Dit probleem had ik dus ook. Alleen heb ik het al sinds 2.0.2 het was gewoon opeens verdwenen. Nu heb ik mijn OPT geroot en Recently erop gezet en heb ik de functie weer terug.KoenCows schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:19:
[...]
Bij mij is het kruisje om alle openstaande apps ineens af te sluiten ook verdwenen. Zou het met de update naar Oxygen OS 2.1.o zijn gebeurd? Ik vond dit wel een handige functie.
Verwijderd
http://pages.ebay.com/lin...w&id=161785277234&alt=web
Deze heb ik besteld, vond zo snel geen andere.
Hopelijk komt de X knop snel terug.
Deze heb ik besteld, vond zo snel geen andere.
Hopelijk komt de X knop snel terug.
Die knop staat er bij mij nog gewoon. Ik draai OxygenOS 2.1.0.
Maar waarom zou je die knop gebruiken?
Maar waarom zou je die knop gebruiken?
Ik heb gelijk de toetsen ingesteld. Ze geven nu geen geluid meer en trillen niet. Wat werkte me dat op mijn zenuwen zeg. Net alsof er iets los zat binnenin het toestel of dat de speaker kapot was.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Zojuist een tweede invite mogen ontvangen op een andere mail. Blijkbaar worden er een boel invites verstuurd. V&A staat weer vol met invites voor ~10 - ~15 euro... Mijne er gratis op gezet en binnen 20 seconden weg kunnen geven.
Zeer blij met de batterijduur van mijn Oneplus Two, hou het nu gemakkelijk een dag vol in tegenstelling tot mijn vorige telefoon. USB-C is een verademing, helaas voel ik me nu soms wel een Apple gebruiker doordat ik niet meer de oplader van vrienden/collega's kan lenen. Nog helemaal niemand heeft een USB-C oplader natuurlijk.
Zeer blij met de batterijduur van mijn Oneplus Two, hou het nu gemakkelijk een dag vol in tegenstelling tot mijn vorige telefoon. USB-C is een verademing, helaas voel ik me nu soms wel een Apple gebruiker doordat ik niet meer de oplader van vrienden/collega's kan lenen. Nog helemaal niemand heeft een USB-C oplader natuurlijk.
Door deze goede batterijduur, heb ik geen last dat ik geen oplader van anderen kan gebruiken, ik heb het nog niet gehad dat ik bang was dat ik het einde van de dag niet ging halen. Ben het overigens compleet met je eens dat USB-C echt een verademing is, eerste keer dat ik de Oneplus Two wou opladen hield ik de telefoon nog wel zo vast dat ik even kon kijken hoe om hij er nou in moest, dit was natuurlijk niet nodig en ik krijg de stekker er altijd makkelijk zonder te kijken gewoon goed er in. In tegenstelling tot de micro usb stekker van mij draadloze headset waarbij ik zelfs al weet ik dat ik de stekker goed om heb hem er niet in krijg zonder te kijken.Zenety schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:03:
Ik heb ook een moment gehad dat de close-all X verdwenen was.KoenCows schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:19:
[...]
Bij mij is het kruisje om alle openstaande apps ineens af te sluiten ook verdwenen. Zou het met de update naar Oxygen OS 2.1.o zijn gebeurd? Ik vond dit wel een handige functie.
Wat bij mij werkte is het volgende; Opstarten in Safe-mode en vervolgens opnieuw normaal opstarten.
Opstarten in safe-mode doe je als volgt: Lang op de power knop drukken, vervolgens op het scherm lang op Uitschakelen drukken, vervolgens krijg je een melding dat je opstart in safe-mode (dus met 3rd party apps uitgeschakeld). Zodra de telefoon in safe-mode is opgestart kan je gewoon de telefoon opnieuw opstarten (dit keer normaal).
Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)
Super bedankt voor de tip! Hier heeft het ook gewerkt.HNies schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:36:
[...]
Ik heb ook een moment gehad dat de close-all X verdwenen was.
Wat bij mij werkte is het volgende; Opstarten in Safe-mode en vervolgens opnieuw normaal opstarten.
Opstarten in safe-mode doe je als volgt: Lang op de power knop drukken, vervolgens op het scherm lang op Uitschakelen drukken, vervolgens krijg je een melding dat je opstart in safe-mode (dus met 3rd party apps uitgeschakeld). Zodra de telefoon in safe-mode is opgestart kan je gewoon de telefoon opnieuw opstarten (dit keer normaal).
Ik kom in mijn zoektocht naar een nieuwe telefoon deze tegen. Dus zit alles een beetje door te lezen maar dit is volgens mij wel een goed alternatief voor de toch wat tegenvallende nexus 5x.
Maar het blijft wel een gok om dit uit China te bestellen qua garantie enz? Of werkt dat ook allemaal goed?
Maar het blijft wel een gok om dit uit China te bestellen qua garantie enz? Of werkt dat ook allemaal goed?
Heb eventueel nog wel een invite voor je via vriend. Is ff wat gedoe maar dan heb je m wel via oneplus zelf.stansfield schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:58:
Ik kom in mijn zoektocht naar een nieuwe telefoon deze tegen. Dus zit alles een beetje door te lezen maar dit is volgens mij wel een goed alternatief voor de toch wat tegenvallende nexus 5x.
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Bedankt voor je reactie. Maar ik ben nog steeds in de oriënterende fase dus wil eerst even goed kijken of ik deze telefoon wel ga kopen. Mocht je dan nog de invite hebben dan dm ik je wel even.Mu.siQ schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:01:
[...]
Heb eventueel nog wel een invite voor je via vriend. Is ff wat gedoe maar dan heb je m wel via oneplus zelf.
Vandaag mijn Oneplus 2 ontvangen. Ben er zeer over te spreken, alleen zijn er nu twee dingen die wel een beetje vaag zijn.
- De nieuwste versie van Facebook crasht wanneer je hem opent (Heb nu versie 26 handmatig geinstalleerd en deze werkt wel) Lees over dit probleem op meerdere fora
-De snapchat lenses feature (ja ik doe er ook aan mee ;p) werkt gek genoeg ook niet. Ook niet als beta tester. Ook dit probleem ervaren veel mensen.
Hoop dat ze met een fix komen voor dit soort bugs.
- De nieuwste versie van Facebook crasht wanneer je hem opent (Heb nu versie 26 handmatig geinstalleerd en deze werkt wel) Lees over dit probleem op meerdere fora
-De snapchat lenses feature (ja ik doe er ook aan mee ;p) werkt gek genoeg ook niet. Ook niet als beta tester. Ook dit probleem ervaren veel mensen.
Hoop dat ze met een fix komen voor dit soort bugs.
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren mijn Oneplus two, nu heb ik het probleem dat deze mijn Mobistar netwerk niet kan vinden (kan dus niet bellen of op mobiel internet).
Ik wordt altijd verbonden met France telecom, verder kan ik via netwerk zoeken ook nog Belgacom en KPN vinden.
Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem? Of mensen die weten hoe ik dit kan oplossen?
Ik wordt altijd verbonden met France telecom, verder kan ik via netwerk zoeken ook nog Belgacom en KPN vinden.
Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem? Of mensen die weten hoe ik dit kan oplossen?
(http://tweakers.net/price...g/443600;463214/nexus+6p/)
Meerdere die zitten te twijfelen tussen een OPT en een N6P?
Reden om de N6P te kopen;
Google phone = nieuwste updates
snelopladen
beter verkrijgbaar
meer pixels
nfc
waarschijnlijk een betere accutijd
front speakers
Reden om de OPT te kopen;
betere cpu, lager geklokt dus minder warm, bekend probleem.
oxygen os, toch meer functionaliteiten
prijs, scheelt toch +/- 200 euro
camera (software) lijkt beter
Meerdere die zitten te twijfelen tussen een OPT en een N6P?
Reden om de N6P te kopen;
Google phone = nieuwste updates
snelopladen
beter verkrijgbaar
meer pixels
nfc
waarschijnlijk een betere accutijd
front speakers
Reden om de OPT te kopen;
betere cpu, lager geklokt dus minder warm, bekend probleem.
oxygen os, toch meer functionaliteiten
prijs, scheelt toch +/- 200 euro
camera (software) lijkt beter
[ Voor 5% gewijzigd door psyy138 op 30-09-2015 09:37 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
In mijn oriëntatie voor een nieuwe telefoon gaat ook die richting op tussen de OPT en de N6P.
Prijsverschil is toch wel aanzienlijk. Maar ik heb wat reviews bekeen van de OPT en daar komen toch ook wel wat mindere punten naar voren. Zoals de vingerafdruk wat niet helemaal top schijnt te werken en wat haperingen in het browsen.
Dat heb ik hier gelezen:
http://www.allaboutphones...ller-mist-verfijning.html
Prijsverschil is toch wel aanzienlijk. Maar ik heb wat reviews bekeen van de OPT en daar komen toch ook wel wat mindere punten naar voren. Zoals de vingerafdruk wat niet helemaal top schijnt te werken en wat haperingen in het browsen.
Dat heb ik hier gelezen:
De vingerafdruk is aanzienlijk verbeterd in de afgelopen update las ik.stansfield schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:55:
In mijn oriëntatie voor een nieuwe telefoon gaat ook die richting op tussen de OPT en de N6P.
Dat heb ik hier gelezen:
Maar ik ben ook aan het twijfelen of de 200 euro verschil het waard is om voor de N6P te kiezen i.p.v. de OPT want de N6P is wel beter dan de OPT.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Gisteren heb ik na lang twijfelen tussen de 5X, Moto x style play (en een beetje Iphone 6s
) de knoop doorgehakt en een OPT gekocht. Ik zocht eigenlijk een 5" telefoon zonder touchwiz, sense of andere skin ellende. Helaas zijn er daat tegenwoordig niet zoveel meer van.. De uitstekende camera van de 5X vond ik in de renders niet zo mooi en daarnaast vind ik de 5X vooral te duur. De specs van de Moto x style vielen mij dan weer een beetje tegen dus die viel ook af.. Uiteindelijk dus voor een goed alternatief, de OPT gegaan 
Gisteren een invite via V&A gescoord en een OPT besteld! En daarnaast een KPN sim-only abbotje van 200min en 5GB gehaald, 25 euro pm, 1jr (5e korting ivm meerdere abbo's op 1 adres). Al met al een prima deal al zeg ik het zelf! Datzelfde geld betaal ik nu ook bij Ben voor 2,5GB en dan heb ik een k#t netwerk op 3G. Kan niet wachten om mijn 3 jaar oude Samsung S3 de deur uit te gooien, nog een weekje wachten
Anyway, moest even mijn happiness kwijt
Gisteren een invite via V&A gescoord en een OPT besteld! En daarnaast een KPN sim-only abbotje van 200min en 5GB gehaald, 25 euro pm, 1jr (5e korting ivm meerdere abbo's op 1 adres). Al met al een prima deal al zeg ik het zelf! Datzelfde geld betaal ik nu ook bij Ben voor 2,5GB en dan heb ik een k#t netwerk op 3G. Kan niet wachten om mijn 3 jaar oude Samsung S3 de deur uit te gooien, nog een weekje wachten
[ Voor 0% gewijzigd door Kapitein Edward op 30-09-2015 10:00 . Reden: Bedoelde de Moto x play natuurlijk |:( ]
Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie. Ben ook enorm aan het neigen naar de OPT. Wat mij het meeste doet zijn de updates, hoe zit dat met de rom community?Kapitein Edward schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:48:
Gisteren heb ik na lang twijfelen tussen de 5X, Moto x style (en een beetje Iphone 6s) de knoop doorgehakt en een OPT gekocht. Ik zocht eigenlijk een 5" telefoon zonder touchwiz, sense of andere skin ellende. Helaas zijn er daat tegenwoordig niet zoveel meer van.. De uitstekende camera van de 5X vond ik in de renders niet zo mooi en daarnaast vind ik de 5X vooral te duur. De specs van de Moto x style vielen mij dan weer een beetje tegen dus die viel ook af.. Uiteindelijk dus voor een goed alternatief, de OPT gegaan
Dat vind ik inderdaad ook belangrijk. Ik had dit topic en een paar reviews doorgelezen, tot nu toe lijken er regelmatig updates uit te komen. Was dat bij de OP1 ook zo?Asskicker schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:57:
[...]
Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie. Ben ook enorm aan het nijgen naar de OPT. Wat mij het meeste doet zijn de updates, hoe zit dat met de rom community?
rom comunity is er vrij weinig op opt. zelfs geen officiele cyanogenmod. ik heb een opt maar ben sterk aan het neigen om hem weg te doen en een nexus 6 te kopen. aangezien ik het design echt prachtig vind. en het overall een betere telefoon is.
Hetzelfde dilemma hier! Best lastig kiezenpsyy138 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:18:
[...]
De vingerafdruk is aanzienlijk verbeterd in de afgelopen update las ik.
Maar ik ben ook aan het twijfelen of de 200 euro verschil het waard is om voor de N6P te kiezen i.p.v. de OPT want de N6P is wel beter dan de OPT.
is everything cool?
Mijn mening is als er eenmaal een goed werkende CM12.1 is voor de OPO2 dat je een prima telefoon hebt, ik vind persoonlijk Oxygen OS een drama tov CM12.1.
Na de laatste update is de fingerprint scanner inderdaad een stuk beter geworden en heb ook geen last meer van de home knop gehad die het random niet deed.
Er zijn nog wel kleine ergernissen die ik heb op de OPO2 zoals het niet onthouden van waar ik ben gebleven met podcasts app, het afsluiten van Shuttle als ik de muziek stop.
Na de laatste update is de fingerprint scanner inderdaad een stuk beter geworden en heb ook geen last meer van de home knop gehad die het random niet deed.
Er zijn nog wel kleine ergernissen die ik heb op de OPO2 zoals het niet onthouden van waar ik ben gebleven met podcasts app, het afsluiten van Shuttle als ik de muziek stop.
Jazeker, de OPO werd ook goed van updates voorzien en ik draai op dit moment ook gewoon mooi Android 5.1. Ik hoop dat OnePlus dat vast blijft houden. Bij de OPO bleven er ook wel veel updates komen door de soort van concurrentie strijd tussen OnePlus en Cyanogen, die allebei een officiële ROM leverden voor OPO en elkaar dus leken af te willen troeven. Die concurrentie is er bij de OPT niet meer, aangezien Cyanogen niet meer mee doet. OnePlus wil zich op dit moment bewijzen en laten zien dat zij het ook prima zonder Cyanogen afkunnen door regelmatig de OPT van updates te voorzien en ik hoop maar dat ze die update spirit erin blijven houden, dat zou ook immers erg goed zijn voor OnePlus overall imago.Kapitein Edward schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:59:
[...]
Dat vind ik inderdaad ook belangrijk. Ik had dit topic en een paar reviews doorgelezen, tot nu toe lijken er regelmatig updates uit te komen. Was dat bij de OP1 ook zo?
Iemand hier die weet hoe ik Google Now van mijn homescreen kan verwijderen met de OPT?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik weet uit mijn hoofd niet welke launcher standaard op de OPT wordt meegeleverd en dus weet ik niet of je het via de instellingen weg kan halen. Maar wat je sws kan doen is een andere launcher installeren via de play store, de meeste launchers hebben geen Google Now.InF.Inc schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:08:
Iemand hier die weet hoe ik Google Now van mijn homescreen kan verwijderen met de OPT?
Meer over Launchers?
http://www.androidcentral.com/best-android-launchers
http://www.androidcentral.com/android-launchers
[ Voor 12% gewijzigd door THWIT op 30-09-2015 21:20 ]
Ik heb hem besteld!
Ik ben overigens benieuwd wat de ervaringen zijn na de laatste update van oxygen wat betreft camera, accu, performance.
Ik ben overigens benieuwd wat de ervaringen zijn na de laatste update van oxygen wat betreft camera, accu, performance.
Mijn ervaringen zijn in ieder geval positief.NehcslowZ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:05:
Ik heb hem besteld!
Camera maakt prima foto's met minder licht gebruik ik HDR maar dat is met bewegende objecten lastig.
Handmatige modus is een erg leuke toevoeging vooral handmatig scherpstellen.
Accu voldoet voor mij ruimschoots.
1 dag (7.00-22.00) en 3 uit schermaan nog 45% over.
Performance is gewoon goed geen haperingen nog kunnen waarnemen.
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van andere .
Dank je voor het meedenken, maar er moet toch wel een manier zijn om die Google now balk bovenin je homescreen te verwijderen zonder een launcher te installeren? Ik heb overal gekeken in de instellingen..
[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 30-09-2015 22:17 ]
Even een vraag dan:InF.Inc schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:16:
Dank je voor het meedenken, maar er moet toch wel een manier zijn om die Google now balk bovenin je homescreen te verwijderen zonder een launcher te installeren? Ik heb overal gekeken in de instellingen..
Is die balk er alleen in 1 scherm (dus dat als je naar links of rechts swipet, de balk ook verdwijnt)?
- Zo ja, dan is de balk een widget en kan je hem verwijderen door er lang op te drukken en hem dan weg te vegen.
Staat die balk bovenin beeld in elk scherm van je homescreen?
- Zo ja, dan is die balk dus min of meer vast onderdeel van je homescreen en zitten er maar 2 dingen op: Of verder graven in de instellingen of dus gewoon een andere launcher installeren.
Edit:
Nog even gekeken, het tweede is dus het geval, die balk staat er vast.
Je kan twee dingen doen:
1. Andere launcher. (Sorry, t is niet anders haha)
2. Google search helemaal uitzetten.
Voor optie 2, zie : https://www.reddit.com/r/...ve_the_google_bar_on_op2/ of
https://forums.oneplus.ne...een.347301/#post-13204443
[ Voor 20% gewijzigd door THWIT op 30-09-2015 22:33 ]
Zo sinds gisteren mijn nieuwe oneplus two. Zeer tevreden van.
Echter 1 probleem, niet al mijn contactpersonen synchroniseren met mijn auto. Met mijn iphone ging dit probleemloos (alle contactpersonen staan in mijn gmail account). Zijn er nog mensen met dit probleem?
Echter 1 probleem, niet al mijn contactpersonen synchroniseren met mijn auto. Met mijn iphone ging dit probleemloos (alle contactpersonen staan in mijn gmail account). Zijn er nog mensen met dit probleem?
Vraag: Heeft deze telefoon ook RSAP instelling
Geen idee, maar als je uitlegt hoe ik dat kan achterhalen dan zal ik gelijk voor je kijken.d8nser schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:51:
Vraag: Heeft deze telefoon ook RSAP instelling
Misschien een onderscheid tussen hoofdgroep en subgroep? Mijn Blackberry (ja, drama) kan alleen de hoofdgroep van gmail contacten lezen bijvoorbeeld.beele schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:20:
Zo sinds gisteren mijn nieuwe oneplus two. Zeer tevreden van.
Mijn contactpersonen staan in een lange lijst, heb geen groepen. (komt ook niet overeen met mijn g+ kringen)Smobbo schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:53:
[...]
Misschien een onderscheid tussen hoofdgroep en subgroep? Mijn Blackberry (ja, drama) kan alleen de hoofdgroep van gmail contacten lezen bijvoorbeeld.
Straks nog wat mee spelen, maar dat is al zeker enkele jaren dat android en bluetooth hit en miss zijn. Met mijn N5 had ik ook niets dan problemen (met tal van verschillende wagens)
Ik heb net mijn oneplus2 ontvangen, maar er is iets wat me direct enorm stoort. Ik hoop dat het aan mij ligt en er iets aan te doen is.
In onderstaande afbeelding zie je de two links en de one rechts. Ik slaag er niet in in het rode gebied op de two icons te zetten. Enig idee hoe ik dat oplos?

(ik heb geprobeerd te zoeken naar een eerdere vermelding van dit probleem, maar niet gevonden)
In onderstaande afbeelding zie je de two links en de one rechts. Ik slaag er niet in in het rode gebied op de two icons te zetten. Enig idee hoe ik dat oplos?

(ik heb geprobeerd te zoeken naar een eerdere vermelding van dit probleem, maar niet gevonden)
Met exchange (dus niet via Gmail), mis ik op mijn telefoon juist info van contacten. Dit was te herleiden naar een telefoonnummer dat in de categorie "other" zat.beele schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:46:
[...]
Mijn contactpersonen staan in een lange lijst, heb geen groepen. (komt ook niet overeen met mijn g+ kringen)
Straks nog wat mee spelen, maar dat is al zeker enkele jaren dat android en bluetooth hit en miss zijn. Met mijn N5 had ik ook niets dan problemen (met tal van verschillende wagens)
Kan zoiets ook het geval zijn met gmail ? (Just guessing)
Andere launcher installeren?quodlibet schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:18:
Ik heb net mijn oneplus2 ontvangen, maar er is iets wat me direct enorm stoort. Ik hoop dat het aan mij ligt en er iets aan te doen is.
[afbeelding]
Dus, op de two is er zomaar standaard 1/5e van het scherm onbruikbaar gemaakt? Dat lijkt me een vreemde beslissing van oneplus. Als het moet dan maar andere launcher installeren.
Weet ik niet ik heb hem zelf niet alleen de OPO. Het lijkt me de plek waar de google search bar moet staan dus misschien heb je die niet geinstalleerd?quodlibet schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:52:
[...]
Dus, op de two is er zomaar standaard 1/5e van het scherm onbruikbaar gemaakt? Dat lijkt me een vreemde beslissing van oneplus. Als het moet dan maar andere launcher installeren.
Maar anyway als je Nova oid installeert dan heb je zoveel meer controle over alles dat dat het sowieso wel waard is.
Waarom zou de google search bar ergens moeten staan? Zoals je op de foto ziet kan het bij de oneplus one wel, en bij de two niet, dus da's niet leuk. Overigens kan ik er ook geen enkele widget gezet krijgen. Een andere launcher is wel een oplossing, maar het leek me zo onlogisch dat ik dacht dat ik ergens iets fout had ingesteld.
Hoe heb jij die search bar weggekregen op de Two?quodlibet schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:59:
Waarom zou de google search bar ergens moeten staan? Zoals je op de foto ziet kan het bij de oneplus one wel, en bij de two niet, dus da's niet leuk. Overigens kan ik er ook geen enkele widget gezet krijgen. Een andere launcher is wel een oplossing, maar het leek me zo onlogisch dat ik dacht dat ik ergens iets fout had ingesteld.
Dat weet ik niet meer precies. Long press op homescreen en dan clear ofzo geloof ik?InF.Inc schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:17:
[...]
Hoe heb jij die search bar weggekregen op de Two?
Heb het probleem kunnen oplossen.mhulsegge schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:44:
[...]
Met exchange (dus niet via Gmail), mis ik op mijn telefoon juist info van contacten. Dit was te herleiden naar een telefoonnummer dat in de categorie "other" zat.
Kan zoiets ook het geval zijn met gmail ? (Just guessing)
Deze app geïnstalleerd Google Play: Bluetooth Telefoonboek
Al mijn contacten toegekend aan een groep en dan in die app enkel deze specifieke groep aangeduid om te synchroniseren.
Ik had bij de vorige Oxygen-versie en de huidige hetzelfde probleem: soms reageert de home-button in het geheel niet. De 'terug'-knop en de 'last apps'-knop reageren dan wel, maar de home-button dus niet. En na een minuut (ofzo) werkt ie dan weer wel.
Meer mensen met dit probleem? Als ie wel werkt, dan reageert ie overigens prima.
Meer mensen met dit probleem? Als ie wel werkt, dan reageert ie overigens prima.
[ Voor 7% gewijzigd door pven op 02-10-2015 11:29 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Is dit je probleem? Zo ja, dan hebben meer mensen er last van ja.pven schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:27:
Ik had bij de vorige Oxygen-versie en de huidige hetzelfde probleem: soms reageert de home-button in het geheel niet. De 'terug'-knop en de 'last apps'-knop reageren dan wel, maar de home-button dus niet. En na een minuut (ofzo) werkt ie dan weer wel.
Niet helemaal. Uiteindelijk lijkt het alsof ie de gemiste kliks wel uitvoert.Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:40:
[...]
Is dit je probleem? Zo ja, dan hebben meer mensen er last van ja.
Hij 'moet' daar staan omdat dit zo is ingesteld in de stock launcher. Ik meen zelfs ergens te hebben gelezen dat dit de Google Launcher is.quodlibet schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:59:
Wil je die ruimte gebruiken, zul je een launcher zoals Nova Launcher moeten gebruiken.
De stock launcher op de OPO is Trebuchet, gemaakt door Cyanogen(Mod?).
Iemand die dit even wil testen op zijn OPT? Ondertussen heb ik Oxygen 2.1.0 gekregen maar het probleem blijft...
Rafael schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:55:
Nog iemand problemen met contact foto's? Als ik een contactpersoon bewerk om een foto toe te voegen, krijg ik elke keer de melding dat er geen foto is. Zelfs als ik bij foto toevoegen kies om er op dat moment een te maken, krijg ik die melding nadat de foto gemaakt is. Toestel heeft nog Oxygen 2.0.2, de update naar 2.1.0 krijg ik blijkbaar nog niet OTA.
Geen problemen mee kan gewoon een foto kiezen of maken en hij slaat hem op.Rafael schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:41:
Iemand die dit even wil testen op zijn OPT? Ondertussen heb ik Oxygen 2.1.0 gekregen maar het probleem blijft...
[...]
Heb ook oxygenOs 2.1.0 .
Bedankt ComTech. Probleem kunnen ontdekken na wat verder te zoeken; als er geen actieve gallery app is krijg je dus de fout die ik kreeg. Ik gebruikte "Files" om mijn foto's te bekijken en had de Google Foto's app uitgeschakeld. Na die Foto's app terug in te schakelen, was mijn probleem opgelost.ComTech schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:05:
Geen problemen mee kan gewoon een foto kiezen of maken en hij slaat hem op.
Heb ook oxygenOs 2.1.0 .
Mooi dat je de oplossing gevonden hebt.
Ik merk toch wel vaak dat er apps zijn die niet werken.
Facebook maar dat vond ik toch al een draak van een app pak nu gewoon de mobile webpagina.
Weeronline werkt niet, start niet op.
Wat is er dan mis in oxygenOs dat bepaalde apps niet werken ?
Hoop dat oneplus die bugs wel vlot gaat fixen ...
Facebook maar dat vond ik toch al een draak van een app pak nu gewoon de mobile webpagina.
Haha, exact mijn gedachte.Drwho1 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:02:
[...]
Haha, nét hetzelfde meegemaakt.
'Neeuh ik hoef helemaal geen OPT, echt géén interesse, ik hou het bij mijn OPO'
*pling*
"you received an invite, 24u geldig"
"F*CK, wat doe ik er nou mee...toch maar bestellen gewoon om hem eens gehad te hebben en dan weer te verkopen...nou...misschien...nee...ja...Ik doe het!!"
*surft naar website oneplus*
*claim invite*¨
*this invite has expired* WTF!!!!!![]()
![]()
1 minuut te laat, echt ik zweer het je.![]()
Geldig tot 18u49, ik was er om 18u50.
Maar verder nog steeds geen interesse eigenlijk. Zo'n invite krijgen doet gewoon wat met je.
Ik heb een OPO gehad, verkocht omdat de OP2 werdt aangekondigd en bij het vrijkomen van alle specs had ik er beetje een mehh gevoel erover... tot gistermiddag de invite dus binnenkwam.
En dat bewijst dus maar weer hoe sterk de marketingstrategie van OnePlus is... Kost heel wat minder dan die wereldwijde TV-reclames van Samsung, maar 't weet jou wel meteen over de streep te trekken.shameete schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:09:
[...]
Haha, exact mijn gedachte... met dat verschil dat ik 'm een uur voordat de invite afliep alsnog heb besteld
![]()
Ik heb een OPO gehad, verkocht omdat de OP2 werdt aangekondigd en bij het vrijkomen van alle specs had ik er beetje een mehh gevoel erover... tot gistermiddag de invite dus binnenkwam.
Ben wel benieuwd hoe de OPT jou straks bevalt: als je eerst een mehh gevoel had, hoor ik graag of je dat over een paar weken weer alsnog hebt, of dat het toestel toch wel erg goed bevalt...
Ik zat al een tijdje te twijfelen over wat de opvolger voor mijn Nexus 5 (2013) moest gaan worden. Opzich werkt de Nexus nog wel goed, maar de behuizing wordt wel echt gaar. En iets nieuws is natuurlijk ook altijd leuk!
Eerst wachtende op de Nexus 5X, maar persoonlijk valt die me behoorlijk tegen, in verhouding tot de (verwachte) prijs. Toen een tijdje met het idee gelopen om een Moto X Play te kiezen, die mega accu is toch wel lekker, maar toch ook een beetje bang voor een kleine downgrade qua prestaties. Zeker als je er weer een tijdje mee vooruit wilt. Totdat ik vrijdag ineens een mail van Oneplus binnenkreeg, was eigenlijk al vergeten dat ik me op die mailinglist had gezet. Vrijdagavond toch de knoop maar doorgehakt, ben reuze benieuwd! Status is vooralsnog 'Pending Shipment'. Afijn, ik heb nog een werkende telefoon, maar wachten duurt lang. Nu maar eens dit topic een beetje doorspitten!
Eerst wachtende op de Nexus 5X, maar persoonlijk valt die me behoorlijk tegen, in verhouding tot de (verwachte) prijs. Toen een tijdje met het idee gelopen om een Moto X Play te kiezen, die mega accu is toch wel lekker, maar toch ook een beetje bang voor een kleine downgrade qua prestaties. Zeker als je er weer een tijdje mee vooruit wilt. Totdat ik vrijdag ineens een mail van Oneplus binnenkreeg, was eigenlijk al vergeten dat ik me op die mailinglist had gezet. Vrijdagavond toch de knoop maar doorgehakt, ben reuze benieuwd! Status is vooralsnog 'Pending Shipment'. Afijn, ik heb nog een werkende telefoon, maar wachten duurt lang. Nu maar eens dit topic een beetje doorspitten!
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Verwijderd
Ik heb de zwarte otterbox maar vind toch de kleurstelling een beetje saai, zou iemand één van beide delen willen ruilen? laat maar weten wat je hebt.
Gisteren ook eindelijk mijn invite gekregen en meteen besteld maar kon toen geen goede case vinden in de store. Vandaag nog maal gekeken en toen kwam ik de officiële flipcase tegen in de Amerikaanse store maar niet in de Nederlandse. Iemand een idee hoe ik daar wellicht aan kan komen? Het liefst officieel via de Nederlandse store, dan kan ik ook hun 10.000 mAh batterybank er bij bestellen.
Plaats misschien ook eens een advertentie hier: http://tweakers.net/aanbod/ . Wellicht dat je dan ook wel iemand vindt...Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:56:
Ik heb de zwarte otterbox maar vind toch de kleurstelling een beetje saai, zou iemand één van beide delen willen ruilen? laat maar weten wat je hebt.
De officiële Flipcover is ook gewoon te vinden in de Nederlandse store hoor: https://oneplus.net/nl/oneplus-2-flip-cover . Er staat ook bij dat ie op voorraad is, dus sla je slag, haha.Roobje schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:50:
Gisteren ook eindelijk mijn invite gekregen en meteen besteld maar kon toen geen goede case vinden in de store. Vandaag nog maal gekeken en toen kwam ik de officiële flipcase tegen in de Amerikaanse store maar niet in de Nederlandse. Iemand een idee hoe ik daar wellicht aan kan komen? Het liefst officieel via de Nederlandse store, dan kan ik ook hun 10.000 mAh batterybank er bij bestellen.
Ik heb blijkbaar met m'n neus gekeken, heb een hele grote, maar blijkbaar brengt dat niets. Bedankt!THWIT schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:16:
[...]
De officiële Flipcover is ook gewoon te vinden in de Nederlandse store hoor: https://oneplus.net/nl/oneplus-2-flip-cover . Er staat ook bij dat ie op voorraad is, dus sla je slag, haha.
Nu hopen dat ik het met normale verzenden kan krijgen want 25 euro voor verzenden lijkt me te veel. Of zou ik hem nog toe kunnen voegen aan mijn bestelling?
-edit-
Waarempel, 6,80. Iemand een idee waarom de telefoon alleen via express verzonden kon worden? Is dat dan meteen ook verzekerd verzonden dan?
[ Voor 11% gewijzigd door Roobje op 04-10-2015 17:27 ]
Deze week de OP2 ontvangen, heb een korte review geschreven:
productreview: OnePlus 2 64GB Zwart review door Xaero91
Overall zeer tevreden dus
Enige opmerkingen zijn dat de accuduur wat beter kan en het OS nog wat optimalisatie nodig heeft, ik wacht geduldig op updates.
De rode afwerking van de accessoires is niet zo m'n smaak, maar er zijn alternatieven genoeg natuurlijk.
Dus heb ik een aantal cases bijbesteld om te testen:
- OP2 Official Flip Cover (zwart)
- Tudia Merge Case (zwart)
- Tudia Lucion Case (doorzichtig/zwart)
- Spigen Liquid Crystal Case (doorzichtig)
- Orzly Fusion Bumper Case (doorzichtig)
Ben benieuwd
eens getest plaats ik hier een korte review van elk.
Uiteindelijk zal ik minstens één van de cases doorverkopen of ruilen.
Enige opmerkingen zijn dat de accuduur wat beter kan en het OS nog wat optimalisatie nodig heeft, ik wacht geduldig op updates.
De rode afwerking van de accessoires is niet zo m'n smaak, maar er zijn alternatieven genoeg natuurlijk.
Ben benieuwd
Is wel erg kort om een review te noemen, ga je hem nog uitbreiden? Want hier geef je al meer commentaar (op OS en Accuduur) dan in de review en dat wordt ook nog eens met een + aan gegevenXaero91 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:13:
Ben benieuwdeens getest plaats ik hier een korte review van elk.
Inderdaad een beknopte review, ik deel op die manier mijn huidige gebruikservaring. Indien nodig kan ik hem uitbreiden of aanpassen naar gelang ik het toestel gebruik.Roobje schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:50:
[...]
Is wel erg kort om een review te noemen, ga je hem nog uitbreiden? Want hier geef je al meer commentaar (op OS en Accuduur) dan in de review en dat wordt ook nog eens met een + aan gegeven
Ja want de accu en OS vind ik op zich een pluspunt, maar ik verwacht bij toekomstige updates dat de combinatie nog verbeterd. Indien dat het geval blijkt te zijn hoef ik de review misschien zelfs niet meer aan te passen
[ Voor 1% gewijzigd door Xaero91 op 04-10-2015 22:20 . Reden: typo ]

Wel een raar bericht als er een gemiste oproep is zeg.
Als ik ok klik zie je verder niks meer.
Wel staat hij in de oproepenlijst.
Waarschijnlijk omdat je voicemail box staat ingesteld als doorverbind-nummer?ComTech schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:17:
[afbeelding]
Wel een raar bericht als er een gemiste oproep is zeg.
Als ik ok klik zie je verder niks meer.
Wel staat hij in de oproepenlijst.
Het enige wat ik heb ingesteld is een voicemailbericht van "dit is de voicemail van 06blablabla"Roobje schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:21:
[...]
Waarschijnlijk omdat je voicemail box staat ingesteld als doorverbind-nummer?
Bij m'n vorige telefoon kreeg ik gewoon een melding oproep gemist van "naam" en een melding er is 1 voicemailbericht .
Hoe kan ik dit nakijken dan? (zit bij KPN).
Zijn er hier mensen die het toestel al een paar weken gebruiken? Zo ja, wat zijn de grootste plus- en minpunten en zijn er al bepaalde bugs/foutjes bekend die pas later aan het licht kwamen?
Ik heb vandaag een invite gekregen en m'n LG G3 mag vervangen worden.
Ik heb vandaag een invite gekregen en m'n LG G3 mag vervangen worden.
Zal in de instellingen zijn. Bij mijn htc is het via call>>Voicemail settings>> voicemail number. Bij mij is die leeg omdat ik het via mijn provider heb (in het menu Voicemail service).ComTech schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:54:
[...]
Het enige wat ik heb ingesteld is een voicemailbericht van "dit is de voicemail van 06blablabla"
Bij m'n vorige telefoon kreeg ik gewoon een melding oproep gemist van "naam" en een melding er is 1 voicemailbericht .
Kan je helaas nog niet helpen in het OPT menu. Daarvoor zal je enkele dagen voor moeten wachten
Ik heb daar geen last van. Alle apps die ik wil, die werken.ComTech schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:04:
Mooi dat je de oplossing gevonden hebt.
Welke versie van oxygenOs draai je ?pven schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:17:
[...]
Ik heb daar geen last van. Alle apps die ik wil, die werken.
Ik heb de nieuwste 2.10.
Een bug die bij mij vaak voorkomt: nadat je een foto getrokken hebt en je wilt door de foto's swipen. een andere bug die ik ben tegengekomen is als je aan het bellen bent en je zet luidspreker op. Eens je he; op hebt gezet kan je hem niet meer afzetten.
Ik ook.ComTech schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:58:
[...]
Welke versie van oxygenOs draai je ?
Ik heb de nieuwste 2.10.
Weet niet of er al een OnePlus Mini topic is maar de specs zijn toch wel fraai (NFC; Infrarood en FM radio).
http://www.gsmarena.com/u...s_detailed-news-14313.php
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
"do note that all of this comes from an anonymous source, and as such you shouldn't take any of it for granted. "aveenhuysen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:08:
Weet niet of er al een OnePlus Mini topic is maar de specs zijn toch wel fraai (NFC; Infrarood en FM radio).
Met andere woorden, zeer onbetrouwbare informatie.
Echter had Tweakers al bericht van een Snapdragon 801, hier wordt gesproken over een MediaTek soc.
Bij de OPO was er wat ophef over Yellow Band (gelige gedeeltes op het scherm) veroorzaakt door de gebruikte hardware. Hoe zit 't met de OP2?
De OP2 heeft dit probleem niet.pvtonger schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:28:
Bij de OPO was er wat ophef over Yellow Band (gelige gedeeltes op het scherm) veroorzaakt door de gebruikte hardware. Hoe zit 't met de OP2?
mijn OPT is onderweg, ben heel erg benieuwd!
Na 6 jaar iphone toch maar overstappen op android
Na 6 jaar iphone toch maar overstappen op android
http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785
Eindelijk telefoon in m'n handen, eerste indruk heel goed maar er zit een butsje boveninVandread schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:27:
Ik heb dual sim nodig, anders zou ik hem ook overslaan en ik wil kijken of ik hem door de zaak kan laten betalen... dus heb alleen de telefoon esteld, ga op vakantie, laat hem op de zaak afleveren en daarna zie ik welOneplus One is verder echt een perfect toestel.

Aiii, balen! Foto?Vandread schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:16:
[...]
Eindelijk telefoon in m'n handen, eerste indruk heel goed maar er zit een butsje bovenin
Ik heb hetzelfde probleem. Geen wijzigingen gedaan aan mijn voicemail, maar sinds de OPT (of misschien sinds de laatste update pas) heb ik geen notificatie van gemiste oproepen anders dan het screenshot wat eerder gepost is. Erg vervelend.ComTech schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:54:
[...]
Het enige wat ik heb ingesteld is een voicemailbericht van "dit is de voicemail van 06blablabla"

Wat is je motivatie om een case te gebruiken? Ik gebruik mijn OPO al bijna een jaar zonder casing en heb hem ook meegehad op een 2 maanden backpack trip naar azie zonde case. Hij is 1 keertje met het scherm naar beneden op de stenen en het asfalt gevallen. Op de behuizing zitten wat kleine butsjes maar de achterkant is zo goed als krasvrij.Xaero91 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:13:
Ben benieuwdeens getest plaats ik hier een korte review van elk.
Bescherming uiteraard.Brilsmurfffje schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:58:
[...]
Wat is je motivatie om een case te gebruiken? Ik gebruik mijn OPO al bijna een jaar zonder casing en heb hem ook meegehad op een 2 maanden backpack trip naar azie zonde case. Hij is 1 keertje met het scherm naar beneden op de stenen en het asfalt gevallen. Op de behuizing zitten wat kleine butsjes maar de achterkant is zo goed als krasvrij.
De OPT is nog niet gevallen, maar dat zal wel eens gebeuren.. Dan zou ik het erg jammer vinden als deze gebarsten, gebroken of zelfs onbruikbaar is nadien.

Aan de andere kant zou ik liever geen case gebruiken, omdat ik vind dat het toestel er dan beter uitziet en beter in de hand ligt (cases zijn soms nogal lomp).
Alleen vrees ik dat case-less geen optie voor mij is, aangezien ik mijn toestel wel sporadisch eens laat vallen
De kans dat het hoesje het verschil gaat maken bij het laten vallen van de telefoon is echt nihil. En krasjes, zolang je hem niet los in je tas stop tussen sleutels zal dat allemaal ook wel loslopenXaero91 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:11:
[...]
Bescherming uiteraard.
De OPT is nog niet gevallen, maar dat zal wel eens gebeuren.. Dan zou ik het erg jammer vinden als deze gebarsten, gebroken of zelfs onbruikbaar is nadien.![]()
Aan de andere kant zou ik liever geen case gebruiken, omdat ik vind dat het toestel er dan beter uitziet en beter in de hand ligt (cases zijn soms nogal lomp).
Alleen vrees ik dat case-less geen optie voor mij is, aangezien ik mijn toestel wel sporadisch eens laat vallen
Hmm, bedankt voor de toelichting. Heb toch m'n twijfels of mijn oude Nexus 5 nog steeds in perfecte staat zou zijn indien ik geen case had (Spigen 2-delige case), aangezien deze een aantal keer *hard* is gevallen, zonder enige sporen nadien (behalve dan de case die er niet meer uit ziet).Brilsmurfffje schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:12:
[...]
De kans dat het hoesje het verschil gaat maken bij het laten vallen van de telefoon is echt nihil. En krasjes, zolang je hem niet los in je tas stop tussen sleutels zal dat allemaal ook wel loslopen
Zal hier rekening mee houden als ik de cases heb getest, misschien dat ik toch zonder verder ga.
Hangt natuurlijk af van type hoesje en hoe de gsm valt. Maar met wat degelijk TPU er rond dat een stuk vervormd bij contact met de grond, heb je toch echt wel een stuk minder versnelling in de gsm (vertraagd door vervormen TPU). Waardoor die dus minder snel breekt.Brilsmurfffje schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:12:
[...]
De kans dat het hoesje het verschil gaat maken bij het laten vallen van de telefoon is echt nihil. En krasjes, zolang je hem niet los in je tas stop tussen sleutels zal dat allemaal ook wel loslopen
Hetzelfde met de rand er rond, die meestal iets boven het scherm uitkomt en face-down alle energie opneemt ipv het scherm. Ook nuttig voor krassen als je je gsm veel scherm naar beneden op tafel legt.
Die Spigen case is ook erg stevig. M'n vriendin laat haar telefoon met enige regelmaat vallen en sinds ze die case heeft, heeft ze geen schade meer gehad aan haar Nexus 5.Xaero91 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:26:
[...]
Hmm, bedankt voor de toelichting. Heb toch m'n twijfels of mijn oude Nexus 5 nog steeds in perfecte staat zou zijn indien ik geen case had (Spigen 2-delige case), aangezien deze een aantal keer *hard* is gevallen, zonder enige sporen nadien (behalve dan de case die er niet meer uit ziet).
Zal hier rekening mee houden als ik de cases heb getest, misschien dat ik toch zonder verder ga.
Inderdaad. Exact de reden waarom ik liever wél een case gebruik.Framoes schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:38:
[...]
Die Spigen case is ook erg stevig. M'n vriendin laat haar telefoon met enige regelmaat vallen en sinds ze die case heeft, heeft ze geen schade meer gehad aan haar Nexus 5.
Hopelijk zit er een goeie cover voor de OP2 tussen mijn bestelling bij Amazon
Ik heb er juist voor gekozen nadat mijn nexus 5 in 2 jaar nooit gevallen is om toch maar geen hoesje te nemen bij de OP2. Ben erg tevreden hoe de telefoon er uit ziet zonder hoesje en hij ligt ook gewoon lekker in de hand.
In dat geval zou ik het risico ook nemen voor dezelfde redenen.br men schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:15:
Ik heb er juist voor gekozen nadat mijn nexus 5 in 2 jaar nooit gevallen is om toch maar geen hoesje te nemen bij de OP2. Ben erg tevreden hoe de telefoon er uit ziet zonder hoesje en hij ligt ook gewoon lekker in de hand.
Jammer genoeg kan ik mezelf niet garanderen dat het toestel niet zal vallen

Ik heb een sony xperia z2 na 2 maanden gebruik een keer met scherm op de grond laten vallen, geen krasje of niets... maar touchscreen aan binnenkant was fucked up.... sindsdien nooit meer zonder een caseWat is je motivatie om een case te gebruiken? Ik gebruik mijn OPO al bijna een jaar zonder casing en heb hem ook meegehad op een 2 maanden backpack trip naar azie zonde case.
http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/JurgenB-2785
Verwijderd
OnePlus 2:
Order date: 05-10-2015
Status: Pending Shipment
Items:
Order date: 05-10-2015
Status: Pending Shipment
Items:
- OnePlus 2 64 GB
- OnePlus Type-C Cable (100cm)
- OtterBox Case for OnePlus 2 Black (Black)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 15:41 ]
Dat is ook echt een case die wat uithaalt. Het gorilla glas op de OPO is zodanig sterk dat ik in Vietnam met de telefoon in mijn hand op de motor zat om de route te bekijken via de gps. De telefoon gleed toen uit mijn handen en viel met het scherm naar beneden op enkele stukken los steen die op het asfalt lagen (lawine). het scherm is niet gebarsten maar er zitten 2 kleine schaafplekjes op.Xaero91 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:26:
[...]
Hmm, bedankt voor de toelichting. Heb toch m'n twijfels of mijn oude Nexus 5 nog steeds in perfecte staat zou zijn indien ik geen case had (Spigen 2-delige case), aangezien deze een aantal keer *hard* is gevallen, zonder enige sporen nadien (behalve dan de case die er niet meer uit ziet).
ongelukjes zitten natuurlijk altijd in een klein hoekje, maar met sommige hoesjes wordt een telefoon dusdanig lomp of glad dat ik hem makkelijk laat vallen dan wanneer er geen hoesje omheen zit. Verder gebruik de telefoon niet in situaties waar het op de loer ligt, tijdens het doen van 2 dingen te gelijk oid.Xaero91 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:29:
[...]
In dat geval zou ik het risico ook nemen voor dezelfde redenen.
Jammer genoeg kan ik mezelf niet garanderen dat het toestel niet zal vallen
Ik gebruik al 4 jaar smartphones zonder hoesjes en screenprotectors, de behuizing en het gorilla glass zijn bedoeld om de hardware te beschermen.br men schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:15:
Ik mis een beetje de Privacy Guard van m'n Oneplus, iemand een goede suggestie om te zorgen dat apps automatisch gelimitieerd worden in mogelijkheden?
Het voelde als een buts.... voelde hard.... ga ik er net een paar keer langs.... schraap ik het eraf
Ik heb zelf m'n Spigen case verkocht omdat ik m'n LG G3 toch beter in de hand vond liggen zonder. Nu helaas wel een scheurtje in de rand doordat het toestel uit m'n zak gleed op een stoel.Xaero91 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:10:
[...]
Inderdaad. Exact de reden waarom ik liever wél een case gebruik.
Hopelijk zit er een goeie cover voor de OP2 tussen mijn bestelling bij Amazonmomenteel gebruik ik de officiële flip cover, heel handig en ziet er leuk uit maar ik betwijfel of deze schade zou vermijden bij een degelijke val.
Gezien de sandstone achterkant van de OP2 is een case bij dit toestel waarschijnlijk niet nodig. Dat is wat minder glad dan de achterkant van de G3.
Brilsmurfffje schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:09:
[...]
Dat is ook echt een case die wat uithaalt. Het gorilla glas op de OPO is zodanig sterk dat ik in Vietnam met de telefoon in mijn hand op de motor zat om de route te bekijken via de gps. De telefoon gleed toen uit mijn handen en viel met het scherm naar beneden op enkele stukken los steen die op het asfalt lagen (lawine). het scherm is niet gebarsten maar er zitten 2 kleine schaafplekjes op.
[...]
ongelukjes zitten natuurlijk altijd in een klein hoekje, maar met sommige hoesjes wordt een telefoon dusdanig lomp of glad dat ik hem makkelijk laat vallen dan wanneer er geen hoesje omheen zit. Verder gebruik de telefoon niet in situaties waar het op de loer ligt, tijdens het doen van 2 dingen te gelijk oid.
[...]
Ik gebruik al 4 jaar smartphones zonder hoesjes en screenprotectors, de behuizing en het gorilla glass zijn bedoeld om de hardware te beschermen.
Bedankt voor jullie input!Framoes schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:17:
[...]
Ik heb zelf m'n Spigen case verkocht omdat ik m'n LG G3 toch beter in de hand vond liggen zonder. Nu helaas wel een scheurtje in de rand doordat het toestel uit m'n zak gleed op een stoel.
Gezien de sandstone achterkant van de OP2 is een case bij dit toestel waarschijnlijk niet nodig. Dat is wat minder glad dan de achterkant van de G3.
Ik ga deze week elke case minstens één dag testen en geef dan een review per case.
Nadien zal ik beslissen of ik er zelf eentje hou of ze allemaal doorverkoop
[ Voor 23% gewijzigd door Xaero91 op 07-10-2015 16:20 ]
Gelukkig, goed om te horen! Foto's zijn natuurlijk nog steeds welkom!Vandread schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:16:
Ik mis een beetje de Privacy Guard van m'n Oneplus, iemand een goede suggestie om te zorgen dat apps automatisch gelimitieerd worden in mogelijkheden?
[...]
Het voelde als een buts.... voelde hard.... ga ik er net een paar keer langs.... schraap ik het eraf
Hoe veel mensen hebben er hier trouwens last van dat de capacitieve button/fingerprint scanner niet goed zou werken?
Hier werkt die gewoon prima, ook tijdens het opladen herkent hij mijn vingerafdruk.
In het begin was dat precies een groot probleem, maar tegenwoordig hoor je er nog maar weinig van... Misschien hebben nieuwere toestellen er geen last van, of is het gefixt door updates.
Het is wat Japeroen opperde. Er zijn updates uitgebracht voor het toestel, en sindsdien lijkt de scanner uitstekend te functioneren.zunrob schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:05:
[...]
Gelukkig, goed om te horen! Foto's zijn natuurlijk nog steeds welkom!
Hoe veel mensen hebben er hier trouwens last van dat de capacitieve button/fingerprint scanner niet goed zou werken?
[ Voor 0% gewijzigd door THWIT op 07-10-2015 20:48 . Reden: Sorry Japeroen ]
Het standaard screen protector is niet heel krasbestendig. Na een dagje normaal gebruik wel al een redelijk krasje door de broekzak. Wel geloof ik dat het scherm zelf niet in aangetast, maar het ziet er wel meteen jammer uit
iemand anders ervaring hiermee?
Na enkele weken gebruik, nog niks geen krasjes op de standaard screen protector.lllustrious schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:26:
Het standaard screen protector is niet heel krasbestendig. Na een dagje normaal gebruik wel al een redelijk krasje door de broekzak. Wel geloof ik dat het scherm zelf niet in aangetast, maar het ziet er wel meteen jammer uitiemand anders ervaring hiermee?
Hier ook geen krassen. Ik heb hem sinds midden september ongeveer.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.