There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik ben ook een tijdje in de markt geweest voor de OPT maar mede door het feit dat je door het invite systeem toch niet meteen kunt bestellen (al kun je het wel versnellen door mee te doen aan de social media acties van ze, maar daar heb ik principieel iets op tegen..verder irrelevant), ga je toch meer reviews lezen en bekijken en ben hoe langer hoe meer gaan twijfelen. Ivm met werk wil een dual-sim welke werkt op alle 4G netwerken in NL en dan is je keuze redelijk beperkt. Toen kwam de ZF2 toch weer op de hoek kijken en gisteren de knoop maar doorgehakt. 300 euro voor de 32GB/4GB 2,3GHz versie via Amazon in Duitsland. Jammer OnePlus, misschien zijn jullie de volgende keer wel de interessantste optie (of wie weet valt de ZF2 me toch zwaar tegen....)DarkSide schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:36:
[...]
Hoezo? Je kan niet ontkennen dat de ZF2 ook een goede aanbieding is.
Net als de OPO dat ook was qua prijs.
Je kan dan zelf bepalen of je de OPT de extra centjes en standaard opslag ruimte het waard vind.
Persoonlijk vind ik de OPT vele malen mooier.
Maar een ZF2 zou zeker meegenomen moeten worden in een zoektocht naar een highend toestel voor een mooie prijs
(hmm, excuus..deze post is eigenlijk behoorlijk off-topic)
En ZF2 is de Asus Zenfone 2? Zit namelijk ook te kijken naar de OPT, maar twijfel ontzettend vooral ook vanwege de prijs en 't verschil met mijn huidige OPO wat niet al te groot is.
Ja, klopt is de ASUS Zenfone 2. Ook daar wel opletten ivm vele verschillende versies. Meer info in "[ASUS Zenfone 2] Ervaringen & Discussie"JanW schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:54:
[...]
En ZF2 is de Asus Zenfone 2? Zit namelijk ook te kijken naar de OPT, maar twijfel ontzettend vooral ook vanwege de prijs en 't verschil met mijn huidige OPO wat niet al te groot is.
Met hulp van een zeer vriendelijke mede-tweaker een OPT gekocht. Even gerekend, en een 2e telefoon (met redelijke specs) erbij nemen zou niet goedkoper zijn geweest dan deze aanschaffen (zeker niet als ik verkoop OPO ook meereken). Dat is dus nog afgezien van het voordeel van 1 telefoon meenemen ipv 2 stuks.Dreamvoid schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:15:
De keuze is niet heel groot, maar de Asus Zenfone 2 (de ZE551ML Intel-versie en de ZD551KL "Selfie" versie) en de dualsim versie van de Sony Xperia M4 Aqua zijn m.i. de directe concurrenten als je het hebt over officiele Europese toestellen, geen Chinese imports. Beide via Amazon Frankrijk te koop.
Ik ben dus een van de weinigen die de OPT vanwege z'n dual-sim mogelijkheid heeft gekocht geloof ik. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat bevallen.
niet vragen om invitesNorthside schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:46:
[...]
Met hulp van een zeer vriendelijke mede-tweaker een OPT gekocht. Even gerekend, en een 2e telefoon (met redelijke specs) erbij nemen zou niet goedkoper zijn geweest dan deze aanschaffen (zeker niet als ik verkoop OPO ook meereken). Dat is dus nog afgezien van het voordeel van 1 telefoon meenemen ipv 2 stuks.
Ik ben dus een van de weinigen die de OPT vanwege z'n dual-sim mogelijkheid heeft gekocht geloof ik. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat bevallen.
[ Voor 9% gewijzigd door The Wizard op 19-09-2015 16:37 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
1 sim is toch alleen 2g? Ben nu met een z7 mini op reis in de VS en dan vind ik het echt een gebrek want die werkt ook zo... Leuk in Nederland maar in landen met slechte dekking vind ik het volledige spectrum toch wel fijnRedinox schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:33:
[...]
Ik ben ook een tijdje in de markt geweest voor de OPT maar mede door het feit dat je door het invite systeem toch niet meteen kunt bestellen (al kun je het wel versnellen door mee te doen aan de social media acties van ze, maar daar heb ik principieel iets op tegen..verder irrelevant), ga je toch meer reviews lezen en bekijken en ben hoe langer hoe meer gaan twijfelen. Ivm met werk wil een dual-sim welke werkt op alle 4G netwerken in NL en dan is je keuze redelijk beperkt. Toen kwam de ZF2 toch weer op de hoek kijken en gisteren de knoop maar doorgehakt. 300 euro voor de 32GB/4GB 2,3GHz versie via Amazon in Duitsland. Jammer OnePlus, misschien zijn jullie de volgende keer wel de interessantste optie (of wie weet valt de ZF2 me toch zwaar tegen....)
(hmm, excuus..deze post is eigenlijk behoorlijk off-topic)
Heb mezelf aangemeld met mijn emailadres op de invitelijst van OnePlus. Sta op plek 5.000.000 en nog wat... Kan dus wel even duren voordat ik aan de beurt ben..
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Klopt, ik bedoel een dualsim toestel waarvan de 'primaire' sim volledig 4g benut in NL. De tweede Is alleen voor bellen en SMS. Zijn er überhaupt toestellen met twee 'data' Sims?Vandread schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:34:
[...]
1 sim is toch alleen 2g? Ben nu met een z7 mini op reis in de VS en dan vind ik het echt een gebrek want die werkt ook zo... Leuk in Nederland maar in landen met slechte dekking vind ik het volledige spectrum toch wel fijn
Er is altijd maar 1 SIM met data actief, dat is bij elke dual sim telefoon die ik heb gehad (en dat zijn er een hoop de afgelopen jaren). Je moet altijd kiezen in de instellingen welke SIM de data heeft, je hebt geen 2 connecties (met 2 IP adressen, etc).Redinox schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:26:
Klopt, ik bedoel een dualsim toestel waarvan de 'primaire' sim volledig 4g benut in NL. De tweede Is alleen voor bellen en SMS. Zijn er überhaupt toestellen met twee 'data' Sims?
[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 19-09-2015 21:12 ]
InF.Inc schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:55:
Sorry, ik wist niet dat je niet mocht vragen om een invite. Had gehoopt er een te bemachtigen nadat mijn HTC Desire HD in het water was gevallen en ik nu dus naarstig op zoek ben naar een nieuwe mobiel, waarbij mijn oog was gevallen op de OPT![]()
Heb mezelf aangemeld met mijn emailadres op de invitelijst van OnePlus. Sta op plek 5.000.000 en nog wat... Kan dus wel even duren voordat ik aan de beurt ben..
[OnePlus 2] Topic voor shareable Invites (gratis!)
Verwijderd
Je bedoeld de unlock functie met je vingerafdruk? Hier geen last van.midego schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:06:
Mooi toestel en werkt prima, enige nadeel. Bij vieze vingers doet je homebutton het niet meer. Laat dat voor mij nou net een issue zijn...
Als je iets anders bedoeld, je kan de eigenschappen van de toetsen aanpassen...
http://www.techtimes.com/...grounding-issue-video.htm
Verder valt OxygenOS mij zwaar tegen tov CM12.1, grootste irritatie tot nu toe is dat hij niet onthoud waar ik ben gebleven met een podcast via Pocket Casts.
[ Voor 16% gewijzigd door MaceNL op 21-09-2015 08:37 ]
Dat heeft volgens mij niks te maken met het vieze vingers / natte vingers probleem. Ik heb hier geen last van grounding problemen zoals in de video. Denk ook dat alle vingerafdrukscanners hier problemen mee hebben?MaceNL schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:35:
Feit dat de homebutton soms niet meer werkt heeft kennelijk met grounding te maken, dat is wat ik heb gevonden op het internet, bij mij komt het best vaak voor, neerleggen werkt soms, soms is het gewoon wachten, ik hoop dat het met een hoesje beter wordt.
http://androidworld.nl/nieuws/eerste-renders-oneplus-mini/
http://www.nu.nl/mobiel/4...le-camera-achterkant.htmlGuru1000 schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:13:
Oneplus two mini? Nog erg speculatief.
http://androidworld.nl/nieuws/eerste-renders-oneplus-mini/
hier spreken ze van een OnePlus X
[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 21-09-2015 16:02 ]
Ik ben mijn OP2 al aan het updaten:

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)
En een volwaardig OS, NFC, infrarood, een winkel waar je aan kan kloppen, een veel betere camera, hartslagmeter (okay gimmick) en bredere ondersteuning voor fingerprint waaronder samsung pay maar ook authenticatie in bijvoorbeeld de ING app.Guru1000 schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:03:
Overigens heeft Samsung nu een cashback van 75,- euro op de S6. Daarmee heb je de gewone S6 voor 425,- euro bij de BCC. Net zo duur als de OPT daarmee, alleen dan 3 GB ram en 32 GB opslag.
Ik ben benieuwd welke functies ze hebben toegevoegd!HNies schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:50:
Update naar OS 2.1.0. Komt er nu aan.
Ik ben mijn OP2 al aan het updaten:
[afbeelding]
Okay sorry je foto spreekt boekdelen maar deze wilde eerst niet laden op mijn telefoon

[ Voor 5% gewijzigd door pimsaint op 21-09-2015 16:03 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Ik ben benieuwd welke functies ze hebben toegevoegd!
edit:
Okay sorry je foto spreekt boekdelen maar deze wilde eerst niet laden op mijn telefoon![]()
Hier de officiele mededeling van het OP forum:
Here are some highlights:
- We've added manual mode for all you photography enthusiasts. Hope this will give you more control for capturing that perfect moment.
- Raw support is now enabled for 3rd party camera apps that support this format
- There's a new color balance slider in Display for adjusting the color tone of your screen. You can now go warmer or cooler as you please.
- Added Exchange support.
- We fixed some issues that were causing problems with popular 3rd party apps.
- Telephony service improvements so you no longer get the lag when you turn on/off airplane mode.
Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)
Ben heel benieuwd of dat goed werkt, en of data van beide sims te gebruiken is.
Ik gebruik de dual SIM, en het werkt 'goed'. Ik mis nog wel wat functies.leendertveenbri schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:48:
Iemand al gebruik gemaakt van de dual-sim functie?
Ben heel benieuwd of dat goed werkt, en of data van beide sims te gebruiken is.
Je kan slechts de data van één sim kaart gebruiken, dus niet tegelijk. Je kan wel op eender welk moment handmatig wisselen via de instellingen.
Als ik nog vragen kan beantwoorden, dan hoor ik het wel
Dat was het dus niet, omdat veel mensen hier zitten te twijfelen tussen de OPT en de S6. Zeer relevante informatie om een afweging te maken tussen deze twee modellen, want de prijs zou juist een van de key verkooppunten zijn van de OPT en die wordt hiermee teniet gedaan!Guru1000 schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:03:
[mbr]Dit is volslagen offtopic.[/]
Hoe zie je dat voor je, data op 2 kaarten tegelijk? Da's altijd zo, op elke dual sim telefoon.stefve1 schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:51:
Je kan slechts de data van één sim kaart gebruiken, dus niet tegelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 21-09-2015 18:16 ]
Welke functies mis je nog meer?stefve1 schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:51:
Ik gebruik de dual SIM, en het werkt 'goed'. Ik mis nog wel wat functies.
Je kan slechts de data van één sim kaart gebruiken, dus niet tegelijk. Je kan wel op eender welk moment handmatig wisselen via de instellingen.
Wat ik wil zeggen is dat het niet mogelijk is om automatisch over te gaan op de data van SIM2 als die van SIM1 op is. Je zal dan handmatig bij instellingen moeten gaan aanpassen dat hij SIM2 voor data moet gaan gebruiken.Dreamvoid schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:16:
[...]
Hoe zie je dat voor je, data op 2 kaarten tegelijk? Da's altijd zo, op elke dual sim telefoon.
Bij sms'en kan ik per contact aanduiden welke simkaart hij moet gebruiken, en dat zal hij dan ook onthouden. Voor het bellen zit deze functie er nog niet in. Als ik iemand uit mijn contacten bel, dan neemt hij automatisch SIM1. Ik weet dat het mogelijk is dat hij mij dit automatisch kan komen vragen elke keer als ik iemand wil bellen, maar ik zou het handiger vinden als ik in mijn contactenlijst kon aanduiden welke persoon ik met welke simkaart wil bellen.
Hmmm, vreemd hier voorlopig nog niets. Is er manier om die update te forceren? Bij instellingen checken voor updates doet het niet.HNies schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:50:
Update naar OS 2.1.0. Komt er nu aan.
Zo vreemd is dat niet gezien alle OTA updates geleidelijk gaan. Elke dag komt er een paar % aan toestellen die updates krijgen erbij.zezke schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:34:
[...]
Hmmm, vreemd hier voorlopig nog niets. Is er manier om die update te forceren? Bij instellingen checken voor updates doet het niet.
Forceren kan niet, alleen middels het handmatig flashen van de update.
Kijk eens met een app als BetterBatteryStats of je kunt achterhalen wat de oorzaak is, zo niet zou ik een factory reset doen...superstephan1 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:31:
ik heb last van een flinke android system drain. ongeveer 5% per uur. iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Dit was mogelijk op Kitkat, met bv Tasker. Helaas is vanaf Lollipop Android zodanig dichtgetimmerd dat apps de dataverbinding niet meer kunnen aan/uitzetten of switchen van kaart. Zijn al heel veel klachten over: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=130608 maar het ziet er niet naar uit dat Google het terug wil brengen.stefve1 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:37:
Wat ik wil zeggen is dat het niet mogelijk is om automatisch over te gaan op de data van SIM2 als die van SIM1 op is. Je zal dan handmatig bij instellingen moeten gaan aanpassen dat hij SIM2 voor data moet gaan gebruiken.
Ik zou het al erg makkelijk vinden als Android slim genoeg was om automatisch de data sim te pakken die niet roamt. Ik heb SIM kaarten van twee landen erin zitten, en moet elke keer als ik over de grens ga (2x per dag) handmatig diep het instellingen menu in om de data verbinding om te zetten, erg irritant. Helaas wonen de programmeurs van Google (en Microsoft overigens, op WP is het net zo erg) overduidelijk niet in een grensgebied anders was deze functie er al tien jaar geleden in gekomen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 22-09-2015 11:04 ]
[ Voor 25% gewijzigd door r.elu op 22-09-2015 16:30 ]
Vaak wordt er bij benchmarks ook een de-compressie test gedaan. Blijkbaar is die taak dus belastend genoeg om de prestatie van resources mee te vergelijken. Niet zo heel vreemd dat het nogal wat eist van je batterijVerwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:45:
Update naar 2.1.0 ook binnen gehaald.
Het accu verbruik tijdens de update is bizar hoog.
Van 41% naar 23% in slechts 10 minuten.
Alvast bedankt
Mss een rare vraag maar hoe werkt dat met whatsapp en 2 telefoonnummers?stefve1 schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:51:
[...]
Ik gebruik de dual SIM, en het werkt 'goed'. Ik mis nog wel wat functies.
Goede vraag! Eigenlijk heb ik daar tot nu toe niet op gelet...anie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:16:
[...]
Mss een rare vraag maar hoe werkt dat met whatsapp en 2 telefoonnummers?
Tijdens het installeren van whatsapp moest ik gewoon mijn gsm nummer opgeven. Als ik nu bij instellingen ga kijken zie ik gewoon het telefoonummer van mijn primaire sim kaart staan, van mijn tweede sim kaart zie ik niks staan.
Whatsapp kan maar op 1 telefoon geactiveerd worden.anie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:16:
[...]
Je kunt hem dus maar op 1 sim activeren.
Er waren wel tweaks voor maar of die nog steeds werken en of dat aan te raden is nu whatsapp strenger is geworden met apps van derden zou ik die niet aanbevelen.
Niet, WhatsApp ondersteunt maar 1 nummer op 1 account helaas. Alternatief is Facebook Messenger, dat doet wel 2 nummers op 1 account.anie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:16:
Vanavond ook de OnePlus 2 binnen gekregen en hij werkt tot nu toe erg mooi.
Heb altijd een iPhone gehad.
Hoe kan ik zien dat ik nu een 4G vebinding heb?
Rechtsboven staat alleen LTE
Daarnaast staat trouwens ook een rond bord met een streep erdoor, zo'n verbods bord.
Wat houd dat in?
Pizza!
LTE is hetzelfde als 4G, dus je bent verbondenThaimaster schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:25:
Hoi,
Vanavond ook de OnePlus 2 binnen gekregen en hij werkt tot nu toe erg mooi.
Heb altijd een iPhone gehad.
Hoe kan ik zien dat ik nu een 4G vebinding heb?
Rechtsboven staat alleen LTE
Daarnaast staat trouwens ook een rond bord met een streep erdoor, zo'n verbods bord.
Wat houd dat in?
Dat verbodsbord is waarschijnlijk het teken dat toont dat er geen notificaties getoond worden. Dat stel je in met de schakelaar aan de zijkant op de OP2.
Android developer & dürüm-liefhebber
Haha top bedankt, sorry ik ben hierop nogal een N00B...Mavamaarten schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:31:
[...]
LTE is hetzelfde als 4G, dus je bent verbonden
Dat verbodsbord is waarschijnlijk het teken dat toont dat er geen notificaties getoond worden. Dat stel je in met de schakelaar aan de zijkant op de OP2.
Helemaal nieuw alles maar tot nu toe erg mooi toestelletje.
Veel uitzoeken nog..
Pizza!
Op de OPO was het zo, en ik ga ervan uit dat het bij de OPT hetzelfde is gebleven:Julian de Rooij schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:32:
Kan het kloppen dat er geen muziek app van oneplus zelf is geinstalleerd? Ik heb hiervoor een HTC gehad en daar was wel een muziek app, Kun je deze nog ergens downloaden of moet ik de Google Music app gebruiken (of andere sugesties)?
Alvast bedankt
De standaard muziek app is de Google Play Music app, in principe een prima app, maar het is inderdaad ook mogelijk een andere app te installeren, de play store heeft er genoeg. Zelf gebruik ik bijvoorbeeld de gratis versie van DoubleTwist, bevalt prima.
Het is overigens waarschijnlijk wel mogelijk ergens van internet de APK (installatiebestand) van de HTC muziek app te vinden, dan kan je die app alsnog op je OPT zetten, als je hier erg verknocht aan bent.
Als ik de earphones van mijn iPhone aansluit op de OPT dan kan ik het volume niet bedienen met de earphones, pauze/play etc werkt wel gewoon.
Pizza!
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem. Best irritant en vreemd dat stop/play wel werkt. Je zou verwachten dat die knop dan ook niet werkt.Thaimaster schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:45:
Weten jullie dit?
Als ik de earphones van mijn iPhone aansluit op de OPT dan kan ik het volume niet bedienen met de earphones, pauze/play etc werkt wel gewoon.
Ik had net hetzelfde, je krijgt gewoon een europees toestel. Je zal alleen iets langer moeten wachten voor hij aankomtInF.Inc schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:25:
Ik heb hem ook kunnen bestellen. Volgens de tracking komt mijn toestel rechtstreeks uit China ingevlogen. Ik dacht dat het toestel uit de UK werd geleverd? Krijg ik dan wel het Europese toestel? Vond 24,49 ook al verdacht veel voor shipment.
Moest je ook extra dokken voor invoerbelasting e.d?stefve1 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:26:
[...]
Ik had net hetzelfde, je krijgt gewoon een europees toestel. Je zal alleen iets langer moeten wachten voor hij aankomt
Nee, ik heb gewoon mijn bestelling gedaan op de site van oneplus en gekozen voor express zending (wat ik achteraf gezien beter niet had gedaan want ik heb 1,5 week moeten wachten op mijn OPT).InF.Inc schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:28:
[...]
Moest je ook extra dokken voor invoerbelasting e.d?
Ik heb dus geen invoerbelastingen moeten betalen, en normaal moet niemand dit doen.
Is volgens mij geen verschil, standard en express hebben vorige week dezelfde levertijd gehad.stefve1 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:30:
[...]
Nee, ik heb gewoon mijn bestelling gedaan op de site van oneplus en gekozen voor express zending (wat ik achteraf gezien beter niet had gedaan want ik heb 1,5 week moeten wachten op mijn OPT).
Ik heb dus geen invoerbelastingen moeten betalen, en normaal moet niemand dit doen.
We kregen ze wel uit de UK.
Pizza!
Nee klopt. Je verwacht wel dat je met een express zending je pakket sneller zou ontvangen, maar dat is niet zo terwijl ik hier wel extra voor heb betaald.Thaimaster schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:34:
[...]
Is volgens mij geen verschil, standard en express hebben vorige week dezelfde levertijd gehad.
We kregen ze wel uit de UK.
Ik kon alleen maar kiezen voor express.. Maar hoe kan het dat anderen hem wel uit de UK krijgen.. Hadden ze zeker daar nog een voorraadje liggen op een pallet oid.stefve1 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:42:
[...]
Nee klopt. Je verwacht wel dat je met een express zending je pakket sneller zou ontvangen, maar dat is niet zo terwijl ik hier wel extra voor heb betaald.
Ik heb nu 1 dag mijn OPT en ik heb net wat aan mn switfkey veranderd maar geen idee hoe ik het weer terug krijg.
Naast het toetsenbord staan nu 3 balkjes, zie foto. Ik heb bij de geavanceerde instellingen al een keer alle instellingen herstellen gedaan maar geen verschil.
Als ik mn vinger op de 3 balkjes leg en houd de vinger een paar seconden vast springt deze naar de andere kant.
Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Thaimaster op 23-09-2015 19:39 ]
Pizza!
Zie voor discussies over levering van de OPT: [OnePlus 2] Levertijden & PrijzenInF.Inc schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:04:
[...]
Ik kon alleen maar kiezen voor express.. Maar hoe kan het dat anderen hem wel uit de UK krijgen.. Hadden ze zeker daar nog een voorraadje liggen op een pallet oid.
Standaard worden de toestellen uit de UK geleverd, wanneer echter ze er daar geen op voorraad hebben (en dat is de laatste tijd helaas nogal vaak het geval), wordt het toestel rechtstreeks uit China verstuurd. Ook wanneer je accessoires meebesteld (andere covers o.i.d.), heb je de kans dat die niet op voorraad zijn en dan wordt de hele bestelling vanuit China verstuurd.
Als het goed is verandert dit echter niks aan het toestel dat je krijgt of de levering van het toestel. Je krijgt nog steeds het Europese model en je hoeft geen invoerrechten te betalen. Wel kan het zijn dat de levering wat langer op zich laat wachten (het toestel moet immers uit China komen ipv de UK) of dat het pakketje even On Hold staat bij de douane, maar ook dat probleem hoort zich vanzelf op te lossen.
Niks aan het handje dus, je toestel is onderweg,
Zie hier de oplossing: https://vip.swiftkey.com/...educing-size-of-keyboard/ of https://support.swiftkey....Key-Keyboard-for-Android- .Thaimaster schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:39:
Help![]()
Ik heb nu 1 dag mijn OPT en ik heb net wat aan mn switfkey veranderd maar geen idee hoe ik het weer terug krijg.
Naast het toetsenbord staan nu 3 balkjes, zie foto. Ik heb bij de geavanceerde instellingen al een keer alle instellingen herstellen gedaan maar geen verschil.
Als ik mn vinger op de 3 balkjes leg en houd de vinger een paar seconden vast springt deze naar de andere kant.
Alvast bedankt.
[afbeelding]
Kwestie van een instelling veranderen.
[ Voor 7% gewijzigd door THWIT op 23-09-2015 22:08 . Reden: extra link ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2015 08:21 ]
Hoe lang ging hij dan mee voor de update?Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:20:
Ik moet zeggen dat na de software update 2.1.0 mijn accu duur positief is veranderd. Ik haal nu met gemak 2 dagen met de OPT. Einde 2de dag heb ik nog zo'n 20% over. Ik gebruik mijn telefoon gemiddeld. Af en toe bellen, whatsappen, facebook, mail. De software update icm de app Greenify werkt voor mij top accu duur wise. Ik zet mijn telefoon s'nachts wel op vliegtuig modus.
Die laatste zin doet et em, vliegtuig modus is bijna hetzelfde als je telefoon uitzetten wat betreft stroomverbruik (ik neem tenminste niet aan dat je scherm snachts aanstaat). Dan snap ik wel dat je de 2 dagen haalt jaVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:20:
Ik moet zeggen dat na de software update 2.1.0 mijn accu duur positief is veranderd. Ik haal nu met gemak 2 dagen met de OPT. Einde 2de dag heb ik nog zo'n 20% over. Ik gebruik mijn telefoon gemiddeld. Af en toe bellen, whatsappen, facebook, mail. De software update icm de app Greenify werkt voor mij top accu duur wise. Ik zet mijn telefoon s'nachts wel op vliegtuig modus.
Verwijderd
1,5 dag bij hetzelfde gebruik.Japeroen schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:25:
[...]
Hoe lang ging hij dan mee voor de update?
Is uitschakelen niet effectiever? Want bereikbaar in geval van nood ben je met die vliegtuigmodus toch ook niet?
Verwijderd
Dat is wel interessante van je. Toen ik hiervoor nog een iPhone had kon ik die telefoon s'nachts niet uitzetten omdat mijn telefoon mijn wekker is. De wekker gaat niet af als de iPhone uit staat. Toen heb ik als middenweg de flight modus gebruikt om batterij te sparen. Ik heb met de OPT nog niet geprobeerd of daar de wekker wel van af gaat als de telefoon is uitgeschakeld.pimsaint schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:40:
Misschien redelijk off topic maar wat is het nut van de vliegtuigmodus 's nachts?
Is uitschakelen niet effectiever? Want bereikbaar in geval van nood ben je met die vliegtuigmodus toch ook niet?
N.a.v. jouw antwoord heb ik gehoor gegeven aan jouw username en mijn vraag werd beantwoord met interessante zoekresultaten. Wanneer "quick boot" is geactiveerd kan de alarmapp de Oneplus One tot leven roepen, zelfs wanneer deze uitstaat. Oneplus had dat op hun oude site zelfs tussen de features staan. Hoe dat met de OPT zit, weet ik echter niet. Ook lees ik zo hier en daar dat de OPO niet altijd wakker werd. Net zoals de gebruiker...
Misschien is die vliegtuigmodus nog helemaal niet zo'n slecht idee
[ Voor 4% gewijzigd door pimsaint op 24-09-2015 18:34 ]
Ik ben overgestapt van iPhone naar de OPT en wil graag wat meer oplaadkabels.
Welke kan ik het beste halen, hebben jullie hier ervaring mee? In de OP store staat alleen een stekker zelf maar geen kabels.
Pizza!
ik heb een vraag over de garantie van de OPT:
Als ik via de account van iemand anders een OPT bestel, heb ik dan nog recht op garantie? Oftewel: is de garantie /RMA gekoppeld aan het account waar je de telefoon via besteld? (ervan uitgaande dat ik daarna geen toegang meer heb tot het account waar ik mee bestel...)
Iemand een idee/hier ervaring mee?
Ik heb net wat kabels van Anker gekocht, welliswaar geen USB C maar ik ben wel dusdanig tevreden over deze dat ik ook zeker de USB C variant erbij ga bestellen voor de OPT. Kost wat maar is prima kwaliteit.Thaimaster schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:05:
Vraagje,
Welke kan ik het beste halen, hebben jullie hier ervaring mee? In de OP store staat alleen een stekker zelf maar geen kabels.
Hoe krijg ik de OTA update erop als ik het toestel geroot heb? Ik kom in de TWRP recovery terecht..

Met de hand gelukt.
Ik weet niet in hoeverre je dit hier mag bespreken?
[ Voor 15% gewijzigd door Beekforel op 25-09-2015 16:39 ]
of was dit een cyanogenmod optie?
Zit niet in OxygenOSrazerBE schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:04:
iemand die weet hoe je energiebesparing /gebalanceerd/ prestaties gebruik ?
of was dit een cyanogenmod optie?
Verwijderd
Hier ben ik ook benieuwd naar, op Ebay nog weinig te vinden. Dus als iemand een linkje heeft.Thaimaster schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:05:
Vraagje,
Vraag 2;
In het begin kon ik via de knop rechtsonder in 1x alle apps sluiten. Nu is die optie weg? Is dit een optie ergens of is dit met de update eruit gehaald?
je kan nog alle apps sluiten door op de rechterknop te duwen en daarna op het kruisje rechtsboven naast de zoekbalkVerwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 19:21:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar, op Ebay nog weinig te vinden. Dus als iemand een linkje heeft.
Vraag 2;
In het begin kon ik via de knop rechtsonder in 1x alle apps sluiten. Nu is die optie weg? Is dit een optie ergens of is dit met de update eruit gehaald?
Nee.. DHLInF.Inc schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:27:
bezorgt DHL ook op zondag?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Heb alle data gewist van de app en de app opnieuw geïnstalleerd nog steeds niks.
Start op en knalt er meteen uit.
Dan maar gewoon via de mobiele website die app is toch al drama .
Dit word hem denk ik wel
Prima cover, ik gebruik dezelfde voor mijn OPO! Na lang zoeken bleek dit de dunste TPU cover die rondom volledige bescherming geeft. Persoonlijk vind ik het nog steeds wat dik maar hij heeft mijn OPO meermaals van de verdoemenis geredVandread schreef op zondag 27 september 2015 @ 04:17:
http://orzly.com/manufact...neplus-2-smoke-black.html
Dit word hem denk ik welzal een stuk beter bevallen dan de Pelosi opo cover die snel naar de vaantjes ging.
Verder niets dan lof, dit is een goede opvolger voor mijn Nexus 5.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Heeft iemand een goed alternatief? De protectors van oneplus vind ik net iets te duur met de shipping costs erbij.
Ik wacht zelf op deze case van orzly .Vandread schreef op zondag 27 september 2015 @ 04:17:
http://orzly.com/manufact...neplus-2-smoke-black.html
Dit word hem denk ik welzal een stuk beter bevallen dan de Pelosi opo cover die snel naar de vaantjes ging.
http://www.oneplus-shop.n...ase-rood-oneplus-two.html
In het oneplus rood lijkt mij wel mooi.
Verwijderd
Ik heb deze besteld en ontvangen. Super tevreden en laden goed. En dat voor die prijs...Thaimaster schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:05:
Vraagje,
http://nl.aliexpress.com/...406660&shopNumber=1184416
Verwijderd
http://nl.aliexpress.com/...2145774&shopNumber=516169
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik schakel het scherm meestal uit door 1 van de onscreen knoppen lang ingedrukt te houden dit heb ik zo ingesteld.
Nu pakte ik de telefoon een tijdje later weer stond de verlichting (blauw) nog aan van die knoppen.
Dat vreet wel batterij denk...
Zal het eens een tijdje met de knop zelf doen kijken of het daaraan ligt.
http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AITpven schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:14:
Waar kan je usb-type-c-plugs kopen die ik op mijn 'oude' oplader kan zetten? Ik kan het niet vinden op de Chinese sites.
Werkt prima
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Waar heb jij deze besteld als ik vragen mag? Je mag ook antwoorden in DMBeekforel schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:26:
[...]
Ik heb net wat kabels van Anker gekocht, welliswaar geen USB C maar ik ben wel dusdanig tevreden over deze dat ik ook zeker de USB C variant erbij ga bestellen voor de OPT. Kost wat maar is prima kwaliteit.
Hoe krijg ik de OTA update erop als ik het toestel geroot heb? Ik kom in de TWRP recovery terecht..
Met de hand gelukt.offtopic:
Ik weet niet in hoeverre je dit hier mag bespreken?
Anker = Amazon.de gekochtjringel77 schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:35:
[...]
Waar heb jij deze besteld als ik vragen mag? Je mag ook antwoorden in DM
hoogstwaarschijnlijk
EbayiFailzor schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:06:
Ik heb net de tempered glass geprobeerd te installeren op mijn OP2. Niet alleen is dit gefaald maar nu heb ik dus ook nog eens de screen protector die Oneplus er zelf opzet er niet meer opzitten.
Heeft iemand een goed alternatief? De protectors van oneplus vind ik net iets te duur met de shipping costs erbij.
[ Voor 55% gewijzigd door bottom line op 28-09-2015 15:53 ]
[ Voor 94% gewijzigd door bottom line op 28-09-2015 15:52 ]
http://www.ebay.nl/itm/An...3ft-6ft-1ft-/261807076919?jringel77 schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:35:
[...]
Waar heb jij deze besteld als ik vragen mag? Je mag ook antwoorden in DM
Ondanks dat het een bekend merk is kan het ook best namaak zijn.

Schijnt een goed merk te zijn maar toch deze begon spontaan te roken terwijl hij aan een Samsung draadloze lader zat waar geen telefoon op lag.
Ben ook benieuwd hoe erachter te komen, mogelijk kun je met MobileUncle tools kijken welke 4G banden je toestel ondersteunt. ik heb vorige week donderdag besteld mogelijk komt mijn toestel deze week binnen hoelang heeft jou bestelling geduurd?InF.Inc schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:06:
Heb de OnePlus Two ook binnen. Iemand een idee waar ik kan controleren dat ik idd de EU versie heb?
Vorige week dinsdag 08:30 in de ochtend. Heeft al met al nog geen week geduurd. Vind ik knap.NVT schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:29:
[...]
Ben ook benieuwd hoe erachter te komen, mogelijk kun je met MobileUncle tools kijken welke 4G banden je toestel ondersteunt. ik heb vorige week donderdag besteld mogelijk komt mijn toestel deze week binnen hoelang heeft jou bestelling geduurd?
De EU versie heeft standaard oxygenOs de Chinese hydrogenOs .InF.Inc schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:06:
Heb de OnePlus Two ook binnen. Iemand een idee waar ik kan controleren dat ik idd de EU versie heb?
Even kijken dus bij de softwareversies in het instellingen menu.
Maar als je hem met een invite hebt gekocht heb je gewoon de internationale versie .
Bij mij is het kruisje om alle openstaande apps ineens af te sluiten ook verdwenen. Zou het met de update naar Oxygen OS 2.1.o zijn gebeurd? Ik vond dit wel een handige functie.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 19:21:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar, op Ebay nog weinig te vinden. Dus als iemand een linkje heeft.
Vraag 2;
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.