Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
zunrob schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:50:
Ook hier nog steeds zeer teleurstellende accuduur. Bij de laatste update is er echt iets niet lekker gegaan, niet alleen is de accu slecht, maar ook moet ik vaak mijn simkaart unlocken.. Hopelijk komt er snel een fix!
Ik heb sinds OxygenOS 3.x.x al last van een slechte batterijduur, maar dat zal wel door de Snapdragon 810 komen (net een AMD FX 9590). Dat van die sim-kaart herken ik totaal niet. Had je nou al een keer een factory reset gedaan? Hielp dat? Ben je misschien bereid om het volgende te testen:

OxygenOS 3.5.7 installeren, en te kijken of de batterijduur verbeterd is? Zie hier voor meer info, en zoek eens naar "battery" op die 3 pagina's. https://forums.oneplus.ne...5-5-shouldve-been.494082/

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:38
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Ik heb sinds OxygenOS 3.x.x al last van een slechte batterijduur, maar dat zal wel door de Snapdragon 810 komen (net een AMD FX 9590). Dat van die sim-kaart herken ik totaal niet. Had je nou al een keer een factory reset gedaan? Hielp dat? Ben je misschien bereid om het volgende te testen:

OxygenOS 3.5.7 installeren, en te kijken of de batterijduur verbeterd is? Zie hier voor meer info, en zoek eens naar "battery" op die 3 pagina's. https://forums.oneplus.ne...5-5-shouldve-been.494082/
Ik heb het gelezen, maar dat ga ik absoluut niet proberen omdat OnePlus aangeeft dat het specifiek alleen voor telefoons met een probleem met de tweede SIM is. Geen reset gedaan, omdat ik net als jou, geen zin heb om alles opnieuw in te moeten stellen. Op basis van diverse reacties op het OP-forum denk ik ook niet dat dat de oplossing zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:42:
Ik heb het gelezen, maar dat ga ik absoluut niet proberen omdat OnePlus aangeeft dat het specifiek alleen voor telefoons met een probleem met de tweede SIM is. Geen reset gedaan, omdat ik net als jou, geen zin heb om alles opnieuw in te moeten stellen. Op basis van diverse reacties op het OP-forum denk ik ook niet dat dat de oplossing zal zijn.
Hmm oke, dankje. Ik vraag me af of het daadwerkelijk helpt.

Ik heb inderdaad geen zin om alles weer opnieuw te moeten doen, maar wellicht dat ik dit ga doen na de update naar Android 7. Na het verwijderen van system cache is m'n probleem weg trouwens. Het probleem dat Wi-Fi volgens de 'meter' de hele tijd aan staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-02-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:45:
[...]

Hmm oke, dankje. Ik vraag me af of het daadwerkelijk helpt.

Ik heb inderdaad geen zin om alles weer opnieuw te moeten doen, maar wellicht dat ik dit ga doen na de update naar Android 7. Na het verwijderen van system cache is m'n probleem weg trouwens. Het probleem dat Wi-Fi volgens de 'meter' de hele tijd aan staat.
Is nu ook je battery drain weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nee, helaas niet. Ik zie nu dat er wéér een proces aanwezig is/was wat onnodig m'n CPU aan het werk zet. Dit keer heet het proces "39999". 4 minuten actief in totaal. Maar het lijkt me stug dat dat de oorzaak is, aangezien het proces maar 4 minuten actief is. Dat probleem over de activiteit van Wi-Fi heb ik opgelost door m'n systeem cache en app cache te legen (van al m'n apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:01:
[...]

Nee, helaas niet. Ik zie nu dat er wéér een proces aanwezig is/was wat onnodig m'n CPU aan het werk zet. Dit keer heet het proces "39999". 4 minuten actief in totaal. Maar het lijkt me stug dat dat de oorzaak is, aangezien het proces maar 4 minuten actief is. Dat probleem over de activiteit van Wi-Fi heb ik opgelost door m'n systeem cache en app cache te legen (van al m'n apps).
Als je een beetje rondkijkt op het OP-forum (voor zover daar echt nuttige dingen staan), zijn wij niet de enige twee met deze battery drain. Ik vermoed dan ook dat er in deze ROM echt iets fout zit, en het ook niet opgelost is met een factory reset. Wel vreemd, het software team heeft het batterij verbruik bij de OP3 goed voor elkaar, bij de 2 hebben ze wat meer moeite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:21:
Als je een beetje rondkijkt op het OP-forum (voor zover daar echt nuttige dingen staan), zijn wij niet de enige twee met deze battery drain. Ik vermoed dan ook dat er in deze ROM echt iets fout zit, en het ook niet opgelost is met een factory reset. Wel vreemd, het software team heeft het batterij verbruik bij de OP3 goed voor elkaar, bij de 2 hebben ze wat meer moeite..
Ik heb maar 2 keer sinds ik m'n OnePlus 2 heb, 6 uur aan Screen-on-Time gehaald. Meestal ligt het tussen de 4 en 4,5 uur. Dat noem ik nogal matig. Bij mij heeft Android-Systeem altijd bovenaan gestaan. Ik snap niet wat die developers daar aan het doen zijn, want bij andere merken zie ik dit niet zo vaak gebeuren. Ik heb nog nooit met mijn OnePlus 2 een grafiek gezien waarbij "Scherm" eens een keer bovenaan staat.. En als dat zo is, is het maar met 2% meer.. Lijkt me niet echt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:51:
[...]

Ik heb maar 2 keer sinds ik m'n OnePlus 2 heb, 6 uur aan Screen-on-Time gehaald. Meestal ligt het tussen de 4 en 4,5 uur. Dat noem ik nogal matig. Bij mij heeft Android-Systeem altijd bovenaan gestaan. Ik snap niet wat die developers daar aan het doen zijn, want bij andere merken zie ik dit niet zo vaak gebeuren. Ik heb nog nooit met mijn OnePlus 2 een grafiek gezien waarbij "Scherm" eens een keer bovenaan staat.. En als dat zo is, is het maar met 2% meer.. Lijkt me niet echt normaal.
Dan haal je nog altijd meer SOT dan ik. :-) Het stoort me ook zeer dat sinds deze update er iets fout gaat met de simkaart zoals ook al eerder vermeld. Het lijkt alsof ie hem even disconnect en daarna opnieuw verbindt. Samen met de problemen die er bij andere mensen zijn of waren sinds de update zou het me niets verbazen als dat bijdraagt aan de battery drain. Ik heb nu simkaart vergrendeling uitgezet, dan hoef ik de pincode in ieder geval niet meer in te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:00:
Dan haal je nog altijd meer SOT dan ik. :-) Het stoort me ook zeer dat sinds deze update er iets fout gaat met de simkaart zoals ook al eerder vermeld. Het lijkt alsof ie hem even disconnect en daarna opnieuw verbindt. Samen met de problemen die er bij andere mensen zijn of waren sinds de update zou het me niets verbazen als dat bijdraagt aan de battery drain. Ik heb nu simkaart vergrendeling uitgezet, dan hoef ik de pincode in ieder geval niet meer in te typen.
Wat een ellende zeg. Er is elke update eigenlijk wel weer wat.. Ook voor de OnePlus 3 en 3T lijkt het op. En dit topic is ook echt gigantisch dood. Alleen jij en ik reageren hier. Nog een reden om een nieuw toestel te halen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 12:02
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:11:
[...]

Wat een ellende zeg. Er is elke update eigenlijk wel weer wat.. Ook voor de OnePlus 3 en 3T lijkt het op. En dit topic is ook echt gigantisch dood. Alleen jij en ik reageren hier. Nog een reden om een nieuw toestel te halen. :/
Dood is het inderdaad, helaas.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar ook aan bijdraag door alleen te lezen en niets te posten.

Maar je hebt zeker gelijk, elke update is er wel weer wat. Nu moet ik zeggen dat ik niet zo'n last heb van de battery drain waar jij het over hebt, maar eerlijk gezegd let ik er ook niet zo op. Als ik het einde van de dag haal vind ik het al gauw prima. Wat mij echter wel stoort zijn dingen als autorotate die sinds 3.5.6 niet meer werkt. Dan wordt X gefixt en gaat Y weer kapot met een update, het lijkt erop dat het niet echt stabiel te krijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
[...]

Wat dat betreft is het jammer dat het zo snel mis ging tussen OnePlus en Cyanogen. Zover ik weet dat de OPO het qua batterij nog steeds erg goed. Wellicht dat een custom ROM voor de OP2 ons soelaas kan bieden?

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
[...]

Ik lees wel altijd mee. :P Maar heb gelukkig weinig te melden momenteel. Toestel doet het goed hier. *Klop*Klop*

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Mint schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:31:
Dood is het inderdaad, helaas.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar ook aan bijdraag door alleen te lezen en niets te posten.

Maar je hebt zeker gelijk, elke update is er wel weer wat. Nu moet ik zeggen dat ik niet zo'n last heb van de battery drain waar jij het over hebt, maar eerlijk gezegd let ik er ook niet zo op. Als ik het einde van de dag haal vind ik het al gauw prima. Wat mij echter wel stoort zijn dingen als autorotate die sinds 3.5.6 niet meer werkt. Dan wordt X gefixt en gaat Y weer kapot met een update, het lijkt erop dat het niet echt stabiel te krijgen is...
Dat is inderdaad waar. Zolang je het eind van de dag haalt, vind ik het ook wel prima, maar ik vind het belachelijk dat er altijd weer wat stuk is. Dat is raar, bij mij werkt autorotate prima. Bij mij werkt alleen nachtmodus niet, en kleurenmodus, én zakmodus ook niet.
zunrob schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:45:
Wat dat betreft is het jammer dat het zo snel mis ging tussen OnePlus en Cyanogen. Zover ik weet dat de OPO het qua batterij nog steeds erg goed. Wellicht dat een custom ROM voor de OP2 ons soelaas kan bieden?
OxygenOS an sich is zeker niet verkeerd, maar het is inderdaad: bugs pletten > en er komen er meer voor terug :(.
Autofan1985 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:26:
Ik lees wel altijd mee. :P Maar heb gelukkig weinig te melden momenteel. Toestel doet het goed hier. *Klop*Klop*
Hoeveel Screen-on-Time krijg je dan? Heb je een factory reset gedaan?

Even aan iedereen: er wordt dus toch wel gelezen :p. Het verbaast me dan dat er soms nooit iemand reageert als er iets wordt gevraagd. Vaak zijn rens-br en ik de enige die dan reageren. Natuurlijk is het jullie eigen keus om te reageren, maar bij Tweakers gaat het erom dat de community elkaar goed kan helpen. Zo ziet het er een stuk leuker en levendiger uit. :)

• Autofan1985
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:09:
Hoeveel Screen-on-Time krijg je dan? Heb je een factory reset gedaan?

Even aan iedereen: er wordt dus toch wel gelezen :p. Het verbaast me dan dat er soms nooit iemand reageert als er iets wordt gevraagd. Vaak zijn rens-br en ik de enige die dan reageren. Natuurlijk is het jullie eigen keus om te reageren, maar bij Tweakers gaat het erom dat de community elkaar goed kan helpen. Zo ziet het er een stuk leuker en levendiger uit. :)
Zit meestal ruim boven de 4 uur SOT, behalve als ik Pokemon Go ga spelen dan. :P Ik ervaar iig geen storende batterijproblemen. En als ik iets toe te voegen heb zal ik dat ook zeker melden, maar weet helaas weinig van oplossingen voor problemen die ik zelf niet ervaar. ;) En gewoon een beetje spammen om het actief te houden lijkt me ook niet de bedoeling. :9

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13
zunrob schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:45:
[...]
De batterijduur van de OPO rende ook echter achteruit toen ik van Android 4.4 naar Android 5.0 ging. Van een SOT van 6 tot 8u ben ik gegaan naar een SOT van 3 tot 5.

Verder is het achteraf maar goed dat de OP2 geen CyanogenOS gekregen heeft. Aangezien Cyanogen afgelopen december is opgehouden met COS: nieuws: Cyanogen stopt op 31 december met Cyanogen OS - update.

Je had dan nu dus gezeten met een toestel wat helemaal niet meer ondersteund wordt.
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:51:
Meestal ligt het tussen de 4 en 4,5 uur. Dat noem ik nogal matig.
Een SOT van tussen de 4 en 4,5 uur is opzich niet slecht, gezien de relatief kleine batterij en energie zuipende processor. Een SOT van minder dan 3,5 uur wordt het pas echt schandalig.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 16-02-2017 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
[...]

Dat is inderdaad waar. Zolang je het eind van de dag haalt, vind ik het ook wel prima, maar ik vind het belachelijk dat er altijd weer wat stuk is. Dat is raar, bij mij werkt autorotate prima. Bij mij werkt alleen nachtmodus niet, en kleurenmodus, én zakmodus ook niet.
Toevallig heb ik gisteren nog 3.5.6 compleet opnieuw geïnstalleerd en autorotate werkt nu weer wel. Ik heb eens met die zakmodus geprobeerd door mijn hand op de proximity sensor te houden, en ook dat lijkt te werken. De nachtmodus toggle werkt hier ook, alleen vraag ik me even af of dat niet automatisch (op basis van tijd oid) in zou moeten schakelen.
Nemen we mee. :)
rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:20:
[...]
Een SOT van tussen de 4 en 4,5 uur is opzich niet slecht, gezien de relatief kleine batterij en energie zuipende processor. Een SOT van minder dan 3,5 uur wordt het pas echt schandalig.
Zuipt die processor zoveel stroom? Ik dacht dat OnePlus de Snapdragon terug had geklokt vanwege warmteproblemen, dus hoeveel stroom zuipt ie dan nog? En daarbij, is dat niet alleen van belang als je ook daadwerkelijk die CPU gebruikt?

[ Voor 17% gewijzigd door Mint op 16-02-2017 09:32 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Autofan1985 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:19:
Zit meestal ruim boven de 4 uur SOT, behalve als ik Pokemon Go ga spelen dan. :P Ik ervaar iig geen storende batterijproblemen. En als ik iets toe te voegen heb zal ik dat ook zeker melden, maar weet helaas weinig van oplossingen voor problemen die ik zelf niet ervaar. ;) En gewoon een beetje spammen om het actief te houden lijkt me ook niet de bedoeling. :9
Dat is waar. Het is ook lastig om iemand te helpen als je zelf geen problemen hebt, maar ik heb ook niet alle problemen die zunrob heeft, maar toch denk ik wel mee. Dat heeft dan ook niets met spammen te maken, maar meedenken en suggesties geven is niet spammen. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is en blijft je eigen keus om te reageren of niet.
rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:20:
Met geluk haal ik 4,5 uur sinds dat rare gedoe. Hoe kan het dan dat ik in uitzonderlijke tijden, 6 uur haal? Het lijkt wel dat als ik de telefoon gebruikt, hij game mode aan heeft staan, in plaats van gewoon uit.. Misschien tóch maar eens een factory reset wagen bij OxygenOS 4.0. Hoe kan het trouwens dat er bij iedereen wel wat is? Bij mij doen 3 (!) functies het niet, en bij een ander werkt autorotate weer niet. Lijkt me dat dat niet hoort, of wel? Jou hoor ik namelijk nooit over dat soort problemen op LineageOS. :p
Mint schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:28:
Toevallig heb ik gisteren nog 3.5.6 compleet opnieuw geïnstalleerd en autorotate werkt nu weer wel. Ik heb eens met die zakmodus geprobeerd door mijn hand op de proximity sensor te houden, en ook dat lijkt te werken. De nachtmodus toggle werkt hier ook, alleen vraag ik me even af of dat niet automatisch (op basis van tijd oid) in zou moeten schakelen.
Hmm. Je hebt dus een factory reset gedaan? Is de batterijduur ook verbeterd? Alhoewel dat lastig te oordelen is na 1 dag.
Nemen we mee. :)
Dankje! _/-\o_

• Mint
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:32:

[...]

Hmm. Je hebt dus een factory reset gedaan? Is de batterijduur ook verbeterd? Alhoewel dat lastig te oordelen is na 1 dag.
Is inderdaag nog niet heel veel over te zeggen, maar wat ik nu al kan zien is er wat dat betreft niets veranderd ten opzichte van gisteren. Van de andere kant had ik dus voorheen geen last van battery drains van onbekende processen, zoals jij dat hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tdPaGkSmSsdCfQNx4YE3ToSH/medium.png

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:15
lees ook nog steeds mee, ben ook nog steeds tevreden over de OP2.
ervaar de problemen niet zoals beschreven, maar ben ook eerlijk, veel vragen en opmerkingen gaan over de SOT en hier let ik gewoon niet op en daarom reageer ik er niet op. heb geen nul-punt en kan dus niet aangeven of dit nu beter of slechter is geworden na iedere update.

• rens-br
Mint schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:28:
[...]
Zuipt die processor zoveel stroom? Ik dacht dat OnePlus de Snapdragon terug had geklokt vanwege warmteproblemen, dus hoeveel stroom zuipt ie dan nog? En daarbij, is dat niet alleen van belang als je ook daadwerkelijk die CPU gebruikt?
Het is een behoorlijke heethoofd die volgens mij ook in standby minder zuinig was dan andere processoren, dit kan dus best nadelige effecten hebben op de accuduur.
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:32:
Met geluk haal ik 4,5 uur sinds dat rare gedoe. Hoe kan het dan dat ik in uitzonderlijke tijden, 6 uur haal? Het lijkt wel dat als ik de telefoon gebruikt, hij game mode aan heeft staan, in plaats van gewoon uit.. Misschien tóch maar eens een factory reset wagen bij OxygenOS 4.0. Hoe kan het trouwens dat er bij iedereen wel wat is? Bij mij doen 3 (!) functies het niet, en bij een ander werkt autorotate weer niet. Lijkt me dat dat niet hoort, of wel?
Waarom de ene keer 4,5 uur en de andere keer 6 uur weet ik ook niet precies. Het kan al iets kleins zijn als minder bereik of slechtere ontvangst, waardoor de telefoon meer energie verbruikt om de verbinding te behouden.

Verder kunnen er bepaalde apps misschien niet op de achtergrond draaien, waar je dit normaal wel hebt. Helaas zijn het zoveel factoren.

Overigens als je echt zoveel problemen hebt, zou ik gewoon echt een factory reset overwegen. Er kan wellicht gewoon iets mis zijn gegaan met de update(s), waardoor er gewoon wat oude instellingen zijn blijven hangen die in de weg zitten. Hoe vervelend het wellicht ook is. Zo'n factory reset kost een uurtje, als je alles tenminste van te voren goed backupped.
Jou hoor ik namelijk nooit over dat soort problemen op LineageOS. :p
LineageOS werkt ook gewoon goed :P Het is beta software, dus dat je wat kleine fouten tegen komt in vertalingen en functies is logisch. Maar ik ben er ondanks dat het beta software is ook gewoon heel tevreden over. De batterijduur mag alleen wel wat beter, maar ik weet niet of ik dat kan wijden aan LOS of aan de batterij in mijn OPO. Je zal me nu ook vooral vinden in: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's.

• zunrob
Ik heb nu bijna 20 minuten SOT, zit op 86 procent en ben vanaf 9 uur van de lader. Ik vind het überhaupt knap dat mensen vier uur halen. Overigens heb ik twee keer vijf uur gehaald, en dat was beide keren net na een update, waarvan een de update naar MM was als ik me niet vergis.
Autofan1985 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Gebruik jij de originele ROM? En ook kernel? Hoeveel SOT haal jij dan?

[ Voor 50% gewijzigd door zunrob op 16-02-2017 13:18 ]

• Autofan1985
zunrob schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:16:
Ik heb nu bijna 20 minuten SOT, zit op 86 procent en ben vanaf 9 uur van de lader. Ik vind het überhaupt knap dat mensen vier uur halen. Overigens heb ik twee keer vijf uur gehaald, en dat was beide keren net na een update, waarvan een de update naar MM was als ik me niet vergis.

[...]

Gebruik jij de originele ROM? En ook kernel? Hoeveel SOT haal jij dan?
Alles origineel idd, geen root ook. Draai nu OOS 3.5.6 en dat werkt prima. Meestal zit ik 's avond rond 19:00 (begin 6:30 op mijn werk) met zo'n 2,5-3 uur SOT rond de 60% batterij over. Daarna ga ik geregeld een rondje Pokémon vangen, maar dat is nu niet echt representatief voor je battery drain. ;)

• Anonymoussaurus
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:07:
lees ook nog steeds mee, ben ook nog steeds tevreden over de OP2.
ervaar de problemen niet zoals beschreven, maar ben ook eerlijk, veel vragen en opmerkingen gaan over de SOT en hier let ik gewoon niet op en daarom reageer ik er niet op. heb geen nul-punt en kan dus niet aangeven of dit nu beter of slechter is geworden na iedere update.
Zo bedoelde ik het ook niet. Ik bedoelde meer vragen in het algemeen. Daarom zei ik ook: "Dat heeft dan ook niets met spammen te maken, maar meedenken en suggesties geven is niet spammen."

Ik heb ook geen sim-kaart problemen zoals zunrob, maar toch probeer ik hem te helpen. Nogmaals: het blijft uiteraard je eigen keus.
rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:19:
Het is een behoorlijke heethoofd die volgens mij ook in standby minder zuinig was dan andere processoren, dit kan dus best nadelige effecten hebben op de accuduur.
Klopt, maar als je het gaat vergelijken met een Snapdragon 820 of 821, is dat wel logisch natuurlijk. Meer cores, meer nm. De Snapdragon 835 heeft ook meer cores, maar die is natuurlijk geproduceerd op 14nm. Ik moet zeggen: in standby doet m'n accu het prima, alleen zodra ik hem gebruik, zie ik de procenten naar beneden gaan.
Waarom de ene keer 4,5 uur en de andere keer 6 uur weet ik ook niet precies. Het kan al iets kleins zijn als minder bereik of slechtere ontvangst, waardoor de telefoon meer energie verbruikt om de verbinding te behouden.
Dat is juist het gekke; ik heb nooit last van slecht bereik.
Verder kunnen er bepaalde apps misschien niet op de achtergrond draaien, waar je dit normaal wel hebt. Helaas zijn het zoveel factoren.
Ik heb hem op "grondig schoonmaken" staan. Dus als ik op "alle recente apps sluiten" druk, sluit hij alle achtergrondprocessen ook. Lijkt me dus niet.
Overigens als je echt zoveel problemen hebt, zou ik gewoon echt een factory reset overwegen. Er kan wellicht gewoon iets mis zijn gegaan met de update(s), waardoor er gewoon wat oude instellingen zijn blijven hangen die in de weg zitten. Hoe vervelend het wellicht ook is. Zo'n factory reset kost een uurtje, als je alles tenminste van te voren goed backupped.
Dat ben ik zeker aan het overwegen, maar dan wacht ik liever, want Nougat moet er nog aankomen :p. Het probleem is meer: bij een back-up van WhatsApp moet je je foto's meenemen naar de Google Drive back-up. Wat ik in gedachte heb: al m'n foto's back-uppen (behalve die al op Google Drive staan. Dat gaat nog een hele klus worden met dat uitzoeken :(). Ook ben ik een beetje sceptisch over de back-ups van Google Drive. Volgens WhatsappHack zijn die back-ups al een tijd lang encrypted (dat had één van de oprichters hem vertelt). Websites zeggen weer dat dit niet zo is.
LineageOS werkt ook gewoon goed :P Het is beta software, dus dat je wat kleine fouten tegen komt in vertalingen en functies is logisch. Maar ik ben er ondanks dat het beta software is ook gewoon heel tevreden over. De batterijduur mag alleen wel wat beter, maar ik weet niet of ik dat kan wijden aan LOS of aan de batterij in mijn OPO. Je zal me nu ook vooral vinden in: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's.
Hoe was dit met CyanogenMod, wat je een lange tijd hebt gedraaid? Daarbij was het batterijverbruik toch gewoon stabiel? Dan lijkt het mij dat ze (de devvers van OxygenOS) toch echt iets niet goed doen, aangezien bij mij "Scherm" nog nooit boven de 20% heeft gestaan qua verbruik. Het is altijd dat Android-Systeem 1 of 2% boven "Scherm" staat.
zunrob schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:16:
Precies hierzo. Ik zit vaak tussen de 75 en 81% als ik 1 uur aan Screen-on-Time haal, maar dan moet ik geluk hebben. Meestal is het 75% wat ik dan op dat moment heb.
Autofan1985 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:48:
Alles origineel idd, geen root ook. Draai nu OOS 3.5.6 en dat werkt prima. Meestal zit ik 's avond rond 19:00 (begin 6:30 op mijn werk) met zo'n 2,5-3 uur SOT rond de 60% batterij over. Daarna ga ik geregeld een rondje Pokémon vangen, maar dat is nu niet echt representatief voor je battery drain. ;)
Jezus, dat betekent dat je dus rond de 6 uur aan Screen-on-Time zit :o. Heb je toevallig een factory reset uitgevoerd?

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:36:
Klopt, maar als je het gaat vergelijken met een Snapdragon 820 of 821, is dat wel logisch natuurlijk. Meer cores, meer nm.
Dat niet alleen het hoeveelheid cores zegt helaas niet zoveel. De hoeveelheid acties per clocktick zegt veel meer. Hoe meer acties een processor kan uitvoeren bij elke clocktick, hoe sneller deze is en aangezien de processor dan eerder klaar is, is deze ook zuiniger.
Ik heb hem op "grondig schoonmaken" staan. Dus als ik op "alle recente apps sluiten" druk, sluit hij alle achtergrondprocessen ook. Lijkt me dus niet.
Misschien zit hier het probleem wel. Ik sluit mijn recente apps nooit af, dit is zonde van de processorkracht. Op het moment dat een applicatie geladen wordt, wordt deze in het RAM gezet, dit kost energie verbruikt door de processor. Op het moment dat je applicaties afsluit, worden deze weer uit het RAM gehaald en ook dat kost processor kracht. RAM verbruikt net zoveel energie of het nu vol of leeg is, dus je kan het beter zo vol mogelijk hebben.

Zeker als je veel gebruikte applicaties, bijv. Whatsapp en de Browser, telkens opstart en weer afsluit is het zonde van de energie.
Het probleem is meer: bij een back-up van WhatsApp moet je je foto's meenemen naar de Google Drive back-up. Wat ik in gedachte heb: al m'n foto's back-uppen (behalve die al op Google Drive staan.
Je hoeft geen backup te maken naar Google Drive als je dit niet vertrouwd. Je kan ook gewoon een lokale backup maken en die ergens anders opslaan. Verder als je na je lokale backup gewoon de map 'Whatsapp', die op je interne geheugen staat, kopieert, heb je alles gewoon alles bij elkaar. Media, Geluiden, video's en je backups. Zet die map weer terug na je factory reset en installeer Whatsapp opnieuw.

En over het algemeen blijft het interne geheugen gewoon behouden, tenzij je dit expliciet aangeeft. Maar kan je wel aanraden om het gewoon naar je computer te kopiëren. Verder staan Contacten, Apps, Wifi settings gewoon in je Google Account dus dat blijft ook behouden. Voor SMS en telefoontjes kan je losse backup apps downloaden het enige wat wellicht verloren kan gaan bij een factory reset zijn saves van spellen.
Hoe was dit met CyanogenMod, wat je een lange tijd hebt gedraaid? Daarbij was het batterijverbruik toch gewoon stabiel? Dan lijkt het mij dat ze (de devvers van OxygenOS) toch echt iets niet goed doen, aangezien bij mij "Scherm" nog nooit boven de 20% heeft gestaan qua verbruik. Het is altijd dat Android-Systeem 1 of 2% boven "Scherm" staat.
Ook CyanogenMod 14.1 was beta software, maar daar ook weinig spannende dingen gezien. Over CyanogenMod 13 (snapshot) kan ik niet zoveel zeggen, want die heb ik nooit gedraaid.

Overigens dat Systeem boven aan staat, kan het dus ook zomaar zijn dat binnen in Systeem ook je processor wordt meegenomen. Want in dat geval is het niet zo heel erg vreemd natuurlijk.

• Autofan1985
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:36:
[...]

Jezus, dat betekent dat je dus rond de 6 uur aan Screen-on-Time zit :o. Heb je toevallig een factory reset uitgevoerd?
Nee, wel regelmatig cache verwijderd en rebooten. Maar van wat ik lees doen jullie dat ook al. Wel zit ik de hele dag letterlijk onder een wifi spot op mijn werk. Goed voor het bereik iig wat dat betreft. ;)

• zunrob
Autofan1985 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:14:
[...]

Nee, wel regelmatig cache verwijderd en rebooten. Maar van wat ik lees doen jullie dat ook al. Wel zit ik de hele dag letterlijk onder een wifi spot op mijn werk. Goed voor het bereik iig wat dat betreft. ;)
Dat is wellicht een verschil! Ik zit de hele dag op 4G en daar is ie volgens mij beduidend minder zuinig dan op WiFi!

• Mint
zunrob schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:42:
[...]

Dat is wellicht een verschil! Ik zit de hele dag op 4G en daar is ie volgens mij beduidend minder zuinig dan op WiFi!
Dat is ook mijn ervaring. Op kantoor zit ik hemelsbreed nog geen 3 meter verwijderd van een AP, wat ervoor zorgt dat mijn energieverbruik relatief laag blijft.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:08:
Dat niet alleen het hoeveelheid cores zegt helaas niet zoveel. De hoeveelheid acties per clocktick zegt veel meer. Hoe meer acties een processor kan uitvoeren bij elke clocktick, hoe sneller deze is en aangezien de processor dan eerder klaar is, is deze ook zuiniger.
Klopt, maar dat betekent vaak ook dat het aantal MHz hoger ligt. En hoe meer MHz, hoe meer energie dat natuurlijk vreet. Ik betwijfel dus wat zuiniger is. Snel, maar niet-zuinig een taak afhandelen, of iets langzamer een taak afhandelen maar dan ietwat zuiniger. Maar ach, dat maakt ook niet zo heel veel uit denk ik. Lijkt me stug dat dat het probleem is bij mij.
Misschien zit hier het probleem wel. Ik sluit mijn recente apps nooit af, dit is zonde van de processorkracht. Op het moment dat een applicatie geladen wordt, wordt deze in het RAM gezet, dit kost energie verbruikt door de processor. Op het moment dat je applicaties afsluit, worden deze weer uit het RAM gehaald en ook dat kost processor kracht. RAM verbruikt net zoveel energie of het nu vol of leeg is, dus je kan het beter zo vol mogelijk hebben.
Hmm, daar heb ik nog wel een beetje mijn twijfels over :p. Als ik namelijk onderweg ben ergens naartoe, dan ben ik ongeveer een uur aan het reizen, en dan gebruik ik m'n telefoon voornamelijk voor browsen en muziek luisteren, en dan vliegen de procenten best wel hard. Thuis ligt hij continu stil, en zit hij op Wi-Fi, en als ik niet thuis ben, maar extern ergens ben, dan zit ik ook op Wi-Fi en maak ik ook gebruik van WhatsApp Web (wat best veel scheelt). Het is dus niet dat ik heel veel verschillende apps open, en weer afsluit, en dan weer opnieuw open. Dat is eigenlijk alleen WhatsApp, voor als ik onderweg ben. De browser laat ik gewoon lekker open staan als ik onderweg ben.

Gebruikt dat dan écht zoveel energie als je af en toe een applicatie in je cache zet?
Je hoeft geen backup te maken naar Google Drive als je dit niet vertrouwd. Je kan ook gewoon een lokale backup maken en die ergens anders opslaan. Verder als je na je lokale backup gewoon de map 'Whatsapp', die op je interne geheugen staat, kopieert, heb je alles gewoon alles bij elkaar. Media, Geluiden, video's en je backups. Zet die map weer terug na je factory reset en installeer Whatsapp opnieuw.
Dat weet ik, maar zoals ik je al een keer eerder heb verteld, is het de vorige keer ook weer eens mis gegaan, en kwam hij helemaal niet met een melding van "wil je je back-up herstellen?". Bovendien wil ik niks meer met die media te maken hebben, dan wil ik ook gewoon alleen m'n gesprekken. Dan ga ik dus eerst alle media verplaatsen vanaf mijn toestel, naar m'n back-up schijf. Altijd nog leuk voor later en je wilt weer eens herinneringen van fotootjes ophalen ;).
En over het algemeen blijft het interne geheugen gewoon behouden, tenzij je dit expliciet aangeeft. Maar kan je wel aanraden om het gewoon naar je computer te kopiëren. Verder staan Contacten, Apps, Wifi settings gewoon in je Google Account dus dat blijft ook behouden. Voor SMS en telefoontjes kan je losse backup apps downloaden het enige wat wellicht verloren kan gaan bij een factory reset zijn saves van spellen.
Naja, als ik een factory reset doe, wil ik het meteen 'goed' doen en verwijder ik dus meteen de hele mikmak. Gelukkig staan Contacten en apps etc wel gewoon op m'n Google account. De voortgang van games staat in de cloud. Apps en Wi-Fi settings boeien me niet zo heel veel. Trouwens, apps worden niet per se meegenomen, ook dat kan je volgens mij instellen. Het 'beste' is denk ik om gewoon weer alles opnieuw te installeren toch (zoals apps)? Tenminste, voor mij klinkt dat zo. SMS'jes etc boeien me niet zo heel veel. Ik SMS bijna toch nooit :p.
Autofan1985 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:14:
Ik zit maximaal 2 uur op 4G per dag (met Wi-Fi uit). Vaak rond de 1,5 à 1,75 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:01:
Klopt, maar dat betekent vaak ook dat het aantal MHz hoger ligt. En hoe meer MHz, hoe meer energie dat natuurlijk vreet. Ik betwijfel dus wat zuiniger is. Snel, maar niet-zuinig een taak afhandelen, of iets langzamer een taak afhandelen maar dan ietwat zuiniger. Maar ach, dat maakt ook niet zo heel veel uit denk ik. Lijkt me stug dat dat het probleem is bij mij.
Het aantal Mhz en hoeveelheid acties per clocktick staat los van elkaar. Een processor loopt op een bepaalde snelheid, die wordt aangeduid in Mhz. Hoeveelheid acties per clocktick is eigenlijk de hoeveelheid acties een processor kan uitvoeren per hz. Hoe hoger deze ligt, hoe efficient het is.
Gebruikt dat dan écht zoveel energie als je af en toe een applicatie in je cache zet?
Je zet het niet in de cache, maar in je RAM geheugen. Zijn twee verschillende dingen. Maar het valt wel mee hoeveel energie dit verbruikt, maar het is zuiniger om het niet af te sluiten. Tenzij het natuurlijk energie zuipende games zijn, die sluit ik wel altijd netjes af.
Dat weet ik, maar zoals ik je al een keer eerder heb verteld, is het de vorige keer ook weer eens mis gegaan, en kwam hij helemaal niet met een melding van "wil je je back-up herstellen?".
Geen idee wat er toen mis gegaan is. Maar ik heb Whatsapp geschiedenis al heel vaak terug gezet en dat is altijd goed gegaan. Het moet dan echter wel op de juiste plek staan, wil de applicatie het zien.
Trouwens, apps worden niet per se meegenomen, ook dat kan je volgens mij instellen.
App opslag en instellingen worden inderdaad niet meegenomen. Ik had het meer over de apps zelf. Bij de installatie wordt na het inloggen gevraagd of je de backup wil terug zetten. Daarna is het ook mogelijk om te kiezen welke apps je terug wilt zetten. Ze worden dan dus al opnieuw geïnstalleerd en niet echt 'teruggezet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:04:
Het aantal Mhz en hoeveelheid acties per clocktick staat los van elkaar. Een processor loopt op een bepaalde snelheid, die wordt aangeduid in Mhz. Hoeveelheid acties per clocktick is eigenlijk de hoeveelheid acties een processor kan uitvoeren per hz. Hoe hoger deze ligt, hoe efficient het is.
Dat weet ik, maar hoe hoger het aantal MHz, hoe sneller de processor klaar is met een actie, en daarbij speelt ICP inderdaad ook een rol.
Je zet het niet in de cache, maar in je RAM geheugen. Zijn twee verschillende dingen. Maar het valt wel mee hoeveel energie dit verbruikt, maar het is zuiniger om het niet af te sluiten. Tenzij het natuurlijk energie zuipende games zijn, die sluit ik wel altijd netjes af.
Weet ik, maar als je bijvoorbeeld al je actieve applicaties ziet staan, en je sluit er dan een af, staat hij nog wel in je cache, en inderdaad niet meer in je RAM geheugen. Dat bedoelde ik. Als je naar instellingen gaat, en dan naar actieve services, kan je ze wel helemaal afsluiten, zodat ze ook niet meer in je cache staan. Maar dat doe ik dus niet. Dus als ik bijvoorbeeld WhatsApp uit m'n RAM geheugen verwijder, dan is WhatsApp alsnog weer snel opgestart, omdat het nog in m'n cache zit (wat je dus via die actieve services kan afsluiten).
Geen idee wat er toen mis gegaan is. Maar ik heb Whatsapp geschiedenis al heel vaak terug gezet en dat is altijd goed gegaan. Het moet dan echter wel op de juiste plek staan, wil de applicatie het zien.
Ik heb toen - volgens mij - WhatsApp geïnstalleerd, en vervolgens de map "databases" in de map "WhatsApp" geflikkerd. Ik had ook het back-up bestand nog eens extra los in de map WhatsApp geplaatst. Maar hij wilde hem maar niet detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Anonymoussaurus schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:21:
[...]

Iemand?

Na het legen van de system cache etc, is er nog niet echt verbetering, en vandaag had ik weer van die kl*te processen die 7 minuten in totaal, m'n CPU aan het aanspreken waren.

[afbeelding]

Trouwens: zou het zin hebben om de volledige ZIP (deze: http://downloads.oneplus.net/devices/oneplus-2/) te downloaden en dan te flashen? Ik kan niet vinden of dan m'n bestanden worden verwijderd of niet. Dan worden alle systeembestanden namelijk weer herschreven, wat - lijkt mij - kan leiden tot betere prestaties etc. Of is bovenstaande alleen voor clean installs?

En nog wat anders: hier las ik dat er ook een 3.5.7 is, maar dat is een update voor mensen die het IMEI probleem hadden. Overigens lees ik ook dat daar de accuduur beter is.

OOS 3.5.7 - What -not what 3.5.6 should've been but- 3.5.5 should've been.

Zoek maar eens op die 3 pagina's naar "battery". Verrassende resultaten..
Ik vind het frappant.. Ik had hier geen last van, totdat ik afgelopen week OOS compleet opnieuw had geïnstalleerd na een volledige wipe. Nu zie ik ook van dit soort processen die energie slurpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Mint schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:46:
Ik vind het frappant.. Ik had hier geen last van, totdat ik afgelopen week OOS compleet opnieuw had geïnstalleerd na een volledige wipe. Nu zie ik ook van dit soort processen die energie slurpen...
Dat is inderdaad erg vreemd. Normaal had ik dit ook maar 1 keer per paar weken ofzo, maar nu lijkt het wel elke dag op te treden :/. Nu is 2 à 5 minuten qua actief niet heel veel, maar het is meer dat ik enorm graag wil weten wát het nou precies is.. en hoe ik het kan voorkomen/oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:51:
[...]

Dat is inderdaad erg vreemd. Normaal had ik dit ook maar 1 keer per paar weken ofzo, maar nu lijkt het wel elke dag op te treden :/. Nu is 2 à 5 minuten qua actief niet heel veel, maar het is meer dat ik enorm graag wil weten wát het nou precies is.. en hoe ik het kan voorkomen/oplossen.
Inderdaad. Maargoed, wellicht is het opgelost in OOS 4.0 die binnenkort voor de OPT uit zou moeten komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Laatste tijd niets veranderd aan de telefoon, maar standby tijd wordt steeds triester. Ondertussen nog geen half uur SOT, maar wel 25 procent van de accu eraf.. Zou de accu na amper een jaar dus al helemaal versleten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
zunrob schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:29:
Laatste tijd niets veranderd aan de telefoon, maar standby tijd wordt steeds triester. Ondertussen nog geen half uur SOT, maar wel 25 procent van de accu eraf.. Zou de accu na amper een jaar dus al helemaal versleten zijn?
Nee, dat niet. Ik denk dat het meer een OxygenOS probleempje is. Ik haal nu ongeveer 4 uur aan Screen-on-Time. Met standby doet de telefoon het prima. Ik denk dat het voor ons wachten is tot OxygenOS 4.1.0 (Android 7.1.1). Daar zijn ze nu ook al mee bezig voor de OnePlus 3 en 3T, dus verwacht ik ook dat wij meteen 7.1.1 krijgen. Het lijkt me namelijk stug dat ze eerst 7.0 naar ons gaan brengen (te veel moeite).

Ik neem aan dat "Android-Systeem" bovenaan staat met verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:57:
[...]

Nee, dat niet. Ik denk dat het meer een OxygenOS probleempje is. Ik haal nu ongeveer 4 uur aan Screen-on-Time. Met standby doet de telefoon het prima. Ik denk dat het voor ons wachten is tot OxygenOS 4.1.0 (Android 7.1.1). Daar zijn ze nu ook al mee bezig voor de OnePlus 3 en 3T, dus verwacht ik ook dat wij meteen 7.1.1 krijgen. Het lijkt me namelijk stug dat ze eerst 7.0 naar ons gaan brengen (te veel moeite).

Ik neem aan dat "Android-Systeem" bovenaan staat met verbruik?
Zeker, die staat zoals we gewend zijn bovenaan! Benieuwd of en wanneer die update komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
zunrob schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:24:
Zeker, die staat zoals we gewend zijn bovenaan! Benieuwd of en wanneer die update komt!
De update naar Nougat komt er sowieso. De vraag is inderdaad alleen wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 16:33:
[...]

De update naar Nougat komt er sowieso. De vraag is inderdaad alleen wanneer.
Heb je daar een bron van? Ik heb hier nog geen bevestiging van gezien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
zunrob schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:38:
Heb je daar een bron van? Ik heb hier nog geen bevestiging van gezien..
Daar heb ik zelfs meerdere bronnen van ;) :

OxygenOS 3.0 Q&A with Helen

https://www.reddit.com/r/...software_edition/d8479zs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik maak iets raars mee, gisteren 't scherm van m'n OP2 laten vervangen ivm glasbreuk. Eenmaal thuis in 't begin geen bereik, wel wifi. Ook werkt double tap to wake niet meer, terwijl 't toestel wel reageert. En 't raarste, voiceberichten in Whatsapp spelen wel af, maar 't scherm valt uit en is tijdens 't bericht niet aan te zetten of 't volume aan te passen.

Bereik is inmiddels terug, maar lijkt 'n wankel evenwicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Eric_Cantona schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 07:55:
Ik maak iets raars mee, gisteren 't scherm van m'n OP2 laten vervangen ivm glasbreuk. Eenmaal thuis in 't begin geen bereik, wel wifi. Ook werkt double tap to wake niet meer, terwijl 't toestel wel reageert. En 't raarste, voiceberichten in Whatsapp spelen wel af, maar 't scherm valt uit en is tijdens 't bericht niet aan te zetten of 't volume aan te passen.

Bereik is inmiddels terug, maar lijkt 'n wankel evenwicht.
Lijkt me duidelijk: even contact opnemen met de mensen die het scherm vervangen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Mint schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:38:
[...]

Lijkt me duidelijk: even contact opnemen met de mensen die het scherm vervangen hebben. :)
Gedaan ja, even afwachten tot ze me terug bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Blijkbaar was de proxysensor kaduuk. Raar dat ik van tevoren weinig last daarvan gehad heb. Ik moest ze dankbaar zijn dat ik 't gratis gerepareerd heb gekregen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm blijf me verbazen hoe slecht foto's tegenwoordig zijn. Met release was dit stukken beter.
gister ook weer een foto gemaakt (schaalmodel tank op bureau) en voorheen waren die altijd erg scherp en goed. 2 daglicht lampen erboven wat voorheen een strak resultaat gaf.

Maar nu...... Scherpte is weg, kleuren zijn niet mooi of lopen in elkaar over. :(
Glas/kunststof voor de lens is ook schoon en bevat geen krassen etc. dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:35:
hmmm blijf me verbazen hoe slecht foto's tegenwoordig zijn. Met release was dit stukken beter.
gister ook weer een foto gemaakt (schaalmodel tank op bureau) en voorheen waren die altijd erg scherp en goed. 2 daglicht lampen erboven wat voorheen een strak resultaat gaf.

Maar nu...... Scherpte is weg, kleuren zijn niet mooi of lopen in elkaar over. :(
Glas/kunststof voor de lens is ook schoon en bevat geen krassen etc. dus dat kan het niet zijn.
Ik herken mij hier wel in. Vooral niet zo scherp inderdaad. Geen idee hoe dat nu komt. Wat ik wel wiet, is dat er een nieuwe update komt voor de OnePlus 2. Zie hieronder voor meer info.

Er komt een nieuwe update aan voor de OnePlus 2. Helaas geen Nougat, maar ja, beter iets dan niets zeggen we dan maar :).

Bronnen:

oneplus 2 oxygenos 3.5.8

Adam Krisko of "Beta PM and Dev Relations" in "MP Early Access Program"

Afbeeldingslocatie: https://forums.oneplus.net/attachments/1489683741566-jpg.508281/

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-03-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Paulus07 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:35:

Mijn foto's zijn met deze update juist beter geworden. Misschien toch een hardwaredefect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Wordt tijd dat de update komt, ik haal amper nog maar twee uur SOT. Daarnaast wordt de telefoon ook zeer heet. Hebben jullie daar ook last van?

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 27-03-2017 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
zunrob schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:50:
Wordt tijd dat de update komt, ik haal amper nog maar twee uur SOT. Daarnaast wordt de reissom m telefoon ook zeer heet. Hebben jullie daar ook last van?
Inderdaad. Los van SOT problemen vind ik het tempo waarin Oneplus zijn software bijwerkt erg traag. Daarbij vind ik het erg vervelend dat issue X maar half wordt opgelost en issue Y wordt geïntroduceerd in een nieuwe update. Daarom heb ik sinds enige tijd de nightlies van LineageOS draaien, werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nou, daar is hij dan hoor, de update:

Changelog 3.5.8:
  • Updated Google security patch to 1st March 2017
  • Fixed echo issue during video calls in Duo App
  • Fixed persistent network drop issues
  • Fixed data roaming issue in certain countries
  • Improved audio compatibility
  • General bug fixes
Niet veel spannends, maar ik hoop dat dit in ieder geval de battery-drain oplost. Geen Nougat dus, maar een 'verbeterde' versie van 3.5.5.

1 minpunt: de update-servers lijken down te zijn, waardoor niemand nog de update heeft kunnen downloaden (ook niet met VPN) noch dat iemand dus een update heeft om te uploaden als mirror.

Aankondiging:

OxygenOS 3.5.8 (MM) OTA for OnePlus 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:13:
Nou, daar is hij dan hoor, de update:

Changelog 3.5.8:
  • Updated Google security patch to 1st March 2017
  • Fixed echo issue during video calls in Duo App
  • Fixed persistent network drop issues
  • Fixed data roaming issue in certain countries
  • Improved audio compatibility
  • General bug fixes
Niet veel spannends, maar ik hoop dat dit in ieder geval de battery-drain oplost. Geen Nougat dus, maar een 'verbeterde' versie van 3.5.5.

1 minpunt: de update-servers lijken down te zijn, waardoor niemand nog de update heeft kunnen downloaden (ook niet met VPN) noch dat iemand dus een update heeft om te uploaden als mirror.

Aankondiging:

Daar ben ik wel blij mee om dit te zien, want merk dit de laatste tijd steeds vaker. Zat me al af te vragen of dit kwam door een nieuwe provider of door mijn toestel. Voor ik de provider bel dus eerst maar eens kijken wat deze update doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:52
Update kunnen downloaden via een Canadese VPN. Helaas update failed, zelfde euvel als bij de vorige update. Dit komt omdat het geheugen van de telefoon is versleuteld (verplichting vanuit werk) , ik had gehoopt dat ze dit opgelost zouden hebben.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Millert schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 17:33:
Update kunnen downloaden via een Canadese VPN. Helaas update failed, zelfde euvel als bij de vorige update. Dit komt omdat het geheugen van de telefoon is versleuteld (verplichting vanuit werk) , ik had gehoopt dat ze dit opgelost zouden hebben.
Klopt, dat is inderdaad een probleem. Als ik jou was zou ik het volgende even in de gaten houden: OTA OxygenOS 3.5.8 update on encyrpted phone fails

Oplossing:
  • >adb reboot recovery
  • set to update via usb
  • >adb sideload OnePlus2Oxygen_14_OTA_029_all_1703131134.zip
  • wipe cache
  • reboot

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-03-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Gisteren update 3.5.8 geïnstalleerd als full ZIP (en niet als OTA, omdat ik m'n problemen wilde oplossen die ik had. Zoals functies die niet werken). Nu merk ik sinds vandaag dat hij ineens een stuk trager oplaadt. Met Ampère even gemeten, en nu zie ik het volgende:

Minimum: 580mA. Maximum: 930mA. Net bij een vriend getest met een LG G5 oplader + kabel, en daar laadde hij op met een maximum ongeveer 1400mA en een minimum van 1100 (?). Is dit nu een fout aan de kant van de oplader, of toch een OS foutje? Ik heb het namelijk pas sinds gister. Lijkt mij wel heel toevallig als het namelijk ineens de oplader is :p.

Hier wel een thread: OXYGEN OS 3.5.6 | FULL CHARGE TAKES 9 HOURS

Echter zijn er al wel veel mensen die klagen dat zij het probleem hadden sinds 3.5.5. Maar ik heb er op 3.5.5 en 3.5.6 helemaal geen last van gehad, eigenlijk sinds gister pas (toen ik dus had geüpdatet naar 3.5.8). Iemand een idee? Ik wil namelijk niet voor Jan *** een kabel bestellen als ik weet dat het wordt opgelost met een software-update :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoe/waar kan ik een andere default camera app instellen? Zie online dat je in de setting wel een default kan clearen, maar er staat niks default ingesteld dus die button is nooit actief. Ik wil namelijk bij 2x drukken op on/off button een andere camera app openen/gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:11:
Echter zijn er al wel veel mensen die klagen dat zij het probleem hadden sinds 3.5.5. Maar ik heb er op 3.5.5 en 3.5.6 helemaal geen last van gehad, eigenlijk sinds gister pas (toen ik dus had geüpdatet naar 3.5.8). Iemand een idee? Ik wil namelijk niet voor Jan *** een kabel bestellen als ik weet dat het wordt opgelost met een software-update :).
Lijkt mij dan vrij duidelijk een softwareissue toch? Je zou eens kunnen proberen om te reverten naar OOS 3.5.6 om te kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Mint schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:42:
Lijkt mij dan vrij duidelijk een softwareissue toch? Je zou eens kunnen proberen om te reverten naar OOS 3.5.6 om te kijken of dat helpt.
Dat is een optie inderdaad. Gisteren en eergisteren ook weer opgeladen met m'n kabel, maar het fluctueert af en toe. Meestal zit ik zo rond de 1300, en soms 1500 met mijn eigen lader + kabel. Het lijkt na 1-2 dagen dus 'opgelost' te zijn, alhoewel ik toch nog wel af en toe rond de 700 zit of lager, maar dat is vaak alleen bij het begin zo.

Overigens altijd wel super leuk dat OnePlus bugs blijft fixen, maar er weer het dubbele aantal voor in de plaats komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Anonymoussaurus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:04:
[...]
Overigens altijd wel super leuk dat OnePlus bugs blijft fixen, maar er weer het dubbele aantal voor in de plaats komen..
Ja precies, dat is voor mij de reden om over te stappen naar LineageOS. Ik heb ondertussen wel genoeg gehad van dit soort grapjes van OnePlus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Het schijnt dat 7.1.1 onderweg is voor de OnePlus 2, naar aanleiding van het volgende:

https://www.gizmochina.co...-finally-nearing-release/

https://browser.primatelabs.com/v4/cpu/2185659

Echter, het kan ook gewoon een andere ROM zijn natuurlijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mint
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:03:
Het schijnt dat 7.1.1 onderweg is voor de OnePlus 2, naar aanleiding van het volgende:

https://www.gizmochina.co...-finally-nearing-release/

https://browser.primatelabs.com/v4/cpu/2185659

Echter, het kan ook gewoon een andere ROM zijn natuurlijk..
Beetje jammer dat je het idd niet kunt zien, maar Android 7.1.1 is er al een tijdje voor de OnePlus 2 in de vorm van custom ROMs. Ik denk dat deze vermelding wel van OOS 4.1 is. Als dit van een custom ROM zou zijn, dan had ik allang eerder een vermelding op Geekbench verwacht dan 26 maart.

Ik houd het in de gaten, maar ik wacht toch nog wel een tijdje na de release van OOS 4.1 voor de OnePlus 2 voordat ik ga overwegen om van LineageOS terug te gaan naar OOS.

[ Voor 5% gewijzigd door Mint op 28-03-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 17:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

De One Plus Two schijnt 10kΩ in plaats van 56kΩ kabel (en ook adapter?) te gebruiken. Van het volgende lijstje snap ik niet zo veel:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/70kro4.png

Ik zou graag een langere kabel willen kopen.

Oog is gevallen op de volgende drie kandidaten:

http://m.banggood.com/Bli...Tape-Strap-p-1118458.html

http://m.banggood.com/Bli...Tape-Strap-p-1117564.html

http://m.banggood.com/Bli...3_1-Type-C-p-1015831.html

Bij de middelste staat geen tekentje bij van reversible. Maar type c is toch altijd reversible? En de output is 5V 2A van de adapter. Kan het geen kwaad dan als ik er een 3A kabel aan de adapter koppel? En moet ik dan ook een nieuwe adapter die wel 56kΩ heeft, of is het puur de kabel.

Wat ikzelf gelezen heb is : nieuws: OnePlus geeft mensen die usb-c-kabels hebben gekocht geld terug en https://www.google.nl/amp...type-c-cables-658048/amp/

Mijn conclusie is dat ik de adapter best kan houden en er zelfs een 3A kabel aan kan pluggen, maar hij dus max 2A zou kunnen leveren?

En stel ik koop een Quickcharge 3 Qualcomm certified adapter voor in de auto of voor thuisgebruik. Zal dat de foon schaden?

[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 28-03-2017 22:53 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Mint schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:12:
[...]

Beetje jammer dat je het idd niet kunt zien, maar Android 7.1.1 is er al een tijdje voor de OnePlus 2 in de vorm van custom ROMs. Ik denk dat deze vermelding wel van OOS 4.1 is. Als dit van een custom ROM zou zijn, dan had ik allang eerder een vermelding op Geekbench verwacht dan 26 maart.

Ik houd het in de gaten, maar ik wacht toch nog wel een tijdje na de release van OOS 4.1 voor de OnePlus 2 voordat ik ga overwegen om van LineageOS terug te gaan naar OOS.
Lijkt idd nep nieuws te zijn: https://forums.oneplus.ne...ests-at-geekbench.510026/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Erg jammer, dan moeten we nog maar even wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Benieuwd wanneer de 3.5.8 update naar Nederland komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
zunrob schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:58:
Die kun je ook handmatig downloaden en flashen: Mirrors for official Oxygen OS ROMs and OTA updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Mint schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:12:
[...]

Maar....hoe is het gesteld met de LineageOS? Werkt die fijn? Waarom zou je mogelijkerwijs ooit terug keren dan? Of zijn er echt onderdelen/items die echt niet fijn werken?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Wdeb schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:40:
[...]

Maar....hoe is het gesteld met de LineageOS? Werkt die fijn? Waarom zou je mogelijkerwijs ooit terug keren dan? Of zijn er echt onderdelen/items die echt niet fijn werken?

Wdeb
Bedoel je hoe LineageOS over het algemeen werkt, of de build voor de OnePlus 2? Ik vind hem in ieder geval heerlijk werken op de OnePlus 2, maar wat je met custom ROMs meestal hebt is dat de kans groter is op buggy updates. Helaas heeft OnePlus bewezen dat dat met de standaard ROM van een telefoon niet per se beter hoeft te zijn.

Op dit moment zie ik geen reden om OOS te draaien in plaats van een custom ROM als LineageOS. Met de nightlies van LineageOS heb ik eigenlijk helemaal geen last van die rariteiten die om de haverklap in OOS voorkomen (zoals onverklaarbare battery drains). Toch ben ik wel benieuwd wat OnePlus doet met OOS 4.x qua UI, dus ben ik wel van plan om straks in ieder geval tijdelijk die ROM te flashen en er eens mee te spelen.

Maargoed, dit hoort misschien wel thuis in [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
zunrob schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:58:
Heb hem via OTA iig nog niet binnen en ben te lui om hem handmatig te flashen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
Autofan1985 schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:52:
[...]

Heb hem via OTA iig nog niet binnen en ben te lui om hem handmatig te flashen. :P
Installeer opera VPN en stel in op Canada. ontroleer op updates en je zou hem binnen moeten krijgen. Daarna kan je Opera VPN weer uitschakelen..

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
HNies schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:55:
[...]

Installeer opera VPN en stel in op Canada. ontroleer op updates en je zou hem binnen moeten krijgen. Daarna kan je Opera VPN weer uitschakelen..
Dit idd maar eens gedaan en had direct de update idd. ;) Ben benieuwd of de netwerk haperingen nu verholpen zijn. Tnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Autofan1985 schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:17:
[...]

Dit idd maar eens gedaan en had direct de update idd. ;) Ben benieuwd of de netwerk haperingen nu verholpen zijn. Tnx voor de tip!
Ik vind het best raar dat de update hier nog niet te downloaden is, normaal duurt het niet zo lang. Vraag me af of er een reden is dat ze hem zo langzaam uitrollen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
met die nieuwe update ook bekend of de kwaliteit van de foto's weer goed worden? Want ik weet niet wat ze allemaal voor compressie, kleurcorrecties, belichting etc ze erop gooien, maar het is gewoon matig tot slecht :S

Maak je foto ziet het op het scher mer haarstrak uit en goede kleuren.

Net weer wat test met close-ups. Maar er zit me een vage waas, onscherpte op de uiteindelijke foto's:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17880318_1420993651272944_7826980246978865107_o.jpg?oh=6103a9e815c223590430ea5089d30fcb&oe=594D28E8

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17854883_1420994411272868_7565609213116360329_o.jpg?oh=dfef7d8f8e4ba680be47dc5a29f3944f&oe=594D7D91

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17855453_1420994481272861_654600850063653311_o.jpg?oh=e0956b87122421e16a3affe1ebe0f221&oe=5989EB95

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Paulus07 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:39:
met die nieuwe update ook bekend of de kwaliteit van de foto's weer goed worden? Want ik weet niet wat ze allemaal voor compressie, kleurcorrecties, belichting etc ze erop gooien, maar het is gewoon matig tot slecht :S

Maak je foto ziet het op het scher mer haarstrak uit en goede kleuren.

Net weer wat test met close-ups. Maar er zit me een vage waas, onscherpte op de uiteindelijke foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

|:(
Dat heb ik ook wel eens. Meestal helpt het dan om even over het glaasje van de camera te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:14:
[...]

Dat heb ik ook wel eens. Meestal helpt het dan om even over het glaasje van de camera te vegen.
Dit had helaas geen resultaat met de foto's. Heb ook even dat andere glaasje van de laser schoongemaakt. Maar resultaat bleef hetzelfde :( Toen ik de telefoon net had waren de foto's echt goed en lekker scherp. Werd update na update steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dat heb ik inderdaad ook gehad met die foto's. Alleen niet zo erg als jij volgens mij. Sinds een week heb ik een OnePlus 3, dus ik gebruik mijn OnePlus 2 niet meer :p. Wees niet getreurd, ik zal in dit topic blijven helpen waar nodig/mogelijk :P. Ik kan gewoon altijd m'n OnePlus 2 erbij pakken, dus dat scheelt.

Is wel een verademing qua software en hardware. Helaas nog wel last van bugs en wat battery-drain.. Zit zelfs op een clean install van 4.1.1 (7.1.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
De update is er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Die update is er al lang hoor... en brengt weinig spannends met zich mee, behalve wat bug-fixes. :O

Bovendien had je hem al via VPN kunnen downloaden. Ik vraag mij af waar OnePlus mee bezig is, als het ruim 2 à 3 weken nodig hebt om een update wereldwijd uit te rollen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kreeg een 13mb update aangeboden, installation failed. Click to enter repair mode and try again. Hij haalt dan een 1214mb bestand binnen, maar ook die installatie faalt.

Enig idee waar te kijken? Al mijn updates zijn altijd vlekkeloos verlopen tot nu toe.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-04-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:18:
Kreeg een 13mb update aangeboden, installation failed. Click to enter repair mode and try again. Hij haalt dan een 1214mb bestand binnen, maar ook die installatie faalt.

Enig idee waar te kijken? Al mijn updates zijn altijd vlekkeloos verlopen tot nu toe.
Is je telefoon encrypted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

zunrob schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:30:
[...]

Is je telefoon encrypted?
Ja, maar dat is hij altijd geweest, nooit een issue geweest tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Ik meld het toch maar even: Ook ik ben geupdate. Geen idee verder van de effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:45:
[...]

Ja, maar dat is hij altijd geweest, nooit een issue geweest tot nu toe.
Mijn toestel is ook encrypted en de laatste twee updates laten zich niet via de normale weg installeren. Helaas een bekend probleem als je op het Oneplus forum kijkt.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
13mb update is binnen.
"updating, please wait"

update gedaan en ook even de cache gewiped.
Toch altijd apart dat met elke update de telefoon zo heet is :P

[ Voor 54% gewijzigd door Paulus07 op 13-04-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:18:

Kreeg je nu pas 3.5.8 binnen?

Dat is dus trouwens een known issue met gerootte telefoons:

OTA OxygenOS 3.5.8 update on encyrpted phone fails
Wdeb schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:48:
Ik meld het toch maar even: Ook ik ben geupdate. Geen idee verder van de effecten.
'Effecten':

Anonymoussaurus in "[OnePlus 2] Ervaringen en Discussie"
Paulus07 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:14:
13mb update is binnen.
"updating, please wait"

update gedaan en ook even de cache gewiped.
Toch altijd apart dat met elke update de telefoon zo heet is :P
Lijkt mij vrij logisch. Er moeten allerlei aanpassingen worden gedaan. Vreet best wat kracht :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anonymoussaurus schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:07:
[...]

Kreeg je nu pas 3.5.8 binnen?

Dat is dus trouwens een known issue met gerootte telefoons:
Mijn telefoon is niet geroot :) alleen encrypted (VMware Airwatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:14:
Mijn telefoon is niet geroot :) alleen encrypted (VMware Airwatch).
Haha, sorry, misschien tóch nog dat extra kopje koffie nemen :+. Ik bedoelde inderdaad encrypted, en daar zit het probleem dan ook (zie link in vorige post).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Er is zojuist een fix online gezet voor het updaten van een geëncrypte OnePlus 2:

*****Important: Known issues and fixes:
Unable to use 4G network for various carriers in India
Fix: Go to Settings > Backup & Reset > Network settings reset > Reset settings.
Unable to upgrade to 3.5.8 for encrypted devices
Fix: Download this apk, install it. Go to Settings > System updates > Proceed to download the OTA package and reboot to upgrade to 3.5.8.
For those who have encrypted their devices but have yet to update their phones, please also perform the steps above in order to upgrade to 3.5.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Update werkt nu, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm foto's lijken wel weer beter te zijn na de update :) hopelijk blijft dat nu ook zo.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17990516_1426418790730430_4024687083925814887_o.jpg?oh=0cf1aeadcdd1de00e0b4e5cf0606d261&oe=5999E83C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Hebben jullie nog last van network drops? Ik heb de laatste OOS geflashed voordat ik LineageOS heb geïnstalleerd en heb nog altijd last van network drops, maar van wat ik gelezen heb zat er in de laatste OOS een fix in de modemfirmware die deze network drops zou moeten fixen (dus onafhankelijk van welke ROM er wordt gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Ik heb er ook nog steeds last van, ondanks de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Mint schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:47:
Hebben jullie nog last van network drops? Ik heb de laatste OOS geflashed voordat ik LineageOS heb geïnstalleerd en heb nog altijd last van network drops, maar van wat ik gelezen heb zat er in de laatste OOS een fix in de modemfirmware die deze network drops zou moeten fixen (dus onafhankelijk van welke ROM er wordt gebruikt).
Network drops via Wi-Fi of 4G?

[ Voor 87% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-04-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:56:
[...]

Network drops via Wi-Fi of 4G?
Via 4G. Wifi is prima maar de driehoek die de signaalsterkte van het mobiele netwerk aangeeft, is soms volledig leeg voor een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Mint schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:07:
Via 4G. Wifi is prima maar de driehoek die de signaalsterkte van het mobiele netwerk aangeeft, is soms volledig leeg voor een paar seconden.
Geen last van gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Op je Oneplus 2 of 3? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Beide :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Dan ga ik het toch nog maar eens proberen met OOS 3.5.8 , hopelijk zijn die network drops dan eindelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Mint schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:47:
Ook ik heb er nog steeds last van op 3.5.8.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Toch lijken jullie niet de enige te zijn, want hier zijn er meer met dat soort problemen: Network Drops suddenly after the recent update 3.5.8 to oneplus 2

Toch raar dat ik er geen last van heb/had, ondanks dat ik nog nooit een clean install had gedaan, maar ja, dat zegt vrij weinig, klaarblijkelijk. Ook raar dat die thread zo weinig aandacht krijgt, omdat er maar 1 iemand is die hem heeft gemarkeerd als "ik heb het probleem ook"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik heb weer het probleem dat ik geen notifications krijg als het scherm locked is. Zodra ik hem wakker maak komt alles weer binnen en is het weer: ping, ping, ping.

Irritant weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iemand het trouwens voor elkaar gekregen om de navigatie (stem) in google maps NL te laten spreken zonder heel je telefoon in het NL te moeten zetten?

Heb bij de settings de text-to-speech al op NLetc staan maar de stem blijft dan engels. Als ik hele de telefoon taal in NL zet werkt het wel, maarja is de rest weer crap en wil dat juist weer wel in het engels hebben :)
Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.