Hier komt net de OTA update melding binnen en download is aan
Ik heb net geupdate naar 3.5.6 en het is hetzelfde als eerst, geen nieuwe problemen tot nu toe.Anonymoussaurus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:44:
[...]
Dat is vreemd. En jij draait ook 3.5.6?
Ik heb via de VPN de update naar 3.5.5 succesvol geinstalleerd toen deze beschikbaar kwam. Wanneer ik nu de 3.5.6 update installeer krijg ik bij de eerste herstart de melding update failed. Ik weet niet of het te maken heeft met het uitpakken van het update bestand, bij het uitpakken van de update springt hij na 20% uit en herstart hij. Wanneer de telefoon terug is opgestart is er een melding die verwijst naar de herstelmodus, klik ik hierop ga ik naar het update scherm.
De opslag van de telefoon is gecodeerd (verplichting vanuit werk), maar dit heeft bij eerdere updates nooit voor problemen gezorgd. Ik heb verder geen problemen met versie 3.5.5, een volledige herinstallatie zie ik op het moment niet zitten. Heeft iemand misschien nog tip?
De opslag van de telefoon is gecodeerd (verplichting vanuit werk), maar dit heeft bij eerdere updates nooit voor problemen gezorgd. Ik heb verder geen problemen met versie 3.5.5, een volledige herinstallatie zie ik op het moment niet zitten. Heeft iemand misschien nog tip?
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik heb nu ook die nieuwe update. Helaas krijg ik nog steeds geen notificaties als mijn telefoon langer dan 30 minuten niet is aangeraakt.
Na het installeren van de update merk ik dat mijn schermhelderheid niet meer zo ver gedimd kan worden als voorheen. Ook is het batterij percentage verdwenen van de menubalk. Meer mensen last van of een oplossing?
Weet iemand waar de oude ringtones te downloaden zijn? Al mijn ringtones zijn anders ten opzichte van voor de update. Kan mij niet meer herinneren hoe mijn oude ringtone heet maar ik hoor deze niet meer tussen de nieuwe in zitten.
Was dus de standaard OnePlus ringtone maar deze klinkt na de update anders. En ik maar denken dat ik gek/dement geworden was.
Ringtone pack gevonden hier: https://forum.xda-develop...-stock-ringtones-t3303565

@Nachtschade: Batterij percentage kan je aanzetten via: Settings > Battery > Show battery percentage (enable switch > on)
Was dus de standaard OnePlus ringtone maar deze klinkt na de update anders. En ik maar denken dat ik gek/dement geworden was.
Ringtone pack gevonden hier: https://forum.xda-develop...-stock-ringtones-t3303565

@Nachtschade: Batterij percentage kan je aanzetten via: Settings > Battery > Show battery percentage (enable switch > on)
[ Voor 46% gewijzigd door avanreijn op 06-01-2017 10:47 . Reden: zelf oplossing gevonden ]
Dank! Had die switch helemaal gemist!avanreijn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:36:
Weet iemand waar de oude ringtones te downloaden zijn? Al mijn ringtones zijn anders ten opzichte van voor de update. Kan mij niet meer herinneren hoe mijn oude ringtone heet maar ik hoor deze niet meer tussen de nieuwe in zitten.
Dat gebeurt mij ook om de zoveel tijd, enige oplossing is rebooten.markdm schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:42:
[...]
Zelf heb ik van geen enkele van die problemen last, het enige waar ik last van heb is dat het scherm niet wil roteren wanneer ik het toestel draai.
Het gebeurt ook wel eens dat mijn flits-app vast lijkt te lopen (actuele snelheid blijft op 1 getal hangen), maar dit is schijn. In werkelijkheid is de locatie-service doodgeslagen en moet ik 'location' in het pulldown menu even uit en weer aan zetten, dan werkt alles weer.
Wat ik irritant vind (geen bug, maar kan niet vinden hoe dit uit te zetten) is dat hij om de zoveel tijd om het wachtwoord vraagt nadat je al met je vingerafdruk unlockt. Er staat dan bij dat dit om 'security reasons' is. Ik kan niet vaststellen of hier een patroon in zit (b.v. na zoveel unlocks) of bij een 'partial print read' of iets dergelijks, maar irritant is het zeker. Wil je net met spoed iets opzoeken oid en dan moet je daar je wachtwoord even gaan zitten intikken (wat bij mij notoir lastig is, want je gebruikt natuurlijk gewoon de fingerprint in het dagelijks leven, dus ik heb een uitgebreid password).
sinds de update;
- kan ik met de schuif aan de zijkant (voor de 3 geluidsmodi) niet meer stil(met alleen maar trillen) selecteren? eerst was dat de onderste optie. nu gaat t geluid niet terug tot 0..
- geven apps ineens weer meldingen op t scherm. scherm licht dan ook op. best irritant 's nachts. moet ik dat nu per app in gaan stellen?
- kan ik met de schuif aan de zijkant (voor de 3 geluidsmodi) niet meer stil(met alleen maar trillen) selecteren? eerst was dat de onderste optie. nu gaat t geluid niet terug tot 0..
- geven apps ineens weer meldingen op t scherm. scherm licht dan ook op. best irritant 's nachts. moet ik dat nu per app in gaan stellen?
@Fried kijk eens bij Settings > Alert slider
Hier kan je volgens mij per setting een hoop configureren.
Het problem dat Fried aanhaalt heb ik ook, maar dat is niet bij settings in te stellen. Bij 'Ring' staat alleen vibreren tijdens ringtoon aan/uit. Bij DND en bij stil kan je wel een heleboel aanpassen.avanreijn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:13:
@Fried kijk eens bij Settings > Alert slider
Geen tip hier, wel bevestiging dat ik hetzelfde aan de hand heb. (ook encrypted storage)Millert schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:25:
Ik heb via de VPN de update naar 3.5.5 succesvol geinstalleerd toen deze beschikbaar kwam. Wanneer ik nu de 3.5.6 update installeer krijg ik bij de eerste herstart de melding update failed. Ik weet niet of het te maken heeft met het uitpakken van het update bestand, bij het uitpakken van de update springt hij na 20% uit en herstart hij. Wanneer de telefoon terug is opgestart is er een melding die verwijst naar de herstelmodus, klik ik hierop ga ik naar het update scherm.
3.5.5 staat er op en werkt tot nu toe goed, update naar 3.5.6 failed iedere keer opnieuw
Raar. Sinds een uurtje is de telefoon opeens niet meer op stil met trillen te krijgen door volume omlaag in te houden. Volume wil niet terug naar nul..
Zelfde hier. Nog steeds irritant -.-Nachtschade schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:16:
Ik heb nu ook die nieuwe update. Helaas krijg ik nog steeds geen notificaties als mijn telefoon langer dan 30 minuten niet is aangeraakt.
Hoe maak je een screenshot met de nieuwe versie?
En ik heb bij mijn volume niet meer de mogelijkheid om alleen trillen te doen ipv met geluid
En ik heb bij mijn volume niet meer de mogelijkheid om alleen trillen te doen ipv met geluid
[ Voor 50% gewijzigd door Geckoo op 06-01-2017 23:28 ]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Gestures aanzetten en dan met drie vingers naar beneden swipen. =/Geckoo schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:42:
Hoe maak je een screenshot met de nieuwe versie?
Volume down + Power levert hier iig nog steeds screenshots op.
Die 3 finger swipe is inderdaad een stuk handiger als 2 knoppen indrukken, met name tijdens het rijden is de swipe functie handiger.
Die gebruik ik vaak als de vrouw vraagt hoe laat ik ongeveer thuis ben voor het eten.
Typen tijdens het rijden is een stuk lastiger.
Jammer dat ze de optie er uit hebben gehaald met de powerbutton.
Die gebruik ik vaak als de vrouw vraagt hoe laat ik ongeveer thuis ben voor het eten.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Dat is raar. Bij mij werken er een aantal functies niet.markdm schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:18:
Ik heb net geupdate naar 3.5.6 en het is hetzelfde als eerst, geen nieuwe problemen tot nu toe.
Hetzelfde probleem hier. M'n WhatsApp Web vliegt er na 30 minuten weer uit want dan zegt hij "telefoon niet verbonden"Nachtschade schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:16:
Fried schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:39:
sinds de update;
Dat is geen bug, maar een feature die ze hebben ingebouwd. Zet je schuifje helemaal naar boven (op stil) > ga naar instellingen > "schuifregelaar meldingen" > "Stil" > "vibratie inschakelen".zunrob schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:09:
Raar. Sinds een uurtje is de telefoon opeens niet meer op stil met trillen te krijgen door volume omlaag in te houden. Volume wil niet terug naar nul..
Paulus07 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:58:
onhandig gedoe zeg met dat screenshots gebeuren en je vingers -_-
[video]
Dat is toch juist handig? Veel sneller en makkelijker naar mijn mening.Nachtschade schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:50:
Gestures aanzetten en dan met drie vingers naar beneden swipen. =/
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Yep. Ik heb echt elke mogelijke instelling al geprobeerd volgens mij.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:12:
[...]
Hetzelfde probleem hier. M'n WhatsApp Web vliegt er na 30 minuten weer uit want dan zegt hij "telefoon niet verbonden". En dat terwijl ik onder andere WhatsApp heb uitgesloten van Doze! Heb jij dit ook gedaan?
Meh, ik vond het wel makkelijk met de powerknop maar hier kan ik ook wel aan wennen denk ik.Dat is toch juist handig? Veel sneller en makkelijker naar mijn mening.
Overigens spelen .flac files via MediaMonkey nu met onluisterbaar veel noise af over de koptelefoon sinds de nieuwe update.
Gelukkig kan MM on-the-fly die dingen converteren naar mp3 tijdens het syncen, maar jammer is het wel. Dacht ik eindelijk een echte flacspeler te hebben. =/
Gelukkig kan MM on-the-fly die dingen converteren naar mp3 tijdens het syncen, maar jammer is het wel. Dacht ik eindelijk een echte flacspeler te hebben. =/
Dat werkt bij mij in ieder geval niet. Zou dat wel moeten?Autofan1985 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:41:
Volume down + Power levert hier iig nog steeds screenshots op.
Je weet dat er een wettelijk verbod op is omdat het levensgevaarlijk is voor je medeweggebruikers om met je telefoon te klooien tijdens het rijden?SteveV schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:38:
Die 3 finger swipe is inderdaad een stuk handiger als 2 knoppen indrukken, met name tijdens het rijden is de swipe functie handiger.
Graag de volgende keer de wijzigen knop gebruiken ipv 4 berichten achter elkaar.
[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 08-01-2017 07:07 ]
Klopt helemaal zodra je de telefoon in de hand hebt en bij mij zit deze in een houder naast mijn stuur.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
De nieuwe geluidsinstallingen vind ik niet zo handig. Stil met vibreren lukt nu door de schakelaar helemaal omhoog te zetten, maar stil zonder trillen is dan niet meer mogelijk.. Of weet iemand hoe dit wel kan?
Dan is er nog steeds sprake van cognitieve afleiding. Zeker als je ook nog loopt te swipen.SteveV schreef op zondag 8 januari 2017 @ 03:35:
Klopt helemaal zodra je de telefoon in de hand hebt en bij mij zit deze in een houder naast mijn stuur.
Onbegrijpelijk dat mensen dit nog steeds doen.

Lijkt me wel en zo niet heb ik blijkbaar geluk gehad.Nachtschade schreef op zondag 8 januari 2017 @ 01:37:
[...]
Dat werkt bij mij in ieder geval niet. Zou dat wel moeten?
En nog onbegrijpelijker dat fabrikanten dit aanmoedigen door de bediening van de functies in de auto steeds meer via touchscreen te doen ipv via knoppen.Nachtschade schreef op maandag 9 januari 2017 @ 02:01:
[...]
Dan is er nog steeds sprake van cognitieve afleiding. Zeker als je ook nog loopt te swipen.
Onbegrijpelijk dat mensen dit nog steeds doen.
[ Voor 22% gewijzigd door Autofan1985 op 09-01-2017 08:12 . Reden: Quote toegevoegd ]
Dat kan wel degelijk. Zet hem met het schuifje op stil (dus helemaal naar boven drukken). Vervolgens druk je op dat tandwieletje wat erbij verschijnt en zet je "vibratie inschakelen" uit.zunrob schreef op maandag 9 januari 2017 @ 01:40:
De nieuwe geluidsinstallingen vind ik niet zo handig. Stil met vibreren lukt nu door de schakelaar helemaal omhoog te zetten, maar stil zonder trillen is dan niet meer mogelijk.. Of weet iemand hoe dit wel kan?
Zoals zunrob het bedoelt gaat niet. Het probleem is is hebt 3 modi. Silent, do not disturb en Ring. Wat zunrob wil en eerst ook kon, is als je je telefoon op Ring hebt staan, het geluid uitzetten maar dat je telefoon wel trilt de oude bekende trilfunctie. Om elke keer in Silent modus de instellingen te veranderen tril aan/uit, is gewoon omslagtig.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:42:
[...]
Dat kan wel degelijk. Zet hem met het schuifje op stil (dus helemaal naar boven drukken). Vervolgens druk je op dat tandwieletje wat erbij verschijnt en zet je "vibratie inschakelen" uit.
Iemand die weet of er al fix voor is?
Ah, dus gewoon met de volumeknoppen de telefoon op trillen te zetten bedoel je? Nee, daar is geen fix voor, want het is een keuze van OnePlus om het zo te doen. Het is dus ook geen bug, maar een featureRoobje schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:35:
Zoals zunrob het bedoelt gaat niet. Het probleem is is hebt 3 modi. Silent, do not disturb en Ring. Wat zunrob wil en eerst ook kon, is als je je telefoon op Ring hebt staan, het geluid uitzetten maar dat je telefoon wel trilt de oude bekende trilfunctie. Om elke keer in Silent modus de instellingen te veranderen tril aan/uit, is gewoon omslagtig.
Iemand die weet of er al fix voor is?
Precies, mijns inziens en die van vele andere op het OP-forum een fout van OP. Waarom iets maken als het niet kapot is? Blijkbaar heeft OP het gedaan omdat mensen de Alert Slider niet gebruiken.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:12:
[...]
Ah, dus gewoon met de volumeknoppen de telefoon op trillen te zetten bedoel je? Nee, daar is geen fix voor, want het is een keuze van OnePlus om het zo te doen. Het is dus ook geen bug, maar een feature.
Maar dat is in mijn geval niet zo, ik gebruikt heel vaak. Vooral snel op Silence voor een vergadering of DND. Tril als ik wel notificaties wil krijgen maar niet andere wil storen. En gewoon luid voor andere zaken.
Ik geloof dat OP hiermee de plank volledig mis slaat. Wil je het invoeren, zet het dan als optie die standaard uit staat. Mensen die er geen waarde aan hechten zullen het dan ook niet gebruiken, maar de andere gebruikers dan wel.
Ik snap de keus inderdaad ook niet. Het is namelijk echt veel sneller om even snel een paar keer op de volumeknoppen te drukken, dan dat je eerst naar instellingen moet om hem op trillen of op stil te zetten. Ik denk dat OnePlus daar nog wel op terug komt, en het zal gaan aanpassen (door alle kritiek).Roobje schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:29:
Precies, mijns inziens en die van vele andere op het OP-forum een fout van OP. Waarom iets maken als het niet kapot is? Blijkbaar heeft OP het gedaan omdat mensen de Alert Slider niet gebruiken.
Maar dat is in mijn geval niet zo, ik gebruikt heel vaak. Vooral snel op Silence voor een vergadering of DND. Tril als ik wel notificaties wil krijgen maar niet andere wil storen. En gewoon luid voor andere zaken.
Ik geloof dat OP hiermee de plank volledig mis slaat. Wil je het invoeren, zet het dan als optie die standaard uit staat. Mensen die er geen waarde aan hechten zullen het dan ook niet gebruiken, maar de andere gebruikers dan wel.
Dat is inderdaad hoe ik het bedoelde, hopelijk passen ze het snel aan. Om even terug te komen op de minimale helderheid, die is wel degelijk aangepast. Zet je helderheid maar eens minimaal, en zet daarna je accubesparing aan. Je zult zien dat je scherm dan nog verder dimt, naar de minimale helderheid die vroeger "normaal" was. Vooral in het donker erg fijn!Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:10:
[...]
Ik snap de keus inderdaad ook niet. Het is namelijk echt veel sneller om even snel een paar keer op de volumeknoppen te drukken, dan dat je eerst naar instellingen moet om hem op trillen of op stil te zetten. Ik denk dat OnePlus daar nog wel op terug komt, en het zal gaan aanpassen (door alle kritiek).
Ik heb nu toch eens een raar probleem: sinds ik de firewall heb ingeschakeld voor op vakantie (ben inmiddels alweer terug) voor datagebruik, en alleen WhatsApp heb ingeschakeld, heb ik problemen met 4G in combinatie met Google Drive. Toen ik terug in Nederland was, heb ik natuurlijk wel weer de firewall voor data uitgezet, maar als ik op 4G zit, is er geen verbinding met Google Drive. Als ik 'm op 3G/H+ zet, werkt het echter wel. Komt jullie dit bekend voor? Heb al een aantal keer na 3.5.6 m'n app cache + system cache + Google Play Services data verwijdert. Daarbij heb ik nog altijd een hoog Android-Systeem verbruik (altijd hoger dan "scherm"). Waardoor ik vaak maar rond de 4 uur SOT haal
. Hebben jullie ook zo'n last van battery drain tijdens het gebruik? Gebruik in idle is trouwens wel goed.

Kan het zijn dat de standaardapps als Google Now het Android-Systeem heel veel laten verbruiken? Zal het de accuduur verbeteren als ik Google Now en Google Play Films etc uitschakel? Ik haal maar 4 uur SOT.
[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-01-2017 13:55 ]
Ik haal bij lange na 4 uur SOT niet eens! En ik gebruik geen Google Now. Verder heb ik ook geen rare apps geïnstalleerd. Voor mijn gevoel is 4 uur SOT dus juist een erg goede score!Anonymoussaurus schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:54:
Kan het zijn dat de standaardapps als Google Now het Android-Systeem heel veel laten verbruiken? Zal het de accuduur verbeteren als ik Google Now en Google Play Films etc uitschakel? Ik haal maar 4 uur SOT.
Toch nog steeds *&#*$( irritant dat je geen notifications krijgt zodra de telefoon locked is. Dus nu elke keer handmatig keer de telefoon wakker tikken om te zien of er iets binnen is gekomen -_-
Lost dit het misschien op: GurbY{nl} in "[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie"Paulus07 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:46:
Toch nog steeds *&#*$( irritant dat je geen notifications krijgt zodra de telefoon locked is. Dus nu elke keer handmatig keer de telefoon wakker tikken om te zien of er iets binnen is gekomen -_-
credits voor GurbY{nl} uiteraard.
[ Voor 4% gewijzigd door DeTjuk op 16-01-2017 14:44 . Reden: credits ]
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Hoeveel SOT haal jij dan? En wat heb je allemaal al geprobeerd om je accuduur te verbeteren?zunrob schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:33:
Ik haal bij lange na 4 uur SOT niet eens! En ik gebruik geen Google Now. Verder heb ik ook geen rare apps geïnstalleerd. Voor mijn gevoel is 4 uur SOT dus juist een erg goede score!
Erg raar. Gisteren dacht ik dat ik weer tegen de 6 uur SOT zou lopen (als ik een beetje schat). Heel raar. Ik heb niks anders gedaan dan dat ik normaal doe, en de vorige keer dat ik 6 uur haalde (overigens ook de eerste keer. Dit is pas de tweede keer dus dat ik 6 uur haal) is al een lange tijd terug (was dacht ik op OxygenOS 2. Zie hier van gisteren:

Nope. Dat maakt hier geen verschilDeTjuk schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:42:
[...]
Lost dit het misschien op: GurbY{nl} in "[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie"
credits voor GurbY{nl} uiteraard.
Doze uit of Doze aan met apps toegevoegd aan not optimized. Allemaal exact hetzelfde. Na 30 minuten krijg ik geen enkele notificatie meer uitgezonderd als ik gebeld of ge-sms'd wordt.
Gemiddeld rond de drie uur. Thuis op wifi soms iets meer. Ik heb weinig apps geïnstalleerd, alles staat op optimaliseren en ook cache geleegd. Wordt niet veel beter dan dit. Is het overigens ook nooit geweest, lijkt dus alsof er in jouw telefoon gewoon een betere accu zit.Anonymoussaurus schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:56:
[...]
Hoeveel SOT haal jij dan? En wat heb je allemaal al geprobeerd om je accuduur te verbeteren?
Erg raar. Gisteren dacht ik dat ik weer tegen de 6 uur SOT zou lopen (als ik een beetje schat). Heel raar. Ik heb niks anders gedaan dan dat ik normaal doe, en de vorige keer dat ik 6 uur haalde (overigens ook de eerste keer. Dit is pas de tweede keer dus dat ik 6 uur haal) is al een lange tijd terug (was dacht ik op OxygenOS 2. Zie hier van gisteren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is wel heel weinig. Bij mij schommelt het ook heel erg. Maar gemiddeld krijg ik rond de 3,5 of 4 uur aan SOT. Een 3300mAh zou het toch langer uit moeten houden?zunrob schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 00:07:
Gemiddeld rond de drie uur. Thuis op wifi soms iets meer. Ik heb weinig apps geïnstalleerd, alles staat op optimaliseren en ook cache geleegd. Wordt niet veel beter dan dit. Is het overigens ook nooit geweest, lijkt dus alsof er in jouw telefoon gewoon een betere accu zit.

Ik heb -misschien- een manier bedacht om ons probleem te omzeilen.Paulus07 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:46:
Ik heb namelijk nu een paar keer gemerkt dat ik toch een notificatie voor een mailtje kreeg terwijl ik op dat moment zeker weten mijn telefoon al minstens 45 min. niet had aangeraakt.
Sterker nog; op een gegeven moment kreeg ik een mail binnen op mijn desktop en zo'n 5 minuten later kreeg ik die opeens ook op mijn, al een uur niet aangeraakte, telefoon. Normaal gesproken komen die of tegelijk of dus alleen op de desktop als de telefoon al te lang niet is aangeraakt.
Nou heb ik een vermoeden waar dit door komt. Ik heb namelijk een app die elke 4 uur pollt of mijn telefoon en desktop zijn verbonden met hetzelfde wifinetwerk en zo ja dan synced 'ie wat mapjes zoals mijn foto's e.d. Het vermoeden is dat zo'n poll de telefoon uit de slaapstand haalt en dat als gevolg daarvan ook eventuele notificatie's die staan te wachten op dat moment aankomen.
Ik heb het nog niet getest maar heb goede hoop.
Die app kan echter niet veel frequenter pollen volgens mij dus het idee is, als dit werkt, om een app te vinden die iets vergelijkbaars doet maar dan minimaal elke 30 minuten een keer.
Ik heb dat probleem ook, maar voor zover ik weet alleen bij WhatsApp (ja, ik moet het ook nog even gaan testen met mail). Dat probleem heb ik dus al sinds MarshMallow (en dus Doze).Nachtschade schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:35:
[...]
Ik heb -misschien- een manier bedacht om ons probleem te omzeilen.
Ik heb namelijk nu een paar keer gemerkt dat ik toch een notificatie voor een mailtje kreeg terwijl ik op dat moment zeker weten mijn telefoon al minstens 45 min. niet had aangeraakt.
Sterker nog; op een gegeven moment kreeg ik een mail binnen op mijn desktop en zo'n 5 minuten later kreeg ik die opeens ook op mijn, al een uur niet aangeraakte, telefoon. Normaal gesproken komen die of tegelijk of dus alleen op de desktop als de telefoon al te lang niet is aangeraakt.
Nou heb ik een vermoeden waar dit door komt. Ik heb namelijk een app die elke 4 uur pollt of mijn telefoon en desktop zijn verbonden met hetzelfde wifinetwerk en zo ja dan synced 'ie wat mapjes zoals mijn foto's e.d. Het vermoeden is dat zo'n poll de telefoon uit de slaapstand haalt en dat als gevolg daarvan ook eventuele notificatie's die staan te wachten op dat moment aankomen.
Ik heb het nog niet getest maar heb goede hoop.
Die app kan echter niet veel frequenter pollen volgens mij dus het idee is, als dit werkt, om een app te vinden die iets vergelijkbaars doet maar dan minimaal elke 30 minuten een keer.
Ik heb het bij alles muv gebeld en ge'sms't worden.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:01:
[...]
Ik heb dat probleem ook, maar voor zover ik weet alleen bij WhatsApp (ja, ik moet het ook nog even gaan testen met mail). Dat probleem heb ik dus al sinds MarshMallow (en dus Doze).
Had je al een factory reset geprobeerd? Sorry, omdat ik in meerdere topics actief ben, hou ik niet bij wie nou wat gedaan heeftNachtschade schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:02:
Ik heb het bij alles muv gebeld en ge'sms't worden.
Ik weet niet precies wat dat inhoudt maar het klinkt alsof ik daarna weer van alles moet installeren. Tevens lees ik nergens dat dat dit probleem zou oplossen.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:17:
[...]
Had je al een factory reset geprobeerd? Sorry, omdat ik in meerdere topics actief ben, hou ik niet bij wie nou wat gedaan heeft.
Inderdaad. Je doet in feite gewoon een reset naar fabrieksinstellingen. In onder andere dit topic, en de OnePlus 3 én OnePlus 3T topics hier op Tweakers, wordt het juist aangeraden, omdat het in de meeste gevallen werkt.Nachtschade schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:59:
Ik weet niet precies wat dat inhoudt maar het klinkt alsof ik daarna weer van alles moet installeren. Tevens lees ik nergens dat dat dit probleem zou oplossen.
Oh? En waarom lees ik dat dan nergens?Anonymoussaurus schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:23:
[...]
Inderdaad. Je doet in feite gewoon een reset naar fabrieksinstellingen. In onder andere dit topic, en de OnePlus 3 én OnePlus 3T topics hier op Tweakers, wordt het juist aangeraden, omdat het in de meeste gevallen werkt.
Doe eens gewoon een link dan naar een bericht waarin iemand zegt dat dat werkt.
Om eerlijk te zijn geloof ik jou zo langzamerhand niet meer. knip
edit: beter nog: jij hebt dit probleem toch ook? Als jij nou eerst eens even zelf een factory reset doet en vervolgens verslag doet van de gevolgen.
Graag niet op de man af spelen. Het zijn tips/adviezen aan jou om er iets mee te doen of niet. Dit komt wel heel geïrriteerd en boos over.
[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 24-01-2017 07:23 ]
Ik heb voor het eerst sinds ik de telefoon heb (ongeveer een jaar) meegemaakt dat ik de simkaart opnieuw moet ontgrendelen terwijl ik de telefoon niet heb aangeraakt. Tot twee keer toe op dezelfde dag. Wellicht random reboots? Iemand anders ook meegemaakt?
Factory reset kan inderdaad een oplossing zijn voor problemen, dat is dus helemaal niet zo gek gedacht. Sterker nog dat wordt vaak aangeraden. Zeker met custom roms. Iets minder ingrijpend maar ook vaak aangeraden is het wissen van cache en Dalvik cache via een custom recovery. Maar het is natuurlijk geen garantie.Nachtschade schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:27:
[...]
Oh? En waarom lees ik dat dan nergens?
Om eerlijk te zijn geloof ik jou zo langzamerhand niet meer. Je hebt al vaker uit je duim lopen zuigen hier.
edit: beter nog: jij hebt dit probleem toch ook? Als jij nou eerst eens even zelf een factory reset doet en vervolgens verslag doet van de gevolgen.
Ik volg het topic niet helemaal, maar klopt het dat je last hebt van vertraagde binnenkomst van je berichten in WhatsApp?
Is dit zowel op wifi als op het mobiele netwerk? Er zijn verhalen dat op sommige wifi netwerken berichten inderdaad vertraagd binnen komen.
Gezien je reactie over alles moeten herstellen bij een Factory reset neem ik eigenlijk aan dat je geen gebruik maakt van Titanium Backup om apps te herstellen. Desondanks kan je proberen om WhatsApp helemaal opnieuw in te stellen. Kan je doen door hem te deïnstalleren en via de playstore weer opnieuw te installeren. Of via app info de opslaggegevens te wissen. Misschien dat dit helpt. En natuurlijk sowieso apps waarbij je last hebt van vertraagde notificaties deze toevoegen als uitzondering bij de accu optimalisatie.
Heb je het echt met alle apps dan is er waarschijnlijk meer aan de hand. Als andere mensen of de meeste mensen dit moet hebben moet het toch in iets anders gezocht worden. Geen andere doze apps of andere apps die energie moeten besparen draaien?
Lukt niks verder dan zou ik ook een Factory reset uitvoeren. Instellen valt wel mee. De playstore zet de apps vanzelf weer terug die je nu hebt draaien.
Heb je wel apps terug gezet met bijvoorbeeld titanium backup wees dan terug houdend in het terug zetten met data. Dit kan nogm wel eens voor vreemde problemen zorgen.
Nu ik toch hier ben...zunrob schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:55:
Ik heb voor het eerst sinds ik de telefoon heb (ongeveer een jaar) meegemaakt dat ik de simkaart opnieuw moet ontgrendelen terwijl ik de telefoon niet heb aangeraakt. Tot twee keer toe op dezelfde dag. Wellicht random reboots? Iemand anders ook meegemaakt?
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 24-01-2017 07:20 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dan vraag ik me af welke zoekmachine jij gebruikt. Kijk hier maar eens: https://www.google.nl/#q=reason+factory+resetNachtschade schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:27:
Oh? En waarom lees ik dat dan nergens?
Om eerlijk te zijn geloof ik jou zo langzamerhand niet meer. [mbr]knip[/mbr]
[mbr]Graag niet op de man af spelen. Het zijn tips/adviezen aan jou om er iets mee te doen of niet. Dit komt wel heel geïrriteerd en boos over.[/mbr]
En hier:
Nick87 in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
anessie in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
FlowDesign in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
En dat is dan nog alleen maar in het OnePlus 3 topic
Misschien is het dus eens handig om te bedenken dat ik (en anderen) jou willen helpen met je probleem, maar als ik zulke antwoorden mag verwachten, dan is dat lekker jouw zorg, en dan bemoei ik mij er ook niet meer mee
Het zijn alle notificaties, niet alleen whatsapp.l3art schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:16:
[...]
Factory reset kan inderdaad een oplossing zijn voor problemen, dat is dus helemaal niet zo gek gedacht. Sterker nog dat wordt vaak aangeraden. Zeker met custom roms. Iets minder ingrijpend maar ook vaak aangeraden is het wissen van cache en Dalvik cache via een custom recovery. Maar het is natuurlijk geen garantie.
Ik volg het topic niet helemaal, maar klopt het dat je last hebt van vertraagde binnenkomst van je berichten in WhatsApp?
Is dit zowel op wifi als op het mobiele netwerk? Er zijn verhalen dat op sommige wifi netwerken berichten inderdaad vertraagd binnen komen.
Gezien je reactie over alles moeten herstellen bij een Factory reset neem ik eigenlijk aan dat je geen gebruik maakt van Titanium Backup om apps te herstellen. Desondanks kan je proberen om WhatsApp helemaal opnieuw in te stellen. Kan je doen door hem te deïnstalleren en via de playstore weer opnieuw te installeren. Of via app info de opslaggegevens te wissen. Misschien dat dit helpt. En natuurlijk sowieso apps waarbij je last hebt van vertraagde notificaties deze toevoegen als uitzondering bij de accu optimalisatie.
Heb je het echt met alle apps dan is er waarschijnlijk meer aan de hand. Als andere mensen of de meeste mensen dit moet hebben moet het toch in iets anders gezocht worden. Geen andere doze apps of andere apps die energie moeten besparen draaien?
Lukt niks verder dan zou ik ook een Factory reset uitvoeren. Instellen valt wel mee. De playstore zet de apps vanzelf weer terug die je nu hebt draaien.
Heb je wel apps terug gezet met bijvoorbeeld titanium backup wees dan terug houdend in het terug zetten met data. Dit kan nogm wel eens voor vreemde problemen zorgen.
[...]
Nu ik toch hier ben...Ja ik heb dit ook een enkele keer op mijn op3. Heb mn toestel nog niet op een reboot kunnen betrappen. Maar geen idee waar het dan door komt? Misschien een glitch in de Android beveiliging?
Het gaat er simpelweg om dat notificaties niet aankomen als de telefoon langer dan 30 minuten niet aangeraakt is. Het maakt daarbij niet uit of dat doze aanstaat of niet en ook niet of battery optimisation aanstaat of niet voor apps wanneer doze aanstaat.
En ik ben niet de enige die dit probleem heeft. Ik heb verder geen verstand van custom roms, titanium backups e.d. Dit is mijn eerste smartphone, gekocht in oktober. Hij doet het uitstekend, muv dit probleem. (en het feit dat .flac bestanden bij het afspelen verneukt zijn sinds de update van een paar weken geleden maar daar kan ik mee leven.) Ik lees nergens dat een factory reset dit probleem oplost. Dat wil niet zeggen dat het niet zo zou kunnen zijn maar als dat zo is wil ik daar wel eerst concreet verslag van zien voordat ik zoiets ga doen.
Ken je de website XDA developers? Als het probleem echt vaak voor komt, dan is dat vast ook daar terug te vinden, met een eventuele oplossing. Heb zelf geen op2 dus kan je niet verder helpen behalve dan verwijzen dus naar XDA. Met google vind je ook geen oplossingen?Nachtschade schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:01:
[...]
Het zijn alle notificaties, niet alleen whatsapp.
Het gaat er simpelweg om dat notificaties niet aankomen als de telefoon langer dan 30 minuten niet aangeraakt is. Het maakt daarbij niet uit of dat doze aanstaat of niet en ook niet of battery optimisation aanstaat of niet voor apps wanneer doze aanstaat.
En ik ben niet de enige die dit probleem heeft. Ik heb verder geen verstand van custom roms, titanium backups e.d. Dit is mijn eerste smartphone, gekocht in oktober. Hij doet het uitstekend, muv dit probleem. (en het feit dat .flac bestanden bij het afspelen verneukt zijn sinds de update van een paar weken geleden maar daar kan ik mee leven.) Ik lees nergens dat een factory reset dit probleem oplost. Dat wil niet zeggen dat het niet zo zou kunnen zijn maar als dat zo is wil ik daar wel eerst concreet verslag van zien voordat ik zoiets ga doen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ook vandaag weer twee keer de simkaart moeten ontgrendelen. Niemand anders met een OnePlus 2 met hetzelfde probleem?
Denk nog eens even aan de PM die je vanmiddag van mijn collega kreeg. Dit soort botte reacties willen we niet meer zien als mensen je proberen te helpen.
[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 24-01-2017 21:04 ]
Uit het OnePlus X topic:Nachtschade schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:01:
[...]
Het zijn alle notificaties, niet alleen whatsapp.
Pinin in "[OnePlus X] Ervaringen & Discussie"
Misschien dat dit ook op de 2 werkt. Zou dat sowieso even in de gaten houden wat Pinin zijn ervaringen zijn als ik jou was.
[ Voor 3% gewijzigd door Autofan1985 op 25-01-2017 14:24 ]
Ik heb die issue ook en het werd steeds erger. Het schijnt een bug te zijn, een proces binnen Android dat crasht.zunrob schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:00:
Ook vandaag weer twee keer de simkaart moeten ontgrendelen. Niemand anders met een OnePlus 2 met hetzelfde probleem?
Workaround is om simkaart pincodes uit te schakelen. Waarschijnlijk crasht het proces nog steeds talloze keren, maar nu kan hij het zelf oplossen en heb ik er geen last van.
Toestel is wel volledig encrypted en heeft een ingewikkeld wachtwoord plus vingerafdruk, plus VMware remote management.
Ik mag me sinds gisteren ook hier melden. Overgestapt van een 6S naar deze telefoon. Eerste indrukken zijn twijfelachtig. Vooral de batterij lijkt behoorlijk ruk te zijn.
Verder wat issues met de oplader die gewoon niet laadt, in een hele nacht laadt bij met moeite 60% erbij. Dus maar eens op zoek naar een nieuwe lader met kabel.
Wel ben ik blij dat ik tot gisteren geen problemen heb gehad met notificaties. Vandaag de update geïnstalleerd dus we gaan eens kijken wat die doet.
Zijn er trouwens meer mensen met een losse connector? En die het hebben opgelost?
Zo ja, dan hoor ik graag hoe. Ik had een kabel met kabel breuk maar ook lijkt de connector wat los in de behuizing te liggen.
Verder wat issues met de oplader die gewoon niet laadt, in een hele nacht laadt bij met moeite 60% erbij. Dus maar eens op zoek naar een nieuwe lader met kabel.
Wel ben ik blij dat ik tot gisteren geen problemen heb gehad met notificaties. Vandaag de update geïnstalleerd dus we gaan eens kijken wat die doet.
Zijn er trouwens meer mensen met een losse connector? En die het hebben opgelost?
Zo ja, dan hoor ik graag hoe. Ik had een kabel met kabel breuk maar ook lijkt de connector wat los in de behuizing te liggen.
[ Voor 17% gewijzigd door soskes op 28-01-2017 20:25 ]
Waar heb je deze telefoon vandaan? vanaf OnePlus zelf, of van een verkoper via bijv. Marktplaats?soskes schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 07:49:
Ik mag me sinds gisteren ook hier melden. Overgestapt van een 6S naar deze telefoon. Eerste indrukken zijn twijfelachtig. Vooral de batterij lijkt behoorlijk ruk te zijn.
Wat je nu noemt is namelijk niet normaal en niet de kwaliteit die we gewend zijn van OnePlus, (zelf al jaren gebruiker van OnePlus 1 en 2).
Indien je deze nieuw hebt gekocht zou ik zeker een RMA starten bij OnePlus.
Dit is echt een productiefout of een defect toestel. In een half uur hoort de telefoon weer op 80% te zitten. Als je garantie hebt dan zou ik contact opnemen met O+ en het toestel terugsturen.soskes schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 07:49:
Mijn toestel, een jaar oud exact nu, werkt nog steeds perfect. Weliswaar met custom rom maar nog steeds zeer tevreden en de batterij houdt nog steeds anderhalve dag vol.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Bedankt voor jullie reacties. Helaas gekocht via een "eerlijke" verkoper via marktplaats. Ben blijkbaar te goed van vertrouwen.
Weten jullie of garantie via Oneplus verloopt via de factuur of op IMEI nummer?
Ik heb eergister Greenify geïnstalleerd en aggresive doze aangezet waardoor hij na een paar minuutjes al in doze gaat. Verder niets gedaan. Batterij was gister echt super, aanrader! Vannacht heb ik na ADB permissie ook doze onze the Go aangezet, waardoor doze ook tijdens beweging actief blijft. Na een restart vanochtend heb ik helaas een continue wakelock van Google Play Services. Iemand ervaring?
Gewoon via het factuur. Je moet je ordernummer dan opgeven volgens mij.soskes schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:09:
Bedankt voor jullie reacties. Helaas gekocht via een "eerlijke" verkoper via marktplaats. Ben blijkbaar te goed van vertrouwen.
Even cache en data legen van Google Play Services (dus niet de Play Store)zunrob schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:45:
Ik heb eergister Greenify geïnstalleerd en aggresive doze aangezet waardoor hij na een paar minuutjes al in doze gaat. Verder niets gedaan. Batterij was gister echt super, aanrader! Vannacht heb ik na ADB permissie ook doze onze the Go aangezet, waardoor doze ook tijdens beweging actief blijft. Na een restart vanochtend heb ik helaas een continue wakelock van Google Play Services. Iemand ervaring?
Helaas is dat niet de oplossing. Op XDA heb ik deze thread gevonden: https://forum.xda-develop...y-services-awake-t3544914Anonymoussaurus schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:07:
[...]
Gewoon via het factuur. Je moet je ordernummer dan opgeven volgens mij.
[...]
Even cache en data legen van Google Play Services (dus niet de Play Store)
Wie gebruikt er nog meer Greenify?
Verwijderd
Nou, mijn OP2 is gevallen. Precies rechtstandig op het parket, met de usb poort recht naar beneden. In eerste instantie leek niets aan de hand, maar blijkt dat de speaker het niet meer doet, de microfoon het niet meer doet en de vooruit/terug knoppen. De home knop doet het nog wel.
Uit elkaar gehaald, blijkt dat een flatcable-stekkertje naar het dochterboard los is gesprongen. Wat ook opvalt, is dat het dochterbordje niet met een schroefje vastzit (wat volgens de ifixit video er wel zou moeten zitten).
Stekkertje weer terugdoen maakt geen verschil. Problemen blijven hetzelfde. Denk dat het dochterbordje zelf niet meer goed is.
Heb nu een nexus 5x aangeschaft (32gb versie). Ga met die telefoon verder. Zal de OP2 zien te repareren, schaf daarvoor ofwel een rotte op2 voor onderdelen aan via MP of een nieuw dochterbordje/speakertje via ebay. En zal dan de OP2 verkopen.
Mijn bijdrage in dit topic houdt dus op guys
Een laatste noot: De batterij is echt wel simpel zelf te vervangen Mocht het nodig zijn omdat je te kort sot hebt ... oid
(andere onderdelen ook lijkt me, alleen scherm digitizer lijken me moeilijk).
Uit elkaar gehaald, blijkt dat een flatcable-stekkertje naar het dochterboard los is gesprongen. Wat ook opvalt, is dat het dochterbordje niet met een schroefje vastzit (wat volgens de ifixit video er wel zou moeten zitten).
Stekkertje weer terugdoen maakt geen verschil. Problemen blijven hetzelfde. Denk dat het dochterbordje zelf niet meer goed is.
Heb nu een nexus 5x aangeschaft (32gb versie). Ga met die telefoon verder. Zal de OP2 zien te repareren, schaf daarvoor ofwel een rotte op2 voor onderdelen aan via MP of een nieuw dochterbordje/speakertje via ebay. En zal dan de OP2 verkopen.

Een laatste noot: De batterij is echt wel simpel zelf te vervangen Mocht het nodig zijn omdat je te kort sot hebt ... oid
Jammer en triest dat je OnePlus 2 zo snel het leven heeft gegeven.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:23:
Nou, mijn OP2 is gevallen. Precies rechtstandig op het parket, met de usb poort recht naar beneden. In eerste instantie leek niets aan de hand, maar blijkt dat de speaker het niet meer doet, de microfoon het niet meer doet en de vooruit/terug knoppen. De home knop doet het nog wel.
Je had de OnePlus 2 kunnen repareren en dan kunnen verkopen, en een OnePlus 3T kunnen kopen. In bijna zo'n elk opzicht beter dan de Nexus 5X
Mijn probleem met het opladen is opgelost. Het lijkt erop dat de twee originele kabels een kabel breuk hebben. Ik heb het met een adapter van micro naar USB c geprobeerd en dan laadt bij gewoon op.
Enkel het scherm dat niet goed is. Maar oké, daar kan ik mee leven.
Nu maar Blitzwolf spullen gekocht aangezien de spullen voor de 1+2 op de site bijna allemaal weg zijn.
Enkel het scherm dat niet goed is. Maar oké, daar kan ik mee leven.
Nu maar Blitzwolf spullen gekocht aangezien de spullen voor de 1+2 op de site bijna allemaal weg zijn.
Verwijderd
True. Maar ik heb even geëvalueerd wat ik nu echt doe met mn telefoon. Blijkt 75% internet en de rest appen en bellen. heb dan ook nauwelijks apps op het ding staan. Voor mij is het het belangrijkste dat firefox/i dont care about cookies/ublock erop kunnen. En op stock Android gaat dat zeker werken.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:28:
[...]
Jammer en triest dat je OnePlus 2 zo snel het leven heeft gegeven.
Je had de OnePlus 2 kunnen repareren en dan kunnen verkopen, en een OnePlus 3T kunnen kopen. In bijna zo'n elk opzicht beter dan de Nexus 5X. Veel plezier in ieder geval met je nieuwe toestel, en bedankt voor je bijdrage in dit topic.
Sinds de update naar 3.5.6 staat ook constant mijn WiFi aan volgens accuverbruik. Terwijl ik het toch daadwerkelijk uitzet. Ook WiFi scannen voor locatie staat niet aan.. Hebben jullie dat ook?
[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 05-02-2017 16:34 ]
Dus je Wi-Fi staat helemaal bovenaan? Gebruik je nooit Wi-Fi? Ik gebruik veel Wi-Fi (uiteraard beveiligd) maar bij mij staat hij nooit in het rijtje van de batterij. Reset je netwerkinstellingen eens zou ik zeggen. Of leeg je system cache eens.zunrob schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:34:
Sinds de update naar 3.5.6 staat ook constant mijn WiFi aan volgens accuverbruik. Terwijl ik het toch daadwerkelijk uitzet. Ook WiFi scannen voor locatie staat niet aan.. Hebben jullie dat ook?
Hij staat niet in het lijstje, maar als je op de grafiek klikt zie je dat het constant aan staat, terwijl ik hem toch echt uitschakel. Ik kan me zo voorstellen dat het niet goed is voor de accu..Anonymoussaurus schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:53:
[...]
Dus je Wi-Fi staat helemaal bovenaan? Gebruik je nooit Wi-Fi? Ik gebruik veel Wi-Fi (uiteraard beveiligd) maar bij mij staat hij nooit in het rijtje van de batterij. Reset je netwerkinstellingen eens zou ik zeggen. Of leeg je system cache eens.
Ah. Voer de dingen even uit die ik in m'n vorige post vertelde. Wellicht helpt dat.zunrob schreef op zondag 5 februari 2017 @ 23:45:
Hij staat niet in het lijstje, maar als je op de grafiek klikt zie je dat het constant aan staat, terwijl ik hem toch echt uitschakel. Ik kan me zo voorstellen dat het niet goed is voor de accu..
Vandaag heb ik toch eens een hele erge battery-drain gekregen, zonder dat ik er echt een verklaring voor heb waarom het gebeurde. Ik zette mijn telefoon rond half 9 's ochtends aan, en al vrij snel (na een uurtje) merkte ik dat mijn telefoon best warm werd, en mijn batterij ook snel achteruit ging. Ik ben rond 10 over 9 overgegaan van Wi-Fi naar 4G voor circa 3 kwartier (onderweg naar locatie). Toen begon het eigenlijk. Toen ik op locatie aankwam, maakte ik weer gebruik van Wi-Fi, dus ik dacht dat het probleem opgelost zou zijn. Nou, niet dus. De hele dag last gehad van de battery-drain. Toen ik rond kwart over 4 thuis kwam, had ik nog maar 18% over. Normaal zou ik nog met gemak 50% over hebben. Ik heb een aantal keer in de lijst gekeken, maar "scherm" stond ook een keer voor het eerst boven "Android-systeem", terwijl het normaliter altijd andersom is bij mij.
Hier wat screenshots:

Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar ik lijk voor nu hetzelfde probleem te hebben als zunrob mij gisteren vertelde. Er staat dat Wi-Fi ingeschakeld stond, terwijl dat helemaal niet zo was (ik heb namelijk anderhalf uur op 4G gezeten in totaal, vandaag. Dan heb ik altijd mijn Wi-Fi uit). Ik heb uiteraard Wi-Fi scanning en al die meuk uit staan, maar tot mijn verbazing stond Wi-Fi scanning ineens aan (niet bij locatie, maar bij Wi-Fi > geavanceerd). Ik heb m'n toestel in de middag ook nog een keer opnieuw opgestart, om te kijken of dat het probleem verhielp, maar nee, dat mocht niet baten. Nu wis ik ongeveer elke maand mijn cache van zowel m'n systeem, als m'n apps, én de data van Google Play Services, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het probleem veroorzaakt.
Het lijkt er dus op dat er iets is dat mijn processor aardig aan het werk zet, en dat daardoor de batterij zo snel is gaan leeglopen, en dus ook mijn toestel vrij warm werd. Helaas heb ik er niet echt uit kunnen halen wat nou die battery-drain veroorzaakt. Weten jullie misschien waarom? Ik zie graag een antwoord van iemand
.
Ondertussen, na wat functies die niet werken (nacht modus, kleurmodus, slimme Wi-Fi etc etc) en de battery-drain door Android-Systeem, neig ik steeds meer naar een factory reset, maar ik ben te huiverig voor problemen met betrekking tot het back-uppen. Daarvoor kan ik denk ik ook nog beter wachten voor Android 7, want anders moet ik straks weer een factory reset doen, omdat ik dan weer tegen de lamp aan loop door zo'n grote Android update. Ik ben het namelijk zo ondertussen een beetje zat, na die ellende met niet/slecht-werkende functies. Maar goed, ik kom dan ook van OxygenOS 2.x en zit nu op OxygenOS 3.5.6
. Wellicht verklaart dat het (alhoewel ik me dan afvraag hoe leken niet tegen de lamp aanlopen met hun Samsung toestellen die ook gewoon updates krijgen).
Iemand een idee/suggestie of whatever?
EDIT: sorry, ik zie nu pas dat ik de laatste was die heeft gereageerd in het topic.
Hier wat screenshots:

Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar ik lijk voor nu hetzelfde probleem te hebben als zunrob mij gisteren vertelde. Er staat dat Wi-Fi ingeschakeld stond, terwijl dat helemaal niet zo was (ik heb namelijk anderhalf uur op 4G gezeten in totaal, vandaag. Dan heb ik altijd mijn Wi-Fi uit). Ik heb uiteraard Wi-Fi scanning en al die meuk uit staan, maar tot mijn verbazing stond Wi-Fi scanning ineens aan (niet bij locatie, maar bij Wi-Fi > geavanceerd). Ik heb m'n toestel in de middag ook nog een keer opnieuw opgestart, om te kijken of dat het probleem verhielp, maar nee, dat mocht niet baten. Nu wis ik ongeveer elke maand mijn cache van zowel m'n systeem, als m'n apps, én de data van Google Play Services, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het probleem veroorzaakt.
Het lijkt er dus op dat er iets is dat mijn processor aardig aan het werk zet, en dat daardoor de batterij zo snel is gaan leeglopen, en dus ook mijn toestel vrij warm werd. Helaas heb ik er niet echt uit kunnen halen wat nou die battery-drain veroorzaakt. Weten jullie misschien waarom? Ik zie graag een antwoord van iemand
Ondertussen, na wat functies die niet werken (nacht modus, kleurmodus, slimme Wi-Fi etc etc) en de battery-drain door Android-Systeem, neig ik steeds meer naar een factory reset, maar ik ben te huiverig voor problemen met betrekking tot het back-uppen. Daarvoor kan ik denk ik ook nog beter wachten voor Android 7, want anders moet ik straks weer een factory reset doen, omdat ik dan weer tegen de lamp aan loop door zo'n grote Android update. Ik ben het namelijk zo ondertussen een beetje zat, na die ellende met niet/slecht-werkende functies. Maar goed, ik kom dan ook van OxygenOS 2.x en zit nu op OxygenOS 3.5.6
EDIT: sorry, ik zie nu pas dat ik de laatste was die heeft gereageerd in het topic.
Je zegt het zelf al, dit lijkt heel erg op wat ik ook ervaar. Zelf heb je ook al veel dingen geprobeerd lees ik, maar helaas geen oplossing. Ook hier nog niet. Het OnePlus forum zelf is te onduidelijk om informatie vandaan te halen, maar er lijken meer mensen met hetzelfde probleem te zijn!Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:02:
Vandaag heb ik toch eens een hele erge battery-drain gekregen, zonder dat ik er echt een verklaring voor heb waarom het gebeurde. Ik zette mijn telefoon rond half 9 's ochtends aan, en al vrij snel (na een uurtje) merkte ik dat mijn telefoon best warm werd, en mijn batterij ook snel achteruit ging. Ik ben rond 10 over 9 overgegaan van Wi-Fi naar 4G voor circa 3 kwartier (onderweg naar locatie). Toen begon het eigenlijk. Toen ik op locatie aankwam, maakte ik weer gebruik van Wi-Fi, dus ik dacht dat het probleem opgelost zou zijn. Nou, niet dus. De hele dag last gehad van de battery-drain. Toen ik rond kwart over 4 thuis kwam, had ik nog maar 18% over. Normaal zou ik nog met gemak 50% over hebben. Ik heb een aantal keer in de lijst gekeken, maar "scherm" stond ook een keer voor het eerst boven "Android-systeem", terwijl het normaliter altijd andersom is bij mij.
Hier wat screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het lijkt er dus op dat er iets is dat mijn processor aardig aan het werk zet, en dat daardoor de batterij zo snel is gaan leeglopen, en dus ook mijn toestel vrij warm werd. Helaas heb ik er niet echt uit kunnen halen wat nou die battery-drain veroorzaakt. Weten jullie misschien waarom? Ik zie graag een antwoord van iemand.
Ondertussen, na wat functies die niet werken (nacht modus, kleurmodus, slimme Wi-Fi etc etc) en de battery-drain door Android-Systeem, neig ik steeds meer naar een factory reset, maar ik ben te huiverig voor problemen met betrekking tot het back-uppen. Daarvoor kan ik denk ik ook nog beter wachten voor Android 7, want anders moet ik straks weer een factory reset doen, omdat ik dan weer tegen de lamp aan loop door zo'n grote Android update. Ik ben het namelijk zo ondertussen een beetje zat, na die ellende met niet/slecht-werkende functies. Maar goed, ik kom dan ook van OxygenOS 2.x en zit nu op OxygenOS 3.5.6. Wellicht verklaart dat het (alhoewel ik me dan afvraag hoe leken niet tegen de lamp aanlopen met hun Samsung toestellen die ook gewoon updates krijgen).
Het probleem ervaar ik vandaag opnieuw. In de battery-manager is opnieuw te zien dat Wi-Fi ingeschakeld is, terwijl dat niet zo was. Echter is de drain in idle een stuk beter (amper drain dus). Maar zodra ik de telefoon ga gebruiken (lees: muziek luisteren en op Tweakers zitten), dan begint hij volgens weer te drainen.zunrob schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 01:20:
Je zegt het zelf al, dit lijkt heel erg op wat ik ook ervaar. Zelf heb je ook al veel dingen geprobeerd lees ik, maar helaas geen oplossing. Ook hier nog niet. Het OnePlus forum zelf is te onduidelijk om informatie vandaan te halen, maar er lijken meer mensen met hetzelfde probleem te zijn!
Staat wifi-scanning toevallig aan op de achtergrond? 'Instellingen' -> 'Locatie' -> 'Instellingen'Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:39:
Het probleem ervaar ik vandaag opnieuw. In de battery-manager is opnieuw te zien dat Wi-Fi ingeschakeld is, terwijl dat niet zo was.
En staat je wifi echt uit of is die alleen niet verbonden?
Jup. Dat heb ik uiteraard gecheckt, maar toch bedankt voor het meedenkenrens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:45:
Staat wifi-scanning toevallig aan op de achtergrond? 'Instellingen' -> 'Locatie' -> 'Instellingen'
En staat je wifi echt uit of is die alleen niet verbonden?

@Anonymoussaurus, Had eigenlijk niet anders verwachtAnonymoussaurus schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:10:
Jup. Dat heb ik uiteraard gecheckt, maar toch bedankt voor het meedenken.
Ik heb geen idee. Kan echt van alles zijn. Voor hetzelfde geldt is er weer een of andere app update geweest die de batterijduur verkloot. (Weet je nog Facebook & Messenger aantal weken geleden). Verder zie ik dat je signaal sterkte niet super goed is, is dat altijd zo?Ik vraag me nou echt af waar al die problemen door komen. Door OxygenOS? Of doordat ik nog nooit een factory reset heb gedaan? Die dingen horen toch gewoon te werken als een leek update van Android 5 naar 6?
Is jouw signaalsterkte beter dan? Bij mij ziet dit exact hetzelfde uit als de printscreens.rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:14:
[...]
@Anonymoussaurus, Had eigenlijk niet anders verwacht
[...]
Ik heb geen idee. Kan echt van alles zijn. Voor hetzelfde geldt is er weer een of andere app update geweest die de batterijduur verkloot. (Weet je nog Facebook & Messenger aantal weken geleden). Verder zie ik dat je signaal sterkte niet super goed is, is dat altijd zo?
Ik heb geen OnePlus 2, maar een One. Maar zo ziet mijn signaalsterkte eruit:zunrob schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:09:
[...]
Is jouw signaalsterkte beter dan? Bij mij ziet dit exact hetzelfde uit als de printscreens.

Dat rood / oranje / geel is bij mij thuis, daar heb ik echt waardeloos tot geen bereik (1 of geen streepjes). Dat groene heb ik op mijn werk en daar heb ik vol bereik.
Hoe slechter het bereik is, hoe meer energie het kost om met de telecom masten te verbinden, hoe eerder je telefoon leeg is.
Klopt, dat weet ik. De One van een collega laat ongeveer hetzelfde zien als jouw screenshot, terwijl ik op dezelfde plek geen "groene ontvangst" heb. Bij mij is het eigenlijk ook altijd oranje. Dit leek mij altijd meer een fout in de weergave, ik kan me namelijk niet voorstellen dat de OP2 daadwerkelijk slechte antennes zou hebben.rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:12:
[...]
Ik heb geen OnePlus 2, maar een One. Maar zo ziet mijn signaalsterkte eruit:
[afbeelding]
Dat rood / oranje is bij mij thuis, daar heb ik echt waardeloos tot geen bereik (1 of geen streepjes). Dat groene heb ik op mijn werk en daar heb ik vol bereik.
Hoe slechter het bereik is, hoe meer energie het kost om met de telecom masten te verbinden, hoe eerder je telefoon leeg is.
Lijkt me ook waarschijnlijk. Heb je in de statusbar wel volledig bereik?zunrob schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:26:
Dit leek mij altijd meer een fout in de weergave, ik kan me namelijk niet voorstellen dat de OP2 daadwerkelijk slechte antennes zou hebben.
Hmm.. Maar dat zou moeten betekenen dat zunrob en ik dezelfde app moeten hebben die laatst is geüpdatet. Sinds ik dat probleem heb, is er volgens mij geen update geweest voor een app (ING misschien?). Maar, stel, er is zo'n app die m'n accu leegtrekt, waarom staat dat dan niet in de lijst?rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:14:
Ik heb geen idee. Kan echt van alles zijn. Voor hetzelfde geldt is er weer een of andere app update geweest die de batterijduur verkloot. (Weet je nog Facebook & Messenger aantal weken geleden). Verder zie ik dat je signaal sterkte niet super goed is, is dat altijd zo?
Die signaalsterkte is altijd al belabberd geweest in de 'grafiek', maar dat klopt voor geen reet, want ik heb altijd minimaal 3 streepjes. Lijkt mij dus een bug. Bovendien heb ik KPN, en KPN staat bekend om de beste 4G-dekking van alle providers, maar goed. Ik vind het wel een extreem rare bug, want volgens mij is het nog nooit goed geweest (groen). Nog een ander dingetje:
Als ik nu opnieuw in de grafiek kijk, zie ik dat de Wi-Fi af en toe is uit geweest, terwijl m'n Wi-Fi daadwerkelijk al de hele tijd zo was (toen ik onderweg was naar locatie). Heb jij dit ook, @zunrob? Het werkt dus helemaal niet (die balk), maar als het werkt, is het maar heel kort..
Trouwens, nog steeds heb ik maar echt 25% groen qua bereik, en de rest is oranje.

Dat is een goede vraag en weet ik eigenlijk ook niet. Sommige apps worden ook simpelweg niet weergegeven in het rijtje.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:39:
Maar, stel, er is zo'n app die m'n accu leegtrekt, waarom staat dat dan niet in de lijst?
Die signaalsterkte is altijd al belabberd geweest in de 'grafiek', maar dat klopt voor geen reet, want ik heb altijd minimaal 3 streepjes. Lijkt mij dus een bug. Bovendien heb ik KPN, en KPN staat bekend om de beste 4G-dekking van alle providers, maar goed. Ik vind het wel een extreem rare bug, want volgens mij is het nog nooit goed geweest (groen). Nog een ander dingetje:
Overigens is bij mij die balk alleen gevuld als ik ook daadwerkelijk verbonden ben, staat mijn wifi aan maar ik ben niet verbonden dan staat er niks.Als ik nu opnieuw in de grafiek kijk, zie ik dat de Wi-Fi af en toe is uit geweest, terwijl m'n Wi-Fi daadwerkelijk al de hele tijd zo was (toen ik onderweg was naar locatie).
Heb je zoeken naar open wifi netwerken toevallig aanstaan?
Ja, ook bij mij. Maar als ik Wi-Fi uitzet, dan blijft de balk dus alsnog vollopen. Wi-Fi-netwerken zoeken staat ook uit (ook voor open Wi-Fi netwerken, want ik maak nooit gebruik van open Wi-Fi-netwerken vanwege beveiliging en privacy). M'n telefoon wordt bij gebruik ook wel warm (tussen de 50 en 63 graden). Dat lijkt me niet echt normaal, aangezien m'n telefoon normaliter tussen de 30 en 45 zit. Er is dus iets wat loopt te klooien op de achtergrond. Ik heb ook al een keer bij taakbeheer wat apps afgesloten die actief waren, maar ook dat helpt niet. Overigens vind ik het stront irritant dat er bepaalde apps/games zijn die opstarten op de achtergrond, terwijl ik dat niet wilrens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:29:
Overigens is bij mij die balk alleen gevuld als ik ook daadwerkelijk verbonden ben, staat mijn wifi aan maar ik ben niet verbonden dan staat er niks.
Heb je zoeken naar open wifi netwerken toevallig aanstaan?
Nee, ook daar heb ik bijna nooit vol bereik. Meestal zo'n 2/3e gevuld. Bij jullie dan?rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:27:
[...]
Lijkt me ook waarschijnlijk. Heb je in de statusbar wel volledig bereik?
@Anonymoussaurus:
Nee, bij mij staat WiFi altijd ononderbroken aan in de balk, ondanks dat ik hem uitschakel. Wel heb ik de optie voor WiFi locatie scannen weer aanstaan, dus dat verklaart misschien het verschil.. Scannen voor open WiFi staat uit.
[ Voor 30% gewijzigd door zunrob op 07-02-2017 19:35 ]
Op het moment van schrijven heb ik 4/4 qua bereik (op m'n kamer achter de pc, waar ik meestal zit als ik thuis ben). Als ik onderweg ben heb ik ook bijna altijd wel goed bereik. Dus dat maakt het nog vreemder.zunrob schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:22:
Nee, ook daar heb ik bijna nooit vol bereik. Meestal zo'n 2/3e gevuld. Bij jullie dan?
@AnonymousWP:
Nee, bij mij staat WiFi altijd ononderbroken aan in de balk, ondanks dat ik hem uitschakel. Wel heb ik de optie voor WiFi locatie scannen weer aanstaan, dus dat verklaart misschien het verschil.. Scannen voor open WiFi staat uit.
Mij en/of anderen taggen doe je zo: plan: Mentiontag - XL community-pick iteratie #100
OnePlus 2-gebruikers. Willen jullie weer de settings van de alert slider terug zoals het was? Hier kan je een petitie tekenen, die - als ze de 2.500 stemmen hebben bereikt - wordt verstuurd naar OnePlus: https://www.change.org/p/...2-and-op3-3t-letusvibrate
Hallo iedereen.
Heb een OnePlus 2 en overweeg om een smartwatch te kopen van Samsung, namelijk de Gear S3 Frontier.
Kan deze gebruikt worden met de OnePlus 2 ? Heeft hier iemand ervaring mee ? Het testen van de smartwatch en de OnePlus 2 is ook een mogelijkheid, maar dan moet ik ze aankopen, 400€ en dat misschien tot de conclusie komen dat deze niet werkt is ook weggegooid geld.
Graag jullie reactie / ervaring.
Tweakers dit is nog eens een uitdaging voor jullie hé. Standaard worden de smartwatches getest met "bekende" smartphones, maar waarom eens geen OnePlus 2 er bijnemen ?
Heb een OnePlus 2 en overweeg om een smartwatch te kopen van Samsung, namelijk de Gear S3 Frontier.
Kan deze gebruikt worden met de OnePlus 2 ? Heeft hier iemand ervaring mee ? Het testen van de smartwatch en de OnePlus 2 is ook een mogelijkheid, maar dan moet ik ze aankopen, 400€ en dat misschien tot de conclusie komen dat deze niet werkt is ook weggegooid geld.
Tweakers dit is nog eens een uitdaging voor jullie hé. Standaard worden de smartwatches getest met "bekende" smartphones, maar waarom eens geen OnePlus 2 er bijnemen ?
Ik heb hier soms wel last van je maar dat komt dan voornamelijk doordat de vingerafdrukscanner dan een beetje vies is, ik heb niet het gevoel dat mijne er op achteruit is gegaan.Paulus07 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:39:
Meer mensen waarbij de homeknop/vingerafdruk steeds minder goed reageerd?
Ik zelf heb geen smartwatch, maar een simpele zoekopdracht bij Google levert het volgende op: https://www.google.nl/#q=oneplus+2+smartwatchdroopy290568 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:04:
Hallo iedereen.
Daar kun je dus genoeg vinden als het goed is, met of het compatible is of niet. Als ik het zo even snel bekijk, lijkt het er op van wel.
Nee, totaal geen last van. Heb je het alleen bij het scannen van je vinger? Anders eens even heel goed de kalibratie opnieuw doen. Gewoon 1 vinger op meerdere manieren laten registreren.Paulus07 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:39:
Klopt, dat heb ik ook. Voornamelijk als ik een beetje vochtige/klamme handen heb.markdm schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:46:
Ik heb hier soms wel last van je maar dat komt dan voornamelijk doordat de vingerafdrukscanner dan een beetje vies is, ik heb niet het gevoel dat mijne er op achteruit is gegaan.
Eergisteren had ik weer zo'n achterlijke battery-drain, terwijl ik donderdagavond m'n system cache en app cache heb verwijderd. Ik heb ook af en toe nog steeds van die rare processen die lopen, en veel batterij vreten (5 minuten activity time). Dat zijn dus blijkbaar verwijderde apps, maar dat geloof ik niet, want ik heb geen apps gedeïnstalleerd de laatste tijd. Misschien dat ik ook wat battery drain heb doordat die zakmodus niet werkt bij mij
[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-02-2017 15:57 ]
Hier ook inderdaad. Ik heb het toestel pas 2 a 3 weken maar hij doet het minder dan in het begin. Zeker mijn linker duim die hij bijna nooit herkend. Op wat voor manier ik hem er ook op zet.Paulus07 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:39:
Probeer eens het volgende:soskes schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:14:
Hier ook inderdaad. Ik heb het toestel pas 2 a 3 weken maar hij doet het minder dan in het begin. Zeker mijn linker duim die hij bijna nooit herkend. Op wat voor manier ik hem er ook op zet.
Verwijder al je vingerafdrukken > registreer je duim/vinger 1 keer, en zet dan je duim/vinger op verschillende manieren op de vingerafdrukscanner > doe dit nog een keer met dezelfde duim/vinger op nog wat andere manieren. Heb je overigens geen last van zweethanden of iets? Dat kan namelijk een oorzaak zijn.
Iemand?Anonymoussaurus schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:52:
Eergisteren had ik weer zo'n achterlijke battery-drain, terwijl ik donderdagavond m'n system cache en app cache heb verwijderd. Ik heb ook af en toe nog steeds van die rare processen die lopen, en veel batterij vreten (5 minuten activity time). Dat zijn dus blijkbaar verwijderde apps, maar dat geloof ik niet, want ik heb geen apps gedeïnstalleerd de laatste tijd. Misschien dat ik ook wat battery drain heb doordat die zakmodus niet werkt bij mij. Ik vraag me dus af waar die battery drain nou vandaan komt. Heeft dat écht te maken met het feit dat ik nog nooit een factory reset heb uitgevoerd?
Na het legen van de system cache etc, is er nog niet echt verbetering, en vandaag had ik weer van die kl*te processen die 7 minuten in totaal, m'n CPU aan het aanspreken waren.

Trouwens: zou het zin hebben om de volledige ZIP (deze: http://downloads.oneplus.net/devices/oneplus-2/) te downloaden en dan te flashen? Ik kan niet vinden of dan m'n bestanden worden verwijderd of niet. Dan worden alle systeembestanden namelijk weer herschreven, wat - lijkt mij - kan leiden tot betere prestaties etc. Of is bovenstaande alleen voor clean installs?
En nog wat anders: hier las ik dat er ook een 3.5.7 is, maar dat is een update voor mensen die het IMEI probleem hadden. Overigens lees ik ook dat daar de accuduur beter is.
OOS 3.5.7 - What -not what 3.5.6 should've been but- 3.5.5 should've been.
Zoek maar eens op die 3 pagina's naar "battery". Verrassende resultaten..
[ Voor 30% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-02-2017 19:52 ]
Ook hier nog steeds zeer teleurstellende accuduur. Bij de laatste update is er echt iets niet lekker gegaan, niet alleen is de accu slecht, maar ook moet ik vaak mijn simkaart unlocken.. Hopelijk komt er snel een fix!Anonymoussaurus schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:21:
[...]
Iemand?
Na het legen van de system cache etc, is er nog niet echt verbetering, en vandaag had ik weer van die kl*te processen die 7 minuten in totaal, m'n CPU aan het aanspreken waren.
[afbeelding]
Trouwens: zou het zin hebben om de volledige ZIP (deze: http://downloads.oneplus.net/devices/oneplus-2/) te downloaden en dan te flashen? Ik kan niet vinden of dan m'n bestanden worden verwijderd of niet. Dan worden alle systeembestanden namelijk weer herschreven, wat - lijkt mij - kan leiden tot betere prestaties etc. Of is bovenstaande alleen voor clean installs?
En nog wat anders: hier las ik dat er ook een 3.5.7 is, maar dat is een update voor mensen die het IMEI probleem hadden. Overigens lees ik ook dat daar de accuduur beter is.
OOS 3.5.7 - What -not what 3.5.6 should've been but- 3.5.5 should've been.
Zoek maar eens op die 3 pagina's naar "battery". Verrassende resultaten..
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.