Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:00:
(browser crash, fijn... tweede keer dat ik dit typ...)

[...]

Het idee van een handheld is, zoals de naam zegt, dat je het in je handen houdt. Dit is het geval bij handhelds zoals de GB, GG, GBA, DS, 3/2DS, PSP, PSV, etc.

De Switch kan een handheld zijn, maar ook de rol van een thuisconsole vervullen. Het kan ook, zoals in een van bovenstaande foto's, de rol vervullen van een console die makkelijk mee te nemen is met een ingebouwd scherm en ondersteuning biedt voor local splitscreen multiplayer. Dat laatste is toch iets dat voorheen voor thuisconsoles was weggelegd.
Niet direct, er zijn DS games geweest waarbij je de handheld met twee personen kon bedienen. (Dit waren een paar party games) De Switch is een handheld die je op de TV kan aansluiten (zie bv PSP) met een afneembare controller. (Oké, dat is nieuw) Hierdoor heb je makkelijkere multiplayer (hence de splitscreen). Dit is dan ook de USP van de Switch. Dockable handhelds zijn namelijk niet zo vreemd als je denkt.
(Ik kan me in ieder geval geen handheld herinneren met local splitscreen multiplayer, al komt dit wel in de buurt van het idee...)
DS. Zoals ik hierboven aangaf. Het waren geloof ik 1 a 2 games van Nintendo zelf.
[...]

De DS is echter, net als de GBA, een handheld. De Switch kan de rol van een handheld vervullen. Het kan inderdaad de DS-lijn opvolgen, net zoals dat smartphones in het huidige straatbeeld de featurephones en compactcamera's heeft vervangen.
De Switch is dus ook een handheld. In tegenstelling tot de Wii U gezien je bij de Wii U altijd de console nodig had. Bij de Switch is de handheld de console. Ik kan mijn 3DS ook op tafel leggen en op de knopjes drukken. Dat maakt het echter niet minder een handheld. De Switch krijgt ook lokale wireless multiplayer (net als de 3DS, DS had). Dit is iets wat tot nu toe exclusief was voor handhelds. Op de USP na heeft de Switch niets wat nog nooit in een handheld heeft gezeten (qua functies). Het mooie is dat Nintendo zo veel vertrouwen in de Switch heeft dat ze de handheld als een console neerzetten. En dat jij (en vele anderen) hiervoor vallen geeft duidelijk aan dat het werkt. ;)
Het klopt trouwens dat de DS niet de beoogde opvolger van de GB-lijn was. Dat was namelijk de Iris. ;)
Zelfs na het uitkomen van de DS heeft Nintendo stug vastgehouden dat het niet de opvolger van de GBA was, dat het een "derde pilaar" voor ze was.

Het is niet de vraag of de Switch een handheld of console is. De Switch is beide ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Bomberman71 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:35:
Het gezeik begint nu al .... Iets dat ik (tegen het zere been van velen hier) al eerder voorspelde.

https://gamerant.com/nintendo-switch-no-current-gen-port/

Nogmaals heren, Je KAN NIET in een tablet formaat dezelfde power stoppen als wat in zware consoles en dikke PC gfx cards zit voor $300.
Onmogelijk ! Dat red je niet met de huidige technieken qua processing power, voeding en warmteregulatie.

Als dat wel zo was dan werden die dikke grafische kaarten niet meer verkocht en zat in iedere laptop ook zo´n magische chip.
Velen geloven heilig in de Pascal hype maar het is echt niet zaligmakend, zeker niet binnen het budget.
Ik speel zelf eigenlijk ook alleen (naast de PC) maar op Nintendo consoles al vanaf de NES, het gaat mij ten eerste niet eens om de console maar puur de software.

Dat hele verhaal rond PC GPU's vs console GPU's is allemaal een kwestie van optimalisatie om er het maximale uit te kunnen halen. (ook al wint de PC het nog altijd) maar puntje bij paaltje is het nog steeds een kleine chip die het meeste werk doet. Kijk eens naar de Terga X1 Unreal Elemental demo. Met wat effecten uitgeschakeld draait dat nog wel redelijk op de Shield TV, en dit was bijna 2 jaar geleden.. zou er inmiddels niet een betere Terga chip gemaakt zijn. - De Tegra Parker X2 chip schijnt 1,5 TFLOPS te halen maar is erg duur - Een chip die rond de ±1TFLOPS kan halen kan best current gen games draaien ook al is het misschien op 720p met wat effecten uit.

Nvidia blijft zeggen dat het om een custom Tegra chip gaat, dus wie weet heet dat ding niet eens X1 of X2 dat is puur speculatie, het zou alleen maar beter zijn voor warmte en batterij verbruik zijn dat het op de pascal architectuur draait. De beweerde ±1TFLOPS van verschillende bronnen klinken zeer aannemelijk maar komen dus mogelijk van de TX1 devkit... en als de geruchten waar zijn is er inmiddels een verbeterde devkit in omloop.

Zoals al aangegeven ze porten Darksouls 3 over en zijn tevreden over de framerate, we hebben het hier inderdaad over een current-gen game. Waar zit dan volgens jou dan de lijn die tablet games en console games onderscheiden. Ik zie ze steeds meer naar elkaar toe groeien en de Switch zou daarin een grote rol kunnen spelen.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het gezeik begint nu al .... Iets dat ik (tegen het zere been van velen hier) al eerder voorspelde.

https://gamerant.com/nintendo-switch-no-current-gen-port/

Nogmaals heren, Je KAN NIET in een tablet formaat dezelfde power stoppen als wat in zware consoles en dikke PC gfx cards zit voor $300.
Maar dat is met de SNES, N64 etc etc ook het geval niet geweest. De PC loopt sowieso voor. Nintendo heeft nagenoeg nooit voorgelopen qua graphics. De (3)DS heeft slechtere graphics vergeleken met de PS Vita, de N64 werd overtroffen door de Dreamcast en PSX, de Wii is grafisch slechter dan PS3/Xbox360.

De 3DS heeft meer verkochte units dan Xbox One en PS4 bij elkaar, en de Wii verkocht 10-20% meer dan de Xbox360/PS4. Er is dus meer nodig dan een hippe CPU/GPU ergens in knallen en op de plank zetten.
Ik ben daarom echter wel kritisch en zie al jaren de verkeerde koers bij Nintendo op console vlak en steek dat niet onder stoelen of banken.
De Wii U was geen succes, maar de Wii wel. Tot dusver heb je dus 1 recente console die niet lekker loopt, terwijl de andere wel goed verkoopt. De huidige "koers" bevat namelijk ook hun zeer goed verkopende (New) 3DS, maar daar rep je geen woord over.

Ik zie de Switch als gedeeltelijk insteken op die markt. Klaarblijkelijk zijn mensen dol op on-the-go of buiten de woonkamer kunnen gamen, iets wat ze met de Wii U enigzins probeerden met de gamepads, maar die hadden gewoon niet genoeg bereik/power.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

JehannesWeggen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:33:
[...]
Door software als Zelda en Xenoblade en Mario en Dragon Quest etc. zal Switch mij niet tegenvallen maar oh deze laatste weken sluipen voorbij.. wat denk jij ? zou het gerucht kloppen of loopt de Geruchtenwereld achter de feiten aan.
Ik denk dat alle geruchten waar zijn en het een magisch en revolutionair apparaat wordt! *O*

... *zet roze bril af* ...

Ik durf het niet te zeggen :P
Het is puur hoop op dit moment en dat zeg ik omdat ik graag 3rd party support zie op de Switch, alle geruchten over games die gaan komen geeft mij die goede hoop, dus mijn eerdere mening de Switch niet meteen te kopen heb ik bijgedraaid en ga een pre-order plaatsen zodra dit kan.

Ik ga trouwens Zelda BoTW halen voor de Wii U en de Switch, eigenlijk alleen maar om de Wii U collectie wat aan te vullen :*)

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Onmogelijk ! Dat red je niet met de huidige technieken qua processing power, voeding en warmteregulatie.
1. de huidige consoles zijn alles behalve 'zwaar'. De PS4, laat staan de Xbone, was al mid-range toen het uit kwam. De HD7770 is de GPU met net zoveel shaders en dezelfde clocks als de Xbone, ruwe performance is bijna gelijk. Die videokaart kostte ~$119. Destijds.
2. Mobiele technologie evolueert sneller dan ooit. Momenteel is een iPhone 7 het meest krachtige device waarop Nintendo games te spelen zijn (dat is triest, toch?). En dat apparaat is niet eens gericht op gaming en heeft ontzettend veel hardware aanwezig die een handheld niet nodig heeft. Een iPhone kost nog geen $200 om te fabriceren en distribueren.

Nvidia's laatste SoC poept naar Nvidia's eigen zeggen 1.5 TFLOP/s uit. Dat is precies tussen de Xbox One en de PS4 in. https://blogs.nvidia.com/...er-for-self-driving-cars/
In dat artikel is 'ie gericht op automotive, maar dat is enkel omdat Nvidia daar markt heeft. Deze chip ga je nog op deze CES ook terug zien in Nvidia Shield hardware. Het is namelijk niet zo dat zo'n chip duur is: door het 16nm proces is de chip fysiek kleiner en heb je minder grondstoffen nodig. Het fabriceren is wel iets duurder, maar onder de lijn kom je vergelijkbaar uit met een gemiddelde 28nm SoC.
Deze groei is ook zeer goed in lijn tegenover Nvidia's laatste chip die 500 GFLOP/s aan kon.

Dus, nogmaals. Nintendo kan, als ze willen, een device neerzetten wat snel genoeg is om de concurrentie bij te houden. De laatste geruchten wijzen erop dat Nintendo om wat voor reden dan ook daar niet voor kiest.
Maar technisch is het zeker mogelijk. Je gaat in de loop van 2017 andere apparaten zien die sneller zijn dan een Xbox One voor minder dan 300 dollar, mark my words.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
Nintendo heeft volgens mij twee keuzes, een apparaat wat mee kan met de gewone PS4 en XBO of meteen op 4K niveau gaan zitten en ze kiezen voor de eerste optie. Dat is ook de voordeligste optie. De consoles van Nintendo worden steeds vaker als tweede console gekocht en daarom moet de prijs aantrekkelijk zijn.

Volgende week donderdag weten we het :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kan socs voor auto's en ook van de shield tv niet direct vergelijken met een soc voor een tablet achtig apparaat, die kunnen makkelijker de hitte kwijt en energie verbruik is minder erg. Verder moet je onthouden dat alle mobiele apparaten kunnen throttelen op volle belasting, terwijl dat bij de switch nooit mag gebeuren.

Maar tegen de tijd dat de switch uit is, komen de eerste apparaten met een snapdragon 830 die op 10nm wordt gebakken op de markt. Als de switch de nieuwste soc zou krijgen, had je wel een reuze prestatie boost kunnen krijgen tegen over de genoemde maxwell variant, daar had ik liever wel 50 euro extra voor hebben willen betalen.

Maar we weten nog niet hoeveel de switch kost en misschien zou z'n nieuwe soc de switch wel te duur maken.

Ben ook benieuwd wat voor prestaties de nieuwe ipad pro en nvidia shield 2 tv (als die bestaat) dan gaan geven. Hoge pieten bij EA en ARM hebben gezegd dat de consoles in 2017 voorbij worden gestreefd door tablet socs. Dit lijkt ook te gebeuren, maar energie en warmte beheer hebben ze dan nog niet onder controller bij zulke prestaties. Dat komt dan in 2018.

[ Voor 19% gewijzigd door Nieuwevolger op 03-01-2017 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Je kunt de switch op 2 manieren bekijken,

- Een handheld die aan je als console aan je TV kan hangen
- Een console die je als handheld mee kan nemen

Het is natuurlijk beide correct, maar qua hardware/ontwikkelkeuzes het is meer het eerste, dan het laatste. Het "draagbare" aspect is technisch gezien de bottleneck (batterijduur, hitte, kracht, prijs) en voor de mensen die de Switch liever op de tweede manier zien zal dit altijd een frustratie blijven.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verhaal dat die vent van Ubisoft is niet zomaar iets dat je neer kunt leggen.
Ja, je kunt de comments lezen en simpel copy/paste doen en zeggen wat die vent nou eigenlijk weet die destijds bij Ubisoft werkte maar zoals we allemaal weten gaat het niet om waar je werkt maar vaak om wie je kent !
Als je in het wereldje zit of zat heb je altijd nog contact met mensen die erin zitten en dan hoor je nog eens wat. Hij heeft vast contact met mensen die nu al bezig zijn met software voor de Devkit van de Switch en hoort (en mischien ziet) dan informatie die tegen kan vallen.

Ten tweede, we kunnen het een console noemen maar er zijn een paar mensen hier die het wel snappen en ook goed onderbouwen waarom het in weze een handheld is met een HDMi out in de dock en niet een console die je mee kunt nemen.
Denk dat de term console anno 2017 niet meer helemaal de lading dekt overigens.

Verkoopcijfers van de Wii zeggen niets van de kwaliteit van de console .. Volgens velen was het (mischien op de WiiU na) hun minst geliefde console van Nintendo.
Sla de echte Nintendo liefhebber fora er maar op na en je zult weinigen zien die de Wii als beste console hebben staan.
Verkoopcijfers waren eenvoudig te verklaren:

- Wiimote zorgde voor een mega grote doelgroep ! Was zelfs te gebruiken als fitness tool en was te vinden in Bejaarden tehuis en senioren flat.

- De Prijs was goedkoop toc de X360 en PS3 destijds.

- Multigaming Online had nog niet zo'n grote rol, dat begon toen in een razend tempo te ontwikkelen.
Wees nou eerlijk, wat kon je online fatsoenlijk multigamen ? Tegenwoordig ligt daar juist de nadruk en Nintendo bied op dat vlak enorm weinig.

- Piracy, je kocht al snel een Wii met 300 games voor een prikkie

De WiiU weten we wel .. Mooi ding maar te weinig goede games, of games die mensen graag zouden hebben. Zelda is nu na ruim 5 jaar nog steeds niet in zicht ... Ja, leuk die pre orders en youtube movies maar concreet is er NIETS bekend van een echte harde release datum !

Kortom, ik vind dat ik wel kan zeggen dat Nintendo het afgelopen decennium duidelijk terrein heeft verloren en qua consoles teleur heeft gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:36:
Je kan socs voor auto's en ook van de shield tv niet direct vergelijken met een soc voor een tablet achtig apparaat, die kunnen makkelijker de hitte kwijt en energie verbruik is minder erg. Verder moet je onthouden dat alle mobiele apparaten kunnen throttelen op volle belasting, terwijl dat bij de switch nooit mag gebeuren.
Zoals ik al zei: dat item is gefocust op automotive omdat daar nog een markt is voor Nvidia. Het is verder simpelweg een evolutie van de Tegra. Deze chip is daarom ook zeer geschikt voor mobiele devices en gericht op low power. Dit is alleen de processing unit voor automotive toepassingen overigens (dus navigatie, alles wat de boardcomputer doet), in auto's plaatst Nvidia nog twee vette GPU's naast deze SoC om zelfrijdende voertuigen mogelijk te maken.

Throttling hebben we het al vaker over gehad :P de Switch heeft sowieso een actieve koeling die ook in mobiele stand aanwezig is, dus dat is al geen enkel probleem.
Desnoods haalt Nintendo 20% van de kloksnelheid af, immers ieder passief gekoelde SoC op dit moment 'trottled' op 20% onder z'n maximale snelheid. Eigenlijk is throttling in de huidige toepassingen hetzelfde als een 'turbo': de eerste minuut kan de chip op hogere snelheid werken (in mobiele devices handig omdat er vaak maar een korte load is) daarna klokt hij max 20% terug om passief op dezelfde snelheid door te kunnen werken. Als Nintendo standaard die 20% eraf klokt is er helemaal niks aan de hand.
De Switch knalt volgens totaal onlogische geruchten 60% van z'n kloksnelheid eraf.
Verder staat throttling totaal los van deze hele situatie :P

Tot slot zeg je het zelf al: er zijn meerdere partijen die beweren dat de huidige generatie consoles dit jaar nog wordt verslagen door tablet SoC's. Ik zou niet weten welke energie en/of warmteproblemen er nog zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:38:
[...]

Ik zou niet weten welke energie en/of warmteproblemen er nog zijn.
Dat de batterij niet na 2 uur op is als je battlefield 1 op je ipad aan het spelen bent en het apparaat gloeiend heet wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:32:.
Ten tweede, we kunnen het een console noemen maar er zijn een paar mensen hier die het wel snappen en ook goed onderbouwen waarom het in weze een handheld is met een HDMi out in de dock en niet een console die je mee kunt nemen.
Denk dat de term console anno 2017 niet meer helemaal de lading dekt overigens.
Een handheld heet ook gewoon een handheld gaming console. Dus console dekt de gehele lading.
Verkoopcijfers van de Wii zeggen niets van de kwaliteit van de console .. Volgens velen was het (mischien op de WiiU na) hun minst geliefde console van Nintendo.
Sla de echte Nintendo liefhebber fora er maar op na en je zult weinigen zien die de Wii als beste console hebben staan.
Net als dat anecdotal evidence zoals "check maar eens wat fora" ook niets zegt. Mensen die wat te klagen hebben zul je vaker horen, en de mensen op gaming fora zijn duidelijk slechts een kleine groep van de daadwerkelijke kopers.
Verkoopcijfers waren eenvoudig te verklaren:

- Wiimote zorgde voor een mega grote doelgroep ! Was zelfs te gebruiken als fitness tool en was te vinden in Bejaarden tehuis en senioren flat.
Dat was dus ook het doel van Nintendo, een groot publiek aanspreken. Waarom moeten zij volgens jou enkel gefocust zijn op deze "forum doelgroep"?
- Multigaming Online had nog niet zo'n grote rol, dat begon toen in een razend tempo te ontwikkelen.
Wees nou eerlijk, wat kon je online fatsoenlijk multigamen ? Tegenwoordig ligt daar juist de nadruk en Nintendo bied op dat vlak enorm weinig.
Eerlijk gezegd erg blij om. Games met single/multi offline hebben ook waarde. M'n 3DS gaat alleen het internet op voor updates/game downloads en af en toe Pokemon 1v1s, verder hoeft een game niet op internet om succesvol te zijn.
Kortom, ik vind dat ik wel kan zeggen dat Nintendo het afgelopen decennium duidelijk terrein heeft verloren en qua consoles teleur heeft gesteld.
Dat mag je vinden, maar dat maakt het geen feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:06:
[...]

Dat de batterij niet na 2 uur op is als je battlefield 1 op je ipad aan het spelen bent en het apparaat gloeiend heet wordt.
Daar hebben we toch gewoon actieve koeling voor? Bovendien hou je bij de Switch de joycons vast, in plaats van een alu behuizig bij de iPad die alle warmte opneemt :P

Daarbij, een Switch is bijna twee keer zo dik als een iPad en heeft dus véél meer ruimte voor accu. Bovendien is de grootste energieslurper (het scherm) véél kleiner. Heeft minder backlight nodig en daardoor fors energiezuiniger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:09:
[...]
Daarbij, een Switch is bijna twee keer zo dik als een iPad en heeft dus véél meer ruimte voor accu. Bovendien is de grootste energieslurper (het scherm) véél kleiner. Heeft minder backlight nodig en daardoor fors energiezuiniger.
Het scherm is kleiner, en je hoeft geen 3K-resolutie te renderen zoals op de iPad. Verder connect dat ding natuurlijk ook constant naar Apple, Email, Facebook, Whatsapp etc. Dat zal ook enorm schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:11:
[...]

Verder connect dat ding natuurlijk ook constant naar Apple, Email, Facebook, Whatsapp etc. Dat zal ook enorm schelen.
En jij denkt dat Nintendo dat in het kader van Piracy niet gaat doen ??
Kijk alleen eens naar de simpele Mario GO game ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFlexos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-08 20:09
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:14:
[...]

Nouja het idee is dat je hem mee naar buiten kan nemen. In het introductiefilmje zat hij ook in het vliegtuig met de switch. Lijkt me niet dat er dan een constante internetverbinding vereist is. Bij smartphones is het veel makkelijker te realiseren om altijd een internetverbinding te hebben. (Niet dat ik het er mee eens ben dat het een eis van het spel is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Op een first party device zonder 4G? Nee natuurlijk niet 8)7 Dat doen Microsoft en Sony ook niet. Hell, die hele Mario-app is een grote uitzondering met dit beleid.
Een Android of iOS device is een 3rd party device waarbij Nintendo niet zelf alles in de hand heeft. Daarom zit die restrictie erop. De Switch zal ook moeten werken zonder internet verbinding, dat is juist een van de selling points.

Ten slotte: een eigen API server aanspreken, enkel ter verificatie, is een stuk eenvoudiger en lichter dan de tientallen verschillende services waar je smartphone elke x minuten mee verbind en nog allerlei handelingen mee moet doorlopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 03-01-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFlexos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:16:
[...]

Nouja het idee is dat je hem mee naar buiten kan nemen. In het introductiefilmje zat hij ook in het vliegtuig met de switch. Lijkt me niet dat er dan een constante internetverbinding vereist is. Bij smartphones is het veel makkelijker te realiseren om altijd een internetverbinding te hebben. (Niet dat ik het er mee eens ben dat het een eis van het spel is)
In het filmpje zie je wel meer ... Men is aan het basketballen en opeens besluiten ze te stoppen en verder te gaan beasketballen op een 7 inch schermpje en halve controllers ... Yeah right !
Ook het delen van een remote met de persoon naast je in het vliegtuig is leuk in een filmpje maar in de realiteit doe je dat eigenlijk niet.

Cartridge games hebben een lange historie van Piracy en Nintendo zal er echt alles aan doen om dat te voorkomen.
Ik sta niet te kijken dat een wifi verbinding noodzakelijk kan zijn. Mario Go is een mooi voorbeeld terwijl niemand de noodzaak echt snapt. (Piracy op IOS is echt minimaal !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich heb ik nu wel een aardige hoop op een batterij duur van 4-5 uur als je zelda of zo aan het spelen bent undocked. De ps vita haalt dat ook ongeveer, maar de switch is volgens mij wel fors dikker dan de vita.

een impressie van de batterij duur van de vita:
"De batterijduur van de VITA verbaasde me. Ik speelde op een redelijk hoge brightness, maar de batterij hield het verbazend lang uit. Na ongeveer een uur of 4 kwam dan eindelijk de melding: Your battery is low. Een goede prestatie, al zeg ik het zelf. De VITA aan het snoer gehangen en snel door naar de 3DS."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFlexos
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:21:
[...]

In het filmpje zie je wel meer ... Men is aan het basketballen en opeens besluiten ze te stoppen en verder te gaan beasketballen op een 7 inch schermpje en halve controllers ... Yeah right !
Ook het delen van een remote met de persoon naast je in het vliegtuig is leuk in een filmpje maar in de realiteit doe je dat eigenlijk niet.

Cartridge games hebben een lange historie van Piracy en Nintendo zal er echt alles aan doen om dat te voorkomen.
Ik sta niet te kijken dat een wifi verbinding noodzakelijk kan zijn. Mario Go is een mooi voorbeeld terwijl niemand de noodzaak echt snapt. (Piracy op IOS is echt minimaal !)
Ik snap je wel hoor, maar naar mijn gevoel sta je er wel erg negatief in. Maar dat komt natuurlijk ook omdat je vrijwel alles van nintendo afgelopen jaren tegen vond vallen.

Toch blijft het gewoon even afwachten wat er over 10 dagen te melden valt.

Edit: En ik betwijfel of ze het bij Nintendo met het argument: "het zal in het echt toch niet gebeuren, dus die functie halen we wel weg" eens zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door TheFlexos op 03-01-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:21:
Wat? Enkel op de DS was dat een serieus probleem, waarbij moet worden gezegd dat alle apparaten uit die generatie er last van hadden. Reden: piracy werd toen niet enorm serieus genomen terwijl hackers een opkomend fenomeen was. Dat haalde elkaar in.

De huidige tijd is heel anders. Wellicht ben je niet helemaal thuis in de materie maar we hebben genoeg manieren om disc's en cartridges te beveiligen. Daar heb je echt geen always online connectie voor nodig. Immers is er uiteindelijk geen verschil tussen schijfjes en cartridges. Op de 3DS heeft het niet voor niks jaren geduurd. Zelfde voor Wii U. Het is nog altijd een race tussen firmware en de hackers waardoor je nieuwe games nooit kan spelen.

De reden dat het in Mario Run zit, is volgens mij alleen omdat Nintendo een beetje aluhoedje is met iets uitbrengen buiten hun eigen ecosysteem. Daarbij is die game vanzelfsprekend multiplatform opgezet, binnenkort komt hij op Android uit. Daar is piracy heel simpel. Het mechanisme zal simpelweg naar beide platformen worden uitgerold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheFlexos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:26:
[...]

Ik snap je wel hoor, maar naar mijn gevoel sta je er wel erg negatief in. Maar dat komt natuurlijk ook omdat je vrijwel alles van nintendo afgelopen jaren tegen vond vallen.

Toch blijft het gewoon even afwachten wat er over 10 dagen te melden valt.

Edit: En ik betwijfel of ze het bij Nintendo met het argument: "het zal in het echt toch niet gebeuren, dus die functie halen we wel weg" eens zijn.
Daar heb je een punt.
Ik vond het idd erg tegenvallen, vooral de afgelopen 5 jaar !
Nog steeds geen Zelda op de WiiU terwijl de generatie afgesloten is is voor mij onbegrijpelijk en verklaard een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:31:
[...]

Wat? Enkel op de DS was dat een serieus probleem, waarbij moet worden gezegd dat alle apparaten uit die generatie er last van hadden. Reden: piracy werd toen niet enorm serieus genomen terwijl hackers een opkomend fenomeen was. Dat haalde elkaar in.

De huidige tijd is heel anders. Wellicht ben je niet helemaal thuis in de materie maar we hebben genoeg manieren om disc's en cartridges te beveiligen. Daar heb je echt geen always online connectie voor nodig. Immers is er uiteindelijk geen verschil tussen schijfjes en cartridges. Op de 3DS heeft het niet voor niks jaren geduurd. Zelfde voor Wii U. Het is nog altijd een race tussen firmware en de hackers waardoor je nieuwe games nooit kan spelen.

De reden dat het in Mario Run zit, is volgens mij alleen omdat Nintendo een beetje aluhoedje is met iets uitbrengen buiten hun eigen ecosysteem. Daarbij is die game vanzelfsprekend multiplatform opgezet, binnenkort komt hij op Android uit. Daar is piracy heel simpel. Het mechanisme zal simpelweg naar beide platformen worden uitgerold.
Mischien ben jij niet op de hoogte ..
Op de SNES was piracy ook al een issue en vrij eenvoudig met een device zoals de Super Pro fighter Q en de copied games op 3.5 inch diskette ..
Op de N64, hetzelfde verhaal, alleen ditmaal je games op een Zip drive op de Doctor 64.

En natuurlijk alle handheld versies van gameboy tot 3DS, legio voorbeelden.

Kortom, het is meer dan een incident met alleen de NDS enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:39:
[...]

Op de SNES was piracy ook al een issue en vrij eenvoudig met een device zoals de Super Pro fighter Q en de copied games op 3.5 inch diskette ..
Op de N64, hetzelfde verhaal, alleen ditmaal je games op een Zip drive op de Doctor 64.

Tuurlijk was het ook toen een probleem. Echter, dat werd lang niet op de schaal gedaan als waar het op de DS gebeurde. Bovendien is het vrij irrelevant: ieder device heeft last van piraterij. Waarom zou Nintendo voor een always online authenticatie kiezen terwijl Microsoft en Sony het prima kunnen volhouden zonder?

Verder negeer je, zoals in alle reacties van je, weer opnieuw 90% van alles wat er gezegd word :/
Als er 3 mensen zeggen dat opmerking X niet klopt, dan begin je gewoon aan een ander probleem 8)7

Wat mij betreft blijven we discussie voeren of voegen we wat nieuws toe in plaats van wat losse flodders te schieten waar niemand wat aan heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 03-01-2017 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Volgens Epic Games Japan zijn er veel Unreal Engine games onderweg naar de Switch.

http://www.n1ntendo.nl/ar...-volgens-epic-games-japan

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik verwacht niet dat er een SIM-kaart in dat ding moet. En als de games op disks/cartridges staan lijkt me dat sowieso overbodig. Op de 3DS doen ze ook geen online legal checks, je download het uit de eShop of stopt de cartridge erin en gaan met die banaan. Je haalt nu het enige voorbeeld aan, die op een non-Nintendo-platform is uitgebracht, puur om te kunnen miepen, maar dat weet je zelf ook wel.
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:39:
[...]

Toen was encryptie ook een lachertje, laat staan toegepast op game consoles die soms hun games maar net trokken. Ook was dat verhaal met diskettes, zip drives etc. veel lastiger dan een SD-kaartje in de DS drukken en kwam dat veel minder voor (internet was schaars/traag, dus je had niet even een rompack van 100 games binnen ofzo)

Also, volgens wie was dit een "issue"? Volgens mij hebben ze dat nooit actief bestreden door de makers aan te klagen of door beveiligingen toe te passen op nieuwere cartridges. Je roept elke keer "ja op fora zegt men", "toen was zus en zo" maar dit zijn allemaal dingen die in jouw beleving groot zijn of "feitjes" die jouw meningen staven. Een beetje een gevalletje van voorkeursbevestiging.

De hack-situatie valt op de 3DS ook enorm mee, en de enige 3DS flashcard-aanbieder heeft enorme problemen wanneer Nintendo weer een firmware-update of nieuwe games uitbrengt (zo speelt deze voor zover ik weet de nieuwste Pokemon nog steeds niet) De Wii U is ook vrij recentelijk gehackt en daar zit ook een procedure achter die lang niet zo makkelijk is voor een leek om uit te voeren.

Overigens zijn alle consoles voor de Wii U volgens mij wel slachtoffer geweest van piracy. Op de PS2 kon je "SwapMagic" gebruiken om de hardware tray te modden en de reload check te bypassen (van legale game naar illegale game swappen terwijl het ding aanstaat), de PSX kon je modden met een module, op de Xbox was er een heel OS te sideloaden... etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:03:
[...]

Tuurlijk was het ook toen een probleem. Echter, dat werd lang niet op de schaal gedaan als waar het op de DS gebeurde. Bovendien is het vrij irrelevant: ieder device heeft last van piraterij. Waarom zou Nintendo voor een always online authenticatie kiezen terwijl Microsoft en Sony het prima kunnen volhouden zonder?

Verder negeer je, zoals in alle reacties van je, weer opnieuw 90% van alles wat er gezegd word :/
Als er 3 mensen zeggen dat opmerking X niet klopt, dan begin je gewoon aan een ander probleem 8)7

Wat mij betreft blijven we discussie voeren of voegen we wat nieuws toe in plaats van wat losse flodders te schieten waar niemand wat aan heeft.
Wat heeft het voor zin om verder in te gaan op zaken zoals wat een console precies is terwijl iedereen het anders ziet ?
We kunnen het ook nog 40 posts hebben over de power van de console maar ik denk dat ik genoeg gepost heb omtrent die zaken en we zullen straks zien wie er gelijk heeft.

Je mag me tegen die tijd best houden aan mijn uitspraken over de prijs (niet onder de 299 euro voor een bruikbare versie), unpowered uiteindelijk, en de tegenvallende support.

Enne hoe kom je erbij erbij dat MS en Sony geen online Auth hebben ?
Heb je wel een XBone of een PS4 ?
Je kunt een nieuwe game niet eens spelen als je niet de laatste update hebt, en die moet je online ophalen.
Sterker nog vele games kan je sowieso NIET spelen zonder een continue internet verbinding.

Ik durf stellig te stellen dat je zonder een constante verbinding de XB1 en PS4 eigenlijk weg kan gooien.
Dat je wellicht een 1 euro indie game kan spelen is dan wat anders maar vele games starten niet eens op (pak Destiny eens als vb) en andere games ben je beperkt tot een klein deel van de game.
Een Abo op XBlive en PSN gold zijn dus ook een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de games vaak niet online spelen zonder update. Offline wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Ik verwacht niet dat er een SIM-kaart in dat ding moet. En als de games op disks/cartridges staan lijkt me dat sowieso overbodig. Op de 3DS doen ze ook geen online legal checks, je download het uit de eShop of stopt de cartridge erin en gaan met die banaan. Je haalt nu het enige voorbeeld aan, die op een non-Nintendo-platform is uitgebracht, puur om te kunnen miepen, maar dat weet je zelf ook wel.

[...]

Toen was encryptie ook een lachertje, laat staan toegepast op game consoles die soms hun games maar net trokken. Ook was dat verhaal met diskettes, zip drives etc. veel lastiger dan een SD-kaartje in de DS drukken en kwam dat veel minder voor (internet was schaars/traag, dus je had niet even een rompack van 100 games binnen ofzo)

Also, volgens wie was dit een "issue"? Volgens mij hebben ze dat nooit actief bestreden door de makers aan te klagen of door beveiligingen toe te passen op nieuwere cartridges. Je roept elke keer "ja op fora zegt men", "toen was zus en zo" maar dit zijn allemaal dingen die in jouw beleving groot zijn of "feitjes" die jouw meningen staven. Een beetje een gevalletje van voorkeursbevestiging.

De hack-situatie valt op de 3DS ook enorm mee, en de enige 3DS flashcard-aanbieder heeft enorme problemen wanneer Nintendo weer een firmware-update of nieuwe games uitbrengt (zo speelt deze voor zover ik weet de nieuwste Pokemon nog steeds niet) De Wii U is ook vrij recentelijk gehackt en daar zit ook een procedure achter die lang niet zo makkelijk is voor een leek om uit te voeren.

Overigens zijn alle consoles voor de Wii U volgens mij wel slachtoffer geweest van piracy. Op de PS2 kon je "SwapMagic" gebruiken om de hardware tray te modden en de reload check te bypassen (van legale game naar illegale game swappen terwijl het ding aanstaat), de PSX kon je modden met een module, op de Xbox was er een heel OS te sideloaden... etc.
Wie heeft het over een simcard ? Ze kunnen makkelijk gokken op eigenlijk overal een wifi verbinding, dat is toch ook waar de men tegenwoordig op inspeelt met cloud services en allerlei hotspots.
Ik vloog laatst met een budget maatschappij naar Noorwegen en had gewoon wifi aan bood, in het OV is dat al jaren zo en je ziet het steeds meer.
Een beetje nieuwe gezinsauto heeft ook een wifihotspot tegenwoordig en dat breid zich allemaal uit.

Natuurlijk heb je niks in een tentje op de hei, maar zitten mensen daar dan echt te gamen ?
Nee, ik denk dat men in vrijwel alle gevallen wifi heeft op de plaatsen waar mensen de tijd doden met een game (OV, vliegveld, Thuis, etc.)
Mensen gamen doorgaans niet op de fiets, niet tijdens het wadlopen, en ook niet onder water.

Met andere woorden, het is helemaal niet ondenkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:23:
Je mag me tegen die tijd best houden aan mijn uitspraken over de prijs (niet onder de 299 euro voor een bruikbare versie), unpowered uiteindelijk, en de tegenvallende support.
Hoewel ik het met die laatste twee wel degelijk eens ben (om andere redenen dan dat jij noemt overigens) ga ik je inderdaad aan je eerste bewering houden.
Enne hoe kom je erbij erbij dat MS en Sony geen online Auth hebben ?
Heb je wel een XBone of een PS4 ?
Je kunt een nieuwe game niet eens spelen als je niet de laatste update hebt, en die moet je online ophalen.
Sterker nog vele games kan je sowieso NIET spelen zonder een continue internet verbinding. Ik durf stellig te stellen dat je zonder een constante verbinding de XB1 en PS4 eigenlijk weg kan gooien.
Ik heb een PS4 gehad, ja. Het update systeem is precies wat Nintendo nu ook doorvoert: je hebt de laatste update en firmware nodig om te spelen. De laatste firmware dicht dan weer de gaten waardoor piraterij niet mogelijk is.
Welke (non-multiplayer natuurlijk, ja DUH dat Destiny als game zonder offline component niet werkt 8)7 8)7 ) PS4 games kan je niet spelen zonder internetverbinding? Ik ken er geen 1. Vermoed dat het op 1 hand te tellen is.
Mijn neefjes hebben een PS4 die niet aan het internet verbonden is :P
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:29:
Probeer Destiny eens te spelen ... Met of zonder update .. Lukt je niet.
En zo zijn er meer voorbeelden.

Aangezien de meeste games met network nodig hebben zoals XBlive of PSN kan je de meeste games niet of nauwelijks spelen. Vergeet niet dat veel populaire games draaien om de multiplayer.
Wat is een game zoals BF1 nou zonder multigaming ? Hetzelfde geld voor de hele COD en Battlefield reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:31:
[...]

Mijn neefjes hebben een PS4 die niet aan het internet verbonden is :P
[/quote]
Ja en me oma een Nokia 3310 ... Ergo een smartphone, GPRS, 3G, 4G, etc is allemaal onzin ....
Zo lust ik er nog wel 10.

Heel veel populaire games zijn Multiplayer tegenwoordig, welkom in 2017 !

[ Voor 10% gewijzigd door Bomberman71 op 03-01-2017 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:30:
[...]
Wie heeft het over een simcard ? Ze kunnen makkelijk gokken op eigenlijk overal een wifi verbinding, dat is toch ook waar de men tegenwoordig op inspeelt met cloud services en allerlei hotspots.
Right. Maar waarom doen ze dit dan niet al met de 3DS? Het gaat gewoon niet gebeuren dat dat ding geen games afspeelt zonder actieve wi-fi of 3G. Vooral als ze in hun eigen promos in het vliegtuig of op een sportveld staan te gamen. Twee plekken waar 9/10 keer geen stabiele verbinding is. Ik ken namelijk geen basketbalveldjes met een accesspoint achter de basket en de meeste vluchten hebben geen wi-fi.
Ik vloog laatst met een budget maatschappij naar Noorwegen en had gewoon wifi aan bood, in het OV is dat al jaren zo en je ziet het steeds meer.
Een beetje nieuwe gezinsauto heeft ook een wifihotspot tegenwoordig en dat breid zich allemaal uit.
Dat is binnen Europa op een paar vluchten misschien zo, maar op mijn laatste 6-7 vluchten in de afgelopen twee jaar was er geen wi-fi. Vooral internationaal ga je dat niet krijgen. Ook veel bussen en Sprinters van NS hebben geen wi-fi.
Doorgaas hebben we het dan over Nederland, waar we het behoorlijk luxe hebben.

Dit device heet niet de NederSwitch en zal ook in landen uitkomen waar de openbare internetdiensten een stuk slechter of helemaal niet geregeld zijn.
Koop eens een nieuwe game, die WILT dan een minimale firmware versie zien anders gebeurt er helemaal niets.
Kortom internet is gewoon nodig.
Bij de 3DS zit de nieuwste firmware op de game-cartridge die deze nodig heeft.
Ja en me oma een Nokia 3310 ... Ergo een smartphone, GPRS, 3G, 4G, etc is allemaal onzin ....

En het laatste stuk bewijs dat er met jou en je zelfgemaakte "feiten" en anecdotes niet te dicussieren valt en dat ik er ook niet meer aan mee ga doen. We zullen het over een paar dagen gaan zien. We zullen zien of deze (volgens jou) always-on, hotspot-dependent, nu-al-kapot-gehackte Switch gepresenteerd gaat worden en van het podium af ge-booed gaat worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:29:
Koop eens een nieuwe game, die WILT dan een minimale firmware versie zien anders gebeurt er helemaal niets.
Kortom internet is gewoon nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFlexos
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:33:
[...]

Probeer Destiny eens te spelen ... Met of zonder update .. Lukt je niet.
En zo zijn er meer voorbeelden.

Aangezien de meeste games met network nodig hebben zoals XBlive of PSN kan je de meeste games niet of nauwelijks spelen. Vergeet niet dat veel populaire games draaien om de multiplayer.
Wat is een game zoals BF1 nou zonder multigaming ? Hetzelfde geld voor de hele COD en Battlefield reeks.
Bomberman,

Discusiëren met jou schiet niet op. Je blijft je ontkrachtte argumenten gebruiken op een onvriendelijke manier. Ik denk dat vele het met mij eens zijn, dat er maar beter gestopt mee kan worden, want de discussies vervuilen dit topic in mijn mening behoorlijk. Er komt echt 0 vooruitgang. Je bent totaal voor geen reden vatbaar. Doordat veelal je argumenten meningen zijn of niet kloppende zaken zal naar mijn idee zal niemand het met je eens zijn.

Volgens mij doe je velen een plezier als je met het discussiëren in dit topic ophoudt.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de 3DS zit de nieuwste firmware op de game-cartridge die deze nodig heeft.
Vriend, we hebben het over de XB1 en PS4 in de OFFline voorbeelden, om aan te geven hoeveel impact het tegenwoordig heeft.
Niemand heeft het over de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFlexos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:45:
[...]

Bomberman,

Discusiëren met jou schiet niet op. Je blijft je ontkrachtte argumenten gebruiken op een onvriendelijke manier. Ik denk dat vele het met mij eens zijn, dat er maar beter gestopt mee kan worden, want de discussies vervuilen dit topic in mijn mening behoorlijk. Er komt echt 0 vooruitgang. Je bent totaal voor geen reden vatbaar. Doordat veelal je argumenten meningen zijn of niet kloppende zaken zal naar mijn idee zal niemand het met je eens zijn.

Volgens mij doe je velen een plezier als je met het discussiëren in dit topic ophoudt.

Bedankt!
Dat bepaal ik zelf wel, dank je wel.
Ik gebruik geen schuttingtaal en gebruik gewoon normaal Nederlands.
Dat jjij wellicht fijnbesnaard bent kan ik niets aan doen.

Dit is een topic om discussie te voeren en dat gebeurt nu.
Weer eens wat anders dan 128 posts over een snapshot van een zelda preview en het gissen van een release datum waar nog niemand iets over weet.

We praten en speculeren nu over de Switch en aangezien we het nu moeten doen met beperkte info moet dat kunnen.

Onkracht ? Wat is ontkracht ? Niemand hier heeft gelijk want tot op heden weet NIEMAND hier hoe het zit.
NIEMAND hier heeft ook maar iets concreets van de Switch gezien dus doen we het met aannames.

Dat ik niet mee loop met fanboys en nu al niet alles de hemel in prijs valt idd slecht bij sommigen, ik lig daar niet wakker van.
Als je je stoort aan mijn posts raad ik je aan die over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Als die neefjes de nieuwste PS4 game wil spelen, moeten ze hoogst waarschijnlijk nieuwe firmware downloaden. Ik weet wel dat ik dat op de PS3 altijd wel moest doen als ik weer eens een nieuw spel wilde spelen.
Het lijkt mij niet dat de Swotch continu een internet verbinding nodig heeft. Als dat zo is gooien ze hun eigen ruiten in.

[ Voor 30% gewijzigd door Lanithro op 03-01-2017 13:57 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Wat een waardeloze discussie dit zeg. Beter wacht je gewoon 10 dagen en laten je het flamen achterwegen.

OT: Altijd online moeten zijn lijkt me erg overdreven, dat ze bij mario run hiervoor hebben gekozen lijkt me geen goede indicator voor de consoles.

[ Voor 42% gewijzigd door Zspirit op 03-01-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Dat bepaal ik zelf wel, dank je wel.
Ik gebruik geen schuttingtaal en gebruik gewoon normaal Nederlands.
Dat jjij wellicht fijnbesnaard bent kan ik niets aan doen.

Dit is een topic om discussie te voeren en dat gebeurt nu.
Weer eens wat anders dan 128 posts over een snapshot van een zelda preview en het gissen van een release datum waar nog niemand iets over weet.

We praten en speculeren nu over de Switch en aangezien we het nu moeten doen met beperkte info moet dat kunnen.

Onkracht ? Wat is ontkracht ? Niemand hier heeft gelijk want tot op heden weet NIEMAND hier hoe het zit.
NIEMAND hier heeft ook maar iets concreets van de Switch gezien dus doen we het met aannames.

Dat ik niet mee loop met fanboys en nu al niet alles de hemel in prijs valt idd slecht bij sommigen, ik lig daar niet wakker van.
Als je je stoort aan mijn posts raad ik je aan die over te slaan.
Je hoeft niet alles de hemel in te prijzen, is nergens voor nodig. Maar je zegt zelf dat het aannames zijn en vervolgens ga je zelf al een partij zwartgallig zitten wezen. Ik zou haast denken dat jij een tweelingbroer op tweakers hebt die regelmatig in het OLED forum en XBox forum ook een partij negatief zit te wezen.

Ook als het bewolkt is schijnt de zon, denk aan je bloeddruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Als jouw neefjes de nieuwste PS4 game wil spelen, moeten ze hoogst waarschijnlijk nieuwe firmware downloaden. Ik weet wel dat ik dat op de PS3 altijd wel moest doen als ik weer eens een nieuw spel wilde spelen.
Het lijkt mij niet dat de Swotch continu een internet verbinding nodig heeft. Als dat zo is gooien ze hun eigen ruiten in.
Precies !
En voor de duidelijkheid, voor mij hoeft die always online mode niet, maar het is niet ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Een console die ook als handheld gepresenteerd wordt en die altijd online moet zijn, ook tijdens het uitlaten van de hond zoals in de trailer, is voor mij absoluut ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:57:
[...]

Precies !
En voor de duidelijkheid, voor mij hoeft die always online mode niet, maar het is niet ondenkbaar.
Ik weet wel dat als hij altijd online moet zijn ik hem niet ga kopen. Dan kan je op vakantie niet eens lekker spelen. Voor een hybride console als de Switch is het ondenkbaar en gaat het geheid floppen. Daar gaat Nintendo zijn vingers niet aan branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:38:
[...]

En dit bedoel ik dus precies _O-

1. Jij stelt dat je een PS4/Xbone zonder internetverbinding direct weg kan gooien omdat je zogenaamd geen games kan spelen. "Vele games starten niet eens op" zeg je.
2. Ik zeg dat dat onzin is. Natuurlijk, online-only games hebben een internetverbinding nodig ( 8)7 ). Maar alle andere games met offline component kan je zonder internetverbinding spelen. Als overtreffende trap zeg ik dat mijn neefjes een PS4 zonder internetverbinding gebruiken.
3. Jij gaat alleen op dat allerlaatste zinnetje in, met een achterlijke vergelijking, en negeert de rest (wat je sowieso het hele topic al doet, van performance tot 3rd party support) 7(8)7

Even terug naar de basis. Je zei dat Nintendo waarschijnlijk voor always online authenticatie gaat kiezen bij al z'n games om piraterij tegen te gaan. Ik zeg dat dat onzin is en bovendien onnodig omdat Sony en Microsoft ook piraterij tegen kunnen gaan zonder dat.
Misschien heb je het gemist, maar ook op de PS4 en Xbox One komen meer dan genoeg games uit die naast het online component (waar dus standaard online authenticatie op zit, ja duh dat gaat Nintendo ook doen, dat is logisch toch?) ook een offline component hebben. Die kan je prima spelen zonder online te gaan. Daar is geen always online authenticatie voor nodig. Dat gaat dus op de Switch ook niet gebeuren.
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:46:
Vriend, we hebben het over de XB1 en PS4 in de OFFline voorbeelden, om aan te geven hoeveel impact het tegenwoordig heeft.
Als je het dan eens hebt over offline voorbeelden komen we ergens. Dat doe je natuurlijk niet want dan moet je me gelijk geven. Jij noemt alleen een online-only titel als Destiny.
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:57:
Het is ondenkbaar dat je voor een offline Zelda-game (om maar wat te noemen) een internetverbinding nodig bent. Ja, misschien voor de first day patch. Niet om de game te spelen, zoals jij beweert tijdens je Super Mario Run-vergelijkingen.
Het is logisch dat je voor online-only titels zoals Destiny, en wie weet een game als Splatoon, wél een internetverbinding nodig bent.

Komop man, is dit nou zo lastig?
Lanithro schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:54:
Als die neefjes de nieuwste PS4 game wil spelen, moeten ze hoogst waarschijnlijk nieuwe firmware downloaden. Ik weet wel dat ik dat op de PS3 altijd wel moest doen als ik weer eens een nieuw spel wilde spelen.
Dat klopt, maar zoveel nieuwe games kopen ze niet. Het is voor hun een werkbare oplossing. Meer om aan te geven om wat Bomberman beweert gewoon bullshit is.

[ Voor 37% gewijzigd door Richh op 03-01-2017 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFlexos
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:32:
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:23:
[...]

Sterker nog vele games kan je sowieso NIET spelen zonder een continue internet verbinding.

Ik durf stellig te stellen dat je zonder een constante verbinding de XB1 en PS4 eigenlijk weg kan gooien.
Dat je wellicht een 1 euro indie game kan spelen is dan wat anders maar vele games starten niet eens op (pak Destiny eens als vb) en andere games ben je beperkt tot een klein deel van de game.
Een Abo op XBlive en PSN gold zijn dus ook een pre.
Waarom wil je het dan zo graag met een console vergelijken, alleen op het moment dat de consoles jou standpunt bevestigen? Wat dus volgens jezelf totaal onrelevant is, want het is helemaal geen console, waarom zou je het er dan mee vergelijken.....
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:46:
[...]

Uhmm het ging toch juist om een handheld die gedocked kan worden? Dan is de vergelijking met de 3DS volgens jou toch juist correcter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Natuurlijk onzin dat de switch een always online functie gaat krijgen, is ook totaal niet te vergelijken met mario run. In de trailer van de switch wordt nota bene een stukje laten zien waarin iemand buiten tijdens het uit laten van de hond, Zelda aan het spelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 21:08
Het lijkt ook mij zeer onwaarschijnlijk dat 'we' (ik neem aan dat de meeste hier de switch willen gaan kopen) always online moeten zijn. Ik verwacht wel dat je minimale firmware versie krijgt, al dan niet meegeleverd op de carts. Of die je idd MOET downloaden.

Wel ben ik het met bomberman eens dat de kans groot is, dat nintendo zijn specs dermate minimaal zijn dat het 'downporten' van games noodzakelijk gaat zijn. Ik denk dat het niet overdreven is om te zeggen dat de 3rd party support van de ms/sony games dan minimaal tot non existant gaat zijn. Zie wii/wii u. En dat is ook waarom we skyrim in de trailer zagen en niet de witcher 3 of fallout 4 ofzo (imho).

Echter darks souls 3 als aankondiging is zeer interresant. Ik hoop dat deze er echt komt, en ook vergelijkbaar zal zijn met de ps/xb versies. Nu heb ik deze game zelf niet heel veel gespeeld, maar technisch is het volgens mij ook geen vreselijk zware of moeilijk engine........then again, dark souls 1 op de x360 schijn vreselijke frame rate issues te hebben in sommige gebieden.......kan me zo maar voorstellen dat dit ook op de switch versie zou kunnen gebeuren.

En bij mij betekent dit dat ik dan in eerste instantie liever de game op mijn ps4 pro zou halen en pas in 2e instantie op den switch.
Maar!
Als de game iets minder sterk is grafisch, maar wel de zelfde gameplay biedt, en dan zowel 'vast' als 'mobiel' :+ Tsja dat is toch ook wel een mooi verkoop argument!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:04:
[...]

En dit bedoel ik dus precies _O-

1. Jij stelt dat je een PS4/Xbone zonder internetverbinding direct weg kan gooien omdat je zogenaamd geen games kan spelen. "Vele games starten niet eens op" zeg je.
2. Ik zeg dat dat onzin is. Natuurlijk, online-only games hebben een internetverbinding nodig ( 8)7 ). Maar alle andere games met offline component kan je zonder internetverbinding spelen. Als overtreffende trap zeg ik dat mijn neefjes een PS4 zonder internetverbinding gebruiken.
3. Jij gaat alleen op dat allerlaatste zinnetje in, met een achterlijke vergelijking, en negeert de rest (wat je sowieso het hele topic al doet, van performance tot 3rd party support) 7(8)7

Even terug naar de basis. Je zei dat Nintendo waarschijnlijk voor always online authenticatie gaat kiezen bij al z'n games om piraterij tegen te gaan. Ik zeg dat dat onzin is en bovendien onnodig omdat Sony en Microsoft ook piraterij tegen kunnen gaan zonder dat.
Misschien heb je het gemist, maar ook op de PS4 en Xbox One komen meer dan genoeg games uit die naast het online component (waar dus standaard online authenticatie op zit, ja duh dat gaat Nintendo ook doen, dat is logisch toch?) ook een offline component hebben. Die kan je prima spelen zonder online te gaan. Daar is geen always online authenticatie voor nodig. Dat gaat dus op de Switch ook niet gebeuren.

[...]

Als je het dan eens hebt over offline voorbeelden komen we ergens. Dat doe je natuurlijk niet want dan moet je me gelijk geven. Jij noemt alleen een online-only titel als Destiny.

[...]

Het is ondenkbaar dat je voor een offline Zelda-game (om maar wat te noemen) een internetverbinding nodig bent. Ja, misschien voor de first day patch. Niet om de game te spelen, zoals jij beweert tijdens je Super Mario Run-vergelijkingen.
Het is logisch dat je voor online-only titels zoals Destiny, en wie weet een game als Splatoon, wél een internetverbinding nodig bent.

Komop man, is dit nou zo lastig?

[...]

Dat klopt, maar zoveel nieuwe games kopen ze niet. Het is voor hun een werkbare oplossing. Meer om aan te geven om wat Bomberman beweert gewoon bullshit is.
Wees nou reeel man, kopen mensen een PS4 of XB1 om Minecraft te spelen ?
Kijk eens naar de titels die verkopen en dan heb je vrijwel altijd een MP element en daar draaien die games op.
Niet zoeken naar oplossingen zoals de campaign offline spelen want dat doet men 1x en daarna wilt men online.
En dat geld voor VEEL van die games die verkocht worden op dergelijke systemen.
Om maar te zwijgen over DLC en dat soort zaken die ook steeds belangerijker zijn.

Je probeert nu populair te doen en simplistisch te zeggen dat niet iedereen dat speelt en dus is het geen issue.
Ik draai het om, het overgrote deel op XB1 en PS4 geven juist WEL om MP en alle aanverwante zaken en daar is internet bij nodig.

Die kleine groep die jaren zoet is offline met wat indie games enzo is minimaal.

Vwb de Switch online checks, ik heb de wijsheid niet in pacht dat het zeker gaat gebeuren maar ik kan me het wel voorstellen aangezien alle consumer electronica steeds meer leunt op internet.
Op basis van een promo movie dat uitsluiten vind ik naief.
Kan best zijn dat je periodiek moet inloggen, net als met Spotify en de OFFLINE opslag ervan.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFlexos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:15:
[...]
Uhmm het ging toch juist om een handheld die gedocked kan worden? Dan is de vergelijking met de 3DS volgens jou toch juist correcter?
Het ging erom dat MS en Sony geen checks deden via het internet en dat gebeurt wel middels forced firmware upgrades, en checks zodra je online op het network gaat.

Dat heeft NIKS met de 3DS te maken.

Het docken heeft te maken met de discussie wat nu eigenlijk een console is. Als je het woord opzoekt is eigenlijk alles tegenwoordig een console. Ben zelf van mening dat de Switch meer handheld is met Hdmi mogelijkheid dan de traditionele home console zoals we die kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:38:
[...]

Ja inderdaad, ik als bijna exclusief single player gamert moet echt goed zoeken naar offline games... Waar die enorme backlog vandaan komt van single player games waar ik geen tijd voor heb (en ik heb veel tijd) mag Joost weten... 8)7

Ja, slaat nergens op natuurlijk. Dat online games een internet verbinding vereisen is zo vanzelfsprekend dat je jezelf echt belachelijk maakt hier met dat argument. En net doen alsof de meerderheid van populaire games online is doet me denken dat je zelf gewoon een online fan bent en weinig besef hebt van hoeveel er nog offline gespeeld wordt.

Wat betreft online checks, ik zou me hooguit voor kunnen stellen dat Nintendo het ding laat eisen dat je een keer in de week met internet verbindt of zo maar zelfs verwacht ik dat niet. Kijk hoe het Microsoft verging toen ze dat voorstelden en Nintendo weet dat ook. Vooral ook omdat je inderdaad makkelijk firmware updates kan eisen voor nieuwe games en daarmee al een erg effectieve anti piraterij maatregel hebt lijkt het mij sterk dat ze zich de woede van hun fans op zo'n manier op de hals halen.

Echte always online gaat er echt nooit komen op een wireless apparaat, zou wat zijn als je altijd als je van het ene naar het andere WiFi punt loopt uit je game gegooid zou worden (zoals op de pc bij sommige ubisoft titels gebeurde als je internet even haperde en wat een enorme bak stront kreeg ubi daarvoor over zich heen).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik deel je mening over de spellen. Ik ben ook meer een online speler. De spellen die ik op het moment speel zijn geen Single player spellen. Dat je online moet zijn om de online functie te kunnen gebruiken uiteraard niet meer dan logisch. Maar spellen die ook een SP functie hebben moeten ook offline te spelen zijn. En daar heeft Nintendo niets mee te maken. De 3rd party ontwikkelaars zullen dit in moeten bouwen. om die check uit te voeren.
Sony heeft deze check gemaakt om er voor te zorgen dat ze deze kunnen controleren op custom/hacked firmware, maar hier is geen constante verbinding voor nodig en je kan je console gewoon offline houden. Als jij een gehackte PS3 had die online was werd je gebanned van PSNetwork. Als je hem offline hield was er niets aan het handje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:01:
Die kleine groep die jaren zoet is offline met wat indie games enzo is minimaal.
Fallout/TES, the Witcher, assassin's creed... Yup, indie games die nauwelijks verkopen ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:01:
Wees nou reeel man, kopen mensen een PS4 of XB1 om Minecraft te spelen ?
Kijk eens naar de titels die verkopen en dan heb je vrijwel altijd een MP element en daar draaien die games op.
Niet zoeken naar oplossingen zoals de campaign offline spelen want dat doet men 1x en daarna wilt men online.
En dat geld voor VEEL van die games die verkocht worden op dergelijke systemen.
Om maar te zwijgen over DLC en dat soort zaken die ook steeds belangerijker zijn.

Ja probeert simplistisch te zeggen dat niet iedereen dat speelt en dus is het geen issue.
Ik draai het om, het overgrote deel op XB1 en PS4 geven juist WEL om MP en alle aanverwante zaken en daar is internet bij nodig.

Vwb de Switch online checks, ik heb de wijsheid niet in pacht dat het zeker gaat beuren maar ik kan me het wel voorstellen aangezien alle consumer electronica steeds meer leunt op internet.
Op basis van een promo movie dat uitsluiten vind ik naief.
Kan best zijn dat je periodiek moet inloggen, net als met Spotify en de OFFLINE opslag ervan.

We gaan het zien.
Ontken ik ook maar ergens het belang van online games? "Ja probeert simplistisch te zeggen dat niet iedereen dat speelt en dus is het geen issue." - euhm nee, totaal niet? Online gaming is ontzettend belangrijk!
Online gaming is echter totaal iets anders dan een verplichte periodieke anti-piraterij check waar de hele discussie over ging. Mooie verschuiving van je, alweer...

Natuurlijk speelt het gros van de spelers online multiplayer. En natuurlijk heb je daar een internetverbinding voor nodig.
In dat opzicht is piraterij natuurlijk een steeds kleiner wordend probleem, omdat veel games toch online gespeeld worden en daar dus internet voor nodig is. Desalniettemin sluit het een het ander niet uit. Het is niet zo dat games, of ze nou online of offline zijn, allemaal een periodieke check doen om te controleren of het niet gepiraat is.
Ben je al vergeten hoe het afliep met dat plan toen Microsoft het probeerde met de Xbox One?

Gezien de verkoopcijfers van games als The Last of Us en Uncharted zijn er wel degelijk gamers die geven om offline storylines (waaronder ikzelf trouwens - ik game voornamelijk op PC en heb die PS4 tijdelijk gehad voor de Naughty Dog-games). Om die games te spelen heb je geen internetverbinding nodig. Tenzij je online wil spelen, maar dat doet zeker niet iedereen bij die games, de multiplayer van die titels is ook niet bijzonder uitgebreid.

Het hele aard van het apparaat is dat je het overal kan gebruiken, ook als je niet thuis bent. Niet overal op de wereld is wifi, Nederland heeft juist op véél meer plaatsen (open) internet dan de rest van de wereld. Het is daarom echt ondenkbaar dat je altijd online moet zijn met de Switch, wat toch gedeeltelijk een handheld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:27:
Het lijkt ook mij zeer onwaarschijnlijk dat 'we' (ik neem aan dat de meeste hier de switch willen gaan kopen) always online moeten zijn. Ik verwacht wel dat je minimale firmware versie krijgt, al dan niet meegeleverd op de carts. Of die je idd MOET downloaden.

Wel ben ik het met bomberman eens dat de kans groot is, dat nintendo zijn specs dermate minimaal zijn dat het 'downporten' van games noodzakelijk gaat zijn. Ik denk dat het niet overdreven is om te zeggen dat de 3rd party support van de ms/sony games dan minimaal tot non existant gaat zijn. Zie wii/wii u. En dat is ook waarom we skyrim in de trailer zagen en niet de witcher 3 of fallout 4 ofzo (imho).

Echter darks souls 3 als aankondiging is zeer interresant. Ik hoop dat deze er echt komt, en ook vergelijkbaar zal zijn met de ps/xb versies. Nu heb ik deze game zelf niet heel veel gespeeld, maar technisch is het volgens mij ook geen vreselijk zware of moeilijk engine........then again, dark souls 1 op de x360 schijn vreselijke frame rate issues te hebben in sommige gebieden.......kan me zo maar voorstellen dat dit ook op de switch versie zou kunnen gebeuren.

En bij mij betekent dit dat ik dan in eerste instantie liever de game op mijn ps4 pro zou halen en pas in 2e instantie op den switch.
Maar!
Als de game iets minder sterk is grafisch, maar wel de zelfde gameplay biedt, en dan zowel 'vast' als 'mobiel' :+ Tsja dat is toch ook wel een mooi verkoop argument!
From software staat inderdaad niet bekend om hun goeie optimalisatie, zat games op de ps4 en xbox one met veel gedetailleerde textures dan dark souls 3 die beter draaien. Benieuw hoe de switch versie er dan ook uit ziet en presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:12:
[...]

Fallout/TES, the Witcher, assassin's creed... Yup, indie games die nauwelijks verkopen ja...
Ja doe maar bij de hand, kan een pagina vullen met populaire games die internet nodig hebben ivm het MP element om maar wat te noemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Aangezien MS vrachten stront over zich heen kreeg nadat de XBO als allways online aangekondigd werd lijkt me niet dat Nintendo dat wel gaat doen. Daarnaast blijkt uit de Switch trailer duidelijk dat het geen allways online wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vers:
BGE2 codename is Odyssey. Exclusive to Switch for 12 months only, retail and digital versions. after 12 months digital on PS4 and XB1.

BGE2 Odyssey teaser is done. Likely to be at the end of the end of Jan 12 event.

PC Port after 12 months too, sorry about forgetting to add this.

Rayman Legends Switch Port is being announced during Jan 12 event for Q2 release.

Rabbids Kingdom Battle is the title of that Rabbids Mario Rabbids RPG. I have one source telling me it may get pushed to September.

https://twitter.com/LaurakBuzz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:21
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:18:
[...]

Ja doe maar bij de hand, kan een pagina vullen met populaire games die internet nodig hebben ivm het MP element om maar wat te noemen ...
Hij heeft anders gewoon gelijk hoor. Mass Effect, Unchartered, Deus Ex, Far Cry, Dishonered, Killzone, Metal Gear, GTA, FFXV, etc etc etc allemaal single player, heerlijk speelbaar zonder internet verbinding en hebben die ook niet nodig dan. Speel zelf nooit online en game er aardig wat vanaf en speel bijna geen indie games. Ja ze hebben een online gedeelte, zat mensen die dat nooit aanraken, genoeg ook wel.
Always online is een doodsteek voor een console, zie xbone.

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 03-01-2017 15:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Houden we het een beetje gezellig hier? Jullie punten zijn duidelijk dus het is gewoon even afwachten. Speculeren en dan vooral tot in details verder discussiëren omdat je je gelijk wil halen zorgt alleen maar voor een minder prettig topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:18:
[...]

Je kan al die games gewoon offline spelen, behalve dan het multiplayercomponent.

Ik speel redelijk wat Battlefield en Rocket League om maar wat te noemen, da's online natuurlijk. Maar games als Tomb Raider, Uncharted, GTA en zelfs Watch_Dogs 2, die speel ik het liefste offline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanithro
Grotman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:42:
Houden we het een beetje gezellig hier? Jullie punten zijn duidelijk dus het is gewoon even afwachten. Speculeren en dan vooral tot in details verder discussiëren omdat je je gelijk wil halen zorgt alleen maar voor een minder prettig topic :)
Aaawh ik heb mijn popcorn nog niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Persoonlijk kijk ik echt uit naar volgende week. Ben echt benieuwd wat ze allemaal gaan vertellen.

Van mij persoonlijk hoeft het echt niet mega-super-mega-graphics te zijn. Ik vond de Wii U al prima.
Voor mij gaat het meer om wat voor hippe features ze hebben bedacht en vooral wat voor games er voor uit komen.
Als er bij launch al een paar toffe titels komen ben ik al ontzettend blij.

Ben persoonlijk "bang" dat BotW niet bij de launch gaat komen, maar als ze een toffe Mario ofzo uitbrengen kan ik daar wel mee leven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Lanithro schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Aaawh ik heb mijn popcorn nog niet op....
Dan eet je de rest op bij een Netflix-serie of -film.
Wist je trouwens dat je ook offline kunt kijken tegenwoordig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Grotman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:44:
[...]

Dan eet je de rest op bij een Netflix-serie of -film.
Wist je trouwens dat je ook offline kunt kijken tegenwoordig? ;)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
Nog iets meer dan week jongens. Wie kan niet wachten tot we de definitieve info hebben over de Switch?
Hoop je nog op een verrassing vanuit Nintendo/third-party? Zo ja, welke?

[ Voor 26% gewijzigd door Zeror op 03-01-2017 15:47 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN-eViL schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:44:
Ben persoonlijk "bang" dat BotW niet bij de launch gaat komen, maar als ze een toffe Mario ofzo uitbrengen kan ik daar wel mee leven.
Ik denk idd dat BotW geen launchtitel is. Maar ik denk wel dat het een launchwindow (3 maanden) titel is. Het probleem van de Wii U was dat er in het eerste jaar, na de initiële launch, een lange tijd geen tot bijna geen nieuwe games kwamen. Om momentum te creëren moet je de games wat beter spreiden. En ik vermoed dat Nintendo dat nu ook gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Zeror schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:46:
Nog iets meer dan week jongens. Wie kan niet wachten tot we de definitieve info hebben over de Switch?
Moi.
En na volgende week gaan we weer vrolijk verder met ongeduldig zijn tot de release. Ik heb er tot nu toe vertrouwen in dat Nintendo met een Switch komt die prima mee kan voor een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik persoonlijk een beetje jammer vind is dat er in de het Verenigd Koninkrijk,de Verenigde Staten, Australië en Japan er mogelijkheden zijn om de Switch uit te proberen de komende maanden. Nintendo heeft echter niets voor Nederland aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ons land is gewoon te klein, denk. Maar wat niet is, kan nog komen. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:38
Wat ik nu knap vindt is dat jullie al 115 pagina's volgeluld hebben over een apparaat wat nog niet eens aan te raken is en waar alleen nog maar een paar foto's van zijn.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

roches schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:56:
Wat ik nu knap vindt is dat jullie al 115 pagina's volgeluld hebben over een apparaat wat nog niet eens aan te raken is en waar alleen nog maar een paar foto's van zijn.... 8)7
Hype train he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Moet je eens nagaan hoeveel er over "het geloof" is geluld, en daar zijn zelfs geen foto's van ;)

OT: Hopen op meer informatie en beelden van de nieuwe Mario platformer, dat is voor mij toch wel titel #1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
We zijn gewoon enorm enthousiast. En zeker nu de volledige reveal zeer dichtbij is komen de geruchten op gang en is er reden tot discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is daar wel gaten kaas bij Ubisoft montpellier. Zal Nintendo vast blij mee zijn. Ik denk dat op de 13e nog 1 grote verrassing zit te wachten. Maar mooi om te zien dat Ubisoft groot inzet op de switch, ze snachten waarschijnlijk weer naar het succes van de Wii, waar games als just dance en the rabbids een heel groot succes op waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ging precies zo bij de Xbox One, Playstation 4 en ik geloof dat menig iDevice-topic ook een eindje op weg kan komen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Zeror schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:46:
Ik ben erg benieuwd naar de aankondiging, maar ik ben nog meer benieuwd naar de nieuwsitems/aankondigingen die we NA de officiële presentatie gaan zien. Ik neem aan dat er een load aan nieuwe informatie beschikbaar komt dan :).

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Thrace Grumble schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:02:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar de aankondiging, maar ik ben nog meer benieuwd naar de nieuwsitems/aankondigingen die we NA de officiële presentatie gaan zien. Ik neem aan dat er een load aan nieuwe informatie beschikbaar komt dan :).
De resultaten van de kruisverhoren met de Nintendo devs enzo ben ik ook wel benieuwd naar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze persoon heeft 'm aangeraakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yTJNrPx.gif
:p

Verder zal een kleine groep My Nintendo leden de kans krijgen om 'm aan te raken. Zo is er 14-15 januari in Londen een probeersessie.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:38
RayNbow schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:18:
[...]

Deze persoon heeft 'm aangeraakt:
[afbeelding]
:p
Ja en hij blijft het maar herhalen, knap van hem hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Dat is dan in de lente. Die begint toch op 21 maart? Dan komt de Switch dus op 21 maart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Lekker Ventje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Dat is dan in de lente. Die begint toch op 21 maart? Dan komt de Switch dus op 21 maart :+
Of 20 juni })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Trailer voor Rime, niet langer een PlayStation 4-exclusive die nu ook voor Xbox One en Nintendo Switch zal verschijnen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakmans schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:27:
Trailer voor Rime, niet langer een PlayStation 4-exclusive die nu ook voor Xbox One en Nintendo Switch zal verschijnen:

[video]
Ik krijg een extreem The Windwaker (rip-off) gevoel bij dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Tsja duurt niet lang voordat de markt wordt overspoeld door dit soort accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32

TF

bla bla

Ik hoop dat ze naast Mario Kart 8 ook New Super Mario gaan porten. Die 3d versie van Mario is niet helemaal mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop stiekem op Super Mario Maker Switch. En dan nu wel met slopes, Nintendo. SMM is mijn meest gespeelde game op de Wii U en ik speel het nog steeds regelmatig.
Sowieso vermoed ik dat 2D Mario games vanaf nu allemaal van een level-editor voorzien zullen worden. Of gewoon losse (officiële) levelpacks die je in SMM kan kopen.
Lanithro schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:27:
[...]

Tsja duurt niet lang voordat de markt wordt overspoeld door dit soort accessoires.
Idd, ik twijfel er niet aan of Bigben al een hele lijn met accessoires klaar heeft liggen.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:01:
[...]

Ik niet, het is altijd tricky om in te schatten op basis van een trailer, maar ik krijg hier een goed gevoel bij. Ik vind de artstyle erg mooi.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
Ik vind het er ook wel lekker uit, niet alle animation stijl (cell-shaded?) games zijn meteen Zelda rip-offs.
Jaren geleden ook veel plezier gehad aan Okami op de Wii
Maar een trailer is maar een filmpje en zegt niks over de game-play

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De komende tijd lijken de nieuwe yakuza's, persona 5 en mass effect 4 niet naar de switch te komen.
http://www.ign.com/articl...coming-to-nintendo-switch
http://www.ign.com/articl...romeda-on-nintendo-switch
Heb het idee dat EA de switch meteen laat stikken. Ben benieuwd wat die ene game dan wordt van hun, een sport game (Voor mij weinig zin om Fifa 17 uit te brengen als het voetbalseizoen nog maar 2 maanden duurt), Battlefield 1 of misschien wel plant vs zombies: garden warfare 3. Maar vooral Ubisoft pakt groots uit in Q1 2017 met south park, for honor en ghost recon. Aangezien het erop lijkt dat Ubisoft de switch wel serieus neemt, ben ik benieuwd wat er daar van wel naar de switch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Het zal me niets verbazen dat ze alsnog een Fifa uit brengen. Maar Ninty leent zich uitstekend voor Plants vs Zombies. En ook Ubisoft heeft zich altijd coulant getoond met Nintendo. Kijk naar Rayman, Just Dance en Red Steel. Allemaal mooie games en perfect voor de Wii. Nooit geweten dat WatchDogs ook viir de Wii U uitgekomen was trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Nieuwevolger schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:22:
Aangezien het erop lijkt dat Ubisoft de switch wel serieus neemt, ben ik benieuwd wat er daar van wel naar de switch komt.
Nou hopen dat dat de positieve betekenis van serieus nemen is en de Switch niet zielig alleen achterblijft na een nachtje fun :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:57:
Het zal me niets verbazen dat ze alsnog een Fifa uit brengen. Maar Ninty leent zich uitstekend voor Plants vs Zombies. En ook Ubisoft heeft zich altijd coulant getoond met Nintendo. Kijk naar Rayman, Just Dance en Red Steel. Allemaal mooie games en perfect voor de Wii. Nooit geweten dat WatchDogs ook viir de Wii U uitgekomen was trouwens.
watch dogs kwam toen pas later naar de Wii u. In 2012 en 2013 was Ubisoft de enige ontwikkelaar die de Wii U normaal ondersteunde met third party games. Maar ook bij de release van de Wii U hadden veel uitgevers de Wii U al in de steek gelaten, zo kwamen grote releases als gta 5 en bioshock infinite al niet naar de Wii U. En in 2014 kwamen er ook heel veel games niet naar de Wii U, terwijl ze wel nog naar de ps3 en xbox 360 kwamen. Het is echt te hopen dat EA, 2k, warner bros en activision er echt werk van maken en niet alleen met ports van oude games komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Nou hopen dat dat de positieve betekenis van serieus nemen is en de Switch niet zielig alleen achterblijft na een nachtje fun :+
Haha, Ubisoft is z'n beetje de enigste westerse uitgever die behoefte heeft dat Nintendo weer de 'casual' markt veroverd door de Just dance en rayman rabbid games. Daar naast kan warner bros er nog een beetje van profiteren met hun Lego games, Activision en Disney lijken de toys to life genre te hebben verlaten.

De Japanners hopen waarschijnlijk dat de switch voor betere verkoop cijfers van (hoge budget) console games kan zorgen in Japan.

Als Vivendi, Ubisoft overneemt dan kan jou genoemde situatie wel eens heel snel voorkomen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:01:
[...]

Het wordt een open-world survival/crafting game, dus qua gameplay klinkt dat niets als Wind Waker. Als je de graphics bedoelt (cel-shading) daar was WW ook niet de eerste/enige mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De beschrijving bij ign noemt het een action/adventure/puzzle game. Ik denk niet dat het meteen een survival/crafting game wordt als rust of ark. Maar meer iets als ICO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Bizar, heb echt het idee dat de tijd nu ontzettend langzaam gaat, was het maar de 13e!

Veel roddels nu, maar je hebt geen idee wat nu echt concreet is..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Pagina: 1 ... 29 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic