De PS4 is ook 1080p

De zelfde hoeveelheid details passen op het scherm.
En als je kijkt naar bijv. God of War remastered.. dit is een extreem lineair en relatief kort spel. Maar toch bijna 3x zo groot als BotW.
Blijkbaar zorgt de cellshaded look (als ik het zo mag noemen) voor een mooi spel met toch relatief weinig ruimte nodig.
Richh schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:44:
[...]
Dat is niet officieel bekend gemaakt (wat dom was) - maar het is super logisch dat je games niet hoeft te installeren.
De hele reden waarom men games installeert is omdat de blu-ray schijfjes erg traag zijn en de harddisk vrij snel.
Er is geen enkele reden om te verwachten dat de 32GB opslag in de Switch sneller is dan de gamecard storage.
Ik denk ook niet dat je hoeft te installeren hoor, dat zou niet logisch zijn gezien de gebruikte techniek en beschikbare ruimte.
Het is niet zozeer dat de bluray traag is, maar het zoeken naar specifieke delen kost wat meer tijd. Een paar seconden langer wachten op een loading scherm is niet zo erg, als je pas een monster ziet in de 1,5 seconde voordat hij je gaat opeten is wat anders
En er zijn alle redenen om te verwachten dat de opslag op de Switch sneller is. Misschien niet een wereld van verschil, maar doorgaans is eMMC geheugen vergelijkbaar met het duurste flashgeheugen qua snelheid.* Maar gezien het aantal games wat ze op kaartje uitbrengen denk ik niet dat ze het snelste geheugen in de flashkaart gebruiken
* ik bedoel, op een apparaat van 300 euro is 5 euro verschil in aanschafkosten niet een ramp, maar op een lege gamecard van maximaal 5 euro is een verschil van 5 best groot

.