Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
init6 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:37:
En toen kwam de aankondiging:

Er is weinig goed nieuws bij gekomen wat mij betreft (Eigenlijk niets wat ik al wist, behalve de nieuwe Mario trailer).

Dan het negatieve, en daardoor gaat de switch waarschijnlijk de tweede nintendo console worden die ik niet direct oppik bij launch, met mogelijkheid dat ik hem helemaal niet koop:

- Betaalde online services, ECHT? Ik snap dat als je een feature rijke online service hebt met veel games die mensen veel gebruiken dat je daar geld voor kan vragen (of niet en toch verdien je er geld mee zoals Steam). Maar voor een platform wat zulke slechte service heeft voor online content, zo'n gehandicapte eshop en zo weinig games (ik kan enkel denken aan Mario cart, Xenoblade & Splatoon als games met online opties). Ik vind het schofterig.

- De techniek. Ja ik weet dat Nintendo op het innovatieve zit en technische vooruitgang geen prioriteit is. Maar als je een platform uitbrengt en er direct al opmerkingen zijn over framerate drops in je nieuwe Zelda. Dan doe je iets verkeerd. Ik zie nu iets meer 3rd partij developers klaar staan, maar ik denk dat dit door deze houding volgend jaar weer een Nintendo only platform gaat worden.

- Prijzen van games.
Mijn huidige games pak ik voor 30-40 euro op in de nintendo eshop voor AAA games, ik lees nu dat ik 60 euro mag gaan betalen voor Nintendo's 1-2 switch en die box game. Echt Nintendo?

- Line up is te klein om een nieuwe console te verantwoorden. De 1-2 switch en de box game zouden bij de console moeten geleverd moeten worden, 60 euro per game heb ik er niet voor over (nog geen eens 15 Euro per game). Ik zie dit meer als tech demo's. Wat blijft er dan als Switch titel over? Niets, Zelda komt ook naar de wii u. Ik heb nooit moeite met het wii u platform gehad (op zijn technische achterstand na, en voor betere graphics hoef ik de switch niet te kopen).

Het platform kwam al met gebreken: Het gebrek aan content, de games die nooit aanbiedingen hebben (ik kan 4 jaar oude mario games kopen voor exact dezelfde prijs als 4 jaar geleden), het gebrek aan eye candy. Het weegt op dit moment haast niet op. Op dit moment zie ik geen reden om een switch te kopen voor Zelda, gezien deze ook op Wii U uitkomt en het er alle schijn naar heeft dat ik niets qua prestaties zal missen.

Ik denk erover na om de console nog eens te bekijken als Mario uitkomt.
Ik vind het ook jammer dat er straks betaald moet worden voor online, maar snap het wel omdat (daar ga ik in ieder geval vanuit) ze juist dat wat jij aanhaalt willen gaan aanpakken en goed aanbieden. Nintendo had zo'n slechte online ervaring juist omdat het gratis was.
Ik kan het mis hebben, maar dit lijkt mij een duidelijke reden om er geld voor te gaan vragen.

Voor de rest begrijp ik je punten wel redelijk, alleen denk ik dat Nintendo niet meteen gaat lopen klappen met heel veel spellen tegelijk uit te geven. Zo kannibaliseer je niet alleen je eigen verkopen qua timing, maar jaag je ook 3rd party uitgevers weg van je platform, iets wat ze juist nu goed moeten aanpakken.

We zullen zien hoe hij technisch uitpakt, de gebruikerservaringen zullen straks de doorslag geven.

Ik ga hem vooral halen doordat hij ook als handheld te gebruiken is, een full scale Zelda op handheld spelen? Dat is voor mij iets wat ik nooit verwacht had te kunnen doen bij de release ervan!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GovertNL schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 08:29:
YouTube: The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Wii U (E3 2016) vs. Switch...

Vergelijkingsvideo van Zelda op de WiiU en Switch. Gelukkig heb ik mijn handen niet gebrand aan de WiiU omdat ik al een voorgevoel had dat deze console ging floppen.

Ik had mijn hoop dan wel gevestigd op de Switch. Ik vond de presentatie tegenvallen, net zoals de line-up. Omdat ik geen WiiU heb of heb gehad heb ik er weinig moeite mee om nu die Switch aan te schaffen. Zelda rechtvaardigt dat nu eenmaal in mijn ogen.

Weet je, ik verwacht nu echt van Nintendo een top E3 anders zie ik weer een flop aandienen. Mario Kart 8 komt gelukkig wel eind april en ook deze is zo goed als nieuw voor mij omdat ik deze alleen speelde bij een maat afentoe.

Daarna is het lang wachten op Mario. Een Wave Race ergens dit jaar of een aankondiging had voor mij al een hoop goedgemaakt. Al die gekke techdemogames" kunnen mij niet warm maken.

Kom op Nintendo laat mij mijn jeugd herinneren. Ik game nu al jaren meer op de consoles van Sony en Microsoft terwijl het gamen voor mij echt is begonnen op een NES en vooral de SNES.
Sorry hoor maar is geen verschil afgezien van wellicht wat kleuraanpassingen, contrast, en dergelijke.
Daarbij vergelijken ze het met enorm oude WiiU beta beta beta beta beelden ....

Nee, als je denkt dat de Switch versie anders is maak je een denkfout. Iets soepeler ? Zou kunnen omdat het in weze een soort overclockte WiiU is maar ik denk dat je moet zoeken naar die verschillen.

Heb het al vaak gezegd, her is een game die anno 2013 ook gereleased had kunnen zijn. Leuk voor de WiiU, beschamend als launch titel ( het beste wat je op dat moment hebt !!) in 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:05
Koldur schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Voor de rest begrijp ik je punten wel redelijk, alleen denk ik dat Nintendo niet meteen gaat lopen klappen met heel veel spellen tegelijk uit te geven. Zo kannibaliseer je niet alleen je eigen verkopen qua timing, maar jaag je ook 3rd party uitgevers weg van je platform, iets wat ze juist nu goed moeten aanpakken.
Klopt, daarom hadden er een paar goede 3rd party titels klaar moeten staan.
Hoe kan het dat skyrim (ondertussen 5 jaar oud) pas in de herfst uit komt voor de switch? Is het zo lastig om die game er naar toe te porten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

S2S

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:46:
[...]

Pre-orders zeggen wel degelijk iets. Dat de Wii U het vervolgens niet wist uit te buiten en momentum verloor is bekend. Waardoor dat kwam is ook bekend. Dat Nintendo het nu anders gat doen is ook al bekend. Dat Nintendo nu wel al behoorlijk wat hype weet te creëren, ook onder de niet Nintendo fans is ook bekend.

Een X1 en PS4 zijn geen hybride consoles. Graag appels met appels vergelijken en niet appels met peren.
We zullen het zien.. . Ik zie het Nintendo eigenlijk niet echt anders doen.. Dit is een DS experiment, als dit werkt daan gaan ze door, werkt het niet, dan weg ermee. Doen ze wel vaker. Het verschil in prijs met de concurentie is te klein, immers kun je daar ook games op spelen / Xbox/PS4/Tablets.

En op games gebied ook niet, de launch line-up tot nu toe is naar mijn mening echt mager.. met als enige echte must-have Zelda (maar is is ook op de Wii U)

Wel bijzonder eigenlijk die magere line-up als je bedenkt dat ze nu maar 1 versie van een game hoeven te maken :+

Dus of ze er echt van geleerd hebben.. want ik heb dit nu al 6 nintendo consoles en een berg Hnadhelds mee gemaakt..

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02
Vandaag begonnen met info verzamelen voor de topicstart. Als mensen nog ideeën hebben voor de ts hoor ik ze graag. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeN schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:01:
Is er iets genoemd over backward compatibiliteit? Nou heeft mijn zoontje zo een 8 bekende games via de EShop gekocht.

Ik kan mij goed voorstellen dat zombiu port niet mogelijk is ivm de integratie van de wiiu gamepad maar Mario kart 8, super smash brothers of Mario maker werkt ook zonder tv. _/-\o_

Of mogen we straks voor de deluxe Mario kart 8 de volle prijs betalen?.....
Ik kan jou het antwoord wel geven.
Je kunt er NIKS meer mee !

Op de WiiU was het spelen op de controller zonder Tv niet helemaal waar.
De hdmi feed werd in weze naar de controller gestreamd, en draaide dus niet los in de controller zelf.
Het wel/niet kunnen gebruiken van de gamepad toen doet er niet toe.

Kortom, reken er maar zeker niet op. Welkom bij Nintendo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
Yooka-Laylee is te pre-orderen op Bol.com :)

https://www.bol.com/nl/p/...o-switch/9200000073663172

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• osj
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02-2024

osj

Ik heb alleen denk oude Wii en een Ps4 ik Koop hem sowieso roep al jaren dat ik een 3ds wil en ik mis Mario kart dus nu de perfecte kans een handheld en tv console in 1 met Mario. Beter kan bijna niet. Ik snap als je al jaren een nintendo hebt dit niet je van het is. Maar mensen die een Ps4 hebben gaan toch ook niet nu opeens een Ps4 pro nemen. Das helemaal een verbetering van niks.... ja beter Graphics als je een super dikke tv hebt (en dan nog zie je het niet) in zoverre is nintendo vele malen vernieuwender dan Sony of Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytheone
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 19:06
De prijs op mediamarkt.nl is verhoogd naar 329 € voor de grijze versie en 349 € voor de gekleurde ongeveer een uur nadat ik mijn pre-order voor €309 had geplaatst. Ik neem aan dat mijn pre-order voor 309 wel gewoon gehonoreerd word en ik niet bij zal moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:42
De nep-limited edition Zelda: BotW die reeds te koop stond op bol.com, is helaas de enige die hier in de EU uit komt :( https://www.facebook.com/.../videos/1833753163569119/

En dat natuurlijk nu net deze versie op bol.com uitverkocht is... Staat ie al op de site van MediaMarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Roytheone schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:05:
De prijs op mediamarkt.nl is verhoogd naar 329 € voor de grijze versie en 349 € voor de gekleurde ongeveer een uur nadat ik mijn pre-order voor €309 had geplaatst. Ik neem aan dat mijn pre-order voor 309 wel gewoon gehonoreerd word en ik niet bij zal moeten betalen>
Zal nog even afwachten zijn.. Ik heb hem, met CreditCard, pre-ordered bij Bol.com voor 309 euro. Ik verwacht dat ze dit gewoon zo laten. Heb overigens ook 2x Pro controller/ Case/ Screenprotector/ 2 games daar "besteld" dus ze zullen er vast winst op gaan maken ;)

349 is overigens wat vreemd gezien beide versies gelijke retail advies gekregen hebben...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:04
gaaf ! hopelijk wordt de releasedag naar 11 April verplaatst als bij andere consoles + PC :) zin in deze game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:56
beste-spellen schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:07:
De nep-limited edition Zelda: BotW die reeds te koop stond op bol.com, is helaas de enige die hier in de EU uit komt :( https://www.facebook.com/.../videos/1833753163569119/

En dat natuurlijk nu net deze versie op bol.com uitverkocht is... Staat ie al op de site van MediaMarkt?
Komt de master edition wel of niet naar EU? Dacht er aan om alvast de master edition te kopen, en paar maanden later een Switch met onvermijdelijke mario bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Roytheone schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:05:
De prijs op mediamarkt.nl is verhoogd naar 329 € voor de grijze versie en 349 € voor de gekleurde ongeveer een uur nadat ik mijn pre-order voor €309 had geplaatst. Ik neem aan dat mijn pre-order voor 309 wel gewoon gehonoreerd word en ik niet bij zal moeten betalen?
Nou daar zou ik zeker bij de MediaMarkt niet zomaar vanuit gaan. Komt geregeld voor dat ze het product voor de goedkopere prijs dan blijven uitstellen terwijl de normale prijs wel geleverd wordt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:21
Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:29:
[...]

Nou daar zou ik zeker bij de MediaMarkt niet zomaar vanuit gaan. Komt geregeld voor dat ze het product voor de goedkopere prijs dan blijven uitstellen terwijl de normale prijs wel geleverd wordt.
Heb ik ook eens meegemaakt, product besteld, krijg je daarna te horen dat hij niet leverbaar is dus annuleren ze automatisch je order, bleek dat de volgende dag het product weer op voorraad was met een hogere prijs.
Nee mediamarkt bestel ik niets meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tuurlijk leveren zij het wel, het is namelijk geen fout en is zelfs al hoger dan de adviesprijs.
Maarja er is veel vraag naar, net als de NES mini, dan gaat de prijs gewoon omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Tuurlijk leveren zij het wel, het is namelijk geen fout en is zelfs al hoger dan de adviesprijs.
Maarja er is veel vraag naar, net als de NES mini, dan gaat de prijs gewoon omhoog.
Is er inmiddels een Nederlandse adviesprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Retailers mogen zelf de prijs bepalen in Europa dacht ik. De grote Duitse en Franse retailers geven allemaal een prijs van 329.-. Dat het gister 309 was bij bol.com en mediamarkt is meer geluk voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:50:
Retailers mogen zelf de prijs bepalen in Europa dacht ik. De grote Duitse en Franse retailers geven allemaal een prijs van 329.-. Dat het gister 309 was bij bol.com en mediamarkt is meer geluk voor ons.
Dat had ik ook gelezen. Geen harde advies prijs in de EU voor alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.gameshop-twen...2&&staat2ehands_id=244383

Gameshop Twente: 309,- (voor de personen die goede ervaringen hebben met deze winkel)

Edit: Kan alleen nog reserveren!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:12:
[...]

Dat had ik ook gelezen. Geen harde advies prijs in de EU voor alsnog.
Nog niet in EU inderdaad :(
http://arstechnica.co.uk/...tch-uk-launch-date-price/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:57
rudyman85 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:07:
Toch wel zuur die deluxe versie voor de wii u gebruikers. Dit zou de mario kart 8 voor de wii u moeten zijn maarja de switch zou de wii u ook moeten zijn als je het mij vraagt :) pre order is gedaan, toch koop je een mario kart 8 dan voor de tweede keer,voelt niet oké.
Je speelt zeker geen cod of fifa? ;)
Of street fighter :(

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Ik vind 329 een veel te hoge prijs snap weer niet waarom het hier niet gewoon 299 is?
Verder heb ik een vraagje kwa speelduur en opladen.
Je kan als je Zelda speelt ongeveer 2,5 a 3uur spelen maar ja kan ook laden onder het spelen?
Zit er een apparte lader bij of alleen maar als je hem in de docking station stopt?
Mocht er geen losse lader bij zitten komt dat er ook nog bij + een Game dan is die een heel stuk duurder dan de PS4 Slim.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Was al lang bekend dat het gewoon een USB C aansluiting betreft, dus de oplader van je telefoon volstaat.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FreakGIB schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:30:
Ik vind 329 een veel te hoge prijs snap weer niet waarom het hier niet gewoon 299 is?
Je kan als je Zelda speelt ongeveer 2,5 a 3uur spelen maar ja kan ook laden onder het spelen?
Zit er een apparte lader bij of alleen maar als je hem in de docking station stopt?
Mocht er geen losse lader bij zitten komt dat er ook nog bij + een Game dan is die een heel stuk duurder dan de PS4 Slim.
Ik neem aan dat je hem via de USB C ingang aan de onderkant kan laden tijdens het spelen. Als je nog niet zo'n kabeltje hebt gekregen bij je telefoon of ander apparaat zal dat je niet zoveel kosten om alsnog te kopen. Of er een USB C kabel bijzit weet ik niet.

Of het duurder dan de PS4 is of niet doet er verder weinig toe. De PS4 is puur een homeconsole de Switch is een hybride. Evengoed ga je niet klagen over de prijs van de PS4 omdat er nog geen scherm bijzit en de accu capaciteit afwezig is waardoor je dus een klein schermpje moet kopen en een accupakket/dieselgenerator om het ding mobiel te maken zoals de Switch.

Gewoon twee hele verschillen apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:16
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:38:
[...]

Ik neem aan dat je hem via de USB C ingang aan de onderkant kan laden tijdens het spelen. Als je nog niet zo'n kabeltje hebt gekregen bij je telefoon of ander apparaat zal dat je niet zoveel kosten om alsnog te kopen. Of er een USB C kabel bijzit weet ik niet.

Of het duurder dan de PS4 is of niet doet er verder weinig toe. De PS4 is puur een homeconsole de Switch is een hybride. Evengoed ga je niet klagen over de prijs van de PS4 omdat er nog geen scherm bijzit en de accu capaciteit afwezig is waardoor je dus een klein schermpje moet kopen en een accupakket/dieselgenerator om het ding mobiel te maken zoals de Switch.

Gewoon twee hele verschillen apparaten.
Het is misschien niet 'eerlijk' om een switch met de PS4 of Xbox one te vergelijken, maar dat is wel wat er in de praktijk gaat gebeuren hoor...
Hmm, ik heb hier een hybride apparaat, voor 300 tot 350 euro, moet nog een game bij van 60 euro... Hey, daar staat een console voor 250, met een game. Even bij de games kijken, hmm de switch heeft er maar een paar en die zijn allemaal duur, die andere heeft een wand vol met veel leuke deals.
Tja, op zo'n moment is het de vraag of het mobiel zijn van de switch hem nog gaat redden hoor...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Finraziel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:46:
[...]

Het is misschien niet 'eerlijk' om een switch met de PS4 of Xbox one te vergelijken, maar dat is wel wat er in de praktijk gaat gebeuren hoor...
Hmm, ik heb hier een hybride apparaat, voor 300 tot 350 euro, moet nog een game bij van 60 euro... Hey, daar staat een console voor 250, met een game. Even bij de games kijken, hmm de switch heeft er maar een paar en die zijn allemaal duur, die andere heeft een wand vol met veel leuke deals.
Tja, op zo'n moment is het de vraag of het mobiel zijn van de switch hem nog gaat redden hoor...
In de praktijk zal ik hem dan eerder vergelijk met de PS Vita en New 3DS. Die eerste is dood en die laatste heeft me veel plezier gebracht. Deze Switch is grafisch (want dat schijnt een van de weinige criteria te zijn op Tweakers) een stuk sterker dan de New 3DS.

Mensen zijn niet dom, als ze enkel naar prijs en op dat moment beschikbare games kijken dan hadden ze wel een Wii U gekocht ipv een X1 of PS4 toen die uitkwamen. De Wii U lag namelijk toen in de winkel voor een lagere prijs met een stapel aan goede games. We weten allemaal hoe dat uitpakte. Hetzelfde argument een generatie eerder in het voordeel van de X360 die al een jaar in de winkels lag.

Maar we zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aangezien handhelds vroeger ongeveer 1 a 2 jaar voor de nieuwe generatie homeconsoles kwamen en ook goedkoper waren, waren ze aantrekkelijk voor kinderen. Maar aangezien de switch midden in de generatie komt en Sony afgelopen kerst agressief was met het verlagen van de prijs en Microsoft deed het al eerder. Is een probleem van Nintendo. Denk dat de hoge prijs te maken heeft met de hoge R en D kosten van de joy-cons en het switchen van tv naar handheld mode, in die kleine joy-cons zit behoorlijk wat indrukwekkende techniek verwerkt. Insidegamer zei ook al dat het aanvoelde als een luxe apparaat. Dan is de prijs van 300 dollar nog niet zo gek, probleem is dat je ook nog eens een game van 60 euro er meteen bij koopt en als je een extra controller wilt moet je ook in je buidel tasten.

Hopelijk is de switch voor 300 euro te krijgen met mario of pokemon wordt het al een stuk aantrekkelijker. Dan heeft de switch al een paar mooie games en hopelijk valt er naar veel moois uit te kijken in 2018 (die aangekondigd worden op de E3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:53:
[...]

In de praktijk zal ik hem dan eerder vergelijk met de PS Vita en New 3DS. Die eerste is dood en die laatste heeft me veel plezier gebracht. Deze Switch is grafisch (want dat schijnt een van de weinige criteria te zijn op Tweakers) een stuk sterker dan de New 3DS.
Maar daar gaat de marketing machine van Nintendo natuurlijk ook op stuk. Ze zetten hem nu in de markt als Console welke je ook onderweg kunt gebruiken en niet als handheld welke je thuis als console kunt gebruiken. Daarmee krijg je automatisch dat mensen het gaan vergelijken met de huidige console lijnup, zeker als de prijs ook nog eens vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:56:
Denk niet dat Nintendo in de positie is meer dan 20/30 euro per jaar te vragen voor online, maar met Nintendo weet je het nooit.
Inderdaad met een tiental euros moet het ophouden maar ik verwacht wel dat Nintendo het hele Online plan gaat aanpakken en zo niet dan zullen hun meer onkosten krijgen dan verdiensten door het te lage aantal Subs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:01:
[...]

Maar daar gaat de marketing machine van Nintendo natuurlijk ook op stuk. Ze zetten hem nu in de markt als Console welke je ook onderweg kunt gebruiken en niet als handheld welke je thuis als console kunt gebruiken. Daarmee krijg je automatisch dat mensen het gaan vergelijken met de huidige console lijnup, zeker als de prijs ook nog eens vergelijkbaar is.
Nintendo zet hem duidelijk in de markt als hybride console. Uniek in zijn soort. Mensen gaan hem vergelijken met de huidige console line-up. Die line-up beslaat de 8e generatie. Daarin horen ook de PS Vita, 3DS maar ook de X1, PS4 en Wii U. Wikipedia: Eighth generation of video game consoles

Ik zie aan de frontpage en ook hier dat mensen vrij conservatief zijn en het niet kunnen plaatsen omdat het niet binnen de gebruikelijke kaders past.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeN schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:01:
Is er iets genoemd over backward compatibiliteit? Nou heeft mijn zoontje zo een 8 bekende games via de EShop gekocht.

Ik kan mij goed voorstellen dat zombiu port niet mogelijk is ivm de integratie van de wiiu gamepad maar Mario kart 8, super smash brothers of Mario maker werkt ook zonder tv. _/-\o_

Of mogen we straks voor de deluxe Mario kart 8 de volle prijs betalen?.....
Inderdaad één heel goed punt en ik had wel een soort van beloning verwacht of tenminste dat er iets over gezegd werdt wat WiiU software voor Switch betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:11:
[...]

Nintendo zet hem duidelijk in de markt als hybride console. Uniek in zijn soort. Mensen gaan hem vergelijken met de huidige console line-up. Die line-up beslaat de 8e generatie. Daarin horen ook de PS Vita, 3DS maar ook de X1, PS4 en Wii U. Wikipedia: Eighth generation of video game consoles
Huh de Wii-u, 3ds en Vita zijn helemaal niet de 8e generatie.
Dat zou de Wii-U de eerste in de huidige generatie maken en dat klopt helemaal niet, het was juist de laatste in de vorige generatie (daardoor was hij ook iets krachtiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2S schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:48:
Ach ik denk dat ze binnen het half jaar de Switch verkopen voor 249,99... de prijs klopt gewoon niet..

Is niet in verhouding met de mark, de prijzen van de games ook niet.
Ik denk dat je moet denken aan €280,- De prijs zal in het begin tussen de 350 en 300 liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben ook benieuwd wat capcom gaat doet met de switch, altijd een goeie partner geweest van Nintendo. Een nieuwe monster hunter, marvel vs capcom, Resident evil 7 en dead rising 4 met motion control ondersteuning zou allemaal mooi zijn. Oh ja en natuurlijk ports/remakes van Resident evil 1 t/m 6, daar is capcom het best in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:18:
[...]

Huh de Wii-u, 3ds en Vita zijn helemaal niet de 8e generatie.
Dat zou de Wii-U de eerste in de huidige generatie maken en dat klopt helemaal niet, het was juist de laatste in de vorige generatie (daardoor was hij ook iets krachtiger).
Als dat is wat jij wil geloven is dat prima hoor maar de rest van de gamewereld denkt daar dan anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik ben niet ver meer van annuleren van mijn Switch

Wou hem voor Zelda kopen uiteraard . Maar hoe meer ik zie van het spel hoe harder ik twijfel

Van dichtbij is het wel redelijk scherp ... als je iets verder kijkt dan is het maar onscherp en vaak zie je een witte waas alsof het mistig is , hierdoor oogt het flets

Meer die dat opvalt ? ... zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cardwizard schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:20:
Niet doen joh, als je bij de eerste zending zit kan je er leuk geld op verdienen.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:20:
[...]

Als dat is wat jij wil geloven is dat prima hoor maar de rest van de gamewereld denkt daar dan anders over.
Is dat echt zo? Ik hoor nooit game media spreken over de Wii-U alsof het in dezelfde generatie als de PS4 en Xbox one zit anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:30:
Vandaag begonnen met info verzamelen voor de topicstart. Als mensen nog ideeën hebben voor de ts hoor ik ze graag. :)
Nog bedankt Zeror en de rest voor de tijd en moeite van dit Topic of Forum ? :*) en bedankt voor de tijd en moeite die het nog kosten gaat want.. hoe dan ook of iemand positief of negatief of gewoon kritisch is over Switch er is aardig aandacht voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardwizard schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:20:

Ik wou hem voor Zelda kopen uiteraard . Maar hoe meer ik zie van het spel hoe harder ik twijfel

Van dichtbij is het wel redelijk scherp ... als je iets verder kijkt dan is het maar onscherp en vaak zie een witte waas alsof het mistig is , hierdoor oogt het flets

Meer die dat opvalt ? ... zonde
Ik heb ook de 90min video gezien van IGN en het zag er niet verkeerd uit. De demo was redelijk kaal gestript, voor zover ik het begreep, dus tja... Heb de game zelf ook al besteld met de Switch, er komen vast nog updates voor uit.. Dus relax en gewoon afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40

bAdmuTs

mAzE

Eerste marktplaats advertentie staat ook alweer online, €400 op geboden :X

Nintendo Switch (Zwart)
http://link.marktplaats.nl/m1126332756

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bAdmuTs schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:28:

Nintendo Switch (Zwart)
Nice, goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17
bAdmuTs schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:28:

Nintendo Switch (Zwart)
Heel geloofwaardig ook.
Van 299 --> 400 bieden.

Mensen lopen hier nu al te janken dat hij zo duur is |:(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
IGN heeft de Switch vergeleken met de Wii U en 3DS qua afmeting.

http://www.ign.com/articl...to-the-wii-u-nintendo-3ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:30
FreakGIB schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:30:
Tsja kan je dan niet beter gewoon een Nintendo 3DS / XL kopen? Ik bedoel, de switch is volgens mij gewoon een tablet (eigen os) met 2 controllers die je eraan kan klikken, niet meer niet minder.
Gewoon een opvolger van de Nintendo 3DS als je het mij vraagt, oftewel: opladen tijdens het gamen. Iets wat natuurlijk die accu's van hun niet ten goede komt en je dus in je portemonnee gaat kijken over 1 jaartje gamen met die ''console'' (lees: gameboy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Opladen via USB-C, lopen ze waarachtig een keer een beetje voorop :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryatzu
Dit ziet er wel heel erg goed uit!
Kan niet wachten

YouTube: 10 Minutes of The Legend Zelda: Breath of the Wild in Handheld Mode

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Dit ziet er ook wel lekker uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Als next gen Nintendo console, of als tablet kwaliteit? Sorry, maar ik vind het niet goed uitzien?
Alle details buiten het scherm zijn oké, dus het is niet dat de opnamen kwaliteit slecht is (1080p) . De game kwaliteit is gewoon zeer slecht anno 2017.

Kom op Nintendo, weet me eens te overtuigen... De Wii is puur en alleen in huis geweest om te bowlen en te tennissen, want: leuk maar grafisch ontiegelijk slecht.
Deze tablet slaat in mijn ogen echt nergens op :D
matthijst schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:53:
[...]

Dit ziet er ook wel lekker uit :)
[video]
Dit is al beter inderdaad, lijkt al op een hedendaagse tablet kwaliteit, maar nog net niet. Kom op jongens, dit is toch allemaal niet positief??? Tenzij we het vergelijken met de Nintendo 3DS, maar in dat straatje plaatst Nintendo dit apparaat niet. Het moet de opvolger zijn van de WiiU, een tegenhanger van de PS4/ XBOX ONE!!

Mja de titel zegt het al: tablet :P Kwestie van geduld voordat die roms voor je huidige tablet beschikbaar komen :D
matthijst schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:01:
[...]

Uhuh, een Portable PS4, die wil ik ook wel :D
Haha nadeel: de games zijn en blijven beter op de volledige PS4 :P
Mja goed ik wil gewoon een paar games uit de Nintendo sector spelen op mijn xbox one, zo zullen ze nooit geld aan mij verdienen.. Ik heb al een tablet (waarschijnlijk een betere, kijkend naar de YT video's) dus waarom een 2e (beperkte) tablet erbij kopen? -.-

[ Voor 43% gewijzigd door LopendeVogel op 14-01-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:55:
Het moet de opvolger zijn van de WiiU, een tegenhanger van de PS4/ XBOX ONE!!
Uhuh, een Portable PS4, die wil ik ook wel :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ken anders geen tablet games die er zo mooi uit zien als zelda of mario kart. Ik vind het nog steeds een mooi apparaat en ben blij dat er een degelijk scherm in zit. Het is alleen zo jammer dat westerse uitgevers hier geen grote games speciaal voor gaan maken waarschijnlijk. Zoals dat gebeurde in de hoog tij dagen van de psp en ds. Die kregen zelfs een eigen gta, call of duty, assasins creed en metal gear solid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57
Niks aan de kwaliteit van het filmpje is ok, ook datgene buiten het scherm van de switch niet. Het filmpje is niet scherp en onder slechte lichtomstandigheden gefilmd. Sowieso is het lastig om een scherm in goede kwaliteit te filmen dus eigenlijk kun je precies niks met dat filmpje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Was deze informatie al bekend?
- Cannot write on game cards (not even for game saves, it seems), all goes on the internal 32GB flash memory.
- Expanded storage via microSD already taking up to 2 TB, even if nobody will have those cards at home at launch.
- The system is actually ready to take external USB drives for additional storage, but as it'd be via those ports on the dock, you wouldn't be able to take games with you, so Nintendo is still looking at it and thus this option won't be active at launch.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Nieuwevolger schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:02:
Ik ken anders geen tablet games die er zo mooi uit zien als zelda of mario kart. Ik vind het nog steeds een mooi apparaat en ben blij dat er een degelijk scherm in zit. Het is alleen zo jammer dat westerse uitgevers hier geen grote games speciaal voor gaan maken waarschijnlijk. Zoals dat gebeurde in de hoog tij dagen van de psp en ds. Die kregen zelfs een eigen gta, call of duty, assasins creed en metal gear solid.
Poeh, bekijk Monster Park / Hey Monster (pokemon, maar dan mooier dan op welk ander Nintendo apparaat dan ook), gratis, voor ios en android, uiteraard niet van nintendo want hun willen dat niet.
Ik ga geen race games opnoemen, want ook die zijn beter dan mario kart (althans, grafisch, mario kart is voor mij echt nostalgie, die blijft het beste, ondanks de slechte grafische kwaliteiten van de switch. Want toegegeven, de kwaliteit van mario kart op de switch is anno 2017 gewoon zeer, maar dan ook zeer slecht?)

Ik zou zeggen, bekijk de store maar eens op je tablet, dan val je flauw achterover als je ziet hoe mooi het kan vergeleken deze tablet (lees: switch tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:06:
Ik zou zeggen, bekijk de store maar eens op je tablet, dan val je flauw achterover als je ziet hoe mooi het kan vergeleken deze tablet (lees: switch tablet).
Ik heb iPad en iPhone vanaf de eerste generatie. En hoewel er mooie spellen op te zien zijn missen ze altijd 1 ding: joysticks :)
Laat de Switch dat nou net wel hebben.

Wat Nintendo met die Joycons doet zou Apple ook in 1x goed moeten regelen: eigen merk controllers voor iPhone.Ik gok dat ze geen zin hebben om de game-industry te killen ofzo (kan niet verzinnen waarom ze dat anders nog niet gedaan hebben).

[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 14-01-2017 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:06:
Kun je ook wat voorbeelden noemen voor de race games? Ik heb namelijk geen iOS of Android apparaat. Ik ben ook benieuwd of je voorbeelden kunt noemen die 60fps halen (bonuspunten als ze 60fps 4-player splitscreen kunnen aanbieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:08:
[...]

Ik heb iPad en iPhone vanaf de eerste generatie. En hoewel er mooie spellen op te zien zijn missen ze altijd 1 ding: joysticks :)
Daarnaast is een recente iPad gewoon los al duurder dan een complete Switch.
Wij hebben hier twee iPads, leuke dingen maar niet voor serieuze games. De nieuwprijzen waren zo'n 500 en 600 euro. Voor 500 euro had Nintendo ook een veel betere Switch neer kunnen zetten, echter voor een veel kleinere doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
RayNbow schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:12:
[...]

Kun je ook wat voorbeelden noemen voor de race games? Ik heb namelijk geen iOS of Android apparaat. Ik ben ook benieuwd of je voorbeelden kunt noemen die 60fps halen (bonuspunten als ze 60fps 4-player splitscreen kunnen aanbieden).
Sowieso bonus punten als de switch 4 player 60 fps haalt hoor

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
matthijst schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:08:
[...]

Wat Nintendo met die Joycons doet zou Apple ook in 1x goed moeten regelen: eigen merk controllers voor iPhone.Ik gok dat ze geen zin hebben om de game-industry te killen ofzo (kan niet verzinnen waarom ze dat anders nog niet gedaan hebben).
Precies wat ik zeg: een tablet met 2 controllers, niet meer, niet minder.
RayNbow schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:12:
[...]

Hoe ga jij met 4 man op zo'n klein tablet schermpje spelen? Games die grafisch beter zijn (niet kwalitatief want mario kart is, nogmaals, nostalgie voor mij, zoveel fun): GT Racing 2, Real Racing X (x: 2,3 etc). Allemaal veel scherper, veel meer kleuren en etc.
Trouwens, er zullen veel meer betere games zijn, dit zijn games die ik 2-3 jaar geleden geïnstalleerd heb gehad en op mijn Samsung terug vond in de store onder:mijn games- alle, oftewel, ooit eens geïnstalleerd gehad.

Overal is natuurlijk een excuses voor te vinden als echte Nintendo fan, maar toegeven dat het apparaat gewoon niet hoort in het jaar 2017, en al helemaal niet onder de noemer: console, dat hoort er niet bij.
Helaas, ik kan het wel, ondanks dat ik een liefhebber ben van vele Nintendo games.. Again, dit is geen kwalitatief waardige console voor het jaar 2017, dit is een verkapte tablet met 2 ''joysticks''.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:12:
[...]

Wij hebben hier twee iPads, leuke dingen maar niet voor serieuze games. De nieuwprijzen waren zo'n 500 en 600 euro. Voor 500 euro had Nintendo ook een veel betere Switch neer kunnen zetten, echter voor een veel kleinere doelgroep.
Wel kan je veel meer met je ipad, namelijk: 100e games gratis downloaden, je e-mail, je cloud, je facetime, je dit en je dat.
Zoals je zegt: nieuwprijzen WAREN, hoeveel kost jouw apparaat anno 2017 nog nieuw?
Deze switch is gewoon ontiegelijk duur voor wat je krijgt: een verkapte tablet met 2 joysticks. Met veel beperkingen vergeleken een normale tablet.
Maar een iPad is niet de definitie van een tablet, kijk maar naar de android tablet, goedkoper en betere hardware. Het wilt dus niet zeggen dat een iPad van 700 euro de standaard is als je het over een tablet hebt. Bijv Samsung kan het beter maar dan voor 300 euro (nogmaals: alleen als we naar hardware kijken, op tablet gebied prefereer ik nog altijd een iPad boven welk andere tablet dan ook, dus ook boven een Switch tablet).

[ Voor 24% gewijzigd door LopendeVogel op 14-01-2017 17:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:55:
[...]

Dit is al beter inderdaad, lijkt al op een hedendaagse tablet kwaliteit, maar nog net niet. Kom op jongens, dit is toch allemaal niet positief??? Tenzij we het vergelijken met de Nintendo 3DS, maar in dat straatje plaatst Nintendo dit apparaat niet. Het moet de opvolger zijn van de WiiU, een tegenhanger van de PS4/ XBOX ONE!!

Mja de titel zegt het al: tablet :P Kwestie van geduld voordat die roms voor je huidige tablet beschikbaar komen :D
[...]

Haha nadeel: de games zijn en blijven beter op de volledige PS4 :P
Mja goed ik wil gewoon een paar games uit de Nintendo sector spelen op mijn xbox one, zo zullen ze nooit geld aan mij verdienen.. Ik heb al een tablet (waarschijnlijk een betere, kijkend naar de YT video's) dus waarom een 2e (beperkte) tablet erbij kopen? -.-
Stop, je zit in het verkeerde topic. Als je de console gaat vergelijken met een PS4 of Xbox zit je hier verkeerd. Erg lastig dat sommige personen het niet snappen. Op een dag begrijp je wat de visie van Nintendo is en waarom specs niet zo van belang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo goed ziet real racing 3 er ook niet uit hoor, ik vind mario kart 8 er mooier uit zien om eerlijk te zijn. Verder zijn de games ook moeilijk met elkaar te vergelijken door hun style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:24:
[...]

Stop, je zit in het verkeerde topic. Als je de console gaat vergelijken met een PS4 of Xbox zit je hier verkeerd. Erg lastig dat sommige personen het niet snappen. Op een dag begrijp je wat de visie van Nintendo is en waarom specs niet zo van belang zijn.
Op een dag? Kom op, die dagen heb ik juist gehad (eerste nintendo, je weet wel die waar je die grote disks aan de voorkant erin moest duwen en omlaag moest drukken) tot en met de Wii (de Wii vond ik na 1 week al tegenvallen).
De games vind ik super van Nintendo, maar hun apparaten die het af moeten spelen overtuigen mij totaal niet meer.
Als ze nou aan deze groep (waar ik onder val) zouden liefhebben, dan wilde je niet weten hoeveel ze zouden verkopen.

Maar goed, ik ben al weg, sorry dat ik niet positief ben over de Switch, het spijt me zeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Nieuwevolger schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:25:
Zo goed ziet real racing 3 er ook niet uit hoor, ik vind mario kart 8 er mooier uit zien om eerlijk te zijn. Verder zijn de games ook moeilijk met elkaar te vergelijken door hun style.
Real Racing 3 heb ik getest op een Samsung S3 toen der tijd haha :P Kan je nagaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:27:
[...]

Real Racing 3 heb ik getest op een Samsung S3 toen der tijd haha :P Kan je nagaan :P
Heb dat monster park gedownload, ze hebben gewoon alle pokemons gejat haha, snap ook niet hoe dit legaal kan zijn haha. Ziet er verder ook nog aardig uit ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:27:
[...]

Op een dag? Kom op, die dagen heb ik juist gehad (eerste nintendo, je weet wel die waar je die grote disks aan de voorkant erin moest duwen en omlaag moest drukken) tot en met de Wii (de Wii vond ik na 1 week al tegenvallen).
De games vind ik super van Nintendo, maar hun apparaten die het af moeten spelen overtuigen mij totaal niet meer.
Als ze nou aan deze groep (waar ik onder val) zouden liefhebben, dan wilde je niet weten hoeveel ze zouden verkopen.

Maar goed, ik ben al weg, sorry dat ik niet positief ben over de Switch, het spijt me zeer..
Je onderbouwd je mening erg matig. Wat moet het dan wel zijn? Waarom moet het een PS4 of xbox concurrent zijn? Waarom valt het tegen?

De specificaties zijn ruim voldoende, de kwaliteit van het materiaal kan ik nog niet beoordelen. Maar de console nu al als concurrent naar voren halen tegen twee andere merken? Sorry, nee. Op YouTube kun je diverse video's vinden waarom dit niet belangrijk is en waarom Nintendo dit al jaren lang doet, neem als voorbeeld de 3DS en die doet het niet slecht.

Dat het concept je niet bevalt, dat kan ik begrijpen. Misschien dat sommige personen een vaste console, zonder tab handiger vinden, waardoor de performance ook omhoog kan. Nintendo heeft hier echt wel over nagedacht en rekening gehouden met diverse aspecten, zoals batterijduur, performancewinst etc.

De interne hardware is tevens ook erg modern en sterk voor deze tijd als we hiernaar kijken. Maar goed, we praten over een 2-in-1 console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SpoekGTi schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:14:
[...]

Sowieso bonus punten als de switch 4 player 60 fps haalt hoor
Hmm, mogelijk had ik 't verkeerd gelezen... dacht dat het 60 fps zou houden bij 4p splitscreen, maar nu ik dit probeer na te gaan lijken de framerates gelijk te zijn als op de Wii U (60fps voor 1-2 spelers, 30 fps voor 3-4 spelers).
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:18:
[...]

Hoe ga jij met 4 man op zo'n klein tablet schermpje spelen?
Tablet aansluiten op een groot scherm. :+

Het punt is voornamelijk dat de grafische kwaliteit van Mario Kart 8 beperkt wordt door andere zaken zoals splitscreen multiplayer. Non-splitscreen games kunnen zich veroorloven om meer uit een grafische chip te persen terwijl splitscreen games genoeg ademruimte moeten hebben om twee (of drie, of vier) verschillende beelden te renderen.
Again, dit is geen kwalitatief waardige console voor het jaar 2017, dit is een verkapte tablet met 2 ''joysticks''.
De subtitel van de preview op de frontpage dekt de lading aardig: "Console voor thuis en onderweg". In de onderhangende discussiedraad heb ik zelf ook een reactie geplaatst over de hybride aard van de Switch:

> Dat probleem ligt niet bij Tweakers maar bij Nintendo: die brengen een apparaat uit wat "the worst of both worlds" is.

Alle hybride apparaten kun je omschrijven als "worst of both worlds". Een smartphone is niet de beste telefoon ooit, de beste mediaconsumptieapparaat, de beste camera, etc., maar heeft wel bepaalde eigenschappen die een smartphone interessant maakt voor sommigen (nu velen in de westerse wereld). Een Surface is niet de beste handzame tablet, niet de beste laptop, niet het beste gamingsysteem en niet de beste workstation, maar de Surface klikt wel bij een bepaalde groep consumenten.

De kracht van de Switch is dus niet dat het uitblinkt als "hardcore gamer console met PS4 graphics" (zou best knap zijn als men uberhaupt het moederbord van de PS4 Slim in een kleine behuizing zouden kunnen proppen) of dat het de meest draagbare handheld is met een uitmuntende batterijduur als iets als de GBA SP. Nee, de kracht zit 'm in het feit dat het zowel een console als handheld kan zijn en zal dus voornamelijk mensen aanspreken die op meerdere adressen verblijven of regelmatig onderweg of reis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Nieuwevolger schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:31:
[...]

Heb dat monster park gedownload, ze hebben gewoon alle pokemons gejat haha, snap ook niet hoe dit legaal kan zijn haha. Ziet er verder ook nog aardig uit ook.
Jep, het is gewoon pokemon maar dan een stuk uitgebreider (mmorpg, veel battle en exp extra's, veel meer rand queste), grafisch, ja ik vind het beter dan Pokemon Y die ik op de 3DS gehad heb (zo zie je maar, een liefhebber van een paar games, toch zo stom geweest om veel geld uit te geven, laatste keer trouwens :D ).

Begin maar niet met spelen, het is zeer verslavend (mede dankzij het mmorpg aspect en de ontiegelijk vele extra's, die nintendo allemaal niet wilt geven). Mja Nintendo zal het niet leuk vinden, dus voordat je verslaafd wordt kan je het beter niet doen, Nintendo zal het vast en zeker verpesten (hun recht, daar niet van, mja zelf met zoiets komen vertikken ze, dus ik vertik het om hun geld te geven).

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 14-01-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:33:
[...]

Jep, het is gewoon pokemon maar dan een stuk uitgebreider (mmorpg, veel battle en exp extra's, veel meer rand queste), grafisch, ja ik vind het beter dan Pokemon Y die ik op de 3DS gehad heb (zo zie je maar, een liefhebber van een paar games, toch zo stom geweest om veel geld uit te geven, laatste keer trouwens :D ).

Begin maar niet met spelen, het is zeer verslavend (mede dankzij het mmorpg aspect en de ontiegelijk vele extra's, die nintendo allemaal niet wilt geven).
1 van de eerste dingen die ze vroegen was, spend just $0,99 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:31:
Je onderbouwd je mening erg matig. Wat moet het dan wel zijn? Waarom moet het een PS4 of xbox concurrent zijn?
Het moet een concurrent zijn omdat de consument zijn geld maar 1x uitgeven kan.

Als er een keuze gemaakt moet worden tussen een game voor de PS4 of voor de Switch dan moet de consument in de visie van nintendo kiezen voor de switch.

Als de consument een betere ervaring krijgt op een ander platform (even daargelaten welke van de drie dat wordt) dan gaat het geld daar naartoe.

Daarom is het belangrijk voor (in dit geval) Nintendo dat de thuis ervaring minstens net zo goed is. De doorslaggevende factor zou dan het "meenemen" kunnen zijn.

Maar het meenemen brengt ook weer andere problemen met zich mee. Want de console mag niet mee genomen worden door kind1 als kind2 thuis blijft, want dan kan kind2 niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Nieuwevolger schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:35:
[...]

1 van de eerste dingen die ze vroegen was, spend just $0,99 _/-\o_
Haha klopt, ik doe het niet omdat het niet nodig is, het is geen pay2win spel. Zaken die je krijgt tegen betaling, kan je ook gewoon gratis krijgen :D Mijn neef heeft het wel gedaan, binnen enkele uren had ik zelf die items/pokemon gekregen :D

Van de andere kant gun ik zo iemand liever 60 euro dan Nintendo die het je verplicht er ook de bijbehorende console/gameboy bij te kopen voor een paar 100 euro.

Oftewel, ik zie graag dat Nintendo dit uitbrengt voor de PS4/ xbox / android / ios apparaat, het hoeft niet gratis zoals andere het allemaal gratis kunnen en doen, het mag betaald.. Helaas doen ze het niet.

Tip bij random crash; tablet of tel herstarten. Game is in beta fase.

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 14-01-2017 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:38:
[...]

Het moet een concurrent zijn omdat de consument zijn geld maar 1x uitgeven kan.

Als er een keuze gemaakt moet worden tussen een game voor de PS4 of voor de Switch dan moet de consument in de visie van nintendo kiezen voor de switch.

Als de consument een betere ervaring krijgt op een ander platform (even daargelaten welke van de drie dat wordt) dan gaat het geld daar naartoe.

Daarom is het belangrijk voor (in dit geval) Nintendo dat de thuis ervaring minstens net zo goed is. De doorslaggevende factor zou dan het "meenemen" kunnen zijn.

Maar het meenemen brengt ook weer andere problemen met zich mee. Want de console mag niet mee genomen worden door kind1 als kind2 thuis blijft, want dan kan kind2 niet spelen.
Dat is waar, en daarom legt Nintendo o.a. de focus op de totale ervaring en niet op de hardwarespecificaties die mee moeten komen met een xbox of ps4.

Ik ben het ermee eens dat de kwaliteit voldoende moet zijn, dat is een kwestie van afwachten. Maar zoals het er nu naar uitziet is de totale ervaring prima in orde.

Als er een vergelijking wordt gemaakt met een PS4 of een xbox, dan kap ik het gelijk af. Dit is geen directe concurrent op hardwaregebied. De xbox one S is ruim 200 euro en ondersteund HDR, 4K inclusief visuele verbeteringen. De Nintendo Switch zit op een heel ander gebied, waarbij de ervaring belangrijk is.

Dat bepaalde personen meer verwachten van de hardware, tja, jammer. Het is en blijft een mobiel device met nu nog de laatste nVidia technologie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
Weet je wat het is met de Switch.

In principe is het een handheld die dus wat upscaled als je hem aan de tv hangt.

Het prijspeil is daarvoor wel OK want als we dan de lijn 3DS pakken is de 3DS ongeveer 200-249 euro. Nu krijg je een device wat in principe hetzelfde kan maar ook kan boosten naar een TV.

De prijs van de games daarentegen vind ik dan weer tegen vallen. Die zouden het prijspeil moeten hebben van de huidige 3DS games.

Ik heb zelf alleen Zelda gepreordered zonder console nog. Ook een Wii U versie van BotW is onderweg want ik heb een Wii U. Die Switch komt nog wel maar later.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:04:
[...]

Opvallend hoeveel MIJN ervaring lijkt op wat hier beschreven is ....
_O-

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een nieuwe volwaardige Zelda of Mario vind ik gewoon 60 euro waard. Maar games als 1, 2, switch, arms, remasters en ports vraagt Nintendo ook 50 euro voor. Dat is gewoon iets te gortig. Maar dat is altijd met consoles dat de early adopters de volle pond moeten betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:18:
Precies wat ik zeg: een tablet met 2 controllers, niet meer, niet minder.
Alleen ie het geen tablet. Tenzij je er zo een bent en gaat internetten/tijdschriften/kranten lezen op de Switch.
Again, dit is geen kwalitatief waardige console voor het jaar 2017, dit is een verkapte tablet met 2 ''joysticks''.
Ik zou zeggen: begin een Kickstarter ;w
Wel kan je veel meer met je ipad, namelijk: 100e games gratis downloaden, je e-mail, je cloud, je facetime, je dit en je dat.
Ander apparaat, andere doelgroep |:(
Deze switch is gewoon ontiegelijk duur voor wat je krijgt: een verkapte tablet met 2 joysticks. Met veel beperkingen vergeleken een normale tablet.
Ah, want wat kost de andere tablet met joysticks? Oh ja, die is er niet 8)
En je hoeft hem niet te kopen heh.
Maar een iPad is niet de definitie van een tablet, kijk maar naar de android tablet, goedkoper en betere hardware. Het wilt dus niet zeggen dat een iPad van 700 euro de standaard is als je het over een tablet hebt. Bijv Samsung kan het beter maar dan voor 300 euro (nogmaals: alleen als we naar hardware kijken, op tablet gebied prefereer ik nog altijd een iPad boven welk andere tablet dan ook, dus ook boven een Switch tablet).
Ah, de aap komt uit de mouw. Hij is gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:31:
[...]

Je onderbouwd je mening erg matig. Wat moet het dan wel zijn? Waarom moet het een PS4 of xbox concurrent zijn? Waarom valt het tegen?

De specificaties zijn ruim voldoende, de kwaliteit van het materiaal kan ik nog niet beoordelen. Maar de console nu al als concurrent naar voren halen tegen twee andere merken? Sorry, nee. Op YouTube kun je diverse video's vinden waarom dit niet belangrijk is en waarom Nintendo dit al jaren lang doet, neem als voorbeeld de 3DS en die doet het niet slecht.

Dat het concept je niet bevalt, dat kan ik begrijpen. Misschien dat sommige personen een vaste console, zonder tab handiger vinden, waardoor de performance ook omhoog kan. Nintendo heeft hier echt wel over nagedacht en rekening gehouden met diverse aspecten, zoals batterijduur, performancewinst etc.

De interne hardware is tevens ook erg modern en sterk voor deze tijd als we hiernaar kijken. Maar goed, we praten over een 2-in-1 console.
Omdat Nintendo maar ook tweakers het brengt als een console, ik wacht nog altijd op afbeeldingen en specs en kwaliteiten van een console. Het enige wat ik zie is een tablet die je op een tv kan aansluiten met 2 joysticks die je erop kan klikken. Ik zie nog steeds geen console.

De specs zijn helemaal NIET voldoende, de specs zijn WEL voldoende indien dit de opvolger van de Nintendo 3DS zou zijn, maar zo presenteren ze het niet. De PS4 en mijn xbox one liepen op release al zwaar achter qua hardware en dus specificaties, laat staan de switch console die 2-3j later op de markt komt, die zit nog ver onder de ps4/x one.

Zeggen dat de specs niet belangrijk zijn bij Nintendo vind ik zo'n vervelend excuus... In de tijd dat IEDEREEN een Nintendo moest/wilde hebben was oa om de volgende reden: mooie beelden, grafisch het beste, geen concurrent die beter was, daarnaast een bijkomend iets: leuke games.
Nu is het enige wat daar nog van over is: leuke games.
Ik wil niet weten wat het markt aandeel op dit gebied was van Nintendo in de periode van de 1e Nintendo, de Super Nintendo en de Nintendo 64. Ik weet vrijwel zeker dat Nintendo de console had die iedereen wilde hebben.. Waarom is dat nu niet meer zo (juist het tegenover gestelde)? Dat komt niet puur en alleen door mijn mening, maar omdat vrijwel elk persoon zo denkt.

Ik wil niet zeggen dat Nintendo nu maar slecht is, dat zou een leugen van mij zijn (persoonlijk), dit aangezien Nintendo een paar games heeft wat voor mij gewoon 100% fun en nostalgie is.

Zoals een andere tweaker al zei: meeste consumenten kopen 1 product die het moet zijn, en dat is voor mij de xbox one (voor de ander de PS4, Nintendo komt daar helemaal niet meer in voor). Die paar games wat 100% fun en nostalgie voor mij is, overtuigen mij niet meer. Ondanks dat ik opgegroeid ben met het merk Nintendo om mij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytheone
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 19:06
[...]

Hmm, misschien is het dus slim om te wachten met het pre-orderen van zelda tot ik ook daadwerkelijk zeker weet dat mijn switch geleverd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
matthijst schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:54:
[...]

Alleen ie het geen tablet. Tenzij je er zo een bent en gaat internetten/tijdschriften/kranten lezen op de Switch.

[...]

Ik zou zeggen: begin een Kickstarter ;w

[...]

Ander apparaat, andere doelgroep |:(

[...]

Ah, want wat kost de andere tablet met joysticks? Oh ja, die is er niet 8)
En je hoeft hem niet te kopen heh.

[...]

Ah, de aap komt uit de mouw. Hij is gewoon te duur.
Je spreekt me niet tegen, je bent het dus volledig met me eens.

1- Het is WEL een tablet, zelfs de fans noemen het de Switch Tablet.
2- Waarom een kickstarter? Het is al volle bak in omloop sinds een aantal jaar: controllers voor een tablet. Dan zou ik zo'n 5 jaar te laat zijn :P
3- Ander apparaat - een steeds kleiner wordende doelgroep. Ik vind juist dat ze zoals vroeger, op het begin tot en met de Nintendo 64, iedereen moeten aanspreken en niet de paar die-hard trouwe fans.
4- Een andere tablet met los verkrijgbare joysticks zijn er WEL. Ik ga niet de 100e links hier noteren, hier is google voor: android of ios tablet joysticks en je PC gaat overtoeren draaien.
5- Ja ik vind een iPad duur, wel geeft het mij een goede ervaring. Dit terwijl de concurrent betere tablets neerzet dan Nintendo NU en Apple NU, kijkend naar de hardware. Dat durf ik als eigenaar van product x gewoon eerlijk te zeggen hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:04
IGN heeft een filmpje online gezet waarin je het verschil kunt zien qua graphics tussen de Wii U en de Switch

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Ken deze games niet, maar zal je links straks ff kijken.

Het ging in mijn post overigens over meer x betalen voor (vrijwel) hetzelfde spel. Vandaar mijn voorbeelden en damn mocht ik ook een switch kopen ja dan komt ultra sf2 er ook... het zijn maar 2 extra chars, het is weer die zwaar uitgedroogde uier aanspreken. Maar:
Insert spongebob I NEED IT plaatje here ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Alleen zijn veel van die tablet games ruk en met in app aankopen. Zoals je zegt gratis, dus echt fatsoenlijke content zit er vaak niet in.

Graphics zijn iets minder dan gehoopt, maar ik speel het liefste op m'n 3ds op het moment. Een monster hunter of fire emblem met switch niveau graphics lijkt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:07:
IGN heeft een filmpje online gezet waarin je het verschil kunt zien qua graphics tussen de Wii U en de Switch

[video]
Moet je wel bij bedenken dat de wii u versie al een oudere build van de E3 is. Helemaal een goeie vergelijking is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:02:
[...]

Omdat Nintendo maar ook tweakers het brengt als een console, ik wacht nog altijd op afbeeldingen en specs en kwaliteiten van een console. Het enige wat ik zie is een tablet die je op een tv kan aansluiten met 2 joysticks die je erop kan klikken. Ik zie nog steeds geen console.
De 3DS is ook een console? Maar goed, daar hoef ik niet op in te gaan.
De specs zijn helemaal NIET voldoende, de specs zijn WEL voldoende indien dit de opvolger van de Nintendo 3DS zou zijn, maar zo presenteren ze het niet. De PS4 en mijn xbox one liepen op release al zwaar achter qua hardware en dus specificaties, laat staan de switch console die 2-3j later op de markt komt, die zit nog ver onder de ps4/x one.
De specs zijn in mijn ogen wel voldoende. CPU voldoet prima voor de meeste games. Je vergelijkt weer de hardware met een PS4 en xbox, ga nou eens weg. 8)7

Nintendo gebruikt de laatste nvidia cpu voor in de Switch, dit is voor onderweg of voor op vakantie juist super nice :)
Zeggen dat de specs niet belangrijk zijn bij Nintendo vind ik zo'n vervelend excuus... In de tijd dat IEDEREEN een Nintendo moest/wilde hebben was oa om de volgende reden: mooie beelden, grafisch het beste, geen concurrent die beter was, daarnaast een bijkomend iets: leuke games.
Nu is het enige wat daar nog van over is: leuke games.
Ik wil niet weten wat het markt aandeel op dit gebied was van Nintendo in de periode van de 1e Nintendo, de Super Nintendo en de Nintendo 64. Ik weet vrijwel zeker dat Nintendo de console had die iedereen wilde hebben.. Waarom is dat nu niet meer zo (juist het tegenover gestelde)? Dat komt niet puur en alleen door mijn mening, maar omdat vrijwel elk persoon zo denkt.

Ik wil niet zeggen dat Nintendo nu maar slecht is, dat zou een leugen van mij zijn (persoonlijk), dit aangezien Nintendo een paar games heeft wat voor mij gewoon 100% fun en nostalgie is.

Zoals een andere tweaker al zei: meeste consumenten kopen 1 product die het moet zijn, en dat is voor mij de xbox one (voor de ander de PS4, Nintendo komt daar helemaal niet meer in voor). Die paar games wat 100% fun en nostalgie voor mij is, overtuigen mij niet meer. Ondanks dat ik opgegroeid ben met het merk Nintendo om mij heen.
Kwaliteit is erg belangrijk, maar dan hoef je geen link te leggen met een PS4 of xbox. Dit is een hybridesysteem, dit is een ander concept. Dankzij Nintendo zijn de xbox en playstation consoles groot geworden.

Als je geen handheld wilt en geld is het probleem (wat ik hieruit kan opmaken), dan neem je een PS4 of xbox One S.

Ik zal je vertellen dat ik geen PS4 of Xbox in huis zal halen, vanwege het feit dat ik vrijwel alles op de PC kan draaien. In die hoek leg ik verbanden met die 2 consoles, die kansloos zijn tegen een degelijke pc.

Dat de games niet interessant genoeg voor je zijn, dat kan ik begrijpen. Maar je noemt verschillende punten die je tegenzitten en wat ik ook uit je bericht haal, is dat je de interesse kwijt bent en het puur gaat om nostalgie.... Ja, dan is het gewoon over en moet je Nintendo toch loslaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:02:
Zoals een andere tweaker al zei: meeste consumenten kopen 1 product die het moet zijn, en dat is voor mij de xbox one (voor de ander de PS4, Nintendo komt daar helemaal niet meer in voor). Die paar games wat 100% fun en nostalgie voor mij is, overtuigen mij niet meer.
De Switch is sowieso een "extra" apparaat, aangezien ongeveer iedereen en z'n oma inmiddels wel een Xbox One of PS4 hebben :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Het opvallendste vind ik wel, 172 (in mijn view dan) pages nu over de switch. Er is zeker interesse, ook al zijn velen van ons teleurgesteld sceptisch etc. Ik zie het iig als de nieuwe handheld, met een gelikte tv interface erbij. En dat is wat ik als beperkt mobiele handheld user zeer kan waarderen. Denk dat ik minstens 50-60 misschien wel 70% vanmijn handheld game uren thuis gemaakt heb. Dus wat dat betreft is dit een mooi product voor me. Ik vind de prijs hoog. Maar er is geen alternatief. Tablet zelfs met controller mist nog steeds de games ondanks het massale aanbod. Of beter gezegd. Ik heb meer vertrouwen in wat ik van ninty krijg as opposed to the app/play stores. Kwaliteit over kwantiteit

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:05:
1- Het is WEL een tablet, zelfs de fans noemen het de Switch Tablet.
Prima, het is plat, dus het is een tablet. Als je dat graag wilt horen. Dat je dan gaat vergelijken met iPads/Android tablets, tja....
Waarom een kickstarter? Het is al volle bak in omloop sinds een aantal jaar: controllers voor een tablet. Dan zou ik zo'n 5 jaar te laat zijn :P
Jij weet schijnbaar hoe je de perfecte draagbare console kunt maken.
Die losse controllers zijn allemaal van die faalprojectjes. Zoals ik al zei: laat Apple, met hun 1 miljard verkochte iPhones een eigen controller maken en klaar ben je. Die losse zooi schiet niet op.
Ander apparaat - een steeds kleiner wordende doelgroep. Ik vind juist dat ze zoals vroeger, op het begin tot en met de Nintendo 64, iedereen moeten aanspreken en niet de paar die-hard trouwe fans.
Maar je vergelijkt het steeds met de XB1/PS4: zoiets kan je gewoon niet winnen in een portable. En dan mag het ook nog eens niet de duur zijn, want dan :'(
Een andere tablet met los verkrijgbare joysticks zijn er WEL. Ik ga niet de 100e links hier noteren, hier is google voor: android of ios tablet joysticks en je PC gaat overtoeren draaien.
Uhuh. Daarom zie je ook overal mensen lopen met joysticks op hun tablets en iPhones. Omdat ze zo goed werken.

Had de accuduur langer gemogen? Specs beter? Meer launch games? Gratis online?
Sure, maar dit is het geworden en hier moet je het al dan niet mee doen. Sony en Microsoft hebben geen mobiel alternatief. Dus kan je nog 3 jaar doormiepen dat het niks is, of de gok wagen en naast je andere console(s) deze kopen voor de Nintento-games :)

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 14-01-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:08:
[...]

Ken deze games niet, maar zal je links straks ff kijken.

Het ging in mijn post overigens over meer x betalen voor (vrijwel) hetzelfde spel. Vandaar mijn voorbeelden en damn mocht ik ook een switch kopen ja dan komt ultra sf2 er ook... het zijn maar 2 extra chars, het is weer die zwaar uitgedroogde uier aanspreken. Maar:
Insert spongebob I NEED IT plaatje here ;)
Ah! op die en jammer dat het vaak het geval is om met even wat extras het opnieuw uit te brengen.. vraag mij nog steeds af waarom Nintendo niet op één of andere manier compenseert want de combinatie voor sommigen van MK 8 prijs plus MK8 deluxe omdat Switch niet Backwards compatible kan een duur geintje zijn.

Wat Nintendo als laatste nodig heeft zijn nog meer huidige spelers die zich genaaid voelen of toekomstige die denken dat Nintendo hetzelfde gaat doen als de rest maar dan met Nintendo prijskaartjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 10:01
voor de zekerheid maar Zelda in Engeland preordered.

http://www.game.co.uk/en/...d-special-edition-1791284

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
matthijst schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:23:
[...]

Uhuh. Daarom zie je ook overal mensen lopen met joysticks op hun tablets en iPhones. Omdat ze zo goed werken.

Had de accuduur langer gemogen? Specs beter? Meer launch games? Gratis online?
Sure, maar dit is het geworden en hier moet je het al dan niet mee doen. Sony en Microsoft hebben geen mobiel alternatief. Dus kan je nog 3 jaar doormiepen dat het niks is, of de gok wagen en naast je andere console(s) deze kopen voor de Nintento-games :)
Dat is precies de reden waarom mensen er niet mee lopen: omdat ze het niks vinden, het concept staat men over het algemeen niet aan (ik spreek niet voor iedereen, na al die jaren is er nog een kleine Nintendo groep over die er wel iets in ziet. Zoals je hopelijk mag wel merken, wil ik juist dat Nintendo zich weer op iedereen richt, zoals ze vroeger tot en met de Nintendo 64 en misschien wel de Wii deden).
Wil je een leuke portable handheld hebben, dan ga je voor de Nintendo 3DS (XL), leuke games, lange accuduur, en etc.
Wil je een leuke home console hebben, daar heeft Nintendo wederom geen antwoord op, deze switch valt in de categorie van de Nintendo 3DS (XL) maar dan met een groter beeldscherm.
En die leuke home console, daar wacht ik op, de laatste enigszins leuke was de GameCube, hoewel op dat moment de concurrentie al meer te bieden had. Op dit gebied blijf ik dan ook hangen bij de Nintendo 64.

De eerste 3 Nintendo consoles vond ik helemaal geweldig op elk gebied. Waarom willen ze geen 4e maken? De gamecube was helaas een losse flodder, een poging tot. Daarna is het zwaar bergafwaarts gegaan, en dat vind ik eerlijk gezegd jammer.

Maar again, indien hier alleen positief gesproken mag worden, zeg dat dan gewoon (vergeet niet, ik heb ze tot en met de Wii allemaal gehad, ondanks dat de gamecube tegenviel toch hoop gehad in de Wii, maar helaas..) :P

Zelfs in het xbox one en ps4 artikel mogen we gerust eens onze eerlijke en persoonlijke mening geven zonder een lading commentaar..

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 14-01-2017 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:39:
Opladen via USB-C, lopen ze waarachtig een keer een beetje voorop :)
Dat wel zolang hij ook met de meeste opladers dan oplaad. Als hij bij wijze van spreken tenminste 3000mah wilt zien dan heb je met vrijwel alle smartphone laders als een issue.
Of het gaat tergens langzaam.

Eerst maar eens zien jongens, met usb dachten we ook dat alles perfect zou gaan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:02:
Denk dat jij niet echt gekeken hebt naar games op de Ipad ... mbt Zelda, kijk eens naar Oceanhorn. 4 jaar oude game en zelfs nu nog grafisch zeer goed te noemen.
De nieuwste games op de ipad gaan Zelda Botw grafisch duidelijk voorbij !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Eingenlijk is de Switch meer een opvolger van de GameBoy Advance op steroiden en een dockingstation

Maar goed. Er staan nu pagina's vol met geklaag over dat hij te duur en/of te weinig power heeft. Buiten dat ik ook meer had gehoopt had ik dit ongeveer wel verwacht. Ik snap dat wanneer mensen uitgaan van 1080p mobiel en 4K docked dat het een teleursting is echter liggen je verwachtingen simpelweg te hoog.

Gekeken naar de DS en de prijsstelling die men daarbij aanhoud, de blijkbaar sterk verbeterde rumble, de optie om je beeld op je TV te zetten met verbeterde resolutie valt dit bij mij geheel binnen mijn verwachting.

Ook gezien de huisige prijs van de Nintendo WiiU is het vreemd om een veel lagere prijs te verwachten. Wat mij persoonlijk wel wat tegenvalt is de prijs van accesoires. Extra dock voor onderweg 90€!!? Pro Controller 65-70€... en te weinig launch titels wat hopelijk deels gecompenseerd kan worden via downloadable WiiU releases daar veel mensen deze over hebben geslagen. Voor die mensen is juist Mario Kart 8 Deluxe een volwaardig opvulling! Gezien buiten MK8D en Zelda verder niets boeiends uitkomt heb je als WiiU bezitter de optie om Zelda op de WiiU te halen en de Switch uit te stellen tot er een pricedrop komt of bundel met een Switch Only system seller :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:12:
[...]

Gelukkig kan je met een ipad alleen maar gamen, mailen, fatsoenlijk browsen, muziek spelen, youtube, netflix, 1 miljoen apps gebruiken, bankzaken regelen, navigeren, foto's bekijken, video's bekijken, video editen, muziek maken, nieuws lezen, social media beheren, skypen, facetime, en gaan we ff door.

En dat alles met nauwelijks laadmomenten want dat ding gaat enorm lang mee (app afhankelijk natuurlijk).
Daarbij heb ik na 1 seconde mijn systeem aan de praat en log ik in met een vingerafdruk.

Ja je kan er heel weinig mee idd .... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:59:
Zoals je hopelijk mag wel merken, wil ik juist dat Nintendo zich weer op iedereen richt, zoals ze vroeger tot en met de Nintendo 64 en misschien wel de Wii deden).
Dat werd mij niet duidelijk uit je verhaal. Ik las vooral gedram dat tablets beter waren en het niks is vergeleken met een xbox/Ps4.
Een next gen Nintendo voor thuis lijkt me ook mooi, maar waar moeten ze zich dan mee onderscheiden? Meeste games zijn multiplatform en de meeste gamers hebben inmiddels wel een keuze gemaakt. PS4 pro net uit, Scorpio eind van het jaar.
Games? Ja inderdaad, die komen ook wel op de Switch.
Wil je een leuke portable handheld hebben, dan ga je voor de Nintendo 3DS (XL), leuke games, lange accuduur, en etc.
Maar deze is krachtiger, mooier scherm en kan je op Tv aansluiten :*)
Maar again, indien hier alleen positief gesproken mag worden, zeg dat dan gewoon
Boehoe, ik mag toch mijn mening ook geven? Of wil je alleen negatieve berichten hebben? 8)7
Zelfs in het xbox one en ps4 artikel mogen we gerust eens onze eerlijke en persoonlijke mening geven zonder een lading commentaar..
Je komt met een hoop gebrabbel, waarop ik reageer. Pas na 5x kom je met een semi-samenhangend verhaal waaruit blijkt dat je eigenlijk gewoon een next gen nintendo home console had willen hebben. Zeg dát dan gewoon meteen in plaats van hele verhalen over tablets waarop je kunt gamen, externe tabletcontroller (wel 100 stuks, waar dan geen markt voor is) :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:01:
[...]

Dat wel zolang hij ook met de meeste opladers dan oplaad. Als hij bij wijze van spreken tenminste 3000mah wilt zien dan heb je met vrijwel alle smartphone laders als een issue.
Of het gaat tergens langzaam.

Eerst maar eens zien jongens, met usb dachten we ook dat alles perfect zou gaan ....
Ah, MacBooklader hier, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de case bij de Amerikaanse editie van de game véél mooier :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:13:
[...]

Moet je wel bij bedenken dat de wii u versie al een oudere build van de E3 is. Helemaal een goeie vergelijking is het niet.
Neen en als je goed kijkt dan is het in dit voorbeeld vaak slechts wat andere paletkleuren en wat contrast en brightness zaken.
Er is echt geen QHD versie voor de switch. Geloof me dezelfde game met hier en daar wat aanpassingen om het goed draaiend te hebben op de switch en wellicht iets soepeler vanwege de hardware die iets sneller is.
Verders niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bomberman71 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:28:
[...]

Neen en als je goed kijkt dan is het in dit voorbeeld vaak slechts wat andere paletkleuren en wat contrast en brightness zaken.
Er is echt geen QHD versie voor de switch. Geloof me dezelfde game met hier en daar wat aanpassingen om het goed draaiend te hebben op de switch en wellicht iets soepeler vanwege de hardware die iets sneller is.
Verders niks.
Opticien?
De Switch heeft duidelijk hogere resolutie/meer in beeld (blaadjes aan bomen, rotsen bv).

Pagina: 1 ... 43 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic