Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hopelijk zegt Nintendo in Januari dat 3DS software blijft krijgen en Switch krijgt vanaf lancering 3DS en PS4 ports dan kunnen de Studio's doorgaan met standaard 3DS software op beide platformen of een aangepaste versie ook op Switch brengen of gaan Porten vanaf consoles naar Switch.

De 3DS is nog steeds gewild en er is ook interesse in Switch dus de studio's kunnen gewoon doorgaan of aanpassen er zijn genoeg kopers voor beide platformen zolang het maar duidelijk is wat voor opties de consument heeft.

Het klinkt misschien vreemd om met handheld software de concurrentie aan te gaan terwijl de meesten om grafische hoogstandjes vragen.

Maar het Switch concept "kan" een lijst aan software krijgen waar Sony en MS niet tegenop kunnen en deze lijst heeft altijd verkocht en verkoopt nu nog steeds.

Als de Studio's die nog niet voor Nintendo handhelds of consoles hebben ontwikkeld meer specificatie ruimte krijgen dan zullen hun ook wel een stukje van de Taart willen :P mjum mjum.

In het begin Nintendo eerste en tweede partij en een fractie derde partij en deze derde partij uitbreiden via 3DS software standaard of aangepast dan krijgen de Studio's en de Consument de smaak te pakken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:05:
[...]

Als ik zie hou rise of the tomb raider, gta 5 en metal gear solid 5 op de xbox 360 er uit zien, zouden dezelfde graphics best goed zijn voor de handheld mode. Zelfde geldt voor zelda mario kart 8 en xenoblade chronicles X voor de Wii U. Maar voor veel mensen zou de game in console mode een telleurstelling zijn kwa image quality voor een apparaat in 2017. Snap dan ook al niet waarom Nintendo Amerika dit de volgende generatie HOME console noemt. Maar ik vrees toch wel dat games die vanaf de grond zijn gemaakt voor de xbox one en PS4 zoals battlefield 1, the witcher 3, Final Fantasy 15 en assasins creed Unity gewoon niet aan de praat te krijgen zijn op de switch met de genoemde specs.
Dit is natuurlijk onzin, de meeste games, en helemaal die je hier noemt, hebben een schaalbare engine. Je zou ze zelfs op een Wii kunnen draaien als de dev. dit zou willen. Technisch is er geen probleem. Maar techniek is ook vaak niet het probleem.
Ik zie het eigenlijk ook niet gebeuren dat de switch de plek voor shooters en degelijk wordt
Nee, shooters horen gewoon niet op Nintendo consoles / systemen. Mede door het imago van Nintendo. Splatoon is een mooi voorbeeld hiervan. Splatoon is een shooter, maar echt in het imago van Nintendo gemaakt. Voor Call of Duty of Battlefield is er gewoon geem markt op Nintendo consoles.
en daar door ontwikkelaars ook niet de moeite gaan nemen hun games erop te porten. Maar hopelijk weten third party platformers, fighters, adventure games, sport games, actie games en rpg's hun weg wel te vinden naar de switch. Opizch is het ook niet erg dat de switch sommige third party games moet missen, maar ze zijn wel nodig zodat de switch een mooie bibliotheek kan opbouwen en dat er geen lange dooie periodes ontstaan kwa releases zoals de wii u.
De Switch krijg bv Dragon Quest XI (al aangekondigd) en ik denk dat er ook wel een Monster Hunter en een Pokémon RPG gaan komen. Daar is het mobiele principe van de Switch juist erg goed voor. Voor platformers of actiegames hoef je eigenlijk niet verder te kijken dan Mario en Zelda. Maar bv. Yooka-Laylee komt naar de Switch.

Nintendo moet idd oppassen met game-droogtes zoals je die in Wii U jaar 1 had, maar ik denk dat ze dat zelf ook wel weten :)
Verder had het missen van third party ondersteuning voor de Wii U ook niet altijd met kracht te maken. Veel nieuwe games kwamen zowel voor ps4/xbone als de ps360, maar de Wii u werd overgeslagen. In dat opzicht zijn ze wel genaaid door sommige uitgevers/onwikkelaars.
Third party ondersteuning heeft niks met kracht te maken en alles met (mogelijke) sales. Als dev/publisher denkt dat een spel slecht gaat verkopen op de Switch dan zullen ze het spel er niet op uitbrengen, als ze denken dat het goed gaat verkopen op de Switch dan vinden ze een manier om het spel er op uit te brengen. Geld is helemaal voor publishers altijd belangrijker dan specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zspirit schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:00:
[...]

Precies dit. Nintendo kiest er iedere keer heel bewust voor om niet te concureren met de ps4 en xbone.
Volgens mij is het een hele bewuste keuze. Daarnaast verwacht ik zo als hier al besproken dat het een relatief goedkope console moet gaan worden.
Voor mensen met een xbone of ps4 is het verleidelijker om 250 te betalen voor de nintendo line-up dan 400 of whatever.
Dit dus. Waarmee je mensen die maar 1 console willen het wel moeilijk maakt om voor Nintendo te kiezen.

Persoonlijk zou ik wel graag een Switch willen, maar als je er dan weinig 3rd party toptitels naar de Switch komen wordt het toch weer lastig. Jammer, zeker gezien dat ook een euvel van de Wii U is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sander als je ziet hoe the witcher 3, battlefield 1 en assasins creed unity eruit zien om de lowest setting, dat zou de switch niet in portable mode aan kunnen in 720p. Dit is een kanaal die benchmarkts van de 920m laat zien (daarmee zou je de kracht kunnen vergelijken met genoemde specs van de switch docked). Nieuwe games kan hij aan op 720p laagste settings met een onstabiele 30fps. Nou kan er inderdaad wel wat geoptimaliseerd worden, maar games moeten ook nog eens undocked werken. Straks krijg je resoluties van onder de 540p undocked.
YouTube: Fallout 4 on GeForce GT 920M | Windows 10
Of ontwikkelaars gaan ervoor kiezen dat ze gewoon complete objecten uit de game moeten halen om het op de switch te laten draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:32:

Third party ondersteuning heeft niks met kracht te maken en alles met (mogelijke) sales. Als dev/publisher denkt dat een spel slecht gaat verkopen op de Switch dan zullen ze het spel er niet op uitbrengen, als ze denken dat het goed gaat verkopen op de Switch dan vinden ze een manier om het spel er op uit te brengen. Geld is helemaal voor publishers altijd belangrijker dan specs.
Je bent wel erg stellig terwijl wat je schrijft echt niet helemaal waar is. 3rd party ondersteuning kan een heleboel te maken hebben met specs. Als games bijna niks kosten om te porten omdat de hardware qua specs/architectuur erg op de bron lijkt, dan kan het ook bij een lager verwacht aantal verkopen nog steeds interessant zijn om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Tomatohead schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:06:
[...]

Je bent wel erg stellig terwijl wat je schrijft echt niet helemaal waar is. 3rd party ondersteuning kan een heleboel te maken hebben met specs. Als games bijna niks kosten om te porten omdat de hardware qua specs/architectuur erg op de bron lijkt, dan kan het ook bij een lager verwacht aantal verkopen nog steeds interessant zijn om te doen.
Ik zeg ook niet dat het niets uitmaakt, ik zeg dat het een factor is. Bv Als Nintendo in 2017 een kleine 10 miljoen Switches verkoopt zal je zien dat er veel (meer) grote uitgevers interesse gaan krijgen om op de Switch games uit te brengen. Ongeacht hoe krachtig de console is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit is natuurlijk onzin, de meeste games, en helemaal die je hier noemt, hebben een schaalbare engine. Je zou ze zelfs op een Wii kunnen draaien als de dev. dit zou willen. Technisch is er geen probleem. Maar techniek is ook vaak niet het probleem.

[...]

Nee, shooters horen gewoon niet op Nintendo consoles / systemen. Mede door het imago van Nintendo. Splatoon is een mooi voorbeeld hiervan. Splatoon is een shooter, maar echt in het imago van Nintendo gemaakt. Voor Call of Duty of Battlefield is er gewoon geem markt op Nintendo consoles.
Goldeneye en perfect dark vergeten? Nintendo was je van het om met je maten splitscreen elkaar af te knallen. Dat is nu al een tijdje wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik vind het kort door de bocht dat er geen plaats zou zijn voor een battlefield op de switch. Een jaarlijkse versie hoeft niet nee maar gewoon een goede shooter zou welkom zijn. Een nieuwe timesplitters zou helemaal geweldig zijn.

Qua kracht had ik stiekem op iets meer gehoopt dan de laatste geruchten. Eerdere geruchten hadden het over een accuduur van slechts 3 uur meen ik me te herinneren? Dat zou wel slecht zijn, een portable met brakke accuduur en een homeconsole met zwakke graphics. Maar ik wacht nog even rustig af tot januari. Als het me dan echt teleursteld koop ik voor ~200€ alsnog een ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53
Third party ondersteuning heeft niks met kracht te maken en alles met (mogelijke) sales.
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:37:
[...]
Ik zeg ook niet dat het niets uitmaakt, ik zeg dat het een factor is.
Sorry, kon het niet laten :+ })

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 13:58
Dit klinkt erg hoopgevend!

"Profiel in Unreal Engine 4 verklapt grafische mogelijkheden Nintendo Switch"
https://nl.hardware.info/...lijkheden-nintendo-switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Terpstars schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:44:
Dit klinkt erg hoopgevend!

"Profiel in Unreal Engine 4 verklapt grafische mogelijkheden Nintendo Switch"
https://nl.hardware.info/...lijkheden-nintendo-switch
Klinkt inderdaad interessant, er werd al geroepen dat de Switch enkel low en medium kon draaien maar UE4 heeft instellingen die tot 0 tot 3 gaan waarbij 0 vaak als low wordt aangeduid.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08
Nieuwevolger schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:05:
[...]
Verder had het missen van third party ondersteuning voor de Wii U ook niet altijd met kracht te maken. Veel nieuwe games kwamen zowel voor ps4/xbone als de ps360, maar de Wii u werd overgeslagen. In dat opzicht zijn ze wel genaaid door sommige uitgevers/onwikkelaars.
Mwah, toen die wii u uitkwam, was er wel wat 3rd party support, mass effect, ninja gaiden, zelfs een cod toch?
Maar het verkocht niet of nauwelijks (i.v.m. sony en ms) dus ja......waarom zouden ze dan? Dat is meer het probleem. Ik geloof echt wel dat er soms sprake kan zijn van games gunnen en mogelijks zelfs naaien, maar, ik geloof meer in het economische principe. Als een publisher/dev bakken geld kan vangen door hun populaire titel te porten naar een iets minder krachtig platform dan zullen ze dat echt niet nalaten. Nu wordt het amper verkocht en doe je het werk dus voor niets.

Hoop wederom dat ik het mis heb en dat de switch 3ds popularieit haalt......maar ben toch sceptisch tot het tegendeel bewezen is.

Verder verwacht ik idd zoals iemand hier al postte 'ds achtige trucjes'.......de eerste ds vond ik niets qua design, maar door de games werd ik er toch wel aardig naar toe gelokt. En toen kwam de ds lite (binnen 1 of 1,5 jaar ofzo.......voor mijn gevoel was dat best snel al) , dat design klikte wel......dus tjsa.......misschien toch eerst even kat uit boom kijken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden waarom die games niet verkochten op de Wii U is omdat die games later uitkwamen terwijl iedereen die games al had op Xbox 360 of PS3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:43:
De reden waarom die games niet verkochten op de Wii U is omdat die games later uitkwamen terwijl iedereen die games al had op Xbox 360 of PS3.
Ja dat is misschien ook (een gedeelte van) het probleem, echter. Als jij alleen maar een wii u had, of je ps/xb moest verkopen om de wii u te kunnen betalen.......in die scenario's zou het fijn geweest kunnen zijn. Maar imho is de wii u voornamelijk aan jonge gamers die weinig games mogen verkocht of aan gamers die hem als 'erbij' systeem hebben en dan dus alleen de nintendo gems halen.

Beste voorbeeld hiervan is (no flame intended, ik vind het juist mooi als mensen ergens een passie voor hebben) Sander,
Hij is overduidelijk een enorme nintendo liefhebber, maar zelfs hij heeft een ps4 (en ook een goede game pc toch?).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 10:48

Megalodon86

Enzyme X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Dhrax

Prog Lord

Megalodon86 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:54:
[...]

Komt helemaal goed met die Switch :Y
Ziet er zeer nice uit inderdaad, 720P op de handheld is uitstekend :)
Mario & Zelda met de onderhuidse power van een PS4/XB1 word genieten.

[ Voor 13% gewijzigd door Dhrax op 23-12-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander is één van de fanbase net als jij Sagat zo te horen want jij toont aardig interesse in Nintendo en de Switch en geheel terecht! ik denk dat er weinig zijn die geen interesse in Nintendo hebben en officieel nieuws afwachten ;)

Vanaf het begin liefhebber van Nintendo en door de jaren heen PS en XB ervaren en het was een mooie ervaring maar toch komt het niet in de buurt van de N.

Het budget voor Switch ligt al klaar zodat deze mooi naast de WiiU komt en voor de rest is het afwachten.. mogelijk wordt mijn PC ingeruild voor PS of XB.

Maar tot nu ben ik nog steeds overtuigd dat naast Nintendo een PC er ideaal voor bij is en inderdaad ik heb niet Nintendo erbij het is andersom ongeacht of het XB of PS of PC of K1 is :)

Wie gaat puur voor één platform en wie heeft meerdere en wat is jouw primair platform en welke is secundair ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFlexos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-08 20:09
JehannesWeggen schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:50:
Wie gaat puur voor één platform en wie heeft meerdere en wat is jouw primair platform en welke is secundair ?
PC is mijn primaire platform. Ook heb ik nog een Wii liggen, maar die wordt vrijwel nooit gebruikt. Wel heb ik de steam link+controller om af en toe toch een beetje het console gevoel te krijgen. Ik denk dat hier ook wel de Switch gaat komen, ben er tot nu toe erg enthousiast over. Maar de PC blijft toch echt het primaire platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
Blijkbaar is het scherm 1080p in handheld vorm en op tv 1440p.

Heerlijk al die geruchten, niemand die het meer weet en nog meer aandacht voor de presentatie op 12/13 januari :)

http://www.nintendolife.c..._with_alternative_details

Voor mij hoeft BF1 niet op de Switch maar games als Zelda BotW en the Witcher lijken me ideaal. En de JRPG's van de 3DS zijn ook zeer welkom. Net als een grote open wereld Pokémon.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 16:19
Pfff. Ja, gaat gaat inderdaad alle kanten op! Zeer benieuwd naar de januari presentatie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
JehannesWeggen schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:50:
Sander is één van de fanbase net als jij Sagat zo te horen want jij toont aardig interesse in Nintendo en de Switch en geheel terecht! ik denk dat er weinig zijn die geen interesse in Nintendo hebben en officieel nieuws afwachten ;)

Vanaf het begin liefhebber van Nintendo en door de jaren heen PS en XB ervaren en het was een mooie ervaring maar toch komt het niet in de buurt van de N.

Het budget voor Switch ligt al klaar zodat deze mooi naast de WiiU komt en voor de rest is het afwachten.. mogelijk wordt mijn PC ingeruild voor PS of XB.

Maar tot nu ben ik nog steeds overtuigd dat naast Nintendo een PC er ideaal voor bij is en inderdaad ik heb niet Nintendo erbij het is andersom ongeacht of het XB of PS of PC of K1 is :)
Ik zal je mijn hele geschiedenis besparen, maar ben er al bij vanaf de nes, dus ja ben zeker ook groot nintendo fan geweest en heb nog steeds zeer veel interesse in dit merk.

Als ik echter ook de switch haal dan word het wel voor 'erbij'. Naast mijn ps4 pro, wat mijn meest courante / current gen console is.
offtopic:
Primair? Iphone :( :X 8)7 |:( :r ;w

Meestal hang ik gaar op de bank of in bed en denk ik, voor die 5 mins ga ik geen 'echt' spel spelen.....en dan is er zo een uur voorbij, andersom is het ook zo dat als ik dan wel bij de console of pc zit ik er dan veel eerder dan gewenst is mee stop (haha ok voor de meesten van ons zullen we stoppen omdat we door slaap/eten/verantwoordelijkheden moeten stoppen, maar ik vind dat een verschil of dat na 5 mins of een uur ofzo is.........)

Verder is het momenteel de ps4, maar voornamelijk omdat ik nu in mijn hoofd heb zitten dat ik ook eindelijk maar is een platinum moet gaan halen, en daarvoor diablo 3 heb uitgekozen, wat ik ook een ontzettend leuk spel vind, maar ik merk wel dat ik door deze 'druk' anders speel. Daarvoor was het GeoWars3 op de x360. Ik game ook wel op pc (die is echter wel verouderd, speel daar voornmelijk oudere games en indie 'meuk' en andere (retro)consoles maar dit is een stuk minder dan deze 2

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:32
Lekker Ventje schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:22:
Blijkbaar is het scherm 1080p in handheld vorm en op tv 1440p.

Heerlijk al die geruchten, niemand die het meer weet en nog meer aandacht voor de presentatie op 12/13 januari :)

http://www.nintendolife.c..._with_alternative_details

Voor mij hoeft BF1 niet op de Switch maar games als Zelda BotW en the Witcher lijken me ideaal. En de JRPG's van de 3DS zijn ook zeer welkom. Net als een grote open wereld Pokémon.
Als dat zo is dan kunnen die vorige geruchten echt niet kloppen. SPANNEND 8)7 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk kan de switch een boost geven aan de console markt in Japan, veel verkopen van Japanse games in Japan op de ps4 zijn niet zo heel sterk. Of het dan exclusives of niet worden maakt me niet eens zoveel uit. Hopelijk zullen devs dan afstappen van de 3ds en zich focussen op ontwikkelen voor de switch, gezien het kracht verschil van de 3ds en switch kunnen games grote stappen maken, maar ontwikkelen wordt waarschijnlijk wel duurder voor de switch ipv de 3ds.

Verder bekijk het zo, de meeste mensen hebben nu 2 weken vakantie, die zijn zo voor bij en hoeven we nog 5 dagen wachten tot 12 januari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Tijdens mijn vakantie heb ik juist meer tijd om nieuws te checken :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn primaire gamesysteem is de PC, maar een aantal Nintendo-klassiekers kunnen mij zeker overtuigen om meer game hardware aan te schaffen. Ik heb een tijdje een PS4 gehad voor de exclusives.
Sluw schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:37:
[...]

Als dat zo is dan kunnen die vorige geruchten echt niet kloppen. SPANNEND 8)7 8)
Ik vond de vorige geruchten sowieso al erg sterk. Het is onlogisch om die chip zo laag te klokken terwijl er actieve koeling is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Richh schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:48:
Mijn primaire gamesysteem is de PC, maar een aantal Nintendo-klassiekers kunnen mij zeker overtuigen om meer game hardware aan te schaffen. Ik heb een tijdje een PS4 gehad voor de exclusives.

[...]

Ik vond de vorige geruchten sowieso al erg sterk. Het is onlogisch om die chip zo laag te klokken terwijl er actieve koeling is.
Die actieve koeling vreet energie dus die willen ze zo min mogelijk gebruiken als hij in HH mode staat. Dus terug klokken. Maar ik hecht nooit echt heel veel waarde aan geruchten. Nog een paar weken en dan is het zover. Dan weten we exact wat hij allemaal kan en welke spellen er komen. Pas dan komt bij mij de hype pas echt.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lanithro schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:58:
[...]

Die actieve koeling vreet energie dus die willen ze zo min mogelijk gebruiken als hij in HH mode staat. Dus terug klokken. Maar ik hecht nooit echt heel veel waarde aan geruchten. Nog een paar weken en dan is het zover. Dan weten we exact wat hij allemaal kan en welke spellen er komen. Pas dan komt bij mij de hype pas echt.
Hij zal inderdaad moeten terug klokken, maar niet zo ver. Andere apparaten zoals de Pixel C verliezen misschien 20% performance. De Switch verliest 60%, en dat terwijl juist de Switch een heeeeel langzaam draaiend fan throttling heel makkelijk kan oplossen :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De meesten hebben dan toch Nintendo erbij zo te horen en ik heb dit jaar een PC gebouwd en daar meer mee gespeeld dan de WiiU.. maar in het geheel over de jaren meer met de WiiU bezig geweest.

Komend jaar ga ik zekers voor Nintendo en eventueel een PS4 voor Horizon zero dawn en Ni no kuni en mogelijk Nier automata want er is spraak dat Nier ook op de PC komt en dus waarom niet Switch ?

De relatie tussen Square enix en Nintendo lijkt goed te zijn en hun hebben elkaar nodig en iedereen was verrast met de samenwerking tussen Platinum en Nintendo en Level 5 heeft al software op Nintendo hardware :)

Met software als Breath of the wild, Dragon quest, Nier, Ni no kuni 2 ben ik wel een jaar bezig of langer en de Switch krijgt mogelijk nog via de eShop ports.

Derde partij software en Ports via de eShop en de projecten van Monolith en Retro is afwachten maar het zal wel het wachten waard zijn dus ik wacht gerust en voor nu een fijne Kerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Ik heb bewust geen ps4 gekocht, waar ik wel alle voorgangers heb. Nintendo speel ik vanaf de nes, Playstation van de ps1.
Heb met PS4 heel erg het meer van hetzelfde gevoel. Nu is dit natuurlijk met Nintendo ook makkelijk te stellen, Mario draait ook al weer een tijdje mee.
Maar ik mis gewoon een console om eens wat met een paar man te doen, niet online maar gewoon thuis op de bank.

Heb zo het vermoeden dat Nintendo hier weer eens in gaat slagen.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:08:
[...]

ZeHij heeft tenminste een hele interessante game smaak.
:+

Hier is de achterliggende reden waarom hij begon met het maken van Senran Kagura:
"I started to think about what I wanted to see in a game on the Nintendo 3DS and within thirty seconds, I came up with it," he writes. "It was boobs."

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Laura Kate Dale doet een AMA.

Wat interessante punten:
There are definately surprises left for the Jan 12th event. There's a lot of third party stuff not touched on, some hardware details, UI system level info and other info not yet spoiled. There's a pretty beefy presentation planned and, like some of Nintendo's better directs, it's going to be very info heavy.
Yep, stuff you're not expecting. At least one unexpected new IP.
[Concerning Zelda] I really hope it's launch, and the marketting seems to regularly suggest it'll be launch, but I'm still hearing it's going to miss launch. If I were just making educated guesses on public info I'd have said launch, but I keep on hearing it'll miss launch. As a Zelda fan I am as dissapointed by that as anyone.
[Concerning battery power and processing power] I initially heard 3 hours max battery, no clue if that's full clock or "portable" clock speed. I've heard longer estimates since which would lead me to suspect 3 hours is if you play a game fully clocked but not connected to power, which is doable at the very least with dev kits.
I suspect we will see similar levels of graphical sacrifices as going from ultra to high to medium on PC. A little less of everything, but the same core experience.
I have heard about two third party exclusives, Rabbids RPG being one. I suspect 3 at least but that's no guarentee they are good exclusives :P
Initial VC library is 100% going to dissapoint folk in terms of raw volume of titles.
[Concerning Wii U ports] Everything I have heard is enhanced ports, to varying degrees. Mario KArt seems extensive. Smash seems minimal. Varying levels of addition.
[Concerning BGE2] I have heard a CGI teaser for BGE2 is in the works, less than a minute long (double sourced). No word if it'll be ready for Jan. I suspect not Jan event but equally I don't know when else a 1 min teaser being worked on now would be for. Can't place any other events they would be prepping it for.
RE: Mother 3, I've heard that rumour just like Emily. It seems to be a project that continuously comes to me from reputable sources with a strong track record, but never materialises. I am genuinely fascinated by why I keep hearing it but it never happens. It's the eternal phantom rumour.
[Concerning Monolith Soft's new project]I have heard it's something new, it's not the Xenoblade X Switch port, and it's in the same vain as Xenoblade and X in terms of combat style.
Don't expect anything from Platinum in Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elke dag sluipt voorbij... toch weer mooi nieuws over dat Switch UE4 ondersteuning heeft met gfx 0 tot 3 en dat er derde partij verrasingen zijn.

Ben zeer benieuwd wat de derde partij brengt en wat het nieuwe Monolith project is en wat het verschil is met XCX en andere WiiU ports op Switch! voor nu wordt Januari op Maart na de beste maand van het komend jaar :)

Oud of nieuw gerucht ? http://wccftech.com/ninte...onal-docks-coming-launch/ het lijkt of de Maxwell geruchten over de oude Devkits gingen en de nieuwe Kits zouden op Pascal kunnen zijn en mij maakt het weinig uit maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
JehannesWeggen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 03:17:
Elke dag sluipt voorbij... toch weer mooi nieuws over dat Switch UE4 ondersteuning heeft met gfx 0 tot 3 en dat er derde partij verrasingen zijn.

Ben zeer benieuwd wat de derde partij brengt en wat het nieuwe Monolith project is en wat het verschil is met XCX en andere WiiU ports op Switch! voor nu wordt Januari op Maart na de beste maand van het komend jaar :)

Oud of nieuw gerucht ? http://wccftech.com/ninte...onal-docks-coming-launch/ het lijkt of de Maxwell geruchten over de oude Devkits gingen en de nieuwe Kits zouden op Pascal kunnen zijn en mij maakt het weinig uit maar toch ;)
Prijstechnisch gezien denk ik niet dat er een Pascal in gaat zitten. Dan wordt het een console van 500 euro ofzo want Nintendo is nooit goedkoop geweest ook al was de hardware al oude meuk.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 28 december 2016 @ 05:48:
[...]

Prijstechnisch gezien denk ik niet dat er een Pascal in gaat zitten.
Waarom zou Pascal per se duurder moeten zijn dan Maxwell? Pascal is een die-shrink. Er passen dus meer dies op een wafer en zijn de kosten per die lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53
Je moet inderdaad niet denken dat pascal betekent dat er een chip in zit zoals Nvidia ze momenteel verkoopt voor pc GPU's. Bovendien kan ik me best voorstellen dat Nintendo een erg goede deal krijgt op de chips van Nvidia, want Nvidia heeft er ook flink belang bij dat dit een groot succes wordt.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er stond op tweakers ooit een bericht dat een snapdragon 810, het vlaggenschip van qualcomm, z'n 70 euro per stuk kost voor lg. Waarschijnlijk zou een soc met maxwell een paar tientjes goedkoper uitvallen dat een met pascal. Ik las ook al een gerucht dat de soc een aangepaste maxwell chip wordt met pascal functionaliteiten, maar ik weet ook niet in hoeverre dat waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er duiken nu ook geruchten op dat de nieuwe assasins creed naar de switch komt . https://www.reddit.com/r/...ed_coming_to_switch_2017/ Het is lekkere gaten kaas daar bij Ubisoft daar altijd. beyond good and evil 2, rabbids x mario, just dance voor de switch en er lekker ook altijd screen shots van onaangekondigde assasins creed uit. Maar wel mooi om te zien dat Ubisoft goed in zet op de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 28 december 2016 @ 05:48:
[...]

Prijstechnisch gezien denk ik niet dat er een Pascal in gaat zitten. Dan wordt het een console van 500 euro ofzo want Nintendo is nooit goedkoop geweest ook al was de hardware al oude meuk.
Mogelijk maakt het weinig verschil gallery: JehannesWeggen destijds vondt ik de 900 serie prijzig en nu nog steeds Gigabyte GV-N950WF2OC-2GD € 152,10 misschien bekijk ik het verkeerd MSI GeForce GTX 1050 2GT OC € 139,- MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC € 159,- maar Pascal laat geen spaan heel van Maxwell in prestaties en prijzen maar vooral efficiency.

Wat het Switch concept het meest nodig heeft is niet direct Prestaties maar Efficiency voor een betaalbare prijs en er wordt nog weinig van Maxwell geproduceerd dus als Switch een succes wordt gaat Nvidia dan weer oude technologie produceren ?

Je hoort ook niets meer over de derde klant van AMD en ik denk nog steeds dat er een prijzenslag is geweest tussen AMD en Nvidia want hun wilden graag ook de Console markt proeven en hun Shield producten vielen tegen in de verkoop.

Door de samenloop van omstandigheden krijgt Nintendo een op maat gemaakte Wonder voor een zachte prijs die perfect is voor al hun software en mogelijk derde partij software en Nvidia krijgt een voet en hand in de Console markt en verdient er zelfs aan :)

Het blijft speculatie en Nvidia blijft een bedrijf die centen wil verdienen en Nintendo blijft een bedrijf die hardware als middel ziet maar als je de uitspraken ziet dan denk ik aan Trots en Efficiency en Toegankelijkheid.

The first thing to know about the new Nintendo Switch home gaming system: it’s really fun to play. With great graphics, loads of game titles and incredible performance, the Nintendo Switch will provide people with many hours of engaging and interactive gaming entertainment.

But creating a device so fun required some serious engineering. The development encompassed 500 man-years of effort across every facet of creating a new gaming platform: algorithms, computer architecture, system design, system software, APIs, game engines and peripherals. They all had to be rethought and redesigned for Nintendo to deliver the best experience for gamers, whether they’re in the living room or on the move.

A Console Architecture for the Living Room and Beyond

Nintendo Switch is powered by the performance of the custom Tegra processor. The high-efficiency scalable processor includes an NVIDIA GPU based on the same architecture as the world’s top-performing GeForce gaming graphics cards.

Nintendo SwitchThe Nintendo Switch’s gaming experience is also supported by fully custom software, including a revamped physics engine, new libraries, advanced game tools and libraries. NVIDIA additionally created new gaming APIs to fully harness this performance. The newest API, NVN, was built specifically to bring lightweight, fast gaming to the masses.

Gameplay is further enhanced by hardware-accelerated video playback and custom software for audio effects and rendering.

We’ve optimized the full suite of hardware and software for gaming and mobile use cases. This includes custom operating system integration with the GPU to increase both performance and efficiency.

NVIDIA gaming technology is integrated into all aspects of the new Nintendo Switch home gaming system, which promises to deliver a great experience to gamers.

Pure speculatie en dit zou ook kunnen komen door een andere klant nieuws: Omzet Nvidia stijgt flink door Pascal-gpu's en Nintendo Switch toch lijkt mij dat Nintendo besteld en betaald heeft maar nog even een paar weken geduld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deze gozer komt zo met een nieuw gerucht voor de switch.
https://twitter.com/OBE1plays

YouTube: NINTENDO SWITCH EXCLUSIVE LEAK!!!!! NINTENDO SWITCHMAS DAY 2!!!!!!
hij zegt dat die van bronnen heeft gehoord dat Nintendo wel wat met VR gaat doen, ik zou het maar met een korrel zout nemen. Hij lijkt maar wat te schreeuwen.

[ Voor 85% gewijzigd door Nieuwevolger op 29-12-2016 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
DQ11 is samen met Zelda een goed excuus om de Switch in huis te halen. Heb je zo al minstens 150 uur plezier.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 15:09
Het eerste gifje zit er echt een stuk minder uit dan het tweede gifje. Bij de tweede ziet het er uit zoals de nieuwe Zelda, zo niet mooier. Bij de eerste kijk ik naar een 3ds game lijkt het :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

Lekker Ventje schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:39:
DQ11 is samen met Zelda een goed excuus om de Switch in huis te halen. Heb je zo al minstens 150 uur plezier.
d....dd...DQ11!!!!?
Holy shit wist niet dat die inmiddels indev was!
Gaat een lastige keuze worden of eerst de switch of toch maar op mijn vertrouwde New 3DS(sun&moon ed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De style van dq11 vind ik ook heel geslaagd, game staat gepland voor 2017 in Japan. Ik zou maar uit gaan van 2018 in het westen, vraag me dan ook af het het nog waard is om dan de 3ds versie naar het westen te brengen.

Hier nog meer beelden, een soort van dev diary.
YouTube: NHK特番より ドラクエ...

[ Voor 42% gewijzigd door Nieuwevolger op 29-12-2016 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Very excited to share the video for our 'Today's BIG Story' feature. It's an exclusive, and it's related to Switch! Coming soon.

https://twitter.com/GoNin...status/814479725758414848

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:01:
Very excited to share the video for our 'Today's BIG Story' feature. It's an exclusive, and it's related to Switch! Coming soon.

https://twitter.com/GoNin...status/814479725758414848
Video up:

• Lekker Ventje
Poeh, poeh, wat een exclusief nieuws. Weinig interessants te melden, tenzij de schapindeling je interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi nieuws! en inderdaad DQ ziet er heerlijk uit en past prachtig bij Zelda maar 150 uur ?... Breath of the wild zal wel goed zijn voor een uur of 300 en DQ 11 niets minder en hopelijk komt ook Dragon Quest 10 naar Switch :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
First time I've seen what looks like official #NintendoSwitch marketing material on store shelves. This from JB HiFi.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C05bPCLUAAAkdfW.jpg:large

Edit:
En de achterkant van de geplaatste dozen:
Some more of those Switch store ads, because my mobile internet sucks. The reverse side of the previous boxes.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C05jfYkUcAE078P.jpg:large

[ Voor 36% gewijzigd door RayNbow op 30-12-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh! het ziet er nog wat bescheiden uit maar het wordt nu wel tastbaarder dan alleen maar een Video en Geruchten en hopelijk kun je dit binnenkort ook hier in de winkels vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb z'n flauw vermoeden dat de hele presentatie nog gaat uitlekken. Aan de ene kant wel rot dat de verrassing er dan van af is, maar aan de andere kant was ik toch niet van plan om live te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
De presentatie hoeft voor mij niet uit te lekken, die twee weken red ik nog wel.

Ik kijk ook niet live, als het om 5 uur begint staan de hoofdpunten twee uur later op de frontpage, de trailers kijk ik in de pauze wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft ook niet echt zin om de wekker te zetten, aangezien je toch niet door hebt dat de boel aan de gang is als je aan het slapen bent. Enigste leuke aan live kijken is dat je dan wel echt verrast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Nah, als de Switch 4K aan kan met 60 fps en niet meer dan €299 gaat kosten ben ik om 7 uur ook nog wel verrast als ik de koppen op de frontpage zie 😀

Aangezien we nog ongeveer acht weken moeten wachten na de presentatie komt het op die twee uur ook niet aan. Het meest nieuwsgierig ben ik naar welke geruchten wel en welke niet kloppen. Iedereen heeft nu wat te melden en wordt later ook weer tegengesproken.
Verder hoop ik op een aantal RPG's die normaal enkel voor de 3DS verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verrukkelijk gerucht dat Breath of the wild WiiU wel een Maart lancering haalt https://mynintendonews.co...-breath-of-wild-is-coming aan de ene kant onlogisch want wat heeft een WiiU spel lancering met de lancering van Switch te maken maar goed het is ook zo dat Zelda eerder voor WiiU ontwikkeld is en later pas voor Switch :)

Mijn veiling is al geannuleerd... en als Zelda een paar maanden eerder op de WiiU komt dan op de Switch dan is er een mooi excuus erbij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laura Kate Dale: Grant Kirkhope is scoring the Rabbids Mario RPG for Switch

Onbekend of dit gerelateerd is aan de Switch, maar desondanks interessant:
Fire Emblem Fates voice actress lists mystery Nintendo game on personal website

[ Voor 50% gewijzigd door RayNbow op 31-12-2016 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 04:32:
Verrukkelijk gerucht dat Breath of the wild WiiU wel een Maart lancering haalt https://mynintendonews.co...-breath-of-wild-is-coming aan de ene kant onlogisch want wat heeft een WiiU spel lancering met de lancering van Switch te maken maar goed het is ook zo dat Zelda eerder voor WiiU ontwikkeld is en later pas voor Switch :)

Mijn veiling is al geannuleerd... en als Zelda een paar maanden eerder op de WiiU komt dan op de Switch dan is er een mooi excuus erbij!
Ik zou niet teveel waarde hechten aan 1 bordje. 12 Januari weten we het antwoord wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad Nv mijn verstand zegt ook dat Zelda pas in Mei komt maar toch.. blijf hopen op de WiiU versie in Maart :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ik ga er niet vanuit dat de Wii U versie eerder komt dan de Switch versie want de nieuwe Zelda zal ook publiciteit voor de Switch op moeten leveren. Komt de game eerder voor de Wii U dan is het momentem voor de Switch al verkeken.

Hopelijk is de Switch regio-vrij. Ik merk op de XBO en PS4 de voordelen van een regio-vrije console.

[ Voor 18% gewijzigd door Lekker Ventje op 31-12-2016 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Folle lok en seine yn it nije jier dus gelukkig nieuwjaar en de beste wensen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 09:03
Fries?

In ieder geval de beste wensen en laten we hopen dat Nintendo in 2017 weer wat marktaandeel gaat terugpakken op de console markt! Go switch 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Zelda WiiU in Maart komt dan zal het een deeltje aandacht wegnemen van Switch software maar er blijft veel meer aandacht voor Switch over en als Zelda in Mei daarvoor uit komt dan zijn de meesten de WiiU versie wel vergeten behalve de eigenaren van deze versie.

WiiU eigenaren zouden beloont worden met een tijdelijke exclusief voor 2 maanden en de rest die geen interesse in de WiiU meer heeft kan in Maart de Switch en meerdere titels aanschaffen dus iedereen tevreden :)

Oh en inderdaad Fryslan boppe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:21
Ik dacht juist dat Zelda al lang klaar is maar is uitgesteld voor de wii u en switch als system seller. Ik geloof nooit dat hij eerder op de wii u uit komt.
Ik vond de game er bij de e3 2014 ook veel mooier uitzien. Lijkt wel een downgrade, toch niet vanwege de switch hardware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mutatie schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:16:
Lijkt wel een downgrade, toch niet vanwege de switch hardware?
De Switch is krachtiger dan de Wii U.
Ik vond de game er bij de e3 2014 ook veel mooier uitzien.
De trailer uit 2014 is voornamelijk een conceptuele trailer dat gebruikmaakte van wat ze op dat moment hadden. Het was geen gameplay trailer:
When we saw Link shooting arrows at the Guardian on his horse, jumping off, and firing off one last arrow in mid-air at the enemy in slow motion, you couldn’t actually do that.
After creating the trailer, I really wanted to put that in the game. So I ended up making it come true.
Oftewel, grote kans dat de 2014 trailer op een ontwikkelmachine is gemaakt en niet draaide op daadwerkelijke hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:21
RayNbow schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:51:
[...]

De Switch is krachtiger dan de Wii U.
Ik hoop het, uitgaande van handheld "mode" gezien het daar ook op moet draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zelda bij launch? Bronnen die elkaar tegenspreken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we nu gewoon 11 dagen moeten wachten tot de officiële onthulling.. Dan zullen we zien wat waar is en wat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Te mooi om waar te zijn?

http://www.insidegamer.nl...tle-modus-en-nieuwe-banen

Ik hoop het niet, want zonder battlemode is Mario Kart voor mij een no go. Ik neem aan dat Nintendo de kritiek zelf ook wel gehoord en gelezen heeft na de release van MK8. Niets leuker dan in een verloren uurtje ballonnen van een ander kapot maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Zou dat dan de 48 tracks + 24 extra zijn of moeten we hier de 16 dlc tracks vanaf trekken.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 16:19
Lekker Ventje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:31:
Te mooi om waar te zijn?

http://www.insidegamer.nl...tle-modus-en-nieuwe-banen

Ik hoop het niet, want zonder battlemode is Mario Kart voor mij een no go. Ik neem aan dat Nintendo de kritiek zelf ook wel gehoord en gelezen heeft na de release van MK8. Niets leuker dan in een verloren uurtje ballonnen van een ander kapot maken :)
Dit zullen waarschijnlijk de 16 banen uit de 2 DLC's zijn + 8 nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ik ga er van uit dat ze de DLC nu standaard toevoegen. Anders zouden we wel heel veel banen gaan krijgen. Niet dat dat een probleem voor mij is :) Battlemode is sowieso voor veel spelers een must en dat is ook wat ik de afgelopen week regelmatig op gamesites tegen kwam als ze het over de Switch versie van Mario Kart hadden. Maar er zou toch nog wat toegevoegd worden, iets van een speciale modus of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat ze een boel nieuwe arena maps mee rekenen. Dan zou het wel kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ben benieuwd of de multiplayer op 4 spelers ook 60FPS is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Kom dit tegen in een artikel van 16 november:

However, this new version of Mario Kart 8 will contain all of the Wii U content and DLC.

But Mario Kart 8 Switch will also feature exclusive content, including brand new tracks, playable characters and a new-and-improved battle mode.

En in de trailer van de Switch zijn extra zitplaatsen te zien maar het is niet duidelijk of dat voor de races is of voor de battle mode.

Wat is 13 januari nog ver weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

mwa, klinkt aannemelijk

Jetson TX1 devkit

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Maart is nog veel verder weg ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou zo maar kunnen zijn dat deze TX1 op Maxwell het eerste model was om voor Switch te ontwikkelen en inmiddels is het tweede type op Pascal maar omdat de Switch specificaties officieel onbekend zijn zou het ook kunnen dat de Geruchtenwereld op correcte informatie hun eigen draai geven.

Geen idee meer of de Switch specificatie speculatie voor of na de officiële bekendmaking van Nvidia kwam maar deze TX1 informatie lag voor de hand en voor het oprapen nieuws: Nvidia komt met Jetson TX1-ontwikkelkit op basis van X1-soc het kan dus best zijn dat TX1 of TP1 de basis is van Switch maar alles kan ook maar een gerucht zijn en dat Switch iets anders is dan de specificaties die nu gespeculeerd worden.

De geruchten en speculaties blijven smakelijke hapjes en nog een dikke week en wij weten meer maar bedankt Astralizer dit gerucht klinkt aannemelijk :)

Update.

Epic games staat ook op de Switch lijst van ontwikkelaars http://www.xgn.nl/nieuws/...-weg-naar-nintendo-switch en hun hebben naast UE4 ook https://www.epicgames.com waaronder https://www.epicgames.com/paragon/en-US/home en https://www.epicgames.com/roborecall/en-US/home en https://www.epicgames.com/fortnite/ en https://www.epicgames.com/shadowcomplex/ en http://www.infinityblade.com/the-game/3

Alle software zou een aanvulling zijn en Paragon lijkt mij een prachtig spel maar Infinity blade zou perfect zijn voor Switch ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Tri Force op 02-01-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Phusebox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:28:
[...]

Maart is nog veel verder weg ;)
Gevoelsmatig niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

JehannesWeggen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Geen idee meer of de Switch specificatie speculatie voor of na de officiële bekendmaking van Nvidia kwam maar deze TX1 informatie lag voor de hand en voor het oprapen.
Klopt, de TX1 kit was er al een tijdje maar Nvidia zegt daar niks over een GPU met
"same architecture as the world’s top-performing GeForce gaming graphics cards." (qoute van oktober) gewoon Maxwell. Het zegt nog steeds niks over de chip in de Switch, alleen vaag iets over dat het niet de standaard X1 processor is.

Nvidia heeft straks op de CES (vanaf woensdag) wel een aantal producten die ze gaan tonen, waaronder mogelijk een nieuwe Shield TV, wie weet heeft die ook een geüpdatet X1 chip. ( de Tegra P1 chip? :P )

[ Voor 6% gewijzigd door AstralizeR op 02-01-2017 15:39 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
Touchdomex schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:35:
Ben benieuwd of de multiplayer op 4 spelers ook 60FPS is.
Op de wii U is het voor 4 spelers op 30fps gezet. Verwacht dat dit op de Switch eigenlijk ook zo zal zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AstralizeR schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:33:
[...]

Klopt, de TX1 kit was er al een tijdje maar Nvidia zegt daar niks over een GPU met
"same architecture as the world’s top-performing GeForce gaming graphics cards." (qoute van oktober) gewoon Maxwell. Het zegt nog steeds niks over de chip in de Switch, alleen vaag iets over dat het niet de standaard X1 processor is.

Nvidia heeft straks op de CES (vanaf woensdag) wel een aantal producten die ze gaan tonen, waaronder mogelijk een nieuwe Shield TV, wie weet heeft die ook een geüpdatet X1 chip. ( de Tegra P1 chip? :P )
Hi Astralizer bedankt ik had wel iets over het Nvidia evenement gehoord maar de datum nog niet dus ik houd het zekere in de gaten :)

Switch is wel op maat gemaakt maar gegarandeerd dat het op basis van eerdere techniek is zoals TX1 of iets anders en aan de ene kant is de mysterie van hardware specificaties en de software titels irritant maar het houd het ook wel spannend!

Door software als Zelda en Xenoblade en Mario en Dragon Quest etc. zal Switch mij niet tegenvallen maar oh deze laatste weken sluipen voorbij.. wat denk jij ? zou het gerucht kloppen of loopt de Geruchtenwereld achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ken de game niet maar wat ik op youtube zie ziet het er wel kleurrijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lekker Ventje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:22:
Ken de game niet maar wat ik op youtube zie ziet het er wel kleurrijk uit.
Earthbound komt je niet bekend voor?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Earthbound ken ik, staat ook op mijn Wii U, maar van deze heb ik nooit gehoord. Is van dezelfde ontwikkelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:45:
Earthbound ken ik, staat ook op mijn Wii U, maar van deze heb ik nooit gehoord. Is van dezelfde ontwikkelaar?
Earthbound en mother zijn dezelfde serie, maar heeft in Japan een andere naam als in het westen. Mother 3 is alleen in Japan uitgekomen voor de game boy advance. Maar nu dus eindelijk legaal in het westen te krijgen (als het gerucht klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gezeik begint nu al .... Iets dat ik (tegen het zere been van velen hier) al eerder voorspelde.

https://gamerant.com/nintendo-switch-no-current-gen-port/

Nogmaals heren, Je KAN NIET in een tablet formaat dezelfde power stoppen als wat in zware consoles en dikke PC gfx cards zit voor $300.
Onmogelijk ! Dat red je niet met de huidige technieken qua processing power, voeding en warmteregulatie.

Als dat wel zo was dan werden die dikke grafische kaarten niet meer verkocht en zat in iedere laptop ook zo´n magische chip.
Velen geloven heilig in de Pascal hype maar het is echt niet zaligmakend, zeker niet binnen het budget.

Kortom, de nieuwe generatie Gameboy met een HDMI out in de dock.

Ja noem me een eikel en een zeikerd maar ik ben een Nintendo fan van het eerste uur en heb ook de leeftijd om daadwerkelijk Nintendo te hebben gespeeld vanaf het eerste uur en niet alleen van horen zeggen en Youtube filmpjes en emulatie.
Ik ben daarom echter wel kritisch en zie al jaren de verkeerde koers bij Nintendo op console vlak en steek dat niet onder stoelen of banken.

[ Voor 84% gewijzigd door Bomberman71 op 02-01-2017 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In theorie zou het wel mogelijk zijn dat de opvolger van de tegra x1 de 1 tflops aan kan tikken, helemaal omdat de 2 jaar oude tegra x1 al 0,5 tflops haalt. Maar pas later met de onthulling van de clocksnelheden, werd het mij pas duidelijk dat z'n apparaat nooit op volle toeren kan draaien door throttelen en het sluipt de batterij op.

Maar de genoemde clocksnelheden van eurogamer vallen mij ook wel erg tegen. Dit in combinatie met de genoemde maxwel chip valt het helemaal tegen. Undocked zou het dan op wii u prestaties zitten, daar krijg je nooit battlefield 1 op. Misschien dat de gelekte specs nog wat beter uitvallen, maar verwacht geen wonderen. Hopelijk zien we dan tenminste wat terug in de batterij duur en een goeie prijs voor de switch.

Maar het zou voor mij de grootste tegenvaller zijn als Nintendo echt voor tegen de tijd 2 jaar oude tegra x1 kiest (misschien met wat aanpassingen eraan), helemaal als je nagaat wat er in 2 jaar mogelijk kan zijn kwa prestatie boost in de volgende tegra chip. Er is trouwens een kans aanwezig dat nvidia op de ces deze week de shield tv met de tegra x2 aankondigd, erg nieuwschierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:35:
Het gezeik begint nu al .... Iets dat ik (tegen het zere been van velen hier) al eerder voorspelde.

Nogmaals heren, Je KAN NIET in een tablet formaat dezelfde power stoppen als wat in zware consoles en dikke PC gfx cards zit voor $300.
Onmogelijk ! Dat red je niet met de huidige technieken qua processing power, voeding en warmteregulatie.

Als dat wel zo was dan werden die dikke grafische kaarten niet meer verkocht en zat in iedere laptop ook zo´n magische chip.
Velen geloven heilig in de Pascal hype maar het is echt niet zaligmakend, zeker niet binnen het budget.

Ja noem me een eikel en een zeikerd maar ik ben een Nintendo fan van het eerste uur en heb ook de leeftijd om daadwerkelijk Nintendo te hebben gespeeld vanaf het eerste uur en niet alleen van horen zeggen en Youtube filmpjes en emulatie.
Ik ben daarom echter wel kritisch en zie al jaren de verkeerde koers bij Nintendo op console vlak en steek dat niet onder stoelen of banken.
Als jij wilt gaan zeuren en zeiken omdat iemand die weinig tot niets van Switch weet (Sebastiaan laatste Ubisoft project was van 2014) concludeert dat de gespeculeerde specificaties niet genoeg zijn prima maar ga aub jezelf geen Fan noemen maar meer een YouTube: Elsa vs Trolling Saruman dan kun je eerlijk zeuren en zeiken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ooit bij Ubisoft, een bedrijf wat er voor gezorgd heeft dat de Wii U in jaar 1 flopte, heeft gewerkt en geen enkele echte Switch in zijn handen kan hebben gehad (Anders was dit een echte NDA breach) ga ik echt niet geloven.
Maar dat hoeft ook niet. En dat is ook nooit door Nintendo gezegd. De XBOX ONE is ook zwaar underpowered vergeleken met de PS4 (Pro) toch komen daar ook de meeste games op uit, Maw. bedrijven hebben geleerd hoe ze games moeten schalen.
Opnieuw dit is nooit het doel van Nintendo geweest. MAAR DIT HOEFT OOK NIET (ZIE HIERBOVEN).
En wat is daar verkeerd aan???!
Kijk AUB even naar het aantal verkochte GameBoys, GameBoyAdvances en vergelijk deze met de N64, GameCube of Wii U! Nintendo's KRACHT ligt in de handhelds, dat is al jaren meer dan duidelijk. En dan komen ze met een HANDHELD die ook als console kan dienen? Niets meer dan perfectie, als je het mij vraagt.
Euhm je hebt de Wii gemist? Dat was namelijk met 101 miljoen de best verkochte Nintendo console. En na de slechts 21 miljoen van de GameCube een heel grote comeback van Nintendo. En puur omdat ze een andere weg ingeslagen waren. Dit succes konden ze echter met de Wii U niet vasthouden, dus hebben ze besloten om opnieuw een andere weg in te slaan. Ik vind dat voornamelijk slim ondernemen.

Wat had je dan gewild? Een grote console die net als de XBOX ONE Scorpio en PS4 Pro makkelijk 4K games kan aanbieden en verder exact dezelfde ports kan krijgen? Dat hebben ze bv met de GameCube geprobeerd, en ondanks dat de krachtigste console van z'n generatie was, kreeg de GameCube de minste third party games. Kijk je naar de Wii, dan is dit ineens een heel ander verhaal.

En hoe dit op de Switch gaat afspelen? Nou, ik denk dat we dat pas na een half jaar - jaar kunnen zeggen.
Maar ik denk dat zodra er een Pokémon game op uitgekomen is dat de Switch als warme broodjes over de toonbank gaan en dat de grote third party gamedevs vanzelf gaan volgen,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Tada, een current gen port: LPVG Report: Dark Souls 3 Running on Switch, From Considering Trilogy ReRelease
Dat hoeft ook niet en dat zal ook niet de unique selling point van de Switch worden.

Daarnaast kun je "dikke PC gfx cards" wel uit de vergelijking laten. De PS4 en XBO zijn niet te vergelijken met high-end PC's.
Pascal en Maxwell zijn nagenoeg identiek qua architectuur. Het verschil in performance zal afhangen van hoeveel SMs (streaming multiprocessors) er op de chip geplaatst worden en op welke kloksnelheid deze draaien. Het gebruikte fabricageprocess (hoeveel nm) beinvloedt de grootte van de gehele chip en het stroomgebruik/warmteontwikkeling per kloktik.
Behalve dat de Switch geen handheld is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i573fLg.jpg

Ja, het kan de rol van een handheld vervullen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QClA7Tq.png?1

Maar zo wordt de Switch niet gepositioneerd.
Dan kun je vast wel met een goed businessplan komen voor wat de NX had moeten zijn, wat de value propositions zouden zijn en welke klanten geinteresseerd zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:41:

Behalve dat de Switch geen handheld is:
[afbeelding]

Ja, het kan de rol van een handheld vervullen:
[afbeelding]

Maar zo wordt de Switch niet gepositioneerd.
De Switch is zeer zeker een handheld. Nintendo market de Switch echter niet zo omdat ze nog een flinke hoeveelheid 3DSen wil verkopen. Dit is te vergelijken met de originele DS die "niet de opvolger van de GBA" was. Het is slimme marketing van Nintendo. Maar de DS kreeg uiteindelijk alle opvolgers op GBA games en de GBMicro flopte. De DS werd een groot succes.

Nintendo zegt dit dat mocht de Switch floppen kunnen ze altijd nog met een 3DS opvolger komen (ala GBMicro).

Het is een beetje het idee wat ik in mijn eerste reactie in dit topic omschreef. Alleen had ik idee van de Dock verkeerd. (ik had verwacht dat ze het via Streaming zouden doen)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
(browser crash, fijn... tweede keer dat ik dit typ...)
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:54:
[...]

De Switch is zeer zeker een handheld. Nintendo market de Switch echter niet zo omdat ze nog een flinke hoeveelheid 3DSen wil verkopen.
Het idee van een handheld is, zoals de naam zegt, dat je het in je handen houdt. Dit is het geval bij handhelds zoals de GB, GG, GBA, DS, 3/2DS, PSP, PSV, etc.

De Switch kan een handheld zijn, maar ook de rol van een thuisconsole vervullen. Het kan ook, zoals in een van bovenstaande foto's, de rol vervullen van een console die makkelijk mee te nemen is met een ingebouwd scherm en ondersteuning biedt voor local splitscreen multiplayer. Dat laatste is toch iets dat voorheen voor thuisconsoles was weggelegd.

(Ik kan me in ieder geval geen handheld herinneren met local splitscreen multiplayer, al komt dit wel in de buurt van het idee...)
Dit is te vergelijken met de originele DS die "niet de opvolger van de GBA" was. Het is slimme marketing van Nintendo. Maar de DS kreeg uiteindelijk alle opvolgers op GBA games en de GBMicro flopte. De DS werd een groot succes.
De DS is echter, net als de GBA, een handheld. De Switch kan de rol van een handheld vervullen. Het kan inderdaad de DS-lijn opvolgen, net zoals dat smartphones in het huidige straatbeeld de featurephones en compactcamera's heeft vervangen.

Het klopt trouwens dat de DS niet de beoogde opvolger van de GB-lijn was. Dat was namelijk de Iris. ;)

Pagina: 1 ... 28 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic