uiteindelijk de Wii U hoe dan ook gaan verkopen en de Switch hoe dan ook gaan kopen, en dat het enkel een kwestie van tijd en geld is.

Stel je Wii U levert nu nog 200 euro op en je Switch kost je 330. Onder de streep ben je dan 130 euro kwijt als je de aankoop nu doet.
Je kan ook wachten en Zelda nu kopen. Je Wii U levert over een jaar misschien 125 euro op? De Switch kan dan wel in prijs verlaagd zijn en 250 kosten. Wat is het verschil dan onder de streep?
En al mijn wii/wiiu/vc titels ook niet meer kunnen spelen? Hoe kunnen zoveel "nintendo fans" dat in hemelsnaam doen??

Gewoon de volgende iteraties en remakes van mario/zelda/mario kart/smash bros/metroid kopen? Tja...

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 17-01-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:06:
[...]

ARMS is misschien geen systemseller op zich, maar waarom is het niet serieus te nemen? Is een vergelijkbaar spel als Punch Out dan ook niet serieus te nemen?
Ik vindt ook dat dit spel onderschat en ondergewaardeerd wordt maar ook bij mij staat eerst Zelda, Xenoblade, Mario, DQ heroes op het menu :9 ARMs komt ook ooit eens in de verzameling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:30:
[...]

En al mijn wii/wiiu/vc titels ook niet meer kunnen spelen? Hoe kunnen zoveel "nintendo fans" dat in hemelsnaam doen??

Gewoon de volgende iteraties en remakes van mario/zelda/mario kart/smash bros/metroid kopen? Tja...
Ik start zelf bijzonder weinig oudere games op. Ook mijn kast staat vol met Gamecube, Wii en Wii U games (en ook titels voor andere consoles en een flinke Steam library) - maar dat is puur nostalgische waarde eigenlijk :P Ja, ook de oude consoles zijn aanwezig maar erg veel gamers ruilen de boel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
[...]

Als je zoveel wii/wiiu/vc titels hebt en je hecht er veel waarde aan dan hou je de wii u toch?
Dan lijkt het me logischer om met de switch voor de nieuwe games te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien ben ik wel een treuzelaar maar ik wil eerst minder vragen hebben over WiiU en Switch dus Breath of the wild wordt voor een koopje van 44 euro of meer als er een Amiibo bundel komt voor de WiiU opgehaald :)

Oh en kijk deze eens pricewatch: Nier: Automata Limited Edition, Nintendo Switch :+ de Lineup was al niet verkeerd maar het wordt nog beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
JehannesWeggen schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:04:
Misschien ben ik wel een treuzelaar maar ik wil eerst minder vragen hebben over WiiU en Switch dus Breath of the wild wordt voor een koopje van 44 euro of meer als er een Amiibo bundel komt voor de WiiU opgehaald :)

Oh en kijk deze eens pricewatch: Nier: Automata Limited Edition, Nintendo Switch :+ de Lineup was al niet verkeerd maar het wordt nog beter!
Als ik vervolgens wil bekijken bij MediaMarkt of Nedgame, krijg ik de PlayStation 4 versie te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

[...]

Misschien is het wat onhandig verwoord maar het lijkt me wel een verdomd simpel concept en niet iets dat je voor meer dan 10 a 15 euro zou kunnen verkopen.
Denk een beetje de PSN / xbox live arcade ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan22 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:06:
[...]

Als ik vervolgens wil bekijken bij MediaMarkt of Nedgame, krijg ik de PlayStation 4 versie te zien?
Inderdaad en sorry het moet aangepast worden maar laten wij hopen dat Nier 2 ook op Switch komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
JehannesWeggen schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:08:
[...]

Inderdaad en sorry het moet aangepast worden maar laten wij hopen dat Nier 2 ook op Switch komt :)
In de pricewatch staat wel Switch, dus misschien moeten de links inderdaad nog aangepast worden. En ik hoop ook dat het spel beschikbaar komt op de Switch, hoe groter het aanbod, hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan22 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:10:
[...]

In de pricewatch staat wel Switch, dus misschien moeten de links inderdaad nog aangepast worden. En ik hoop ook dat het spel beschikbaar komt op de Switch, hoe groter het aanbod, hoe beter!
Inderdaad! Square enix en Platinum hebben het beiden niet makkelijk gehad en misschien is het nog steeds zo en kun je wel zien aan dat XB1 ook titels krijgt dus waarom Switch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
rajackar schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:06:
[...]

Misschien is het wat onhandig verwoord maar het lijkt me wel een verdomd simpel concept en niet iets dat je voor meer dan 10 a 15 euro zou kunnen verkopen.
Denk een beetje de PSN / xbox live arcade ;)
Hangt er vanaf hoe het spel er uiteindelijk uit komt te zien. Qua gameplay maakt het niet uit, elk vechtspel is schoppen slaan blocken special. Als je maar genoeg characters en arenas hebt :).

Zoals het er nu uit ziet (met die 5 characters?) ben ik het met je eens, dat is geen 60 euro waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
[...]

Ik ben een redelijke Nintendo fan, maar toch is dat met eerst de GameCube en later de WiiU aardig bekoeld. Je kan nu bijna telkens een generatie overslaan.

Voor VC heb ik de Wii nog, maar daar heb ik al 4-5 jaar niet naar omgekeken. Rond kerst nog met een NES mini gespeeld, maar buiten het achterlijk korte draadje ben ik toch meer een 16bitter dan een 8 bitter.

Het is gewoon een stuk drukker dan vroeger in mijn leven (hallo kinderen) en dan heb je er gewoon nauwelijks tijd voor. Maar voor een originele console-Zelda ben ik altijd wel te porren. :) Ze hebben zich het imo veel te gemakkelijk mee gemaakt door telkens HD-versies uit te brengen. Vijf jaar tussen hoofdtitels is voor mij gewoon te lang.

Overigens boeit 3rd party mij minder. Die koop ik wel een keer in de Steam Sale voor de PC, daar ga ik niet voor achter de console zitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

BlackMage schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:13:
[...]

Hangt er vanaf hoe het spel er uiteindelijk uit komt te zien. Qua gameplay maakt het niet uit, elk vechtspel is schoppen slaan blocken special. Als je maar genoeg characters en arenas hebt :).

Zoals het er nu uit ziet (met die 5 characters?) ben ik het met je eens, dat is geen 60 euro waard.
Misschien is het persoonlijk maar ik vind dit soort controls nog steeds erg gimicky. Leuk voor even als party game maar ik kan me lastig voorstellen dat mensen daar uren in gaan steken. Maar misschien heb ik het ook wel helemaal mis. Als een game voor 15 euro oid zou ik het misschien zelf ook wel kopen voor lol als er wat vrienden langs komen maar voor full price is het een keiharde nee.

Het idee van de switch spreekt me echt bijzonder aan. Ik kan niet wachten om een fatsoenlijke handheld (zo zie ik het dan maar) mee te nemen op vluchten en dan 'savonds in het hotel op een scherm te gamen. Maar helaas vind ik de software lineup op Zelda na echt heel matig. Hopelijk worden er nog wat 3rd party titels aangekondigd en ports van PS4 / Xbone games.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat er nog meer content bij komt dan alleen 5 characters, verschillende game modus en een singelplayer campaign bij ARMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osj
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02-2024

osj

Wie durft er iets te zeggen over het feit dat op site van intertoys er als Super Smash Brothers staat? Kan verder nergens een gerucht vinden net als NBA en Assasins Creed. Iemand nog linkjes naar geruchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Nieuwevolger schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:20:
Ik neem aan dat er nog meer content bij komt dan alleen 5 characters, verschillende game modus en een singelplayer campaign bij ARMS.
Ik denk dat je gelijk hebt. Van alles wat ik gezien heb lijkt het allemaal een Demo. Het zal me ook niets verbazen dat deze demo ook downloadbaar zal zijn. Zei het in nog kleinere vorm met 2 karakters en 1 stadion.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:26:
Verschllende zelfverklaarde nintendo fans dan toch niet zo tevreden over de WiiU. Je hebt een jaar geleden al verkocht terwijl ik er nog steeds plezier van heb :?
Ik zal het wel zeggen.
Er best wel wat zogenaamde fans die Nintendo fan zijn als het uitkomt.
De WiiU was in weze een flop, het had allemaal veel beter gekund, MAAR er zijn genoeg top titels voor dat ding om de aanschaf te verantwoorden, als is het maar 2e hands.
Ik bedoel, het was met de Wii ook niet zo dat die 30 Toptitels had die een must waren, echt niet.
Ik heb zelf minder plezier aan de Wii beleefd dan met de WiiU ....
De WiiU heeft genoeg titels die van echt goede kwaliteit zijn om een Nintendo liefhebber lang bezig te houden.
Snap wel dat meer casual gamers er niet voor kiezen ivm het gebrek aan vele populaire mainstream games.

Je kan het ook mooi zien in de Nintendo fora ... Jaren was het stil eigenlijk, ook het WiiU forum.
Nauwelijks mensen die daar posten omtrent Zelda enzo want daar zou de game sowieso op komen.
Nu komt Zelda op de Switch en opeens lijkt iedereen Zelda te moeten hebben.

Sommigen zullen deze post niet kunnen waarderen maar dit is open en eerlijk zoals ik het zie.
En Ja, ik heb wel de WiiU en houd deze zeer zeker. Ik kijk sinds 10 jaar wel steeds de kat uit de boom en stap niet direct meer in de console gekte. Niet op Xbox, Niet op PS, en zeker niet bij Nintendo.
Ik ga pas mee draaien als er voldoende te doen is.

Ik snap het ook niet ... Kan je weer betalen voor die titels.
Maar goed, je ziet het overal op het web, mensen zijn toch echt exited om jaren oude games straks te mogen en kunnen spelen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Bomberman71 op 17-01-2017 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
osj schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:21:
Wie durft er iets te zeggen over het feit dat op site van intertoys er als Super Smash Brothers staat? Kan verder nergens een gerucht vinden net als NBA en Assasins Creed. Iemand nog linkjes naar geruchten?
Die games stonden allemaal op een nep lijstje, geen idee waarom de intertoys en bars smit dit hebben over genomen. NBA2k18 is trouwens wel bevestigd voor de switch en de nieuwe assasins creed wordt waarschijnlijk met de E3 aangekondigd (of iets er voor). Verder kan je er wel goud op zetten dat Nintendo bezig is met een nieuwe super smash bro's of een port van de wii u versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat zelfs een description bij, alle chars uit de Wii U versie + meer :o ik denk eigenlijk wel dat er een Smash komt voor Switch, maar wellicht niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Er zijn inderdaad genoeg spellen die een aanschaf kunnen verantwoorden. Ik heb een paar keer op het punt gestaan om die te kopen voor bijvoorbeeld Super Mario 3d World en Yoshi's Wooly World, maar ik heb het altijd gezien als een Wii op steriods. Ik ben die motion controls echt zat en dat was op WiiU nog iets te prominent nodig. Vandaar dat ik hem nooit gekocht heb. Nu zullen er waarschijnlijk minder spellen komen die Motion control nodig hebben op de Switch en het feit dat het een hybride is zorgt er echt wel voor dat deze in huize Lanithro komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
rajackar schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:20:
[...]

Misschien is het persoonlijk maar ik vind dit soort controls nog steeds erg gimicky. Leuk voor even als party game maar ik kan me lastig voorstellen dat mensen daar uren in gaan steken. Maar misschien heb ik het ook wel helemaal mis. Als een game voor 15 euro oid zou ik het misschien zelf ook wel kopen voor lol als er wat vrienden langs komen maar voor full price is het een keiharde nee.
Als de controls maar precies genoeg zijn, dan komt dat wel goed. Dan heb je een potentieel enorm hoge "skill ceiling" en zijn er altijd mensen die er super goed in willen worden. Ik denk dat het wel potentie heeft.

Als ik de initiële reacties van mensen hoor dan heeft het spel juist last van een hoge "skill floor" omdat de manier van besturing niet intuïtief is. Dat is wel iets waar ze iets aan moeten doen, anders slaat het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:41:
'Nintendo voegt geen nieuwe banen toe aan Mario Kart 8 Deluxe'
Opzich heeft de game er met de DLC genoeg banen en dat is allemaal prima voor nieuwkomers.
Voor de WiiU overstappers kan je niet genoeg banen maken, het is en blijft MK8 en een baan of arena erbij doet daar weinig aan af.
Gewoon jammer zoiets ...
Is echt zo´n game die ik NIET zal kopen bij mijn overstap naar de Switch terzijnertijd.
Lanithro schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:34:
Er zijn inderdaad genoeg spellen die een aanschaf kunnen verantwoorden. Ik heb een paar keer op het punt gestaan om die te kopen voor bijvoorbeeld Super Mario 3d World en Yoshi's Wooly World, maar ik heb het altijd gezien als een Wii op steriods. Ik ben die motion controls echt zat en dat was op WiiU nog iets te prominent nodig. Vandaar dat ik hem nooit gekocht heb. Nu zullen er waarschijnlijk minder spellen komen die Motion control nodig hebben op de Switch en het feit dat het een hybride is zorgt er echt wel voor dat deze in huize Lanithro komt te staan.
Welke motion control nodig voor de WiiU ? Is helemaal niet waar. Kijk eens hoe de WiiU verkocht werd, zaten geen losse nunchuks enzo bij hoor.
Heb redelijk wat games maar kan er niet 1 noemen die ik MOET spelen met motion.
Je kunt echter wel de motion controller van de Wii gebruiken voor specifieke games maar niks moet.
[...]

Ik denk het niet .. De meesten hebben motion in die vorm wel gehad. Dat was 11 jaar geleden toen het cool was en mensen rare bewegingen in de huiskamer stonden te maken (en dan zonder de gordijnen dicht met een filmpje op :D )
Het was ook gaaf want het was echt totaal iets nieuws en dus ook het succes van de Wii.
Daarna zakte dat in en hebben ook andere merken het geprobeerd maar de mensen wilden het niet echt meer, behalve tienermeisjes met just dance enzo.
Arms zie ik als een tech demo, zo van ´kijk eens jongens wat wij kunnen, kijk eens hoe gevoelig en modern die nieuwe controllers zijn´.
Ik zie het persoonlijk als een gimmick.
Nintendo ziet het waarschijnlijk als iets dat ze weer opnieuw leven in kunnen blazen en de goede tijden ($$$$$) nogmaals herbeleven.

[ Voor 74% gewijzigd door Bomberman71 op 17-01-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osj
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02-2024

osj

Waarom zou MM nog geen losse games hebben?? Vind ik vreemd. Iedereen heeft al games staan behalve hun (buiten de bundel om) hopelijk kan ik Zelda los halen heb deze niet gepreorderd maar de switch we bij de MM heb bevestiging dat hij voor 309 is en blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tja, als ik die presentatie zo zag komt er juist weer meer motion control aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Motion controls zouden best wel weer gezinnen met kinderen kunnen overhalen. Denk dat er echt wel markt is voor mario en sonic op de olympische spelen of mario party met motion control gebruik. Schiet alleen niet op dat een 2e setje peper duur is. Nadeel voor Nintendo is alleen wel dat de complete doelgroep van het wii/ds tijd perk allemaal op de tablet/smartphone gamen. Vroeger had je allemaal van die barbie of games gebasseerde op films die eerst op de ps2 verschenen en later op de wii. Die markt is helemaal verschoven naar de mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Bomberman71 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:35:
[...]

Opzich heeft de game er met de DLC genoeg banen en dat is allemaal prima voor nieuwkomers.
Voor de WiiU overstappers kan je niet genoeg banen maken, het is en blijft MK8 en een baan of arena erbij doet daar weinig aan af.
Gewoon jammer zoiets ...
Is echt zo´n game die ik NIET zal kopen bij mijn overstap naar de Switch terzijnertijd.

Bij mij komt deze er wel in. Ik heb dan ook geen Wii U. En de kinderen gaan dit geweldig vinden om te spelen.
[...]

Welke motion control nodig voor de WiiU ? Is helemaal niet waar. Kijk eens hoe de WiiU verkocht werd, zaten geen losse nunchuks enzo bij hoor.
Heb redelijk wat games maar kan er niet 1 noemen die ik MOET spelen met motion.
Je kunt echter wel de motion controller van de Wii gebruiken voor specifieke games maar niks moet.
Nou om te spelen met meerdere mensen had toch echt wel die WiiMotes nodig. En veel spellen die ik zou kopen zou vooral om de (split screen) multiplay kopen. Mede daarom is de WiiU niet in huis gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Bomberman71 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Ik zal het wel zeggen.
Er best wel wat zogenaamde fans die Nintendo fan zijn als het uitkomt.
De WiiU was in weze een flop, het had allemaal veel beter gekund, MAAR er zijn genoeg top titels voor dat ding om de aanschaf te verantwoorden, als is het maar 2e hands.
Ik bedoel, het was met de Wii ook niet zo dat die 30 Toptitels had die een must waren, echt niet.
Ik heb zelf minder plezier aan de Wii beleefd dan met de WiiU ....
De WiiU heeft genoeg titels die van echt goede kwaliteit zijn om een Nintendo liefhebber lang bezig te houden.
Snap wel dat meer casual gamers er niet voor kiezen ivm het gebrek aan vele populaire mainstream games.

Je kan het ook mooi zien in de Nintendo fora ... Jaren was het stil eigenlijk, ook het WiiU forum.
Nauwelijks mensen die daar posten omtrent Zelda enzo want daar zou de game sowieso op komen.
Nu komt Zelda op de Switch en opeens lijkt iedereen Zelda te moeten hebben.

Sommigen zullen deze post niet kunnen waarderen maar dit is open en eerlijk zoals ik het zie.
En Ja, ik heb wel de WiiU en houd deze zeer zeker. Ik kijk sinds 10 jaar wel steeds de kat uit de boom en stap niet direct meer in de console gekte. Niet op Xbox, Niet op PS, en zeker niet bij Nintendo.
Ik ga pas mee draaien als er voldoende te doen is.

[...]

Ik snap het ook niet ... Kan je weer betalen voor die titels.
Maar goed, je ziet het overal op het web, mensen zijn toch echt exited om jaren oude games straks te mogen en kunnen spelen 8)7
Er zijn er genoeg die weten dat de N64 de laatste concurrerende console op graphicsgebied is geweest. OoT bijvoorbeeld was voor die tijd ongeëvenaard. Datzelfde gevoel heb ik later nooit meer gehad met en is ook niet meer de focus van Nintendo geweest. Sony en Microsoft hadden de powerhouses. De Wii kwam met motioncontrol en is daar veel te lang mee doorgegaan. De WiiU was gewoon meer van hetzelfde. Ook de Motiongekte was nog niet voldoende geluwd.

Maar ja, moet je als 'fan' dan blind elk systeem kopen? Dat moet ieder voor zich weten. Het lijstje met persoonlijk prioriteiten is ook wat groter dan vroeger. Dus ik ga alleen voor originele consolezelda's. De remakes kunnen me gestolen worden. Mario Kart heb ik me vroeger enorm mee vermaakt, maar waar het SNES origineel nog wat kunde beloonde, was het op de Wii geëvolueerd tot een soort RNG met extreme rubberbanding. Daar ben ik wel op afgehaakt.

En zoals ik al zei, de meeste titels koop ik alsnog op de PC. Veel veelzijdiger en goedkoper.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
osj schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:41:
Waarom zou MM nog geen losse games hebben?? Vind ik vreemd. Iedereen heeft al games staan behalve hun (buiten de bundel om) hopelijk kan ik Zelda los halen heb deze niet gepreorderd maar de switch we bij de MM heb bevestiging dat hij voor 309 is en blijft
Ik zie gewoon Zelda en 1-2 Switch op hun site hoor. Maar dan moet je even zoeken.

Ze hebben hun site nog niet geupdate met nieuwe categorieën om er doorheen te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:42:
Tja, als ik die presentatie zo zag komt er juist weer meer motion control aan :(
Logisch toch ... Dat was de $$$$$$$ machine ten tijde van de Wii zo´n 11 jaar geleden.
Nintendo heeft 3 afdelingen, te weten:

Marketing, Hardware, en de Game dev afdeling.

Geen van die 3 praten met elkaar :*)

Wanneer luisterde Nintendo wel naar zijn klanten dan ?
Ik weet het het klinkt negatief maar als je eerlijk bent doen ze wel vaker dingen waar het publiek NIET om vraagt. Dat kan ook niet altijd want als bedrijf gaat het ten eerste om de $$$, maar ze hebben het wel tot een kunst verheven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMage
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:46:
[...]

Er zijn er genoeg die weten dat de N64 de laatste concurrerende console op graphicsgebied is geweest. OoT bijvoorbeeld was voor die tijd ongeëvenaard. Datzelfde gevoel heb ik later nooit meer gehad met en is ook niet meer de focus van Nintendo geweest. Sony en Microsoft hadden de powerhouses. De Wii kwam met motioncontrol en is daar veel te lang mee doorgegaan. De WiiU was gewoon meer van hetzelfde.

Maar ja, moet je als 'fan' dan blind elk systeem kopen? Dat moet ieder voor zich weten. Het lijstje met persoonlijk prioriteiten is ook wat groter dan vroeger. Dus ik ga alleen voor originele consolezelda's. De remakes kunnen me gestolen worden. Mario Kart heb ik me vroeger enorm mee vermaakt, maar waar het SNES origineel nog wat kunde beloonde, was het op de Wii geëvolueerd tot een soort RNG met extreme rubberbanding. Daar ben ik wel op afgehaakt.

En zoals ik al zei, de meeste titels koop ik alsnog op de PC. Veel veelzijdiger en goedkoper.
De GameCube was grafisch heel sterk hoor. Die was sterker dan de PS2 en vergelijkbaar met de Xbox. Ondanks dat was dat de "verliezer" van die generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:44:
[...]

Nou om te spelen met meerdere mensen had toch echt wel die WiiMotes nodig. En veel spellen die ik zou kopen zou vooral om de (split screen) multiplay kopen. Mede daarom is de WiiU niet in huis gekomen.
Nee dat is NIET waar. Jij gebruikte jouw Wiimotes voor multiplayer, je eigen keuze geweest ... Ik snap het $$$$.
Jij had meerdere Pro controllers kunnen kopen en dat zien ze het liefste.

Denk je dat het nu anders is ?
Ga eens MK8 op de switch spelen met je 3 kinderen (4 on screen), Kost je ook flink wat als je dan met een halve controller per persoon wilt spelen. Wil je complete controllers dan ben je echt duur uit.
BlackMage schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:51:
[...]

De GameCube was grafisch heel sterk hoor. Die was sterker dan de PS2 en vergelijkbaar met de Xbox. Ondanks dat was dat de "verliezer" van die generatie.
Dat lag aan de games .. Het aanbod was niet zo groot mbt de populaire games die tijd.
Nintendo zat te klooien met die Mini Cd´s en daar kon ook niet bijster veel op en bleven op dat vlak achter.
In die tijd zag je FMV opkomen en dat koste veel ruimte.
Hierdoor leken games op bijv een PS2 veel mooier.

Levensles voor sommigen:

Zijn is NIETS, schijn is ALLES !

[ Voor 30% gewijzigd door Bomberman71 op 17-01-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Bomberman71 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:52:
[...]

Nee dat is NIET waar. Jij gebruikte jouw Wiimotes voor multiplayer, je eigen keuze geweest ... Ik snap het $$$$.
Jij had meerdere Pro controllers kunnen kopen en dat zien ze het liefste.

Denk je dat het nu anders is ?
Ga eens MK8 op de switch spelen met je 3 kinderen (4 on screen), Kost je ook flink wat als je dan met een halve controller per persoon wilt spelen. Wil je complete controllers dan ben je echt duur uit.
Het enige wat er extra bij komt is waarschijnlijk de Pro controller en dat is meer omdat die lekker in de hand ligt. Ik heb maar twee kinderen dus dat zal voorlopig wel voldoende zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:06
Wacht even, dus als ik het goed begrijp ben je geen 'echte Nintendo fan' als je:
1: Geen WiiU hebt gekocht.
2: Wel een WiiU hebt gekocht maar deze een jaar geleden verkocht hebt.
3: Geïnteresseerd bent in Zelda voor Switch.

Je bent wel een 'echte Nintendo fan' als je:
1: De WiiU nog hebt en deze ook niet weg doet.
2: Actief bezig bent geweest op diverse fora tijdens het WiiU tijdperk

Zijn er nog meer randvoorwaarden? Moeten wij als 'fan' per se McDonalds kindermenu's kopen met Nintendo figuurtjes? Moet wij als 'fan' met onze ogen dicht OoT uit kunnen spelen of minimaal 250 dagen per jaar met een Mario pet op lopen?

:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:35:
Ik denk het niet .. De meesten hebben motion in die vorm wel gehad. Dat was 11 jaar geleden toen het cool was en mensen rare bewegingen in de huiskamer stonden te maken (en dan zonder de gordijnen dicht met een filmpje op :D )
Heel fijn, maar motion controls zijn niet verplicht in ARMS.
wes- schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:22:
Zijn er nog meer randvoorwaarden?
Er is maar een randvoorwaarde die telt. Je bent alleen een echte Nintendo fan als je minstens een tekening op Miiverse hebt gepost. :+

[ Voor 25% gewijzigd door RayNbow op 17-01-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wes- schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:22:
Wacht even, dus als ik het goed begrijp ben je geen 'echte Nintendo fan' als je:
1: Geen WiiU hebt gekocht.
2: Wel een WiiU hebt gekocht maar deze een jaar geleden verkocht hebt.
3: Geïnteresseerd bent in Zelda voor Switch.

Je bent wel een 'echte Nintendo fan' als je:
1: De WiiU nog hebt en deze ook niet weg doet.
2: Actief bezig bent geweest op diverse fora tijdens het WiiU tijdperk

Zijn er nog meer randvoorwaarden? Moeten wij als 'fan' per se McDonalds kindermenu's kopen met Nintendo figuurtjes? Moet wij als 'fan' met onze ogen dicht OoT uit kunnen spelen of minimaal 250 dagen per jaar met een Mario pet op lopen?

:O
Je hoort mij helemaal geen voorwaarden scheppen maar wat ik zeg is dat het opvallend is hoeveel mensen nu opeens fan zijn.
En ja, als je de laatste console niet gehad hebt en dus 5 jaar lang niet nintendo op die homeconsole (WiiU) gespeeld hebt dan heb je echt wel wat gemist in mijn ogen, en dus idd niet echt een Nintendo fan bent nee ...
Ik zie overigens de 3DS en aanverwante artikelen hier wel los van, zijn handhelds, geen homeconsoles.

Jullie zullen er wat van vinden, ik vind dat prima. Ik vergelijk het met voetbal.
Echte voetbalfans kijken meer dan alleen studiosport, die staan ook langs het veld en gaan eens een wedstrijd kijken bij hun club. Niet de 17 miljoen ´echte´ fans die we iedere 2 jaar hebben met het EK en de WK. Je kent dat wel, opeens megafan, oranje auto, wuppies op de hoedenplank en automatisch de bondscoach zijn.
Er is maar een randvoorwaarde die telt. Je bent alleen een echte Nintendo fan als je minstens een tekening op Miiverse hebt gepost. :+
Hahahahahaha die kan ik wel waarderen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Bomberman71 op 17-01-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

komt ook naar de Switch:
http://www.thedragonstrap.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Mooi ding, was best wel hyped! Maar wat zijn die accessoires absurd duur zeg?! Is dit altijd al zo geweest bij Nintendo?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:57:
Mooi ding, was best wel hyped! Maar wat zijn die accessoires absurd duur zeg?! Is dit altijd al zo geweest bij Nintendo?
Niet zo als dit ... Deze zijn echt duur.
Geen enkele console heeft goedkope accs, maar dit is wel extreem.
Dat dock alleen al, 90 euro voor een Usb C charge dock en via diezelfde port de Hmdi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:57:
Nee, sterker nog bij de Wii U kon je zelfs de Wii accessoires meenemen.

Maar laten we wel zijn, iedere consolebakker doet dit tegenwoordig. De Dualshocks van Playstation zijn ook absurd duur (adviesprijs is 69,99) als je bekijkt wat voor techniek daar in zit. Dan zijn die Joycons qua value for money niet heel gek geprijsd. Maar hoe je het ook wendt of keert: dat je voor een tweede/derde speler gewoon minimaal 70 euro verder bent voor die Pro Controller of eigenlijk 110 voor twee Joycons en een grip, dat is te gek voor woorden.

Het is vooral jammer dat Nintendo de Pro-controller niet als goedkoper alternatief aanbiedt en daar juist de cashcow van maakt. Oh en was hier al langs gekomen dat de meegeleverde Joycon Grip niet kan opladen, maar enkel een houder is voor de twee Joycons? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 17-01-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ben helaas aardig teleurgesteld inmiddels in het geheel. Jammer want heb vanaf de Nes al de nodige nintendo consoles versleten en de nodige pareltjes voorbij zien komen.

Hoorde laatst een leuke opsomming van datgene wat Nintendo zou moeten doen:

- 'Normale' console zoals Xbox One of Ps4
- Bij Launch titels met de grote franchises (Mario,Zelda, Metroid, F-Zero, Kirby, etc)
- Online vergelijkbaar met Sony of MIcrosoft
- Betaalt online kan, maar dan ben je tegenwoordig wel bijna verplicht om gratis content te geven (die je mag houden).

Het gehele gezwapper met controllers was erg leuk met de Wii en ook wel bijzonder.
Met de WiiU werd dit al een stuk minder.
Je ziet het met de Kinect en Move. Het is een station was achter ons ligt.

Nogmaals erg jammer.
Hopen op een opvolger van de 3ds zal hem ook niet gaan worden, aangezien dit ook zomaar de Switch zou kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilyasse15
  • Laatst online: 01-08-2023
Henkje.doc schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:03:
Ben helaas aardig teleurgesteld inmiddels in het geheel. Jammer want heb vanaf de Nes al de nodige nintendo consoles versleten en de nodige pareltjes voorbij zien komen.

- Bij Launch titels met de grote franchises (Mario,Zelda, Metroid, F-Zero, Kirby, etc)
- Betaalt online kan, maar dan ben je tegenwoordig wel bijna verplicht om gratis content te geven (die je mag houden).

Het gehele gezwapper met controllers was erg leuk met de Wii en ook wel bijzonder.

Nogmaals erg jammer.
Hopen op een opvolger van de 3ds zal hem ook niet gaan worden, aangezien dit ook zomaar de Switch zou kunnen worden.
Hoezo? Nintendo kiest bewust voor een hybride console, en daar is echt wel markt voor lijkt me. Het jammere is de grafische kracht en de lack aan content maar een console als ps4/xone van nintendo eisen is echt nonsense. wat mij betreft hadden ze grafisch iets stevigers mogen neerzetten, met naast zelda nog 2 of 3 andere leuke titels. Online moet ook beter. Dan mag de prijs van mij wel naar 4-500 euro. Het is van tweeën 1, of je betaalt een decent prijs voor een sterke complete console, of je moet consessies doen ergens. En dat doet Nintendo helaas o.a. in de grafische kracht

[ Voor 12% gewijzigd door ilyasse15 op 17-01-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58
Ik weet niet een wat miivese is en waarom ik daar een tekening moet droppen....ik ben dus officieel geen fan :( ondanks dat ik een nes,snes,n64,cube en wii heb en tientallen, misschien wel meer dan 100, games)

Nou ja dan maar als ninty noobd instappen.
Echter waar ik het wel mee eens ben, console launchs zuigen
Veel consoles met launch gekocht, maar met de wii generatie daar eigenlijk mee gestopt (eerst een x360, toen ie al ruim een jaar uit was, daarna wii en uitendelijk een ps3). Je weet gewoon wat voor kinderziektes er zijn, en vaak zijn ze zelfs al gefixed

Verder is er gewoon weinig keuze (en dus niet alleen bij deze launch), tuurlijk zelda ziet er geweldig uit, maar verder.....dus ja, lekker wachten voor mij, en heel misschien nog die wii u mee pikken (die moeten toch echt wel een keer minder dan 300 euro nieuw gaan kosten 8)7 , maar juist doordat je een tablet hebt, met een touch screen wil ik die toch bij voorkeur nieuw)

Echter.....eerst console die mijn collective mag gaan joinen wordt de xb one. Wedenschap van mijn vrouw gewonnen. Mijn zoon wil graag fifa 17 dus kijken of ik een bundel van vinden van een s met fifa voor 17 euro, gaat misschien nog even duren, maar lukt vast wel binnen een paar maandjes, als ik daar op uitgekeken ben zijn er vast meer switch games en wil ik die wii u misschien niet eens meer.
Enige u game die ik nog niet gehoord heb als zeer wsl switch remake is pokken. Maar dat kan bijna niet uitblijven. Mario 2d komt vast ook nog wel een keer, al dan niet als heruitgave of wat niews, en 3d world en misschien de galay games ook nog wel. Oh toad treasure tracker lijkt me toch ook wel grappig, maar ook die lijkt me vrij geheid weer terug te komen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytheone
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 19:06
Zit ongeveer in dezelfde boot. Ik denk dat ik Zelda gewoon ga pre-orderen bij een andere winkel. Maar wel goed om te zien dat als je de switch zelf voor 309 hebt gekocht bij MM, dat zo blijft!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMage
Stel... dat Nintendo in maart een traditionele console zou uitbrengen met kracht die vergelijkbaar is met de PS4, voor de zelfde prijs, met een launch lineup die naast Zelda ook Battlefield 1, Final Fantasy XV, Watch Dogs 2 en CoD Infinite Warfare had. Eigenlijk precies waar iedereen hier blijkbaar blijkbaar om vraagt.

Hoeveel mensen hadden die console dan gekocht? Net zoveel als nu: de Nintendo fans.

Want niemand zit te wachten op nog een vierkante bak die je onder je tv zet en precies het zelfde doet als de rest. Die oorlog is gestreden, het territorium verdeeld. Maakt niet uit wie, niemand komt daar meer tussen zo laat in de lifecycle.

Als Nintendo ooit besluit weer mee te doen in de "oorlog", dan moeten ze op de zelfde E3 als Sony en MS hun nieuwe speelgoedje met voor 95% de zelfde specs/features, voor 95% de zelfde prijs, met 95% de zelfde games laten zien.

Zou je dan blij worden? Ik heb liever dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:00:
[...]
De Dualshocks van Playstation zijn ook absurd duur (adviesprijs is 69,99) als je bekijkt wat voor techniek daar in zit. Dan zijn die Joycons qua value for money niet heel gek geprijsd. Maar hoe je het ook wendt of keert: dat je voor een tweede/derde speler gewoon minimaal 70 euro verder bent voor die Pro Controller of eigenlijk 110 voor twee Joycons en een grip, dat is te gek voor woorden.
Is dat zo ?
Kosten overal 59,95 en op sommige niet meer dan 55 euro.

Zijn perfect gebalanceerde controllers, laden individueel op met gewoon de microusb aansluiting (we hebben in ieder huis 100 laders liggen zo´n beetje, zelfs in de auto tegenwoordig), je hebt je 3.5mm audio jack erop en die is prima met een mooie headset en mic te gebruiken.

Goedkoop nee, maar wel duidelijk goedkoper en mijn inziens veel practischer.
Geloof hun motion stuff wel maar ik denk dat je hem echt het meeste gaat gebruiken als controller.
Dan heb ik liever de PS4 controller of een vergelijkbare Pro controller in mijn handen ipv zo´n halve of dat inelkaar geschoven ding wat je niet los kan opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Launch periodes zijn altijd karig kwa games, helemaal vergeleken met de enorme bibliotheek waar je over kan beschikken bij z'n voorganger. In veel gevallen zijn de launch games meestal ook niet zo goed omdat ze met een scherpe deadline moet worden gemaakt, de third party komt dan nog met een paar opgepoetste ports van de last gen versie.
Een goeie launch line up is eigenlijk vrij onmogelijk, omdat de grote studios meestal net hun grote games hebben gelaunch op de voorgaande console.

Een 3e ps4(pro)/xboxone maken heeft ook weinig zin voor Nintendo, 80 miljoen mensen hebben al een partij gekozen en gaan niet zomaar overstappen en kwa prijs valt niet te concurreren voor Nintendo, ook heb je meteen een 3 jaar achterstand kwa game bibliotheek.

En voor een mobiel apparaat vallen gewoon niet zoveel betere graphics uit te halen dan een opgepomte wii u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar ik heb 0,0 interesse in een console vergelijkbaar met een XBOX ONE of PS4. Die consoles proberen elkaar uit de markt te duwen en Nintendo kan daar gewoon niet tussen komen. Verder heb ik een goede game pc en XBOX ONE S voor zulke games.
Zelda. Direct bij Launch. MarioKart een maand later. En Splatoon een paar maanden later. Sorry, maar als Nintendo direct AL hun grote games uit zou brengen dan zit je 3-4 jaar met niks nieuws.
Dat komt... Je kan straks net als bij Sony en MS voor online betalen.
Hoezo? Staat dat ergens? Ik betaal ook voor Netflix, maar mag ook geen films houden. Andere service, andere regels.
Ook de DS4 heeft motion controls, en het zal in de meeste games gewoon optioneel zijn.
Nogmaals erg jammer.
Jup. Tenzij de Switch niet verkoopt, vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:17:
Ik weet niet een wat miivese is en waarom ik daar een tekening moet droppen....ik ben dus officieel geen fan :( ondanks dat ik een nes,snes,n64,cube en wii heb en tientallen, misschien wel meer dan 100, games)
Miiverse is een social network van Nintendo. :p

Een willekeurige sample van wat posts:
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAAADVHkl28v7tw
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAAADVHkTFQyyYQ
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAAAEVHhm2l6dWA
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYQHAAABAACNUKFGMRizFg
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAAADVHia2dlf0A
https://miiverse.nintendo.net/posts/AYMHAAACAAADVHhooxUvEA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Bomberman71 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Is dat zo ?

Zijn perfect gebalanceerde controllers, laden individueel op met gewoon de microusb aansluiting (we hebben in ieder huis 100 laders liggen zo´n beetje, zelfs in de auto tegenwoordig), je hebt je 3.5mm audio jack erop en die is prima met een mooie headset en mic te gebruiken.

Geloof hun motion stuff wel maar ik denk dat je hem echt het meeste gaat gebruiken als controller.
Dan heb ik liever de PS4 controller of een vergelijkbare Pro controller in mijn handen ipv zo´n halve of dat inelkaar geschoven ding wat je niet los kan opladen.
Maar de adviesprijs is ook 70 euro. Die Nintendo pro-controllers zullen ook wel goedkoper worden zodra de initiële hype voorbij is.

Daar komt bij dat iemand die heel incidenteel met 2 mensen speelt genoeg heeft aan de joycons die er bij zitten. De meeste games die local multiplayer doen hebben toch geen ingewikkelde controller nodig met twee thumbsticks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Is dat zo ?

Het was 69,99 bij de launch en is inmiddels 64,99. Je ziet dat veel winkels die laatste prijs ook nog noemen. Dat 'ie inmiddels voor veel minder te krijgen is heet marktwerking :) een adviesprijs is heel wat anders dan de daadwerkelijke verkoopprijs. Bedrijven als Samsung brengen ook ieder jaar mid-range toestellen voor een adviesprijs van 399 uit die voor 250 in de winkels te koop zijn :P
Sony speelt dat erg slim trouwens: toen verschillende retailers de PS4 Slim 1TB voor 288 verkochten enkele weken geleden (waren zelfs reclamespots voor), waren alle accessoires zoals de DS4 bij de deelnemende winkels niet voor minder dan 65 euro te krijgen :) Toen de actie voorbij was kwamen de prijzen van 55 euro terug, zo doen ze dat.

Wie goed oplet kan ze voor veel minder krijgen, de productiewaarde is natuurlijk nihil. Ik heb die van mij uit de UK gehaald voor zo'n €40 met een actie.
Zelfde voor de Wii U Pro controller. Nooit flink verkocht, nooit in Nederland in een goede aanbieding geweest. Voor 27 euro heeft een Japanse webshop 'm mij ooit toegestuurd ;) lang leve budgetgaming!

Oh en voor het geval je het nog niet wist, iedere 2017 smartphone (muv Apple) heeft USB Type C dus wat dat betreft zijn de Pro Controller en dat Joycon dock goed bij de tijd. Ik weet niet of er een audiojack op de pro controller zit, maar in mobile modus heb je je audiojack op de Switch zelf zitten, dus echt nodig is het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ken Extreme consoles niet, maar dit tweeten ze als skin sets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FIPBhBCg9MzVjd0VTBL1lFfg/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q6wATe88cJUubCUsnMmX0h5p/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:36:
[...]

Maar de adviesprijs is ook 70 euro. Die Nintendo pro-controllers zullen ook wel goedkoper worden zodra de initiële hype voorbij is.

Daar komt bij dat iemand die heel incidenteel met 2 mensen speelt genoeg heeft aan de joycons die er bij zitten. De meeste games die local multiplayer doen hebben toch geen ingewikkelde controller nodig met twee thumbsticks.
Nintendo hanteerd geen adviesprijzen in Europa. De 70 euro is gebaseerd op 70 dollar van de adviesprijs in de VS. De uiteindelijke prijs, in Europa, wordt 100% door de retailers bepaald. (Inkoop + marge winst voor winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:36:
[...]

Ja, Bij Nintendo dus met Kerst 2019 o<:)

Ze zijn al jaren ruim onder die 70 euro te koop voor de Ps4
Kijk eens naar de prijsgrafiek

pricewatch: Sony PlayStation 4 Dualshock Controller Zwart
Denk dat mensen die motion juist incidenteel nodig hebben, en ondertussenn liever iets wat ergonomisch is vasthouden.
Ingewikkelde controller met 2 thumbsticks ? Je hebt denk ik geen kinderen ... Die worden tegenwoodig geboren met aanleg voor die dingen.
Bovendien vind je 2 thumbsticks ook steeds meer terug in de industrie waar men kranen bediend, robots, en ga zo maar door. Waarom ? Het is intuitief.
Niemand vind dat ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roytheone
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 19:06
Game is nu los beschikbaar bij de media markt:

http://www.mediamarkt.nl/...-of-the-wild-1493414.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja of de famicom, zoals in de presentatie aangegeven was, die kwam ook met twee controllers verbonden met het systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Juist niet. Dan moeten ze concurreren met Sony en Microsoft, en dat winnen ze niet, niet meer in elk geval. Nu kunnen ze hun eigen markt aanboren.
Als je te veel games tegelijkertijd releaset moet je met je eigen franchises concurreren (je klanten hebben niet oneindig veel geld) en heb je daarna veel langere periodes waarin er geen nieuwe games uitkomen in die franchises. Door het te spreiden wek je de indruk van meer diversiteit en een beter aanbod dan wanneer je exact hetzelfde aanbod bij de launch al hebt.
Kinect en Move kun je niet vergelijken omdat de XBO en de PS4 ander publiek aantrekken. Een Nintendo-console doet het beter in gezinnen, terwijl de andere consoles meer gericht zijn op serieuze gamers. Daardoor doet dat soort gimmicks het enorm veel beter voor Nintendo dan voor Sony en MS. Vegelijken met Kinect en Move heeft dus weinig zin, de doelgroep is te verschillend.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:58:
[...]

Ja of de famicom, zoals in de presentatie aangegeven was, die kwam ook met twee controllers verbonden met het systeem.
...maar niet draagbaar. :p

Friendly fire in Zelda... _O-

[ Voor 13% gewijzigd door RayNbow op 17-01-2017 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Handige gadget van HORI (officieel licensed) een Playstand voor de Switch: (Amazon link) hiermee kan je je Switch neerzetten en opladen. (Of je neemt een USB-C kabel met een hoekje)

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51uuWACLIbL._SL1000_.jpg

En er is een trailer vooor Puyo Puyo Tetris:

Die ga ik zeker halen gezien ik van beide een grote tot zeer grote fan ben :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Opzich lijkt Puyo Puyo Tetris mij ook wel wat... staat zeker op mijn radar.

Maar meer dan 25 euro moet het echt niet gaan kosten. En ik denk dat ie 60 gaat kosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amerikaanse adviesprijs is 40 dollar. Dus 40 euro zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Dat vind ik wel een klein probleem eigenlijk. Bomberman, puyo tetris, 12 switch lijken allemaal niet echt op spellen van (40) of 60 euro.

Voor ARMS heb ik wel het idee dat ze daar full price voor kunnen vragen aangezien in veel previews staat dat er veel extra content beloofd is.

De line up van eerste jaar vind ik ook niet slecht. Ik heb nooit een wii u gehad maar dus interesse in mario kart, splatoon 2, ARMS, xenoblade en Mario (zelda twijfel ik over, geen fan..).

Dat lijken mij 4-5 absolute toppers in het eerste jaar (en constructors hd!!). De ps4 lineup in het eerste jaar was beduidend minder. Moet wel toegeven dat ik graag uncharted en battlefield zou willen spelen. Dus als nintendo het nog echt verprutst koop ik alsnog een ps4, maar voorlopig nog positief.

[ Voor 70% gewijzigd door --_-- op 17-01-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Pfff wat een prijzen allemaal zeg. Ik keek erg uit naar de switch maar voel mijn enthousiasme wel wat weg ebben. Maar goed, misschien ben ik na 1,5 maand wel aan het idee gewend en haal ik hem alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht gewoon rustig totdat er een bundeltje komt met een leuke game. Ik heb het momenteel toch veel te druk om echt tijd te spenderen aan games. Bomerman gaat hier sowieso komen. Heb hier ook nog een MegaDrive II staan en daar draait Bomberman nog zo nu en dan op, maar tot voor een jaar of 10 geleden redelijk grijs gespeeld. Toch knap voor een game die ik ergens in 1995 gekocht heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik meestal doe bij een console launch is een groot en een klein spel halen. Voor mij is dat dan bv Zelda + bomberman. En dan in april MarioKart + Puyo Puyo Tetris (als die dan uitkomt, staat nu voor de "lente"), en later ARMS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
maar heeft bomberman ook 10 player support? :D

YouTube: saturn bomberman (10 player battle) - sega saturn,great

Denk niet dat veel mensen destijds 2 multitaps en 10 controllers hadden, maar het kon.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:08:
maar heeft bomberman ook 10 player support? :D

YouTube: saturn bomberman (10 player battle) - sega saturn,great

Denk niet dat veel mensen destijds 2 multitaps en 10 controllers hadden, maar het kon.
8 spelers.

http://www.nintendo.com/g...man-r-switch#game-details

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Wow das nog best behoorlijk wat, is natuurlijk ook een ideale game om met de joy cons te spelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Niet online
Nieuwe gameplay beelden Super Mario Odyssey

[ Voor 23% gewijzigd door SteveWoz op 17-01-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Sagat schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:13:
Wow das nog best behoorlijk wat, is natuurlijk ook een ideale game om met de joy cons te spelen.
Ja, a 40 euro per stuk vindt Nintendo dat vast ook ideaal :+
Pagina: 1 ... 51 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic