Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Wordt alleen een beetje een dure grap... microSD is niet bepaald goedkoop qua euro/GB. Also, als het van een cartridge installeert naar SD dan is 128GB waarschijnlijk wel genoeg, stel je kunt er 5-8 games op kwijt (vast wel meer, niet alles zal zo groot zijn als Zelda) dan is dat ook dikke prima. Alles wat je niet speelt kun je eraf gooien en later weer uit de eShop/cartridge trekken, net als bij de 3DS.
Maar waarom zou je van cartridge naar SD installeren? Daar zit geen snelheidswinst in.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, ik vermoed dat die cartridges feitelijk gewoon aangepaste SD kaarten zijn zoals bij de 3DS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:14

Megalodon86

Enzyme X

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Onbegrijpelijk? Alles behalve. Ik heb het al een paar keer in dit topic aangegeven. Nintendo doet aan een tacktiek van het gespreid uitbrengen van launchtitels. Dit om een gamedroogte te voorkomen. Iets wat bij de Wii U in het eerste jaar een gigantisch probleem was.
Slim, en dat zal ook wel de reden zijn, maar uiteindelijk is het dus hetzelfde kleine aanbod zoals de vorige keer meer verspreiden, ipv gewoon een groter aanbod te bieden.

Hoewel ik de kritiek van aanbod begrijp, is dat voor mij geen dealbreaker; ik koop een console niet voor de launchtitels, maar voor de lange termijn. Die games komen echt wel. Zelfs als het net zo slecht gaat als met de Wii U, dan nog is dit ding het waard (net als de Wii U dat was), Nintendo games zijn leuk genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apeiron
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:34

Apeiron

moonlight sonata

petermetroid schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:23:
[...]

Ik zou geen console van €300 kopen waarvan de ondersteuning ten einde is. Daarbij Mario maker is er oom voor de 2ds/3ds. Kan je voor €100 al kopen zodat je mario maker kan spelen. En dan meteen een Switch er bij.
Mario maker voor de 3ds heb ik eigenlijk niet zoveel behoefte aan. Gamen doe ik thuis op de bank en dan het liefst zal ik mario maker met de Snes-controller willen spelen.
En een 2e-hands wii-u is wel een stuk goedkoper dan een switch.
BlackMage schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:32:
[...]

De verschillen zullen minimaal zijn, niet genoeg om je speelervaring te beïnvloeden.

Ik zou je keus baseren op de eigenschappen van het systeem:
Wii U:
- What you see is what you get. Dus maar 1 echte Zelda game, 2 remakes en Hyrule Warriors. Naast de andere goede games van de Wii U.
- Goedkoper als je tweede hands gaat

Switch:
- Nieuw, spannend! Hoeveel Zelda games krijgen we? Geen idee. 1? 9? Welke andere games?
- Voordelen van mobiel gamen.
Tegen de tijd dat er eventueel een 2e zelda uitkomt op de switch zullen we wel 2 jaar verder zijn. Ik kan tegen die tijd altijd nog een switch overwegen.
De wind waker HD is misschien wel interresant, alhoewel ik de sd versie al meerdere malen gespeeld heb. Twilight princess is mijn minst favoriete 3d zelda, dus meh.
Mobiel gamen is iets wat ik toch niet doe, daarom heb ik ook nooit een 2ds/3ds gehaald.
Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:41:
[...]

Ik zou het WEL doen die WiiU maar dan 2e hands waar alles bij zit wat jij wilt. Nieuw kopen is mijn inziens kapitaal vernietiging.
Er zijn zat gave titels op de WiiU te spelen die vrijwel allemaal nog ontbreken op de Switch. Eer de Switch een handvol games heeft die voor een bepaalde gamer echt intessant zijn (iedereen heeft voorkeur maar de meesten willen geen 6'jes spelen) en dus toppertjes zijn ben je gewoon een jaar verder, dat is gewoon zo.
Was eigenlijk ook altijd wel zo.
Met releases zie je veel sequals, remakes, en andere titels die willen meeliften op andere successen. De meesten zijn echt geen toppers. Is ook zo met XB en PS trouwens.

De WiiU is aan het eind van zijn leven gekomen, oftwel met Zelda erbij heb je alle titles die ervoor uit zullen komen.
Je kan makkelijk een dozijn games vinden die meer dan de moeite waard zijn.
Mischien niet allemaal jouw dingen maar je kunt dan zeker een handvol vinden.

Gewoon rondkijken en je vind ze voor weinig.
Tegen de tijd dat je daarmee klaar bent ben je zeker een jaar verder en dan weet je inmiddels hoe de Switch erbij hangt.

Early adopters betalen altijd het meest, hebben altijd te maken met bugs en issues en zitten altijd met vragen.
Late adopters plukken de vruchten, ze moeten alleen geduld hebben en niet altijd overal al eeste bij willen horen.

Ik pas die tactiek nu al 10 jaar toe en nog nooit spijt van gehad !
Met mario maker en zelda botw heb ik wel genoeg om te spelen. Andere spellen zal ik toch niet op de wii-u spelen, daar heb ik een pc voor. Wellicht de 2 zelda remakes die op de wii-u zijn, maar dat zal geen beslissende factor zijn. Ik heb toen een paar jaar nadat ik de wii had mijn wii gemod, zodat ik alle spellen gewoon kon downloaden en spelen (niet netjes, weet ik). Maar ik heb daar eigenlijk niks aan gehad aangezien er gewoon niks leuks te spelen was wat ik niet al gekocht had. Was er toen ook snel flauw van.

Ik vind het net als jij ook helemaal niet erg om te wachten op bepaalde games zodat ik wat goedkoper kan gamen. Doe ik altijd al met pc-games, aangezien ik nooit de nieuwste beste pc heb.
Alleen is zelda een ander verhaal, die wil ik wel zo snel mogelijk spelen, ook zodat ik niet per ongeluk spoilers tegen kom op internet en dat is het enige spel van de afgelopen jaren waar ik echt naar uitkijk. Ik denk dat skyrim de laatste was waar ik naar uitkeek(viel tegen).

Project Kaizo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Nieuwevolger schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:10:
Wat ik lees, is dat micro sd kaarten eigenlijk niet geschikt zijn om steeds van die grote bestanden te lezen en overschrijven. Ben benieuwd hoe dat moet gaan. Verder is een 128 gb nog wel een keer de investering waard, ben alleen benieuwd hoeveel verschil je merkt kwa laadtijden.
Zover mij bekend is het probleem voornamelijk het (over)schrijven van data. Als je alleen maar leest is er geen probleem. Schrijven zal wel meevallen, dat zijn alleen gamesaves en updates en dergelijke.

Maar SD kaarten (met name micro) zijn berucht om niet super betrouwbaar te zijn. (Al heb ik zelf nog nooit een defecte gehad)

Als game saves inderdaad niet meer op de cartridge komen te staan (zoals de geruchten gaan), dan maak ik me er wel zorgen over. Ik hoop dan dat je in ieder geval het interne geheugen kan gebruiken voor saves (en de sd voor games) en dat er iets van cloud saves mogelijk zijn, al zou je daar vast dat abonnement voor moeten hebben.

En anders regelmatig backups maken van je SD kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:20:
[...]

Maar waarom zou je van cartridge naar SD installeren? Daar zit geen snelheidswinst in.
Als game 13GB opslag vereist, neem ik aan dat deze compressed op de cartridge staat. Dit werkt hetzelfde op de PS4, de schijfjes zijn gedeeltelijk compressed content, die zich uitpakt naar je interne HDD.
Nieuwevolger schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:10:
Wat ik lees, is dat micro sd kaarten eigenlijk niet geschikt zijn om steeds van die grote bestanden te lezen en overschrijven. Ben benieuwd hoe dat moet gaan. Verder is een 128 gb nog wel een keer de investering waard, ben alleen benieuwd hoeveel verschil je merkt kwa laadtijden.
Op zich zal het meevallen. Je schrijft er om de zoveel tijd een game naartoe, die op zichzelf niet bestaat uit 1 groot bestand, maar een heleboel kleinere. Volgens mij is een SD-kaart vooral gelimiteerd in writes, niet in reads. En met gelimiteerd bedoel ik dan nog steeds 100k+. Ik dump met CFW al mijn 3DS cartridges (3-4GB) naar een SD-kaart, zodat ik die cartridges niet hoef mee te zeulen, en die leeft na 3 jaar ook nog :)
Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:10:
[...]

Zeker duur als je ook rekening houd met snelheid en dus fatsoenlijk geheugen koopt, dus zeg maar de extreme serie enzo. Je hebt weinig aan goedkoper langzaam geheugen als dat resulteerd in nog langere laadtijden enzo.
Eerst eens zien welke Class/formaten de Switch ondersteunt, anders heeft het nog niet veel zin om er een supersnelle kaart in te drukken. Ik zie dat een 200GB microSD-kaartje met een van de hoogst beschikbare snelheden 75 euro kost. op 128GB zit je rond de 50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:22:
[...]

Als game saves inderdaad niet meer op de cartridge komen te staan (zoals de geruchten gaan), dan maak ik me er wel zorgen over. Ik hoop dan dat je in ieder geval het interne geheugen kan gebruiken voor saves (en de sd voor games) en dat er iets van cloud saves mogelijk zijn, al zou je daar vast dat abonnement voor moeten hebben.
Dat is juist één van de redenen waarom ik op de 3DS bijna alle games digitaal haal. Ik vind het heerlijk om zonder problemen mijn savegames te kunnen backuppen. Verder blijft de cartridge dan "clean" en dat is weer een voordeel voor de 2e hands markt. (Vaak heb je games waarbij je de savegames niet kan verwijderen)

Verder heb ik ook nog nooit problemen met een microsd kaart gehad. Simpel ga er fatsoenlijk mee om en koop de wat betere kaartjes (ook al zijn die duurder)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zover mij bekend is het probleem voornamelijk het (over)schrijven van data. Als je alleen maar leest is er geen probleem. Schrijven zal wel meevallen, dat zijn alleen gamesaves en updates en dergelijke.

Maar SD kaarten (met name micro) zijn berucht om niet super betrouwbaar te zijn. (Al heb ik zelf nog nooit een defecte gehad)

Vergeet niet dat veel mensen goedkope kaartjes kopen via Alibaba en bij de Xenos en alles.
Vanuit China is het meer dan zelden een kopie die ansich werkt maar wel voor problemen kan zorgen.

De duurdere versies van de merken Samsung, Lexar en Sandisk zorgen naar mijn weten nooit voor issues.
Maar nogmaals, mensen willen graag weinig uitgeven en dan kan je weleens tegen dat soort dingen aanlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:24:
[...]

Als game 13GB opslag vereist, neem ik aan dat deze compressed op de cartridge staat. Dit werkt hetzelfde op de PS4, de schijfjes zijn gedeeltelijk compressed content, die zich uitpakt naar je interne HDD.
Die 13 gieg past op een cartridge. Cartridges zijn (standaard) 16 GB groot. Er hoeft dus niets uitgepakt te worden.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Dat is juist één van de redenen waarom ik op de 3DS bijna alle games digitaal haal. Ik vind het heerlijk om zonder problemen mijn savegames te kunnen backuppen. Verder blijft de cartridge dan "clean" en dat is weer een voordeel voor de 2e hands markt. (Vaak heb je games waarbij je de savegames niet kan verwijderen)
Je kan ze makkelijker backuppen, maar je hebt ook 1 plek waar alles staat en dus bij een kapot kaartje ben je alles kwijt. Zelfs met een backup is dat een nadeel (ga er vanuit dat je niet elke dag een backup maakt :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:24:
[...]

Eerst eens zien welke Class/formaten de Switch ondersteunt, anders heeft het nog niet veel zin om er een supersnelle kaart in te drukken. Ik zie dat een 200GB microSD-kaartje met een van de hoogst beschikbare snelheden 75 euro kost. op 128GB zit je rond de 50.
Ik denk dat je er anno 2017 wel vanuit mag gaan dat ze mee zijn gegaan met de tijd, zeker als tot 2TB zegt te gaan steunen en bepaalde kaarten in grote formaten in de nu hoogste snelheids categorie gaan komen aangezien dat dan weer aan de lage snelheids kant zal zijn in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Save files zijn meestal maar enkele mb's groot, ook al heb je meetal wel een auto save om de 10 minuten, denk dat daar het probleem niet zit en die kunnen ook wel op het flash geheugen. Maak ik me meer zorgen om als je games van 20 gb download en er op zet. Maar goed er zijn ook wel premium sd kaartjes die wat duurder zijn, vind ik die interresanter om te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OWrmjJx.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3l5xg28.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kQo3mLK.jpg

Als ik deze screenshots zie krijg ik zin om het te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:29:
[...]

Die 13 gieg past op een cartridge. Cartridges zijn (standaard) 16 GB groot. Er hoeft dus niets uitgepakt te worden.
Hmm. Stel de game is in totaal, uitgepakt 21GB. Er zijn altijd dingen die niet lekker lossless comprimeren, zoals filmpjes, plaatjes, textures, etc. Maar tekst, 3D models etc. wel. Stel ze delen die cartridge op in twee delen. 8GB aan compressed spul, 8GB aan filmpjes/logo's/plaatjes etc. Nu hebben we 16GB aan files, maar, de compressed meuk is ingepakt, en lukraak uitpakken tijdens spelen gaat je een performance hit geven waar je van kan janken. Dus, het compressed stukje wordt uitgepakt naar SD bij first boot, en 8GB cartridge->13GB SD, wat een totaal maakt van 21GB.

Volgens mij doen ze dit namelijk ook zo op de PS4, want de disc is wel nodig om te spelen bij bijvoorbeeld FFXV (en wordt ook actief uitgelezen, tyfus herrie), maar er wordt wel een bult data geinstalleerd op de interne HDD die ook aangesproken wordt.

Zo hoeft de fabrikant niet meerdere discs te leveren, zoals de oude FF8/FF9 die 2-3 discs hadden of dure cartridges te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Nieuwevolger schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:37:
[...]

Save files zijn meestal maar enkele mb's groot, ook al heb je meetal wel een auto save om de 10 minuten, denk dat daar het probleem niet zit en die kunnen ook wel op het flash geheugen. Maak ik me meer zorgen om als je games van 20 gb download en er op zet. Maar goed er zijn ook wel premium sd kaartjes die wat duurder zijn, vind ik die interresanter om te halen.
Het gaat vooral om de hoeveelheid schrijf-acties op de zelfde plek van het kaartje. Een savefile van 1mb die je 5x per dag update is schadelijker dan elke week een nieuw spel erop zetten van 20 gb.

De premium kaarten zullen ongetwijfeld beter zijn, maar perfect is het nooit. Het interne geheugen ook niet trouwens, maar daar heb ik wel meer vertrouwen in dan zelfs de duurste microsd kaartjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Hmm. Stel de game is in totaal, uitgepakt 21GB. Er zijn altijd dingen die niet lekker lossless comprimeren, zoals filmpjes, plaatjes, textures, etc. Maar tekst, 3D models etc. wel. Stel ze delen die cartridge op in twee delen. 8GB aan compressed spul, 8GB aan filmpjes/logo's/plaatjes etc. Nu hebben we 16GB aan files, maar, de compressed meuk is ingepakt, en lukraak uitpakken tijdens spelen gaat je een performance hit geven waar je van kan janken. Dus, het compressed stukje wordt uitgepakt naar SD bij first boot, en 8GB cartridge->13GB SD, wat een totaal maakt van 21GB.

Volgens mij doen ze dit namelijk ook zo op de PS4, want de disc is wel nodig om te spelen bij bijvoorbeeld FFXV (en wordt ook actief uitgelezen, tyfus herrie), maar er wordt wel een bult data geinstalleerd op de interne HDD die ook aangesproken wordt.
Bij ff15 wordt gewoon alles op de hdd geinstalleerd en met de eerste patch worden nog eens extra cinematics toegevoegd. Bij de elder scrolls online moet je ook 20gb extra downloadeb omdat het niet op de disc pastte. Als een switch game niet op de 16 gb cartridge past, moeten ze maar de 32 gb nemen.

Iemand hier trouwens al beseft dat steep always online vereist op de ps4/xbox/pc, ben benieuwd of ze dat gaan schappen op de switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Bij ff15 wordt gewoon alles op de hdd geinstalleerd en met de eerste patch worden nog eens extra cinematics toegevoegd.
Alles? Maar de disc moet er nog steeds in en de PS4 is soms als een idioot met de disc in de weer. Ik neem aan dat niet alles dan op de HDD staat.
BlackMage schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Het gaat vooral om de hoeveelheid schrijf-acties op de zelfde plek van het kaartje. Een savefile van 1mb die je 5x per dag update is schadelijker dan elke week een nieuw spel erop zetten van 20 gb.

De premium kaarten zullen ongetwijfeld beter zijn, maar perfect is het nooit. Het interne geheugen ook niet trouwens, maar daar heb ik wel meer vertrouwen in dan zelfs de duurste microsd kaartjes.
Ik denk dat je zelfs met het aantal writes van saven een SD-kaart niet kapot krijgt. Ik heb nog nooit een SD-kaart end-of-life gekregen zonder al een nieuwe te willen kopen ivm storage-wensen. We hebben het dan over 100K writes. Stel je doet 28 save writes per dag, dan heb je er theoretisch nog 10 jaar plezier aan.

Hetzelfde verhaal met SSDs, mensen die paniek zaaien om gelimiteerde writes, maar in de praktijk vervang je zo'n ding om meer storage of snelheid te krijgen, niet omdat ie helemaal op is.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:48:
[...]

Alles? Maar de disc moet er nog steeds in en de PS4 is soms als een idioot met de disc in de weer. Ik neem aan dat niet alles dan op de HDD staat.
De disc moet er in om te voorkomen dat je het spel installeert en de disc verkoopt. De grootte na installatie van het spel vanaf disc is exact even groot als de installatie van het spel vanuit de PSN winkel op de PS4.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:49:
[...]

De disc moet er in om te voorkomen dat je het spel installeert en de disc verkoopt.
Zou een vrij domme move zijn, als je local data dan een keer corrupt is ben je de sjaak. Overigens verklaart dat niet waarom de disc soms hevig in gebruik is tijdens de game.

Ik heb zelf m'n 3DS aangepast en dump m'n legale cartridges naar SD zodat het plastic niet meehoeft. Zo blijven mijn cartridges in topvorm. Technisch gezien kan ik gewoon games van het internet halen of de cartridges doorverkopen. Op het moment dat m'n 3DS/SD kaart dan kapot gaat of Nintendo patched de custom firmware eruit, heb ik geen games meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31
Ik zit net te kijken naar de lijst aangekondigde Switch games en zie daar bij de geruchten Hearthstone staan. Zou fantastisch zijn als dat waar is.

Hier een tweet ervan:

https://mobile.twitter.co...status/789171634242408449

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:55:
Ik zit net te kijken naar de lijst aangekondigde Switch games en zie daar bij de geruchten Hearthstone staan. Zou fantastisch zijn als dat waar is.

Hier een tweet ervan:

https://mobile.twitter.co...status/789171634242408449
Dat is wel een hele oude tweet. Sindsdien hebben we er niets meer van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of HTML5 browser-games viable zijn/worden op een Switch. De browser van de 3DS is namelijk bijzonder compliant met web-standaarden (Nintendo hecht hier duidelijk waarde aan), en met JS kun je de knoppen uitlezen. Enkel kun je er niet bijzonder veel mee, omdat de hardware zo gelimiteerd is en de resolutie erg klein.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:53:
[...]

Zou een vrij domme move zijn, als je local data dan een keer corrupt is ben je de sjaak. Overigens verklaart dat niet waarom de disc soms hevig in gebruik is tijdens de game.
Beetje offtopic hier, maar wilde toch even reageren.

Ikzelf merk niet dat de disk wat doet in FFXV (gewone, oude PS4).

Daarnaast kan je het spel ook downloaden en dan staat sowieso alles op de HDD. Ik betwijfeld dat ze, om een paar gb op de schijf te besparen, ingewikkeld gaan doen om de locatie van data te splitsen voor de mensen die een disk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het nog eens nalopen, heb zelf thuis een mini staan. Einde off-topic wat mij betreft :c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Bij de mediamarkt is nu een combi Zelda + Nintendo Switch: http://www.mediamarkt.nl/...-of-the-wild-1480910.html

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En daar begint het mee en nog 600x prijsveranderingen, verschillende packs, uitverkocht, op voorraad, niet meer op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Is er al wat meer bekend over dit gerucht? nieuws: Gerucht: Nintendo Switch krijgt GameCube-games via Virtual Console

Ik hoop namelijk dat dit waar is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Nog even over die tablet-functies, zoals browsen en netflix...

Ik zie daar als ouder wel voordelen in icm de parental control. De tijd achter een scherm versus buiten spelen en andere dingen doen, moet in balans zijn.

Dat begint natuurlijk met goede afspraken en opvoeding, maar alles wat die koters doen op één device kan wel helpen...

Als de tijd om te switchen op is, wil je natuurlijk niet, dat ze apparaat 1 verruilen voor 2 en weer doorgaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Eurogamer is over het algemeen wel goed ingelicht maar volgens mij heeft Nintendo het nog niet bevestigd. Ik hoop ook dat het waar is, de GC had een paar van mijn favoriete games. Aan de andere kant weet ik niet of ik nóg een keer wil betalen voor games die ik al gekocht heb, dus hopelijk is het ofwel niet al te duur, ofwel gratis als je de games al aan je account gelinkt hebt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
NMe schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:55:
[...]

Eurogamer is over het algemeen wel goed ingelicht maar volgens mij heeft Nintendo het nog niet bevestigd. Ik hoop ook dat het waar is, de GC had een paar van mijn favoriete games. Aan de andere kant weet ik niet of ik nóg een keer wil betalen voor games die ik al gekocht heb, dus hopelijk is het ofwel niet al te duur, ofwel gratis als je de games al aan je account gelinkt hebt.
Ah oke, fijn dat er dus wel een redelijke kans is dat het waar is. Ik denk dat ze Nintendo zelf ook wel door hebben dat ze niet een al te hoge prijs voor GC games kunnen vragen. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boefje79 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:47:
Nog even over die tablet-functies, zoals browsen en netflix...

Ik zie daar als ouder wel voordelen in icm de parental control. De tijd achter een scherm versus buiten spelen en andere dingen doen, moet in balans zijn.

Dat begint natuurlijk met goede afspraken en opvoeding, maar alles wat die koters doen op één device kan wel helpen...

Als de tijd om te switchen op is, wil je natuurlijk niet, dat ze apparaat 1 verruilen voor 2 en weer doorgaan...
Fatsoenlijke router kopen en daarop internet acces indelen op basis van tijdstippen.
Bijv. kinderen hebben niks te zoeken (IMO) op het internet ruim na hun bedtijd ..
Zelfde geld voor parental control mbt bepaalde websites en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
De vraag is eigenlijk of dit een samengestelde mediamarkt bundel is of een officiele Nintendo bundel (Collectors edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Laatst online: 18-09 09:42
whiteclear schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:00:
[...]

De vraag is eigenlijk of dit een samengestelde mediamarkt bundel is of een officiele Nintendo bundel (Collectors edition)
Daar wacht ik eigenlijk ook op, heb nu wel een Switch pre-ordered though. Een limited edition geeft net dat beetje extra.

Een Zelda BoTW Switch zou goed passen bij m'n Zelda A Link Between Worlds 3DS edition 8) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
[...]

Ik heb het vermoeden dat het om het eerste gaat.

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
[...]

Ongetwijfeld zelf samengestelde bundel. Dat doet de MediaMarkt altijd met consoles rondom launch, maar heb het nog niet in de webshop gezien.

Was in het begin met de PS4 en X1 ook, los niet te krijgen, alleen icm met andere zooi. Vaak overpriced onofficiële accessoires (controller chargers, headphones, etc).

[ Voor 5% gewijzigd door BlackMage op 16-01-2017 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

100% samengestelde Mediamarkt bundel. Dat is namelijk heel gebruikelijk bij de Mediamarkt, producten koppelen en zo verkopen. (Je kan dan bij de kassa aangeven dat je het gekoppelde product niet wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:06:
[...]
(Je kan dan bij de kassa aangeven dat je het gekoppelde product niet wil)
Dan waren ze bij jouw MediaMarkt wat coulanter dan bij mijne :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Heb het toch maar besteld en aangegeven als afhalen. Je weet maar nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pumpkin_
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb gelezen dat Reggie heeft gezegd dat er geen bundels kwamen, ik ben nu op zoek naar het artikel... In ieder geval is dit sowieso van mediamarkt zelf!

Ik vind het niet erg trouwens, scheelt weer €10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Dan waren ze bij jouw MediaMarkt wat coulanter dan bij mijne :+
Offtopic ik had het eens bij een camera, zat er al een hoesje en sd kaart bij. De caissière vroeg netjes of ik die er bij wilde hebben, mijn antwoord was nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:50
Deze heb ik direct online besteld met afhalen toen hij artikel online stond (en achteraf betalen).
Ik neem aan dat ze deze bundels in het magazijn samen stellen en dan versturen naar de winkel.
Daarmee zeggende ga ik er ook vanuit dat ze niet eerst alle non bundles gaan versturen en daarna (wat ze overhebben) pas de bundles.

Holland casino zegt niet voor niets, verspreid je kansen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpkin_
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-04-2024
Ryatzu schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:10:
[...]

Deze heb ik direct online besteld met afhalen toen hij artikel online stond (en achteraf betalen).
Ik neem aan dat ze deze bundels in het magazijn samen stellen en dan versturen naar de winkel.
Daarmee zeggende ga ik er ook vanuit dat ze niet eerst alle non bundles gaan versturen en daarna (wat ze overhebben) pas de bundles.

Holland casino zegt niet voor niets, verspreid je kansen :P
heb ik ook gedaan :Y en het lijkt erop dat mediamarkt de voorkeur geeft aan bundels, door wat hierboven gezegd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Die MediaMarkt bundel is ook niet slecht ofzo. Als je toch al 329 zou betalen voor de console dan betaal je dus 50 voor Zelda. Ik zie de kans heel klein dat je die los goedkoper krijgt en als het al zo is, dan scheelt dat misschien 5 euro.

En ik denk niet dat iemand nu een Switch koopt en Zelda niet wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pascal073
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 18:10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BlackMage schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:15:
Die MediaMarkt bundel is ook niet slecht ofzo. Als je toch al 329 zou betalen voor de console dan betaal je dus 50 voor Zelda. Ik zie de kans heel klein dat je die los goedkoper krijgt en als het al zo is, dan scheelt dat misschien 5 euro.
Volgens mij is momenteel de enige manier om het goedkoper te krijgen bij een betrouwbare winkel de pre-order bij Bol.com toen die nog 309 euro vroegen voor de switch. Mijn bestelling daar is in elk geval ~369 euro in totaal, maar daarvoor kun je 'm inmiddels al nergens meer krijgen geloof ik.
Die kwaliteit valt me enorm mee inderdaad. :)

[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 16-01-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
NMe schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:18:
[...]

Volgens mij is momenteel de enige manier om het goedkoper te krijgen bij een betrouwbare winkel de pre-order bij Bol.com toen die nog 309 euro vroegen voor de switch. Mijn bestelling daar is in elk geval ~369 euro in totaal, maar daarvoor kun je 'm inmiddels al nergens meer krijgen geloof ik.
Ik gok op een aanbieding voor het spel op 3 maart, 45-50 euro. Maar sowieso verwacht ik niet dat het spel uitverkocht gaat zijn.

Ik heb mijn pre-order ook alleen voor de Switch zelf (de bol.com 309 deal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
Ziet er super goed uit, heb gelijk wat screenshots gemaakt!
Klopt het dat het lijkt alsof je zelf checkpoints kan maken op de map met een gekozen icoon?

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/42ee0q7rj/Schermafbeelding_2017_01_16_om_13_22_37.png

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/nyadg9osx/Schermafbeelding_2017_01_16_om_13_22_25.png

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/p1uhs89g1/Schermafbeelding_2017_01_16_om_13_22_02.png

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/rx7kz3dg1/Schermafbeelding_2017_01_16_om_13_21_50.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nintendo verwacht tekorten in de eerste periode. Bij die verwachting hoort het dat je zo min mogelijk versies van je systeem uitbrengt. Immers: breng je verschillende consoles uit (bijvoorbeeld 3 kleuren en 3 varianten wat betreft opslagruimte) dan heb je de kans dat één kleur en één opslagruimte-variant minder in trek zal zijn. Die zal dan in de winkels blijven liggen, terwijl er grote vraag is naar de andere varianten.

Hierom is de kans erg klein dat er een pack-in met Zelda gaat komen van Nintendo zelf: Nintendo wil zoveel mogelijk Switches verkopen: die ene koper die een Switch wil kopen zonder Zelda moet straks niet in een winkel komen waar alleen nog maar de Zelda-bundel op voorraad ligt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor op een handheld is het zondermeer een prachtige game (720P), eerlijk waar, niks mis mee !

Op het scherm vind het achterblijven met de huidige standaard qua graphics. Slowdown enzo op 900P vind ik ook echt niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
Ryatzu schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Ziet er super goed uit, heb gelijk wat screenshots gemaakt!
Klopt het dat het lijkt alsof je zelf checkpoints kan maken op de map met een gekozen icoon?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nu heb ik er toch zo ongelofelijk zin in he _/-\o_ ! Volgens mij kan je dat inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

m0nk

16-09-2003 15.15

Pfff moet dat nou, dat hypen.. Nu heb ik mezelf weer niet kunnen beheersen en ook die combi besteld bij de MM.. :(

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:27:
[...]

Voor op een handheld is het zondermeer een prachtige game (720P), eerlijk waar, niks mis mee !

Op het scherm vind het achterblijven met de huidige standaard qua graphics. Slowdown enzo op 900P vind ik ook echt niet kunnen.
Klopt, maar ik neem aan dat ze wel wat patches uitbrengen waardoor het stabiel gaat lopen.
Al bij al heb ik er toch erg veel zin in! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pascal073 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:31:
[...]

Klopt, maar ik neem aan dat ze wel wat patches uitbrengen waardoor het stabiel gaat lopen.
Al bij al heb ik er toch erg veel zin in! :D
Ik zou daar niet op rekenen.
Patches zullen er zijn voor bugs en dergelijke die er altijd wel zijn.
De graphics engine is wat complexer en zal zeer waarschijnlijk gebaseerd zijn op de WiiU, om die helemaal te optimaliseren voor de Switch is teveel werk en zal met alle aanpassingen ook weer bugs kunnen opleveren.

Ik denk dat je dit houd en dat een evt volgende Dedicated Zelda wel vanaf de ground-up gemaakt zal zijn.

Opvallend detail: Men claimed GEEN last te hebben van framedrops in handheld mode (720) maar enkelt in TV mode (900).
Dit geeft denk ik aan dat de 900P modus net wat teveel van de hardware vraagt en dan dus op zijn tenen loopt. En dat merk je dan op sommige momenten.

[ Voor 16% gewijzigd door Bomberman71 op 16-01-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:35:
[...]

De graphics engine is wat complexer en zal zeer waarschijnlijk gebaseerd zijn op de WiiU, om die helemaal te optimaliseren voor de Switch is teveel werk en zal met alle aanpassingen ook weer bugs kunnen opleveren.

Ik denk dat je dit houd en dat een evt volgende Dedicated Zelda wel vanaf de ground-up gemaakt zal zijn.
Waarom niet? Er zijn genoeg games die vanaf de release frame rate drops hadden wij ze het ook hebben kunnen fixxen met een aantal tweaks/patches?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BlackMage schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:23:
[...]

Ik gok op een aanbieding voor het spel op 3 maart, 45-50 euro. Maar sowieso verwacht ik niet dat het spel uitverkocht gaat zijn.

Ik heb mijn pre-order ook alleen voor de Switch zelf (de bol.com 309 deal).
Ik denk ook niet dat het spel uitverkocht zal zijn, mag toch hopen dat daar een grotere oplage van is dan de initiële oplage van de Switch. :P
Richh schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:27:
Nintendo verwacht tekorten in de eerste periode. Bij die verwachting hoort het dat je zo min mogelijk versies van je systeem uitbrengt. Immers: breng je verschillende consoles uit (bijvoorbeeld 3 kleuren en 3 varianten wat betreft opslagruimte) dan heb je de kans dat één kleur en één opslagruimte-variant minder in trek zal zijn. Die zal dan in de winkels blijven liggen, terwijl er grote vraag is naar de andere varianten.

Hierom is de kans erg klein dat er een pack-in met Zelda gaat komen van Nintendo zelf: Nintendo wil zoveel mogelijk Switches verkopen: die ene koper die een Switch wil kopen zonder Zelda moet straks niet in een winkel komen waar alleen nog maar de Zelda-bundel op voorraad ligt.
Niet alleen dat, die combinatiepacks komen sowieso over het algemeen pas later om toch nog wat mensen over de streep te trekken die in de eerste instantie vanwege de prijs of vanwege het uiterlijk van de console geen interesse hadden.
Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:35:
[...]

Zelfs als de game geen patches krijgt om hem mooier te laten draaien op de Switch (wat toch echt best een optie is) zou de Switch zelf een firmwareupdate kunnen krijgen waarmee hij beter in staat is om games die voor de Wii U gemaakt zijn te kunnen draaien. Bovendien is het goed mogelijk dat de versie van de game die nu getest wordt een wat oudere build is en er straks sowieso geen enkel probleem is. Dat gebeurt immers wel vaker. :)
Dit geeft denk ik aan dat de 900P modus net wat teveel van de hardware vraagt en dan dus op zijn tenen loopt. En dat merk je dan op sommige momenten.
Dat je het zou kunnen merken geloof ik meteen. We moeten maar gaan zien wat Nintendo ermee doet.

Zou je ook gewoon 720p kunnen gebruiken als je op de TV aangesloten bent? Dat zou voor mij ook afdoende zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door NMe op 16-01-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:38:
[...]

Niet alleen dat, die combinatiepacks komen sowieso over het algemeen pas later om toch nog wat mensen over de streep te trekken die in de eerste instantie vanwege de prijs of vanwege het uiterlijk van de console geen interesse hadden.
Precies, zoals ik een aantal keer zei, een Dedicated Switch zullen we zeker gaan zien, zeer waarschijnlijk met kerst om het allemaal weer een boost te geven.
Een Mario versie is dan mischien wel een hele realistische voorspelling en ik denk ook echt dat we een Zelda versie gaan zien.

Kwestie van tijd en ze worden altijd tactisch ingezet die special editions.
Al veel vaker gezien met de handhelds en zelfs met de WiiU.

Andere consoles doen het overigens ook massaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pascal073 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Waarom niet? Er zijn genoeg games die vanaf de release frame rate drops hadden wij ze het ook hebben kunnen fixxen met een aantal tweaks/patches?
Welke games dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
Bijv. World of warcraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Zul je straks zien dat de mensen die de TLOZ: Breathe Of The Wild bundel later besteld hebben bij de MediaMarkt wel op dag van release kunnen spelen en de mensen die losse console besteld hebben niet. Alles voor de grootste omzet. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
Jumpman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:53:
Zul je straks zien dat de mensen die de TLOZ: Breathe Of The Wild bundel later besteld hebben bij de MediaMarkt wel op dag van release kunnen spelen en de mensen die losse console besteld hebben niet. Alles voor de grootste omzet. ;)
Ga hier inderdaad maar van uit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillasaur
  • Laatst online: 12-09 16:51
Jumpman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:53:
Ik heb niet veel vertrouwen in mijn MM pre-order, om die reden heb ik gekozen voor een betaling bij afhaal. Ik verwacht dat mijn pre-order opeens uit het systeem verdwijnt, zoals eerder is gezegd. Voornamelijk omdat ik op mijn digitale kassabon nog steeds €309,- zou moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
PC maar op de XONE zijn er ook spellen geweest die met een Firstday patch of een normale patch om de frame rate optimaal te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:38:
[...]

[...]

Dat je het zou kunnen merken geloof ik meteen. We moeten maar gaan zien wat Nintendo ermee doet.

Zou je ook gewoon 720p kunnen gebruiken als je op de TV aangesloten bent? Dat zou voor mij ook afdoende zijn.
Dat denk ik wel, tenminste als ze het willen dat jij die keuze kan maken.
Het zal voor sommige software wel moeten want als je oude GC titels gaat spelen heeft 900P echt geen zin en is 720 beter mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
World of Warcraft is technisch gezien zo'n rommeltje dat je zelfs op een pc met een 6950X, 64gb mem en twee titan xp's nog framedrops hebt :+ Nadeel van zo oud zijn.

Slecht voorbeeld :P

Maar framedrops kan je prima patchen. Gewoon in een bepaalde situatie waar de framedrops zijn de hoeveelheid grassprietjes wat verlagen, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:27:
[...]

Die slowdowns zitten volgens Nintendo enkel in de huidige demo release omdat het een WiiU build is, de release versie zou op full speed moeten draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Dat denk ik wel, tenminste als ze het willen dat jij die keuze kan maken.
Het zal voor sommige software wel moeten want als je oude GC titels gaat spelen heeft 900P echt geen zin en is 720 beter mijn inziens.
GC zou uit het hoofd 480p (en natuurlijk 4:3) moeten zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
BlackMage schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:03:
World of Warcraft is technisch gezien zo'n rommeltje dat je zelfs op een pc met een 6950X, 64gb mem en twee titan xp's nog framedrops hebt :+ Nadeel van zo oud zijn.

Slecht voorbeeld :P

Maar framedrops kan je prima patchen. Gewoon in een bepaalde situatie waar de framedrops zijn de hoeveelheid grassprietjes wat verlagen, bijvoorbeeld.
Zit ook wat hahaha 8)7 Maar ze kunnen het wel oplossen met patches dus het is wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:06:
[...]

GC zou uit het hoofd 480p moeten zijn, toch?
klopt maar ik weet niet of dat dan kan.
Soms kiezen ze ervoor om dat juist up te scalen omdat het er anders te 2002 uit ziet zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24
R4m0n_46 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:04:
[...]

Daar wacht ik eigenlijk ook op, heb nu wel een Switch pre-ordered though. Een limited edition geeft net dat beetje extra.

Een Zelda BoTW Switch zou goed passen bij m'n Zelda A Link Between Worlds 3DS edition 8) :9~
Een Zelda BotW switch zou prima passen bij mijn:

25th anniversary Zelda OoT 3DS
Zelda A Link Between Worlds 3DS edition
Zelda Majoras maak Edition
Zelda DSLite phantom hour glass edition
Zelda GBA SP Four swords edition
Zelda hyrule edition
Zelda Wii U premium windwaker edition ;)

De Cube vergeten, Windwaker edition :) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door SpoekGTi op 16-01-2017 14:35 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:07:
[...]

klopt maar ik weet niet of dat dan kan.
Soms kiezen ze ervoor om dat juist up te scalen omdat het er anders te 2002 uit ziet zeg maar.
In mijn ervaring kun je upscalen beter aan de TV overlaten, die heeft daar betere algoritmes voor dan ik ooit in losse apparaten heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pascal073 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:07:
[...]

Zit ook wat hahaha 8)7 Maar ze kunnen het wel oplossen met patches dus het is wel mogelijk.
Alles kan maar gezien het feit dat de hele boel op cart staat en je met patchen niet een half spel in je memory kan opslaan moeten we eerst maar eens zien hoe dat gaat.

Binnen 2 maanden weten we het.

Ik zou het vreemd vinden om met je wereldwijde demo en alle aandacht eromheen (grootste gaming console nieuws in jaren !) je een versie laat zien die nog niet lekker loopt. (Heel veel reviewers hadden het er over).
Die logica klopt gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SpoekGTi schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Zelda hyrule edition
Shit ! Jij hebt er 1 meer dan ik

Zelda DSLite phantom hour glass edition :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:06:
[...]

GC zou uit het hoofd 480p moeten zijn, toch?
Ja. De textures (als ze deze niet aanpassen) zullen er vaak niet veel beter uitzien, maar de character models en de scherpte eventueel wel.
NMe schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:12:
[...]

In mijn ervaring kun je upscalen beter aan de TV overlaten, die heeft daar betere algoritmes voor dan ik ooit in losse apparaten heb gezien.
Nee, dat kan je TV niet beter. Die kan eventueel wat kleur/scherptecorrectie doen en het plaatje wat oprekken, maar meer ook niet.

Dit zal het verschil dan zijn. Je TV upscaled en je console rendert:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HGrSg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ultrararespacehighfive.files.wordpress.com/2010/11/1080vnative-ff12.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:14:
[...]

Ja. De textures (als ze deze niet aanpassen) zullen er niet beter uitzien, maar de character models en de scherpte eventueel wel.

[...]

Nee, dat kan je TV niet beter. Die kan eventueel wat kleur/scherptecorrectie doen en het plaatje wat oprekken, maar meer ook niet.

[afbeelding]
Mooie aanvulling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Alles kan maar gezien het feit dat de hele boel op cart staat en je met patchen niet een half spel in je memory kan opslaan moeten we eerst maar eens zien hoe dat gaat.
Dat gaat op de 3DS in elk geval prima. Je hoeft natuurlijk alleen de gewijzigde bestanden in het geheugen op te slaan.
Ik zou het vreemd vinden om met je wereldwijde demo en alle aandacht eromheen (grootste gaming console nieuws in jaren !) je een versie laat zien die nog niet lekker loopt. (Heel veel reviewers hadden het er over).
Die logica klopt gewoon niet.
Dat is anders best gebruikelijk. De reviewversies die van veel games uitkomen zijn vrijwel altijd incomplete builds waar dus nog wel eens performance issues in zitten. Natuurlijk wil je dit soort dingen voorkomen voor grote press releases maar soms is het niet anders.
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:14:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat hangt ervanaf op welk punt ze die upscaling regelen. In jouw voorbeeld moeten ze de engine aanpassen en dat strookt niet helemaal met het idee van emulatie. Het alternatief is dat ze de uiteindelijke videostream upscalen en in dat geval is het beter wanneer de TV het doet omdat die daarin gespecialiseerd is. Wat jij voorstelt zie je vaak als een game opnieuw uitgebracht wordt in een "remastered"-versie, wat ik omschrijf is wat je krijgt als een oude game as-is opnieuw aangeboden wordt.

[ Voor 34% gewijzigd door NMe op 16-01-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:15:
[...]

Dat gaat op de 3DS in elk geval prima. Je hoeft natuurlijk alleen de gewijzigde bestanden in het geheugen op te slaan.
klopt, maar een GFX engine van Zelda op een WiiU/Switch is toch even wat anders dan die in de 3DS.
Ik vraag me af hoe ver je komt met je aanpassingen van de engine.
Het snelle RAM geheugen is naar mijn weten niet zo bizar groot.

Maar goed we gaan het zien. Ik HOOP dat ik ONGELIJK heb en dan heb ik later ook wat leuks om naar uit te kijken !

[ Voor 11% gewijzigd door Bomberman71 op 16-01-2017 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Ziet er echt tof uit ja. Ik ga de Switch voornamelijk als handheld gebruiken. Kan echt niet wachten!

Ik heb hem overigens gereserveerd bij Nedgame, die krijgen meestal alles wel op tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Disfigured schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Ziet er echt tof uit ja. Ik ga de Switch voornamelijk als handheld gebruiken. Kan echt niet wachten!

Ik heb hem overigens gereserveerd bij Nedgame, die krijgen meestal alles wel op tijd..
Ook ZEER goed ervaringen mee. Koop tegenwoordig alles bij NEDgame. _/-\o_
Vooral het reseveren en ophalen in de winkel (en dus dan pas betalen) gaat erg goed bij die gasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
[...]

Zelda hyrule edition
Lol, ik heb nog de GameCube Windwaker edition. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:19:
[...]

klopt, maar een GFX engine van Zelda op een WiiU/Switch is toch even wat anders dan die in de 3DS.
Niet echt, vrijwel alle principes zijn gelijk en het verschil zit hem hooguit in de nieuwe features die betere hardware biedt.
Ik vraag me af hoe ver je komt met je aanpassingen van de engine.
Het snelle RAM geheugen is naar mijn weten niet zo bizar groot.
RAM is niet snel de bottleneck tenzij de console er zó weinig van heeft dat 'ie moet gaan swappen, lijkt me sterk dat dat meteen al bij de eerste generatie aan games een issue is. Ik heb Nintendo hoger zitten dan dat. :P Framedrops die bovendien alleen optreden in de HD-modus zijn vrijwel zeker gewoon beperkingen in het aanspreken van de GPU, en dat lijkt me nogal wiedes als een Wii U-build gebruikt wordt omdat de Switch-build blijkbaar nog niet presentabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd of de WiiU versie nog een verassing krijgt ...
In weze is dat de enige console die 'voor de verandering' een voordeel kan hebben met de controller.
Je zou namelijk tijdens het spelen op de TV ook gewoon de touchscreen gebruiken voor extra mogelijkheden (bijvoorbeeld):

- verrekijker view
- map
- inventory
- text conversation

etc etc ...
Dit zou een mooie gelegenheid zijn na al die jaren om dat ding echt maximaal uit te buiten !
Het zal wel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mezelf af hoe jullie over de volgende stelling denken:

De Switch kan niet op tegen de 3DS, om de Switch een succes te laten zijn moet de game ontwikkeling voor de 3DS zo snel mogelijk weerlegt worden naar de Switch.

Dit denk ik er zelf over:
Zoals het er nu naar uitziet zijn er nog geen typische Nintendo handheld IP's aangekondigt voor de Switch, is de ontwikkeling van WiiU games gestopt en komt er nog wel genoeg uit voor de 3DS.

Door de 3DS te blijven ondersteunen met traditionele Pokemon, Fire Emblem en Advance Wars titels haal je bij mij persoonlijk juist gene weg waarom ik zo gehyped was voor de Switch.

Als de 3DS in 2018 nog steeds wordt ondersteund of er een opvolger voor komt dan denk ik heel sterk dat dit het succes van de Switch in de weg zal staan terwijl bv een traditionele Pokemon game die via de Switch op een grote TV gespeeld kan worden wel eens zou kunnen betekenen dat de Switch een van de meest succesvolle consoles allertijden zou kunnen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Zillasaur schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Ik heb niet veel vertrouwen in mijn MM pre-order, om die reden heb ik gekozen voor een betaling bij afhaal. Ik verwacht dat mijn pre-order opeens uit het systeem verdwijnt, zoals eerder is gezegd. Voornamelijk omdat ik op mijn digitale kassabon nog steeds €309,- zou moeten betalen.
Zag net inderdaad het verschil, hoop dat het bij mij ook goed gaat... Ook niet voor niets dat ik het zo geregeld heb, betalen bij afhalen... we wachten af:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:26:
Ik vraag mezelf af hoe jullie over de volgende stelling denken:

De Switch kan niet op tegen de 3DS, om de Switch een succes te laten zijn moet de game ontwikkeling voor de 3DS zo snel mogelijk weerlegt worden naar de Switch.

Dit denk ik er zelf over:
Zoals het er nu naar uitziet zijn er nog geen typische Nintendo handheld IP's aangekondigt voor de Switch, is de ontwikkeling van WiiU games gestopt en komt er nog wel genoeg uit voor de 3DS.

Door de 3DS te blijven ondersteunen met traditionele Pokemon, Fire Emblem en Advance Wars titels haal je bij mij persoonlijk juist gene weg waarom ik zo gehyped was voor de Switch.

Als de 3DS in 2018 nog steeds wordt ondersteund of er een opvolger voor komt dan denk ik heel sterk dat dit het succes van de Switch in de weg zal staan terwijl bv een traditionele Pokemon game die via de Switch op een grote TV gespeeld kan worden wel eens zou kunnen betekenen dat de Switch een van de meest succesvolle consoles allertijden zou kunnen gaan worden.
Ik denk dat ze Switch prio gaan geven en langzaam de 3DS games richting de Switch gaan dirigeren.
Waarom ? De Switch moet verkopen en de 3Ds'en zijn al verkocht.
Als 3Ds eigenaren de verschuiving zien dan zijn ze straks ook toe aan een opvolger en dat is de Switch in weze ook. Ze zullen ook de voordelen van het TV gebeuren zien.

Plus, men hoeft zich maar te focussen op 1 systeem ... Dan ben je ook minder afhankelijk van 3rd party.
Als ze dat niet doen dan schiet het niet op met games op de Switch en dan weten we wat er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Wii U (E3 2016) vs. Switch...

Verschillen tussen Wii U en Switch versies van LOZ BotW lijken op het eerste oog veel groter dan ik vooraf had gedacht.

@Bomberman71: Als je gelijk gaat krijgen dan wordt dat het moment dat ik perse de Switch moet hebben.

En kijkende naar je username: De beelden die ik zag van de nieuwe Bomberman game voor de Switch geven me het idee dat de funfactor van de 16-bit Bomberman games geheel terug lijkt te zijn.

Je hoort er niemand over maar mij lijkt het een van de leukere vroege releases voor de Switch.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24
Señor Sjon schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:22:
[...]

Lol, ik heb nog de GameCube Windwaker edition. ;)
Das die zilveren toch? Die ben ik vergeten die heb ik ook :P Heb nu alleen de zwart/gouden opgenoemd :D

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:31:
YouTube: The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Wii U (E3 2016) vs. Switch...

Verschillen tussen Wii U en Switch versies van LOZ BotW lijken op het eerste oog veel groter dan ik vooraf had gedacht.
Ik vind van niet .. Lijkt meer op wat filter werk, wat contrast en brightness.
Vergeet niet dat die beelden van de WiiU al een jaar oud zijn ofzo ... Dus vrij oud vergelijkings materiaal.

Vind het opvallen dat de Switch versie 13.4GB is en de WiiU versie 13.0GB, dat scheelt niet heel veel en zegt mij dat de verschillen wellicht marginaal zijn.

Maar ook hier, we gaan het zien binnen nu en 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:31:

@Bomberman71: Als je gelijk gaat krijgen dan wordt dat het moment dat ik perse de Switch moet hebben.

En kijkende naar je username: De beelden die ik zag van de nieuwe Bomberman game voor de Switch geven me het idee dat de funfactor van de 16-bit Bomberman games geheel terug lijkt te zijn.

Je hoort er niemand over maar mij lijkt het een van de leukere vroege releases voor de Switch.
Die Bomberman R is echt iets waar ik op zit te wachten !
Jammer dat ze dat niet op de WiiU hebben gedaan, had makkelijk gekund lijkt mij.
Maar goed, laat maar komen hoor ... Uiteindelijk stap zelfs ik ook op de Switch trein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:15:
[...]
Dat hangt ervanaf op welk punt ze die upscaling regelen. In jouw voorbeeld moeten ze de engine aanpassen en dat strookt niet helemaal met het idee van emulatie. Het alternatief is dat ze de uiteindelijke videostream upscalen en in dat geval is het beter wanneer de TV het doet omdat die daarin gespecialiseerd is. Wat jij voorstelt zie je vaak als een game opnieuw uitgebracht wordt in een "remastered"-versie, wat ik omschrijf is wat je krijgt als een oude game as-is opnieuw aangeboden wordt.
AFAIK emuleert Nintendo ook gewoon hun eigen games. Wat er in bvb. Dolphin wordt aangepast is de interne render-resolutie, waardoor het er veel mooier uitkomt. Hetzelfde deden ze op de Wii voor N64 games.

De Virtual Console games die ze verkochten in de shop waren gewoon emulators die door Nintendo geoptimaliseerd zijn met de rom van de game erin. (alle games recompilen en aanpassen voor de Wii (U) is ook niet haalbaar en dan nog 100+ games in de eShop knallen) Heb er voor de grap toen nog een keer SSB64 in de emulator-container van Mario64 gedrukt. Dit is letterlijk de rom van SSB downloaden en die van Mario vervangen en vervolgens repackagen in een file die de Wii begrijpt als eShop titel. De engine wordt in Dolphin ook niet aangepast, het forceert alleen een rendering resolutie die de originele console niet aan zou kunnen.

Zie hier een voorbeeld van de interne resolutie ophogen in de renderer (zonder nieuwe game engine).

Op de Wii U zie je bvb. hetzelfde met de Megaman 2 VC-titel. De originele limitaties van de NES-versie zitten er nog in (frame drops wanneer te veel actors in beeld zijn en shimmering)

In een remaster zitten vaak bug fixes, betere textures etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hi Astra prima dank je :) Tweakers was vorig jaar overgegaan naar https en daar kon de WiiU niet mee omgaan dus nu op de K1 nog maar eens vanaf het begin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Laatst online: 18-09 09:42
[...]

Zelda hyrule edition

De Cube vergeten, Windwaker edition :) 8)7
Haha held, zo'n fanatiekeling ben ik dan weer net niet :P
Desalniettemin wel erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

JehannesWeggen schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Hi Astra prima dank je :) Tweakers was vorig jaar overgegaan naar https en daar kon de WiiU niet mee omgaan dus nu op de K1 nog maar eens vanaf het begin ;)
Haha, ja dan valt t nog wel mee hoop ik, bedoelde ook meer al die thumbs up _O-

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AstralizeR schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:55:
[...]

Haha, ja dan valt t nog wel mee hoop ik, bedoelde ook meer al die thumbs up _O-
Inderdaad maar Zeror was begonnen met de informatie van deze Topic te vernieuwen en ik had gezegd tegen hem en ons bedankt voor alles maar dat is ook makkelijk praten..

Dus dacht ik alles weer maar opnieuw lezen en maar goed ook! heb een paar links en informatie over het hoofd gezien dus vandaag dat maar corrigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:34:
Ik denk zelf dat de NX uit twee delen gaat bestaan.

1. Een handheld met verwijderbare controllers, dit klinkt heel erg alsof Nintendo zoiets zal doen. Je hebt namelijk direct een multiplayer apparaat zonder dat je onnodig veel geld aan controllers moet uitgeven.

Deze handheld zou idd de specs krijgen van een Tegra X1 en hier komen de nieuwe handheld games op.

2. Een "console" die je direct op je TV aansluit deze gebruikt dan een Tegra X2 en kan verbinden met de handheld en losse Wii U Pro achtige controllers. Deze speelt spellen voor de handheld en spellen die exclusief op deze console werken. (Deze console gaat dan ook een andere naam krijgen als de handheld)

De console kan dan verder ala PS4 naar de handheld streamen
Kijk Sander eens gaan! jij zat er niet ver naast :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jehannes bedankt voor de 50 meldingen _O-

Hoop ook dat de VC games native een hogere resolutie krijgen zoals op de dolphon emulator. Al is het 720p, dat is al een inmens verschil tegen over 240p en ook 540p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop zelf dat eShop titels van de Wii U ook speelbaar zijn op de Switch. Heb nog een aantal retro-titels staan die ik in de sale heb gekocht (GS 1/2) die goed speelbaar zouden zijn in het vliegtuig of tijdens een anderzijds lange reis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ben toch wel erg benieuwd naar de Switch. Het apparaat ziet er goed uit en de controls als handheld worden ook overal goed ontvangen. De 3d rumble is ook behoorlijk indrukwekkend als ik de reviews mag geloven. Ik ga iig nog even wachten tot dat er meer bekend is over een mogelijke pokemon stars release. Dat zou voor mij echt een reden zijn om een switch te kopen :).
Pagina: 1 ... 48 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic