Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo gek is het niet dat Nintendo nooit groot heeft uitgepakt met een console pokemon, als je kijkt naar de waanzinnige verkoop cijfers van pokemon op de handheld. Plus de ontwikkelings kosten zijn fors lager. Van wat ik hoor is het team achter de pokemon team ook helemaal niet groot. Maar nu er waarschijnlijk geen directe opvolger van de 3ds komt (wat de switch dus eigenlijk is) moeten ze het wel naar de switch brengen en krijgen we eindelijk homeconsole versies. Pokemon is toch wel een beetje de sleutel voor het succes van de switch.
Trouwens een Co-op mode lijkt mee ook wel leuk, een complete MMO hoeft van mij niet per se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nieuwevolger schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:08:
Zo gek is het niet dat Nintendo nooit groot heeft uitgepakt met een console pokemon, als je kijkt naar de waanzinnige verkoop cijfers van pokemon op de handheld. Plus de ontwikkelings kosten zijn fors lager. Van wat ik hoor is het team achter de pokemon team ook helemaal niet groot. Maar nu er waarschijnlijk geen directe opvolger van de 3ds komt (wat de switch dus eigenlijk is) moeten ze het wel naar de switch brengen en krijgen we eindelijk homeconsole versies. Pokemon is toch wel een beetje de sleutel voor het succes van de switch.
Trouwens een Co-op mode lijkt mee ook wel leuk, een complete MMO hoeft van mij niet per se.
Co-op optioneel zou best leuk zijn en mogelijkheid bieden maar een Pokemon op de TV die je mee kan nemen in de trein zou hemels zijn. Lekker in je pokemon bubble overal spelen O+

Ik teken ervoor!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Ik zie persoonlijk niks in een Pokemon MMO als de combat turn based is... Wat ze wel mogen doen is instances maken of towns waar je andere "trainers" kunt ontmoeten en mee traden.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08
Sorry, had je begrepen als, 'Het heeft geen zin meer om een mmorgp te maken omdat de pokemon hype voorbij zou zijn'. Dat de mmorpg hype redelijk over is ben ik wel met je eens.
Dat gezegd hebbende denk ik dat heel veel mensen nog wel zouden instappen in een pokemon mmorpg (wat een irritante afkorting btw :P )

En nee, ik bedoelde niet om te zeggen dat go een mmorpg is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AstralizeR schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:24:
Ik zie persoonlijk niks in een Pokemon MMO als de combat turn based is... Wat ze wel mogen doen is instances maken of towns waar je andere "trainers" kunt ontmoeten en mee traden.
Inderdaad, lijkt me ook veel leuker. Een beetje een semi-mmo zoals destiny kan wel leuk zijn. Dat je een beetje het gevoel krijgt dat je niet de enige bent (oke je rivaal ook) die alle badges wilt halen en the elite four wilt verslaan. Maar met z'n 40en mewtwo verslaan in een raid lijkt me ook niet geslaagd. Maar met z'n 2 tot 4 man een high level dungeon (grot) doorlopen kan wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sagat schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:26:
Sorry, had je begrepen als, 'Het heeft geen zin meer om een mmorgp te maken omdat de pokemon hype voorbij zou zijn'. Dat de mmorpg hype redelijk over is ben ik wel met je eens.
Dat gezegd hebbende denk ik dat heel veel mensen nog wel zouden instappen in een pokemon mmorpg (wat een irritante afkorting btw :P )

En nee, ik bedoelde niet om te zeggen dat go een mmorpg is.
Ohw nee ik heb volgens mij alle pokemon spellen gespeeld vanaf het begin :D Of ik heb het achteraf ingehaald of gespeeld toen ik klein was.

Nog steeds. Sun of Moon moet ik nog halen maar moet ik eerst nog een bank thuis hebben en daarna komt pokemon weer :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Haha ja hoe leuk het ook is, een bank is net iets belangrijker ;)

Ik heb zelf ooit lang geleden pokemon rood gekocht om me bezig te houden in de trein. Ik kende het spel totaal niet, moet zeggen dat het een goede 'gok' was. Erg veel lol mee gehad. Later pearl gekocht op de ds. Wat ook leuk was, maar buiten de nieuwe pokemon en betere gfx redelijk dezelfde game.

Ik wil mijn kids via pc emulatie beiden een eigen save game geven voor pokemon green leaf ofzo, mochten ze het beiden leuk vinden dat komt er misschien wel een of zelfs 2 van de nieuwe game in huis voor hun. Zelf heb ik er wel genoeg van voor nu. Maar een 'echte' / non handheld versie zou ik idd wel serieus overwegen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een bepaalde tv-presentator heeft Miyamoto's dogtag gestolen...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yTJNrPx.gif

:+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Ligt het nu aan mij of lijken die zwart waarden van de Nintendo Switch echt zo belabberd? Het is natuurlijk van video's, maar het lijkt constant of er een waas en slechte zwart waarden zijn op het portable display.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
Jumpman schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:21:
Licht het nu aan mij of lijken die zwart waarden van de Nintendo Switch echt zo belabberd? Het is natuurlijk van video's, maar het lijkt constant of er een waas en slechte zwart waarden zijn op het portable display.
Waarschijnlijk komt het vanwege de lichtinval/studiolicht. Zou nog geen conclusies trekken. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Zeror schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:27:
[...]

Waarschijnlijk komt het vanwege de lichtinval/studiolicht. Zou nog geen conclusies trekken. ;)
Als ik besprekingen van tablets in dezelfde omgeving of met dezelfde lichtinval bekijk, zie die schermen er een stuk beter uit. Ik hoop dat het niet zo is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het scherm kan je nog niet eerlijk beoordelen, maar verwacht maar geen scherm wat zich met de high end tablets en smartphones kan meten.
Maar een degelijk paneel tegen over een budget paneel kan al veel verschil maken. Zou toch wel een afknapper zijn, maar Nintendo moet tegelijk wel kosten besparen op onder delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Jumpman schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:34:
[...]

Als ik besprekingen van tablets in dezelfde omgeving of met dezelfde lichtinval bekijk, zie die schermen er een stuk beter uit. Ik hoop dat het niet zo is. :)
Het lijkt mij eerder dat er een soort van coating erop zit, de glare leek veel minder dan bij de meeste tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:33:
Als je nagaat dat sommige xbox one games 792p@60 of 900@30 draaien, had je dan verwacht dat die games opeens 1080p draaien op de switch? Een game als Final Fantasy 15 is op een gegeven moment niet meer verder te downgraden.

Ben ook benieuwd verder wat de toekomst is van 'traditioneel' gamen, er zullen altijd wel franschises zijn die goed verkopen zoals Fifa, battlefield en noem ze maar op. Maar risico volle projecten als dishonered 2, titanfall 2, street fighter 5 en battleborn verkopen niet altijd even goed. Het is te hopen dat dit soort 'risico volle' projecten blijven bestaan, want dat zijn toch de games die een frisse wind door het gaming landschap houden.
Dishonored 2 was na deel 1 wel een min of meer gegarandeerd succes hoor (en ondanks de ietwat tegenvallende sales is het geen slechtverkopende game te noemen), maar ik begrijp wat je bedoelt en ben hier zelf niet heel bang voor. Ik geloof dat de verkopen van zat 'gevestigde' games, BF, CoD, etc. aardig aan het teruglopen zijn vanwege de technische en inhoudelijke bende die wordt uitgebracht en de dure DLC. Ik hoop dat met de Switch dit nog verder doorzet, een nieuwe console, echt wat anders, en hopelijk dito voor de games. Ben heel benieuwd of dit apparaat een beetje gaat verkopen; zelf twijfel ik nog trouwens al ben ik wel zeer geïnteresseerd.

Sowieso zal vanwege het feit dat je 'm kan meenemen onle multiplayer een wat mindere rol spelen dan bij consoles die altijd op je WiFi/ethernet zijn aangesloten, althans, dat lijkt me. Vind ik niet erg, ik hou wel van leuke SP games, vrijwel geen enkele online MP ervaring kan IMO op tegen een goed verhaal, en ik geloof dat Nintendo dit ook wel begrijpt.

E: En je hebt in principe twee controllers aan dat ding zitten, dus leuke splitscreen games als Mario Kart zitten er natuurlijk ook gewoon bij, iets wat ik ontzettend mis op mijn XBO; de afwezigheid van goede splitscreen games.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomas op 10-12-2016 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Beetje ot, maar het erge van de risicovolle voorbeelden is dat ook dit bijna allemaal sequels zijn. Battleborn niet maar das toch een overwatch kloon? Wat je met wat fantasie weer een counterstrike/tf evolutie zou kunnen noemen.

Het zou leuk zijn als indie games ook een echte kans zouden krijgen. Maar daarvoor zou ik toch eerder aan de pc of sony denken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij was battleborn eerder aangekondigd dan overwatch, maar goed je merkte al dat niemand op die game zat te wachten.

De switch is wel erg geschikt voor indie games, de meeste indie games komen wel uit de voeten op een portable apparaat als de switch of ps vita.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Wat denken jullie hiervan? Wat is de link tussen Mario en Samurai?

[YouTube: https://youtu.be/4pV_0KmqvKU]

Artikel: Miyamoto's Shirt on The Tonight Show Hides Some Kind of Tease or Secret

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 10-12-2016 19:05 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Ik denk dat Mario zijn samuraipak aan trekt in de strijd tegen de rabbits, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Ik hoop een coole samoeraigame, maar ik gok eerder op een alternatieve skin (voor in Super Mario Run).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
Het meest logische antwoord op die vraag heb ik hier kunnen vinden:

http://www.nintendolife.c...nd_running#comment3737051

TLDR: het is een woordgrapje, niets meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ligt het nu aan mij of lijken die zwart waarden van de Nintendo Switch echt zo belabberd? Het is natuurlijk van video's, maar het lijkt constant of er een waas en slechte zwart waarden zijn op het portable display.
Viel me ook al op.
Hoop niet dat het weer zon crappy scherm is als op de Wii U.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:44:
[...]

Viel me ook al op.
Er is tot nu toe slechts één video waarin de Switch getoond waarin het daadwerkelijke beeld van het scherm te zien is en dat was tevens in een tv-studio met studiolichten. Een felle lichtbron gericht op een beeldscherm komt de beeldkwaliteit niet ten goede. Totdat er meer beelden van de Switch beschikbaar komen (en dan liefst onder verschillende lichtomstandigheden) kunnen we er weinig over zeggen.

In ander nieuws, hier is een informatieve post over waarom de Wii U nog steeds prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[...]

Viel me ook al op.
Vind het scherm van de WiiU eigenlijk qua crappyheid wel meevallen. Enige waar ik problemen mee heb is de batterijduur. Voor de rest voor wat het scherm moet zijn is het een prima scherm imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Mwah, het is geen iPhone/iPadscherm, die Wii U.
Ben heel benieuwd naar de Switch, hoog hebbuh-hebbuh-hebbuh-gehalte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

matthijst schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:10:
Mwah, het is geen iPhone/iPadscherm, die Wii U.
Ben heel benieuwd naar de Switch, hoog hebbuh-hebbuh-hebbuh-gehalte :)
Dat zal de Switch ook niet hebben vermoed ik :+ Wel een goed scherm maar niet een scherm wat naar perfectie toe gaat zoals de iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
RayNbow schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:26:
[...]

[...]

Er is tot nu toe slechts één video waarin de Switch getoond waarin het daadwerkelijke beeld van het scherm te zien is en dat was tevens in een tv-studio met studiolichten. Een felle lichtbron gericht op een beeldscherm komt de beeldkwaliteit niet ten goede. Totdat er meer beelden van de Switch beschikbaar komen (en dan liefst onder verschillende lichtomstandigheden) kunnen we er weinig over zeggen.

In ander nieuws, hier is een informatieve post over waarom de Wii U nog steeds prijzig is.
Dit is natuurlijk niet waar, ook in het filmpje van Nintendo zelf bij de bekendmaking van de Switch oogt het display flets.

We wachten het af, en ik hoop dat het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:52
Ik hoop op een IPS of OLED scherm. Liefst 1080p, maar ik gok 720p.
Een beetje tablet kan toch wel een paar uur overweg met wat spellen. Van mij mogen ze de Switch een halve centimeter dikker maken om de batterijduur te verlengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een gemiddeld ips scherm zou je al een prima scherm mee hebben. Zolang er geen scherm in zit wat te vinden is in budget laptops of tablets ben ik al tevreden. Ik zou niet meteen te veel verwachten. Het ding gaat ook niet zoveel kosten als een nieuwe ipad, prijs zal niet eens in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:42:
Een beetje tablet kan toch wel een paar uur overweg met wat spellen. Van mij mogen ze de Switch een halve centimeter dikker maken om de batterijduur te verlengen :)
1080p is redelijk zinloos. De kracht kunnen ze beter gebruiken voor de CPU en GPU. Docked zal het vermoedelijk wel 1080p zijn.

Ik verwacht een IPS scherm, zoals in de N3DSXL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dubrillion schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:42:
Ik hoop 720p, dat zal een stuk beter zijn voor de batterij en is voor gaming op een klein scherm wel goed genoeg.
Zolang er powerbanks aan kunnen heb ik liever een licht en ergonomisch apparaat :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
http://gematsu.com/2016/1...des-dragon-quest-xi-stage Zaterdag wordt trouwens meer geshowed van dragon quest 11 op jump festa om 14:00 (ik neem aan Japanse tijd).
En de 29e ook weer nieuwe beelden http://www.technobuffalo....-anniversary-celebration/

720P op een 6-7 inch scherm is scherp genoeg voor gamen, de eerste ipad's zonder retina scherm zien er ook gewoon nog prima uit kwa scherpte. Een hoge resolutie heeft vooral meer waarde als je teksten aan het lezen bent, dan ziet alles er lekker scherp uit. Maar dat is niet iets wat je op de switch gaat doen. Ik denk dat je veel meer plezier hebt aan een scherm met goeie kijkhoeken, contrast en kleuren.

[ Voor 60% gewijzigd door Nieuwevolger op 12-12-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:44:
[...]

Dit is natuurlijk niet waar, ook in het filmpje van Nintendo zelf bij de bekendmaking van de Switch oogt het display flets.
Maar dat zijn geen echte beelden. Die beelden in de reveal trailer zijn er in postproductie erin geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
RayNbow schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:35:
[...]

Maar dat zijn geen echte beelden. Die beelden in de reveal trailer zijn er in postproductie erin geplakt.
Het lijkt me niet dat ze in de promotie video dan bewust het scherm van de console flets laten lijken. Maar zoals ik al zij, ik ben er erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Ik denk dat het komt door het kleurenpallet van de game zelf. De kleuren flitsen niet echt.

Echter.... die ontploffing is ineens vol op kleur. Vandaar dat ik denk dat het wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:04:
[...]

1080p is redelijk zinloos. De kracht kunnen ze beter gebruiken voor de CPU en GPU. Docked zal het vermoedelijk wel 1080p zijn.

Ik verwacht een IPS scherm, zoals in de N3DSXL.
Zolang deze keer iedere Switch console werkelijk een IPS heeft, dat is bij de N3DSXL niet altijd het geval en ALS wel dan is het bij de XL ook niet niet altijd het bovenste scherm dat IPS is.

(gelukkig hebben wij beide thuis eentje met een bovenste IPS, nooit op gelet dus in 1 keer raak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze doen het in twee modellen, iets waar ik ze wel voor aanzie (gezien de Wii U en Wii U Deluxe) Waarbij de duurdere variant meer opslag en een beter scherm heeft.

Bv.: Switch basis met een TN scherm en 32GB geheugen voor 275 euro.
Switch Deluxe met een IPS scherm en 128GB geheugen voor 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 16:19
Twee modellen klinkt aannemelijk. Denk wel dat verschil alleen de hoeveelheid opslag zal zijn... De gemiddelde consument heeft geen weet van TN of IPS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 15:09
Ik betwijfel of een TN paneel wel goedkoper is op dat formaat. Door alle smartphones en tablets tegenwoordig met IPS en Amoled schermen kan het goed zijn dat TN panelen op dat formaat misschien zelfs duurder zijn. Verder lijkt me dat ook niet logisch.

Ik denk dat ze gewoon één model doen. Nintendo verwacht er zelfs in de eerste maand 2 miljoen te verkopen. Zelfs met een prijs van €399 zal de Switch goed gaan verkopen, €299 zou killer zijn en €349 het meest logische.
Ondanks dat de PS4 al 50 miljoen keer verkocht zou zijn denk ik ook dat er nog steeds een grote doelgroep is van die-hard Nintendo fans en niet onbelangrijk PC gamers. De PS4 en Xbox One bieden naast exclusives niks extra's aan PC gamers. Eigenlijk alleen maar nadelen. De Switch daarentegen is iets unieks.

Mijn PS4 (a.k.a. Uncharted/The Last of Us machine) staat hier stof te happen. Ik speel alleen games op mijn PC. Als de Switch wordt wat het belooft te zijn, dan zie ik een goede kans dat er hier misschien een in huis komt...

Deze quote van een Reddit user vat het eigenlijk samen:
"Nintendo is trying to make a better console, sony and microsoft are trying to make worse PCs."

[ Voor 7% gewijzigd door Fleximex op 12-12-2016 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:26
Fleximex schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:19:
"Nintendo is trying to make a better console, sony and microsoft are trying to make worse PCs."
Dat inderdaad...
Ik ben door de springen van Sony en MS overgegaan naar PC gaming.
Voordat Consoles games op 1440p met 60+fps (meestal tussen de 70-100 hier) haalt zijn wel denk ik wel weer een paar jaar verder.

De Nintendo Switch ga ik echter zeker halen! En ik zou het me niet verbazen dat veel mensen de Switch naast hun PS4/XBOne en/of PC ook willen. Ik verwacht ook dat de DS gewoon gaat verdwijnen en iedereen uiteindelijk met ene Switch rond zal lopen. De (3)DSXL is nu ook niet bepaald "klein" te noemen. Ik weet alvast wat ik in mijn pauzes ga doen wanneer ik alleen zit 8)

Wat mij ook niet zou verbazen is dat er meer dan 1 Switch per huishouden aangeschaft gaat worden. Immers hadden wij thuis ook 2 GameBoy's voor onderweg ;)

Heb overigens wel een X-Box One Elite controller gehaald voor op de PC omdat ik dat nog altijd wel prefereer :)

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 12-12-2016 23:47 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
De kans dat ik een Switch haal is ook zeker groot. Ik game op de TV beneden. Daar zit me PC en PS4 op aangesloten. Alles draait dus lekker op een 50'' TV en een Home Cinema Set. Enige probleem.... Ik ben niet alleen. En dus daarom is de switch ideaal... Als de TV bezet is gaan we toch gewoon op de switch gamen. Ik hoop alleen wel echt dat het zo erg aanslaat dat ook Witcher 3 en zulk soort spellen naar de switch komen. Niet alleen Mario, Zelda en Pikmin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dubrillion schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:25:
De kans dat ik een Switch haal is ook zeker groot. Ik game op de TV beneden. Daar zit me PC en PS4 op aangesloten. Alles draait dus lekker op een 50'' TV en een Home Cinema Set. Enige probleem.... Ik ben niet alleen. En dus daarom is de switch ideaal... Als de TV bezet is gaan we toch gewoon op de switch gamen. Ik hoop alleen wel echt dat het zo erg aanslaat dat ook Witcher 3 en zulk soort spellen naar de switch komen. Niet alleen Mario, Zelda en Pikmin :D
Niet haten op Pikmin! Spel is zoveel complexer als dat het lijkt! Ken genoeg mensen die de aandoenlijke pikmin niet durven op te offeren voor the greater good :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 16:19
Nu maar hopen dat ze genoeg units kunnen leveren bij de lancering... De NES Mini is nog steeds niet goed verkrijgbaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Er!k schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:38:
Nu maar hopen dat ze genoeg units kunnen leveren bij de lancering... De NES Mini is nog steeds niet goed verkrijgbaar :p
Je bedoeld, helemaal niet verkrijgbaar :P (niet via scalpers)

Ik verwacht dat na 12 januari, als de prijs bekend gemaakt is, bijna alle webshops wel pre-orders gaan accepteren en dan maar hopen dat Nintendo er genoeg gaat leveren. Zit zelf nog enorm te twijfelen om hem meteen te halen als Zelda BoTW niet meteen beschikbaar is, zou dan liever een BoTW bundle met mogelijk een Zelda skin controller/Switch in huis halen. :9

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AstralizeR schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:48:
en dan maar hopen dat Nintendo er genoeg gaat leveren.
Twee miljoen units wereldwijd tijdens launch. Ga dus er maar vanuit dat er minder dan een miljoen voor Europa bestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 22:26

Dhrax

Prog Lord

RayNbow schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:56:
[...]

Twee miljoen units wereldwijd tijdens launch. Ga dus er maar vanuit dat er minder dan een miljoen voor Europa bestemd is.
Lijkt me een prima aantal om mee te beginnen. Het zal bij de launch geen storm gaan lopen, de fanatieke base wil hem direct wel hebben maar het merendeel zal de kat nog even uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik wacht denk ook even. Wachten tot de eerste versie met kinderziektes eruit is. En inderdaad even wachten tot BotW of andere must-haves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Ik dacht dat BotW een launch titel was?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:00:
Ik dacht dat BotW een launch titel was?
Nope. Slechts een hele korte tijd heeft er 03/2017 op de website gestaan, maar dat is toen snel naar 2017 veranderd. Geruchten gaan nu dat er een release in juni zal plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:07:
[...]

Nope. Slechts een hele korte tijd heeft er 03/2017 op de website gestaan, maar dat is toen snel naar 2017 veranderd. Geruchten gaan nu dat er een release in juni zal plaatsvinden.
Oh, dan cancel ik mijn Switch pre-order maar als er geen interessante titel meer voor de launch wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
Ik betwijfel of een TN paneel wel goedkoper is op dat formaat. Door alle smartphones en tablets tegenwoordig met IPS en Amoled schermen kan het goed zijn dat TN panelen op dat formaat misschien zelfs duurder zijn. Verder lijkt me dat ook niet logisch.

Ik denk dat ze gewoon één model doen. Nintendo verwacht er zelfs in de eerste maand 2 miljoen te verkopen. Zelfs met een prijs van €399 zal de Switch goed gaan verkopen, €299 zou killer zijn en €349 het meest logische.
Ondanks dat de PS4 al 50 miljoen keer verkocht zou zijn denk ik ook dat er nog steeds een grote doelgroep is van die-hard Nintendo fans en niet onbelangrijk PC gamers. De PS4 en Xbox One bieden naast exclusives niks extra's aan PC gamers. Eigenlijk alleen maar nadelen. De Switch daarentegen is iets unieks.

Mijn PS4 (a.k.a. Uncharted/The Last of Us machine) staat hier stof te happen. Ik speel alleen games op mijn PC. Als de Switch wordt wat het belooft te zijn, dan zie ik een goede kans dat er hier misschien een in huis komt...

Inderdaad, twee verschillende modellen is totaal niet aannemelijk en zorgt alleen maar voor een hoop gezeur en verwarring, terwijl het verschil qua kosten vermoedelijk is te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:16:
[...]

Oh, dan cancel ik mijn Switch pre-order maar als er geen interessante titel meer voor de launch wordt aangekondigd.
tsja wat is een interessante launch titel? Voor mij is MK8 al interessant en het schijnt dat het er ook een nieuwe Mario op komt. Voor mij in ieder geval twee goed launch titels.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lanithro schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:54:
[...]

tsja wat is een interessante launch titel? Voor mij is MK8 al interessant en het schijnt dat het er ook een nieuwe Mario op komt. Voor mij in ieder geval twee goed launch titels.
Nee ik ga MK8 niet nog een keer kopen. Mario is voor mij geen system seller, na de Mario Sunshine eigenlijk nooit meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:07:
[...]

Nee ik ga MK8 niet nog een keer kopen. Mario is voor mij geen system seller, na de Mario Sunshine eigenlijk nooit meer gespeeld.
Ik denk dat de nieuwe Mario game nog weleens heel interessant kan gaan worden. Als ik wat speculaties naloop lijkt de nieuwe Mario game het open-wereld aspect te adopteren. Daarmee ben ik persoonlijk al heel erg benieuwd naar hoe dit in een Mario game gaat werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
Yooka-Laylee komt mogelijk naar de Switch. Wii U versie wordt geschrapt.

http://www.playtonicgames...le-rolls-towards-release/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
13 januari om 05.00u. Hier is een handige time zone converter.

Edit: Oeps, te laat geantwoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakmans op 13-12-2016 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Tweakmans schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:40:
[...]

13 januari om 05.00u. Hier is een handige time zone converter.

Edit: Oeps, te laat geantwoord.
Geeft niet, ik zocht even snel 8 p.m. us op maar kwam 2 a.m. euro uit.. 8)7

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zeror schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:17:
Yooka-Laylee komt mogelijk naar de Switch. Wii U versie wordt geschrapt.

http://www.playtonicgames...le-rolls-towards-release/
Dat zie ik alleen maar als een positief iets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:02:
Het scherm kan je nog niet eerlijk beoordelen, maar verwacht maar geen scherm wat zich met de high end tablets en smartphones kan meten.
Maar een degelijk paneel tegen over een budget paneel kan al veel verschil maken. Zou toch wel een afknapper zijn, maar Nintendo moet tegelijk wel kosten besparen op onder delen.
Het zou maar zo kunnen dat het scherm budget is. Was op de WiiU ook het geval, een waardeloos scherm (erg flets en lowres) en dat was al zo destijds in 2012 bij release toen men minder verwend was met QHD smartphones, tablets en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Viel me ook al op.
Houd er maar rekening mee !

Er wordt veel gespeculeerd hier op het forum en op Youtube maar het is allemaal HEEL SIMPEL mensen.
Nintendo moet als bedrijf geld verdienen. Een console moet dus zo min mogelijk kosten om winst te kunnen maken.
Als je in die handheld een degelijk Gpu wilt hebben, dikke CPU, fatsoenlijke controllers, een Docking station en dat geheel wilt voorzien van wat juice dan moet je kosten besparen want niemand koopt nog een console van 500+ euro vandaag de dag.
Het scherm zal dus voldoen aan datgene waarvoor het bedoeld is, en dat is 720P kunnen displayen en zal echt geen killer Samsung Oled scherm zijn.

Dit was met de WiiU ook zo, en destijds waren we niet eens zo verwend als nu (2012 smartphone schermen vs 2016 Smartphone schermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Touchdomex schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:34:
[...]

Vind het scherm van de WiiU eigenlijk qua crappyheid wel meevallen. Enige waar ik problemen mee heb is de batterijduur. Voor de rest voor wat het scherm moet zijn is het een prima scherm imho.
Vond het verschil ENORM groot als je van de HD Tv overging naar de controller ging om te spelen.
Alle kleuren zo flets en de resolutie was ook niet al te best.
Sure, het was een luxe voor die tijd maar de kwaliteit was bagger.

Kan ik dat zeggen ? Ja, had ook gewoon een PS Vita en die is zelfs ouder en daar zat een Oled scherm in wat een heel verschil was. Oftewel, ook toen was het weldegelijk mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:07:
[...]

Ben ook wel klaar met Mario Kart.
Heb ze allemaal gespeeld en snap de hype niet zo met de laatste versie op de WiiU niet zo.
Sure, wat mooier om te zien maar de gameplay vind ik zeker niet beter,
Sterker nog het 'pest'gehalte is zelfs een stuk minder, de Wapens zijn ruk geworden als ik dat vergelijk met de oudere versies.

Mischien weten ze iets nieuws te verzinnen maar het is al een tijdje veel van hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, een Quote van iemand die het niet snapt.
Iedere console heeft zo zijn doelgroep en de doelgroep waar de PS en XB voor cateren zijn ENORM tevreden met hun console.
Weleens de verkoopcijfers gezien van de PS4 ? Laten we nu eens kijken naar Nintendo's laatste console ...
Die was 1 jaar geleden al dood .. En ja, ik heb zelf OOK een WiiU dus ik praat uit ervaring.

Mensen die nu nog zeggen dat het geen echte consoles zijn snappen er geen reet van.
Alles is tegenwoordig een afgeleide van een PC aangezien ze allemaal een cpu, gpu, ram, IO devices en een OS hebben. Nintendo geeft er vaak een iets meer eigen karakter aan door voor iets aparts te kiezen mbt input, of juist bepaalde zaken weg te laten (Apple Approach).

Nu doet men opeens alsof de PC HET gameplatform is ...Maar laat mij maar eens een PC zien die ik aan kan zetten en kan kopen voor 400 euro en waarop ik alle games kan spelen zoals ze bedoeld zijn, de inbegrepen controller vlekkeloos werkt, geen gezeik met drivers, geen malware gedoe en je hem in een rugzakje mee kan nemen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een gamer van het eerste uur en heb vrijwel ALLE consoles gehad, maar ieder platform heeft zo zijn pro's en con's.
Ik heb op de PC ook COD gespeeld met een bedrade XB controller (origineel MS !) en toch speelt dat niet zoals op de XB of PS.

Oftewel, de Quote is een beetje zielig.
Bovendien, nu zie je mensen weer Hail Nintendo op fora maar de afgelopen jaren zag ik dit soort uitspraken niet. Men doet net alsof Nintendo weer helemaal mee doet terwijl NIEMAND ook maar iets gezien heeft van de daadwerkelijke console die over 4 maanden op de markt komt.

We gaan het zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Bomberman71 op 13-12-2016 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waarschijnlijk zou een duurdere cpu of gpu niet eens zin hebben, waarschijnlijk haalt de tegra chip alles eruit wat fysiek mogelijk is kwa warmte afvoer. Je hebt ook niks aan een apparaat wat elke zomer overhittings problemen heeft en het bespaard ook nog eens batterij duur, waar mensen van verwachten dat het z'n dik 3 uur mee kan.

Maar er zitten nog meer onderdelen in de switch, zoals flash opslag, het scherm, moederbord, draadloze technieken en werkgeheugen wat allemaal geld kost. Nintendo moet op alles een beetje besparen om zo met een aantrekkelijke prijs te komen, want boven de 300 euro zal de switch voor vele al niet meer aantrekkelijk zijn. Met z'n budget moet Nintendo gewoon consessies maken, zoals beperkte hoeveelheid opslag, goedkopere materialen en geen high end scherm. Sowieso geeft een scherm boven de 720p nauwelijks meer waarde kwa gamen, het zijn vooral kleine teksten die er minder scherp uit zien zoals je gewend bent. Hopelijk valt binnen het budget wel een paneel wat er niet zo flets uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:44:
Waarschijnlijk zou een duurdere cpu of gpu niet eens zin hebben, waarschijnlijk haalt de tegra chip alles eruit wat fysiek mogelijk is kwa warmte afvoer. Je hebt ook niks aan een apparaat wat elke zomer overhittings problemen heeft en het bespaard ook nog eens batterij duur, waar mensen van verwachten dat het z'n dik 3 uur mee kan.

Maar er zitten nog meer onderdelen in de switch, zoals flash opslag, het scherm, moederbord, draadloze technieken en werkgeheugen wat allemaal geld kost. Nintendo moet op alles een beetje besparen om zo met een aantrekkelijke prijs te komen, want boven de 300 euro zal de switch voor vele al niet meer aantrekkelijk zijn. Met z'n budget moet Nintendo gewoon consessies maken, zoals beperkte hoeveelheid opslag, goedkopere materialen en geen high end scherm. Sowieso geeft een scherm boven de 720p nauwelijks meer waarde kwa gamen, het zijn vooral kleine teksten die er minder scherp uit zien zoals je gewend bent. Hopelijk valt binnen het budget wel een paneel wat er niet zo flets uitziet.
We gaan het zien.

Velen verwachten wonderen van de GPU. Tegra dit en dat. Men vestigd alle hoop op een Area 51 achtige GPU en tenzij Aliens nieuwe technieken hebben doorgespeeld aan Nvidia gaat het echt niks bijzonders worden, echt niet.
Niets bijzonders tov van wat mensen NU gewend zijn op de gewone consoles.
Dus voor op een handheld wel wat speciaals maar als console zeker niks mindblowing.

Denk je nu echt dat je nu opeens een Chipje kan hebben dat met nauwelijks voeding wonderen gaat verrichten en dat voor een lage prijs ?
Kijk eens naar wat een goede grafische kaart kost voor de PC en wat daar allemaal op zit en wat die ook verbruikt. Kijk ook een serieus naar de koeling op dergelijke kaarten en bedenk dan eens hoe je dat in een tablet gaat stoppen.
Je snapt wel dat je dan voor een paar tientjes niet even een kleine chip kan hebben die hetzelfde kan, nauwelijks warmte produceert en het liefst op zonne energie draait.

Let op mijn voorspelling:

Grafisch best wat moois voor handheld, ala Ipad air 2/Pro die ook wat moois neer zetten op dat scherm en voor dat doeleinde snel zat zijn.
Maar eenmaal docked zal deze wat meer juice en koeling kunnen krijgen en dan overclocked net wat meer kunnen tonen, MAAR iemand met een PS4 of XB1 zal op het grote scherm absoluut niet van zijn stoel vallen, laat staan de PS4Pro en Scorpio eigenaren tegen die tijd.

Ansich geen ramp want de meeste mensen hebben het laatste beeld van de Wii (niet de U !) op hun netvlies en dan is de stap naar een PS4/XB1 achtige prestaties heel wat te noemen.

Het gaat erom om nieuwe klanten te binden en consoles te verkopen en de mensen die daadwerkelijk een WiiU hadden zijn maar een hele kleine groep tov de Wii eigenaren .... Die dingen waren zelfs in het bejaarden tehuis te vinden op een gegeven moment.

[ Voor 6% gewijzigd door Bomberman71 op 13-12-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ik verwacht geen wonderen van de Switch wat betreft grafische prestaties, eerder in lijn met de XB1

Nu ze een partnerschap hebben met nVidia die een custom Terga chip (zeer waarschijnlijk de X2) voor hun maken, en misschien door hun logo er ergens op plakken (zoals de NGC) behoorlijk de kosten kan drukken. Vooral als je kijkt naar de nVidia Shield TV/tablet met de X1/K1 chip bijvoorbeeld. retail 199,- (shield tab heeft zelfs nog een redelijk scherm ook).

Nu hetzelfde maar dan in grotere aantallen, sterk verbeterde CPU/GPU = Shield 2 Switch? :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@bombarman je slaat de spijker op z'n kop, Sony en Microsoft hebben een apparaat gemaakt dat tot nu toe bijna 80 miljoen mensen wouden hebben en geen gimmick verplichte gimmicks zoals motion controllers of een tablet die de prijs drukt. Die mensen op reddit slaan ook meestal door en denken dat hun 'kamp' het enige kamp is wat het goed doet.

Kwa graphics en power zit Nintendo altijd in een dilemma. Bijna al Nintendo's z'n grote IP's streven niet naar zo realistisch mogelijke graphics. Maar bijna elke grote uitgever doet dit wel zoals EA, Activision, Ubisoft, Sony, Microsoft, 2K, Square enix en Valve. De games van Nintendo zelf zullen hele mooie beelden geven op de switch door de stylen die ze gebruiken, maar third party games kunnen wel eens afgetrapte versies zijn van de xbox one. Ik verwacht dan ook geen Gears of war 4, quantem break, Forza en Final Fantasy 15 graphics op de switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bomberman71 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:38:

Oftewel, de Quote is een beetje zielig.
Je klinkt wel wat butthurt. Maareh, ging je serieus COD op de pc spelen met een xbox controller? Da's wel wat weird. Grappig dat je zegt dat de consoles hun eigen ding doen, terwijl deze generatie (XBONE, PS4) hardware updates krijgt zoals je dat vanuit de pc wereld kent. Ach, ieder zo zijn ding. Maar bij voegt een console niets toe.

Trouwens, wie stopt er een console in een rugzak? Dan nodig je toch lui bij jou thuis?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
Bomberman71 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:38:
[...]

Iedere console heeft zo zijn doelgroep en de doelgroep waar de PS en XB voor cateren zijn ENORM tevreden met hun console.
Weleens de verkoopcijfers gezien van de PS4 ? Laten we nu eens kijken naar Nintendo's laatste console ...
Die was 1 jaar geleden al dood .. En ja, ik heb zelf OOK een WiiU dus ik praat uit ervaring.

Mensen die nu nog zeggen dat het geen echte consoles zijn snappen er geen reet van.
Alles is tegenwoordig een afgeleide van een PC aangezien ze allemaal een cpu, gpu, ram, IO devices en een OS hebben. Nintendo geeft er vaak een iets meer eigen karakter aan door voor iets aparts te kiezen mbt input, of juist bepaalde zaken weg te laten (Apple Approach).

Nu doet men opeens alsof de PC HET gameplatform is ...Maar laat mij maar eens een PC zien die ik aan kan zetten en kan kopen voor 400 euro en waarop ik alle games kan spelen zoals ze bedoeld zijn, de inbegrepen controller vlekkeloos werkt, geen gezeik met drivers, geen malware gedoe en je hem in een rugzakje mee kan nemen.
Natuurlijk zijn de meeste mensen met een console tevreden. Ze kopen de console niet voor niks.

Een Nintendo Switch is echter iets unieks. Een tablet met (waarschijnlijk) bijna de grafische kracht van een Xbox One.

PC is i.m.o. ook HET gameplatform. Simpelweg de meeste users.
Hoe kun je de exclusiviteit deals van Sony en Microsoft nu niet benoemen als je het hebt over de Apple Approach ?
Ik vind het plug & play van consoles zo'n onzin argument. Ten eerste starten PC's tegenwoordig in 10 seconden op. Dat doet mijn PS4 echt niet. En die updates...
Op Steam en Origin download je met volle snelheid. Bij mijn PS4 ben ik veel langer bezig met updates en downloads dan op de PC.
Geen gezeik met drivers, geen malware gedoe? Ik zou bijna zeggen: wat doe je hier op Tweakers? Het is wel heel mainstream geworden. Op grafische drivers na is alles one time. Op mijn PS4 moet ik als ik online wil per se een update doen als die er is. Dat is pas een gedoe. Wachten, wachten en nog eens wachten.
Verder mis ik in je verhaal met feit dat veel games zoals Fallout 4 werkelijk als een drol draaien of draaiden op de consoles.
Veel games zijn minder op de Xbox dan op de PS4 en minder op de PS4 dan de PC. Hoezo, zoals ze bedoeld zijn?
Buiten die 50 euro per jaar aan PS Plus en Xbox Live, betaal je aan de games al 60 euro waar de PC full price games vaak 40 euro zijn.
Verder doet een PC meer dan alleen gaming.

Maarja, daar gaat het hier eigenlijk niet over.

De Nintendo Switch belooft console waardig gaming on the go. Dat is speciaal.
Bomberman71 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:05:
[...]
Velen verwachten wonderen van de GPU. Tegra dit en dat. Men vestigd alle hoop op een Area 51 achtige GPU en tenzij Aliens nieuwe technieken hebben doorgespeeld aan Nvidia gaat het echt niks bijzonders worden, echt niet.
Niets bijzonders tov van wat mensen NU gewend zijn op de gewone consoles.
Dus voor op een handheld wel wat speciaals maar als console zeker niks mindblowing.

Denk je nu echt dat je nu opeens een Chipje kan hebben dat met nauwelijks voeding wonderen gaat verrichten en dat voor een lage prijs ?
Kijk eens naar wat een goede grafische kaart kost voor de PC en wat daar allemaal op zit en wat die ook verbruikt.
Je snapt wel dat je dan voor een paar tientjes niet even een kleine chip kan hebben die hetzelfde kan, nauwelijks warmte produceert en het liefst op zonne energie draait.
Niemand zegt dat het een GTX 1080 in tablet formaat is. Maar voor het aansturen van een 720p scherm heb je ook niet zo veel nodig.
Dit is de Wii U:
Afbeeldingslocatie: https://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2012/11/wiiugpu.jpg
En kijk hoe Mario games er daarop uit zien. Als je ook ziet hoe groot de stap van Kepler naar Maxwell en vooral naar Pascall is qua energieverbruik.
Nieuwevolger schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:27:
@bombarman je slaat de spijker op z'n kop, Sony en Microsoft hebben een apparaat gemaakt dat tot nu toe bijna 80 miljoen mensen wouden hebben en geen gimmick verplichte gimmicks zoals motion controllers of een tablet die de prijs drukt.
Hij slaat de spijker op zijn kop. Maar welke kop? Niemand beweert hier dat de PS4 en Xbox One niet goed verkopen en niet populair zouden zijn. Die 80 miljoen is maar een fractie van de gamers.

Wat noem je de Wii? Dat is dan toch ook een gimmick? Of smartphones for that sake toen de iPhone e.d. uitkwamen?
Of 4K tv's waar de meeste mensen te ver van af zitten dat het weinig toevoegt t.o.v. een 1080p TV.
Of PC gamers die dure RGB led toetsenborden en muizen hebben. En 1440p en 4K schermen. Terwijl goedkope toetsenborden, muizen en 1080p schermen bijna hetzelfde bieden.
En toch gaat dat allemaal als zoete broodjes over de toonbank.

Een gimmick is iets dat niet of anders werkt dan het voorgeschoteld wordt. Een soort misleiding. Wat er tot nu toe bekend is van de Pascal Tegra chip en wat we gezien hebben van Nintendo is er geen reden om aan te nemen dat Dark Souls III, bijvoorbeeld, niet op 720p on the go the spelen zal zijn.

Ik denk dat veel PC gamers best naast hun PC een Switch willen hebben. En er ook PS4 en Xbox One bezitters zullen zijn die naast hun console een Switch niet zouden vinden misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:41:
[...]

Je klinkt wel wat butthurt. Maareh, ging je serieus COD op de pc spelen met een xbox controller? Da's wel wat weird. Grappig dat je zegt dat de consoles hun eigen ding doen, terwijl deze generatie (XBONE, PS4) hardware updates krijgt zoals je dat vanuit de pc wereld kent. Ach, ieder zo zijn ding. Maar bij voegt een console niets toe.

Trouwens, wie stopt er een console in een rugzak? Dan nodig je toch lui bij jou thuis?
Ja hoor op de PC. Speel Command & Conquerer met een muis en keyboard maar FPS met controllers. Alles binnen handbereik, ogen op het scherm en gaan. Moiest in het begin wel wennen maar na 2 weken miste ik de muis en keyboard en vooral de vaste opstelling niet. Zit nu lekker onderuit.

De updates hebben consoles ook maar die zijn minder een gedoe als met de PC .... Zit al op de PC (zelfbouw) als volwassene sinds 1997 en heb dus wel wat mee gemaakt vwb drivers en IRQ's. Natuurlijk gaat het de laatste jaren een stuk simpeler maar zo eenvoudig als op een console gaat het echt niet.
Daarbij is voor iedereen de hardware identiek, oftewel de beleviong is altijd hetzelfde.

In de rugzak ja, kan hij overal mee naar toe, want bij vrienden zijn er in ieder huis wel 2 schermen te vinden, wifi en de HDMI poort is ook standaard.
Multigamen krijgt toch een extra dimensie als je in 1 ruimte speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De ps4 en xbox one onderscheiden zich nog genoeg van de PC, de ene koop je bij de media markt, sluit je aan op de tv, je stelt wat instellingen in, updaten en je kan gaan. Bij de PC moet je ook een plek in je huis vrj hebben op je bureau en moet je een monitor, toetsenbord en muis bij hebben om te spelen. Een console speelt alles eraf zolang je de goeie disc erin stopt, bij oude PC's moet je eerst uitzoeken of de boel het nog doet. De meeste console bezitters hebben graag een fysieke disc en pc gamers hebben graag hun games liever digitaal. Heel veel mensen hebben ook geen zin om zich bezig te houden wat wel en niet goed draait op hun pc of Console. Allemaal punten die voor de één een voordeel is en de ander een nadeel.
En ik vind dat Bomberman zeker wel gelijk heeft, Hoezo worden de PS4 en Xbox one door sommige altijd pc's genoemd, omdat toevallig de architectuur van de CPU hetzelfde is? Dan kan je net zo goed een smart tv ook maar een pc noemen, omdat er een soc met een cpu en gpu in zit. En omdat Nintendo iets anders probeert met de switch, maken hun wel opeens een goeie console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fleximex schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:42:
[...]

Natuurlijk zijn de meeste mensen met een console tevreden. Ze kopen de console niet voor niks.

Een Nintendo Switch is echter iets unieks. Een tablet met (waarschijnlijk) bijna de grafische kracht van een Xbox One.

Hoe kun je de exclusiviteit deals van Sony en Microsoft nu niet benoemen als je het hebt over de Apple Approach ?
Ik vind het plug & play van consoles zo'n onzin argument. Ten eerste starten PC's tegenwoordig in 10 seconden op. Dat doet mijn PS4 echt niet. En die updates...
Op Steam en Origin download je met volle snelheid. Bij mijn PS4 ben ik veel langer bezig met updates en downloads dan op de PC.
Geen gezeik met drivers, geen malware gedoe? Ik zou bijna zeggen: wat doe je hier op Tweakers? Het is wel heel mainstream geworden. Op grafische drivers na is alles one time. Op mijn PS4 moet ik als ik online wil per se een update doen als die er is. Dat is pas een gedoe. Wachten, wachten en nog eens wachten.
Verder mis ik in je verhaal met feit dat veel games zoals Fallout 4 werkelijk als een drol draaien of draaiden op de consoles.
Veel games zijn minder op de Xbox dan op de PS4 en minder op de PS4 dan de PC. Hoezo, zoals ze bedoeld zijn?
Buiten die 50 euro per jaar aan PS Plus en Xbox Live, betaal je aan de games al 60 euro waar de PC full price games vaak 40 euro zijn.

Maarja, daar gaat het hier eigenlijk niet over.

De Nintendo Switch belooft console waardig gaming on the go. Dat is speciaal.

[...]

Niemand zegt dat het een GTX 1080 in tablet formaat is. Maar voor het aansturen van een 720p scherm heb je ook niet zo veel nodig.
Dit is de Wii U:
[afbeelding]
En kijk hoe Mario games er daarop uit zien. Als je ook ziet hoe groot de stap van Kepler naar Maxwell en vooral naar Pascall is qua energieverbruik.

[...]

Hij slaat de spijker op zijn kop. Maar welke kop? Niemand beweert hier dat de PS4 en Xbox One niet goed verkopen en niet populair zouden zijn. Die 80 miljoen is maar een fractie van de gamers.

Wat noem je de Wii? Dat is dan toch ook een gimmick? Of smartphones for that sake toen de iPhone e.d. uitkwamen?
Of 4K tv's waar de meeste mensen te ver van af zitten dat het weinig toevoegt t.o.v. een 1080p TV.
Of PC gamers die dure RGB led toetsenborden en muizen hebben. En 1440p en 4K schermen. Terwijl goedkope toetsenborden, muizen en 1080p schermen bijna hetzelfde bieden.
En toch gaat dat allemaal als zoete broodjes over de toonbank.

Een gimmick is iets dat niet of anders werkt dan het voorgeschoteld wordt. Een soort misleiding. Wat er tot nu toe bekend is van de Pascal Tegra chip en wat we gezien hebben van Nintendo is er geen reden om aan te nemen dat Dark Souls III, bijvoorbeeld, niet op 720p on the go the spelen zal zijn.

Ik denk dat veel PC gamers best naast hun PC een Switch willen hebben. En er ook PS4 en Xbox One bezitters zullen zijn die naast hun console een Switch niet zouden vinden misstaan.
Natuurlijk start een moderne PC snel op maar de opstarttijd van een PS4 is ook niet lang.
Sure, een update is zo 200MB maar hoe lang duurt het dan echt bij jou ? Hier gaat dat rap.
Niks instellen en geen gedoe.

Wat ik op tweakers doe ? Sorry, als ik wil gamen dan wil ik op een knopje drukken en dan gaat mijn console die elders staat aan en ik zit daar waar ik graag zit en wordt 1 met het scherm en mijn game.
Moet je verplicht willen pionieren en rommelen als je op tweakers zit ?
Voor een FPS wil ik niet op 40 centimeter van een schermpje zitten maar ik wil gebruik maken van het grote scherm wat ik reeds heb. Zie me echt niet op de bank zitten met muis en keyboard, sorry.

Er zijn zat mensen die bepaalde games op de PC spelen maar andere weer op een console vanwege de eenvoud en soms ook de exclusiviteit van de games.

Ja de betaalde online dienst is idd wel relatief duur maar je krijgt flinke kortingen op games soms en de dienst geeft je ook gratis games alhoewel het merendeel daarvan niet altijd geweldig is.

Gaming on the Go is speciaal ? Doen we dat al niet jaren ? Weleens games gezien op een Ipad anno 2016 ? En ook de games op de new NDS3DXL zijn niet misselijk.

De switch is gewoon een Hybride DS/tablet met meer power dan dat we van vorige handhelds gewend waren.

Laten we eerst maar eens afwachten wat er daadwerkelijk komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:55
Fleximex schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:42:

Waarom toch altijd zo overdrijven in het geargumenteer over een platform...
Mijn PC start echt niet in 10 seconden op als deze helemaal uit staat, maar het doet niet echt ter zake want hij staat altijd in sleepmode... Net als mijn Xbox One. En beiden zijn daardoor even snel klaar.
Updates downloadt mijn Xbox terwijl hij in die sleepmode staat (nou ja, technisch gezien wordt hij natuurlijk wakker, maar vanuit een gebruikersoogpunt slaapt het ding), waardoor ik ook zo goed als nooit daarop zit te wachten. De PC moet ik zelf aanzetten, maar in de praktijk update Steam ook alles terwijl ik met andere zaken bezig ben dus ook op dit punt scoor ik ze gelijk. De WII U doet het trouwens precies hetzelfde, geen idee van de PS4.
Wat betreft drivers gedoe... dat iemand hier op tweakers komt wil niet zeggen dat ze het léuk vinden om te moeten tweaken als ze willen gamen. Het hoeven ook niet per se driver issues te zijn, maar bv Fallout 4 die je zelf aanhaalt draaide juist op highend spul met hogere framerates dan 60 fps slecht omdat de physics engine hier niet goed tegenkon. Er zijn inderdaad games die op consoles minder draaien dan op een beetje midrange PC, maar er zijn ook meer dan genoeg games waar het tegenovergestelde waar is. Ja, het is misschien maar 30 fps, maar dan wel stabiel 30 fps waar je op PC óf zwaar overspecced moet zijn, of veel gedoe hebt om het net zo consistent te laten lopen en geen tearing enz. te krijgen.
Verder betaal ik meer iets van 35 euro per jaar voor Xbox live en krijg ik daar 48 games per jaar voor terug, van een heel wat beter kaliber dan de gemiddelde humble bundle of zo. Bij release zijn games inderdaad wat duurder (hoewel die 40 euro die je aanhaalt ook weer voor iemand is die rondshopt, niet iemand die het gewoon bij Steam koopt), maar de sales op de consoles (in ieder geval bij MS) zijn echt heel veel beter geworden en voor de budgetgevoelige gamer hoeft het helemaal niet meer zo'n groot verschil te zijn.
Dat een PC meer doet dan gaming heeft verder bijzonder weinig te maken met het al dan niet zijn van HET gaming platform.

Maar goed, een platform oorlog is ook niet waar we op zitten te wachten. Wat me vooral stoort is dat ik je argumenten niet vind kloppen... maar wat eigenlijk het belangrijkst is, laat mensen gewoon lekker het platform spelen wat ze willen. Elk platform heeft voordelen. Het is prima als jij voor jou de PC het beste vindt, maar doe alsjeblieft niet net alsof de PC op elk mogelijk denkbaar vlak onverslaanbaar is want het is gewoon niet waar.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:59:
De ps4 en xbox one onderscheiden zich nog genoeg van de PC, de ene koop je bij de media markt, sluit je aan op de tv, je stelt wat instellingen in, updaten en je kan gaan. Bij de PC moet je ook een plek in je huis vrj hebben op je bureau en moet je een monitor, toetsenbord en muis bij hebben om te spelen. Een console speelt alles eraf zolang je de goeie disc erin stopt, bij oude PC's moet je eerst uitzoeken of de boel het nog doet. De meeste console bezitters hebben graag een fysieke disc en pc gamers hebben graag hun games liever digitaal. Heel veel mensen hebben ook geen zin om zich bezig te houden wat wel en niet goed draait op hun pc of Console. Allemaal punten die voor de één een voordeel is en de ander een nadeel.
En ik vind dat Bomberman zeker wel gelijk heeft, Hoezo worden de PS4 en Xbox one door sommige altijd pc's genoemd, omdat toevallig de architectuur van de CPU hetzelfde is? Dan kan je net zo goed een smart tv ook maar een pc noemen, omdat er een soc met een cpu en gpu in zit. En omdat Nintendo iets anders probeert met de switch, maken hun wel opeens een goeie console?
Precies !

Jaren hoorde je niemand over Nintendo hier, en nu met de teaser van de Switch bestaat Nintendo opeens weer voor de meesten ....
Helemaal van de wereld vanwege een min of meer een 8inch tablet met 2 halve controllers en een HDMI uitgang via de dock.

Er zijn zelfs mensen die nu opeens weer de cartridges geweldig vinden _/-\o_
In andere topics vind je diezelfde mensen terug die zeggen dat poorten passe zijn en je toch alles via de cloud doet en dat de toekomst is ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1324741 Nu heel wat anders, rime (aangekondigd als ps4 exclusive, lijkt op ico en the wind waker) is gerated voor de switch en de andere platformen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Zitten mensen echt te twisten over wat beter is: controller voor een shooter of muis & toetsenbord? Dat is toch geen discussie. Wii U gamepad met motioncontrols wint op shooter gebied met gemak. :+ iig voor mij ;)

Daarnaast:
Nog een maand wachten en weten meer over de Switch. Het kan vriezen, het kan dooien.

Oh ja, voor degene die het zei: Mario Kart 8 heeft maar 1 negatief punt en dat is ontbreken van battle arena's. Nog steeds vreemd dat Nintendo daar ook niet vier banen als dlc heeft aangeboden.
Enfin, online heb ik genoeg arsenaal om tegenstanders te pesten (en gepest te worden). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
horizon1978 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:30:

Oh ja, voor degene die het zei: Mario Kart 8 heeft maar 1 negatief punt en dat is ontbreken van battle arena's. Nog steeds vreemd dat Nintendo daar ook niet vier banen als dlc heeft aangeboden.
Enfin, online heb ik genoeg arsenaal om tegenstanders te pesten (en gepest te worden). ;)
Als ze de battle arena's er via DLC in zouden stoppen zou dat de reden zijn om ook MK te halen. Heb 'm nu voor de Wii U maar al maanden niet meer aangeraakt omdat ik in MK7 juist die arena's het leukste vond. Hopelijk luistert Nintendo naar de fans.
Enige reden voor mij om de Switch in de gaten te houden is op dit moment Zelda. En als Mario echt naar open wereld neigt is dat een motivatie om de Switch te halen voordat Zelda uit komt..

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Nou mooi is dat. Net doen alsof ik de azijnzeiker ben omdat ik en andere met mij enthousiast zijn over een nieuwe console. Terwijl jullie meteen doen alsof het niet speciaal is. Maar daarentegen wel net doen alsof PS4 en Xbox One problemen oplossen die de PC zogenaamd zou hebben.

Als iemand stelt een gamer van het eerste uur te zijn, maar ook met een Xbox controller op de PC Call of Duty speelt dan neem ik dat niet serieus. Sorry.

Of stelt dat het grafisch best mooi wordt ala iPad air2/pro wordt, maar daarbij niet vertelt dat we al een live demo gezien hebben van de nieuwe Zelda die bij een explosie geen frame drops had en heel soepel liep. De Wii U versie draaide matig.

Of er wordt gezegd dat hij niet geloofd dat de Tegra Pascal chip een game kan draaien. Maar er toch al vrij zeker aan te nemen is dat ie tegen de Xbox One zit qua rauwe performance. Nogmaals, er hoeft portable maar een 720p schermpje aangestuurd worden. Het nog niet eens hebben of upscale technieken of simpelweg iets minder schaduwen of textures.

Eerst ook zeggen dat de PC een gedoe is met driver e.d. Als ik het argument aanhaal dat ik bij mijn PS4 geregeld een update heb waar ik langer voor moet wachten dan bij de PC is het een overtrokken non argument.

Of dat mijn PC in 10 seconden opstart, wat gewoon echt zo is, is het overdrijven om het overdrijven?

En het opstarten maakt inderdaad niet uit, want sleep mode. Maar ik druk rechts op steam in mijn systeembalk en klik op de game die ik wil spelen. Dan gaat het plug & play argument van een console toch niet op als je op de PC evenveel handelingen nodig hebt om een game te spelen.

Zeggen dat ik buiten Steam om games koopt, maar tegelijk een prijs van Xbox Live aanhalen dat sowieso niet via Microsoft zelf is.

Als ik de prijzen benoem van games is het ook overdrijven want ik noem de adviesprijs. Maar zal ik dan ook melden dat ik BF3, BF4 en Fifa 2013 voor rond de 35 euro bij Wehkamp gekocht pre of rond launch?
Finraziel schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:20:
[...]
maar doe alsjeblieft niet net alsof de PC op elk mogelijk denkbaar vlak onverslaanbaar is want het is gewoon niet waar.
Waar doe ik dat? Ik vind de PC gewoon het beste game platform. En weerleg de argumenten waar ik het niet mee eens ben. Qua prijs is een console goedkoper bijvoorbeeld. Daar verliest een PC het op. Maar het verschil is niet 400 euro vs 1000 euro bijvoorbeeld.

Je zit me te veroordelen voor het aangaan van een discussie en het aanhalen van argument (meningen), terwijl je hetzelfde doet.

Ik haal nergens aan dat als je op een console speelt je slecht bezig bent. Wat wel wordt aangehaald is dat de Switch niet bijzonder is, maar tegelijk de PS4 en Xbox One wel als bijzonder worden neergezet.

Ik heb zelf een PS4 nota bene. En speel er met plezier exclusives op.

[ Voor 15% gewijzigd door Fleximex op 13-12-2016 17:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
horizon1978 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:30:
Zitten mensen echt te twisten over wat beter is: controller voor een shooter of muis & toetsenbord? Dat is toch geen discussie. Wii U gamepad met motioncontrols wint op shooter gebied met gemak. :+ iig voor mij ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CRJg2JH.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Wat een geklaag weer helaas... wil je qua gaming echt flexibel zijn moet je toch echt ALLE Consoles EN een (dikke) gamePC hebben.

En waarom men op een PC niet met een Controller zou mogen spelen om serieus genomen te worden is mij ook een raadsel. Sure... muis/tobo zal 99% van de keren superieur zijn maar laten we niet vergeten dat 95-99% van de mensen games speelt voor hun plezier. Ikzelf speel Gears of War op de PC met een X-Box One Elite controller omdat ik dat prettig vind. Doom speel ik dan weer met de muis. Ik spee voornamelijk Single Player overigens.

Mijn inziens is DÉ rede omwelk platform dan ook aan te schaffen -> Exclusives.

Toetsenbord & muis vs Controller is deels game specifiek en deels je doel in de game.

Competetief =/= waar jij het snelste die headshots mee kan maken.

De rest is persoonlijke voorkeur.

Maar goed, genoeg over PC/Console.
Zolang Nintendo een goed platform neerzet zoals ze in de previews doen laten geloven zullen de games wel volgen denk ik. Persoonlijk koop ik toch alleen first party @ Nintendo. De rest gaat via de concurrentie (in mijn geval is dat sinds kort de PC i.p.v. X-Box)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteindelijk gaat het toch om de games die je leuk vind en elk platform heeft wel wat anders te bieden. Hoop vooral van de switch dat er goeie (exclusive) games op uit komen. Nog een maandje en we weten we wat we kunnen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:55
Fleximex schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:52:
Nou mooi is dat. Net doen alsof ik de azijnzeiker ben omdat ik en andere met mij enthousiast zijn over een nieuwe console. Terwijl jullie meteen doen alsof het niet speciaal is. Maar daarentegen wel net doen alsof PS4 en Xbox One problemen oplossen die de PC zogenaamd zou hebben.

Als iemand stelt een gamer van het eerste uur te zijn, maar ook met een Xbox controller op de PC Call of Duty speelt dan neem ik dat niet serieus. Sorry.

Of stelt dat het grafisch best mooi wordt ala iPad air2/pro wordt, maar daarbij niet vertelt dat we al een live demo gezien hebben van de nieuwe Zelda die bij een explosie geen frame drops had en heel soepel liep. De Wii U versie draaide matig.

Of er wordt gezegd dat hij niet geloofd dat de Tegra Pascal chip een game kan draaien. Maar er toch al vrij zeker aan te nemen is dat ie tegen de Xbox One zit qua rauwe performance. Nogmaals, er hoeft portable maar een 720p schermpje aangestuurd worden. Het nog niet eens hebben of upscale technieken of simpelweg iets minder schaduwen of textures.

Eerst ook zeggen dat de PC een gedoe is met driver e.d. Als ik het argument aanhaal dat ik bij mijn PS4 geregeld een update heb waar ik langer voor moet wachten dan bij de PC is het een overtrokken non argument.

Of dat mijn PC in 10 seconden opstart, wat gewoon echt zo is, is het overdrijven om het overdrijven?

En het opstarten maakt inderdaad niet uit, want sleep mode. Maar ik druk rechts op steam in mijn systeembalk en klik op de game die ik wil spelen. Dan gaat het plug & play argument van een console toch niet op als je op de PC evenveel handelingen nodig hebt om een game te spelen.

Zeggen dat ik buiten Steam om games koopt, maar tegelijk een prijs van Xbox Live aanhalen dat sowieso niet via Microsoft zelf is.

Als ik de prijzen benoem van games is het ook overdrijven want ik noem de adviesprijs. Maar zal ik dan ook melden dat ik BF3, BF4 en Fifa 2013 voor rond de 35 euro bij Wehkamp gekocht pre of rond launch?

[...]

Waar doe ik dat? Ik vind de PC gewoon het beste game platform. En weerleg de argumenten waar ik het niet mee eens ben. Qua prijs is een console goedkoper bijvoorbeeld. Daar verliest een PC het op. Maar het verschil is niet 400 euro vs 1000 euro bijvoorbeeld.

Je zit me te veroordelen voor het aangaan van een discussie en het aanhalen van argument (meningen), terwijl je hetzelfde doet.

Ik haal nergens aan dat als je op een console speelt je slecht bezig bent. Wat wel wordt aangehaald is dat de Switch niet bijzonder is, maar tegelijk de PS4 en Xbox One wel als bijzonder worden neergezet.

Ik heb zelf een PS4 nota bene. En speel er met plezier exclusives op.
Heh, ik kan me voorstellen dat het een beetje voelt alsof we met zijn allen bovenop je springen ;)
Dat was op zich ook niet echt mijn bedoeling in ieder geval, ik had vooral het idee dat sommige van je argumenten juist niet klopten, of dat je ze voor mijn gevoel generaliseerde.

Allereerst, iemand niet serieus nemen omdat ze met een controller spelen is natuurlijk absurd... Hoewel ik een competitive shooter op PC met een controller spelen op zijn minst ook wel dubieus zou noemen (ik denk dat je dat bedoelde), domweg omdat je waarschijnlijk geen schijn van kans maakt. Ik heb echter wel bijvoorbeeld Borderlands 2 op de PC met een Xbox controller gespeeld en zelfs heen en weer geschakeld tussen M+K en controller, terwijl mijn coop partner niks merkte en verbaasd reageerde toen ik zei dat ik met controller aan het spelen was. Als het niet er om gaat de allerbeste performance neer te zetten dan is je invoermethode gewoon persoonlijke voorkeur.

Bij sommige andere argumenten denk ik dat we elkaar verkeerde begrijpen omdat je sommige dingen die specifiek voor jou gelden heel algemeen stelt. Zoals bv het feit dat jouw PC in 10 seconden opgestart is... Ja, er zijn PC's die dat kunnen, maar het is geen algemene eigenschap van PC's. Die van mij begint na 10 seconden volgens mij pas eens Windows te laden, daarvoor is ie met het bios bezig of zo. Het is dus niet voor iedereen zo en kun je dus niet als een universeel pluspunt van 'de PC' stellen, hoewel het uiteraard wel een pluspunt is dat als je dit graag wil je wel een PC kan bouwen die dat doet.

Dan heb je het over het wachten op patches en je stelt dat als een algemeen negatief punt van consoles. Ik leg uit dat ik er nooit last van heb, om te illustreren dat het geen algemeen probleem hoeft te zijn. Dat verandert weinig aan dat het voor jou iritant is, dat begrijp ik, maar het wil niet zeggen dat het voor iedereen een negatief punt van de console is. Tegelijk bagatelliseer je de problemen die mensen met games op de PC kunnen hebben, dus ik illustreer wat dat voor issues kunnen zijn. Het is voor jou geen probleem, maar voor anderen kan het wel een reden zijn om de voorkeur te geven aan een console. En dat ongeacht of ze de technische expertise hebben om die problemen op te kunnen lossen (hoewel ik zelf het vaak genoeg domweg niet voor mekaar krijg om tearing te elimineren op mijn PC en het op de console zo goed als nooit zie).

Je argument over dat ik zeg dat je buiten Steam games koopt snap ik niet helemaal... daar wees ik jou volgens mij juist op, of dat was althans mijn bedoeling. Jij noemde adviesprijzen voor de console terwijl je die niet vergeleek met adviesprijzen van de PC. Je moet natuurlijk wel adviesprijzen met adviesprijzen vergelijken, of rond-shop prijzen met rond-shop prijzen. En dan is er nog steeds wel verschil hoor, vooral bij release kun je op de PC een stuk goedkoper uit zijn. Maar op de console zijn er ook mogelijkheden om goedkoper uit te zijn, vooral als je het niet erg vindt om een tijdje te wachten. De duurste game die ik heb voor de Xbox is Forza Horizon 3 die ik voor 35 euro gekocht heb, maar ik heb toch al zo'n 75 xbox one games waaronder heel wat AAA titels, en dan heb ik de backwards compatible games nog niet meegeteld... en ik heb mijn Xbox pas een maand of 4. Veel van die games waren rond 10 euro of minder, net als mijn Steam verzameling. Maar als je meteen bij release je games wil kopen dan kun je op de PC inderdaad goedkoper uit zijn (alleen is het niet nodig dat verschil te overdrijven).

Verder kreeg ik de indruk dat je betoogde dat de PC in elke vorm domineerde, maar dat was dan blijkbaar niet je bedoeling, dus dat heb ik verkeerd begrepen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
Link is blijkbaar weer verwijderd.

Mocht Nintendo mee lezen, ik heb de komende 3 weken vrij :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ziet er interessant uit, benieuwd hoe dat op de Switch er uit gaat zien...
For the record, the French game studio Any Arts Production now turn on Unreal Engine 4, hoping that the graphics can achieve this degree of precision on Nintendo Switch.
Gameplay
In terms of gameplay, the player will have the option to switch between Yann (the boy) and Ani (the French Bulldog) at any time during the adventure. Indeed, the boy and the dog will possess clean skills, without further details for the moment. Note also that nature will have a very important place in Seasons of Heaven, and that an evolutionary means of locomotion will allow the player to explore the Heaven (name of the zone of play).

Finally, a polymorphic monster (reminiscent of the creature intro Princess Mononoke) and Yann persecute Ani in history.

Seasons of Heaven will be released exclusively on Nintendo Switch to a date to be specified.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las op neogaf dat de studio eerder nog financiele problemen had. Volgens mij is het ook hun eerste game. Een mooie trailer maken is wel wat anders gebleken dan een goeie game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
nieuws: Gerucht: Nintendo Switch heeft Tegra-soc met Maxwell-gpu

Ok, dat is wel een redelijk dikke fail zeg als dit waar blijkt te zijn. Gelukkig is een pre-order vrijblijvend anders zou ik hem inmiddels wel annuleren.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Phusebox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:08:

Ok, dat is wel een redelijk dikke fail zeg als dit waar blijkt te zijn. Gelukkig is een pre-order vrijblijvend anders zou ik hem inmiddels wel annuleren.
Als dat zo is dan is de kans dat het apparaat snel verouderd groter aanwezig :X

• Phusebox
Touchdomex schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:09:
[...]

Als dat zo is dan is de kans dat het apparaat snel verouderd groter aanwezig :X
Het is meer dat het apparaat dan al verouderd is als het op de markt komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Phusebox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:08:

Zoals ik ook op de FP geplempt heb:
I have a few immediate thoughts after reading through the article:
  • Firstly, it's worth noting the difference between Maxwell and Pascal is almost entirely down to the manufacturing process. Maxwell was made on 28nm (and in the case of the TX1, 20nm) whereas Pascal is made on 16nm. The actual architectural difference between the two is minimal, and aside from improved color buffer compression, largely irrelevant for a device like the Switch.
  • Despite that, the article never makes any mention of the manufacturing process. I find that extremely strange, as it's obviously the defining difference between the two sets of GPUs.
  • In fact, the article gets the difference between the two completely the wrong way around, saying "Nintendo’s box is relatively small, and so it has to fit into the heat profile of a portable device, rather than a set-top box. That’s another reason that explains the older Maxwell technology, as opposed to the Pascal’s state-of-the-art tech." Pascal is literally a more power efficient version of Maxwell, so the incentive would be the other way around.
  • The author says "we expect the Nintendo Switch to be more than 1 teraflop in performance", which is notably higher than even those of us who were expecting Pascal were considering (I literally posted earlier today with a 500-750 Gflop estimate). If this is a Maxwell chip, then that would mean at least 4 SMs (512 "CUDA cores") at 1GHz, as they're not going to be able to push much past that on 28/20nm. This is a much larger GPU than most people would have been expecting.
I see a few different scenarios here:
  1. The Switch SoC uses Maxwell at 20nm, and simply has a much larger GPU than anticipated to account for the performance.
  2. Nintendo looked at the feature-set planned for Pascal when design started, realised that the new features were largely irrelevant, and decided that they would save time and just use a straight-forward die shrink of Maxwell to 16nm instead. That would technically be a Maxwell GPU, but would be almost completely indistinguishable from Pascal in terms of performance.
  3. The sources are wrong about Maxwell, the 1 Tflop performance, or both.
Basically, if you're to take the article as being accurate, then the only worthwhile takeaway is this quote:
"we expect the Nintendo Switch to be more than 1 teraflop in performance"

A Maxwell Tflop is identical to a Pascal Tflop, and it's largely irrelevant to us whether they achieved that by using a larger Maxwell GPU on 20nm/28nm at a lower clock or a smaller Pascal GPU on 16nm at a higher clock.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Phusebox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:13:
[...]

Het is meer dat het apparaat dan al verouderd is als het op de markt komt.
Ligt deels ook aan de prijs straks. Ik zou niet direct hem hierom cancellen. Echt niet.

• matthijst
  • Nu online
RayNbow schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:22:
A Maxwell Tflop is identical to a Pascal Tflop, and it's largely irrelevant to us whether they achieved that by using a larger Maxwell GPU on 20nm/28nm at a lower clock or a smaller Pascal GPU on 16nm at a higher clock.
Vage conclusie.

Maxwell en Pascal zijn nagenoeg identiek. Dus als je een Maxwell chipset hebt die 1 TFLOPs haalt en een Pascal chipset hebt die 1 TFLOPs haalt, dan zijn ze even krachtig.

Denk anders aan: Wat is zwaarder? 1 kg veren of 1 kg lood?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Mja accuduur, warmteontwikkeling, meer terugschalen op mobiel etc. Heeft toch wel behoorlijke impact.

• matthijst
  • Nu online
Dat inderdaad.
Normaal gesproken = kleiner zuiniger. Juíst in een mobiel apparaat lijkt me dezelfde output met een zuiniger chip relevant.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 15-12-2016 08:53 ]

• Thalaron
Touchdomex schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:22:
[...]

Ligt deels ook aan de prijs straks. Ik zou niet direct hem hierom cancellen. Echt niet.
Indien prijsstelling de keuze is geweest vind ik het evengoed een fail...
Liever iets langer wachten en/of wat meer betalen voor een superieur product dan een kreupele versie van "wat had kunnen zijn" voor wat minder geld...

Zeker wanneer stroomverbruik met oude techniek hoger zou liggen een mijn inziens erg slechte keuze als dit blijkt te kloppen.

[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 15-12-2016 08:54 ]

• matthijst
  • Nu online
RayNbow schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:33:
[...]

Maxwell en Pascal zijn nagenoeg identiek. Dus als je een Maxwell chipset hebt die 1 TFLOPs haalt en een Pascal chipset hebt die 1 TFLOPs haalt, dan zijn ze even krachtig.

Denk anders aan: Wat is zwaarder? 1 kg veren of 1 kg lood?
Zo vergelijkt hij het inderdaad ook. Terwijl een betere vergelijking zou zijn: waar lig je liever onder als je het koud hebt. Of wat draag je liever in je handen met je mee :+

matthijst schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:54:
[...]

Zo vergelijkt hij het inderdaad ook. Terwijl een betere vergelijking zou zijn: waar lig je liever onder als je het koud hebt. Of wat draag je liever in je handen met je mee :+
Kijk nu naar de reacties op de FP en je vindt een aantal die ingaan op de performance van de Switch. Dingen als "marginaal beter [...] dan de Wii U", terwijl dat niet uitmaakt of er nou een 1 TFLOP Maxwell of een 1 TFLOP Pascal in zit.

Het is wel zo dat het lastiger is om met de Maxwell de door VentureBeat beweerde 1 TFLOP te halen. Je moet de Maxwell chips dan hoger klokken (= slecht voor warmteontwikkeling en accuduur) of je moet 'm lager klokken (=beter voor warmteontwikkeling en accuduur) maar wel groter maker.

Pagina: 1 ... 26 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic