Als Nintendo serieus is over de VR dan zou het best logisch zijn als er een 1440p in zou zitten. Er zijn natuurlijk ook games die zelf met een ver teruggeclockte Tegra 1440p soepel kunnen laten zien.
Laat developers gewoon kiezen op welke resolutie de game draait in docked en mobile mode. De PS4 Pro games hebben vaak ook opties. Enhanced 1080p of 4K bijvoorbeeld.
Voor VR kan het trouwens ook zijn dat de Switch gewoon met USB-C de stroomvoorziening krijgt en dus de volle kracht van de Tegra chip kan gebruiken.
Ik denk echt dat een scherm niet zo duur is. Vooral omdat Nintendo verwacht 2 miljoen Switches te verkopen in maart alleen al. Dat is echt veel en drukt de kosten bij de leverancier voor de onderdelen.
Je hebt namelijk ook die breakdowns van de prijs van een iPhone of Galaxy S. Die kosten qua onderdelen 200-250 dollar. Het (high end) scherm kost meestal rond de 50 dollar.
Verder is de Switch eerlijk gezegd een log/dik ding vergelijken met al die dunne tablets en smartphones. Zo heeft de Galaxy S7 een speciale heat sink met vloeistof zodat er in de als maar dunner wordende smartphone meer en snellere chips gestopt kunnen worden.
Dat soort technische snufjes hoeft een Switch niet eens te hebben.
Ja, die smartphones kosten 700+ euro bij launch. Maar daar moeten ook gigantische marges op gemaakt worden, want die verkopen geen dure software (a.k.a. games). En 600 vs 700 euro maakt voor Apple en Samsung niet veel uit. Het verkoopt toch wel.
Consoles worden vaak met minimale winst of soms zelfs verlies verkocht omdat er naast de hardware zelf, ook nog veel games (en soms accessoires) verkocht worden.
Komt ook nog eens bij dat het gerucht gaat dat Nvidia Nintendo een goede deal heeft gegeven op de Tegra chip.
Ik denk dat het best moet kunnen. Nintendo kennende zal het wel 720p worden en dan zou ik niet eens verbaasd zijn als de Switch voor laag in de 200 euro verkocht wordt (£179, €199, $199

)
Ik weet niet hoeveel andere kosten zoals reclame, het verschepen, etc er nog bij komen.
Maar is 140 dollar aan onderdelen en 60 dollar aan de rest zo raar? Dan verkoopt Nintendo het tegen de kostprijs.
Edit: Winkels maken natuurlijk ook nog een marge. Maar toch. Moet kunnen.