• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Wat is dat spreekwoord met die klok en die klepel?

Haters everywhere but I don’t really care

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Thalaron schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:53:
[...]

Indien prijsstelling de keuze is geweest vind ik het evengoed een fail...
Liever iets langer wachten en/of wat meer betalen voor een superieur product dan een kreupele versie van "wat had kunnen zijn" voor wat minder geld...

Zeker wanneer stroomverbruik met oude techniek hoger zou liggen een mijn inziens erg slechte keuze als dit blijkt te kloppen.
Wat is kreupel?

Het lijkt me juist wel slim van Nintendo om rekening te houden met de prijs. Aangezien ze het ding positioneren als een home console (die ook als portable gebruikt kan worden), gaan ze er gewoon niet mee wegkomen als hij duurder is dan een ps4slim of Xone s. Anders zou hij ook wel echt een stapje sneller dan die twee consoles moeten zijn. En dan zit je weer met de doelgroep... Ik denk dat de markt waar Nintendo zich op focust (wii/3DS kopers) gevoeliger is voor prijs dan voor specs/graphics. De realiteit is gewoon dat het eigenlijk een portable is die Nintendo als home console gaat verkopen.. Lijkt mij logisch dat die wat specs betreft lastig kan concurreren.

Overigens ben ik het met je eens dat het wat stroomverbruik niet handig zou zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
matthijst schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:52:
Dat inderdaad.
Normaal gesproken = kleiner zuiniger. Juíst in een mobiel apparaat lijkt me dezelfde output met een zuiniger chip relevant.
En onder de streep moet ik zeggen dat het me worst zal wezen. Specs doen me niet zo veel, wat ze er uiteindelijk mee gaan doen is wat belangrijk is.

Het maakt dus niet uit of het nu Maxwell, Pascal of nog iets anders is. Zolang dat ding de prestaties levert die ze beloven, met een fatsoenlijke accuduur, dan is het niet interessant of het ding misschien nog wel efficiënter had kunnen zijn, want het doet wat ze beloofd hebben.

Feit is wel dat de andere argumenten die opgegooid zijn (het moet niet te duur worden en het moet niet voor maanden vertraging zorgen) net zo belangrijk zijn. Nintendo heeft al vaker te maken gehad met schaamteloos jatleenwerk ten gevolge van het (te) vroeg tonen van nieuwe ideeën, en op dit punt zullen ze er alles aan doen om dat voorlopig exclusief te houden.

• matthijst
Seal64 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:10:
En onder de streep moet ik zeggen dat het me worst zal wezen. Specs doen me niet zo veel, wat ze er uiteindelijk mee gaan doen is wat belangrijk is.
Mij ook niet, ging me er alleen om dat die redenatie vaag was :)

Als je een uur of 4 kan spelen op dat ding vind ik 't al mooi.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

Krijg wel steeds meer interesse in de Switch... ik probeer niet op de hype train te springen maar gaat snel fout zo.
Wat ik ook graag zou zien is een apart kabeltje om het portable gedeelte als nog normaal op te laden(evt. zelfde connector als 3ds(slowcharge?)).
Ook vraag ik me af hoe de spellen worden verkocht(fysiek lezen) heb zelf nooit een Wii U gehad maar wel de Wii waar je gewoon cd'tjes had.
Dit lijkt mij een beetje outdated, volgens mij had ik iets gelezen over de standaard DS kaartjes te gebruiken zijn(niet zeker).
Waar het ook eens tijd voor moet worden is dat je de games kan installeren(van de DS kaartjes dus) nooit meer DS uit en aan om van spel te wisselen :9~
Maar we zullen het allen zien binnen kort(positief blijven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:26
nioz schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:48:
[...]

Wat is kreupel?

Het lijkt me juist wel slim van Nintendo om rekening te houden met de prijs. Aangezien ze het ding positioneren als een home console (die ook als portable gebruikt kan worden), gaan ze er gewoon niet mee wegkomen als hij duurder is dan een ps4slim of Xone s. Anders zou hij ook wel echt een stapje sneller dan die twee consoles moeten zijn. En dan zit je weer met de doelgroep... Ik denk dat de markt waar Nintendo zich op focust (wii/3DS kopers) gevoeliger is voor prijs dan voor specs/graphics. De realiteit is gewoon dat het eigenlijk een portable is die Nintendo als home console gaat verkopen.. Lijkt mij logisch dat die wat specs betreft lastig kan concurreren.

Overigens ben ik het met je eens dat het wat stroomverbruik niet handig zou zijn...
Vergeet niet dat het voor veel mensen third party support een big issue is. Wanneer de grote N nu qua performance gaat inleveren voor prijs zie ik ports minder snel in de winkels liggen. Niet dat mij dat boeit maar ik schat 90-95% van de kopers wel.

Ik ga hem toch wel halen hoor daar niet van. Maar zeker wanneer dit waar blijkt te zijn en dit betekend meer stroomverbruik en/of minder grafische kracht, ook indien dit enkel portable zou zijn, zou ik persoonlijk een gemiste kans vinden.

Zolang de prijs niet boven de 350 euro uitkomt zie ik vooralsnog geen problemen. Daarnaast geven mensen ook 150+ uit voor een Mini NES dus tsjah... wat is duur ;)
Plainside schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:27:
Wat ik ook graag zou zien is een apart kabeltje om het portable gedeelte als nog normaal op te laden(evt. zelfde connector als 3ds(slowcharge?)).
Gewoon mogelijk met USB C vermoed ik zo. USB C kan je weer alle kanten mee op.
Ook vraag ik me af hoe de spellen worden verkocht(fysiek lezen) heb zelf nooit een Wii U gehad maar wel de Wii waar je gewoon cd'tjes had.
Dit lijkt mij een beetje outdated, volgens mij had ik iets gelezen over de standaard DS kaartjes te gebruiken zijn(niet zeker).
Dat is al bekend, dit worden cartridges. En gezien dit bij wijze van intern gelijk zijn aan een SSD/SD kaart. Die heb je op micro formaat ook al van 256GB+ ofzo dus dat zal het probleem niet zijn.

CD's gaan er niet in, zeker voor portable gebruik erg onlogische keuze gezien stroomverbruik.
Waar het ook eens tijd voor moet worden is dat je de games kan installeren(van de DS kaartjes dus) nooit meer DS uit en aan om van spel te wisselen :9~
Hoewel ik het fijn zou vinden dat je games kan installeren (als optie) op de Switch zie ik dat niet gebeuren. Ik verwacht niet dat het apparaat meer dan 32GB opslag zal hebben. Wellicht dat er een SD slot in zit maar ook dat verwacht ik niet vanwege meer opties om het apparaat te voorzien van illegale software.

Maar goed! Binnenkort weten we meer!

[ Voor 39% gewijzigd door Thalaron op 15-12-2016 10:48 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Volgens mij was het wel duidelijk dat de switch cartridges zou gebruiken toch? Dan staat de hele game op de cartridge en hoef je alleen saves op te slaan.
Ben wel benieuwd hoe ze dat met downloadable games gaan doen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Dhrax

Prog Lord

Thalaron schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:40:
[...]

Vergeet niet dat het voor veel mensen third party support een big issue is. Wanneer de grote N nu qua performance gaat inleveren voor prijs zie ik ports minder snel in de winkels liggen. Niet dat mij dat boeit maar ik schat 90-95% van de kopers wel.
Ik denk juiste het tegenover gestelde. Nintendo is juist zo goed vanwege de eigen games. Of je nu met je kids gamed of alleen, je speelt toch hoofdzakelijk op een Nintendo console vanwege de eigen franchise games. En die zijn al 25 jaar ongeëvenaard.

Ik koop hem persoonlijk voor mezelf zodat ik kan gamen met mijn zoon. Die heeft echt geen interesse in 3rd party games. Die vind Mario & Luigi helemaal geweldig. Papa gaat in de late uurtjes wel achter Zelda haha :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Thalaron schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:40:
[...]

Ik ga hem toch wel halen hoor daar niet van. Maar zeker wanneer dit waar blijkt te zijn en dit betekend meer stroomverbruik en/of minder grafische kracht, ook indien dit enkel portable zou zijn, zou ik persoonlijk een gemiste kans vinden.

Zolang de prijs niet boven de 350 euro uitkomt zie ik vooralsnog geen problemen. Daarnaast geven mensen ook 150+ uit voor een Mini NES dus tsjah... wat is duur ;)
Ik begrijp je punt, en ik denk ook zeker dat het fijn zou zijn als third party support in orde is en die games zonder problemen naar de switch geport kunnen worden. Tegelijkertijd vraag ik me af of third party support in de vorm van ps4/Xone ports daadwerkelijk belangrijk is voor 90-95% van de (potentiële) kopers. Als je die third party games zo leuk vind, heb je dan niet al een tijd een PS4 of Xbox One staan?

Daarnaast is bijvoorbeeld de 3DS ook een redelijk succes met een goede library aan games. Nou is de Switch natuurlijk een ander beestje, maar als de switch geen ports gaat krijgen van ps4/Xone games, dan hoeft dat niet direct problemen op te leveren of te betekenen dat er helemaal geen third party support is.

Ik ben overigens gewoon hardop aan het denken hoor :D Het is lastig om als tweaker in te schatten wat 'de normale mens' precies wil :)
Ik zou het bij een reguliere console wel eens zijn met dat ports niet super belangrijk hoeven te zijn, maar... Dit ding is portable! En dan hebben mensen misschien wel al een one of PS4, maar kunnen toch overgehaald worden omdat ze met een switch hun favoriete games overal kunnen spelen ipv alleen in de woonkamer.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik denk dat wij Tweakers vergeten dat de meeste mensen 1 console thuis hebben staan en niet 2 of 3.

Ikzelf koop ook een Nintendo Switch enkel voor Nintendo games. Maar wanneer de console voor 3rd party niet krachtig genoeg zal worden ervaren en men hier dus geen games op uit gaat brengen is de Switch dus niet geschikt voor "alles behalve 1st party".

Dan zullen veel mensen dus kiezen voor de concurrent en de Nintendo links laten liggen.
Des te meer mensen hem links laten liggen des te minder interesse vanuit de 3rd party om er iets voor te ontwikkelen.

Maar goed. Ik denk dat het allergrootste issue nog zal zijn bij een keuze voor oude hardware = stroomverbruik wat killing is bij een portable. Daarnaast is meer stroomverbruik =/= meer warmte... wat in een kleine behuizing ook niet wenselijk is.

Ik hoop in elk geval op nieuwe(re) hardware i.c.m. lager stroomverbruik en dat daarbij een hogere prijs hoort is mijn inziens prima. En anders brengen ze lekker een Maxwell versie met Portable 540p en Home 900p naast een Pascal versie met Portable 720p en Home 1080p uit. Die laatste dan 100 euro duurder en hopsa. Ik weet wel welke ik zou kiezen :)
Finraziel schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:18:
Ik zou het bij een reguliere console wel eens zijn met dat ports niet super belangrijk hoeven te zijn, maar... Dit ding is portable! En dan hebben mensen misschien wel al een one of PS4, maar kunnen toch overgehaald worden omdat ze met een switch hun favoriete games overal kunnen spelen ipv alleen in de woonkamer.
Mij boeit het portable deel dan weer weinig. Ik had liever iets meer power/koeling gehad en geen portable optie. Wel ben ik er blij mee omdat ik denk dat dit DE rede zal zijn dat het systeem goed zal verkopen en dus meer leuke games erop zullen komen.

Ik denk overigens dat de meeste mensen het apparaat ofwel onderweg ofwel voor thuis zullen gebruiken.
Papa die de TV niet mag gebruiken van mama.. dat dus. Grootste voordeel voor mij is dat hij met een extra dock lekker makkelijk meenemen zal zijn naar schoonouders dat ik daar de TV kan gebruiken i.c.m. een Pro Controller :)

[ Voor 30% gewijzigd door Thalaron op 15-12-2016 11:22 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 15:09
Je hoeft het artikel niet eens te lezen om te weten dat VentureBeat niet heel betrouwbaar is qua site. Lees alleen de titel: "Nintendo Switch specs: less powerful than PlayStation 4". Dat is dus de conclusie wat ze uit hun eigen artikel trekken? Niet het misschien iets belangrijkere nieuws wat ze beweren: geen Pascal maar Maxwell?

En dan die vergelijkingen met de PS4 Pro en Scorpio...
Er wordt letterlijk dit in het artikel gezegd:
“I don’t see Nintendo’s strategy as a risk,” said Peddie. “Too many pundits and fan boys and investors make a serious mistake when they try to compare and contrast Nintendo with Sony and Microsoft.

En wat doet VentureBeat een alinea daarvoor? En wat is de titel van het artikel? Ik snap dit artikel niet.
Meerdere malen naar PS4 en XB1 gekeken en zelfs een PS4 Slim besteld maar toch na meer onderzoek de bestelling weer geannuleerd...

Of het nu om Sony of MS of Nintendo gaat ik ga puur op consoles voor exclusiviteit door mijn steeds groeiende Steam bibliotheek.

Mijn WiiU blijft geliefd door exclusieve wonders en Steam PC voor het algemene werk en de Switch komt erbij om de exclusiviteit te vervolgen :)

Maar of Breath of the wild nu voor op de WiiU besteld wordt of een Switch bundel nog steeds geen idee... hopelijk wordt het in Januari duidelijk.

• Thalaron
JehannesWeggen schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:35:
Maar of Breath of the wild nu voor op de WiiU besteld wordt of een Switch bundel nog steeds geen idee... hopelijk wordt het in Januari duidelijk.
Indien je de Switch wilt gaan halen zou ik hem hoe dan ook daarvoor halen.
Ik verwacht dat dit net zoals de GameCube / Wii versie van Twilight Princess wel merkbaar verschil zal geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Third party games zijn belangrijk ten eerste voor de variatie, zodat er ook sport, race sims en shooters op uit komen die Nintendo normaal gesprokeb niet zelf maakt en third party games kunnen voor een goeie doorstroom van games zorgen. Probleem van de wii u was dat er soms grote periodes van droogte kwa games was en dan worden er ook minder consoles verkocht.

Plus de meeste mensen willen niet meerdere consoles kopen, maar als je bijvoorbeeld zelf van games als mario en Zelda houd, maar je hebt ook een puber thuis die alleen gta, cod of Fifa wilt spelen heb je een probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nintendo files multiple Nintendo Switch patents (controller, dock, architecture*)

Edit, wat observaties uit de draad:
[list]
• Gyro en touchscreen.
• Vermelding voor eventuele VR-uitbreiding.
• 4 player splitscreen.
• NFC en IR in JoyCon-R.

[ Voor 37% gewijzigd door RayNbow op 15-12-2016 15:30 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
RayNbow schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:05:
Nintendo files multiple Nintendo Switch patents (controller, dock, architecture*)

Edit, wat observaties uit de draad:
[list]
• Gyro en touchscreen.
• Vermelding voor eventuele VR-uitbreiding.
• 4 player splitscreen.
• NFC en IR in JoyCon-R.
Die patenten bevatten aardig wat nieuwe informatie. Vooral die headset (voor VR?) was mij onbekend:

Patent headset Nintendo Switch

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik hoop dat ze er een goede Gyroscoop er in hebben zitten mochten ze VR willen introduceren. En Ik hoop dan eigenlijk ook een 1080p scherm. Met een 1080p scherm zie je al flinke pixels, zeker als je die moet verdelen opver twee lenzen. Maar we moeten nog iets minder dan een maandje geduld hebben.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De VR headset kan natuurlijk ook iets zijn wat ze nu al willen patenteren en uitbrengen voor een latere versie/revisie van de Switch (Switch Pro? Switch 2? New Switch? Switch Scorpio? Super Switch? :p).

Edit:
Patent beschrijft trouwens de tot nu toe mysterieuze knop op de linker JoyCon als "record button".

[ Voor 21% gewijzigd door RayNbow op 15-12-2016 16:28 ]

Er zit een lichtsensor op de console, dat is handig! Wat zou de 'magnetic force sensor' doen?
RayNbow schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:05:
De VR headset kan natuurlijk ook iets zijn wat ze nu al willen patenteren en uitbrengen voor een latere versie/revisie van de Switch (Switch Pro? Switch 2? New Switch? Switch Scorpio? Super Switch? :p).

Edit:
Patent beschrijft trouwens de tot nu toe mysterieuze knop op de linker JoyCon als "record button".
Ik denk eerder dat ze het patenteren zodat niemand anders een dergelijk product mag uitbrengen. Zelfs als ze er met de Switch Pro (:P) een 1440p scherm op jengelen heb je icm 6,2" nog altijd een vrij magere PPI en een behoorlijk lomp ding op je hoofd hangen.

Een record button voor gameplay sharing zou tof zijn, en ook best logisch: de concurrentie heeft het ook. Encoding stuff zit gewoon in Pascal (en Maxwell) gebouwd, dat kost geen extra rekenkracht.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 15-12-2016 17:24 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Aangezien er niet echt een ander topic is. Over 30 minuten komen de mario run reviews online en waarschijnlijk ook de game zelf dus.

Door een bug kan je hem nu downloaden! Druk heel snel op bericht en hij begint te downloaden. Heb je aanstaan dat een notificatie wilt krijgen, door 10x op hitlijsten te drukken wordt de cashe gereset van de app store en kan je als nog op bericht drukken.

De 3 gratis levels al uitgespeed haha

[ Voor 53% gewijzigd door Nieuwevolger op 15-12-2016 18:47 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
VR op de Switch, worden dan zeker Mario64 graphics?
Nieuwevolger schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:31:
Aangezien er niet echt een ander topic is. Over 30 minuten komen de mario run reviews online en waarschijnlijk ook de game zelf dus.

Door een bug kan je hem nu downloaden! Druk heel snel op bericht en hij begint te downloaden. Heb je aanstaan dat een notificatie wilt krijgen, door 10x op hitlijsten te drukken wordt de cashe gereset van de app store en kan je als nog op bericht drukken.

De 3 gratis levels al uitgespeed haha
En dat vertel je in het Switch topic want?

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 15-12-2016 18:56 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Phusebox
Oeps foutje

[ Voor 93% gewijzigd door Phusebox op 15-12-2016 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Ik had al een preorder staan voor de WiiU versie van BotW. Maar nu toch ook maar voor de zekerheid voor de Switch gedaan. Later maar beslissen welke ik door laat lopen. Die van de WiiU staat al lange tijd.

• Thalaron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
Als Seasons Heaven maar geen No Mans Sky wordt. Zag er ook goed uit in de trailers, hype, hype, hype, release, teleurstelling. Wil graag gameplay zien, trailers zeggen niets.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Richh schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:20:
Er zit een lichtsensor op de console, dat is handig! Wat zou de 'magnetic force sensor' doen?
Let er op dat het patenten zijn. Het hoeft er niet in te zitten. Maar ik kan wel een paar dingen verzinnen die ze met die magnetic force sensor doen.

Doe een magneet in een pouch en je Switch gaat op Standby modus. Misschien zit er een magneet in het dock om hem in console mode te zetten hoewel me dat onwaarschijnlijk lijkt. En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Richh schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:20:
Mogelijk hetzelfde doel als bij de Wii U:
The Wii U Gamepad had a Magnetometer, it was for the motion controls.
Becky Oh, chief executive of PNI Sensor Corporation, the company behind the GamePad’s geomagnetic sensor, has spoken in an interview with GamesBeat about how the technology improves the accuracy and reliability of the GamePad.

"[The gyro and accelerometer] are good at tracking relativistic change. But it doesn’t tell you absolutely where you’re pointing and where the pointer is. What the magnetic sensor does is use the Earth’s magnetic field as a reference. It can always guide [the GamePad] back to what the absolute position is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Excuus Thalaron ik kan niets met quote of reageer doen op de WiiU maar inderdaad tot nu toe is Breath of the wild de beste reden om een Switch te kopen ;)

Op 19 december komt er meer informatie over Seasons of heaven en dit zou nog een goede reden voor een Switch aankoop zijn.

Maar omdat het een historisch moment is om 3 Zelda's op één console te hebben Wind waker HD, Twilight princess HD, Breath of the wild en dat er Amiibo functies zijn om Wolf link van Cave of shadows naar Breath of the wild te halen blijft de WiiU versie interessant :)

Oh en Nv je kunt Mario, COD, Fifa spelen en GTA komt er mogelijk bij voor de Switch dus derde partij genoeg toch ? ik zou wel meer werk van Level 5 en Capcom en Square en Bandai willen zien op de Switch en voornamelijk hun RPG's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zolang je maar niet zoals de Wii U geforceerd met het tablet moet gaan zwabberen om te spelen, of nog meer van dat soort onzinnige gimmicks, dan ga ik hem zeker halen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:37
Met welk spel moet je met de gamepad zwabberen? Zelfs bij Splatoon kun je alleen met de rechterknop mikken, al delf je dan snel het onderspit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Laatst online: 18-09 20:11
Kerstpromo met beelden uit The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Tweakmans schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:25:
Kerstpromo met beelden uit The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

[video]
Ik vind de sneeuw er toch wel een beetje meh uitzien eerlijk gezegd..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Niets mis met die sneeuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Zelf ben ik ook erg enthousiast over de Switch en hij komt er hier zeker, maar... (niet bedoeld als flame, probeer dit niet verkeerd op te vatten):

Blijkbaar heb ik niet echt de nostalgie en Zelda gevoelens als velen hier, ondanks dat ik er wel de leeftijd voor heb (34 jaar). Als ik objectief probeer te kijken naar de open wereld van Breath of the wild, dan verbleekt het qua levendigheid (en grafisch) toch bij bijvoorbeeld the Witcher 3 en Final Fantasy XV? Kan iemand aan een Zelda-noob als mij de aantrekkingskracht van BotW uitleggen? Graag stort ik mij daarna dan ook mogelijk ik de Zelda franchise :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dat zelfde moet ik zeggen... het ziet er wel geinig uit, maar niet bijzonder. De enige recente Zelda die ik gespeeld heb is twilight princess HD, maar daar ben ik op een gegeven moment afgehaakt omdat ik het gevoel kreeg dat de game mijn tijd aan het verdoen was door me grote lege vlaktes over te laten rennen.
De top down Zelda's vond ik vroeger geweldig. Ik heb zelda 1 en 2 op de NES gespeeld, al was 2 een verhaal apart, en de Zelda's op de SNES en originele GameBoy, Link to the Past en Link's Awakening geloof ik? Vooral die laatste was briljant... Maar bij de vertaling naar 3D mis ik ook een beetje wat er nou nog zo goed aan is, vooral in vergelijking met hedendaagse RPG's inderdaad.
Ook niet mijn bedoeling om te bashen of zo, ik vind het vooral erg jammer omdat anderen de serie nog zo geweldig lijken te vinden en ik er niet zo'n plezier uit haal ondanks dat ik de oude games toch ook erg fijn vond. Ik blijf ook het idee hebben dat ik iets moet missen, maar misschien moet het net je ding zijn?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het design of het nu om Wind waker of Twilight princess gaat en de gameplay van verkennen en dan weer een puzzel of gevecht spreekt mij aan en door de kwaliteit daarvan is er voor mij niets beters als Zelda!

Breath of the wild wordt de beste Zelda ooit door de open wereld en keuzes in hoe je vecht en puzzels oplost en nu heeft verkenning inclusief jagen ook een echt een doel om je overlevingskansen te vergroten.

Als je nu Zelda voor de WiiU of Switch haalt geen zorgen je zult de centen het waard vinden en zo niet dan ben je zo Breath of the wild weer kwijt voor een korting of gratis verzending ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Na de presentatie op 12/13 januari gaat de Switch op een kleine toernee in de VS waarbij het deels op uitnodiging en deeld vrij toegangkelijk zal zijn.

Van wat ik tot nu toe aan gameplay heb gezien heb ik nog steeds een goed gevoel bij Zelda. Vraag me af of graphics als bv the Witcher of Uncharted wel bij Zelda passen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:47:
dan verbleekt het qua levendigheid (en grafisch) toch bij bijvoorbeeld [...] Final Fantasy XV?
De eerste FFXV trailers konden mij in het begin niet echt warm maken. Ja, het zag er grafisch gelikt uit, maar in dezelfde periode was er een preview trailer van een spel op een zwakker systeem die me meer interesseerde:

De aantrekkingskracht van BotW is voornamelijk mysterie. Een trailer als...

...zet voornamelijk vraagtekens. Het is wel zo dat dit voornamelijk geldt voor fans van de serie. De trailer geeft ook iets weer wat Miyamoto voor ogen had voor de allereerste Zelda:
He drew his inspiration from his experiences as a boy around Kyoto, where he explored nearby fields, woods, and caves, and through the Zelda titles he always tries to impart to players some of the sense of exploration and limitless wonder he felt. "When I was a child," he said, "I went hiking and found a lake. It was quite a surprise for me to stumble upon it. When I traveled around the country without a map, trying to find my way, stumbling on amazing things as I went, I realized how it felt to go on an adventure like this."
Verder zijn mensen ook geinteresseerd in BotW aan de hand van de vele gameplay stukjes die live gestreamd werden tijdens E3:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a49KQ0O.gif
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jq1Nsqe.gif
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0C6mcQS.gif
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/3oEjHJLxg0BZOk7AZy/giphy.gif

http://i.giphy.com/HI44htuIbsX7i.gif (kan niet geembed worden)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2PDjiB5.gif

Stukjes uit een later filmpje uitgebracht door Nintendo (op social media):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v95Mk2v.gif
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qy6F9Ea.gif

Fan art dat kort na E3 uitkwam:
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/b995f1503b36ae77f89a7bc103518f41/tumblr_o8vgzbMOdp1u591fzo1_500.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:03
Ik hoop dat Breath of the Wild gaaf wordt, maar tot nu toe is mij nog te veel onduidelijk over story en mechanics

[ Voor 88% gewijzigd door NeuroticaPills op 17-12-2016 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
NeuroticaPills schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:02:
Ik hoop dat Breath of the Wild gaaf wordt, maar tot nu toe is mij nog te veel onduidelijk over story en mechanics
Story spoilers zit ik persoonlijk, en ik verwacht velen met mij, niet op te wachten.
Niets zo jammer dan een trailer die de clue verraad. Dit zie je bij films helaas ook vaak gebeuren.

de "Als men het maar koopt, maar het niet uit dat het tegenvalt" mentaliteit noem ik dat ook wel.
Daarbij hoort wat mysterie bij Zelda, dus wat dat betreft past het er goed bij dat het vaag blijft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YouTube: Zelda Wii U Full Demo - E3
Ik vind de style van de zelda tech demo van de wii u ook wel goed passen, misschien nog wel mooier dan botw, vind ze eigenlijk allebei wel mooi.

Een wereld vol geheimen maakt het voor mij interessant, in dat opzich vind ik het wel plus punt dat Nintendo er zo mysterieus over doet. Ben wel benieuwd naar de opzet van side quests, want weer stapels aan fetch quests zit ik niet meer op te wachten in 2017.

En trailers die de helft al hebben gespoiled zoals FF15 schiet ik ook niks mee op.

[ Voor 8% gewijzigd door Nieuwevolger op 17-12-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Vind het jammer dat we nog twee jaar op een Pokémongame moeten gaan wachten, dat had toch wel een boost aan de verkopen kunnen geven. De ontwikkelaars weten ecter nog niet of ze voor de Switch willen ontwikkelen. Vraag me af of ze zich dan gaan opheffen want Sony en MS zullen niet meer met een handheld uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Lekker Ventje schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:11:
Vind het jammer dat we nog twee jaar op een Pokémongame moeten gaan wachten, dat had toch wel een boost aan de verkopen kunnen geven. De ontwikkelaars weten ecter nog niet of ze voor de Switch willen ontwikkelen. Vraag me af of ze zich dan gaan opheffen want Sony en MS zullen niet meer met een handheld uit gaan komen.
Hoe kom je erbij dat wij nog 2 jaar op een nieuw Pokemon spel moeten wachten?

Ik denk persoonlijk dat de volgende nieuwe Pokemon game op beide Switch en de 3DS uitkomt, dit omdat de laatste al een grote user base heeft en de eerste omdat het een verkoop boost geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08
Finraziel schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:10:
Ik blijf ook het idee hebben dat ik iets moet missen, maar misschien moet het net je ding zijn?
Ik heb vroeger ook dit gehad. De n64 kwam uit en zowel mario64 en zelda waren gods/spaghettimonster/etc persoonlijke gift aan mankind, iedereen vond het fantastisch. Ik niet! De nieuwe en andere gameplay klikte niet. Dan moet je je afvragen, is dit erg? Ik heb vrijwel alle zelda's toch gekocht. Grappig genoeg i.t.t jouw tp dan net weer niet. Maar gezien ik geen moeite heb met emulatie komt dat vast wel goed. Zo heb ik ook de zelda compilaties op de gamecube.

Dat gezegd hebbende, windwaker vond ik wel erg leuk. Ik prefereer nog steeds 2d zelda. Maar ww klikte meer. Misschien ook door de gfx. Misschien door de iets getweakte controls, misschien omdat ik zelf meer open stond voor 3d gameplay (ook sunshine klikte al een heel stuk beter).
Mocht ik nog die wii u halen dan koop ik daar zeker ook ww voor.

Minish cap voor gba is trouwens imho ook een geweldige 2d zelda.

Ondanks dit wil ik nog steeds zowel de switch als bow. Mc heb ik middels gba player eigenlijk ook al switch style :p gespeeld. Thuis op tv en onderweg op de ds. Dit lijkt me ook erg leuk met bow. (Sorry voor afkortingen typ dit op phone). Maar of ik het ook echt zal uitspelen...?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Mizgala28 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:24:
[...]

Hoe kom je erbij dat wij nog 2 jaar op een nieuw Pokemon spel moeten wachten?

Ik denk persoonlijk dat de volgende nieuwe Pokemon game op beide Switch en de 3DS uitkomt, dit omdat de laatste al een grote user base heeft en de eerste omdat het een verkoop boost geeft.
De ontwikkelaars van Pokémon hebben gezegd dat ze eerst af gaan wachten wat de Switch doet voor ze besluiten of ze er een game voor gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
Lekker Ventje schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:27:
[...]

De ontwikkelaars van Pokémon hebben gezegd dat ze eerst af gaan wachten wat de Switch doet voor ze besluiten of ze er een game voor gaan maken.
Maarja, dat betekent natuurlijk niet dat het twee jaar gaat duren. Dat vul jij gewoon volledig in zonder enige bron waar je dat getal vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Zouden ze in een jaar tijd een game kunnen ontwikkelen? Lijkt me niet. Ze gaan het eerst aankijken en nemen dan een beslissing. Ben je sowieso al een paar maanden verder voor ze beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:40:
Zouden ze in een jaar tijd een game kunnen ontwikkelen? Lijkt me niet. Ze gaan het eerst aankijken en nemen dan een beslissing. Ben je sowieso al een paar maanden verder voor ze beginnen.
Volgens sterke geruchten komt er een 3e versie van moon/sun (genaamd stars) voor de switch ongeveer eind 2017. Als je kijkt naar andere delen komt er een nieuw deel om de 3 jaar en daar tussen nog een remake of 3e versie. Dus pokemon stars in 2017 en dan compleet nieuw deel in 2019. In 2019 is de 3DS ook wel verleden tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:54
Sagat schreef op zondag 18 december 2016 @ 07:09:
[...]

Ik heb vroeger ook dit gehad. De n64 kwam uit en zowel mario64 en zelda waren gods/spaghettimonster/etc persoonlijke gift aan mankind, iedereen vond het fantastisch. Ik niet! De nieuwe en andere gameplay klikte niet. Dan moet je je afvragen, is dit erg? Ik heb vrijwel alle zelda's toch gekocht. Grappig genoeg i.t.t jouw tp dan net weer niet. Maar gezien ik geen moeite heb met emulatie komt dat vast wel goed. Zo heb ik ook de zelda compilaties op de gamecube.

Dat gezegd hebbende, windwaker vond ik wel erg leuk. Ik prefereer nog steeds 2d zelda. Maar ww klikte meer. Misschien ook door de gfx. Misschien door de iets getweakte controls, misschien omdat ik zelf meer open stond voor 3d gameplay (ook sunshine klikte al een heel stuk beter).
Mocht ik nog die wii u halen dan koop ik daar zeker ook ww voor.

Minish cap voor gba is trouwens imho ook een geweldige 2d zelda.

Ondanks dit wil ik nog steeds zowel de switch als bow. Mc heb ik middels gba player eigenlijk ook al switch style :p gespeeld. Thuis op tv en onderweg op de ds. Dit lijkt me ook erg leuk met bow. (Sorry voor afkortingen typ dit op phone). Maar of ik het ook echt zal uitspelen...?
Zelfde hier hoor, TP en OoT die switch naar 3D man dat kon mij ook niet bekoren. Geef mij maar 2D top down.

Ook ik zal hier een switch gaan halen zodra BotW er is (misschien doet Ninty wel weer een LE console net als met de Wii U)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Nieuwevolger schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:57:
[...]

Volgens sterke geruchten komt er een 3e versie van moon/sun (genaamd stars) voor de switch ongeveer eind 2017. Als je kijkt naar andere delen komt er een nieuw deel om de 3 jaar en daar tussen nog een remake of 3e versie. Dus pokemon stars in 2017 en dan compleet nieuw deel in 2019. In 2019 is de 3DS ook wel verleden tijd.
Dat zou betekenen dat ze dus al wel besloten hebben om voor de Switch te ontwikkelen. We zullen het op 13 januari gaan horen. Maar dat is integenspraak met onderstaand bericht.

http://www.nu.nl/games/43...n-nintendo-switch-af.html

[ Voor 11% gewijzigd door Lekker Ventje op 18-12-2016 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:45:
[...]

Dat zou betekenen dat ze dus al wel besloten hebben om voor de Switch te ontwikkelen. We zullen het op 13 januari gaan horen. Maar dat is integenspraak met onderstaand bericht.

http://www.nu.nl/games/43...n-nintendo-switch-af.html
Als Nintendo niet met een directe opvolger van de 3DS komt heeft de pokemon company weinig opties voor een platform voor de nieuwe pokemon. In 2019 zal de 3ds al 8,5 jaar oud zijn, dat is bijna hetzelfde als er nu exclusive games op de ps3 of wii komen. De Nintendo switch moet wel heel slecht aanslaan op de wereld wijde markt en met name Japan om Pokemon mis te lopen. Bij Nintendo zelf zouden ze ook wel moeten beseffen dat Pokemon de sleutel tot succes is. Het is al 20 jaar lang de reden van het succes van de handhelds.

edit; of de portable mode van de switch moet erg slecht zijn zoals een hele slechte batterijduur en scherm, maar dat zie ik niet gebeuren. En als het gerucht waar is van Pokemon stars, zou ik hem als nog niet verwachten op 12 januari, maar eerder bij de E3, omdat ze anders verkopen van sun/moon op de 3ds canibaliseren.

[ Voor 14% gewijzigd door Nieuwevolger op 18-12-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gynnad schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:56:
[...]

Ik vind de sneeuw er toch wel een beetje meh uitzien eerlijk gezegd..
Goh, de textures van een tablet console zien er meh uit, wat een verassing :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Nieuwevolger schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:05:
[...]

Als Nintendo niet met een directe opvolger van de 3DS komt heeft de pokemon company weinig opties voor een platform voor de nieuwe pokemon. In 2019 zal de 3ds al 8,5 jaar oud zijn, dat is bijna hetzelfde als er nu exclusive games op de ps3 of wii komen. De Nintendo switch moet wel heel slecht aanslaan op de wereld wijde markt en met name Japan om Pokemon mis te lopen. Bij Nintendo zelf zouden ze ook wel moeten beseffen dat Pokemon de sleutel tot succes is. Het is al 20 jaar lang de reden van het succes van de handhelds.

edit; of de portable mode van de switch moet erg slecht zijn zoals een hele slechte batterijduur en scherm, maar dat zie ik niet gebeuren. En als het gerucht waar is van Pokemon stars, zou ik hem als nog niet verwachten op 12 januari, maar eerder bij de E3, omdat ze anders verkopen van sun/moon op de 3ds canibaliseren.
Probleem is dat Nintendo niets te zeggen heeft over Gamefreak, anders was er al lang een fatsoenlijke Pokémon game voor een console uitgekomen. Om de een of andere reden zitten die gasten daar vastgeroest aan handhelds, alsof een console niet geschikt zou zijn voor een goede Pokémon game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Lekker Ventje schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:40:
Eigenlijk kunnen ze dat wel, meestal zijn ze al met de volgende Pokemon game bezig nog voordat de eerste in de winkels ligt, heeft Gamefreak paar jaar achter elkaar ook al gedaan.

Pokemon Diamond & Pearl:

- Japan 2006
- rest van de wereld 2007

Pokemon Platinum:

- Japan 2008
- rest van de wereld 2009

Pokemon Heart Gold & Soul Silver

- Japan 2009
- rest van de wereld 2010

Pokemon Black & White:

- Japan 2010
- rest van de wereld 2011

Pokemon Black 2 & White 2:

- WW 2012

Pokemon X & Y:

- WW 2013

Pokemon Omega Ruby & Alpha Sapphire:

- WW 2014

Pokemon Sun & Moon:

- WW 2016

Hoezo kunnen ze geen game maken in 1 jaar? Ze zijn gewoon met de volgende game al bezig nog voordat de eerste ervoor uit is, dus ik ben er vrij zeker van dat ze inmiddels met de volgende game bezig zijn die vast wel volgend jaar uit komt op de 3DS en misschien zelfs de Switch.

Als het volgend jaar uitkomt is de 3DS een must voor een main Pokemon game, de Switch zal nog niet zo ver zijn qua verkopen en de 3DS hebben al ruim 60 miljoen mensen dus daar valt sowieso flink aan te verdienen, dus als die game voor de Switch uit komt krijgt de 3DS hem sowieso.

Mocht het zo wezen dat ze pas in 2018 met een nieuwe main Pokemon game komen dan is de kans dat de 3DS die krijgt sowieso al kleiner dan in 2017 maar zeker niet ondenkbaar.

Sowieso zullen ze vast wel mee bezig zijn voor de Switch, je denkt toch niet dat ze zomaar uitflappen dat er een main Pokemon game voor de Switch uitkomt?

Niet dus, dat houden ze liever voorlopig nog geheim.
Lekker Ventje schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:09:
[...]

Probleem is dat Nintendo niets te zeggen heeft over Gamefreak, anders was er al lang een fatsoenlijke Pokémon game voor een console uitgekomen. Om de een of andere reden zitten die gasten daar vastgeroest aan handhelds, alsof een console niet geschikt zou zijn voor een goede Pokémon game.
Omdat main Pokemon games ook beter op een handheld werken, ik en velen anderen zien zichzelf niet bepaald main Pokemon spelen op een thuisconsole het is er gewoon ervoor gemaakt net als dat bepaalde consoles games nooit op een handheld leuk zouden zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Mizgala28 op 19-12-2016 02:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Mizgala28 schreef op maandag 19 december 2016 @ 01:59:
Omdat main Pokemon games ook beter op een handheld werken, ik en velen anderen zien zichzelf niet bepaald main Pokemon spelen op een thuisconsole het is er gewoon ervoor gemaakt net als dat bepaalde consoles games nooit op een handheld leuk zouden zijn.
Nu is de Switch natuurlijk niet meer dan een handheld op steroïden ;-)
Dat je hem aan je TV kan koppelen doet daar weinig aan af en gezien hij krachtiger zal zijn dat de WiiU is dat in homeconsole modus ook geen probleem.

Ik verwacht bij een Pokemon game op de Switch dan ook gewoon vrijwel gelijke gameplay maar dan met betere textures en mooier uitgewerkte battle's. Verder denk ik niet dat ze een "console grafisch waardige" game zullen neerzetten. Wat nog altijd een flinke vooruitgang zou betekenen ten opzicht van de DS games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeroyBrown84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 11:16
Is dit nu een Pokemon-topic?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08
Mizgala28 schreef op maandag 19 december 2016 @ 01:59:
[...]
Volgens mij is het hele switch concept dat je 'zo gelijkwaardig mogelijk' je games zowel thuis als mobiel kan spelen. Ben het op zich wel met je eens dat sommige games moeilijk via handheld speelbaar zijn maar die verwacht in dan ook helemaal niet op switch. Ik reken PM daar zeker niet onder. Dat kan thuis erg leuk zijn (ik denk dat het mogelijk wel een van de meest gespeelde pirate rom games zou kunnen zijn om maar is iets te noemen).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Oei. Dat is toch een stuk minder dan dat we tot nu toe gehoord hebben. Er staat in het artikel dat 20nm Maxwell vs 16nm Pascal weinig uit maakt qua performance, maar 16nm Pascal zou toch net wat zuiniger bij eenzelfde prestatie zijn.
Ik verwacht nu toch wel een wat lagere prijs. Ik update mijn gok naar €249.
Dat zou PC footage zijn. En ik vind het er een beetje stotterend uit zien. Grafisch is het wel redelijk. Doet me een beetje denken aan een dumbed down versie van dit: YouTube: A Boy and His Kite: An Animated Short

[ Voor 31% gewijzigd door Fleximex op 19-12-2016 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Reactie/analyse van Thraktor op het nieuws:
I haven't had time to read through every response here, so I'm probably repeating what others have already said, but here are my thoughts on the matter, anyway:

CPU Clock

This isn't really surprising, given (as predicted) CPU clocks stay the same between portable and docked mode to make sure games don't suddenly become CPU limited when running in portable mode.

The overall performance really depends on the core configuration. An octo-core A72 setup at 1GHz would be pretty damn close to PS4's 1.6GHZ 8-core Jaguar CPU. I don't necessarily expect that, but a 4x A72 + 4x A53 @ 1GHz should certainly be able to provide "good enough" performance for ports, and wouldn't be at all unreasonable to expect.

Memory Clock

This is also pretty much as expected as 1.6GHz is pretty much the standard LPDDR4 clock speed (which I guess confirms LPDDR4, not that there was a huge amount of doubt). Clocking down in portable mode is sensible, as lower resolution means smaller framebuffers means less bandwidth needed, so they can squeeze out a bit of extra battery life by cutting it down.

Again, though, the clock speed is only one factor. There are two other things that can come into play here. The second factor, obviously enough, is the bus width of the memory. Basically, you're either looking at a 64 bit bus, for 25.6GB/s, or a 128 bit bus, for 51.2GB/s of bandwidth. The third is any embedded memory pools or cache that are on-die with the CPU and GPU. Nintendo hasn't shied away from large embedded memory pools or cache before (just look at the Wii U's CPU, its GPU, the 3DS SoC, the n3DS SoC, etc., etc.), so it would be quite out of character for them to avoid such customisations this time around. Nvidia's GPU architectures from Maxwell onwards use tile-based rendering, which allows them to use on-die caches to reduce main memory bandwidth consumption, which ties in quite well with Nintendo's habits in this regard. Something like a 4MB L3 victim cache (similar to what Apple uses on their A-series SoCs) could potentially reduce bandwidth requirements by quite a lot, although it's extremely difficult to quantify the precise benefit.

GPU Clock

This is where things get a lot more interesting. To start off, the relationship between the two clock speeds is pretty much as expected. With a target of 1080p in docked mode and 720p in undocked mode, there's a 2.25x difference in pixels to be rendered, so a 2.5x difference in clock speeds would give developers a roughly equivalent amount of GPU performance per pixel in both modes.

Once more, though, and perhaps most importantly in this case, any interpretation of the clock speeds themselves is entirely dependent on the configuration of the GPU, namely the number of SMs (also ROPs, front-end blocks, etc, but we'll assume that they're kept in sensible ratios).

Case 1: 2 SMs - Docked: 384 GF FP32 / 768 GF FP16 - Portable: 153.6 GF FP32 / 307.2 GF FP16

I had generally been assuming that 2 SMs was the most likely configuration (as, I believe, had most people), simply on the basis of allowing for the smallest possible SoC which could meet Nintendo's performance goals. I'm not quite so sure now, for a number of reasons.

Firstly, if Nintendo were to use these clocks with a 2 SM configuration (assuming 20nm), then why bother with active cooling? The Pixel C runs a passively cooled TX1, and although people will be quick to point out that Pixel C throttles its GPU clocks while running for a prolonged time due to heat output, there are a few things to be aware of with Pixel C. Firstly, there's a quad-core A57 CPU cluster at 1.9GHz running alongside it, which on 20nm will consume a whopping 7.39W when fully clocked. Switch's CPU might be expected to only consume around 1.5W, by comparison. Secondly, although I haven't been able to find any decent analysis of Pixel C's GPU throttling, the mentions of it I have found indicate that, although it does throttle, the drop in performance is relatively small, and as it's clocked about 100MHz above Switch to begin with it may only be throttling down to a 750MHz clock or so even under prolonged workloads. There is of course the fact that Pixel C has an aluminium body to allow for easier thermal dissipation, but it likely would have been cheaper (and mechanically much simpler) for Nintendo to adopt the same approach, rather than active cooling.

Alternatively, we can think of it a different way. If Switch has active cooling, then why clock so low? Again assuming 20nm, we know that a full 1GHz clock shouldn't be a problem for active cooling, even with a very small quiet fan, given the Shield TV (which, again, uses a much more power-hungry CPU than Switch). Furthermore, if they wanted a 2.5x ratio between the two clock speeds, that would give a 400MHz clock in portable mode. We know that the TX1, with 2 SMs on 20nm, consumes 1.51W (GPU only) when clocked at about 500MHz. Even assuming that that's a favourable demo for the TX1, at 20% lower clock speed I would be surprised if a 400MHz 2 SM GPU would consume any more than 1.5W. That's obviously well within the bounds for passive cooling, but even being very conservative with battery consumption it shouldn't be an issue. The savings from going from 400MHz to 300MHz would perhaps only increase battery life by about 5-10% tops, which makes it puzzling why they'd turn down the extra performance.

Finally, the recently published Switch patent application actually explicitly talks about running the fan at a lower RPM while in portable mode, and doesn't even mention the possibility of turning it off while running in portable mode. A 2 SM 20nm Maxwell GPU at ~300MHz shouldn't require a fan at all, and although it's possible that they've changed their mind since filing the patent in June, it begs the question of why they would even consider running the fan in portable mode if their target performance was anywhere near this.

Case 2: 3 SMs - Docked: 576 GF FP32 / 1,152 GF FP16 - Portable: 230.4 GF FP32 / 460.8 GF FP16

This is a bit closer to the performance level we've been led to expect, and it does make a little bit of sense from the perspective of giving a little bit over TX1 performance at lower power consumption. (It also matches reports of overclocked TX1s in early dev kits, as you'd need to clock a bit over the standard 1GHz to reach docked performance here.) Active cooling while docked makes sense for a 3 SM GPU at 768MHz, although wouldn't be needed in portable mode. It still leaves the question of why not use 1GHz/400MHz clocks, as even with 3 SMs they should be able to get by with passive cooling at 400MHz, and battery consumption shouldn't be that much of an issue.

Case 3: 4 SMs - Docked: 768 GF FP32 / 1,536 GF FP16 - Portable: 307.2 GF FP32 / 614.4 GF FP16

This would be on the upper limit of what's been expected, performance wise, and the clock speeds start to make more sense at this point, as portable power consumption for the GPU would be around the 2W mark, so further clock increases may start to effect battery life a bit too much (not that 400-500MHz would be impossible from that point of view, though). Active cooling would be necessary in docked mode, but still shouldn't be needed in portable mode (except perhaps if they go with a beefier CPU config than expected).

Case 4: More than 4 SMs

I'd consider this pretty unlikely, but just from the point of view of "what would you have to do to actually need active cooling in portable mode at these clocks", something like 6 SMs would probably do it (1.15 TF FP32/2.3 TF FP16 docked, 460 GF FP32/920 GF FP16 portable), but I wouldn't count on that. For one, it's well beyond the performance levels that reliable-so-far journalists have told us to expect, but it would also require a much larger die than would be typical for a portable device like this (still much smaller than PS4/XBO SoCs, but that's a very different situation).

TL:DR

Each of these numbers are only a single variable in the equation, and we need to know things like CPU configuration, memory bus width, embedded memory pools, number of GPU SMs, etc. to actually fill out the rest of those equations to get the relevant info. Even on the worst end of the spectrum, we're still getting by far the most ambitious portable that Nintendo's ever released, which also doubles as a home console that's noticeably higher performing than Wii U, which is fine by me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fleximex schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:49:
Oei. Dat is toch een stuk minder dan dat we tot nu toe gehoord hebben. Er staat in het artikel dat 20nm Maxwell vs 16nm Pascal weinig uit maakt qua performance, maar 16nm Pascal zou toch net wat zuiniger bij eenzelfde prestatie.
Dit klopt wel: een Maxwell chip en een Pascal chip op eenzelfde aantal MHz presteren zo goed als gelijk.
De eindconclusie klopt niet: een 16nm chip is zuiniger, en zal daardoor zeer waarschijnlijk op een hogere snelheid geklokt worden. Daardoor zal een Pascal-GPU fors sneller zijn dan een Maxwell.
Tegelijkertijd is de voorspelde mobiele kloksnelheid een heel stuk lager dan de docked snelheid. Ik had gerekend op 60-75% van de power, maar blijkbaar blijft er maar 30% van over?

Mocht dit waar zijn, en moet iedere game op 150 GFLOP/s werken als mobiele variant, 720p? Dan is dat in en in triest imo. Dat is minder dan de Wii U, dat is minder dan een Xbox 360 en dat is gewoon minder dan een iPhone 6s.

Als Nintendo een echte hybride console wil lanceren, hebben ze echt geen 2 TFLOP-systeem nodig. Ze hoeven echt geen Xbox One te evenaren. Maar mocht dit waar zijn, dan kunnen ze het wel vergeten.
Tegenvaller van de dag, dit. Ik heb Digitalfoundries best hoog zitten.

Edit: wat Thraktor zegt is verre van waar.
With a target of 1080p in docked mode and 720p in undocked mode, there's a 2.25x difference in pixels to be rendered, so a 2.5x difference in clock speeds would give developers a roughly equivalent amount of GPU performance per pixel in both modes.
2x zoveel pixels vullen kost vééél minder performance! De grootste klap werk die de GPU verricht is de 3D-wereld invullen. Er een 'foto' van nemen is maar een gedeelte van de benodigde performance.
Ik zou zeggen: kies een willekeurig PC-spel en vergelijk 4K-scores met het aantal fps op 1080p. 4K is vier keer zoveel pixels, het is ongeveer twee keer zo zwaar.
Volgens de theorie van Thraktor zou de mobiele kloksnelheid ongeveer 50% minder mogen zijn, in plaats van 250%.
"GPU performance per pixel" is een hele rare term.

Wel heeft hij gelijk: de Pixel C (nota bene een tablet van een jaar oud dan) is hoger geklokt en heeft daarvoor niet eens een fan nodig 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Richh op 19-12-2016 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maakt het wel makkelijker voor Nintendo om elk jaar een iets betere versie te lanceren. Switch Lite, Switch 3D, Switch 3DS, Switch XL et etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Richh schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:07:
[...]
Tegelijkertijd is de voorspelde mobiele kloksnelheid een heel stuk lager dan de docked snelheid. Ik had gerekend op 60-75% van de power, maar blijkbaar blijft er maar 30% van over?
Positief gezien wordt er wel gezegd dat een 307.2MHz GPU gebaseerd op Maxwell sneller is dan een Wii U. En die 307.2MHz is dus als er een 720p scherm aangestuurd moet worden i.p.v. 1080 (of 900p upscaled) zoals op de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:14:
Maakt het wel makkelijker voor Nintendo om elk jaar een iets betere versie te lanceren. Switch Lite, Switch 3D, Switch 3DS, Switch XL et etc
Brakke specs kan je later niet oplossen. Gezien je iedere game moet blijven draaien én developers voor iedere toekomstige game patches mogen gaan uitbrengen voor optimale performance, is dat onhoudbaar.
Je hebt gezien hoeveel games er nou daadwerkelijk gebruik maken van de New 3DS performance.

Op termijn zal er een passief gekoelde Switch komen met een betere accuduur en misschien een iets groter OLED-display, ofzoiets. Performance upgrades zou Nintendo moeten vermijden, en anders niet binnen 4 jaar uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fleximex schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:18:
[...]

Positief gezien wordt er wel gezegd dat een 307.2MHz GPU gebaseerd op Maxwell sneller is dan een Wii U. En die 307.2MHz is dus als er een 720p scherm aangestuurd moet worden i.p.v. 1080 (of 900p upscaled) zoals op de Wii U.
Ja, op FP16, wat vrij irrelevant is en een vertekend beeld geeft :P Als je daar mee rekent is het vergelijkbaar.
Op FP32 is de performance dus ongeveer de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Richh schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:07:
[...]
Wel heeft hij gelijk: de Pixel C (nota bene een tablet van een jaar oud dan) is hoger geklokt en heeft daarvoor niet eens een fan nodig 8)7
Het kan zijn dat Nintendo vol de prioriteit gooit op batterijduur. En dat je misschien wel 4/5 uur op de Switch kan spelen. Ten minste. Dat mag je als de geruchten waar zijn toch bijna wel verwachten
Richh schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:20:
[...]

Ja, op FP16, wat vrij irrelevant is en een vertekend beeld geeft :P Als je daar mee rekent is het vergelijkbaar.
Op FP32 is de performance dus ongeveer de helft.
Ow. Dat mogen ze in het Digital Foundry artikel dan wel duidelijker neer zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Fleximex op 19-12-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ik ga er toch wel vanuit dat de Switch als console minstens gelijkwaardig aan de PS4 en XBO zal zijn, anders lopen ze wéér achter. En tegenwoordig verkoop je een console ook op de power die het heeft. En zonder 3rd party zal Nintendo het niet gaan redden hebben we op de Wii U gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fleximex schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:20:
[...]

Het kan zijn dat Nintendo vol de prioriteit gooit op batterijduur. En dat je misschien wel 4/5 uur op de Switch kan spelen. Ten minste. Dat mag je als de geruchten waar zijn toch bijna wel verwachten
[...]

Ow. Dat mogen ze in het Digital Foundry artikel dan wel duidelijker neer zetten.
Als Nintendo de prioriteit op accuduur had gegooid, dan zat er geen fan in de Switch (en blaasde het dock koude lucht door het passief gekoelde systeem). Een fan neemt, relatief gezien, enorm veel ruimte in. Daar zou een enorm accublok kunnen zitten.

Daarbij heeft Nintendo het tot nu toe altijd nog gepositioneerd als een home console, met als bijkomstigheid dat je 'm mee kan nemen. Een accuduur van een uur of 3 zou mij echt niks verbazen. En het maakt ook niet uit: je kan er toch een powerbank aan koppelen.

Ten slotte: een Pixel C haalt met die hogere kloksnelheid alsnog een langere gebruikersduur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwa kracht zou de switch dan 1/3 van de xbox one zijn docked, undocked gaat daar weer 60 procent van af. Docked zou het te vergelijken zijn met een 920m YouTube: 920M Gaming \ 15 Games in 10 Min \ CS:GO GTA V BF4 Skyrim and more

We hadden allemaal wel beter verwacht kwa performance, helemaal als je kijkt naar de shield tv. Maar misschien dan toch dat er throttelen op komt als ze het hoger zouden clocken, wat een console boer altijd moet voorkomen en dat het mogelijk is dat je er 10 uur lang mee kan gamen zonder problemen.

Dit zou wel beter voor de batterij zijn natuurlijk, daar moet Nintendo de punten dan maar mee scoren. Ook zou de prijs absoluut niet hoger dan 250 euro komen mogen de geruchten van de performance en 720p scherm kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Aangezien je al voor rond €230 een XBO of PS4 koopt zou €250 inderdaad het maximale moeten zijn.

Op een andere site suggereerde iemand dat ze het artikel aan de hand van de eerste dev kit hebben gemaakt terwijl er ondertussen al een tweede dev kit is verstuurd met mogelijk een nieuwere processor er in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik blijf er bij: het klopt niet.

De CPU kloksnelheid is 50% lager dan die van de Tegra X1. Waarom zou Nintendo voor een lagere CPU-snelheid gaan?
De GPU kloksnelheid docked is gelijk met de Tegra X1. Maar mobile is hij maar 30% van wat het was. Ook is 300mhz fors lager dan de kloksnelheid van alle passieve X1-devices die nu op de markt zijn. De Switch is actief gekoeld.
Een kleiner productieproces (wat voor een mobiel device heel wenselijk is) zou juist moeten zorgen voor hogere kloks in plaats van lagere kloks.

Misschien dat ze hebben gekozen voor meer cores en meer shaders. 512 cores op 500mhz is energiezuiniger dan 256 cores op 1ghz. Digitalfoundry kan ook niks zeggen over cores en shaders. Echter meer shaders zorgt ook voor een veel hogere prijs en dat wil Nintendo natuurlijk niet. Bovendien staat een dergelijk grote chip nergens op de roadmaps.
Nieuwevolger schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:40:
Kwa kracht zou de switch dan 1/3 van de xbox one zijn docked, undocked gaat daar weer 60 procent van af. Docked zou het te vergelijken zijn met een 920m YouTube: 920M Gaming \ 15 Games in 10 Min \ CS:GO GTA V BF4 Skyrim and more
Een 920M doet 730 GFLOP/s FP32 (en 730 fp16).
Digitalfoundry voorspelt nu 157 GFLOP/s FP32 (314 fp16). Ja, dat is lager dan menig smartphone of de PS360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net dat het aandeel van nintendo 11% is gedaald sinds de release van SMR. Beetje vreemd, waren de verwachtingen te hoog a.g.v. het succes van pokemon go oid? Benieuwd wat de koers de komende weken gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geen in app purchases (op die 9,99 na)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat komt omdat het erop lijkt dat meer mensen die 10 euro te veel vinden. Sommige hadden een 2e pomemon go hype verwacht. Sowieso maakt het aandeel van Nintendo allemaal rare schommels door alle media aandacht.

@richh, toch denk ik dat die lage clocksnelheden te zijn dat het apparaat ook moet werken als het 30 graden buiten is maar je wilt wel even 4 uur lang buiten zelda spelen. Bij zulke tempraturen wordt je mobiel ook bloed heet. Bij de psp konden ze destijds met updates ook de clocksnelheid omhoog doen, misschien dat dat nu ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smartphones doen het ook gewoon als het buiten 30 graden is, de Pixel C kan dat ook.
Je kan het blijven proberen, maar het is echt onverklaarbaar dat een actief gekoeld device uit 2017 een gpu op 300mhz laat draaien.

In de tussentijd lijkt het erop dat Nvidia over een maand een nieuwe Shield TV toont die waarschijnlijk wel over Pascal-Tegra SoC beschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richh schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:37:
Smartphones doen het ook gewoon als het buiten 30 graden is
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BxJtWFd.png
?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
Ik snap dat gezeur over die processsor snelheid niet zo. Zolang de games maar goed draaien, maakt het toch geen ene reet uit hoe snel de processor draait. Nintendo zal er wel hoor zorgen dat dit goed zit.
Sterker nog, je kan het zelfs knap vinden dat wanneer Nintendo het voor elkaar krijgt om een grote game als bijvoorbeeld Zelda BotW vloeiend op 720p kan laten draaien op die 300mhz.

En daarnaast zijn het geruchten, dus kan zomaar nog veranderen. Dus vooralsnog, even afwachten tot 13 januari tot we de info van Nintendo zelf hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 20-12-2016 11:45 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exact dit dus! Je ziet na 10 minuten dat de performance een beetje inkakt, ongeveer 17% Van 18fps (100%) naar 15fps (83%). Dat betekent dus dat de throttle snelheid van de Pixel C onder full load, zo rond de 83% van de 1000mhz ligt (1ghz is standaard gpu clock van de Tegra X1). Ik denkdus dat ~800mhz een safe bet is.
Zou de Pixel C standaard op 800mhz werken, dan ziet bovenstaande grafiek er dus exact hetzelfde uit, maar dan zonder de boost van de eerste 10 minuten. En dat is zonder actieve koeling.

Er is dus letterlijk geen enkele logische verklaring waarom de Switch, mét actieve koeling, op minder dan de helft van de Pixel C-clocks zou werken. De Pixel C kan het zonder actieve koeling op dubbele snelheid en heeft ook dan een prima accuduur, zie dezelfde review.

Men lijkt hier te doen alsof throttling betekent dat je >90% van je performance verliest, maar dat is echt onzin. Juist je grafiek toont dat heel goed aan. Throttling heeft hooguit 25% performance verlies ten gevolge.
Zeror schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:25:
Ik snap dat gezeur over die processsor snelheid niet zo. Zolang de games maar goed draaien, maakt toch geen ene reet uit hoe snel de processor draait.
Klopt, het getalletje zou mij aan m'n reet roesten. Toch zegt het getalletje wel erg veel over het apparaat. Gaat Nintendo voor een device wat de huidige consolegames, portable kan spelen? Of gaat het ze om een betaalbare pricetag? Of beide?

[ Voor 33% gewijzigd door Richh op 20-12-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 09:03
Persoonlijk wacht ik het gewoon af wat Nintendo ons gaat brengen. Ik ben het met zeror eens, wat maakt de snelheid van de cpu/gpu uit als de gameplay goed is?

Ja ik hoop ook dat de switch titels als Battlefield 1 met 60fps op 1080p kan draaien, de vraag is alleen of de switch ook ontworpen is met dit doel voor ogen of juist meer als handheld.

12 Jan weten we hopelijk meer en kunnen de glazenbollen weer in de kast 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je voor Nintendo software gaat dan maakt de hardware specificatie's minder uit dan wanneer je voor derde partij gaat en het lijkt erop dat de meerderheid alles willen spelen...

Persoonlijk ga ik voor exclusiviteit en denk wel dat er genoeg derde partij software Ports gaan komen en fatsoenlijk gespeeld kunnen worden om kopers tevreden te houden.

Maar Switch zal niet het aanbod en prestaties van PS4 en XB1 krijgen en het verschil in kwaliteit tussen eerste plus tweede partij en derde partij zal hard aankomen... er zijn weet ik hoeveel die destijds ook met de WiiU dezelfde verwachtingen hadden als nu met Switch.

De kans op succes van Switch zal eerder eerste en tweede partij zijn dan derde partij tenzij Nintendo zo spoedig en soepel mogelijk gaat overschakelen van 3DS en WiiU naar Switch want dit concept inclusief 3DS software eerste tot derde partij kan niets anders dan een Succes worden ;)

Ik zie de reden en logica er ook niet van in om naast Switch nog een 3DS opvolger op de markt te brengen terwijl het aan vervanging toe is maar door het nog steeds succes kan Nintendo nog niets zeggen.

Zoals anderen ook zeggen "afwachten op januari" maar deze weken sluipen voorbij... op dit moment zou YouTube: Click (2006) - Trailer een uitkomst zijn :D

[ Voor 11% gewijzigd door Tri Force op 20-12-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om een beetje positief te blijven, dit zou wel betekenen dat budgets van games niet zo hoog hoeven te zijn, omdat mensen andere verwachtingen hebben. Erg geschikt voor veel Japanse games dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
Ik ben eigenlijk wel benieuwd nog of ze Super Mario Run ook nog naar de Switch brengen als minigame in de eShop ofzo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Zeror schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:13:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd nog of ze Super Mario Run ook nog naar de Switch brengen als minigame in de eShop ofzo.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, waarom zouden ze?
Anyhow iedereen is aan het ragen op de specs.
Ik snap hier hoe mensen nog goede specs verwachten, de laatste keer dat een Nintendo console degelijke specs had was volgens mij bij de Gamecube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zspirit schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:30:
[...]

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, waarom zouden ze?
Anyhow iedereen is aan het ragen op de specs.
Ik snap hier hoe mensen nog goede specs verwachten, de laatste keer dat een Nintendo console degelijke specs had was volgens mij bij de Gamecube.
De telleurstelling is best te begrijpen, veel mensen verwachten een tegra x2 met pascal, daarmee zou de switch een soc krijgen die bij de beste hoort van het moment is smartphone/tablet landschap. Inplaats daarvan krijgt de switch (volgens sterke geruchten dan) een tegra X1 die al op de markt is zins maart 2015. Tegen die tijd dus 2 jaar verouderd. Die tegra chip is ook nog eens gedownclocked waardoor de prestaties undocked niet veel beter zijn als de wii u, docked zou het een wii u zijn die alles in 1080p aan kan ipv 720p plus nog wat extra details.

Heel veel Nintendo fans en gamers zouden veel liever 50 euro extra betalen, zodat het de modernste chip van het moment krijgt en daardoor extra performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 16:19
Als ik dit zo lees, dan zullen we wel weer een hoop halfbakken 3rd party ports krijgen omdat de hardware niet rap genoeg is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:14:
Als ik dit zo lees, dan zullen we wel weer een hoop halfbakken 3rd party ports krijgen omdat de hardware niet rap genoeg is :(
De switch moet het nu wel hebben van de 3ds, ps vita en wii u devs hebben. Games als monster hunter, fighters en spin offs van Final Fantasy zijn mooie aanvullingen om het aanbod van Nintendo zelf. Hopelijk stappen devs van de 3ds snel over op de switch, bij de ps3 na ps4 duurde nogal lang, het is eigenlijk pas sinds september 2016 dat de interresante games voor de Japeners voor de ps4 uitkwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zspirit
Nieuwevolger schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:26:
[...]

De telleurstelling is best te begrijpen, veel mensen verwachten een tegra x2 met pascal, daarmee zou de switch een soc krijgen die bij de beste hoort van het moment is smartphone/tablet landschap. Inplaats daarvan krijgt de switch (volgens sterke geruchten dan) een tegra X1 die al op de markt is zins maart 2015. Tegen die tijd dus 2 jaar verouderd. Die tegra chip is ook nog eens gedownclocked waardoor de prestaties undocked niet veel beter zijn als de wii u, docked zou het een wii u zijn die alles in 1080p aan kan ipv 720p plus nog wat extra details.

Heel veel Nintendo fans en gamers zouden veel liever 50 euro extra betalen, zodat het de modernste chip van het moment krijgt en daardoor extra performance.
De teleurstelling kan wel begrijpen maar ik kan niet begrijpen dat mensen blijven hopen op een Nintendo console met 'goede' specs. Wiiu en Wii hebben beide matige specs voor die generatie echter heb ik er bij beide consoles nooit last van gehad. Nintendo weet prima hoe ze games moeten maken voor hun hardware. Wat hier wel terecht genoemd wordt is dat het brakke third party poorts gaat opleveren. Maarja nintendo heeft volgens mij nooit goede 3th party support gehad. (als in voldoende kracht voor poorts van cod en battlefield games bijvoorbeeld)

Kortom als je kijk naar de geschiedenis van Nintendo dan kun je op je klompen aanvoelen dat het geen krachtpatser zal worden dat er waarschijnlijk geen fatsoenlijke COD en battlefield games voor uit zullen komen.
Om dat te relativeren snap ik wel dat mensen hoop hebben gekregen doordat Skyrim in de treaser zat. Hoewel skyrim ook gewoon al weer 5 jaar oud is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:32
Zspirit schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:44:
[...]

De teleurstelling kan wel begrijpen maar ik kan niet begrijpen dat mensen blijven hopen op een Nintendo console met 'goede' specs. Wiiu en Wii hebben beide matige specs voor die generatie echter heb ik er bij beide consoles nooit last van gehad. Nintendo weet prima hoe ze games moeten maken voor hun hardware. Wat hier wel terecht genoemd wordt is dat het brakke third party poorts gaat opleveren. Maarja nintendo heeft volgens mij nooit goede 3th party support gehad. (als in voldoende kracht voor poorts van cod en battlefield games bijvoorbeeld)

Kortom als je kijk naar de geschiedenis van Nintendo dan kun je op je klompen aanvoelen dat het geen krachtpatser zal worden dat er waarschijnlijk geen fatsoenlijke COD en battlefield games voor uit zullen komen.
Om dat te relativeren snap ik wel dat mensen hoop hebben gekregen doordat Skyrim in de treaser zat. Hoewel skyrim ook gewoon al weer 5 jaar oud is.
Een krachtpatser had ik ook echt niet verwacht maar een stukje sneller dan een Wii U mag je toch wel verwachten. Had eigenlijk op ps4/xone snelheid gehoopt en dat is niet zo heel vreemd aangezien de ps4 al in 2013 uitkwam. Snel hoeft niet een stuk sneller dan je vorige console wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xbox one snelheden waren gewoon onrealistisch, er zijn gewoon geen mobiele chips die die prestaties kunnen halen. Maar mensen hadden vooral een een betere soc verwacht dan de verouderde tegra X1. Helemaal omdat Nvidia zelf zij dat er een chip in kwam met de beste gpu technologie van het moment (pascal dus). Plus we kregen beelden te zien van skyrim en nba2k, ook al zijn beide niet de zwaarste games, verre van zelfs aangezien beide op de ps3 te krijgen zijn. Maar het gerucht van een draaiende versie van dark souls 3 zou een sterke soc logisch zijn.
Maar goed, als nog is tegra X1 toch sterker dan wat er in de Wii U zit, maar nu blijken de clocksnelheden erg tegen te vallen. Dus de combinatie van een veroudere soc en lage clocksnelheden hadden maar weinig verwacht en dus telleurstellend.

Lijkt erop dat Nintendo kiest voor een lage prijs (250 euro?), ze zijn toch wel altijd succesvol geweest daarmee, kijk naar alle handhelds en de wii. Dan lijkt de uitspraak van de Ubisoft ceo toch wel aardig te kloppen, "de NX is erg interresant voor casuals".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Maar stel dat de geruchten kloppen, wat betekent dat dan? Kan het dan geen games als gtaV en tombraider ed spelen?

Multiplayer games als battlefield en fifa hoeven van mij ook niet zo. Maar de singleplayer games zoals hierboven wil ik heel graag op de switch hebben.

Maar dat kunnen we dus al vergeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Laatst online: 20-08 17:21
De afgelopen paar generaties toch altijd een PS naast de Nintendo console gehad. Ik verwacht sowieso geen Rockstar game op een Nintendo console. Vroeger begonnen met een Nintendo. Vanaf het PS3 tijdperk er ook altijd een console van Sony en Microsoft naast gehad. De WiiU heb ik zelfs overgeslagen omdat ik al het vermoeden had dat het ging tegenvallen. Deze Switch gaat wss wel weer gelijk in huis komen. Ben benieuwd naar die presentatie in januari. Ik koop een Nintendo console alleen voor de games van Nintendo zelf de rest speel ik wel of op mijn PS4 of Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Ik gebruik hem alleen als handheld, en die optie heb je helaas niet op ps en xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Turfschipper schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:18:
Maar stel dat de geruchten kloppen, wat betekent dat dan? Kan het dan geen games als gtaV en tombraider ed spelen?

Multiplayer games als battlefield en fifa hoeven van mij ook niet zo. Maar de singleplayer games zoals hierboven wil ik heel graag op de switch hebben.

Maar dat kunnen we dus al vergeten?
Nou gta 5 en tomb raider zijn allebei op de xbox 360 uitgekomen, dus hij die games nog wel kunnen draaien. Maar de kans is nihil dat rockstar games voor de switch gaat maken. Square enix wilt Nintendo meestal wel ondersteunen dus tomb raider zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:48:
xbox one snelheden waren gewoon onrealistisch, er zijn gewoon geen mobiele chips die die prestaties kunnen halen. Maar mensen hadden vooral een een betere soc verwacht dan de verouderde tegra X1. Helemaal omdat Nvidia zelf zij dat er een chip in kwam met de beste gpu technologie van het moment (pascal dus). Plus we kregen beelden te zien van skyrim en nba2k, ook al zijn beide niet de zwaarste games, verre van zelfs aangezien beide op de ps3 te krijgen zijn. Maar het gerucht van een draaiende versie van dark souls 3 zou een sterke soc logisch zijn.
Maar goed, als nog is tegra X1 toch sterker dan wat er in de Wii U zit, maar nu blijken de clocksnelheden erg tegen te vallen. Dus de combinatie van een veroudere soc en lage clocksnelheden hadden maar weinig verwacht en dus telleurstellend.

Lijkt erop dat Nintendo kiest voor een lage prijs (250 euro?), ze zijn toch wel altijd succesvol geweest daarmee, kijk naar alle handhelds en de wii. Dan lijkt de uitspraak van de Ubisoft ceo toch wel aardig te kloppen, "de NX is erg interresant voor casuals".
Volgens de geruchten is de Switch in handheld modus sneller dan de Wii U. En de Wii U heeft echt wel een paar hoogstaande games neergezet (bv. Xenoblade Chronicles X), ik denk dat de Switch makkelijk elk spel wat nu uit is op de PS4 / XBOX ONE zou kunnen draaien. (Technisch) Het is natuurlijk de vraag of de ontwikkelaars van deze games er tijd in gaan steken en hoe veel vraag er naar XBOX ONE of PS4 ports is? (Voor mij: helemaal geen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Zeror schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:25:
Ik snap dat gezeur over die processsor snelheid niet zo. Zolang de games maar goed draaien, maakt het toch geen ene reet uit hoe snel de processor draait. Nintendo zal er wel hoor zorgen dat dit goed zit.
Sterker nog, je kan het zelfs knap vinden dat wanneer Nintendo het voor elkaar krijgt om een grote game als bijvoorbeeld Zelda BotW vloeiend op 720p kan laten draaien op die 300mhz.

En daarnaast zijn het geruchten, dus kan zomaar nog veranderen. Dus vooralsnog, even afwachten tot 13 januari tot we de info van Nintendo zelf hebben.
Gaat erom of Nintendo ook de 3rd party games die op PS4 / X1 uitkomen of de Switch wil hebben. Als je een SoC van 2 jaar oud pakt, die zwaar underclocked kun je je afvragen de Switch meer interesse dan de WIi U gaat krijgen.

Als ik het artikel van Eurogamer/Digital Foundry lees, ben ik niet onder de indruk. Kan natuurlijk ook zo zijn dat Nintendo een gestripte Tegra X1 (geen A53 cores, lagere klok, geen HDMI 2.0 i/f etc) in 16nm heeft.

Anders zit Nintendo weer met een Wii U waar behalve 1st party titles (Splatoon 2, Zelda etc) niet veel op te beleven valt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
loekf2 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:53:
[...]

Gaat erom of Nintendo ook de 3rd party games die op PS4 / X1 uitkomen of de Switch wil hebben.
Precies dit. Nintendo kiest er iedere keer heel bewust voor om niet te concureren met de ps4 en xbone.
Volgens mij is het een hele bewuste keuze. Daarnaast verwacht ik zo als hier al besproken dat het een relatief goedkope console moet gaan worden.
Voor mensen met een xbone of ps4 is het verleidelijker om 250 te betalen voor de nintendo line-up dan 400 of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:11:
[...]

Volgens de geruchten is de Switch in handheld modus sneller dan de Wii U. En de Wii U heeft echt wel een paar hoogstaande games neergezet (bv. Xenoblade Chronicles X), ik denk dat de Switch makkelijk elk spel wat nu uit is op de PS4 / XBOX ONE zou kunnen draaien. (Technisch) Het is natuurlijk de vraag of de ontwikkelaars van deze games er tijd in gaan steken en hoe veel vraag er naar XBOX ONE of PS4 ports is? (Voor mij: helemaal geen)
Als ik zie hou rise of the tomb raider, gta 5 en metal gear solid 5 op de xbox 360 er uit zien, zouden dezelfde graphics best goed zijn voor de handheld mode. Zelfde geldt voor zelda mario kart 8 en xenoblade chronicles X voor de Wii U. Maar voor veel mensen zou de game in console mode een telleurstelling zijn kwa image quality voor een apparaat in 2017. Snap dan ook al niet waarom Nintendo Amerika dit de volgende generatie HOME console noemt. Maar ik vrees toch wel dat games die vanaf de grond zijn gemaakt voor de xbox one en PS4 zoals battlefield 1, the witcher 3, Final Fantasy 15 en assasins creed Unity gewoon niet aan de praat te krijgen zijn op de switch met de genoemde specs.

Ik zie het eigenlijk ook niet gebeuren dat de switch de plek voor shooters en degelijk wordt en daar door ontwikkelaars ook niet de moeite gaan nemen hun games erop te porten. Maar hopelijk weten third party platformers, fighters, adventure games, sport games, actie games en rpg's hun weg wel te vinden naar de switch. Opizch is het ook niet erg dat de switch sommige third party games moet missen, maar ze zijn wel nodig zodat de switch een mooie bibliotheek kan opbouwen en dat er geen lange dooie periodes ontstaan kwa releases zoals de wii u.

Verder had het missen van third party ondersteuning voor de Wii U ook niet altijd met kracht te maken. Veel nieuwe games kwamen zowel voor ps4/xbone als de ps360, maar de Wii u werd overgeslagen. In dat opzicht zijn ze wel genaaid door sommige uitgevers/onwikkelaars.
Pagina: 1 ... 27 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic