Ik vind het ook jammer dat er straks betaald moet worden voor online, maar snap het wel omdat (daar ga ik in ieder geval vanuit) ze juist dat wat jij aanhaalt willen gaan aanpakken en goed aanbieden. Nintendo had zo'n slechte online ervaring juist omdat het gratis was.init6 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:37:
En toen kwam de aankondiging:
Er is weinig goed nieuws bij gekomen wat mij betreft (Eigenlijk niets wat ik al wist, behalve de nieuwe Mario trailer).
Dan het negatieve, en daardoor gaat de switch waarschijnlijk de tweede nintendo console worden die ik niet direct oppik bij launch, met mogelijkheid dat ik hem helemaal niet koop:
- Betaalde online services, ECHT? Ik snap dat als je een feature rijke online service hebt met veel games die mensen veel gebruiken dat je daar geld voor kan vragen (of niet en toch verdien je er geld mee zoals Steam). Maar voor een platform wat zulke slechte service heeft voor online content, zo'n gehandicapte eshop en zo weinig games (ik kan enkel denken aan Mario cart, Xenoblade & Splatoon als games met online opties). Ik vind het schofterig.
- De techniek. Ja ik weet dat Nintendo op het innovatieve zit en technische vooruitgang geen prioriteit is. Maar als je een platform uitbrengt en er direct al opmerkingen zijn over framerate drops in je nieuwe Zelda. Dan doe je iets verkeerd. Ik zie nu iets meer 3rd partij developers klaar staan, maar ik denk dat dit door deze houding volgend jaar weer een Nintendo only platform gaat worden.
- Prijzen van games.
Mijn huidige games pak ik voor 30-40 euro op in de nintendo eshop voor AAA games, ik lees nu dat ik 60 euro mag gaan betalen voor Nintendo's 1-2 switch en die box game. Echt Nintendo?
- Line up is te klein om een nieuwe console te verantwoorden. De 1-2 switch en de box game zouden bij de console moeten geleverd moeten worden, 60 euro per game heb ik er niet voor over (nog geen eens 15 Euro per game). Ik zie dit meer als tech demo's. Wat blijft er dan als Switch titel over? Niets, Zelda komt ook naar de wii u. Ik heb nooit moeite met het wii u platform gehad (op zijn technische achterstand na, en voor betere graphics hoef ik de switch niet te kopen).
Het platform kwam al met gebreken: Het gebrek aan content, de games die nooit aanbiedingen hebben (ik kan 4 jaar oude mario games kopen voor exact dezelfde prijs als 4 jaar geleden), het gebrek aan eye candy. Het weegt op dit moment haast niet op. Op dit moment zie ik geen reden om een switch te kopen voor Zelda, gezien deze ook op Wii U uitkomt en het er alle schijn naar heeft dat ik niets qua prestaties zal missen.
Ik denk erover na om de console nog eens te bekijken als Mario uitkomt.
Ik kan het mis hebben, maar dit lijkt mij een duidelijke reden om er geld voor te gaan vragen.
Voor de rest begrijp ik je punten wel redelijk, alleen denk ik dat Nintendo niet meteen gaat lopen klappen met heel veel spellen tegelijk uit te geven. Zo kannibaliseer je niet alleen je eigen verkopen qua timing, maar jaag je ook 3rd party uitgevers weg van je platform, iets wat ze juist nu goed moeten aanpakken.
We zullen zien hoe hij technisch uitpakt, de gebruikerservaringen zullen straks de doorslag geven.
Ik ga hem vooral halen doordat hij ook als handheld te gebruiken is, een full scale Zelda op handheld spelen? Dat is voor mij iets wat ik nooit verwacht had te kunnen doen bij de release ervan!
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm