Ik heb CM op al mijn (Android) telefoons gehad. Het is een mooie ROM, maar veel features gebruik ik toch niet.
Ik moet wel zeggen, nu na wat normaal gebruik zeg maar, dat ik wel wat dingen ben tegen gekomen;
- Camera app hing twee keer waardoor ik geen foto kon maken
- Fingerprint werkt nu een stuk minder dan gister en hoewel hij, als hij het doet, sneller is dan m'n iPhone.. is m'n iPhone veel betrouwbaarder. Een voorbeeld; ik wil hem net unlocken en hij reageert gewoon helemaal niet. Vervolgens gaat na 4x drukken ofzo het scherm aan met de mededeling dat ik de code moet intypen. Daarna zit ik in een app en druk ik op home.. niet werken.. na een paar keer drukken opent hij Google Now (long press is dat). Tja..beetje jammer hoor. Wellicht heeft het er mee te maken dat de accu ook bijna leeg is.
Dan mis je wel de drukknop van een iPhone zeg maar. Ik ben zo gewend geraakt aan fingerprint unlock dat het voor mij een deal breaker is als het niet perfect werkt.
Over de accu. In m'n vorige post zat hij op 69% met 1,5 uur. Nu op 8% en bijna 4 uur (gisteravond opgeladen). Twee dagen gaat het dus niet worden, iets dat ik makkelijk haal met m'n iPhone. Elke avond in pluggen dus.. jammer..
Ik heb ook een Oneplus One gehad, dat was wel andere koek kwa accuduur.
Ik denk dat ik vrij stevig mijn telefoon gebruik, nooit werd hij warm. Ik game niet overigens. Wel even een spelletje gebrobeerd (Clash of Titans dacht ik), maar word niet warm zoals mijn HTC One M7 dat bijv wel deed tijdens gamen. Dus wat mij betreft is het temp issue een papieren iets en niet iets dat in de praktijk voorkomt. Hij zal vast throttlen op de achtergrond, maar ik merk niets iig.
Kwa software ook prima op de camera hang na dan. 1 van de dingen die ik echt haatte aan m'n iPhone was de dialer en man man.. wat is dat een verademing toch op Android. Dat wanneer ik een "M" in typ hij gelijk met "Marleen" komt.. want het is een smartphone en die weet dat ik Marleen wil bellen. M'n iPhone komt met "Peter de Jong" ofzo als ik een "M" in druk.. want daar zit blijkbaar een M in?? Echt zo kansloos is dat. Of dat ik zelf een favorites list moet maken op m'n iPhone.. ik bedoel, waarom? Wat dat aangaat is een iPhone geen smartphone, maar gewoon een hele dure app-player met camera.
Ik bel veel, dus voor mij is dit wel een dingetje.
Toch moet ik wel zeggen, als het op "snappyness" aankomt wint de iPhone (dik). Ding is gewoon altijd snel. Android voelt altijd laggy hoe snel ze ook zijn. Scherm van de iPhone is ook beter.. ik kan alleen niet wennen aan IOS op een telefoon....
Weer geen perfecte smartphone dus helaas

ComTech schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:25:
Ik heb hiervoor een opo gehad en er was één ding waar ik mij aan ergerde maar eigenlijk nooit iemand over hoorde.
Het scherm wat maar vet en stroef bleef aanvoelen en niet schoon te krijgen was.
Heb nu een S6 deze is met 1 veeg schoon en altijd glad.
Heeft de opt dit ook?
Ik weet wat je bedoelt. Had ik ook. M'n vingers plakken eraan zeg maar en met 1 hand bedieden kan hij dan zo uit je handen vallen (paar near misses gehad). Met OPT geen last van, maar daar zit ook een screenprotector op al uit de fabriek.
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 12-09-2015 22:06
]