Mij lijkt ook €399 een meer logische prijs dan €299. Misschien €349.
Wat eigenlijk opvalt is dat je super seamless 3 (of 4) modes hebt.
Je kan de 2 Joy-Con helften op de Joy-Con Grip aansluiten en je hebt een soort Pro Controller (die overigens voor de Switch ook weer wordt uitgebracht) waarmee je op de tv kan spelen. Kan je ook op deze manier op de tablet spelen? Want je kan met 1 Joy-Con en 2 Joy-Cons op het schermpje spelen. En je kan de Joy-Cons van de grip afhalen en op de tablet zetten en je hebt weer een andere modus.
Ik ben benieuwd wat de limieten zijn met de verschillende games. Kan je alle games ook in al die modes spelen?
Zoals ik hierboven al zei. Mij lijkt het veel logischer dat de Tegra X2 chip die in de tablet zit alle grafische kracht bezit van de Switch. Maar in de tablet modus gaat de Tegra X2 in een lagere power modus om de batterij te besparen. En het scherm is waarschijnlijk een lagere resolutie dan 1080p zodat de volle kracht van de Tegra X2 ook niet nodig is in tablet modus.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er in de dock een extra grafische chip zit om de Tegra X2 te ondersteunen. Dan krijg je een soort gekke SLI/Crossfire opstelling. Ik zou zeer verbaasd zijn als ze voor die oplossing gekozen zouden hebben.
En je moet niet vergeten dat een Tegra X1 al een hele capabele soc was. De X2 met Pascal architectuur heeft op papier 1,5x meer kracht. Dat is qua grafische kracht gewoon tussen de Xbox One en PS4 in. Het enige wat natuurlijk wel minder is de processor kracht. Een Tegra X2 heeft 2 snelle cores en 4 efficiëntere cores. Maar aangezien het bij de Switch gaat om een aangepast ontwerp is het heel goed mogelijk dat de Switch gewoon 4 snelle cores heeft. Dat kan in sommige games wel voor problemen zorgen.
Ik ben ook benieuwd naar de RAM. Die is bij de Xbox One en PS4 8GB (RAM + VRAM). Er wordt bijna 6GB aan VRAM gebruikt voor gaming. Zal de Switch in die Tablet dan ook 8GB hebben? Of 4GB (RAM + VRAM) in de Tablet en 4GB extra VRAM in de dock. Op 720p heb je namelijk minder VRAM nodig. En ik denk dat de tablet 720p is?
Verder inderdaad nog veel vragen. Ik zie bijvoorbeeld best wat mechanismes die makkelijk kapot kunnen. Zoals die tablet stand. Dat is echt maar een dun reepje plastic.
Verder nog: wat is de batterijduur? Het is wel een tablet. Dus ondanks dat je met gaming de tablet zwaar gebruikt denk ik dat 4-5 uur er best in zit.
Ow en dan nog: Skyrim op een cartridge? Of zou Skyrim enkel een digital download zijn?
[
Voor 5% gewijzigd door
Fleximex op 20-10-2016 23:42
]