Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:06
v8power67 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:13:
Ben niet echt impressies in deze console(net als de rest wat Nintendo sinds n64 gebracht heeft) zie veel onderdelen die kwetsbaar zijn. En heb idee dat de hardware al snel weer zwaar achterloopt op alle concurrentie.
Had gehoopt een krachtpatser die ps4 Pro en scorpio zouden bijhouden. Maar denk dat al snel de smartphones hem gaan verslaan.
Maar ben benieuwd naar de toekomst en vooral First Party Games. Wie weet dat die mij gaan doen veranderen qua mening.
Het lijkt er op dat Tweakers vermoed dat er extra rekenkracht in het dock zit. Ik zou niet raar opkijken als blijkt dat Nvidia er rond de 3 TFLOPS uit weet te persen. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten. Als de handheld nou 1 TFLOPS rekenkracht heeft en het dock 2 TFLOPS....

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:24:
[...]

Het lijkt er op dat Tweakers vermoed dat er extra rekenkracht in het dock zit. Ik zou niet raar opkijken als blijkt dat Nvidia er rond de 3 TFLOPS uit weet te persen. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten. Als de handheld nou 1 TFLOPS rekenkracht heeft en het dock 2 TFLOPS....
Ik zou er niet van uit gaan eigenlijk, de boel moet ook nog betaalbaar blijven en het dock is ook vrij klein.

Wel grappig dat de switch aankondiging de trailer van rdr2 een beetje overschaduwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:24
De kans is inderdaad groot dat er extra rekenkracht in het dock zit, anders is het wel heel erg groot voor zijn functies (opladen en link naar tv, dat kan je ook af met een usb en hdmi kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nieuwevolger schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:27:
[...]

Ik zou er niet van uit gaan eigenlijk, de boel moet ook nog betaalbaar blijven en het dock is ook vrij klein.

Wel grappig dat de switch aankondiging de trailer van rdr2 een beetje overschaduwd
Ik denk dat een Tegra chip helemaal niet zo duur is, als je ziet dat de Shield TV 200 euro kost. Het dock is klein maar dat is de Shield TV ook. Er moet een mobiele processor in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Met 3 TFLOPS voor 299 lijkt me dat toch wel een mooie deal. Zeker als je daar Zelda bij krijgt (maar dat zal wel niet).

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Van de controllers krijg ik al kramp als ik er naar kijk als je ze eraf haal, ook vind ik gamen op een mini scherm als het op een afstand is alles behalve fijn gamen. Voor mij is het dan eigenlijk niets meer dan een updated Wii U ( en hoeveel dat is, geen idee ).

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
Robolokotobo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:10:
[...]

De oude Tegra draaide al Crysis 3 ;)
De Xbox 360 ook en die is ondertussen echt zwaar verouderd, als de Tegra daar niet overheen zou komen dan zou het weinig waard zijn.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Finraziel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:05:
[...]

De Xbox 360 ook en die is ondertussen echt zwaar verouderd, als de Tegra daar niet overheen zou komen dan zou het weinig waard zijn.
Met deze nieuwe Tegra chip gaan we dus zowiezo over de Wii U/PS3/X360 heen. En nu met De Pascal architectuur in de Switch gaan we een heel eind richting PS4/Xbox One is mijn vermoeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:19:
[...]

Met deze nieuwe Tegra chip gaan we dus zowiezo over de Wii U/PS3/X360 heen. En nu met De Pascal architectuur in de Switch gaan we een heel eind richting PS4/Xbox One is mijn vermoeden
De power is moeilijk in te schatten, die tegra chip kan nooit op volle kracht draaien omdat de kleine en dunne behuizing van de switch voor overhitting problemen zorgen en het apparaat beschadigen als het te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Zou de komst van de switch een einde betekenen aan de echte handheld lijn van Nintendo?

Ik vind het er wel tof uitzien, de functie om off tv te gamen gebruikte ik veel op de wii u, vond het alleen jammer dat ik niet naar een andere ruimte kon. Dat is hiermee natuurlijk wel mogelijk. Ben voornamelijk benieuwd naar het gewicht en comfort van de controls.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tiwazz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:30:
Zou de komst van de switch een einde betekenen aan de echte handheld lijn van Nintendo?

Ik vind het er wel tof uitzien, de functie om off tv te gamen gebruikte ik veel op de wii u, vond het alleen jammer dat ik niet naar een andere ruimte kon. Dat is hiermee natuurlijk wel mogelijk. Ben voornamelijk benieuwd naar het gewicht en comfort van de controls.
Ze hebben de handheld en console lijn samengevoegd. :) Ik zie het een beetje als een GameBoy met Wii U+ power.

En dat is het denk ik ook, je zal straks de typische handheld games (Pokémon, etc) op de Switch tegenkomen naast de typische console games. Ik hoop stiekem dan ook dat er twee versies komen:

1. Switch + TV dock.
2. Switch zonder TV dock (maar dan wel de TV dock los verkrijgbaar)

Zo zou je bv in een gezin één Switch + TV dock halen en dan voor de overige kinderen een losse switch

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begin november krijgen we een animal crossing direct, hopelijk kondigen ze dan een nx versie en de ios/andoird versie en op wat voor manier de 2 versies samenwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43
Ik hoop idd ook dat je het scherm los kunt kopen.
Daarnaast hoop ik dat je multiplayer online met zowel Switch als WiiU kunt doen. Bijvoorbeeld Mario Kart of Splatoon e.d.
Ik zie het wel zitten. 1 Via WiiU op de tv, de ander via de Switch achterover hangend Splatoon spelen. Meteen de mogelijkheid om dus samen te spelen.

Hoop ook dat de prijs er wel naar is. Dus losse Switch voor de prijs van de New 3DS oid. Richting de 200 euro zou ik nog wel acceptabel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:45:
Ik hoop idd ook dat je het scherm los kunt kopen.
Daarnaast hoop ik dat je multiplayer online met zowel Switch als WiiU kunt doen. Bijvoorbeeld Mario Kart of Splatoon e.d.
Ik zie het wel zitten. 1 Via WiiU op de tv, de ander via de Switch achterover hangend Splatoon spelen. Meteen de mogelijkheid om dus samen te spelen.

Hoop ook dat de prijs er wel naar is. Dus losse Switch voor de prijs van de New 3DS oid. Richting de 200 euro zou ik nog wel acceptabel vinden.
Ik denk niet dat je Wii U - Switch multiplayer kan verwachten. De games lijken op uitgebreide ports, waardoor ze dus ook de Wii U versie zouden moeten updaten (dit kan natuurlijk), dit zou er wel voor kunnen zorgen dat er minder Switches verkocht worden. (Dus marketingtechnisch niet zo slim)

Qua prijs heb ik zo het gevoel dat het 250 voor een losse Switch is en 350 voor het pakket met de adapter. Als ze ze los gaan verkopen. Anders 300-350 voor het pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphioli
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 14:42
Waarschijnlijk al eerder genoemd, maar ik denk dat (gezien de dikte) er ook een cpu/gpu in de dock zal zitten. Lijkt me ook wel logisch, want op een handheld heb je meestal een lagere resolutie, en dus minder rekenkracht nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ralphioli schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:53:
Waarschijnlijk al eerder genoemd, maar ik denk dat (gezien de dikte) er ook een cpu/gpu in de dock zal zitten. Lijkt me ook wel logisch, want op een handheld heb je meestal een lagere resolutie, en dus minder rekenkracht nodig.
De geruchten die ik gelezen heb zeggen dat er een GPU in zit. En zodoende krijg je 1080p60 op de TV en 720p60 op de handheld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nieuwevolger schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:25:
[...]

De power is moeilijk in te schatten, die tegra chip kan nooit op volle kracht draaien omdat de kleine en dunne behuizing van de switch voor overhitting problemen zorgen en het apparaat beschadigen als het te warm wordt.
Zo dun is de behuizing niet. En het kleinere procedè zorgt voor veel minder warmte. De grote vraag is of er rekenkracht in het dock zit. Als de tablet 800x460 is heeft de tablet niet erg veel rekenkracht nodig. Die resolutie is prima te doen als je naar de Wii U tablet kijkt

De geruchten die Sander noemt heb ik ook gelezen. Lijkt heel waarschijnlijk als ik het nu zo lees

[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 20-10-2016 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:56

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Ik ben erg enthousiast. Heb de wii even gehad en de wii u overgeslagen maar deze komt er vrijwel zeker. Heeft het scherm ook gelijk een touchscreen? Stel ze bouwen er ook nog tablet functies in als een webbrowser, video's, apps etc dan heb je straks een tablet, games console en handheld in 1 voor waarschijnlijk een lagere prijs als een ipad. Ik zie dit zeker een succes worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Tweakarim schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:58:
Ik ben erg enthousiast. Heb de wii even gehad en de wii u overgeslagen maar deze komt er vrijwel zeker. Heeft het scherm ook gelijk een touchscreen? Stel ze bouwen er ook nog tablet functies in als een webbrowser, video's, apps etc dan heb je straks een tablet, games console en handheld in 1 voor waarschijnlijk een lagere prijs als een ipad. Ik zie dit zeker een succes worden.
Vast en zeker touchscreen. Maar ik denk dat tenzij er gewoon Android op draait, je niet teveel moet verwachten wat Tablet functies betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:55:
[...]

De geruchten die ik gelezen heb zeggen dat er een GPU in zit. En zodoende krijg je 1080p60 op de TV en 720p60 op de handheld.
Zoals op de FP ook al meermaals is gevraagd: welke geruchten zijn dit?

Het lijkt mij echt super onlogisch als er ook een GPU in het dock te vinden is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57
Robolokotobo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:02:
[...]

Vast en zeker touchscreen. Maar ik denk dat tenzij er gewoon Android op draait, je niet teveel moet verwachten wat Tablet functies betreft
Op basis waarvan verwacht je dat er tablet functionaliteiten opzitten, ik verwacht dat eigenlijk helemaal niet. Zou me zelfs niet eens verbazen als het niet eens touchscreen is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphioli
Tweakarim schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:58:
Dat lijkt me haast wel, ook al zie je niemand in de teaser het op die manier gebruiken, kan ik me anno 2016 geen handheld meer zonder touchscreen voorstellen. Sowieso had de Wii U een touchscreen, en hadden alle DS'en dat. Lijkt me niet erg waarschijnlijk dat ze daar nu nog vanaf gaan stappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Gynnad schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:04:
[...]

Op basis waarvan verwacht je dat er tablet functionaliteiten opzitten, ik verwacht dat eigenlijk helemaal niet. Zou me zelfs niet eens verbazen als het niet eens touchscreen is.
Ik denk touchscreen zodat je de tablet ook zonder de opklikbare controllers kan gebruiken. Er zal vast een browser op ziitten zoals dat bij de 3DS en Wii U ook het geval is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Robolokotobo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:07:
[...]

Ik denk touchscreen zodat je de tablet ook zonder de opklikbare controllers kan gebruiken. Er zal vast een browser op ziitten zoals dat bij de 3DS en Wii U ook het geval is
Ik begrijp de gedachte, maar vind het wel vreemd dat we dat in de preview helemaal niet hebben gezien, je zou dat op z'n minst verwachten dat dat even kort voorbij komt.

Waar ik zelf vooral benieuwd naar ben is wat de voordelen zijn om de Nintendo Switch aan te schaffen tegenover de huidige Wii U m.b.t. Zelda BotW

[ Voor 13% gewijzigd door Gynnad op 20-10-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Gynnad schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:09:
[...]

Ik begrijp de gedachte, maar vind het wel vreemd dat we dat in de preview helemaal niet hebben gezien, je zou dat op z'n minst verwachten dat dat even kort voorbij komt.
Dat is vreemd idd. Maar het zou ook erg vreemd zijn als het geen touchscreen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gynnad schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:09:
[...]

Nee. Ze willen denk ik nu eerst de focus volledig op gaming leggen, en gaming als zowel een individuele als sociale activiteit voor (jong) volwassenen. Achter deze 3 minuten zit een zeer duidelijk profiel waar Nintendo zich nu op richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een touchscreen lijkt me een zekerheidje te zijn, helemaal als je nagaat dat nintendo mobile games gaat maken, plus dan kan de nx geen mobiele apps en games krijgen. Sowieso hebben bijna alle apparaten wel een touch screen.

Ik zat ook net te kijken naar docks voor laptops, die krengen kosten ook zo 100 euro. Nu kan je dat niet meteen vergelijken met die van de switch, maar verwacht niet dat je die voor 2 tientjes kan scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
Als je de afbeeldingen hier: http://www.rollingstone.c...ew-switch-console-w445780 met deze vergelijkt: http://tablet-news.com/wp...artpad-tablet-548x421.jpg dan lijkt er een 7" scherm in te zitten (op basis van de grootte van de vingers). De console is ook net iets groter hoger dan een amiibo, en die is weer net iets klijner dan een dvd hoesje. Op een dvd hoesje kan je met de bezelgrootte van de switch mooi een 7" scherm kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Heerlijk al die informatie die we nu te weten zijn gekomen, maar net even op de kalender gekeken en het duurt nog gewoon 5 maanden voordat de Nintendo Switch uitkomt. Dat is toch nog behoorlijk lang zeg, poeh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

1. Het dock lijkt mij echt erg klein voor een extra GPU. Zeker als hij meer power moet geven. Denk maar eens aan hoe groot een GPU in je pc of console nu is:
Afbeeldingslocatie: https://images.eurogamer.net/2015/articles/1/8/6/3/4/9/6/nintendo-nx-is-named-147697320087.png/EG11/resize/480x-1/quality/80/format/jpg

2. Het beteft hier een CUSTOM gpu op basis van de tegra techniet waar nvidia 500 man jaren in heeft zitten (zal ook wel wat marketing zijn maar toch). Je kunt dit echt op geen enkele manier zomaar met de shield of iets dergelijks vergelijken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

rajackar schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:24:
1. Het dock lijkt mij echt erg klein voor een extra GPU. Zeker als hij meer power moet geven. Denk maar eens aan hoe groot een GPU in je pc of console nu is:
[afbeelding]

2. Het beteft hier een CUSTOM gpu op basis van de tegra techniet waar nvidia 500 man jaren in heeft zitten (zal ook wel wat marketing zijn maar toch). Je kunt dit echt op geen enkele manier zomaar met de shield of iets dergelijks vergelijken.
Zo groot is een GPU niet hoor ;) Zoek maar eens op de GPU's van de PS4 en One.. Dat past daar makkelijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
GPU kan mogelijk zijn. maar zie dat dek niet echt aan komen wegens extra kosten. maar we zullen zien. misschien onthullen ze wel wat over de specs op de investors meeting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
[afbeelding]

Aan de acherkant zit een vrij groot blok. Groter dan in jouw afbeelding zichtbaar is. Als er een extra chip in zit is dat ook een mobiele chip, en heeft dus niet veel ruimte nodig

Een nieuwe 3D Mario in de trailer :) En ik begin ook zin te krijgen in de nieuwe Zelda. Lang geleden dat ik een RPG gespeeld heb

[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 20-10-2016 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Het enige wat mijn conclusie is dat ik hem vermoedelijk ga pre-orderen.

Ben benieuwd wat voor setjes er uit komen :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ik vind het.... Tof!!!

En op Tweakers nieuws pagina denken al zoveel mensen de specificaties te weten...

Zoontje na minuut filmpje: die wil ik!

Draag Splatoon local multiplayer is natuurlijk geniaal en alleen al in Japan goed voor dikke verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de soc in de tablet past, zou hij natuurlijk ook wel in het dock moeten passen. Maar ik denk nog steeds dat het dan veelste duur word, wat nog steeds een belangrijk punt is voor consoles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Ik ga um zeker niet pre orderen, maar wel in de gaten houden! Altijd leuk een nieuwe Nintendo console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nieuwevolger schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:40:
Als de soc in de tablet past, zou hij natuurlijk ook wel in het dock moeten passen. Maar ik denk nog steeds dat het dan veelste duur word, wat nog steeds een belangrijk punt is voor consoles.
Misschien is het wel een magische chip, zoals rajackar zegt. 300 euro zou wel goedkoop zijn voor een console met twee Tegra chips en een tablet. Maar onmogelijk lijkt het me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

outlandos schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:45:
Ik ga um zeker niet pre orderen, maar wel in de gaten houden! Altijd leuk een nieuwe Nintendo console.
Ik hoop stiekem op een Ambassador editie oid met pre-order shit :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:58

Megalodon86

Enzyme X

Ik weet bijna zeker dat ik deze wel ga halen. Ben sowieso al fan van de Wii U, en deze Switch lijkt alle tekortkomingen die hij toch wel had, goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik zie deze console nou niet echt als een 3DS opvolger, veel te groot om makkelijk mee te nemen. de 3DS is lekker compact. Dat kan ik van dit ding nou niet echt zeggen...

Ben benieuwd of nintendo nou echt stopt met de DS lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48
Ik gok dat het zo is: De Tegra X2 soc is op papier ongeveer tussen de Xbox One en PS4 in.
Dus in docking mode draait ie vol en heb je gewoon 1080p output. Zelfde kwaliteit als de andere consoles.

En in tablet/portable modus wordt de clock frequentie teruggeschroefd (een soort battery saving mode). Het scherm is 720p of 900p dus dan is die extra power ook niet nodig (en kunnen game instellingen zoals texutres en shadows etc wel hetzelfde blijven).

En dat maakt het voor developers ook makkelijk want die hoeven dan weinig aan te passen aan hun game.
Verder heeft Nintendo ontzettend geluk dat de PS4 Pro zijn extra kracht voornamelijk gebruikt voor een hogere resolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Psycho_Mantis schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:48:
Ik zie deze console nou niet echt als een 3DS opvolger, veel te groot om makkelijk mee te nemen. de 3DS is lekker compact. Dat kan ik van dit ding nou niet echt zeggen...

Is het voorlopig ook nog niet maar denk inderdaad dat een opvolger voor de DS er niet meer in gaat zitten. Helemaal niet wanneer dit concept aan gaat slaan en het eventueel een makkelijk portable systeem gaat worden (al is het dan wel heel chunky)

of beter het werkt het dezelfde cartridges en je kan je 3DS cartridges in de Switch proppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Psycho_Mantis schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:48:

Dat denk ik niet. Ondanks dat de 3DS niet zo'n groot succes is als de DS, zijn er toch al bijna 60 miljoen van verkocht. Dit tegen een magere 13 miljoen Wii U's.

Ze zouden dus wel een hele grote gok nemen door alles op een apparaat te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Fleximex schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:49:
Ik gok dat het zo is: De Tegra X2 soc is op papier ongeveer tussen de Xbox One en PS4 in.
Dus in docking mode draait ie vol en heb je gewoon 1080p output. Zelfde kwaliteit als de andere consoles.

En in tablet/portable modus wordt de clock frequentie teruggeschroefd (een soort battery saving mode). Het scherm is 720p of 900p dus dan is die extra power ook niet nodig (en kunnen game instellingen zoals texutres en shadows etc wel hetzelfde blijven).

En dat maakt het voor developers ook makkelijk want die hoeven dan weinig aan te passen aan hun game.
Verder heeft Nintendo ontzettend geluk dat de PS4 Pro zijn extra kracht voornamelijk gebruikt voor een hogere resolutie.
Het dock ziet er ook wel een beetje uit alsof hij de handheld zou kunnen koelen. Zou ook waar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:46:
[...]

Misschien is het wel een magische chip, zoals rajackar zegt. 300 euro zou wel goedkoop zijn voor een console met twee Tegra chips en een tablet. Maar onmogelijk lijkt het me niet
Ik denk dat je voor de tablet met die 2 aanklikbare controllers al 300 euro kwijt bent, Nintendo kan die apparaten ook niet op een magische manier voor weg werp prijzen aanbieden.

Ik denk dat je voor de hub zonder soc erin ook wel weer 80 euro kwijt bent, met een soc erin 150. Dit terwijl de ps4 en xbox one alleen maar verder in prijs zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:58

Megalodon86

Enzyme X

Ik kan me niet voorstellen dat ze de Dock los verkopen. Waarschijnlijk 350 voor de Console (tablet) met 2 joy-cons en de Dock. De rest (pro controller, joy-con grip etc.) nog los voor 40-50€ oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:02:
[...]

Zoals op de FP ook al meermaals is gevraagd: welke geruchten zijn dit?

Het lijkt mij echt super onlogisch als er ook een GPU in het dock te vinden is.
http://www.pu.nl/artikele...vanmiddag-de-nintendo-nx/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Nieuwevolger schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:54:
[...]

Ik denk dat je voor de tablet met die 2 aanklikbare controllers al 300 euro kwijt bent, Nintendo kan die apparaten ook niet op een magische manier voor weg werp prijzen aanbieden.

Ik denk dat je voor de hub zonder soc erin ook wel weer 80 euro kwijt bent, met een soc erin 150. Dit terwijl de ps4 en xbox one alleen maar verder in prijs zakken.
Ik denk niet dat ze een hub zonder en een hub met soc aan gaan bieden. Dat zorgt voor teveel versplintering. Ik denk wel dat het sowieso als een pakket verkocht gaat worden. Een Nvidia Shield console met een goedkope tablet zou ook haalbaar zijn voor 300 euro. Wii U koste ook 300 euro ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PU trekt echt alle vage geruchten die de lucht in zijn geslingerd bij elkaar zonder enige samenhang. Daar is weinig van serieus te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vraag me af of er in de Switch een gyroscoop zit.

* RayNbow = fan van gyro-aiming. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:09:
[...]

PU trekt echt alle vage geruchten die de lucht in zijn geslingerd bij elkaar zonder enige samenhang. Daar is weinig van serieus te nemen.
Inderdaad, er zitten daar gewoon een paar geruchten bij van bronnen die zogenaamd wisten dat er een amd chip in kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphioli
Nieuwevolger schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:54:
[...]

Bedenk daarbij wel dat het niet een heel krachtige SoC hoeft te zijn, er zit er al een in de handheld, deze hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de output 1080p kan zijn ipv 720p. Ik denk dat 100 euro dan best wel haalbaar is voor de hub

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat de dock geen losse SoC heeft, en enkel een adapter met actieve koeling is (evt met ethernet aansluiting etc). De tablet bevat een SoC die flink overclocked kan worden in de dock (dat blijkt ook uit Nvidia's blog). Het maakt ook het snel switchen tussen handheld mode en console mode veel eenvoudiger en sneller.

In dat geval zie ik Nintendo het gehele package voor €249 wel in de winkels leggen.
In een later stadium verwacht ik een dock-loze versie voor €199 en misschien zelfs een console-only versie voor €149.

Een lage prijs is essentieel om veel devices te verkopen en dus marktaandeel te verkrijgen. Hij gaat minder snel worden dan de PS4/X1, dus de prijs zal ook lager moeten liggen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Mja, de Wii U was eigenlijk ook gewoon te duur en die is nauwelijks omlaag gekomen in prijs. Ik verwacht dit ding echt niet voor minder dan 300 euro op de markt te zien komen eigenlijk. En ook niet snel omlaag te gaan in prijs. Bij de 3DS hebben ze het wel gedaan, maar ik vermoed dat ze daar ook een stuk meer ruimte hadden qua kostprijs om die dingen te maken, dat gaat hier een groter issue zijn vermoed ik want dit is toch redelijk complex spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:53:
Mja, de Wii U was eigenlijk ook gewoon te duur en die is nauwelijks omlaag gekomen in prijs. Ik verwacht dit ding echt niet voor minder dan 300 euro op de markt te zien komen eigenlijk. En ook niet snel omlaag te gaan in prijs. Bij de 3DS hebben ze het wel gedaan, maar ik vermoed dat ze daar ook een stuk meer ruimte hadden qua kostprijs om die dingen te maken, dat gaat hier een groter issue zijn vermoed ik want dit is toch redelijk complex spul.
Nvidia kon de Shield Tab ook voor 199 in de markt zetten, terwijl Nintendo veel groter kan inkopen en eventueel extra kan verdienen op accessoires en games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Valt mij persoonlijk wel wat tegen.
Ik wil gewoon een console met goede controllers.
Als ik onderweg wil spelen doe ik dat wel op me ds of telefoon of tablet.
En met die mini controllers die eraan zitten zie ik me met me grote handen niet snel spelen.
Jammer maar voor mij in ieder geval geen nintendo meer , gaan we maar eens kijken wat sony en microsoft voor spellen hebben voor mij en me 9 jarige dochter.
Ik zelf heb zo'n vermoede dat dit net zoveel gaat verkopen als de wiiU.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

chucky666 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:07:
Valt mij persoonlijk wel wat tegen.
Ik wil gewoon een console met goede controllers.
Als ik onderweg wil spelen doe ik dat wel op me ds of telefoon of tablet.
En met die mini controllers die eraan zitten zie ik me met me grote handen niet snel spelen.
Jammer maar voor mij in ieder geval geen nintendo meer , gaan we maar eens kijken wat sony en microsoft voor spellen hebben voor mij en me 9 jarige dochter.
Ik zelf heb zo'n vermoede dat dit net zoveel gaat verkopen als de wiiU.
Je kan gewoon een pro controller gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Zo. Na werk en andere verplichtingen dit topic weer eens doorgelezen, filmpje 2 keer bekeken en overtuigd van de nieuwe console.
Richh schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:39:
Ik denk dat de dock geen losse SoC heeft, en enkel een adapter met actieve koeling is (evt met ethernet aansluiting etc). De tablet bevat een SoC die flink overclocked kan worden in de dock (dat blijkt ook uit Nvidia's blog). Het maakt ook het snel switchen tussen handheld mode en console mode veel eenvoudiger en sneller.
Dit denk ik ook.

Als er nu ook nog een game download library aan zit voor de oudere spellen dan ben ik helemaal gelukkig!

Sowieso gaat dit hem wel worden wat mij betreft. Ivm werk regelmatig een nachtje of 2-4 in een hotel, ik weet wel hoe ik nu mijn avonden kan vullen!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Heeft het handheld gedeelte 2 schouderbuttons? (L1,L2)

Ik zie het op zich wel zitten. Ik wil namelijk met een handheld thuis in de bank hangen en goede games spelen. Kan ik op tv een filmoje of voetbal op zetten.

Ideaal voor mij dit.

Ik vind het er alleen niet echt bepaald high end uit zien. Dat loskoppelen van controllers ga ik geen gebruik van maken, heb liever standalone handheld versie dan. Misschien komt dat er ook nog wel.

[ Voor 78% gewijzigd door Turfschipper op 20-10-2016 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Kijk de kat nog even uit de boom qua games maar grote kans dat ik weer een Nintendo console koop, eerste sinds de Gamecube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Richh schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:01:
[...]

Nvidia kon de Shield Tab ook voor 199 in de markt zetten, terwijl Nintendo veel groter kan inkopen en eventueel extra kan verdienen op accessoires en games :)
Ja, maar tel er dan nog eens 2 draadloze aanklikbare controllers en een dock bij op? Ik denk eigenlijk niet dat het ding zonder dock verkocht gaat worden...
Bovendien was de Shield tablet voor Nvidia volgens mij ook een beetje een showcase. Het zou me niks verbazen als ze er nauwelijks aan verdiend hebben en wellicht zelfs op toegelegd. En dat is iets dat heeft Nintendo volgens mij nooit willen doen (in tegenstelling tot Microsoft en Sony die dat wel deden om een ecosysteem te bouwen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Je merkt dat Nintendo hiermee ook meteen een nieuwe weg ingeslagen is.. de marketing hiervoor is veel volwassener en er kwam niet eens 1 kind in het filmpje voor die er mee speelde... :o

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Overigens, ik mis het nx topic ineens in spielerij.
Zo gewend aan die naam ondertussen. ;)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:01:
[...]

De sheild kostte pas 200 met een pricedrop, de launch prijs was dacht ik 300 euro.

Sorry heb het opgezocht, zowel de tablet als shield waren 200 euro bij launch.

Nee ik had wel gelijk, 300 bij launch http://www.nu.nl/tech/383...-shield-gamingtablet.html

[ Voor 21% gewijzigd door Nieuwevolger op 20-10-2016 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
Er wordt al genoeg lol getrapt om het ding in ieder geval...
http://kotaku.com/the-int...l&utm_campaign=2016-10-20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Turfschipper schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:09:
Heeft het handheld gedeelte 2 schouderbuttons? (L1,L2)
Ja, die zie ik idd zitten. Eén op elke helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:46
Edmin schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:30:
[...]

Ja, die zie ik idd zitten. Eén op elke helft.
Ik zie zelfs twee schouderknoppen op elke helft. Dus inderdaad een L1 + L2 en R1 + R2
Daarnaast denk ik zelfs dat elke Joy-Con (controller helft) nog eens extra schouderknoppen heeft aan de schuifzijde (de bovenkant van de controller) (check de trailer op 1:42, daar zie je een vinger van de rechterdude iets indrukken wat lijkt op een schouderknop).

[ Voor 38% gewijzigd door Zeror op 20-10-2016 23:07 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Dat bedoelde ik ook hoor, 2x2, ;-).

Maar ok..... daar ben ik wel blij mee. Nu kunnen shooters dus ook fatsoenlijk gespeeld worden....

Fifa en battlefield erop en we zijn los!

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 20-10-2016 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48
Mij lijkt ook €399 een meer logische prijs dan €299. Misschien €349.

Wat eigenlijk opvalt is dat je super seamless 3 (of 4) modes hebt.
Je kan de 2 Joy-Con helften op de Joy-Con Grip aansluiten en je hebt een soort Pro Controller (die overigens voor de Switch ook weer wordt uitgebracht) waarmee je op de tv kan spelen. Kan je ook op deze manier op de tablet spelen? Want je kan met 1 Joy-Con en 2 Joy-Cons op het schermpje spelen. En je kan de Joy-Cons van de grip afhalen en op de tablet zetten en je hebt weer een andere modus.

Ik ben benieuwd wat de limieten zijn met de verschillende games. Kan je alle games ook in al die modes spelen?

Zoals ik hierboven al zei. Mij lijkt het veel logischer dat de Tegra X2 chip die in de tablet zit alle grafische kracht bezit van de Switch. Maar in de tablet modus gaat de Tegra X2 in een lagere power modus om de batterij te besparen. En het scherm is waarschijnlijk een lagere resolutie dan 1080p zodat de volle kracht van de Tegra X2 ook niet nodig is in tablet modus.

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er in de dock een extra grafische chip zit om de Tegra X2 te ondersteunen. Dan krijg je een soort gekke SLI/Crossfire opstelling. Ik zou zeer verbaasd zijn als ze voor die oplossing gekozen zouden hebben.

En je moet niet vergeten dat een Tegra X1 al een hele capabele soc was. De X2 met Pascal architectuur heeft op papier 1,5x meer kracht. Dat is qua grafische kracht gewoon tussen de Xbox One en PS4 in. Het enige wat natuurlijk wel minder is de processor kracht. Een Tegra X2 heeft 2 snelle cores en 4 efficiëntere cores. Maar aangezien het bij de Switch gaat om een aangepast ontwerp is het heel goed mogelijk dat de Switch gewoon 4 snelle cores heeft. Dat kan in sommige games wel voor problemen zorgen.

Ik ben ook benieuwd naar de RAM. Die is bij de Xbox One en PS4 8GB (RAM + VRAM). Er wordt bijna 6GB aan VRAM gebruikt voor gaming. Zal de Switch in die Tablet dan ook 8GB hebben? Of 4GB (RAM + VRAM) in de Tablet en 4GB extra VRAM in de dock. Op 720p heb je namelijk minder VRAM nodig. En ik denk dat de tablet 720p is?

Verder inderdaad nog veel vragen. Ik zie bijvoorbeeld best wat mechanismes die makkelijk kapot kunnen. Zoals die tablet stand. Dat is echt maar een dun reepje plastic.

Verder nog: wat is de batterijduur? Het is wel een tablet. Dus ondanks dat je met gaming de tablet zwaar gebruikt denk ik dat 4-5 uur er best in zit.

Ow en dan nog: Skyrim op een cartridge? Of zou Skyrim enkel een digital download zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Fleximex op 20-10-2016 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:11:
[...]

Ja, maar tel er dan nog eens 2 draadloze aanklikbare controllers en een dock bij op? Ik denk eigenlijk niet dat het ding zonder dock verkocht gaat worden...
Bovendien was de Shield tablet voor Nvidia volgens mij ook een beetje een showcase. Het zou me niks verbazen als ze er nauwelijks aan verdiend hebben en wellicht zelfs op toegelegd. En dat is iets dat heeft Nintendo volgens mij nooit willen doen (in tegenstelling tot Microsoft en Sony die dat wel deden om een ecosysteem te bouwen).
Daar komt die €50 vandaan :P Waarom zouden die dingen zo duur zijn? Ik denk dat Nintendo prijstechnisch gewoon een goede keuze heeft gemaakt ;)
Fleximex schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:24:
Zal de Switch in die Tablet dan ook 8GB hebben? Of 4GB (RAM + VRAM) in de Tablet en 4GB extra VRAM in de dock. Op 720p heb je namelijk minder VRAM nodig. En ik denk dat de tablet 720p is?
Nintendo heeft het over een HD display (dat kan 720p zijn) en Emily Rogers had het ook over 720p. Het lijkt mij ook het meest logisch omdat je dan met een overklok in het dock de 1080p kan halen, en in de tablet alleen 720p inderdaad.
De huidige devkits schijnen gebaseerd te zijn op Jetson TX1's, die hebben 4GB shared RAM. Het productiemodel zal hetzelfde of meer RAM hebben :P denk dat 6GB realistisch is. RAM wil je overigens (in dit soort devices) ín de chip hebben, dat gaat extern in de dock niet werken. Sowieso: als je de Switch uit de dock haalt, mis je dan dus allemaal data, dat is niet handig.
Ow en dan nog: Skyrim op een cartridge?
Waarom niet?

[ Voor 39% gewijzigd door Richh op 20-10-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:30:
[...]

Ik denk dat een Tegra chip helemaal niet zo duur is, als je ziet dat de Shield TV 200 euro kost. Het dock is klein maar dat is de Shield TV ook. Er moet een mobiele processor in ;)
Nvidia wilde om meerdere redens dolgraag met de Gamewereld meedoen dus het zou mij niets verbazen als hun voor net iets meer dan de kostprijs deze Switch bij Nintendo aanbieden en als dat zo zou zijn dan krijgen wij een pracht van een stukje techniek voor een zachte prijs.

Het nadeel is dat Nvidia dit eenmalig zou doen ook al zou de samenwerking bevallen tussen Nvidia en Nintendo ook al wordt Switch een succes.. Nvidia staat niet bekend als liefdadigheids instelling maar eerder om winst en prestige en daar is opzich niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[afbeelding]

Het meest aannemelijk is dat het Dockstation extra powah geeft ondanks het model en groote maar het hele gerucht van Cluster of Stream gaming is nog steeds niet ontkracht dus het kan nog alle kanten opgaan en dus weten wij weinig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mocht er nog iemand twijfelen over de aanwezigheid van extra hardware in de dock:
The dock is not the main console unit of Nintendo Switch. The main unit of Nintendo Switch is the unit that has the LCD screen, which the two Joy-Con controllers can be attached to and detached from. The main function of the Nintendo Switch Dock is to provide an output to the TV, as well as charging and providing power to the system."
http://www.ign.com/articl...ifies-additional-features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Ik vermoed dat de Nintendo Switch heel veel games gaat krijgen die worden overgezet van iOS/Android. Daarnaast zouden we voor het eerst ook AAA-games mogen verwachten voor iOS/Android, want het ligt in mijn ogen voor de hand dat 3rd party studio's eenvoudig alle games kunnen overzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
Ik ben ergens wel gecharmeerd van de Switch. Ik neem nog elke vakantie of weekend trip wel een 3DS mee. Het is toch een beetje gek om je PS4 of PC mee te nemen in het vliegtuig :D

Als deze 1080p op een nette manier op de TV haalt vind ik het best. Daarbuiten moet hij ook wel 5u op een acculading buiten de deur kunnen spelen. Als ze dan draaien op 720p vind ik dat ergens ook nog wel goed.

Stel je voor. Lekker op de TV gamen. Zodra vrouwlief of de kinderen TV willen kijken, pak jij de switch uit zijn dock en speel nog even lekker verder. Of Witcher 3 in je bed spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dubrillion schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:33:
Ik ben ergens wel gecharmeerd van de Switch. Ik neem nog elke vakantie of weekend trip wel een 3DS mee. Het is toch een beetje gek om je PS4 of PC mee te nemen in het vliegtuig :D

Als deze 1080p op een nette manier op de TV haalt vind ik het best. Daarbuiten moet hij ook wel 5u op een acculading buiten de deur kunnen spelen. Als ze dan draaien op 720p vind ik dat ergens ook nog wel goed.

Stel je voor. Lekker op de TV gamen. Zodra vrouwlief of de kinderen TV willen kijken, pak jij de switch uit zijn dock en speel nog even lekker verder. Of Witcher 3 in je bed spelen :D
Lijkt me sterk dat games als de Witcher 3 er heen komen, die graphics gaan nooit levelen met de PS4/XBO.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:23
Dat kan je nu met de Wii U ook al doen natuurlijk 😛

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
In theorie...in de praktijk haalde de wii u tablet vaak geen andere verdiepingen, dacht ik (heb er zelf nog geen een). Verder vind ik het een mooi concept. 2 markten samen te voegen. Echter...weer de truc van net iets minder power dan de rest. Verwacht hierdoor weer dat 3rd party support voor de normale games dan weer snel wegvalt. Dan hou je dus (buiten de nintendo toppers) alleen maar ds achtige games over. Wat niet slecht is. Maar het moet je liggen. hoop desondanks dat het gaat lukken! Ninty probeerd in ieder geval as always wel weer iets innovatiefs. Nu wachten op mario, zelda, yoshi :P ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zeror schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:53:
[...]

Ik zie zelfs twee schouderknoppen op elke helft. Dus inderdaad een L1 + L2 en R1 + R2
Daarnaast denk ik zelfs dat elke Joy-Con (controller helft) nog eens extra schouderknoppen heeft aan de schuifzijde (de bovenkant van de controller) (check de trailer op 1:42, daar zie je een vinger van de rechterdude iets indrukken wat lijkt op een schouderknop).
Dat van die vinger zie ik op 1:42 ook, maar ik kan op de stills voorlopig geen L2 en R2 ontdekken.
http://www.theverge.com/2...oy-con-controller-modular

Sagat schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:19:
[...]Echter...weer de truc van net iets minder power dan de rest.[...]
Zou die Tegra variant niet tot SLI in staat zijn, waardoor er misschien in de toekomst een upgrade via de dock mogelijk is? Wiet weet...

[ Voor 18% gewijzigd door Edmin op 21-10-2016 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:14
Ik heb nog eens zitten denken, maar die switch heeft best wel potentie, wat dacht je van een combinatie van pokemon go en een ''echte'' pokemon game met veel meer diepgang die je dus overal kan spelen? Een echte pokemon mmo dus, dat zou wel heel tof zijn. Verder hoop ik dat Nintendo wat sneller hun eigen IP's released, en ook allemaal dus ook een nieuwe metroid, pikmin en een fire emblem of advance wars zou ook heerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:34

Nogne

>.<

Downloader_NL schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:59:
[...]

Dat kan je nu met de Wii U ook al doen natuurlijk 😛
Met de kanttekening dat je weinig triple A titels kan spelen. Ik heb zelf een WiiU maar die is toch aardig aan het verstoffen vanwege de weinig games.

Ik hoop echt dat de Nintendo Switch ook in de toekomst mee kan blijven komen met nieuwe titels, want in de promo filmpjes zag ik allemaal eigen IP's en oude titels van andere uitgevers.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Nogne schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:29:
[...]

Met de kanttekening dat je weinig triple A titels kan spelen. Ik heb zelf een WiiU maar die is toch aardig aan het verstoffen vanwege de weinig games.

Ik hoop echt dat de Nintendo Switch ook in de toekomst mee kan blijven komen met nieuwe titels, want in de promo filmpjes zag ik allemaal eigen IP's en oude titels van andere uitgevers.
Dat is nog iets wat moet blijken, voor nu zijn er geen specs van het systeem bekend
Het lijkt op dit moment op een verbeterde Terga X1 soc met een GTX10xx (m) GPU er in.

Hielp ook niet echt dat sommige beelden best wel choppy waren in het filmpje o.a. Zelda op de gamepad zelf. ..En ja, alles is er in gemonteerd maar dat is best wel slecht om te laten zien.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:46
Dat kon je in de trailer ook al zien. Je ziet op gegeven moment een paar Amiibo's staan. Daarmee had ik al de conclusie getrokken dat Amiibo's ondersteund zouden worden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:02:
[...]

Dat kon je in de trailer ook al zien. Je ziet op gegeven moment een paar Amiibo's staan. Daarmee had ik al de conclusie getrokken dat Amiibo's ondersteund zouden worden.
Maar het is mooi om een bevestiging te zien. Die Amiibo's zouden ook slechts als decoratie gebruikt kunnen zijn. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

RayNbow schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:04:
[...]

Maar het is mooi om een bevestiging te zien. Die Amiibo's zouden ook slechts als decoratie gebruikt kunnen zijn. :p
Maar zou Nintendo dan nog zoveel energie steken in de prachtige Zelda Amiibo's? _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.cubed3.com/media/2016/June/zelda-botw-amiibo.jpg

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:34

Nogne

>.<

AstralizeR schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:57:
[...]
Hielp ook niet echt dat sommige beelden best wel choppy waren in het filmpje o.a. Zelda op de gamepad zelf. ..En ja, alles is er in gemonteerd maar dat is best wel slecht om te laten zien.
Dat viel mij ook op inderdaad, ik wacht eerst de reviews af of dat bij de release ook zo is.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43
Ik zou iig een Pokemon welke portable is en ook op het grote scherm gespeeld kan worden gaaf vinden.
Eindelijk de mogelijkheid om onderweg te zijn, maar ook groot te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Deze console heeft zeker potentie om hier in huis te komen. Ik heb zelf momenteel een Xbox One, maar mijn vriendin vind de games daarop niet heel denderend. Casual games als Mario Kart en dergelijke vindt ze daarentegen helemaal super.

Nu hadden we natuurlijk al lang een Wii of Wii U kunnen kopen, maar ik heb bewust even gewacht op deze aankondiging. En ja... ik zie potentie :)
Ga deze console komende periode zeker even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Richh schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:12:
Mocht er nog iemand twijfelen over de aanwezigheid van extra hardware in de dock:

[...]

http://www.ign.com/articl...ifies-additional-features
Wat dus een "vaag" antwoord is. Want "power to the system" kan van alles zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Brummetje op 21-10-2016 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Brummetje schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:22:
[...]
Ik vind het dock een beetje groot voor alleen dat. Zoiets had ook prima in een dock gekund wat zo groot is als die van de Wii U. Ik denk dus dat er meer in zit.
Het zou me verbazen als er iets als een extra gpu in zit. Niet alleen vanwege de prijs, maar ook technisch. In het filmpje haalt iemand de tablet van de dock en speelt gewoon verder. Wat als er op die dock berekeningen plaatsvonden en allerlei objecten in het geheugen? Die ben je onverwacht kwijt. Lijkt me voor ontwikkelaars behoorlijk complex om dat op ieder willekeurig moment goed te laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

Het is voor mij een lange tijd geleden dat ik een console(handheld of gewoon standaard) heb gehad.
Ik hem bijn oude nintendo handheld nog en werkt nog steeds(goed spul op de kappotte scharnier na).
Al langere tijd rond gekeken voor een 3DS of iets in de richt maar dit ziet er wel aantrekkelijk uit.
Als er geen grote problemen mee zijn bij de launch of in de dan verdere toekomst zal het misschien mijn vertrouwde nintendo handeld vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 10:37
[b][message=48822433,noline]
Nu hadden we natuurlijk al lang een Wii of Wii U kunnen kopen, maar ik heb bewust even gewacht op deze aankondiging. En ja... ik zie potentie :)
Ga deze console komende periode zeker even in de gaten houden.
De Wii U heeft nu een prachtige line up aan games. Dus gamen met je vriendin kan nog 5 maanden met veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 18:54
Sagat schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:19:
In theorie...in de praktijk haalde de wii u tablet vaak geen andere verdiepingen, dacht ik (heb er zelf nog geen een). Verder vind ik het een mooi concept. 2 markten samen te voegen. Echter...weer de truc van net iets minder power dan de rest. Verwacht hierdoor weer dat 3rd party support voor de normale games dan weer snel wegvalt. Dan hou je dus (buiten de nintendo toppers) alleen maar ds achtige games over. Wat niet slecht is. Maar het moet je liggen. hoop desondanks dat het gaat lukken! Ninty probeerd in ieder geval as always wel weer iets innovatiefs. Nu wachten op mario, zelda, yoshi :P ;)
Mijn Wii U tablet redt het in de huiskamer al haast niet, zit er zo'n 5 meter vandaan en toch stottert hij soms. Op bed verder gamen gaat dus niet. De switch moet een volwaardige handheld worden dus daar verwacht ik dat dat wel moeiteloos moet gaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

ph4ge schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:47:
[...]

Mijn Wii U tablet redt het in de huiskamer al haast niet, zit er zo'n 5 meter vandaan en toch stottert hij soms. Op bed verder gamen gaat dus niet. De switch moet een volwaardige handheld worden dus daar verwacht ik dat dat wel moeiteloos moet gaan.
Heb je toevallig veel apparaten op WiFi in de buurt, zo ja, probeer eens een ander kanaal. Ik merkte ook haperingen en soms was de verbinding weg als mijn vriendin haar laptop aan had op de bank.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AstralizeR schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:08:
[...]

Maar zou Nintendo dan nog zoveel energie steken in de prachtige Zelda Amiibo's? _/-\o_
[afbeelding]
Voor veel mensen is de verzamelwaarde goed genoeg en maakt de functionaliteit niet uit? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:09
RayNbow schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:04:
[...]

Ze zitten nu wel in veel mindere mate vast aan de formfactor "dvd doosje"
Wellicht zullen er "Amiibo Edition" versies uitkomen van games. Dan ruimte laten ergens in b.v. de voet van de Amiibo om je game te bewaren. Dit zou voor mij in elk geval wel een rede zijn om b.v. Zelda games met Amiibo aan te schaffen :)
Brummetje schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:22:
[...]

Wat dus een "vaag" antwoord is. Want "power to the system" kan van alles zijn.
Lijkt me niet waarschijnlijk dat het meer is dan simpele stroomvoorziening/charge dock. Waarom zouden ze daar anders niets over vermelden? Net als de vraag of het apparaat voorzien is van een touchscreen, wat voor mij niet hoeft... vingerafdrukken en hogere productiekosten.. Je ziet er niets van in het filmpje dus het lijkt mij niet voor de hand liggen dat het er in zal zitten.

Anyways... Ik ga deze wel halen. Alleen is het nog even de vraag of ik hem direct ga halen of later pas. Ik verwacht ergens een soortgelijke release als met de Gamecube/Wii met een dubbele Zelda release. Dus dan zal wachten wellicht "lastig" worden :)

[ Voor 43% gewijzigd door Thalaron op 21-10-2016 10:24 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat nvidea z'n chip in een console heeft gestopt, omdat na jaren van investeren in de tegra chips ze nooit waren doorgebroken en vooral in B tablets terecht kwamen (op een paar uitzonderingen na) en de tablet markt is al aan het krimpen, vandaar dat je de tegra chips in auto's en servers tegenkomt. De switch is voor nvidea eigenlijk het enige serieuze consumenten product wat echt kans heeft op een groot succes en kunnen ze dus meer socs produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Als handheld is de Switch precies wat ik al jaren zoek. Al jaren zijn mobiele devices in staat prachtige graphics neer te zetten, helaas zaten we tot op heden met touchscreen controls en zonder AAA games. Ik wil gewoon Tomb Raider / Deus Ex / Fallout kunnen spelen op een handheld met fatsoenlijke controllers.

Het hele switch gedeelte zie ik alleen niet zo zitten. Dit maakt het nodeloos duur en breekbaar. Waarom niet gewoon een handheld met vaste controls en de mogelijkheid om Pro controllers te pairen? Met een dock voor power / hdmi bereik je dan hetzelfde.

Het zou mij niks verbazen als er op termijn nog een volledige portable versie komt waarmee ook de DS lijn wordt vervangen. Uiteraard met ondersteuning voor dezelfde games.
Pagina: 1 ... 17 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic