Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:46
Scirocco schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:42:
@AnonymousWP: Nee, connector zit gewoon goed vast.
@rens-br: Ik heb geen andere USB-C kabels, maar vond het gek dat ik precies hetzelfde probleem had bij 2 kabels. Maar mss is het indd een fout van de OP kabel.

Ik voel hem lichtjes in de connector klikken bij het bevestigen, maar hij schiet daar dus heel snel uit..
Bij mij begint het opladen van de OP2 ook een drama te worden. Hij laadt vaak niet eens op maar als de usb-c kabel in speciale houding ligt (kan anders zijn) dan laadt hij (heel langzaam) op. Maar als ik de kabel maar klein beetje verleg dan gaat de oplaad led weer uit. Het moet dus wel de kabel zijn denk ik. Maar het duurt best tijdje op de juiste ligging van de kabel te vinden. Dus maar eens een nieuwe kabel bestellen. Maar ik vind ze wel heel erg duur en heb geen zicht op prijs vs kwaliteit van de kabel.

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Dat is duidelijk een kabelbreuk ja. Bij mij zit het echt in het connecten en het losschieten uit m'n OP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
[lekkerletterlijk]
OnePlus heeft hier 'belooft' dat er elke 1 à 2 maanden een OTA zou moeten komen. Ondertussen is het precies 2 maanden en 1 dag geleden dat wij voor het laatst een update kregen :P. Beetje jammer weer. Meteen al bij de eerste keer niet de 'afspraken' nakomen.

Bronnen:

OxygenOS Beta Program: Explained.

OxygenOS 3.1.0 OTA update will start soon on OnePlus 2
Official Release (OTA)
(~1 update every 1-2 months)
[/lekkerletterlijk]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 17:52
Kan iemand mij uitleggen hoe het nou werkt met notificaties? Dit is mijn eerste smartphone en ik krijg het maar niet uitgevogeld. Ik wil graag dat ik een notificatie direct krijg, tenzij ik de slider omhoog heb gezet. Zoals het nu is gebeurd dat niet altijd.

Als mijn telefoon 'net' uit is gegaan (ik weet niet hoe je dat noemt maar als je niets doet en het scherm gaat vanzelf uit, ik heb dat op 30 seconden ingesteld) en ik stuur mezelf een mail dan krijg ik direct een notificatie. Dit is nadat de telefoon net een paar minuten uit is gegaan.

Zonet echter was de telefoon al een aantal tientallen minuten uit en kreeg ik ook een mail. Mijn telefoon gaf geen notificatie. Ik wist dat de mail er was omdat ik hem ook op mijn desktop kreeg. Toen ik vervolgens op de home button van mijn telefoon drukte kreeg ik opeens de notificatie bij het aangaan van het scherm.

Ik wil dus graag de notificatie altijd direct krijgen maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Dit geldt overigens voor meerdere, zoniet alle apps, niet alleen mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:02
Nachtschade schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:00:
Dit geldt overigens voor meerdere, zoniet alle apps, niet alleen mail.
Waarschijnlijk staat accubesparing aan voor deze apps. Ze worden dan afgesloten wanneer je scherm uitstaat. Je kan dit regelen bij:

'Instellingen' -> 'Accu'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Is dat settings -> battery? Of ergens anders want onder battery kan ik verder niets instellen voor apps voor zover ik het kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nachtschade schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:14:
Is dat settings -> battery? Of ergens anders want onder battery kan ik verder niets instellen voor apps voor zover ik het kan zien.
Instellingen > accu > 3 bolletjes rechtsboven > accuoptimalisatie > desbetreffende applicatie uitsluiten van Doze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Hij geeft aan 'not optimized' en google play services - Battery optimisation not available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nachtschade schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:22:
Hij geeft aan 'not optimized' en google play services - Battery optimisation not available.
Voor welke apps geldt het? Voor Gmail bijvoorbeeld: Instellingen > accu > 3 bolletjes rechtsboven > accuoptimalisatie > klik op "niet geoptimaliseerd" en kies voor "alle apps" > kies voor "Gmail" > "niet optimaliseren".

Bovenstaande doe je met de apps die je wilt uitsluiten van Doze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Anonymoussaurus schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:25:
[...]

Voor welke apps geldt het? Voor Gmail bijvoorbeeld: Instellingen > accu > 3 bolletjes rechtsboven > accuoptimalisatie > klik op "niet geoptimaliseerd" en kies voor "alle apps" > kies voor "Gmail" > "niet optimaliseren".

Bovenstaande doe je met de apps die je wilt uitsluiten van Doze.
Ik snap wat je bedoeld en heb het correct ingesteld, helaas maakt het geen verschil. Ik krijg alleen notificaties als ik mijn telefoon aanzet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nachtschade schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:13:
Ik snap wat je bedoeld en heb het correct ingesteld, helaas maakt het geen verschil. Ik krijg alleen notificaties als ik mijn telefoon aanzet. :/
Zal ik het je nog beter vertellen?
De meeste (althans ik) hebben exact hetzelfde probleem. Is een issue van 3.1.0. Zeer vervelend inderdaad, en ronduit belachelijk dat we al langer dan 2 maanden op een fix wachten waar ze hooguit een week mee bezig horen te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hier ook last van. Als ik dan de telefoon unlock dan is het soms een flink gepiep,pling,plong doordat dan de email,whatsapp notifications etc binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:17:
Hier ook last van. Als ik dan de telefoon unlock dan is het soms een flink gepiep,pling,plong doordat dan de email,whatsapp notifications etc binnenkomen.
Precies dat inderdaad. Je kan het dan ook vaak herkennen als WhatsApp Web aangeeft dat je telefoon niet meer verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
I see, net even wat op gegoogled en het blijkt inderdaad zo te zijn. Wat enorm stom zeg. Dat is nou juist een van de redenen waarom ik toch maar eens een smartphone heb gekocht.. dat ik geen moeite meer hoef te doen om er achter te komen of ik mail heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
_birdie_ schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:35:
[...]

Bij mij begint het opladen van de OP2 ook een drama te worden. Hij laadt vaak niet eens op maar als de usb-c kabel in speciale houding ligt (kan anders zijn) dan laadt hij (heel langzaam) op. Maar als ik de kabel maar klein beetje verleg dan gaat de oplaad led weer uit. Het moet dus wel de kabel zijn denk ik. Maar het duurt best tijdje op de juiste ligging van de kabel te vinden. Dus maar eens een nieuwe kabel bestellen. Maar ik vind ze wel heel erg duur en heb geen zicht op prijs vs kwaliteit van de kabel.
Ik heb hem net van een ander overgenomen die aangaf dat dit mogelijk een probleem was. Aangezien ik toch een kabeltje extra wilde en thuis stik van de USB-micro's, kwam ik het volgende tegen:

*knip*. Geen V&A linkjes op het forum.

Werkt tot nu toe zeer fijn bij mij.

*knip*. Eindigen met je naam of de groeten doen is niet gewenst bij elke post, zie ook Het algemeen beleid #groeten.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 09-11-2016 14:08 ]

• Nachtschade
Nog even over die notificaties die niet komen wegens die software fout; ze komen, als ik het goed heb, dus niet als de telefoon 'in slaap' is. Maar tussen het voor het laatst aanraken van mijn telefoon en het moment dat de telefoon in slaap gaat zit nog een periode waarin ik wel notificaties krijg, ook al is het scherm dan al uit. Het scherm gaat na 30 seconden, dat heb ik zelf in weten te stellen. Weet iemand hoe die andere periode heet? En kun je de lengte ervan ook ergens zien of zelfs instellen?

• rens-br
Nachtschade schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:58:
n kun je de lengte ervan ook ergens zien of zelfs instellen?
Ik geloof dat die tijd standaard 30 minuten is en die kan je niet instellen, wellicht wel als je root toegang hebt.

• Wdeb
Ik heb hem net van een ander overgenomen die aangaf dat dit mogelijk een probleem was. Aangezien ik toch een kabeltje extra wilde en thuis stik van de USB-micro's, heb ik gezocht via het V&A op "USB 3.1 type C man naar Micro USB 2 verloopadapters".

Ik heb er één uitgezocht en het werkt tot nu toe zeer fijn bij mij.

Ben verder nog steeds zeer tevreden met de foon.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Wdeb schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:02:
Ik heb hem net van een ander overgenomen die aangaf dat dit mogelijk een probleem was. Aangezien ik toch een kabeltje extra wilde en thuis stik van de USB-micro's, heb ik gezocht via het V&A op "USB 3.1 type C man naar Micro USB 2 verloopadapters".

Ik heb er één uitgezocht en het werkt tot nu toe zeer fijn bij mij.

Ben verder nog steeds zeer tevreden met de foon.
Ook wat betreft de software? Ik ben aardig over de zeik namelijk om eerlijk te zijn.

• Wdeb
Ik vermoed dat ik je niet begrijp. Ik heb een telefoon die kan bellen.
Daarbij Whatsapp, berichten, internet, navigatie, Het Verkeer, mail, Office, Onedrive..
Vingerafdrukbeveiliging (leuk speeltje). Vette camera.

Ik ervaar ander negatief iets behalve dan dat hij net geen twee dagen op een batterij doet en dat ik de camera niet met een vingerklik (zie eerder) kan gebruiken.

Maar misschien gebruik ik hem wel te weinig?

*knip*. Eindigen met je naam of de groeten doen is niet gewenst bij elke post, zie ook Het algemeen beleid #groeten.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 11-11-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:51:
[...]
Ook wat betreft de software? Ik ben aardig over de zeik namelijk om eerlijk te zijn.
Is het zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Hier de reden waarom ik over de zeik ben:

Anonymoussaurus in 'nieuws: Android 7-update voor OnePlus 3 komt voor einde van h...

Plus dat ik ook gewoon, net zoals de OnePlus 3 gebruikers, ook gewoon 400 euro heb mogen lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Kan me er inderdaad wel iets bij voorstellen. Maar waarom denk je dat dit programma ook geldt voor de OnePlus 2?

Op de OP2 heeft er een beta plaatst gevonden voor Marshmallow, maar daarna niks meer. Net zoals op de OPX overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 11-11-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:55:
[...]

Kan me er inderdaad wel iets bij voorstellen. Maar waarom denk je dat dit programma ook geldt voor de OnePlus 2?

Op de OP2 heeft er een beta plaatst gevonden voor Marshmallow, maar daarna niks meer. Net zoals op de OPX overigens.
Omdat het onder "aankondigingen" staat, en niet onder "OnePlus 3". Bovendien zeggen ze in dat topic niet dat ze het specifiek over de OnePlus 3 hebben. Ik voel me een beetje keihard genaaid. Want nu krijgen mensen die evenveel hebben betaalt voor hun OnePlus 3 als ik voor m'n OnePlus 2, 10 keer meer zowel qua hardware als software.

Zo, ik heb weer even op m'n klaagstoel gezeten :Y).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:58:
[...]
Omdat het onder "aankondigingen" staat, en niet onder "OnePlus 3". Bovendien zeggen ze in dat topic niet dat ze het specifiek over de OnePlus 3 hebben. Ik voel me een beetje keihard genaaid. Want nu krijgen mensen die evenveel hebben betaalt voor hun OnePlus 3 als ik voor m'n OnePlus 2, 10 keer meer zowel qua hardware als software.
offtopic:
Adem-in, Adem-uit, Adem-in, Adem-uit

Ben ik met je eens hoor. Het is gewoon niet erg netjes van ze. Ik neem aan dat je support al een keer benaderd hebt om te vragen of de OP2 onder hetzelfde beta programma valt?

Overigens vergeet niet dat je toestel inmiddels meer dan één jaar oud is en je ziet bij veel merken dat de updates dan achter beginnen te lopen (praat ik het niet mee goed hoor, daar niet van ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:00:
offtopic:
Adem-in, Adem-uit, Adem-in, Adem-uit

Ben ik met je eens hoor. Het is gewoon niet erg netjes van ze. Ik neem aan dat je support al een keer benaderd hebt om te vragen of de OP2 onder hetzelfde beta programma valt?

Overigens vergeet niet dat je toestel inmiddels meer dan één jaar oud is en je ziet bij veel merken dat de updates dan achter beginnen te lopen (praat ik het niet mee goed hoor, daar niet van ;))
Haha, nee. (Nog) niet gedaan. Wat ik in de AMA heb gelezen, is dat ze lekker uitgekookt zeggen "tsja. Er staat nergens dat we belooft hebben dat er updates komen voor de OnePlus 2".

Ja, klopt. 1 jaartje oud. Maarrrrr, toen de OnePlus 2 net uit was, kregen we ook maar 1 keer in de 3 maanden een update. En bij het begin van de OnePlus 3, kregen ze soms wel 2 of 3 keer in de maand een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:29:
Haha, nee. (Nog) niet gedaan. Wat ik in de AMA heb gelezen, is dat ze lekker uitgekookt zeggen "tsja. Er staat nergens dat we belooft hebben dat er updates komen voor de OnePlus 2".
Dat is inderdaad wel balen. Voor de OPX geldt overigens precies hetzelfde.
Ja, klopt. 1 jaartje oud. Maarrrrr, toen de OnePlus 2 net uit was, kregen we ook maar 1 keer in de 3 maanden een update. En bij het begin van de OnePlus 3, kregen ze soms wel 2 of 3 keer in de maand een update.
Tijden veranderen helaas. Software budgetten worden grote e.d. Voor de OnePlus One kwamen in het begin ook echt heel weinig updates uit helaas. Marshmallow heeft bijvoorbeeld ook heel erg lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Nog even over die update (die hopelijk het notificatie-probleem op gaat lossen) die dus heel erg laat is.. hoe ga ik er achter komen wanneer die update daadwerkelijk arriveert? Krijg ik daar wel een notificatie van of werkt dat anders? Of moet ik op de gok om de zoveel dagen mijn OS rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nachtschade schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:26:
Nog even over die update (die hopelijk het notificatie-probleem op gaat lossen) die dus heel erg laat is.. hoe ga ik er achter komen wanneer die update daadwerkelijk arriveert? Krijg ik daar wel een notificatie van of werkt dat anders? Of moet ik op de gok om de zoveel dagen mijn OS rebooten?
Binnen nu en 1,5 maand verwacht ik toch wel een update (zal waarschijnlijk de update naar Nougat zijn). Je moet gewoon dit topic in de gaten houden. Dan weet je vanzelf of er een update is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:47:
[...]

Binnen nu en 1,5 maand verwacht ik toch wel een update (zal waarschijnlijk de update naar Nougat zijn). Je moet gewoon dit topic in de gaten houden. Dan weet je vanzelf of er een update is ;).
Serieus? :(

Kan ik niet ergens instellen dat ik er een bericht van krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nachtschade schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:46:
Serieus? :(

Kan ik niet ergens instellen dat ik er een bericht van krijg?
Op de achtergrond zal Android best wel periodiek controleren op updates. Maar wat is daar zo erg aan dan?

• Nachtschade
Ik wil gewoon graag een berichtje krijgen wanneer er een nieuwe update is zodat ik niet telkens dit forum hoef te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nachtschade schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:35:
Ik wil gewoon graag een berichtje krijgen wanneer er een nieuwe update is zodat ik niet telkens dit forum hoef te checken.
Er wordt door je OP2 automatisch gezocht naar updates, als er eentje klaar staat dan krijg je vanzelf een notificatie. Als je meteen een notificatie wilt ontvangen kan je beter deze app installeren: Google Play: Oxygen Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Pfff wifi valt steeds weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dat heb ik ook bij mijn routers. Ik dacht eerst dat het aan de routers lag. Want als ik boven zit, zit ik op de secundaire router/switch, dan zit ik soms ineens op m'n primaire :/. Nog steeds geen idee of het door OxygenOS komt of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:49:
Want als ik boven zit, zit ik op de secundaire router/switch, dan zit ik soms ineens op m'n primaire :/.
Hebben beide routers wel hetzelfde SSID en WW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:03:
Hebben beide routers wel hetzelfde SSID en WW?
Nee, zitten ook op een ander subnet, en hebben een ander netwerkadres :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:21:
[...]
Nee, zitten ook op een ander subnet, en hebben een ander netwerkadres :p.
Wat is daar de logica van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
de kwaliteit van de foto's is wel erg slecht geworden. Ook met andere apps blijft het erg matig. kleuren lopen in elkaar over en het detail valt compleet weg.

Zie als voorbeeld onderaan en vooral rechts in de hoek :S |:(

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/t31.0-8/15250817_1454329971263133_2455083781980620230_o.jpg

Het is niet dat het te donker is want er is genoeg licht aanwezig boven de bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Is dat sarcastisch?

Mijn antwoord was serieus, omdat jij misschien dacht dat het hetzelfde netwerk was. Maar dat is het dus niet. Het zijn dus aparte SSID's.
Paulus07 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:25:
de kwaliteit van de foto's is wel erg slecht geworden. Ook met andere apps blijft het erg matig. kleuren lopen in elkaar over en het detail valt compleet weg.

Zie als voorbeeld onderaan en vooral rechts in de hoek :S |:(

[afbeelding]

Het is niet dat het te donker is want er is genoeg licht aanwezig boven de bak :P
Dat heb ik inderdaad ook! Heel erg onscherp. Bedoel jij dat ook? De grootte van de foto's zijn ook een stuk kleiner dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
scherpte valt nog mee maar heel vele detail gaat gewoon verloren. Met bovenstaande foto was het voorheen altijd nog duidelijk te zien dat de bodem bestond uit losse plantjes. Nu is het gewoon een groene vlek (rechts) lijkt net zo'n verschrikkelijke photoshop filter.

ook nog even zitten testen met: Google Play: Open Camera

Daar heb je meer opties mbt foto kwaliteit, formaat, grootte etc. Is het wel iets beter mee dan met de stock camera app. maar nog steeds veel detail verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Nee. Ik leg wel vaker netwerken aan, met meerdere routers / access points en die zitten altijd in hetzelfde subnet, met hetzelfde wachtwoord en SSID. Hierdoor switch de telefoon gewoon automatisch en kan onderling veel makkelijk gecommuniceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:31:
scherpte valt nog mee maar heel vele detail gaat gewoon verloren. Met bovenstaande foto was het voorheen altijd nog duidelijk te zien dat de bodem bestond uit losse plantjes. Nu is het gewoon een groene vlek (rechts) lijkt net zo'n verschrikkelijke photoshop filter.

ook nog even zitten testen met: Google Play: Open Camera

Daar heb je meer opties mbt foto kwaliteit, formaat, grootte etc. Is het wel iets beter mee dan met de stock camera app. maar nog steeds veel detail verlies.
Ook detail inderdaad. Maar ik vind scherpte en detail beide waardeloos sinds OxygenOS 3 :/. Erg vervelend en jammer als je ergens bent en mooie foto's wilt nemen.
rens-br schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:47:
Nee. Ik leg wel vaker netwerken aan, met meerdere routers / access points en die zitten altijd in hetzelfde subnet, met hetzelfde wachtwoord en SSID. Hierdoor switch de telefoon gewoon automatisch en kan onderling veel makkelijk gecommuniceerd worden.
Voor AP's is het inderdaad wel handig als ze in het zelfde subnet zitten ja ;). Maar voor thuisgebruik hoeven je routers niet per se hetzelfde SSID + wachtwoord + subnet te hebben.

Als je een secundaire router namelijk hetzelfde wachtwoord gaat geven + SSID, neig je al snel naar het alternatief om hem als extender/repeater in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:19:
Voor AP's is het inderdaad wel handig als ze in het zelfde subnet zitten ja ;). Maar voor thuisgebruik hoeven je routers niet per se hetzelfde SSID + wachtwoord + subnet te hebben.
Goed niet. Maar is wel handig. Geen gezeur met handmatig schakelen. Verder werkt mijn server, printer en mediaspeler niet als er verschillende subnetten zijn.
Als je een secundaire router namelijk hetzelfde wachtwoord gaat geven + SSID, neig je al snel naar het alternatief om hem als extender/repeater in te zetten.
Klopt. Meer is niey nodig. Je 2e router heeft namelijk niks aan al die router functies, verder kunnen de verschillende subnetten elkaar in de weg zitten. Ip conflicten e.d.

Maar goed we raken off-topic, we gaan wel verder via de DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-08 18:24
Sums it up!

https://forums.oneplus.ne...o-years-in-review.478275/

https://forums.oneplus.ne...8275/page-6#post-15462721

#OPneveragain!

[ Voor 3% gewijzigd door Scheeringa op 09-12-2016 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Was toch al niet van plan om na de O+2 nog een andere OP variant te nemen. :P
Nog steeds geeft de telefoon soms random de meest vage dingen waar maar geen fixes/updates voor komen. Zeker mbt het notification gebeuren wat soms niet meer werkt, wegvallende WIFI en nog een paar dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Er is zojuist een grote update voor de OnePlus 2 uitgerold! Ik was helemaal verbaasd en 'geshockeerd' toen ik de aankondiging zag.

Changelog:
  • Enabled VoLTE functionality for select carriers
  • Added App Lock
  • Added Battery Saving Mode ( Settings > Battery > More )
  • Added Gaming Mode ( Settings > Developer Options )
  • Added Additional Options for the Alert Slider.
  • Redesign of the Volume Adjustment Bar
  • Shelf Optimizations
  • Updated OxygenOS UI
  • Updated Interface and UI of the Clock app
  • Updated Android Security Patch Level to 1/12/16
  • Increased System Stability
  • General Bug Fixes
Belangrijke dingen die je moet weten:
  • lock, Calculator and Messages will be REPLACED by stock OnePlus apps if you have never updated the corresponding Google apps. But you can download these apps from Google in the Play Store even after the replacement.
  • Many of the phone settings will be restored to default after upgrading to 3.5.5, for instance device name, ring tones, accent colours and status bar battery indication will all be reverted to default settings.
  • After updating to 3.5.5, basic functions like WiFi connectivity, Network and Fingerprint might be affected if users flash back to 3.1.0. Users will have to use a special 3.1.0 downgrading version and flashing tool that will wipe all data from the phone. You should backup if you want to revert to older versions from 3.5.5 without losing data.
De update is meteen te downloaden door met een VPN in Canada te verbinden.

Direct link: http://otafsc.h2os.com/pa...ll_1612220228_c351fee.zip

Voor het geven van feedback op de UI/UX: https://goo.gl/forms/EOd2tSdFJI2N6xfD3

Link naar aankondiging:

OxygenOS 3.5.5 (MM) OTA for OnePlus 2

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
Yep klopt. Ik ben de update nu aan het downloaden!

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

• Anonymoussaurus
  • Niet online
HNies schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:46:
Yep klopt. Ik ben de update nu aan het downloaden!
Kun je aan mij laten weten of er ernstige bugs in zitten? Ik ga namelijk binnenkort op vakantie, en dan heb ik geen tijd en zin om te klooien als je me snapt :p.

Heb je trouwens een VPN gebruikt? Of de direct link?

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-12-2016 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HNies
Natuurlijk!
Hij is nu aan mijn apps aan het optimaliseren....nog even geduld :)

• Paulus07
  • Niet online
HNies schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:03:
Natuurlijk!
Hij is nu aan mijn apps aan het optimaliseren....nog even geduld :)
is dat scherm dan na een herstart ook eindelijk weg met deze update? :P Nu blijft die in beeld komen als ik de telefoon herstart 8)7

• HNies
Paulus07 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:16:
[...]

is dat scherm dan na een herstart ook eindelijk weg met deze update? :P Nu blijft die in beeld komen als ik de telefoon herstart 8)7
Kan ik nog niet testen :P Nog steeds aan het optimaliseren.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HNies
Anonymoussaurus schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:02:
[...]

Kun je aan mij laten weten of er ernstige bugs in zitten? Ik ga namelijk binnenkort op vakantie, en dan heb ik geen tijd en zin om te klooien als je me snapt :p.

Heb je trouwens een VPN gebruikt? Of de direct link?
Zow..update is geinstalleerd. Alles ging vlekkeloos.
En ik had inderdaad even Opera VPN aangezet op Canada, controleren op updates en boem...daar was de update.

Eerste ervaringen;
- Loopt soepel (maar ik had voor de update ook geen noemenswaardige issues).
- Geen direct merkbare bugs ontdekt. Wel was dark mode thema ge-reset naar light mode.
- Verder hier en daar wat nieuwe looks te zien. Bijvoorbeeld het Systeemupdate scherm is vernieuwd, het pull down menu is aangepast en is inderdaad de klok vernieuwd. Verder nog niets gevonden/of dat me is opgevallen.
- Ik heb gelijk de optie van "Apps met groot energieverbruik beheren" aangezet. te vinden onder Instellingen>Accu>Menu>Apps met groot energieverbruik beheren. Eens kijken of er een verbetering te zien is (ik deed normaal gesproken ruim een dag met de accu dus geen probelemen gehad, maar ieder beetje is welkom ;)
- Ook App Lock aangezet. (ik gebruikte hiervoor eerst een app genaamd Bearlock) en ik moet zeggen App Lock werkt fantastisch! (te vinden onder: Instellingen>Beveiliging & Vingerafdruk>App vergrendeling
- Herstarten leverde niet de optimalisatie melding!

Al met al een goede update. En geen problemen gevonden. (uiteraard geef ik geen garanties op deze update :9

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 17:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vraag me af of Bluetooth het weer doet met deze update.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Hier in Duitsland werkt het zonder VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
InF.Inc schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:39:
Ik vraag me af of Bluetooth het weer doet met deze update.
Ik ben heb vanavond in de auto zonder problemen muziek kunnen afspelen via Bluetooth. Maar voor de update ging dat bij mij ook al zonder problemen.
Ook mijn Bluetooth koptelefoon werkt zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

HNies schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:32:
[...]

Ik ben heb vanavond in de auto zonder problemen muziek kunnen afspelen via Bluetooth. Maar voor de update ging dat bij mij ook al zonder problemen.
Ook mijn Bluetooth koptelefoon werkt zonder issues.
Lucky you. Mijn telefoon ziet de Nest Protect v2 niet, de iPhone van mijn vriendin wel. Ben benieuwd of het na de update verholpen is. Meer mensen hebben er last van namelijk.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wat is/doet die app lock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
Zat te denken om naar Cyanogen te gaan... maar dit geeft toch weer hoop :P toch maar weer verder met Oxygen dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Apps vergrendelen / laten verdwijnen, zodat je ze alleen kan starten met een password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
HNies schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:06:
[...]

Zow..update is geinstalleerd. Alles ging vlekkeloos.
En ik had inderdaad even Opera VPN aangezet op Canada, controleren op updates en boem...daar was de update.

Eerste ervaringen;
- Loopt soepel (maar ik had voor de update ook geen noemenswaardige issues).
- Geen direct merkbare bugs ontdekt. Wel was dark mode thema ge-reset naar light mode.
- Verder hier en daar wat nieuwe looks te zien. Bijvoorbeeld het Systeemupdate scherm is vernieuwd, het pull down menu is aangepast en is inderdaad de klok vernieuwd. Verder nog niets gevonden/of dat me is opgevallen.
- Ik heb gelijk de optie van "Apps met groot energieverbruik beheren" aangezet. te vinden onder Instellingen>Accu>Menu>Apps met groot energieverbruik beheren. Eens kijken of er een verbetering te zien is (ik deed normaal gesproken ruim een dag met de accu dus geen probelemen gehad, maar ieder beetje is welkom ;)
- Ook App Lock aangezet. (ik gebruikte hiervoor eerst een app genaamd Bearlock) en ik moet zeggen App Lock werkt fantastisch! (te vinden onder: Instellingen>Beveiliging & Vingerafdruk>App vergrendeling
- Herstarten leverde niet de optimalisatie melding!

Al met al een goede update. En geen problemen gevonden. (uiteraard geef ik geen garanties op deze update :9
Interessant om te lezen. Dank!

Wat is de exacte Android-versie?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:54:
[...]

Apps vergrendelen / laten verdwijnen, zodat je ze alleen kan starten met een password.
thx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HNies
pven schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:07:
[...]

Interessant om te lezen. Dank!

Wat is de exacte Android-versie?
De Android versie is: 6.0.1.
Beveiligingspatch: 1 december 2016

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:52
Ook de update geïnstalleerd, leuke aanpassingen. Ik merk voor dat hij een stuk sneller is dan voor de update.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik ben erg tevreden met de nieuwe super handige functies. Echter loop ik tegen een aantal problemen/bugs aan:
  • Pocket Mode (zakmodus) werkt niet. Als ik m'n hand voor de bewegingssensor hou, zegt hij wel dat zakmodus is ingeschakeld, maar alsnog kan ik mijn fingerprintscanner gebruiken.
  • Nachtmodus werkt bij mij helemaal niet. Als ik de optie aanzet, gebeurd er simpelweg niks en zie ik ook geen gelige tint, die je normaal wel zou moeten zien.
  • Kleurbalans werkt ook niet. Ook geen verschil te zien in kleur.
  • Ik merk ook dat er enigszins lag is. Als ik bijvoorbeeld op de terug-knop druk, of op een een willekeurige optie in de instellingen, duurt het een halve seconde voordat de optie geopend wordt. Terwijl dit maximaal 0,1 of 0,2 seconden hoort te zijn.
  • Waar staat trouwens de optie voor VoLTE? Dat kan ik nergens vinden, terwijl het toestel, de software én KPN het zouden moeten ondersteunen
  • Het lijkt er op dat via 4G, mijn snelheden inzakken. Als ik bijvoorbeeld een speedtest uitvoer, dan is dat erg traag, terwijl dit normaal hoger lag qua snelheid.
Linkjes naar threads:

Night mode and color balance

Frequent network drops after OOS 3.5.5 update

Pocket Mode not working

VoLTE ain't working?

Kunnen jullie dit reproduceren? Van het eerste en laatste punt wat ik hierboven noem, lijken meerdere mensen last van te hebben. Over de nachtmodus en kleurbalans heb ik nog niets over kunnen vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-12-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Millert schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:07:
Ook de update geïnstalleerd, leuke aanpassingen. Ik merk voor dat hij een stuk sneller is dan voor de update.
Dat idee heb ik na iedere update, maar na een paar dagen is dat dan weer weg. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-09 11:24
Anonymoussaurus schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:37:
Er is zojuist een grote update voor de OnePlus 2 uitgerold! Ik was helemaal verbaasd en 'geshockeerd' toen ik de aankondiging zag.

Changelog:
  • Enabled VoLTE functionality for select carriers
  • Added App Lock
  • Added Battery Saving Mode ( Settings > Battery > More )
  • Added Gaming Mode ( Settings > Developer Options )
  • Added Additional Options for the Alert Slider.
  • Redesign of the Volume Adjustment Bar
  • Shelf Optimizations
  • Updated OxygenOS UI
  • Updated Interface and UI of the Clock app
  • Updated Android Security Patch Level to 1/12/16
  • Increased System Stability
  • General Bug Fixes
Belangrijke dingen die je moet weten:
  • lock, Calculator and Messages will be REPLACED by stock OnePlus apps if you have never updated the corresponding Google apps. But you can download these apps from Google in the Play Store even after the replacement.
  • Many of the phone settings will be restored to default after upgrading to 3.5.5, for instance device name, ring tones, accent colours and status bar battery indication will all be reverted to default settings.
  • After updating to 3.5.5, basic functions like WiFi connectivity, Network and Fingerprint might be affected if users flash back to 3.1.0. Users will have to use a special 3.1.0 downgrading version and flashing tool that will wipe all data from the phone. You should backup if you want to revert to older versions from 3.5.5 without losing data.
De update is meteen te downloaden door met een VPN in Canada te verbinden.

Direct link: http://otafsc.h2os.com/pa...ll_1612220228_c351fee.zip

Voor het geven van feedback op de UI/UX: https://goo.gl/forms/EOd2tSdFJI2N6xfD3

Link naar aankondiging:

OxygenOS 3.5.5 (MM) OTA for OnePlus 2
Ik zette mijn vpn naar canada maar helaas kan ik niet updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
zierbeek schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:37:
Ik zette mijn vpn naar canada maar helaas kan ik niet updaten?
Dat kan kloppen. Er zijn momenteel wat problemen met dataverbindingen zoals 4G. Zie hier: OxygenOS 3.5.5 (MM) OTA for OnePlus 2
****Edit: Flashing guide is taken down due to an IMEI issue when performing the downgrade and network issue is in review. We apologize for this and please be patient while we get them fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-09 11:24
hmmm okee, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Is de fotokwaliteit ook weer goed zoals met release? Is sindsdien met elke update slechter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:01:
Is de fotokwaliteit ook weer goed zoals met release? Is sindsdien met elke update slechter geworden.
Wat bedoel je precies? Vandaag een aantal foto's geschoten op vakantie. Foto's lijken me gewoon prima. Foto's zijn tussen de 1,5 en 4MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:26:
[...]

Wat bedoel je precies? Vandaag een aantal foto's geschoten op vakantie. Foto's lijken me gewoon prima. Foto's zijn tussen de 1,5 en 4MB.
Details in de fotos is sinds de release elke update minder geworden kleuren die in elkaar lopen, blaadjes van bomen die als 1 vlak/kleur terugkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:43:
Details in de fotos is sinds de release elke update minder geworden kleuren die in elkaar lopen, blaadjes van bomen die als 1 vlak/kleur terugkomen
Sinds welke release? OxygenOS 2? OxygenOS 3? Ik merk inderdaad dat de foto's niet zo scherp zijn. Heel erg korrelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Heeft deze update nu dat probleem opgelost dat notificaties niet meer worden gegeven als het apparaat langer dan 30 minuten niet meer geactiveerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nachtschade schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:24:
Heeft deze update nu dat probleem opgelost dat notificaties niet meer worden gegeven als het apparaat langer dan 30 minuten niet meer geactiveerd is?
Geen idee, maar het OP-forum staat vol met klachten over netwerk-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dat is gewoon de Doze functie, die je uit kan schakelen in 3.5.5. Ze zijn gestopt met het uitrollen van de update vanwege meerdere bugs waaronder 1 ernstige. Die problemen zijn alleen relevant voor dual-SIM gebruikers.

Ze zeggen al sinds zondag dat ze de problemen aan het oplossen zijn, maar tot nu toe is er nog geen fix.

De laatste reactie van Tony L over de bugs voor de OnePlus 2: https://forums.oneplus.ne...2108/page-6#post-15521096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:53:
[...]

Dat is gewoon de Doze functie, die je uit kan schakelen in 3.5.5.
:?

Anderhalve maand geleden zei je nog iets anders:
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 8 november 2016 @ 13:15:
[...]

Zal ik het je nog beter vertellen?
De meeste (althans ik) hebben exact hetzelfde probleem. Is een issue van 3.1.0. Zeer vervelend inderdaad, en ronduit belachelijk dat we al langer dan 2 maanden op een fix wachten waar ze hooguit een week mee bezig horen te zijn..
Hier werkt het in ieder geval nog steeds niet. Dat Doze gedoe maakt geen verschil, of het nu aan of uit staat. Als mijn telefoon 30 minuten niet aangeraakt is geweest krijg ik geen notificaties van mail, whatsapp of wat dan ook totdat ik zelf mijn telefoon aanzet.

Ik had gehoopt dat dat met deze update opgelost zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nachtschade schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:37:
Anderhalve maand geleden zei je nog iets anders:
Hier werkt het in ieder geval nog steeds niet. Dat Doze gedoe maakt geen verschil, of het nu aan of uit staat. Als mijn telefoon 30 minuten niet aangeraakt is geweest krijg ik geen notificaties van mail, whatsapp of wat dan ook totdat ik zelf mijn telefoon aanzet.

Ik had gehoopt dat dat met deze update opgelost zou zijn.
Ja en nee. Dat probleem waar ik het toen over had, ging over het feit dat als ik een app had uitgesloten, er nog steeds geen meldingen doorkwamen van de apps die ik had uitgesloten. Hier krijg ik wel gewoon meldingen lijkt het. Welke versie van OxygenOS draai je? Met OxygenOS 3.5.5 kan je namelijk gewoon Doze uitzetten, en dan zou het sowieso moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:42:
[...]

Ja en nee. Dat probleem waar ik het toen over had, ging over het feit dat als ik een app had uitgesloten, er nog steeds geen meldingen doorkwamen van de apps die ik had uitgesloten. Hier krijg ik wel gewoon meldingen lijkt het. Welke versie van OxygenOS draai je? Met OxygenOS 3.5.5 kan je namelijk gewoon Doze uitzetten, en dan zou het sowieso moeten werken.
Onder About Phone staat

OxygenOS version 3.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nachtschade schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:44:
Onder About Phone staat

OxygenOS version 3.1.0
Dat is inderdaad de versie waarbij je Doze niet kan uitschakelen. Ik draai 3.5.5 op mijn OnePlus 2, en daarbij heb je wél de optie om Doze uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:47:
[...]

Dat is inderdaad de versie waarbij je Doze niet kan uitschakelen. Ik draai 3.5.5 op mijn OnePlus 2, en daarbij heb je wél de optie om Doze uit te schakelen.
Waarom heb ik deze versie dan niet? Ik dacht dat zulk soort dingen automatisch werden geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nachtschade schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:48:
Waarom heb ik deze versie dan niet? Ik dacht dat zulk soort dingen automatisch werden geupdate?
Dat komt, omdat de update langzamerhand werd uitgerold, zoals altijd het geval is. Het is dus niet zo, dat iedereen meteen een OTA krijgt. Omdat er een ernstige bug in bleek te zitten, hebben ze de uitrol stopgezet. Vandaar dat je geen melding kreeg, en nog steeds de melding niet hebt gekregen.

Ik heb de update toen gedownload middels een VPN. Hier de direct link. Installeren is op eigen risico en ik ben nergens aansprakelijk voor: http://otafsc.h2os.com/pa...ll_1612220228_c351fee.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Maar dus, mijn eerdere opmerking van vandaag...
Zou dus kloppen en mijn apparaat zal op een gegeven moment vanzelf updaten ergens in de komende dagen of weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nachtschade schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:03:
Maar dus, mijn eerdere opmerking van vandaag...

[...]

Zou dus kloppen en mijn apparaat zal op een gegeven moment vanzelf updaten ergens in de komende dagen of weken?
Tot nu toe heb ik altijd een push notificatie gekregen en moest hem zelf updaten. Naar mijn weten gaat het niet vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
InF.Inc schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:14:
[...]

Tot nu toe heb ik altijd een push notificatie gekregen en moest hem zelf updaten. Naar mijn weten gaat het niet vanzelf.
Maar zo'n push notificatie is toch een melding die je vanzelf op je telefoon krijgt? Of bedoel je dat je zelf ergens handmatig zo'n update vandaan moet downloaden?

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Nachtschade schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:39:
[...]

Maar zo'n push notificatie is toch een melding die je vanzelf op je telefoon krijgt? Of bedoel je dat je zelf ergens handmatig zo'n update vandaan moet downloaden?
Ja. Ik heb hem altijd OTA geupdate. Settings - System update

• Nachtschade
OTA?

• Nachtschade
Ja, ik weet wat OTA is maar wat doet het er toe of het wireless of bekabeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 17:07
Nachtschade schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:52:
Ja, ik weet wat OTA is maar wat doet het er toe of het wireless of bekabeld is?
Het is niet altijd vanzelfsprekend dat je telefoon ota updates krijgt. Het ligt eraan of de fabrikant het wil integreren in hun systeem. Ik heb vroeger ooit eens mijn Samsung Galaxy Gio via een programma op de computer moeten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Er is een paar minuten geleden een hotfix uitgebracht voor 3.5.5 (3.5.6 nu).

OxygenOS 3.5.6 Hotfix OTA for OnePlus 2

De update is te downloaden via een VPN in Canada. Dan ontvang je 3.5.6 (dat zijn dus alle features van 3.5.5, inclusief de bugfix). Is tot op heden dus volkomen veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 17:07
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:27:
Er is een paar minuten geleden een hotfix uitgebracht voor 3.5.5 (3.5.6 nu).

OxygenOS 3.5.6 Hotfix OTA for OnePlus 2

De update is te downloaden via een VPN in Canada. Dan ontvang je 3.5.6 (dat zijn dus alle features van 3.5.5, inclusief de bugfix). Is tot op heden dus volkomen veilig.
Helaas kan ik het nog niet vanaf de support pagina downloaden. Op dit moment draai ik nog cm14.1. Maar ik wou terug gaan naar de oneplus ROM aangezien CyanogenMod failliet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
TheBouwman schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:52:
Helaas kan ik het nog niet vanaf de support pagina downloaden. Op dit moment draai ik nog cm14.1. Maar ik wou terug gaan naar de oneplus ROM aangezien CyanogenMod failliet is.
Dat klopt, daar is een verzoek naar gedaan. Hou één van mijn berichten in dit topic in de gaten. Dan werk ik het namelijk bij, als er een direct link verschijnt of er een VPN werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:46
vpn naar Duitsland werkt bij mij (canada niet trouwens) en staat er binnen 3 minuten op.

[ Voor 49% gewijzigd door _birdie_ op 30-12-2016 14:39 ]

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
https://forums.oneplus.ne...s-and-ota-updates.387615/

Die hebben hem ook al staan. Ben direct van plan om dat SU en TWRP erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_DB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 17:47
Ik heb via een Duitse vpn de update ook binnen gehaald.
Eerste wat mij opvalt is dat het batterij percentage nu niet meer in het cirkeltje staat, ook al heb ik die instelling ingeschakeld.
Ook tussen het swipen van homescreens is de achtergrond scherp, alleen als ik naar het 3de en laatste homescreens swipe, krijg ik een wazige achtergrond. Ik gebruik Nova launcher, maar heb daar in de instellingen ook niets gevonden.
Night modus is wel handig, maar nu ik het terug heb afgezet blijft mijn scherm wel wat geeliger als normaal

Edit: Het gele scherm heb ik al gevonden, was nacht modus van Nova dat aanstaat

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen_DB op 31-12-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:53:
Ik ben erg tevreden met de nieuwe super handige functies. Echter loop ik tegen een aantal problemen/bugs aan:
  • Pocket Mode (zakmodus) werkt niet. Als ik m'n hand voor de bewegingssensor hou, zegt hij wel dat zakmodus is ingeschakeld, maar alsnog kan ik mijn fingerprintscanner gebruiken.
  • Nachtmodus werkt bij mij helemaal niet. Als ik de optie aanzet, gebeurd er simpelweg niks en zie ik ook geen gelige tint, die je normaal wel zou moeten zien.
  • Kleurbalans werkt ook niet. Ook geen verschil te zien in kleur.
  • Ik merk ook dat er enigszins lag is. Als ik bijvoorbeeld op de terug-knop druk, of op een een willekeurige optie in de instellingen, duurt het een halve seconde voordat de optie geopend wordt. Terwijl dit maximaal 0,1 of 0,2 seconden hoort te zijn.
Linkjes naar threads:

Night mode and color balance

Frequent network drops after OOS 3.5.5 update

Pocket Mode not working

Kunnen jullie dit reproduceren? Over de nachtmodus en kleurbalans heb ik nog niets over kunnen vinden.
Nogmaals: hebben jullie hier ook last van?

De beste wensen trouwens nog, en een succesvol 2017 gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
Anonymoussaurus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:13:
[...]

Nogmaals: hebben jullie hier ook last van?

De beste wensen trouwens nog, en een succesvol 2017 gewenst!
Zelf heb ik van geen enkele van die problemen last, het enige waar ik last van heb is dat het scherm niet wil roteren wanneer ik het toestel draai.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
markdm schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:42:
Zelf heb ik van geen enkele van die problemen last, het enige waar ik last van heb is dat het scherm niet wil roteren wanneer ik het toestel draai.
Dat is vreemd. En jij draait ook 3.5.6?

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.