Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
Hallo iedereen.
Omdat mijn nexus 4 kapot aan het gaan is ben ik van plan om een nieuw mobieltje te kopen. Nu zag ik op tweakers vraag&aanbod en marktplaats 2 interessante toestellen staan. Een OnePlus One voor €150 en een OnePlus 2 voor €240. Beide zijn nog in een goede conditie. Omdat ik geen intensieve gebruiker ben geef ik eigenlijk niet zo veel om de extra snelheid van de 2, de vingerafdrukscanner lijkt me wel een leuke toevoeging, maar niet echt iets curciaals. Zelf wil ik het liefst goedkoop uit zijn, een goed degelijk toestel hebben en nog een tijdje vooruit kunnen.
Dus mijn vraag is wel toestel jullie me aanraden om te kopen, want aan de ene kant hoef ik de exta's eigenlijk niet, maar aan de andere kant denk ik wel dat ik met de 2 langer vooruit zal kunnen omdat die nieuwer.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
markdm schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:16:
Een OnePlus One voor €150 en een OnePlus 2 voor €240. Beide zijn nog in een goede conditie.
Vind die OP2 maar niets, SD810 is een heethoofd, SD801 is voldoende voor normale gebruikers, snel zat, zeker met custom roms (die je op 1 2 3 erop zet). Spendeer nog even 13 euro aan een dBrand skin en die OPO ziet er helemaal hip uit. Op die vingerafdruk en band 20 (800mhz bereik 4G) na is die OP2 ook niet beter dan de OPO (die dan weer wel nfc heeft). Zeker geen 90 euro waard dat verschil.

http://www.gsmarena.com/c...Phone2=6902&idPhone1=6327

Kan je wel even melden dat van formaatje N4 naar OPO een serieuze gewenning zal wezen.

[ Voor 25% gewijzigd door anessie op 30-06-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
anessie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:19:
[...]

Vind die OP2 maar niets, SD810 is een heethoofd, SD801 is voldoende voor normale gebruikers, snel zat, zeker met custom roms (die je op 1 2 3 erop zet). Spendeer nog even 13 euro aan een dBrand skin en die OPO ziet er helemaal hip uit. Op die vingerafdruk en band 20 (800mhz bereik 4G) na is die OP2 ook niet beter dan de OPO.

http://www.gsmarena.com/c...Phone2=6902&idPhone1=6327

Kan je wel even melden dat van formaatje N4 naar OPO een serieuze gewenning zal wezen.
Ik had al gehoord dat de upgrade van de 1 naar 2 qua hardware niet al te groot was. Maar het gaat mij meer om de toekomstbestendigheid, of daar misschien een verschil in zit. De grootte van het scherm zal inderdaad wel een erg grote stap zijn. Alleen ik heb van vrienden ook al vaker zulke grote smartphones vast gehad en ik denk dat ik daar wel aan kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
OP2 heeft 4gb ram, dus de telefoon kan een 64-bit os draaien (anders stoppen ze er geen 4gb in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Volgens mij heeft de 1+1 Cyanogen als OS vanaf levering, dus moet custom roms geen probleem zijn en je daarmee de levensduur stukken verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
swhnld schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:18:
Volgens mij heeft de 1+1 Cyanogen als OS vanaf levering, dus moet custom roms geen probleem zijn en je daarmee de levensduur stukken verlengen.
De one heeft Cyanogen en de 2 heeft OxygenOS. Ik weet niet welke beter zal zijn of langer updates zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
markdm schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:49:
[...]

De one heeft Cyanogen en de 2 heeft OxygenOS. Ik weet niet welke beter zal zijn of langer updates zal krijgen.
Officiele updates zal met de OnePlus 2 langer doorlopen, omdat die simpelweg nieuwer is. Voor de OnePlus One zullen echter nog lange tijd custom roms uitgebracht worden, dus verwacht dat dat kwa software ook geen probleem moet opleveren.

De OnePlus One ondersteund de veelgebruikte band 20 niet en daardoor kan 4G beperkt werken. De vraag is of dit voor jou van toepassing / erg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Afgelopen week ben ik zelf van 3-jaar lang Nexus 4 gebruiker naar een nieuw-2e handse Nexus 5X 32GB overgestapt. Deze had iemand hierop Tweakers verkregen in een iBood Box, en die heb ik uiteindelijk over kunnen nemen nieuw in doos voor €240,-.

Toestel is lekker vlot, iets groter als de Nexus 4, gewoon een top toestel!

Originele case van Google eromheen (had ik al besteld voor m'n vriendin die al een N5X had, maar een andere case fijner vond) en een screen protector van Gadgetshield en ik kan er weer een aantal jaar tegen aan :)

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Pagina: 1