petermetroid schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:23:
[...]
Ik zou geen console van €300 kopen waarvan de ondersteuning ten einde is. Daarbij Mario maker is er oom voor de 2ds/3ds. Kan je voor €100 al kopen zodat je mario maker kan spelen. En dan meteen een Switch er bij.
Mario maker voor de 3ds heb ik eigenlijk niet zoveel behoefte aan. Gamen doe ik thuis op de bank en dan het liefst zal ik mario maker met de Snes-controller willen spelen.
En een 2e-hands wii-u is wel een stuk goedkoper dan een switch.
BlackMage schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:32:
[...]
De verschillen zullen minimaal zijn, niet genoeg om je speelervaring te beïnvloeden.
Ik zou je keus baseren op de eigenschappen van het systeem:
Wii U:
- What you see is what you get. Dus maar 1 echte Zelda game, 2 remakes en Hyrule Warriors. Naast de andere goede games van de Wii U.
- Goedkoper als je tweede hands gaat
Switch:
- Nieuw, spannend! Hoeveel Zelda games krijgen we? Geen idee. 1? 9? Welke andere games?
- Voordelen van mobiel gamen.
Tegen de tijd dat er eventueel een 2e zelda uitkomt op de switch zullen we wel 2 jaar verder zijn. Ik kan tegen die tijd altijd nog een switch overwegen.
De wind waker HD is misschien wel interresant, alhoewel ik de sd versie al meerdere malen gespeeld heb. Twilight princess is mijn minst favoriete 3d zelda, dus meh.
Mobiel gamen is iets wat ik toch niet doe, daarom heb ik ook nooit een 2ds/3ds gehaald.
Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:41:
[...]
Ik zou het WEL doen die WiiU maar dan 2e hands waar alles bij zit wat jij wilt. Nieuw kopen is mijn inziens kapitaal vernietiging.
Er zijn zat gave titels op de WiiU te spelen die vrijwel allemaal nog ontbreken op de Switch. Eer de Switch een handvol games heeft die voor een bepaalde gamer echt intessant zijn (iedereen heeft voorkeur maar de meesten willen geen 6'jes spelen) en dus toppertjes zijn ben je gewoon een jaar verder, dat is gewoon zo.
Was eigenlijk ook altijd wel zo.
Met releases zie je veel sequals, remakes, en andere titels die willen meeliften op andere successen. De meesten zijn echt geen toppers. Is ook zo met XB en PS trouwens.
De WiiU is aan het eind van zijn leven gekomen, oftwel met Zelda erbij heb je alle titles die ervoor uit zullen komen.
Je kan makkelijk een dozijn games vinden die meer dan de moeite waard zijn.
Mischien niet allemaal jouw dingen maar je kunt dan zeker een handvol vinden.
Gewoon rondkijken en je vind ze voor weinig.
Tegen de tijd dat je daarmee klaar bent ben je zeker een jaar verder en dan weet je inmiddels hoe de Switch erbij hangt.
Early adopters betalen altijd het meest, hebben altijd te maken met bugs en issues en zitten altijd met vragen.
Late adopters plukken de vruchten, ze moeten alleen geduld hebben en niet altijd overal al eeste bij willen horen.
Ik pas die tactiek nu al 10 jaar toe en nog nooit spijt van gehad !
Met mario maker en zelda botw heb ik wel genoeg om te spelen. Andere spellen zal ik toch niet op de wii-u spelen, daar heb ik een pc voor. Wellicht de 2 zelda remakes die op de wii-u zijn, maar dat zal geen beslissende factor zijn. Ik heb toen een paar jaar nadat ik de wii had mijn wii gemod, zodat ik alle spellen gewoon kon downloaden en spelen (niet netjes, weet ik). Maar ik heb daar eigenlijk niks aan gehad aangezien er gewoon niks leuks te spelen was wat ik niet al gekocht had. Was er toen ook snel flauw van.
Ik vind het net als jij ook helemaal niet erg om te wachten op bepaalde games zodat ik wat goedkoper kan gamen. Doe ik altijd al met pc-games, aangezien ik nooit de nieuwste beste pc heb.
Alleen is zelda een ander verhaal, die wil ik wel zo snel mogelijk spelen, ook zodat ik niet per ongeluk spoilers tegen kom op internet en dat is het enige spel van de afgelopen jaren waar ik echt naar uitkijk. Ik denk dat skyrim de laatste was waar ik naar uitkeek(viel tegen).