Voor die 300 kreeg je er wel een controller bij toen

die pricedrop was noodzakelijk omdat het te weinig werd verkocht.
Ik denk dat heel veel mensen niet inzien hoe belangrijk marktaandeel is, zeker in de eerste periode. Developers gaan bouwen als er genoeg afzetmarkt is. Het is essentieel dat er heel veel apparaten worden verkocht in de eerste periode willen ze 3rd parties onboard krijgen, en met de voorspelling van 2 miljoen sales lijkt Nintendo te bevestigen dat ze datzelfde ook willen realiseren.
Ik heb er niet voor gestudeerd, maar ik denk dat op lange termijn een goedkoop model meer geld gaat opleveren aan bijvoorbeeld royalties.
De winst zit niet in de console sales, maar in de games en royalties. En bijkomstigheid zijn accessoires als Amiibo en het verkopen van IP.
Bomberman71 schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:36:
Het is heel simpel jongens ... je hebt hier te maken met een een DSXL op steroïden, een groter scherm, dock en de afneembare controllers. No way dat die ook maar iets in de buurt komt van de DSXL, en die koste ook gewoon bijna 200 euro en dan mocht je er een oplader bijkopen.
Nee, het is een totaal ander apparaat. Zowel van buiten als van binnen.
- Het duurste aan de 3DS XL is het 3D-scherm, wat gebruik maakt van een techniek dat alleen in deze handhelds is toegepast. Switch kan gebruik maken van de productielijnen voor smartphones en tablets.
- Daarop volgt de CPU/GPU, wat twee chips zijn van relatief kleine bedrijven. Nvidia (waar Nintendo sowieso een goede deal voor gemaakt schijnt te hebben) dropt gewoon een grote order bij TSMC. Dan heb je beide in 1 chip.
- Tot slot het aller belangrijkste: de 3DS XL is en was een cashcow voor Nintendo. Het is dé reden dat Nintendo de afgelopen 4 jaar regelmatig groene cijfers heeft kunnen schrijven ondanks de Wii U.
Eer je met de WiiU kon spelen was je ook meer dan 300 kwijt destijds.
En we weten hoe dat is afgelopen. Dat weet Nintendo ook.
Let op mijn woorden, tenminste 299 en waarschijnlijk meer richting de 349.
Ik let op, maar dat gaat 'm echt niet worden

Mocht Nintendo daar wel voor kiezen, dan is dat regelrechte zelfmoord. Ik zou zelf zonder problemen 349 neertellen voor de Switch, maar als hij echt zo duur gaat worden ga ik hem niet halen omdat het voor die pricetag niet gaat lukken.
[
Voor 38% gewijzigd door
Richh op 13-11-2016 23:53
]