rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:08:
Dat niet alleen het hoeveelheid cores zegt helaas niet zoveel. De hoeveelheid acties per clocktick zegt veel meer. Hoe meer acties een processor kan uitvoeren bij elke clocktick, hoe sneller deze is en aangezien de processor dan eerder klaar is, is deze ook zuiniger.
Klopt, maar dat betekent vaak ook dat het aantal MHz hoger ligt. En hoe meer MHz, hoe meer energie dat natuurlijk vreet. Ik betwijfel dus wat zuiniger is. Snel, maar niet-zuinig een taak afhandelen, of iets langzamer een taak afhandelen maar dan ietwat zuiniger. Maar ach, dat maakt ook niet zo heel veel uit denk ik. Lijkt me stug dat dat het probleem is bij mij.
Misschien zit hier het probleem wel. Ik sluit mijn recente apps nooit af, dit is zonde van de processorkracht. Op het moment dat een applicatie geladen wordt, wordt deze in het RAM gezet, dit kost energie verbruikt door de processor. Op het moment dat je applicaties afsluit, worden deze weer uit het RAM gehaald en ook dat kost processor kracht. RAM verbruikt net zoveel energie of het nu vol of leeg is, dus je kan het beter zo vol mogelijk hebben.
Hmm, daar heb ik nog wel een beetje mijn twijfels over

. Als ik namelijk onderweg ben ergens naartoe, dan ben ik ongeveer een uur aan het reizen, en dan gebruik ik m'n telefoon voornamelijk voor browsen en muziek luisteren, en dan vliegen de procenten best wel hard. Thuis ligt hij continu stil, en zit hij op Wi-Fi, en als ik niet thuis ben, maar extern ergens ben, dan zit ik ook op Wi-Fi en maak ik ook gebruik van WhatsApp Web (wat best veel scheelt). Het is dus niet dat ik heel veel verschillende apps open, en weer afsluit, en dan weer opnieuw open. Dat is eigenlijk alleen WhatsApp, voor als ik onderweg ben. De browser laat ik gewoon lekker open staan als ik onderweg ben.
Gebruikt dat dan écht zoveel energie als je af en toe een applicatie in je cache zet?
Je hoeft geen backup te maken naar Google Drive als je dit niet vertrouwd. Je kan ook gewoon een lokale backup maken en die ergens anders opslaan. Verder als je na je lokale backup gewoon de map 'Whatsapp', die op je interne geheugen staat, kopieert, heb je alles gewoon alles bij elkaar. Media, Geluiden, video's en je backups. Zet die map weer terug na je factory reset en installeer Whatsapp opnieuw.
Dat weet ik, maar zoals ik je al een keer eerder heb verteld, is het de vorige keer ook weer eens mis gegaan, en kwam hij helemaal niet met een melding van "wil je je back-up herstellen?". Bovendien wil ik niks meer met die media te maken hebben, dan wil ik ook gewoon alleen m'n gesprekken. Dan ga ik dus eerst alle media verplaatsen vanaf mijn toestel, naar m'n back-up schijf. Altijd nog leuk voor later en je wilt weer eens herinneringen van fotootjes ophalen

.
En over het algemeen blijft het interne geheugen gewoon behouden, tenzij je dit expliciet aangeeft. Maar kan je wel aanraden om het gewoon naar je computer te kopiëren. Verder staan Contacten, Apps, Wifi settings gewoon in je Google Account dus dat blijft ook behouden. Voor SMS en telefoontjes kan je losse backup apps downloaden het enige wat wellicht verloren kan gaan bij een factory reset zijn saves van spellen.
Naja, als ik een factory reset doe, wil ik het meteen 'goed' doen en verwijder ik dus meteen de hele mikmak. Gelukkig staan Contacten en apps etc wel gewoon op m'n Google account. De voortgang van games staat in de cloud. Apps en Wi-Fi settings boeien me niet zo heel veel. Trouwens, apps worden niet per se meegenomen, ook dat kan je volgens mij instellen. Het 'beste' is denk ik om gewoon weer alles opnieuw te installeren toch (zoals apps)? Tenminste, voor mij klinkt dat zo. SMS'jes etc boeien me niet zo heel veel. Ik SMS bijna toch nooit

.
Ik zit maximaal 2 uur op 4G per dag (met Wi-Fi uit). Vaak rond de 1,5 à 1,75 uur.