Ik gebruik de OPT nu twee weken maar ik mis wel wat functionaliteit die ik op mijn OPO wel had. Ik vind de alert-slider geweldig, maar waarom heb ik niet de mogelijkheid om 's nachts de telefoon automatisch op stil te zetten? Daarnaast zijn de iconen standaard wel erg groot, maar dat heb ik opgelost met Nova Launcher. Ook mis ik de DPI-instelling van CyanogenOS
Al eens gaan zien bij instellingen en dan app toelatingen? Dit lijkt mij op het eerste zicht hetzelfde als de Privacy GuardVandread schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:16:
Ik mis een beetje de Privacy Guard van m'n Oneplus, iemand een goede suggestie om te zorgen dat apps automatisch gelimitieerd worden in mogelijkheden?
Verwijderd
Status 08-10-2015: ProcessingVerwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:41:
OnePlus 2:
Order date: 05-10-2015
Status: Pending Shipment
Items:Prijs inclusief shipping: €449,44
- OnePlus 2 64 GB
- OnePlus Type-C Cable (100cm)
- OtterBox Case for OnePlus 2 Black (Black)
O.R.C. Black Bulls Rugby
Die type-c cable is die extra lang? ik neem aan dat er bij de telefoon al een kabel bij zit om op te laden?Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:41:
OnePlus 2:
Order date: 05-10-2015
Status: Pending Shipment
Items:Prijs inclusief shipping: €449,44
- OnePlus 2 64 GB
- OnePlus Type-C Cable (100cm)
- OtterBox Case for OnePlus 2 Black (Black)
Btw, de mijne is de 6e besteld en er stond vanacht om 3:00 : shipping
[ Voor 7% gewijzigd door jurgenb1990 op 08-10-2015 12:59 ]
http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785
Net bij de tel toko om de hoek m'n sim kaarten bij laten knippen.... werkt prima 
Mis eigenlijk dat je standaard de boel laat blokkeren daar, je moet alles achteraf doen en meestal is een app al los gegaan als die net geïnstalleerd is.Jeroen_DB schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:13:
[...]
Al eens gaan zien bij instellingen en dan app toelatingen? Dit lijkt mij op het eerste zicht hetzelfde als de Privacy Guard
Die kabel is ongeveer even lang als de standaard meegeleverde kabel (welke ~20cm langer is dan bij de OPO).jurgenb1990 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:58:
[...]
Die type-c cable is die extra lang? ik neem aan dat er bij de telefoon al een kabel bij zit om op te laden?
Btw, de mijne is de 6e besteld en er stond vanacht om 3:00 : shipping
En dat is zeker wenselijk, want die 80cm van de OPO-kabel was echt hinderlijk kort.Pimorez schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:31:
[...]
Die kabel is ongeveer even lang als de standaard meegeleverde kabel (welke ~20cm langer is dan bij de OPO).
Ik heb er zelf nooit hinder aan ondervonden maar de OP2-kabel is qua lengte wel ideaal.THWIT schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:35:
[...]
En dat is zeker wenselijk, want die 80cm van de OPO-kabel was echt hinderlijk kort.
Ik heb er als extra een 150cm kabel bij besteld. Is er bekend of met de langere kabel het opladen ook langer duurt?
Verwijderd
Ik heb de telefoon nu twee dagen en ben er dik tevreden mee. Ik heb alleen een probleem met de camera-app. Mogelijk dat iemand me hiermee verder kan helpen.
Ik kan niet vanuit de camera nu swipen en de foto's in m'n gallery gelijk bekijken. Als ik foto's heb gemaakt kan ik even die foto's bekijken als ik naar rechts swipe. Echter kan ik die foto's dan niet verwijderen of bewerken als ik dat wil.
Ik gebruik Google foto's om m'n foto's op te slaan, maar ik zie in Files dat ze daar ook opgeslagen worden. Iemand advies? Werkt dit met andere gallery wel. Of moet ik een andere camera app gaan gebruiken?
Ik kan niet vanuit de camera nu swipen en de foto's in m'n gallery gelijk bekijken. Als ik foto's heb gemaakt kan ik even die foto's bekijken als ik naar rechts swipe. Echter kan ik die foto's dan niet verwijderen of bewerken als ik dat wil.
Ik gebruik Google foto's om m'n foto's op te slaan, maar ik zie in Files dat ze daar ook opgeslagen worden. Iemand advies? Werkt dit met andere gallery wel. Of moet ik een andere camera app gaan gebruiken?
Ik heb m'n OPT nu zo'n 2 dagen en inderdaad, de kabel is echt hinderlijk kort. Binnenkort maar eens een langere kabel bestellen.THWIT schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:35:
[...]
En dat is zeker wenselijk, want die 80cm van de OPO-kabel was echt hinderlijk kort.
Daarnaast dacht ik een 2de kabel besteld te hebben, bleek het slechts een mircoUSB naar USB-C te zijn

Daarnaast nog geen passende simkaart, Was zo te ongeduldig om te wachten tot de volgende dag om naar de telefoonboer te gaan, met een botte schaar mijn SIM naar de knoppen geknipt
Hoop binnenkort wat tijd te kunnen maken voor een review hier op tweakers, we zullen zien of dat lukt
Woensdag 7 oktober besteld en wordt 9 oktober geleverd. Komt uit UK, niet uit China.
Vandaag is de Oneplus Two korte tijd zonder invite te bestellen!
Ik had die van mij Zaterdag besteld, kwam Woensdag avond aan vanuit China. Grappig dat sommige modellen uit China en andere uit de UK komen. Die van mij ging overigens wel via de UK naar NederlandKillerbob1975 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:42:
Woensdag 7 oktober besteld en wordt 9 oktober geleverd. Komt uit UK, niet uit China.
Sorry is maandag 12 oktober een uurtje bestellen zonder invité. Niet vandaag.
Ik ook, kon zelfs niet anders kiezenKillerbob1975 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:48:
Ik had expres delivery, misschien zit daar het verschil. Oneplus One kwam ook uit UK.
Plaats dat anders in het invite topic: [OnePlus 2] Topic voor shareable Invites (gratis!)Killerbob1975 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:46:
Sorry is maandag 12 oktober een uurtje bestellen zonder invité. Niet vandaag.
Verwijderd
Morgen... hier woensdag ook mijn OPT binnen gekregen met de rode silicone case. Mooi toestel, zeker het geld waard, ben met name over de camera goed tevreden. Zonder problemen geroot en nu de Boeffla-kernel geïnstalleerd. Doet het allemaal goed.
OxygenOS is op zich wel OK, mis alleen de mogelijkheid om de telefoon stil te houden tot het volgende alarm zoals die je op stock Lollipop wel hebt. Er zijn verder nog wat problemen met Facebook maar daarvoor kun je een oudere versie installeren. Zo te zien werkt op wel meer telefoons Facebook niet helemaal zonder problemen. De Shelf-optie vind ik op zich wel handig, en ik kijk uit naar doorontwikkeling van OxygenOS.
Het DPI probleem heb ik opgelost met de app 'Le DPI Changer', dat werkt op zich prima met de Build.Prop optie.
Verder is de standaard APN-instelling voor Telfort niet helemaal in orde. Hier staat nog een proxy-server en de bijbehorende poort in. Zodra die verwijderd waren, was ook de dataverbinding goed.
Een laatste kleine probleem zit hem in de Type-C USB-aansluiting. Kabels in Nederland zijn behoorlijk duur, jammer genoeg duurt het nog wel even voor mijn kabels die ik in China besteld heb aankomen, denk ik. Tot die tijd maar zuinig zijn met de ene kabel die ik wél heb
Al met al een goede aankoop, hopelijk heb ik van het weekend tijd om de telefoon nog wat verder in te richten.
OxygenOS is op zich wel OK, mis alleen de mogelijkheid om de telefoon stil te houden tot het volgende alarm zoals die je op stock Lollipop wel hebt. Er zijn verder nog wat problemen met Facebook maar daarvoor kun je een oudere versie installeren. Zo te zien werkt op wel meer telefoons Facebook niet helemaal zonder problemen. De Shelf-optie vind ik op zich wel handig, en ik kijk uit naar doorontwikkeling van OxygenOS.
Het DPI probleem heb ik opgelost met de app 'Le DPI Changer', dat werkt op zich prima met de Build.Prop optie.
Verder is de standaard APN-instelling voor Telfort niet helemaal in orde. Hier staat nog een proxy-server en de bijbehorende poort in. Zodra die verwijderd waren, was ook de dataverbinding goed.
Een laatste kleine probleem zit hem in de Type-C USB-aansluiting. Kabels in Nederland zijn behoorlijk duur, jammer genoeg duurt het nog wel even voor mijn kabels die ik in China besteld heb aankomen, denk ik. Tot die tijd maar zuinig zijn met de ene kabel die ik wél heb
Al met al een goede aankoop, hopelijk heb ik van het weekend tijd om de telefoon nog wat verder in te richten.
Ik heb de OPT nu een week, van vraag en aanbod geplukt. Kom van de Nexus 4 af, maar gezien de Nexus 5x mij zo tegenviel besloot ik een OPT op te halen.
Vind het een fijn toestel, was wel even wennen aan de grootte, maar gister had ik de Nexus 5 van mijn vriendin in de hand en die voelde nu al erg klein
Voor diegenen die twijfelen ivm de accu, ik kom van een nexus 4 af dus dit is een mega verbetering. Kom elke dag door tot dusver zonder bij te laden (> 40% zelfs 's avonds)
In principe werkt alles prima voor mij aan het Oxygen OS. Het enige waar ik mij nogal aan irriteer is de status balk, als je deze aan de rechter kant omlaag sleept dan krijg je niet de notificaties maar de instellingen, de notificaties staan er dan onder. Je moet deze aan de linker kant naar beneden slepen voor de notificaties, maar mijn rechter duim komt niet zo ver. Hopelijk verhelpen ze dat of maken ze het instelbaar zodat het net zo werkt als in stock Android.
Ben overigens benieuwd hoe lang het duurt voordat ze naar 6.0 gaan
Vind het een fijn toestel, was wel even wennen aan de grootte, maar gister had ik de Nexus 5 van mijn vriendin in de hand en die voelde nu al erg klein
Voor diegenen die twijfelen ivm de accu, ik kom van een nexus 4 af dus dit is een mega verbetering. Kom elke dag door tot dusver zonder bij te laden (> 40% zelfs 's avonds)
In principe werkt alles prima voor mij aan het Oxygen OS. Het enige waar ik mij nogal aan irriteer is de status balk, als je deze aan de rechter kant omlaag sleept dan krijg je niet de notificaties maar de instellingen, de notificaties staan er dan onder. Je moet deze aan de linker kant naar beneden slepen voor de notificaties, maar mijn rechter duim komt niet zo ver. Hopelijk verhelpen ze dat of maken ze het instelbaar zodat het net zo werkt als in stock Android.
Ben overigens benieuwd hoe lang het duurt voordat ze naar 6.0 gaan
Op de OPO met CM is dit in te stellen, wellicht op Oxygen OS ook?martijn k. schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:15:
Hopelijk verhelpen ze dat of maken ze het instelbaar zodat het net zo werkt als in stock Android.
De optie in CM zit: Instellingen -> Meldingenpaneel -> Snel openen -> Rechts / Links / Uit
Helaas, dat zit er niet ingebakkenrens-br schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:22:
[...]
Op de OPO met CM is dit in te stellen, wellicht op Oxygen OS ook?
De optie in CM zit: Instellingen -> Meldingenpaneel -> Snel openen -> Rechts / Links / Uit
Dat is jammer. In ieder geval een reden gevonden om niet te updaten naar OxygenOS op mijn OPO.
Verwijderd
de batterij valt me wel tegen. Ik had hiervoor de honor 6 en die ging ongeveer anderhalve dag mee. Deze gaat ongeveer een dag mee. Hopelijk komen m'n adaptertjes van micro usb naar usb-c snel, want ik zal wat vaker moeten gaan laden.
Ik mag me sinds gister ook bij dit topic voegen!
ben hem nog beetje bij beetje aan het customizen en alles aan het ontdekken. eerste indruk:
Hij is groot, maar ligt niet vervelend in de hand (voorheen een HTC one M7)
Fingerprint sensor is geweldig!!
ik ben er nog niet achter hoe ik hem op tril-modus zet.. dus geen geluid. kan ik zelf bijv die schakelaar links instellen? zou handig zijn om een tril-modus te hebben en een compleetstil-modus....
ben hem nog beetje bij beetje aan het customizen en alles aan het ontdekken. eerste indruk:
Hij is groot, maar ligt niet vervelend in de hand (voorheen een HTC one M7)
Fingerprint sensor is geweldig!!
ik ben er nog niet achter hoe ik hem op tril-modus zet.. dus geen geluid. kan ik zelf bijv die schakelaar links instellen? zou handig zijn om een tril-modus te hebben en een compleetstil-modus....
De notification slider kan je (nog) niet zelf instellen. Tril modus weet ik zo niet, gebruik het zelf niet.Fried schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:41:
Verwijderd
Trillen kun je activeren door het volume met de volume knop zachter te zetten. In de zachtste stand trilt het toestel ipv geluid.Fried schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:41:
Het Dual SIM gebeuren is me nog niet helemaal duidelijk. Ik begrijp uit eerdere posts dat je moet kiezen voor data van een van de SIM-kaarten. Dat is geen enkel probleem. Maar ik neem aan dat beide SIM kaarten tegelijkertijd actief zijn (maw op beide nummers gebeld kunt worden) en je bij het bellen van een nummer kunt aangeven welke SIM kaart/ 06-nummer je wilt gebruiken. Klopt dat een beetje?
nieuws: OnePlus 2 maandag 12 oktober tijdelijk te bestellen zonder invite
Nou is de vraag, waarom zijn ze hier zoveel eerder mee dan met de OPO? Zouden de verkopen tegenvallen?
En voor iedereen die nog zo'n ding wil kopen: grijp je kans!
Nou is de vraag, waarom zijn ze hier zoveel eerder mee dan met de OPO? Zouden de verkopen tegenvallen?
Verwijderd
Jup, klopt helemaal. Dat is precies zoals het gaat. Er komt voor het bellen een keuze of je met sim kaart 1 of 2 wil bellen. Je kunt ook een standaard opgeven zodat je niet hoeft te kiezen.pvtonger schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:32:
Het Dual SIM gebeuren is me nog niet helemaal duidelijk. Ik begrijp uit eerdere posts dat je moet kiezen voor data van een van de SIM-kaarten. Dat is geen enkel probleem. Maar ik neem aan dat beide SIM kaarten tegelijkertijd actief zijn (maw op beide nummers gebeld kunt worden) en je bij het bellen van een nummer kunt aangeven welke SIM kaart/ 06-nummer je wilt gebruiken. Klopt dat een beetje?
Verwijderd
Dit is gedaan om o.a. de leverings problemen en beperkte hoeveelheid invites te compenseren. Maar het zou me niet verbazen als er meer achter zit. Hoe meer van dit soort acties, hoe minder exclusief onze telefoon wordtTHWIT schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:35:
Ik heb gisteren ook mijn OnePlus2 ontvangen en ik moet zeggen dat ik het erg wennen vind dat OxygenOS.
Ik heb hier ook een ZUK Z1 liggen met CM12.1 dat werkt toch echt intuïtiever.
Ik heb hier ook een ZUK Z1 liggen met CM12.1 dat werkt toch echt intuïtiever.
Verwijderd
Het grappige is dat de officiële topicstart van 22 september isTHWIT schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:35:
Ja, waarschijnlijk hadden ze het topic intern al klaarstaan, want het bericht is wel degelijk vandaag pas openbaar gemaakt hoor. Kijk ook maar naar de datum van de eerste reactie.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:01:
[...]
Het grappige is dat de officiële topicstart van 22 september is
Of hebben ze de productie beter op orde.THWIT schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:35:
Aan de andere kant; bij de OPO waren ze heel snel uitverkocht bij zulke acties. Het wil dus niet zeggen dat ze bakken met telefoons hebben liggen.
Is weer pure marketing want 12 Oktober zou de dag zijn dat ze ook de kleinere 5 inch Oneplus X ( of hoe die ook gaat noemen ) gaan voorstellen.
Dus even jezelf weer in de spotlights zetten
Ik heb het toestel ontvangen. Na veel reviews gelezen te hebben was ik zeer sceptisch. Zeker door de wisselvallige verhalen.
Ik moet zeggen dat ik echt positief verrast ben. Vingerafdruk scanner werkt 9/10 keer, het apparaat werkt vlot en de foto's zijn echt dikke prima. Ook over de accuduur totaal geen klachten. Ik moet alleen even wennen aan de grootte, maar dat heb ik wel voor over! :-)
Ik moet zeggen dat ik echt positief verrast ben. Vingerafdruk scanner werkt 9/10 keer, het apparaat werkt vlot en de foto's zijn echt dikke prima. Ook over de accuduur totaal geen klachten. Ik moet alleen even wennen aan de grootte, maar dat heb ik wel voor over! :-)
Zullen er nu heel veel mensen zijn die dit jaar de OPO hebben gekocht en deze omruilen voor de OPT? Ik had even getwijfeld, maar de OPO is voor mij snel genoeg met alles en de accu gaat ook nog makkelijk twee dagen mee met weinig gebruik. Er zijn wel een paar leuke features maar ik kan niet echt zeggen dat ik nu iets mis met mijn OPO. Ik denk dat ik nog even een wacht tot de nieuwe generatie.
Dat je een mening hebt is prima, maar dan wel graag met fatsoenlijk taalgebruik.
[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 10-10-2015 10:15 ]
Deze mongool heeft er anders wel voor gekozen. Een toevoeging van band 20 zie ik toch als een welkome aanvulling. Dat is de reden dat ik mijn OPO inruil voor de OPT. Op veel plekken waar ik kom heb ik slecht 3G wat vaak terugvalt naar 2G, waar ik voorheen met mijn iPhone 5S op 4G uitstekend internet had op de meeste plaatsen. Verder zijn er kleine dingen zoals een vingerafdrukscanner en de verbeterde camera die de ervaring echt wel fijner kunnen maken dan voorheen met de OPO.
Ik denk dat er met name in de software het nodige verbeterd kan worden. Ik had liever CM12 gezien i.p.v. OxygenOS omdat daarin nog meer te tweaken was.
Verder is het een kwestie van smaak, budget en dergelijke. Voor dit geld vind ik het echt een hele goede telefoon.
[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 10-10-2015 10:16 ]
Vandaag ook mijn OP2 binnen. Leuk toestel.. wel ff wennen van een M7 naar deze.
Weet iemand nog een goede kalender widget in een beetje sense stijl widget? Ik vond die namelijk erg prettig!
Daarnaast ben ik aan het kijken naar styleswap covers en kwam ik deze tegen op ebay: http://www.ebay.com/itm/O...?var=&hash=item3ab25d030e
Lijken op de originele. Ben erg benieuwd hoe de kwaliteit is in verhouding met de dure van Oneplus zelf!
Heeft iemand deze toevallig al besteld?
Weet iemand nog een goede kalender widget in een beetje sense stijl widget? Ik vond die namelijk erg prettig!
Daarnaast ben ik aan het kijken naar styleswap covers en kwam ik deze tegen op ebay: http://www.ebay.com/itm/O...?var=&hash=item3ab25d030e
Lijken op de originele. Ben erg benieuwd hoe de kwaliteit is in verhouding met de dure van Oneplus zelf!
Heeft iemand deze toevallig al besteld?
[ Voor 3% gewijzigd door IseT op 09-10-2015 23:12 ]
Er staat dat het een back cover case is dus het is geen styleswap cover.een familie lid heeft de bamboo case en dit is echt plastic print prul. Ga gewoon voor de iets wat duurdere originele is mijn advies.
Met de kalender widget kan ik je helaas niet echt helpen maar simple calendar widget uit de playstore gebruikt mijn meisje en bevalt haar prima.
Met de kalender widget kan ik je helaas niet echt helpen maar simple calendar widget uit de playstore gebruikt mijn meisje en bevalt haar prima.
[ Voor 13% gewijzigd door tovenaar1988 op 10-10-2015 10:27 ]
Hoe bevalt Oxygen 2.1.0 bij jullie? Ik lees er namelijk niet al te beste verhalen over op het oneplus forum. Ik heb de update nog niet binnen gehaald.
Mijn OP2 is donderdagavond geleverd, volgens de DHL track&trace in 15 minuten van Amsterdam naar Groningen, moet toch eens bij DHL vragen hoe ze dat doen
.
Komend van een Nexus 5 is dit ding toch wel echt groot! Voelt erg degelijk aan, totaal geen gooi en smijt telefoon zoals mijn Nexus een beetje was. Oxygen zit dichtbij stock Android, maar met een aantal nuttige toevoegingen. Accuduur lijkt op het eerste gezicht ook goed en fingerprint werkt top!
Verder zijn mijn bevindingen nog minimaal, dus later meer.
Komend van een Nexus 5 is dit ding toch wel echt groot! Voelt erg degelijk aan, totaal geen gooi en smijt telefoon zoals mijn Nexus een beetje was. Oxygen zit dichtbij stock Android, maar met een aantal nuttige toevoegingen. Accuduur lijkt op het eerste gezicht ook goed en fingerprint werkt top!
Verder zijn mijn bevindingen nog minimaal, dus later meer.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Een dergelijke post is nogal nutteloos.
[ Voor 56% gewijzigd door RoD op 10-10-2015 19:17 ]
*weg*
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 11-10-2015 10:38 ]
Imo ja, daar blijft een 10 tal gb van over en er is geen micro sd slot, dus al je foto's, lokale muziek, en app data moet in die 10 gb komen, is bijna niet meer te doen de dag van vandaag.ownagekiller schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:43:
Is de 16-gb versie van de oneplus two nutteloos?
Is ook maar 50 euro meer voor 3x zoveel opslag en 1gb extra ram, moet je imo zelfs niet eens over nadenken zolang je nog onder de 450 euro blijft.
Jo bedanktKatmi schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:12:
[...]
Imo ja, daar blijft een 10 tal gb van over en er is geen micro sd slot, dus al je foto's, lokale muziek, en app data moet in die 10 gb komen, is bijna niet meer te doen de dag van vandaag.
Is ook maar 50 euro meer voor 3x zoveel opslag en 1gb extra ram, moet je imo zelfs niet eens over nadenken zolang je nog onder de 450 euro blijft.
Iemand een idee hoe het lte icoontje te veranderen is in een 4g icoon?
Had dit met cyanogenmod ook altijd stoor me er een beetje aan .
Toen veranderde ik hem met een xposed module maar werkt dat op oxygenOs op de OPT ook?
Toen veranderde ik hem met een xposed module maar werkt dat op oxygenOs op de OPT ook?
Op één of andere manier is het niet altijd LTE, gisteravond stond er bij mij ineens 4G bij?ComTech schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:45:
Iemand een idee hoe het lte icoontje te veranderen is in een 4g icoon?
Las net in de documenten van de fcc dat de X band 20 mist en een 2450 mah accu heeft. Ben benieuwd naar morgen...Katmi schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:47:
Is weer pure marketing want 12 Oktober zou de dag zijn dat ze ook de kleinere 5 inch Oneplus X ( of hoe die ook gaat noemen ) gaan voorstellen.
Belangrijkste reden voor mij om een Two te halen is DualSIM. Voor de rest had ik het niet "nodig".mark de man schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:31:
Zullen er nu heel veel mensen zijn die dit jaar de OPO hebben gekocht en deze omruilen voor de OPT? Ik had even getwijfeld, maar de OPO is voor mij snel genoeg met alles en de accu gaat ook nog makkelijk twee dagen mee met weinig gebruik. Er zijn wel een paar leuke features maar ik kan niet echt zeggen dat ik nu iets mis met mijn OPO. Ik denk dat ik nog even een wacht tot de nieuwe generatie.
Lieve mensen,
een grote 'issue' voor mij met mijn huidige dualsim android toestel (huawei G750) is dat zij de stock-android encryptie eruit gesloopt hebben. Dit is nodig voor het enrollen in onze corporate environment.
Kan iemand die het toestel al heeft voor mij checken of het bij de Oneplus2 gewoon aanwezig is?
Sta op het punt er eentje te bestellen...
een grote 'issue' voor mij met mijn huidige dualsim android toestel (huawei G750) is dat zij de stock-android encryptie eruit gesloopt hebben. Dit is nodig voor het enrollen in onze corporate environment.
Kan iemand die het toestel al heeft voor mij checken of het bij de Oneplus2 gewoon aanwezig is?
Onder personal -> security heb ik een optie "Encrypt phone". Neem aan dat je die bedoelt?HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:24:
Lieve mensen,
Top! Dat zocht ik inderdaad, thanksbr men schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:28:
[...]
Onder personal -> security heb ik een optie "Encrypt phone". Neem aan dat je die bedoelt?
Zonder die optie kan ik hem lastig zakelijk inzetten... dan krijg ik zogenaamde 'email and kalender only'.
Via https://oneplus.net/nl/ kun je er een bestellen.HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:01:
Werkt niet... het is 12:00 geweest maar je moet nog steeds een invite code invoeren om te kunnen bestellen.
Even opnieuw via de front, al is het extreem langzaam hier bij mij.pvtonger schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:04:
[...]
Via https://oneplus.net/nl/ kun je er een bestellen.
Daar kun je klikken tot je een ons weegt, hij voegt de phone niet toe aan de cartpvtonger schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:04:
[...]
Via https://oneplus.net/nl/ kun je er een bestellen.

Bij mij wel, alleen betalen blijkt lastig.HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:07:
[...]
Daar kun je klikken tot je een ons weegt, hij voegt de phone niet toe aan de cart.
Die van mij zit wel in de winkelwagen, al is de check-out super traag. Ook zou de order 15-17 werkdagen duren om te worden verwerktHTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:07:
[...]
Daar kun je klikken tot je een ons weegt, hij voegt de phone niet toe aan de cart.

Ik heb hem nu in de cart staan (website paar keer opnieuw geopend) maar ik kan de accessoires er nog niet bij zetten.
Hadden ze dit niet zien aankomen ofzo, dat het allemaal zo traag is?
Hadden ze dit niet zien aankomen ofzo, dat het allemaal zo traag is?
Hij zit in de kar, maar checkout werkt inderdaad niet. Unexpected token als ik de order wil plaatsen.
Idd, de website gaat helemaal tegen de vlakte.
Heb ook per ongeluk express shipping aangeklikt en krijg dat nu niet meer weg. Laat anders maar zitten als het zo gaat, heb er weinig vertrouwen in dat de betaling dan vlekkeloos verloopt.HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:14:
Idd, de website gaat helemaal tegen de vlakte.
Jammer, mooi toestel, had hem graag willen kopen, maar ze maken er een compleet zootje van waardoor je hem gewoon niet kunt kopen
.
Hopelijk kun je straks gewoon je winkelwagen na 1 uur legen en betalen. Ze hadden dit toch wel een beetje kunnen voorzien lijkt me.HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:16:
Jammer, mooi toestel, had hem graag willen kopen, maar ze maken er een compleet zootje van waardoor je hem gewoon niet kunt kopen.
Ik kan niet eens iets in de winkelwagen plaatsen... 
Jammer, hopelijk gaan ze dit nog compenseren zodat je op een later tijdstip kunt bestellen.
Jammer, hopelijk gaan ze dit nog compenseren zodat je op een later tijdstip kunt bestellen.
Kom ook niet verder dan "Place order". Zeer bedenkelijk....
'Undefined'
'Unexpected Token'
blah blah blah
'Undefined'
'Unexpected Token'
blah blah blah
[ Voor 30% gewijzigd door pvtonger op 12-10-2015 12:45 ]
Iemand wel gelukt om te bestellen?
Ik ben om 12:02 tot aan de paypall website gekomen, echter was het bedrag niet mee doorgekomen, dus kon ik niet betalen.
Ik ben om 12:02 tot aan de paypall website gekomen, echter was het bedrag niet mee doorgekomen, dus kon ik niet betalen.
[ Voor 64% gewijzigd door Sahi_NL op 12-10-2015 12:44 ]
Nee, hier ook al niet.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Our servers are overloaded. Please hold on...
Jammer.
Jammer.
Op het forum zegt iemand dat ze de tijd gaan extenden. Maar ik kan dit nergens terugvinden.Bobbika schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:44:
Our servers are overloaded. Please hold on...
Jammer.
Op deze pagina: https://forums.oneplus.ne...open-sales.370751/page-83Dext schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:45:
[...]
Op het forum zegt iemand dat ze de tijd gaan extenden. Maar ik kan dit nergens terugvinden.
Zeiden ze inderdaad in een reactie op hun facebook pagina, dus als het goed is wordt het extendedDext schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:45:
[...]
Op het forum zegt iemand dat ze de tijd gaan extenden. Maar ik kan dit nergens terugvinden.
Extending is leuk, maar de order afhandeling moet wel lukken. Anders heeft 't weinig zin
Twitter linkOnePlus
@oneplus
Our #OnePlus2 open sale will be extended by one hour! Great to see all the excitement and thanks for your patience! http://onepl.us/2ost
Ze kunnen wel extenden, maar een uur extra onbereikbaar zijn gaat ons niet blij maken.
Ik heb het toestel een aantal keer in de cart weten te krijgen, maar er gaat vanalles mis. Java exceptions op het 'billing' formulier, dan weer mag het niet naar Nederland verzonden worden, accessoires in de cart zetten reageert helemaal niet en nu is het constant 'sorry, servers overloaded'.
Ik heb het toestel een aantal keer in de cart weten te krijgen, maar er gaat vanalles mis. Java exceptions op het 'billing' formulier, dan weer mag het niet naar Nederland verzonden worden, accessoires in de cart zetten reageert helemaal niet en nu is het constant 'sorry, servers overloaded'.
Ons geld is niet goed genoegHTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:57:
Ze kunnen wel extenden, maar een uur extra onbereikbaar zijn gaat ons niet blij maken.
Ik heb eigenlijk exact dezelfde ervaring.HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:57:
Eigenlijk werkt deze free sale averechts voor het bedrijf. De sfeer op het forum werd al steeds grimmiger en nu zijn mensen ronduit boos. Zonde want het idee van de free sale was naar mijn idee om weer een beetje een positieve vibe rondom het bedrijf te krijgen.
Hoeveel moeite is het tegenwoordig nog om je website op een beetje 3rd platform provider te draaien die gewoon opschaalt bij extra load? Dit is gewoon een grap, er vallen allerlei delen van hun site compleet weg (o.a. ordering, store en 'personal data').Dext schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:00:
[...]
Ik heb eigenlijk exact dezelfde ervaring.
Eigenlijk werkt deze free sale averechts voor het bedrijf. De sfeer op het forum werd al steeds grimmiger en nu zijn mensen ronduit boos. Zonde want het idee van de free sale was naar mijn idee om weer een beetje een positieve vibe rondom het bedrijf te krijgen.
Het is niet alsof ze het niet aan hebben zien komen. Er is al een verspreiding over de tijdzones, al is dat blijkbaar niet genoeg geweest. Wat mij betreft hebben ze een beetje zitten prutsen daar. Veel delen van de website liggen er voor mij ook compleet uit.HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:01:
[...]
Hoeveel moeite is het tegenwoordig nog om je website op een beetje 3rd platform provider te draaien die gewoon opschaalt bij extra load? Dit is gewoon een grap, er vallen allerlei delen van hun site compleet weg (o.a. ordering, store en 'personal data').
"Our servers are overloaded. Please hold on..." - OnePlus, 2015
hier gelukt! met 2 man vanaf twee computers, zojuist de order confirmation binnen.
onze klaagzang is blijkbaar gehoord, hier is het ook net gelukt
Gelukt. Pfffffff. Kost wat, maar dan heb je ook wat....
Ik krijg enkel nog een servers are overloaded bericht...
En hier nu ook gelukt........ toch een uur van mijn leven die ik nooit meer terug krijg.......
\
\
Living the American Dream
Ditto.HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:12:
Ik ook nog steeds server overloaded...
Op het forum zegt iemand dat ie met FireFox succes heeft gehad, terwijl ie met IE en Chrome fouten bleef krijgen. Hopelijk helpt jullie dit. Ik heb trouwens de bestelling met Chrome gedaan.
Gelukt!
Ik kreeg een e-mail met een payment reminder op een order. Vanuit daar kon ik doorklikken en ging ik gelijk naar Paypall!
Waarschijnlijk is dit van de aller eerste order die ik pobeerde om 12.02
[edit:] check je Shop account even of daar niet een order staat die nog betaald moet worden:
Ik kreeg een e-mail met een payment reminder op een order. Vanuit daar kon ik doorklikken en ging ik gelijk naar Paypall!
Waarschijnlijk is dit van de aller eerste order die ik pobeerde om 12.02
[edit:] check je Shop account even of daar niet een order staat die nog betaald moet worden:
[ Voor 18% gewijzigd door Sahi_NL op 12-10-2015 13:23 ]
Via opnieuw inloggen zat de telefoon nog in mijn mandje, gelijk hele process kunnen afronden. Ging nu wel snel.Black Sparrow schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:11:
Ik krijg enkel nog een servers are overloaded bericht...
Pfffff, ineens kwam 'ie los! Foon, adapter en case (plus verplicht 25 euro verzenden
) toegevoegd, betaald en besteld.
Hopelijk is het alle moeite waard...
Adapter? Bedoel je die usb-c converter?HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:22:
Pfffff, ineens kwam 'ie los! Foon, adapter en case (plus verplicht 25 euro verzenden) toegevoegd, betaald en besteld.
Er zit toch wel een oplader bij he...
oplader zit er wel bij ja haha, ik twijfelde daar ook aan omdat mensen er een kabel bij besteldenNiekjuh schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:23:
[...]
Adapter? Bedoel je die usb-c converter?
btw op facebook stond idd dat de verkoop nog een uur langer is
[ Voor 9% gewijzigd door jurgenb1990 op 12-10-2015 13:25 ]
http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785
Er zit een laadkabel bij, maar die adapter is een klein sleutelhangertje met een convertor erin. Handig als je bij iemand op bezoek bent die alleen maar micro-usb heeft, kun je toch laden.Niekjuh schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:23:
[...]
Adapter? Bedoel je die usb-c converter?
Ja, hier ook gelukt!
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Eindelijk de order is er doorheen. Meteen maar express shipping aangezien dat toch maar 5 euro scheelt. Wel een lelijke verrassing die 25 euro verzendkosten
. Hopelijk bevalt de telefoon, kom van Windows Phone; had een oog op de Lumia 950, maar die wordt mij een beetje te duur. Daarnaast lijkt de dual sim mij wel prettig omdat ik momenteel twee telefoons draag, werk en privé. Ach, als het niet bevalt kan ik hem altijd wel aan een mede tweaker slijten via V&A
.

Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen:
Our servers are overloaded, please try again later. Sorry for the inconvenience.
Het zit er denk ik gewoon niet in. Ik ben er nu al een paar keer tijdens het betalen uitgeklapt en nu bovenstaande melding. Hemeltergend...
Our servers are overloaded, please try again later. Sorry for the inconvenience.
Het zit er denk ik gewoon niet in. Ik ben er nu al een paar keer tijdens het betalen uitgeklapt en nu bovenstaande melding. Hemeltergend...
Bij mij lukte het uiteindelijk toen ik bleef refreshen op precies die pagina: "servers overloaded".Dext schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:32:
Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen:
Opeens kreeg ik een scherm en kon ik doorgaan.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.