Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Vraag me trouwens af hoe het met DLC's gaat en Patches.
Op mijn PS4 worden soms behoorlijke patches geïnstalleerd. Maar daar heb ik 1tb aan ruimte.
Nu zal de game op de switch op een Cartridge staan. Maar als we straks ook AAA titels krijgen als een nieuwe Assasins Creed bv (Geen idee btw). Dan mag je best wel wat opslag ruimte hebben op de Switch zelf. Of zie ik dat verkeerd?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DarkSide schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:21:
Op mijn PS4 worden soms behoorlijke patches geïnstalleerd. Maar daar heb ik 1tb aan ruimte.
Nu zal de game op de switch op een Cartridge staan. Maar als we straks ook AAA titels krijgen als een nieuwe Assasins Creed bv (Geen idee btw). Dan mag je best wel wat opslag ruimte hebben op de Switch zelf. Of zie ik dat verkeerd?
Moeten ze beter programmeren en minder grote bugs erin laten.

Voor DLC's kunnen ze gewoon op het interne geheugen erbij. Die zijn vaak niet groot en vermoedelijk is de opslag makkelijk uit te breiden. Al zou ik zelf zeggen nooit het basismodel met opslag maar direct voor de grootst mogelijkelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Touchdomex op 24-10-2016 12:31 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSide schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:21:
Aangezien save games op de cartridge worden opgeslagen zouden updates dat misschien ook kunnen, ik weet niet hoe dat bij de 3ds gaat, iemand die dat weet?

Het zou trouwens wel een telleurstelling zijn als een nieuwe monster nog naar de 3DS komt, ik zou sowieso niet teveel rekenen op een nieuw deel in de nieuwe direct. Maar mag er wel een switch versie van monster hunter worden aangekondigd en een animal crossing de week daarna heb je meteen 2 hele goeie games voor de Japanse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nieuwevolger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:32:
[...]

Aangezien save games op de cartridge worden opgeslagen zouden updates dat misschien ook kunnen, ik weet niet hoe dat bij de 3ds gaat, iemand die dat weet?
Gaat gewoon via de blocks op lokale de SD-kaart.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

safe games etc ben ik ook niet bang voor.
Maar de Xbox en PS4 zien we, helaas, ook vele day one patches (en achteraf ook nog patches).
Die toch wat ruimte afsnoepen. Iets wat we, volgens mij, niet echt kennen in Nintendo wereld.

Ik vermoed niet dat ontwikkelaars opeens spellen uit gaan brengen die geen patches nodig hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:32:
De gamecards van de 3DS zijn niet beschrijfbaar. Saves gaan dan ook gewoon op de 3DS zelf of op de SD-kaart.
Whoops: gamecards van de 3DS zijn wel beschrijfbaar.

Ik denk dat Nintendo ook voor de Switch gaat kiezen voor read-only gamecards. Patches zullen dan dus op het interne geheugen geplaatst moeten worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 24-10-2016 13:54 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DarkSide schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:34:
safe games etc ben ik ook niet bang voor.
Maar de Xbox en PS4 zien we, helaas, ook vele day one patches (en achteraf ook nog patches).
Die toch wat ruimte afsnoepen. Iets wat we, volgens mij, niet echt kennen in Nintendo wereld.

Ik vermoed niet dat ontwikkelaars opeens spellen uit gaan brengen die geen patches nodig hebben.
Nee maar patches van enkele GB's zijn ook wel imho enorme onzin (het is niet ongebruikelijk inderdaad maar het is wel bizar dat zoiets nodig is :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:37:
[...]

De gamecards van de 3DS zijn niet beschrijfbaar. Saves gaan dan ook gewoon op de 3DS zelf of op de SD-kaart.

Ik denk dat Nintendo ook voor de Switch gaat kiezen voor read-only gamecards. Patches zullen dan dus op het interne geheugen geplaatst moeten worden.
Aah oke, bedankt voor de uitleg.

Ben dan ook benieuwd hoe nintendo het gaat aanpakkeb met de opslag, games hoeven niet geinstalleerd wordeb op de harde scrijf, omdat cart ridges snel genoeg zijn. Maar dlc en patches zullen toch echt ergens moeten worden opgeslagen.
Patches die een deel van de game aanpassen, kosten soms al meer dan 5gb en dlc's die nieuwe gebieden introduceren gaan ook over de 10gb bij de ps4/xbox. Grote hoeveelheden flash opslag is nog erg duur, helemaal voor een apparaat wat zo min mogelijk moet kosten. Dan lijken sd kaartjes een goeie oplossing, maar die zijn niet zo snel als interne flash opslag.

Je moet er ook niet van uit gaan dat ontwikkelaars speciaal voor de switch een versie gaan uitbrengen die geen patches nodig heeft terwijl de andere platformen dat wel nodig hebben of je moet genoegen nemen dat elke switch game pas een paar maanden later komt (zit niemand op te wachten).

Edit: trouwens grote sd kaarten (meer dan 64 gb) hoeven helemaal niet zo heel duur te zijn, z'n 40 cent per gigabyte opslag. Ik weet dan alleen niet of die dingen snel genoeg zijn om games en dlc's vanaf te afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nieuwevolger op 24-10-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Nieuwevolger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:00:
[...]
Edit: trouwens grote sd kaarten (meer dan 64 gb) hoeven helemaal niet zo heel duur te zijn, z'n 40 cent per gigabyte opslag. Ik weet dan alleen niet of die dingen snel genoeg zijn om games en dlc's vanaf te afspelen.
Zelfs voor 20 cent wel (china) ... als Nintendo dan een paar miljoen 64gb kaartjes laat maken zou dat misschien wel voor 2 a 3 euro per stuk kunnen.

Verder weten we helaas niks over de mogelijkheden met opslaan en wat voor opslag er in de Switch zelf zit, het zou best kunnen dat er een gedeelte op de game card kan worden gebruikt voor opslag/patches.

*brainfart - Uit angst voor tegenvallende 3rd party support geeft Nintendo de ontwikkelaars een flink aantal game cards ter productie kado.

[ Voor 9% gewijzigd door AstralizeR op 24-10-2016 13:27 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AstralizeR schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:23:
[...]

Zelfs voor 20 cent wel (china) ... als Nintendo dan een paar miljoen 64gb kaartjes laat maken zou dat misschien wel voor 2 a 3 euro per stuk kunnen.

Verder weten we helaas niks over de mogelijkheden met opslaan en wat voor opslag er in de Switch zelf zit, het zou best kunnen dat er een gedeelte op de game card kan worden gebruikt voor opslag/patches.
Zo werkt dat niet :P Geheugenchips zijn vrijwel volledig afhankelijk van de prijs van een flashchip en die tikt zeker weten een stukje boven die 2-3 euro uit.
Bovendien zijn veel China-kaartjes fake (doen alsof ze meer capaciteit hebben dan dat ze daadwerkelijk hebben wanneer aangesloten, data boven de capaciteit vervalt dan gewoon).

Geruchten gaan nu dat de Switch 32GB intern geheugen heeft. Zelf verwacht ik dat er, eventueel in een later stadium, een 'pro' versie komt met meer opslag en wellicht meer meegeleverde accessoires voor meer €.
Beschrijfbare kaartjes lijken mij enkel vanuit piraterij-opzicht al een slecht idee. Bovendien wil Nintendo die kostprijs waarschijnlijk zo laag mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ligt bij laadtijden van een game ook een beetje aan de opzet hoe het gegevens laad. Bijvoorbeeld the witcher 3 heeft hele lange laadtijden, omdat als je dood gaat een save game zich weer helemaal opnieuw inlaad. Terwijl je bij uncharted 4 z'n beetje meteen weer opnieuw kan beginnen als je dood bent gegaan. Aangezien de switch dus waarschijnlijk sd kaartjes gebruikt ipv een hdd (die toch wel een stuk sneller zijn) Voor sommige games kan je dus ben ik bang tergend lange laadtijden verwachten en bij sommige gaat het wel meevallen. Vooral bij games als skyrim en fallout is het nog wel eens een ergenis als je weer een laad scherm krijgt omdat je een huisje in en uit wilt.

Er is toevallig ook een neogaf topic of het zelfde onder werp http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1299036derwerp

Er zijn trouwens wel sd kaartjes die vors sneller zijn dan een hdd zoals deze jongen https://www.amazon.com/dp...3&creativeASIN=B012PKYW1U
Z'n 440mb per seconden tegen over 190 mb/s van een normale hdd in een console. een normale sd kaart heeft 90 mb/s.

[ Voor 28% gewijzigd door Nieuwevolger op 24-10-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Richh schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:37:
[...]

Saves gaan wel op de gamecarts zelf op de 3DS, er zijn een paar uitzonderingen waarbij dat niet zo is, maar bij verreweg de meeste wel. Je kan straks zoals ik begrepen heb SD cards in de Switch doen, maar wordt dan wel lastig qua opslagruimte en kosten. Zou zomaar kunnen dat de carts ook nog een stukje extra opslag ruimte krijgen om patches te installeren. We zullen zien!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nieuwevolger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:49:
Het ligt bij laadtijden van een game ook een beetje aan de opzet hoe het gegevens laad. Bijvoorbeeld the witcher 3 heeft hele lange laadtijden, omdat als je dood gaat een save game zich weer helemaal opnieuw inlaad. Terwijl je bij uncharted 4 z'n beetje meteen weer opnieuw kan beginnen als je dood bent gegaan. Aangezien de switch dus waarschijnlijk sd kaartjes gebruikt ipv een hdd (die toch wel een stuk sneller zijn) Voor sommige games kan je dus ben ik bang tergend lange laadtijden verwachten en bij sommige gaat het wel meevallen. Vooral bij games als skyrim en fallout is het nog wel eens een ergenis als je weer een laad scherm krijgt omdat je een huisje in en uit wilt.
Ja maar die gegevens kunnen deels van de cartridge worden gehaald en kunnen daardoor nog weer sneller zijn dan een HDD of een SD (niet SSD!) . Je hoeft dus als je werkt met cartridges van alle walletjes wat wegsnoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:50:
[...]

Saves gaan wel op de gamecarts zelf op de 3DS, er zijn een paar uitzonderingen waarbij dat niet zo is, maar bij verreweg de meeste wel. Je kan straks zoals ik begrepen heb SD cards in de Switch doen, maar wordt dan wel lastig qua opslagruimte en kosten. Zou zomaar kunnen dat de carts ook nog een stukje extra opslag ruimte krijgen om patches te installeren. We zullen zien!
Hmm... ik was er op een of andere manier van overtuigd dat het niet zo was. Even gegoogled en inderdaad, je hebt gelijk. Stom van me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:53:
[...]

Ja maar die gegevens kunnen deels van de cartridge worden gehaald en kunnen daardoor nog weer sneller zijn dan een HDD of een SD (niet SSD!) . Je hoeft dus als je werkt met cartridges van alle walletjes wat wegsnoepen.
Maar wie zegt dat die game cards (cartridges) sneller zijn dan een normale sd kaart. Helemaal als je nagaat dat sneller ook duurder betekend daar uitgevers niet blij mee gaan zijn. En sowieso wil je met een portable device ook wel je games intern opslaan inplaats van met verschillende game cards rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 15:27
Nieuwevolger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:57:
[...]

Maar wie zegt dat die game cards (cartridges) sneller zijn dan een normale sd kaart. Helemaal als je nagaat dat sneller ook duurder betekend daar uitgevers niet blij mee gaan zijn. En sowieso wil je met een portable device ook wel je games intern opslaan inplaats van met verschillende game cards rond te lopen.
Om eerlijk te zijn als die kaartjes zo klein zijn als in dat filmpje, dan vind ik het helemaal niet erg om met verschillende kaartjes rond te lopen. Men loopt tegenwoordig ook met lomp grote telefoons in hun broekzak, daar kan zo'n klein kaartje wel bij ;)

edit:
Vroeger fietste ik zelfs met N64 cartridges in mijn jaszak rond :+

[ Voor 5% gewijzigd door Meekoh op 24-10-2016 14:01 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nieuwevolger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:57:
[...]

Rondlopen met losse cartridges in een carry case is geen probleem. Ik zou de Switch niet los gewoon in de tas pleuren bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

In mijn Gameboy tijdperk liep ik ook met cartridges rond.
Als je mobiel wilt gamen. En meerdere spellen tegelijk wilt spelen moet je of een downloadable game hebben. Of met, in dit geval, cartridges rondlopen.

Mij maakt het niet zo uit of ik nu een optical disk, SD card, of Cartidge moet gebruiken.
Maar on the move zijn die laatste veel handiger. En daarbij hoop ik ook dat ze meer instant on zijn.
En niet eerst nog geïnstalleerd moeten worden.

Verder dan idd savegames op de cartridge zelf.
En patches etc op intern geheugen. Waarbij je hopelijk e.e.a kan cachen in snel RAM zodat het opslag gedeelte langzaam en goedkoop kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als games digitaal net zo veel kosten als een de fysieke versie koop ik de games liever digitaal voor een portibal device persoonlijk, maar ik heb ook geen heel groot probleem om een paar game cards op zak te hebben.

Maar goed, we weten nog niet hoe groot de games, dlc en patches straks zijn. Maar ik denk wel dat je mensen afschikt als je bijna verplicht een 64/128gb sd kaart er meteen naast moet kopen plus je wilt dan nog 1 of 2 games erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nieuwevolger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:19:
Als games digitaal net zo veel kosten als een de fysieke versie koop ik de games liever digitaal voor een portibal device persoonlijk, maar ik heb ook geen heel groot probleem om een paar game cards op zak te hebben.

Maar goed, we weten nog niet hoe groot de games, dlc en patches straks zijn. Maar ik denk wel dat je mensen afschikt als je bijna verplicht een 64/128gb sd kaart er meteen naast moet kopen plus je wilt dan nog 1 of 2 games erbij kopen.
Liefste zou ik zien dat je games koopt op cartridge maar kan installeren op je device en dan zonder cartridge kan doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik loop, bewust, heerlijk achter op Nintendo gebied. Ik gebruik nu met mijn kinderen van 2 en 4 een Wii. We hebben Mario uit, spelen nu Galaxy, dan Galaxy 2 en tussendoor natuurlijk Mario Kart.

Als we daarmee klaar zijn, zet ik een Wii U neer met de toppers (dan ook lekker cheap), dus voordat ik bij de Switch ben, ben ik nog wel even bezig.

Wat ik eigenlijk wel wil is gewoon een console, zonder dat scherm. Ik gebruik hem niet, wij gamen immers in onze gameroom die apart van ons huis staat. Niemand heeft last van ons :p

Ben benieuwd of men nog met een schermloos model komt, wat je gewoon naast je tv kan zetten. Dat moet toch flink schelen in productiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:25:

Ben benieuwd of men nog met een schermloos model komt, wat je gewoon naast je tv kan zetten. Dat moet toch flink schelen in productiekosten.
Zoiets zie ik wel gebeuren over 2-3 jaar, als nintendo dat ding goedkoper in de winkel kan krijgen dan een xbox one is het wel erg aantrekkelijk. Helemaal voor de mensen die alleen interesse hebben in de Nintendo exclusives maar geen zin hebben om de volle pond te betalen voor maar een paar games. Hier mee zorg je er alleen maar voor dat je userbase groter wordt zonder dat je de mensen met een orginele switch te kort schiet.

Inprincipe heb je dan gewoon een nvidia shield tv die nu al voor 200 euro te krijgen is, tegen die tijd de switch tv alleen maar goedkoper zijn (in theorie dan).

[ Voor 10% gewijzigd door Nieuwevolger op 24-10-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ik zie ook liever een versie zonder scherm, maar dat is nu juist het idee en daar komt de naam vandaan, switch van TV naar handheld.. hoe moet die variant dan heten? :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AstralizeR schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:33:
Ik zie ook liever een versie zonder scherm, maar dat is nu juist het idee en daar komt de naam vandaan, switch van TV naar handheld.. hoe moet die variant dan heten? :P
Een beetje als de 3ds en 2ds haha. Noem hem no-switch of A(nti)-switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AstralizeR schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:33:
De NS, in mooi geel-blauw :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

:+ Nintendo Snitch...

Het zou best kunnen, zijn nu al genoeg mensen die hem toch niet van plan zijn mee te nemen.
Het moet nog blijken natuurlijk maar denk dat je dat heel af en toe doet, net als de Wii U (voor zover dat kon) de game even op de bank speelt zodat de TV vrij is.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon de Nintendo Bitch, een pittig apparaatje dat tegen de gevestigde Switch in gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AstralizeR schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:48:
:+ Nintendo Snitch...

Het zou best kunnen, zijn nu al genoeg mensen die hem toch niet van plan zijn mee te nemen.
Het moet nog blijken natuurlijk maar denk dat je dat heel af en toe doet, net als de Wii U (voor zover dat kon) de game even op de bank speelt zodat de TV vrij is.
Ik moet bekennen ik zit regelmatig op de pot om te gaan gamen :+ Of andere plekken random door het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 15:27
Touchdomex schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

Ik moet bekennen ik zit regelmatig op de pot om te gaan gamen :+ Of andere plekken random door het huis.
Dat hoop ik straks te kunnen doen. De Wii U tablet heeft net niet genoeg bereik om de pot te bereiken :F

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

De Nintendo shit?... Play your games while taking a shit _O-

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

AstralizeR schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:48:

Hier thuis veelvuldig, met een dochter die op de bank op de Wii u zit en een zoon die op tzelfde moment tv zit te kijken.

Denk dat dat bij de NS ook zo gaat zijn.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:03

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Nieuwevolger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:13:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1299006 Hier word ik dan wel blij van, een monster hunter direct, er staat dat ze dlc gaan aankondigingen en een verrasing ( een game voor de switch?).
Oe, een Switch versie zou super zijn! Ik denk wel zoiets, want als je nu de beschrijving bij de video uitklapt, zie je tussen al het Japanse gebrabbel Switch staan :)

Edit: tegenvaller, de tekst door Google Translate gehaald: geen nieuwe informatie over Nintendo Switch en smartphone apps bevatten.

[ Voor 12% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-10-2016 18:05 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:02:
[...]

Oe, een Switch versie zou super zijn! Ik denk wel zoiets, want als je nu de beschrijving bij de video uitklapt, zie je tussen al het Japanse gebrabbel Switch staan :)
Volgens andere nieuws sites staat er dat ze niks over de switch gaan vertellen haha :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Nieuwevolger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:06:
[...]

Volgens andere nieuws sites staat er dat ze niks over de switch gaan vertellen haha :(
Zie m'n edit ;)
Overigens, over de third party ondersteuning: ik zou het persoonlijk super vinden, maar vraag me wel af hoe lang de developers hierin zullen blijven investeren om grote titels naar de Switch te brengen. Het voordeel van een PS4 of XB1 is dat het al een erg grote installed base heeft voor bijvoorbeeld multiplayer in Fifa. Het lijkt me dan ook niet echt aantrekkelijk voor consumenten om een switch versie van Fifa te kopen, de gehele community moet namelijk nog opgebouwd worden. Cross-platform multiplayer kan hier natuurlijk wel ontzettend bij helpen, maar die kans lijkt me wel erg klein.

[ Voor 7% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-10-2016 18:16 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:09:
[...]

Zie m'n edit ;)
Overigens, over de third party ondersteuning: ik zou het persoonlijk super vinden, maar vraag me wel af hoe lang de developers hierin zullen blijven investeren om grote titels naar de Switch te brengen. Het voordeel van een PS4 of XB1 is dat het al een erg grote installed base heeft voor bijvoorbeeld multiplayer in Fifa. Het lijkt me dan ook niet echt aantrekkelijk voor consumenten om een switch versie van Fifa te kopen, de gehele community moet namelijk nog opgebouwd worden. Cross-platform multiplayer kan hier natuurlijk wel ontzettend bij helpen, maar die kans lijkt me wel erg klein.
Het beste aan de nintendo ds was dat iedereen er 1 had en je dus met iedereen mario kart kon spelen. Dit zal bij de switch wel anders zijn. Maar voor mij is het wel aantrekkelijk dat met vrienden allemaal lokaal, online een potje battlefield doen, maar dan moeten je vrienden allemaal wel een switch hebben. Zelfde geldt voor alle multiplayer games. En voor mensen die graag portabel games is de switch versie van de game aantrekkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:50
Thrace Grumble schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:09:
[...]

Zie m'n edit ;)
Het belangrijkste voor de 3rd party support zal de hardware zijn, denk ik. Op dit moment komt er geen reet voor de WiiU uit omdat de installed base er niet is. Dat is echter een beetje een kip-ei ding, want de 3rd party support was er in het begin veel meer, maar het werd al snel duidelijk dat de PS4 en de XB1 qua hardware flink vooruit gingen, en daardoor werd het weer niet meer interessant om te poorten, want teveel werk voor een platform dat toch al niet zo best verkocht, enzovoorts. Vicieuze cirkel.

Als Nintendo met de Switch minimaal PS4/XB1 niveau kan halen, liefst nog een beetje meer, dan is het qua hardware al veel minder moeilijk om te poorten. Sony en Microsoft zeggen zelf al dat alles wat op de PS4.5 en de XB1.5 gaat draaien, ook gewoon op de huidige variant zal werken, dus alles zal schaalbaar zijn. Als de Switch dan kan aansluiten bij de XB1 en PS4 dan hoeven ze qua performance geen compleet nieuwe engine in de game te stoppen, maar alleen nog te porten naar de Nvidia-chip (die zal ongetwijfeld ARM draaien). Maar ARM is niets nieuws en Nvidia zal daar echt wel de nodige support voor leveren, aangezien ze dat ding zelf ook gewoon verkopen.

That being said, waar Nintendo wel voor moet waken is dat ze inmiddels een beetje de reputatie hebben dat de first party games echt heel goed zijn, maar dat third party daar niet bij in de buurt komt en dus al bij voorbaat afhaakt. Ze zullen dus met anderen in conclaaf moeten over, bijvoorbeeld, release dates. Het heeft geen zin om , ik noem maar wat, Assassin’s Creed 5 te releasen op de Switch, als rond diezelfde tijd de nieuwe Mario Kart of Smash Bros uitkomt, want hoewel die twee elkaar niet beconcurreren (andere genres) zal het wel invloed op de verkopen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Het probleem is inderdaad dat Nintendo spellen gewoon af zijn als ze uitkomen. Bugs zijn een zeldzaamheid bij Nintendo First Party spellen.
Andere uitgevers hebben dat niet zo. Willen ze concurreren met de Nintendo titels dienen ze buiten interessant te zijn om nog eens stap omhoog op gebied van kwaliteitscontrole te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Ik lees nu toch best vaak dat wat ik zelf op hoopte: dat er nog stand alone apparaten zouden kunnen komen.

Dus niet dat switch ding, maar enkel de console, zonder tablet. Die uiteraard switch games af speelt. En aan de andere kant ook een losse handheld, zonder dock dus. En dat laatste is eigenlijk precies wat ik zou willen hebben.

Allemaal speculaas natuurlijk, maar niet ondenkbaar. De grootste reden is natuurlijk geld. Enkel een console of enkel een handheld zou goedkoper zijn dan de hele switch zoals we die nu kennen.

Ook Nintendo heeft reeds gezegd dat we nog niet alles hebben gezien. Kan ook duiden op een touchscreen. Maar er komt nog iets aan hoor.

Waar ik eigenlijk heel erg op hoop, is dat bv EA aangeeft met battlefield 1 en FIFA te komen, en COD ook, en GTA of zo. Dan komt de rest ook wel. Niet perse omdat ik die games wil spelen op de nintendo. Maar gewoon omdat ik graag wil dat dit apparaat een enorme hit gaat worden.

(Edit, over dat laatste; uiteraard wil ik die games WEL op de handheld hebben 8) )

[ Voor 21% gewijzigd door Turfschipper op 24-10-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
Nintendo kennende gaan er idd wel standalone versies komen van en de console en de handheld, denk alleen dat dat op z'n vroegst een jaar na de release wordt, (glazen bol) anders hadden ze hem niet "Switch" genoemd ;)

Ik ben zeer benieuwt naar in-game beelden, maar dat zal wel tot volgend jaar wachten worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Wolfjerolfje schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:06:
Nintendo kennende gaan er idd wel standalone versies komen van en de console en de handheld, denk alleen dat dat op z'n vroegst een jaar na de release wordt, (glazen bol) anders hadden ze hem niet "Switch" genoemd ;)

Ik ben zeer benieuwt naar in-game beelden, maar dat zal wel tot volgend jaar wachten worden :(
Jullie hebben het blijkbaar niet begrepen: de switch IS de 'tablet'/de console! De dock is juist een toevoeging. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
Thrace Grumble schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:05:
[...]

Jullie hebben het blijkbaar niet begrepen: de switch IS de 'tablet'/de console! De dock is juist een toevoeging. 8)7
We hebben het prima begrepen ;) , Er zijn gewoon een hoop mensen die hem alleen als handheld willen gebruiken... of juist alleen thuis aan de tv...

Dat scheelt wellicht €50 in aanschafkosten

Vergeleken met een 3DS is hij namelijk best duur.(als we even van €300 uit gaan) En gezien nintendo altijd met een stuk of 3/4 verschillende versies komt, is het best mogelijk dat ze dat ooit gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Wolfjerolfje schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:25:
[...]

We hebben het prima begrepen ;) , Er zijn gewoon een hoop mensen die hem alleen als handheld willen gebruiken... of juist alleen thuis aan de tv...

Dat scheelt wellicht €50 in aanschafkosten

Vergeleken met een 3DS is hij namelijk best duur.(als we even van €300 uit gaan) En gezien nintendo altijd met een stuk of 3/4 verschillende versies komt, is het best mogelijk dat ze dat ooit gaan doen.
Maar dan snap ik je statement 'Nintendo kennende gaan er idd wel standalone versies komen van en de console en de handheld' niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer nieuwe geruchten en nieuwe patenten http://www.newsjs.com/ca/...4pPVn5rOC1MEBvup_oQnH6YUM zo te zien wordt de Switch de grootste trukendoos van Nintendo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seal64 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:12:
[...]

Het belangrijkste voor de 3rd party support zal de hardware zijn, denk ik. Op dit moment komt er geen reet voor de WiiU uit omdat de installed base er niet is. Dat is echter een beetje een kip-ei ding, want de 3rd party support was er in het begin veel meer, maar het werd al snel duidelijk dat de PS4 en de XB1 qua hardware flink vooruit gingen, en daardoor werd het weer niet meer interessant om te poorten, want teveel werk voor een platform dat toch al niet zo best verkocht, enzovoorts. Vicieuze cirkel.
Het probleem van 3rd party support voor de Wii U was tevens dat haast niemand de 3rd party titles kocht, maar dit was deels te wijten aan de 3rd parties zelve. Sommige uitgebrachte titels waren al gedateerd, maar werden wel voor de volle mep verkocht terwijl ze voor andere platformen vaak al afgeprijsd waren. Dat geeft een vreemd signaal af naar de klant.

Neem als voorbeeld Mass Effect 3. Volle prijs terwijl in dezelfde tijdsperiode een trilogiebundel voor de andere platformen beschikbaar kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

RayNbow schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:13:
[...]

Het probleem van 3rd party support voor de Wii U was tevens dat haast niemand de 3rd party titles kocht, maar dit was deels te wijten aan de 3rd parties zelve. Sommige uitgebrachte titels waren al gedateerd, maar werden wel voor de volle mep verkocht terwijl ze voor andere platformen vaak al afgeprijsd waren. Dat geeft een vreemd signaal af naar de klant.

Neem als voorbeeld Mass Effect 3. Volle prijs terwijl in dezelfde tijdsperiode een trilogiebundel voor de andere platformen beschikbaar kwam.
Volgens mij verkochten ze die inderdaad voor de volle mep maar hadden ze wel iets extra's.. Batman Arkham city armored edition en Mass effect ook met "Special edition"

Maar goed ze doen het nu ook met Skyrim special edition voor de PS4 en Xbone.. hupsakee 59 euro adviesprijs. Als de Switch ook de Skyrim special edition krijgt zal het niet anders zijn helaas.

Offtopic: Gelukkig had ik Skyrim met alle DLC al op de PC en dan krijg je vrijdag de special editon geheel gratis... al vraag ik me af of het de moeite is gezien je met een paar mods de game al erg mooi kan maken.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:08

Chiron

Moderator Discord
De grap is dat Skyrim en NBA2K (officieel) nog niet eens confirmed zijn voor de switch, ondanks dat de beelden wel in de preview zijn geplakt :)

En ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat je met 2 of meerdere Switches tegen elkaar kan gaan mariokarten in de toekomst.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:43
Chiron schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:19:
De grap is dat Skyrim en NBA2K (officieel) nog niet eens confirmed zijn voor de switch, ondanks dat de beelden wel in de preview zijn geplakt :)

En ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat je met 2 of meerdere Switches tegen elkaar kan gaan mariokarten in de toekomst.
Lijkt me dat ze nog niet "officieel" zijn aangekondigd, omdat ze deze kerst periode verwachten er nog een hoop te verkopen op PS4/XBONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:13:
[...]

Inderdaad, als de switch alleeb maar games krijgt die al op de ps4/xbox zijn of slecht geoptimaliseerd krijgt de switch nooit een eerlijke kan van de uitgevers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat ligt er aan. Ik heb nooit een PS3 gehad. Maar daar zijn wel mooie/goede games op uitgekomen.
Ben blij dat die er ook zijn voor de PS4.
Als je geen PS4 of XB hebt, maar straks wel een NS. Kan ik me voorstellen dat je ook die games wilt gaan spelen. Maar dat betekend wel dat als er straks een nieuwe game komt dat die ook meteen op alle drie de platformen moet komen.
Als er straks een nieuwe Assasins Creed komt, moet je niet achterblijven.
Maar het zou best leuk zijn als je deze serie nog niet kent om de oude AC games (in een bundel) te kunnen verkrijgen op je NS.

Je kan dan zelf kiezen of je AC in full glory (PS4 pro en XB scorpio) wilt spelen.
Of iets minder (Ga er vanuit dat de NS niet zo krachtig is) op de NS maar dan wel met de mogelijkheid om On te go te spelen. Of gebruik te maken van andere USP's die de NS misschien nog gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naam Switch slaat natuurlijk niet alléén op het feit dat je hem als console of handheld kunt gebruiken, maar ook dat de controllers gewisseld kunnen worden. (de Joycons).

De eventuele standalone console zonder tablet kan dus nog prima Switch heten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:08

Chiron

Moderator Discord
Van de Nvidia Shield heb je naast de Shield K(1) tablet ook een console versie. Dus het zou zomaar kunnen;

Nintendo kennende zouden ze ook de Switch en de dock los kunnen verkopen, ze verdienen tenslotte aan de accesoires; Of je krijgt de dock er standaard bij, het blijft slechts een plastic klem met een connector en een hdmi aansluiting, zo duur is dat ook weer niet om te produceren.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

een losse dock zal er sowieso wel komen. Kan me voorstellen dat je bv een beneden en in de slaapkamer/zolder wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Has this been discussed at all? I was poring over the trailer (nearly frame by frame) looking for anything we have missed

And got a good shot of the joycon grip. It appears the controllers connect via a 4 pin connector.
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/enhance2ves4w.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12
DarkSide schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:22:
een losse dock zal er sowieso wel komen. Kan me voorstellen dat je bv een beneden en in de slaapkamer/zolder wilt hebben.
Ik heb zelfs zitten denken aan wat eventueel de pakketten kunnen zijn.

Wat als Nintendo nu eens de Switch console (scherm-unit dus) + Joy-Con controllers als basis verkoopt voor bijv. 250 euro. En dat je dan de dockingstation + Grip controller als een home-extension pakket erbij kan kopen voor laten we zeggen 80 euro.
Zijn, volgens mij, geen ondenkbare mogelijkheden. Daarnaast blijft het heel betaalbaar op deze manier. Het hangt een beetje af waar Nintendo de focus op wilt leggen met de Switch; op home console gaming of mobile/handheld gaming.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Ik verwacht geen varianten. Misschien wel net als de Wii u een versie met grotere opslag?
Prijs zal die driehonderd wel worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:06
Zeror schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:09:
[...]

Ik heb zelfs zitten denken aan wat eventueel de pakketten kunnen zijn.

Wat als Nintendo nu eens de Switch console (scherm-unit dus) + Joy-Con controllers als basis verkoopt voor bijv. 250 euro. En dat je dan de dockingstation + Grip controller als een home-extension pakket erbij kan kopen voor laten we zeggen 80 euro.
Zijn, volgens mij, geen ondenkbare mogelijkheden. Daarnaast blijft het heel betaalbaar op deze manier. Het hangt een beetje af waar Nintendo de focus op wilt leggen met de Switch; op home console gaming of mobile/handheld gaming.
Nintendo heeft gezegd dat het voornamelijk bedoelt is als thuisconsole. Ik verwacht ook geen Tablet zonder hub. De hub is vast niet duur om te maken. Ik denk aan een euro of 20 voor Nintendo

Mooie 3D view: https://skfb.ly/URVD Tsjonge jonge wat een koelsleuven

[ Voor 167% gewijzigd door Robolokotobo op 26-10-2016 03:46 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, de Nintendo ninja's hebben blijkbaar dit interview met iemand die in de teaser trailer zat neergehaald... :p

[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 26-10-2016 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 03:08:
[...]

Nintendo heeft gezegd dat het voornamelijk bedoelt is als thuisconsole. Ik verwacht ook geen Tablet zonder hub. De hub is vast niet duur om te maken. Ik denk aan een euro of 20 voor Nintendo

Zou zeggen dat Nintendo er waarschijnlijk nog een hoop mee aan het sleutelen is voordat alles compleet is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

[...]

Het zal me niks verbazen als nvidia namelijk hun blower style fan van de Shield TV heeft geadviseerd, gezien ze wel wat op elkaar lijken en beide een Terga chip koelen... De shield TV fan is ook bijna onhoorbaar als die aan staat.

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/MOBILE/SHIELD-TV/SHIELD-TV-3.jpg

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

[...]

je realiseert je dat dit gewoon een render van iemand is toch?
En al was het officiëel dan nog kan er een hoop veranderen. Kijk maar naar het verschil tussen de DS bij de aankondiging en bij de release.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

De sleuven op de render komen wel aardig in de buurt anders :P

De render mist inderdaad nog wel wat knoppen maar er is ook geen goed beeld van de onderkant en achterkant van het apparaat, daar waar de vermoedelijke Joy-con release knop (hier rechts in beeld naast de trigger) zit wordt steeds wel een hand/vinger op geplaatst.

[ Voor 5% gewijzigd door AstralizeR op 26-10-2016 10:22 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nieuwevolger schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:46:
Inderdaad, als de switch alleeb maar games krijgt die al op de ps4/xbox zijn of slecht geoptimaliseerd krijgt de switch nooit een eerlijke kan van de uitgevers.
Maar dan zegt het ook meer over de uitgevers dan over de Switch zelf. ;) Vooral grote uitgevers zie ik dit om de een of andere reden doe, want easy cashing en anders is gewoon niet rendabel genoeg omdat de 'kosten' dan hoger zijn dan de baten. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CH40S schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:26:
[...]
Maar dan zegt het ook meer over de uitgevers dan over de Switch zelf. ;) Vooral grote uitgevers zie ik dit om de een of andere reden doe, want easy cashing en anders is gewoon niet rendabel genoeg omdat de 'kosten' dan hoger zijn dan de baten. ;)
Tja, maar die uitgevers kunnen wel zonder Nintendo. Maar Nintendo heeft wel de grote uitgevers nodig zodat er geen grote periode's vant software droogte komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFlexos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-08 20:09
Je kan hem pre-orderen voor 300 euro zie ik nu. Weet iemand of deze prijs ergens op is gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
ik heb hem bij Game Mania pre-ordered. Hier reserveer je eigenlijk alleen maar jouw exemplaar en betaal je pas als je hem op komt halen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kimishima: 2 million Switch units shipped by FY's end (plus iets over de prijs).
TheFlexos schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:44:
Je kan hem pre-orderen voor 300 euro zie ik nu. Weet iemand of deze prijs ergens op is gebaseerd?
Louter speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Weet je wat me trouwens heel erg opvalt aan de Switch controller. Er zit geen vierpuntdruktoets op die tot nu toe op alle Nintendo consoles terug te vinden was.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:53:
Weet je wat me trouwens heel erg opvalt aan de Switch controller. Er zit geen vierpuntdruktoets op die tot nu toe op alle Nintendo consoles terug te vinden was.
Euuhh....Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2016/10/trad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ja op de pro controller wel, maar niet op de Joy-con controllers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit zeker een 4-punt druktoets op. In de stijl van de ABXY-knoppen (of de oude C=> knoppen van de N64 controller) omdat beide helften van de Joy-con natuurlijk als losse controllers gebruikt kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: http://1u88jj3r4db2x4txp44yqfj1.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/10/Joy-Con-930x682.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Er zit geen vierpuntdruktoets op. Wel vier losse knoppen die dezelfde werking hebben. Niet de typische plus-vorm.
Natuurlijk is dat gedaan zodat de knoppenlayout voor beide JoyCon controllers hetzelfde zijn, maar is wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFlexos schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:44:
Nintendo heeft vandaag tijdens de investor meetings bekend gemaakt dat het tot 2017 nog niks bekend gaat maken over de pricetag van het systeem. De prijs is dus nergens op gebaseerd.

Bij Bol.com kan je 'm trouwens voor 3x die prijs pre-orderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het had van mij alleen niet gehoeven dat op elk appartaat met koeie letters : NINTENDO SWITCH staat, want het design is voor de rest best mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik ben er benieuwd naar :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Nieuwevolger schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:06:
Het had van mij alleen gehoeven dat op elk appartaat met koeie letters : NINTENDO SWITCH staat, want het design is voor de rest best mooi.
Staat er toch ook op >:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Nieuwevolger schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:24:
[...]

Daar was ik een woordje vergeten. 8)7
Heel?

Het design is best heel mooii :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het design van de console/handheld is nu al prachtig (mogelijk is de huidige Switch nog een prototype) maar met het dockstation (als het puur voor standhouding en stroom en hdmi is) heb ik toch iets van waarom dit model wat gedeeltelijk de Switch bedekt en zo geen stroomlijn design heeft.

Het design heeft zo te zien ook invloed gehad van beide Nintendo en Nvidia met het grijs en zwart met groene verlichting maar hoe dan ook ben op het moment niet erg actief met Switch want het idee is nu duidelijk en heb volle vertrouwen in Nintendo en Nvidia :)

2017 wordt een mooi jaar voor gaming op elk platform en ik denk aan een PS4 Slim bij mijn Switch en mogelijk de WiiU erbij houden als er geen WiiU ports komen en voor dit jaar de PC ten volle te gebruiken en daarna.... dus voor nu eerst verder met DS2!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
Het schijnt dus dat ze tot 12 januari NIETS bekend maken over/voor de Switch. Mijn theorie:

De Switch wordt uitgesteld, maar omdat ze konden merken dat mensen (lees: aandeelhouders) interesse begonnen te verliezen, geïrriteerd begonnen te raken etc., hebben ze die video geschoten en uitgebracht als trailer. Echter is de Switch nog niet klaar (hardwarematig), waardoor ze letterlijk niet meer kunnen vertellen dan wat we in de trailer zagen. In januari hopen ze de massaproductie gestart te hebben en dan is er "no way back" en kunnen ze echt harde cijfers bekend gaan maken, inclusief de uitgestelde releasedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RVervuurt schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:14:
[...]

Het schijnt dus dat ze tot 12 januari NIETS bekend maken over/voor de Switch. Mijn theorie:

De Switch wordt uitgesteld, maar omdat ze konden merken dat mensen (lees: aandeelhouders) interesse begonnen te verliezen, geïrriteerd begonnen te raken etc., hebben ze die video geschoten en uitgebracht als trailer. Echter is de Switch nog niet klaar (hardwarematig), waardoor ze letterlijk niet meer kunnen vertellen dan wat we in de trailer zagen. In januari hopen ze de massaproductie gestart te hebben en dan is er "no way back" en kunnen ze echt harde cijfers bekend gaan maken, inclusief de uitgestelde releasedatum.
Waarom zouden ze de aandeelhouders verliezen hierin? Ben benieuwd waar je dat idee vandaan haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RVervuurt schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:14:
[...]

De betrouwbaar gebleken geruchtenbronnen bevestigen juist dat maart 100% vast staat en dat de Switch gewoon af is. Daar heb ik dan ook vertrouwen in. Voor Nintendo is het ook erg belangrijk dat er aan het einde van FY2016 (die loopt dus tot 31 maart) een nieuw systeem in de schappen ligt.

Ik denk wel dat de reveal wel juist nu gepland was om de ietwat tegenvallende kwartaalcijfers teniet te gaan.
Nintendo is volgens mij gewoon bang dat ze 1) de software sales op 3DS/WiiU in de weg gaan zitten met veel PR en 2) dat ze de hype verspelen voordat het systeem verkrijgbaar is. Een kortere opbouw is dan wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Maart 2017 release wordt gehaald. En 12 januari is logisch.

Logistiek gezien zullen er nog(al) wat Wii U's en 3DS'en liggen. Dus ik verwacht dat black friday & december fikse verlagingen op rest voorraad Wii U's zullen gaan zitten. Trek dat door tot rond jaarwisseling en de voorraad is geslonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
Touchdomex schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:18:
[...]

Waarom zouden ze de aandeelhouders verliezen hierin? Ben benieuwd waar je dat idee vandaan haalt.
Omdat (grote!) aandeelhouders wel vaker klagen bij bedrijven, als er niet genoeg nieuws aangekondigd wordt. Bijvoorbeeld het feit dat aandeelhouders vonden dat Nintendo over moet stappen op mobiele games. Allemaal leuk en aardig en Miyamoto kan roepen dat het nooit gaat gebeuren, maar toch staat ie een jaar later op het iPhone-evenement Super Mario Run aan te kondigen.

Aandeelhouders hebben een gigantische invloed op een bedrijf, ze kunnen volgens mij nog net geen verplichtingen opleggen. Echter, gaan deze aandeelhouders klagen over het uitblijven van informatie over een nieuw product, dan ziet Nintendo dit wel als een serieus dreigement.

En dan krijg je dus een trailer, waarna er 2,5 maand mediastilte is voordat er weer wat te zien of lezen is.

Als jij 3 aandelen in Nintendo hebt, zal je klacht niet zoveel doen. Heb je echter honderden of duizenden aandelen, zal Nintendo wel naar je gaan luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dus Nintendo moet luisteren naar aandeelhouders? Naar mensen als in het voorbeeld hieronder?
Q9: I don't know about games, and don't care about game-related questions, but your shareholders haven't said anything about the stock price dropping. What kind of a shareholder meeting is this? Tell me about the business administration. (audience applause)

A9: Thank you for your pointed opinion. Shareholder meetings are for us to communicate with shareholders. It's important for shareholders to know what we as a company are doing, and what kind of entertainment we are providing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je nog geld wilt verdienen, is dit wel het perfecte moment om aandelen van Nintendo te halen voor de release van mario run. Dan zullen ze wel weer omhoog schieten.

Het is ook wel logisch voor Nintendo dat ze de mobiele bussines in gaan, de miljoenen liggen voor het voor het rapen, terwijl die mensen waarschijnlijk toch sowieso geen 3ds gaan aanschaffen.

Nintendo moet de focus op mobiel alleen niet ten kostte laten gaan van z'n console business, want dat gebeurd nu met bijna alle Japanse uitgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dat is tot op heden ook de kracht geweest van Nintendo. Eigen hardware en software eerst. Ben oprecht bang voor ze wanneer ze nieuwe games gaan ontwikkelen voor de mobiele platformen anders dan hun eigen. Dat gaat imho niet de juiste kant op omdat de perfecte hardware altijd een USP was voor mij in ieder geval (uitgezonder de N64 maar daarom heb ik nu ook een horipad :+ )

Ports zou nog kunnen en daar is nog wel vraag naar (maar ja dankzij roms weet ik niet of er winst te behalen is. Men gaat liever gamen via roms ben ik bang voor)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

horizon1978 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:38:
Maart 2017 release wordt gehaald. En 12 januari is logisch.

Logistiek gezien zullen er nog(al) wat Wii U's en 3DS'en liggen. Dus ik verwacht dat black friday & december fikse verlagingen op rest voorraad Wii U's zullen gaan zitten. Trek dat door tot rond jaarwisseling en de voorraad is geslonken.
Simpel:

1. Volgende maand komt de NES Mini uit, hier gaan een hoop verkopen uit komen tijdens de feestdagen. Dus meer info over de Switch zou hier niet echt handig zijn.
2. Volgende maand komen Pokémon Sun en Pokémon Moon uit, welke twee belangrijke games in de serie zijn. Ook dit gaat gewoon weer hardware verkopen; helemaal gezien de populariteit van Pokémon Go.
3. In december komt Super Mario Run uit.

Begin januari is een mooie tijd om naar 2017 te gaan kijken, dus met een Direct op de 12e hebben we op het juiste moment de juiste informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is, is er over een uur de Japanse monster hunter direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Cool van de MicroSD ondersteuning en jammer van de USB drives als het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:08:
[...]

Daar gaan we weer... tot januari krijgen we weer reeksen aan geruchten..
Wat dan wel weer humor is het feit dat het aller-aller eerste gerucht over de NX dat het een WiiU/3DS hybride zou zijn gewoon is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

horizon1978 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:12:
[...]

Wat dan wel weer humor is het feit dat het aller-aller eerste gerucht over de NX dat het een WiiU/3DS hybride zou zijn gewoon is uitgekomen.
Lees mijn eerste reactie in dit topic, uit 2015 ;)

Maar ik begin een beetje geruchten-moe te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2016 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo gek is het niet dat het geen externe opslag via USB toe laat. Net zoals dat er extra opslag in de hub zit. Aangezien je heel de game dan niet kan spelen in tablet mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:22
Vraag me wel af wat de bedoeling is van de usb poorten aan de achterkant van de hub dan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avec_style schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:40:
Vraag me wel af wat de bedoeling is van de usb poorten aan de achterkant van de hub dan......
De pro controller opladen denk ik dan. Bij de ps4 waren ze ook voornamelijk daarvoor (tot de psvr uit kwam).
Pagina: 1 ... 20 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic