Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Stefan22 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:06:
Ook deze game nog gevonden op Bol.com, wist er al een tijdje van af dat hij naar PS4, XB1, Wii U, Windows en Linux zou komen, maar nu komt hij in plaats van Wii U naar de Switch, release date 31-12-2017.

https://www.bol.com/nl/p/..._all&originalSection=main

Gebaseerd op idee van Banjo-Kazooie, die ook in oudere Nintendo en Xbox spellen zaten. Welke consoles precies weet ik niet.
Ziet er idd wel leuk uit :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Stefan22 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:06:
Ook deze game nog gevonden op Bol.com, wist er al een tijdje van af dat hij naar PS4, XB1, Wii U, Windows en Linux zou komen, maar nu komt hij in plaats van Wii U naar de Switch, release date 31-12-2017.

https://www.bol.com/nl/p/..._all&originalSection=main

Gebaseerd op idee van Banjo-Kazooie, die ook in oudere Nintendo en Xbox spellen zaten. Welke consoles precies weet ik niet.
Komt voor de andere platformen al in april trouwens (en 31Dec is een zondag), dus misschien is dit nog wel een soort van "Launch" titel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
matthijst schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:06:
[...]

Klopt, release was op vrijdag, heb 'm toen maandag opgepikt bij Mediamarkt.

[...]

Dat bedoelde ik ook :)
Aangezien daar geld op te verdienen was (feestdagen + limited) verwacht men het schijnbaar voor de Switch ook. Wel grappig: topic staat vol met klagers dat hij te duur is, terwijl dit toch de doelgroep zou moeten zijn.
Ik vind hem ook te duur hoor, voor wat ik krijg. En een PS4 en PS4 Pro heb ik blind gepre-ordered bij release. En zeker de additionele accessoires zijn erg hoog geprijsd, Nintendo kennende zijn die prijzen ook behoorlijk vast tot het einde van de levenscyclus.
Zo'n game zoek ik nog, en lijkt ook naar de PS4 te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 15-01-2017 23:14 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Klopt, toch wel mooi dat ze gelijk aangekondigd hebben hem voor de Switch uit te brengen.
Donstil schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:12:
[...]

Komt voor de andere platformen al in april trouwens (en 31Dec is een zondag), dus misschien is dit nog wel een soort van "Launch" titel.
Hmm, dat weet ik niet, aangezien het 12 december pas is aangekondigd dat de game alleen nog voor de Switch komt, in plaats van de Wii U. http://www.playtonicgames...le-rolls-towards-release/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opzich is een magere launch line up geen hele grote ramp. Als er voor de feestdagen een bundel met mario of pokemon kan er in 1x boost komen. En kan je er meteen zelda of mario kart erbij halen. Alleen jammer dat Nintendo games zo langzaam in prijs dalen en weinig goeie aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermetroid
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 14:11
Dit soort platformers mogen wel meer komen wat mij betreft. Wat een nostalgie. Weet iemand of er ook een multiplayer in zit voor de Switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Klopt, maar zijn daardoor ook weer redelijk te verkopen na uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
WOW! dit is gewoon Banjo Kazooie, maar dan zonder Banjo en Kazooie! ziet er zeker leuk uit! en past goed bij nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Wolfjerolfje schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:43:
[...]

WOW! dit is gewoon Banjo Kazooie, maar dan zonder Banjo en Kazooie! ziet er zeker leuk uit! en past goed bij nintendo.
Zo dacht ik dus ook, echt een game die thuis hoort op een console van Nintendo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
Absoluut, het is echt zonde dat ze de Banjo kazooie licentie niet meer hebben... kijk wat microsoft er mee gedaan heeft... -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:18:
Opzich is een magere launch line up geen hele grote ramp. Als er voor de feestdagen een bundel met mario of pokemon kan er in 1x boost komen. En kan je er meteen zelda of mario kart erbij halen. Alleen jammer dat Nintendo games zo langzaam in prijs dalen en weinig goeie aanbiedingen.
Voor Nintendo is het een zeer grote ramp. Het overtuigen van third parties is compleet afhankelijk van wie het systeem kopen en hoeveel het systeem verkocht wordt. Dit zag je zelfs bij de presentatie zelf: Sega en EA waren on stage, maar lijken beide maar één game in ontwikkeling te hebben en lijken afwachtend te zijn.
Dit 'de kat uit de boom kijken' gaat ook opgemerkt worden door gamers en dat zal voor een vicieuze cirkel zorgen betreft doelgroep en 3rd party devs.

Als Nintendo de gamer niet snel genoeg kan overtuigen, zal dat in de eerste periode slechte sales tot gevolg hebben en zullen er mensen zijn die het systeem af gaan schrijven. Ook als er later wel vette titels komen zit je dan met een imagoprobleem.

Een dikke launch lineup (Zelda als multiplatformer + 1 AAA-Nintendo IP binnen 3 maanden, non-remake, liefst core zoals Metroid of F-Zero) gecombineerd met een aantrekkelijk prijskaartje (250-300 euro inclusief 1-2 Switch) had echt het verschil gemaakt. Zeker als er keuze is uit andere slimme packs (extra set Joycons voor 80 euro kan best, maar doe 't dan inclusief de game ARMS).

Nu is het systeem te duur en zijn er geen games, en gaan 3rd party devs afhaken. Dat zie je nu al. Nintendo kondigt een launch lineup voor 2017 aan van 35 games. De PS4 had binnen een maand al meer dan 35 games.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermetroid
Bij de PlayStation 4 waren er 26 titels bij launch. Inderdaad een stuk meer. Moet wel gezegd worden dat daar ook games als Angry Birds bij zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Paar dagen geleden ook ene pre-order gedaan bij de mediamarkt, verwacht eerlijk gezegd niet dat ik hem direct heb bij release maar we zullen het mee maken :)

Niet van plan hem te gaan verkopen voor meer geld of iets, puur voor mezelf :)
Weet niet hoeveel games er precies uitkomen (geloof 3 retail) maar misschien ook nog wat e-shop games maar mij voorkeur gaat vooral naar Zelda bij release en later Mario.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
petermetroid schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:10:
Bij de PlayStation 4 waren er 26 titels bij launch. Inderdaad een stuk meer. Moet wel gezegd worden dat daar ook games als Angry Birds bij zaten.
Ik zei bewust de eerste maand :) en dan hebben we het over kwantiteit.

Hebben we het over kwaliteit: PS4 had Knack, Driveclub en Killzone. Een platformer, een racer, en een shooter, oftewel drie zeer gevarieerde games met een hoog ontwikkelbudget gericht op verschillende doelgroepen.
De Switch doet eigenlijk meer dan een half jaar over een vergelijkbare verdeling van genres. Waarbij dan moet worden gezegd dat de racer en de shooter een voor veel mensen erg hoog partygehalte hebben (Metroid en F-Zero waren imho een betere keuze geweest). En de racer is een remake en de shooter is volgens vele media ook een halve remake.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Kadardar schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:37:
Paar dagen geleden ook ene pre-order gedaan bij de mediamarkt, verwacht eerlijk gezegd niet dat ik hem direct heb bij release maar we zullen het mee maken :)

Niet van plan hem te gaan verkopen voor meer geld of iets, puur voor mezelf :)
Weet niet hoeveel games er precies uitkomen (geloof 3 retail) maar misschien ook nog wat e-shop games maar mij voorkeur gaat vooral naar Zelda bij release en later Mario.
Is het mogelijk in de winkel te betalen bij de pre-order bij Mediamarkt? En kun je de pre-order nog annuleren mocht dat nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Stefan22 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:38:
[...]

Is het mogelijk in de winkel te betalen bij de pre-order bij Mediamarkt? En kun je de pre-order nog annuleren mocht dat nodig zijn?
Ik heb hem besteld via mediamarkt.nl en aangegeven dat ik wil ophalen bij een vestiging, niets aanbetaald dus gewoon in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Kadardar schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:39:
[...]

Ik heb hem besteld via mediamarkt.nl en aangegeven dat ik wil ophalen bij een vestiging, niets aanbetaald dus gewoon in de winkel
Ah oke, bedankt. Dan neem ik aan dat annuleren ook nog wel mogelijk is mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Stefan22 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:41:
[...]

Ah oke, bedankt. Dan neem ik aan dat annuleren ook nog wel mogelijk is mocht het nodig zijn.
Geen idee, kan je beter even over mailen of bellen.
Zover ik weet kan je bij de mediamarkt heel slecht retourneren maar neem aan als je belt dat je hem niet komt halen gaat die gewoon naar de volgende (geen ongewild product dat moeilijk te verkopen is, marja... mediamarkt :+).
Maarja het was niet mij doel te annuleren, heb 1 pre-order en ik zie wel wanneer ik hem krijg heb er geen haast bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Had ook al een arcade balletje opgegooid waar niemand geintersseerd in was, maar toch...

Games als pacman, galaga en galaxion ed, wordt dat ook nog officieel aangekondigd, of kan je die meteen downloaden en spelen?

Ik ga hem zeker kopen, de switch, zoek alleen naar games om hem zo snel mogelijk te willen.... een paar old school arcade games zouden mij door de aanvangstdroogte kunnen trekken. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wij Nederlanders zijn iets minder van spontane aankoop of is er hier ook een te kort aan Switch ? https://www.vg247.com/201...n-both-sides-of-the-pond/ het kan zijn dan er geen 2 miljoen exemplaren waren en een deel pre orders zijn dubbel geplaatst en worden dus niet opgehaald.

Toch lijkt mij dat er wel aardig interesse in Switch is ondanks de beperkte Lineup software en beperkte keuze in bundels zoals software en of controllers.. ben zeer benieuwd naar hoevel exemplaren er werkelijk zijn en hoevel daadwerkelijk verkocht zijn en opgehaald worden.

Fijne nacht of ochtend Rayn ik ga onder dewol :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tri Force op 16-01-2017 05:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:18:
Opzich is een magere launch line up geen hele grote ramp.
Het meest belangrijk is dat deze launch (de day 1 titels) genoeg is voor 2M verkopen en dat de verkopen in de maanden er na op een aantal honderd duizend per maand blijven steken. :)
BlackMage schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:21:
Als je gewoon nadat je eerste binnen is de rest annuleert dan gaan die naar de eerstvolgende in de rij.
Ik heb m'n speciale editie van Fire Emblem Fates tegen kostprijs via-via aan een FE fan doorverkocht. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
weet er iemand of je op de switch ook bvb netflix zal kunnen zien of kodi kan installeren?

Indien ja lijkt dit me een prima apparaat voor als je vaak onderweg bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoepap schreef op maandag 16 januari 2017 @ 06:26:
weet er iemand of je op de switch ook bvb netflix zal kunnen zien of kodi kan installeren?

De Wii U heeft een Netflix app, dus het hangt een beetje van Netflix af of ze er één voor de Switch gaan maken.

Wat betreft Kodi... ik verwacht het niet. Maar zij zouden natuurlijk ook een app kunnen maken. Gezien feitelijk iedereen een dev kit kan krijgen (kopen)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RayNbow schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:31:
[...]

Misschien omdat men zulke meningen een beetje zat is? ;) Zo werd er bijv. onder elk Surface nieuwsartikel ook telkens herhaald dat zo'n ding een matige tablet was en een matige laptop was. De value proposition van de Switch is duidelijk. Het is een apparaat voor mensen die een enkel apparaat willen die zowel de rol van console als handheld kan vervullen.
Volgens mij is dat ook de basis van een forum, dat mensen hun ervaringen, vragen, meningen en ideeen kunnen uitten.
Bij de Surface waren er ook punten die niet geweldig waren en die horen dan JUIST in zo'n forum thuis.
Mensen die van de hoed en de rand weten en een artikel toch wel kopen hebben eigenlijk nog weinig op een forum te zoeken, de mening van anderen maakt immers toch niet uit.
Het is vrijwel altijd zo dat je meer klachten leest dan goeds, immers mensen die tevreden zijn zie je niet snel 'in de pen klimmen' in tegenstelling tot happy campers die je vaak pas ziet als er een issue is en ze een oplossing zoeken voor hun probleem.

Schijnbaar is het leuker om 10.000 posts te lezen over een pre-order, voorraad bij bol.com, en verkopers ethiek dan inhoudelijke informatie omtrent het artikel in kwestie.
Nog geen week geleden zag je allemaal discussie mbt GPU power, 60 fps, pascal zus en zo, en nu ben je maar lastig en moet je eigenlijk van het forum verdwijnen als je de waarheid verteld (tegenvallende prestaties tot wat men nu heeft kunnen waarnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:02:
[...]

Maar volgens mij was de tweede batch er behoorlijk snel toen, als ik het me goed herinner. En die stonden gewoon toen overal in de schappen.
Klopt, en zo zal het nu ook zijn.
Het is nog NOOIT voorgekomen dat men met de release van een Nintendo console na de eerste batch nog maanden moest wachten op exemplaar.
Hooguit 2 a 3 weken en ze liggen overal en je kunt er dan 10 tegelijk kopen want de nieuwigheid is er dan weer vanaf.

Maar goed, er zijn mensen die geen dag willen wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 06:53:
[...]

Volgens mij is dat ook de basis van een forum, dat mensen hun ervaringen, vragen, meningen en ideeen kunnen uitten.
Prima, maar vorm en onderbouwing is belangrijk. Een topic binnenstormen en "wat een matige X" neerplempen komt toch anders over dan iemand die de tijd neemt om z'n mening genuanceerd op te schrijven. Een willekeurig voorbeeld:
--_-- schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:23:
Drie uur is wel weinig als je hem mee neemt voor een lange reis, maar idd een powerbank zou wel een oplossing kunnen zijn. Voor normaal gebruik zie ik drie uur ook niet echt als een probleem, hoewel meer beter zou zijn uiteraard.
Bovenstaande voorbeeld laat zien hoe je je mening kunt verkondigen dat een 3 uur accuduur best wel kort is dat (a) niet lomp overkomt en (b) constructief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoepap schreef op maandag 16 januari 2017 @ 06:26:

Ik zou er niet direct op rekenen, zeker Kodi niet.
Daarbij, al die zaken kunnen op een smartphone die echt iedereen al heeft (en altijd bij zich heeft) en ook op tablets die ook vrijwel iedereen heeft liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
blmp schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:14:
Hmm interesting. Schijnbaar zit er 'Touchsense' in het Nintendo Switch display, wat blijkbaar een soort haptic feedback in het touchscreen is (3D Touch-achtig of zo).

http://www.digitaltrends....ouchsense-tech-to-switch/
Om hier nog eens terug te komen, in de discussiedraad op NeoGAF vraagt zich men af of dit artikel misschien het oorspronkelijke persbericht verkeerd geinterpreteerd heeft. De technologie van Immersion wordt weliswaar geschaard onder touch, maar kan dus ook verwijzen naar touch als in force feedback. Als dit het geval is, dan houdt dit nieuws alleen in dat er voor alle ontwikkelaars een SDK beschikbaar is om de HD Rumble in de JoyCon controllers te besturen. We moeten dus rekening houden dat het touchscreen mogelijk een off-the-shelf touchscreen is.

In ander nieuws, Super Mario Odyssey confirmed for E3.

In nog meer ander nieuws, de Switch heeft een vliegtuigmodus.

[ Voor 13% gewijzigd door RayNbow op 16-01-2017 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:46
Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 06:57:
[...]

Klopt, en zo zal het nu ook zijn.
Het is nog NOOIT voorgekomen dat men met de release van een Nintendo console na de eerste batch nog maanden moest wachten op exemplaar.
Hooguit 2 a 3 weken en ze liggen overal en je kunt er dan 10 tegelijk kopen want de nieuwigheid is er dan weer vanaf.

Maar goed, er zijn mensen die geen dag willen wachten.
Volgens mij was er bij de release van de Wii anders behoorlijke schaarste door de overweldigende interesse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 12:51
http://m.bartsmit.com/m20...rchTerm=Nintendo%20switch

Bart Smit heeft de website geüpdate, en hier wordt een pikmin game aangekondigd vrij snel na launch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
virofi schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:57:
[...]

Volgens mij was er bij de release van de Wii anders behoorlijke schaarste door de overweldigende interesse.
Wii toen zonder reservering in Duitsland kunnen kopen.
Tijdens de schaarste.

Wii was ook wel een hype natuurlijk, met die Sportsgame :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Emmavdv schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:05:

Bart Smit heeft de website geüpdate, en hier wordt een pikmin game aangekondigd vrij snel na launch!
Nice, ben alleen benieuwd wanneer Bart Smit stopt en doorgaat als Intertoys.

Edit: Minecraft komt er ook aan!! http://www.intertoys.nl/g...nintendo-switch-minecraft
Damn, check even intertoys, een berg nieuwe games....

http://www.intertoys.nl/S...earchTerm=nintendo+switch

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Ik ben trouwens benieuwd naar de tablet-actrice functionaliteit. Zeker omdat het ook een mobiel apparaat is dat in het vaarwater van tablets (en telefoons) zit is het ook van belang de "tablet" zaken op orde te hebben zodat er meer mee gedaan kan worden dan alleen gamen.

- Fatsoenlijke browser
- Mail client
- YouTube
- Netflix
- Goedkope (lees: onder de €5) games, die je nu ook op iOS en Android hebt)

Het zou mooi zijn wanneer de switch ervoor kan zorgen dat je je tablet niet meeneemt omdat de switch de meeste functionaliteit over kan nemen. Als dadelijk blijkt dat je buiten gamen nauwelijks iets met de switch kan doen, mag je weer een extra apparaat meenemen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Emmavdv schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:05:

Of het klopt is ten tweede, Splatoon 2 staat ook voor maart, terwijl die volgens mij toch echt pas in de zomer komt.. Nintendo Switch The Elders Scrolls V Skyrim staat ook op 17 maart..

[ Voor 7% gewijzigd door Gynnad op 16-01-2017 08:16 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

http://gametransfers.com/...tch-listed-by-a-retailer/

Intertoys is dus de bron voor nieuwsartikelen.

Assassin's Creed komt ook bij de collectie :)
http://www.intertoys.nl/S...earchTerm=nintendo+switch

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:50
MazeWing schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:14:
Ik ben trouwens benieuwd naar de tablet-actrice functionaliteit. Zeker omdat het ook een mobiel apparaat is dat in het vaarwater van tablets (en telefoons) zit is het ook van belang de "tablet" zaken op orde te hebben zodat er meer mee gedaan kan worden dan alleen gamen.

- Fatsoenlijke browser
- Mail client
- YouTube
- Netflix

Het zou mooi zijn wanneer de switch ervoor kan zorgen dat je je tablet niet meeneemt omdat de switch de meeste functionaliteit over kan nemen. Als dadelijk blijkt dat je buiten gamen nauwelijks iets met de switch kan doen, mag je weer een extra apparaat meenemen.
Switch mee naar je werk als extra monitor voor de browser. I like it :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Zijn er eigenlijk ook ergens beelden van het OS want dat was op de Wii en WiiU echt een drama...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aimless
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:24
Nja ik denk dat die pikmin er op wijst. Er komen heus wel meer games aan.

Persoonlijk denk ik dat de switch zeker wel de betere console kan worden. De wii u was voor mij heel aangenaam omdat ik er rustig op kon gamen zonder de tv in te palmen. Dit gaat de switch nog beter doen. Neem daarbij dat de 3ds uitgegroeid is tot een van mijn meest gebruikte consoles ooit. Dat kan nog wel eens wat worden. Ze hebben het beste van de wii u genomen(tablet mogelijkheid) en het verkoopselement van de wii (wii mote). En dit samengevoegd.

Heikele punten blijven: nintendo heeft toch wel een ouderwetse bedrijfscultuur hopelijk stellen ze zich toch iets meer open (maar goed Sony is net het zelfde op de vlak).
Hun first party games moeten meer naar de voorgrond komen en waren op de wii u iets te niche (alhoewel ze wel probeerde te vernieuwen, mario maker en splatoon bv.) De third party ondersteuning moet echt wel beter. Als de first party games uitblijven en ge ziet ook nog eens top third party aan u voorbij gaan dat is niet grappig. Maar ik vrees dat het grafische gebeuren daar weer een stokje voor kan steken. Wat wel een oplossing kan worden en dat zou ook verklaren waarom ze voor nvidea hebben gekozen is dat nintendo volop de streaming kaart gaat trekken. Als ze slim zijn hebben ze daar aan gedacht want in alle eerlijkheid dat is de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpkin_
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-04-2024
Heeft iemand ervaring met mediamarkt en pre-orders? Ik heb bij mediamerkt de switch pre-ordered, maar je kan ze nog steeds pre-orderen op hun site terwijl bol.com bijvoorbeeld al binnen een dag uitverkocht was. Ik ben bang dat mediamarkt gaat zeggen dat ze niet kunnen leveren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:13:
[...]

Wii toen zonder reservering in Duitsland kunnen kopen.
Tijdens de schaarste.

Wii was ook wel een hype natuurlijk, met die Sportsgame :D
2 weken later in NL gekocht bij de Intertoys en niks aan het handje ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:14:

- Fatsoenlijke browser
- Mail client
- YouTube
- Netflix

Voor de eerste twee functies (browser, mail) hoef je niet per se een tablet mee te nemen. Een smartphone voldoet in de meeste gevallen.

Voor YT en Netflix schiet een smartphone wat tekort (het hebben van een groter scherm weegt hier zwaarder). In theorie zou Netflix een applicatie kunnen ontwikkelen en die in de eShop kunnen plaatsen. De vraag is of Netflix hiervoor bereid is. Van Google hoef je denk ik niets te verwachten. Hun YouTube apps voor de 3DS en Wii U waren nou niet echt fantastisch. Als je op de Wii U een YouTube filmpje wilde kijken, kon je beter de browser starten.

Over goedkope games, het ligt geheel aan de ontwikkelaar hoe ze hun spellen prijzen. De huidige eShop heeft in ieder geval games onder de 5 EUR.

Maar goed, een browser zou wel fijn zijn als dat in het OS zit verwerkt. Helaas zijn er nog geen indicaties dat dit er zal zijn. Er wordt gespeculeerd dat Nintendo misschien geen browser wil vanwege security-redenen (op de 3DS en Wii U is de browser een attackvector geweest). Het enige lichtpuntje dan is dat een 3rd party een browser app zou kunnen ontwikkelen en die dan beschikbaar kan maken via de eShop. Het nadeel van deze aanpak echter is dat de browser een applicatie is net als een spel. Grote kans dus dat als je de browser wilt gebruiken dat je dan je huidige game moet afsluiten. Op de 3DS en Wii U kan de browser gebruikt worden terwijl de game geladen blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
pumpkin_ schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:35:
Heeft iemand ervaring met mediamarkt en pre-orders? Ik heb bij mediamerkt de switch pre-ordered, maar je kan ze nog steeds pre-orderen op hun site terwijl bol.com bijvoorbeeld al binnen een dag uitverkocht was. Ik ben bang dat mediamarkt gaat zeggen dat ze niet kunnen leveren oid.
Mediamarkt annuleerd simpelweg je bestelling. Dit doen ze zonder je te berichten. Had ik ook met de NES mini. En dat is ook als er volgens de website voorraad is en je besteld. Ik kreeg toen ook eerst een mailtje dat de bestelling is gelukt. En later op de dag dat ik de bestelling had geannuleerd. Boos mailtje naar mediamarkt of bellen heeft totaal geen zin. 0% klantenservice bij die toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:31:
Zijn er eigenlijk ook ergens beelden van het OS want dat was op de Wii en WiiU echt een drama...
Mee eens. Was waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpkin_
whiteclear schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:39:
[...]

Mediamarkt annuleerd simpelweg je bestelling. Dit doen ze zonder je te berichten. Had ik ook met de NES mini. En dat is ook als er volgens de website voorraad is en je besteld. Ik kreeg toen ook eerst een mailtje dat de bestelling is gelukt. En later op de dag dat ik de bestelling had geannuleerd. Boos mailtje naar mediamarkt of bellen heeft totaal geen zin. 0% klantenservice bij die toko.
Wauw, dat is wel echt een naaistreek. Ik heb ook geen vertrouwen in mediamarkt.

Heeft iemand ergens in een winkel een pre-order geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:38:
[...]

Voor de eerste twee functies (browser, mail) hoef je niet per se een tablet mee te nemen. Een smartphone voldoet in de meeste gevallen.

Voor YT en Netflix schiet een smartphone wat tekort (het hebben van een groter scherm weegt hier zwaarder). In theorie zou Netflix een applicatie kunnen ontwikkelen en die in de eShop kunnen plaatsen. De vraag is of Netflix hiervoor bereid is. Van Google hoef je denk ik niets te verwachten. Hun YouTube apps voor de 3DS en Wii U waren nou niet echt fantastisch. Als je op de Wii U een YouTube filmpje wilde kijken, kon je beter de browser openen.
Ik hoop juist dat ze weg blijven bij dat soort functies.
Allemaal zaken die prima op een smartphone werken.
On the go heb je toch vaak geen internet met de switch dus wat heb je er dan aan.
Moet je een hotspot maken via mobiel en dat is dus omslachtig.
Als je een simcard optie hadden was het was anders geweest.

Thuis kan natuurlijk wel maar nogmaals je hebt ook een smartphone en de tijd van 4inch schermpjes zijn nu toch echt voorbij.

Denk dat men zich beter kan focussen op een leker strak en efficiënt OS.
En tools waar je als multiplayer gamer wat aan hebt, bijvoorbeeld team rooms waarbij je teams kan samenstellen om samen wat te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pumpkin_ schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:42:
[...]

Wauw, dat is wel echt een naaistreek. Ik heb ook geen vertrouwen in mediamarkt.

Heeft iemand ergens in een winkel een pre-order geplaatst?
Bekijk de afgelopen 20 pagina's eens ... Er zijn hier tientallen die al her en der pre orders hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:14

Megalodon86

Enzyme X

MadDogMcCree schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:42:
Hoe zit het eigenlijk met locale multiplayer en meerdere Switch consoles. Kan dat? En werkt dit met een enkele gamecard, zoals bij diverse 3DS games?
Ik dacht maximaal 8 tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:14

Megalodon86

Enzyme X

Donstil schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:12:
[...]

Bol heeft gewoon 31-12 als placeholder. Deze komt in April uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik hoop wel dat de Switch Bluetooth Audio ondersteunt. Heeft iemand daar al wat van vernomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MadDogMcCree schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:42:
Hoe zit het eigenlijk met locale multiplayer en meerdere Switch consoles. Kan dat? En werkt dit met een enkele gamecard, zoals bij diverse 3DS games?
Je kan met max. 8 Switches lokaal multiplayer doen. (Dat is al een verdubbeling van de 4 3DSen), en ik verwacht geen download play gezien de games nu makkelijk 10+GB zullen zijn, je wil niet moeten wachten voordat iedereen dat binnengehaald heeft ;)
Phusebox schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:31:
Heb ik eerder al gepost...
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:43:
Hier is al een screenshot van het OS te zien:

Afbeeldingslocatie: https://images.nintendolife.com/news/2017/01/heres_your_first_look_at_the_nintendo_switch_user_interface/attachment/0/large.jpg

Zo te zien zijn Miis nog steeds van de partij.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:49
Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:50:
[...]

Moet je een hotspot maken via mobiel en dat is dus omslachtig.
Waarom is dit omslachtig, maak er een shortcut van op je telefoon en het kost je maar 5 seconden om het aan te zetten :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Kol Nedra schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:12:
[...]

Waarom is dit omslachtig, maak er een shortcut van op je telefoon en het kost je maar 5 seconden om het aan te zetten :)
Als je de telefoon toch al in je handen hebt, dan kan je net zo goed de telefoon gebruiken om wat op te zoeken of je mail te checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kol Nedra schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:12:
[...]

Ja ga me mobiel pakken om een hotspot op te zetten om mail of nieuws te lezen op mijn handheld, terwijl ik dat direct kan doen op mijn smartphone met 5.5 inch Qhd screen, apps, widgets en andere gemakken.

Ja dat is handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:21:
[...]

Ja ga me mobiel pakken om een hotspot op te zetten om mail of nieuws te lezen op mijn handheld, terwijl ik dat direct kan doen op mijn smartphone met 5.5 inch Qhd screen, apps, widgets en andere gemakken.

Ja dat is handig.
Wat dacht je van online gamen op de switch? of even je mario maker level uploaden.
ff heerlijk smash bros in de trein online gamen is ook wel leuk toch? :)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Bomberman71 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:21:
[...]

Ja dat is handig.
Niet iedereen heeft een smartphone met zo'n formaat scherm en af en toe is het gewoon fijner een groter scherm te hebben. Niet alleen om filmpjes te bekijken...

Het screenshot van het Switch OS geeft me weinig goede hoop. Het ziet er nog steeds uit zoals op de WiiU en dat is, buiten de traagheid, behoorlijk gebruikersonvriendelijk. Zeker wanneer je het vergelijkt met UI's van iOS en Android.

Hoop in ieder geval dat Nintendo de volgende zaken EINDELIJK eens op orde heeft en ook eindelijk eens gekeken heeft naar de concurrentie:
- online functionaliteit. Zeker nu er betaald voor moet worden geeft dit een bepaald verwachtingspatroon.
- het OS; snelheid en doordachtheid zijn zaken waar ze in het verleden niet sterk in zijn geweest.
- niet alles anders willen doen om maar anders te willen zijn. Dit is een probleem waar Nintendo vaak last van heeft. Anders zijn kan prima zijn mits het dan ook echt beter is. Sommige zaken zijn door anderen inmiddels zo goed uitgevoerd dat het weinig zin heeft om het toch maar weer anders te doen.

Verder heb ik gelezen dat de gratis games die je elke maand gaat krijgen, enkel die maand te spelen zijn. Dit is alweer een punt waar ze de plank misslaan en ze gewoon hetzelfde hadden moeten doen zoals Sony en Microsoft.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kol Nedra schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:22:
[...]

Wat dacht je van online gamen op de switch? of even je mario maker level uploaden.
ff heerlijk smash bros in de trein online gamen is ook wel leuk toch? :)
Dat is een ander verhaal !
Dat is zeker gaaf en de moeite waard.

Maar taken zoals browsen, email, youtube, social media, etc etc dat doet een beetje smartphone vandaag de dag beter dan welke console dan ook.

Ik zie nog wel een Switch+ komen die ook ruimte heeft voor een Simcard. Bij een beetje provider krijg je gratis een 2e en soms zelfs 3e simcard erbij voor data.
Het is ansich jammer dat het er nu niet in zit, dit had het on the move verhaal compleet gemaakt.
Nu zal je idd toch echt een eigen hotspot moeten maken om wat te kunnen doen met de Switch want het Wifi in het OV is bij lange na niet voldoende om bijv. online te gamen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bomberman71 op 16-01-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:32:
[...]

Niet iedereen heeft een smartphone met zo'n formaat scherm en af en toe is het gewoon fijner een groter scherm te hebben. Niet alleen om filmpjes te bekijken...

Het screenshot van het Switch OS geeft me weinig goede hoop. Het ziet er nog steeds uit zoals op de WiiU en dat is, buiten de traagheid, behoorlijk gebruikersonvriendelijk. Zeker wanneer je het vergelijkt met UI's van iOS en Android.

Hoop in ieder geval dat Nintendo de volgende zaken EINDELIJK eens op orde heeft en ook eindelijk eens gekeken heeft naar de concurrentie:
- online functionaliteit. Zeker nu er betaald voor moet worden geeft dit een bepaald verwachtingspatroon.
- het OS; snelheid en doordachtheid zijn zaken waar ze in het verleden niet sterk in zijn geweest.
- niet alles anders willen doen om maar anders te willen zijn. Dit is een probleem waar Nintendo vaak last van heeft. Anders zijn kan prima zijn mits het dan ook echt beter is. Sommige zaken zijn door anderen inmiddels zo goed uitgevoerd dat het weinig zin heeft om het toch maar weer anders te doen.

Verder heb ik gelezen dat de gratis games die je elke maand gaat krijgen, enkel die maand te spelen zijn. Dit is alweer een punt waar ze de plank misslaan en ze gewoon hetzelfde hadden moeten doen zoals Sony en Microsoft.
De gemiddelde smartphone vandaag de dag heeft een 5 inch scherm, best groot.
Daarbij zijn nieuwssites. email en youtube via apps geoptimaliseerd voor het scherm en kan je er alles goed op doen.

Maar goed, als je persee op een switch zou willen browsen dan zou dat moeten kunnen.
Kon op de 3DS volgens mij ook browsen.

Tja, het OS op de Switch weet ik nog niks van en niks van gezien maar ik hoop dat het ver weg blijft van wat we de afgelopen jaren hadden op de Wii(U) en de 3DS en dergelijke. Beetje kinderachtige structuur met dat Mii gedoe.
Ook de Health and safety disclaimers die je niet weg kan halen en alles duurt LANG om ook maar te bekijken.
Ik hoop dat ze daar wat mee doen. Vooral de vrijheid van het zelf bepalen wat je op je scherm hebt staan en waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Wat ik echt mis in de line-up (afgezien van de algehele schaarste) is een game als Super Monkey Ball (1).

Een leuke behendigheidsgame die ook als multiplayer game te spelen is met een groep vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
MazeWing schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:32:
[...]

Ik vind het er lekker strak en duidelijk uitzien. Het heeft veel weg van de PS4. Maar moet het echt in werking zien voordat ik oordeel :+

Daarbij zou het me niet verbazen als je kan "uitzoomen" waardoor je kleinere icons krijgt, maar meer rijen. Net als de 3DS.

En thema's zullen ongetwijfeld ook weer van de partij zijn, dus als je het niet mooi vindt is er wat aan te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Hmm, de pre orders zijn zo te zien al uitverkocht.
Had er toch eerder bij moeten zijn geloof ik. Maar wel hoopgevend voor het succes zou ik zeggen :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:47:
[...]

Ik vind het er lekker strak en duidelijk uitzien. Het heeft veel weg van de PS4. Maar moet het echt in werking zien voordat ik oordeel :+

Daarbij zou het me niet verbazen als je kan "uitzoomen" waardoor je kleinere icons krijgt, maar meer rijen. Net als de 3DS.

En thema's zullen ongetwijfeld ook weer van de partij zijn, dus als je het niet mooi vindt is er wat aan te doen :)
Idd er staan vrij duidelijk een + en - op het scherm, 9/10 keer is dat voor zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En anders heb je nog altijd deze optie:

Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/gvegindbuxzkftyl7cq9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:50:
[...]

Idd er staan vrij duidelijk een + en - op het scherm, 9/10 keer is dat voor zoomen.
Ja, maar de knoppen op de switch zijn ook + en -, dus die Japanse tekst zegt wat die knoppen doen. Ik zou ook zeggen zoom, maar het zou ook de camera kunnen activeren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Wat ik stiekem hoop is dat de Switchgames achievments/trophies krijgt.....maar dat zal helaas wel niet

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:51:
[...]

Ja, maar de knoppen op de switch zijn ook + en -, dus die Japanse tekst zegt wat die knoppen doen. Ik zou ook zeggen zoom, maar het zou ook de camera kunnen activeren ofzo.
Zit er een camera in de Switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:53:
[...]

Zit er een camera in de Switch?
Neen, anders hadden we dat wel gezien/gelezen inmiddels
100'en foto's en video's inmiddels maar nergens wat te zien, dus nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het was een retorische vraag.

Zie hier:
http://www.nintendo.com/switch/features/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 18:10
Nou net even de support chat gestart bij bol en de medewerker kon aangeven dat ik in de 2de batch zat :(
Nu maar afwachten wanneer dat is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Oh, i just assumed.

Maar als ik even puzzel met het Katakana (Japanse alfabet voor buitenlandse woorden) dan komt ik uit op "Oputuyoso", wellicht "Options"?

(Het is maandag, dont shoot me if I'm wrong)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:03:
Oh, i just assumed.

Maar als ik even puzzel met het Katakana (Japanse alfabet voor buitenlandse woorden) dan komt ik uit op "Oputuyoso", wellicht "Options"?

(Het is maandag, dont shoot me if I'm wrong)
Ik heb ff verder gezocht:

Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/system/file_uploads/uploads/000/021/678/medium/C2Pv9KpWIAMhbSA.jpg

Options, it is. Maar dat biedt natuurlijk nog steeds een zoom optie mogelijkheid :+

De + en - knoppen zijn dus te vergelijken met Start en Select.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpkin_
pascal073 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:01:
Nou net even de support chat gestart bij bol en de medewerker kon aangeven dat ik in de 2de batch zat :(
Nu maar afwachten wanneer dat is....
Wanneer heb je gepreordered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
pumpkin_ schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Wanneer heb je gepreordered?
De dag van de pre release voor de pre order was er erg vroeg bij maar een andere collega kon aangeven dat ik toch bij de eerste batch zat er informatie niet correct was en toch op 3-3 geleverd word.
Erg krom de support chat van bol.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpkin_
pascal073 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:09:
[...]

De dag van de pre release voor de pre order was er erg vroeg bij maar een andere collega kon aangeven dat ik toch bij de eerste batch zat er informatie niet correct was en toch op 3-3 geleverd word.
Erg krom de support chat van bol.....
Waarom was je bezorgd dan? Stond er bij de bestelling dat er niet op 3-3 geleverd zou worden?

Fijn dat je alsnog bij de 1e batch zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomF
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:51
Is het ook mogelijk om bijv. Zelda op de dag van de release te downloaden, of moet ik een fysieke game kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
pumpkin_ schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:11:
[...]

Waarom was je bezorgd dan? Stond er bij de bestelling dat er niet op 3-3 geleverd zou worden?

Fijn dat je alsnog bij de 1e batch zit :)
Uhmm jawell stond 3-3 maar wilde het voor de zekerheid weten haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeveel westerse studiis heeft nintendo eigenlijk? Retro is toch westers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpkin_
pascal073 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:14:
[...]

Uhmm jawell stond 3-3 maar wilde het voor de zekerheid weten haha 8)7
Haha snap ik, ik ben ook helemaal paranoid. Ik heb een bestelling bij bol.com voor de neon kleurige, maar mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de grijze. Dus ook een pre-order bij mediamarkt.... maar volgens mij neemt mediamarkt meer preorders aan dan ze consoles hebben, want je kan nog steeds preorderen daar. Ik heb net ook al een mailtje gestuurd naar de mediamarkt klantenservice :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
TomF schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:14:
Is het ook mogelijk om bijv. Zelda op de dag van de release te downloaden, of moet ik een fysieke game kopen?
Het zou me verbazen als de nieuwe eShop niet live is op dag van release.

Maar het zou me ook verbazen als het allemaal direct goed werkt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apeiron
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:33

Apeiron

moonlight sonata

Ik zit erg te twijfelen of ik een switch of alsnog een wii-u zal kopen.

Ik heb elke nintendo console tot nu toe gehad muv de wii-u. Ik wou wachten met het kopen daarvan tot zelda uitkwam,
maar nu hij ook op de switch uitkomt zou het kunnen zijn dat ik de Wii U oversla.
Het probleem is alleen dat ik super mario maker ook wel graag wil spelen, maar er is niks aangekondigd over dat die
naar de switch komt.

De switch zou ik in eerste instantie alleen halen voor Zelda (en later mario odessy). Andere spellen speel ik waarschijnlijk toch niet.
Ik ben een groot zelda fan en omdat de switch versie iets mooier is, overweeg ik om een switch te halen alleen al vanwege dat feit. Het is alleen niet duidelijk
hoeveel mooier het is, aangezien de enige wii-u beelden van zelda van een oudere versie zijn. Omdat
de precieze specs van de switch nog niet bekend zijn is het voor mij nog maar de vraag of er heel veel verschil in
graphics en prestatie zit.

Voordelen switch-

Betere prestaties
HD Rumble feature (lijkt me wel een gave toevoeging)

Nadelen switch-

Wellicht iets langer wachten aangezien je al niet meer kan pre-orderen. En ik heb al zolang gewacht op zelda :(
Duurder
Geen Super Mario Maker

Ik denk dat ik maar even afwacht met beslissen totdat precies duidelijk wordt wat de verschillen tussen de 2 zelda's precies zullen zijn.

Project Kaizo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pumpkin_ schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:17:
[...]

Haha snap ik, ik ben ook helemaal paranoid. Ik heb een bestelling bij bol.com voor de neon kleurige, maar mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de grijze. Dus ook een pre-order bij mediamarkt.... maar volgens mij neemt mediamarkt meer preorders aan dan ze consoles hebben, want je kan nog steeds preorderen daar. Ik heb net ook al een mailtje gestuurd naar de mediamarkt klantenservice :).
Laat even weten wat het antwoord is, gezien ik ook bij de MediaMarkt gepre-ordered had. (Eigenlijk direct toen de linkjes in dit topic verschenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpkin_
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:21:
[...]

Laat even weten wat het antwoord is, gezien ik ook bij de MediaMarkt gepre-ordered had. (Eigenlijk direct toen de linkjes in dit topic verschenen)
Mijn mail was wel gericht naar de mediamarkt waar ik hem zou ophalen, maar zal ik doen :). Ik denk dat je wel goed zit als je er meteen bij was trouwens, ik was een dag later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
pumpkin_ schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:17:
[...]

Haha ik heb precies hetzelfde gedaan en inderdaad je kan nog gewoon pre orderen wat mij erg raar lijkt omdat die overal bijna is uitverkocht en daarbij ze hebben de prijs wel aangepast naar 329. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermetroid
Apeiron schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:20:

Ik heb elke nintendo console tot nu toe gehad muv de wii-u. Ik wou wachten met het kopen daarvan tot zelda uitkwam,
maar nu hij ook op de switch uitkomt zou het kunnen zijn dat ik de Wii U oversla.
Het probleem is alleen dat ik super mario maker ook wel graag wil spelen, maar er is niks aangekondigd over dat die
naar de switch komt.

De switch zou ik in eerste instantie alleen halen voor Zelda (en later mario odessy). Andere spellen speel ik waarschijnlijk toch niet.
Ik ben een groot zelda fan en omdat de switch versie iets mooier is, overweeg ik om een switch te halen alleen al vanwege dat feit. Het is alleen niet duidelijk
hoeveel mooier het is, aangezien de enige wii-u beelden van zelda van een oudere versie zijn. Omdat
de precieze specs van de switch nog niet bekend zijn is het voor mij nog maar de vraag of er heel veel verschil in

Voordelen switch-

Betere prestaties

Nadelen switch-

Wellicht iets langer wachten aangezien je al niet meer kan pre-orderen. En ik heb al zolang gewacht op zelda :(
Duurder
Geen Super Mario Maker

Ik denk dat ik maar even afwacht met beslissen totdat precies duidelijk wordt wat de verschillen tussen de 2 zelda's precies zullen zijn.
Ik zou geen console van €300 kopen waarvan de ondersteuning ten einde is. Daarbij Mario maker is er oom voor de 2ds/3ds. Kan je voor €100 al kopen zodat je mario maker kan spelen. En dan meteen een Switch er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpkin_
pascal073 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:22:
[...]

Haha ik heb precies hetzelfde gedaan en inderdaad je kan nog gewoon pre orderen wat mij erg raar lijkt omdat die overal bijna is uitverkocht en daarbij ze hebben de prijs wel aangepast naar 329. :F
Inderdaad, ik hoop echt dat ik alsnog een grijze kan krijgen, maar anders is neon ook oke. Ik kan anders ook nog proberen speelgoedwinkels af te gaan op de dag van release, die krijgen vaak toch minder pre-orders en dergelijke. Maar het liefst heb ik dat mediamarkt gewoon niet moeilijk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb juist het tegenovergestelde, een grijze ge-preorderd terwijl ik eigenlijk een neon-kleurige wilde. Vraag me of Bol.com het 'switchen' van pre-orders tussen klanten toelaat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpkin_
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:29:
Ik heb juist het tegenovergestelde, een grijze ge-preorderd terwijl ik eigenlijk een neon-kleurige wilde. Vraag me of Bol.com het 'switchen' van pre-orders tussen klanten toelaat? ;)
Dat zou ideaal zijn he? :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMage

naar de switch komt.

Voordelen switch-

Betere prestaties

Nadelen switch-

Duurder
Geen Super Mario Maker

De verschillen zullen minimaal zijn, niet genoeg om je speelervaring te beïnvloeden.

Ik zou je keus baseren op de eigenschappen van het systeem:
Wii U:
- What you see is what you get. Dus maar 1 echte Zelda game, 2 remakes en Hyrule Warriors. Naast de andere goede games van de Wii U.
- Goedkoper als je tweede hands gaat

Switch:
- Nieuw, spannend! Hoeveel Zelda games krijgen we? Geen idee. 1? 9? Welke andere games?
- Voordelen van mobiel gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascal073 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:22:
[...]

Waar heb je de switch besteld? (Edit: Ik zie het al, in mijn geval de MM)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

naar de switch komt.

Voordelen switch-

Betere prestaties

Nadelen switch-

Duurder
Geen Super Mario Maker

Ik zou het WEL doen die WiiU maar dan 2e hands waar alles bij zit wat jij wilt. Nieuw kopen is mijn inziens kapitaal vernietiging.
Er zijn zat gave titels op de WiiU te spelen die vrijwel allemaal nog ontbreken op de Switch. Eer de Switch een handvol games heeft die voor een bepaalde gamer echt intessant zijn (iedereen heeft voorkeur maar de meesten willen geen 6'jes spelen) en dus toppertjes zijn ben je gewoon een jaar verder, dat is gewoon zo.
Was eigenlijk ook altijd wel zo.
Met releases zie je veel sequals, remakes, en andere titels die willen meeliften op andere successen. De meesten zijn echt geen toppers. Is ook zo met XB en PS trouwens.

De WiiU is aan het eind van zijn leven gekomen, oftwel met Zelda erbij heb je alle titles die ervoor uit zullen komen.
Je kan makkelijk een dozijn games vinden die meer dan de moeite waard zijn.
Mischien niet allemaal jouw dingen maar je kunt dan zeker een handvol vinden.

Gewoon rondkijken en je vind ze voor weinig.
Tegen de tijd dat je daarmee klaar bent ben je zeker een jaar verder en dan weet je inmiddels hoe de Switch erbij hangt.

Early adopters betalen altijd het meest, hebben altijd te maken met bugs en issues en zitten altijd met vragen.
Late adopters plukken de vruchten, ze moeten alleen geduld hebben en niet altijd overal al eeste bij willen horen.

Ik pas die tactiek nu al 10 jaar toe en nog nooit spijt van gehad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Waar heb je de switch besteld? (Edit: Ik zie het al, in mijn geval de MM)
Ik heb bij Bol een bestelling en MM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Resolutie en grootte van Zelda: Breath of the Wild bekend

The Legend of Zelda: Breath of the Wild draait op een resolutie van 900p wanneer de Switch in dockingmodus staat, en op 720p wanneer er op het scherm van de console zelf gespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 12:51
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:02:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild draait op een resolutie van 900p wanneer de Switch in dockingmodus staat, en op 720p wanneer er op het scherm van de console zelf gespeeld wordt.
Dat klinkt echt prima op 5 meter afstand van mijn 31 inch tv! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:02:

Ho ho, hoe waarschijnlijk het ook zal zijn, het blijft nog steeds een gerucht hè.

Verder inderdaad dikke prima, op menig 1080p TV en een metertje of 2-3 afstand zijn de verschillen tussen 720 en 1080 al lastig te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tenslotte werd op de Japanse pagina van Nintendo's Breath of the Wild-website duidelijk dat de game 13,4GB aan ruimte in gaat nemen op de Switch en 13GB op de Wii U. In het geval van de Switch betreft dit 40% van de 32GB aan intern geheugen. Nintendo heeft echter bevestigd dat de Switch Micro SD-kaarten tot formaten van 2TB gaat ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:05:
Tenslotte werd op de Japanse pagina van Nintendo's Breath of the Wild-website duidelijk dat de game 13,4GB aan ruimte in gaat nemen op de Switch en 13GB op de Wii U. In het geval van de Switch betreft dit 40% van de 32GB aan intern geheugen. Nintendo heeft echter bevestigd dat de Switch Micro SD-kaarten tot formaten van 2TB gaat ondersteunen.
Wordt alleen een beetje een dure grap... microSD is niet bepaald goedkoop qua euro/GB. Also, als het van een cartridge installeert naar SD dan is 128GB waarschijnlijk wel genoeg, stel je kunt er 5-8 games op kwijt (vast wel meer, niet alles zal zo groot zijn als Zelda) dan is dat ook dikke prima. Alles wat je niet speelt kun je eraf gooien en later weer uit de eShop/cartridge trekken, net als bij de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Wordt alleen een beetje een dure grap... microSD is niet bepaald goedkoop qua euro/GB. Also, als het van een cartridge installeert naar SD dan is 128GB waarschijnlijk wel genoeg, stel je kunt er 5-8 games op kwijt (vast wel meer, niet alles zal zo groot zijn als Zelda) dan is dat ook dikke prima. Alles wat je niet speelt kun je eraf gooien en later weer uit de eShop/cartridge trekken, net als bij de 3DS.
Zeker duur als je ook rekening houd met snelheid en dus fatsoenlijk geheugen koopt, dus zeg maar de extreme serie enzo. Je hebt weinig aan goedkoper langzaam geheugen als dat resulteerd in nog langere laadtijden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik lees, is dat micro sd kaarten eigenlijk niet geschikt zijn om steeds van die grote bestanden te lezen en overschrijven. Ben benieuwd hoe dat moet gaan. Verder is een 128 gb nog wel een keer de investering waard, ben alleen benieuwd hoeveel verschil je merkt kwa laadtijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Voor de presentatie afgelopen vrijdag, was ik voornemens een Nintendo Switch te preorderen maar dat heb ik nu nog even gelaten. Volgens mij is de Nintendo Switch een mooi stukje technologie, maar (net als bij de Wii U die ik pas vorig jaar heb gekocht) heb ik meer interesse in de games die er op te spelen zijn. Het gebrek aan een uitgebreider aanbod aan (nieuwe) games van 'Nintendo-kwaliteit' doet mij nog even de kat uit de boom kijken.

Daarnaast vind ik het on-be-grij-pe-lijk dat je Mario Kart 8 Deluxe niet tegelijk laat uitkomen met de release van de Switch: een game die voor zeker negentig procent identiek is aan Mario Kart 8 op de Wii U!

Ik merk bij mezelf dat de Wii U mij het afgelopen jaar meer gameplezier heeft bezorgd dan vele jaren Microsoft en Sony en ik heb nog genoeg games die ik op de Wii U wil spelen. Hopelijk is het aanbod aan games uitgebreider en duidelijker in het najaar. Mijn vraag aan mezelf is: ben ik een mobiele gamer? Zou er ook nog een puurdere 'home console'-variant komen? Ik wacht het af en blijf intussen wel deze leuke en nieuwe ontwikkelingen van Nintendo op de voet volgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

NvM schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:10:
Daarnaast vind ik het on-be-grij-pe-lijk dat je Mario Kart 8 Deluxe niet tegelijk laat uitkomen met de release van de Switch: een game die voor zeker negentig procent identiek is aan Mario Kart 8 op de Wii U!
Onbegrijpelijk? Alles behalve. Ik heb het al een paar keer in dit topic aangegeven. Nintendo doet aan een tacktiek van het gespreid uitbrengen van launchtitels. Dit om een gamedroogte te voorkomen. Iets wat bij de Wii U in het eerste jaar een gigantisch probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Onbegrijpelijk? Alles behalve. Ik heb het al een paar keer in dit topic aangegeven. Nintendo doet aan een tacktiek van het gespreid uitbrengen van launchtitels. Dit om een gamedroogte te voorkomen. Iets wat bij de Wii U in het eerste jaar een gigantisch probleem was.
Ja ok, en wat je dus hebt is het vrijwel zeker vast houden van een simpele Re-make (MK8 is er al 3 jaar ofzo) en die later op de markt brengen teneinde het net te doen lijken alsof er weer een top game is uitgekomen.

Ik begrijp dat bij A klasse titels, niet bij remakes die de meeste Nintendo liefhebbers al 1000x gespeeld hebben.
Pagina: 1 ... 47 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic