Ik heb een kabel besteld via de Google Store. Als het goed is voor de Nexus dan vast ook voor de OP2. 😊Grimmie187 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:36:
[...]
Je moet sowieso goed zoeken naar usb-c->usb-a, beschikbaarheid is niet best op het moment. Heb toevallig net op allekabels.nl een paar besteld, deze werken prima. Toestel beschadigen gebeurt trouwens niet zo snel, met een brakke usb kabel laadt je toestel hooguit niet of nauwelijks op.
Ik heb deze gewoon en werkt gewoon goed, geen problemen of wat dan ook.Grimmie187 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:36:
[...]
Je moet sowieso goed zoeken naar usb-c->usb-a, beschikbaarheid is niet best op het moment. Heb toevallig net op allekabels.nl een paar besteld, deze werken prima. Toestel beschadigen gebeurt trouwens niet zo snel, met een brakke usb kabel laadt je toestel hooguit niet of nauwelijks op.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Sinds de update is de accu echt slecht geworden. Ik zit nu op nog maar 69 procent met een uur schermtijd. Ik heb de telefoon twee weken en heb vorige week 2.2.0 via de recovery geflasht, inclusief Factory reset. Deze week de OTA en twee keer cache gewiped. Erg vreemd, want ik heb nauwelijks apps geïnstalleerd. Google services staat bovenaan qua gebruik.
En laten ze nou net GMS 3.0 hebben uitgerold in 2.2.1zunrob schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:29:
Sinds de update is de accu echt slecht geworden. Ik zit nu op nog maar 69 procent met een uur schermtijd. Ik heb de telefoon twee weken en heb vorige week 2.2.0 via de recovery geflasht, inclusief Factory reset. Deze week de OTA en twee keer cache gewiped. Erg vreemd, want ik heb nauwelijks apps geïnstalleerd. Google services staat bovenaan qua gebruik.
[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-03-2016 22:05 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Gisteren geupdate naar Oxygen 2.2.1 (dirty flash), net de eerste free gehad.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Free what?pven schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:42:
Gisteren geupdate naar Oxygen 2.2.1 (dirty flash), net de eerste free gehad.
Ook achteraf 2 keer cache ge-wiped? Dit hielp bij mij namelijk heel goed. Accuduur is aanzienlijk verbeterd na zo'n 2e wipe. Ook nog niet echt last gehad van vastlopers.
Ik heb toch nog het gevoel dat 2.2.1 niet zo heel soepel loopt. Als ik bv mijn notificaties wil bekijken en naar beneden swipe, zit er 1s lag op. Als ik dan opnieuw kijk, gaat het wel soepel. En zo is er nog vaak die 1s lag. Nog mensen met dit probleem? Ik heb enkel mijn cache gewipet na de update. En de batterij is bij mij ook minder dan ervoor.
[ Voor 7% gewijzigd door freddy0519 op 13-03-2016 20:07 ]
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Ik verneem geen lagg bij het notificatiescherm. Gisteren en vandaag wel een aantal freeze's gehad. Gisteren ook een vastloper toen ik het toestel probeerde te koppelen met een Renault Carminat carkit. Daarna ging het goed, overigens via bluetooth audiostreaming wel een bedroevend geluid, terwijl het met mijn Nexus 5 eerder altijd perfect ging.
Overigens vandaag nogmaals een vastloper gehad, toen ik de gmail app opende, toen toestel weer opnieuw moeten opstarten. Dus nee, het begon heel positief met 2.2.1, maar ik heb nog steeds het gevoel met een beta-versie rond te lopen. En accuduur is bij mij tegenover 2.2.0 behoorlijk verslechterd. Overigens wel 2x cachewipe gedaan.
Overigens vandaag nogmaals een vastloper gehad, toen ik de gmail app opende, toen toestel weer opnieuw moeten opstarten. Dus nee, het begon heel positief met 2.2.1, maar ik heb nog steeds het gevoel met een beta-versie rond te lopen. En accuduur is bij mij tegenover 2.2.0 behoorlijk verslechterd. Overigens wel 2x cachewipe gedaan.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Hier ook regelmatig freezes en spontane reboots sinds 2.2.1
2x cache wipe gedaan maar het mocht helaas niet helpen.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Wipe nog een keer je cache. Het zal moeten helpen.freddy0519 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:07:
Ik heb toch nog het gevoel dat 2.2.1 niet zo heel soepel loopt. Als ik bv mijn notificaties wil bekijken en naar beneden swipe, zit er 1s lag op. Als ik dan opnieuw kijk, gaat het wel soepel. En zo is er nog vaak die 1s lag. Nog mensen met dit probleem? Ik heb enkel mijn cache gewipet na de update. En de batterij is bij mij ook minder dan ervoor.
gehaktstaaf schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:12:
Ik verneem geen lagg bij het notificatiescherm. Gisteren en vandaag wel een aantal freeze's gehad. Gisteren ook een vastloper toen ik het toestel probeerde te koppelen met een Renault Carminat carkit. Daarna ging het goed, overigens via bluetooth audiostreaming wel een bedroevend geluid, terwijl het met mijn Nexus 5 eerder altijd perfect ging.
Ik zelf had dit alleen bij het begin. Daarna niet meer. Nog niet gehad na 2 keer wipen.SteveV schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:14:
Hier ook regelmatig freezes en spontane reboots sinds 2.2.1
De gewone cache, Dalvik of beide?Anonymoussaurus schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:01:
[...]
Ook achteraf 2 keer cache ge-wiped? Dit hielp bij mij namelijk heel goed. Accuduur is aanzienlijk verbeterd na zo'n 2e wipe. Ook nog niet echt last gehad van vastlopers.
(Batterij is nu leeg, ik probeer het morgen)
Heb je een custom recovery??? Want ik heb gewoon de default recovery. En ik heb helemaal geen Dalvik cache er bij staan. Enkel cache.pven schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:35:
[...]
De gewone cache, Dalvik of beide?
(Batterij is nu leeg, ik probeer het morgen)
Ik heb het nog eens gewiped maar ik blijf die 1s lag hebben. Ik kan het zelfs blijven reproduceren. Als ik m'n OPT lock en dan met de FPS terug unlock en dan naar notificaties ga zit daar mijn lag. Elke keer opnieuw. Ziet er naar uit dat ik maar mss best een factory reset doe in de hoop dat het weg zal zijnAnonymoussaurus schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:41:
[...]
Wipe nog een keer je cache. Het zal moeten helpen.

Zojuist geprobeerd, maar ik ondervind geen problemen. Succes nog.freddy0519 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 22:10:
[...]
Ik heb het nog eens gewiped maar ik blijf die 1s lag hebben. Ik kan het zelfs blijven reproduceren. Als ik m'n OPT lock en dan met de FPS terug unlock en dan naar notificaties ga zit daar mijn lag. Elke keer opnieuw. Ziet er naar uit dat ik maar mss best een factory reset doe in de hoop dat het weg zal zijn
Ben wel benieuwd naar jouw accu duur dan. Hoeveel SOT haal je?Anonymoussaurus schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:01:
[...]
Ik zit momenteel op de 50%. Hij staat sinds 11 uur aan. SOT is 2 uur en 50 minuten. Er wordt aangegeven dat ik nog 12 uur zou kunnen met het huidige gebruik.zunrob schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:17:
[...]
Ben wel benieuwd naar jouw accu duur dan. Hoeveel SOT haal je?
Daarnet eens in recovery data en cache nogmaals gewiped, maar zonder succesAnonymoussaurus schreef op zondag 13 maart 2016 @ 22:46:
[...]
Zojuist geprobeerd, maar ik ondervind geen problemen. Succes nog.

Het moment van de lag is zelfs zo duidelijk dat ik het zelfs kan screenshotten.
Zo dus:

[ Voor 7% gewijzigd door freddy0519 op 14-03-2016 00:27 ]
Dat heb ik dus maar heel even gehad. Hou het even een aantal dagen aan, en kijk of het dan weg is.freddy0519 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:23:
[...]
Daarnet eens in recovery data en cache nogmaals gewiped, maar zonder succes![]()
Het moment van de lag is zelfs zo duidelijk dat ik het zelfs kan screenshotten.
Zo dus:
[afbeelding]
Nja, ik zal er wel met de huidige versie ermee leren leven en nieuwe software-updates afwachtenAnonymoussaurus schreef op maandag 14 maart 2016 @ 00:26:
[...]
Dat heb ik dus maar heel even gehad. Hou het even een aantal dagen aan, en kijk of het dan weg is.
Hier is 2.2.1 na een goed begin toch ook wat problematischer aan het worden. De eerste week draaide het zeer soepel, maar de laatste paar dagen begin ik toch weer redelijk wat vertraging te krijgen.
Ik vrees dat we enkel een kort effect zien van het wipen van de cache en geen echte fix in 2.2.1, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Dan maar hopen op een snelle release van OxygenOS op Android 6
Ik vrees dat we enkel een kort effect zien van het wipen van de cache en geen echte fix in 2.2.1, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Dan maar hopen op een snelle release van OxygenOS op Android 6
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe best tevreden ben over 2.2.1. Tot nu toe geen freezes meer (* klopt af* ) en het toestel wordt niet meer traag na circa 2 dagen ( * klopt nogmaals af*)Ram0n schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:02:
Hier is 2.2.1 na een goed begin toch ook wat problematischer aan het worden. De eerste week draaide het zeer soepel, maar de laatste paar dagen begin ik toch weer redelijk wat vertraging te krijgen.
veel verschil met de vorige versie kwa snelheid batterij merk ik niet echt. Maar ik heb dan ook mijn telefoon geroot en voorzien van greenify + amplify.
Kijk ook wel uit naar Android 6 idd. Al is het alleen maar om de grote hoeveelheid custom roms die zullen volgen dan
Ik was ook tevreden maar na een aantal dagen begon het systeem weer trager te worden. Het is beter geworden maar nog altijd niet opgelost volgens mij.
Begin steeds meer te twijfelen om over te gaan op CM13, ik wacht denk ik even de officiële CM13 af en ga dan over.
Begin steeds meer te twijfelen om over te gaan op CM13, ik wacht denk ik even de officiële CM13 af en ga dan over.
Niet om de wijsneus uit te hangen maar het wipen van de (dalvik) cache als je niet van android versie veranderd doet helemaal niets voor je batterij..
(In de dalvik cache staat per app data/geschiedenis specifiek voor de android versie die je gebruikt, alleen als je dus bijvoorbeeld van 5.1 naar 6.0 upgrade moet je de cache wipen omdat anders al je geïnstalleerde apps niet meer fatsoenlijk functioneren).
(In de dalvik cache staat per app data/geschiedenis specifiek voor de android versie die je gebruikt, alleen als je dus bijvoorbeeld van 5.1 naar 6.0 upgrade moet je de cache wipen omdat anders al je geïnstalleerde apps niet meer fatsoenlijk functioneren).
Dalvik cache hoeft niet per se nee. Maar gewoon cache wel. Daar zitten namelijk ook oude systeembestanden of tijdelijke systeembestanden in, waardoor de kernel daarmee in de war kán raken. Wat resulteert in haperingen, of andere problemen.Grimmie187 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:43:
Niet om de wijsneus uit te hangen maar het wipen van de (dalvik) cache als je niet van android versie veranderd doet helemaal niets voor je batterij..
Dan ga ik maar een factory reset proberen, het stoort me zeer dat ik het eind van een werkdag nauwelijks haal. Google services staat dik bovenaan qua stroomverbruik, waarbij de radio meer dan 2 uur actief is.
Is het doen van een factory reset in de software hetzelfde als wipen van system en cache in recovery?
Is het doen van een factory reset in de software hetzelfde als wipen van system en cache in recovery?
Bij een factory reset wordt alles compleet verwijdert. Inclusief data en cache.zunrob schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:32:
Dan ga ik maar een factory reset proberen, het stoort me zeer dat ik het eind van een werkdag nauwelijks haal. Google services staat dik bovenaan qua stroomverbruik, waarbij de radio meer dan 2 uur actief is.
Oftewel, als ik zo schoon mogelijk wil beginnen doe ik dus het beste een FR via de software zelf? Dus niet via recovery?Anonymoussaurus schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:57:
[...]
Bij een factory reset wordt alles compleet verwijdert. Inclusief data en cache.
Wat is het verschil met wipen van system via recovery? ☺
Via recovery lijkt mij 'schoner' dan via OxygenOS zelf. Maar dat kan ook een kwaaltje van mij zijn hoorzunrob schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:02:
[...]
Oftewel, als ik zo schoon mogelijk wil beginnen doe ik dus het beste een FR via de software zelf? Dus niet via recovery?
Wat is het verschil met wipen van system via recovery? ☺
Factory reset gedaan via software en recovery. Helaas niets uitgemaakt. Google services staat bovenaan bij stroomverbruik. Alle locatie services staan uit en er zijn nauwelijks apps geïnstalleerd. Iemand enig idee waarom google services zo hoog actief is?
Flash je hem wel goed?zunrob schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:03:
Factory reset gedaan via software en recovery. Helaas niets uitgemaakt. Google services staat bovenaan bij stroomverbruik. Alle locatie services staan uit en er zijn nauwelijks apps geïnstalleerd. Iemand enig idee waarom google services zo hoog actief is?
Ik heb Oxygen 2.2.1 ge-dirty flashed, en dat lijkt vooralsnog prima te werken.
Iemand het OnePlus nieuws al gezien:
Heeft iemand hem al uitgeprobeerd?To make every minute you spend with your pictures a minute well-spent, we’ve created a streamlined gallery app just for you called OnePlus Gallery.
This is a no-nonsense app, meaning you won’t find any nonessential frills or intrusive ads here. It’s perfect for everyday browsing, editing and organizing. The gallery was optimized for offline usage, so you don’t need to connect every time you feel like taking a trip down memory lane in your gallery.
Nu welrens-br schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:23:
Iemand het OnePlus nieuws al gezien:
[...]
Heeft iemand hem al uitgeprobeerd?
Vergeleken met bv Google Play: Piktures - Beautiful Gallery browst het wel verdomde snel.
Mijn system is helemaal stock. Ik heb dus via de standaard recovery data and cache wie gedaan, en daarna voor de zekerheid ook nog via Oxygen zelf een Factory reset gedaan. Ik zou niet weten wat daar fout aan kan zijn/hoe dat beter kan?pven schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:22:
[...]
Flash je hem wel goed?
Ik heb Oxygen 2.2.1 ge-dirty flashed, en dat lijkt vooralsnog prima te werken.
Raar is trouwens dat ik Google Services ook zie staan bij recente locatie verzoeken, terwijl ik voor zover ik weet alle locatie dingen uit heb geschakeld..
[ Voor 14% gewijzigd door zunrob op 15-03-2016 12:56 ]
Ik word een beetje gek van de fingerprint-scanner. Ik moet het vaak 2 of 3 keer proberen, voordat 'ie pakt. En soms werkt het helemaal niet..
Zelfde geldt voor de "O" gesture (camera openen), die pakt ie ook nauwelijks. De rest van de gestures werken wel (bijna) altijd.
Zelfde geldt voor de "O" gesture (camera openen), die pakt ie ook nauwelijks. De rest van de gestures werken wel (bijna) altijd.
[ Voor 31% gewijzigd door Munki op 15-03-2016 14:27 ]
Helaas is het nog heel even wachten op OxygenOS Marshmallow, tot die tijd (of wellicht zelfs tot na die tijd) blijf ik op de Unofficial CM13 hangen. Die builds werken voor mij vooralsnog vele malen sneller dan OxygenOS. En dan heb ik het nog nieteens over de snelheid van de Fingerprint scanner... Het verschil daarin is fenomenaal.Munki schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:26:
Ik word een beetje gek van de fingerprint-scanner. Ik moet het vaak 2 of 3 keer proberen, voordat 'ie pakt. En soms werkt het helemaal niet..
Een week na 2.2.1 merk ik toch dat er een lag ontstaat. Dus heb na een dag weer clear cache gedaan, werkt weer snel nu.. Heb eigenlijk geen zin om 1 x per week cache te verwijderen.. Wacht MM nog af, als dat ook zo blijft, ga ik over op een custom ROM
Erg raar. Tot nu toe geen problemen gehad, moet ik eerlijk zeggen.
Ik heb inmiddels na dat ik de firmware heb geupdate vandaag de 3de spontane reboot gehad. Erg vervelend als dat gebeurd als hij in mijn zak zit, ik heb al een paar telefoontjes gemist daardoor.
Ook die van mij hing zich voor de tweede keer spontaan op sinds 2.2.1. Gister zelfs nog factory reset gedaan..lo-nrd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:55:
Ik heb inmiddels na dat ik de firware heb geupdate vandaag de 3de spontane reboot gehad. Erg vervelend als dat gebeurd als hij in mijn zak zit, ik heb al een paar telefoontjes gemist daardoor.
Overigens: als ik op wifi zit is mijn standby verbruik wel zeer goed. Zit ik op 4G loopt ie echter snel leeg.
Sinds ik 2.2.1 erop heb staan heb ik (de eerste dag) een freeze gehad, daarna de cache geleegd en vooralsnog is het niet meer opgetreden. Verder werkt het zoals ik had gehoopt: op zich best goed.
Voor de liefhebbers: nieuws: CyanogenMod brengt versie 13.0 Release 1 uit
Ik zie daar een lijstje staan met alle codenamen van toestellen, welke is OP2?
Ik heb even gegoogled en volgens mij heeft de OP2 geen codenaam, en zou het dus gewoon oneplus2 moeten zijn?
Maar dat staat niet in dat lijstje.
Nog niet voor de OP2.Guzanni schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:54:
[...]
Ik zie daar een lijstje staan met alle codenamen van toestellen, welke is OP2?
Ik heb even gegoogled en volgens mij heeft de OP2 geen codenaam, en zou het dus gewoon oneplus2 moeten zijn?
Maar dat staat niet in dat lijstje.
Er zijn momenteel custom CM13 builds voor de OP2. CM13 gaat official zodra de notification slider ook goed werkt. Vermoed dat dat deze maand nog wel gaat gebeuren
Echter is Exodus op dit moment de ROM om te draaien, deze draait echt geniaal.
[ Voor 24% gewijzigd door Razer op 16-03-2016 13:55 ]
Ah vandaar, thanks.Razer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:55:
[...]
[...]
Nog niet voor de OP2.
Er zijn momenteel custom CM13 builds voor de OP2. CM13 gaat official zodra de notification slider ook goed werkt. Vermoed dat dat deze maand nog wel gaat gebeuren![]()
Echter is Exodus op dit moment de ROM om te draaien, deze draait echt geniaal.
Ik zag al in de comments dat een mod op iemand had gereageerd:
Henz • 9 hours ago
How about OnePlus Two?
ciwrl Mod Henz • 8 hours ago
Entering nightlies soon (just have the slider left)
Dus inderdaad, alleen de slider is nog over. Goed nieuws.
Ik twijfel om al aan de slag te gaan met flashen, ik heb altijd gedacht om te wachten tot Oxygen OS Marsmallow uit komt, zodat de devs daarmee aan de slag kunnen (ik wil fingerprintreader enz kunnen gebruiken)
Maar in Exodus werkt dus alles, op de slider na?
Helemaal correct, slider werkt ook, zelfde als op OxygenOS. Je kunt alleen de functies niet aanpassen. Voor CM official te gaan is dit een vereiste, je kunt dus nog geen acties aan de slider hangen. Maar voor mij is stock gedrag goed genoeg.Guzanni schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:59:
[...]
Ah vandaar, thanks.
Ik zag al in de comments dat een mod op iemand had gereageerd:
Henz • 9 hours ago
How about OnePlus Two?
ciwrl Mod Henz • 8 hours ago
Entering nightlies soon (just have the slider left)
Dus inderdaad, alleen de slider is nog over. Goed nieuws.
Ik twijfel om al aan de slag te gaan met flashen, ik heb altijd gedacht om te wachten tot Oxygen OS Marsmallow uit komt, zodat de devs daarmee aan de slag kunnen (ik wil fingerprintreader enz kunnen gebruiken)
Maar in Exodus werkt dus alles, op de slider na?
Heel tevreden over Exodus, elke dag altijd minimaal 6 uur screen on time over 24 uur. (inclusief Google Now, Locatie Geschiedenis, Gmail Push, Exchange serices) Rom draait veeeeeel sneller dan OxygenOS en fingerprint werkt ook stukken sneller.
Goed om te horen, bedankt voor de informatie!Razer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:30:
[...]
Helemaal correct, slider werkt ook, zelfde als op OxygenOS. Je kunt alleen de functies niet aanpassen. Voor CM official te gaan is dit een vereiste, je kunt dus nog geen acties aan de slider hangen. Maar voor mij is stock gedrag goed genoeg.
Heel tevreden over Exodus, elke dag altijd minimaal 6 uur screen on time over 24 uur. (inclusief Google Now, Locatie Geschiedenis, Gmail Push, Exchange serices) Rom draait veeeeeel sneller dan OxygenOS en fingerprint werkt ook stukken sneller.
Dan ga ik binnenkort maar even kijken hoe en wat, heb niet meer geflashed sinds ik bijna 2 jaar geleden mijn Nexus 5 heb ingeruild voor een OPO
Dat had ik gelijk naar de update gedaan, 2 maal.pven schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:09:
Sinds ik 2.2.1 erop heb staan heb ik (de eerste dag) een freeze gehad, daarna de cache geleegd en vooralsnog is het niet meer opgetreden. Verder werkt het zoals ik had gehoopt: op zich best goed.
Ik heb gisteren nogmaals de cache geleegd, we kijken het nu weer even aan.
Gisteravond had ik weer een harde freeze ... Het lijkt erop dat dat probleem niet is verholpen.lo-nrd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:35:
[...]
Dat had ik gelijk naar de update gedaan, 2 maal.
Ik heb gisteren nogmaals de cache geleegd, we kijken het nu weer even aan.
Misschien eens custom rom proberen?pven schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 07:19:
[...]
Gisteravond had ik weer een harde freeze ... Het lijkt erop dat dat probleem niet is verholpen.
Ik heb nog nooit één freeze gehad. Als je niet helemaal over wilt, kun je ook nog over naar OxySlim met Boeffla kernel. Dit is ook wel een mooie combinatie en based op laatste OxygenOS.
Die optie stijgt steeds harde op mijn lijst inderdaad. CM13 houd ik ook nog in het achterhoofd, eerst even afwahten wat de ervaringen zijn.Razer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:49:
[...]
Misschien eens custom rom proberen?
Ik heb nog nooit één freeze gehad. Als je niet helemaal over wilt, kun je ook nog over naar OxySlim met Boeffla kernel. Dit is ook wel een mooie combinatie en based op laatste OxygenOS.
Ik haal met de laatste versie met gemakt 4 uur screen-on time. Ga nog wel eens kijken naar exodus en zeker weten naar CM13 als die officieel is.
Ik heb de 1+2 overigens geroot en voorzien van Xposed (amplify + greenify)
Misschien dat dat ook een oplossing is voor sommigen?
Xposed met greenify heb ik ook, maar volgens mij heb ik niet zo gek veel gare apps erop staan. Wat doet amplify precies?
amplify regelt het aantal wakelocks en hoelang die mogen duren etc.
Greenify zorgt dus voor besparingen op het niveau's van apps (dus sluimeren), Amplify doet dit meer op systeem niveau
Greenify zorgt dus voor besparingen op het niveau's van apps (dus sluimeren), Amplify doet dit meer op systeem niveau
Overigens zijn de eerste tests met marsmallow op oxygen begonnen: http://androidworld.nl/ni...ten-android-60-oneplus-2/Amplify puts you in control of how your device uses your battery by controlling how often your device can wake up, and how long it can stay awake. Use the recommended settings for easy battery savings, or dig in and customize every alarm and wakelock on your device.
Las dat net inderdaad ook. Zijn er ook tweakers die deze update gehad hebben? Thread op het OnePlus forum: https://forums.oneplus.ne...llow-soak-testing.436901/EJPostema schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:01:
Overigens zijn de eerste tests met marsmallow op oxygen begonnen: http://androidworld.nl/ni...ten-android-60-oneplus-2/
Degene met de freezes en andere problemen: is bij jullie alles stock? Stock kernel, stock ROM, geen root?
Ik heb namelijk het bovenstaande, en ik heb 1 freeze gehad sinds ik de telefoon heb. Dat was met OxygenOS 2.2.0.
Ik heb namelijk het bovenstaande, en ik heb 1 freeze gehad sinds ik de telefoon heb. Dat was met OxygenOS 2.2.0.
Nee, ik heb de mijn ge-root. Meer ook niet, dus wel stock, maar met root.Anonymoussaurus schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:36:
Degene met de freezes en andere problemen: is bij jullie alles stock? Stock kernel, stock ROM, geen root?
Misschien eens un-rooten en via recovery factory reset doen?pven schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:43:
[...]
Nee, ik heb de mijn ge-root. Meer ook niet, dus wel stock, maar met root.
Ik wil root hebben, anders kan ik niet alles meer wat ik zou willen. Mijn volgende optie is een custom ROM, maar omdat ik niet zoveel tijd heb kan dat nog even op zich laten wachten.Anonymoussaurus schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:43:
[...]
Misschien eens un-rooten en via recovery factory reset doen?
Ik heb ook de laatste versie en haal net 4uur screen-ontime op niet werkdagen (lees: met heavy use).EJPostema schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:11:
Ik haal met de laatste versie met gemakt 4 uur screen-on time. Ga nog wel eens kijken naar exodus en zeker weten naar CM13 als die officieel is.
Kben hier eigenlijk maar matig tevreden over en snap dus ook niet dat anderen tevreden zijn over de tijd op één batterij van de OPT.
Ik heb de OPT gekocht toen de prijs net verlaagd was omdat het mij toen wel aantrekkelijk leek maar komende van de Note reeks van samsung merk ik toch echt wel "subtiele" verschillen die je op papier niet terug vindt.
Ik denk bvb aan de GPS die goed is maar niet uitstekend. Responsiviteit van het scherm, merk je volgens mij alleen als je beter hebt gehad. Battery life dus uiteraard. Algemeen responstijd soms. Hangers, vastlopers, ...
Hopelijk worden enkele dingen verholpen met een echte goede update van het OS maar ik blijf voorlopig afwachten.
Volgens mij doet de battery life niet onder voor telefoons uit dezelfde generatie? Is niet de beste, maar zit echt geen schokkend verschil in.
Ik weet niet wat iedereen zijn probleem is, maar ik heb echt nooit één vastloper, of een slecht reagerend scherm of een traag systeem.
Ik heb genoeg andere high end devices gebruikt (S6, G4, Nexus 5X), OP2 doet nergens voor over.
Zie onderstaande screenshots, ik moet elke dag goed mijn best doen om korter dan 6 uur screen on time te halen, deze haal ik dus altijd makkelijk. Dit is inclusief Exchange, Google Now, Locatie Geschiedenis, WiFi locatie scanning en alle andere onzin:

Ik zou iedereen met problemen adviseren eens naar OxySlim met Boeffla test kernel te kijken, of eventueel helemaal custom te gaan met Exodus.
Ik heb genoeg andere high end devices gebruikt (S6, G4, Nexus 5X), OP2 doet nergens voor over.
Zie onderstaande screenshots, ik moet elke dag goed mijn best doen om korter dan 6 uur screen on time te halen, deze haal ik dus altijd makkelijk. Dit is inclusief Exchange, Google Now, Locatie Geschiedenis, WiFi locatie scanning en alle andere onzin:

Ik zou iedereen met problemen adviseren eens naar OxySlim met Boeffla test kernel te kijken, of eventueel helemaal custom te gaan met Exodus.
Stock kernel, stock rom en geen root hier en toch freezes.Anonymoussaurus schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:36:
Nu zelfs dagelijks sinds 2.2.1
Soms gaat het toestel ook vanzelf uit sinds 2.2.1
Zodra CM13 uit is gaat deze er direct op want ik kan hier niet mee werken aangezien ik het toestel zakelijk gebruik.
Dat is dan wel érg raar. Heb je al 2 keer je cache ge-wiped? Ik hou namelijk niet bij wie dat nou wel doet in dit topic, en wie niet. Het kan dus zijn dat ik dat al een keer gevraagd heb.SteveV schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:55:
[...]
Stock kernel, stock rom en geen root hier en toch freezes.
Nu zelfs dagelijks sinds 2.2.1
Soms gaat het toestel ook vanzelf uit sinds 2.2.1
Zodra CM13 uit is gaat deze er direct op want ik kan hier niet mee werken aangezien ik het toestel zakelijk gebruik.
Klopt had je al eens gevraagd inderdaad maar dat geeft niks 
Ondertussen heb ik de cache al een keer of 5 à 6 gewiped nadat de telefoon vanzelf is uitgegaan. 2x direct na het flashen van 2.2.1
Ik vond dat een cache wipe meer of minder niet zou uitmaken en aangezien het toestel toch al uitstond is het een kleine moeite.
Ondertussen heb ik de cache al een keer of 5 à 6 gewiped nadat de telefoon vanzelf is uitgegaan. 2x direct na het flashen van 2.2.1
Ik vond dat een cache wipe meer of minder niet zou uitmaken en aangezien het toestel toch al uitstond is het een kleine moeite.
Is dit op 2.2.1?Razer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:40:
Ik weet niet wat iedereen zijn probleem is, maar ik heb echt nooit één vastloper, of een slecht reagerend scherm of een traag systeem.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb sinds de update van Google Keyboard ook iets raars: sommige woorden worden automatisch verbeterd in de versie met een hoofdletter, bijvoorbeeld "Ben", "Super" en "Tof". Erg vervelend.
Gewoon Swiftkey gebruiken. Je wilt niet meer terug!zunrob schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:10:
[...]
Ik heb sinds de update van Google Keyboard ook iets raars: sommige woorden worden automatisch verbeterd in de versie met een hoofdletter, bijvoorbeeld "Ben", "Super" en "Tof". Erg vervelend.
Zeker weten, maar Swiftkey is ook niet zonder bugsrens-br schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:09:
[...]
Gewoon Swiftkey gebruiken. Je wilt niet meer terug!
Wat bedoel je hiermee? Gebruik Swiftkey nu al 5 of 6 jaar en werkt echt perfect. Waar loop je tegenaan?Roobje schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:35:
[...]
Zeker weten, maar Swiftkey is ook niet zonder bugs
rens-br schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:36:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Gebruik Swiftkey nu al 5 of 6 jaar en werkt echt perfect. Waar loop je tegenaan?
offtopic:
Onverklaarbaar hoofdletter gebruik en het missen van woorden die normaal wel in het woordenboek staan zijn er 2 van. Niet dat ik niet tevreden ben, in tegendeel, ik gebruik het al sinds dag 1 met plezier. Maar perfect is het niet (maar niets is perfect)
en dan maar zwijgen over de iPhone versie, maar goed iPhone zegt al genoeg
Onverklaarbaar hoofdletter gebruik en het missen van woorden die normaal wel in het woordenboek staan zijn er 2 van. Niet dat ik niet tevreden ben, in tegendeel, ik gebruik het al sinds dag 1 met plezier. Maar perfect is het niet (maar niets is perfect)
en dan maar zwijgen over de iPhone versie, maar goed iPhone zegt al genoeg
offtopic:
Check! Dat los ik altijd op door het hoofdletter woord te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen zonder hoofdletter. Als moet ik wel zeggen dat ik dit sinds de laatste grootte update van Swiftkey, niet meer gezien heb.
Check! Dat los ik altijd op door het hoofdletter woord te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen zonder hoofdletter. Als moet ik wel zeggen dat ik dit sinds de laatste grootte update van Swiftkey, niet meer gezien heb.
Maar goed genoeg offtopic geblaat.
Laatste OxySlim met Boeffla V13 test kernel.zunrob schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:10:
[...]
Is dit op 2.2.1?
Yup alles is stock bij mij... in totaal 3 freezes tot nu toe.Anonymoussaurus schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:36:
Heb gister eindelijk de OP2 in gebruik genomen. Gelijk update naar OOS 2.2.1 gedaan en moet zeggen, hij draait erg goed en snel. Ook de FPS doet het erg goed.
Er is 1 probleem waar ik tegenaan loop en die is nogal belangrijk voor mij aangezien ik veel reis. Ik krijg de Gopro app niet geïnstalleerd op mijn telefoon. Iemand tips hoe ik dit werkend kan krijgen?
Er is 1 probleem waar ik tegenaan loop en die is nogal belangrijk voor mij aangezien ik veel reis. Ik krijg de Gopro app niet geïnstalleerd op mijn telefoon. Iemand tips hoe ik dit werkend kan krijgen?
Ik las dit op het Oneplus forum, misschien helpt het jou ook?AMvanNorden schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:17:
Heb gister eindelijk de OP2 in gebruik genomen. Gelijk update naar OOS 2.2.1 gedaan en moet zeggen, hij draait erg goed en snel. Ook de FPS doet het erg goed.
Actually this may help.
Go into your wifi settings. Then hold down on your Gopro wifi network. Click modify network, select advanced options and then change IP settings from DHCP to static IP address 10.5.5.109 and Gateway to 10.5.5.1
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Krijg de hele app niet eens geïnstalleerd. Hij geeft in de play store aan dat de app niet compatibel is met mijn apparaat.lekzzz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:32:
[...]
Ik las dit op het Oneplus forum, misschien helpt het jou ook?
Actually this may help.
Go into your wifi settings. Then hold down on your Gopro wifi network. Click modify network, select advanced options and then change IP settings from DHCP to static IP address 10.5.5.109 and Gateway to 10.5.5.1
En zelf de apk handmatig erop zetten lukt dat wel?
Hier liep ik ook tegenaan. Ik heb toen inderdaad de gopro app handmatig geïnstalleerd. Deze heeft het bij mij op de wintersport goed gedaan. De exacte download website weet ik niet meer, maar je zou deze kunnen proberen:AMvanNorden schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:17:
*knip* dit is met copyright beschermd materiaal, dus links uit on-officiële bron zijn niet toegestaan.
Hiervoor hoef je je telefoon e.d. niet te rooten, alleen software van onbekende bron accepteren even aanzetten, deze kan je na het installeren weer uitzetten.
[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 23-03-2016 10:19 ]
Xbone GT: sv3nnie
Krijg geen goede apk te pakken. Iemand die een betrouwbare link per pm kan sturen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Deze site laat je apk's vanuit de Google Play store downloaden. Dan heb je zelf controle over wat je binnenhaalt (ben nooit zo'n fan van alternatieve mirrors en delen van een apk via PMs etc...)
Evozi APK downloader
Note: je kunt zo geen betaalde apps downloaden en je kan de echtheid controleren aan de hand van checksum
Evozi APK downloader
Note: je kunt zo geen betaalde apps downloaden en je kan de echtheid controleren aan de hand van checksum
Je bent een held, dankjewel!Redinox schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:01:
Deze site laat je apk's vanuit de Google Play store downloaden. Dan heb je zelf controle over wat je binnenhaalt (ben nooit zo'n fan van alternatieve mirrors en delen van een apk via PMs etc...)
Evozi APK downloader
Eindelijk nieuws over Android Marshmallow, komt binnenkort uit denk ik; klik.
Je kreeg me even heel enthousiast, maar helaas was een kleine week al bekend dat ze met de soak test begonnen waren voor de MM update. Het kan ze nog steeds lukken voor einde Q1, maar de tijd begint nu toch wel te dringen. We houden hoopMaks schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:07:
Eindelijk nieuws over Android Marshmallow, komt binnenkort uit denk ik; klik.
Ach, als het aan mij ligt, mag het van mij nog wel wat langer duren. Ik wacht liever wat langer, en dat dan de eindresultaten voor Marshmallow beter zijn, dan dat ik hem eerder krijg, maar er allemaal problemen in zitten.
Ja, daar kan ik me eenderzijds ook wel in vinden, maar aan de andere kant... Ervaring leert dat een eerste versie van wat dan ook, vaak toch niet precies zo werkt zoals het zou moeten. Dan heb ik liever dat ze die eerste versie maar (redelijk) snel releasen, zodat ze eventuele fouten die je toch alleen maar tegen gaat komen als veel het mensen het gebruiken, ook weer snel kunnen oplossen.
Voor mijn part zetten ze open beta op voor OxygenOS 3.0 of net zo'n systeem als CM gebruikt met zijn nightlies. Kan ik er aan meedoen en tegen de fouten aan lopen en jij kan rustig wachten tot ze die gefixed hebben in de final release
Allebei blij!
Voor mijn part zetten ze open beta op voor OxygenOS 3.0 of net zo'n systeem als CM gebruikt met zijn nightlies. Kan ik er aan meedoen en tegen de fouten aan lopen en jij kan rustig wachten tot ze die gefixed hebben in de final release
[ Voor 0% gewijzigd door Redinox op 23-03-2016 17:09 . Reden: speling ]
Hmm. Vooral je 2e alinea spreekt me aanRedinox schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:08:
Ja, daar kan ik me eenderzijds ook wel in vinden, maar aan de andere kant... Ervaring leert dat een eerste versie van wat dan ook, vaak toch niet precies zo werkt zoals het zou moeten. Dan heb ik liever dat ze die eerste versie maar (redelijk) snel releasen, zodat ze eventuele fouten die je toch alleen maar tegen gaat komen als veel het mensen het gebruiken, ook weer snel kunnen oplossen.
Voor mijn part zetten ze open beta op voor OxygenOS 3.0 of net zo'n systeem als CM gebruikt met zijn nightlies. Kan ik er aan meedoen en tegen de fouten aan lopen en jij kan rustig wachten tot ze die gefixed hebben in de final releaseAllebei blij!

http://www.apparata.nl/ni...e-of-cards-te-komen-17338
Grappig, ik had mijn OPT net een paar dagen toen ik dat seizoen keek en herkende het toestel toen ook.
Wel een dikke rel natuurlijk op het OP forum omdat ze die 3 ton beter in development van de roms hadden kunnen steken en daar ben ik het wel mee eens, er zijn vast niet veel mensen die een OP kopen nadat hij 1 seconde in beeld was.
[ Voor 11% gewijzigd door Bierkameel op 24-03-2016 12:58 ]
Iemand hier de hotspot wel eens gebruikt? Ik kom er achter dat het totaal niet werkt bij mij. Ik kan een naam en wachtwoord instellen en hij schakelt ook in, maar vanaf een laptop is het netwerk dan totaal niet te vinden.
Toch regelmatig freezes, eergister 2x per dag. Overigens werkt bijna elke ochtend mijn helderheid slider niet, pas na paar keer locken en unlocken werkt ie weer.
Aangezien de geruchtenmolen voor de OnePlus 3 langzaam op gang komt en er al een aantal specificaties zijn verschenen. Heb ik een speciaal OnePlus 3 topic aangemaakt: [OnePlus 3] Ervaringen & Discussie
Bij mij werkt het prima. Maar ik ken ook iemand waarbij de hotspot die hij op zijn laptop maakt niet tevinden zijn op andere apparaten. Kan zijn dat sommige laptops een andere frequentie gebruiken.HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:39:
Iemand hier de hotspot wel eens gebruikt? Ik kom er achter dat het totaal niet werkt bij mij. Ik kan een naam en wachtwoord instellen en hij schakelt ook in, maar vanaf een laptop is het netwerk dan totaal niet te vinden.
Werkt bij mij flawless. Gister nog gebruikt met vrienden. Onbeperkt 4GHTT-Thalan schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:39:
Mooi. Kan ik daar ook weer actief in wordenrens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:24:
Aangezien de geruchtenmolen voor de OnePlus 3 langzaam op gang komt en er al een aantal specificaties zijn verschenen. Heb ik een speciaal OnePlus 3 topic aangemaakt: [OnePlus 3] Ervaringen & Discussie
Mijn opmerking is al vaak op andere plaatsen terecht gekomen, maar maak hem toch: MM is al heel lang uit. Bedrijven zoals Samsung, LG, HTC, Motorola hebben al één of meerdere devices geupdate naar MM. Ik blijf dit HET grote probleem vinden van Android. Google heeft de fabrikanten te veel vrijheid gegeven om alles aan te passen waardoor nieuwe versies belachelijk lang de tijd nodig hebben. Voor dit specifieke toestel ben ik dubbel teleurgesteld. OP zou alles anders gaan doen. Komt echter helemaal niets van terecht, waardoor ze hun hele campagne zelf om zeep helpen.Redinox schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:08:
Voor mijn part zetten ze open beta op voor OxygenOS 3.0 of net zo'n systeem als CM gebruikt met zijn nightlies. Kan ik er aan meedoen en tegen de fouten aan lopen en jij kan rustig wachten tot ze die gefixed hebben in de final releaseAllebei blij!
Wilde het even kwijt
Ik herkende in eerste instantie de OPO waarmee the first lady belt in seizoen 3 (of 4), toen ik er op begon te letten spotte ik ook de OPT en de OPX. Maar je moet wel heel erg bekend zijn met de telefoons wil je 't doorhebben.Bierkameel schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:57:
[afbeelding]
http://www.apparata.nl/ni...e-of-cards-te-komen-17338
Grappig, ik had mijn OPT net een paar dagen toen ik dat seizoen keek en herkende het toestel toen ook.
Wel een dikke rel natuurlijk op het OP forum omdat ze die 3 ton beter in development van de roms hadden kunnen steken en daar ben ik het wel mee eens, er zijn vast niet veel mensen die een OP kopen nadat hij 1 seconde in beeld was.
Een paar afleveringen later hebben ze trouwens allemaal weer een andere telefoon (Apple/Lumia), al met al wat mij betreft weggegooid geld. Hadden ze inderdaad op heel veel manieren beter kunnen besteden
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Het lijkt erop dat OnePlus het uitrollen van Marshmallow voor de OPO en/of OP2 in Q1 gaat halen; https://twitter.com/getpeid/status/714804938895962112
[ Voor 3% gewijzigd door Pimorez op 29-03-2016 16:16 ]
Dan hoop ik dat ze het niet hebben afgeraffeldPimorez schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:41:
Het lijkt erop dat OnePlus het uitrollen van Marshmallow voor de OP2 in Q1 gaat halen; https://twitter.com/getpeid/status/714804938895962112
Ik herkende de telefoons wel direct. Maar dat grapje heeft 300.000 dollar heeft gekost en dat is het toch echt niet waard. Verwacht ook niet dat ze het terug verdiend krijgen.pimsaint schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:13:
[...]
Een paar afleveringen later hebben ze trouwens allemaal weer een andere telefoon (Apple/Lumia), al met al wat mij betreft weggegooid geld. Hadden ze inderdaad op heel veel manieren beter kunnen besteden
Ik hoop dat dit over zowel de OP2 als OPO gaat. Beide apparaten zouden een update krijgen in Q1.Pimorez schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:41:
Het lijkt erop dat OnePlus het uitrollen van Marshmallow voor de OP2 in Q1 gaat halen; https://twitter.com/getpeid/status/714804938895962112
[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 29-03-2016 16:11 ]
My bad, ik dacht dat de OPO voor Q2 gepland stond.rens-br schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:09:
[...]
Ik herkende de telefoons wel direct. Maar dat grapje heeft 300.000 dollar heeft gekost en dat is het toch echt niet waard. Verwacht ook niet dat ze het terug verdiend krijgen.
[...]
Ik hoop dat dit over zowel de OP2 als OPO gaat. Beide apparaten zouden een update krijgen in Q1.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.