Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mij persoonlijk lijkt het me heerlijk zo'n systeem.

Zit zo nu en dan voor mijn werk op een hotelkamer. Dan neem ik mijn 3DS mee want anders verveel je je gewoon ontzettend. Dan kan ik eigenlijk net zo goed de uren in de avond gaan werken en de uren elders weer terugpakken. Wat vaak dan weer niet mogelijk is.

Thuis gebruik ik de Gamepad van de Wii U redelijk vaak zonder TV omdat ik vooral 's avonds kan gamen wanneer er dus iemand anders een TV programma wil zien. Even in bed nog dat laatste stukje proberen is dan iets wat gewoon mogelijk is. Mij lijkt het heerlijk om gewoon consolegames te kunnen spelen zonder dat je daar altijd een tv voor nodig hebt en dat je het overal mee naar toe kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb gisteren het Switch filmpje aan een oud-collega op de universiteit in Delft getoond. Hij heeft geen spelcomputers, maar hij vond wat hij in het filmpje zag wel interessant. Hoewel de steekproef wat klein is in dit geval (sample size = 1), geeft het misschien wat hoop in dat Nintendo een bredere doelgroep kan aanspreken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd met wat voor launch line up er aan komt, als Ubisoft, Bethesda, EA en meer echt woord bij daad willen stellen moeten ze ook met serieuze games komen. Dan bedoel ik echt games als Fifa (en andere sport games), mass effect 4, Battlefield, titanfall, skyrim, fallout 4, dishonered 2, watch dogs 2, south park, for honer, ghost recon, resident evil 7 en tekken 7 (en misschien nog dragon quest builders en final fantasy world voor de Jappaners) . Dit zijn allemaal games die dan net uitkomen of al een paar maandjes uit zijn, als een grote deel van deze games komen heb je meteen een hele sterke launch line up. Ook benieuwd waar nintendo zelf mee gaat komen, Zelda is sowieso bevestigd maar je moet echt niet verwachten dat Nintendo opeens 6 exclusives klaar heeft staan. Dan zou ik daarnaast nog een animal crossing, misschien een mario bros, misschien 1 of 2 remasters van de wii u en dan nog wat nieuws als Nintendo land of wii sports. Daar naast is het zaak dat games als pokemon en een 3D mario zich niet te lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Nieuwevolger schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:05:
Daar naast is het zaak dat games als pokemon en een 3D mario zich niet te lang op zich laten wachten.
Ik denk juist dat een nieuwe Pokemon nog wel een hele poos kan duren. Aangezien Sun/Moon volgende maand op de 3DS komt. Als we dan even terug kijken naar de afgelopen generatie Pokemon game, zien we dat er toch wel wat jaren tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:57:
[...]

Ik denk juist dat een nieuwe Pokemon nog wel een hele poos kan duren. Aangezien Sun/Moon volgende maand op de 3DS komt. Als we dan even terug kijken naar de afgelopen generatie Pokemon game, zien we dat er toch wel wat jaren tussen zit.
Denk daarom ook dat ze misschien pokemon sun/moon naar de switch gaan brengen, met extra mogelijkheden. Een beetje zoals pokemon crystal, emerald en x2/y2 zeg maar. Of ze gaan pokemon yellow van af grond helemaal opnieuw remaken.
Probleem van de switch tegenover de 3ds is dat ontwikkelen veel meer geld kost, omdat mensen veel uitgebreidde games verwachten. Het team achter de pokemon mainserie is niet zo groot als grote studio's die triple A games maken. Terwijl mensen wel een triple A pokemon game verwachten. Dat is ook een beetje een probleem in de game industrie, games worden alleen maar duurder en duurder om te maken, terwijl het niet meteen meer hoeft optebrengen. Des te pijnlijker als je ziet dat waardeloze free 2 play games honderde miljoenen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 23:55

neolite

Immer kritisch

Nieuwevolger schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:05:
Ben benieuwd met wat voor launch line up er aan komt, als Ubisoft, Bethesda, EA en meer echt woord bij daad willen stellen moeten ze ook met serieuze games komen. Dan bedoel ik echt games als Fifa (en andere sport games), mass effect 4, Battlefield, titanfall, skyrim, fallout 4, dishonered 2, watch dogs 2, south park, for honer, ghost recon, resident evil 7 en tekken 7
Deze games maken of breken de console wat mij betreft. Om echt mee te kunnen doen met de grote jongens zul je deze games moeten gaan ondersteunen. Dat betekent dus ook dat je console sterk genoeg moet zijn om ze te kunnen afspelen, met de Xbox One als laagste punt genomen.

Dat Skyrim helemaal niet zeker naar de Switch komt, er nog steeds geen bevestigde grote third party titels zijn en dat ze geen uitspraken gedaan hebben over de specificaties en dit in de nabije toekomst ook niet gaan doen maakt het er niet beter op.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:01
Goner schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:01:
[...]

Wat ?
Ik ben al heeel lang volwassen, loop nu met een 3DS en zie me hier ook wel mee lopen ... zijn consoles leeftijdsgebonden tegenwoordig ?! :?

[...]

Volwassen geworden ? :+
Ik zie geen enkele volwassene in mijn omgeving (lees: randstad) met een 3DS lopen hoor en dat verwacht ik ook niet van de Switch. Ik zie alleen kinderen t/m 6 jaar lopen met een handheld. Alles daarboven tot een jaar of 10 zit voornamelijk op z'n iPhone en iPad te spelen. De rest zit op Xbox of PS4 te spelen. Gezien het filmpje wat Nintendo liet zien over de Switch, zie ik alleen maar volwassen mensen ermee lopen en dat vind ik vreemd. Ik begrijp dat ze graag deze doelgroep willen bedienen, maar dat zie ik niet snel gebeuren.

Misschien is mijn omgeving anders volwassen dan in jouw omgeving, dat zou kunnen. Misschien komt het door de randstad zoals ik al aanhaalde, wie weet. Is gewoon een aanname he, geen aanval...laat dit duidelijk zijn. Is namelijk nog weleens een gevoelig onderwerp.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
neolite schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:27:
[...]

Deze games maken of breken de console wat mij betreft. Om echt mee te kunnen doen met de grote jongens zul je deze games moeten gaan ondersteunen. Dat betekent dus ook dat je console sterk genoeg moet zijn om ze te kunnen afspelen, met de Xbox One als laagste punt genomen.

Dat Skyrim helemaal niet zeker naar de Switch komt, er nog steeds geen bevestigde grote third party titels zijn en dat ze geen uitspraken gedaan hebben over de specificaties en dit in de nabije toekomst ook niet gaan doen maakt het er niet beter op.
Je hebt die third party ontwikkelaars absoluut nodig, met alleen exclusives kan je nooit genoeg content maken om elke periode op te vullen met een paar releases. Dit was een ook een groot probleem van de wii u, het apparaat had soms hele periode's achter elkaar zonder een noemenswaardige release en zonder die releases verkocht de wii u ook niet in die periode.

Ik verwacht niet dat meteen alle third party ontwikkelaars zin te hebben om een switch versie te maken, maar als ongeveer de helft van de grote third party releases op de ps4/xbox heb je al een prima door stroom van content. Ik verwacht vooral dat het voor Japanse uitgevers interessant word om games naar de switch te brengen, Japaners gamen graag op een handheld en de home console markt wordt in Japan alleen maar kleiner, terwijl daar ook de kosten omhoog gaan. Dan kan de NX nog wel eens de redding worden van de Japanse triple A game industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

Redondo1982 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:32:
[...]
Ik zie geen enkele volwassene in mijn omgeving (lees: randstad) met een 3DS lopen hoor en dat verwacht ik ook niet van de Switch.
Beetje off-topic, maar vooruit ; ik woon ook in de Randstad en reis per trein van R'dam - Den Haag CS. Toen de Nintendo Zones nog werkten (tot voor een maandje of wat) pikte ik opvallend veel duidelijk volwassen (kun je wel aan de Mii's en contactgegevens zien) spelers op. Zie ook met enige regelmaat (jonge) volwassenen (wat een gruwelijk woord eigenlijk) op station en in de trein spelen.
Hoorde gisteren in de trein een paar hipsters (volwassen?) enthousiast reageren op de Switch promo. Dus ik heb hoop ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tijd voor wat geruchten... :+
All this info comes from Laura Kate Dale, who has proven herself extremely trustworthy with information. She has gone through multiple sources to get this information. Still, it's all rumor until Nintendo confirms. If you hit up the source link, you can see just how Laura got all this info.
- Switch will be region-free
- Joy-Cons will support motion control & rumble
- Switch dev kits support Wiimotes
- motion support will be confirmed closer to launch
- the Splatoon and Mario Kart games will support motion
- Breath of the Wild will support motion control for things like gyro aiming, steering, use of the magnet ability
- the past six months have been legal and pre-development discussions between Ubisoft/Nintendo for Beyond Good & Evil 2
- discussions included budget and direction, project scope, and how much of previous development efforts could be salvaged
- October art teases were the result of the project reaching a point where all parties were confident they could re-announce it
- Switch screen is a multitouch screen, used for menus, for drawing, for certain games
- all Switch games need to be playable with the handheld in the console dock, all Switch games will be playable without touch
- dock will have additional processing power
- maximum battery life of three hours
- price, release dates for regions, launch software and spec press releases are essentially ready for release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Redondo1982 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:39:
[...]

Overigens probeer je mijn mening onderuit te halen met een contrabewering die blijkbaar veel door hardcoregamers gemaakt wordt. Echter ben ik nooit een hardcoregamer geweest en mijn laatste aanschaf was een PS3 voor de Bluray speler en de mogelijkheid tot het spelen van een spelletje. Ben er dus al jaren uit...
Dat was niet mijn bedoeling, ik doelde meer op wat ik op verschillende sites ben tegengekomen.
Overal zijn momenteel discussies gaande over de al dan niet afdoende rekenkracht van de Switch.
Het valt me daarbij erg op dat er veel gepraat wordt over het gemis aan AAA titels bij oudere consoles.

Ben het overigens wel met je eens dat de console wat laat komt, voor mij mag ie over een maand wel in de winkel liggen. ;)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Turfschipper schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 01:37:
Of nog erger, een penlight in beide kanten haha.

Ik wilde gewoon een vette handheld, voor thuis. En ook na al de nieuwe info lijkt me het nog steeds wel een must buy. Maar toch had ik nog liever betere controls gehad. Is het nu echt zo moeilijk om een fatsoenlijke controller 1 op 1 over te nemen en dan een vet schermpje er tussen te mikken?

Ik vind namelijk die layout van pookjes an buttons, ik weet niet..... akward maybe? En geen fatsoenlijke d-pad is ook een gemis vind ik.

Hoop dat er nog een standalone switch handheld komt. Met ALLE knoppen en pookjes op fatsoenlijke plaatsen, Gameboy switch of zo, ;-).

Mijn droomhandheld is eigenlijk een vita 2 met l2 en r2 buttons, en dan van Nintendo. Gewoon een vette handheld dus. Maar er zijn ook heel veel mensen die wilde een full out power house console die zich kon meten met xbox en ps. En hebben helemaal niks met handhelds.

Ik vrees een beetje dat ze nu er tussenin zitten, en niemand helemaal tevreden gaat zijn. En als je niet helemaal satisfied bent, is zelfs 200 euro nog iets waar je wel even over na moet denken. Moeilijk.... ik wilde zo graag helemaal blown away zijn. Maar dat ben ik helaas niet.
Hmm, ik als Vita-fan ben juist onder de indruk van de Nintendo Switch. Dit is wat de Vita had moeten zijn, een powerhouse van een handheld die je op je TV kunt aansluiten. Voor console-begrippen is de Switch misschien wat underpowered, maar voor een handheld is het een bakbeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat kracht echt het probleem is waarom games niet naar de switch zouden komen. De meeste games vallen nog genoeg te downgraden tegen over een xbox one versie en nog steeds normaal speelbaar zijn. Het kost alleen wat extra tijd om de boel goed genoeg te optimaliseren. Het is gewoon belangrijk dat die third party games goed genoeg verkopen zodat het aantrekkelijk is om ze naar de switch te brengen. Je merkt het verschil al in de commercials, in de wii en wii u reclames zat er altijd een heel gezin om de bank, terwijl er bij de switch trailers jong volwassen hipsters aan het gamen zijn. De strategie van Playstation was ooit om zich te richten op jongeren van 18-21 jaar, omdat jonge kinderen graag 18 willen zijn en volwassen mensen weer jong. Games als mario kart en smash bros zijn ook nog steeds populair in deze leeftijds catogorie en worden niet kinderachtig genoemd. Pokemon was wel altijd een beetje een ander verhaal, ook door dat de anime zich toch echt tot kinderen richten, maar pokemon go heeft hier ook een beetje verandering in gebracht.

En dat je mensen met een 3ds weinig in het wild spot is ook niet zo gek, als ik er eentje zou hebben zou ik hem vooral gebruiken als ik de tuin zit of iemand anders tv zit te kijken en misschien bij lange reis of in een hotel kamer, ik ga niet midden in de stad of station er mee spelen. Toen ik een gameboy en ds had als kind gebruikte ik hem ook alleen thuis, op straat voor m'n huis, op vakantie en bij vrienden thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laat het maar aan GameXplain over om van een paar seconden footage een 11 minuten durend filmpje te maken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Disfigured schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Hmm, ik als Vita-fan ben juist onder de indruk van de Nintendo Switch. Dit is wat de Vita had moeten zijn, een powerhouse van een handheld die je op je TV kunt aansluiten. Voor console-begrippen is de Switch misschien wat underpowered, maar voor een handheld is het een bakbeest!
De vita was destijds in 2012 juist een krachtpatser voor een mobiel apparaat, Nintendo was juist de gene die met de ds en 3ds zich niet richtte op power, zie alleen al het verschil kwa krach tussen de ds en psp, 3ds en psvita (Die van Sony kwamen wel een jaar later uit). Maar Sony had gewoon nooit de grote system sellers als Nintendo die wel had met Mario kart, super mario bros en Pokemon. Plus de prijs was gewoon veel aantrekkelijker voor kinderen (wat gewoon altijd een hele grote doelgroep was van handhelds, bijna elk kind die ik ken had er wel 1 destijds). Ik denk alleen wel dat de prijs van de switch (ik schat 300 euro) een obstakel is voor kinderen, maar goed die zitten nu vooral op de tabelts van hun ouders ipv de ds of gameboy. Ik denk daarom ook dat dat 1 van der redenen is dat ze zich op jong volwassenen gaan richten, aangezien de prijs voor kinderen niet aantrekkelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:23
Nu ik zo een tijdje de discussie hier heb gevolgd kan ik voor mij de volgende conclusie trekken:

Ook al wordt de switch een underpowered console (als in hij is minder sterk als de ps4 pro of scorpio) dan nog is het super aantrekkelijk om overal consolekwaliteit games te spelen. Ook al is de kracht uiteindelijk vergelijkbaar met de huidige consoles dan nog zou het super gaaf zijn om de Nintendo games te spelen on the go en dat je ze daarnaast ook op je tv kan spelen is natuurlijk super vet. Qua 3rd party denk ik dat het weer eenzelfde verhaal wordt als bij elke Nintendo console sinds de n64. De games kunnen vast niet mee vergeleken met de concurrentie maar ik denk dat er nog steeds veel mensen zijn die triple a mainstream games zoals fifa, battlefield en cod niet op een Nintendo spelen. Na verloop van tijd zal de switch vast weer overspoeld worden met middelmatige ports en games van bijvoorbeeld ubisoft. Dit alles maakt uiteindelijk toch niet uit aangezien ik een ps4 heb voor dat soort games. Ik hoop echt dat er snel meer officiële details bekend worden zoals bijvoorbeeld de batterijduur en of er nou wel of niet extra power in dat dock zit. Maar als het is zoals in de trailer waarbij je dus een volwaardige zelda game kan spelen zonder al teveel concessies ( als in de ervaringen het scherm is dezelfde als op de tv) dan ben ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:36
Nieuwevolger schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:23:
[...]

De vita was destijds in 2012 juist een krachtpatser voor een mobiel apparaat.
Maar bij lange na niet zo krachtig als een Xbox 360 of PS3 (laat staan een PC). De Switch is nu bijna zeker net zo krachtig als een Xbox One. Dat is toch wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fleximex schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:37:
[...]

Maar bij lange na niet zo krachtig als een Xbox 360 of PS3 (laat staan een PC). De Switch is nu bijna zeker net zo krachtig als een Xbox One. Dat is toch wel een verschil.
De vita was inderdaad niet zo krachtig als de ps3, maar het kreeg wel een paar gedowngrade ports, zoals need for speed. Ook games als Fifa, fighting games en uncharted waren in console kwaliteit te spelen. Vooral killzone mercanary laat goed zien wat er voor potentie in de vita zat. Maar er zat voor Sony gewoon geen geld meer in nadat smartphones de handheld markt voor een groot deel hebben overgenomen.

En de switch is helemaal niet zo krachtig als een xbox one, misschien kan de nvidia soc in de buurt komen kwa kracht. Maar die zal altijd worden tegengehouden door de behuizing van 2 centimeter dik. De gpu kan nooit in volle kracht worden gebruikt omdat door hitte problemen. Misschien dat het dock nog wat extra kan doen kwa koeling, maar daar moet je ook geen groot verschil verwachten. Een pc of console ga je ook niet van buiten af koelen met een ventilator.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Disfigured
Nieuwevolger schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:48:
[...]

De vita was inderdaad niet zo krachtig als de ps3, maar het kreeg wel een paar gedowngrade ports, zoals need for speed. Ook games als Fifa, fighting games en uncharted waren in console kwaliteit te spelen. Vooral killzone mercanary laat goed zien wat er voor potentie in de vita zat. Maar er zat voor Sony gewoon geen geld meer in nadat smartphones de handheld markt voor een groot deel hebben overgenomen.

En de switch is helemaal niet zo krachtig als een xbox one, misschien kan de nvidia soc in de buurt komen kwa kracht. Maar die zal altijd worden tegengehouden door de behuizing van 2 centimeter dik. De gpu kan nooit in volle kracht worden gebruikt omdat door hitte problemen. Misschien dat het dock nog wat extra kan doen kwa koeling, maar daar moet je ook geen groot verschil verwachten. Een pc of console ga je ook niet van buiten af koelen met een ventilator.
Sony heeft de Vita kei maar dan ook echt keihard laten vallen. Als een bedrijf hun eigen platform niet meer ondersteund, waarom zouden andere developers dat dan wel doen? Dat was de ondergang van de Vita. In het westen in ieder geval. Zonde, want het is inderdaad een pracht apparaat. Aan de hardware lag het absoluut niet.

De 3DS was inderdaad super weak vergeleken met de Vita. Maar de Switch is, zoals ik al zei, voor handheld begrippen echt behoorlijk powerful. En omdat er geen gaar OS als Android op draait zullen developers er echt het uiterste uit kunnen halen. Als Nintendo de Switch ondersteund zoals de 3DS, dan krijgen we echt een toffe library. Elke handheld fan zou hier enthousiast van moeten worden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Disfigured schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Vita had samen met de iPad 2 destijds de krachtigste mobiele GPU op de markt, het was een powerhouse toen het uitkwam.

Probleem is dat dat powerhouse principe het de das om deed, publishers willen geen gigantische bedragen uitgeven aan handheld games.

Grootste boosdoener was Sony zelf natuurlijk, die lieten de Vita als een baksteen vallen (zijn ze goed in na de PSP Go, PS Move, PS Camera, Wonderbook, Eyetoy en ga zo door)

Er komen nog genoeg games uit voor de Vita, echter spreekt dat de gemiddelde Call of Duty en GTA speler niet aan, het zijn vooral de Japanse games die erop uitkomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mizgala28 op 22-10-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind die zogenaamde claim dat de grote studio's er games voor gaan maken een beetje een vreemde. Snap ook niet echt waarom nintendo daar zo meer pronkt.

Ten tijden van de Nintendo Wii/WiiU launch waren er ook Third party ontwikkelaars betrokken en we hebben allemaal gezien wat daar van terecht gekomen is.

Nintendo wordt door de fans (En dat is ook gelijk hun enige doelgroep) altijd aangehaald als Console + bepaalde selectie eigen titels maar nu de andere developers er ook weer bij komen is dat ineens wel interessant.

Ik denk persoonlijk dat Nintendo als console fabrikant vier generaties geleden zijn grip op de markt al verloren is. Het had nintendo goed gedaan om niet opnieuw het wiel uit te vinden maar hun (soms steen goede) games gewoon naar de andere platformen te halen.

Ik ben benieuwd wat onder de streep meer op zou leveren. Marginaal Consoles verkopen + enkele Games uitbrengen en verkopen. Of die games uitbrengen in een potentieel veel grotere markt. Ik denk het laatste.

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 22-10-2016 15:47 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
De Vita is nog steeds hot en vooral voor indies waar het ook veel beter voor is namelijk. Je wilt geen console like games op de Vita, al was Killzone wel erg vet op de Vita. Ben zelf totaal geen Nintendo fan, en de richting en doelgroep die ze lijken aan te spreken zie ik nou echt niet op straat dit doen.

Wat ik wel denk is dat hij het beter zal doen dan de Wii U, en wie weet als hij eens een heel stuk goedkoper is, dat ik hem maybe nog aanschaf. Zelf verwacht ik net als de Wii en Wii U weinig van third party en ook al zal het misschien qua support net iets meer zijn dan de Wii U, als ik naar het totaal plaatje kijk, verwacht ik minimale third party support en zal Nintendo het zelf weer vooral op zich moeten nemen. Ik denk dat de Switch zich vooral goed leent voor indies en Nintendo games maar third parties...nee dat niet.
Grootste boosdoener was Sony zelf natuurlijk, die lieten de Vita als een baksteen vallen (zijn ze goed in na de PSP Go, PS Move, PS Camera, Wonderbook, Eyetoy en ga zo door)
Niet helemaal waar natuurlijk. De PSP Go was een pure test, move had redelijk wat games en nu natuurlijk optimaal voor PSVR, PS Camera (de huidige) is in de markt gezet voor live streaming van games, voice command, implementatie in bepaalde games maar vooral voor VR, Wonderbook was gewoon een game die je kon gebruiken in combinatie met Eyetoy en volgens mij had Eyetoy toch echt ontzettend veel games.

[ Voor 26% gewijzigd door Recon24 op 22-10-2016 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van reddit:
Afbeeldingslocatie: https://i.reddituploads.com/ae546bd5bb934c61902652a0e11bef19?fit=max&h=1536&w=1536&s=018f1fdce5995278bcdda307bd44b146

(Begrijpelijk, want schermen zijn een hel om te filmen. :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met die lijst van ontwikkelaars laten ze zien dat ze een bezig zijn met third party ontwikkelaars over te halen, want ik had nog al het gevoel bij de wii u dat nintendo er helemaal niet achter aan ging, terwijl Sony en microsoft druk bezig waren te adverteren met third party ontwikkelaars, ook was de wii u als in indie ontwikkelaars veel minder toegankelijk door de eisen van Nintendo. Nintendk focusde zich compleet op z'n eigen first party games met de wii u.

Nintendo beseft nu dat die strategie niet meer werkt en ze de third party nodig heeft. Ben benieuwd of Nintendo straks ook games gaat sponseren zoals sony dat doet met cod en ms met fifa en bf. Ik denk toch wel dat het in deze tijd nodig is, die grote third party games spelen een grote rol in het succes van Nintendo.

Er gingen ook al geruchten dat EA wou dat Nintendo meer reclame ging maken tijdens sport eventen, om zo te laten zien dat de switch ook goed is voor sport games en dan zou EA z'n sport games naar de switch brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:15:
Van reddit:
[afbeelding]

(Begrijpelijk, want schermen zijn een hel om te filmen. :p)
Ben wel jaloers op die vrouw dat ze mocht doen als of ze de nieuwe mario aan het spelen was voor een paar seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Move gehad, was er in het begin erg enthausiast over. Sony had het hardwarematig dan ook prima voor elkaar. Na korte tijd bleek echter wederom dat Sony de zaakjes niet voor elkaar had en er vrijwel geen serieuze ondersteuning van de grond kwam. En dus stierf het een stille dood. De Eyetoy voor de PS3 was overigens dramatisch slecht, ook voor die tijd. De Eyetoy voor de PS2, die had aardig wat games, maar die kwamen ook niet voorbij het type gimmick.

De PSP Go is gewoon als volwaardige opvolger van de eerdere PSP in de markt gezet maar sloeg niet aan. Veel gameshops hadden het ding niet eens in de schappen gelegd omdat het hun handel de nek om zou draaien als het aansloeg.

De Vita is in het westen dood, kan het ding niet eens nieuw in de winkel kopen. Ook hier liet Sony het afweten. Waar Nintendo door ging met ontwikkelen voor de Wii U ondanks tegenvallende verkopen liet Sony de Vita vallen als een baksteen. Playstation TV iemand? Nee, ik verwacht niet dat de PS VR wel wat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Als je het zo bekijkt kun je de Vita ook als een "test" zien, waarheid is dat Sony altijd de boel snel dumpt als het niet snel geld in het laatje brengt.

Overigens zie je hun nu de Move flink uitmelken, €69 voor iets wat voordat de PS VR uitkwam regelmatig voor 5 euro te vinden was.

Ik en mijn partner hebben beide de Vita en een stapel games ervoor, zo ook de PS1/2/3 en 4 en de PSP, daarnaast ook alle Nintendo consoles en zelfs een Xbox, maar eerlijk is eerlijk ik heb schijthekel aan hoe Sony omgaat met hun producten, ze zijn gewoon uit op snelle cash en dat is altijd zo geweest op allerlei fronten.

(er zijn wel meer bedrijven die dat doen overigens)

En de Vita? Ik geniet nog steeds van alle 39 games die ik ervoor heb, en er komen sowieos nog meer in huis ervoor, hetzelfde betreft andere consoles en handhelds die ik vaak gebruik.

Overigens nog een leuke, Wii U flopte en Nintendo bleef het ondersteunen, waar bij Vita Sony zelf het apparaat de nek omdraaide en dat nog steeds probeert, echter is de 3rd Party support uit japan en van de indies erg sterk op de Vita, dat laatste had Sony dan ook niet verwacht.

@Thorgrem, PS TV kon een succes worden maar ook dat heeft Sony zelf verpest, qua streaming was het redelijk maar aangezien Sony remote play maakte met de gedachte dat het alleen op de Vita zou werken is het logisch dat het beter werkte op 540p scherm van de Vita dan op 720p of 1080i van de PS TV.

Ook het whitelisten van Vita games was een stomme zet van Sony, veel Japanse titels uit Japan die werkten op de PS TV zaten niet als westerse varianten op de lijst, daarnaast waren veel games niet op de whitelist die gewoon perfect op de PS TV konden werken, ook was de launchprijs een ramp en was je beter af met een 2de hands Vita.

PS TV heeft sowieso 1 ding voor de Vita zelf verpest en dat is het kunnen aansluiten van de Vita op de TV om games erop te spelen (ala PSP manier).

Sony heeft nooit een firmware update uitgebracht voor de Vita die deze functie inschakelde, de oude Vita heeft de aansluiting (Slim niet meer) dus ze wilden het wel, maar achteraf schrapten ze het zodat PS TV op de markt gebracht kon worden met exact hetzelfde functionaliteit (maar op Vita games vlak beperkter).

[ Voor 46% gewijzigd door Mizgala28 op 22-10-2016 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik ben bang dat 3rd party ontwikkelaars hun games niet graag naar de switch porten omdat het gewoon te veel werk is, ze kunnen de games voor PS4/Xbone tegelijk ontwikkelen gezien ze bijna dezelfde APU hebben, het porten naar Nvidia Tegra gaat veel meer moeite/geld kosten.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als met de Wii en de Wii U, en als er dan ook nog eens een relatief kleine installed base is, kan het heel snel einde verhaal zijn met de 3rd party support.

Nintendo zal dus moeten zorgen dat er zo snel mogelijk een grote installed base is. (zo snel mogelijk Zelda, Mario, Metroid, etc. uitbrengen) zodat ontwikkelaars daar ook die moeite in willen steken.

Ik hoop dat ze het deze keer wel voor elkaar kunnen krijgen, ik vind het een zeer interessant apparaat, ben benieuwt hoeveel grafische kracht de Switch echt gaat hebben, ik denk dat het vrijwel gelijk gaat zijn aan de Wii U, dat zou wat bij betreft prima zijn, PS4/Xbone power is teveel gevraagd van zo'n apparaat, laat staan de PS4pro/scorpio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nintendo moet ten eerste beginnen met het adverteren van third party games zoals Sony met cod doet en microsoft met battlefield. Op die manier laat je zien dat de switch uit meer bestaat dan alleen mario en zelda. Het heeft microsoft en sony ook succes gebracht en doen het nu met z'n beetje elke grote release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolfjerolfje schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:39:
Ik ben bang dat 3rd party ontwikkelaars hun games niet graag naar de switch porten omdat het gewoon te veel werk is, ze kunnen de games voor PS4/Xbone tegelijk ontwikkelen gezien ze bijna dezelfde APU hebben, het porten naar Nvidia Tegra gaat veel meer moeite/geld kosten.
De Switch ondersteunt Unity en Unreal Engine 4. En het compileren naar ARM? Nou...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lmH4BmaSxpU0WAJSuoV69Uiv/full.png

...dat zou niet al te moeilijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
Nintendo moet ten eerste beginnen met het adverteren van third party games zoals Sony met cod doet en microsoft met battlefield. Op die manier laat je zien dat de switch uit meer bestaat dan alleen mario en zelda. Het heeft microsoft en sony ook succes gebracht en doen het nu met z'n beetje elke grote release.
Helemaal mee eens.
De Switch ondersteunt Unity en Unreal Engine 4. En het compileren naar ARM? Nou...

https://tweakers.net/ext/f/lmH4BmaSxpU0WAJSuoV69Uiv/full.png

Hmm, wellicht dat het voor die engine's idd wat makkelijker is.
maar ik denk dat er nog heel wat finetuning en optimalisatie komt kijken om alles goed te laten lopen op de Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RayNbow schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:52:
[...]

[afbeelding]

Maar grote studio's werken met hun eigen engine. Welke niet (altijd) gebaseerd hoeft te zijn op de Unreal Engine of gemaakt wordt met Unity.

Developers met een eigen x86 engine zullen wel degelijk moeite hebben om deze te poorten en als de switch weer zo slecht gaat verkopen dan heb je best kans dat dit wederom niet gaat gebeuren.

En stel dat dit wel gebeurd en de games er hetzelfde uitzien als op de One/Ps4 (Niet de pro die er dan al is. En de Scorpio welke ook in 2017 komt) dan is de enige gimick voor de mainstream gamer dat zijn games (welke ook uitkomen op het platform wat er al staat) "overal" te spelen zijn. Of daar vervolgens €399,- voor betaald gaat worden moet de tijd uitwijzen maar ik denk persoonlijk van niet.

Dit wordt gewoon weer een Nintendo liefhebbers console net zoals de afgelopen 4 generaties, dat is Opzich niet erg want die mensen genieten ervan maar ik denk niet dat we moeten doen/verwachten dat Nintendo nog aan de top mee gaat doen.

Daarvoor begrijpen ze gewoon te weinig van het huidige game landschap en zijn ze een veel te Aziatisch bedrijf.

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 22-10-2016 17:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De glazen bollen waren weer in de aanbieding zo te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:43:
Anders is dit topic tot maart 2017 dood. Das is ook niet leuk natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:43:
Daar is dit topic toch voor? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:27:
[...]

Maar grote studio's werken met hun eigen engine. Welke niet (altijd) gebaseerd hoeft te zijn op de Unreal Engine of gemaakt wordt met Unity.
Er is echter een kans dat zo'n eigen engine ook op andere platforms werkt. Zo heeft EA al zijn Frostbite engine al een keer naar iOS en Android geport en apparaten met deze besturingssystemen draaien vaak op een ARM architectuur.
Developers met een eigen x86 engine zullen wel degelijk moeite hebben om deze te poorten en als de switch weer zo slecht gaat verkopen dan heb je best kans dat dit wederom niet gaat gebeuren.
Als we even even aannemen dat deze developers alleen consolegames maken, dan zijn hun engines nog niet heel erg oud (de XBO en PS4 zijn van 2013) of zijn het engines van vorige generaties die over een langere tijd zijn uitgebreid en voor de huidige generatie zijn geport (de vorige generatie was gebaseerd op PowerPC). In het laatste geval mag je aannemen dat het porten er voor gezorgd heeft dat de code zodanig is opgeschoond dat het opnieuw porten naar een nieuw platform gemakkelijker zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RayNbow schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:01:
[...]

Er is echter een kans dat zo'n eigen engine ook op andere platforms werkt. Zo heeft EA al zijn Frostbite engine al een keer naar iOS en Android geport en apparaten met deze besturingssystemen draaien vaak op een ARM architectuur.

[...]

Als we even even aannemen dat deze developers alleen consolegames maken, dan zijn hun engines nog niet heel erg oud (de XBO en PS4 zijn van 2013) of zijn het engines van vorige generaties die over een langere tijd zijn uitgebreid en voor de huidige generatie zijn geport (de vorige generatie was gebaseerd op PowerPC). In het laatste geval mag je aannemen dat het porten er voor gezorgd heeft dat de code zodanig is opgeschoond dat het opnieuw porten naar een nieuw platform gemakkelijker zal zijn.
Maar poorten naar iOS en Android geeft je een potentieel gigantische afzetmarkt. Daar is een grote investering een heel stuk beter goed te praten.

Het zelfde geld eigenlijk voor 360/Ps3 naar x86 voor pc/One/ps4.

Dat mag/kan je niet vergelijken met poorten naar een nieuw en zichzelf nog niet bewezen platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
@RayNbow dat zijn wel erg veel aannames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:09:
Het zelfde geld eigenlijk voor 360/Ps3 naar x86 voor pc/One/ps4.

Dat mag/kan je niet vergelijken met poorten naar een nieuw en zichzelf nog niet bewezen platform.
Want PS4 en XBO waren wel bewezen platformen voor 2013? :p
Wolfjerolfje schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:12:
@RayNbow dat zijn wel erg veel aannames.
Maar zijn die aannames aannemelijk of vergezocht? Ik schets een situatie waarin het argument dat x86 games kostbaar/moeilijk/etc. te porten zijn niet overeind blijft. Welke situaties blijven er dan nog over waarin x86 engines niet gemakkelijk geport kunnen worden? Bedrijven die voorheen alleen voor de PC games hebben ontwikkeld? Bedrijven die pas zijn begonnen met het maken van games voor deze generatie consoles (PS4, XBO)?

Laten we het anders eens vanuit een andere hoek benaderen. Kunnen we voorbeelden noemen van bedrijven met hun eigen x86-only game engines en die een belangrijke third party voor Nintendo kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RayNbow schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:30:
Want PS4 en XBO waren wel bewezen platformen voor 2013? :p
Nou gezien de verkopen van de Ps3 en de 360 is de verwachting dat de One en Ps4 goed zouden verkopen wel te maken natuurlijk en dat is uiteraard wat ik bedoelde.

Nintendo zit gewoon niet ik die luxe positie, hoe je het ook went of keert het is een grote investering voor een studio waarvan er alles behalve duidelijk is of de investering er ook weer uit komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 22-10-2016 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Interessante observatie:
I don't know if it's been talked about, but there's a company called Ubitus GDK listed as a partner for the Switch.

This is a cloud computing service provider.

Cloud saves (at the very least) confirmed?

They provide services for cloud consoles as well.
Donstil schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:42:
[...]

Nou gezien de verkopen van de Ps3 en de 360 is de verwachting dat de One en Ps4 goed zouden verkopen wel te maken natuurlijk en dat is uiteraard wat ik bedoelde.

Nintendo zit gewoon niet ik die luxe positie, hoe je het ook went of keert het is een grote investering voor een studio waarvan er alles behalve duidelijk is of de investering er ook weer uit komt.
Maar voor welke studio's in dit lijstje zou het een grote investering zijn? Wat als ze in het begin voornamelijk ports uitbrengen? Dan is de grootste kostenpost het ontwikkelen van de game zelve, niet het porten ervan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GwvnVI9.png

Bovendien, over ARM gesproken... De PSV en 3DS zijn ARM apparaten. Game studio's die handheldtitels in het verleden hebben ontwikkeld moeten ook geen moeite hebben met het ARM-platform in het geval van de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
De vraag is meer of de consument de Switch gaat kopen, namelijk:

- De vertrouwen is fors gedaald sinds de Wii U

- Consumenten willen grote titels zoals CoD of GTA en ga zo door, ook de kids.

Ja een gemiddelde shooter en GTA is inderdaad 18+, toch zie ik veel ouders die een PS4 voor hun kroost halen met DIE games, ook heb ik vaak genoeg kinderen letterlijk boos worden op ouders omdat de Wii U geen games heeft (onzin) en "voor baby's" is en PS4 (of XBO) is stoer EN daar komt ie, klasgenoten hebben het ook = geen PS4 = je hoort er niet bij.

Nintendo gaat het heel moeilijk krijgen om DIE groep te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RayNbow schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:10:
Interessante observatie:

[...]

[...]

Maar voor welke studio's in dit lijstje zou het een grote investering zijn? Wat als ze in het begin voornamelijk ports uitbrengen? Dan is de grootste kostenpost het ontwikkelen van de game zelve, niet het porten ervan.

[afbeelding]

Bovendien, over ARM gesproken... De PSV en 3DS zijn ARM apparaten. Game studio's die handheldtitels in het verleden hebben ontwikkeld moeten ook geen moeite hebben met het ARM-platform in het geval van de Switch.
Dit lijstje is toch door iemand op reddit ik elkaar geklikt? Of is dit officieel door Nintendo naar buiten gebracht?

Ook al is het officieel, Interessanter is of deze studio's blijven hangen. Dat ze nu een game maken geloof ik wel, of ze games blijven maken dat is veel interessanter. Daar is het de afgelopen console releases nog al eens op blijven steken.

Edit: Over dat laatste, Als Handheld met Handheld games geloof ik beat wel in de switch trouwens, als de accu het lang vol houd tenminste. Ik zie het alleen de huiskamer niet veroveren.
Mizgala28 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:13:
- De vertrouwen is fors gedaald sinds de Wii U
Sinds de WiiU? Volgens mij is dat al sinds de GameCube of de Wii zo.

De Wii zelf was dan wel een succes maar dat was puur vanwege het speelgoed gehalte, een enorme grote hoeveelheid van de Wii's heeft nog nooit een andere game gezien dan WiiSports.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 22-10-2016 19:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:26:
[...]

Dit lijstje is toch door iemand op reddit ik elkaar geklikt? Of is dit officieel door Nintendo naar buiten gebracht?
Hier is een non-mirror link: http://www.nintendo.co.uk...o_switch/img/partners.jpg
Ook al is het officieel, Interessanter is of deze studio's blijven hangen. Dat ze nu een game maken geloof ik wel, of ze games blijven maken dat is veel interessanter. Daar is het de afgelopen console releases nog al eens op blijven steken.
Of de third parties games blijven uitbrengen hangt af van hoe snel de installbase groeit.
De Wii zelf was dan wel een succes maar dat was puur vanwege het speelgoed gehalte, een enorme grote hoeveelheid van de Wii's heeft nog nooit een andere game gezien dan WiiSports.
Enorme hoeveelheid Wii's met alleen Wii Sports? Dat strookt niet met een attach rate van 8.84.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:17

SkyStreaker

Move on up!

SkyStreaker schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:47:
[...]

Dit doet PS Vita immers ook en dat gaat bijzonder goed. Als je bovendien er ook rekening mee houdt dat we inmiddels 512GB SDXC's (en zelfs MicroSD's _/-\o_ ) hebben, moeten we zeker spellen van 50GB groot kwijt kunnen op een card.

Tevens vanuit het oogpunt van anti-piracy bekeken lijkt mij een card een flexibeler medium voor beveiligingen.
Xelfer en ik toch gelijk gekregen. Maar hoe kan je ook anders tegenwoordig.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RayNbow schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:01:
[...]

Hier is een non-mirror link: http://www.nintendo.co.uk...o_switch/img/partners.jpg

[...]

Of de third parties games blijven uitbrengen hangt af van hoe snel de installbase groeit.

[...]

Enorme hoeveelheid Wii's met alleen Wii Sports? Dat strookt niet met een attach rate van 8.84.
Edit: Nevermind. Ik zei iets over Wii Sports maar het artikel haalt dit zelf ook al aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 22-10-2016 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is heel simpel, zolang mensen met een switch geen interesse in third party games op de switch, dan is de third party support snel voor bij. Nintendo moet er zelf voor zorgen dat deze games interresant zijn op de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]
...Daarvoor begrijpen ze gewoon te weinig van het huidige game landschap ..
Hadden ze jou maar in dienst gehad, dan zouden ze de wereld een beetje begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KopjeThee schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:58:
Hadden ze jou maar in dienst gehad, dan zouden ze de wereld een beetje begrijpen :)
Nou dat sowieso maar het zou ze ook geen kwaad doen om iemand anders te kiezen dan de stoffige Japanse heren die we nu hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Maar ok, even triple a support daargelaten. Ik kan sowieso alle handheld marios ooit spelen? Ook de console marios? (Via download, toch?), zelfde geldt voor die donkey kong games? Die heb ik allemaal gemist helaas. Lijken me erg tof.

Dan neem ik aan games als galaga, pacman, CE wellicht ook? Ghost and goblins ed ook van de partij zijn? En de wat nieuwere arcade games zoals pang adventures en die shmup dat je arena een bol is? (Edit: super stardust)

Omg.... Cave shmups op dit ding..... must have dan. Deathsmiles 1 en 2, dan pre order ik zelfs haha, ;-).

Maar.... deze games komen sowieso he? (Op cave wellicht na dan)

Dan zit er voor mij al honderden uren in, misschien wel duizenden. Ik moet dat ding dan toch hebben vrees ik. Ik mis dat zo he, een handheld. Mijn ds light weg gegeven... oerdom! Haha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:00:
[...]
Nou dat sowieso maar het zou ze ook geen kwaad doen om iemand anders te kiezen dan de stoffige Japanse heren die we nu hebben :+
Zo stoffig zijn ze toch niet? Het apparaat is toch anders dan wat ik ooit heb gezien. De stoffige heren zitten toch vooral bij ms en sony? Die brengen al tijden net iets snellere versies van hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van een 3d donkey kong wordt ik ook wel blij, van mij mag Nintendo lekker zuinig doen op al die 2d games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KopjeThee schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:18:
[...]

Zo stoffig zijn ze toch niet?
Niet? Moet je eens een Nintendo Direct kijken 8)7
Turfschipper schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:06:
Maar ok, even triple a support daargelaten. Ik kan sowieso alle handheld marios ooit spelen? Ook de console marios? (Via download, toch?), zelfde geldt voor die donkey kong games? Die heb ik allemaal gemist helaas. Lijken me erg tof.

Dan neem ik aan games als galaga, pacman, CE wellicht ook? Ghost and goblins ed ook van de partij zijn? En de wat nieuwere arcade games zoals pang adventures en die shmup dat je arena een bol is? (Edit: super stardust)

Omg.... Cave shmups op dit ding..... must have dan. Deathsmiles 1 en 2, dan pre order ik zelfs haha, ;-).

Maar.... deze games komen sowieso he? (Op cave wellicht na dan)

Dan zit er voor mij al honderden uren in, misschien wel duizenden. Ik moet dat ding dan toch hebben vrees ik. Ik mis dat zo he, een handheld. Mijn ds light weg gegeven... oerdom! Haha ;-)
Bedoel je hier te zeggen dat de Nintendo Switch volledig backward compatible is?

Want dat zou wel echt fantastisch zijn :)

[ Voor 72% gewijzigd door Donstil op 22-10-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Nou, niet dat direct. Maar bv super mario bros, en die van de gameboy, en super mario 2 en 3 ed....

Die games, die kan je toch online kopen in een nintendo eshop of zo?

Daar hoop ik op. ;-) en dan wie weet komen de nieuwere marios daar ook nog, bv galaxy ed. Als dat zo is dan moet ik hem al hebben, sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

En stel dat dit wel gebeurd en de games er hetzelfde uitzien als op de One/Ps4 (Niet de pro die er dan al is. En de Scorpio welke ook in 2017 komt) dan is de enige gimick voor de mainstream gamer dat zijn games (welke ook uitkomen op het platform wat er al staat) "overal" te spelen zijn. Of daar vervolgens €399,- voor betaald gaat worden moet de tijd uitwijzen maar ik denk persoonlijk van niet.

Dit wordt gewoon weer een Nintendo liefhebbers console net zoals de afgelopen 4 generaties, dat is Opzich niet erg want die mensen genieten ervan maar ik denk niet dat we moeten doen/verwachten dat Nintendo nog aan de top mee gaat doen.

Daarvoor begrijpen ze gewoon te weinig van het huidige game landschap en zijn ze een veel te Aziatisch bedrijf.
Switch zal naast Console gamers ook Handheld gamers aanspreken en wie oh wie is daar het meest succesvol in ;)

Zo te horen vergeet u ook de derde partij studio's die altijd voor Nintendo handhelds hebben ontwikkeld en dat nog steeds doen en mogelijk komt dit aanbod ook op Switch.

De lijst van derde partij studio's (als u opgelet heeft) staan ook Android en Indie ontwikkelaars tussen en Android heeft Pokemon go gekregen en iOS gaat Mario run krijgen :)

Nintendo gaat zich niet meer beperken tot console en handheld en voegd Android er aan toe dus.. zou dit alles genoeg zijn om niet alleen Nintendo fans aan te trekken ?

Want Pokemon go was ook razend populair bij niet Nintendo fans en Mario run krijgt aardig wat belangstelling van Apple folk die niet bekend staan als core gamers of Nintendo fans.

De geruchten over Porten naar Switch zijn ook postitief dat Studio's geintresseerd zijn en dat het een makkelijk proces zal zijn en inderdaad het zijn geruchten maar waar zijn de geruchten dat Studio's geen interesse hebben en dat het teveel tijd en geld kost om te porten ?

De hele vergelijking van tussen Switch en PS4 en XB1 wordt per dag alleen maar irrelevanter want Nintendo had al totaal andere software dan de andere twee en nu wordt ook het concept inclusief hardware totaal anders.

Het punt is ook dat Nintendo nooit en te nimmer dezelfde derde partij ondersteuning gaat krijgen als Sony en MS en PC dus er zal vast Fifa of COD of GTA of MW of etc. ontbreken en dus gaat u en de rest dan als nog een platform naast de Switch erbij kopen voor die ontbrekende titels ?

Graag een Switch collectors editie van Breath of the wild aub Nintendo en Dragon quest 10&11 en nog maar een nieuwe Mario dank u dan kan ik weer tijden voorruit _/-\o_ oh en Bethesda met hun heerlijk werk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:33:
[...]

Niet? Moet je eens een Nintendo Direct kijken 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ucmzYbo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Turfschipper schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:04:
Nou, niet dat direct. Maar bv super mario bros, en die van de gameboy, en super mario 2 en 3 ed....

Die games, die kan je toch online kopen in een nintendo eshop of zo?

Daar hoop ik op. ;-) en dan wie weet komen de nieuwere marios daar ook nog, bv galaxy ed. Als dat zo is dan moet ik hem al hebben, sowieso.
Ja die online shop met oudere titels is iets waar ik ook echt naar uit kijk!
Ik hoop dan ook vurig dat die er komt.

* Franko P. gaat gelijk alle zelda games binnen halen. ;)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@GameXplain Not sure if you guys noticed this but there appears to be a black glossy panel or button on the bottom of the right joycon.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvYq9NFWIAAqgzU.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Je weet toch dat dat ding een mockup is, hoop ik? Ik zou niet teveel aandacht besteden aan de details daarvan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
In denk dat Nintendo er op gaat mikken om de NS naast de huidige consoles te krijgen. Voor mij hoeft de Switch geen CoD of BF te krijgen. Die speel ik wel op mijn PC. De spellen die ik wil spelen op een console zijn arcade games als Rayman Origins, (J)RPG's, Adventures als TR. Laat Nintendo maar doen waar ze goed in zijn. Goede Games neerzetten voor een leuke console/Handheld. Persoonlijk is de Switch precies wat ik zoek. Ik zal deze daarom ok zeer waarschijnlijk Pre-Orderen. Ik hoop dat er alleen snel aankondigingen komen van ontwikkelaars met Gameplay Filmpjes.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

JehannesWeggen schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 06:14:
[...]
dus er zal vast Fifa of COD of GTA of MW of etc. ontbreken en dus gaat u en de rest dan als nog een platform naast de Switch erbij kopen voor die ontbrekende titels ?
Nee, in ieder geval niet voor de genoemde games.
Maar voor de PS4 en Xbox zijn er geen Zelda's, Mario's, Splatoon, Xenoblade enz ... ga je daar een Switch voor erbij kopen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ben benieuwd wat de kracht gaat zijn.
Gamen op 1080p 60fps is namelijk voor mij prima. Heb nog geen 4k TV. En als ik die wel zal hebben dan zien 1080p games er over het algemeen ook goed uit.
Als je meer power wenst kan je voor een PS4 pro gaan of straks een scorpio. En dat is prima.

Dan kan je verder lekker spelen op de switch vermoed ik.
Heb al heel lang geen nintendo meer gehad. En zou best een switch willen naast mijn PS4.
COD en Battlefield zijn niet mijn spellen. Maar er is genoeg PS4 materiaal wat best op de switch zou kunnen vermoed ik. Met daarnaast natuurlijk alle Mario, Zelda games etc.

Het is voor mij geen instant buy of pre order. Wil eerst wat meer weten en de line up van games zien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boe2 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:17:
Je weet toch dat dat ding een mockup is, hoop ik? Ik zou niet teveel aandacht besteden aan de details daarvan.
Uiteraard is het een mockup. Zo bevat de Joy-Con L een onherkenbare knop (op ongeveer de plek waar de home-knop zit op de Joy-Con R). Verder is het al eerder voorgekomen dat de uiteindelijke controllers en consoles wijzigingen zijn ondergaan sinds de eerste bekendmaking (e.g., DS, Wiimote, Wii U Gamepad).

Desalniettemin is het interessant om te zien wat er nu in de huidige mockup te vinden is en welke ideeen Nintendo in ieder geval had voor de Switch en dus mogelijk in de uiteindelijke versie zou kunnen verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Nee, in ieder geval niet voor de genoemde games.
Maar voor de PS4 en Xbox zijn er geen Zelda's, Mario's, Splatoon, Xenoblade enz ... ga je daar een Switch voor erbij kopen ?
Oh zekers er is al een budget gereserveerd voor Switch en als het nodig is dan wordt mijn PC plus Steam acount met een stuk of 20 spellen genadeloos ingeruild.

Niet dat PC en Big picture mij niet bevalt in tegendeel het werkt uitstekend en ik heb ook erg interesse in Uncharted en Horizon zero dawn en Bloodborne maar het is gewoon zo ik kan niet zonder Nintendo software en met name Zelda :)

Welk platform ga jij op het moment en later voor en vanwege welke software Goner ?

Het mooi om te zien dat MS een link wil maken tussen PC en XB via Windows en daar zou Tablets bij kunnen komen en zou dus een heel uitgebreid platform kunnen worden maar ik gebruik veel liever Steam.

Sony blijft meer Traditioneel en heeft een sterke line up Exclusives met name JRPG's maar.. ook al heeft de PS4 mijn interesse gewekt door de exclusives en het stroom verbruik van Slim toch blijf ik voorzichtig als het om Sony aankopen gaat.

Er zijn tal van redens om Nintendo links te laten liggen en voor de rest te gaan maar.. de software van Nintendo blijft mij overhalen om te blijven :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Als ze werkelijk zo stoffig waren zou dat plaatje ook niet kloppen, ze zouden dan in hun stoffige pakken met cijfertjes toveren om het moier te laten maken dan het is.

In mijn opnie is Nintendo alles behalve stoffig, ze durven met iets nieuws te komen ook als het achteraf faalt, iets wat Sony en Microsoft mogen leren, mensen kopen die laatste 2 vooral voor de games.

Wii verkocht vooral goed omdat het innovaties was voor z'n tijd, ken inderdaad heel veel mensen die een Wii hebben maar meeste van hun hebben eerder Mario games in huis dan Wii Sports.

Wii U was puur een commercieel flop vanwege de naam vooral.

GameCube was geen flop, Sony won met de PS2 puur vanwege de enorme hype en marketing eromheen, dat is een grote fout die Nintendo blijft herhalen aangezien je als bedrijf MOET investeren in reclames en aandacht voor je apparaat en dat doen beide Microsoft en Sony wel, Nintendo daartegen vrijwel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 11:02

Desperado112

Mokum

Toch vraag ik mij af of er niet een extra processor oid in het docking station zit. Bijvoorbeeld bij de surface book zit er in het toetsenbord gedeelte nog een GPU nvidia voor als het scherm zit aangesloten op het toetsenbord .

Deze techniek zou Nintendo mss ook gebruikt kunnen hebben.

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:58:
[...]

Als ze werkelijk zo stoffig waren zou dat plaatje ook niet kloppen, ze zouden dan in hun stoffige pakken met cijfertjes toveren om het moier te laten maken dan het is.
Dat plaatje is dan ook de Objection-pose van Phoenix Wright. Er is een reden waarom ik juist deze foto van Shibata gepost heb. :)
Desperado112 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:09:
Toch vraag ik mij af of er niet een extra processor oid in het docking station zit. Bijvoorbeeld bij de surface book zit er in het toetsenbord gedeelte nog een GPU nvidia voor als het scherm zit aangesloten op het toetsenbord .

Meer processing power zou mooi zijn, maar maakt alles wel wat gecompliceerder. Een ontwikkelaar moet dan rekening houden dat het niet altijd over de volledige kracht beschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boe2 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:17:
Afgezien van dat, check de Revolution aankondigings-video eens: die zag er ook nog vrij anders uit dan de Wii. Er gaan vast nog een paar (minor) dingen veranderen.
Desperado112 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:09:

https://nl.hardware.info/...-processor-of-gpu-in-dock
De dock gaat de SoC overklokken zodat er een hogere resolutie mogelijk is. Dat is een veel goedkopere oplossing waardoor de Switch voor een veel betere prijs in de winkels kan worden gelegd.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Richh schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:29:
[...]

Afgezien van dat, check de Revolution aankondigings-video eens: die zag er ook nog vrij anders uit dan de Wii. Er gaan vast nog een paar (minor) dingen veranderen.
Leuke vergelijking. De hype/speculaties voor de revolution waren op een bepaald zo hoog dat sommige nintendo fanboys ervan overtuigd waren dat het ding hologram-projectors ging hebben :p. Er waren ongelofelijk wilde speculaties over "een verborgen feature" van de wii, wat dan gewoon een speakertje in de controller bleek te zijn.

Nu merk je ook dat de nintendo fans allerlei features aan het bijdromen zijn waar nintendo helemaal niets over gezegd heeft (touchscreen, extra knoppen op controllers) om te compenseren dat de switch overall vrij teleurstellend uitziet: Te groot om een draagbare console te zijn, waarschijnlijk te zwak om een degelijke stand-alone console te zijn, brak controllersysteem waardoor je 2 sets accus moet opladen om hem draagbaar te kunnen gebruiken.

Zie ook Richh zijn claim: De dock gaat de SoC overklokken zodat er een hogere resolutie mogelijk is., terwijl daar helemaal niets van aan is. Al dat er gezegd is dat de dock geen extra chip heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 23-10-2016 18:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
boe2 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:06:
[...]

Leuke vergelijking. De hype/speculaties voor de revolution waren op een bepaald zo hoog dat sommige nintendo fanboys ervan overtuigd waren dat het ding hologram-projectors ging hebben :p. Er waren ongelofelijk wilde speculaties over "een verborgen feature" van de wii, wat dan gewoon een speakertje in de controller bleek te zijn.

Nu merk je ook dat de nintendo fans allerlei features aan het bijdromen zijn waar nintendo helemaal niets over gezegd heeft (touchscreen, extra knoppen op controllers) om te compenseren dat de switch overall vrij teleurstellend uitziet: Te groot om een draagbare console te zijn, waarschijnlijk te zwak om een degelijke stand-alone console te zijn, brak controllersysteem waardoor je 2 sets accus moet opladen om hem draagbaar te kunnen gebruiken.

Zie ook Richh zijn claim: De dock gaat de SoC overklokken zodat er een hogere resolutie mogelijk is., terwijl daar helemaal niets van aan is. Al dat er gezegd is dat de dock geen extra chip heeft.
Er zijn nog steeds serieuze geruchten over een touch screen, net als dat het te verwachten is dat de tablet op een hogere snelheid kan draaien in het dock. Net als een gamelaptop die aan de stroom hangt bijvoorbeeld, dus geen extra chip maar wel extra performance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
boe2 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:06:
[...]

Nvidia gebruikt niet voor niks het woord 'scalable'. De Switch bevat niet voor niks koelingssleuven. Als je een beetje de componentenwereld volgt op dit moment, is het een enorm logische beslissing als het systeem zo zou werken. Die werking ondersteunt namelijk alle geruchten en speculaties die nu rond gaan.
Hell, ik denk juist dat ik enorm terughoudend ben met mijn verwachtingen als ik dat tegenover de Nintendo-minded fanbase op Tweakers zet :P

Nintendo heeft het apparaat uberhaupt nog niet volledig gepresenteerd. We weten nog niks van games. Minor dingen zoals een speakertje kunnen er zeker nog bijkomen.
Persoonlijk zou ik het gek vinden als er geen touchscreen op zou zitten. Jij niet? En welke extra knoppen verwacht men dan? Ik heb daar niks van gezien.

Dat de Switch teleurstellend is, is jouw opvatting overigens. Ik vind 'm heel tof. Ik snap serieus niet dat mensen Nintendo graag een PS4-achtige console uit willen zien poepen. Wie Nintendo een beetje in de gaten houd weet dat dat nooit gaat gebeuren.
Het controllersysteem is imho geweldig - 2 accu's opladen is een probleem omdat? Ze zitten óf aan je handheld, óf aan die hondencontroller. Wat is je probleem helemaal? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.gamespot.com/a...fter-switch/1100-6444681/ Ik vraag me dan altijd af wat mensen hadden verwacht, een apparaat waar je alleen pokemon go en mario run op kan spelen?

Ben ook benieuwd hoe de reacties in Japan zijn op de switch, had nog op een Japanse game site gekeken met google vertaler, maar daar wordt je niks duidelijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Nieuwevolger schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:48:
http://www.gamespot.com/a...fter-switch/1100-6444681/ Ik vraag me dan altijd af wat mensen hadden verwacht, een apparaat waar je alleen pokemon go en mario run op kan spelen?

Ben ook benieuwd hoe de reacties in Japan zijn op de switch, had nog op een Japanse game site gekeken met google vertaler, maar daar wordt je niks duidelijk van.
Dat je Pokémon op de Switch kunt spelen is nog afwachten want ik las gisteren ergens dat er gewoon een opvolger van de 3DS komt en aangezien het een doodzonde is om op een groot scherm Pokémon te spelen frees ik met grote frezen :) En voor enkel Zelda ga ik de Switch niet in huis halen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:48:

http://finance.yahoo.com/...unch-plans-130901200.html zo gaat het wel vaker bij aankondiging van nieuwe systemen (gek genoeg imho).
Zeker bij Nintendo, waar het hele jaar door de stocks al in de groei zaten (met een belachelijk hoge jump van 29% toen ze bij Apple een mobiele game aankondigden). Dan gaat men wachten op een goed verkoopmoment. Dat was de aankondiging.
Lekker Ventje schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:56:
Dat je Pokémon op de Switch kunt spelen is nog afwachten want ik las gisteren ergens dat er gewoon een opvolger van de 3DS komt en aangezien het een doodzonde is om op een groot scherm Pokémon te spelen frees ik met grote frezen :) En voor enkel Zelda ga ik de Switch niet in huis halen.
"Ergens" :P
Ik denk dat het common sense is er geen andere handheld komt. Als je de investor meetings een beetje volgt, weet je dat Nintendo al >2 jaar probeert de handheld en console development bij elkaar probeert te krijgen. En toevallig volgt er nu een systeem wat precies hetzelfde doet voor de eindgebruiker... De helft van de video van de Switch toonde portable gebruik. Wat moet Nintendo met twee handhelds?
Wat betreft Pokémon; het enige wat we daar van kunnen zeggen is dat de VP van GameFreak de aankondiging van die Switch announcement-trailer heeft geretweet :P Waarom is het een zonde om Pokémon op een groot scherm te spelen?

Boven alles is het natuurlijk een groot marketingsspel. De 3DS verkoopt nog altijd redelijk en eind dit jaar komen er twee Pokémon titels uit, waarvan Nintendo de verkoop niet wil kannibaliseren met een nieuw product. Vroeger was de DS ook een 'third pillar' naast de Gameboy Advance volgens Nintendo. Er kwam zelfs nog een GBA Micro uit na de eerste NDS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een probleem van de switch is dat het vergeleken met de 3ds veel duurder is om te ontwikkelen omdat gamers triple A games verwachten op de switch, mensen verwachten dat elke game van atlas zo uitgebreid is als persona 5 en games van level 5 net zo groot als ni no kuni. Ook is de prijs van de switch minder aantrekkelijk voor kinderen dan als een normale handheld. Misschien dat Nintendo nog die markt wilt bedienen met een opvolger van de 3ds, want die is na 2017 ook gewoon echt aan vervanging toe.
Ik hoop natuurlijk niet dat Nintendo dit doet, maar ik ga ook niet gek opkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Richh schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:29:
[...]

Zo zag de Nintendo DS er vlak voor de release ook nog redelijk anders uit dan toen hij daadwerkelijk uitkwam.

Afbeeldingslocatie: https://emilyrogersblog.files.wordpress.com/2012/06/nintendo-ds-e3-2004.jpg

Dus dat doen ze wel vaker idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Wat mij betreft is de 3DS na 2016 al aan vervanging toe.
Op zich is het logisch dat als ze nu een combinatie uitbrengen dat er geen opvolger meer komt maar wat je zegt, voor kinderen is het aardig aan de prijs. Mij maakt het niet uit als ie €299 kost maar ik wacht eerst wel af welke games er daadwerkelijk uit gaan komen, niet enkel aankondigingen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook afwachteb hie de Japaners reageren op de switch, misschien houden ze er wel van of ze vinden hem te duur en de Japanse game industrie gaat zich nog meer focussen op mobiel. Ik zie nintendk dan wel met een directe opvolger van de 3ds komen en die dan veel lager prijst dan de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Laat ze maar een controller uitbrengen die op de smartphone kan, is voordeliger en elk kind heeft tegenwoordig al een Galaxy of iPhone als ze naar groep 3 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Nieuwevolger schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:37:
Het is ook afwachteb hie de Japaners reageren op de switch, misschien houden ze er wel van of ze vinden hem te duur en de Japanse game industrie gaat zich nog meer focussen op mobiel. Ik zie nintendk dan wel met een directe opvolger van de 3ds komen en die dan veel lager prijst dan de switch.
In Japan wordt dit een enorme hit, want:
Splatoon is best verkochte spel op de Wii u in Japan (dus meer dan mk8, Mario en Smash!). Dat spel is de hit daar geworden. Heeft meer dan een jaar in de top 20 best verkochte spellen van de week gestaan.
De switch biedt dus Splatoon. En mobiel. En lokale multiplayer mogelijk dus.
Dat wordt zo een enorme hit daar.

Bij deze: switch bundel met Splatoon confirmed. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door horizon1978 op 23-10-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:42:
Laat ze maar een controller uitbrengen die op de smartphone kan, is voordeliger en elk kind heeft tegenwoordig al een Galaxy of iPhone als ze naar groep 3 gaan.
Als er een ding is wat ik niet wil is dat ik de batterij van m'n telefoon leegtrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
RayNbow schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:46:
[...]

Als er een ding is wat ik niet wil is dat ik de batterij van m'n telefoon leegtrek.
Je kunt de controller als powerbank gebruiken.

De aankondiging van de Switch was leuk, maar de nieuwsgierigheid is nu wel naar de games verplaatst :) Ik ben niet verrast als straks een hele boel wensen van de gamers vervuld gaan worden zoals ook een fatsoenlijke Metroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:50:
[...]

Je kunt de controller als powerbank gebruiken.
Want telefoons hebben hun oplaadport allemaal op dezelfde plek? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

JehannesWeggen schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:00:
[...]
Welk platform ga jij op het moment en later voor en vanwege welke software Goner ?
Op het moment hebben we (met 3 gamers in huis) een Wii U (voor al genoemde spellen en nog wat spul) en 2 PC's voor Overwatch, WoW, Mass Effect, Rainbow Six:Siege, Bioshck, Fallout etc. En dan nog een paar (3)DS-sen (en ouder Nintendo spul).
Switch zal er ongetwijfeld komen, misschien niet gelijk, maar wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
RayNbow schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:52:
[...]

Want telefoons hebben hun oplaadport allemaal op dezelfde plek? ;)
De details moeten nog uitgewerkt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1298712&page=1 Dit is dan geen gek idee voor in de toekomst, een goedkopere homeconsole (zonder de tablet) en een kleinere versie van de switch (een echte handheld) die dan allebei goedkoper zijn en dus kwa prijs veel toegankelijker is voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Kijk, dat bedoel ik dus met wilde fantasieen :p

Het gebeurt bij iedere nintendo console, en iedere keer blijkt er niets van waar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mizgala28
RayNbow schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:46:
[...]

Mee eens, dat je op je telefoon kunt gamen betekend niet dat het daarvoor geschikt is, ik heb nooit gegamed op mijn telefoons tot Pokemon Go uitkwam, je neemt een powerbank mee en... powerbank leeg, telefoon leeg = je bent onbereikbaar.

Plus is de huidige 3DS of PS Vita meestal een stuk kleiner en handzamer dan een telefoon MET powerbank en MET een controller, en als de eerste 2 leeg zijn heb ik nog steeds een telefoon bij mij om bereikbaar te blijven.

Daarnaast zijn de games op telefoon ook niet altijd even goed in elkaar gestoken, ik zie nog regelmatig oerlelijke smartphone games die op ieder toestel zo traag als de pest werken, en dat zelfs met een high end model.

Smartphone games zijn helemaal niet de toekomst zoals sommigen het beweren, als smartphone games 40 euro zouden kosten en de games voor een 3ds of Vita free to play waren zouden de meeste mensen ineens een handheld kopen, smartphone games zijn vooral populair vanwege het "gratis" (gratis bestaat niet) zijn, meer niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Mizgala28 op 23-10-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Lijkt me ook een stukje eigen verantwoordelijkheid natuurlijk wanneer je en je telefoon en je powerbank leeg trekt. Lijkt me ook niet dat je 12 uur per dag op een 3DS zit te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Lekker Ventje schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:04:
Lijkt me ook een stukje eigen verantwoordelijkheid natuurlijk wanneer je en je telefoon en je powerbank leeg trekt. Lijkt me ook niet dat je 12 uur per dag op een 3DS zit te gamen.
Je zal maar in een vliegtuig vanuit hier naar Santiago zitten ;)

Feit is dat zelfs zonder een powerbank maar wel met een controller je alsnog meer ruimte kwijt bent dan met de 2 genoemde handhelds, daarnaast is een gemiddelde smartphone tijdens gaming ook na 2 tot 4 uur leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
Ik vind gamen op m'n smartphone soms maar irritant (SNES emulator)... Zit je midden in een bossfight, wordt je gebeld. Goodbye immersion! En die batterij inderdaad...

Ik krijg iig een goed gevoel bij de Switch. Er wordt veel over gepraat en de reacties zijn voornamelijk zeer positief. De Youtube video zit al bijna op 17 miljoen views en op Facebook zullen dat er ook een paar miljoen zijn. Zegt natuurlijk niet heel veel maar het zorgt wel voor een positieve buzz rond de console. Kan Nintendo goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerucht via Twitter en het komt wel van een geloofwaardige journalist maar.. het is nogal chaotisch met al het Switch nieuws https://www.gamnesia.com/...-games-to-nintendo-switch dus.. het zou kunnen maar zou het specifiek PS4 ports zijn of crossplatform ?

Update.

Het zou om Square enix kunnen gaan http://www.siliconera.com...dragon-quest-titles-west/ oh kom maar op met Dragon quest en Final fantasy etc. :D mjum mjum

[ Voor 34% gewijzigd door Tri Force op 24-10-2016 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:41

Megalodon86

Enzyme X

Oh boy, spannende tijden :P Hopelijk niet te veel onzin-geruchten (om traffic te genereren)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12
Oceanhorn komt naar de Switch. Plus nog een game van dezelfde ontwikkelaar :)

http://www.insidegamer.nl...-andere-titel-naar-switch

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zeror schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:47:
Oceanhorn komt naar de Switch. Plus nog een game van dezelfde ontwikkelaar :)

http://www.insidegamer.nl...-andere-titel-naar-switch
Mooi dat dit soort dingen goed binnen komen druppelen. Bied hoop voor in de toekomst.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van een mobiele game uit 2013 word ik anders nog niet heel van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik ben benieuwd naar de eerste games die aangekondigd gaan worden. Al is het alleen maar om te weten wat het apparaatje aan kan.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1299006 Hier word ik dan wel blij van, een monster hunter direct, er staat dat ze dlc gaan aankondigingen en een verrasing ( een game voor de switch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nieuwevolger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:13:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1299006 Hier word ik dan wel blij van, een monster hunter direct, er staat dat ze dlc gaan aankondigingen en een verrasing ( een game voor de switch?).
Dat zou tof zijn als eerste titel!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 ... 19 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic