Apeiron schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:20:
Ik zit erg te twijfelen of ik een switch of alsnog een wii-u zal kopen.
Ik heb elke nintendo console tot nu toe gehad muv de wii-u. Ik wou wachten met het kopen daarvan tot zelda uitkwam,
maar nu hij ook op de switch uitkomt zou het kunnen zijn dat ik de Wii U oversla.
Het probleem is alleen dat ik super mario maker ook wel graag wil spelen, maar er is niks aangekondigd over dat die
naar de switch komt.
De switch zou ik in eerste instantie alleen halen voor Zelda (en later mario odessy). Andere spellen speel ik waarschijnlijk toch niet.
Ik ben een groot zelda fan en omdat de switch versie iets mooier is, overweeg ik om een switch te halen alleen al vanwege dat feit. Het is alleen niet duidelijk
hoeveel mooier het is, aangezien de enige wii-u beelden van zelda van een oudere versie zijn. Omdat
de precieze specs van de switch nog niet bekend zijn is het voor mij nog maar de vraag of er heel veel verschil in
graphics en prestatie zit.
Voordelen switch-
Betere prestaties
HD Rumble feature (lijkt me wel een gave toevoeging)
Nadelen switch-
Wellicht iets langer wachten aangezien je al niet meer kan pre-orderen. En ik heb al zolang gewacht op zelda

Duurder
Geen Super Mario Maker
Ik denk dat ik maar even afwacht met beslissen totdat precies duidelijk wordt wat de verschillen tussen de 2 zelda's precies zullen zijn.
Ik zou het WEL doen die WiiU maar dan 2e hands waar alles bij zit wat jij wilt. Nieuw kopen is mijn inziens kapitaal vernietiging.
Er zijn zat gave titels op de WiiU te spelen die vrijwel allemaal nog ontbreken op de Switch. Eer de Switch een handvol games heeft die voor een bepaalde gamer echt intessant zijn (iedereen heeft voorkeur maar de meesten willen geen 6'jes spelen) en dus toppertjes zijn ben je gewoon een jaar verder, dat is gewoon zo.
Was eigenlijk ook altijd wel zo.
Met releases zie je veel sequals, remakes, en andere titels die willen meeliften op andere successen. De meesten zijn echt geen toppers. Is ook zo met XB en PS trouwens.
De WiiU is aan het eind van zijn leven gekomen, oftwel met Zelda erbij heb je alle titles die ervoor uit zullen komen.
Je kan makkelijk een dozijn games vinden die meer dan de moeite waard zijn.
Mischien niet allemaal jouw dingen maar je kunt dan zeker een handvol vinden.
Gewoon rondkijken en je vind ze voor weinig.
Tegen de tijd dat je daarmee klaar bent ben je zeker een jaar verder en dan weet je inmiddels hoe de Switch erbij hangt.
Early adopters betalen altijd het meest, hebben altijd te maken met bugs en issues en zitten altijd met vragen.
Late adopters plukken de vruchten, ze moeten alleen geduld hebben en niet altijd overal al eeste bij willen horen.
Ik pas die tactiek nu al 10 jaar toe en nog nooit spijt van gehad !