Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:15
Tsja, er moet ergens op bezuinigd worden... 8)
Wij vinden dat fantastische producten het gevolg zijn van geweldige ideeën en niet van peperdure marketingcampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:11
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1OOcP9K.png

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CMHDr0DUkAE-v6h.jpg

https://twitter.com/PaulOBrien/status/631000584670322688

[ Voor 25% gewijzigd door injectx op 11-08-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
De 4 A57 cores draaien gewoon op 1.8Ghz en de andere 4 draaien op 1.56Ghz. CPU-Z herkent de andere 4 cores gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:54

Dima_2005

T.net-verslaafde

Geen idee wie die tekst heeft geschreven
Bing Translate ? :+

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Let op: De invite list wordt niet afgegaan op dit moment. Die lijst is voor invites die overblijven of niet geclaimed worden.

De eerste invites gaan naar popup event bezoekers, early forum members die nog actief zijn, early supporters etc.

Pas daarna wordt die invite lijst afgegaan. Aldus het OPO forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Frozen schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:23:
https://oneplus.net/nl/2?...mpaign=aug-11-sales-begin

Geen idee wie die tekst heeft geschreven, maar wat een slecht stuk is dat. Er staan woorden in die vandaag de dag nergens meer gebruikt worden.
Vind je t zo slecht? De meeste zinnen lopen tenminste en ik heb liever eens een keer een oud woord als 'broddelwerk' dan van die automatisch vertaalde Google zinnen die echt grammaticaal van geen kant kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er eigenlijk wel een goed toestel uit. Heb momenteel een Moto G 1st Gen en hij werkt nog goed met Lollipop maar vrees voor Android M dat het niet meer super zal lopen. OnePlus 2 ziet er wel future proof uit voor de volgende 3 jaar. 3 jaar is zo een beetje de standaard aan het worden voor een telefoon krijg ik in de indruk.

Vooral de fingerprint sensor staat mij aan. Gewoon je telefoon kunnen unlocken met je vinger lijkt super en vooral als niemand anders het kan. Een code is nog altijd te kraken..

Momenteel is mijn camera 5MP dus zou wel een deftige upgrade zijn naar 13MP. En 5MP vooraan lijkt mij super. :)

Was het niet bij de OnePlus One dat banking apps niet werkten omdat de OPO zogezegd by default geroot is? Of heb ik dat ergens verkeerd gelezen? En is dit bij de OnePlus Two hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:45:
Ziet er eigenlijk wel een goed toestel uit. Heb momenteel een Moto G 1st Gen en hij werkt nog goed met Lollipop maar vrees voor Android M dat het niet meer super zal lopen. OnePlus 2 ziet er wel future proof uit voor de volgende 3 jaar. 3 jaar is zo een beetje de standaard aan het worden voor een telefoon krijg ik in de indruk.

Vooral de fingerprint sensor staat mij aan. Gewoon je telefoon kunnen unlocken met je vinger lijkt super en vooral als niemand anders het kan. Een code is nog altijd te kraken..

Momenteel is mijn camera 5MP dus zou wel een deftige upgrade zijn naar 13MP. En 5MP vooraan lijkt mij super. :)

Was het niet bij de OnePlus One dat banking apps niet werkten omdat de OPO zogezegd by default geroot is? Of heb ik dat ergens verkeerd gelezen? En is dit bij de OnePlus Two hetzelfde probleem?
Hij is niet standaard geroot en bij iig de Rabobank kan je met een geroot toestel gewoon bankieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:56

Ik persoonlijk zou een telefoon zonder NFC niet future-proof noemen voor de komende 3 jaar eigenlijk. Topman heeft misschien wel gelijk dat het nog net niet mainstream genoeg is, maar als de grootbanken zich op contactloos betalen gaan storten dan kan het snel gaan. En in de strijd om de jonge -toekomstige- klant kan dat een verschil maken.

Dat van de banking-apps is niet juist, een OPO is niet standaard geroot en dus zou elke bankingapp moeten werken. Ik heb onlangs mijn OPO geroot en zit in die zin nu wel met de gebakken peren, vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik persoonlijk heb het nu van NFC nooit ingezien, maar ieder zijn ding. Er zijn zoveel alternatieven voor NFC dat ik NFC wat achterhaald vind, maar dat is vast niet de publieke opinie. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drwho1 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:20:
Ik heb onlangs mijn OPO geroot en zit in die zin nu wel met de gebakken peren, vervelend.
Welke apps werken er niet dan? Hier werken Rabobank en ING gewoon prima op een geroot toestel...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hier een geroote Nexus 5 met inderdaad een werkende ING-app.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
pven schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:21:
Ik persoonlijk heb het nu van NFC nooit ingezien, maar ieder zijn ding. Er zijn zoveel alternatieven voor NFC dat ik NFC wat achterhaald vind, maar dat is vast niet de publieke opinie. ;)
In verschillende reviews heb ik gezien dat er pinnetjes zitten in op de achterkant van de OP2, dit zou kunnen duiden op toekomstige covers met NFC/Wireless charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
injectx schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:23:
[...]

In verschillende reviews heb ik gezien dat er pinnetjes zitten in op de achterkant van de OP2, dit zou kunnen duiden op toekomstige covers met NFC/Wireless charging.
Ze hebben inmiddels bevestigd dat dit niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
melvinnie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:26:
[...]

Ze hebben inmiddels bevestigd dat dit niet het geval is.
Ouch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisbartmaar
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 19:20

Hier een Samsung Galaxy S3 rooted, ING app werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT

Inderdaad, op al mijn geroote telefoons hebben bank apps en dergelijke altijd gewerkt (O.a. Rabo App). Op dit moment mijn OPO niet geroot, maar daar werken die apps net zo goed wel.

Daarnaast heb je het trouwens over een levensduur van 3 jaar. Dit is natuurlijk per persoon verschillend, maar over het algemeen ervaren mensen na een jaar dat ze tegen dingen aan beginnen te lopen (trage telefoon/te weinig opslagruimte/ (vooral vaak) een leeglopende accuduur) en de meeste mensen vervangen hun telefoon al wel na 2 jaar, wanneer de telefoon wel enigszins hinderlijk wordt. Het is niet voor niks dat abonnementen worden afgesloten voor 1 à 2 jaar, maar zelden voor langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
CLB schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:22:
[...]

Welke apps werken er niet dan? Hier werken Rabobank en ING gewoon prima op een geroot toestel...
Sorry, misschien iets te snel geweest. Gewoon bankieren werkt hier ook, maar ik mis bijvoorbeeld wel het gebruik van de Bancontact app (activeren lukt niet wegens veiligheid...). Bancontact is in België wijdverspreid als betaalwijze met de kaart en hun app erg handig om onderling betalingen uit te voeren.

Dit terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Drwho1 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:59:
[...]

Sorry, misschien iets te snel geweest. Gewoon bankieren werkt hier ook, maar ik mis bijvoorbeeld wel het gebruik van de Bancontact app (activeren lukt niet wegens veiligheid...). Bancontact is in België wijdverspreid als betaalwijze met de kaart en hun app erg handig om onderling betalingen uit te voeren.

Dit terzijde.
Oké, maar om bij de vraag van Lode te blijven: dan heb je je telefoon dus zelf geroot, want met de meegeleverde software van OnePlus werkt het wel, aangezien die software niet geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THWIT schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:15:
[...]

Oké, maar om bij de vraag van Lode te blijven: dan heb je je telefoon dus zelf geroot, want met de meegeleverde software van OnePlus werkt het wel, aangezien die software niet geroot is.
Ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Ik zag dat Aliexpress een Pre-Sale heeft over 2 dagen. Hier wordt wel de Chinese versie verkocht. De banden 1800 en 2600 worden wel ondersteund. Betekent dit dat als ik deze telefoon koop ik gewoon 4g heb zolang ik op het T-Mobile of Tele2 netwerk zit? En weet iemand of deze providers deze banden ook blijven gebruiken (voor de komende 1,5 a 2 jaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
https://forums.oneplus.ne...ersions-explained.338780/
Wikipedia: List of LTE networks in Europe

Als je deze 2 links even bekijkt, ziet het er naar uit dat dat inderdaad zou moeten lukken... Maar neem mij niet op mijn woord. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skadrow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-12-2022
de chinese versie van de oneplus2 werkt gewoon op nederlandse providers Tmobile, vodafone en KPN

Willmyphonework.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Ik las alleen ergens dat die Chinese versie niet dual-sim heeft (voor mij vrij belangrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
GustavSan schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:48:
Ik las alleen ergens dat die Chinese versie niet dual-sim heeft (voor mij vrij belangrijk).
Zover ik weet is dat niet waar, de enige verschillen tussen de versies zijn de 4G frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:30
niet correct, de chinese versie heeft geen dual sim functionaliteit buiten china.
zie ook de link van Japeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:43
BigF25 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:12:
niet correct, de chinese versie heeft geen dual sim functionaliteit buiten china.
zie ook de link van Japeroen
Wat er in de link staat is dat deze maar 1 imei nummer heeft, dat heeft mijn Jiayu S3 ook en daarmee heb ik tot nu toe geen issues ondervonden bij dual-sim gebruik, zelfs wanneer beide op het KPN netwerk zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Hmm...
"The Chinese version will have very limited 4G compatibility in Europe and North America. More importantly, it only has one IMEI meaning you will not have dual-SIM capability outside of China. If you like having dual SIMs, do not buy the Chinese version."

Bron: https://forums.oneplus.ne...ersions-explained.338780/

Edit: Ah, BigF25 heeft er al opgewezen, ik was te snel. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Japeroen op 15-08-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-03-2024
De OP2 heeft dual-sim met dual stand-by. Weet iemand of je dan softwarematig ook de ene sim tijdelijk uit kan zetten terwijl je op de andere bereikbaar blijft? Bijv. omdat je je werktelefoon in het weekend uitgeschakeld wil laten?

Inmiddels al uitgevonden dat het kan :)

[ Voor 9% gewijzigd door wwwonder op 15-08-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Modbreak:Het is niet de bedoeling om hier te melden op welke plek je staat. Berichten daarover worden zonder notificatie verwijderd.
In de topicwaarschuwing zie je waar je dergelijke berichten kunt plaatsen. Hier gaat het alleen over het toestel.

[ Voor 31% gewijzigd door Canaria op 17-08-2015 22:14 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Canaria schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:10:
[modbreak]Het is niet de bedoeling om hier te melden op welke plek je staat. Berichten daarover worden zonder notificatie verwijderd.
In de topicwaarschuwing zie je waar je dergelijke berichten kunt plaatsen. Hier gaat het alleen over het toestel.[/]
Waarbij ik dan even wil opmerken dat dit bericht, i.c.m. de topicwaarschuwing, doet denken dat het melden van je plek op de invitelist wel mag in het invitetopic, maar ook hier is dat absoluut niet de bedoeling.
Dat jullie het even weten, mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Volgens mij horen dat soort gesprekken thuis in het [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen topic (zie link onderaan deze pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
nu.nl heeft een eerste review van de Oneplus 2:

http://www.nu.nl/reviews/...chte-flagship-killer.html

Op zich weinig verassingen, op de batterij na.. Hier valt nog wel in te optimaliseren maar het beloofd weinig goeds eigenlijk :(

Ben benieuwd naar meer reviews maar sta niet echt meer te popelen om mijn Oneplus One te vervangen. Komt goed uit want een invite kan nog wel ff duren.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodama
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08-2015
Grimmie187 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:57:
nu.nl heeft een eerste review van de Oneplus 2:

http://www.nu.nl/reviews/...chte-flagship-killer.html

Op zich weinig verassingen, op de batterij na.. Hier valt nog wel in te optimaliseren maar het beloofd weinig goeds eigenlijk :(

Ben benieuwd naar meer reviews maar sta niet echt meer te popelen om mijn Oneplus One te vervangen. Komt goed uit want een invite kan nog wel ff duren.. ;)
Ik schrik toch wel even van de batterij levensduur...
Dat een app enkel ms trager open gaat is voor mij geen probleem maar als ik voortdurend compromis moet maken om de dag door te komen, dat gaat me hard storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Laatst online: 12-09 13:35
Interessante review van Nu.nl

Ik vraag mezelf af of de camera problematiek nog opgelost kan worden in latere updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind hem wat kort... Preview van AW is nog langer.
Daarin kwamen ook wat irritaties van de vingerafdrukscanner naar voren, hier niet, hmm.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:08
Hopenlijk komt mijn invite nee pas als de eerste (camera) reviews er zijn van de Moto X Style/Pure. Maakt het wat makkelijker om te kiezen. Maar ook de Note4 staat nog op de shortlist en ben nog steeds een klein beetje benieuwd naar de Windows toestellen die komen gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 23-08-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Wat betreft de batterij, ik heb al veel reviews gelezen over de Oneplus 2. Er zijn er die zeggen dat de batterij meer dan voldoende is, en er zijn er die zeggen dat hij moeilijk een dag haalt. De meesten zeggen echter het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Ja, de batterij schijnt toch echt minder te zijn dan OPO.

Weet iemand trouwens óf en eventueel op welke termijn Tweakers met een review gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerot1x
  • Laatst online: 15-06 12:43
Mijn OP2 is nu onderweg en word binnen 3 uur geleverd door DHL. Mochten mensen vragen hebben over de device/software, laat het ff weten en ik zal probeer deze te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Nerot1x schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:07:
Mijn OP2 is nu onderweg en word binnen 3 uur geleverd door DHL. Mochten mensen vragen hebben over de device/software, laat het ff weten en ik zal probeer deze te beantwoorden.
Jaloers ;)

Ik ben erg nieuwsgierig naar:
1- leesbaarheid scherm in zonlicht.
2- foto's van bewegende dingen (volgens nu wordt dat snel een waas).
3- warmteontwikkeling door CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
THWIT schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:51:
Ja, de batterij schijnt toch echt minder te zijn dan OPO.

Weet iemand trouwens óf en eventueel op welke termijn Tweakers met een review gaat komen?
Wat minder, ja, dat lijkt wel de algemen trend. Maar nog steeds genoeg voor 1 medium/heavy dag.
En dat zou ik ook wel willen weten eigenlijk. :)
Ik heb wel een paar vraagjes ja. :*)

1. Wanneer ik mijn telefoon met mijn rechterhand vasthou en hem zou willen unlocken met een fingerprintsensor, dan komt de zijkant (binnenkant) van mijn duim op de sensor terecht. Is dit voldoende als fingerprint, of moet je hem echt vlak met een vinger aanraken?
2. Kan je de homebutton als gewone, capacitieve homeknop gebruiken zoals bij de meeste andere Android-telefoons? Dus een korte tik, zonder dat hij je vingerafdruk moet registreren?
3. Problemen met de fingerprintsensor ondervonden?
4. Overheating? :X

Antwoord mag gerust een paar dagen op zich laten wachten, als je het uitgebreid wilt testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Foto's ! Etc etc

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodama
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08-2015
- De batterij levensduur
- De dual sim (ik heb namelijk een persoonlijk en werk nummer)
- De warmte ontwikkeling
- Eventuele bugs

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Japeroen schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:36:

Ik heb wel een paar vraagjes ja. :*)

2. Kan je de homebutton als gewone, capacitieve homeknop gebruiken zoals bij de meeste andere Android-telefoons? Dus een korte tik, zonder dat hij je vingerafdruk moet registreren?
3. Problemen met de fingerprintsensor ondervonden?

Antwoord mag gerust een paar dagen op zich laten wachten, als je het uitgebreid wilt testen. :)
2 en 3 zijn zo al te beantwoorden.

2: de home-button is een capacitieve home-button. Je kunt het dus gebruiken om je telefoon te unlocken als gewone home-button zoals op de OPO.
3: Dit lijkt heel erg te verschillen per persoon en per device. Soms werkt de fingerprintsensor niet (goed) en bij sommige mensen werkt de sensor überhaupt niet lekker. Ik ga er hier blind van uit dat dit middels een update kan worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michielvz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:33:
Ik ben erg nieuwsgierig naar:
1- leesbaarheid scherm in zonlicht.
2- foto's van bewegende dingen (volgens nu wordt dat snel een waas).
3- warmteontwikkeling door CPU.
Prima, lastig en wat warm, maar niet dusdanig dat het te is (bij intensieve taken)

• Nerot1x
Zal hierbij een paar vragen beantwoorden:

- Scherm in zonlicht, volgt, ga dit morgen testen, mits er zonlicht is.

- Foto's worden ook morgen getest, aangezien er dan ook wat daglicht is ;)

- Warmteontwikkeling is niet anders dan andere telefoons die ik had, ik had hiervoor de Moto X 2014 en die werd soms wel wat warmer. Ik heb vandaag flink wat geïnstalleerd en wat games gedaan, en werd warm maar niet warmer dan een ander toestel, miss zelf wel wat minder.

- Fingerprint werkt super goed, ik heb een extra'tje gedaan met mn duim, 1 finger gedaan met de duim er recht op, en 1 fingerprint met de duim er schuin/half op en tot dusver, werkt die echt 99,9% kan hier zeker niet over klagen.

- De homebutton is al een soort capactive button, dit is ook terug te vinden in meerdere youtubes reviews.

- Levenbatterij is het nog te vroeg voor helaas, kom hier later op terug.

- Nog geen bugs gehad, in mn ene avondje spelen.

Ik zal morgen de foto's en scherm verder testen, en een oogje houden op de batterij. To be continued.

• Japeroen
Dus tot nu toe ben je er eigenlijk best tevreden over?
Leuk om te horen. :)

• Drwho1
Ook ZDnet belgie heeft een review klaar.

http://www.zdnet.be/revie...plus-two-11-is-niet-twee/

Je stelt je bijna de vraag of hij een preproductie-testtoestel heeft gekregen...

Redelijk brak geschreven en dan die foto 'vanop een bewegende trein'...allez man, dat kan je toch niet serieus menen? :/

[ Voor 79% gewijzigd door Drwho1 op 20-08-2015 11:57 ]

• Nerot1x
Drwho1 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:49:
Ook ZDnet belgie heeft een review klaar.

http://www.zdnet.be/revie...plus-two-11-is-niet-twee/

Je stelt je bijna de vraag of hij een preproductie-testtoestel heeft gekregen...

Redelijk brak geschreven en dan die foto 'vanop een bewegende trein'...allez man, dat kan je toch niet serieus menen? :/
Ben het sws met een paar dingen niet eens, fingerprint sensor werkt voor mij zo goed als altijd.. dat die beter moet is totaal onzin.

OxygenOS geen toegevoegde waarde? Hallo wat is dat voor gekkigheid.. er zit ten eerste al een privacy tool in, zodat je apps toegang of geen toegang kan geven tot bepaalde functies, locatie, camera, etc etc.. alleen dat is al een toegevoegde waarde, dat heeft standaard android niet. Ik vind dat alleen een groot punt dat het waardig maakt.

Dan hun laatste minpunt, te groot scherm voor sommige? Je weet toch wat je koopt, je koopt geen fiat panda als je een super groot gezin hebt? Wat een slechte review zeg, bah.

• Pimorez
  • Niet online
Nerot1x schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:10:
[...]

Ben het sws met een paar dingen niet eens, fingerprint sensor werkt voor mij zo goed als altijd.. dat die beter moet is totaal onzin.

OxygenOS geen toegevoegde waarde? Hallo wat is dat voor gekkigheid.. er zit ten eerste al een privacy tool in, zodat je apps toegang of geen toegang kan geven tot bepaalde functies, locatie, camera, etc etc.. alleen dat is al een toegevoegde waarde, dat heeft standaard android niet. Ik vind dat alleen een groot punt dat het waardig maakt.

Dan hun laatste minpunt, te groot scherm voor sommige? Je weet toch wat je koopt, je koopt geen fiat panda als je een super groot gezin hebt? Wat een slechte review zeg, bah.
Zoals ik al eerder zei ligt het probleem bij de fingerprint sensor hoogstwaarschijnlijk bij de software kant. Ik heb het idee dat de fingerprint sensor te snel wordt 'uitgeschakeld' met behulp van de proximity sensor. Net zoals double-tap in het begin met de OPO ook niet altijd goed werkte waarbij het soms niet reageerde en andere keren weer veel te snel.

OxygenOS geen toegevoegde waarde, tja. Het is maar waarmee het vergeleken wordt. Vergeleken met TouchWiz/Sense heeft het minder toegevoegde 'features'/bloatware. Echter zijn er een aantal toevoegingen waar de meeste smartphones (op de gebruikers met CyanogenMod/CyanogenOS na) tot Android M op moeten wachten. Vergeleken met CyanogenMod/CyanogenOS klopt het wel dat OxygenOS een toegevoegde waarde mist, echter is dit juist de bedoeling van OnePlus. Het leveren van een zo goed als stock-Android ROM.

• Nerot1x
Weer een update, scherm helderheid in zon is aardig goed, ik kon ten alle tijden alles goed lezen.. dit is drastig beter dan bij de OPO. Ook heb ik ff snel 2 foto's gemaakt van 1 bloemetje in de achtertuin, de detail is echt goed te zien, zelfs als je ver inzoomt.

Zie image 1 en 2:

http://imgur.com/miBRFIm,NeSKjF7#0

Ik kan misschien later nog wat meer uploaden van low light foto's.

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
Zou je ook wat foto's kunnen maken van bewegende onderwerpen, zoals bijv. kinderen. En inderdaad enkele low light situaties zou erg fijn zijn. Bijna elke telefoon maakt wel knappe plaatjes in een een goed verlichte situatie, met een statisch onderwerp.

Keep it up!

• Nerot1x
GroeneThee schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:15:
Zou je ook wat foto's kunnen maken van bewegende onderwerpen, zoals bijv. kinderen. En inderdaad enkele low light situaties zou erg fijn zijn. Bijna elke telefoon maakt wel knappe plaatjes in een een goed verlichte situatie, met een statisch onderwerp.

Keep it up!
Zal het doen, word waarschijnlijk niet vandaag van bewegende objecten, maar low lights komen later.

• michielvz
Bedankt voor de info!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:52
Ook op Androidworld is een review van de OP2 verschenen. http://androidworld.nl/review/oneplus2/
Behoorlijk positief, dat over het speakervolume heb ik nog niet eerder gelezen, maar zal via een software update vast te verhelpen zijn.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Wellicht niet helemaal het juiste topic om deze vraag te stellen, maar bij gebrek aan een eigen topic van dit toestel en zijn doopnaam "OnePlus 2 killer" doe ik het toch maar hier.

Iemand een idee of het ZUK Z1 wél NFC aan boord heeft?

In ieder geval wel Cyanogen OS 12.1, 4100mAh, fingerprint scanner, USB-C (3.0 of 3.1), metalen framepje en een OnePlus One prijskaartje. Maarja uiteindelijk gaat 't me dus om NFC haha.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zo ver m'n bronnen reiken ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
pimsaint schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:39:
Wellicht niet helemaal het juiste topic om deze vraag te stellen, maar bij gebrek aan een eigen topic van dit toestel en zijn doopnaam "OnePlus 2 killer" doe ik het toch maar hier.

In ieder geval wel Cyanogen OS 12.1, 4100mAh, fingerprint scanner, USB-C (3.0 of 3.1), metalen framepje en een OnePlus One prijskaartje. Maarja uiteindelijk gaat 't me dus om NFC haha.
En een OnePlus one soc. En of je nou zo blij moet worden van USB c...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
418O2 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:54:
En een OnePlus one soc. En of je nou zo blij moet worden van USB c...
Ik vind de 801 echt prima qua performance. Ik game niet en alles wat ik draai op m'n OPO draait soepel. In dit filmpje wordt trouwens beweerd dat de 801 soc sneller aanvoelt in alledaags gebruik dan de 810 in de OP2. "Convenience" is het sleutelwoord in de zoektocht naar de opvolger van mijn OPO:
  • Hoewel ik het voorheen niet miste kijk ik meer en meer uit naar een fingerprint scanner. Ik gebruik een 4x4 patroon nu om mijn OPO te unlocken, dankzij het grote scherm levert dat met één hand vaak pijn in mijn duim vanwege de vereiste acrobatiek op en anders een lockdown van 30 seconden. Sinds de aankondiging van de OPO 2 kijk ik dan ook ineens jaloers naar die mensen die hun iPhone gewoon unlocken zonder enig pijntje (of meekijkers).
  • Ik wil er niet aan moeten denken om mijn telefoon overdag bij te moeten laden. Met de OPO hoeft dat vaak niet. Waar de OP2 er op achteruit gaat qua accuduur, ga ik er even vanuit dat die 4100mAh in de ZUK juist meer zekerheid geeft. USB-C zie ik, waarschijnlijk net als jij, als een nadeel. Maar dat verdwijnt wanneer ik slechts thuis hoef op te laden aan de meegeleverd kabel. En tegen de tijd dat de accu wat minder wordt, is USB-C inmiddels gemeengoed
  • Ik ga verhuizen naar Zuid-Korea maar reis nog heel veel op en neer naar Nederland. Nooit het nut ingezien van een Dual-Sim telefoon maar dat is nu ineens heel welkom ;)
  • OIS. Iets wat de OPO gewoon mist. Kort door de bocht kan je nu in donkere omstandigheden de sluiter wat langer open laten, het is hoe dan ook een vooruitgang
  • Ik kan in beide landen inmiddels prima uit de voeten met een FDD-LTE versie.
CLB schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:50:
Voor zo ver m'n bronnen reiken ook niet :)
Da's dan toch jammer. Ik geloof zelf nog steeds heilig in de combinatie Fingerprint+NFC voor authenticatie, zij het in de toekomst voor welk doel dan ook. Het zit straks ook native in android M. Mijn zoektocht naar de next flagship killer is dus nog niet voorbij ;)

offtopic:
Overigens is die U-touch pad zie de demonstreren in het filmpje ook wel handig! Hopelijk worden alle gestures ook ondersteund in COS

[ Voor 14% gewijzigd door pimsaint op 22-08-2015 23:27 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
pimsaint schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:39:

De mogelijkheid tot CyanogenOS 12 is aanwezig. Het is niet geheel duidelijk, maar het lijkt erop dat CyanogenOS dus niet standaard is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt ook internationale variant van uit met 12.1 out of the box!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Voor de mensen die de OP2 in huis hebben, heb ik een aantal vragen, vooral om beetje te kunnen vergelijken met m'n huidige One M7 (die ik graag wil vervangen):

- Accuduur vergeleken met concurrenten? Dat het minder is dan de OPO maakt me niet uit, want die heb ik niet. Is het 'on par' met toestellen als de SGS6 en de One M9? Zoja, ga ik er sowieso op vooruit :)

- Geluidskwaliteit speakers vergeleken met concurrenten? Ook al zit er inmiddels aardig wat stof in de Boomsound speakers van mijn M7, is de stereo kwaliteit nog steeds fijn als je van dichtbij een stukje film kijkt. Hoe doet de OP2 dat? Ik weet van de OP1 dat het geluid weliswaar harder is dan mijn M7, maar het wel blikkeriger klonk..

- Hoe is de schermkwaliteit vergeleken met concurrenten? Tweakers doet altijd een paar handige testen om contrast, max helderheid, RGB spectrum, en Delta IE waarden te bepalen. Het scherm op mijn M7 stond destijds bekend als het beste LCD IPS paneel (in navolging van de One X). Houd ik dezelfde kwaliteit met de OP2? Dat PPI minder is maakt me niet uit, FHD vind ik meer dan zat voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Accuduur van de OP2 schijnt verbeterd te zijn met de OTA-update (2.0.1).
En qua scherm schijnt zowat elke reviewer het er over eens te zijn dat het zeer goed is, sowieso beter dan dat van de OPO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij was de accu sowieso al beter dan een SGS6 of M9. Alleen nog niet beter dan een OPO.
Hopelijk dat wat updates daar verbetering in geven (OTA update 2.0.1 ??)

Geluidskwaliteit hoef je volgens mij niet veel van te verwachten. Zeker als je van een HTC afkomt.
Ik mis mijn boomsound nog dagelijks. Daarbij heeft de OP2 nu ook slechts één speaker.
Dus niet eens stereo meer. In hoeverre je echt van stereo kan genieten op een telefoon.

Scherm schijnt idd goed te zijn. Heeft hoge nits waarde waardoor in daglicht hij ook enigzins te gebruiken moet zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

smiegles

Breaking Bad

Net een anTuTu test gedaan met de OP2, voor de OTA was mijn score zo'n 49000 en nu ~42000. Iemand met de zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach een benchmark, als het apparaat in de praktijk maar rap aanvoelt toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
smiegles schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:14:
Net een anTuTu test gedaan met de OP2, voor de OTA was mijn score zo'n 49000 en nu ~42000. Iemand met de zelfde ervaring?
Deze reviewer meet wel een groot verschil in het voordeel van de OPT (met de laatste firmware) YouTube: 15 Days with OnePlus 2 : In-Depth Review (with New Firmware) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosmetdesnor123
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-06 12:09
Vandaag binnen gekregen. Eerste indruk: wat een premium device is dit zeg.

Zojuist al mijn dagelijkse apps geïnstalleerd en wat mij gelijk opvalt is de kwaliteit van het scherm. Helemaal geen backlight-bleeding te ontdekken. Ook is Oxygen OS echt een pareltje, alles lekker volgens de Material Design guidelines, heerlijk.

Voor vragen, foto's / film, benchmarks of andere dingen voorzie ik graag van de benodigde informatie =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 10-09 19:51
Zit te twijfelen om mijn S6 32GB weg te doen en een OP2 te kopen van het geld wat ik over hou.

Iemand die een switch heeft gedaan van een S6 naar de OP2?

Ook heb ik een aantal vragen:

- Hoe is de speaker kwaliteit? (luister namelijk vaak muziek via de luidspreker van het toestel)
- Hoe is de kwaliteit van het geluid als je met oortjes luister?
- Wat is de kwaliteit van de microfoon bij het opnemen van hoge volume (festival etc)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Ik ben wel benieuwd naar jouw anTuTu score.

off-topic: en hoe je aan je invite gekomen bent :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
dewinterdesign schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:00:
Vandaag binnen gekregen. Eerste indruk: wat een premium device is dit zeg.

Zojuist al mijn dagelijkse apps geïnstalleerd en wat mij gelijk opvalt is de kwaliteit van het scherm. Helemaal geen backlight-bleeding te ontdekken. Ook is Oxygen OS echt een pareltje, alles lekker volgens de Material Design guidelines, heerlijk.

Voor vragen, foto's / film, benchmarks of andere dingen voorzie ik graag van de benodigde informatie =)
Benchmarks draaien graag. :) Geekbench/Antutu. Ik zie erg inconsistente resultaten tussen gebruikers.
Knamix schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:08:
Zit te twijfelen om mijn S6 32GB weg te doen en een OP2 te kopen van het geld wat ik over hou.

- Hoe is de speaker kwaliteit? (luister namelijk vaak muziek via de luidspreker van het toestel)
- Wat is de kwaliteit van de microfoon bij het opnemen van hoge volume (festival etc)

Alvast bedankt!
Als je een S6 hebt, zou ik persoonlijk niet over gaan naar een OP2. Tenzij je batterij te snel leeg geraakt ofzo. De prijs is namelijk de voornaamste reden om de OP2 te kopen. Indien je al een S6 bezit, dan zou ik die gewoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Knamix schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:08:

Alvast bedankt!
Ik twijfel juist tussen de S6 en de OPT. Waarom doe je de S6 weg? Lijkt me juist een fijn toestel. Hardwarematig completer dan de OPT (incl. NFC, Wireless Charging, Fast Charging, waarschijnlijk een betere camera, Amoled) en een stuk hogere benchmarks. Nu al voor iets meer dan 500,- te krijgen. Het gat tussen de S6 en de OPT wordt steeds kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 10-09 19:51
michielvz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:13:
[...]

Ik twijfel juist tussen de S6 en de OPT. Waarom doe je de S6 weg? Lijkt me juist een fijn toestel. Hardwarematig completer dan de OPT (incl. NFC, Wireless Charging, Fast Charging, waarschijnlijk een betere camera, Amoled) en een stuk hogere benchmarks. Nu al voor iets meer dan 500,- te krijgen. Het gat tussen de S6 en de OPT wordt steeds kleiner.
Voornaamste reden (problemen die ik met de S6 heb)

- Accu die vrij snel leeg raak (hoewel hij erg snel oplaad)
- Exynos processor en dus geen tot weinig support van XDA (roms etc)
- Wireless charging gebruik ik niet
- NFC gebruik ik niet

Leuk dat het toestel nu één van de snelste processor heeft, maar als je accu het niet kan bijhouden met games is er ook geen reet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
De batterijduur is idd wel een dingetje, daar zal je met de OPT geen last van hebben. Hoewel NF. Nog niet veel gebruikt wordt verwacht ik veel van de combinatie NFC en vingerafdrukscanner. Lijkt me ideaal om zo te betalen. Is Cyanogen nog niet op de S6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michielvz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:13:
[...]

Prijs niet hoor. OPT kan je kopen aan een zeer scherpe prijs. NFC is in de Benelux toch bijna niet bestaand. En tegen dat het echt gaat gebruikt worden is de OnePlus Three er toch?

Nu alleen nog een invite zien te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
zo scherp is die prijs niet. De 16gb vind ik te weinig. Ik ben dus veroordeeld tot de 64gb van 400,- exc. verzendkosten (geen idee hoeveel). De S6 (32gb) staat in de pricewatch nu op 499,- en wordt gratis verzonden. Nog een maandje wachten en het scheelt misschien maar enkele tientjes.

[ Voor 21% gewijzigd door michielvz op 26-08-2015 19:57 ]

• mailmandj
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07-2020

mailmandj

Internetvos

Ben eigenlijk nieuwsgierig; Vodafone's sims hebben NFC voor contactloos betalen, toch?
Hoe gaan die werken in combinatie met OPT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
mailmandj schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:39:
Ben eigenlijk nieuwsgierig; Vodafone's sims hebben NFC voor contactloos betalen, toch?
Hoe gaan die werken in combinatie met OPT?
Ik weet niet hoe die NFC-sims werken, maar mijn beste gok is dat het bedrag dat je betaalt, afgaat van je tegoed op je simkaart bij Vodafone? Indien dit zo is, zou dit gewoon moeten werken in de Oneplus 2 denk ik.

[ Voor 37% gewijzigd door Japeroen op 28-08-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Japeroen schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:23:
[...]

Ik weet niet hoe die NFC-sims werken, maar mijn beste gok is dat het bedrag dat je betaalt, afgaat van je tegoed op je simkaart bij Vodafone? Indien dit zo is, zou dit gewoon moeten werken in de Oneplus 2 denk ik.
Zover ik mij kan herinneren is dit inderdaad hoe het in z'n werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Zie hier de review van Tweakers: reviews: OnePlus 2: grote beloftes deels ingelost

Een 8,0 lijkt me toch een prima cijfer en de telefoon doet dan ook veel dingen goed. Wel is er wat commentaar op de accuduur en de camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Hmm ja, de accuduur lijkt hier een stuk minder te zijn. In andere reviews viel het wel nog mee.
Nu hopen dat updates de accuduur nog kunnen verlengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Japeroen schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:58:
Hmm ja, de accuduur lijkt hier een stuk minder te zijn. In andere reviews viel het wel nog mee.
Nu hopen dat updates de accuduur nog kunnen verlengen. :)
Jep, en dat lijkt me ook gelden voor de camera app, die moet ook met updates echt wel te verbeteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Ik vind een 8.0 nog behoorlijk veel voor toch sommige vd minpunten, zeker als flagship killer.

- Haperende vingerprint scanner
- ''Voorlopig'' slechte batterijduur ( valt te zien na firmware updates )
- Geen quick charge en nfc ( al is die laatste toch redelijk onbenullig in de Benelux )
- Sluitertijd en focus snelheid van de camera

lijkt me toch al een aardig lijstje, aan de andere kant lijkt 8.0 ook wel goed voor de specs die je krijgt voor de prijs, wat nog altijd 100 euro minder is dan een 32gb Galaxy S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
De eerste 2 zijn te verhelpen met een update. Quickcharge is er inderdaad niet, maar met ~2u15m laadtijd valt het allemaal wel mee. NFC wordt hier inderdaad nog niet veel gebruikt.
En wat betreft die sluitertijd en focussnelheid, daar zie je niet veel van in andere reviews, dus of het allemaal zo erg is, ik weet het niet.
8.0 vind ik op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Toch begrijp ik niet waarom hier zo veel lovende en relativerende reacties over de OPT verschijnen. In mijn ogen is de S6 zoveel beter voor maar een klein beetje extra geld. De OPT kost 400,- ex vzk dus misschien 415,- incl. vzk. De S6 heb je voor 485,- incl. vzk. Dus voor 70,- meer heb je op alle fronten gewoon betere onderdelen, betere aftersales, meer accessoires, geen wachtlijst, etc. Ik wacht nog even met met beslissen wat ik doe. Ben ook benieuwd naar de Moto X Style en de Z5. Maar de OPT gaat er niet komen (ondanks positie 209 op de reserveringslijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
Gisteren de OP2 besteld met een invite na een paar uur getwijfeld te hebben. Lees ik dus vandaag die review en schijnt t dus allemaal wat tegen te vallen. Zijn er al tweakers met een OP2? Wat zijn zoal jullie ervaringen?

Edit:
En wat ik nog wel opmerkelijk vond is dat ik een invite ontving en alsnog op plek nr 120.000 sta op de invitelist

[ Voor 21% gewijzigd door Droid op 29-08-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
michielvz schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:21:
Toch begrijp ik niet waarom hier zo veel lovende en relativerende reacties over de OPT verschijnen. In mijn ogen is de S6 zoveel beter voor maar een klein beetje extra geld. De OPT kost 400,- ex vzk dus misschien 415,- incl. vzk. De S6 heb je voor 485,- incl. vzk. Dus voor 70,- meer heb je op alle fronten gewoon betere onderdelen, betere aftersales, meer accessoires, geen wachtlijst, etc. Ik wacht nog even met met beslissen wat ik doe. Ben ook benieuwd naar de Moto X Style en de Z5. Maar de OPT gaat er niet komen (ondanks positie 209 op de reserveringslijst).
Nou, het schijnt dat de accuduur van de S6 dramatisch is en dat de RAM management eveneens om over te huilen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
itsFuzeh schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:11:
Gisteren de OP2 besteld met een invite na een paar uur getwijfeld te hebben. Lees ik dus vandaag die review en schijnt t dus allemaal wat tegen te vallen. Zijn er al tweakers met een OP2? Wat zijn zoal jullie ervaringen?

Edit:
En wat ik nog wel opmerkelijk vond is dat ik een invite ontving en alsnog op plek nr 120.000 sta op de invitelist
Niet twijfelen, zo goed als alle reviews zijn het erover eens dat het een goede koop is. Er zijn natuurlijk wel enkele aandachtspuntjes, maar allemaal niet zo erg vind ik. Er is toch weinig dat tegen valt?
Pimorez schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:30:
[...]

Nou, het schijnt dat de accuduur van de S6 dramatisch is en dat de RAM management eveneens om over te huilen is.
In de test van Tweakers komt de S6 wel boven de OP2 uit wat betreft batterijduur. :X
Anyways, iedereen heeft andere eisen voor een smartphone en moet zelf uitzoeken welke het beste bij hem past. Voor de een is dat een S6, voor de ander een OP2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Elke telefoon heeft zijn minpunten, ook de S6. De S6 heeft er alleen niet veel. En inderdaad, de S6 heeft een betere batterijduur dan de OPT, en quick charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Tja, ik was al niet meer zo geïnteresseerd sinds de bekendmaking dat de OPT die draak van een S810 aan boord zou hebben. Kunnen ze wel een mooi marketingpraatje houden dat ze alles onder controle hebben maar ik vind een downclock van 10% (en alsnog een zekere vorm van throttling) nu niet echt een oplossing. Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds een beest van een processor maar in mijn ogen wel een met een handicap.

Ook jammer van de verslechterde accuduur. Wat ik wel een complimentje waard vind, is het feit dat men is blijven vasthouden aan FHD en niet meedoet aan die belachelijke QHD-gekte. Alhoewel, dan zou de accuduur nog slechter zijn geweest dus ergens is de keuze ook zeer logisch. :)

Hoe dan ook, ik streep de OPT af van mijn lijstje en ga kiezen tussen de Moto X Play en de Nexus 2015. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japeroen
MKBHD heeft nu ook een Oneplus2 review:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:01
Pimorez schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:30:
[...]

Accuduur is gewoon goed voor high end. Iets beter dan iPhone 6 en M9. Ga je het vergelijken met midrange en budget dan is het minder inderdaad.

Ram management is wel een puntje als je veel gebruikt maakt van multitasken dus meer dan 5 apps tegelijk open wilt houden.
Meeste gebruikers zullen daar geen probleem mee hebben.
Verder is de S6 zo snel met het openen van apps dat het ook geen probleem is alleen begint de app dan opnieuw en niet waar hij gebleven was.

Wil je een nog betere ervaring dan flash je er een custom rom op of debloated stock rom. Download een Material design thema en je hebt een zo goed als stock Google Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb een paar vragen over de one plus 2,

- Hoe is de support van oneplus? iemand hier evaring mee? binnen de garantie en buiten de garantie?
- Is het mogelijk dat iemand met de opo een invite weggeeft voor de opt?
- zit er net als in mijn m8 een 'magneet' die het scherm activeert als het hoesje met 'magneet' openklapt? eigenlijk zoals de functie dot view?

[ Voor 24% gewijzigd door hurthonkey365 op 30-08-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
hurthonkey365 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:07:
Ik heb een paar vragen over de one plus 2,

- Hoe is de support van oneplus? iemand hier evaring mee? binnen de garantie en buiten de garantie?
- Is het mogelijk dat iemand met de opo een invite weggeeft voor de opt?
- zit er net als in mijn m8 een 'magneet' die het scherm activeert als het hoesje met 'magneet' openklapt? eigenlijk zoals de functie dot view?
- Buiten de garantie zal niemand ervaring mee hebben want de OPO is pas een jaar uit en Europese garantie is altijd 2 jaar, buiten garantie door valschade of dergelijke ga je evenveel mogen betalen als bij een ander merk.
Ticket wacht tijd is goed te noemen, meestal binnen de 2 dagen en terugsturen van het toestel moet je geen eeuwen op wachten want er zijn Europese warenhuizen van OPO.

- Neen, een OPO invite is voor een OPO te kopen een geen OPT, wil je een OPT invite krijgen van iemand dan moet dat van een persoon zijn die een OPT heeft gekocht en invites heeft gekregen.

- Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Hier ook een leuke vergelijking tussen de camera van de S6 en de OPT YouTube: OnePlus 2 vs Samsung Galaxy S6 Camera Test Comparison Beide toestellen hebben uitstekende camera's. Mijn voorkeur gaat (weer) uit naar de S6 vanwege de scherpte (meer details) en de beter functionerende Image Stabilization. Video door de OPT oogt erg onrustig. Weet iemand trouwens wanneer de Moto X Style gelanceerd wordt? Ik weet alleen dat het in September is maar wanneer exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:07

BPP

Weet niet of het werkt met een magneet, maar mijn goedkope OPO flipcover van Ebay activeert het scherm wel als ik hem openklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
V&A aangeboden: OnePlus 2 64GB Zwart - Sealed

Gast vraagt €600 voor z'n one plus two, smerige handelaren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Aangezien de lage prijs de drijvende kracht achter de OPT is lijkt deze prijs me niet helemaal realistisch. Maximaal 500,- maar eerder 450,-.
Pagina: 1 ... 5 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.