Ik heb dus de afgelopen dagen de nieuwe beta ROM getest. Ik moet toegeven dat de accu prestatie voor mij ruim verdubbeld is.
Op OxygenOS 2.2.1 haal ik met wifi aan, ongeveer 12 uur standby tijd, met wifi uit praten we trouwens over bijna een week.
Zodra ik de telefoon ga gebruiken haal ik ongeveer een krappe 4-6 uur op een werkdag. (Ik kom een kantoor werkdag dus NIET door). Ik haalde dan ook maar maximaal 1,5 uur tot 2 uur screen on time.
Kortom, mijn accu prestaties waren verschrikkelijk, en het is nog erger zodra ik een SIM kaart gebruik.
Nu met OxygenOS 3 met bijna de hele dag GPS aan (bedankt 9292ov) heb ik 2 dagen gehaald met bijna 5 uur screen on time. Na de screenshots had ik trouwens nog gespeeld met het toestel waarop ik aan de 5 uur en 20 minuten screen on time kwam.
Ook valt het mij op dat de battery drain in een nacht standby, slechts 2 procent was. Tegenover waar ik op OxygenOS 20 - 35% drain per nacht had.
Ook heb ik tijdens deze acculading een flink aantal applicaties geïnstalleerd, dus verbruikt natuurlijk ook energie, dus je zou nog langer op de accu mee kunnen.
[
Voor 12% gewijzigd door
kevinkrs op 02-04-2016 13:20
]