Bomberman71 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:38:
[...]
Ja, een Quote van iemand die het niet snapt.
Iedere console heeft zo zijn doelgroep en de doelgroep waar de PS en XB voor cateren zijn ENORM tevreden met hun console.
Weleens de verkoopcijfers gezien van de PS4 ? Laten we nu eens kijken naar Nintendo's laatste console ...
Die was 1 jaar geleden al dood .. En ja, ik heb zelf OOK een WiiU dus ik praat uit ervaring.
Mensen die nu nog zeggen dat het geen echte consoles zijn snappen er geen reet van.
Alles is tegenwoordig een afgeleide van een PC aangezien ze allemaal een cpu, gpu, ram, IO devices en een OS hebben. Nintendo geeft er vaak een iets meer eigen karakter aan door voor iets aparts te kiezen mbt input, of juist bepaalde zaken weg te laten (Apple Approach).
Nu doet men opeens alsof de PC HET gameplatform is ...Maar laat mij maar eens een PC zien die ik aan kan zetten en kan kopen voor 400 euro en waarop ik alle games kan spelen zoals ze bedoeld zijn, de inbegrepen controller vlekkeloos werkt, geen gezeik met drivers, geen malware gedoe en je hem in een rugzakje mee kan nemen.
Natuurlijk zijn de meeste mensen met een console tevreden. Ze kopen de console niet voor niks.
Een Nintendo Switch is echter iets unieks. Een tablet met (waarschijnlijk) bijna de grafische kracht van een Xbox One.
PC is i.m.o. ook HET gameplatform. Simpelweg de meeste users.
Hoe kun je de exclusiviteit deals van Sony en Microsoft nu niet benoemen als je het hebt over de Apple Approach ?
Ik vind het plug & play van consoles zo'n onzin argument. Ten eerste starten PC's tegenwoordig in 10 seconden op. Dat doet mijn PS4 echt niet. En die updates...
Op Steam en Origin download je met volle snelheid. Bij mijn PS4 ben ik veel langer bezig met updates en downloads dan op de PC.
Geen gezeik met drivers, geen malware gedoe? Ik zou bijna zeggen: wat doe je hier op Tweakers? Het is wel heel mainstream geworden. Op grafische drivers na is alles one time. Op mijn PS4 moet ik als ik online wil per se een update doen als die er is. Dat is pas een gedoe. Wachten, wachten en nog eens wachten.
Verder mis ik in je verhaal met feit dat veel games zoals Fallout 4 werkelijk als een drol draaien of draaiden op de consoles.
Veel games zijn minder op de Xbox dan op de PS4 en minder op de PS4 dan de PC. Hoezo, zoals ze bedoeld zijn?
Buiten die 50 euro per jaar aan PS Plus en Xbox Live, betaal je aan de games al 60 euro waar de PC full price games vaak 40 euro zijn.
Verder doet een PC meer dan alleen gaming.
Maarja, daar gaat het hier eigenlijk niet over.
De Nintendo Switch belooft console waardig gaming on the go. Dat is speciaal.
Bomberman71 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:05:
[...]
Velen verwachten wonderen van de GPU. Tegra dit en dat. Men vestigd alle hoop op een Area 51 achtige GPU en tenzij Aliens nieuwe technieken hebben doorgespeeld aan Nvidia gaat het echt niks bijzonders worden, echt niet.
Niets bijzonders tov van wat mensen NU gewend zijn op de gewone consoles.
Dus voor op een handheld wel wat speciaals maar als console zeker niks mindblowing.
Denk je nu echt dat je nu opeens een Chipje kan hebben dat met nauwelijks voeding wonderen gaat verrichten en dat voor een lage prijs ?
Kijk eens naar wat een goede grafische kaart kost voor de PC en wat daar allemaal op zit en wat die ook verbruikt.
Je snapt wel dat je dan voor een paar tientjes niet even een kleine chip kan hebben die hetzelfde kan, nauwelijks warmte produceert en het liefst op zonne energie draait.
Niemand zegt dat het een GTX 1080 in tablet formaat is. Maar voor het aansturen van een 720p scherm heb je ook niet zo veel nodig.
Dit is de Wii U:

En kijk hoe Mario games er daarop uit zien. Als je ook ziet hoe groot de stap van Kepler naar Maxwell en vooral naar Pascall is qua energieverbruik.
Nieuwevolger schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:27:
@bombarman je slaat de spijker op z'n kop, Sony en Microsoft hebben een apparaat gemaakt dat tot nu toe bijna 80 miljoen mensen wouden hebben en geen gimmick verplichte gimmicks zoals motion controllers of een tablet die de prijs drukt.
Hij slaat de spijker op zijn kop. Maar welke kop? Niemand beweert hier dat de PS4 en Xbox One niet goed verkopen en niet populair zouden zijn. Die 80 miljoen is maar een fractie van de gamers.
Wat noem je de Wii? Dat is dan toch ook een gimmick? Of smartphones for that sake toen de iPhone e.d. uitkwamen?
Of 4K tv's waar de meeste mensen te ver van af zitten dat het weinig toevoegt t.o.v. een 1080p TV.
Of PC gamers die dure RGB led toetsenborden en muizen hebben. En 1440p en 4K schermen. Terwijl goedkope toetsenborden, muizen en 1080p schermen bijna hetzelfde bieden.
En toch gaat dat allemaal als zoete broodjes over de toonbank.
Een gimmick is iets dat niet of anders werkt dan het voorgeschoteld wordt. Een soort misleiding. Wat er tot nu toe bekend is van de Pascal Tegra chip en wat we gezien hebben van Nintendo is er geen reden om aan te nemen dat Dark Souls III, bijvoorbeeld, niet op 720p on the go the spelen zal zijn.
Ik denk dat veel PC gamers best naast hun PC een Switch willen hebben. En er ook PS4 en Xbox One bezitters zullen zijn die naast hun console een Switch niet zouden vinden misstaan.