Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Vrij interessante AMA met Carl Pei en nog 2 anderen: https://www.facebook.com/...l/videos/894266994012440/

Er wordt verteld over het samenvoegen van HydrogenOS en OxygenOS. Carl Pei gaat hier op in.

Bij het begin zijn er nogal wat stukken waar het niet goed gaat (ze staan niet in beeld of zijn nog ergens mee bezig).

Ook wordt er gepraat over of dat de OnePlus 2 binnenkort voLTE krijgt.

Let op: deze post is van toepassing op zowel de OnePlus 2, als de OnePlus 3! Vandaar dat ik het in het OnePlus 3 topic en OnePlus 2 topic post :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Update is zojuist binnen gekomen. Zonder VPN.

Verwijderd

En merk je iets van een verbetering?

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:22:
En merk je iets van een verbetering?
Ik heb vanmiddag ook een update gedownload en ik merk geen verschil.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
De update tot nu toe:
  • Hij is zuiniger in idle
  • Notificaties zijn nog steeds niet helemaal prima
  • Het bel probleem met de ringtone weet ik niet. Dat moet ik nog uittesten
  • Nog steeds heel veel battery drain onder load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:30:
De update tot nu toe:
  • Hij is zuiniger in idle
  • Notificaties zijn nog steeds niet helemaal prima
  • Het bel probleem met de ringtone weet ik niet. Dat moet ik nog uittesten
  • Nog steeds heel veel battery drain onder load
Ik merk niets van battery drain. En ik begin te vermoeden dat de battery-problemen, die we tot nu toe met alle systeemversies hebben gezien, te maken hebben met de google app.

Ik schakel die consequent uit, en heb tot op heden nog niets gemerkt van de batterijproblemen die ik in dit topic lees. Ook mijn idle tijd valt erg mee tov de berichten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:41:
Ik merk niets van battery drain. En ik begin te vermoeden dat de battery-problemen, die we tot nu toe met alle systeemversies hebben gezien, te maken hebben met de google app.

Ik schakel die consequent uit, en heb tot op heden nog niets gemerkt van de batterijproblemen die ik in dit topic lees. Ook mijn idle tijd valt erg mee tov de berichten hier.
Lijkt me niet. Andere toestellen zoals Samsungs, hebben een betere Screen-on-Time en hebben ook de Google app geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat bedoelen jullie precies met 'de Google app'?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:03:
[...]

Lijkt me niet. Andere toestellen zoals Samsungs, hebben een betere Screen-on-Time en hebben ook de Google app geïntegreerd.
Jij neemt aan dat het niet zo is, ik heb het daadwerkelijk bemerkt door het uit te schakelen. Probeer het maar eens. Via apps naar google-app, stopzetten en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:28:
Wat bedoelen jullie precies met 'de Google app'?
Google Search.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:16:
Jij neemt aan dat het niet zo is, ik heb het daadwerkelijk bemerkt door het uit te schakelen. Probeer het maar eens. Via apps naar google-app, stopzetten en verwijderen.
Hoe kan het dan dat "Android systeem" het meest batterij trekt?
Je moet trouwens root hebben volgens mij, om hem helemaal te verwijderen. Uitschakelen kan zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien omdat de Google-app deel uitmaakt van het Android systeem?

Overigens: Als ik nu omhoog swipe op mn home screen krijg ik niet meer de google app, maar de oneplus launcher.

Over root weet ik niets. Ik heb wel de ontwikkelaars mode geactiveerd

Ik heb de app uitgeschakeld (stoppen / uitschakelen in app menu, ja op de vraag of er teruggegaan moet worden naar fabrieksversie).

En waarom zo sceptisch? Stel gewoon zelf vast of mijn gevoel klopt.

Ps: vanmorgen van huis gegaan met 41% batterij, en eigenlijk geen moment de telefoon kunnen gebruiken ivm werk. hele dag idle dus. nu staat telefoon op 24%.Valt redelijk mee vind ik.

Daarbij staat in het accu-overzicht 'telefoon-inactief' op 1 (32%), Firefox op 2 (27%) en dan pas Android systeem (17%).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2016 00:02 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:56:
Misschien omdat de Google-app deel uitmaakt van het Android systeem?

Overigens: Als ik nu omhoog swipe op mn home screen krijg ik niet meer de google app, maar de oneplus launcher.

Over root weet ik niets. Ik heb wel de ontwikkelaars mode geactiveerd

Ik heb de app uitgeschakeld (stoppen / uitschakelen in app menu, ja op de vraag of er teruggegaan moet worden naar fabrieksversie).

En waarom zo sceptisch? Stel gewoon zelf vast of mijn gevoel klopt.

Ps: vanmorgen van huis gegaan met 41% batterij, en eigenlijk geen moment de telefoon kunnen gebruiken ivm werk. hele dag idle dus. nu staat telefoon op 24%.Valt redelijk mee vind ik.

Daarbij staat in het accu-overzicht 'telefoon-inactief' op 1 (32%), Firefox op 2 (27%) en dan pas Android systeem (17%).
Ik wil het best overwegen. Alle Google applicaties uitschakelen. Maar ik ben bang dat ik in een bootloop kom. Vanwege dat probleem (weet je nog? Met 3.0.2). Of dat was misschien alleen Google Play Services. Als je dat uitschakelde.

Heb jij, net als ik, alles stock en niets aangepast?

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Google Play-service kan je niet uitzetten, tenminste niet zonder root. Google play zelf kan je wel uit zetten.
Google-app (Google search) staat bij mij uit, updaten ging bij mij prima.
Al heb ik nu dan een OP3, op de OP2 stond deze app ook uit.
Geen root met stock Ogygen.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:09:
[...]

Ik wil het best overwegen. Alle Google applicaties uitschakelen. Maar ik ben bang dat ik in een bootloop kom. Vanwege dat probleem (weet je nog? Met 3.0.2). Of dat was misschien alleen Google Play Services. Als je dat uitschakelde.

Heb jij, net als ik, alles stock en niets aangepast?
ja alles stock. En je schakelt niet alle Google applicaties uit, allees de google-app (je schakelt maar 1 ding uit dus).

ik persoonlijk heb nog googl play-film en google-play-music uitgeschakeld en hangouts. want die gebruik ik toch niet.

Die bootloop heb ik niet gehad, maar ik moet er wel rekening mee houden die uitgeschakelde apps weer aan te zetten voor een eventuele update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 06:18:
ja alles stock. En je schakelt niet alle Google applicaties uit, allees de google-app (je schakelt maar 1 ding uit dus).

ik persoonlijk heb nog googl play-film en google-play-music uitgeschakeld en hangouts. want die gebruik ik toch niet.

Die bootloop heb ik niet gehad, maar ik moet er wel rekening mee houden die uitgeschakelde apps weer aan te zetten voor een eventuele update.
Weet ik. Maar als ik dingen ga uitschakelen, zal het waarschijnlijk zijn: Google Play Films en Hangouts. Ik gebruik die inderdaad ook niet.

Bedankt voor je info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 22:38
Sinds de update krijg ik altijd tijdens het booten de melding "apps bijwerken" voor een seconde in beeld, daarna loopt ie gewoon door. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
zunrob schreef op maandag 12 september 2016 @ 01:39:
Sinds de update krijg ik altijd tijdens het booten de melding "apps bijwerken" voor een seconde in beeld, daarna loopt ie gewoon door. Hebben jullie dit ook?
Exact hetzelfde hier. Zou steeds minder lang moeten worden, en uiteindelijk niets meer. Dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn OP2 is geroot. Als ik deze update erop zet, is een kleine update dan voldoende of moet ik de hele handel weer gaan wipen enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
pven schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:29:
Mijn OP2 is geroot. Als ik deze update erop zet, is een kleine update dan voldoende of moet ik de hele handel weer gaan wipen enzo?
Ik ga er even vanuit dat je ook TWRP hebt draaien. Je moet dan gebruik maken van de 'full zip' of te wel de hele update draaien. Wipen is echter niet nodig.

De stappen:
  1. Download de rom
  2. Download SuperSu beta
  3. Reboot in TWRP
  4. Maak een backup (niet persee nodig)
  5. Installeer rom
  6. Installeer SuperSU
  7. Wipe Cache
  8. Herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:22

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:54:

Hoe kan het dan dat "Android systeem" het meest batterij trekt?
Bij mij leek dat te hebben gelegen aan de netwerkinstellingen. Niet dat ik daar ooit iets in wijzigde, maar na een tip van een of andere website heb ik de 'network reset' uitgevoerd (simkaarten, bluetooth, wifi enzo) en sindsdien is het batterijgebruik weer genormaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:06:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je ook TWRP hebt draaien. Je moet dan gebruik maken van de 'full zip' of te wel de hele update draaien. Wipen is echter niet nodig.

De stappen:
  1. Download de rom
  2. Download SuperSu beta
  3. Reboot in TWRP
  5. Installeer rom
  6. Installeer TWRP
  7. Wipe Cache
  8. Herstart.
Duidelijk, op een ding na: waarom moet SuperSu worden gedownload? Volgens jouw stappenplan installeer ik die daarna niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
pven schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:19:
[...]
Duidelijk, op een ding na: waarom moet SuperSu worden gedownload? Volgens jouw stappenplan installeer ik die daarna niet?
Foutje. Heb het nu gefixt! SuperSu moet je uiteraard ook alleen downloaden en installeren, wanneer je weer root wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:14:
[...]

Bij mij leek dat te hebben gelegen aan de netwerkinstellingen. Niet dat ik daar ooit iets in wijzigde, maar na een tip van een of andere website heb ik de 'network reset' uitgevoerd (simkaarten, bluetooth, wifi enzo) en sindsdien is het batterijgebruik weer genormaliseerd.
Kan je voor de volledigheid even kunnen beschrijven hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:22

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:22:
[...]

Kan je voor de volledigheid even kunnen beschrijven hoe dat moet?
Onder "options" en dan het stuk "personal" heb je de optie "backup and reset". Daarbinnen vind je de 'network reset' optie. Moet je wel al je devices opnieuw pairen, wifi codes invoeren etc. Het reset alle externe verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:14:
Klinkt allemaal heel erg raar. Tóch denk ik nog steeds dat het een probleem is dat OnePlus heeft veroorzaakt. OxygenOS is gewoonweg nog niet goed qua efficiëntie denk ik.

The message of an admin in OxygenOS 3.1.0 OTA update will start soon on OnePlus 2

Maar misschien toch ook weer niet.. (zie bovenstaande link)

Of dit: The message of a user in OxygenOS 3.1.0 OTA update will start soon on OnePlus 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry51
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 23:33
stefve1 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:37:
[...]

Wat ik wil zeggen is dat het niet mogelijk is om automatisch over te gaan op de data van SIM2 als die van SIM1 op is. Je zal dan handmatig bij instellingen moeten gaan aanpassen dat hij SIM2 voor data moet gaan gebruiken.
Wanneer ik bij Instellingen de voorkeurssim voor mobiele gegevens aanpas van mijn ene simkaart naar de andere, werkt het niet. Ik krijg geen data op de tweede sim. Enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
harry51 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:34:
[...]

Wanneer ik bij Instellingen de voorkeurssim voor mobiele gegevens aanpas van mijn ene simkaart naar de andere, werkt het niet. Ik krijg geen data op de tweede sim. Enig idee hoe dat kan?
Staan je APN instellingen voor de tweede sim wel goed?

Instellingen --> Mobiele Netwerken --> Selecteer je tweede sim, check of Mobiele data daar aan staat (er kan maar 1 sim tegelijk mobiele data gebruiken!.

Anders verder onder Namen toegangspunten, hier kun je de APN instellingen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry51
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 23:33
Sahi_NL schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:39:
[...]

Staan je APN instellingen voor de tweede sim wel goed?

Instellingen --> Mobiele Netwerken --> Selecteer je tweede sim, check of Mobiele data daar aan staat (er kan maar 1 sim tegelijk mobiele data gebruiken!.

Anders verder onder Namen toegangspunten, hier kun je de APN instellingen checken.
1e advies: staat goed.
2e advies: ik kan daar uit twee opties kiezen: T-Mobile NL internet en T-Mobile NL smartsites.t-mobile. Op geen van die twee opties krijg ik verbinding.
Ik heb ook het Voorkeursnetwerktype veranderd (LTE/3G/2G), maar dat heeft ook geen effect.
En ook de eerste simkaart deactiveren helpt niet.

Nog meer tips misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
harry51 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:34:
[...]

Ik zou ook zeggen dat dit aan de APN instellingen ligt.
In mijn geval (mobile vikings) heb ik zelf een APN moeten aanmaken (zelf login invullen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Hier nog steeds problemen met push notificaties. Zo verbreekt de verbinding met WhatsApp Web als ik een tijdje m'n telefoon niet gebruik. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 12:02
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:44:
Hier nog steeds problemen met push notificaties. Zo verbreekt de verbinding met WhatsApp Web als ik een tijdje m'n telefoon niet gebruik. Heel irritant.
Dat komt door Doze, dit kun je uitschakelen voor Whatsapp en dan heb je hier geen probleem meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Mint schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:44:
Dat komt door Doze, dit kun je uitschakelen voor Whatsapp en dan heb je hier geen probleem meer mee.
Dat hoopte ik ja. Sinds dat ik op Android 6 zit, heb ik dit natuurlijk al lang toegevoegd aan de whitelist van Doze. Helaas helpt dit niet. Lijkt me gewoon een probleem van OxygenOS, om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 12:02
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:48:
[...]

Dat hoopte ik ja. Sinds dat ik op Android 6 zit, heb ik dit natuurlijk al lang toegevoegd aan de whitelist van Doze. Helaas helpt dit niet. Lijkt me gewoon een probleem van OxygenOS, om eerlijk te zijn.
Dat is vreemd. Ik heb hetzelfde gehad en Whatsapp whitelisten heeft het hier opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:06:
[...]

De stappen:
  1. Download de rom
  2. Download SuperSu beta
  3. Reboot in TWRP
  5. Installeer rom
  6. Installeer SuperSU
  7. Wipe Cache
  8. Herstart.
Ik heb dit (eindelijk!) gedaan. Kan het zijn dat de eerste herstart daarna erg veel tijd in beslag neemt? De telefoon laat nu al een minuut of 10 dat rode puntje met die roterende twee witte puntjes er omheen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
pven schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:11:
[...]
Ik heb dit (eindelijk!) gedaan. Kan het zijn dat de eerste herstart daarna erg veel tijd in beslag neemt? De telefoon laat nu al een minuut of 10 dat rode puntje met die roterende twee witte puntjes er omheen zien.
Eerste keer duurt inderdaad heel erg lang. Heb je meteen SuperSu erachter aan geflasht of alleen de rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:12:
[...]

Eerste keer duurt inderdaad heel erg lang. Heb je meteen SuperSu erachter aan geflasht of alleen de rom?
Meteen SuperSU er achteraan gedaan, het kan maar gedaan zijn.

Hij lijkt niet in een bootloop oid te zitten, ik wacht het dus nog maar evan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
pven schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:13:
[...]
Meteen SuperSU er achteraan gedaan, het kan maar gedaan zijn.

Hij lijkt niet in een bootloop oid te zitten, ik wacht het dus nog maar evan af.
Er zijn / waren wat problemen met SuperSu stable in combinatie met Marshmallow, maar zolang je de nieuwste Beta versie gebruikte kan er eigenlijk niks mis gaan.

Mocht hij nu echt 20 minuten staan draaien. Ga dan terug naar de recovery, zet je backup terug, herstart en probeer daarna eerst alleen de rom te flashen.

Welke versie van TWRP heb je?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:14:
[...]

Er zijn / waren wat problemen met SuperSu stable in combinatie met Marshmallow, maar zolang je de nieuwste Beta versie gebruikte kan er eigenlijk niks mis gaan.

Mocht hij nu echt 20 minuten staan draaien. Ga dan terug naar de recovery, zet je backup terug, herstart en probeer daarna eerst alleen de rom te flashen.
Ik wacht nog een minuut of 10, daarna het nieuwe scenario. Dank!

Uh, backup ... ik heb mijn Titanium Backup naar mijn Google Drive geupload. Vanuit TWRP heb ik geen extra backup gemaakt. :X

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 27-09-2016 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
pven schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:15:
[...]
Uh, backup ... ik heb mijn Titanium Backup naar mijn Google Drive geupload. Vanuit TWRP heb ik geen extra backup gemaakt. :X
Aii..Dat wordt lastig dan. Ik maak eigenlijk altijd een nand backup voordat ik een nieuwe update installeer. Daardoor weet ik zeker dat ik altijd terug kan naar iets dat werkt :P

Wellicht is alleen de rom flashen ook al voldoende.

Welke versie van TWRP heb je ?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hm, ik kom in Fastboot Mode maar kan daar niets selecteren. Fijn ...

Straks maar weer eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
pven schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:28:
Hm, ik kom in Fastboot Mode maar kan daar niets selecteren. Fijn ...

Straks maar weer eens verder kijken.
Dat kan kloppen. In Fastboot is niks mogelijk. Kun je niet herstarten in recovery?

'Power + Volume Up'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:31:
[...]

Dat kan kloppen. In Fastboot is niks mogelijk. Kun je niet herstarten in recovery?

'Power + Volume Up'
Nee, als ik dat doe dan kom ik dus in Fastboot. Daarna wordt de telefoon gelukkig nog wel door mijn laptop gevonden.

Vanavond meer ... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:15
van de week op vakantie en had 2 issues:
- data-roaming werkte niet
- navigatie GPS locking issues

de data-roaming zette ik aan maar werkte niet. mijn vrouw heeft de OP3 en daar werkte het prima, zelfde provider. Ik heb net geekken en mijn APN stond op "CNET-met allemaal chinese tekens" .. De Vodafone-live zat wel in het rijdje maar was niet aangevinkt. zojuist aangevinkt. vreemde is dat data in NL altijd heeft gewerkt.. ik kan pas weer testen als ik in het buitenland ben.

GPS / navigatie issue. Dit is voor het eerst dat ik in het buitenland gebruik maakte van mijn navigatie-app (NAVMII). In NL nooit issues gehad, maar gebruik 9 van de 10 keer google maps. nevwer nooit issues.
Eenmaal in DU, deed mn navigatie raar. hij bevroor, dwz, de GPS lock bleef op 1 punt staan. bij process killing of herstarten van telefoon deed hij het weer. maar na 5 minuten zelfde issue.. Hier komt het vreemde: wanneer ik mijn OP2 aan de autolader deed en toen pas Navigatie aanzette, dan kreeg ik de vastloper niet. Ik moet dan wel zorgen dat de OP2 eerst aan de autolader zit en dan pas app aanzetten. andersom weer vastloper. raar, maar dit werkt bij mij. had gelezen dat er een aantal mensen zijn die ook last van de gps-fix hebben in het buitenland. work-around: constant aan autolader (heb wel de originele kabel gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik had vandaag echt een raar probleem. Plotseling startte mijn OnePlus 2 ineens opnieuw op. In de grafiek is nu ook een heel 'gat' te zien. Alsof hij een uur niet is aan geweest, terwijl dat wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:31:
[...]

'Power + Volume Up'
Nee, lukt gewoon niet. Als ik Pwr + Up doe, dan krijg ik Fastboot Mode ... Ik krijg hem dus niet in recovery.

Ik heb geen idee welke TWRP ik heb, de vorige flash ging wel goed. :)

Bij deze fastboot oem device-info, volgens mij is het enigzins hoopvol:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
... INFO        Device tampered: false
INFO    Device unlocked: true
INFO    Device is_verified: false
INFO    Charger screen enabled: false
INFO    Display panel:
INFO    console_locked: 1
INFO    exec_console_unconsole: 0
OKAY

Waarschijnlijk is het opgelost! _O_

Als ik met Power en VolumeDown opstart dan kom ik in recovery. Dus niet met Power en VolumeUp. Bedankt Rens! :P :Y)

De telefoon is nu druk bezig met het optimizen van alle apps.

[ Voor 41% gewijzigd door pven op 27-09-2016 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mraggie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-08 19:11
Reddit post over oxygenos 3.5 community build

Hij moet er vandaag nog zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
pven schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:31:
[...]
Als ik met Power en VolumeDown opstart dan kom ik in recovery. Dus niet met Power en VolumeUp.
Haal die altijd door de war. Sorry O-). Fijn dat het in ieder geval weer werkt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
OnePlus heeft gisteren op de ama op Reddit bevestigd dat Nougat naar de OnePlus 2 komt:
xdarkpandax: You guys plan to update the software on the OP2 further?

Aaron: Nuget for OP2 is coming, had a meeting about it today.
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:13:
In de grafiek is nu ook een heel 'gat' te zien. Alsof hij een uur niet is aan geweest, terwijl dat wel zo was.
Mijn OPO laat dat inderdaad ook zo zien. Wellicht valt het anders niet echt op als ze maar een klein 'gat' overhouden.

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 29-09-2016 14:48 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:43:
OnePlus heeft gisteren op de ama op Reddit bevestigd dat Nougat naar de OnePlus 2 komt:
Ik had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht hoor, maar dankje.
Mijn OPO laat dat inderdaad ook zo zien. Wellicht valt het anders niet echt op als ze maar een klein 'gat' overhouden.
Maar bij mij was het gat echt best groot (de grafiek liet zien dat hij een uur uit was, terwijl hij alleen maar uit zichzelf rebootte wat 30 seconden duurde ;) ).

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:14:
Maar bij mij was het gat echt best groot (de grafiek liet zien dat hij een uur uit was, terwijl hij alleen maar uit zichzelf rebootte wat 30 seconden duurde ;) ).
Ja begrijp ik, dat is op mijn OPO niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik kreeg melding om de apps bij te werken. Ik duwde op OK. Sindsdien kan ik enkel mijn one plus opstarten. Bij het opstarten komt er een rood bolletje met daarrond 2 witte bolletjes die ronddraaien. Daarna stopt dit en komt de melding. "Android wordt bijgewerkt, apps starten". Daarna komt er een zwart scherm! Ik kan niets meer doen. Wie weet wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:54:
Beste,

Ik kreeg melding om de apps bij te werken. Ik duwde op OK. Sindsdien kan ik enkel mijn one plus opstarten. Bij het opstarten komt er een rood bolletje met daarrond 2 witte bolletjes die ronddraaien. Daarna stopt dit en komt de melding. "Android wordt bijgewerkt, apps starten". Daarna komt er een zwart scherm! Ik kan niets meer doen. Wie weet wat er aan de hand is?
Dan vermoed ik dat je in een zogenoemde "bootloop" zit.

Kom je wel in de recovery? Zo ja, probeer eerst je system cache te 'clearen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een oudere gebruiker... Een bootloop?

Recovery? System Cache Clearen?

Allemaal even chinees als de smartphone zelf!!!

Kan je iets duidelijker zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:35:
Ik ben al een oudere gebruiker... Een bootloop?

Recovery? System Cache Clearen?

Allemaal even chinees als de smartphone zelf!!!

Kan je iets duidelijker zijn? ;)
Aahaa. Sorry :p. Ik zal het proberen wat duidelijker uit te leggen. Het stappenplan om je systeem cache (cache zijn tijdelijke bestanden die problemen in Android kunnen veroorzaken) op te schonen (niet schadelijk voor je toestel):

Schakel je OnePlus 2 uit > hou de power-button + volume down tegelijkertijd ingedrukt > kies voor "English" > kies voor "wipe data and cache" > kies voor "wipe cache" > "ok" > "reboot".

Ik hoop dat dat je probleem oplost. Zo niet, geef maar een gil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opstarten zoals je hebt aangegeven is geen probleem. In het midden bovenaan komt het android logo te staan, links daaronder komen 5 regels chinees te staan...., waarschijnlijk keuzemogelijkheden maar dat kan ik niet ontcijferen....

Ik heb er een foto van genomen maar krijg die hier niet geplaatst......

Een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:58:
Ik heb er een foto van genomen maar krijg die hier niet geplaatst......
Standaard kun je hier geen foto's plaatsen. Je zult deze moeten uploaden naar bijvoorbeeld www.tinypic.com en vervolgens de link hier delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2gufq6r.jpg

Ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
Je had er natuurlijk aan gedacht om het zelfde scherm in het engels op te zoeken ;)

https://www.google.nl/sea...B#imgrc=IyAF4apTtCI5sM%3A

Overigens raar dat je recovery in het Chinees is. Ik kreeg op mijn OP2 altijd de keuze tussen Chinese / English bij recovery.

Goed bedoeld, maar laat dat google linkje voortaan achterwege.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 07-10-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet, daar zijn we niet jong genoeg meer voor :)

Je moest eens weten hoe dikwijls wij hier door de kinderen van 25 jaar uitgelachen worden met onze stommiteiten. Altijd fun hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik ben opnieuw van nul gestart,

Wonder boven wonder heb ik het "Englisch" gevonden.

Ik heb alle stappen tot en met reboot doorlopen maar het scherm blijft op zwart ...

Na een minuut komt er steeds weer hetzelfde rood bolletje met daarrond 2 witte bolletjes die ronddraaien. Daarna stopt dit en komt de melding. "Android wordt bijgewerkt, apps starten".

Probleem nog niet opgelost denk ik.... :(

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts achter elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 07-10-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:54:
Beste,

Ik ben opnieuw van nul gestart,

Wonder boven wonder heb ik het "Englisch" gevonden.

Ik heb alle stappen tot en met reboot doorlopen maar het scherm blijft op zwart ...

Na een minuut komt er steeds weer hetzelfde rood bolletje met daarrond 2 witte bolletjes die ronddraaien. Daarna stopt dit en komt de melding. "Android wordt bijgewerkt, apps starten".

Probleem nog niet opgelost denk ik.... :(
En wat als je een minuutje wacht? Gebeurd er dan wel iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik de reboot gedaan heb staat de smartphone gewoon aan.

Nog steeds hetzelfde: Na een minuut komt er steeds weer hetzelfde rood bolletje met daarrond 2 witte bolletjes die ronddraaien. Daarna stopt dit en komt de melding. "Android wordt bijgewerkt, apps starten". Scherm terug zwart, na een minuut hetzelfde verhaal .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niemand die de oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:01:
Nog steeds niemand die de oplossing weet?
Misschien helpt dit:

Oneplus 2 Bootloop / not booting

[ Voor 36% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-10-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi,

Ik heb em terug kunnen opstarten, maar vraag me niet hoe ik het gefikst heb. Toch bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:34:
Hoi Hoi,

Ik heb em terug kunnen opstarten, maar vraag me niet hoe ik het gefikst heb. Toch bedankt voor de info!
Mooi om te horen. :)

Nu ben ik toch wel benieuwd: heb je hem gewoon opnieuw opgestart zoals je altijd doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was het advies: Schakel je OnePlus 2 uit > hou de power-button + volume down tegelijkertijd ingedrukt > kies voor "English" > kies voor "wipe data and cache" > kies voor "wipe cache" > "ok" > "reboot".

Omdat het niet lukte heb ik na verloop van tijd op goed geluk gekozen voor "wipe data" in de hoop dat niet alle "data" zou gewist worden. Daarna viel de smartphone uit. Ik startte de smartphone terug op en moest na het ingeven van de pin code van de provider terug het instelmenu doorlopen en klaar was kees. Geen data verloren gegaan.

Zonder jullie hulp was het zeker niet gelukt!

Bedankt dus voor de tips.

Werner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:00:
Dit was het advies: Schakel je OnePlus 2 uit > hou de power-button + volume down tegelijkertijd ingedrukt > kies voor "English" > kies voor "wipe data and cache" > kies voor "wipe cache" > "ok" > "reboot".

Omdat het niet lukte heb ik na verloop van tijd op goed geluk gekozen voor "wipe data" in de hoop dat niet alle "data" zou gewist worden. Daarna viel de smartphone uit. Ik startte de smartphone terug op en moest na het ingeven van de pin code van de provider terug het instelmenu doorlopen en klaar was kees. Geen data verloren gegaan.

Zonder jullie hulp was het zeker niet gelukt!

Bedankt dus voor de tips.

Werner
Alles was dus in het Chinees? En je hebt maar willekeurig dingen aangeklikt? Hoe kun je weten dat je voor "wipe data" hebt gekozen als alles in het Chinees er staat? Want bij het begin hoor je te kunnen kiezen voor "English".

Heb je je cache niet gewoon gewist? Want als je data wist, hoort alles er af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor. Ik had in een vorige reactie reeds gezegd dat ik bij het opnieuw proberen wel het Engels tegen kwam. (Eerder had ik de knoppen te lang ingeduwd waardoor ik in alleen Chinese programma's terecht kwam)

En ik heb echt wipe data gedaan met de kans dat alles verloren zou zijn.
Waarom de smartphone ineens wel terug opstartte blijft mij ook een raadsel. Ik ben niet echt een jonge snaak dus veelal is alles "Chinees" voor me als er iets niet loopt zoals het zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
weer van de een op andere dag geeft de telefoon totaal geen notifications. Alleen als ik hem handmatig unlock. Dan komen alle mails, chats etc binnen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:09:
weer van de een op andere dag geeft de telefoon totaal geen notifications. Alleen als ik hem handmatig unlock. Dan komen alle mails, chats etc binnen.

-_-
Same here :). Ook al heb ik Gmail en WhatsApp uitgesloten van Doze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb ook nog steeds de melding "android is updating" als ik een reboot doe. Ook zo vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:50:
Heb ook nog steeds de melding "android is updating" als ik een reboot doe. Ook zo vaag
Zelfde probleem hier. En ik kan je vertellen dat dat niet alleen bij een reboot is. Als de telefoon compleet uit is, en je start hem dan op, dan krijg je hetzelfde. Zal wel een bug zijn :/. Maar hopen dat ze snel met een grote update komen die veel features toevoegen, het batterijverbruik aanpakken, en bugs oplossen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:09:
[...]

Zelfde probleem hier. En ik kan je vertellen dat dat niet alleen bij een reboot is. Als de telefoon compleet uit is, en je start hem dan op, dan krijg je hetzelfde. Zal wel een bug zijn :/. Maar hopen dat ze snel met een grote update komen die veel features toevoegen, het batterijverbruik aanpakken, en bugs oplossen :).
Is inderdaad elke keer iets anders met die notifications of missende ringtone etc.
Moet zeggen dat ik de kwaliteit van de foto's/camera ook minder goed uit de verf komt vergeleken op release.

Op een of andere manier is de scherpte uit de foto's en vloeien kleuren vaak door elkaar heen. Voorbeeld een boom met blaadjes. Stam is dan scherp maar de blaadjes zie je niet meer los maar meer als een groen vlak/geheel.

Gebruik de default camera app. Resultaat is minder met zowel default settings als met HD of in HDR.
Geen idee of mensen een andere app gebruiken voor foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:26:
Is inderdaad elke keer iets anders met die notifications of missende ringtone etc.
Moet zeggen dat ik de kwaliteit van de foto's/camera ook minder goed uit de verf komt vergeleken op release.

Op een of andere manier is de scherpte uit de foto's en vloeien kleuren vaak door elkaar heen. Voorbeeld een boom met blaadjes. Stam is dan scherp maar de blaadjes zie je niet meer los maar meer als een groen vlak/geheel.

Gebruik de default camera app. Resultaat is minder met zowel default settings als met HD of in HDR.
Geen idee of mensen een andere app gebruiken voor foto's?
Ik ben met een nieuwe review bezig en was laatst foto's maken van het product en het zag er allemaal erg wazig/onscherp uit (met de standaard camera app). Ik had toen zelfs HD modus aan, maar dat hielp blijkbaar niet.
offtopic:
De review kan pas laat uitkomen en ik reageer de laatste maanden wat later vanwege dat ik druk ben met van alles en nog wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:58:
[...]

Ik ben met een nieuwe review bezig en was laatst foto's maken van het product en het zag er allemaal erg wazig/onscherp uit (met de standaard camera app). Ik had toen zelfs HD modus aan, maar dat hielp blijkbaar niet.
offtopic:
De review kan pas laat uitkomen en ik reageer de laatste maanden wat later vanwege dat ik druk ben met van alles en nog wat
In het begin was de camera en foto kwaliteit echt goed. Maar laatste tijd.....
Gelukkig meer mensen last van: https://forums.oneplus.ne...lity-in-oos-3-0-2.451600/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:44:
In het begin was de camera en foto kwaliteit echt goed. Maar laatste tijd.....
Gelukkig meer mensen last van: https://forums.oneplus.ne...lity-in-oos-3-0-2.451600/
Vond ik ook. Met 3.0.2 vond ik het zelfs nog wel goed te doen. Maar 3.1.0 is echt bagger. De update an sich alleen al. Enkel bugfixes.. :/. Maar hopen dat we snel een nieuwe en goede update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 17:52
Weet iemand hoe ik een shortcut naar een folder op het homescreen krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Nachtschade schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:22:
Weet iemand hoe ik een shortcut naar een folder op het homescreen krijg?
Wat bedoel je hiermee?

Je kan eenvoudig mappen maken door twee apps op elkaar te slepen een map wordt dan automatisch gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:56:
Wat bedoel je hiermee?

Je kan eenvoudig mappen maken door twee apps op elkaar te slepen een map wordt dan automatisch gemaakt.
Ik denk dat hij bedoelt dat je een snelkoppeling van bijvoorbeeld de file folder van WhatsApp wilt op z'n startscherm. Maar dat kan niet volgens mij. Helemaal niet met standaard launcher en de standaard verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:06:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat je een snelkoppeling van bijvoorbeeld de file folder van WhatsApp wilt op z'n startscherm. Maar dat kan niet volgens mij. Helemaal niet met standaard launcher en de standaard verkenner.
Dat is inderdaad niet mogelijk met de standaard verkenner, maar ES File Explorer (Pro) en Solid Explorer is dit wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 17:52
Hmz, bizar zeg dat de Android software dat niet zelf kan doen.

Bedankt voor de tips, maar dit zijn apps met reclame / tegen betaling. Is er ook een gratis app zonder reclame die dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Nachtschade schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:42:
Bedankt voor de tips, maar dit zijn apps met reclame / tegen betaling. Is er ook een gratis app zonder reclame die dit doet?
Je kan ook een andere file explorer proberen. Dit zijn in ieder geval de twee die ik op mijn telefoon heb staan, waarvan ik weet dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Ik heb hem net van iemand over genomen. Wat een gaaf toestel zeg.

Voor nu een vraagje..ik had hiervoor een Jiayu G6, maar die is na 2,5 jaar op een vrij vervelende manier in contact gekomen met de grond...AAAHHHH. Maar ja, wel een excuus voor een andere.

Tweedehands is de Oneplus betaalbaar en het is een uptodate toestel. Heb hier nu thuis de Oneplus X en de Oneplus 2 liggen, maar ik denk dat de X direct weer de verkoop in gaat. Is ook nog een 1 onderweg. Maar ook die zal ik vast doorverkopen.

Maar nu een vraagje: Ik heb hem natuurlijk voor de camera gekocht. Nou gaat hij inderdaad snel, maar op de Jiayu had ik dat als ik in cameramodus ergens op het scherm klikte, hij daarop scherp stelde en direct een foto maakte. Dat wil ik weer. Weten jullie hoe? Of welke App dat dan wel heeft?

Alvast dank,

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Wdeb schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:23:
Dat wil ik weer. Weten jullie hoe? Of welke App dat dan wel heeft?
Wat heb je zelf al gevonden? Via de stock camera app kan dat in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
rens-br schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:48:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden? Via de stock camera app kan dat in ieder geval niet.
Ik heb zelf al gevonden dat het via de Stock-app niet kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Wdeb schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:25:
[...]
Ik heb zelf al gevonden dat het via de Stock-app niet kan. ;)
Probeer zelfs eerst gewoon eens een aantal apps. Op tweakers wordt wat meer eigen inzet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
misschien dat een Open camera dit heeft. Zit in ieder geval vol met opties :)

Google Play: Open Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Wdeb schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:23:
Maar nu een vraagje: Ik heb hem natuurlijk voor de camera gekocht. Nou gaat hij inderdaad snel, maar op de Jiayu had ik dat als ik in cameramodus ergens op het scherm klikte, hij daarop scherp stelde en direct een foto maakte. Dat wil ik weer. Weten jullie hoe? Of welke App dat dan wel heeft?

Alvast dank,

Wdeb
Ik heb een topic op xda gevonden met de ported versie van de camera van de Jiayu s6
http://forum.xda-develope...ra-ported-aurora-t3094357
Je zou gewoon die apk file moeten downloaden en installeren. Je moet wel in je telefoon bij instellingen onder beveiliging onbekende bronnen inschakelen.
Laat me iets weten als het lukt of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik heb al een tijd last van dat mijn beiden OP oplaadkabels niet goed in mn OP2 inpluggen. Ik heb er eerder al een berg stof uit gehaald en de kabel gaat er wel diep genoeg in, maar disconnect al bij de minst geringste beweging.

Meer mensen die hier last van hebben gehad en is er een evt oplossing? Ligt het aan de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Scirocco schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:27:
Ik heb al een tijd last van dat mijn beiden OP oplaadkabels niet goed in mn OP2 inpluggen. Ik heb er eerder al een berg stof uit gehaald en de kabel gaat er wel diep genoeg in, maar disconnect al bij de minst geringste beweging.

Meer mensen die hier last van hebben gehad en is er een evt oplossing? Ligt het aan de kabels?
Daar heb ik geen last van. [me=590416]klopt af :+[/me=]
Kijk anders even of je connector niet los zit. Dat lijkt mij het meest voor de hand liggend.

Is het batterijverbruik bij iedereen trouwens zo slecht? Ik zit op 3.1.0, maar sinds 3.0.2 is de accuduur echt enorm slecht. Hieronder mijn screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YlY9agq.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AhJaPoV.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KGG1BEP.png

Mijn gebruik:
  • Een beetje WhatsAppen (meeste ging allemaal via WhatsApp Web, dus dat wordt niet meegeteld in de statistieken)
  • Maximaal 20 minuten mijn hotspot aan voor m'n laptop
  • Wanneer ik niet bij m'n laptop was, af en toe Tweakers en een paar andere sites checken (ook maar een paar keer gedaan)
  • Een paar keer Snapchat checken
  • Voor het grootste deel lag de telefoon naast me op tafel, of zat hij in m'n zak (en laat de telefoon nou warm worden als hij in je zak zit..)
Echt belachelijk. Dat zou betekenen dat ik niet eens de 3 uur aan SoT aan kan tikken. En dat met dit bescheiden verbruik, en een 3300mAh accu. Zou een softwarefoutje moeten zijn. Want er zijn talloze topics over op het forum van OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Scirocco schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:27:
Ik neem aan dat je al andere kabels hebt geprobeerd?
Waar komt dat grote dal vandaan? Wat was je toen aan het doen?
• Maximaal 20 minuten mijn hotspot aan voor m'n laptop
Dit verbruikt echt heel veel energie is mijn ervaring, omdat dan Wifi en 3G/4G contant aan staat.

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 04-11-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:38:
Waar komt dat grote dal vandaan? Wat was je toen aan het doen?

Dit verbruikt echt heel veel energie is mijn ervaring, omdat dan Wifi en 3G/4G contant aan staat.
Dat grote dal viel mij ook heel erg op inderdaad. Dat was volgens mij toen ik mijn hotspot aan had. Daarna heb ik eventjes Pokémon Go gespeeld. That's it. Dat was om die tijd volgens mij, dat ik de hotspot gebruikte. Heb ik trouwens wel eens vaker, dat het aantal procent een tijdje blijft hangen, en het dan ineens heel snel gaat met de daling. Alsof hij het bij het begin er niet af wilt halen, maar het later in grote stappen eraf haalt :/. Is niet echt logisch. Hoort gewoon per procent eraf te gaan. Zeer irritant en frustrerend.

Daar heb je een punt, dat weet ik. Maar zo'n daling vind ik verre van normaal in zo'n korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:52:
Dat was volgens mij toen ik mijn hotspot aan had. Daarna heb ik eventjes Pokémon Go gespeeld. That's it.
Je noemt hier wel meteen je probleem op waarschijnlijk. Zowel hotspot als Pokémon Go zijn energiezuipers. Ik lk geloof dat de Pokémon Go de meeste telefoons helemaal leegtrekt in minder dan twee uur.

Kijk het eens een aantal dagen aan, zonder die grote energie verbruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:55:
Je noemt hier wel meteen je probleem op waarschijnlijk. Zowel hotspot als Pokémon Go zijn energiezuipers. Ik lk geloof dat de Pokémon Go de meeste telefoons helemaal leegtrekt in minder dan twee uur.

Kijk het eens een aantal dagen aan, zonder die grote energie verbruikers.
Het lijkt me stug dat er 20 procent in zo'n korte tijd af gaat (kijk maar naar de grafiek. Volgens mij is dat niet eens 20 minuten.

Bovendien heb ik de hotspot en Pokémon Go afzonderlijk van elkaar gebruikt. In de bus eerst 20 minuten hotspot. Daarna heb ik hooguit 10 minuten Pokémon Go gespeeld. Maar die daling is wel heel raar en érg groot vind ik. Of heb ik het totaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:03:
[...]
Bovendien heb ik de hotspot en Pokémon Go afzonderlijk van elkaar gebruikt. In de bus eerst 20 minuten hotspot. Daarna heb ik hooguit 10 minuten Pokémon Go gespeeld. Maar die daling is wel heel raar en érg groot vind ik. Of heb ik het totaal mis?
Het verbruik kan op zich wel kloppen, alleen die complete flat line erna is wel een beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@AnonymousWP: Nee, connector zit gewoon goed vast.
@rens-br: Ik heb geen andere USB-C kabels, maar vond het gek dat ik precies hetzelfde probleem had bij 2 kabels. Maar mss is het indd een fout van de OP kabel.

Ik voel hem lichtjes in de connector klikken bij het bevestigen, maar hij schiet daar dus heel snel uit..
Pagina: 1 ... 26 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.