Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Nieuwevolger schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:28:
Ik denk dat nvidea z'n chip in een console heeft gestopt, omdat na jaren van investeren in de tegra chips ze nooit waren doorgebroken en vooral in B tablets terecht kwamen (op een paar uitzonderingen na) en de tablet markt is al aan het krimpen, vandaar dat je de tegra chips in auto's en servers tegenkomt. De switch is voor nvidea eigenlijk het enige serieuze consumenten product wat echt kans heeft op een groot succes en kunnen ze dus meer socs produceren.
NVIDIA <-- met een i niet een E ;)

En ja ik denk ook dat NVIDIA dit ziet als een kans om groter te worden met de Tegra chip. Ben erg benieuwd naar de specs van de chip en hoe snel die nu echt is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12
Topicstart verder uitgebreid.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Erapaz schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:38:
Als handheld is de Switch precies wat ik al jaren zoek. Al jaren zijn mobiele devices in staat prachtige graphics neer te zetten, helaas zaten we tot op heden met touchscreen controls en zonder AAA games. Ik wil gewoon Tomb Raider / Deus Ex / Fallout kunnen spelen op een handheld met fatsoenlijke controllers.

Het hele switch gedeelte zie ik alleen niet zo zitten. Dit maakt het nodeloos duur en breekbaar. Waarom niet gewoon een handheld met vaste controls en de mogelijkheid om Pro controllers te pairen? Met een dock voor power / hdmi bereik je dan hetzelfde.

Het zou mij niks verbazen als er op termijn nog een volledige portable versie komt waarmee ook de DS lijn wordt vervangen. Uiteraard met ondersteuning voor dezelfde games.
Sinds ik een 3ds een eikenhouttrap heb zien afstuiteren van boven naar beneden, tree voor tree, en geen schram of deuk hebben is mijn vertrouwen in de bouwkwaliteit van Nintendo behoorlijk hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
Mooi concept, over de power van het systeem kunnen we voorlopig alleen speculeren. Maar hopelijk verrast Nintendo ons. Ik heb nog wel mijn twijfels bij de duurzaamheid van het klik systeem en dan doel ik op de kleine joysticks/pads.

Zou de tablet ook los te gebruiken zijn om bijvoorbeeld mee te browsen/netflix etc ?
En zou er net zoals bij de shield android op draaien ?

We wachten af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Brummetje schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:22:
[...]

Wat dus een "vaag" antwoord is. Want "power to the system" kan van alles zijn.
Volgens mij lees je er iets te veel in.
Ik denk dat ze hiermee gewoon de voeding bedoelen ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

rajackar schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:59:
[...]

Dat zou dan wel dubbel op zijn, want eerder in de regel hebben ze het ook over charging wat precies het zelfde zou zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
horizon1978 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Sinds ik een 3ds een eikenhouttrap heb zien afstuiteren van boven naar beneden, tree voor tree, en geen schram of deuk hebben is mijn vertrouwen in de bouwkwaliteit van Nintendo behoorlijk hoog.
...maar is je trap nog heel?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:15
Het hele switch gedeelte zie ik alleen niet zo zitten. Dit maakt het nodeloos duur en breekbaar. Waarom niet gewoon een handheld met vaste controls en de mogelijkheid om Pro controllers te pairen? Met een dock voor power / hdmi bereik je dan hetzelfde.
Andersom is het evengoed nodeloos duur. In een dedicated home console konden immers grotere en sterkere componenten geplaatst worden die minder compact hoeven te zijn.

Door de portable en home console samen te voegen hebben ze wel direct een gigantisch voordeel...
"iedereen" die nu een (3)DS heeft en/of een Wii(U) zal deze console vermoedelijk wel interessant vinden.

Daarnaast: De (3)DS heeft nooit getrokken maar deze doet dat als portable wel. Indien je een Switch in huis haalt heb je EN een home EN een portable console voor de prijs van 1/1.5.

Developers welke hun aandacht tussen de 2 units van Nintendo moesten verdelen kunnen zich nu op 1 device richten.

Ikzelf had ook liever een Nintendo Powerhouse gezien die met de PS4 Pro / Xbox One Scorpio mee zou kunnen.. echter denk ik dat dit wel een zeer goede zet zal blijken voor Nintendo. Veel mensen hebben ook niet door dat "Nintendo als console ernaast" helemaal niet zo verkeerd hoeft te zijn. Immers: Nintendo strijd niet met Microsoft en Sony mee om de Hardware #1 te zijn maar doet zijn eigen ding. Hierdoor heb ik nooit de vraag of ik een Nintendo, Playstation of Xbox wil halen... maar Welke ik naast de Nintendo wil aanschaffen. Xbox heeft persoonlijk mijn voorkeur maar daarnaast zal ik wel een Nintendo zetten voor 1st party spullen maar geen Playstation... Met de Switch heb ik ook nog eens direct een relatief krachtige portable erbij!

Maar goed... Time will tell! Ik ben in elk geval blij dat het geen Wii U2 is geworden ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:50
RayNbow schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:14:
[...]

...maar is je trap nog heel?
Die vraag hoef je alleen bij een Nokia te stellen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Mijn vrouw zei laatst ik wil graag weer een handheld om lekker op de bank Mario te kunnen spelen. Zat al te kijken naar de new 3DS, maar dit is beter :D

Ik verwacht trouwens niet dat er de Tegra SOC in zit die Nvidia in de Shield Tablet heeft gestopt, maar één die een stuk zwaarder is en op de Pascal Architectuur is. Ze zijn in opdracht van Nintendo terug naar te tekentafel gegaan en zijn hiermee op de proppen gekomen. Ik verwacht trouwens niet dat de spellen die je gespeeld worden op de console echt zijn. Ik denk dat deze later er in zijn geplakt.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

rajackar schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:59:
[...]

Lijkt mij ook dat er verder niks meer in de dock zit maar het hele verhaal over power to the unit kan je inderdaad op twee manieren opvatten. nVidia zegt hier namelijk iets over scalable processor.
Nintendo Switch is powered by the performance of the custom Tegra processor. The high-efficiency scalable processor includes an NVIDIA GPU based on the same architecture as the world's top-performing GeForce gaming graphics cards.
Wat dan zou kunnen betekenen dat wanneer je de unit in de dock zet de processor misschien op hogere clock snelheden zou kunnen gaan draaien om die 1080p@60 te halen... en natuurlijk lager (beter voor de batterij) als je hem er uit haalt.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Als handheld is de Switch precies wat ik al jaren zoek. Al jaren zijn mobiele devices in staat prachtige graphics neer te zetten, helaas zaten we tot op heden met touchscreen controls en zonder AAA games. Ik wil gewoon Tomb Raider / Deus Ex / Fallout kunnen spelen op een handheld met fatsoenlijke controllers.

Het zou mij niks verbazen als er op termijn nog een volledige portable versie komt waarmee ook de DS lijn wordt vervangen. Uiteraard met ondersteuning voor dezelfde games.
Ik heb precies hetzelfde. Ik kan opzich best games draaien op mijn Surface, maar wil het speelbaar zijn moet er een controller aan. Ik heb on screen touch controls geprobeerd, maar dat werkt gewoon nooit echt lekker.

Dit is voor mij idd gewoon iets wat de Vita had kunnen worden, een portable met "echte" games erop.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:39
Ik ben wel erg benieuwd hoe het zal zitten met de opslag ruimte en games, zal je alleen spellen met de gamecardridges kunnen spelen? Of zou je ook games kunnen downloaden via een store? Daarvoor zal je wel aardig wat opslag nodig hebben, en flash opslag is nog steeds best prijzig, misschien zit er wel een 2,5inch hdd in dat docking station zodat je daar gedownloade games op kan spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Lanithro schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:27:
Mijn vrouw zei laatst ik wil graag weer een handheld om lekker op de bank Mario te kunnen spelen. Zat al te kijken naar de new 3DS, maar dit is beter :D

Ik verwacht trouwens niet dat er de Tegra SOC in zit die Nvidia in de Shield Tablet heeft gestopt, maar één die een stuk zwaarder is en op de Pascal Architectuur is. Ze zijn in opdracht van Nintendo terug naar te tekentafel gegaan en zijn hiermee op de proppen gekomen. Ik verwacht trouwens niet dat de spellen die je gespeeld worden op de console echt zijn. Ik denk dat deze later er in zijn geplakt.
NVIDIA heeft dit in een pers bericht al aangegeven dat het een nieuwe chip is (op maat gemaakt) op de Pascal Architectuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:15
Mschrijver88 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:34:
Ik ben wel erg benieuwd hoe het zal zitten met de opslag ruimte en games, zal je alleen spellen met de gamecardridges kunnen spelen? Of zou je ook games kunnen downloaden via een store? Daarvoor zal je wel aardig wat opslag nodig hebben, en flash opslag is nog steeds best prijzig, misschien zit er wel een 2,5inch hdd in dat docking station zodat je daar gedownloade games op kan spelen?
Een HDD lijkt me niet logisch... bewegende onderdelen in een handheld die een stootje moet kunnen overleven en daarbij is het niet wenselijk met stroomgebruik. Ik denk eerder aan een soort van memory pack/SD kaart/SSD oplossing. 50GB SSD met een dergelijke afname zal ook niet heel duur meer zijn lijkt me?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFlexos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-08 20:09
Thalaron schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:39:
[...]

Een HDD lijkt me niet logisch... bewegende onderdelen in een handheld die een stootje moet kunnen overleven en daarbij is het niet wenselijk met stroomgebruik. Ik denk eerder aan een soort van memory pack/SD kaart/SSD oplossing. 50GB SSD met een dergelijke afname zal ook niet heel duur meer zijn lijkt me?
In het docking deel zou nog best kunnen. Die is namelijk juist niet bedoeld om mee te nemen. Denk dat de mogelijkheid wel welkom zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Thalaron schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:15:
[...]
Anyways... Ik ga deze wel halen. Alleen is het nog even de vraag of ik hem direct ga halen of later pas. Ik verwacht ergens een soortgelijke release als met de Gamecube/Wii met een dubbele Zelda release. Dus dan zal wachten wellicht "lastig" worden :)
Vind het vreemd dat er zoveel mensen denken dat het een touchscreen zal hebben. Voor de games kan het al niet, want zodra je dat ding in een dock steekt ben je je touchscreen kwijt.
Voor compatibiliteit hoeft het ook niet, want die gooien ze sowieso al overboord door terug te gaan naar gamen op 1 scherm ipv 2.

Dat in gedachten houdend: Zeg maar dag tegen minstens een groot deel van je virtual console collectie: Geen dualscreen, geen touchscreen (op TV althans), geen wiimote. Achterwaards compatibiliteit met WiiU games gaat er ook niet zijn. Ik weet het: de andere consoles hadden dat ook niet, maar als PC gamer zijnde was dat voor mij ook een dealbreaker bij zowel sony als microsoft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

TheFlexos schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:40:
[...]

In het docking deel zou nog best kunnen. Die is namelijk juist niet bedoeld om mee te nemen. Denk dat de mogelijkheid wel welkom zal zijn.
Zou dan toch liever een SSD hebben. Deze zijn qua prijs helemaal niet zo duur meer en zijn natuurlijk ook sneller. En niet te vergeten dat de geluid productie van een SSD lager is dan een HDD (lees: is er niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:23
Weet iemand hoe het zit met de backwards compatibility ? Aangezien ik de Wii U over heb geslagen maar wel spellen wil spelen die erop uit zijn gekomen en een retrogame freak ben.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

De Switch heeft blijkbaar geen disc drive, dus dat zou een probleem zijn ivm backwards compatibility.

Is altijd wel een sterk punt geweest van ze ; heb nog een Wii waarop ik Gamecube games kan spelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 21-10-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
Brummetje schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:46:
[...]

Zou dan toch liever een SSD hebben. Deze zijn qua prijs helemaal niet zo duur meer en zijn natuurlijk ook sneller. En niet te vergeten dat de geluid productie van een SSD lager is dan een HDD (lees: is er niet).
Een HDD kan prima stil zijn hoor... ik heb momenteel een 2.5" extern schijfje aan mijn Wii U hangen en die hoor ik echt nooit. De 3.5" WD drive die in mijn Xbox One hangt ook niet trouwens, terwijl die ook actief is als er verder niks aan staat van apparatuur (door de Xbox die dan nog vrolijk games en updates blijft downloaden).
HDD's gaan voornamelijk herrie maken als je ze in een flinke kast monteert die mee gaat resoneren, of worden echt iritant als je er twee bij elkaar zet die nét niet op dezelfde frequentie zitten (dan krijg je zo'n mooi zzZZZzz..zzZZzz.. patroon). Een enkele HDD die fatsoendelijk in een kleine behuizing gemonteerd zit kan geruisloos zijn.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
boombes schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:52:
Weet iemand hoe het zit met de backwards compatibility ? Aangezien ik de Wii U over heb geslagen maar wel spellen wil spelen die erop uit zijn gekomen en een retrogame freak ben.
ik denk niet dat er backwards compatibility op zit in de zin van, Ik stop mijn Wii (U) CD er in. We zagen echter wel een MK8 voorbij komen dus ik denk wel dat er ports komen in de vorm van digitale downloads oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Lanithro schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

ik denk niet dat er backwards compatibility op zit in de zin van, Ik stop mijn Wii (U) CD er in. We zagen echter wel een MK8 voorbij komen dus ik denk wel dat er ports komen in de vorm van digitale downloads oid.
En hoe wil je die wiiu games spelen zonder tweede scherm en zonder touchscreen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
boe2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:06:
[...]

Ik heb het over Ports... Denk dus aan spellen die niet hevig leunen op het tweede scherm van de Wii U controller zoals bijvoorbeeld Mario Kart. Die kunnen makkelijk aangepast worden.
Ik heb zelf geen Wii U dus weet ook niet welke spellen dit nog meer hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lanithro schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Je zag geen MK8 langskomen, maar MK9 :) Ik zag King Boo als character en dat je twee items bij je kan dragen. Dat kan in MK8 niet.

Backwards compatibility is sowieso niet mogelijk. Alle Wii U games die het tweede scherm gebruiken zijn per definitie niet speelbaar. Alle Wii games die de Wiimotes gebruiken icm de sensorbalk, zijn ook zeer waarschijnlijk niet speelbaar.
Technisch gezien ga je van PowerPC-hardware naar ARM-hardware met een totaal andere GPU. Ook dat zou ontzettend veel moeite kosten.

Zelf ben ik wel blij dat Nintendo deze keer BC laat varen. De Wii U was enorm gebaseerd op de Wii, die op zijn beurt weer gebaseerd was op de GC. Daardoor is er op hardwarevlak weinig nieuws toegevoegd, wat een onderdeel is van de lage prestaties van de Wii U. Soms moet je van hardware wisselen, zoals bij N64-GC ook het geval was.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

In dat filmpje, zitten ze nou in een kringetje met 4 (meer?) man Splatoon local play te spelen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:16:
In dat filmpje, zitten ze nou in een kringetje met 4 (meer?) man Splatoon local play te spelen ??
Op het einde spelen ze 4vs4, dus met 8 man volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Finraziel schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

Een HDD kan prima stil zijn hoor... ik heb momenteel een 2.5" extern schijfje aan mijn Wii U hangen en die hoor ik echt nooit. De 3.5" WD drive die in mijn Xbox One hangt ook niet trouwens, terwijl die ook actief is als er verder niks aan staat van apparatuur (door de Xbox die dan nog vrolijk games en updates blijft downloaden).
HDD's gaan voornamelijk herrie maken als je ze in een flinke kast monteert die mee gaat resoneren, of worden echt iritant als je er twee bij elkaar zet die nét niet op dezelfde frequentie zitten (dan krijg je zo'n mooi zzZZZzz..zzZZzz.. patroon). Een enkele HDD die fatsoendelijk in een kleine behuizing gemonteerd zit kan geruisloos zijn.
Deels waar. Ook al hangt je HDD in rubbers, maar is de pc / laptop echt stil (grote langzame fans of zelfs geen draaiende fans onder idle, dan hoor je élke HDD licht spinnen / zoemen en zacht ratelen. In woonkamer omstandigheden en een paar meter van je af waarschijnlijk niet te horen, maar in andere situaties wel, ik ben dan ook heel erg blij met de komst van SSD's geweest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ook tijdens het basketbal fragment is er een soort local play te zien met 2 Switches, of het wekt in ieder geval die indruk dat ze tegen elkaar spelen.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:41

Megalodon86

Enzyme X

Richh schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:13:
Backwards compatibility is sowieso niet mogelijk. Alle Wii U games die het tweede scherm gebruiken zijn per definitie niet speelbaar. Alle Wii games die de Wiimotes gebruiken icm de sensorbalk, zijn ook zeer waarschijnlijk niet speelbaar.
Daar zeg je wat! Had ik nog niet bij stilgestaan. In de dock gaat het 'tweede' scherm uit. En als je hem uit de dock haalt, streamed hij vast niet naar je tv... T.o.v. de Wii U is het toch eigenlijk een stapje terug dan op dat vlak. Sensorbalk zie ik ook niet inderdaad.
Technisch gezien ga je van PowerPC-hardware naar ARM-hardware met een totaal andere GPU. Ook dat zou ontzettend veel moeite kosten.
Precies. Ik zie het ook niet gebeuren. Hoeft ook niet in dit geval, er zijn maar weinig mensen met een Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFlexos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-08 20:09
[...]

De Wii U was enorm gebaseerd op de Wii, die op zijn beurt weer gebaseerd was op de GC.
Valt toch best mee lijkt me. Dat de Wii U op de Wii was gebasseerd is niet zo gek. (zie de namen), maar de wii is toch op hardwarevlak totaal anders dan de gamecube. Je kon op totaal andere manieren spellen spelen. Tuurlijk bleven de spellen nog redelijk het zelfde, omdat die veelal nog door Nintendo werden ontwikkeld, maar om nou te zeggen dat de Wii niet vernieuwend was, klopt dan ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Megalodon86 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:26:
Precies. Ik zie het ook niet gebeuren. Hoeft ook niet in dit geval, er zijn maar weinig mensen met een Wii U.
Denk dat Nintendo daarom Mario Kart 8 en Splatoon (en mogelijk meer) van de Wii U een update geeft en lekker opnieuw gaat uitbrengen voor de Switch.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

TheFlexos schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:27:
[...]

Valt toch best mee lijkt me. Dat de Wii U op de Wii was gebasseerd is niet zo gek. (zie de namen), maar de wii is toch op hardwarevlak totaal anders dan de gamecube. Je kon op totaal andere manieren spellen spelen. Tuurlijk bleven de spellen nog redelijk het zelfde, omdat die veelal nog door Nintendo werden ontwikkeld, maar om nou te zeggen dat de Wii niet vernieuwend was, klopt dan ook weer niet.
De Wii was eigenlijk maar een opgevoerde GC met nieuwe controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
[...]

Je zag geen MK8 langskomen, maar MK9 :) Ik zag King Boo als character en dat je twee items bij je kan dragen. Dat kan in MK8 niet.
Zou DLC kunnen zijn, maar het zou ook een Mario Kart 8.5 kunnen zijn. Denk ook dat bij Splatoon grotendeels de Wii U versie wordt misbruikt.
Ben geen programmeur dus weet niet hoe makkelijk iets porten is naar ARM.
Zelf ben ik wel blij dat Nintendo deze keer BC laat varen. De Wii U was enorm gebaseerd op de Wii, die op zijn beurt weer gebaseerd was op de GC. Daardoor is er op hardwarevlak weinig nieuws toegevoegd, wat een onderdeel is van de lage prestaties van de Wii U. Soms moet je van hardware wisselen, zoals bij N64-GC ook het geval was.
Eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheFlexos schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:27:
Ik zeg niet dat de Wii niet vernieuwend is :P echter, de gebruikte CPU/GPU zijn letterlijk uit de Gamecube getrokken, maar dan meer cores en hoger clocks. De architectuur van de CPU en GPU is daardoor enorm achterhaald, dat zag je al in de Wii en helemaal met de Wii U.

Ik ben blij dat Nintendo de oude architectuur laat varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus niet letterlijk. Anders zou het wel 1 op 1 overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:00
Wedden dat er een aparte disc drive uit gaat komen zodat je wii u games alsnog kan spelen.

Overigens, zijn er al mensen die ergens een pre-order hebben staan?
Zag bol.com maar daar staat hij voor 800 euro en de optie om achteraf te betalen staat uit dus dat gaat hem niet worden.

[ Voor 51% gewijzigd door Ryatzu op 21-10-2016 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
boombes schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:52:
Ik denk dat je zult moeten wachten op de digitale releases op de Switch. Ik ga er vanuit die er wel zullen komen als soort van Wii U Selects voor Switch.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun1a
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 20:41
Ryatzu schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:59:
Wedden dat er een aparte disc drive uit gaat komen zodat je wii u games alsnog kan spelen.
Lijkt mij zeer sterk. Dan moeten ze ook nog de wiiu tablet laten connecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:56

Zag bol.com maar daar staat hij voor 800 euro en de optie om achteraf te betalen staat uit dus dat gaat hem niet worden.
Hmmm, ze kunnen ook alles in de Online Shop opnieuw verkopen (of zelfs uitbrengen).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Bij gamemania kan je hem pre-ordenen zonder vooraf te betalen (betaling is bij afhalen in een winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:51:
Dus niet letterlijk. Anders zou het wel 1 op 1 overeenkomen.
Dat kan dus ook tussen de GC en de Wii, waar het over ging. En tussen de Wii en Wii U.

Ik ben blij dat dat dus niet meer kan bij de Switch, daar is een totaal andere architectuur voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Darun1a schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:04:
[...]

Lijkt mij zeer sterk. Dan moeten ze ook nog de wiiu tablet laten connecten
De Switch Pro controller lijkt hetzelfde als de WiiU Pro Controller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
ToFast schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:24:
[...]

Deels waar. Ook al hangt je HDD in rubbers, maar is de pc / laptop echt stil (grote langzame fans of zelfs geen draaiende fans onder idle, dan hoor je élke HDD licht spinnen / zoemen en zacht ratelen. In woonkamer omstandigheden en een paar meter van je af waarschijnlijk niet te horen, maar in andere situaties wel, ik ben dan ook heel erg blij met de komst van SSD's geweest :).
Klopt, ik ben ook blij met mijn HDD-loze PC, maar we hadden het over een eventuele HDD in het dock en daar zullen toch maar erg weinig met hun oor direct naast zitten. In die situatie kun je een HDD in verreweg de meeste situaties wel 'onhoorbaar' maken.
Ik denk echter niet echt dat ze dat gaan doen al zou het wel makkelijk zijn. Wellicht kun je er echter wel weer een USB HDD aan hangen. Als ze namelijk meer 3rd party games gaan krijgen dan gaat flash storage erg snel gevuld worden. Op de Xbox One (en PS4 hetzelfde denk ik) gaan sommige spellen al langzaam richting de 100 GB :S
Als je dan een USB HDD aan je dock hebt hangen en een goede interface om redelijk vlot games van de USB drive naar de interne flash van de tablet te moven dan zou dat best werkbaar kunnen zijn (liefst gewoon met een SD kaartje in de tablet). Dan move je gewoon de games waar je actief mee bezig bent of die je onderweg wil kunnen spelen naar de flash storage, en wat je gewoon in reserve wil hebben staan of alleen thuis speelt zet je op de HDD.
Maar of Nintendo dat gaat doen? Want dat gaat wel weer in tegen het hele 'trek je tablet uit het dock en speel door' idee. Een game die vanaf een HDD runt gaat dan flippen (of moet door het OS gesuspend worden) als je hem uit het dock trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19
ph4ge schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:47:
[...]

Mijn Wii U tablet redt het in de huiskamer al haast niet, zit er zo'n 5 meter vandaan en toch stottert hij soms. Op bed verder gamen gaat dus niet. De switch moet een volwaardige handheld worden dus daar verwacht ik dat dat wel moeiteloos moet gaan.
Yup, erg goed van dit idee dat dit probleem van de wii u wordt aangepakt :)
Vind het ook mooi om te zien dat de meeste positief zijn, hoop zeker dat het een succes zal worden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Famitsu heeft ook een interview met mensen van Nintendo gehad over de Switch. Even een copy-paste van de samenvatting op NeoGAF:
- NS is not the successor of Wii U
- NS is not backward compatible with Wii U and 3DS
- NS will be packaged with Joy-Con(L) and Joy-Con(R)
- The packaging of other accessories will be announced separately for different regions before launch
- Cartridge is called "Game Card" internally
- Specifications of cartridge will be announced before launch
- Battery life will be announced later. The development team aims at allowing players to play NS conveniently at places without electricity connection.
- At this moment, no information on compatibility of smartphone apps can be provided
http://www.perfectly-nint...iblity-note-battery-life/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Brummetje schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:03:
[...]

Dat zou dan wel dubbel op zijn, want eerder in de regel hebben ze het ook over charging wat precies het zelfde zou zijn.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt. Maar Ik ben bang dat het echt niet zo is.
AstralizeR schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:29:
[...]

Lijkt mij ook dat er verder niks meer in de dock zit maar het hele verhaal over power to the unit kan je inderdaad op twee manieren opvatten. nVidia zegt hier namelijk iets over scalable processor.

[...]

Wat dan zou kunnen betekenen dat wanneer je de unit in de dock zet de processor misschien op hogere clock snelheden zou kunnen gaan draaien om die 1080p@60 te halen... en natuurlijk lager (beter voor de batterij) als je hem er uit haalt.
Hmm dat klinkt nog wel aannemelijk. Ben benieuwd hoe lastig het is om games te maken die in beide situaties dan hetzelfde performen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:31
CH40S schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:14:
[...]
De Switch Pro controller lijkt hetzelfde als de WiiU Pro Controller?
Ze lijken op elkaar maar zijn zeker niet het zelfde zo als ik het op het filmpje zie.
Met een beetje geluk kan ik mijn pro controllers er gewoon op gebruiken maar denk het niet.
Het lijkt er overigens op dat ze eindelijk het hele motion gebeuren loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brummetje schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:03:
[...]

Charging = opladen
Power = van stroom voorzien

De dock zorgt dus voor de stroomvoorziening van de Switch. Tegelijkertijd laad hij 'm op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

positie van pookje en buttons rechts is gewisseld in vergelijking met WiiU controller :
Afbeeldingslocatie: http://core0.staticworld.net/images/article/2016/10/nintendo-switch-controller-100688607-large.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Zspirit schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:25:
[...]

Ze lijken op elkaar maar zijn zeker niet het zelfde zo als ik het op het filmpje zie.
Met een beetje geluk kan ik mijn pro controllers er gewoon op gebruiken maar denk het niet.
Het lijkt er overigens op dat ze eindelijk het hele motion gebeuren loslaten.
Goner schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:49:
positie van pookje en buttons rechts is gewisseld in vergelijking met WiiU controller :
[afbeelding]
In de video, wanneer dat groepje zich voorbereidt op die Splatoon arena, zie je iemand ook de Wii U Pro controller gebruiken als je goed kijkt. Dus ik denk dat het wel kan! Maar de layout is ietwat anders, zal persoonlijk zijn, gaat dus in principe wel werken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Koldur schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

[...]

In de video, wanneer dat groepje zich voorbereidt op die Splatoon arena, zie je iemand ook de Wii U Pro controller gebruiken als je goed kijkt. Dus ik denk dat het wel kan! Maar de layout is ietwat anders, zal persoonlijk zijn, gaat dus in principe wel werken.
Ik zie het niet. Ze hebben volgens mij allemaal een Switch Controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
boe2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:06:
[...]

Waarom zo stellig dat er geen touchscreen in zit? Zou een misser zijn, want als er een basic browser op zou zitten en bijvoorbeeld netflix functionaliteit zal hij in veel gevallen al een gewone android tablet kunnen vervangen.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het wel een touchscreen is, zou ook handig zijn voor bijvoorbeeld de eshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Ryatzu schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:12:
Bij gamemania kan je hem pre-ordenen zonder vooraf te betalen (betaling is bij afhalen in een winkel).
Done!

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphioli
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 14:42
--_-- schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:08:
[...]

Waarom zo stellig dat er geen touchscreen in zit? Zou een misser zijn, want als er een basic browser op zou zitten en bijvoorbeeld netflix functionaliteit zal hij in veel gevallen al een gewone android tablet kunnen vervangen.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het wel een touchscreen is, zou ook handig zijn voor bijvoorbeeld de eshop.
Dat zou inderdaad een misser zijn, en ik denk dat Nintendo dat ook wel begrijpt. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik het raar vind dat ze het helemaal niet laten zien in de video als ze er een instoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Lanithro schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:07:
[...]

Ik zie het niet. Ze hebben volgens mij allemaal een Switch Controller.
YouTube: Nintendo Switch Preview Trailer
Als je daar kijkt, dan zie je een mini USB oplaad punt op de controller, dat zie je bij de echte Switch Pro controllers niet.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --_--
ralphioli schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:13:
[...]

Dat zou inderdaad een misser zijn, en ik denk dat Nintendo dat ook wel begrijpt. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik het raar vind dat ze het helemaal niet laten zien in de video als ze er een instoppen.
Misschien wel, maar de trailer was erg gefocust op gamen. Zou mij logisch lijken als je een handheld met zo'n mooi groot scherm hebt er ook touch op zit voor onder andere bediening van het OS. Ik vind het een mooi apparaat en heb er wel vertrouwen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 23:11

Renate1970

Lef is Leven

Ik weet niet, eigenlijk is mijn eerste reactie kan me niet bekoren, heb niet het gevoel van ja die moet ik hebben. Komt misschien nog maar ben nog teveel verknocht aan de N3DS XL

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

--_-- schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:08:
[...]

- touchscreen kan niet gebruikt worden zodra je hem aan je televisie hangt. Ik kan me voorstellen dat heel veel mensen hem (bijna) nooit uit dat docking ding zullen halen.
- voor een browser/netflix is geen touchscreen nodig
- op eerdere console was het touchscreen het kleinere, secundaire scherm. Nu is er maar 1 scherm, waarop zowel touchscreen als fysieke controls niet bepaald handig lijkt.
- er wordt helemaal niets gezegd over een touchscreen. Dit is puur wishful thinking van nintendo fans die op een of andere manier een touchscreen toch handig denken te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Koldur schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:24:
[...]

Als je daar kijkt, dan zie je een mini USB oplaad punt op de controller, dat zie je bij de echte Switch Pro controllers niet.
Ja maar the Thumbstick kijkt zit die te laag op die controller en is deze bovenkant plat en heeft hij geen kromming zoals de Wii U Pro. Ik ben met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeker dat je daar een NS Pro controller ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro

Wedden van niet. Die zou je dan niet kunnen spelen als je vanaf het scherm speelt. Het is bij Nintendo alles of helemaal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
boe2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:08:
[...]

- er wordt helemaal niets gezegd over een touchscreen
- touchscreen kan niet gebruikt worden zodra je hem aan je televisie hangt. Ik kan me voorstellen dat heel veel mensen hem (bijna) nooit uit dat docking ding zullen halen.
- op eerdere console was het touchscreen het kleinere, secundaire scherm. Nu is er maar 1 scherm, waarop zowel touchscreen als fysieke controls niet bepaald handig lijkt.
- er wordt helemaal niets gezegd over een touchscreen. Dit is puur wishful thinking van nintendo fans die op een of andere manier een touchscreen toch handig denken te vinden.
Ik kan me voorstelen dat iemand niet zijn android tablet of iPad en een nintendo switch mee gaat nemen in zijn tas.. Om te typen lijkt een touchscreen mij nogal wat fijner dan een controller, daarom denk ik dat toch handig te vinden. Mag jij onzin vinden natuurlijk, maar als ik op vakantie ga en ik moet kiezen of een basic tablet waar ik netflix, spotify, en nog wat kan internetten en wat gare spelletjes als het echt moet of een nintendo switch tablet waarmee ik alleen kan gamen.. Tja ik zou dat nogal een misser vinden in de huidige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

--_-- schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:12:
[...]
Ik kan me voorstelen dat iemand niet zijn android tablet of iPad en een nintendo switch mee gaat nemen in zijn tas..
Klopt, meeste mensen hebben hun telefoon mee, want zo'n tablet steek je niet zomaar even in je binnenzak :z. Kindjes kunnen het altijd in de tas van hun mama kwijt, maar die gebruiken het alleen maar om te gamen.
Mag jij onzin vinden natuurlijk, maar als ik op vakantie ga en ik moet kiezen of een basic tablet waar ik netflix, spotify, en nog wat kan internetten en wat gare spelletjes als het echt moet of een nintendo switch tablet waarmee ik alleen kan gamen.. Tja ik zou dat nogal een misser vinden in de huidige tijd.
Want browsen en netflix gaat niet met controller? Bezit jij uberhaupt wel een WiiU?

Waarom wil jij ZO graag een touchscreen dat je het er absoluut wil bijverzinnen, hoewel het geen steek houdt op dit apparaat? Een capacitief touchscreen dat slechts door een deel van hun doelpubliek gebruikt KAN worden (wanneer het niet gedockt is) zorgt voor onnodige extra kosten.

[ Voor 23% gewijzigd door boe2 op 21-10-2016 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Ik denk ook niet dat er een Touch screen op komt. Ik denk dat nintendo het zo goedkoop mogelijk wil houden en daarom de touch ondersteuning echterwege laten.

Wat ik wel hoop is dat ze een degelijke hardshell hoes leveren waarmee je het apparaat in kan vervoeren. Nu zullen derde partijen daarin wel gaan voorzien, maar zie toch liever dat Ninty dat ook gaat maken. Net als de Wii Messenger bag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
boe2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:15:
[...]

Klopt, meeste mensen hebben hun telefoon mee, want zo'n tablet steek je niet zomaar even in je binnenzak :z. Kindjes kunnen het altijd in de tas van hun mama kwijt, maar die gebruiken het alleen maar om te gamen.

[...]

Want browsen en netflix gaat niet met controller? Bezit jij uberhaupt wel een WiiU?

Waarom wil jij ZO graag een touchscreen dat je het er absoluut wil bijverzinnen, hoewel het geen steek houdt op dit apparaat?
Nee, ik heb geen wii u. Maar ik hoop inderdaad dat er wat meer taken mogelijk zijn op de switch als alleen een spelletje spelen. En ja iedereen gebruikt zijn telefoon voor al die zaken daarom zijn er de laatste jaren ook amper tablets verkocht :+ Daarnaast is het niet alleen een homeconsole maar ook een handheld, en zijn daar best spellen op die goed gebruik maken van het touch screen. Maar dit gaat niks worden dus dan ben ik het maar met je eens, wat kan een touchscreen nou voor nut hebben op een groot tablet achtig apparaat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

--_-- schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:22:
[...]
En ja iedereen gebruikt zijn telefoon voor al die zaken daarom zijn er de laatste jaren ook amper tablets verkocht :+
Ik ben blij dat je dat dan toch beseft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
Ik weet niet waarom ik nog reageer, maar een tablet wordt toch ook minder vaak vervangen dan een telefoon? Dus is het toch logisch dat de verkopen minder worden. Ik kijk iig liever series op een tablet dan op een telefoon als er geen tv voorhanden is ;w

Plus nog steeds het feit dat veel 3ds spellen goed gebruik maken van het touch screen, dus er is een heel type games dat je niet meer gaat krijgen. De groetjes :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
was te verwachten. teveel kosten. wat je dan hooguit kan verwachten is dat als die in de dock staat de clock-speed omhoog kan en de fans sneller kan laten gaan voor koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

--_-- schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:22:
[...]
Maar ik hoop inderdaad dat er wat meer taken mogelijk zijn op de switch als alleen een spelletje spelen.
Daar ga ik wel van uit .. maar om nou na een promootje van 3 minuten al allemaal voorbarige conclusies te gaan trekken over wat de Switch allemaal níet zou kunnen :?

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 21-10-2016 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

--_-- schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:32:
[...]

Ik weet niet waarom ik nog reageer, maar een tablet wordt toch ook minder vaak vervangen dan een telefoon? Dus is het toch logisch dat de verkopen minder worden. Ik kijk iig liever series op een tablet dan op een telefoon als er geen tv voorhanden is ;w

Plus nog steeds het feit dat veel 3ds spellen goed gebruik maken van het touch screen, dus er is een heel type games dat je niet meer gaat krijgen. De groetjes :>
Leuk hoor, maar

1) hoe wil je 3ds games spelen op een systeem dat maar 1 scherm heeft? Het ding op zijn zij draaien? Veel geluk met je controls :p
2) De switch wordt NIET compatibel met 3DS cardridges. Er wordt gehint naar virtual console games, wat voor de hand ligt bij nintendo, maar dualscreen games zijn uitgesloten.
3) De 3DS gaat gewoon naast de Switch verkocht worden, de switch zal vooral als een home console gemarketed worden

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 21-10-2016 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Begrijpelijk dat de 3ds nog naast de switch wordt verkocht. De 3ds is kwa prijs veel toegankelijker en ontwikkelen voor de 3ds is veel goedkoper omdat games veel minder uitgebreid zijn dan de huidige consoles. Sowieso is in Japan de 3ds nog spring levend en zie ik in 2017 nog veel nieuwe japanse games erop uit komen.

Maar ik hoop toch wel echt dat de grote series van de 3ds ook naar de switch komen, zoals monster hunter, pokemon (de main serie), games van level 5(makers van yokai watch, populair in Japan) en de spin-offs van final fantasy en dragon quest. Maar wat ik net ook al riep, games maken voor de switch zal veel duurder worden, want mensen gaan niet genoeg nemen als de games zo "simpel" in elkaar zitten als de 3ds.

Een paar uitgevers die praten over de switch http://www.insidegamer.nl...aten-over-nintendo-switch

En een van de reporters die een paar zaken van de switch had goed voorspeld spreekt over een batterij duur van 3 uur bij gamen http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1297753 de orginele 3ds had ook niet een veel langere batterij duur.

[ Voor 19% gewijzigd door Nieuwevolger op 21-10-2016 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Het feit dat Nintendo niets wil zeggen over wel of geen touch screen lijkt mij te suggereren dat er wel een in zit maar dat de functionaliteit nog niet vast staat of dat ze gepland hebben hier op een later tijdstip pas meer over te vertellen. Als het ding simpelweg geen touch screen had zouden ze dat ook gewoon kunnen zeggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
-knip-
Sorry edit ging mis op foon...

[ Voor 93% gewijzigd door Finraziel op 21-10-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
boe2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:42:
[...]

Leuk hoor, maar

1) hoe wil je 3ds games spelen op een systeem dat maar 1 scherm heeft? Het ding op zijn zij draaien? Veel geluk met je controls :p
2) De switch wordt NIET compatibel met 3DS cardridges. Er wordt gehint naar virtual console games, wat voor de hand ligt bij nintendo, maar dualscreen games zijn uitgesloten.
3) De 3DS gaat gewoon naast de Switch verkocht worden, de switch zal vooral als een home console gemarketed worden
Net zoals de DS naast de gameboy verkocht werd, Nintendo moet natuurlijk nog wel wat verkopen deze kerst. De 3ds begint op leeftijd te raken en ik verwacht niet dat er nu met zo'n systeem nog een losse handheld aangekondigd gaat worden als 3ds vervanger.

Ik bedoelde ook niet dat hij backward compatible moest zijn met huidige 3ds spellen, maar dat een touchscreen je mogelijkheden bij handheld spellen vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 16:38
Morphus X300 - Aikun

Ik zie een overeenkomst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Even wat interessante filmpjes hier droppen.
Kijk en oordeel ;)

(lange video)

Zelda:

Mario:

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 21-10-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:31
Koldur schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:24:
[...]

Ik zie daar ook niet echt een pro controller in eerlijk gezegd.
Maar hé wie weet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:08:
[...]
Nee, maar het is wel handig. Op m'n PC heb ik ook geen muis nodig, maar dat wil niet zeggen dat het niet handig kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
Ik schreef net dit op tweakers bericht over de dock, moest het even hier plaatsen:

Ergens wel erg humoristisch: pc, ps4 en xbox gaan met VR gebeuren op de individuele beleving en Nintendo gaat er tegendraads in met lokale multiplayer.
Eigenlijk geniaal.

Dat gerucht hierboven: drie uur battery tijd is ... aan de krappe kant.... maaaaaar... drie uur gamen per dag.... er is nog zoveel leuks anders te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
3 uur batterij is voor de dev-kit. Neem aan dat de final versie een iets betere batterij heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Wii U Gamepad gaat naar verluidt standaard ook maar 3 uur mee en ik heb zelden last gehad dat dat voor mij te kort was (tenzij de accu aan 't begin van een sessie al redelijk leeg was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik hoop dat er stiekem een micro-USB aansluiting op zit, zodat je eventueel met een powerbank kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
Drie uur is wel weinig als je hem mee neemt voor een lange reis, maar idd een powerbank zou wel een oplossing kunnen zijn. Voor normaal gebruik zie ik drie uur ook niet echt als een probleem, hoewel meer beter zou zijn uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Zeror schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:21:
Even wat interessante filmpjes hier droppen.
Kijk en oordeel ;)

(lange video)
[video]

[video]

[video]

[video]

[video]

Zelda:
[video]

Mario:
[video]
Beetje vreemd dat gamexplain zegt dat het niet duidelijk is of de joycons accu's hebben terwijl ze vlak daarvoor zelf zeggen dat ze gebruikt kunnen worden terwijl ze nergens anders aan gekoppeld zijn... Hoe wil je dat anders doen dan met een accu er in?
En het lijkt me dat die dingen opladen door ze aan de tablet te hangen... Zou erg onhandig zijn als je ze los aan een snoertje moet hangen en kan me echt niet voorstellen dat Nintendo dat zou doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Of nog erger, een penlight in beide kanten haha.

Ik wilde gewoon een vette handheld, voor thuis. En ook na al de nieuwe info lijkt me het nog steeds wel een must buy. Maar toch had ik nog liever betere controls gehad. Is het nu echt zo moeilijk om een fatsoenlijke controller 1 op 1 over te nemen en dan een vet schermpje er tussen te mikken?

Ik vind namelijk die layout van pookjes an buttons, ik weet niet..... akward maybe? En geen fatsoenlijke d-pad is ook een gemis vind ik.

Hoop dat er nog een standalone switch handheld komt. Met ALLE knoppen en pookjes op fatsoenlijke plaatsen, Gameboy switch of zo, ;-).

Mijn droomhandheld is eigenlijk een vita 2 met l2 en r2 buttons, en dan van Nintendo. Gewoon een vette handheld dus. Maar er zijn ook heel veel mensen die wilde een full out power house console die zich kon meten met xbox en ps. En hebben helemaal niks met handhelds.

Ik vrees een beetje dat ze nu er tussenin zitten, en niemand helemaal tevreden gaat zijn. En als je niet helemaal satisfied bent, is zelfs 200 euro nog iets waar je wel even over na moet denken. Moeilijk.... ik wilde zo graag helemaal blown away zijn. Maar dat ben ik helaas niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Turfschipper op 22-10-2016 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Ik ben enorm benieuwd naar de potentie van de switch. Toch hebben ze mij minder te pakken dan met de bekendmaking van de Wii U, tijd zal het leren maar Nintendo blijft Nintendo dus het kan haast toch niet gaan tegenvallen ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
creapYYY schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 06:44:
Ik ben enorm benieuwd naar de potentie van de switch. Toch hebben ze mij minder te pakken dan met de bekendmaking van de Wii U, tijd zal het leren maar Nintendo blijft Nintendo dus het kan haast toch niet gaan tegenvallen ;) ?
De Wii U viel toch ook tegen... ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DennusB schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 07:04:
[...]

De Wii U is geen verkoopsucces, maar toch zijn er genoeg mensen te vinden die er tevreden mee zijn met de kleine selectie aan toppers die er voor zijn uitgebracht.

* RayNbow heeft al vele uren doorgebracht en heeft alsnog een Wii U backlog. :p

Edit:

[ Voor 7% gewijzigd door RayNbow op 22-10-2016 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horizon1978
[...]

Absoluut niet! Voor mij heeft de Wii u veruit de beste spellen deze generatie.
En net als raynbow niet genoeg tijd om al die spellen aandacht te kunnen geven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

Duidelijk nooit op gespeeld? :> Enige wat iets tegen viel was de 3rd party support. Voor de rest heb ik mijn WiiU nu bijna een jaar (ja laatbloeier maar ik wou graag zelda kopen in het voorjaar van vorig jaar maar dat is iets anders gelopen :/ ) en ik heb er zelf meer op gespeeld dan op mijn PS3. Om maar iets te noemen.

Voor de mensen die daadwerkelijk zo'n ding hebben gekocht en erop gespeeld is het apparaat nooit tegengevallen. Je weet precies waarom je hem hebt gekocht. Dat is voor de specifieke titels.

en okay in die ogen kun je zien dat het ding niet het succes is geweest wat het zou moeten zijn maar tegen vallen is het njet.

Oh en vanaf de release wel enthousiast van het idee geweest maar skeptisch vanwege het gewicht van de controller wat uiteindelijk mee viel.

Vandaar dat ik eigenlijk nu ook direct bij het uitbrengen een Switch wil hebben staan en als het eventjes kan en er is een speciale editie die halen :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeror
Grappig plaatje :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AEdWLRJDWEN7nCcgGfS9OXRC/full.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 22-10-2016 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Secret toaster functionality confirmed! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:14
Leuk ding en nieuw idee van Nintendo. Zal goed bevallen bij de allerkleinste onder ons. Kan me niet voorstellen dat je als volwassene hiermee gaat lopen. Helaas pas in 2017 leverbaar en een gemiste kans van Nintendo, want anders zou het een leuk Sinterklaas- of Kerstkado zijn geweest.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Redondo1982 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:52:
Leuk ding en nieuw idee van Nintendo. Zal goed bevallen bij de allerkleinste onder ons. Kan me niet voorstellen dat je als volwassene hiermee gaat lopen. Helaas pas in 2017 leverbaar en een gemiste kans van Nintendo, want anders zou het een leuk Sinterklaas- of Kerstkado zijn geweest.
Ik wel. Nintendo komt voor mij op het goede moment met deze console.
's Avonds als de tv bezet is kan ik mooi een spelletje doen, daarna kan pa voor de tv verder gamen.
Heb het hier al eerder geschreven, echte party games/familie spellen zijn bij sony en ms niet te vinden.
Kan nu al niet wachten om tegen mn zoon en dochter te gaan mario karten.

Ook ben ik regelmatig een paar dagen van huis ivm werk, ik verblijf dan in hotels. Switch is waarschijnlijk het eerste wat ik in mn tas stop. Het is dodelijk saai in een hotel, met vaak een beperkt zenderaanbod op tv, prima avondvuller dit.

Het zal sommige hardcore gamers misschien niet aanspreken, maar de 30 plus groep die is opgegroeid met de Nes zal hier echt wel warm voor lopen. Voordeel van die groep is dat ze wat meer te besteden hebben, en dankzij de Nes zijn er genoeg fans van het Nintendo aanbod.
Het valt me hier en daar wel op dat de groep 'echte gamers' het niets vinden, maar wat als Nintendo een console had neergezet die qua specs de ps4 pro evenaart? Dan heb je daar ineens console nummer 3 die waarschijnlijk de zelfde spellen gaat krijgen als de ps4 en xbox one.
Die markt is al redelijk verzadigd, en voor de spellen waar Nintendo zo goed mee scoort hebben ze helemaal niet zoveel rekenkracht nodig.

Laat maar komen die Switch!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:14
Franko P. schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:07:
[...]

's Avonds als de tv bezet is kan ik mooi een spelletje doen, daarna kan pa voor de tv verder gamen.
Heb het hier al eerder geschreven, echte party games/familie spellen zijn bij sony en ms niet te vinden.

Ook ben ik regelmatig een paar dagen van huis ivm werk, ik verblijf dan in hotels. Switch is waarschijnlijk het eerste wat ik in mn tas stop. Het is dodelijk saai in een hotel, met vaak een beperkt zenderaanbod op tv, prima avondvuller dit.

Het zal sommige hardcore gamers misschien niet aanspreken, maar de 30 plus groep die is opgegroeid met de Nes zal hier echt wel warm voor lopen. Voordeel van die groep is dat ze wat meer te besteden hebben, en dankzij de Nes zijn er genoeg fans van het Nintendo aanbod.
Het valt me hier en daar wel op dat de groep 'echte gamers' het niets vinden, maar wat als Nintendo een console had neergezet die qua specs de ps4 pro evenaart? Dan heb je daar ineens console nummer 3 die waarschijnlijk de zelfde spellen gaat krijgen als de ps4 en xbox one.
Die markt is al redelijk verzadigd, en voor de spellen waar Nintendo zo goed mee scoort hebben ze helemaal niet zoveel rekenkracht nodig.

Ik begrijp je goed en het is een leuke aanvulling gezien de door jou geschetste situatie, maar ik kijk er zo tegenaan door hoe het product is neergezet. Dus de intro en de looks van het apparaat zeggen mij dit. Overigens probeer je mijn mening onderuit te halen met een contrabewering die blijkbaar veel door hardcoregamers gemaakt wordt. Echter ben ik nooit een hardcoregamer geweest en mijn laatste aanschaf was een PS3 voor de Bluray speler en de mogelijkheid tot het spelen van een spelletje. Ben er dus al jaren uit...

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Franko P. schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:07:
[...]

+100000000000

Square enix is in, man man man als ze nu ffxiv online er voor uitbrengen zou helemaal top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Redondo1982 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:39:
[...]

Ik begrijp je goed en het is een leuke aanvulling gezien de door jou geschetste situatie, maar ik kijk er zo tegenaan door hoe het product is neergezet. Dus de intro en de looks van het apparaat zeggen mij dit. Overigens probeer je mijn mening onderuit te halen met een contrabewering die blijkbaar veel door hardcoregamers gemaakt wordt. Echter ben ik nooit een hardcoregamer geweest en mijn laatste aanschaf was een PS3 voor de Bluray speler en de mogelijkheid tot het spelen van een spelletje. Ben er dus al jaren uit...
Persoonlijk moet voor mij een console centraal staan met multiplay. Helaas is dit door de jaren afgezwakt bij de ps en xbox. Mijn mening, pc voor grafics en singleplay. Nintendo voor multiplay. Eigenlijk zijn de ps en xbox de buitenbeentjes die zich nu uniek gaan proberen te maken met VR ( en hou maar op over die exclusivs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Redondo1982 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:52:
Kan me niet voorstellen dat je als volwassene hiermee gaat lopen.
Wat ?
Ik ben al heeel lang volwassen, loop nu met een 3DS en zie me hier ook wel mee lopen ... zijn consoles leeftijdsgebonden tegenwoordig ?! :?
Volwassen geworden ? :+

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 22-10-2016 11:05 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic