Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32
itsme schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:19:
Ik volg het nut van de controllers kunnen undocken niet zo eigenlijk :?
Alleen maar een punt dat kapot kan gaan, als ze permanent er op zaten is docken ook prima mogelijk.
Er is ook een switch pro controller, dat geeft al aan dat met de switch controller niet optimaal is.
Lees even een paar comments omhoog ;)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Waarschijnlijk niet, want geen discdrive.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Hopelijk inderdaad BC met de online library van de WiiU. Dan is dit gewoon een insta-buy. Prachtig, Nintendo. You did it.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Jumpman schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:19:
[...]

Ik verwacht niet dat die basketbal game 'first party' is.
haha oops ja, die miste ik even :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Alleen maar een punt dat kapot kan gaan, als ze permanent er op zaten is docken ook prima mogelijk.
Er is ook een switch pro controller, dat geeft al aan dat met de switch controller niet optimaal is.
Die kleine zijn denk ik idd het beste voor ff casual een spelletje spelen, simpele games als Mario Kart etc. Voor serieuzer werk is er dan de pro.

Maar ik heb opzich een tablet die Skyrim kan draaien, maar dat is gewoon niet te doen onderweg, dit lijkt echt een prima oplossing.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Tof gamen zo in het vliegtuig .. eindelijk controllers ipv een touchscreen

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

En dan maar hopen dat dit wel Skyrim enhanced edition is en niet de "oude" versie uit lang lang geleden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Finraziel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:20:
[...]

Lees even een paar comments omhoog ;)
Hmm, maak me toch zorgen over de kwetsbaarheid van zoiets maar goed.
Overigens viel me ook op geen kinderen in de video, dus niet gericht op kinderen? Ziet er ook groot uit voor kinderhandjes.

Nothing to see here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GenomDalar1983
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 11:04
Ben benieuwd hoe Joy-Con L en Joy-Con R los aan zullen voelen als mini controller...en wat je nog zou kunnen doen met een enkele analoge stick enzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:26
En nu hopen op een Breath of the Wild limited edition console :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:46
itsme schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:22:
[...]
Hmm, maak me toch zorgen over de kwetsbaarheid van zoiets maar goed.
Wellicht zal dit de eerste Nintendo zijn die wel kapot zal gaan bij een val :o

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Persoonlijk zie ik het nut er niet echt van in om je console los te kunnen koppelen.

Ik game het liefst op mn chille bank op een lekker groot scherm (of desnoods VR) maar om nou dit ding elke meer mee te slepen buiten (best groot) zie ik niet gebeuren. Daar heb ik mijn telefoon voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het concept is wel leuk uitgedacht, maar heeft een hoog gadget gehalte waarbij ik mij afvraag of je zoiets nou ook in de praktijk gaat doen. Misschien leuk voor mensen die met het OV reizen, of voor kinderen die door ouders meegesleurd worden naar saaie dingen, zodat ze tenminste stil zijn.
Ik wil gewoon thuis gamen met een fatsoenlijk scherm. Voor onderweg is een simpel spelletje op m'n telefoon wel 'voldoende' als tijdsverdrijf. Denk dat ik niet de doelgroep ben. Sowieso vind ik de spellen van Nintendo niet geweldig, ze blijven zo in hetzelfde hangen, teveel een been-there-done-that gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Het worden dan voor meerdere personen wel erg kleine controllers als je ze er af haalt.
Daarbij lijkt me de Joy-con R niet lekker vasthouden met de Thumbstick zo ver naar rechts.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

G4mert schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:25:
Persoonlijk zie ik het nut er niet echt van in om je console los te kunnen koppelen.

Ik game het liefst op mn chille bank op een lekker groot scherm (of desnoods VR) maar om nou dit ding elke meer mee te slepen buiten (best groot) zie ik niet gebeuren. Daar heb ik mijn telefoon voor.
Op mijn telefoon heb ik niet één game die ik de moeite waard vind. Ik reis veel voor werk en dan is dit echt ideaal. Ik heb ook wel een 3ds maar dat is toch wat beperkt allemaal

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

G4mert schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:25:

Sja, gamen met touchcontrols blijft toch behelpen. Natuurlijk zijn er zat games die prima spelen zo. maar een beetje shooter of Skyrim dus is echt niet te doen.

Ik heb nu ook elke dag mijn Macbook Air 11 inch bij me, dus dit kan prima :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Thalaron schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:24:
[...]

Wellicht zal dit de eerste Nintendo zijn die wel kapot zal gaan bij een val :o
Nee hoor, hij is vast gemaakt van Nintendium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:20
HeatWave schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:26:
[...]

Sja, gamen met touchcontrols blijft toch behelpen. Natuurlijk zijn er zat games die prima spelen zo. maar een beetje shooter of Skyrim dus is echt niet te doen.

Ik heb nu ook elke dag mijn Macbook Air 11 inch bij me, dus dit kan prima :).
shooter of skyrim?? het is wel Nintendo he?

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik was redelijk sceptisch tegenover het concept van een hybride handheld/home-console, maar het ziet er wel supervet uit eigenlijk! Kwalitatief oogt het op het eerste gezicht allemaal prima.
Als de tablet ook nog goed als tablet te gebruiken is voor wat browsen onderweg of op de bank is dat helemaal een mooie bonus.

De vraag voor mij is vooral: hoe krachtig is het ding en gaan we dus genoeg AAA cross-platform titels op de Switch zien? Want ik hoef er niet een console bij, maar dan wil ik niet een nieuwe GTA of iets dergelijks mis lopen omdat ik geen XBOne of PS4 heb.

De games die we nu zien zien er goed uit, maar zijn of wat ouder (Skyrim) of games die niet het uiterste van een systeem vragen qua textures, belichting, etc. (Splatoon, Mario, ...).

Mobiel gamen is leuk, maar zal voor mij een sporadische activiteit zijn. Dan weegt de games catalogus zwaarder, want ik zou een nieuwe console vooral thuis aan de tv gekoppeld gebruiken.

Maar ik ben wel razend benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thekla
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-03 19:32
Kol Nedra schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:27:
[...]

shooter of skyrim?? het is wel Nintendo he?
Skyrim is net aangekondigd though..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
GenomDalar1983 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:23:
Ben benieuwd hoe Joy-Con L en Joy-Con R los aan zullen voelen als mini controller...en wat je nog zou kunnen doen met een enkele analoge stick enzo...
Mario Kart zal er prima op gaan :)
Maar comfort zal inderdaad iets minder zijn dan een pro controller natuurlijk.

Overigens ben ik voor mezelf ook nog niet overtuigd, maar dat komt omdat ik inderdaad ook eigenlijk altijd thuis op de bank game. Ook de 3DS heeft wel naar me gelonkt, maar ik ben nooit in situaties waar zo'n ding echt handig is en thuis op de bank met een mobiel apparaat gaan gamen komt er in de praktijk ook niet van als er ook een game PC en andere (vaste) consoles staan die mijn tijd opslokken. Maar voor wie wel vaker mobiel is lijkt me dit echt te gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik vind het wel nice, dit lijkt meer op wat de Wii U had moeten zijn imo.
Ben wel benieuwd naar de power van dat dingetje en hoe dat er goed uit gaat zien op hoge resoluties/grote TV's.
Ben ook erg benieuwd naar de accu duur!

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46
Ik mis eigenlijk nog wel iets. Ik hoop dat het gerucht van de dongle ook nog steeds van kracht is, zodat je de Switch mee kunt nemen op makkelijk op de tv van je vrienden/familie aan kunt sluiten.
In het filmpje ziet het daar helaas niet naar uit....

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenomDalar1983
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 11:04
Zamorano schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:27:
Ik was redelijk sceptisch tegenover het concept van een hybride handheld/home-console, maar het ziet er wel supervet uit eigenlijk! Kwalitatief oogt het op het eerste gezicht allemaal prima.
Als de tablet ook nog goed als tablet te gebruiken is voor wat browsen onderweg of op de bank is dat helemaal een mooie bonus.

De vraag voor mij is vooral: hoe krachtig is het ding en gaan we dus genoeg AAA cross-platform titels op de Switch zien? Want ik hoef er niet een console bij, maar dan wil ik niet een nieuwe GTA of iets dergelijks mis lopen omdat ik geen XBOne of PS4 heb.

De games die we nu zien zien er goed uit, maar zijn of wat ouder (Skyrim) of games die niet het uiterste van een systeem vragen qua textures, belichting, etc. (Splatoon, Mario, ...).

Mobiel gamen is leuk, maar zal voor mij een sporadische activiteit zijn. Dan weegt de games catalogus zwaarder, want ik zou een nieuwe console vooral thuis aan de tv gekoppeld gebruiken.

Maar ik ben wel razend benieuwd.
Tja...en hoe lang kun je blijven doorgaan als je onderweg bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
rajackar schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:26:
[...]

Op mijn telefoon heb ik niet één game die ik de moeite waard vind. Ik reis veel voor werk en dan is dit echt ideaal. Ik heb ook wel een 3ds maar dat is toch wat beperkt allemaal
Dan past zoiets idd goed bij jou. Persoonlijk heb ik ook niet de behoefte om dit soort games te spelen onderweg. Dan heb ik liever een casual kort spelletje, waarbij touch controls genoeg zijn zoals Angry Birds. Het echte werk doe ik wel als ik thuis ben. ;) Maargoed ieder zijn ding uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

G4mert schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:28:
[...]

Dan past zoiets idd goed bij jou. Persoonlijk heb ik ook niet de behoefte om dit soort games te spelen onderweg. Dan heb ik liever een casual kort spelletje, waarbij touch controls genoeg zijn. Angry Birds ofzo. Het echte werk doe ik wel als ik thuis ben. ;) Maar goed ieder zijn ding uiteraard.
Precies, dat hangt erg af van hoe vaak en op welke manier je reist. Bij een korte bus of trein rit heb je hier wat minder aan. Ik zit regelmatig 4+ uur in het vliegtuig en dan gaat een simpele mobile game wel snel vervelen. Voor mij ideaal dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
Nintendo Switch maakt gebruikt van Nvidia:

https://blogs.nvidia.com/blog/2016/10/20/nintendo-switch/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oliwier30
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

Grappig hoe Nintendo samenwerkt met Nvidia terwijl de Xbone en PS4 het moeten doen met AMD.

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Kudo's voor Eurogamer en eindelijk kunnen we supermetaldave afschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:20
komt Super mario maker ook op de NS?

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
Oliwier30 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:34:
[...]

Grappig hoe Nintendo samenwerkt met Nvidia terwijl de Xbone en PS4 het moeten doen met AMD.
Nou nou, moeten doen? Geen AMD fan? :P
AMD lever prima hardware, maar is wat minder goed op het performance/watt vlak, dus voor een mobiel device is het slim om voor Nvidia te gaan terwijl dat bij een machine die aan het stopcontact hangt minder cruciaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

Finraziel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:36:
[...]

Nou nou, moeten doen? Geen AMD fan? :P
AMD lever prima hardware, maar is wat minder goed op het performance/watt vlak, dus voor een mobiel device is het slim om voor Nvidia te gaan terwijl dat bij een machine die aan het stopcontact hangt minder cruciaal is.
Nee inderdaad, ben geen groot AMD fan.

Vraag mij af hoe een nieuwe console van MS/Sony zou presteren met een Nvidia GPU.

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Interessant, kan me herinneren dat die Tegra chips best power hungry zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
rajackar schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:30:
[...]

Precies, dat hangt erg af van hoe vaak en op welke manier je reist. Bij een korte bus of trein rit heb je hier wat minder aan. Ik zit regelmatig 4+ uur in het vliegtuig en dan gaat een simpele mobile game wel snel vervelen. Voor mij ideaal dus :)
Dan is het zeker ideaal. Maar ik denk dat de groep gamers die regelmatig 4+ uur vliegt/treint klein is.
Daar kun je nog de vraag bij stellen in hoeverre de accuduur dit toelaat.

Er ligt wel veel nadruk om de mobiliteit en flexibiliteit in de trailer, maar ik vraag me af hoe groot de groep is die daar écht om zit te springen.
Ik vermoed dat het gros van de potentiele kopers het systeem vooral óf als handheld, óf als console aanschaft, en dan later misschien wel gebruik maakt van de extra functionaliteit.

Maar erg moedig van Nintendo om deze move te maken. Ik denk dat veel mensen enthousiast zijn. Hopelijk voldoen de hard- en software aan de verwachtingen en hebben ze de marketing beter op orde dan bij de Wii U.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
En dan de grote vraag, op basis van welke Tegra chip?

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Oliwier30 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:38:
[...]

Nee inderdaad, ben geen groot AMD fan.

Vraag mij af hoe een nieuwe console van MS/Sony zou presteren met een Nvidia GPU.
Als hij niet meer mag kosten dan zal het niet veel verschil maken... het is leuk dat Nvidia de performance kroon heeft, maar Sony/MS gaan natuurlijk geen 500+ euro neerleggen voor een 1080 level chip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Meekoh schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:41:
[...]

En dan de grote vraag, op basis van welke Tegra chip?
Volgens nVidia een custom design gebaseerd op de tegra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Nog een keer die trailer bekeken, best wel veel aliasing in de gameplay van o.a. splatoon.. en over splatoon gesproken, hadden de inklings al verschillende haarstijlen? (Splatoon 2 / Spla2oon?)

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Silversin schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:39:
[...]

Interessant, kan me herinneren dat die Tegra chips best power hungry zijn.
De vroegere Tegra chips waren heethoofden maar volgens mij valt dat bij de nieuwere revisies best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
rajackar schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:41:
[...]

Volgens nVidia een custom design gebaseerd op de tegra.
Ja duuh, er zit natuurlijk wel aardig wat verschil tussen de verschillende tegra generaties. ;)

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Tom schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:26:
Het concept is wel leuk uitgedacht, maar heeft een hoog gadget gehalte waarbij ik mij afvraag of je zoiets nou ook in de praktijk gaat doen. Misschien leuk voor mensen die met het OV reizen, of voor kinderen die door ouders meegesleurd worden naar saaie dingen, zodat ze tenminste stil zijn.
Ik wil gewoon thuis gamen met een fatsoenlijk scherm. Voor onderweg is een simpel spelletje op m'n telefoon wel 'voldoende' als tijdsverdrijf. Denk dat ik niet de doelgroep ben. Sowieso vind ik de spellen van Nintendo niet geweldig, ze blijven zo in hetzelfde hangen, teveel een been-there-done-that gevoel bij.
Dit vat mijn mening ook wel redelijk samen. De eeste minuut: wow, dat is best cool gedaan. Daarna begon het gevoel te overheersen dat die kleine controllertjes aan de zijkant wel heeeel klein zijn, en dat gamen met zo'n scherm er tussen me ook niet ideaal lijkt.

Hoe dan ook, op basis van 3 minuten is het lastig conclusies trekken :) Even afwachten, mijn console is het waarschijnlijk niet, maar concept ziet er veelbelovend uit.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Zamorano schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:40:
[...]

Dan is het zeker ideaal. Maar ik denk dat de groep gamers die regelmatig 4+ uur vliegt/treint klein is.
Daar kun je nog de vraag bij stellen in hoeverre de accuduur dit toelaat.

Er ligt wel veel nadruk om de mobiliteit en flexibiliteit in de trailer, maar ik vraag me af hoe groot de groep is die daar écht om zit te springen.
Ik vermoed dat het gros van de potentiele kopers het systeem vooral óf als handheld, óf als console aanschaft, en dan later misschien wel gebruik maakt van de extra functionaliteit.

Maar erg moedig van Nintendo om deze move te maken. Ik denk dat veel mensen enthousiast zijn. Hopelijk voldoen de hard- en software aan de verwachtingen en hebben ze de marketing beter op orde dan bij de Wii U.
Tja, ik heb geen cijfers maar vanuit Nintendo geredeneerd lijkt het een logische keuze aangezien mobiel her een stuk beter doet dan hun huidige home console.

Altijd leuk de tweakers front page, 6 x 0-off topic op een inhoudelijke opmerking:
rajackar in 'video: Nintendo Switch is kruising tussen handheld en console'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Ik denk dat de NX ook een van de redenen is dat Nvidia is gestopt met de Shield (K) serie :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
AstralizeR schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:41:
Nog een keer die trailer bekeken, best wel veel aliasing in de gameplay van o.a. splatoon.. en over splatoon gesproken, hadden de inklings al verschillende haarstijlen? (Splatoon 2 / Spla2oon?)
Ik denk dat wat je in de trailer op de schermen ziet niet realtime is. Ik verwacht dat dat erin gemonteerd is op basis van current gen beeldmateriaal.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Ik ben bang dat (nu met de PS4 Pro en Xbox Scorpio half jaartje na de Switch release) de grafische kracht al snel weer te ver uit elkaar gaat liggen om gemakkelijk voor alle consoles hetzelfde spel uit te brengen. Een opvolger van Battlefield 1 bijvoorbeeld zie ik hier niet zomaar op draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
Ik moet zeggen dat ik jarenlang een beetje teleurgesteld ben door Nintendo. Tot en met de wii heb ik alle consoles in bezit gehad maar de wiiu heb ik overgeslagen door de grote hoeveelheid shovelware op het eind van de wii zijn levenscyclus. De 3ds heb ik wel altijd met plezier gebruikt maar voor consolegaming gebruik ik alleen nog een ps4. De trailer die ik zojuist gezien heb maakt me wel enorm enthousiast en ik kan niet wachten op meer details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

G4mert schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:45:
Ik ben bang dat (nu met de PS4 Pro en Xbox Scorpio half jaartje na de Switch release) de games al snel weer te ver uit elkaar gaan liggen om gemakkelijk voor alle consoles hetzelfde spel uit te brengen. Een opvolger van Battlefield 1 bijvoorbeeld zie ik hier niet zomaar op draaien.
Ik denk dat dat wel meevalt zolgang de Switch met de PS4 en xbone mee kan komen. Beide platformen blijven ondersteund ondanks de pro en scorpio. Dan zouden die versies ook naar de NX Switch kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Ik ben bang dat (nu met de PS4 Pro en Xbox Scorpio half jaartje na de Switch release) de games al snel weer te ver uit elkaar gaan liggen om gemakkelijk voor alle consoles hetzelfde spel uit te brengen. Een opvolger van Battlefield 1 bijvoorbeeld zie ik hier niet zomaar op draaien.
Voorlopig valt dat denk ik wel mee omdat zowel Microsoft als Sony er nog echt bovenop zitten dat alle nieuwe games ook beschikbaar moeten zijn voor de originele One en PS4. Als de Switch daar dus niet ver vanaf zit is er geen probleem.

Ik hoop alleen dat er makkelijk voor te coden is. Het is natuurlijk geen X86, al weet ik niet hoe belangrijk dat is bij multiplatform ontwikkelen of porten van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

BM schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:42:
[...]

Dit vat mijn mening ook wel redelijk samen. De eeste minuut: wow, dat is best cool gedaan. Daarna begon het gevoel te overheersen dat die kleine controllertjes aan de zijkant wel heeeel klein zijn, en dat gamen met zo'n scherm er tussen me ook niet ideaal lijkt.

Hoe dan ook, op basis van 3 minuten is het lastig conclusies trekken :) Even afwachten, mijn console is het waarschijnlijk niet, maar concept ziet er veelbelovend uit.
Sowieso lijkt het ding mij ergonomisch niet geweldig, ook als het scherm er wel tussen zit. De NES had de bekende vierkante controllers, maar je zou zeggen dat ze in de tussentijd wel beter kunnen dan dit.
En qua games zie ik weer niets nieuws. Voor 3rd party ontwikkelaars lijkt mij deze console hetzelfde als wat het Windows Mobile-platform is voor app ontwikkelaars. Ergens achteraan de rij van prioriteiten :P

Leuk bedacht, maar ik ben er niet enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
rajackar schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt zolgang de Switch met de PS4 en xbone mee kan komen. Beide platformen blijven ondersteund ondanks de pro en scorpio. Dan zouden die versies ook naar de NX Switch kunnen komen.
Dat is idd waar dat de PS4 en Xbox One voorlopig ondersteund blijven. Toch ga je flinke verschillen met de Pro / Scorpio zien wat niet meehelpt in de onvermijdelijke vergelijkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het zou mij overigens niet verbazen als over een paar jaar de grote concurrenten Sony en Microsoft met een vergelijkbare console komen naast hun PS4 en XONE.

Deze console-handheld-hybrid is op zich innovatiever dan de WiiU, ik verwacht dan ook wel, dat deze beter zal gaan dan de WiiU, maar minder dan de Wii destijds. Hopelijk gaat dit voor Ninty betekenen dat ze weer winst gaan maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Tom schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

Sowieso lijkt het ding mij ergonomisch niet geweldig, ook als het scherm er wel tussen zit. De NES had de bekende vierkante controllers, maar je zou zeggen dat ze in de tussentijd wel beter kunnen dan dit.
En qua games zie ik weer niets nieuws. Voor 3rd party ontwikkelaars lijkt mij deze console hetzelfde als wat het Windows Mobile-platform is voor app ontwikkelaars. Ergens achteraan de rij van prioriteiten :P

Leuk bedacht, maar ik ben er niet enthousiast over.
Hangt er ook erg van af hoe lastig het is om voor te coden. Laat Nvidia nou net erg veel ervaring hebben met het helpen van developers om dingen op hun hardware te optimaliseren (het hele how it's meant to be played programma), dus wellicht helpt dat ook aangezien Nvidia aangeeft ook veel gewerkt te hebben aan de hele API er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

G4mert schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:49:
[...]

Dat is idd waar dat de PS4 en Xbox One voorlopig ondersteund blijven. Toch ga je flinke verschillen met de Pro / Scorpio zien wat niet meehelpt in de onvermijdelijke vergelijkingen.
heb je helemaal gelijk in maar het argument dat je die games met de NX ook mee kan nemen is ook best sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De switch is dus precies wat de eurogamer geruchten vertelde, het is een apparaat waar nintendo weer met de grote jongens kan mee doen. Vooral nu nintendo zich maar op 1 platform ipv 2 hoeft te focussen klinkt mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Het voelt weer als een apparaat dat een jaar of 2 te laat komt. Dat hele modulaire is volgens mij alweer afgeschoten door o.a. Google. Nee ik kan me niet voorstellen dat dit voor grote verkopen gaat zorgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-09 23:08
G4mert schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:49:
[...]

Dat is idd waar dat de PS4 en Xbox One voorlopig ondersteund blijven. Toch ga je flinke verschillen met de Pro / Scorpiozien wat niet meehelpt in de onvermijdelijke vergelijkingen.
Mwa, dat kan denk ik wel meevallen. Als deze Switch gewoon op 720p draait, zou in theorie de GPU sterk genoeg moeten zijn, indien games een beetje geoptimaliseerd zijn. Als je ziet dat bijvoorbeeld Forza Horizon 3 op de Day 1 Xbox One supermooi draait, ben ik hier ook niet zo bang voor met 720p bij de Switch. :) Zelf zou ik bijvoorbeeld heel graag GTA 5 op zo'n handheld spelen, ookal is het zelfs 480p. Als je hem aansluit op een TV is 720 voor casual gaming genoeg lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 21:23
shoombak schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:52:
Het voelt weer als een apparaat dat een jaar of 2 te laat komt. Dat hele modulaire is volgens mij alweer afgeschoten door o.a. Google. Nee ik kan me niet voorstellen dat dit voor grote verkopen gaat zorgen..
Afgeschoten door google ? je bedoelt die modulaire telefoon ? verklaar je nader :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

shoombak schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:52:
Alsof Google zo'n geweldig bedrijf is qua design etc :').

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
Misschien wat meer informatie :)

Er lijken meerdere versies / onderdelen te komen.
Nintendo Switch - Console, Dock, Joy-Con(L/R), Pro Controller, Grip.
Zie :
Afbeeldingslocatie: https://www.nintendo.com/images/page/switch/gallery/gallery02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Lijkt me niet dat dit vergelijkbaar is met een modulaire telefoon... dat is echt iets heel anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:36
Iedereen heeft het maar over grafics. Ik heb nu 2 weken een ps4 en ik erger me kapot (gekregen als cadeau). Er zijn geen local coop games meer. De reactie die mensen geven: daar is de console niet krachtig genoeg voor.

Ik sta in iedergeval wel te springen op de switch en ik hoop de de game ontwikkelaars flink los gaan hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
brick5492 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:52:
[...]

Mwa, dat kan denk ik wel meevallen. Als deze Switch gewoon op 720p draait, zou in theorie de GPU sterk genoeg moeten zijn, indien games een beetje geoptimaliseerd zijn. Als je ziet dat bijvoorbeeld Forza Horizon 3 op de Day 1 Xbox One supermooi draait, ben ik hier ook niet zo bang voor met 720p bij de Switch. :) Zelf zou ik bijvoorbeeld heel graag GTA 5 op zo'n handheld spelen, ookal is het zelfs 480p. Als je hem aansluit op een TV is 720 voor casual gaming genoeg lijkt me. :)
Daar heb je gelijk in hoor. Toch snap ik niet dat er nu nog een console wordt uitgebracht zonder 4K ondersteuning. Dit is toch wel het moment dat er redelijk wat 4K tvs over de toonbank gaan en de concurrenten ook lopen te pushen naar 4K.

Dus dan ga je een 720p spel vergelijken met een 4K spel op hetzelfde beeldscherm. Dat gaat pijnlijk worden.

Kortom lijkt me voornamelijk interessant als je hem vaak als handheld ga gebruiken. (en daar ben ik niet zon fan van gezien ik daar een telefoon voor heb.. of was dat nog niet duidelijk ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Wat ik mij afvraag, heeft hij een touchscreen?

Zie dit namelijk niet terug komen in de video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Ik denk eigenlijk nog steeds dat 4K veelal overschat wordt. Als je niet een heel groot scherm hebt of er dicht bij zit is het echt lastig om verschil te zien tussen FHD en UHD. 720p is een wat groter verschil natuurlijk, maar dat is maar een aanname, zou me niks verbazen als hier gewoon FHD uitkomt bij veel games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 23:55

neolite

Immer kritisch

De gehele industrie heeft de focus op 4K en HDR gaming geplaatst en Nintendo gooit het over een volledig andere boeg. Aan de ene kant heel gedurfd, maar het kan ook weer net zo'n flop worden als met de Wii U.

Wat denk ik cruciaal voor de Nintendo Switch zal zijn is dat hij de nieuwste blockbuster games moet kunnen draaien. Dan denk ik in eerste instantie aan een Battlefield en een Call of Duty en dan niet een of andere aangepaste versimpelde versie maar echt de volle game.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Finraziel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:01:
Ik denk eigenlijk nog steeds dat 4K veelal overschat wordt. Als je niet een heel groot scherm hebt of er dicht bij zit is het echt lastig om verschil te zien tussen FHD en UHD. 720p is een wat groter verschil natuurlijk, maar dat is maar een aanname, zou me niks verbazen als hier gewoon FHD uitkomt bij veel games.
4K wordt niet overschat, 4K is gigantisch hyped, terwijl de hardware van tegenwoordig nauwelijks opgewassen is ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-07 12:04
Ik kijk er in ieder geval naar uit om Skyrim Portable te kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Hoe groot zou het wcherm moeten zijn volgens geruchten?

Ik hoop dus echt niet 6". Mn iphone 7 plus van 5.5 voelt al heel klein aan, laat staan 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
CH40S schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:03:
[...]
4K wordt niet overschat, 4K is gigantisch hyped, terwijl de hardware van tegenwoordig nauwelijks opgewassen is ervoor.
Hoe ontkracht dat mijn argument? Ik bedoel niet dat de vereiste processing power overschat wordt, ik bedoel dat het voordeel dat je er van hebt overschat wordt. Dat het enorm gehyped is lijkt me juist mijn argument te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 18:54
Silversin schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:07:
Hoe groot zou het wcherm moeten zijn volgens geruchten?

Ik hoop dus echt niet 6". Mn iphone 7 plus van 5.5 voelt al heel klein aan, laat staan 6.
6.2" is was de Wii U en ik zie geen reden om dat veel groter te maken. In tegenstelling tot een tablet en een telefoon moeten er ook nog knoppen en pookjes omheen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Psycho_Mantis schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:00:
Wat ik mij afvraag, heeft hij een touchscreen?

Zie dit namelijk niet terug komen in de video.
Vraag ik me ook af, denk het niet anders hadden ze dat wel laten zien in het filmpje...

Wel jammer, zou wel heel vet zijn als ie touch screen en bijvoorbeeld Android ofzo had

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Press release: https://www.nintendo.co.u...&utm_content=pressrelease

Enige stukje interessant, iemand vroeg af ocal multiplayer een optie was:
Gaming springs into action by removing detachable Joy-Con controllers from either side of the Nintendo Switch console. One player can use a Joy-Con controller in each hand; two players can each take one; or multiple Joy-Con controllers can be employed by numerous people for a variety of gameplay options. They can easily click back into place or be slipped into a Joy-Con grip accessory, mirroring a more traditional controller. Or, if preferred, the gamer can select an optional Nintendo Switch Pro Controller to use instead of the Joy-Con controllers. Furthermore, it is possible for numerous people to bring their Nintendo Switch consoles together to enjoy local multiplayer face-to-face competition.

[ Voor 3% gewijzigd door itsme op 20-10-2016 17:20 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Freshnezz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:18:
[...]

Vraag ik me ook af, denk het niet anders hadden ze dat wel laten zien in het filmpje...

Wel jammer, zou wel heel vet zijn als ie touch screen en bijvoorbeeld Android ofzo had
Alsjeblieft niet zeg :X. Laten we maar gewoon hopen op een fatsoenlijk OS van Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
HeatWave schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:22:
[...]

Alsjeblieft niet zeg :X. Laten we maar gewoon hopen op een fatsoenlijk OS van Nintendo.
Haha dat gaat niet samen. Maar iOS is misschien een optie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
HeatWave schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:22:
[...]

Tja niet als basis OS natuurlijk, maar als een soort dualboot of als 'app' die je vanuit het basis OS opstart zou ik het ook wel fijn vinden. Dan kun je hem ook echt als tablet gebruiken en niet alleen als console. Ik heb eigenlijk weinig vertrouwen er in als Nintendo er zelf een of andere halfbakken browser op zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Gaan hier eigenlijk nog discs in of alleen cartridges? Ik zie in het handheld deel een soort 3ds cartridge gaan. Zou je bij aanschaf dan een disc en cartridge krijgen? En zou je vanaf de basestation een of meerdere games in kunnen laden?

[ Voor 62% gewijzigd door RaijRaij op 20-10-2016 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 12-09 23:54
Ik ben benieuwd of we de Nvidia game streamingdienst ook gaan zien. Op de Shield was het aanbod van AAA games daarop beperkt. Misschien nu met Nintendo er bij gaan er dan veel AAA games voor verschijnen

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
SmooK schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:27:
Gaan hier eigenlijk nog discs in of alleen cartridges?
cartridges

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg bedankt itsme ik heb de video meerdere keren bekeken maar jouw afbeeldingen laten het plaatje beter zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ah ik zie het al. Je steekt de card dus altijd in het handheld deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:16:
Lijst met 3rd party ontwikkelaars:
505 Games
Activision Publishing, Inc.
ARC SYSTEM WORKS Co.,Ltd.
ATLUS CO.,LTD.
Audiokinetic Inc.
Autodesk, Inc
BANDAI NAMCO Entertainment Inc.
Bethesda
CAPCOM CO., LTD.
Codemasters®
CRI Middleware Co., Ltd.
DeNA Co., Ltd
Electronic Arts
Epic Games Inc.
Firelight Technologies
FromSoftware, Inc.
Frozenbyte
GameTrust
GRASSHOPPER MANUFACTURE INC.
Gungho Online Entertainment, Inc.
HAMSTER Corporation
Havok
INTI CREATES CO., LTD.
KOEI TECMO GAMES CO., LTD.
Konami Digital Entertainment Co., Ltd.
LEVEL-5 Inc.
Marvelous Inc.
Maximum Games, LLC
Nippon Ichi Software, Inc.
Parity Bit Inc.
PlatinumGames Inc.
RAD Game Tools, Inc.
RecoChoku Co.,Ltd.
SEGA Games Co., Ltd.
Silicon Studio Corporation
Spike Chunsoft Co., Ltd.
SQUARE ENIX CO., LTD.
Starbreeze Studios
Take-Two Interactive Software, Inc.
Telltale Games
THQ Nordic
Tokyo RPG Factory Co., Ltd.
TT Games
UBISOFT
Ubitus Inc.
Unity Technologies, Inc.
Warner Bros. Interactive Entertainment
Web Technology Corp.
Oh wat een pracht van een lijst! divers en uitgebreid voor mooi wat speel plezier! bedankt Rajac :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
Portable Dark Souls? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Dark Souls trilogy remaster Switch edition?
One can dream ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Vergeet niet dat nintendo altijd begint met bijna alle 3rd party ontwikkelaars.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
SmooK schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:31:
Ah ik zie het al. Je steekt de card dus altijd in het handheld deel.
Dat klopt. Het mooie van cartridges is dat de games over 30 jaar nog in goede staat zullen zijn. En Nintendo kennende zal geen internet vereist zijn om games te kunnen blijven spelen. Mooi voor de verzamelaars. En cartridges kunnen net zoveel GB aan content bevatten als discs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Topicstart opgepoetst :)

Binnenkort daar meer info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rajackar schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:18:
[...]

Yep, komt van nintendo.com

Maaruh guys, dat dock is toch veel te klein voor extra graphics power???
Denk dat we dat wel af kunnen schrijven.
Als het gerucht van de prijzen klopt bijvoorbeeld 300 euro voor het basis pakket de Switch tablet dan zal die 150 euro wel voor het Dockstation zijn.

Deze zou dezelfde hardware als de Switch tablet kunnen hebben maar zonder de LCD etc. wat kosten bespaart dus zeg maar een soort van SLI of Crossfire tussen het dockstation en de tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Finraziel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:09:
Hoe ontkracht dat mijn argument? Ik bedoel niet dat de vereiste processing power overschat wordt, ik bedoel dat het voordeel dat je er van hebt overschat wordt. Dat het enorm gehyped is lijkt me juist mijn argument te versterken.
Ben het wel met je eens, maar ik wil niet zeggen dat 4K overschat wordt. Het wordt gehyped, dat is iets heel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Ben benieuwd of de Switch ook games van de 3DS gaat ondersteunen....

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:48
Ik hoop dat Nvidia compleet los is gegaan en er een hybride SoC in zit, want anders gaat de grafische power zwaar teleurstellen. Op een handheld is 720p of zelfs 540p dikke prima, op een console wil je zeker 1080p.

De AMD SoC in de Xbox One S heeft een power-budget van pak hem beet 45W. De PS4, Xbox One en PS4 Pro zitten over de 65W. Een handheld is meestal rond de 5W, en mag absoluut niet over de 10W gaan. Want stel er zit een enorme 20Wh (5400mAh @ 3.7V) batterij in, op 10W is die binnen twee uur leeg. Met het scherm en andere componenten erbij eerder anderhalf uur. Dus 10W is echt de absolute max, zeker aangezien ik denk dat de batterij veel kleiner zal zijn. En dan hebben we het nog geen eens over koeling gehad.

Dat betekent dus dat de Nintendo Switch maar een fractie van het stroombudget van een console heeft. Ik schat dat als Nvidia z'n best doet dat ze met 10W verbruik een kwart van de prestaties van de Xbox One S kunnen halen (en dus een achtste van de PS4 Pro). In handheld mode is dat waarschijnlijk nog wel prima, want daarmee volstaat 720p nog wel, maar op een flinke TV wil je dat absoluut niet.

Je zou hier iets aan kunnen doen: Power-gating. Dat is effectief de stroom van een gedeelte van de chip volledig afsluiten, zodat deze geen stroom meer verbruikt. Daarmee zou Nvidia een flinke chip moeten bakken, vergelijkbaar met de chip in de Xbox One S. Als ze dat doen zouden ze richting de GP107 chip uit de GTX 1050 Ti moeten, welke 75W verbruikt. Clock hem iets lager (laten we zeggen 1000 tot 1100 MHz) en je haalt die 45W wel. Zorg dan dat er in de basis een kleine ventilator of een flink blok metaal zit, en het koelen moet lukken zodra je hem in de console standaard zet. Op dat moment hangt hij ook aan netstroom, dus hoef je je geen zorgen meer te maken over de accucapaciteit.

Je hebt dan 6 SM's ter beschikking, waar je vervolgens in handheld mode iets mee moet. Alle 6 laten draaien haal je nooit, dus laten we eerst maar eens de helft uitschakelen. Dan ga je van ~40W naar ~20W. Nog steeds te veel, dus we gooien de clock nog een stuk omlaag naar 800MHz. We zouden nu rond de ~12W moeten zitten. Dan is dat nog steeds te veel. Er zijn dan twee opties: Nog een SM uitschakelen, zodat je met 2 SM's op ~8W uitkomt, wat acceptabel is. De andere optie is nog verder underclocken, maar hoeveel winst dat op dit moment nog oplevert durf ik niet te zeggen.

Wat ik met name duidelijk probeer te maken, er zit een immens verschil tussen handheld, battery-powered gaming en console gaming. Niet een factor 2 of 3, maar eerder een factor 6 tot 8. Ik hoop dat Nvidia en Nintendo hier goed over na hebben gedacht, anders wordt het pixels tellen op je grote TV.

Het concept zelf is geniaal, maar het staat of valt met de uitvoering van de SoC. Ondertussen ga ik eens even kijken of ik harde cijfers qua performance kan berekenen.

Edit: Mmm, dat ding komt in Maart uit. Het is een strech, maar dat betekend dat hij heel misschien op een 10nm process gemaakt is, in plaats van 14nm. Dat zou 30% tot 40% stroomverbruik kunnen schelen. Ik denk echter dat het gewoon 14nm LPC of 16nm FFC is, wat nog steeds erg goede processen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Balance op 20-10-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
@ Balance mooie opsomming.

We gaan richting de 50 - 65 inch 4K HDR tvs tegenwoordig. Read Dead Redemption 2 zal zich hier op gaan richten met de power van de Pro en Scorpio aan de trailer te zien.

Speel dit maar eens af op een handheld met beperkte mogelijkheden. Waarschijnlijk de reden voor Rockstar om hem niet op de Switch uit te brengen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Laatst online: 14-09 14:58

muhda

Time & Space traveler

Is er ook al info over het OS? Wordt het een Nintendo Switch OS of gaan we ook nog iets van Android er op zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben bang dat (nu met de PS4 Pro en Xbox Scorpio half jaartje na de Switch release) de grafische kracht al snel weer te ver uit elkaar gaat liggen om gemakkelijk voor alle consoles hetzelfde spel uit te brengen. Een opvolger van Battlefield 1 bijvoorbeeld zie ik hier niet zomaar op draaien.
De hardware van XB1 en PS4 waarmee gelanceerd is stelt nu niet zoveel meer voor en Sony en MS kunnen niet de volle potentie van PS4 Pro en Scorpio gebruiken zonder de eigenaren van de eerste generatie te benadelen.

De efficiency van Tegra (nog steeds niet officieel bevestigd dat Switch door Nvidia geleverd wordt) is belachelijk hoog in prijs en verbruik en deze technologie wordt onderschat tot dat je zelf het hebt meegemaakt ;)

Mijn Shield K1 heeft verouderde hardware maar YouTube: Godfire: Rise of Prometheus Android GamePlay #3 (1080p) speelt deze software vloeiend op de K1 zelf en via Chromecast op de TV en heb de tablet in besparende stand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
JehannesWeggen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:57:
[...]

De hardware van XB1 en PS4 waarmee gelanceerd is stelt nu niet zoveel meer voor en Sony en MS kunnen niet de volle potentie van PS4 Pro en Scorpio gebruiken zonder de eigenaren van de eerste generatie te benadelen.

De efficiency van Tegra (nog steeds niet officieel bevestigd dat Switch door Nvidia geleverd wordt) is belachelijk hoog in prijs en verbruik en deze technologie wordt onderschat tot dat je zelf het hebt meegemaakt ;)

Mijn Shield K1 heeft verouderde hardware maar YouTube: Godfire: Rise of Prometheus Android GamePlay #3 (1080p) speelt deze software vloeiend op de K1 zelf en via Chromecast op de TV en heb de tablet in besparende stand :)
Switch is Nvidia https://blogs.nvidia.com/blog/2016/10/20/nintendo-switch/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
JehannesWeggen schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:57:
Je noemt iets interessants. Zou de Switch gebruik kunnen maken van Chromecast om bij vrienden/familie het beeld op het grote scherm te krijgen? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:20
Heb de Wii U overgeslagen, maar dit is toch wel weer een console waar ik erg enthousiast van wordt!

Csrdridges: Laat maar komen :D hopelijk zijn de kaartjes lekker snel, zodat ze - net als de Nintendo 64 cardridges, als "iets langzamer RAM" gebruikt kunnen worden. Geen laadtijden en gewoon assets van het kaartje halen tijdens het gamen. Als je ziet wat voor gigantisch grote levels mogelijk waren op de N64 (bijvoorbeeld Banjo Tooie of Donkey Kong 64), zie ik hier echt potentie in.

Daarnaast is het ook goed nieuws dat er waarschijnlijk een net-niet tegra 2 in de Switch zit. Ik heb vertrouwen in nVidia dat ze flink wat performance kunnen persen uit die chip. GameStream zou op zich ook wel nice zijn, maar ik weet niet of Nintendo dat wel zo'n goed plan vindt...

Nu inderdaad nog hopen op goede 3rd party support en dan is de Switch echt een console die de concurrentie aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bedankt Robolokotobo! dit is een pracht van een samenwerking en het is nu duidelijk waarom Nintendo en Nvidia beiden niet reageerden op de geruchten :D Nintendo meets Nvidia Tegra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Balance schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:44:
Ik hoop dat Nvidia compleet los is gegaan en er een hybride SoC in zit, want anders gaat de grafische power zwaar teleurstellen. Op een handheld is 720p of zelfs 540p dikke prima, op een console wil je zeker 1080p.

De AMD SoC in de Xbox One S heeft een power-budget van pak hem beet 45W. De PS4, Xbox One en PS4 Pro zitten over de 65W. Een handheld is meestal rond de 5W, en mag absoluut niet over de 10W gaan. Want stel er zit een enorme 20Wh (5400mAh @ 3.7V) batterij in, op 10W is die binnen twee uur leeg. Met het scherm en andere componenten erbij eerder anderhalf uur. Dus 10W is echt de absolute max, zeker aangezien ik denk dat de batterij veel kleiner zal zijn. En dan hebben we het nog geen eens over koeling gehad.

Dat betekent dus dat de Nintendo Switch maar een fractie van het stroombudget van een console heeft. Ik schat dat als Nvidia z'n best doet dat ze met 10W verbruik een kwart van de prestaties van de Xbox One S kunnen halen (en dus een achtste van de PS4 Pro). In handheld mode is dat waarschijnlijk nog wel prima, want daarmee volstaat 720p nog wel, maar op een flinke TV wil je dat absoluut niet.

Je zou hier iets aan kunnen doen: Power-gating. Dat is effectief de stroom van een gedeelte van de chip volledig afsluiten, zodat deze geen stroom meer verbruikt. Daarmee zou Nvidia een flinke chip moeten bakken, vergelijkbaar met de chip in de Xbox One S. Als ze dat doen zouden ze richting de GP107 chip uit de GTX 1050 Ti moeten, welke 75W verbruikt. Clock hem iets lager (laten we zeggen 1000 tot 1100 MHz) en je haalt die 45W wel. Zorg dan dat er in de basis een kleine ventilator of een flink blok metaal zit, en het koelen moet lukken zodra je hem in de console standaard zet. Op dat moment hangt hij ook aan netstroom, dus hoef je je geen zorgen meer te maken over de accucapaciteit.

Je hebt dan 6 SM's ter beschikking, waar je vervolgens in handheld mode iets mee moet. Alle 6 laten draaien haal je nooit, dus laten we eerst maar eens de helft uitschakelen. Dan ga je van ~40W naar ~20W. Nog steeds te veel, dus we gooien de clock nog een stuk omlaag naar 800MHz. We zouden nu rond de ~12W moeten zitten. Dan is dat nog steeds te veel. Er zijn dan twee opties: Nog een SM uitschakelen, zodat je met 2 SM's op ~8W uitkomt, wat acceptabel is. De andere optie is nog verder underclocken, maar hoeveel winst dat op dit moment nog oplevert durf ik niet te zeggen.

Wat ik met name duidelijk probeer te maken, er zit een immens verschil tussen handheld, battery-powered gaming en console gaming. Niet een factor 2 of 3, maar eerder een factor 6 tot 8. Ik hoop dat Nvidia en Nintendo hier goed over na hebben gedacht, anders wordt het pixels tellen op je grote TV.

Het concept zelf is geniaal, maar het staat of valt met de uitvoering van de SoC. Ondertussen ga ik eens even kijken of ik harde cijfers qua performance kan berekenen.

Edit: Mmm, dat ding komt in Maart uit. Het is een strech, maar dat betekend dat hij heel misschien op een 10nm process gemaakt is, in plaats van 14nm. Dat zou 30% tot 40% stroomverbruik kunnen schelen. Ik denk echter dat het gewoon 14nm LPC of 16nm FFC is, wat nog steeds erg goede processen zijn.
De oude Tegra draaide al Crysis 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ben niet echt impressies in deze console(net als de rest wat Nintendo sinds n64 gebracht heeft) zie veel onderdelen die kwetsbaar zijn. En heb idee dat de hardware al snel weer zwaar achterloopt op alle concurrentie.
Had gehoopt een krachtpatser die ps4 Pro en scorpio zouden bijhouden. Maar denk dat al snel de smartphones hem gaan verslaan.
Maar ben benieuwd naar de toekomst en vooral First Party Games. Wie weet dat die mij gaan doen veranderen qua mening.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Pagina: 1 ... 16 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic