Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Switch vooral gepreordered omdat ik weer een Zelda avontuur wil meemaken.

De Wii U heb ik overgeslagen en de Wii heb ik weinig op gespeeld.

Graag wil ik Super Mario 64 op de Switch spelen in de Virtual Console.

De laatste 3 jaar heb ik vooral genoten van de PS4 en PS4 Pro.

Kortom: Ik kan niet wachten om de 'nieuwe' Zelda en de 'ouwe' Mario 64 op de Switch te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaizoku94
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:27:
[...]

Ah, MacBooklader hier, dus dat zit wel goed.
Ja, dat zou moeten werken ... helaas neem je die niet even mee in je zak. Een beetje smartphone lader wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Gynnad schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:07:
IGN heeft een filmpje online gezet waarin je het verschil kunt zien qua graphics tussen de Wii U en de Switch

[video]
Misschien ligt het aan mij, maar mij lijkt het net of de Switch inkakt qua framerate bij ongeveer ~29/30 seconden.

Als dat zo is, en de WiiU versie daar minder last van heeft, dan hebben ze toch iets niet goed gedaan bij Nintendo.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je mag weer even normaal doen nu

[ Voor 92% gewijzigd door Grotman op 14-01-2017 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11
Combinatie hier :)
Speel alleen de topspellen op alle systemen, maar blijf Nintendo leuk vinden vanwege de games die ze maakten/maken.

[ Voor 44% gewijzigd door Grotman op 14-01-2017 21:45 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Doe even rustig zeg en houd het een beetje gezellig

[ Voor 89% gewijzigd door Grotman op 14-01-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57
Laten we ook niet vergeten dat veel mensen de Mini NES ook overpriced vinden. Daarnaast kan je ook daar voor minder -> meer krijgen met een omweg. En ondanks dat staan ze nog steeds op MP met 200% van de prijs en verkopen ze nog. Een NES Mini wel 150€ maar een Switch voor ong. 300€ is teveel? Als ik Nintendo was zou ik NES/SNES games op Virtual Console aanbieden voor 1€ p/s en dan de gehele collectie waar men rechten over heeft.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:37:
[...]

Jazekers en ik heb zelfs een onweerstaanbaar aanbod voor jou.. als je hier eens op bezoek komt met jouw tablet dan gaan wij zien of jouw tablet sneller kan browsen en HD streamen op de tv of mijn WiiU en als jij wint dan kun je mijn hele WiiU collectie meenemen maar als ik win dan laat je jouw tablet liggen ;)
Bedankt, ik heb in tijden niet zo hard gelachen .... _/-\o_
WiiU controller gebruiken als tablet ........ hoe verzin je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand een vergelijking gezien van prijzen in VS/UK/EU/JP voor accessoires?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:53:
[...]

Dat is helemaal niet zo gek, maar misschien mis je wat inlevingsvermogen. Toen ik de Wii U nog op de (non-smart) tv had aangesloten, gebruikte ik de Wii U browser soms om wat YouTube filmpjes op de tv te tonen. Een URL of keyword intikken met een stylus op een resistive touchscreen voelt voor sommige mensen fijner dan met je vingers op een capacitive touchscreen. De Wii U browser heeft trouwens een interessante feature waarbij je een HTML5 video zodanig fullscreen op de tv kan laten zien, dat je vervolgens op de Gamepad verder kunt browsen (om bijv. alvast het volgende filmpje op te zoeken).

In een tijd waarbij Smart TVs nog niet een grote marktaandeel hadden, in een tijd waarin niet iedereen een proprietary Chromecast dongle had en in een tijd waarin Miracast ook nog niet zo vaak te vinden was op een TV, was de Wii U een prima browser alternatief voor op de tv. (En ook als tablet als je geen tablet had).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ryatzu schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:38:
[...]

Geef me eens een aaa-A game met local coop. En dan het liefst een race game? ( Fifa of andere sport games tellen niet mee. )

Online multiplayer =! Coop

Coop staat voor samen gamen in dezelfde kamer tegelijk.

http://co-optim.us/1a7UUEM
Een geweldige lijst hoor.
Coop staat voor cooperatie .. Nergens staat dat dit in 1 kamer moet zijn.
Online multigaming bied dat en ja dat is zelden in 1 kamer maar dat maakt de fun er vaak niet minder om.

Vervelend hoor om via internet met 6 collega's samen een strike doen en allemaal gewoon op een compleet scherm voor de neus. Erg vervelend op mijn 50 inch UHD scherm ipv met zijn 4en op een postzegel en ondertusen de framerate te zien droppen en dus veel skipframe performance te zien.

Nee sorry, ik heb 2001 losgelaten.

Daarbij, de momenten dat je met mensen samen kan spelen en zij daar ook zin in hebben worden zo schaars tegenwoordig. Online vind ik altijd medestrijders die ik vaak ook gewoon ken op de momenten dat het mij uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaizoku94
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-11-2023
Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:04:
[...]

Online multigaming bied dat en ja dat is zelden in 1 kamer maar dat maakt de fun er vaak niet minder om.

Vervelend hoor om via internet met 6 collega's samen een strike doen en allemaal gewoon op een compleet scherm voor de neus. Erg vervelend op mijn 50 inch UHD scherm ipv met zijn 4en op een postzegel en ondertusen de framerate te zien droppen en dus veel skipframe performance te zien.

Daarbij, de momenten dat je met mensen samen kan spelen en zij daar ook zin in hebben worden zo schaars tegenwoordig. Online vind ik altijd medestrijders die ik vaak ook gewoon ken op de momenten dat het mij uitkomt.
om de framerate te zien droppen hoef je echt niet naar het verleden te gaan hoor zeker niet met een UHD tv :+ hek zelfs GTA V heeft nog steeds frame-drops op mijn ps4 als je een beetje snel door de stad rijdt en dat is 1080p 30FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:09
[...]

Dus vrienden en familie moeten maar een eigen console aanschaffen om samen een potje te gamen? Mag dan wel anno 2001 zijn maar wat jij aangeef is geen coop. Dat heet gewoon online multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:48:
Ook opvallend, ik werd bijna verkettered toen ik de prijs schetste maanden geleden. Opmerkingen van in de trand:

"Jij snapt er niks van, hun weten echt wel wat ze doen !"
" met zo'n prijs prijzen ze zich uit de markt en gaan ze dus nooit doen"
" voor meer als 250 euro koop ik hem echt niet "

En ga zo maar door. Wat schetst mijn verbazing, nu valt de prijs tegen maar het regent pre-orders, nu was OPEENS tot 300 euro (was eerst 199-249) nog redelijk geweest maar 329 vinden ze wel duur, en meer van dat soort situaties.

Veel geschreeuw, weinig wol ... En dat weet Nintendo.
Er had wat mij betreft 100 bij gemogen als er een beter scherm in had gezeten (groter) en betere specs. Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de verschillen die nu getoond zijn, ze zijn er alleen ik denk niet dat als ik aan het gamen ben het minimale verschil in details ga zien. Het is niet zo dat je er ineens een Witcher 3 game qua kwaliteit naast de wii u versie zet, de verschillen zijn echt minimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:24:
[...]

Stop, je zit in het verkeerde topic. Als je de console gaat vergelijken met een PS4 of Xbox zit je hier verkeerd. Erg lastig dat sommige personen het niet snappen. Op een dag begrijp je wat de visie van Nintendo is en waarom specs niet zo van belang zijn.
Ik hoop niet dat de visie bedoelt die ze ingegaan zijn sinds de Wii want daar mogen ze wat mij betreft mee stoppen.
Ja ik heb ook zo'n ding gekocht omdat hij leuk leek en vernieuwend was maar kwa games, was het nu echt veel beter dan de GameCube in mijn ogen niet echt en dan heb ik het over de kwaltijd van de games niet de graphics.
Voor Nintendo was de Wii een succes omdat ze heel veel console's verkocht hebben met winst maar ik kan met zekerheid zeggen dat bij heel veel mensen hij al vrij snel lag stof te happen.

De Wii U heb ik zelf niet gekocht reden omdat je ook een soort van op de Controller kon spelen maar toen ik vroeg kan ik bv.. verder spelen op de slaapkamer als de console beneden staat zijden ze nee de afstand is maar heel kort en daar kwam nog bij dat de controller niet van al te beste kwalitijd was/
Ik heb uiteindelijk toch de Vita gekozen omdat je daarop ook alle PS4 games kan spelen ( ook niet altijd ideaal maar merendeel werkt goed).

En De Switch kwa specs ik vind het nogal verdacht dat ze bij de presentatie niks hebben gezegd over de snelheid, maar ik weet wel waarom omdat die gewoon ondermaats zijn en ze weer meer gokken op de controllers met allerlei functie's zoals koeien melken, luisteren hoeveel balletjes hoor ik in mijn controller en nog legio van zulke spellen.
Verder is het jammer dat er niet meer Top titels bij zitten met de release.
en dan de prijs in de US $299 dollar vroeger vertaalde dat naar minder dan 299 euro maar nee laten we europa naar lekker naaien 329 en wil je een extra controllertje met nadruk op tje want ze zien er wel heel klein uit dan mag je flink in je buidel tasten een setje van joy-con controllers $79,99 dollar 1tje los $49,99 dollar
Grote PRo controller $69,99 dollar ? sorry hoor ik vind een PS4 dualshock al duur deze zijn nog duurder in dollars ik durf ze niet eens om te zetten naar euro's

Ik heb mijn zoontje belooft dat hij een Switch krijgt voor zijn verjaardagsgeld en wat bij leggen hij wilde eerst een 3DS XL en ik zij je kan misschien beter even wachten.
Maar ik weet het nu niet zo zeker ik hoop dat er nog een paar goede deals komen anders zeg ik tegen hem heb nog even geduld.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RayNbow schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:03:
[...]

Dat is helemaal niet zo gek, maar misschien mis je wat inlevingsvermogen. Toen ik de Wii U nog op de (non-smart) tv had aangesloten, gebruikt ik de Wii U browser soms om wat YouTube filmpjes op de tv te tonen. Een URL of keyword intikken met een stylus op een resistive touchscreen voelt voor sommige mensen fijner dan met je vingers op een capacitive touchscreen. De Wii U browser heeft trouwens een interessante feature waarbij je een HTML5 video zodanig fullscreen op de tv kan laten zien, dat je vervolgens op de Gamepad verder kunt browsen (om bijv. alvast het volgende filmpje op te zoeken).

In een tijd waarbij Smart TVs nog niet een grote marktaandeel hadden, in een tijd waarin niet iedereen een proprietary Chromecast dongle had en in een tijd waarin Miracast ook nog niet zo vaak te vinden was op een TV, was de Wii U een prima browser alternatief voor op de tv. (En ook als tablet als je geen tablet had).
Sorry hoor, een tablet is meer dan browsen en een Youtube filmpje.
Eer je de WiiU aan hebt en de Youtube app hebt gestart heb ik op een tablet 12 reacties beantwoord op het forum ...
Om maar te zwijgen over accuduur en het slechte 7 inch schermpje en de niet super scherpe resolutie met de combo van een WiiU en een oude (niet smart) HD ready of HD tv.

Laten we elkaar niet voor de gek houden, als je zegt dat je ermee kon browsen en een filmpje kon kijken dan heb je gelijk. Omslachtig mijn inziens maar goed het was mogelijk.

Het vergelijken met een Tablet is een extreme belediging voor vrijwel elke tablet in ieder huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:00
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:28:
[...]

Vind de case bij de Amerikaanse editie van de game véél mooier :(
Dan koop je die toch, want: Regiovrij...

Daar: toch wat positiefs aan de Switch. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FreakGIB schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:25:
[...]

Ik hoop niet dat de visie bedoelt die ze ingegaan zijn sinds de Wii want daar mogen ze wat mij betreft mee stoppen.
Ja ik heb ook zo'n ding gekocht omdat hij leuk leek en vernieuwend was maar kwa games, was het nu echt veel beter dan de GameCube in mijn ogen niet echt en dan heb ik het over de kwaltijd van de games niet de graphics.
Voor Nintendo was de Wii een succes omdat ze heel veel console's verkocht hebben met winst maar ik kan met zekerheid zeggen dat bij heel veel mensen hij al vrij snel lag stof te happen.

De Wii U heb ik zelf niet gekocht reden omdat je ook een soort van op de Controller kon spelen maar toen ik vroeg kan ik bv.. verder spelen op de slaapkamer als de console beneden staat zijden ze nee de afstand is maar heel kort en daar kwam nog bij dat de controller niet van al te beste kwalitijd was/
Ik heb uiteindelijk toch de Vita gekozen omdat je daarop ook alle PS4 games kan spelen ( ook niet altijd ideaal maar merendeel werkt goed).

En De Switch kwa specs ik vind het nogal verdacht dat ze bij de presentatie niks hebben gezegd over de snelheid, maar ik weet wel waarom omdat die gewoon ondermaats zijn en ze weer meer gokken op de controllers met allerlei functie's zoals koeien melken, luisteren hoeveel balletjes hoor ik in mijn controller en nog legio van zulke spellen.
en dan de prijs in de US $299 dollar vroeger vertaalde dat naar minder dan 299 euro maar nee laten we europa naar lekker naaien 329 en wil je een extra controllertje met nadruk op tje want ze zien er wel heel klein uit dan mag je flink in je buidel tasten een setje van joy-con controllers $79,99 dollar 1tje los $49,99 dollar
Grote PRo controller $69,99 dollar ? sorry hoor ik vind een PS4 dualshock al duur deze zijn nog duurder in dollars ik durf ze niet eens om te zetten naar euro's

Ik heb mijn zoontje belooft dat hij een Switch krijgt voor zijn verjaardagsgeld en wat bij leggen hij wilde eerst een 3DS XL en ik zij je kan misschien beter even wachten.
Maar ik weet het nu niet zo zeker ik hoop dat er nog een paar goede deals komen anders zeg ik tegen hem heb nog even geduld.
Als je slim bent en economisch ingesteld koop je voor een prikkie een WiiU met een hele lading games.
Daar is je zoontje echt wel zoet mee totdat de Switch wat verder is en over 1.5 jaar er wel wat games zijn.
Switch kopen nu is flink investeren voor een WiiU beleving en wachten op wat maar moet komen.
Je hebt dan ook vaak miskopen omdat je bij weinig aanbod sneller een B game koopt.
Met mee nemen is leuk maar stuur je een kind de straat op met een splinternieuwe handheld van dik 400 euro (game erbij, case) ????

Neem andermans hobby over en je koopt nu alleen maar de top titels voor een prikkie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:09
Wellicht wordt het tijd dat er een aantal mods hier wat post uit spitten en er op gaan wijzen dat dit een switch topic is. Er zitten te veel mensen hier die hun negatieve mening over de switch uiten en de xbox/ps4 proberen te promoten. De switch is een totale andere type console dan de ps4/xbox en daardoor zijn ze niet te vergelijken.

Ontopic: er komen steeds meer video reviews uit. Wat mij verbaast is hoe snel je kan switchen van modus en hoe simpel en strak de interface eruit ziet.

[ Voor 18% gewijzigd door Ryatzu op 14-01-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
FreakGIB schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:25:
en dan de prijs in de US $299 dollar vroeger vertaalde dat naar minder dan 299 euro maar nee laten we europa naar lekker naaien 329...
$299 is ex. Inclusief kom je op €304.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flozem schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:28:
[...]

Dan koop je die toch, want: Regiovrij...

Daar: toch wat positiefs aan de Switch. ;)
129 dollar + importheffing + belasting wordt een duur grapje ;)

Vreemd, mijn pre-order die ik vorig jaar bij Gamemania had gedaan lijkt nu van de site verdwenen.
Nu heb ik een pre-order bij MediMarkt openstaan dus dat moet niet direct een probleem zijn. Maar ik had liever 2 winkels dan 1 voor een pre-order. Dus heb ik ze, Gamemania, al een e-mail gestuurd voor verduidelijking.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ryatzu schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:32:
Wellicht wordt het tijd dat er een aantal mods hier wat post uit spitten en er op gaan wijzen dat dit een switch topic is. Er zitten te veel mensen hier die hun negatieve mening over de switch uiten en de xbox/ps4 proberen te promoten. De switch is een totale andere type console dan de ps4/xbox en daardoor zijn ze niet te vergelijken.

Ontopic: er komen steeds meer video reviews uit. Wat mij verbaast is hoe snel je kan switchen van modus en hoe simpel en strak de interface eruit ziet.
Onzin, bij een release van iets nieuws horen reacties, meningen en vergelijkingen.
Straks zakt dat wat in en na de release zie je meer first hand ervaringen, bijzonderheden en dergelijke.

Dit allemaal hoort nu eenmaal bij een topic over iets waarbij NIEMAND nog echt precies weet hoe het zit en we het moeten doen met foto's, een paar video's en info die we van het net grabbelen.

Dus, stel je niet zo aan. Als je niet tegen discussie kan moet je lekker pre-orderen en je afzijdig houden tot de release en dan lekker gaan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
matthijst schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:34:
[...]

$299 is ex. Inclusief kom je op €304.
299/1,08=277 Euro excl BTW

*1,21=335 Euro incl BTW

De Dollar is hard op weg naar 1,06 te gaan, dus het kan nog erger. :p

[ Voor 8% gewijzigd door Flozem op 14-01-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:36:
[...]

Vreemd, mijn pre-order die ik vorig jaar bij Gamemania had gedaan lijkt nu van de site verdwenen.
Vergeet niet de andere voeding ... los je niet op met een 5 euro voeding van de Lidl.
Om maar te zwijgen over garantie. Niet aankomen met internationale garantie want dat hebben we al vaker gezien waarbij de importeur je verwijst naar waar je het gekocht hebt.

Gewoon in NL kopen, het verschil is het niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Als je slim bent en economisch ingesteld koop je voor een prikkie een WiiU met een hele lading games.
Daar is je zoontje echt wel zoet mee totdat de Switch wat verder is en over 1.5 jaar er wel wat games zijn.
Switch kopen nu is flink investeren voor een WiiU beleving en wachten op wat maar moet komen.
Je hebt dan ook vaak miskopen omdat je bij weinig aanbod sneller een B game koopt.
Met mee nemen is leuk maar stuur je een kind de straat op met een splinternieuwe handheld van dik 400 euro (game erbij, case) ????

Neem andermans hobby over en je koopt nu alleen maar de top titels voor een prikkie.
Ik zat er al bijna aan te denken om dat te doen maar we hebben al een PS4, PS4 Pro PSVR Vita en nog een oude PSP Go zelfs nog een hele oude DS alleen is die accu heel slecht.
Op de PS4's speel ik zelf het meeste maar hij vind sommige Nintendo games wel heel leuk vandaar dat ik zij tegen hem wacht op de Switch maar nu ik de linup heb gezien weet ik het even niet ik denk dat ik even wacht.
En misschien komt er nog wel meer uit dan wat we op dit moment denken.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:40:
[...]

Vergeet niet de andere voeding ... los je niet op met een 5 euro voeding van de Lidl.
Om maar te zwijgen over garantie. Niet aankomen met internationale garantie want dat hebben we al vaker gezien waarbij de importeur je verwijst naar waar je het gekocht hebt.

Gewoon in NL kopen, het verschil is het niet waard.
Je haalt twee dingen door elkaar; ik had het over de game The legend of zelda Master edition. Deze komt met een carry case in de stijl van de game. http://www.nintendo.com/g...ild-master-edition-switch

Mijn tweede alinea ging dan wel over de pre-order van de Switch zelf, bij de Gamemania.

En tot slot, gebruikt de Switch gewoon USB-C dus een reguliere USB-C adapter moet gewoon werken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Prima, de Switch is niets voor jou. Voor anderen juist weer wel. Ik game solo en online graag op mijn pc. Een console in de woonkamer heeft voor een gezin met 3 kinderen als het mijne alleen zin als we er met zijn allen iets mee kunnen. Dus wel: party games, mariokart, etc. En niet: the Witcher 3. En dat papa dan vervolgens Zelda kan spelen als mijn dochters weer TVOH willen zien, is alleen maar een dikke plus. Nintendo heeft met de Wii al een afwijkende koers van MS en Sony ingezet en met de Switch zetten ze dit alleen maar voort. Dat zal voor hardcore consolegamers jammer zijn, maar het is een keuze. MS en Sony gaan het inde toekomst moeilijk krijgen doordat ze steeds meer op pc's gaan lijken. Nintendo heeft door haar afwijkende koers en eigen IP een hele eigen markt. Dat dit niet jouw markt is, mag inmiddels duidelijk zijn, maar de manier waarop je er over blijft drammen maakt de discussie hier niet interssanter.

Kunnen we nu dan gewoon weer inhoudelijk over het apparaat praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
init6 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:25:
[...]

Er had wat mij betreft 100 bij gemogen als er een beter scherm in had gezeten (groter) en betere specs. Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de verschillen die nu getoond zijn, ze zijn er alleen ik denk niet dat als ik aan het gamen ben het minimale verschil in details ga zien. Het is niet zo dat je er ineens een Witcher 3 game qua kwaliteit naast de wii u versie zet, de verschillen zijn echt minimaal.
De verschillen met de WiiU zijn ook minimaal ... Waarom ? Men heeft nog niks dedicated Switch gemaakt !
We zien nu allemaal ports en remakes en een party game laat nooit wat moois zien maar daar draait het ook niet om.

Zoals eerder verteld, het gaat tijd kosten en je bent gewoon een jaar verder voordat je wat leukere dingen gaat zien. Dat was met IEDERE console tot nu toe zo.
Voor de mensen die grafische wonders verwachten hoeven niet lang te wachten, die gaan ze namelijk niet zien vergeleken met de competitie. Niet een flame maar een feit.
Het zal best mooier worden en ze gaan de grenzen opzoeken van de hardware maar die zullen voor een 3rd party al snel gehaald zijn en derhalve niet heel interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:46:
[...]

De verschillen met de WiiU zijn ook minimaal ... Waarom ? Men heeft nog niks dedicated Switch gemaakt !
We zien nu allemaal ports en remakes en een party game laat nooit wat moois zien maar daar draait het ook niet om.

Zoals eerder verteld, het gaat tijd kosten en je bent gewoon een jaar verder voordat je wat leukere dingen gaat zien. Dat was met IEDERE console tot nu toe zo.
Voor de mensen die grafische wonders verwachten hoeven niet lang te wachten, die gaan ze namelijk niet zien vergeleken met de competitie. Niet een flame maar een feit.
Het zal best mooier worden en ze gaan de grenzen opzoeken van de hardware maar die zullen voor een 3rd party al snel gehaald zijn en derhalve niet heel interessant.
Splatoon 2. Nieuwe Mario Game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:36:
In de Nintendo UK Store krijg je - bij de EU-limited edition - er tenminste een T-Shirt bij. Voor 89 pond is dat op zich geen slechte deal. Alleen levert de Nintendo UK store natuurlijk weer niet naar Nederland :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:47:
[...]

Splatoon 2. Nieuwe Mario Game...
Ja dus ? Zijn dat de gamechangers ? Vallen we van onze stoel van wat we zagen van de nieuwe mario ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Ja dus ? Zijn dat de gamechangers ? Vallen we van onze stoel van wat we zagen van de nieuwe mario ?
Ik wei iig, ik vind het er erg leuk uitzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 18:37
Mij lijkt de nieuwe breath of the wild geweldig. Maar de rest van de lineup instresseert me niet echt. En ik vind €330 + €60 iets te uur om alleen maar de nieuwe zelda te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beste-spellen schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:47:
[...]

In de Nintendo UK Store krijg je - bij de EU-limited edition - er tenminste een T-Shirt bij. Voor 89 pond is dat op zich geen slechte deal. Alleen levert de Nintendo UK store natuurlijk weer niet naar Nederland :'(
Wacht toch gewoon af jongens .. Al dat paniekerige gedoe met bestellingen nu en limited editions.
Straks, nadat je je Switch gekocht hebt hebben ze een gouden Zelda versie met extra candy en dan is het weer klagen.
Nintendo doet ALTIJD bijzondere Zelda versies, of het nou een gouden game is (lastig met een postzegel cartridge) of een gouden Hyrule handheld, console, controller.

Het wordt er niet trager op, niet duurder, niet meer gebugged. Het enige wat je nodig hebt is wat geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBouwman schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:50:
Mij lijkt de nieuwe breath of the wild geweldig. Maar de rest van de lineup instresseert me niet echt. En ik vind €330 + €60 iets te uur om alleen maar de nieuwe zelda te kunnen spelen.
Ja en als je hem mee wilt nemen koop je toch echt die strakke Zelda case ... Niemand stopt hem in een oude sok ofzo dus die kosten komen er echt wel bij.
Voor 400 euro red je het niet om Zelda buiten de deur te spelen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Ik wei iig, ik vind het er erg leuk uitzien.
Zal best ... WiiU eigenaren zien weinig nieuws hoor.
Mensen die nog nooit een Nintendo hebben gehad of de laatste een Wii was vinden dit wellicht best leuk ..
Je zegt het goed 'leuk'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:38:
[...]

Onzin, bij een release van iets nieuws horen reacties, meningen en vergelijkingen.
Meningen en vergelijkingen horen er inderdaad bij maar een aantal mensen, onder wie jij, grijpen te pas en te onpas naar termen als "fanboys" en blijven maar drammen dat de console toch echt slecht is (alsof een ander geen andere mening mag hebben) en verzieken daarmee de discussie compleet. Op een constructieve manier vergelijkingen trekken? Prima. Maar die verziekte discussie van de afgelopen paar dagen moet hier ophouden. Laatste waarschuwing.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 14-01-2017 21:02 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:54:
[...]

Ja en als je hem mee wilt nemen koop je toch echt die strakke Zelda case ... Niemand stopt hem in een oude sok ofzo dus die kosten komen er echt wel bij.
Voor 400 euro red je het niet om Zelda buiten de deur te spelen ...
Ja en je moet hem ook nog meenemen in een rugzak komt er ook nog bij!! Jij zoekt wel heel erg om alles af te kraken zeg.

Ook alsof offline multiplayer geen verkoop argument is omdat jij liever online speelt met je collegas :Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:53:
[...]

Dat jij hard moet lachen en alles beter weet is prima maar ik vindt het vreemd dat jij als Nintendo fan jouw hardware niet begrijpt of nog nooit ermee bezig bent geweest.

Het touchscreen van de Gamepad werkt net zo als een tablet en door de extra knoppen te gebruiken als muis kan ik sneller zoeken en bedienen dan wat met een Tablet of Smartphone mogelijk is ;)

Blijf vrolijk schreeuwen of lachen het maakt mij niets uit want de conclusie over jouw was allang duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Negeer die kerel gewoon, en rapporteer indien die over de schreef gaat. Kunnen de andere mensen gewoon verder met dit topic. Hij taait vanzelf wel af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Modbreak:Jongens, kap nou met de troll voeren. Die waarschuwing hierboven over het verzieken van de discussie geldt voor iedereen. Dit topic is nu al genoeg van de rails geraakt, nu ontopic verder of er gaan wat mensen met vakantie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
--_-- schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:06:
[...]

Ja en je moet hem ook nog meenemen in een rugzak komt er ook nog bij!! Jij zoekt wel heel erg om alles af te kraken zeg.

Ook alsof offline multiplayer geen verkoop argument is omdat jij liever online speelt met je collegas :Z
Hoezo, je koopt de switch en de game, dat is zo als het nu lijkt 390 euro. Een case van je ipad gaat niet passen dus je koopt er 1 en die kosten komen er gewoon bij en dus > 400 euro, Waarom is dat zo raar ?

Een rugzak of ander transport draagmiddel heeft iedereen die buiten de deur komt, niet zo simpel doen aub.

Waarom is het afkraken ? Tel alleen de getallen even op.

Ik zag de case staan voor 27 euro meen ik bij MM.
Je zegt dit namelijk ook niet als iemand zijn pre-order laat zien met een stapel controllers en op 600 euro uitkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bomberman71 op 14-01-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBouwman schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 20:50:
Ik vindt omstreeks de 400 euro ook prijzig en had wel een bundel verwacht voor tussen de 300 en 350 euro.. maar dat kan altijd nog komen en als jij Zelda interessant vindt dan kun je misschien eens meer of beter naar DQ heroes, Xenoblade chronicles 2, Rime kijken of houd Seasons of heaven in de gaten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:13:
[...]

Ik vindt omstreeks de 400 euro ook prijzig en had wel een bundel verwacht voor tussen de 300 en 350 euro.. maar dat kan altijd nog komen en als jij Zelda interessant vindt dan kun je misschien eens meer of beter naar DQ heroes, Xenoblade chronicles 2, Rime kijken of houd Seasons of heaven in de gaten ;)
Een bundel komt 101%
Is altijd zo geweest. je moet alleen even geduld hebben.
Je hebt dan kans op unieke gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JehannesWeggen schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:06:
Het touchscreen van de Gamepad werkt net zo als een tablet
Huh dat klopt toch helemaal niet? Het Touchscreen van de Wii U Gamepad is zover ik weet Resistive en niet Capacitive.

De Switch heeft wel een Capacitive touchscreen zoals Tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:50:
[...]

Huh dat klopt toch helemaal niet? Het Touchscreen van de Wii U Gamepad is zover ik weet Resistive en niet Capacitive.

De Switch heeft wel een Capacitive touchscreen zoals Tablets.
Het technische deel snap ik niet en het maakt mij weinig uit hoe het technisch verantwoord is maar uit eigen ervaring heb ik jaren DS, 3DS, WiiU, Smartphones gebruikt en nu één jaar een een Shield K1 en heb nog nooit die gedrochten van pennetjes gebruikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 18:37
JehannesWeggen schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:13:
[...]

Ik ben nooit echt een fan van zelda geweest maar deze ziet er echt geweldig uit. Maar ik ga nog wel even wachten tot er eventueel een zelda budel wordt uitbracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JehannesWeggen schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:09:
[...]

Het technische deel snap ik niet en het maakt mij weinig uit hoe het technisch verantwoord is maar uit eigen ervaring heb ik jaren DS, 3DS, WiiU, Smartphones gebruikt en nu één jaar een een Shield K1 en heb nog nooit die gedrochten van pennetjes gebruikt :)
De nieuwe Switch heeft dus de betere manier van Touchscreen, zoals tablets dat ook hebben (de Shield ook) maar de WiiU had dit niet. Dat is dus wel een aanzienlijk pluspunt t.o.v. de WiiU Pad, samen met de hogere resolutie natuurlijk (de WiiU had maar 854x480).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:14:
[...]

De nieuwe Switch heeft dus de betere manier van Touchscreen, zoals tablets dat ook hebben (de Shield ook) maar de WiiU had dit niet. Dat is dus wel een aanzienlijk pluspunt t.o.v. de WiiU Pad, samen met de hogere resolutie natuurlijk (de WiiU had maar 854x480).
Precies resistief is een nogal ouderwetse manier van touch waarbij 2 lagen contact maken als het ware.
Capacitieve schermen doen dat met de magnetisch electrische energie (of zoiets) van je vinger. Daarom werkt dat niet als ze geiosleerd zijn met bijvoorbeeld een handschoen.

Het verschil is qua user ervaring een wereld van verschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Over het algemeen is capacitief beter ja, het reageert veel sneller en dingen als multi-touch worden mogelijk. Maar het is wel veel minder precies als een "ouderwets" resistief touchscreen. Je kan op zo'n klein scherm wel vergeten om games zoals Picross met touch te spelen. En zoiets als Mario Maker gaat ook lastig worden. Maar omdat je toch geen touch hebt als je Switch in het dock zit maakt dat weinig uit, want games moeten ook zonder touch input goed kunnen werken. Touch zal dan exclusief voor optionele dingen zoals bladeren door menu's en dergelijke gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

De nieuwe Switch heeft dus de betere manier van Touchscreen
Beter is relatief. Zowel resistive als capacitive hebben elk hun voor- en nadelen, zoals hierboven al aangegeven door BlackMage. Het zijn beide verschillende technieken die afhankelijk van de toepassing beter of slechter tot hun recht komen.

Aan het wegwerken of verminderen van de nadelen van de ene techniek om het meer te doen lijken op de andere zijn kosten verbonden. Zo kun je bijv. wel een capacitive touchscreen zodanig inzetten dat je er op kunt tekenen, immers de Surface Pro en de Galaxy Note zijn daar prima voorbeelden van, maar dit vereist vaak een extra sensor laag met alle kosten en evt. problemen van dien (zoals drift, parallax, complexere stylus, hogere energiekosten (inductie of een batterij in de stylus)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlackMage schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:54:
Over het algemeen is capacitief beter ja, het reageert veel sneller en dingen als multi-touch worden mogelijk. Maar het is wel veel minder precies als een "ouderwets" resistief touchscreen. Je kan op zo'n klein scherm wel vergeten om games zoals Picross met touch te spelen. En zoiets als Mario Maker gaat ook lastig worden. Maar omdat je toch geen touch hebt als je Switch in het dock zit maakt dat weinig uit, want games moeten ook zonder touch input goed kunnen werken. Touch zal dan exclusief voor optionele dingen zoals bladeren door menu's en dergelijke gebruikt worden.
Helemaal waar.
Belangerijk is ook dat het mooi aansluit bij wat mensen gewend zijn tegenwoordig. Swipe en pinch gestures zijn een 2e natuur geworden en is het eenvoudig te bedienen voor eenieder (iedereen heeft tegenwoordig tenminste een smartphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RayNbow schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:03:
Beter is relatief. Zowel resistive als capacitive hebben elk hun voor- en nadelen, zoals hierboven al aangegeven door BlackMage. Het zijn beide verschillende technieken die afhankelijk van de toepassing beter of slechter tot hun recht komen.
Beter is relatief idd maar resistive is een dusdanig matige techniek dat hier Capacitive wel beter is. Zeker op een apparaat als de Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zie op NeoGAF de volgende discussie: Do you prefer the English or Japanese dub of the new Zelda BOTW trailer?. Opvallend is dat er ook een dub is voor andere Europese talen. Betekent dit multi-audio? Of per land een andere retail versie?

(Japans als optie voor een westerse release zal wel fijn zijn.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMage
Nintendo kennende zal de taal in de instelling van je Switch zijn zonder optie om dit te veranderen.

Maar natuurlijk hoop ik gewoon op een optie voor alle talen die opgenomen zijn. Dat is voor iedereen het beste. Maar vaak zitten aan gesproken tekst royalties die naar de voice actors gaan, dus daarom denk ik dat Japans geen optie gaat zijn voor het westen. Ik denk wel dat elke "regio" maar 1 versie (van het spel+card, boxart wel per land) krijgt en dus alle talen in de regio (in ons geval west-europa) op de card staan.

Persoonlijk vind ik (als iemand die zeker wel geïnteresseerd is in de Japanse subcultuur) Japanse voices alleen beter als de setting van het spel ook in Japan is. Met cutscenes maakt het me niet echt uit, maar veel games hebben ook buiten cutscenes om gesproken tekst en dan lees ik geen ondertitels.

Maar ik ben al enorm blij dat er uberhaubt gesproken tekst in BotW zit. Toen ik voor het eerst Hyrule Warriors speelde (En dus voor het eerst stemmen in een Zelda game hoorde) had ik al een dikke glimlach :D

Edit:

Interessant filmpje van GX. Vergelijkt de graphics tussen de WiiU versie en Switch.

Wel een kanttekening dat de WiiU opname van de E3 show is, mogelijk is er sindsdien veel veranderd. Ik denk dat vooral het verschil in kleurtoon daar aan te wijten is.

Maar aan het eind (filmpje herhaalt zich, dus net voor de helft) zie je echt een wereld van verschil in detail in de verte.

Het komt beide niet van een final versie, dus tenzij je last wilt krijgen van het Watch_Dogs syndroom moet je er geen hoge waarde aan hechten.

[ Voor 22% gewijzigd door BlackMage op 15-01-2017 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik de gesproken teksten in een Zelda game juist een groot minpunt. Ik hoop ten zeerste dat je de stemmen ook gewoon helemaal kan uitschakelen en Zelda zonder stemmen kan spelen.

Het kan trouwens zijn dat de console echt Regio vrij is, maw. de console zelf kent geen regio's. Hierdoor zou je dus bv de Japanse teksten / spraak kunnen instellen op een Europese console. Een beetje zoals de Pokémon games op de 3DS, die hebben allemaal ook Japans als optie.

En ja, op de Pokémon games na, hebben alle 3DS / Wii U games de systeemtaal overgenomen of default Engels. Hierom stel ik mijn consoles ook altijd op het Engels in zodat de games niet Nederlandstalig zijn.
Verder hangt het een beetje af van hoeveel gesproken tekst er in het spel is, het spel is +/- 13 GB groot op de Switch en Wii U. Met 32GB aan builtin opslag zou je niet verwachten dat er veel audiotracks aanwezig zullen zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 10:54

MazeWing

The plot thickens...

Stemmen zijn voor mij, mits van een hoog niveau, een echte toevoeging. De lat ligt tegenwoordig wel gigantisch hoog en helaas vallen Japanse producties qua stemmen met enige regelmaat behoorlijk tegen.
Zeker nu meer en meer westerse games gebruik maken van performance capture en de mensen die de stemmen inspreken ook de bewegingen doen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBouwman schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:13:
[...]

Ik ben nooit echt een fan van zelda geweest maar deze ziet er echt geweldig uit. Maar ik ga nog wel even wachten tot er eventueel een zelda budel wordt uitbracht.
Altijd mooi om te horen dat er een Zelda fan bij komt je bent altijd welkom :) en wat je koopt en speelt en wanneer daar komt keuze genoeg in of is er al een mooi bundel ?

Voor een 250 euro kun je wel een WiiU vinden met Windwaker en of Twilight princess inclusief Wolf link dan kun je ook Cave of shadows spelen en Breath of the wild WiiU kun je in Maart wel voor 50 euro vinden dan ben je met 300 euro klaar en kun je vanuit Twilight princess en Cave of shadows gelijk door met Breath of the wild inclusief hulp van Wolf link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Oh.. had de Gamepad zulk lage resolutie ? nooit opgevallen eigenlijk maar ik gebruikte de Gamepad alleen om te browsen en streamen en met Xenoblade chronicles X was het ideaal om de map via de Gamepad te gebruiken maar de Switch is dus een hele Upgrade bedankt Don :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillasaur
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 16:51
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 01:37:
Persoonlijk vind ik de gesproken teksten in een Zelda game juist een groot minpunt. Ik hoop ten zeerste dat je de stemmen ook gewoon helemaal kan uitschakelen en Zelda zonder stemmen kan spelen.
Ik ben benieuwd. Ik zelf werd niet echt warm van de Engelse dub in de trailer. Persoonlijk hoop ik het in te kunnen stellen naar Duits/Frans, maar de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op zondag 15 januari 2017 @ 00:18:
Edit:

Interessant filmpje van GX. Vergelijkt de graphics tussen de WiiU versie en Switch.
[video]

Wel een kanttekening dat de WiiU opname van de E3 show is, mogelijk is er sindsdien veel veranderd. Ik denk dat vooral het verschil in kleurtoon daar aan te wijten is.
Dat kan, maar het kan ook aan de hardware liggen. De Wii U's color space output is Limited RGB. De Nvidia Shield ondersteunt Full Range RGB, dus het kan zijn dat de Switch dat ook ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 21:17

S2S

(jarig!)
Mediamarkt heeft nu de Switch grijs doodleuk op 329 euro staan, ben ik blij dat ik hem voor 309 gepreorderd heb vrijdag, en een bon in de mail met dat bedrag.

Ding wordt steeds duurder... lol

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 15:17

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Ik kan jou het antwoord wel geven.
Je kunt er NIKS meer mee !

Op de WiiU was het spelen op de controller zonder Tv niet helemaal waar.
De hdmi feed werd in weze naar de controller gestreamd, en draaide dus niet los in de controller zelf.
Het wel/niet kunnen gebruiken van de gamepad toen doet er niet toe.

Kortom, reken er maar zeker niet op. Welkom bij Nintendo
Ik begrijp dat de Wiiu zijn content streamt. ;) ik loop al even mee met Nintendo.
Ik vraag mij af of het mogelijk wordt tegen korting of wiiu virtual console de gekochte EShop games te spelen op de switch.
Dan gaat het om de games welke zonder tv te spelen zijn. Zoals Mario kart 8 maar niet ZombiU.

Ps welkom bij Nintendo is juist positief.

Software en hardware van de GameCube kon op de Wii. Software en hardware van de Wii kon op de Wiiu. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DukeN op 15-01-2017 09:23 ]

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
S2S schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:13:
Mediamarkt heeft nu de Switch grijs doodleuk op 329 euro staan, ben ik blij dat ik hem voor 309 gepreorderd heb vrijdag, en een bon in de mail met dat bedrag.

Ding wordt steeds duurder... lol
En 349 voor de Rood / Blauwe oO

Nothing to see here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Zou me echt niet blindstaren op prijzen nu. Die zijn omhoog gedreven door mensen die op meerdere plekken reserveren waardoor er schaarste lijkt te ontstaan.
Gewoon die dag winkels inlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

(jarig!)
horizon1978 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:24:
Zou me echt niet blindstaren op prijzen nu. Die zijn omhoog gedreven door mensen die op meerdere plekken reserveren waardoor er schaarste lijkt te ontstaan.
Gewoon die dag winkels inlopen.
Lijkt mij stug bij de Mediamarkt.. heb ik met mijn 30 jaar gamen nog nooit meegemaakt.. ze gaan van een vaste prijs uit.
Voor Marktplaats kan ik het mij voorstellen, dat is markt gedreven.

[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 15-01-2017 09:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Een informatieve post over de accu in de Switch:

So come into this thread I read the OP, see the 3 hours charge time, think "that's pretty reasonable", and see that they're using a 4310 mAh battery, which is on the top end of what I would have expected. Good stuff.

And then I start reading the replies... holy hell. I know neogaf has a reputation for over-reacting to things, but this thread is just straight up nuts. Go outside, take a walk, have a breath of fresh air, and when you've calmed down you can come back and we can actually look at the facts.

You're back? Great, nice day outside, isn't it? Okay, now let's talk batteries.

Battery Size

At 4310 mAh, Switch has by far the highest-capacity battery of any gaming device ever made. Here's what's currently out there:

3DS / 2DS - 1300 mAh
New 3DS - 1400 mAh
(New) 3DS XL - 1750 mAh
PS Vita - 2200 mAh

That's about twice the capacity of PS Vita or almost three and a half times the capacity of the 3DS or 2DS.

Now, you're surely saying "but X phone or Y tablet has such-and-such a capacity, Nintendo must be able to fit more in there!", but I'm willing to be X phone and Y tablet aren't actively cooled. A typical phone or tablet these days is basically a battery with some electronics and a screen attached. For a phone the battery could account for 60-70% of the internal volume, and it can be even higher for tablets.

Nintendo doesn't have the luxury of dedicating so much internal space to batteries, because it has to fit a fan and heatsink in there, which likely occupies as much as half the space between the screen and the rear of the case. Have a look at this rear-view photo of the Switch:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OdNMwRA.jpg

The blue box I've included is pretty much the best-case-scenario for how much space Nintendo can allocate to the battery in Switch. If you look at the fan vents at the top and bottom of the unit you can see where the heatsink and fan are going to sit (and I've been pretty conservative with the red box for this, as I'm not even including the area around the third vent to the lower right). Then on the left we've got space taken up by the game card slot, microSD slot, kickstand, and likely part of the logic board (which will overlap the cooling system).

There's no space for a bigger battery. The reason I say 4310 mAh is at the top end of what I would have expected is because there's just nowhere to put anything bigger. A 4310 mAh battery is basically Nintendo squeezing as big a battery as they possibly can in there. Quote me on this, when we see teardowns in March there isn't going to be some big gap where they could have put a bigger battery. They've squeezed in as much as they can without increasing the physical size of the device.

Charging

Regarding the "Switch doesn't do quick charging" claim, let's first do some basic maths. A 4310 mAh battery, assuming a standard 3.7V, comes to 15.95 Wh. For that battery to charge from 0 to 100% in 3 hours, then at an absolute minimum, it would have to be charging at a rate of 15.95/3 = 5.3W. Standard USB 2 provides 2.5W of power, so it's physically impossible for Switch to charge so quickly without some form of "quick charging".

However, as several people have already pointed out, batteries don't charge at a flat rate from 0 to 100%, they charge more quickly for the first ~80%, and much more slowly for the final ~20%. It's quite likely that Switch's peak charging rate is anywhere from 10-15W, which is, once again, far more than a standard USB 2 charger would provide.

Finally, we have Nintendo's FCC listing for Switch last month, which gave us these little nuggets of information:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5Zgf0kB.jpg

See that bit where it says that the (USB-C) AC adaptor can output DC at 15V? That, folks, means that the system uses USB Power Delivery Revision 2.0 Version 1.2 or later. Or, in layman's terms, quick charging.

So, unless Nintendo have broken both the laws of thermodynamics and some regular human laws by lying to the FCC (although I'd imagine they'd get into more trouble over the former), Switch is most definitely capable of quick charging by any definition.

Regarding the total charging time of 3 hours, this is pretty typical for a gaming device. The 3DS takes even longer at 3 and a half hours for a full charge, while the PS Vita takes 2 hours and 40 mins. And in both cases we're talking about far smaller batteries than Switch has.

People also need to keep in mind once again that li-ion batteries are much slower to charge for the last 20% or so. This is why phone manufacturers always give specs like "charges to 80% in an hour", and leave out the fact that the remaining 20% takes another hour. Anantech provides some useful charging graphs in their smartphone reviews (e.g. OnePlus 3T, Honor 8), and if you look through them you'll notice a trend that charging to 80% typically takes only half the time of charging fully to 100%. This is going to vary a little bit depending on the battery and charging tech used, but it's usually around that ratio.

Translating to Switch, what we're probably looking at is the device charging to 80% battery in 90 minutes or so. Which, for me at least, is pretty reasonable. Yeah, they probably could have got it down to 60 minutes by using a more expensive battery, more expensive power ICs and a more expensive charger, but I doubt I'll ever be in a situation where that's the difference between my Switch having a usable amount of charge or not.

TL:DR

- Switch's battery is far bigger than any other gaming device
- Switch's battery is as big as they could possibly fit in there given the active cooling
- Switch definitely uses quick charging (source: FCC & James Clerk Maxwell)
- Switch probably charges to ~80% battery in about 90 minutes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat retailers in Nederland een fout hadden gemaakt met 309 euro als je kijkt naar het buitenland, vandaar dat de prijzen omhoog zijn gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMage
Nieuwevolger schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:54:
Denk dat retailers in Nederland een fout hadden gemaakt met 309 euro als je kijkt naar het buitenland, vandaar dat de prijzen omhoog zijn gegaan.
Ja precies.

309 euro is gewoon te laag vergeleken met de dollarprijs. In de USA adverteren ze prijzen altijd excl BTW (VAT bij hun) omdat het per staat verschilt wat je moet afdragen.

Als je de huidige omrekenkoers neemt dan komt 299 dollar op zo'n 280 euro. Doe daar 21% BTW bij en je komt op 340 euro. Elke euro dat ie daar onder wordt aangeboden gaat of uit de broekzak van Nintendo of die van de winkel. Een tientje er onder zou ik nog wel geloven, maar 30? Nee. En het is sowieso al erg zeldzaam dat het uberhaubt goedkoper is na omrekenen, want meestal doen ze er nog wel wat boven op om overige extra kosten te dekken of een buffer in te bouwen voor fluctuaties in de wisselkoers.

339 is gewoon de officiële adviesprijs totdat NIntendo zelf iets anders zegt. Want dat is simpelweg een directe omrekening van wat ze zelf hebben aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Informatief, maar totaal besides the point:
Let's talk facts: Nintendo says BOTW will play for 3 hours in portable mode and that the Switch takes 3 hours to charge fully. Your wishful analysis doesn't change the facts straight from Nintendo. People are rightly disappointed.
Ze hadden gewoon nog tot Kerst moeten wachten:
- betere line-up
- zuiniger chipset
- behoefte (Kerstcadeaus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je eindeloos wachten want elk half jaar zijn er wel technologische vernieuwingen (of prijsdalingen) die ook het overwegen waard zijn om erin te stoppen. Nu hebben mensen ruim voor het kerstseizoen de kans om kennis te maken met de Switch, zijn de eerste voorraden al verkocht en zijn de eventuele tekorten opgevangen. Het is aan businessanalisten om daarin afwegingen te maken, wie zijn wij om het beter te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Die adapter zou ook aardig sterk moeten zijn als je zowel kan gamen als de accu kan opladen.

Het zou me niks verbazen als de accu niet of nauwelijks oplaadt als je aan het gamen bent. Zelfs als de adapter het zou kunnen trekken dan zit je nog steeds met warmteontwikkeling. Met zoveel kracht opladen zorgt op zichzelf al voor aanzienlijke warmteproductie. Combineer dat met de warmteproductie van de GPU.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je ook cijfers van hoeveel zuiniger? En dan ook een berekening van hoeveel langer je dan kunt gamen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
Ik vind de accuduur niet zo'n probleem. Op de 3ds game ik zelden/nooit 3 uur achter elkaar. Plus dat ik denk dat iedereen bij thuiskomst de swicth weer in het dock zal stoppen, dus je pakt hem nooit half leeg mee. Voor die keer dat je een lange vlucht hebt kan je ook je usb kabel in het vliegtuig in pluggen voor opladen.

Maar langer was uiteraard wel mooi meegenomen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Flozem schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:48:
[...]

Informatief, maar totaal besides the point:

[...]

Ze hadden gewoon nog tot Kerst moeten wachten:
- betere line-up
- zuiniger chipset
- behoefte (Kerstcadeaus)
Nee want je hebt nu de kans om een line-up op te bouwen zodat mensen met Kerst er daadwerkelijk games bij kunnen krijgen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
--_-- schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:01:
Ik vind de accuduur niet zo'n probleem. Op de 3ds game ik zelden/nooit 3 uur achter elkaar. Plus dat ik denk dat iedereen bij thuiskomst de swicth weer in het dock zal stoppen, dus je pakt hem nooit half leeg mee. Voor die keer dat je een lange vlucht hebt kan je ook je usb kabel in het vliegtuig in pluggen voor opladen.

Maar langer was uiteraard wel mooi meegenomen geweest.
Of een powerbank natuurlijk. Voor nog geen 15 euro heb je een goede waar je nog eens een 1,5 keer zo lang mee kan gamen als met de interne accu, in een formaat dat je vast wel mee krijgt en wellicht zelfs in je third party Switch case erbij past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YouTube: DF Videocast #7: Hands-On with Nintendo Switch

De switch uitstellen heeft geen zin, dan had zelda nog eens 7 maanden worden uitgesteld of de wii u versie zou eerder moeten komen waardoor de switch de impact van zelda mist. En Nintendo loopt allang genoeg rond met een dooie home console die moet worden opgevolgd.

Sowieso zijn consoles er voor de lange termijn, zoveel maken die eerste maanden ook niet uit en met kerst heeft de switch een mooie line-up van games met hopelijk nog pokemon en smash bros er nog bij.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of we nog een mario kart 9 en smash bros 5 krijgen, aangezien er op een paar nieuwe banen/stages er weinig kan worden veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
RayNbow schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Heb je ook cijfers van hoeveel zuiniger? En dan ook een berekening van hoeveel langer je dan kunt gamen? ;)
Nee, maar het is de enige manier om de batterijduur op te krikken als ik de post die jij quote moet geloven... Je kan de batterij niet eens vervangen wanneer de technologie kleinere accu's mogelijk maakt. Batterij dood = nieuwe Switch kopen... |:(

Voor een console die wordt gemarkt als handheld en tv console, valt de batterijduur en laadtijd mij, en velen met mij, gewoon tegen. Ja: dat is een mening. ;)

Feit blijft dat de line-up tegenvalt en niet lijkt te verbeteren vóór de Kerstdagen. Waarom zouden ze dan niet wachten?

Daarnaast ben ik bang dat de games die nu op launch uitkomen gerushed zijn. Zelda zou volgens eerdere geruchten niet eens een launchtitel zijn, en ineens is de game af? Ik hoop dat Nintendo Switch een succes wordt, maar ik ben bang dat ze hun eigen graf hebben gegraven. Een gemiste kans, en wederom een mening. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RayNbow schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:54:
Een informatieve post over de accu in de Switch:
<knip>

Now, you're surely saying "but X phone or Y tablet has such-and-such a capacity, Nintendo must be able to fit more in there!", but I'm willing to be X phone and Y tablet aren't actively cooled. A typical phone or tablet these days is basically a battery with some electronics and a screen attached. For a phone the battery could account for 60-70% of the internal volume, and it can be even higher for tablets.

Nintendo doesn't have the luxury of dedicating so much internal space to batteries, because it has to fit a fan and heatsink in there, which likely occupies as much as half the space between the screen and the rear of the case. Have a look at this rear-view photo of the Switch:

[[url="https://i.imgur.com/OdNMwRA.jpg"]afbeelding[/
Zo deze man moet de politiek in gaan zeg, hij weet wel hoe hij iets wat scheef is recht moet lullen.

Het probleem van de kleine accu is natuurlijk niet "dat hij groter is dan elk andere gaming device". Want wat boeid dat nou? Precies niets, het gaat erom hoelang de tablet mee gaat en dat is gewoon te weinig. Nintendo heeft voor mobieliteit gewoon de verkeerde chipset gekozen.

En dan is het leuk dat hij aangeeft dat normale telefoons en tablets maar een printplaat en een accu zijn maar die printplaat en accu zijn wel krachtiger en daar lukt het ze ook.

Nee leuk verhaal (lekker kort ook) maar recht krijg je de korte accuduur niet. Die blijft gewoon erg kort.

Edit: ik hoop trouwens niet dat zijn oplaad verhaal klopt. Want als dat zo is dan is opladen via openbaar beschikbare USB poorten uitgesloten (vliegtuig, trein, Uber. Enz)

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 15-01-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Flozem schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:11:
[...]

Nee, maar het is de enige manier om de batterijduur op te krikken als ik de post die jij quote moet geloven... Je kan de batterij niet eens vervangen wanneer de technologie kleinere accu's mogelijk maakt. Batterij dood = nieuwe Switch kopen... |:(

Voor een console die wordt gemarkt als handheld en tv console, valt de batterijduur en laadtijd mij, en velen met mij, gewoon tegen. Ja: dat is een mening. ;)

Feit blijft dat de line-up tegenvalt en niet lijkt te verbeteren vóór de Kerstdagen. Waarom zouden ze dan niet wachten?

Daarnaast ben ik bang dat de games die nu op launch uitkomen gerushed zijn. Zelda zou volgens eerdere geruchten niet eens een launchtitel zijn, en ineens is de game af? Ik hoop dat Nintendo Switch een succes wordt, maar ik ben bang dat ze hun eigen graf hebben gegraven. Een gemiste kans, en wederom een mening. :+
Die accu gaat vast wel te vervangen zijn, maar wellicht niet zo eenvoudig. Mensen vervangen ook accu's van iPhones immers.

Voor de kerstdagen hebben we de nieuwe mario, mario kart en splatoon. Ik kan me eigenlijk geen betere kerst lineup bedenken?

Zelda was in Juni al zo goed als klaar. Toen hebben mensen het al op de WiiU gespeeld bij de E3. De vraag of het een releasetitel zou worden was denk ik meer een economische vraag en geen technische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
Flozem schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:11:
[...]

Batterij dood is opsturen naar nintendo en laten vervangen. Een macbook gooi je ook niet weg als je accu dood is, tenminste ik niet.

(Bij telefoons van 600+ euros lijkt het voor veel mensen dan wel weer normaal om em na 2 jaar weg te gooien want slechte batterij of verouderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
--_-- schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:19:
[...]

Batterij dood is opsturen naar nintendo en laten vervangen. Een macbook gooi je ook niet weg als je accu dood is, tenminste ik niet.

(Bij telefoons van 600+ euros lijkt het voor veel mensen dan wel weer normaal om em na 2 jaar weg te gooien want slechte batterij of verouderd)
Laten vervangen door de fabrikant is eigenlijk ook wel prima. Je weet dat het goed gebeurd en je krijgt een orginele accu.

Er is europesche wetgeving over het vervangen van een batterij. In die wetgeving staat dat de batterij vervangbaar moet zijn, niet dat de eindgebruiker de batterij moet kunnen vervangen. Die wet wordt nog al eens verkeerd begrepen door mensen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:18:
Nintendo heeft voor mobieliteit gewoon de verkeerde chipset gekozen.

En dan is het leuk dat hij aangeeft dat normale telefoons en tablets maar een printplaat en een accu zijn maar die printplaat en accu zijn wel krachtiger en daar lukt het ze ook.

Nee leuk verhaal (lekker kort ook) maar recht krijg je de korte accuduur niet. Die blijft gewoon erg kort.
Dus, welke chipset hadden ze dan moeten kiezen? Welke chipset levert op z'n minst dezelfde kracht als wat de Switch levert (bonuspunten als deze niet na een aantal minuten al throttlet zoals de Nvidia Shield), heeft een veel langere accuduur en past in de behuizing van de Switch?

Heb je een specifiek voorbeeld van een apparaat dat een vergelijkbare form factor heeft en op alle punten beter scoort?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flozem
RayNbow schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:27:
[...]
Heb je een specifiek voorbeeld van een apparaat dat een vergelijkbare form factor heeft en op alle punten beter scoort?
De newSwitch die volgend jaar uit komt... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RayNbow schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Dus, welke chipset hadden ze dan moeten kiezen? Welke chipset levert op z'n minst dezelfde kracht als wat de Switch levert (bonuspunten als deze niet na een aantal minuten al throttlet zoals de Nvidia Shield), heeft een veel langere accuduur en past in de behuizing van de Switch?

- De nieuwe Snapdragons zijn krachtiger.
- De Apple A10X is veel krachtiger (maar misschien niet beschikbaar)
- Ze hadden zelf iets kunnen ontwerpen.

Kijk ik snap wel dat de prijs laag moest blijven enz maar zeg als schrijver van bovenstaand artikeltje dat dan, praat er niet ellenlang omheen en kom
Met allemaal excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

(jarig!)
BlackMage schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:33:
[...]

Ja precies.

309 euro is gewoon te laag vergeleken met de dollarprijs. In de USA adverteren ze prijzen altijd excl BTW (VAT bij hun) omdat het per staat verschilt wat je moet afdragen.

Als je de huidige omrekenkoers neemt dan komt 299 dollar op zo'n 280 euro. Doe daar 21% BTW bij en je komt op 340 euro. Elke euro dat ie daar onder wordt aangeboden gaat of uit de broekzak van Nintendo of die van de winkel. Een tientje er onder zou ik nog wel geloven, maar 30? Nee. En het is sowieso al erg zeldzaam dat het uberhaubt goedkoper is na omrekenen, want meestal doen ze er nog wel wat boven op om overige extra kosten te dekken of een buffer in te bouwen voor fluctuaties in de wisselkoers.

339 is gewoon de officiële adviesprijs totdat NIntendo zelf iets anders zegt. Want dat is simpelweg een directe omrekening van wat ze zelf hebben aangekondigd.
Zal best, maar jammer dan ;) :+ preorder staat voor die prijs.

Persoonlijk vind ik dat Nintendo compleet de plank mis slaat met 339 om het aantrekkelijk te maken voor iedereen. Het is tenslotte een familie console. Voelt voor mij aan als een Wii U / 3DS herhaling, met straks een snelle prijsverlaging.

Grafisch is het tot nu toe niet echt beter dan WiiU en kwa prijs ook niet beter dan de concurentie. En kwa games zijn het nog Wii U games..

[ Voor 8% gewijzigd door S2S op 15-01-2017 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
3 uur gamen op een accu is toch prima?
Thuis plug je de kabel erin als hij leeg begint te raken.
Onderweg neem je zo'n accupack mee als je langer dan 3 uur denkt te gamen.

Drie maanden terug met die Pokémon Go hype liep iedereen met accupacks omdat een telefoon in een uur leeg is, maar nu is het opeens een probleem :)

Zullen vast ook opklikaccu's komen als je het echt nodig hebt. Of misschien nieuwe accu's die je zelf kan vervangen met meer inhoud.

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 15-01-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:34:
3 uur gamen op een accu is toch prima?
Thuis plug je de kabel erin als hij leeg begint te raken.
Onderweg neem je zo'n accupack mee als je langer dan 3 uur denkt te gamen.

Drie maanden terug met die Pokémon Go hype liep iedereen met accupacks omdat een telefoon in een uur leeg is, maar nu is het opeens een probleem :)
Nou dat is dus het probleem, als de huidige specs kloppen dan is de tablet niet/nauwelijks op te laden via een Accupack of USB stekker in een vliegtuig oid.

Dan levert de voeding minder dan de pad nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
MacBook laadt ook op via een accupack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
S2S schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:33:
Persoonlijk vind ik dat Nintendo compleet de plank mis slaat met 339 om het aantrekkelijk te maken voor iedereen. Het is tenslotte een familie console. Voelt voor mij aan als een Wii U / 3DS herhaling, met straks een snelle prijsverlaging.
Ooh pas op hoor, noem het hier geen console want daar zijn ze het niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:36:
MacBook laadt ook op via een accupack?
De meeste niet hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

(jarig!)
Donstil schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:36:
[...]

Ooh pas op hoor, noem het hier geen console want daar zijn ze het niet mee eens.
Nou goed dan, voor een handheld is het ook niet echt goedkoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Nou dat is dus het probleem, als de huidige specs kloppen dan is de tablet niet op te laden via een Accupack of USB stekker in een vliegtuig oid.

Dan levert de voeding minder dan de pad nodig heeft.
Houd je ook rekening mee dat de genoemde 3 uur laadtijd gaat over het volledig laden van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RayNbow schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:38:
[...]

Houd je ook rekening mee dat de genoemde 3 uur laadtijd gaat over het volledig laden van de accu?
Ja maar dat bedoel ik niet. USB on the road (neem even een vliegtuig als voorbeeld. Zoals nintendo ook doet) levert als de cijfers hierboven kloppen al niet genoeg power om de accu op te laden. Laat staan bij laden als de tablet gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:32:
[...]

- De nieuwe Snapdragons zijn krachtiger.
- De Apple A10X is veel krachtiger (maar misschien niet beschikbaar)
- Ze hadden zelf iets kunnen ontwerpen.

Kijk ik snap wel dat de prijs laag moest blijven enz maar zeg als schrijver van bovenstaand artikeltje dat dan, praat er niet ellenlang omheen en kom
Met allemaal excuses.
Dat is pure onzin.
Eerst zien en dan pas oordelen, aangezien de Tegra chipset niet echt langzamer is..

We gaan het meemaken, een Custom Tegra, maar de performance is onbekend.

Edit: Het moet ook hybride zijn > Meer performance in Dock etc. nVidia heeft daar veel meer ervaring mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:40:
[...]

Dat is pure onzin.
Eerst zien en dan pas oordelen, aangezien de Tegra chipset niet echt langzamer is..

We gaan het meemaken, een Custom Tegra, maar de performance is onbekend.

Edit: Het moet ook hybride zijn > Meer performance in Dock etc. nVidia heeft daar veel meer ervaring mee.
Nee hoor dat is geen onzin.

Edit: Ook de andere fabrikanten hebben ervaring met throttling dat is niet iets wat alleen Nvidia kan en of de APU uit de switch daadwerkelijk custom is valt nog maar te bezien. Voor zover het er nu uitzien is het gewoon de chip uit de shield TV.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 15-01-2017 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Wat betreft opladen in de auto, tijdens de Treehouse presentatie hadden ze het er wel ergens over dat dat ding (GAMEBOY-CONSOLE?) onderweg op te laden is maar misschien zit ik er naast hoor.

We gaan het wel zien, pre-order is geplaatst.

P.s. ja, ik ben een Nintendo fanboy!
Pagina: 1 ... 44 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic