Regelmatig gebruik. Denk een SOT van ongeveer 2 uur per dag. Geen spelletjes. Alleen wat whatsapp en mailen hoofdzakelijkAnonymoussaurus schreef op zondag 03 april 2016 @ 23:43:
[...]
Mooi om te horen. Ik hoop dat het bij elke gebruiker zo is. Wat is je gebruik? Hoe heb je je telefoon gebruikt op die dag?
Dat is wel érg weinig zeg. Ik haal tussen de 3 en 4 uur, op OxygenOS 2.2.1dorenberg schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:10:
[...]
Regelmatig gebruik. Denk een SOT van ongeveer 2 uur per dag. Geen spelletjes. Alleen wat whatsapp en mailen hoofdzakelijk
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
nou ja, ik had sinds 2.2.0 nogal een battery drain. Maar met 2 uur op 3.0 kom ik tot 45% accu uit. Dus 3 tot 4 moet ik wel kunnen halen. Echter ga ik geen 4 uur op een dag op zo'n schermpje turen. Heb wel leukere dingen te doen haha. Als ik ze af en toe in het openbaar vervoer zie zitten....Anonymoussaurus schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:23:
[...]
Dat is wel érg weinig zeg. Ik haal tussen de 3 en 4 uur, op OxygenOS 2.2.1.
Mijn fout. Ik had je vorige bericht niet meer nagelezen. Als je dan nog 45% hebt, is dat best netjes inderdaad.dorenberg schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:25:
[...]
nou ja, ik had sinds 2.2.0 nogal een battery drain. Maar met 2 uur op 3.0 kom ik tot 45% accu uit. Dus 3 tot 4 moet ik wel kunnen halen. Echter ga ik geen 4 uur op een dag op zo'n schermpje turen. Heb wel leukere dingen te doen haha. Als ik ze af en toe in het openbaar vervoer zie zitten....
Ondertussen doet die het weer. Naar een tijdje aan de computer gezeten te hebben ging die vanzelf weer aan. Maar hij is nu wel heel erg traag elke keer.Mint schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:18:
[...]
Toevallig een custom rom of iets dergelijks erop? Ik had dit laatst ook en mijn OP2 had zichzelf hard gebricked en moest hem zo recoveren. Je kan het zien als je je OP2 aan je computer hangt en in device manager kijkt. Daar zal een unknown device in staan met de naam 'QHUSB_BULK'.
Dan wordt het tijd voor een reset en OOS3Morren schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:12:
[...]
Ondertussen doet die het weer. Naar een tijdje aan de computer gezeten te hebben ging die vanzelf weer aan. Maar hij is nu wel heel erg traag elke keer.
Gister weer een best mooie Screen on Time gehaald.

Toen ik deze screenshots had gemaakt, heb ik nog voor circa 15 minuten op volle schermhelderheid, een filmpje gekeken.
OxygenOS 2.2.1.
Wie weet trouwens welke van de 3 processen (Android-besturingssysteem, Android-systeem, systeem UI) OxygenOS is?? Dan kan ik er namelijk achter komen of OxygenOS zelf nou veel trekt qua batterij of niet.

Toen ik deze screenshots had gemaakt, heb ik nog voor circa 15 minuten op volle schermhelderheid, een filmpje gekeken.
OxygenOS 2.2.1.
Wie weet trouwens welke van de 3 processen (Android-besturingssysteem, Android-systeem, systeem UI) OxygenOS is?? Dan kan ik er namelijk achter komen of OxygenOS zelf nou veel trekt qua batterij of niet.
Volgens mij zit die niet in versie 2. in de beta zie je OxygenOS als process staan maar daaronder vallen erg veel processen, ook een paar logging dingen wat logisch is voor een beta en sommige batterij problemen kan verklaren.
Inderdaad. Gelukkig wel. Is ook handig voor de ontwikkelaars van OxygenOS. Dan kunnen ze meteen zien of OxygenOS de boosdoener is. Alhoewel je dan nog moet kijken wélk stukje code geoptimaliseerd moet wordenBierkameel schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:15:
Volgens mij zit die niet in versie 2. in de beta zie je OxygenOS als process staan maar daaronder vallen erg veel processen, ook een paar logging dingen wat logisch is voor een beta en sommige batterij problemen kan verklaren.
Zie hier:
https://forums.oneplus.ne...160405-002635-png.428024/
https://forums.oneplus.ne...160404-213703-png.428030/
https://forums.oneplus.ne...160404-162351-png.428002/
Elk screenshot is van een andere gebruiker @OxygenOS 3.0. Wat ik dan niet snap, is dat het niet bij iedereen hetzelfde heet. Of er zijn gewoon veel meer processen bijgekomen in batterijbeheer?
Bij mij heet het ook elke keer anders. Soms iets met fingerprint, meestal oxygen. Het kost bij mij de meeste accu maar ik kom de dag gewoon door. Het is in mijn geval geen echte verbetering qua accu tov 2.2.1 tot nu toe. Heb overigens recent een full wipe gedaan om te testen of dit nog hielp (maar het hielp niets).Anonymoussaurus schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:31:
[...]
Inderdaad. Gelukkig wel. Is ook handig voor de ontwikkelaars van OxygenOS. Dan kunnen ze meteen zien of OxygenOS de boosdoener is. Alhoewel je dan nog moet kijken wélk stukje code geoptimaliseerd moet worden.
Zie hier:
https://forums.oneplus.ne...160405-002635-png.428024/
https://forums.oneplus.ne...160404-213703-png.428030/
https://forums.oneplus.ne...160404-162351-png.428002/
Elk screenshot is van een andere gebruiker @OxygenOS 3.0. Wat ik dan niet snap, is dat het niet bij iedereen hetzelfde heet. Of er zijn gewoon veel meer processen bijgekomen in batterijbeheer?
Raar. Terwijl ik op het forum van OnePlus heel veel goede dingen zie staan qua accuduur. Ligt natuurlijk ook aan je gebruik. Maar goed, Doze zou hier sowieso verbetering in moeten brengen. Raar dat je dan nog niets merkt.martijn k. schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:40:
[...]
Bij mij heet het ook elke keer anders. Soms iets met fingerprint, meestal oxygen. Het kost bij mij de meeste accu maar ik kom de dag gewoon door. Het is in mijn geval geen echte verbetering qua accu tov 2.2.1 tot nu toe. Heb overigens recent een full wipe gedaan om te testen of dit nog hielp (maar het hielp niets).
Het is natuurlijk nog een bèta, dus er kan nog van alles verbetert worden
Ik gebruik nu ook al een aantal dagen OOS3 en ik kan wel zeggen dat de accuduur bagger is. Heb vandaag 1.5 screen on time en het percentage zit al op 40%. Android systeem verbuikt verruit het meeste. Toen ik nog op 2.2.1 zat was het scherm altijd wat het meeste gebruikte en dan zat ik met zo'n 3 uur screen on time op 40-50%.
Klinkt erg onlogisch. Want Android 6 zou juist energiezuiniger moeten zijn. Dat bewijst dat ze OxygenOS nog flink moeten verbeteren qua accuduur. Want met een 3300mAh accu zou je toch wel een lange tijd mee moeten kunnen.
En daarom installeer ik geen beta rom.... hoef ik ook niet zo snel te klagen
Inderdaad. If it ain't broke, don't fix itVandread schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:26:
En daarom installeer ik geen beta rom.... hoef ik ook niet zo snel te klagen
Dat meen je toch niet serieus?.. Sorry als ik misschien in herhaling val maar OxygenOS is zo broken dat een pre testversie van CM nightly nog beter presteert/meer functionaliteit bied!Anonymoussaurus schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:33:
[...]
Inderdaad. If it ain't broke, don't fix it
Ik snap best dat mensen moeite hebben om custom roms te installeren, alle begrip voor. Maar het moet ook weer niet zo zijn dat we bagger in de vorm van OxygenOS gaan accepteren als prima standaard..

Dat is waar. OxygenOS is ook niet 100% goed te noemen. Maar, ik zelf ondervind geen problemen met 2.2.1. Bij mij is de regel "if it ain't broke, don't fix it" dus wel van toepassing.Grimmie187 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:24:
[...]
Dat meen je toch niet serieus?.. Sorry als ik misschien in herhaling val maar OxygenOS is zo broken dat een pre testversie van CM nightly nog beter presteert/meer functionaliteit bied!
Ik snap best dat mensen moeite hebben om custom roms te installeren, alle begrip voor. Maar het moet ook weer niet zo zijn dat we bagger in de vorm van OxygenOS gaan accepteren als prima standaard..
Het is zonde dat je de kunst der rooten niet wilt uitproberen. Er gaat een wereld voor je open. Verder staat rooten los van de rest (custom rom, custom recovery e.d.)Anonymoussaurus schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:33:
[...]
Omdat het me moeite kost (denk hierbij aan: rooten, custom recovery er op zetten, andere kernel erop zetten, bij elke OxygenOS update, unrooten etc etc, omdat je anders de update niet kan applyen), en ik er vrij weinig aan heb.
Als je alleen root hebt en verder geen aanpassingen, is het gewoon mogelijk om OTA's te installeren.
Het enige nadeel van al die dingen achteraf doen en niet meteen in het begin, is dat je de bootloader moet unlocken welke je gehele telefoon wiped.
Naar alle waarschijnlijkheid komt mijn OnePlus Two morgen binnen en als ik alle ervaringen zo lees ga ik meteen naar een custom rom. 2.2.1 schijnt (onnodig) traag te zijn en 3.0 heeft nog wat vervelende bugs en de ontwikkeling/updates daarvan gaat ook niet erg hard.
Het gaat waarschijnlijk Exodus 6 worden met Xposed, lees er veel goede ervaringen over en de laatste bugs, notification slider en volume, zijn ze nu hard mee bezig.
Het gaat waarschijnlijk Exodus 6 worden met Xposed, lees er veel goede ervaringen over en de laatste bugs, notification slider en volume, zijn ze nu hard mee bezig.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Dat weet ik. Dat dat er los van staat. Ik weet de mogelijkheden, maar ik denk niet dat ik het nodig zal hebben, of ga gebruiken.rens-br schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:19:
Verder staat rooten los van de rest (custom rom, custom recovery e.d.)
Als je alleen root hebt en verder geen aanpassingen, is het gewoon mogelijk om OTA's te installeren.
Het enige nadeel van al die dingen achteraf doen en niet meteen in het begin, is dat je de bootloader moet unlocken welke je gehele telefoon wiped.
Wat betreft OTA updates ontvangen, had ik gelezen dat je er problemen mee kon krijgen, of geen OTA's kon ontvangen.
Sowieso ben ik daar dan te laat mee. Want heb al veel data er op staan.
Ik wil Android M met OOS. 3.0 erop zetten. Echter ben ik niet handig met computers, laat staan om zulke dingen te doen.
Is het mogelijk om de update op je telefoon te downloaden en dan via recovery(install from SD) de update te installeren?
Is het mogelijk om de update op je telefoon te downloaden en dan via recovery(install from SD) de update te installeren?
Dat kan inderdaad. Lees hiervoor de instructies die bij de download staan.AMvanNorden schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:59:
Ik wil Android M met OOS. 3.0 erop zetten. Echter ben ik niet handig met computers, laat staan om zulke dingen te doen.
Download kan je ook direct naar je telefoon downloaden met de directe download link.
In het kort:
- Download de rom maar je telefoon
- Reboot in recovery mode (aan/uit-knop en volume- inhouden)
- Kies 'install from SD' en kies de zip file.
[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 05-04-2016 15:05 ]
Hij is aan het downloaden nu gewoon op mijn device. Zodra ik hem opstart in recovery, kan ik dan gewoon "install from SD" kiezen en dan komt het als het ware op hetzelfde neer?
Edit: sorry, had je bericht niet helemaal goed gelezen. Laat het resultaat weten zo. Thanks!
Edit: sorry, had je bericht niet helemaal goed gelezen. Laat het resultaat weten zo. Thanks!
[ Voor 21% gewijzigd door AMvanNorden op 05-04-2016 15:26 ]
Yes, dan de ZIP kiezen en dan installeert deze.AMvanNorden schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:25:
Hij is aan het downloaden nu gewoon op mijn device. Zodra ik hem opstart in recovery, kan ik dan gewoon "install from SD" kiezen en dan komt het als het ware op hetzelfde neer?
Dat kan zeker. Zoals ook omschreven staat in de handleiding van OnePlus en mijn stappenplan.AMvanNorden schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:25:
Gelukt ondertussen. Toestel werkt een stukje sneller, heb naderhand de cache 2x gewiped.
2 vraagjes verder:
- De homeknop lijkt een stuk gevoeliger. Heb ingesteld dat ik het scherm uitschakel wanneer ik hem lang ingedrukt houd. Echter lijkt hij dan 2 korte trillingen te geven. Hebben jullie dit ook? Ook met de hardware knoppen lijkt dit het geval te zijn.
- Wanneer de officiële OTA komt, kan deze gewoon OTA gedownload worden toch?
2 vraagjes verder:
- De homeknop lijkt een stuk gevoeliger. Heb ingesteld dat ik het scherm uitschakel wanneer ik hem lang ingedrukt houd. Echter lijkt hij dan 2 korte trillingen te geven. Hebben jullie dit ook? Ook met de hardware knoppen lijkt dit het geval te zijn.
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:25:
Klinkt erg onlogisch. Want Android 6 zou juist energiezuiniger moeten zijn. Dat bewijst dat ze OxygenOS nog flink moeten verbeteren qua accuduur. Want met een 3300mAh accu zou je toch wel een lange tijd mee moeten kunnen.

Alles behalve energiezuinig op het moment helaas
Voor het opladen een SOT van 1.5 en nu zit ik op een SOT van 3 uur.
Dan hoop ik maar dat dat probleem is opgelost voordat ze die OTA gaan uitrollenitsFuzeh schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:31:
[...]
[afbeelding]
Alles behalve energiezuinig op het moment helaas![]()
Voor het opladen een SOT van 1.5 en nu zit ik op een SOT van 3 uur.
Laatste vraag: jaAMvanNorden schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:02:
Gelukt ondertussen. Toestel werkt een stukje sneller, heb naderhand de cache 2x gewiped.
2 vraagjes verder:
Het batterijverbruik is best OK in mijn ervaring. Doe er makkelijk anderhalf dag mee, zal de SOT eens in de gaten houden maar ben er niet teleurgesteld over.
[ Voor 12% gewijzigd door Jean Paul op 06-04-2016 08:31 ]
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Hebben jullie ook af en toe dat de flash ongevraagd aan gaat? Ik denk dat hij per ongeluk een V herkent op mijn scherm. Ik had het met OOS 2.x.x, maar ook met 3.0
Waarschijnlijk komt dit inderdaad door het patroon. Ik heb dit op mijn OPO ook erg vaak. Ik heb alle patronen maar uitgeschakeld, omdat ik ze toch niet gebruik. Tap-to-wake natuurlijk wel aangelaten.Celica_T20 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:38:
Hebben jullie ook af en toe dat de flash ongevraagd aan gaat? Ik denk dat hij per ongeluk een V herkent op mijn scherm. Ik had het met OOS 2.x.x, maar ook met 3.0
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 06-04-2016 09:46 ]
Even een repair vraagje:
Bij een concert heeft mijn (toen net nieuwe) OPT een bierdouche gehad. Gevolg: de volume knoppen en de powerbutton werkte niet meer goed. Ze werkte wel maar klikten niet meer goed. De volumeknoppen zijn inmiddels opgedroogd en werken weer goed. De powerbutton niet, deze lijkt aan de binnenkant te plakken, klikt niet en blijft vaak weigeren.
Wat te doen? Kan een repair zaakje in NL dit openmaken en schoonmaken of nieuwe buttons plaatsen? kan ik zelf nog wat doen?
Bij een concert heeft mijn (toen net nieuwe) OPT een bierdouche gehad. Gevolg: de volume knoppen en de powerbutton werkte niet meer goed. Ze werkte wel maar klikten niet meer goed. De volumeknoppen zijn inmiddels opgedroogd en werken weer goed. De powerbutton niet, deze lijkt aan de binnenkant te plakken, klikt niet en blijft vaak weigeren.
Wat te doen? Kan een repair zaakje in NL dit openmaken en schoonmaken of nieuwe buttons plaatsen? kan ik zelf nog wat doen?
De tijd leert of het tij keert
Ik kwam er vandaag achter dat met een snelle dubbelklik op de powerbutton de camera geopend wordt. Is dit nieuw bij OOS3 of was dit op OOS2 ook al?
Dit is inderdaad nieuw bij OxygenOS 3.0itsFuzeh schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:09:
Ik kwam er vandaag achter dat met een snelle dubbelklik op de powerbutton de camera geopend wordt. Is dit nieuw bij OOS3 of was dit op OOS2 ook al?
@iedereen. Dit soort topics vind ik altijd érg interessant, en maakt me al meteen hyped
https://forums.oneplus.ne...-i-have-witnessed.440530/
https://forums.oneplus.ne...eview-and-buglist.439471/
https://forums.oneplus.ne...thoughts-on-oos-3.439124/
[ Voor 36% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-04-2016 21:42 ]
Als het inderdaad alleen vuil is, kun je dit mogelijk zelf oplossen. Daarvoor zul je echter de telefoon zelf openen moeten maken en dat is niet iets wat iedereen kan / wil.raq schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:35:
Je kan het toestel ook naar een repair-shop brengen en dan repareren zij dit voor je. Hoeveel dit kost hangt natuurlijk van de shop af en wat ze moeten doen. Als het alleen schoonmaken is, is het wellicht goedkoper dan onderdelen vervangen. Het nadeel van het naar een niet-officiële repair-shop brengen, is dat de garantie waarschijnlijk verloopt.
Je kan ook een prijsopgave vragen bij OnePlus, kost misschien iets meer. Maar de garantie blijft wel behouden. (Of erop gokken dat ze de bierschade niet zien en het kosteloos repareren)
Ik denk er ook over om het uit te schakelen, alleen gebruik ik het af en toe wel omdat het wel handig is.rens-br schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:45:
[...]
Waarschijnlijk komt dit inderdaad door het patroon. Ik heb dit op mijn OPO ook erg vaak. Ik heb alle patronen maar uitgeschakeld, omdat ik ze toch niet gebruik. Tap-to-wake natuurlijk wel aangelaten.
Wil je het zelf doen dan zal dit je goed op weg kunnen helpen. Na stap 5 of 6 zul je er wel bij kunnen komen denk ik.raq schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:35:
Even een repair vraagje:
https://nl.ifixit.com/Gui...erboard+Replacement/51921
[ Voor 3% gewijzigd door tovenaar1988 op 08-04-2016 06:54 ]
Nog niet gehad dat de flashlight ongewenst aanging in de broekzak o.i.d. Heb double tap nu uitstaan aangezien ik hem toch ontgrendel met de vingerafdrukscanner, en deze reageert ook wanneer het scherm uitstaat 
Wat ook heel fijn is, is dat wanneer je je vinger op de scanner houdt de telefoon ook weer lockt. Gebruik de powerknop alleen voor screenshots
Het batterijverbruik valt mij nog steeds mee, had iets beter gehoopt en aangezien het gros door Oxygen OS en Android OS gebruikt wordt, kan dat altijd nog verbeteren. Gisteren 34,5 uur gedaan van 100% naar 5% met een SOT van 4 uur en 's nachts WiFi en mobiel data uit, maar normale GSM-verbinding aan.
Het opladen van 5% naar 100% in 2 uur, ook geen slechte prestatie vind ik. Had toch erger verwacht door opmerkingen op het internet hierover.
Wat wel op begint te vallen is wat lag bij het drukken op de home knop om naar het beginscherm te gaan. Dat ging sneller in de eerste dagen. Twee keer drukken om de camera te openen gaat nog wel even snel.
Het grappige van de camera is dat deze momenteel veel betere foto's maakt dan de iPhone 6s. Wat ook weer treurig is aangezien het een telefoon van 800 EUR is.. M'n vriendin baalt daar momenteel wel erg van
Het enige wat ik beduidend minder vind is het scherm. Er lijkt toch een waas overheen te zitten, de kleuren zijn zeker niet zo mooi en diep. Heb met de kleurtemperatuur gespeeld, maar dat lijkt erg weinig te doen..
Al met al nog steeds erg blij met de telefoon
Wat ook heel fijn is, is dat wanneer je je vinger op de scanner houdt de telefoon ook weer lockt. Gebruik de powerknop alleen voor screenshots
Het batterijverbruik valt mij nog steeds mee, had iets beter gehoopt en aangezien het gros door Oxygen OS en Android OS gebruikt wordt, kan dat altijd nog verbeteren. Gisteren 34,5 uur gedaan van 100% naar 5% met een SOT van 4 uur en 's nachts WiFi en mobiel data uit, maar normale GSM-verbinding aan.
Het opladen van 5% naar 100% in 2 uur, ook geen slechte prestatie vind ik. Had toch erger verwacht door opmerkingen op het internet hierover.
Wat wel op begint te vallen is wat lag bij het drukken op de home knop om naar het beginscherm te gaan. Dat ging sneller in de eerste dagen. Twee keer drukken om de camera te openen gaat nog wel even snel.
Het grappige van de camera is dat deze momenteel veel betere foto's maakt dan de iPhone 6s. Wat ook weer treurig is aangezien het een telefoon van 800 EUR is.. M'n vriendin baalt daar momenteel wel erg van

Het enige wat ik beduidend minder vind is het scherm. Er lijkt toch een waas overheen te zitten, de kleuren zijn zeker niet zo mooi en diep. Heb met de kleurtemperatuur gespeeld, maar dat lijkt erg weinig te doen..
Al met al nog steeds erg blij met de telefoon
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Draai nu ook een weekje de beta 3.0, helaas een irritant probleempje tegenkomen;
Wanneer ik een foto probeer te maken en de flash op uit staat wordt de foto een volledig groen vlak, als ik de flash op automatisch laat staan (ook al flitst die niet) gaat het wel goed. Echter wil ik soms foto's maken zonder flash, erg irritant dit.
Heb al diverse camera apps geprobeerd, zelfde probleem.
Iemand een idee?
Wanneer ik een foto probeer te maken en de flash op uit staat wordt de foto een volledig groen vlak, als ik de flash op automatisch laat staan (ook al flitst die niet) gaat het wel goed. Echter wil ik soms foto's maken zonder flash, erg irritant dit.
Iemand een idee?
Daar zijn de meningen denk ik over verdeeldJean Paul schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:29:
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Ik zal eens zien of ik een side by side comparison kan maken, wat vooralsnog enorm opvalt is de ruis zodra er ook maar een beetje minder licht is bij de iPhone. Dermate dat inzoomen gewoon niet te harden is bij de iPhone. Zal dit weekend even een aantal foto's proberen te maken en delenpimsaint schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:34:
[...]
Daar zijn de meningen denk ik over verdeeld
Niet herkenbaar hier, heb je al twee keer de cache geleegd?Niekjuh schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:11:
Draai nu ook een weekje de beta 3.0, helaas een irritant probleempje tegenkomen;
Iemand een idee?
[ Voor 38% gewijzigd door Jean Paul op 08-04-2016 13:20 ]
Waarom zou je de "double-tap" functie alleen maar gebruiken om je telefoon te ontgrendelen? Ik gebruik het bijvoorbeeld als ik de tijd wil zien (je kunt natuurlijk ook 1 keer de power button indrukken).Jean Paul schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:29:
Heb double tap nu uitstaan aangezien ik hem toch ontgrendel met de vingerafdrukscanner, en deze reageert ook wanneer het scherm uitstaat
Als jij de powerknop alleen voor screenshots gebruikt, hoe schakel je je telefoon dan uit?
Het batterijverbruik kan wat mij betreft stukken beter. Het verschilt dan bij mij ook heel erg per dag. Zoals nu, heb ik een SoT van 1 uur en 15 minuten, met wat muziek luisteren, en WhatsAppen, maar verder niet. Ik zit op de 75%Het batterijverbruik valt mij nog steeds mee, had iets beter gehoopt en aangezien het gros door Oxygen OS en Android OS gebruikt wordt, kan dat altijd nog verbeteren. Gisteren 34,5 uur gedaan van 100% naar 5% met een SOT van 4 uur en 's nachts WiFi en mobiel data uit, maar normale GSM-verbinding aan.

Bij OxygenOS is het probleem voornamelijk dat het veel batterij gebruikt wanneer het scherm is ingeschakeld, als het scherm uitgeschakeld is, is hij wel zuinig. Maar ik begreep dat dit ook in OxygenOS 3 nog niet verbeterd is. Soms haal ik dus een SoT van 3 uur, en soms van 5 uur. De ene dag wilt OxygenOS meer zuipen dan de andere keer
Dat kan kloppen, dat het niet werktHet enige wat ik beduidend minder vind is het scherm. Er lijkt toch een waas overheen te zitten, de kleuren zijn zeker niet zo mooi en diep. Heb met de kleurtemperatuur gespeeld, maar dat lijkt erg weinig te doen..
Cache partitie al ge-wiped?Niekjuh schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:11:
Iemand een idee?
Om de tijd te zien draai ik normaliter m'n pols (Ik weet het, ouderwetsAnonymoussaurus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:32:
[...]
Waarom zou je de "double-tap" functie alleen maar gebruiken om je telefoon te ontgrendelen? Ik gebruik het bijvoorbeeld als ik de tijd wil zien (je kunt natuurlijk ook 1 keer de power button indrukken).
Als jij de powerknop alleen voor screenshots gebruikt, hoe schakel je je telefoon dan uit?
En ik zet de telefoon nooit uit, tot nu toe het vorige toestel 2,5 jaar ook niet uit laten vallen door gebrek aan stroom, alleen met vastlopers nodig gehad
Wat mij opvalt is dat de eerste 15% vrij snel weg is, waarna het toch geleidelijker en langzamer gaat. M'n toestel is dan ook nog maar een week oud en moet mogelijk nog steeds 'inleren'..[...]
Het batterijverbruik kan wat mij betreft stukken beter. Het verschilt dan bij mij ook heel erg per dag. Zoals nu, heb ik een SoT van 1 uur en 15 minuten, met wat muziek luisteren, en WhatsAppen, maar verder niet. Ik zit op de 75%.
Bij OxygenOS is het probleem voornamelijk dat het veel batterij gebruikt wanneer het scherm is ingeschakeld, als het scherm uitgeschakeld is, is hij wel zuinig. Maar ik begreep dat dit ook in OxygenOS 3 nog niet verbeterd is. Soms haal ik dus een SoT van 3 uur, en soms van 5 uur. De ene dag wilt OxygenOS meer zuipen dan de andere keer.
Ah, dat verklaart een hoop, en ik maar steeds heen en weer met m'n vinger over die slider m'n eigen blind staren om een verschil te kunnen waarnemen[...]
Dat kan kloppen, dat het niet werkt. Bij mij werkt het ook niet, en bij de andere gebruikers ook niet. Het is een bug van OxygenOS. Toen de update (2.2.0) uit werd gerold, heeft het bij mij maar liefst 1 keer gewerkt. Daarna werkte het niet meer.
Volgens mij is dat echt ontiegelijk slecht voor een telefoon. Dat is hetzelfde als dat je je pc 24 uur per dag, 7 dagen per week aan laat. Dan gaat de HDD ook stukken sneller kapot (tenzij je NAS schijven hebt natuurlijk). Maar goed, ik doe hem 's nachts ALTIJD uit. Het idee alleen al dat er 24 uur per dag, 7 dagen per week, 12 maanden per jaar de stroom op je telefoon staat, is al schrikbarendJean Paul schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:41:
En ik zet de telefoon nooit uit, tot nu toe het vorige toestel 2,5 jaar ook niet uit laten vallen door gebrek aan stroom, alleen met vastlopers nodig gehad

Overigens kan je toestel daar ook traaaag van worden, of je krijgt er vastlopers van (helemaal met OxygenOS. OxygenOS is hier best gevoelig voor).
Dat is inderdaad waar. Hier ook. Maar soms gaat het veel sneller dan de andere keer. Hopen dat de batterijduur überhaupt nog een keer opgelost wordtWat mij opvalt is dat de eerste 15% vrij snel weg is, waarna het toch geleidelijker en langzamer gaat. M'n toestel is dan ook nog maar een week oud en moet mogelijk nog steeds 'inleren'..
Hahaha, er is inderdaad geen verschil als je de slider beweegtAh, dat verklaart een hoop, en ik maar steeds heen en weer met m'n vinger over die slider m'n eigen blind staren om een verschil te kunnen waarnemen
Tof, daar ben ik heel benieuwd naar! Ik heb de OnePlus Two lang overwogen als opvolger van mijn OPO, vooral omdat OnePlus erg hoog van de toren blies over de kwaliteiten van de camera. Omdat ik geen invite kon krijgen in het begin moest ik maar doen met reviews op internet, maar dat vond ik juist tegenvallen waardoor ik mijn interesse juist verloor.Jean Paul schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:19:
[...]
Ik zal eens zien of ik een side by side comparison kan maken, wat vooralsnog enorm opvalt is de ruis zodra er ook maar een beetje minder licht is bij de iPhone. Dermate dat inzoomen gewoon niet te harden is bij de iPhone. Zal dit weekend even een aantal foto's proberen te maken en delen
Mij werd 'vroeger' juist verteld dat het aan- en uitzetten van slimme apparaten de levensduur ernstig aantast. Natuurlijk zal je device snel door zo'n cycle heen zijn als je het altijd aan laat staan, maar volgens mij is een gsm ontworpen om altijd aan te kunnen blijven. Ik geloof niet dat ik ooit een manual heb gelezen waarin ze aanraden om het apparaat eens in de zoveel tijd eens goed uit en aan te zettenAnonymoussaurus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:48:
[...]
Volgens mij is dat echt ontiegelijk slecht voor een telefoon. Dat is hetzelfde als dat je je pc 24 uur per dag, 7 dagen per week aan laat
Jean Paul schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:19:
Niet herkenbaar hier, heb je al twee keer de cache geleegd?
Done, het werkt weer. Dom dat ik daar niet aan heb gedacht.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:32:
Cache partitie al ge-wiped?
Stond het ergens vermeldt dat dat specifiek bij deze beta nodig was om hem twee keer te legen?
Heb wel een clean install gedaan namelijk (kom van CM13).
Heb niet het idee dat het dat uitmaakt. Mijn OPO gaat misschien één keer per week uit en dat is eigenlijk meer omdat de accu dan op is, niet zozeer omdat ik hem dan zelf uitzet. Momenteel zit ik op bijna 193 uur bedrijfstijd, dat is iets meer dan 8 dagen.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:48:
[...]
Volgens mij is dat echt ontiegelijk slecht voor een telefoon. Dat is hetzelfde als dat je je pc 24 uur per dag, 7 dagen per week aan laat. Dan gaat de HDD ook stukken sneller kapot (tenzij je NAS schijven hebt natuurlijk). Maar goed, ik doe hem 's nachts ALTIJD uit.
Bron?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:48:
[...]
Volgens mij is dat echt ontiegelijk slecht voor een telefoon. Dat is hetzelfde als dat je je pc 24 uur per dag, 7 dagen per week aan laat. Dan gaat de HDD ook stukken sneller kapot (tenzij je NAS schijven hebt natuurlijk). Maar goed, ik doe hem 's nachts ALTIJD uit. Het idee alleen al dat er 24 uur per dag, 7 dagen per week, 12 maanden per jaar de stroom op je telefoon staat, is al schrikbarend.
Ik weet niet anders dan dat dit is hoe je een telefoon gebruiktAnonymoussaurus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:48:
[...]
Volgens mij is dat echt ontiegelijk slecht voor een telefoon. Dat is hetzelfde als dat je je pc 24 uur per dag, 7 dagen per week aan laat. Dan gaat de HDD ook stukken sneller kapot (tenzij je NAS schijven hebt natuurlijk). Maar goed, ik doe hem 's nachts ALTIJD uit. Het idee alleen al dat er 24 uur per dag, 7 dagen per week, 12 maanden per jaar de stroom op je telefoon staat, is al schrikbarend.
Overigens kan je toestel daar ook traaaag van worden, of je krijgt er vastlopers van (helemaal met OxygenOS. OxygenOS is hier best gevoelig voor).
Vroeger (tot 3 dagen geleden
En met het volume momenteel van de OPT is wakker worden gegarandeerd
Klopt, maar OxygenOS is er wel gevoelig voor. Zo hoor ik dat veel gebruikers vastlopers krijgen na ongeveer 24 uur.pimsaint schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:58:
Mij werd 'vroeger' juist verteld dat het aan- en uitzetten van slimme apparaten de levensduur ernstig aantast. Natuurlijk zal je device snel door zo'n cycle heen zijn als je het altijd aan laat staan, maar volgens mij is een gsm ontworpen om altijd aan te kunnen blijven. Ik geloof niet dat ik ooit een manual heb gelezen waarin ze aanraden om het apparaat eens in de zoveel tijd eens goed uit en aan te zetten
Nee, maar dat is zo'n beetje een standaard iets. Wordt ook veel op het forum van OnePlus aangeraden.Niekjuh schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:58:
Done, het werkt weer. Dom dat ik daar niet aan heb gedacht.
Stond het ergens vermeldt dat dat specifiek bij deze beta nodig was om hem twee keer te legen?
Heb wel een clean install gedaan namelijk (kom van CM13).
Ik heb geen bron, dat is gewoon mijn ideologie. Het klinkt naar mijn mening gewoon logisch. En zoals ik hierboven al aangaf
Klopt, maar OxygenOS is er wel gevoelig voor. Zo hoor ik dat veel gebruikers vastlopers krijgen na ongeveer 24 uur.
Mag ik vragen waarom je de dataverbindingen uitzet?Jean Paul schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:48:
[...]
Vroeger (tot 3 dagen geleden) zette ik m'n telefoon in de vliegtuigmodus bij het slapen, maar bij gebrek aan een landlijn en familie redelijk op afstand kies ik ervoor om de data en WiFi wel uit te zetten, maar telefonisch bereikbaar te blijven, gewoon voor die ene keer (die hopelijk niet komt) dat er iets ernstigs is en ik nodig ben
Ik vind de ingebouwde prioritymode van Android 5.1 helemaal fantastisch (voorheen Silent Hours in CM). Bij inschakeling (of mooier nog, automatisch tussen 01:00 en 6:00) worden alle notificaties gemute en komen alleen telefoongesprekken er nog doorheen. In geval van nood kan men mij dus gewoon bellen, alle andere notificaties wachten rustig tot de ochtendstond
Ik gebruik gewoon de app Silence (premium) kan je gewoon instellen wie en wat er wel tijdens mute doorheen mag of niet. Ook handig icm afspraken die in een bepaalde agenda staan.pimsaint schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:22:
[...]
Mag ik vragen waarom je de dataverbindingen uitzet?
Ik vind de ingebouwde prioritymode van Android 5.1 helemaal fantastisch (voorheen Silent Hours in CM). Bij inschakeling (of mooier nog, automatisch tussen 01:00 en 6:00) worden alle notificaties gemute en komen alleen telefoongesprekken er nog doorheen. In geval van nood kan men mij dus gewoon bellen, alle andere notificaties wachten rustig tot de ochtendstondVroeger wilde ik ook nog wel eens de data uitschakelen 's nachts, maar dat leverde bij inschakeling soms zo'n circus op dat ik m'n telefoon even een tijdje z'n gang moest laten gaan voordat ie weer een beetje bruikbaar was.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Is niet hetzelfde als je PC want in je telefoonopslag zitten geen draaiende onderdelen (HDD). Het zou dan ook niet uit moeten maken of je telefoon 1 dag of 1 week aan staat qua performance. Dit kun je controleren door regelmatig benchmarks te draaien.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:48:
[...]
Nee, maar zoals ik nu voor de 3e keer ga zeggenGrimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:18:
[...]
Is niet hetzelfde als je PC want in je telefoonopslag zitten geen draaiende onderdelen (HDD). Het zou dan ook niet uit moeten maken of je telefoon 1 dag of 1 week aan staat qua performance. Dit kun je controleren door regelmatig benchmarks te draaien.
Klopt, maar OxygenOS is er wel gevoelig voor. Zo hoor ik dat veel gebruikers vastlopers krijgen na ongeveer 24 uur.
Gebeurd bij mij ook regelmatig net als dat de optie invert colors ineens aan gaat. Met name als ik een broek aan heb met 'dunne' zakken. Heb het idee dat mijn been dan geregistreerd wordt als input en zo per ongeluk mijn quicktoggles geactiveerd worden. Heb gestures namelijk allemaal al uit staan...Celica_T20 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:38:
Ik ben nog steeds niet heel erg tevreden sinds 6.0, batterij nog steeds matig, geofencing in mijn domoticz app flipt nog steeds (locatie onnauwkeurig), geluid is echt ruk. Maar hij is wel lekker snel en geen dagelijkse reboot meer nodig.
Ik heb ook 1 flinke ergernis, maar geen idee of dit door Oneplus of Google komt. Sinds 3.0 kan ik geen meerdere foto's meer selecteren als bijlage in Gmail. Ik verstuur nogal eens een paar foto's per mail en moet ze nu 1 voor 1 toevoegen, of naar de galerij gaan, meerdere selecteren en dan versturen. Maar via beantwoorden (dus direct vanuit gmail) werkt het niet, super irritant. Hebben meer hier last van?
Eerlijk gezegd heb ik er spijt van dat ik van een nexus 4 naar dit apparaat ben overgegaan, recent een nexus 5x voor mijn vrouw besteld en dat werkt toch allemaal even mooier, bugvrij en zoals het bedoeld is...
Ik heb ook 1 flinke ergernis, maar geen idee of dit door Oneplus of Google komt. Sinds 3.0 kan ik geen meerdere foto's meer selecteren als bijlage in Gmail. Ik verstuur nogal eens een paar foto's per mail en moet ze nu 1 voor 1 toevoegen, of naar de galerij gaan, meerdere selecteren en dan versturen. Maar via beantwoorden (dus direct vanuit gmail) werkt het niet, super irritant. Hebben meer hier last van?
Eerlijk gezegd heb ik er spijt van dat ik van een nexus 4 naar dit apparaat ben overgegaan, recent een nexus 5x voor mijn vrouw besteld en dat werkt toch allemaal even mooier, bugvrij en zoals het bedoeld is...
Dat het geluid ruk is, komt omdat MaxxAudio niet in de bèta zit. In de officiële release van 3.0 zit dit wel.martijn k. schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:34:
Ik ben nog steeds niet heel erg tevreden sinds 6.0, batterij nog steeds matig, geofencing in mijn domoticz app flipt nog steeds (locatie onnauwkeurig), geluid is echt ruk. Maar hij is wel lekker snel en geen dagelijkse reboot meer nodig.
En tsja, dat je niet tevreden bent.. je wist van tevoren dat OnePlus natuurlijk minder goed zou zijn qua software-support etc dan Google zelf. Maar wie weet, misschien is de officiële release van 3.0 wel goed.
Ik ben tot nu toe zeer tevreden met de telefoon! Heb deze nu 6 dagen in bezit. Belkwaliteit is goed, speakervolume is goed wel iets blikkerig maar kwam van een HTC One met Boomsound dus ik was wat verwend.
Scherm ziet er goed uit. Huisgenoot zegt dat er iets van een waas overheen zit maar hij heeft een Nexus 6P dus die zal waarschijnlijk een beter scherm hebben. Ik zie zelf het verschil niet met mijn oude M7.
Batterijprestaties tot nu toe uitstekend! Afgelopen 23 uur met ruim 5 uur screen on tijd had ik nog 15% over toen de telefoon aan de lader ging. Noot: draai Exodus, kale Android 6.0.1 met Google Launcher en speel geen games.
Scherm ziet er goed uit. Huisgenoot zegt dat er iets van een waas overheen zit maar hij heeft een Nexus 6P dus die zal waarschijnlijk een beter scherm hebben. Ik zie zelf het verschil niet met mijn oude M7.
Batterijprestaties tot nu toe uitstekend! Afgelopen 23 uur met ruim 5 uur screen on tijd had ik nog 15% over toen de telefoon aan de lader ging. Noot: draai Exodus, kale Android 6.0.1 met Google Launcher en speel geen games.
[ Voor 19% gewijzigd door The_Worst op 12-04-2016 14:27 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Lichtelijk offtopic maar heeft iemand hier een extra lader en een USB-c kabel gekocht? Ik had een vrij riante verzameling USB kabels maar die zijn waardeloos geworden en daarom ben ik op zoek naar een extra set die quickcharching ondersteunt en die mijn telefoon liever niet opblazen. 
Edit: kan natuurlijk ook gewoon een extra lader bestellen bij OnePlus...
Edit: kan natuurlijk ook gewoon een extra lader bestellen bij OnePlus...

[ Voor 12% gewijzigd door The_Worst op 13-04-2016 14:25 ]
Je kan ook een converter van micro-usb naar USB-c kopen, dan kan je al je kabels weer gebruiken. Deze bijvoorbeeld: https://oneplus.net/nl/oneplus-usb-type-c-adapter al is die met €9,99 wel aan de erg dure kant. In china heb je zulke converters al vanaf één euro.The_Worst schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:16:
Lichtelijk offtopic maar heeft iemand hier een extra lader en een USB-c kabel gekocht? Ik had een vrij riante verzameling USB kabels maar die zijn waardeloos geworden en daarom ben ik op zoek naar een extra set die quickcharching ondersteunt en die mijn telefoon liever niet opblazen.
Edit: kan natuurlijk ook gewoon een extra lader bestellen bij OnePlus...![]()
Overigens zag ik dat een speciaal accessoires topic ontbrak. Dus heb ik die maar even gemaakt: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 14-04-2016 10:01 ]
Moest ook mijn verzameling kabels vervangen (de laders niet, kan je gewoon blijven gebruiken) en heb onderstaande 2 kabels besteld. Ben er erg tevreden mee, erg goede kwaliteit;
http://www.banggood.com/B...3_1-Type-C-p-1015831.html (2 meter)
http://www.banggood.com/B...-4C-Zuk-Z1-p-1013479.html (1 meter)
http://www.banggood.com/B...3_1-Type-C-p-1015831.html (2 meter)
http://www.banggood.com/B...-4C-Zuk-Z1-p-1013479.html (1 meter)
The_Worst schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:16:
Edit: kan natuurlijk ook gewoon een extra lader bestellen bij OnePlus...![]()
Ik ben echt enorm aan het twijfelen over het aankopen van een OnePlus 2. Mijn huidige mobiel (Sony Xperia S) is al meer dan 4 jaar oud, en is nodig aan vervanging toe. Vooral omdat de 32GB niet-uitbreidbare storage compleet vol zit (ik wil m'n volledige muziekbibliotheek mee kunnen nemen), maar ook omdat 'ie best wat moeite begint te hebben met het klein aantal apps dat ik erop heb staan.
Ik heb al heel wat zitten rondkijken maar er is geen enkele mobiel die er naar mijn mening met kop en schouders bovenuit steekt. Ik wil graag weer een toestel dat pakweg 4 jaar meegaat, maar al de huidige flagships zeggen me niet veel of zijn te duur. Mijn budget ligt ergens rond de 4-500 euro, maar zoals ik al zei vind ik in die range geen enkel toestel waarvan ik denk "DAT IS UM". Dan is de 1+2 met z'n prijskaartje van 345 echt best interessant, zeker nu je er gratis een styleswap cover bij krijgt en al hun accessoires op moment van schrijven ook wat afgeprijsd zijn.
Maar langs de andere kant wil ik liever wachten op de 1+3, gezien deze (relatief) dichtbij is. Keuzes, keuzes.
Ik had niet gedacht dat een nieuwe mobiel kopen zo moeilijk kon zijn.
Ik heb al heel wat zitten rondkijken maar er is geen enkele mobiel die er naar mijn mening met kop en schouders bovenuit steekt. Ik wil graag weer een toestel dat pakweg 4 jaar meegaat, maar al de huidige flagships zeggen me niet veel of zijn te duur. Mijn budget ligt ergens rond de 4-500 euro, maar zoals ik al zei vind ik in die range geen enkel toestel waarvan ik denk "DAT IS UM". Dan is de 1+2 met z'n prijskaartje van 345 echt best interessant, zeker nu je er gratis een styleswap cover bij krijgt en al hun accessoires op moment van schrijven ook wat afgeprijsd zijn.
Maar langs de andere kant wil ik liever wachten op de 1+3, gezien deze (relatief) dichtbij is. Keuzes, keuzes.
Als je nog lang kan wachten en geen haast hebt met het kopen van een nieuw toestel zou ik gewoon wachten. De OP3 wordt binnen nu en 2 maanden aangekondigd en zal dan vermoedelijk in oktober/november/december fatsoenlijk te halen zijn. Heb je echter haast zou ik de OP2, OPX of voor tussendoor de Wileyfox Swift halen.Fontainemelon schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:13:
Maar langs de andere kant wil ik liever wachten op de 1+3, gezien deze (relatief) dichtbij is. Keuzes, keuzes.Ik had niet gedacht dat een nieuwe mobiel kopen zo moeilijk kon zijn.
Je gaat er vergeleken met de Xperia S altijd gigantisch op vooruit.
Zie Random woorden midden in zin met hoofdletter Google Keyboard.zunrob schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:10:
[...]
Is dit op 2.2.1?
Ik heb sinds de update van Google Keyboard ook iets raars: sommige woorden worden automatisch verbeterd in de versie met een hoofdletter, bijvoorbeeld "Ben", "Super" en "Tof". Erg vervelend.
Aangemeld bij Google, maar er gebeurt helaas vrij weinig mee.
Zoals rens-br al zegt, als je het geduld hebt, kan je wachten. Ik verwacht niet dat er qua snelheid, veel verschil is tussen de OnePlus 2 en de OnePlus 3. Ik zelf vermoed dat de OnePlus 3 tussen de 400 en 425 euro gaat kosten. Het enige waar je op vooruit gaat met de OnePlus 3 tegenover de OnePlus 2, zijn features denk ik. Denk hierbij aan NFC, QuickCharge, en dat soort dingen.Fontainemelon schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:13:
Ik ben echt enorm aan het twijfelen over het aankopen van een OnePlus 2. Mijn huidige mobiel (Sony Xperia S) is al meer dan 4 jaar oud, en is nodig aan vervanging toe. Vooral omdat de 32GB niet-uitbreidbare storage compleet vol zit (ik wil m'n volledige muziekbibliotheek mee kunnen nemen), maar ook omdat 'ie best wat moeite begint te hebben met het klein aantal apps dat ik erop heb staan.
Maar langs de andere kant wil ik liever wachten op de 1+3, gezien deze (relatief) dichtbij is. Keuzes, keuzes.Ik had niet gedacht dat een nieuwe mobiel kopen zo moeilijk kon zijn.
mensen die ook de default wallpaper nog steeds gebruiken? Heb nog steeds geen andere gevonden die goed werkt en niet druk is mbt iconen etc
Probeer 'Eartviewer' eens, hier kan je hele mooie wallpapers vindenPaulus07 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:40:
mensen die ook de default wallpaper nog steeds gebruiken? Heb nog steeds geen andere gevonden die goed werkt en niet druk is mbt iconen etc
Linkje naar de app -> Google Play: EarthViewer Beta
Even een soort van poll:
Als OxygenOS 3.0 officieel ge-released wordt, wie gaat er het volgende doen?
Dit wil ik graag weten omdat ik zit te twijfelen om ook tegen die tijd een clean install te doen, en of ik er vooruit op zal gaan, voor zowel qua accuduur als "freezes".
Bij voorbaat dank
.
Als OxygenOS 3.0 officieel ge-released wordt, wie gaat er het volgende doen?
- Schone installatie (data + cache wipen + factory reset)
- OTA installeren over OxygenOS 2.2.1 (dirty flash)
Dit wil ik graag weten omdat ik zit te twijfelen om ook tegen die tijd een clean install te doen, en of ik er vooruit op zal gaan, voor zowel qua accuduur als "freezes".
Bij voorbaat dank
Maak er dan ook een poll bij 
Ik ga een clean install doen.
Poll: OxygenOS3
• Dirty flash
• Clean install

Ook een poll maken? Klik hier
Ik ga een clean install doen.
Poll: OxygenOS3
• Dirty flash
• Clean install
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 3% gewijzigd door Bierkameel op 18-04-2016 09:01 ]
Als je inderdaad een clean install gaat doen tegen die tijd, zou ik meteen de bootloader unlocken. Je hoeft er dan verder niks mee te doen, maar mocht je dan ooit willen rooten hoeft het toestel in ieder geval niet nog een keer factory gereset te worden.Anonymoussaurus schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:39:
Zodra je een major upgrade krijgt, is het verstandiger om een volledige installatie te doen met een reset. Vele verhalen zijn er van mensen met crashende apps en rare verschijnselen doordat er nog data of andere zooi achter blijft.
Ik hoor deze verhalen ook. Maar ik hoor ook zat verhalen van mensen die klakkeloos OTA's over elkaar heen installeren. (Lees de gemiddelde consument.)The_Worst schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:42:
Zodra je een major upgrade krijgt, is het verstandiger om een volledige installatie te doen met een reset. Vele verhalen zijn er van mensen met crashende apps en rare verschijnselen doordat er nog data of andere zooi achter blijft.
Ik zelf ben op mijn OPO van 4.4 -> 5.0 -> 5.1 -> 6.0.1 gegaan zonder clean install en dat werkte prima.
Ik had de beta dirty geflashed (2 dagen nadat deze was uitgekomen).
Helaas was mijn batterijverbruik toch niet helemaal zoals gewenst.
Gisteren avond dus een Factory reset gedaan. Even een paar dagen afwachten wat het nu doet voor mijn batterij tijd.
Gisteren avond dus een Factory reset gedaan. Even een paar dagen afwachten wat het nu doet voor mijn batterij tijd.
Het kan wel inderdaad maar ik neem zelf liever altijd het zekere voor het onzekere. Ik maak daarnaast ook gebruik van custom roms en wellicht zijn die iets gevoeliger ervoor.rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:57:
[...]
Ik hoor deze verhalen ook. Maar ik hoor ook zat verhalen van mensen die klakkeloos OTA's over elkaar heen installeren. (Lees de gemiddelde consument.)
Ik zelf ben op mijn OPO van 4.4 -> 5.0 -> 5.1 -> 6.0.1 gegaan zonder clean install en dat werkte prima.
Kan me inderdaad voorstellen dat het bij een custom rom wel degelijk nut heeft. Kan me ook voorstellen dat een custom rom minder goed getest wordt dan een fabrikant rom.The_Worst schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:07:
[...]
Het kan wel inderdaad maar ik neem zelf liever altijd het zekere voor het onzekere. Ik maak daarnaast ook gebruik van custom roms en wellicht zijn die iets gevoeliger ervoor.
Ik lees ook positieve ervaringen met dirty-flashes. En dat is nog wel de bèta van OxygenOS 3.0.The_Worst schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:42:
Inderdaad. Wel elke keer minimaal 2 keer cache ge-wiped neem ik aan?rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:57:
Ik hoor deze verhalen ook. Maar ik hoor ook zat verhalen van mensen die klakkeloos OTA's over elkaar heen installeren. (Lees de gemiddelde consument.)
Heb je ook minimaal 2 keer je cache partitie leeg gehaald? Dat helpt namelijk in de meeste gevallen wel.Sahi_NL schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:59:
Ik had de beta dirty geflashed (2 dagen nadat deze was uitgekomen).
@iedereen:
Ik heb natuurlijk nog geen major updates gehad, alleen maar updates van Android 5.1.1. Tot op heden zie ik dan ook geen reden om een clean install te doen. Misschien dat de upgrade naar 6.0.1 daar verandering in brengt, maar met een paar keer cache wipen moet het ook wel lukken denk ik/hoop ik
Een clean install houd me tegen omdat ik dan alles moet back-uppen, en bang ben dat er dingen fout gaan zoals bijvoorbeeld dat ik straks m'n WhatsApp berichten niet meer heb. Voorheen had ik namelijk de back-up teruggezet van WhatsApp, en waren m'n gesprekken niet terug, terwijl ik de back-up had teruggezet

Met alleen cache wipen heb ik na die updates nog steeds gewoon elke dag een Screen-on-Time van minimaal 4 uur op 1 lading.
Ja zeker. Die knop kun je haast niet ontwijken bij TWRP, na het flashen van een rom.Anonymoussaurus schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:21:
Inderdaad. Wel elke keer minimaal 2 keer cache ge-wiped neem ik aan?
Het zal waarschijnlijk wel goed gaan. En mocht je merken dat het niet goed werkt, kan je altijd nog een clean install doen.Ik heb natuurlijk nog geen major updates gehad, alleen maar updates van Android 5.1.1. Tot op heden zie ik dan ook geen reden om een clean install te doen. Misschien dat de upgrade naar 6.0.1 daar verandering in brengt, maar met een paar keer cache wipen moet het ook wel lukken denk ik/hoop ik.
Met de lokale database ging dit bij mij ook wel eens mis, maar met de Google Cloud gaat het tegenwoordig prima.Voorheen had ik namelijk de back-up teruggezet van WhatsApp, en waren m'n gesprekken niet terug, terwijl ik de back-up had teruggezet.
Dat is waar. Dat zie ik tegen die tijd dan wel. Ik kan niet wachten tot de bugvrije release van OxygenOS 3.0 komt. Ik kan natuurlijk de bèta dirty flashen, maar ik denk niet dat ik daar vrolijk van word (in verband met bugs).rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:02:
Het zal waarschijnlijk wel goed gaan. En mocht je merken dat het niet goed werkt, kan je altijd nog een clean install doen.
Goed dat ik dat weetMet de lokale database ging dit bij mij ook wel eens mis, maar met de Google Cloud gaat het voortaan prima.
Zitten daar nog zoveel bugs in dan? Heb het idee dat iedereen in dit topic overwegend positief is.Anonymoussaurus schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:36:
[...]
Ik kan natuurlijk de bèta dirty flashen, maar ik denk niet dat ik daar vrolijk van word (in verband met bugs).
Er zitten net weer andere bugs in dan in 2.2.1. Ik ben benieuwd of ze de bugs eindelijk weggewerkt krijgen of dat er straks weer andere bugs naar boven komen...rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:40:
[...]
Zitten daar nog zoveel bugs in dan? Heb het idee dat iedereen in dit topic overwegend positief is.
Ik draai nu sinds een week CM13 van Seraph, ook dat is nog niet perfect, (maar komt in de buurt) maar een stuk minder ergernis en ik haal nu wel de hele dag op 1 accu met scherm als hoofdverbruiker ipv oxygen als hoofdverbruiker.
Erg vervelend dat OnePlus de software niet op orde krijgt! Cyanogen had nooit een deal moeten sluiten in India, dan had er waarschijnlijk nu nog steeds CyanogenOS op de toestellen van OnePlus gestaan.martijn k. schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:52:
[...]
Er zitten net weer andere bugs in dan in 2.2.1. Ik ben benieuwd of ze de bugs eindelijk weggewerkt krijgen of dat er straks weer andere bugs naar boven komen...
Jazeker. Dat hielp ook niet.Anonymoussaurus schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:21:
Heb je ook minimaal 2 keer je cache partitie leeg gehaald? Dat helpt namelijk in de meeste gevallen wel.
De ervaring gisteren, de eerste dag na de factory reset, was zeer positief! Om 22.00 had ik nog 40% over, in plaats van dat mijn OP2 leeg was om 19.30.
Vooral de batterijduur schijnt bagger te zijn. Zie hier: https://forums.oneplus.ne...xygen-3-0-buglist.439077/rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:40:
Zitten daar nog zoveel bugs in dan? Heb het idee dat iedereen in dit topic overwegend positief is.
en dat is dus opgelost na een factory reset ;-D.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:42:
[...]
Vooral de batterijduur schijnt bagger te zijn. Zie hier: https://forums.oneplus.ne...xygen-3-0-buglist.439077/
Bij mij hielp een full wipe dus niet en was nog steeds oxygen de hoofdverbruiker...Sahi_NL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:06:
[...]
en dat is dus opgelost na een factory reset ;-D.
Dat zegt dus echt totaal niksmartijn k. schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:27:
[...]
Bij mij hielp een full wipe dus niet en was nog steeds oxygen de hoofdverbruiker...
Bij mij is Oxygen ook hoofdverbruiker...(volgens de reporting). Ik haal op OOS3 gewoon elke dag steady tussen de 5 en 6 uur screen on time.
Ik heb genoeg verschillende roms gedraaid, ook CM13, daar was scherm hoofdverbruiker en zat ik maximaal tussen de 4 en 5 uur screen on time. Met exact dezelfde configuratie. Conclusie, reporting in OOS3 is gewoon beetje wazig, niet meer en niet minder.
Dat zou kunnen. Maar het is van de zotten dat de standaard gebruiker (lees: leken) een factory reset moeten uitvoeren en dat dán pas de batterijduur goed is.. dat zou gewoon goed moeten werken zonder cache wipe en zonder factory reset. De meeste mensen weten niet eens hoe ze hun cache moeten wipen, laat staan data + cache.Sahi_NL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:06:
en dat is dus opgelost na een factory reset ;-D.
Ik draai nu de beta sinds de eerste dag en ik ben wel tevreden met mijn accuduur. Ik haal elke dag met gemak 4 uur SOT in 1 tot 1,5 dag, vaak zit ik alleen op 4G. Wat ik het meeste doe is Whatsapp, Twitter en nieuwssites bezoeken.
Locatie staat wel uit, die schakel ik alleen in als ik het nodig heb.
Sinds gisteren is mijn batterijduur uitmuntend trouwens, ik zit al over de 3 uur SOT met nog 39%! En dat puur op 4G, binnenshuis! Ondanks die nare 'Oxygen' en 'Android besturingssysteem' drains dus alsnog een goeie batterijduur. Ik wacht op de officiele build voordat ik een clean install doe trouwens, dus ik verwacht dat de batterijduur dan alleen maar beter wordt.

Sinds gisteren is mijn batterijduur uitmuntend trouwens, ik zit al over de 3 uur SOT met nog 39%! En dat puur op 4G, binnenshuis! Ondanks die nare 'Oxygen' en 'Android besturingssysteem' drains dus alsnog een goeie batterijduur. Ik wacht op de officiele build voordat ik een clean install doe trouwens, dus ik verwacht dat de batterijduur dan alleen maar beter wordt.

Dat is absoluut geen slecht resultaat!Guzanni schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:44:
Ik draai nu de beta sinds de eerste dag en ik ben wel tevreden met mijn accuduur. Ik haal elke dag met gemak 4 uur SOT in 1 tot 1,5 dag, vaak zit ik alleen op 4G. Wat ik het meeste doe is Whatsapp, Twitter en nieuwssites bezoeken.
Sinds gisteren is mijn batterijduur uitmuntend trouwens, ik zit al over de 3 uur SOT met nog 39%! En dat puur op 4G, binnenshuis!
Zo af en toe word ik helemaal gek van die OP2 en neig ik er heel erg naar om mijn Nexus 5 weer van het stof te ontdoen. Freezes op de meest vreemde momenten, of ineens een spontane reboot. Met de Nexus nooit dit soort dingen meegemaakt.
Aan de ene kant overweeg ik nu steeds een factory reset te doen, maar aan de andere kant wacht ik daar liever mee tot OOS3 wordt uitgerold, maarja, hoe lang dat nog weer gaat duren is nog de vraag.
Aan de ene kant overweeg ik nu steeds een factory reset te doen, maar aan de andere kant wacht ik daar liever mee tot OOS3 wordt uitgerold, maarja, hoe lang dat nog weer gaat duren is nog de vraag.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Dit was op een Samsung (S series, Note series) niet anders na een update!Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:44:
[...]
Dat zou kunnen. Maar het is van de zotten dat de standaard gebruiker (lees: leken) een factory reset moeten uitvoeren en dat dán pas de batterijduur goed is.. dat zou gewoon goed moeten werken zonder cache wipe en zonder factory reset. De meeste mensen weten niet eens hoe ze hun cache moeten wipen, laat staan data + cache.
Ik blijf het vragen, maar, heb je al eens je cache een aantal keer ge-wiped?gehaktstaaf schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:21:
Zo af en toe word ik helemaal gek van die OP2 en neig ik er heel erg naar om mijn Nexus 5 weer van het stof te ontdoen. Freezes op de meest vreemde momenten, of ineens een spontane reboot. Met de Nexus nooit dit soort dingen meegemaakt.
Ik neem aan dat je OxygenOS 2.2.1 draait? En heb je je telefoon ge-root of een custom ROM, en misschien wel een custom kernel of custom recovery?
Wat bedoel je precies?Sahi_NL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:09:
Dit was op een Samsung (S series, Note series) niet anders na een update!
- na een reboot, wanneer ik het encryptie wachtwoord moet invoeren, is het scherm steeds stikdonker en de licht sensor werkt dan (nog) niet, waardoor invoeren bij dag/zonlicht een nachtmerrie isgehaktstaaf schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:21:
- zeer regelmatig is de battery indicator gaar waardoor ik de hele dag met een "volle" accu rondloop
- soms word hij retetraag en moet ik gewoon rebooten
- hij blijft altijd hangen bij het invoeren van de pincode van de tweede simkaart
- de vingerafdruksensor werkt voor maar voor 1 positie van elke vinger, ondanks dat je er wel 20 ingescand hebt
- soms blijft de sensor hangen en geeft gelijk tactiele feedback zonder de vinger te scannen, dus moet je met wachtwoord unlocken
- ik heb van zowel Google play services en een andere native service de cache moeten cleanen omdat ze de accu leegtrokken
Ik vind de software echt heel erg 0.8 en had gehoopt dat die na 6 maanden wel wat beter zou worden. Ik vind het toestel nog steeds goed qua prijs/specs verhouding maar het begint wel flink te irriteren.
Verwijderd
Lees ik het goed dat jij encryptie aan hebt staan /hebt uitgevoerd op je telefoon? Ik vermoed dat jij daarom zulke andere ervaringen hebt dan de meesten hier. Of hebben veel anderen ook encryptie aan staan?
Ook mijn OP2 is helemaal stock en ik heb al meerdere cache wipes en factory resets gedaan, maar ik haal amper het einde van de dag met rond de 3 uur SOT. Android systeem staat bovenaan als verbruiker..
Sterker nog, zelfs met wifi, mobiele data en locatie uit loopt het apparaat snel leeg als ik hem gewoon in de nacht laat liggen. Het is wel zo dat mijn signaal bijna nooit groen is, altijd geel of slechter. Zelfs als ik buiten ben. En dan woon ik toch gewoon in een grote stad.
Sterker nog, zelfs met wifi, mobiele data en locatie uit loopt het apparaat snel leeg als ik hem gewoon in de nacht laat liggen. Het is wel zo dat mijn signaal bijna nooit groen is, altijd geel of slechter. Zelfs als ik buiten ben. En dan woon ik toch gewoon in een grote stad.
[ Voor 41% gewijzigd door zunrob op 19-04-2016 22:47 ]
Zoals G_M_C al schrijft:HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:35:
- na een reboot, wanneer ik het encryptie wachtwoord moet invoeren, is het scherm steeds stikdonker en de licht sensor werkt dan (nog) niet, waardoor invoeren bij dag/zonlicht een nachtmerrie is
- zeer regelmatig is de battery indicator gaar waardoor ik de hele dag met een "volle" accu rondloop
- soms word hij retetraag en moet ik gewoon rebooten
- hij blijft altijd hangen bij het invoeren van de pincode van de tweede simkaart
- de vingerafdruksensor werkt voor maar voor 1 positie van elke vinger, ondanks dat je er wel 20 ingescand hebt
- soms blijft de sensor hangen en geeft gelijk tactiele feedback zonder de vinger te scannen, dus moet je met wachtwoord unlocken
- ik heb van zowel Google play services en een andere native service de cache moeten cleanen omdat ze de accu leegtrokken
Ik vind de software echt heel erg 0.8 en had gehoopt dat die na 6 maanden wel wat beter zou worden. Ik vind het toestel nog steeds goed qua prijs/specs verhouding maar het begint wel flink te irriteren.
Denk ik dat het komt omdat je (HTT-Thalan) encryptie en andere dingen hebt aanstaan. OxygenOS is nog niet bugvrij nee. Welke OxygenOS versie draai je? Geef ook even aan of je hebt geroot, etcetera etcetera. Meer informatie is welkomVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:01:
Lees ik het goed dat jij encryptie aan hebt staan /hebt uitgevoerd op je telefoon? Ik vermoed dat jij daarom zulke andere ervaringen hebt dan de meesten hier. Of hebben veel anderen ook encryptie aan staan?
Dat is gaar. Ik haal elke dag wel meer dan 4 uur aan Screen-on-Time (vaak sowieso meer dan 4 uur).zunrob schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:40:
Ook mijn OP2 is helemaal stock en ik heb al meerdere cache wipes en factory resets gedaan, maar ik haal amper het einde van de dag met rond de 3 uur SOT. Android systeem staat bovenaan als verbruiker..
Ik heb alles stock.
Hij is (verplicht) encrypted vanwege VMware Airwatch, en ik draai OxygenOS 2.2.1.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:19:
[...]
Zoals G_M_C al schrijft:
[...]
Denk ik dat het komt omdat je (HTT-Thalan) encryptie en andere dingen hebt aanstaan. OxygenOS is nog niet bugvrij nee. Welke OxygenOS versie draai je? Geef ook even aan of je hebt geroot, etcetera etcetera. Meer informatie is welkom.
[...]
Dat is gaar. Ik haal elke dag wel meer dan 4 uur aan Screen-on-Time (vaak sowieso meer dan 4 uur).
Ik heb alles stock.
Toestel is niet geroot en draait voor zover ik weet helemaal stock (geen aanpassingen buiten geïnstalleerde Apps). Word elke dag intensief gebruikt (mailen, surfen, foto's etc) en gaat in de auto aan de lader (waar flitsnav en spotify hun werk doen), evenals 's nachts, wanneer hij gebruikt word om rustgevende strand- of bosgeluiden af te spelen
Bijna 5 uur SOT en 26 uur van de lader met nog 16% en 5 uur over.
http://i.imgur.com/5lyjXQb.jpg
http://imgur.com/jWHbvS1
Custom rom, zonder encryptie.
http://i.imgur.com/5lyjXQb.jpg
http://imgur.com/jWHbvS1
Custom rom, zonder encryptie.
Ja, heb de cache inmiddels denk ik wel 20x ge-wiped. Gisteravond ook ineens wat. Had het multi-task menu geopend en drukte op het kruisje om alles te sluiten. Ineens dat draaiende 1+ logootje in beeld dat je tijdens het opstarten ook hebt. Start het ** ding dus volledig random opnieuw op, hoefde daarbij alleen maar te unlocken, geen simpincode nodig om weer in het toestel te komen. Heel vaag.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:24:
[...]
Ik blijf het vragen, maar, heb je al eens je cache een aantal keer ge-wiped?
Ik neem aan dat je OxygenOS 2.2.1 draait? En heb je je telefoon ge-root of een custom ROM, en misschien wel een custom kernel of custom recovery?
Anyway, 2.2.1, verder volledig stock en geen gekke dingen. Niet geroot ed.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Misschien verklaart dat het.HTT-Thalan schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:00:
Hij is (verplicht) encrypted vanwege VMware Airwatch, en ik draai OxygenOS 2.2.1.
Toestel is niet geroot en draait voor zover ik weet helemaal stock (geen aanpassingen buiten geïnstalleerde Apps). Word elke dag intensief gebruikt (mailen, surfen, foto's etc) en gaat in de auto aan de lader (waar flitsnav en spotify hun werk doen), evenals 's nachts, wanneer hij gebruikt word om rustgevende strand- of bosgeluiden af te spelen.
Al een keer factory reset + data wipe gedaan?
Hmm... dat is wel erg vaag inderdaad. Raar dat het per gebruiker zo erg verschilt.gehaktstaaf schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:23:
Ja, heb de cache inmiddels denk ik wel 20x ge-wiped. Gisteravond ook ineens wat. Had het multi-task menu geopend en drukte op het kruisje om alles te sluiten. Ineens dat draaiende 1+ logootje in beeld dat je tijdens het opstarten ook hebt. Start het ** ding dus volledig random opnieuw op, hoefde daarbij alleen maar te unlocken, geen simpincode nodig om weer in het toestel te komen. Heel vaag.
Anyway, 2.2.1, verder volledig stock en geen gekke dingen. Niet geroot ed.
Ik heb ook wel problemen, maar ik noem ze nooit omdat het niet echt problemen waar ik me aan irriteer. Alhoewel soms de buttons naast de homebutton laat (lees: 2 seconden) reageren
Voor derest niet echt irritaties, behalve dat Android/OxygenOS nog steeds belachelijk veel trekt tijdens gebruik. Als hij op standby staat (locked) dan verbruikt hij niet veel. Daar ben ik tevreden over. Maar owee als je de OnePlus 2 gebruikt. Dan wordt hij dorstig en gaat hij soms veel slurpen. Alhoewel ik nog steeds dagelijks meer dan 4 uur aan Screen-on-Time haal, met nog 20/30% over.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.