Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
Pimorez schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:15:
[...]
My bad, ik dacht dat de OPO voor Q2 gepland stond.
Nee. In een forumpost van Carl, waar ze MM aankondigen, wordt gesproken over Q1:
For the OnePlus One, Cyanogen OS will be updating to Marshmallow in the first quarter of 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys, ben zelf ook een OPT eigenaar en mijn toestel heeft sinds de laatste update veel last van een korte batterijduur en vaak lags/spikes/hangs. Nu dacht ik vanavond te willen updaten naar Exodus maar nu lees ik hier weer dat zeer binnenkort (binnen 3 dagen?) MM wordt uitgerold.

Hoe groot is de kans dat dit ook daadwerkelijk gebeurt (naar mijn toestel)?
Beter gevraagd: Zouden jullie mij adviseren om nog even te wachten met die Exodus update?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:15:
Hi guys, ben zelf ook een OPT eigenaar en mijn toestel heeft sinds de laatste update veel last van een korte batterijduur en vaak lags/spikes/hangs. Nu dacht ik vanavond te willen updaten naar Exodus maar nu lees ik hier weer dat zeer binnenkort (binnen 3 dagen?) MM wordt uitgerold.

Beter gevraagd: Zouden jullie mij adviseren om nog even te wachten met die Exodus update?

:)
Marshmallow komt sowieso naar ELK OnePlus 2 toestel. Heb je na de 2.2.1 update, via de recovery, de cache partitie ge-wiped?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:15:
Naar jou toestel gebeurd het net zo vlug als naar elk ander toestel. Ok. Er kanmisschien een paar uur tot max. 1 dag tussen zitten. OnePlus heeft in ieder geval beloofd deze maand met de update te komen. Ik zou dus kunnen aanraden om nog minimaal te wachten tot vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:23:
[...]

Marshmallow komt sowieso naar ELK OnePlus 2 toestel. Heb je na de 2.2.1 update, via de recovery, de cache partitie ge-wiped?
Tja.. dat is het een beetje. Ik kom die recovery mode blijkbaar niet in. Ik zet mijn toestel uit, en druk dan tegelijkertijd op de Power-button en de Volume-up-button. Het splash-scherm (Fast boot) verschijnt dan, en dan gebeurt er niks meer. Geen knop doet dan iets. Uitzetten (langdurig Power-button indrukken) is dan de enige uitweg. Tenzij iemand direct weet waar dat aan ligt, ga ik even op onderzoek uit waar dat aan kan liggen.

Gelukt. YouTube is your friend. Ok, cache data nu gewiped. Ik zal het de komende dagen in de gaten houden, en geduldig op MM wachten. Thanks again, guys.

Thanks voor de reacties :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:33:
[...]

Tja.. dat is het een beetje. Ik kom die recovery mode blijkbaar niet in. Ik zet mijn toestel uit, en druk dan tegelijkertijd op de Power-button en de Volume-up-button. Het splash-scherm (Fast boot) verschijnt dan, en dan gebeurt er niks meer. Geen knop doet dan iets. Uitzetten (langdurig Power-button indrukken) is dan de enige uitweg. Tenzij iemand direct weet waar dat aan ligt, ga ik even op onderzoek uit waar dat aan kan liggen.

Gelukt. YouTube is your friend. Ok, cache data nu gewiped. Ik zal het de komende dagen in de gaten houden, en geduldig op MM wachten. Thanks again, guys.

Thanks voor de reacties :)
Oke. Wat was de oplossing? Door tóch in de recovery mode te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:47:
[...]

Oke. Wat was de oplossing? Door tóch in de recovery mode te kunnen.
Door het te doen via Ontwikkelaars-modus. Je kunt dan geavanceerde reboot activeren. Zie dit filmpje:

8)

/edit: Ik hoop dat je van metal houdt })

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Is deze telefoon een van de beste telefoons om mee te gamen in de volgende 3 tot 4 jaar(voor 350 euro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
Voor de liefhebbers, OnePlus heeft net een Beta van Marshmallow uitgebracht

https://forums.oneplus.ne...ble-for-oneplus-2.439059/

Downloadpage:

http://downloads.oneplus....Plus_2_OxygenOS_3.0_Beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
iBombs schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:04:
Is deze telefoon een van de beste telefoons om mee te gamen in de volgende 3 tot 4 jaar(voor 350 euro)
Zeker. Dit komt omdat het een Adreno 430 GPU bevat. Dit is één van de beste GPU's voor in telefoons. Heb je verder nog vragen? Dan is het misschien handig om mijn review over de OnePlus 2 te lezen. Hier staat vrijwel alles in wat je moet weten over de telefoon. Voor vragen kan je me ook een privé bericht sturen, of simpelweg op dit bericht reageren :).

Ik zie trouwens dat je wel érg veel topics hebt geopend, met allemaal dezelfde vraag. Ben je aan het trollen, of lees je de berichten niet en reageer je gewoon niet op andere?
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:49:
[...]

Door het te doen via Ontwikkelaars-modus. Je kunt dan geavanceerde reboot activeren. Zie dit filmpje:

8)

/edit: Ik hoop dat je van metal houdt })
Een beetje laat gereageerd, maarja. Ik heb het filmpje gezien. Zo kan het inderdaad ook. Enneh, wat betreft metal, ik ben wel wat gewend ;).

[ Voor 37% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-03-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
Ik quote mijzelf even en geef meteen korte review:

ik heb de beta nu een kwartier op mijn telefoon staan en ik moet zeggen, wat een verademing (vergeleken met 2.2.1) ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik bij mijn Nexus 5 toentertijd ook had.. alles reageert veel sneller en soepeler en de vingerafdrukscanner is ook absurd snel (waarschijnlijk allemaal herkenbaar voor de geroote mensen onder ons)
Tot nu toe tevreden dus, hoop dat het toestel nu zo snappy blijft en de batterijduur verbeterd is, hoewel ik geen al te slechte batterijduur heb gehad op 2.2.1 met 3-4 uur SOT in 1 tot 1,5 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:16
Ugh die install from sd werkt niet hier. Ik vermoed omdat mijn toestel encrypted is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:03:
[...]

Zeker. Dit komt omdat het een Adreno 430 GPU bevat. Dit is één van de beste GPU's voor in telefoons. Heb je verder nog vragen? Dan is het misschien handig om mijn review over de OnePlus 2 te lezen. Hier staat vrijwel alles in wat je moet weten over de telefoon. Voor vragen kan je me ook een privé bericht sturen, of simpelweg op dit bericht reageren :).

Ik zie trouwens dat je wel érg veel topics hebt geopend, met allemaal dezelfde vraag. Ben je aan het trollen, of lees je de berichten niet en reageer je gewoon niet op andere?

[...]

Een beetje laat gereageerd, maarja. Ik heb het filmpje gezien. Zo kan het inderdaad ook. Enneh, wat betreft metal, ik ben wel wat gewend ;).
Ik ben van plan om een oneplus two te kopen maar ik wil de beste gsm die er is voor 350 euro en dan nog 50 euro accessoires. Ik wil zeker 3 jaar tot 4 jaar volop zware games kunnen spel zonder veel problemen. Bedankt, als ik een vraag heb zal ik deze aan jou stellen, gebruik je ook de two dagelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Net de Beta geinstalleerd en Android 6 is veeeeel sneller.
Voelt iig lekker aan, wel vaag dat de fingerprint scanner crashed, hier krijg je ook een melding van tijdens de update, maar die FP hebben ze zelfs in CM13 aan de praat gekregen.
Maargoed het is een beta dus je kan niet alles verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
iBombs schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:52:
[...]

Ik ben van plan om een oneplus two te kopen maar ik wil de beste gsm die er is voor 350 euro en dan nog 50 euro accessoires. Ik wil zeker 3 jaar tot 4 jaar volop zware games kunnen spel zonder veel problemen. Bedankt, als ik een vraag heb zal ik deze aan jou stellen, gebruik je ook de two dagelijks?
Ik gebruik mijn OnePlus 2 elke dag. De OnePlus 2 zou dit zeker nog wel een aantal jaren moeten kunnen volhouden. Of er moet iets heel geks gaan gebeuren met betrekking tot het ontwikkelen van games. Dat er bijvoorbeeld een significante wijziging in de graphics komt. Maar dat verwacht ik niet. Maar, het lijkt er op dat je de telefoon echt alleen maar koopt om op te gamen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:19:
[...]

Ik gebruik mijn OnePlus 2 elke dag. De OnePlus 2 zou dit zeker nog wel een aantal jaren moeten kunnen volhouden. Of er moet iets heel geks gaan gebeuren met betrekking tot het ontwikkelen van games. Dat er bijvoorbeeld een significante wijziging in de graphics komt. Maar dat verwacht ik niet. Maar, het lijkt er op dat je de telefoon echt alleen maar koopt om op te gamen???
Ja ik vind gamen op smartphones en tablets leuk, ik heb een ipad 4 om te browsen, te youtuben en vooral te gamen. Ik zou de Oneplus ook kopen om te browsen en nog wat internetgerelateerde dingen, en ik hou van developer-support, ik pruts graag met mijn ipad en telefoon, ik probeer altijd games gratis te downloaden, ik vind op internet games of credits kopen zon geldverspilling, ik probeer het eerst altijd gratis te krijgen en ik pruts graag met zon dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
iBombs schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:28:
[...]

Ja ik vind gamen op smartphones en tablets leuk, ik heb een ipad 4 om te browsen, te youtuben en vooral te gamen. Ik zou de Oneplus ook kopen om te browsen en nog wat internetgerelateerde dingen, en ik hou van developer-support, ik pruts graag met mijn ipad en telefoon, ik probeer altijd games gratis te downloaden, ik vind op internet games of credits kopen zon geldverspilling, ik probeer het eerst altijd gratis te krijgen en ik pruts graag met zon dingen.
Dan kan ik de OnePlus 2 zeker aanraden ;). Helemaal nu binnen een aantal weken, Android 6.0.(1) wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
iBombs schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:28:
[...]

Je houdt van developer-support, en je vind games kopen onzin en probeert het gratis te krijgen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Niet online
mrwolf schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:53:
[...]

Je houdt van developer-support, en je vind games kopen onzin en probeert het gratis te krijgen? 8)7
Ja ik bedoel dat je mag prutsen met software enzo ja developersupport is misschien het verkeerde woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Bierkameel schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:13:
Net de Beta geinstalleerd en Android 6 is veeeeel sneller.
Voelt iig lekker aan, wel vaag dat de fingerprint scanner crashed, hier krijg je ook een melding van tijdens de update, maar die FP hebben ze zelfs in CM13 aan de praat gekregen.
Maargoed het is een beta dus je kan niet alles verwachten.
Bij mij draait hij ook veel sneller. FPS werkt wel bij mij zoals het hoort. Ik heb wel data en cache gewipet.

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-01 08:58
Vanavond geïnstalleerd, en loopt allemaal soepel hoor!
FPS werkt sneller dan ooit, heb hem volgens de uitleg geïnstalleerd.
Even afwachten wat het batterij verbruik gaat doen.

[ Voor 1% gewijzigd door Joppel op 30-03-2016 23:53 . Reden: Foutje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
Wat een verademing deze snelheid... Dat is hoe de telefoon altijd had moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ook hier voelt de community build tot nu toe goed aan :)
  • Ik heb een dirty flash gedaan met TWRP vanaf 2.2.1
  • Belangrijk om deze instructies te volgen indien je TWRP gebruikt
  • Fingerprintsensor werkt inderdaad snappy
  • Camera openen door twee keer op de powerbutton te drukken is fijn
  • Telefoon voelt goed aan, over batterijverbruik is nog weinig te zeggen (nog geen gekke dingen)
  • Root werkt (met SuperSu uit instructies)
  • XPosed werkt
  • Snoozen werkte sinds 2.2.1 niet meer in Sleep For Android (wel geluid bij alarm, na snoozen niet meer), dat werkt nu wel weer

[ Voor 9% gewijzigd door Ram0n op 31-03-2016 09:40 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Voor alle mensen boven die net een custom rom hebben geïnstalleerd.. Er is daar een speciaal topic voor: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:02:
Voor alle mensen boven die net een custom rom hebben geïnstalleerd.. Er is daar een speciaal topic voor: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
Weet niet waar jij het over hebt, maar alle bovenstaande posts gaan over de officiële update van OP. Misschien je beetje inlezen voordat je wat roept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Razer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:15:
[...]
Weet niet waar jij het over hebt, maar alle bovenstaande posts gaan over de officiële update van OP.
In mijn inziens is een 'beta' of 'community build' geen officiële release en verwacht ik dat dat dus thuis hoort in het Rooten & Custom Rom's topic. Blijkbaar denk jij daar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:23:
[...]

In mijn inziens is een 'beta' of 'community build' geen officiële release en verwacht ik dat dat dus thuis hoort in het Rooten & Custom Rom's topic. Blijkbaar denk jij daar anders over.
Wel krijg je na de upgrade nog steeds officiële OTA updates binnen. Dus is het een officiële beta release. En die dan nog eens via de stock recovery kan worden geïnstalleerd :)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:23:
[...]

Uiteraard niet, want het is gewoon een officiële rom uitgegeven door OP, niks custom roms aan. Vanuit deze rom worden gewoon OTA's aangeboden.

Het is gewoon een build die ze breed willen laten testen voor de definitieve OTA uitrol, niet meer niet minder. Samsung / LG pushen dit soort ROMS als eerste naar bijvoorbeeld Polen, en 2/3 weken later breder. Bij OP kun je deze om zelf al netjes op je toestel zetten. Als je momenteel stock draait, ben je in 3 minuten over naar deze nieuwe versie. Vereiste is zelfs stock 2.2.1 voor de update.

Even kijken wat er custom aan is:
Bootloader unlock nodig? Nope
Custom recovery nodig? Nope
Niet uitgegeven door OP? Nope
Niet supported door OP? Nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Gisteravond ook de community build geflashed en 'so far, so good'. Even afwachten hoe het met de batterijduur gesteld is OxygenOS 3.0, maar alles lijkt wat sneller en vloeiender te lopen. Nog te vroeg voor conclusies, maar de eerste indruk is in ieder geval goed. FPS werkt inderdaad veel vlotter

Heb zowel op OOS 2.2.1 en 3.0 wat benchmarks gedraaid in (nagenoeg) gelijke omstandigheden (na dirty flash + 2x cache cleanen, geen andere apps op de achtergrond). Nu heb je al last van fluctuaties als je test in een versie van het OS, maar indicatief voor een snelheidswinst lijkt het me wel

BenchmarkOOS 2.2.1OOS 3.0 (beta)Difference
PCMARK Work4568-46944965-5096+8.6%
3DMARK Sling Shot ES 3.11028-12311543-1626+40.3
3DMARK Sling Shot ES 3.01465-16372080-2150+36.4%

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Heb OOS 3.0 beta ook geïnstalleerd, het voelt alsof ik een nieuwe telefoon in de handen heb, heerlijk snel is het toestel weer.

Accuduur kan ik nu nog niets over zeggen, ben erg benieuwd of dat ook minstens hetzelfde gebleven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppel
Moet zeggen batterijverbruik is beter.
Wel mis ik de knop om alle applicaties tegelijk te sluiten, is dat bij iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Joppel schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:13:
Moet zeggen batterijverbruik is beter.
Wel mis ik de knop om alle applicaties tegelijk te sluiten, is dat bij iedereen?
Je hebt niet goed gekeken... Open je recents apps menu scroll helemaal naar onder, zie rechts onder aan onderste schermpje de 3 balkjes hangen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppel
Razer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:16:
[...]

Je hebt niet goed gekeken... Open je recents apps menu scroll helemaal naar onder, zie rechts onder aan onderste schermpje de 3 balkjes hangen... :P
Klopt 8)7 was op zoek naar een kruisje bovenaan.....
Dan heb ik tot op heden niks te klagen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Nu online
Sinds OOS 3.0 vanochtend:

Bij mij nu nog 68% en maar 8 uur resterend. Doe niets geks. Hoofdverbruiker is oxygen, 14%. Heb al 2 keer cache gewiped maar helpt nog niet.

Even aanzien dit, lees er wel meer met dit probleem op het oneplus forum.

edit-

Blijkbaar is er al een buglist gemaakt op het oneplus forum waar deze bug ook bij vermeld staat:

https://forums.oneplus.ne...xygen-3-0-buglist.439077/

[ Voor 30% gewijzigd door martijn k. op 31-03-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
martijn k. schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:46:
Sinds OOS 3.0 vanochtend:

Bij mij nu nog 68% en maar 8 uur resterend. Doe niets geks. Hoofdverbruiker is oxygen, 14%. Heb al 2 keer cache gewiped maar helpt nog niet.

Even aanzien dit, lees er wel meer met dit probleem op het oneplus forum.
7u vanmorgen van lader, 55 minuten scherm aan accu momenteel op 84%.
Gmail / Google Now / Location History / Twitter / Exchange allemaal op push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Nu online
Razer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:49:
[...]

7u vanmorgen van lader, 55 minuten scherm aan accu momenteel op 84%.
Gmail / Google Now / Location History / Twitter / Exchange allemaal op push.
Zie mijn edit van mijn vorige post... Ben niet de enige met dit probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
martijn k. schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:50:
[...]

Zie mijn edit van mijn vorige post... Ben niet de enige met dit probleem :)
Al eens full wipe gedaan op 3.0 en vervolgens alle Google bloat en crap syncs uitgezet? Misschien dat probleem zo te achterhalen is. Dit blijven toch van die zaken die je bij veel Android toestellen terug ziet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Nu online
Razer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:55:
[...]

Al eens full wipe gedaan op 3.0 en vervolgens alle Google bloat en crap syncs uitgezet? Misschien dat probleem zo te achterhalen is. Dit blijven toch van die zaken die je bij veel Android toestellen terug ziet komen.
Nog geen full wipe gedaan, zie ik als laatste optie. Geen zin om alles eerst te moeten backuppen.

Ik sync alleen wat ik nodig ben, en daar zitten best wat google crap services bij ;)

Maar het gekke is, het schiet direct naar 14% binnen 20minuten. Ik kijk het een dag aan en kan dan altijd nog een full wipe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Als ik zo de reacties lees, ziet het er goed uit! En dan is dit nog de beta. Ik ben echt iemand 'onrustige' gedachtes krijgt bij rommelige besturingssystemen. Nu krijg ik dus ook de neiging, dat als ik Marshmallow is uitgerold, een full wipe te doen. Maar ik heb totaal geen zin om alles te moeten back-uppen, en alles weer opnieuw te installeren qua apps. Ik denk dat ik het gewoon bij een aantal keer cache wipen hou.. :P

Maar goed, zal het veel schelen qua performance etc etc? Tussen een full wipe en een cache wipe only?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:06:
Maar goed, zal het veel schelen qua performance etc etc? Tussen een full wipe en een cache wipe only?
Full wipe is altijd sneller dan alleen cache, maar de vraag is natuurlijk hoeveel. Aangezien dat gebruiker specifiek is, valt daar weinig over te zeggen.

Meestal is het zo. Is het toestel traag, stroperig en duurt alles lang. Dan is een full wipe aan te raden, in alle andere gevallen is het verschil waarschijnlijk nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:09:
[...]

Full wipe is altijd sneller dan alleen cache, maar de vraag is natuurlijk hoeveel. Aangezien dat gebruiker specifiek is, valt daar weinig over te zeggen.

Meestal is het zo. Is het toestel traag, stroperig en duurt alles lang. Dan is een full wipe aan te raden, in alle andere gevallen is het verschil waarschijnlijk nihil.
Bedankt voor je reactie, Rens :).

Ik heb niet echt last van lag of iets soortgelijks. Ik hou het dus lekker bij een aantal keer cache wipen :).

offtopic:
Ik heb tijden gehad dat ik elke 3 maanden Windows er opnieuw opzette. Gelukkig heb ik dat een beetje weten af te leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:11:
[...]
Ik heb niet echt last van lag of iets soortgelijks. Ik hou het dus lekker bij een aantal keer cache wipen :).
Graag gedaan. Overigens bedenk ik me net nog een goede reden voor een full wipe en dat is wanneer je veel wisselt tussen custom roms, android wil er dan nog wel eens een potje van maken.
offtopic:
Ik heb tijden gehad dat ik elke 3 maanden Windows er opnieuw opzette. Gelukkig heb ik dat een beetje weten af te leren :P
offtopic:
Kwestie van 1x instellen, image maken en die elke 3 maanden terug zetten. Scheelt een hoop tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:17:
Graag gedaan. Overigens bedenk ik me net nog een goede reden voor een full wipe en dat is wanneer je veel wisselt tussen custom roms, android wil er dan nog wel eens een potje van maken.
Dat doe ik toch niet, dus dat scheelt ook weer :).
offtopic:
Kwestie van 1x instellen, image maken en die elke 3 maanden terug zetten. Scheelt een hoop tijd :P
offtopic:
Dat kan, maar dan heb ik nog het idee dat hij niet schoon is (Windows). Dan zit ik weer met dezelfde rommel op m'n pc. Wat ik altijd doe: alleen media back-uppen (dus geen programma's), en dan een volledige schone installatie van Windows :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Heeft iemand ook problemen met de Buienalarm-widget na de MM beta? Ik geef aan dat hij de buienverwachting van de huidige locatie moet weergeven, maar hij blijft stug mijn geboortedorp 120km verderop weergeven waar ik al 3 maanden niet geweest ben.

Ik heb al 2x een cache wipe gedaan, app remove/install, en hij blijft hier maar mee terugkomen. Andere apps die de locatie gebruiken (buienradar, google maps etc) weten prima waar mijn locatie is, dus het lijkt iets in die Buienalarm app/widget...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Nu online
Ter info, want ik heb mij hier altijd aan geërgerd, het naar beneden trekken van de notificatieslider werkt nu links en rechts hetzelfde in OOS 3.0. 1x sliden = notificaties 2x sliden = instellingen etc(of met 2 vingers sliden).

Eindelijk! (voorheen was het linker gedeelte notificaties, rechts instellingen etc, mega onhandig want linksboven in de hoek kun je niet komen met 1 hand als rechtshandige, althans ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
mrwolf schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:33:
Heeft iemand ook problemen met de Buienalarm-widget na de MM beta? Ik geef aan dat hij de buienverwachting van de huidige locatie moet weergeven, maar hij blijft stug mijn geboortedorp 120km verderop weergeven waar ik al 3 maanden niet geweest ben.

Ik heb al 2x een cache wipe gedaan, app remove/install, en hij blijft hier maar mee terugkomen. Andere apps die de locatie gebruiken (buienradar, google maps etc) weten prima waar mijn locatie is, dus het lijkt iets in die Buienalarm app/widget...
Dus als ik het goed begrijp had je dat nog niet met OxygenOS 2.2.1?
martijn k. schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:35:
Ter info, want ik heb mij hier altijd aan geërgerd, het naar beneden trekken van de notificatieslider werkt nu links en rechts hetzelfde in OOS 3.0. 1x sliden = notificaties 2x sliden = instellingen etc(of met 2 vingers sliden).
Instellingen? Bedoel je toevallig de Wi-Fi knop, Bluetooth knop, etc etc?
Eindelijk! (voorheen was het linker gedeelte notificaties, rechts instellingen etc, mega onhandig want linksboven in de hoek kun je niet komen met 1 hand als rechtshandige, althans ik niet).
Ik zelf ben ook rechts, en als ik dan met mijn rechterhand rechtsboven naar beneden veegde, kwam ook gewoon alles naar beneden, en niet alleen de notificatie.

[ Voor 36% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-03-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mrwolf schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:33:
Voor de update werkte het ook niet begrijp ik. Werkt alleen de widget niet of Buiten Alarm ook niet? Heeft buienradar wel toegang tot de locatievoorzieningen? Misschien heb je de toegang geweigerd. Dat kan je als volgt controleren:
'Instellingen' -> 'Privacy' -> 'Privacybescherming' -> 'Buien Alarm'.

Wat andere ideeën:
Staat mijn locaties op een vaste plek ingesteld? (in Buien Alarm)
Staat het update interval op handmatig?
martijn k. schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:35:
Is dit niet mogelijk om aan te passen in OxygenOS? Op mijn OPO is dit in te stellen bij:
'Instellingen' -> 'Meldingenpaneel' -> 'Snel Openen' -> Keus tussen 'Uit', 'Recherkant', 'Linkerkant'.
Anonymoussaurus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:38:
[...]
Instellingen? Bedoel je toevallig de Wi-Fi knop, Bluetooth knop, etc etc?
Die knopjes heten voor de duidelijkheid 'Quick Toggles'.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 31-03-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Nu online
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:47:
[...]

[...]

Was dit niet mogelijk om aan te passen in OxygenOS? Op mijn OPO is dit in te stellen bij:
'Instellingen' -> 'Meldingenpaneel' -> 'Snel Openen' -> Keus tussen 'Uit', 'Recherkant', 'Linkerkant'.
Ha, nee helaas, dat ging niet in OxygenOS, nu nog niet instelbaar maar gewoon net als op een nexus, veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:13:
Mede OPt gebruikers: Ik probeer de opt via USB op mn pc aan te sluiten, om even wat muziek op de telefoon te zetten. Alleen ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat.

Ik heb alle adviezen online al opgevolgd, de telefoon in 'usb debug' mode gezet, alle soorten van usb drivers geprobeerd, de android SDK geprobeert, maar het lukt niet. Zodra ik de telefoon op de pc aansluit, geeft windows de mededeling dat de telefoon als onbekend apparaat wordt herkend. Geen enkele van de gedownloade drivers wordt herkend als geschikt voor de telefoon. Ik sta paf, en heb even geen idee meer. Is iemand anders het gelukt, en hoe is dat gelukt?

De pc draait win 7 pro 64 bit overigens.
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:56:
[...]

Ik heb mijn probleem verder bekeken, en volgens mij ben ik een stapje verder maar het is nog niet opgelost.

De driver lijkt niet in 64 bit te worden geinstalleerd, althans; de driver komt terecht in program files (x86). En als ik de driver met de hand selecteer maakt windows de opmerking dat ik moet controleren of de driver wel voor 64 bit systemen geschikt is, en installeert daarna niet verder.

Als ik de telefoon inplug komt ie bij mij in de device manager bij de unknow devices onder de usb-poorten te staan, niet als 'android device' of 'ADB oid' in de device lijst. Kortom: ik heb nog steeds geen idee hoe nu verder te gaan ... :'(
Gisteren dit probleem eindelijk weten op te lossen. Bleek aan de kabel te liggen. Aansluitend bij het bericht over niet gecertificeerde USBC3.1 -> USBA 2.0 kabels, bleek de kabel van OP niet goed. Via een medetweaker een kabel overgenomen, en het werkt meteen flitsend. Mijn idee dat het met driver-signing te maken had, klopte dus niet.

Mocht iemand anders een vergelijkbaar probleem hebben, denk dan ook aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:47:
[...]

Voor de update werkte het ook niet begrijp ik. Werkt alleen de widget niet of Buiten Alarm ook niet? Heeft buienradar wel toegang tot de locatievoorzieningen? Misschien heb je de toegang geweigerd. Dat kan je als volgt controleren:
'Instellingen' -> 'Privacy' -> 'Privacybescherming' -> 'Buien Alarm'.

Wat andere ideeën:
Staat mijn locaties op een vaste plek ingesteld? (in Buien Alarm)
Staat het update interval op handmatig?
Jazeker. vanochtend werkte het nog prima, al maanden. Maar na de update naar de beta dus niet meer. Zowel de widget als de app werken niet met de locatie.

Hij ververst netjes (om de 30 minuten standaard of handmatig), en toont dan de neerslaggegevens van de verkeerde plaats (daar heeft het net geregend zag ik). Buienalarm heeft locatierechten in de instellingen, dat zit dus allemaal wel goed.

edit:via het quick toggle menu naar 'locatie' gegaan. Daar stond Buienalarm tussen bij de 'recente locatieverzoeken'. App aangeklikt, 'Nu stoppen' gekozen. Opnieuw opgestart, en ja hoor! Ik zit weer gewoon in de randstad :) _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door mrwolf op 31-03-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mrwolf schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:39:
[...]

Jazeker. vanochtend werkte het nog prima, al maanden. Maar na de update naar de beta dus niet meer. Zowel de widget als de app werken niet met de locatie.
Vreemde zaak. Misschien even de cache en data van de applicatie weggooien en daarna opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Dit was op zaterdag 26 maart. Wat mij betreft een zeer mooi resultaat qua accuduur.

-Stock kernel
-Stock ROM
-Geen root
-OxygenOS 2.2.1
-Zonder 'energiebesparende' apps ;)
-Op 1 lading (uiteraard). Van 100% naar uiteindelijk 16%. Toen zette ik de telefoon uit en ging ik slapen
-Wi-Fi stond de hele dag aan, en als ik buitenshuis was, stond 4G aan
-Normaal gebruik. WhatsAppen ging via WhatsApp Web. Van ongeveer 1 tot 3 ('s nachts) ge-WhatsApped via de telefoon zelf

Dit was ongeveer het langste wat ik dus had qua Screen on Time. Gemiddeld haal ik tussen de
3,5 en 5 uur SoT. Hangt van het gebruik af uiteraard :).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7bEk0col.png

[ Voor 60% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-03-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Laatst online: 12-09 23:33
Anonymoussaurus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:38:
Dit was op zaterdag 26 maart. Wat mij betreft een zeer mooi resultaat qua accuduur.

-Stock kernel
-Stock ROM
-Geen root
-OxygenOS 2.2.1

[afbeelding]
Uit nieusgierigheid, hoe krijg jij zo'n goede prestatie. Want ik haal de 2 uur screenon time niet. Heb jij wifi aan, of draai je speciale apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:27:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, hoe krijg jij zo'n goede prestatie. Want ik haal de 2 uur screenon time niet. Heb jij wifi aan, of draai je speciale apps?
Ik heb mijn bericht aangepast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30

-Stock kernel
-Stock ROM
-Geen root
-OxygenOS 2.2.1
-Zonder 'energiebesparende' apps ;)
-Op 1 lading (uiteraard). Van 100% naar uiteindelijk 16%. Toen zette ik de telefoon uit en ging ik slapen
-Normaal gebruik. WhatsAppen ging via WhatsApp Web. Van ongeveer 1 tot 3 ('s nachts) ge-WhatsApped via de telefoon zelf

Dit was ongeveer het langste wat ik dus had qua Screen on Time. Gemiddeld haal ik tussen de
3,5 en 5 uur SoT. Hangt van het gebruik af uiteraard :).

[afbeelding]
Ziet er mooi uit, heb je toevallig ook een screenshot van de percentages? :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
lekzzz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:22:
[...]

Ziet er mooi uit, heb je toevallig ook een screenshot van de percentages? :)
Percentages per app bedoel je? Helaas niet :'(. Geen idee waarom ik dat niet heb gedaan. Ik zal wel moe geweest zijn of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Die van mij gaat na de update ook rond de 6 uur mee, vanaf vanmorgen 7u van de lader, dus nu inmiddels 14 uur van de lader:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rqG45He.png

70% van de tijd op Wifi overige tijd op 4G. Gmail sync, Google Now, Twitter, WhatsApp, Location History.

Dus zal ook wel rond de 6 uur scherm aan tijd uitkomen, volgens mij gaan begin procenten altijd sneller dan daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Razer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:37:
Die van mij gaat na de update ook rond de 6 uur mee, vanaf vanmorgen 7u van de lader, dus nu inmiddels 14 uur van de lader:

[afbeelding]

70% van de tijd op Wifi overige tijd op 4G. Gmail sync, Google Now, Twitter, WhatsApp, Location History.

Dus zal ook wel rond de 6 uur scherm aan tijd uitkomen, volgens mij gaan begin procenten altijd sneller dan daarna.
Ik weet niet of dat helemaal een eerlijke vergelijking is. Want jij draait 6.0, en ik 5.1.1. 6.0 is een stuk zuiniger namelijk, als ik het mag geloven. Buiten dat, maak je afbeelding even wat kleiner, aub, leest wat makkelijker ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Anonymoussaurus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:25:
[...]

Percentages per app bedoel je? Helaas niet :'(. Geen idee waarom ik dat niet heb gedaan. Ik zal wel moe geweest zijn of wat dan ook.
ah oke, geen punt hoor maar ben altijd nieuwsgierig. Ik draai zelf Exodus dus vandaar :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Nu online
Razer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:55:
[...]

Inmiddels een full wipe gedaan. Probleem is er nog steeds. Oxygen vreet de meeste batterij weg :"(

Draai niets geks voor zover ik weet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
martijn k. schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:42:
[...]

Inmiddels een full wipe gedaan. Probleem is er nog steeds. Oxygen vreet de meeste batterij weg :"(

Draai niets geks voor zover ik weet :(
Volgens mij maakt dat niks uit... Bij mij komt scherm ook pas op 3, batterij tijd is prima.

Check eens je verbruik over hele dag, en als je straks op je batterij grafiek bijna geen momenten ziet dat toestel awake is als scherm niet aan is, is er niks aan de hand.

Volgens mij is de battery reporting nog beetje brak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Gisteren eindelijk binnen en eerste indrukken zijn uitstekend. Eerst de update naar 2.2.1 en daarna naar 3.0 gedaan. Telefoon is in bijna alle opzichten een verbetering op de Huawei G700 (ook niet zo moeilijk :')), het batterijverbruik moet ik nog even in de gaten houden maar lijkt niet bijster fantastisch.

De grootste ergernis in vooral Oxygen 3.0 is het volume. Waar dat in 2.2.1 op minimaal heerlijk zacht kon zijn (niet storend voor collegae, wel hoorbaar voor mij ;)) is het met Oxygen 3 dus een luchtalarm.. En dat begon deze ochtend vooral met de wekker. Groot voordeel is dat ik direct wakker was en totaal niet in de stemming om nog te snoozen :P

Nu kon je voorheen het e.e.a. instellen in een app genaamd Audio Tuner, maar die lijkt niet meer bij de nieuwste OS te zitten. Hoop dat daar nog wel een fix voor komt..

Unlocken met vingerafdruk, in tegenstelling tot berichten op het internet, werkt echt vlekkeloos. Geen enkele keer gehad dat m'n duim niet herkend werd :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Jean Paul schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:36:
De grootste ergernis in vooral Oxygen 3.0 is het volume. Waar dat in 2.2.1 op minimaal heerlijk zacht kon zijn (niet storend voor collegae, wel hoorbaar voor mij ;)) is het met Oxygen 3 dus een luchtalarm.. En dat begon deze ochtend vooral met de wekker. Groot voordeel is dat ik direct wakker was en totaal niet in de stemming om nog te snoozen :P

Nu kon je voorheen het e.e.a. instellen in een app genaamd Audio Tuner, maar die lijkt niet meer bij de nieuwste OS te zitten. Hoop dat daar nog wel een fix voor komt..
Het is een beta en ivm licenties zit Maxxaudio er niet in, daarom klinkt alle geluid brak.
In de final zit dit wel gewoon en zijn die problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Ah top, dat is prettig om te horen. Afwachten op de official release dus, thanks!

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:11

Volume is inderdaad best hard. Wat mij verder wel een beetje stoort is de signal quality, deze staat geregeld volledig op oranje (de balk bij battery) waar dit bij voorheen bij lollipop vrijwel altijd groen was. Sommigen zeggen dat hierdoor de batterij minder lang meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

injectx schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:12:
[...]

Volume is inderdaad best hard. Wat mij verder wel een beetje stoort is de signal quality, deze staat geregeld volledig op oranje (de balk bij battery) waar dit bij voorheen bij lollipop vrijwel altijd groen was. Sommigen zeggen dat hierdoor de batterij minder lang meegaat.
Dat is een goed punt om aan te geven in hun forum: https://forums.oneplus.ne...oneplus-2.439059/page-115

Daar vragen ze specifiek om ervaringen met de nieuwe modem software. Nu kan ik dat niet vergelijken met voorgaande OS versies aangezien ik de telefoon net heb, maar het verschil met m'n oude telefoon merkte ik deze ochtend wel direct; mobiel internet werkte beduidend slechter, soms niet, in m'n slaapkamer. Zit hier op Mobile Vikings (netwerk van Base in België), en zie ook veel oranje en geel, met vergrootglas ook een klein stukje groen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
....
In je afbeelding zie ik geen actieve data-verbindingen (Geen wifi en geen 4G/LTE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Sahi_NL schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:15:
[...]

In je afbeelding zie ik geen actieve data-verbindingen (Geen wifi en geen 4G/LTE)
Klopt. Omdat ik toen ging slapen. Ik zet altijd m'n LTE en/of Wi-Fi uit voordat ik ga slapen. Dan zet ik de telefoon uit en hang ik hem aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-09 15:47
net geinstalleerd, gigantische battery drain. al 2 keer cache gewiped

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
zierbeek schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:35:
Eigenlijk kun je battery life pas na 3-4 goeie cycles testen. Al eens gekeken wat er aan de hand is met wakelock detector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

zierbeek schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:35:
Misschien even laten settlen?

De eerste 10% was hier zo weg, daarna ging het ineens een stuk langzamer en ipv 5 uur resterend (in het eerste uur na laden) nu 19 uur resterend (na ruim 4 uur sinds het laden). Kijk eerst eens hoe lang het duurt eer hij écht leeg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
nee nog niet , laat ik hem helemaal leeg gaan tot hij uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
merkte ook wel dat het al wat verbeterde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
zierbeek schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:40:
nee nog niet , laat ik hem helemaal leeg gaan tot hij uitvalt?
Ik zou zo rond de 15% beginnen met opladen. Helemaal tot 0 kan natuurlijk ook maar telkens tot 0 is niet goed voor de accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
injectx schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:11:
[...]
Ik zou zo rond de 15% beginnen met opladen. Helemaal tot 0 kan natuurlijk ook maar telkens tot 0 is niet goed voor de accu.
Hoe kom je hierbij? De accu's zijn beschermd tegen over-ontladen en zullen dan ook nooit helemaal leeggetrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
rens-br schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:31:
[...]

Hoe kom je hierbij? De accu's zijn beschermd tegen over-ontladen en zullen dan ook nooit helemaal leeggetrokken worden.
Ik heb dat altijd begrepen maar volgens mij is het ook zo dat als je telefoon uitgaat zodra hij volledig leeg is, er toch nog een beetje in de batterij zit om deze te beschermen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
injectx schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:44:
[...]

Ik heb dat altijd begrepen maar volgens mij is het ook zo dat als je telefoon uitgaat zodra hij volledig leeg is, er toch nog een beetje in de batterij zit om deze te beschermen.
De accu 'verteld' aan je telefoon: "Ik ben leeg". De telefoon sluit dan uiteraard af, maar de accu is op dat moment helemaal niet leeg. Verder hebben de huidige accu's in telefoons geen 'geheugen' meer, net zoals vroeger. Dus de accu helemaal ontladen, voordat deze opgeladen wordt, om te voorkomen dat de accu lui wordt, is ook niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
ik heb tot nog toe ook goede ervaringen met 3.0 in vergelijking met 2.2.1 maar dat had ik de eerste 3 dagen ook met 2.2.1, daarna kreeg ik al snel lags en major irritaties. moest iedere keer wipe cache doen, zodat het weer " snel" werd. maar vooralsnog gaat het goed.
FPS is super snel.
geen vastlopers.
apps gaan sneller open.
geluid staat loei hard, maar goed, dat gaat dus goedkomen met de official release heb ik begrepen. vooralsnog geen reden om een custom ROM te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Heeft iemand enige ervaring met het bestellen van StyleSwap covers op Amazon? Ik vraag me namelijk af of het om een originele gaat. Het gaat om deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
itsFuzeh schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:50:
Heeft iemand enige ervaring met het bestellen van StyleSwap covers op Amazon? Ik vraag me namelijk af of het om een originele gaat. Het gaat om deze.
Hoezo? Via de officiële OnePlus site, is hij stukken goedkoper: https://oneplus.net/nl/oneplus-2-styleswap-cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:54:
[...]

Hoezo? Via de officiële OnePlus site, is hij stukken goedkoper: https://oneplus.net/nl/oneplus-2-styleswap-cover
Aangezien ik al van plan ben op Amazon het een en ander te bestellen leek het me handig deze direct mee te bestellen en dan zou ik in aanmerking komen voor gratis verzending. OnePlus vraagt zelf +/- €7 verzendkosten en Amazon ook nog eens +/- €5 verzendkosten als ik het apart bestel. (En Amazon is wat sneller met verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik heb dus de afgelopen dagen de nieuwe beta ROM getest. Ik moet toegeven dat de accu prestatie voor mij ruim verdubbeld is.

Op OxygenOS 2.2.1 haal ik met wifi aan, ongeveer 12 uur standby tijd, met wifi uit praten we trouwens over bijna een week.
Zodra ik de telefoon ga gebruiken haal ik ongeveer een krappe 4-6 uur op een werkdag. (Ik kom een kantoor werkdag dus NIET door). Ik haalde dan ook maar maximaal 1,5 uur tot 2 uur screen on time.

Kortom, mijn accu prestaties waren verschrikkelijk, en het is nog erger zodra ik een SIM kaart gebruik.

Nu met OxygenOS 3 met bijna de hele dag GPS aan (bedankt 9292ov) heb ik 2 dagen gehaald met bijna 5 uur screen on time. Na de screenshots had ik trouwens nog gespeeld met het toestel waarop ik aan de 5 uur en 20 minuten screen on time kwam.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/56ffa8eead630/56ffa8ee99176-Screenshot_20160402-000927.png
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/56ffa8fb2d5e8/56ffa8fb16f38-Screenshot_20160402-000933.png
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/56ffa90330167/56ffa9031d596-Screenshot_20160402-000941.png

Ook valt het mij op dat de battery drain in een nacht standby, slechts 2 procent was. Tegenover waar ik op OxygenOS 20 - 35% drain per nacht had.

Ook heb ik tijdens deze acculading een flink aantal applicaties geïnstalleerd, dus verbruikt natuurlijk ook energie, dus je zou nog langer op de accu mee kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door kevinkrs op 02-04-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Na 3 dagen nog altijd blij met OOS3, als de kleine zaken nog verbeterd kunnen worden hebben ze een mooie release in handen. De batterijduur kan denk ik nog wel wat geoptimaliseerd worden. Nu nog polijsten en als OTA releasen die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik snap niet wat je dan allemaal aan heb staan. GPS staat alleen aan als ik het nodig heb, net zoals met Bluetooth. Wi-Fi zet ik uit buitenshuis. Ik zal vanavond mijn SoT weer eens posten. Met de bijbehorende procenten etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:34:
Ik snap niet wat je dan allemaal aan heb staan. GPS staat alleen aan als ik het nodig heb, net zoals met Bluetooth. Wi-Fi zet ik uit buitenshuis. Ik zal vanavond mijn SoT weer eens posten. Met de bijbehorende procenten etc etc.
Ik weet niet of dat dit een bug is oid, maar dit wordt veroorzaakt door de 9292ov applicatie. GPS blijft gewoon optellen als ik de permissie van GPS uitzet in de app, zowel als GPS in de quicktoggles uitzet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:04:
[...]

Ik weet niet of dat dit een bug is oid, maar dit wordt veroorzaakt door de 9292ov applicatie. GPS blijft gewoon optellen als ik de permissie van GPS uitzet in de app, zowel als GPS in de quicktoggles uitzet....
Als je GPS via de quicktoggles uitzet, is hij dan ook uit in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:08:
[...]

Als je GPS via de quicktoggles uitzet, is hij dan ook uit in de instellingen?
Yep, daar staat het schuifbalkje op uit. Ik zie trouwens geen GPS icoon oid, en dit gebeurd blijkbaar alleen bij de 9292ov applicatie... Zou jij eens voor de grap de app kunnen downloaden en kijken of hetzelfde optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:13:
[...]

Yep, daar staat het schuifbalkje op uit. Ik zie trouwens geen GPS icoon oid, en dit gebeurd blijkbaar alleen bij de 9292ov applicatie... Zou jij eens voor de grap de app kunnen downloaden en kijken of hetzelfde optreedt?
9292 heb ik standaard op mijn telefoon staan. Zojuist gekeken. GPS stond uit. Ook toen ik de 9292 app open had staan. Bij quicktoggles stond hij uit, en ook onder instellingen. Er verandert dus niets als ik 9292 opstart. Heb je een custom kernel? Of, wat draai je allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:17:
[...]

9292 heb ik standaard op mijn telefoon staan. Zojuist gekeken. GPS stond uit. Ook toen ik de 9292 app open had staan. Bij quicktoggles stond hij uit, en ook onder instellingen. Er verandert dus niets als ik 9292 opstart. Heb je een custom kernel? Of, wat draai je allemaal?
Ik heb de app volledig gesloten zelfs, maar GPS zelf staat uit, toch geeft android bij energiebeheer aan dat hij in gebruik is geweest.

Ik draai volledig stock OxygenOS, geen root en normale applicaties als spotify, nu.nl, NOS etc. Jij ziet bij de batterij details dat er GEEN gps in gebruik is geweest?......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:29:
[...]

Ik heb de app volledig gesloten zelfs, maar GPS zelf staat uit, toch geeft android bij energiebeheer aan dat hij in gebruik is geweest.

Ik draai volledig stock OxygenOS, geen root en normale applicaties als spotify, nu.nl, NOS etc. Jij ziet bij de batterij details dat er GEEN gps in gebruik is geweest?......
Erg raar. Bij mij staat er bij energiebeheer niks over GPS. Ik gebruik alleen GPS als ik Google Maps gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 02:14
Zojuist wil mijn OP2 niet meer aan hij doet helemaal niks meer. Ik heb hem al geprobeerd op te laden maar hij doet helemaal niks meer. iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Net in museum denk even paar panorama foto:s maken. Maar het werkte niet. Elke keer als ik start en begon te draaien viel het weg
Gaf dan telkens aan moving backwards
Terwijl dat niet was. Bewoog gewoon van links naar rechts.

Meer mensen dit met de op2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online

Dat volume is inderdaad erg irritant, heb je daar toevallig een workaround voor verzonnen? Hij staat nu eigenlijk altijd op trillen als ik binnen ben, want ik schrik me rot als ik een whatsapp krijg met het geluid op minimaal :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 11:38
Morren schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:01:
Zojuist wil mijn OP2 niet meer aan hij doet helemaal niks meer. Ik heb hem al geprobeerd op te laden maar hij doet helemaal niks meer. iemand een idee wat het kan zijn?
Toevallig een custom rom of iets dergelijks erop? Ik had dit laatst ook en mijn OP2 had zichzelf hard gebricked en moest hem zo recoveren. Je kan het zien als je je OP2 aan je computer hangt en in device manager kijkt. Daar zal een unknown device in staan met de naam 'QHUSB_BULK'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Morren schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:01:
Wellicht heb je hier iets aan: https://forums.oneplus.ne...bricked-oneplus-2.347607/

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

mrwolf schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:15:
[...]

Dat volume is inderdaad erg irritant, heb je daar toevallig een workaround voor verzonnen? Hij staat nu eigenlijk altijd op trillen als ik binnen ben, want ik schrik me rot als ik een whatsapp krijg met het geluid op minimaal :o
Vooralsnog geen fix, bij de officiële release van OOS3 zou maxxaudio er weer bij zitten welke het oplost. Ik zing het wel uit tot die release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Jean Paul schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:00:
[...]

Vooralsnog geen fix, bij de officiële release van OOS3 zou maxxaudio er weer bij zitten welke het oplost. Ik zing het wel uit tot die release :)
Wanneer kunnen we eigenlijk de echte release verwachten? De beta duurde bijna een jaar om te ontwikkelen, de echte release zou toch vast wel binnen 3 tot 5 maanden haalbaar zijn? Of is er nog niks over bekend gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

kevinkrs schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:20:
[...]

Wanneer kunnen we eigenlijk de echte release verwachten? De beta duurde bijna een jaar om te ontwikkelen, de echte release zou toch vast wel binnen 3 tot 5 maanden haalbaar zijn? Of is er nog niks over bekend gemaakt?
Bij de release werd gesproken over dat de beta op het punt stond om via OTA aangeboden te worden, en meer een quick test is om na te gaan of het inderdaad voor de grote massa klaar is. Daarmee gezegd hebbende dat ik hem wel snel verwacht. Zoveel schort er niet aan, wat kleine dingen maar verder werkt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
nu 3.0 enkele dagen in gebruik. Behalve het oorverdovende volume dat amper zachter kan, geweldige accuduur. Van 100% gisteravond rond 2100 tot nu op 45%. Dat waren met 2.2.1 bijna 2 accu ladingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
dorenberg schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:02:
nu 3.0 enkele dagen in gebruik. Behalve het oorverdovende volume dat amper zachter kan, geweldige accuduur. Van 100% gisteravond rond 2100 tot nu op 45%. Dat waren met 2.2.1 bijna 2 accu ladingen
Mooi om te horen. Ik hoop dat het bij elke gebruiker zo is. Wat is je gebruik? Hoe heb je je telefoon gebruikt op die dag?

Pagina: 1 ... 20 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.