Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:08
Ik denk niet dat veel mensen compatibiliteit verwachtten met fysieke games. Een schijfje krijg je er sowieso niet in, en met 3ds games ga je toch problemen krijgen omdat je maar één scherm hebt. Daar zijn wel oplossingen voor te verzinnen, maar niet op een 'it just works' manier en dan doet Nintendo dat niet.
De games voor de switch krijgen als je ze al digitaal gekocht had voor een ander platform zou leuk zijn maar verwacht ik niet van Nintendo. Volgens mij hebben ze dat eerder ook niet gedaan, iets wat me nogal tegen staat van hun maar ja het is niet anders.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuws of oud gerucht ? http://www.itechpost.com/...les-retail-price-leak.htm zou heel wenselijk om een soort van Cash back of Pick up and return systeem te krijgen voor wie het wil ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Tri Force op 05-11-2016 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat Nintendo zoiets zelf gaat opzetten. Logistiek is dat niet handig. Maar er zullen misschien wel winkels zijn die het gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat ten eerste om nieuwe software voor Switch maar ik zou het wel waarderen om mijn huidige bibliotheek over te brengen naar Switch :)

Nintendo zal vast met iets komen via eShop en de Gameshops willen dat WiiU handel blijft doorgaan dus er zal wel iets te regelen zijn maar.. vaak betekend dat 3 spellen inruilen voor 1 spel terwijl alle 4 dezelfde waarde hebben.

Mijn WiiU verzameling op het moment is Windwaker HD, Twilight princess HD, Hyrule warriors, Xenoblade X en dezen inruilen voor 1 of met geluk 2 Switch spellen is toch een beetje zuur.

Wat ga jij doen Sander en jullie ? de WiiU in 2017 houden en Switch afwachten of de WiiU verkopen voor de Switch ?

Voor nu blijft de WiiU hier en wordt Breath of the wild nog toegevoegd aan de WiiU verzameling en voor de Switch Dragon Quest delen en mogelijk Skyrim :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo heeft helemaal niks aan tweedehands games of consoles, dat kan je wel vergeten, misschien dat je korting krijgt voor een port of remaster als je het orgineel al bezit, maar dan alsnog is het moeilijk te controleren of je het exemplaar fysiek bezit (digitaal is dan wel makkelijk, maar hoeveel mensen hebben hun wii u games digitaal?). Er zijn vast nog wel een paar gameshops die tweede hande games opkopen of bij een inruilen een korting geeft, maar hun moeten ook nog winst maken met het door verkopen van tweede handse games dat je daar niet te veel van moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo heeft misschien niets aan tweedehands hardware en software en het zal alleen maar kosten zijn om software van het oude systeem naar het nieuwe systeem over te brengen maar de huidige WiiU eigenaren zouden hier veel aan hebben.

Tot dat Nintendo zelf zegt dat er niets mogelijk is ga ik ervan uit dat er iets mogelijk is en het feit dat Switch niets fysiek BC ondersteunt zeg niets over digitaal :)

Ontwikkelaars zeggen dat Porten naar Switch heel gemakkelijk gaat en er zijn geruchten dat je zelf software op een Cartridge kan zetten en dat je een voorgeïnstalleerde Cartridge kunt kopen.

Op deze manier hoeft software niet meer aan één platform gebonden te worden en kun je Switchen van het één naar het ander via de eShop ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
I don't know if there's a hub world, but this new 3D Mario on Switch has more exploration than 3D World and Galaxy.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh wat een verassing zou dat zijn om Zelda en Mario beiden bij de Lancering te krijgen en ook nog eens dat Mario ook een Explorings element krijgt :D

Mario 2D heb ik inmiddels genoeg gespeeld maar een Mario 3D :9 mjum mjum smaakt naar meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56
Had tijdens Blizzcon dit weekend nog een tweet gestuurd met de vraag of we ooit nog een Blizzard game terug op een Nintendo console gaan zien. Helaas is die vraag niet behandeld.
Zou tof zijn om bijv. Diablo 3 (welke ook al op xbox360/ps3/xbox1/ps4 is) ook op de Nintendo Switch te zien.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:23
JehannesWeggen schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:50:
Oh wat een verassing zou dat zijn om Zelda en Mario beiden bij de Lancering te krijgen en ook nog eens dat Mario ook een Explorings element krijgt :D

Mario 2D heb ik inmiddels genoeg gespeeld maar een Mario 3D :9 mjum mjum smaakt naar meer.
Een soort open wereld Mario zou wel gaaf zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:06:
[...]

Een soort open wereld Mario zou wel gaaf zijn.
Mario 64 en Galaxy en Sunshine hadden aardige grote levels maar het was geen geheel dus inderdaad één groot geheel open Mario zou geweldig zijn :)

Mario party en Mario kart of Nintendo land zijn erg vermakelijk maar van mij mag dit ook in de nieuwe Mario komen naast het spel zelf zeg maar mini en party spelletjes er extra bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoe groot zou zo'n open world Mario moeten zijn? In de orde van XenoX of Z:BotW? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Horizontaal zou Mario net zo groot kunnen zijn maar dat wordt een aardige klus.. de wereld van XCX horizontaal en verticaal samen is zo gigantisch dat red Nintendo niet op.

Kan ook niet wachten om zelf Breath of the wild te ervaren met de vrijheden en ontdekking wat dit spel gaat bieden :)

Er zijn volgens mij wel spellen met nog grotere werelden maar XCX is ook een open wereld en dat gecombineerd met de grote en het verhaal en combat maakt XCX een wonder van een spel! zekers een vervolg waard :D

[ Voor 13% gewijzigd door Tri Force op 06-11-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een open wereld Mario game zou niet werken. Mario is een platforming game en als je die in een grote open wereld gaat doen zit je heel snel aan saaie gameplay. (Zie bv ReCore; No Man's Sky) Tenzij je RPG elementen gaat toevoegen, maar dan krijg je weer dat het te veel op Zelda gaat lijken. En dat is juist minder, want Nintendo heeft meer sterke franchises, je moet die niet zo na alle willekeur gaan mixen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Als de open wereld meer als een soort van hub functioneerd, zoals het kasteel dat was in Mario 64 of het vrij kunnen rondlopen in de worlds in SM3dW, dan zie ik geen problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 06-11-2016 12:21 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Open world platforming:

:+
JehannesWeggen schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:41:
Er zijn volgens mij wel spellen met nog grotere werelden maar XCX is ook een open wereld en dat gecombineerd met de grote en het verhaal en combat maakt XCX een wonder van een spel! zekers een vervolg waard :D
Grootste (land-based) wereld in een spel wordt vaak toegekend aan Daggerfal uit '96.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:23
Een Paper Mario zou toch wel in een open wereld moeten kunnen?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik tijdelijk weer mijn WiiU voor Tweakers.. excuus mijn zusje had even een internet middel nodig en de WiiU en Tweakers communiceren slecht met elkaar dus het zal mij benieuwen hoe mijn reacties eruit komen te zien...

Tantulus is al een tijdje bezig voor Switch http://www.nintendolife.c...ping_games_for_the_switch mooi nieuws vindt ik ongeacht waar hun mee bezig zijn :)

Rechtstreekse Ports of HD remasters of nieuwe games en van welk platform ? software als FZero en Metroid zal het goed doen maar ik hoop op Fire emblem, Last story, Xenoblade, Pandoras tower, Skies of arcadia, Grandia, Skyward sword ?

Januari wordt per dag spannender met nieuws dat mogelijk Mario en Zelda voor de lancering klaar zijn en dat Tantalus bezig is naast Nintendo zelf en Monolith mag niet vergeten worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Capcom gaat niet per direct PS4/X1 games porten naar de Switch: https://www.videogamer.co...witch-multiplatform-games

Ik hoop dat Nintendo genoeg publishers kan overtuigen om dit toch te doen. Persoonlijk kan Crapcom mij ook niet heel veel interesseren :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Richh schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:21:
Persoonlijk kan Crapcom mij ook niet heel veel interesseren :P
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/001/129/727/b98.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die + Monster Hunter zullen vast en zeker op de Switch uitkomen. Dat zijn te grote cashgraps voor Capcom.

Maar verwacht geen Resident Evil 7 of Street Fighter 5 op de Switch. En vooral die laatste interesseert me 0,0.

Ik heb zo'n vermoeden dat Monster Hunter XX gelijktijdig op de 3DS en Switch uit gaat komen en in januari aangekondigd gaat worden voor de Switch.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2016 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Monster Hunter lijkt me een zekerheidje op de Switch. Ontzettend succesvolle serie en ga ervan uit dat Nintendo daar zelfs actief voor bij Capcom is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Monster Hunter zou ook een van mijn hoofdredenen zijn om een Switch te halen. Ik vond 3U op de WiiU ook heerlijk spelen en daar was eigenlijk het enige minpunt het overzetten van de save tussen 3DS en WiiU wel onnodig complex was. En dat haal je er mee weg.

Maar ik weet nog niet of de XX al direct een Switch game wordt, maar kan altijd hopen...

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Richh schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:21:
Capcom gaat niet per direct PS4/X1 games porten naar de Switch: https://www.videogamer.co...witch-multiplatform-games

Ik hoop dat Nintendo genoeg publishers kan overtuigen om dit toch te doen. Persoonlijk kan Crapcom mij ook niet heel veel interesseren :P
Er gingen juist geruchten dat RE7 naar de switch zou komen.
De laatste spec geruchten zeggen btw 4 GB ram. Klinkt annemelijk voor een hybrid maar wel de helft van de PS4 en Xbone. Dat lijkt me toch lastig bij het maken van ports. Aan de andere kant hebben games op deze consoles ook niet meer dan 5 of 5,5 tot hun beschikking als ik het me goed herinner. Als Nintendo het OS was binnen de perken kan houden valt het verschil nog wel mee.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monster hunter is inderdaad interessant maar welke ? mij leek Monster hunter Stories juist het interessants en van mij mag er wel meer met Dragons dogma gedaan worden.

DD Online is alleen voor Azië en aan een deel 2 wordt niets gedaan.. software als Resident evil is sinds deel 5 weinig meer aan.

Inmiddels is er ook Dying light van Warner bros en Evil within van Bethesda en nog beter omdat ik rpg liefhebber ben Dark souls van Bandai!

Deze uitgevers staan op de lijst dus ik wacht positief af dus als Capcom ook voor Switch gaat ontwikkelen is het mooi en anders helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monster hunter xx zie ik niet zo snel op de switch verschijnen, moet je eigenlijk ook niet willen, volgens mij is het ook meer een expansion op x. Sowieso een port van een 3ds game op een 125x z'n krachtig apparaat wordt je niet blij van. Dan heb je er net zoveel aan dat ze na xx meteen gaan focussen op een monster hunter die vanaf de grond voor de switch wordt genaakt. Resident evil, street fighter en dead rising zijn ook een mooie aanvulling op de collectie van de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:26
Ik heb erg veel zin in deze console. Nintendo is toch wel het platform waar ik altijd met een lach achter zit.
Verder vraag ik me wel of hoe de uitwerking wordt en hoe snel de Switch kapot zal gaan bij normaal gebruik. Ook zou ik het niet meer als 250 euro waard vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:56

Tweakarim

PSN: Karimineel3

TheDuJa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:21:
Ik heb erg veel zin in deze console. Nintendo is toch wel het platform waar ik altijd met een lach achter zit.
Verder vraag ik me wel of hoe de uitwerking wordt en hoe snel de Switch kapot zal gaan bij normaal gebruik. Ook zou ik het niet meer als 250 euro waard vinden...
Ik hoop dat het minimaal 250 euro kost, kan me niet voorstellen dat ze een product kunnen neerzetten met fatsoenlijke specificaties voor 250 euro en er dan nog winst op kunnen maken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:26
Tweakarim schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:39:
[...]

Ik hoop dat het minimaal 250 euro kost, kan me niet voorstellen dat ze een product kunnen neerzetten met fatsoenlijke specificaties voor 250 euro en er dan nog winst op kunnen maken ook.
Aan de ene kant heb je natuurlijk helemaal gelijk! Een kwalitatief goed product kost natuurlijk meer. Het probleem is enkel dat de concurrentie ook geen hele hoge prijzen heeft. Ik ben benieuwd of ze de ideale middenweg hebben gevonden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Nieuwevolger schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:50:
Monster hunter xx zie ik niet zo snel op de switch verschijnen, moet je eigenlijk ook niet willen, volgens mij is het ook meer een expansion op x. Sowieso een port van een 3ds game op een 125x z'n krachtig apparaat wordt je niet blij van. Dan heb je er net zoveel aan dat ze na xx meteen gaan focussen op een monster hunter die vanaf de grond voor de switch wordt genaakt. Resident evil, street fighter en dead rising zijn ook een mooie aanvulling op de collectie van de switch.
Graag een nieuwe Monster Hunter :) MH Online mag van mij ook geport worden! ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:50
Nieuwevolger schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:50:
Dat valt best mee, hoor. MH3U was ook voor de 3DS maar de WiiU port was best netjes gedaan en ik heb me daar geen moment geërgerd aan het feit dat ik naar een opgepoetste 3DS game zat te kijken. Maar ik stoor me niet zo snel aan het feit dat graphics niet top-of-the-line zijn, dat helpt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Seal64 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:32:
[...]

Dat valt best mee, hoor. MH3U was ook voor de 3DS maar de WiiU port was best netjes gedaan en ik heb me daar geen moment geërgerd aan het feit dat ik naar een opgepoetste 3DS game zat te kijken. Maar ik stoor me niet zo snel aan het feit dat graphics niet top-of-the-line zijn, dat helpt ook.
MH3U op de Wii U was een geweldige game! Ik heb me er vele uren mee vermaakt.
En ik denk dat dit ook een beetje is wat Nintendo met de Switch wil, "upgrades" van handheld games plus ports / upgrades van Wii U games en dan gemengd met een grote verzameling nieuwe games. Zo zou je iig in het begin vrij snel een hele grote berg aan games op de Switch kunnen uitbrengen.

Bijvoorbeeld: ik zie het gebeuren dat er een derde Pokémon Sun en Moon game gaat komen (Star?) en deze op de Switch gaat uitkomen. Gezien eerdere berichten van de Pokémon Company, GameFreak.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is nog afwachten of het officieel is maar mooi nieuws! bedankt Ray :)

Als het gerucht waar is dan betekent het dat er zelfs van PowerPC naar ARM geport kan worden dus waarom niet PC software.

Software als Smash bros en Mario kart etc. heeft ook vrij uitgebreide DLC dus het zal de centen wel waard zijn vooral voor diegene die de WiiU en of 3DS overgeslagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk hadden ze van Smash Bros al een 3DS versie. Dus die op een ARM processor werkend maken is niet echt een probleem voor Nintendo ;)

Niet vergeten dat Nintendo wel een paar van de beste game-devs heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:33:
Open world platforming:
[video]
:+

[...]

Grootste (land-based) wereld in een spel wordt vaak toegekend aan Daggerfal uit '96.
Ah jij bent net zo Berg geit als mij :) sorry Ray kon niet op de WiiU zien wat voor video jij geplaatst had vandaar de late reactie.. het blijft een wonderlijke wereld die van XCX en ik heb met Elder scrolls Anthology wel Oblivion gespeeld maar Daggerfall en morrow wind nog niet.

Als er geen Remaster komt van vorige elder scroll delen of vervolg van dan maar eens verder met Oblivion en Morrow wind en Daggerfall ;)

Oh Sander inderdaad dat was ik vergeten.. bedankt en is ook zo dat Smash bros ook een 3DS versie heeft net als Hyrule warriors, Xenoblade, mario kart etc.

Het werk wat Nintendo levert behoort bij de Top zelfs op de hardware van WiiU en 3DS dit is ook gelijk een nadeel.. de enige waar ik naast Nintendo onder de indruk ben is Monolith met XCX en Guerrilla met Horizon zero dawn.

Switch heeft het meest aan nieuwe software maar hopelijk komt er ook WiiU en 3DS Ports bij en Ports van de laatste 10 jaar zoals Ni no kuni, Dragon age, Dragons dogma, Witcher, Elder scrolls, Tales of zesitiria, God eater, Dark souls, Dark chronicle etc... de lijst is onneindig.

Oh en Portal knights en Kings quest lijken mij heel geschikt voor Switch! ik zag dezen op Steam maar voor nu genoeg te doen met Skyrim en Valley.

[ Voor 34% gewijzigd door Tri Force op 09-11-2016 18:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Japanse advertentie voor Zelda op de Switch (en Wii U):
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/qhqtaulflmwx.jpg
JehannesWeggen schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:05:
de enige waar ik naast Nintendo onder de indruk ben is Monolith met XCX
Monolith Soft is ook Nintendo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nice, ik dig die oldschool Zelda style wel :)

https://nintendo.cp.jp/zelda/ doet het niet bij mij. Och, er moet www voor 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door Seroczynski op 10-11-2016 09:29 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:31
Iemand enig enide hoe groot het verschil in rekenkracht is tussen de wiiu en de switch?
Ik heb een wiiu en vraag me af of de nieuwe zelde op de wiiu net zo mooi zal zijn als op de switch.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat vraag ik mij ook wel een beetje af. De Switch is natuurlijk wel een stuk nieuwer, maar is mobiel dus zal toch ook wel wat moeten inleveren.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Volgens de geruchten net iets onder de Xbox One als het om rekenkracht gaat.

SW-1682-5926-5204

• Zeror
http://www.insidegamer.nl...diddy-kong-racing-getoond

Dit is ergens wel goed nieuws. Blijkbaar is er wel interesse voor een vervolg. Misschien op de Switch?? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 10-11-2016 10:56 ]

• AstralizeR

AstralizeR

Zeror schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:55:
http://www.insidegamer.nl...diddy-kong-racing-getoond

Dit is ergens wel goed nieuws. Blijkbaar is er wel interesse voor een vervolg. Misschien op de Switch?? :)
Denk niet dat er een Diddy Kong Racing komt, Rare heeft daar veel eigen characters in gebruikt.
Er was ook een Donkey Kong Racing getoond op Gamecube met alleen Donkey Kong figuren maar dat werd door de overname van Rare door Microsoft, 'mismaakt' tot Sabreman Stampede en dat vervolgens weer tot iets anders of volledig gecanceld.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheDuJa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:21:
Ik kan jou GARANDEREN dat hij meer dan 250 euro gaat kosten !
Kortom als je niet bereid bent om tenminste 299 euro neer te tellen dan duurt het nog wel even eer jij een switch hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zspirit schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:55:
Iemand enig enide hoe groot het verschil in rekenkracht is tussen de wiiu en de switch?
Ik heb een wiiu en vraag me af of de nieuwe zelde op de wiiu net zo mooi zal zijn als op de switch.
Niemand weet dit precies maar ga er maar vanuit dat Zelda op de switch mooier is.
Zelda is titel die doorgaans consoles verkoopt en dit maal zal men de switch goed willen promoten en die versie moet daarom ook mooier zijn als op de WiiU.
Qua kracht zal de switch maximaal op het niveau zitten van een PS4 en XB1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:45:
[...]

Ik kan jou GARANDEREN dat hij meer dan 250 euro gaat kosten !
Kortom als je niet bereid bent om tenminste 299 euro neer te tellen dan duurt het nog wel even eer jij een switch hebt.
Wat weet jij er nou van :p
199/249 is volgens mij helemaal geen rare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQMA
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 12:01
http://www.extremetech.co...loads/2014/02/TegraK1.jpg (vergelijk met oude Tegra K1, xbox360 en PS3

Tegra K1 kwam ergens in Q2 2014, dus Switch qua kracht van custom Nvidia Tegra zal (volgens me) tussen PS3 en PS4 worden.. (Moet mogelijk support 4K upscaling zijn zenne) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:14:
[...]

199 is, denk ik, te weinig gezien de specs. Ik zou eerder denken dat het ergens tussen 249 en 349 gaat uitkomen. Gezien Nintendo het betaalbaar wil houden denk ik max 300 euro. Dus 299 of 279 voor het basismodel en 349 inclusief een game (bv Zelda) en een Pro controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De prijs is moeilijk in te schatten, aangezien er weinig vergelijkbare producten zijn, vergelijkende normale tablets worden ook met winsg verkocht, maar je weer niet met hoeveel.

Zelf denk ik dat Nintendo bij launch alleen het pakket met het dock erbij verkoopt, aangezien Nintendo het zelf een home console noemt. Ik denk dat de prijs maximaal 300 euro te zijn om geen klanten te verliezen die dan maar voor een xbox of ps4 gaan. Maar zelf gok ik op 350 euro met het dock er dus bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik denk dat ze er sowieso voor gaan zorgen dat je een Switch kan halen voor 300 euro. Dat was met de Wii U ook het geval toentertijd (299 voor het basismodel, 349 voor de deluxe versie. Al vermoed ik dat ze niet opnieuw een deluxe versie doen)

Ze, Nintendo, hebben gezegd dat er geen speciale hardware in de dock zit. Dus die lijkt me voor 10-20 euro te produceren. Met een prijs van 279 heb je dan ong. 250 voor de console zelf. Ik denk dat dat wel genoeg is.

Als de Switch duurder dan 300 euro wordt, zullen veel mensen afhaken of een PS4Pro / XBOX ONE Scorpio halen.

Verder werkt Nintendo in Europa niet met adviesprijzen, dus hangt het een beetje af van wat de retailers gaan doen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is heel simpel jongens ... je hebt hier te maken met een een DSXL op steroïden, een groter scherm, dock en de afneembare controllers.
No way dat die ook maar iets in de buurt komt van de DSXL, en die koste ook gewoon bijna 200 euro en dan mocht je er een oplader bijkopen.

Let op mijn woorden, tenminste 299 en waarschijnlijk meer richting de 349.

Eer je met de WiiU kon spelen was je ook meer dan 300 kwijt destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook moeilijk in te schatten, ze kunnen bijvoorbeeld geld besparen door er geen camera in te stoppen of een goedkoop scherm, maar de draadloze joypads kosten dan wel weer extra geld, maar de grootste rol licht bij hoe goedkoop nvidia z'n tegra chips verkoopt.

Sander ik denk dat je de prijs van het dock onderschat, als je laptop docks vergelijkt ben je ook zo 100 euro kwijt, niet helemaal een eerlijke vergelijking maar het is niet zo simpel als het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:51:
[...]

199 is, denk ik, te weinig gezien de specs. Ik zou eerder denken dat het ergens tussen 249 en 349 gaat uitkomen. Gezien Nintendo het betaalbaar wil houden denk ik max 300 euro. Dus 299 of 279 voor het basismodel en 349 inclusief een game (bv Zelda) en een Pro controller.
Die Nvidia tab (met qua oppervlakte een grotere chip en bovenal veel kleinere marges, en Google Play-licentiekosten en een Android-ontwikkelteam) kon Nvidia met distributie en al voor 199 in de winkels leggen. Mocht Nintendo, net als bij de Wii U, ongeveer 1 game marge op zich nemen, dan denk ik dat 199 best mogelijk is. Zelf gok ik op 249. Ik denk dat Nintendo sowieso niet voor 299 gaat, de prijs was één van de problemen van de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Nieuwevolger schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:18:
Het is ook moeilijk in te schatten, ze kunnen bijvoorbeeld geld besparen door er geen camera in te stoppen of een goedkoop scherm, maar de draadloze joypads kosten dan wel weer extra geld, maar de grootste rol licht bij hoe goedkoop nvidia z'n tegra chips verkoopt.

Sander ik denk dat je de prijs van het dock onderschat, als je laptop docks vergelijkt ben je ook zo 100 euro kwijt, niet helemaal een eerlijke vergelijking maar het is niet zo simpel als het lijkt.
Bij die laptop docks heb ik vaak ook het idee dat ze gewoon de prijs vragen waar ze mee wegkomen. Op prijs van het dock wordt volgens mij weinig geconcurreerd en het wordt meestal zakelijk gekocht waar toch al minder naar de eenmalige prijs gekeken wordt. Dus dat zegt niet zoveel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:28:
[...]

Die Nvidia tab (met qua oppervlakte een grotere chip en bovenal veel kleinere marges, en Google Play-licentiekosten en een Android-ontwikkelteam) kon Nvidia met distributie en al voor 199 in de winkels leggen. Mocht Nintendo, net als bij de Wii U, ongeveer 1 game marge op zich nemen, dan denk ik dat 199 best mogelijk is. Zelf gok ik op 249. Ik denk dat Nintendo sowieso niet voor 299 gaat, de prijs was één van de problemen van de Wii U.
Die nvidia shield was bij launch 300 euro http://gamer.nl/artikelen...-naar-bed-met-lara-croft/ (kijk onderaan het artikel), dus die 200 euro wat het later was zegt niet veel.
Een console op de markt brengen kost ook veel geld, denk aan al die marketing die nodig is en bijvoorbeeld het netwerk en systeem onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd naar de prijs!

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2016 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:05:
[...]

Die nvidia shield was bij launch 300 euro http://gamer.nl/artikelen...-naar-bed-met-lara-croft/ (kijk onderaan het artikel), dus die 200 euro wat het later was zegt niet veel.
Een console op de markt brengen kost ook veel geld, denk aan al die marketing die nodig is en bijvoorbeeld het netwerk en systeem onderhouden.
Voor die 300 kreeg je er wel een controller bij toen :p die pricedrop was noodzakelijk omdat het te weinig werd verkocht.

Ik denk dat heel veel mensen niet inzien hoe belangrijk marktaandeel is, zeker in de eerste periode. Developers gaan bouwen als er genoeg afzetmarkt is. Het is essentieel dat er heel veel apparaten worden verkocht in de eerste periode willen ze 3rd parties onboard krijgen, en met de voorspelling van 2 miljoen sales lijkt Nintendo te bevestigen dat ze datzelfde ook willen realiseren.

Ik heb er niet voor gestudeerd, maar ik denk dat op lange termijn een goedkoop model meer geld gaat opleveren aan bijvoorbeeld royalties.
De winst zit niet in de console sales, maar in de games en royalties. En bijkomstigheid zijn accessoires als Amiibo en het verkopen van IP.
Bomberman71 schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:36:
Het is heel simpel jongens ... je hebt hier te maken met een een DSXL op steroïden, een groter scherm, dock en de afneembare controllers. No way dat die ook maar iets in de buurt komt van de DSXL, en die koste ook gewoon bijna 200 euro en dan mocht je er een oplader bijkopen.
Nee, het is een totaal ander apparaat. Zowel van buiten als van binnen.
- Het duurste aan de 3DS XL is het 3D-scherm, wat gebruik maakt van een techniek dat alleen in deze handhelds is toegepast. Switch kan gebruik maken van de productielijnen voor smartphones en tablets.
- Daarop volgt de CPU/GPU, wat twee chips zijn van relatief kleine bedrijven. Nvidia (waar Nintendo sowieso een goede deal voor gemaakt schijnt te hebben) dropt gewoon een grote order bij TSMC. Dan heb je beide in 1 chip.
- Tot slot het aller belangrijkste: de 3DS XL is en was een cashcow voor Nintendo. Het is dé reden dat Nintendo de afgelopen 4 jaar regelmatig groene cijfers heeft kunnen schrijven ondanks de Wii U.
Eer je met de WiiU kon spelen was je ook meer dan 300 kwijt destijds.
En we weten hoe dat is afgelopen. Dat weet Nintendo ook.
Let op mijn woorden, tenminste 299 en waarschijnlijk meer richting de 349.
Ik let op, maar dat gaat 'm echt niet worden :P Mocht Nintendo daar wel voor kiezen, dan is dat regelrechte zelfmoord. Ik zou zelf zonder problemen 349 neertellen voor de Switch, maar als hij echt zo duur gaat worden ga ik hem niet halen omdat het voor die pricetag niet gaat lukken.

[ Voor 38% gewijzigd door Richh op 13-11-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Interessant artikel, maar het is wel iemand die niet echt een objectieve mening kan geven. We moeten helaas nog twee maandjes wachten voordat we meer zien en weten.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zojuist in mijn Twitterfeed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q7KlLBQEFAhcOGLHeBgtJHh8/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een linkje voor wie het stuk wil lezen: http://letsplayvideogames...tendo-switch-from-199-99/

- 199 pond voor de Switch
- 249 pond voor een Switch met meer opslag + game
- Gaat niet om adviesprijzen, die zijn in de UK namelijk verboden
- Waarschijnlijk $249/$299 in de US (vaak zijn dat tevens europrijzen). Dat zou met de huidige koers van de pond wel wat duurder zijn trouwens, ik blijf stiekem hopen op €199 of €229.

Maar ik denk dat 249 een prima prijs is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

En toch vind ik de controller er op het eerste gezicht maar ongemakkelijk uit zien. Hoop dat ie een beetje lekker in de hand ligt.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Vraag me af of er nog WII U titels forward geport worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Skarloc schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:57:
En toch vind ik de controller er op het eerste gezicht maar ongemakkelijk uit zien. Hoop dat ie een beetje lekker in de hand ligt.
Eens, maar hij ziet er dan wel weer stylish uit!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Psyonara schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:59:
Vraag me af of er nog WII U titels forward geport worden.
Op dit moment weten we (bijna) zeker dat Mario Kart 8, Splatoon en Smash Bros uit gaan komen op de Switch, maar inhoudelijk is er weer weinig over bekend, volgens de geruchten gaat het om de versies zoals we die nu kennen op de Wii U maar dan met alle DLC en extra content.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
AstralizeR schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:28:
[...]

Op dit moment weten we (bijna) zeker dat Mario Kart 8, Splatoon en Smash Bros uit gaan komen op de Switch, maar inhoudelijk is er weer weinig over bekend, volgens de geruchten gaat het om de versies zoals we die nu kennen op de Wii U maar dan met alle DLC en extra content.
Splatoon, Mario Kart is nog wel interessant maar Keek meer uit naar Lego City undercover ooit eens bij een gespeeld. Toch leuker dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Het spel was gemaakt door TT fusion en uitgebracht door Nintendo. Ik weet niet of dat destijds in opdracht is gedaan of niet maar wie weet maken ze wel een nieuwe game en als Nintendo het goed/leuk vind brengen ze dat wel uit.

Ik verwacht zeker wel de nieuwe Lego (Lego Batman movie/Guardians of the Galaxy?) game op de Switch.

[ Voor 9% gewijzigd door AstralizeR op 14-11-2016 13:49 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik hoop op een leuke races als Trackmania ofzo. Ik hoop ook op een goede MMORPG. Een Pokemon MMORPG is natuurlijk een Utopie, maar wat zou Nintendo daar veel consoles mee verkopen. Maar met Sun en Moon die in januari uit komt zie ik dat voorlopig niet gebeuren.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:31
AstralizeR schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:28:
[...]

Denk dit ook inderdaad.
Wel een beetje jammer toch, heb geen zin om al die spellen weer opnieuw te kopen voor de switch.
Al met al toch al snel 250 aan games en dlc waar we het over hebben.
180 aan games + 70 aan DLC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Richh schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:44:
[...]
ik blijf stiekem hopen op €199 of €229.
Ik hoop dat hij 349 euro is...
Waarom? Omdat 199 euro en verkopen met winst IMO betekend dat ze er te weinig power in hebben gepropt.

Bij release €299 los lijkt mij een goed verklaarbare prijs vergeleken met de adviesprijs van de huidige DS of beter nog;
€349 met voordeel pakket Zelda + Pro Controller en ik haal er direct een!

Indien ze hem met verlies verkopen mag het van mij prima minder zijn uiteraard ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 14-11-2016 16:04 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Heeft Nintendo ooit specifiek gezegd dat ze bij de switch ook weer winst op de hardware willen blijven maken? Dat is gezien hun verleden wel de verwachting natuurlijk, maar als ze zouden willen denk ik dat ze de hardware ook best tegen kostprijs of zelfs iets er onder op de markt kunnen zetten. Dat zou best slim kunnen zijn om zo te herstellen van de Wii U en snel een aanzienlijk marktaandeel te pakken. Als dat laatste namelijk niet lukt of niet snel genoeg dan droogt de third party bron snel weer op en zit je weer met hetzelfde probleem. En het kan best dat ze zo nog een hele tijd vooruit zouden kunnen, maar als de ambitie is om weer groter te zijn dan moeten ze toch iets anders doen dan ze tot nu toe gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFlexos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-08 20:09
Finraziel schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:08:
Heeft Nintendo ooit specifiek gezegd dat ze bij de switch ook weer winst op de hardware willen blijven maken? Dat is gezien hun verleden wel de verwachting natuurlijk, maar als ze zouden willen denk ik dat ze de hardware ook best tegen kostprijs of zelfs iets er onder op de markt kunnen zetten. Dat zou best slim kunnen zijn om zo te herstellen van de Wii U en snel een aanzienlijk marktaandeel te pakken. Als dat laatste namelijk niet lukt of niet snel genoeg dan droogt de third party bron snel weer op en zit je weer met hetzelfde probleem. En het kan best dat ze zo nog een hele tijd vooruit zouden kunnen, maar als de ambitie is om weer groter te zijn dan moeten ze toch iets anders doen dan ze tot nu toe gedaan hebben.
Nintendo gaf tijdens de presentatie van zijn kwartaalcijfers aan dat de Switch niet onder de kostprijs verkocht zal worden.
nieuws: Nintendo maakt op 12 januari details en prijs Switch-console bekend

Hoe veel winst Nintendo op de hardware wil maken, geen idee. Maar in ieder geval geen verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:14:
[...]

Ach ik heb meer ervaring in jaren op dit gebied dan de meesten hier leeftijd in jaren hebben.
Maar eh als ik ongelijk heb dan hoor ik het graag in Maart. We zullen zien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:29:
[...]

Voor die 300 kreeg je er wel een controller bij toen :p die pricedrop was noodzakelijk omdat het te weinig werd verkocht.

Ik denk dat heel veel mensen niet inzien hoe belangrijk marktaandeel is, zeker in de eerste periode. Developers gaan bouwen als er genoeg afzetmarkt is. Het is essentieel dat er heel veel apparaten worden verkocht in de eerste periode willen ze 3rd parties onboard krijgen, en met de voorspelling van 2 miljoen sales lijkt Nintendo te bevestigen dat ze datzelfde ook willen realiseren.

Ik heb er niet voor gestudeerd, maar ik denk dat op lange termijn een goedkoop model meer geld gaat opleveren aan bijvoorbeeld royalties.
De winst zit niet in de console sales, maar in de games en royalties. En bijkomstigheid zijn accessoires als Amiibo en het verkopen van IP.

[...]

Nee, het is een totaal ander apparaat. Zowel van buiten als van binnen.
- Het duurste aan de 3DS XL is het 3D-scherm, wat gebruik maakt van een techniek dat alleen in deze handhelds is toegepast. Switch kan gebruik maken van de productielijnen voor smartphones en tablets.
- Daarop volgt de CPU/GPU, wat twee chips zijn van relatief kleine bedrijven. Nvidia (waar Nintendo sowieso een goede deal voor gemaakt schijnt te hebben) dropt gewoon een grote order bij TSMC. Dan heb je beide in 1 chip.
- Tot slot het aller belangrijkste: de 3DS XL is en was een cashcow voor Nintendo. Het is dé reden dat Nintendo de afgelopen 4 jaar regelmatig groene cijfers heeft kunnen schrijven ondanks de Wii U.

[...]

En we weten hoe dat is afgelopen. Dat weet Nintendo ook.

[...]
Ik let op, maar dat gaat 'm echt niet worden :P Mocht Nintendo daar wel voor kiezen, dan is dat regelrechte zelfmoord. Ik zou zelf zonder problemen 349 neertellen voor de Switch, maar als hij echt zo duur gaat worden ga ik hem niet halen omdat het voor die pricetag niet gaat lukken.
We gaan het zien !
Zelfs toen de Wii uit kwam was deze niet super goedkoop en dat gaat nu ook echt niet anders zijn.
We gaan elkaar mietje noemen in Maart wanneer er mee duidelijkheid is, goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:50:
[...]

Ach ik heb meer ervaring in jaren op dit gebied dan de meesten hier leeftijd in jaren hebben.
Maar eh als ik ongelijk heb dan hoor ik het graag in Maart. We zullen zien !
Bomberman71 schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:52:
[...]

We gaan het zien !
Zelfs toen de Wii uit kwam was deze niet super goedkoop en dat gaat nu ook echt niet anders zijn.
We gaan elkaar mietje noemen in Maart wanneer er mee duidelijkheid is, goed ?
Ik denk dat je je verkijkt op wat ik weet van de huidige game industrie :P maargoed, ik ga 'm bookmarken. Voor de duidelijkheid: jij verwacht een minimale prijs van 349 voor het goedkoopste model, en ik verwacht een prijs van 249, toch?
En wie gelijk heeft mag de ander mietje noemen? :+

Overigens gaan we het horen op 12 januari tijdens de volledige aankondiging, dus nog voor maart ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richh schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:19:
[...]

[...]

Ik denk dat je je verkijkt op wat ik weet van de huidige game industrie :P maargoed, ik ga 'm bookmarken. Voor de duidelijkheid: jij verwacht een minimale prijs van 349 voor het goedkoopste model, en ik verwacht een prijs van 249, toch?
En wie gelijk heeft mag de ander mietje noemen? :+

Overigens gaan we het horen op 12 januari tijdens de volledige aankondiging, dus nog voor maart ;)
Niet helemaal ! Ik verwacht 299 euro of hoger (tot wel 349 euro), dus absoluut NIET onder de 299 ...
Overigens de aankondiging is leuk maar meestal is de prijs dan nog een raadsel of onduidelijk (in Echte euro's dan).

Bookmarken is prima :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Laatst online: 20:01
Als dat waar is, verwacht ik dat de Switch zelf ook pas later dit jaar verkrijgbaar is. Een console zonder First Party game @release lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flozem schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:00:
[...]

Als dat waar is, verwacht ik dat de Switch zelf ook pas later dit jaar verkrijgbaar is. Een console zonder First Party game @release lijkt me onwaarschijnlijk.
Er kunnen andere first party games @ release beschikbaar zijn, zoals bijv. een nieuwe Mario.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn idd geruchten dat Mario al klaar voor release is. Plus had Nintendo NOOIT gezegd dat Zelda in maart uit zou komen. Dit werd alleen gedacht vanwege de release van de Switch in maart.

Verder denk ik dat het niet zo slecht is om de Nintendo-releases wat beter te verspreiden zodat third parties ook een kans hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2016 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:05:
Plus had Nintendo NOOIT gezegd dat Zelda in maart uit zou komen.
Het heeft wel op de site gestaan, maar werd later aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat op de website stond had natuurlijk gewoon een fout kunnen zijn. Het is niet zo zoals bij de Switch dat ze keer op keer gezegd, herhaald en bevestigd dat die in maart 2017 uitkomt, Sterker nog, Nintendo heeft altijd 2017 gezegd muv. wat er twee dagen op de website heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
In elk geval zou het mijn inziens een fout zijn om niet een dikke systemseller erbij te releasen.
Of dit nu Mario Kart / Mario / Zelda is maakt niet veel uit... maar niet dat de console te koop ligt en 2/3 maanden later wellicht een game die de moeite waard is.

Ik heb zelf de Wii U niet gehaald omdat: Geen nieuwe Zelda.. Wat in dit geval goed uitkomt daar hij (ook) naar de Switch komt.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:58:
[...]

Wat op de website stond had natuurlijk gewoon een fout kunnen zijn. Het is niet zo zoals bij de Switch dat ze keer op keer gezegd, herhaald en bevestigd dat die in maart 2017 uitkomt, Sterker nog, Nintendo heeft altijd 2017 gezegd muv. wat er twee dagen op de website heeft gestaan.
Dat kan wel zo zijn maar het algemene sentiment is toch wel dat de nieuwe Zelda samen met de Switch zou komen zeker gezien het promotie filmpje. Komt Zelda een halfjaar later is dat slechte PR/reclame voor Nintendo. Een gewekt verwachtingspatroon heet dat.

Een Switch release met Mario (kart of 3d maakt niet uit) + Zelda + Twee grote third party titels is wat Nintendo eigenlijk zou moeten willen op dat moment. En willen ze Japan meteen om krijgen: Splatoon port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:05:
Er zijn idd geruchten dat Mario al klaar voor release is. Plus had Nintendo NOOIT gezegd dat Zelda in maart uit zou komen. Dit werd alleen gedacht vanwege de release van de Switch in maart.
Het gerucht ging dat Zelda wel in maart zou komen aangezien de Amiibo's van Breath of the Wild wel gepland waren voor en release in maart. En waarom zou je deze amiibo's uitbrengen als de game nog niet uitkomt. Vandaar dat men dacht dat Zelda ook in maart zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondertussen is er een streamer opgedoken die uit het niets een Switch console liet zien toonde... Veel mensen beweren dat het fake is (zo klopt de opdruk op de buttons niet) maar dan heeft hij er wel bijzonder veel moeite voor gedaan :P

Oordeel zelf:
https://twitter.com/AlexanderPale/status/798294259589791744 <--video
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxQ_vLlUcAE5UzG.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GTswi2L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:28:
Ondertussen is er een streamer opgedoken die uit het niets een Switch console liet zien toonde... Veel mensen beweren dat het fake is (zo klopt de opdruk op de buttons niet) maar dan heeft hij er wel bijzonder veel moeite voor gedaan :P

Oordeel zelf:
https://twitter.com/AlexanderPale/status/798294259589791744 <--video
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je niets geleerd van die "gelekte" controller van afgelopen maart? Dit is niks anders dan een 3D print en gewoon iemand die graag 10 seconds of fame wil.
horizon1978 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:24:
[...]

Dat kan wel zo zijn maar het algemene sentiment is toch wel dat de nieuwe Zelda samen met de Switch zou komen zeker gezien het promotie filmpje. Komt Zelda een halfjaar later is dat slechte PR/reclame voor Nintendo. Een gewekt verwachtingspatroon heet dat.

Een Switch release met Mario (kart of 3d maakt niet uit) + Zelda + Twee grote third party titels is wat Nintendo eigenlijk zou moeten willen op dat moment. En willen ze Japan meteen om krijgen: Splatoon port.
Nergens heeft Ninendo gezegd dat Zelda een launch titel voor de Switch is. Dit verwachten is gewoon dom. Mario is, zoals gebruikelijk, wel een launch titel. Zelda volgt, vermoed ik, in Q2.
Zeror schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:26:
[...]

Het gerucht ging dat Zelda wel in maart zou komen aangezien de Amiibo's van Breath of the Wild wel gepland waren voor en release in maart. En waarom zou je deze amiibo's uitbrengen als de game nog niet uitkomt. Vandaar dat men dacht dat Zelda ook in maart zou komen.
Ook bij de Amiibo staat 2017......
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5o6S4tQFVjMu0jtTWhs5i7So/full.png
http://www.nintendo.com/amiibo/line-up

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:31:
[...]

Heb je niets geleerd van die "gelekte" controller van afgelopen maart? Dit is niks anders dan een 3D print en gewoon iemand die graag 10 seconds of fame wil.
Da's toch eigenlijk ook wat ik zeg? Vanwaar die toon :P ik deel het alleen maar omdat het imo wel interessant is. 10 seconds of fame, Etika is wel een redelijk bekende Nintendo-streamer die niet per se 10 seconds of fame nodig heeft.

Als het fake is, dan zit er wel verdomd veel effort in. Dit niet 1, 2, 3 geprint, ook niet met professioneel spul. Die "gelekte" controller was minder gedetailleerd dan dit (hij hoefde niet allemaal knoppen te modelleren) en die persoon heeft later ook toegegeven dat het erg pittig was om zo'n glasplaat te lasercutten. En dit is nog gedetailleerder.

Ik denk zelf eerder dat hij wellicht een dummy heeft weten te bemachtigen uit de reveal-video. Wie weet hoort het allemaal wel bij marketing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke toon?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxQ4H0uW8AE8YZ2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxQ1fwsVIAAh0Kf.jpg

En hoeveel Nintendo streamers denk je dat er zijn? Honderden. En ze zijn allemaal groot. Dus zeker dán is het handig om een beetje extra fame te halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44
Touchdomex schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:38:
Wie wil F-Zero als je Fast Racing Neo hebt :D
beetje OT
Maar hoorde laatst via collega's over Red out. Lijkt erop dat er dus nog wel degelijk vraag is naar dit genre.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:43:
Welke toon?

[afbeelding]
[afbeelding]

En hoeveel Nintendo streamers denk je dat er zijn? Honderden. En ze zijn allemaal groot. Dus zeker dán is het handig om een beetje extra fame te halen.

En ja domme mensen vallen er direct voor.
Precies deze toon. Het verheven vingertje van iemand die allemaal wel weet hoe het zit.
En ik had al genoemd dat de buttons op een fake zouden wijzen. Je doet net alsof ik geen idee heb waar ik het over heb terwijl je gewoon bevestigd wat ik zeg.

Ik dacht dat het gewaardeerd zou worden als ik zoiets zou plaatsen in deze thread, kunnen we er een beetje over discussiëren. In plaats daarvan ga je direct op de persoon af in plaats van het er over te hebben. Laat dan maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 15-11-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Richh schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:51:
[...]

Precies deze toon. Het verheven vingertje van iemand die allemaal wel weet hoe het zit.
En ik had al genoemd dat de buttons op een fake zouden wijzen.

Ik dacht dat het gewaardeerd zou worden als ik zoiets zou plaatsen in deze thread, kunnen we er een beetje over discussiëren. In plaats daarvan ga je direct op de persoon af in plaats van het er over te hebben. Laat dan maar.
Ja, die knoppen kloppen niet, de letters zijn erg dik. de knoppen hadden ze beter kunnen rippen uit een Pro controller.

Lijkt niet 1,2,3 op een 3D print. maar wellicht met een Formlabs printer gedaan?

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:00

Nibbz

Postmaster General

(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:43:
En ja domme mensen vallen er direct voor.
Gast....

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:51:
[...]

Welk vingertje? Svp. vang het niet persoonlijk op. Ik zeg alleen dat ik er niets van geloof.
En ik had al genoemd dat de buttons op een fake zouden wijzen. Je doet net alsof ik geen idee heb waar ik het over heb terwijl je gewoon bevestigd wat ik zeg.
Dan moet je je niet aangesproken voelen.
Ik geef alleen mijn mening. Wat een prachtig iets is binnen een discussie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de source van een van de pagina's op de Nintendo site heeft ooit (2 maanden gelden) 04/03/2017 gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:57:
Svp. vang het niet persoonlijk op. Ik zeg alleen dat ik er niets van geloof.
Ok, excuses in dat geval. Laten we de thread er verder niet mee vervuilen :P
RayNbow schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:04:
In de source van een van de pagina's op de Nintendo site heeft ooit (2 maanden gelden) 04/03/2017 gestaan.
Ook bij Zelda BotW heeft een release van Maart 2017 gestaan, dat is ook weggehaald.
AstralizeR schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:55:
[...]

Ja, die knoppen kloppen niet, de letters zijn erg dik. de knoppen hadden ze beter kunnen rippen uit een Pro controller.

Lijkt niet 1,2,3 op een 3D print. maar wellicht met een Formlabs printer gedaan?
Precies, hij had beter een bestaand Nintendo-product kunnen gebruiken daarvoor. Maakt het imo alleen maar sterker, wellicht was dat nog goedkoper ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Stond, volgens mij, ook eerst maart 2017 bij.

Ter bevestiging hiervan:
http://www.ign.com/articl...d-by-nintendo-europe-site

[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 15-11-2016 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:31:
Nergens heeft Ninendo gezegd dat Zelda een launch titel voor de Switch is. Dit verwachten is gewoon dom. Mario is, zoals gebruikelijk, wel een launch titel. Zelda volgt, vermoed ik, in Q2.
Zoals anderen posten heeft Zelda + Amiibo als maart release bij Nintendo op site gestaan. Het is het eerste spel in promotie filmpje Switch. Dat verwachten heet niet dom maar iets dat Nintendo zelf in de hand heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is nou precies het gezeik de laatste 4 jaren met Nintendo ...
We hebben discussies over de release van een game, discussie over een game die wellicht gecancelled wordt, een discussie over wel of niet nep Switch, etc etc etc.

Steeds maar uitkijken naar games die een half jaar tot een jaar verder liggen (met mazzel).
Op basis van aanverwante artikelen conclusies trekken mbt game releases.
Men is meer bezig met speculeren dan daadwerkelijk gamen lijkt wel.

Op de andere consoles zijn er gewoon heel veel gave titels dat het andersom is en je dus ten alle tijden kan kiezen uit wat moois. Natuurlijk zijn niet alle genres evengoed vertegenwoordigt maar er zit genoeg moois tussen.

Straks bij release heb je wellicht een mooie Mario erbij zitten maar na 2 maanden heb je die ook uit (of veel eerder) en dan kan je weer wachten.
Je ziet het nu met Zelda, nu 4 jaar na de release van de WiiU nog steeds niets en de daadwerkelijke release is niet eens hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:11:
Op de andere consoles zijn er gewoon heel veel gave titels dat het andersom is en je dus ten alle tijden kan kiezen uit wat moois. Natuurlijk zijn niet alle genres evengoed vertegenwoordigt maar er zit genoeg moois tussen.
Welke gave titels dan? De enige titel op dit moment die ik niet kan spelen maar wel mogelijk geïnteresseerd in ben is P5. Voor de rest heb ik nog een groot genoege backlog aan 3DS/Wii U games.

Pagina: 1 ... 22 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic