Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:43:
Aangezien de roms offline zijn gehaald heb ik deze geüpload op AndroidFileHost. Je kan ze hier vinden:Op XDA staat voor elke software versie het stappenplan om te flashen.

Veel plezier met Marshmallow.

Note: Flashen op eigen risico. Rom's zijn offline gehaald door OnePlus.
Hmz, phone says no :'(

Wat ik gedaan heb:
- geboot in TWRP, daarna alles muv sd ge-wiped
- Garak's Recovery geflashed
- reboot / recovery

Nu krijg ik het standaard opstartscherm van de OP2 (dat vierkant met een 1 erin, en + rechtsboven), en dat is het dan. Meer doet ie niet. Opstarten met volumedown en power geeft hetzelfde resultaat ...

Help?

Ik krijg hem overigens wel in fastboot-mode (volume-up en power), maar ook daar kom ik vooralsnog niet verder mee.

UPDATE: oeps, stapje gemist in de manual, nu bezig met nieuwe poging :X

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 13-06-2016 15:08 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
_guyon schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:27:
Hoe zit het bij jullie trouwens met warmte(problemen)? Ik heb meestal geen problemen, maar bij het spelen van games (zelfs minder zware), wordt hij toch aardig warm. Bij normale taken wordt hij een beetje warm, maar dat is niet storend.
Dat is 'normaal'. Heb ik ook. Helemaal als ik m'n schermhelderheid op max heb staan (voor VR games). Zie ook hier: https://docs.google.com/s...KbloQl7w/edit?usp=sharing

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-06-2016 15:12 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Gisteren ook update uitgevoerd, terwijl ik eigenlijk heel erg tevreden was met de vorige versie.

Wat mij tot nu toe opvalt is dat opladen van de telefoon veel langer lijkt te duren, en dat tijdens het opladen de telefoon ook warmer lijkt te worden dan voorheen.

Verder tot nu toe prima update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
Ik draai nu al een aantal maanden op versie 3.0, de eerste beta.
Dit weekend geprobeerd om de laatste versie, 3.0.2, te flashen.

Stappenplan:
- Titanium backup
- TWRP backup
- Full (advanced) wipe behalve data
- 3.0.2 geflashed
- Superuser script geflashed (vanuit het topic op XDA met ota rom's)

Helaas blijft het bootlogo oneindig lang draaien, ging er vanuit dat m'n recovery al de juiste versie was aangezien ik destijds succesvol de android 6 beta heb geflashed.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen of ben ik iets vergeten? Heb ondertussen al wel m'n twrp backup teruggezet dus draai weer op de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51
Niekjuh schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:29:
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen of ben ik iets vergeten? Heb ondertussen al wel m'n twrp backup teruggezet dus draai weer op de beta.
Zorg ervoor dat je de laatste SuperSu beta versie gebruikt en ik kan aanraden om eerst de rom te flashen en die volledig te laten doorstarten. Om daarna een backup te maken en dan SuperSu te flashen. Zo weet je in ieder geval zeker dat de rom goed geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Had twee weken terug dat de home-knop en vingerafdrukscanner het niet meer deden. Haalde hem vrijdagmiddag uit m'n broekzat en bij aanzetten bleef de telefoon trillen en de camera starten, ofwel hij dacht dat er constant op de home-knop gedrukt werd.

Na reboot knop dood, op internet alle opties geprobeerd, o.a. knop langdurig 'poetsen' met een doekje, in de luchtstroom van de ontvochtiger geplaatst, cache wipes, reinstalls, mocht allemaal niks baten. Kreeg een paar dagen terug de notificatie van OTA, versie 3.0.2 en zowaar deed de knop het weer. Crisis averted :9

Wel laadt hij niet zo snel meer op in de auto. Waar voorheen moeiteloos de telefoon in twee uur opgeladen was terwijl deze als navigatie fungeerde, laadt hij nu nauwelijks bij.. Hangt gewoon aan een 2,1A 10W lader.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
rens-br schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:20:
[...]

Zorg ervoor dat je de laatste SuperSu beta versie gebruikt en ik kan aanraden om eerst de rom te flashen en die volledig te laten doorstarten. Om daarna een backup te maken en dan SuperSu te flashen. Zo weet je in ieder geval zeker dat de rom goed geïnstalleerd is.
Thanks, ga ik doen.
En toch nog even opnieuw die Garak's recovery flashen.
Heb tijdens het flashen van de beta wel gezien dat die recovery heel veel uit maakt, al snap ik dat niet helemaal. Bij m'n vorige telefoons kon je altijd met één recovery alle roms flashen zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
zo, van het weekend 6.0.1 OTA geïnstalleerd, met volledige reset van android + cache wipe.
Wat een genot! lekker vlot, en de vingerscanner is inderdaad veel beter geworden. (misschien wel te goed: zie geregeld de melding: te veel pogingen) :P

Alleen wel met te veel Enthousiasme de opvolger besteld, dus de OP2 gaat na een half jaar!!! al vervangen worden. niet gepland maar agh, de vorige (Galaxy S2) heeft het met mij ruim 4 jaar vol gehouden :*)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:03
Aargh, die OP3 ziet er toch wel heel erg lekker uit. En dat terwijl ik een week geleden mezelf nog voorhield geen OP weer te kopen, vanwege de slechte ervaringen met OOS2.xx. Op 3 loopt ie al zoveel mooier!
Ik wacht nog even wat reviews af, want eigenlijk is het ook gewoon kul om de OP2 te vervangen.

Om even volledig ontopic te gaan. Gevoelsmatig fluctueert bij mij de accuduur wel behoorlijk, sinds de laatste update. Hebben jullie deze ervaring ook, stabiliseert het na een tijdje?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
gehaktstaaf schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:43:
Aargh, die OP3 ziet er toch wel heel erg lekker uit. En dat terwijl ik een week geleden mezelf nog voorhield geen OP weer te kopen, vanwege de slechte ervaringen met OOS2.xx. Op 3 loopt ie al zoveel mooier!
Ik wacht nog even wat reviews af, want eigenlijk is het ook gewoon kul om de OP2 te vervangen.

Om even volledig ontopic te gaan. Gevoelsmatig fluctueert bij mij de accuduur wel behoorlijk, sinds de laatste update. Hebben jullie deze ervaring ook, stabiliseert het na een tijdje?
Hmm, het wordt wel beter heb ik het idee. Maar dat is pas na 5 dagen of meer volgens mij. Ik heb wel dat als je hem gebruikt, hij meteen veel batterij zuipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:57

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nieuwe:

Toestel komt soms willekeurig met 'simcard locked' en dan moet ik beide pincodes weer ingeven, terwijl het toestel gewoon standby en in use was/is en zonder dat er een reboot is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
gehaktstaaf schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:43:

Ik ervaar dat ook zo. Met name Android Systeem gaat af en toe los met de accu. Dat kan helaas van alles en nog wat zijn, omdat het geen specifieke app of proces is. Ook het scherm lijkt meer stroom te verbruiken dan voorheen.

Wat ik wel merk, is dat de fps toch wel (dacht eerst van niet) op m'n been reageert (en die heeft geen vingerafdruk) en dat als dat een paar keer gebeurt, het toestel warm wordt in m'n broekzak en de accu ook hard gaat.

Staan de "bijgeleverde pakketten" onder Android Systeem bij accugebruik eigenlijk in willekeurige volgorde of op volgorde van verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Wie heeft er nog meer het volgende probleem?

Ik gebruik WhatsApp Web op mijn pc en laptop. Als ik iets van 15 minuten niet op WhatsApp Web heb gezeten, komt hij met dat mijn telefoon niet is verbonden. Nu verdacht ik Doze, en heb WhatsApp gezet onder "niet optimaliseren". Dus WhatsApp is uitgesloten van Doze als het goed is. Maar nu net had ik het weer. Ik was even 10 minuten beneden. Kom ik terug, zelfde melding. Unlock ik mijn telefoon en open ik WhatsApp, krijg ik ineens van alles binnen. :?

Ik kan ook echt helemaal nergens vinden na hoeveel minuten/uur Doze nou eigenlijk wordt ingeschakeld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Doze schijnt na zo'n 30minuten inactiviteit ingeschakeld te worden. (als ik de eerste paar resultaten van duckduckgo mag geloven.)
Puur om zelf ff te testen of ik ook problemen heb met WhatsApp web heb ik nu ff de telefoon weg gelegd en WhatsApp web open staan...

EDIT:
Ik zie net de melding geen verbinding met telefoon.
één druk op de vingerscanner (scherm aan) en direct weer verbinding. (en de tijd van testen heb ik de telefoon en Whatsapp web niet aangeraakt...)

[ Voor 29% gewijzigd door geenwindows op 18-06-2016 23:18 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:45:

Ik gebruik WhatsApp Web op mijn pc en laptop. Als ik iets van 15 minuten niet op WhatsApp Web heb gezeten, komt hij met dat mijn telefoon niet is verbonden. Nu verdacht ik Doze, en heb WhatsApp gezet onder "niet optimaliseren". Dus WhatsApp is uitgesloten van Doze als het goed is. Maar nu net had ik het weer. Ik was even 10 minuten beneden. Kom ik terug, zelfde melding. Unlock ik mijn telefoon en open ik WhatsApp, krijg ik ineens van alles binnen. :?

Ik kan ook echt helemaal nergens vinden na hoeveel minuten/uur Doze nou eigenlijk wordt ingeschakeld. :(
Naar mijn idee is dat gewoon een gebreke van WhatsApp Web. Ik heb vanaf het begin af aan dit probleem. Zowel met de OPO als de OP2 (en zowel COS, OOS als CM, zowel Android 5.0> als 6.0>).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dat probleem komt vaker voor, niet alleen op de OP2, maar ook op mijn OPO en andere toestellen en tevens ook niet alleen op Android 6.0 met doze. Waar het precies aan ligt ben ik nooit achter gekomen, maar ik draai momenteel de laatste bèta versie van whatsapp en daar heb ik geen probleem.

Heb je dit alleen op wifi of ook op 3g/4g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
geenwindows schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:53:
Doze schijnt na zo'n 30minuten inactiviteit ingeschakeld te worden. (als ik de eerste paar resultaten van duckduckgo mag geloven.)
Puur om zelf ff te testen of ik ook problemen heb met WhatsApp web heb ik nu ff de telefoon weg gelegd en WhatsApp web open staan...

EDIT:
Ik zie net de melding geen verbinding met telefoon.
één druk op de vingerscanner (scherm aan) en direct weer verbinding. (en de tijd van testen heb ik de telefoon en Whatsapp web niet aangeraakt...)
Bedankt voor het meetesten!

Wel raar. Ik kan me herinneren dat ik het niet had met Android 5 volgens mij. Naja, heel soms.
Pimorez schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:15:
Naar mijn idee is dat gewoon een gebreke van WhatsApp Web. Ik heb vanaf het begin af aan dit probleem. Zowel met de OPO als de OP2 (en zowel COS, OOS als CM, zowel Android 5.0> als 6.0>).
Ik heb het idee dat ik het soms heb. Soms werkt WhatsApp Web prima, en soms verbreekt hij telkens. Soms hebben ze WhatsApp Web gewoon niet goed ge-update, of is het simpelweg een slechte update.
rens-br schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:19:
Dat probleem komt vaker voor, niet alleen op de OP2, maar ook op mijn OPO en andere toestellen en tevens ook niet alleen op Android 6.0 met doze. Waar het precies aan ligt ben ik nooit achter gekomen, maar ik draai momenteel de laatste bèta versie van whatsapp en daar heb ik geen probleem.

Heb je dit alleen op wifi of ook op 3g/4g?
Ik heb het niet altijd, het probleem. Maar als ik het heb, heb ik het met Wi-Fi (niet uitgetest met 3G/4G). Ik weet waar je naartoe wilt gaan :P. Mijn router werkt prima en we hebben nooit problemen. Aan de router ligt het dus niet.

Overigens zijn ze toevallig ook in het OnePlus 3 topic hier over aan het praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:14:
[...]
Ik heb het niet altijd, het probleem. Maar als ik het heb, heb ik het met Wi-Fi (niet uitgetest met 3G/4G). Ik weet waar je naartoe wilt gaan :P.
Ik had dit probleem vorig jaar alleen op 3G toen is er denk ik een update geweest o.i.d. (van Whatsapp of de software) en toen had ik het alleen nog maar op de WiFi thuis. Daar bleek iets mis te gaan met ipv6. Het kan dus eventueel wel aan je router liggen. Heb je de beta versie van Whatsapp al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb Oxygen 3.0.2 er nu bijna een week op staan. Wat een verademing zeg! De telefoon is weer stabiel en snel. _O_

Momenteel heb ik eigenlijk maar een dingetje wat ik niet voor elkaar krijg: als je een verkeerde vingerafdruk scant, dan trilt het toestel even en gebeurt er verder niets. Kan ik dat trillen uitzetten? (Het toestel trilt soms in mijn broekzak.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anonymoussaurus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:14:

Ik heb het niet altijd, het probleem. Maar als ik het heb
*knip* Dit voegt niks toe.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
pven schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:30:
Momenteel heb ik eigenlijk maar een dingetje wat ik niet voor elkaar krijg: als je een verkeerde vingerafdruk scant, dan trilt het toestel even en gebeurt er verder niets. Kan ik dat trillen uitzetten? (Het toestel trilt soms in mijn broekzak.)
Ik zou verwachten dat het niet mogelijk is om je vingerafdruk te scannen in je broekzak, aangezien de nabijheidssensor detecteert dat je in de broekzak zit. Staat deze setting toevallig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Tijdens het werken heb ik er wel regelmatig last van dat het scherm doubletaptowake activeert in m'n broekzak. Met gewone spijkerbroeken oid geen last van. Maar dan stopt bv Spotify ineens met afspelen, of selecteert het volgende nummer. Daarom zet ik het steeds maar uit tijdens werk.

Iets anders, ik heb het gevoel dat tijdens het reizen per trein de accu echt enorm snel leeg getrokken word. Enerzijds te verklaren doordat hij steeds weer opnieuw moet connexlcten met andere telefoonmasten, maar bij mijn vorige telefoon (Nexus 5) speelde dit veel minder, terwijl ik daarin gebruik maakte van zelfde netwerk ed.

Wat me de laatste tijd ook opvalt, volgens batterijbeheer is Google Chrome een grotere verbruiker als het scherm (met 3,5u SOT). Nu heb ik Chrome ook wel relatief veel gebruikt, maar dat is ongeveer 1,5u. Toch maar eens kijken of er wat browsers zijn, die en prettig werken en wat minder accu intensief zijn.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
gehaktstaaf schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:49:
Tijdens het werken heb ik er wel regelmatig last van dat het scherm doubletaptowake activeert in m'n broekzak. Met gewone spijkerbroeken oid geen last van. Maar dan stopt bv Spotify ineens met afspelen, of selecteert het volgende nummer. Daarom zet ik het steeds maar uit tijdens werk.
Kijk eens of je nabijheidssensor het nog doet of toevallig uitgeschakeld staat. De telefoon zou niet mogelijk reageren wanneer die in de broekzak zit namelijk.
Wat me de laatste tijd ook opvalt, volgens batterijbeheer is Google Chrome een grotere verbruiker als het scherm (met 3,5u SOT).
Probeer eens de cache van Chrome te verwijderen, misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:43:
[...]

Ik zou verwachten dat het niet mogelijk is om je vingerafdruk te scannen in je broekzak, aangezien de nabijheidssensor detecteert dat je in de broekzak zit. Staat deze setting toevallig uit?
Helaas is dat niet het geval. De desbetreffende instelling staat bij mij aan, de proximity-sensor werkt goed maar in mijn broekzak heb ik soms ook last van een fingerprint scanner die een foutieve vingerafdruk denkt te herkennen. Gelukkig gebeurt dit over het algemeen enkel wanneer mijn broekzak vochtig is van regen/zweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pimorez schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:05:
[...]
Helaas is dat niet het geval. De desbetreffende instelling staat bij mij aan, de proximity-sensor werkt goed maar in mijn broekzak heb ik soms ook last van een fingerprint scanner die een foutieve vingerafdruk denkt te herkennen.
Dan hebben ze dat dus schijnbaar softwarematig niet afgevangen. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Na een week toch wat klachten:
• de TomTom-app is de GPS soms kwijt, na een herstart van de app werkt het dan weer
• Tasker heeft gewerkt, werkt sinds een paar dagen niet meer, ook niet meer aan de praat te krijgen
• via Gravitybox heb ik ingesteld dat ik de brightness wil regelen via de notification-area, dat werkte gisteren niet meer, maar na een herstart weer wel

Verder ben ik erg blij met deze update! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand tips voor mijn Tasker-probleem? Het is best storend dat mijn profielen niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
pven schreef op maandag 27 juni 2016 @ 07:25:
Iemand tips voor mijn Tasker-probleem? Het is best storend dat mijn profielen niet meer werken.
Nee, ik gebruik geen Tasker.

Maar de profielen doen dus helemaal niks meer? Kun je zien of ze wel getriggerd worden, of ook niet?
Heb je al geprobeerd om de profielen opnieuw toe te voegen? Of een bogus-task toe te voegen met enkel een simpele boolean die een mail laat versturen of iets dergelijke om te kijken of de triggers zelf werken?

Indien het mogelijk is om tasks te exporten zou ik anders proberen of een reinstall werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Pimorez schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:51:
[...]

Nee, ik gebruik geen Tasker.

Maar de profielen doen dus helemaal niks meer? Kun je zien of ze wel getriggerd worden, of ook niet?
Heb je al geprobeerd om de profielen opnieuw toe te voegen? Of een bogus-task toe te voegen met enkel een simpele boolean die een mail laat versturen of iets dergelijke om te kijken of de triggers zelf werken?

Indien het mogelijk is om tasks te exporten zou ik anders proberen of een reinstall werkt.
Het lijkt alsof Tasker helemaal niets doet. Ik kan de app starten, maar hij blijft niet actief. Het tasker-icoon komt niet in de notificatiebalk te staan. Er wordt ook helemaal niets getriggerd.

Ik zal eens naar een re-install gaan kijken.

Update: re-install gedaan, en ik kan hem weer aanzetten. Eens kijken hoe lang het blijft werken

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 28-06-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Paar weken na de update, en het gezeik begint weer :/. Als eerste de g-sensor weer, waardoor het scherm niet meer kantelt. Zoals altijd lost een reboot het op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh

Ik hier ook last van, niet i.c.m. whatsapp web, maar sinds dat ik 3.0.2 draai update whatsapp pas al ik hem open op de telefoon. Gebruik ook telegram en die heeft hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Bij m'n OnePlus 2, als ik op het "vegertje" druk, kwam hij eerst met een melding of ik het zeker wist. Nu heb ik per ongeluk op "niet meer vragen" gedrukt. Hoe krijg ik dat terug? Ik kan het met geen mogelijkheid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Zit er nou op het scherm van de one+2 nou een screen protector? Want ik heb het idee dat daar mijn krassen in zitten. En nu of goede suggesties voor een nieuwe?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Geckoo schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:03:
Zit er nou op het scherm van de one+2 nou een screen protector? Want ik heb het idee dat daar mijn krassen in zitten. En nu of goede suggesties voor een nieuwe?
Die zit er standaard op inderdaad. Bekrast vrij makkelijk, zeker na verloop van tijd, hij zag er bij mij na een half jaar al niet meer uit. Heb hem er op een gegeven moment afgehaald met de bedoeling een nieuwe te bestellen maar dat is nog niet gebeurd. Het scherm zelf is Gorilla glas en heeft sindsdien nog geen krassen of wat dan ook opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:49
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:31:
Bij m'n OnePlus 2, als ik op het "vegertje" druk, kwam hij eerst met een melding of ik het zeker wist. Nu heb ik per ongeluk op "niet meer vragen" gedrukt. Hoe krijg ik dat terug? Ik kan het met geen mogelijkheid vinden.
Ik vermoed onder "Apps" de gegevens wissen van de Launcher.
Maar dan met je ook je scherm settings kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Razer schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:19:
Ik vermoed onder "Apps" de gegevens wissen van de Launcher.
Maar dan met je ook je scherm settings kwijt...
Goed idee. Wat bedoel je met "scherm settings"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:49
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:41:
[...]

Goed idee. Wat bedoel je met "scherm settings"?
Indeling en widgets van je launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Razer schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:44:
Indeling en widgets van je launcher
Drommels. Not worth it. Naja. Jammer dan :p. Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:15
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:45:
[...]

Drommels. Not worth it. Naja. Jammer dan :p. Toch bedankt.
volgens mij moet je naar instellingen -> apps -> rechtsboven klikken -> app-voorkeuren resetten.. deze zal dan alle voorkeuren voor alle apps resetten.. dus de volgende keer dat je op de home-knop klikt zal je telefoon weer vragen welke launcher te gebruiken, als je op een web-link klikt met welke app te openen, dit soort vragen krijg je dan weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het toestel raakt sinds kort toch weer af en toe de opgeslagen voorkeur 'kwijt' die je hebt ingesteld m.b.t. de standaard simkaart via welke je naar buiten belt. Iemand ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:49:
volgens mij moet je naar instellingen -> apps -> rechtsboven klikken -> app-voorkeuren resetten.. deze zal dan alle voorkeuren voor alle apps resetten.. dus de volgende keer dat je op de home-knop klikt zal je telefoon weer vragen welke launcher te gebruiken, als je op een web-link klikt met welke app te openen, dit soort vragen krijg je dan weer..
Weet je dat zeker? Of denk je dat?

Want ik kan wel van alles gaan rommelen, maar straks werkt het niet :P.
HTT-Thalan schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:34:
Het toestel raakt sinds kort toch weer af en toe de opgeslagen voorkeur 'kwijt' die je hebt ingesteld m.b.t. de standaard simkaart via welke je naar buiten belt. Iemand ook last van?
Jij hebt wel altijd problemen met je OnePlus 2 zeg :p. Rot voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 09-09 16:15
ik weet zeker dat --> dus de volgende keer dat je op de home-knop klikt zal je telefoon weer vragen welke launcher te gebruiken, als je op een web-link klikt met welke app te openen, dit soort vragen krijg je dan weer.

ik vermoed dat --> de melding "weet je zeker" weer terugkomt. maar dit is een vermoeden, de bovenste weet ik zeker.

gewoon testen zou ik zeggen. heel veel verpesten ga je dus niet. hoogstens dat je de vragen uit punt 1 weer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:49:
ik weet zeker dat --> dus de volgende keer dat je op de home-knop klikt zal je telefoon weer vragen welke launcher te gebruiken, als je op een web-link klikt met welke app te openen, dit soort vragen krijg je dan weer.

ik vermoed dat --> de melding "weet je zeker" weer terugkomt. maar dit is een vermoeden, de bovenste weet ik zeker.

gewoon testen zou ik zeggen. heel veel verpesten ga je dus niet. hoogstens dat je de vragen uit punt 1 weer krijgt.
Zojuist gedaan. Helpt niet. Maar maakt niet uit. Ik laat het wel zo dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
Omdat mijn nexus 4 kapot aan het gaan is ben ik van plan om een nieuw mobieltje te kopen. Nu zag ik op tweakers vraag&aanbod en marktplaats 2 interessante toestellen staan. Een OnePlus One voor €150 en een OnePlus 2 voor €240. Beide zijn nog in een goede conditie. Omdat ik geen intensieve gebruiker ben geef ik eigenlijk niet zo veel om de extra snelheid van de 2, de vingerafdrukscanner lijkt me wel een leuke toevoeging, maar niet echt iets curciaals. Zelf wil ik het liefst goedkoop uit zijn, een goed degelijk toestel hebben en nog een tijdje vooruit kunnen.
Dus mijn vraag is wel toestel jullie me aanraden om te kopen, want aan de ene kant hoef ik de exta's eigenlijk niet, maar aan de andere kant denk ik wel dat ik met de 2 langer vooruit zal kunnen omdat die nieuwer is. Ik weet niet hoe belangrijk usb c en 64 bit zullen zijn voor toekomstbestendig te zijn.

Dubbelposten is ongewenst. Ik heb een van je berichten verplaatst naar een los topic: Vervanger voor Nexus 4. Graag daar verder gaan aangezien aankoopadviezen zeer offtopic is in ervaringen topics.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 30-06-2016 08:02 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Bij meer mensen dat de telefoon niet afgaat als er iemand belt? Het is dat ik hem nu zag oplichten maar er was geen ringtone? Schuifje aan zijkant staat goed, ook geen icoon in de balk bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:24:
Bij meer mensen dat de telefoon niet afgaat als er iemand belt? Het is dat ik hem nu zag oplichten maar er was geen ringtone? Schuifje aan zijkant staat goed, ook geen icoon in de balk bovenin.
Is helaas een bug in OxygenOS 3.0.2 :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Is helaas een bug in OxygenOS 3.0.2 :-(.
Ff reboot gedaan en opnieuw default ringtone geselecteerd. Kijken of het nu wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 18:05
Paulus07 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:24:
Ik heb er ook last van. De oplossing is om de 'notification slider' even alle standen te doorlopen (dus ff naar prio-only en stil en dan weer terug). Als dat niet helpt, via de app-settings de cache van de telefoon app leeg te maken.
Dit heeft bij mij tot nu to altijd geholpen. (issue is twee keer terug gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:08:
Paar weken na de update, en het gezeik begint weer :/. Als eerste de g-sensor weer, waardoor het scherm niet meer kantelt. Zoals altijd lost een reboot het op....
Mijn telefoon is nu 11 dagen niet herstart, en dat kantelen werkt nog steeds zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Hier toch ook nog geconstateerd dat Oxygen nog niet bug-vrij is.
Net als hierboven al word genoemd heb ik last van de notificationslider bug en het portrait/landscape schakelen werkt na een tijd niet meer. In het dropdownmenu kan ik het wel aanzetten, maar het heeft geen effect.
Gelukkig zijn de prestaties wel enorm verbeterd sinds de laatste update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Heb zelf gemerkt dat het portrait/landscape schakelen bij mij van de app afhangt. In Google maps bijvoorbeeld werkt het niet, maar in whatsapp weer wel. Truc die ik dan ook toepas is even naar een app te gaan waar het wel werkt, te schakelen en dan switchen naar de eigenlijke app. Op deze manier krijg ik ook Google Maps (voor in de auto) op landscape :)

Niet zoals het zou moeten zijn natuurlijk, maar wel een simpele work around wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Overgestapt van Sony Z3 naar de de Plus Two, krijg hem vandaag binnen(wel via Tweakers tweedehands) maar wat ik zo lees ga ik er goed op vooruit :+ Mijn Z3 is ook 1 keer gevallen en de achterkant is aan diggelen en de voorkant laat gewoon los(lijm van de sticker plakt niet meer) dat eerste wordt niet gedekt maar dat laatste wel. Alleen wil Sony geen gedeelte reparatie doen :')

Hoop wel dat de One Plus Two Tweaker noob friendly is.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
weszz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:33:
Hoop wel dat de One Plus Two Tweaker noob friendly is.
Het is Android met een Oxygen-laagje er overheen, een beetje Tweaker kan daar mee overweg. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Weten jullie het probleem nog dat ik in april had? Anonymoussaurus in "[OnePlus 2] Ervaringen en Discussie"

Ik ga binnenkort op vakantie, en heb net weer 45 minuten met KPN aan de telefoon gezeten. Conclusie is: ik moet de technische dienst bellen als ik weer het probleem heb met data.

Ik kan echt niets bedenken wat het probleem zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
en weer ging de ringtone niet af. fijne bug -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:54:
en weer ging de ringtone niet af. fijne bug -_-
Heb ik tot nu toe ook een aantal keer gehad. Vrij vervelend.

Hebben jullie ook dat het geluid in een keer hard gaat? Dus ongeveer op het midden van het balkje van media volume, en je tikt een paar keer omhoog, dan hoor je echt amper verschil in volume, en als je dan nog 1 keer drukt, gaat hij ineens een heel stuk harder.

Kortom: de 'stappen' voor het volume kloppen voor geen ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:00
Ik ben sinds afgelopen vrijdag van een HTC M8 overgestapt naar de OnePlus2, overgenomen van een mede-Tweaker. Niet zozeer uit onvrede over de M8 maar omdat ik graag een dual-sim toestel wilde. Dit omdat ik voor mijn werk een apart nummer heb en in de praktijk vaak met twee telefoons op zak liep. Mijn eerste ervaringen met de OnePlus2 zijn positief! Het toestel werkt vlot en zonder problemen. Het enige waar ik tegenaan ben gelopen is dat wanneer ik in Google Maps het navigeren start in portrait-mode, de telefoon niet meer naar landscape wilt schakelen. Start ik echter Google Maps in landscape en begin dan met navigeren werkt het wel. Als dat alles is :). Om het toestel te beschermen heb ik een Spigen Liquid Crystal case gekocht, op het scherm zat reeds een glazen protector.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
echt zwaar irritant dat er geen ringtone gaat met bellen. Wat een bug is dat nou. Het hoofddoel van een telefoon is nog altijd de functionaliteit bellen en gebeld worden..... -_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:21

JoeZuCK

_Fonz > all.

Paulus07 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:13:
echt zwaar irritant dat er geen ringtone gaat met bellen. Wat een bug is dat nou. Het hoofddoel van een telefoon is nog altijd de functionaliteit bellen en gebeld worden..... -_-
Nu je het zegt.. Ook whatsapp, incoming mail enz doet het niet. Heb slider helemaal omlaag, ringtone al veranderd en terug. App data gewist en gereboot. Heb jij ook al een factory reset gedaan?

Edit : bij mij doet hij het weer. Zie punt 2: http://www.trustedreviews.com/opinions/oneplus-3-problems

Als je none niet kan veranderen, zet je slider dan ff op priority en dan weer terug naar all notificaties.

[ Voor 18% gewijzigd door JoeZuCK op 09-07-2016 19:36 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
InF.Inc schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:24:
[...]

Nu je het zegt.. Ook whatsapp, incoming mail enz doet het niet. Heb slider helemaal omlaag, ringtone al veranderd en terug. App data gewist en gereboot. Heb jij ook al een factory reset gedaan?

Edit : bij mij doet hij het weer. Zie punt 2: http://www.trustedreviews.com/opinions/oneplus-3-problems

Als je none niet kan veranderen, zet je slider dan ff op priority en dan weer terug naar all notificaties.
Die eens testen :) elke dag herstarten en cache flushen is ook geen doen/oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:21

JoeZuCK

_Fonz > all.

Your welcome. Zet ze op 'from anyone'. :)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38
Pfff, iemand al een oplossing gevonden voor de accu drain door Android systeem? Ik vind het echt zeer vervelend, het verbruikt meer stroom dan mijn scherm. Vanzelfsprekend heb ik alle caches etc. al geleegd, maar het biedt geen oplossing. Ook op het OP forum wordt er veel geklaagd, maar nergens is een goede oplossing. Zeker in vergelijking met de OP3 die hier nu ook ligt is het triest, die houdt het 2 dagen vol met minstens evenveel SOT. En daar verbruikt Android systeem ook niet zoveel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
zunrob schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:38:
Pfff, iemand al een oplossing gevonden voor de accu drain door Android systeem? Ik vind het echt zeer vervelend, het verbruikt meer stroom dan mijn scherm. Vanzelfsprekend heb ik alle caches etc. al geleegd, maar het biedt geen oplossing. Ook op het OP forum wordt er veel geklaagd, maar nergens is een goede oplossing. Zeker in vergelijking met de OP3 die hier nu ook ligt is het triest, die houdt het 2 dagen vol met minstens evenveel SOT. En daar verbruikt Android systeem ook niet zoveel..
Android6? Zo ja, zoek dan eens uit of het aan een app ligt. Met Android5 moest ik na max 12 uur bijladen, Android6 redt het meestal tot het einde van de dag.

Ja: ik lees dat je systeem noemt, maar dan nog kan het aan een app liggen. Als je hem naar fabrieksinstellingen zet, draint ie dan ook de batterij?

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 13-07-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Hier heb ik ook vaak last van het feit dat het batterijverbruik van Android systeem hoger is dan screen on time. Bijv. gisteren, toestel was daarbij ongeveer 16u van de lader. Android systeem 11% verbruik, Scherm slechts 3%. Daarbij heeft het scherm 2:22u aangestaan, en zou daarbij slechts 257mah. verbruikt hebben. Dat laatste lijkt me nogal gek, waardoor ik meer het gevoel krijg dat die aanduiding van het batterijverbruik onjuist is.
Wellicht dat een factory reset zou helpen, maar daar heb ik momenteel niet veel trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loo9100
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-09 23:36
ik heb men oneplus2 nu een tijdje zoiets van een half jaartje en mijn gevoel is dat de batterij duur best omlaag is gegaan. is dit bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
zullen we hier nog iets van gaan merken mbt updates etc?

http://www.nu.nl/mobiel/4...rocent-van-personeel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jatari
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-08 07:28
gehaktstaaf schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:36:
Hier heb ik ook vaak last van het feit dat het batterijverbruik van Android systeem hoger is dan screen on time. Bijv. gisteren, toestel was daarbij ongeveer 16u van de lader. Android systeem 11% verbruik, Scherm slechts 3%. Daarbij heeft het scherm 2:22u aangestaan, en zou daarbij slechts 257mah. verbruikt hebben. Dat laatste lijkt me nogal gek, waardoor ik meer het gevoel krijg dat die aanduiding van het batterijverbruik onjuist is.
Wellicht dat een factory reset zou helpen, maar daar heb ik momenteel niet veel trek in.
Ik had dit ook voor en heb op aanraden van de support een factory reset gedaan. Ik kan hierbij aangeven dat dit bij mij althans niet heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Zal vast geen toeval zijn dat 20% van het personeel ontslagen is na het drama wat OxygenOS heet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Anonymoussaurus schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:37:
Weten jullie het probleem nog dat ik in april had? Anonymoussaurus in "[OnePlus 2] Ervaringen en Discussie"

Ik ga binnenkort op vakantie, en heb net weer 45 minuten met KPN aan de telefoon gezeten. Conclusie is: ik moet de technische dienst bellen als ik weer het probleem heb met data.

Ik kan echt niets bedenken wat het probleem zou kunnen zijn.
Net gelezen wat je probleem was met roaming, maar bij mij lijkt het omgekeerde gaande. Twee SIM-kaarten in de telefoon, in lade 1 de SIM voor dagelijks gebruik in Nederland, in lade 2 de SIM voor het buitenland. Voor de start van de vakantie heb ik gecontroleerd of data-roaming uit stond voor SIM 1 en heb ik SIM 2 geselecteerd als de SIM voor data (hier wel met roaming aan). Kan niet missen toch?

Helaas zie ik net op mijn factuur dat er data verbruik is geweest via SIM 1 in het buitenland. Gelukkig valt de schade mee, maar het is wel vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 10:16

FFA

Grimmie187 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:24:
[...]

Zal vast geen toeval zijn dat 20% van het personeel ontslagen is na het drama wat OxygenOS heet.. ;)
Heeft daar niks mee te maken want OxygenOS is van OnePlus zelf en heeft niks met Cyanogen te maken.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Hallo,

mijn nexus 5 is dood en ik ben dus op zoek naar een nieuwe smartphone. Logischer wijs zou ik dan een nexus 5x kiezen, die staat lekker goedkoop voor 299 euro voor de 32GB versie.

Maar ik zie dat de Oneplus 2 niet veel duurder is en betere specs heeft. Ik ben echter nog aan het twijfelen als ik deze review lees http://www.trustedreviews.com/oneplus-2-review

Ze spreken van slowdown na een aantal maanden gebruik (het is dan ook de 2016 review na long term use)
Zo zou het opslaggeheugen trager werken en ook het ram geheugen, dit hebben ze getest.
Ook zou er veel mensen zijn die de oneplus een paar keer moeten rebooten hierdoor.

Zijn deze issues er nog of zijn die al opgelost door updates?

Ik hoor ook dat er sprake is van cpu termal throttling, de Snapdragon 810 is speciaal underclocked voor overheating te voorkomen maar zou toch nog last hebben van cpu throttling?

Dus mensen overtuig me maar? Waarom zou ik toch de Oneplus 2 kiezen? Hoe is de battery life? Is OxygenOS nu wat stabieler? Krijgt de Oneplus een Nougat android update?

Hoe zit het met garantie en rma, service enzovoort? Gaat het gemakkelijk om bij een defect de Oneplus 2 te laten repareren en van de garantie te genieten?

Aankoopadvies is offtopic en ongewenst in ervaringen topics. Maak even een nieuw topic aan in MAA.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 01-08-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
*knip*. Offtopic.

[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 01-08-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Het probleem met roaming is opgelost voor mij. Ik kwam er achter op de 3e week van mijn vakantie.

Van KPN heb ik 100MB gratis gekregen (https://www.kpn.com/mobiel/gratis-eu-bundel.htm) voor in de zomer, zoals ook andere klanten hebben gekregen.

Toen ik door de 100MB heen was, werd de verbinding verbroken en kreeg ik de melding in Android "inloggen bij provider F-Bouygues". Dit is een Franse telecomprovider. Toen ik op de melding klikte, opende hij een pagina van KPN met daarin informatie over of ik een bundel wil aanschaffen van 100MB. Dit wilde ik niet, want ik wil per MB betalen. Dus ik scrol wat naar beneden en zie staan "om u te beschermen tegen onverwachte kosten, hebben wij uw internet geblokkeerd. Om weer gebruik te kunnen maken van internet, en als u per MB wilt betalen, dient u "bescherming uit" te SMS'en naar "1266"."

Dat verklaart het dus. Toen ik in Duitsland zat, kreeg ik die hele melding niet dat ik een restrictie had en moest SMS'en naar dat nummer. Ook echt heel raar dat de klantenservice dat niet wist of daarmee is gekomen, waar ik in totaal meer dan 1,5 uur aan de telefoon mee heb gezeten over dit probleem.

Hoe kan ik dan ook weten dat ik een SMS moet sturen om die restrictie weg te halen? :?

Maar nu weet ik nog niet of het de schuld van KPN is dat ik die melding niet heb gekregen over dat inloggen, of het een kwaaltje was/is van OxygenOS. Omdat ik die melding niet heb gekregen.
Wat ook raar is, is dat medetweakers dit probleem niet hadden, in exact dezelfde periode dat ik in Duitsland was.

Iemand die wel weet waar het probleem ligt? Voor de volgende keer.
Rawit schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:21:
Net gelezen wat je probleem was met roaming, maar bij mij lijkt het omgekeerde gaande. Twee SIM-kaarten in de telefoon, in lade 1 de SIM voor dagelijks gebruik in Nederland, in lade 2 de SIM voor het buitenland. Voor de start van de vakantie heb ik gecontroleerd of data-roaming uit stond voor SIM 1 en heb ik SIM 2 geselecteerd als de SIM voor data (hier wel met roaming aan). Kan niet missen toch?

Helaas zie ik net op mijn factuur dat er data verbruik is geweest via SIM 1 in het buitenland. Gelukkig valt de schade mee, maar het is wel vervelend.
Hmm, dat is wel erg raar. Ik zelf werk niet met dual-SIM. Ik kan je dus helaas niet verder helpen, al had ik dat graag gewild. Ik hoop dat andere tweakers jou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:55:
Iemand die wel weet waar het probleem ligt? Voor de volgende keer.
Over het algemeen wordt internettoegang in het buitenland pas geblokkeerd, wanneer je over een bepaald limiet heen zit. Dit limiet is standaard € 60,50. Je kan dit desgewenst verhogen of verlagen. Het kan zijn dat vanwege de leeftijd van jou abonnement er iets niet goed gegaan is met het instellen van die limieten, waardoor deze standaard op €0,- stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Vraagjes:
ik had gisteren (tijdens het koken) een aftel-timer opgezet van 15 minuten, en dan mijn toestel weggelegd op tafel.
De timer begon echter pas af te gaan op (ongeveer) -2 minuten, dus na pakweg 17 minuten... (bijgevolg: pasta te gaar :( )
Vroeger was dit alleszins niet het geval, is dit omwille van lollipop marshmallow? En vooral: hoe fix ik dit?
(een timer die te laat afgaat is imho behoorlijk waardeloos :/)

Bijkomend:
ook notify-my-android geeft niet meer direct notificaties, maar pas als ik het toestel weer aanzet, of anders een hele tijd later... Hoe kan ik dit fixen (zodat de notificaties wel degelijk terug instant zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
roeleboel schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:04:
Vroeger was dit alleszins niet het geval, is dit omwille van lollipop? En vooral: hoe fix ik dit?
Ik verwacht dat Doze hier de boosdoener is. Maar heb je na het updaten je cache verwijderd via de recovery? heb je de cache al verwijderd van de apps waar je problemen mee hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

rens-br schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:08:
[...]
Ik verwacht dat Doze hier de boosdoener is. Maar heb je na het updaten je cache verwijderd via de recovery? heb je de cache al verwijderd van de apps waar je problemen mee hebt?
Bedankt voor de snelle reactie!

Heb zonet cache gewiped via recovery, via settings-apps ook de cache van 'clock' en 'notify my android' verwijderd, en even gegoogled op 'doze' en dat op "don't optimise" gezet voor die 2 apps. afteltimer is nu gestart (van 25 minuten), nu dus duimen dat het in orde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
roeleboel schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:19:
[...]
Heb zonet cache gewiped via recovery, via settings-apps ook de cache van 'clock' en 'notify my android' verwijderd, en even gegoogled op 'doze' en dat op "don't optimise" gezet voor die 2 apps. afteltimer is nu gestart (van 25 minuten), nu dus duimen dat het in orde is :)
Ben benieuwd of het iets uitgehaald heeft! Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

rens-br schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:20:
[...]
Ben benieuwd of het iets uitgehaald heeft! Hou ons op de hoogte.
Helaas, hij begon +- een minuut te laat af te gaan :(
De android versie is trouwens marshmallow, heb dat aangepast in mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
waarom krijg ik geen notifications meer als de foon op standby staat? Zodra ik dan beeld inschakel of lock screen zie dan is het ineens: pling pling pling en komt alles binnen? raar gedoe weer -_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:42:
waarom krijg ik geen notifications meer als de foon op standby staat? Zodra ik dan beeld inschakel of lock screen zie dan is het ineens: pling pling pling en komt alles binnen? raar gedoe weer -_-
Dat is een veel voorkomend probleem hoor bij OxygenOS. Heeft met Doze te maken. Zie dit topic: Push Notification Issues
Dat is nu met OxygenOS 3.2.2 voor de OnePlus 3 opgelost: OxygenOS 3.2.2 OTA update will start soon on OnePlus 3. Er komt binnenkort ook een update voor de OnePlus 2, tenminste, dat verwacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-08-2016 20:29 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Net een USB OTG cable gekocht voor €15,- en dus niet werkt, door de rare implementatie van de USB-C connector.

Wat gebruiken jullie voor USB OTG? Werkt de https://oneplus.net/nl/oneplus-otg-cable met de https://oneplus.net/nl/oneplus-usb-type-c-adapter?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Mojo schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:34:
Net een USB OTG cable gekocht voor €15,- en dus niet werkt, door de rare implementatie van de USB-C connector.

Wat gebruiken jullie voor USB OTG? Werkt de https://oneplus.net/nl/oneplus-otg-cable met de https://oneplus.net/nl/oneplus-usb-type-c-adapter?
Je zou zeggen van wel. Maar de adapter is out-of-stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nou, nu al weer meerdere keren gehad dat mensen mij bellen, maar dat er geen ringtone af gaat. Dat hebben ze dus nog steeds niet opgelost. Ik dacht dat de oplossing was om het schuifje naar "stil" te zetten, en dan weer terug naar normaal, en dan de volume up 1 keer in te drukken. Maar volgens mij werkt dat ook niet (?).

Een ander dingetje waar ik mij aan irriteer is als ik binnen ben, en ik doe mijn data aan, omdat ik dan buitenshuis ga, dan staat er "H", naja, best. Maar het probleem is, is dat als ik buiten ben, hij niet automatisch naar "LTE" overschakelt :/. Dit zou wel moeten. Is nogal irritant. Dan moet ik een tijdje mijn data uit houden, en dan weer aanzetten. Of handmatig een 4G netwerk selecteren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

zunrob schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:38:
Doet hij hier ook regelmatig: Android verbruikt dan het leeuwendeel van de stroom, volgens de monitor.

Waar ik tot vandaag echt helemaal krankjorum van werd is dat hij om de haverklap om de sim-pincodes begon te vragen, steeds vaker en vaker tot het vandaag zelfs 5x in 10 minuten werd, meestal als hij in mijn zak zit en eruit gehaald word, maar op een gegeven moment zelfs tijdens het browsen (naar de oplossing).

Tijdelijke fix: Sim lock maar even uitgeschakeld.... gevonden op internet. Schijnt een bug te zijn waarin een of andere android-stack vastslaat en als onderdeel van de herstartprocedure (die automatisch is) ook de simkaarten her-initialiseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dus.. dit topic is ook zo dood als wat. Niemand reageert ergens meer op. Nog een reden om een OnePlus 3 te kopen :/.

Tóch ga ik het proberen.

Ik merk al sinds een paar maanden, dat ik nog maar 3,5 á 4 uur aan Screen-on-Time haal :/. Ook gaan de procenten niet meer netjes van 100% naar 0%. Soms zie ik wel eens dat er gewoon 4 of 5% ineens af gaat. Maar meestal gaat het per 2% (de dalingen).

Nu heb ik hem maar helemaal leeg laten lopen (totdat hij vanzelf uit ging). Daarna onafgebroken laten opladen naar 100%. Eens even kijken hoe dat gaat.

Meer mensen met dit probleem? Geen idee of het een software-bug is, of dat de accu verrot is. Of misschien hoort het wel zo? Dat 2% per keer kan wel normaal zijn, maar dat ik maar 3,5 uur aan Screen-on-Time haal, is niet echt normaal. Ik heb als hoogst namelijk een keer 6 uur gehaald..

• mraggie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-08 19:11
Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:38:
Dus.. dit topic is ook zo dood als wat. Niemand reageert ergens meer op. Nog een reden om een OnePlus 3 te kopen :/.

Tóch ga ik het proberen.

Ik merk al sinds een paar maanden, dat ik nog maar 3,5 á 4 uur aan Screen-on-Time haal :/. Ook gaan de procenten niet meer netjes van 100% naar 0%. Soms zie ik wel eens dat er gewoon 4 of 5% ineens af gaat. Maar meestal gaat het per 2% (de dalingen).

Nu heb ik hem maar helemaal leeg laten lopen (totdat hij vanzelf uit ging). Daarna onafgebroken laten opladen naar 100%. Eens even kijken hoe dat gaat.

Meer mensen met dit probleem? Geen idee of het een software-bug is, of dat de accu verrot is. Of misschien hoort het wel zo? Dat 2% per keer kan wel normaal zijn, maar dat ik maar 3,5 uur aan Screen-on-Time haal, is niet echt normaal. Ik heb als hoogst namelijk een keer 6 uur gehaald..
Als je versie OOS 3.0.2 draait is dat vrij normaal. Op de Oneplus forums klagen er meer mensen daarover
Maar er komt binnenkort een update uit want oneplus weet er wat van.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
mraggie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:51:
Als je versie OOS 3.0.2 draait is dat vrij normaal. Op de Oneplus forums klagen er meer mensen daarover
Maar er komt binnenkort een update uit want oneplus weet er wat van.
Heb je daar toevallig een bron van? Of is het een speculatie zoals ik laatst deed? :P

Ik kan namelijk amper wachten tot de nieuwe update. Met functies die de OnePlus 3 heeft :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ik kom er niet uit en begin stilaan mijn resterende grijze haren uit te trekken, vandaar deze vraag:

Kan iemand mij uitleggen hoe ik met tasker (op oos 3.0.2) 'priority notifications' kan aanzetten?
Als ik probeer via
'action->audio->do not disturb->mode: priority'
dan blijven alle geluiden gewoon doorkomen (het icoontje dat je krijgt als je met de slider priority notifs aanzet verschijnt ook niet - al weet ik niet of dat zou moeten? het is wel wenselijk uiteraard)

Kan iemand mij uitleggen hoe het wel moet?
Alvast veel dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mraggie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-08 19:11
En de update is er! (3.1.0) :)

Link

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:53
Hier is de changelog:

We've begun rolling out OxygenOS 3.1.0 for the OnePlus 2 today. Here's what's new in this update:

Fixed some notification issues
Improved Doze Mode performance
Added media sound toggle for alert slider
Addressed alert slider/silent mode issue
Implemented August 1 security patches for Android
Implemented Quadrooter patch
General bug fixes

Bij mij nog niet beschikbaar, maar na Cloud VPN op UK instellen kreeg ik de update aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Jammer dat ze geen nieuwe functies hebben toegevoegd. Ik had graag nuttige functies gezien zoals Pocket Mode etc. Helaas alleen maar wat bugfixes. Alhoewel ik dat ook wel nodig had (met dat bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

roeleboel schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:46:
[...]
Helaas, hij begon +- een minuut te laat af te gaan :(
De android versie is trouwens marshmallow, heb dat aangepast in mijn post.
Mijn klok-problemen zijn verdwenen met deze nieuwe update, het zal (denk ik toch) aan de doze-implementatie gelegen hebben want andere notificaties doen het ook allemaal weer zoals het hoort (instant dus)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:03:
Ik had graag nuttige functies gezien zoals Pocket Mode etc.
Pocket mode? Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
roeleboel schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:10:
Mijn klok-problemen zijn verdwenen met deze nieuwe update, het zal (denk ik toch) aan de doze-implementatie gelegen hebben want andere notificaties doen het ook allemaal weer zoals het hoort (instant dus)...
Mooi om te horen. Ik wacht de OTA af. :)

Wat is verder je mening over de update?
rens-br schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:38:
Pocket mode? Wat bedoel je daarmee?
Pocket Mode is officieel een feature van HydrogenOS. De OnePlus 3 heeft die optie nu ook. Zie hier voor de changelog van 3.2.2 waar dit in zit: http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_3.2.2/

Het houdt in dat als je je telefoon in je zak hebt, dat dan de vingerafdrukscanner wordt uitgeschakeld. Is vooral om batterij te besparen. En laat dat nou net het probleem zijn bij OxygenOS voor de OnePlus 2. In je zak verbruikt OxygenOS vrij veel batterij. Als de sensor wordt afgeschermd, werkt de vingerafdrukscanner niet meer. Die feature zou ik dus graag zien bij mijn OnePlus 2. Helaas is dat niet toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:50:
Als de sensor wordt afgeschermd, werkt de vingerafdrukscanner niet meer. Die feature zou ik dus graag zien bij mijn OnePlus 2. Helaas is dat niet toegevoegd.
Lijkt me inderdaad een handige en nuttige toevoeging, dat ze zoiets niet eerder hadden verzonden.

Ze zetten ook het touchscreen uit in je broekzak bijvoorbeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 06-09-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:01:
Lijkt me inderdaad een handige en nuttige toevoeging, dat ze zoiets niet eerder hadden verzonden.

Ze zetten ook het touchscreen uit in je broekzak bijvoorbeeld.
Lijkt me inderdaad een super fijne toevoeging. Hopelijk komt dat binnenkort ook. Zou wel sneller moeten gaan nu ze 2 teams samengevoegd hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:04:
[...]
Lijkt me inderdaad een super fijne toevoeging. Hopelijk komt dat binnenkort ook. Zou wel sneller moeten gaan nu ze 2 teams samengevoegd hebben. :)
Ik hoop het inderdaad. Ben wat dat betreft nog steeds blij met mijn OnePlus One. Die telefoon krijgt nu maandelijks updates met het nieuwste beveiligingspatch-level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:06:
Ik hoop het inderdaad. Ben wat dat betreft nog steeds blij met mijn OnePlus One. Die telefoon krijgt nu maandelijks updates met het nieuwste beveiligingspatch-level.
Alleen beveiligingspatches? Of ook nog functionaliteit updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:07:
[...]
Alleen beveiligingspatches? Of ook nog functionaliteit updates?
Over het algemeen alleen beveiligingsupdates. De software van de OPO is best compleet te noemen eigenlijk, maar er komen tegelijkertijd soms ook nog kleine bugfixes voor uit.
Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.