Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 00:27:
De OP2 is echt traag geworden. Na 2 weken gebruik. Zeer Laggy. Dacht eerst dat het door nova Launcher kwam, maar met de stock Launcher is het openen van de dialer en andere apps ook traag. Hoop dat het met Android 6.0 zal veranderen. Zo niet, dan ga ik een custom ROM proberen of hydrogen os.
Zelfs de custom roms zijn het allemaal net niet. Ik kan het weten heb ze zowat allemaal geprobeerd, maar ging er vanuit dat dit zo ongeveer normaal was( niet wetende hoe een Nexus 6P is). Todat ik een Nexus 6P in mijn hand kreeg. De ervaring met de 6P is totaal niet vergelijkbaar met die van de OP2, zo smooth.. Ik ben dus zwaar teleurgesteld in de OP2 aangezien de UI op stock android gebaseerd is. Een Snapdragon 810 2.1 & 4GB RAM en dan zo'n trage UI :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Ruffzz schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:16:
[...]
Ik ben dus zwaar teleurgesteld in de OP2 aangezien de UI op stock android gebaseerd is. Een Snapdragon 810 2.1 & 4GB RAM en dan zo'n trage UI :| .
Precies. Ik heb ook heel erg het idee dat er super veel kracht/snelheid wordt achter gehouden. Het zou juist reten snel moeten zijn.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:03
Precies! Zat laatst op een S6 en niet normaal hoe snel dat allemaal gaat.
Qua hardware zou de OP2 toch aardig mee moeten kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Razer schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:36:
Op het hele OnePlus forum hoef je helemaal niet te komen. Eén grote noob bijeenkomst en gezeur om Marshmallow. Verdoe daar je tijd maar niet mee :)
Je kan ze moeilijk ongelijk geven, Oxygen is based op ASOP Android en je wacht langer op Marshmallow dan een LG of Samsung toestel dat moet doen :)
Nog erger als je een OPX hebt, dan is het Q2 2016, nog langer dan Sony :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik heb 2.2.1 nu een dag in gebruik en moet zeggen dat ik positief ben! De eerste twee uur merkte ik nog geen verbetering, maar sindsdien voelt de telefoon weer erg snappy aan en heb ik geen merkbare vertragingen meegemaakt. Dat was met 2.2.0 wel anders... Over een paar dagen zal ik echt kunnen concluderen of dit is verbeterd (kan nu net geluk zijn), maar het ziet er goed uit!

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
Katmi schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:24:
[...]

Je kan ze moeilijk ongelijk geven, Oxygen is based op ASOP Android en je wacht langer op Marshmallow dan een LG of Samsung toestel dat moet doen :)
Nog erger als je een OPX hebt, dan is het Q2 2016, nog langer dan Sony :')
Liever een fatsoenlijke werkende update dan halfbakken versies.
En het gaat wat ver om OP met Samsung / LG / Sony te vergelijken. Ik gok... 4/5 developpers tegen een team van duizenden mensen :)

Als je graag Android 6 al wilt draaien installeer je lekker CM13 zonder fingerprint en laserfocus. Die update komt er echt niet sneller als je daar op elk topic als een klein kind gaat huilen waar de update blijft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:18
Ik ben erg benieuwd naar 2.2.1, wacht wel lekker op de OTA, geen zin in flashen. Mbt cache wipe, doelen jullie dan op de wipe die je kunt uitvoeren in het menu waar je komt dmv power+volume ofzo? Dan gaan we dat sowieso even uitvoeren.

Tot nu toe wel lichtelijk teleurgesteld in de OP2. Mijn vorige toestel was een Nexus 5, die heb ik nog als reserve telefoon. Vorige week even tijdelijk uitgeleend, dus eerst even gebruiksklaar gemaakt. Maar dat ding vliegt echt door de menu's en app's heen. Echt veel sneller dan de OP2. Hoop dat de OP2 straks met Android 6 net zo smooth aanvoelt.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
gehaktstaaf schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:31:
Ik ben erg benieuwd naar 2.2.1, wacht wel lekker op de OTA, geen zin in flashen. Mbt cache wipe, doelen jullie dan op de wipe die je kunt uitvoeren in het menu waar je komt dmv power+volume ofzo? Dan gaan we dat sowieso even uitvoeren.

Tot nu toe wel lichtelijk teleurgesteld in de OP2. Mijn vorige toestel was een Nexus 5, die heb ik nog als reserve telefoon. Vorige week even tijdelijk uitgeleend, dus eerst even gebruiksklaar gemaakt. Maar dat ding vliegt echt door de menu's en app's heen. Echt veel sneller dan de OP2. Hoop dat de OP2 straks met Android 6 net zo smooth aanvoelt.
Yes in de stock recovery :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Razer schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Liever een fatsoenlijke werkende update dan halfbakken versies.
En het gaat wat ver om OP met Samsung / LG / Sony te vergelijken. Ik gok... 4/5 developpers tegen een team van duizenden mensen :)

Als je graag Android 6 al wilt draaien installeer je lekker CM13 zonder fingerprint en laserfocus. Die update komt er echt niet sneller als je daar op elk topic als een klein kind gaat huilen waar de update blijft 8)7
Zover ik weet is er geen CM voor OPX ( yes I know, dit is het OP2 topic maar het ging over updates )
Nuja je kan OP verdedigen maar het blijft bagger en wat je ervoor betaald imo, en ja ik post van een OPX :')

Is al van op release dat ik double tap to wake moet uitzetten of mijn telefoon trilt random aan mijn oor tijdens gesprekken, 5 updates later nog niet gefixt maar wel al 5000x gereport op de forums door iedereen.
Verder hebben we een 2.2.0-x update gehad vorige week maar wel nog steeds maar 1 Januari 2016 onder Android security level, maw zat dus geen February security update in de 9mb ( :') )

Ik weet heus wel dat janken niet helpt om MM te krijgen, en ik jank ook niet op de forums, vind gewoon Q2 2016 veeeel te laat, en als slap in the face is dat nog later dan de OPO :') 2 jaar oud toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Katmi schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:26:
[...]

Zover ik weet is er geen CM voor OPX ( yes I know, dit is het OP2 topic maar het ging over updates )
Nuja je kan OP verdedigen maar het blijft bagger en wat je ervoor betaald imo, en ja ik post van een OPX :')

Is al van op release dat ik double tap to wake moet uitzetten of mijn telefoon trilt random aan mijn oor tijdens gesprekken, 5 updates later nog niet gefixt maar wel al 5000x gereport op de forums door iedereen.
Verder hebben we een 2.2.0-x update gehad vorige week maar wel nog steeds maar 1 Januari 2016 onder Android security level, maw zat dus geen February security update in de 9mb ( :') )

Ik weet heus wel dat janken niet helpt om MM te krijgen, en ik jank ook niet op de forums, vind gewoon Q2 2016 veeeel te laat, en als slap in the face is dat nog later dan de OPO :') 2 jaar oud toestel.
Misschien eerst verdiepen voor je gaat huilen?
http://forum.xda-develope...unofficial-cm-13-t3304423

Maar goed mega off-topic hier. Als je vindt dat OP te traag is met updates de volgende keer gewoon een Nexus toestel kopen :) Of een highend flagship van Samsung / LG / Sony. Waarvan de meeste ook nog geen februari security patches hebben gehad maar goed ;) Zo moet er altijd wat te zeuren zijn toch? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik zei toch dat deze update goed zou zijn? :)

Hier heeft de telefoon helaas nog niks gevonden, ik kan natuurlijk handmatig downloaden en via stock recovery flashen, maar ja, dat heb ik liever niet.

Alles schijnt érg smooth en fijn te werken. Sommige concluderen zelfs dat dit de meest stabiele OxygenOS versie is. Fingerprintscanner schijnt veel beter te werken/sneller/accurater te werken. De launcher schijnt stabieler te zijn, en de batterij zou daarbij ook aanzienlijk beter zijn.

Bronnen om in rond te neuzen:

https://forums.oneplus.ne...interface-is-good.434191/
https://forums.oneplus.ne...s-oxygen-os-2-2-1.434231/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:01:
Ik zei toch dat deze update goed zou zijn? :)

Hier heeft de telefoon helaas nog niks gevonden, ik kan natuurlijk handmatig downloaden en via stock recovery flashen, maar ja, dat heb ik liever niet.

Alles schijnt érg smooth en fijn te werken. Sommige concluderen zelfs dat dit de meest stabiele OxygenOS versie is. Fingerprintscanner schijnt veel beter te werken/sneller/accurater te werken. De launcher schijnt stabieler te zijn, en de batterij zou daarbij ook aanzienlijk beter zijn.

Bronnen om in rond te neuzen:

Waarom zou je niet handmatig de update installeren? 8)7
Het is 3 minuten werken, en je doet precies hetzelfde als dat de OTA zou doen. De OTA boot naar recovery en installeert de ZIP. Nu moet je zelf naar recovery en zet je zelf de ZIP er op die de OTA normaal zou downloaden. That's it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Razer schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:09:
[...]

Het is 3 minuten werken, en je doet precies hetzelfde als dat de OTA zou doen. De OTA boot naar recovery en installeert de ZIP. Nu moet je zelf naar recovery en zet je zelf de ZIP er op die de OTA normaal zou downloaden. That's it :P
Weet ik, weet ik, zijn wat OCD dingetjes :(. Alhoewel ik nooit ben getest daarvoor of die sticker heb gekregen van een dokter of iets dergelijks. Anyway, het voelt dan alsof het niet helemaal goed loopt, alsof minder goed is ofzo. Ik weet het, is heel raar van me :P O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Graag voortaan je punt proberen te maken met normaal taalgebruik.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 05-03-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:12:
[...]

Weet ik, weet ik, zijn wat OCD dingetjes :(. Alhoewel ik nooit ben getest daarvoor of die sticker heb gekregen van een dokter of iets dergelijks. Anyway, het voelt dan alsof het niet helemaal goed loopt, alsof minder goed is ofzo. Ik weet het, is heel raar van me :P O-).
Ik kan je hierin ook wel volgen. Ik ben namelijk ook redelijk wantrouwig op dat vlak. Zolang het niet officieel is, zal ik het ook niet zomaar blindelings installeren (los van custom roms). Maar dat komt misschien door mijn studierichting dat zich focust op cybercrime. Zo ben ik altijd op mijn hoede voor zulke zaken. ;)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hier was 2.2.1 net na het booten ook ff bagger, waarschijnlijk doet hij nog wat dingen op de achtergrond maar hij draait nu best smooth, de fingerprint scanner werkt beter maar is nog lang niet op iPhone niveau, ik had hiervoor een 5S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
Wat raden jullie aan als goede backup App (zonder root)? Ik wil na het updaten naar 2.2.1 cache wissen. Dan wist ie ook alle gegevens en apps ed? (tenzij mijn aanname niet klopt) vervolgens met de backup wil ik alle apps ed terugzetten.

[ Voor 23% gewijzigd door SolarOrbiter op 05-03-2016 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:01:
Wat raden jullie aan als goede backup App (zonder root)? Ik wil na het updaten naar 2.2.1 cache wissen. Dan wist ie ook alle gegevens en apps ed? (tenzij mijn aanname niet klopt) vervolgens met de backup wil ik alle apps ed terugzetten.
Als je via de standaard recovery mode kiest voor "wipe cache and data" moet je daar op drukken. Vervolgens kies je voor "wipe cache". Dan verwijderd hij NIKS van je bestanden. Alleen tijdelijke systeembestanden. Niks om je zorgen over te maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:09
Ik heb zojuist de oxygenOS 2.2.1 update gekregen en geïnstalleerd. Ik moet toegeven dat de Oneplus Two behoorlijk snappy draait nu. Wat me ook opvalt is dat de stand-by tijd flink verbeterd is met WiFi aan. Waar ik eerst 6% per uur aan accu stand-by tijd verliest is het nu maar een half procent. Wat me verder opvalt is dat de UI een stuk vloeiender aanvoelt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:47:
Ik heb zojuist de oxygenOS 2.2.1 update gekregen en geïnstalleerd. Ik moet toegeven dat de Oneplus Two behoorlijk snappy draait nu. Wat me ook opvalt is dat de stand-by tijd flink verbeterd is met WiFi aan. Waar ik eerst 6% per uur aan accu stand-by tijd verliest is het nu maar een half procent. Wat me verder opvalt is dat de UI een stuk vloeiender aanvoelt nu.
Klopt, ik lees érg veel improvements op het forum. Heb je hem al via de OTA ontvangen????

Info over de nieuwe update (meningen over de update):

https://forums.oneplus.net/threads/oos-2-2-1-review.434590/

[ Voor 23% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-03-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anonymoussaurus schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:11:
[...]

Klopt, ik lees érg veel improvements op het forum. Heb je hem al via de OTA ontvangen????

Info over de nieuwe update (meningen over de update):

https://forums.oneplus.net/threads/oos-2-2-1-review.434590/
Ik heb de ota update gedownload als zij en via recovery geflasht. Wel meteen mijn cache verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:05:
[...]

Ik heb de ota update gedownload als zij en via recovery geflasht. Wel meteen mijn cache verwijderd.
Oh, jammer. Zit nog te wachten op de OTA. Too damn hyped :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
kevinkrs schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:47:
Je hebt hem er net een uur ofzo opstaan, en weet nu al dat ie veel beter is? :D Als je je toestel herstart en je cache leeg gooit zonder een update, dan reageert ie meestal ook prima. :Y)

Maar ik ben erg benieuwd naar je ervaringen in de loop van deze week.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-08 17:07
Ik heb via een vpn de update gecheckt zodat het verscheen en vervolgens via mijn eigen netwerk gedownload. Tot nu toe merk ik nog geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Anonymoussaurus schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:47:
[...]

Oh, jammer. Zit nog te wachten op de OTA. Too damn hyped :D.
Je kan op je oneplus de ExpressVPN app installeren. Daarop kan je een gratis account aanmaken en kan je voor 1 dag hun VPN gebruiken. Zoek dan naar een VPN server in India, controleer opnieuw voor updates en hij komt beschikbaar :)

Wel daarna na het installeren en rebooten nog even de cache wipen in de recovery ;)

[ Voor 17% gewijzigd door freddy0519 op 06-03-2016 23:01 ]

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
pven schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:35:
[...]

Je hebt hem er net een uur ofzo opstaan, en weet nu al dat ie veel beter is? :D Als je je toestel herstart en je cache leeg gooit zonder een update, dan reageert ie meestal ook prima. :Y)

Maar ik ben erg benieuwd naar je ervaringen in de loop van deze week.
Ik heb hem sinds gister avond ofzo erop staan. Dus ik heb wel een feeling. Ik lees juist dat zonder cache te verwijderen er veel problemen optreden bij de Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
freddy0519 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:59:
[...]

Je kan op je oneplus de ExpressVPN app installeren. Daarop kan je een gratis account aanmaken en kan je voor 1 dag hun VPN gebruiken. Zoek dan naar een VPN server in India, controleer opnieuw voor updates en hij komt beschikbaar :)

Wel daarna na het installeren en rebooten nog even de cache wipen in de recovery ;)
Dat weet ik al lang.. Ik weet dat je niet per se hoeft te wachten voor een OTA en dat er andere manieren zijn. Maar zoals je eerder kon lezen, heb ik er een beetje argwaan in. In handmatig een update flashen, of via een VPN wat doen. En ik ga al helemaal geen account aanmaken daarvoor.

Toch bedankt voor het meedenken :). Was ook niet zeurderig bedoelt. "weehh, ik wil m'n update". Stiekem denk ik dit wel hoor ;). Maarja, afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anonymoussaurus schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:48:
[...]

Dat weet ik al lang.. Ik weet dat je niet per se hoeft te wachten voor een OTA en dat er andere manieren zijn. Maar zoals je eerder kon lezen, heb ik er een beetje argwaan in. In handmatig een update flashen, of via een VPN wat doen. En ik ga al helemaal geen account aanmaken daarvoor.

Toch bedankt voor het meedenken :). Was ook niet zeurderig bedoelt. "weehh, ik wil m'n update". Stiekem denk ik dit wel hoor ;). Maarja, afwachten dan maar.
Of je download hem via de site en installeer hem handmatig door hem op je stortte te zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
kevinkrs schreef op maandag 07 maart 2016 @ 02:29:
[...]

Of je download hem via de site en installeer hem handmatig door hem op je stortte te zetten :p
Niet om het een of ander hoor, maar ik denk dat je m'n bericht opnieuw moet lezen ;). Is nu de 2e of 3e keer dat ik het moet herhalen :P (no offence).
Dat weet ik al lang.. Ik weet dat je niet per se hoeft te wachten voor een OTA en dat er andere manieren zijn. Maar zoals je eerder kon lezen, heb ik er een beetje argwaan in. In handmatig een update flashen, of via een VPN wat doen.
Razer schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:09:
[...]

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:12:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik zei gister dat het accuverbruik verbeterd is, nu valt het me op dat de telefoon weer erg veel energie lekt. Mijn vraag is of het verbruik wat ik nu heb normaal is?

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/56dd731f1a986/56dd731f0701c-Screenshot_2016-03-07-13-23-17.png

En hier mijn screen on time

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/56dd73801f1c9/56dd738009888-Screenshot_2016-03-07-13-23-23-1.png

Ik heb alleen een 20 minuten spotify gestreamed en wat nieuws gelezen, verder niks bijzonders. Als ik dit vergelijk met mijn iPhone 6S bijvoorbeeld zou ik rond dit tijdstip nog 90% of meer over hebben.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 16:31
Al herken ik het hoge verbruik, toch lijkt het me niet normaal. Mijn OPT heeft op dit moment nog 86% batterij. Dit na een halfuur flitsmeister aan, halfuur Spotify streamen en wat nieuws lezen (45min SOT). Maar.. dit is met een custom rom (H2OS). Met de stock-rom zou ik nu (met mijn gebruik) ook rond de 65% zitten. Laatste dagen op de stock rom (toen 2.2) kwam ik rond 7 uur uit m'n werk, was SOT zo'n 1,5 uur en was de batterij zo goed als leeg. Nu kom ik weer fijn met 60% minimaal thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
jakob558 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:13:
Al herken ik het hoge verbruik, toch lijkt het me niet normaal. Mijn OPT heeft op dit moment nog 86% batterij. Dit na een halfuur flitsmeister aan, halfuur Spotify streamen en wat nieuws lezen (45min SOT). Maar.. dit is met een custom rom (H2OS). Met de stock-rom zou ik nu (met mijn gebruik) ook rond de 65% zitten. Laatste dagen op de stock rom (toen 2.2) kwam ik rond 7 uur uit m'n werk, was SOT zo'n 1,5 uur en was de batterij zo goed als leeg. Nu kom ik weer fijn met 60% minimaal thuis ;)
Zou dit door het OS optimalisatie komen (wat best raar is voor een stock android)
Of zou dit door de kernel kunnen komen? Zou een custom kerel het kunnen oplossen. Ik heb nu inmiddels nog maar 60% over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
Volgens mij is er met de stock rom icm een custom (geoptimaliseerde) kernel wel wat meer uit te halen. Toch lees ik de beste resultaten met een volledig custom rom (echt in de richting van CM13 oid). Persoonlijk vond ik het gemis van fingerprint scanner eerst onoverkomelijk, maar nadat een week geleden de stock-rom helemaal uit z'n dak ging met vastlopers, reboots en rare dingen toch maar besloten iets anders erop te zetten. Heel jammer van de unlockmethode, maar ik geniet toch meer van m'n telefoon nu (nog geen reboot nodig gehad, met stockrom eens per dag noodzakelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
jakob558 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:22:
Volgens mij is er met de stock rom icm een custom (geoptimaliseerde) kernel wel wat meer uit te halen. Toch lees ik de beste resultaten met een volledig custom rom (echt in de richting van CM13 oid). Persoonlijk vond ik het gemis van fingerprint scanner eerst onoverkomelijk, maar nadat een week geleden de stock-rom helemaal uit z'n dak ging met vastlopers, reboots en rare dingen toch maar besloten iets anders erop te zetten. Heel jammer van de unlockmethode, maar ik geniet toch meer van m'n telefoon nu (nog geen reboot nodig gehad, met stockrom eens per dag noodzakelijk).
Bij HydrogenOS werkt de fingerprint reader toch gewoon? Gebruik je die momenteel? In CM13 moet je inderdaad fingerprint helaas nog even missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal reacties zijn afgesplitst naar OnePlus 2 functioneert niet meer. Graag voor problemen individuele topics openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
Razer schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:41:
[...]

Bij HydrogenOS werkt de fingerprint reader toch gewoon? Gebruik je die momenteel? In CM13 moet je inderdaad fingerprint helaas nog even missen.
Klopt, draai nu MM-based H2OS (H2OS) en dat werkt perfect. fingerprint scanner werkt, Laser-autofocus werkt en batterij is heel goed :)
Draaide eerst CM13, daar moest ik het zonder fps doen, maar dat ging toch ook wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
jakob558 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:18:
[...]

Klopt, draai nu MM-based H2OS (H2OS) en dat werkt perfect. fingerprint scanner werkt, Laser-autofocus werkt en batterij is heel goed :)
Draaide eerst CM13, daar moest ik het zonder fps doen, maar dat ging toch ook wel goed ;)
Dit is alleen een officiele ROM voor de Oneplus Two, daarom werkt dat. Alleen is de ROM niet een beetje bloated? Ik zou persoonlijk de stock android versie willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
kevinkrs schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:25:
[...]

Dit is alleen een officiele ROM voor de Oneplus Two, daarom werkt dat. Alleen is de ROM niet een beetje bloated? Ik zou persoonlijk de stock android versie willen...
ROM is redelijk kaal. Dat wil zeggen, niet zoveel random apps waar je niks aan hebt. Het OS is geen stock-android (a la CM13), dat merk je wel. Ik vind het persoonlijk wel fijn, wel met NOVA launcher natuurlijk ;).
Staat ook wel wat voorgeïnstalleerd third-party spul op (viper-audio bijvoorbeeld) maar als je het niet gebruikt kun je het gelukkig gewoon verwijderen. Heb misschien 2 meldingen in het chinees gehad (vertaling niet helemaal compleet blijkbaar) maar die meldingen kom je als het goed is in het dagelijks gebruik niet tegen (zat diep in de dev.settings ;)).

Overigens kunnen we deze praat beter voortzetten in het Rooten & Custom Rom's topic geloof ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
jakob558 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:31:
[...]

ROM is redelijk kaal. Dat wil zeggen, niet zoveel random apps waar je niks aan hebt. Het OS is geen stock-android (a la CM13), dat merk je wel. Ik vind het persoonlijk wel fijn, wel met NOVA launcher natuurlijk ;).
Staat ook wel wat voorgeïnstalleerd third-party spul op (viper-audio bijvoorbeeld) maar als je het niet gebruikt kun je het gelukkig gewoon verwijderen. Heb misschien 2 meldingen in het chinees gehad (vertaling niet helemaal compleet blijkbaar) maar die meldingen kom je als het goed is in het dagelijks gebruik niet tegen (zat diep in de dev.settings ;)).

Overigens kunnen we deze praat beter voortzetten in het Rooten & Custom Rom's topic geloof ik O-)
Ik zie dat deze ROM een sense skin heeft, maar lees ik nu ook dat je niet eens een power menu hebt om de telefoon uit te zetten bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Update is binnen via OTA (zonder VPN)!

[ Voor 38% gewijzigd door Anonymoussaurus op 08-03-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

2.2.1 draait hier nu sinds vrijdagochtend erg soepel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ram0n schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:22:
2.2.1 draait hier nu sinds vrijdagochtend erg soepel d:)b
Mooi om te horen. Ik ben benieuwd. Hij is nu bezig met installeren. Dan schakel ik Wi-Fi uit. Vervolgens boot ik in de recovery mode, en verwijder ik het cache. Reboot, en dan zou het goed moeten werken. Wat ik ook altijd na elke update doe, is opnieuw m'n vingerafdrukken registreren. Heb dan het idee dat het beter werkt, omdat tijdens updates, ook de fingerprint software vaak verbeterd wordt. Kan ook een OCD gevalletje zijn hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
same here, ben m meteen aan het downloaden. :-)
als ik wipe cache doe, verwijder ik hiermee de cache van al mijn apps? moet ik dan bijvoorbeeld dingen zoals whatsapp en andere apps die ik heb opnieuw instellen? (sorry for the dumb questions)

EDIT; antwoord gevonden, raak geen app data kwijt

[ Voor 9% gewijzigd door SolarOrbiter op 08-03-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
Ook bij mij is de update nu via OTA beschikbaar. Ben hem nu aan het installeren!

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Hier is de OTA ook aan het downloaden, ben erg benieuwd!

De opmerking van Anonymous om de fps te resetten lijkt me, inclusief zijn onderbouwing, helemaal niet zo gek eigenlijk. Zal ik ook eens doen, gewoon omdat het kan :)

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Zo, na 15 minuutjes het te hebben 'getest' ben ik best onder de indruk, ik kan nog niet te veel concluderen, maar zoals het er nu uitziet, lijkt het allemaal wat sneller te gaan. Met name de response time is sneller. Dit merk je vooral als je 'taakbeheer' opent. De meeste apps zijn ook wat sneller. Screen temperature werkt al vanaf bij begin vanaf aan al niet, maar ja, dat gebruik ik toch niet. Naja, het heeft 1 keer gewerkt, en dat was toen ik net de update had gedownload (2.2.0).

Het verschil tussen een niet-RAW en wel-RAW foto, is 0,06MB. Ik zelf ga het niet gebruiken, want ik edit toch niet. Ik zal alleen de handmatige functie wel eens gebruiken.

Op het forum lees ik overigens het volgende:

"Just make sure you wipe your cache twice (wipe cache, reboot. Wipe cache, reboot.) after the update and you're good to go."

Zou dat echt zoveel uitmaken? Lijkt me niet. Kan iemand bevestigen of het waar is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Eerste indruk van de update is hier goed. Al vertekent het beeld misschien ook wat door de cache wipe. Eerst maar eens aanzien wat de ervaring over de komende dagen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy crap, er wordt aangegeven dat het een 278 Mb download is. Is dat niet wat veul voor een update? Lijkt wel een downbloat.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Melden dat je de OTA aan het installeren bent is niet bijzonder zinvol. Probeer iets inhoudelijks toe te voegen waar andere mensen ook wat aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:04:
Zou dat echt zoveel uitmaken? Lijkt me niet. Kan iemand bevestigen of het waar is of niet?
Nee.

Overigens kan ik melden dat mijn OP2 nog af en toe vast loopt bij gebruik van Chrome (en dan ook enkel Chrome). Er is voor mij dus niks veranderd sinds de update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Voor mij wel degelijk veranderingen
- fps reageert veel sneller. Voorheen moest ik knop lang ingedrukt houden, nu is een halve seconde al voldoende.
- toestel is veel Snappyer. Maar heb ook 2 keer cache verwijdert en reboot gedaan.
- camera nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:44:
Voor mij wel degelijk veranderingen
- fps reageert veel sneller. Voorheen moest ik knop lang ingedrukt houden, nu is een halve seconde al voldoende.
Ik dacht in de eerste maanden hetzelfde 'probleem' te hebben, echter is het zo dat het scherm een halve seconde na het herkennen van je vingerafdruk aan gaat. Je vinger kun je dus al loslaten, alleen het scherm gaat niet meteen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:39:
Holy crap, er wordt aangegeven dat het een 278 Mb download is. Is dat niet wat veul voor een update? Lijkt wel een downbloat.
Vanaf welke versie heb je geüpdatet?

*knip* Commentaar op of vragen over moderatie kan via DM.

[ Voor 57% gewijzigd door RoD op 08-03-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Hmmm, afgelopen nacht is mijn OP2 ergens uitgegaan... Toen ik hem vanmorgen weer aanzette zat de batterij nog gewoon netjes op 80%, dus dat was het probleem niet. Hij lag ook vrij op een kastje, kan niet per ongeluk de knop hebben ingedrukt of zo. Nou ja, gelukkig zet ik voor dit soort gevallen twee wekkers, niet alleen die op m'n telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:39:
Holy crap, er wordt aangegeven dat het een 278 Mb download is. Is dat niet wat veel voor een update? Lijkt wel een downbloat.
278mb is opzich niet heel erg veel. Je hebt namelijk twee verschillende versies:
- Incremental
- Full

De full versie is het complete OS en de incremental is een update met alleen de wijzigingen. Schijnbaar is het bij deze update nodig om het complete os te vervangen en dan kom je inderdaad gemakkelijk op updates uit van 200mb+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Heb de update ook geïnstalleerd en vanmiddag maar eens kijken of de carkit weer werkt. Ik zie er iets hoopvols tussen staan namelijk:
Bluetooth compatibility improvement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Laatst online: 10-09 17:43
Autofan1985 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:53:
Heb de update ook geïnstalleerd en vanmiddag maar eens kijken of de carkit weer werkt. Ik zie er iets hoopvols tussen staan namelijk:

[...]
Ben zeer benieuwd of ik nu wél contacten zie in mijn carkit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:54:
[...]

278mb is opzich niet heel erg veel. Je hebt namelijk twee verschillende versies:
- Incremental
- Full

De full versie is het complete OS en de incremental is een update met alleen de wijzigingen. Schijnbaar is het bij deze update nodig om het complete os te vervangen en dan kom je inderdaad gemakkelijk op updates uit van 200mb+
Lijkt me dus eerder dat hij van 2.1.2 naar 2.2.1 is gegaan, dan van 2.2.0 naar 2.2.1.
Autofan1985 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:53:

[...]
Celica_T20 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:38:
[...]

Ik zelf rij geen auto, maar ik kan het wel bevestigen. Op het forum van OnePlus lees ik veel positieve reacties in verband met de OnePlus 2 en de carkit. Dus, het zou opgelost moeten zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:54:
[...]

- Incremental
- Full

Ja dat klopt waarschijnlijk wel. Ik zit nu nog op 2.1.1 en heb tot nu toe niet geupdate. Ik laad de telefoon even helemaal op en draai dan de update. Ziet er goed uit met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Anonymoussaurus schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:08:
[...]

Lijkt me dus eerder dat hij van 2.1.2 naar 2.2.1 is gegaan, dan van 2.2.0 naar 2.2.1.
Ik heb zelf de OTA geflashed van 2.2.0 naar 2.2.1 deze was 241MB. Aldus het oneplus forum was dit de incremental update die alleen werkt op 2.2.0

Moet zeggen dat ik nog niet heel erg merk dat het toestel er beter van is geworden, maar lijkt nu wel minder vaak vast te lopen. Alleen in Chrome tot nu een keer vastloper gehad en af en toe een flinke freeze van een paar seconden. Hoop toch dat het met MM wat meer verbeterd.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Redinox schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:47:
[...]

Ik heb zelf de OTA geflashed van 2.2.0 naar 2.2.1 deze was 241MB. Aldus het oneplus forum was dit de incremental update die alleen werkt op 2.2.0

Moet zeggen dat ik nog niet heel erg merk dat het toestel er beter van is geworden, maar lijkt nu wel minder vaak vast te lopen. Alleen in Chrome tot nu een keer vastloper gehad en af en toe een flinke freeze van een paar seconden. Hoop toch dat het met MM wat meer verbeterd.
Ik heb helemaal geen problemen met Chrome. Nooit gehad. Ik merk wel dat alles iets soepeler loopt en sneller opent etc.

@iedereen: ik merk sinds de nieuwe update het volgende heel erg:

Als mijn telefoon ge-locked is, is hij energiezuiniger (denk ik). Zodra ik hem ga gebruiken, slurpt hij energie als een achterlijke. Volgens mij was de vorige update qua batterijgebruik beter dan de huidige. Maar deze is stabieler en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Celica_T20 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:38:
[...]

Hier sinds lange tijd zie ik eindelijk de contacten dus ik ben blij.

Toestel is nu na een dag nog net zo snel als voorheen.

En ik kom er net achter dat 4g het nu ook op mijn youfone sim in slot 1 werkt.
Oftewel het was toch iets waardoor het met update 2.2.1 nu wel werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door SteveV op 09-03-2016 19:37 ]

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hmmm zullen we ook de nieuwe android n krijgen ooit? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:58:
Hmmm zullen we ook de nieuwe android n krijgen ooit? :p
Tuurlijk :). Eind deze maand wordt Android 6.0.1 uitgerold naar de OnePlus 2 toestellen.
nieuws: OnePlus One en 2 krijgen begin 2016 update naar Android 6.0

Android N zullen we zonder twijfel ook wel krijgen :).

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-03-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik zou er niet van uitgaan dat we Marshmallow nog deze maand gaan krijgen, dan kan het alleen maar meevallen als dat wel zo uitpakt. Vorig jaar hebben ze die belofte ook niet kunnen waarmaken voor de OPO en een vage belofte van enkele maanden voor een kwartaal moet je niet mappen op een exacte datum als eindlimiet. Ik hoop er ook op en wellicht komt het ook gewoon binnen een paar weken, maar ken ze inmiddels wel een beetje :) "It's done when it's done"

[ Voor 9% gewijzigd door Ram0n op 10-03-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik lees hier toch erg veel verhalen van mensen die klagen over de batterij in de OPT.

Ik heb deze ervaringen absoluut niet, gisteren hele dag telefoon gebruikt.

Totaal 45 min gebeld. 2 uur scherm aan gehad. Niets al te fancy gebruik, maar gewoon normaal.
Voor ik naar bed ging nog even gekeken hij zat nog ergens in de 60%! en gaf aan dat hij het nog ongeveer 24 uur kon volhouden.

Nu ben ik iemand die hem gewoon netjes iedere nacht oplaad. Maar ik kom met de OPT nog niet eens in de buurt van accu besparing!

Overigens merk ik wel een verschil met 2.2.1 in standby, hij gaat nu langer mee!

Nu hopen op Marshmallow!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Laatst online: 10-09 17:43
SteveV schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:31:
[...]

Hier sinds lange tijd zie ik eindelijk de contacten dus ik ben blij.
Yes, ik heb het net ook geprobeerd en ik heb contacten in mijn carkit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik kan het ff niet meer vinden: wat is ook al weer de beste manier om mijn ge-root-e OP2 te upgraden naar de nieuwe Oxygen? Ik weet de juiste volgorde niet meer. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

Voor de mensen met bluetooth carkit problemen hier is een oplossing. Symptomen zijn oa: Geen contacten in volkswagen carkits en in het geval van een citroen C4 picasso zelfs een steeds herstartende incar radio.

Installeer het programma bluetooth Phonebook (Google Play: Bluetooth Telefoonboek)

Deze is helaas niet gratis maar met de trial kan je wel kijken of het werkt Hij was niet duur en loste in mijn (en van een paar collega's) wel alle bluetooth problemen op.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
  • Nu online
pven schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:32:
Ik kan het ff niet meer vinden: wat is ook al weer de beste manier om mijn ge-root-e OP2 te upgraden naar de nieuwe Oxygen? Ik weet de juiste volgorde niet meer. :$
zie: http://forum.xda-develope...ygen-os-roms-ota-t3209863

zo te zien is de procedure nu nog:
flash oude stock. update, opnieuw rooten.

Of dus nog wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Guldan schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:42:
Voor de mensen met bluetooth carkit problemen hier is een oplossing. Symptomen zijn oa: Geen contacten in volkswagen carkits en in het geval van een citroen C4 picasso zelfs een steeds herstartende incar radio.

Installeer het programma bluetooth Phonebook (Google Play: Bluetooth Telefoonboek)

Deze is helaas niet gratis maar met de trial kan je wel kijken of het werkt Hij was niet duur en loste in mijn (en van een paar collega's) wel alle bluetooth problemen op.
Ook geprobeerd, maar dat werkte niet. Carkit bleef aangeven 'No Unit' als ik naar het telefoonboek ging en af en toe maakte hij zelfs niet eens verbinding met mn telefoon. Dan werd ik gebeld en bleef de radio gewoon stug doorspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Hmm ik hoop dat dit een eenmalige aktie is maar na bijna 2 dagen sinds 2.2.1 update heb ik nu een freeze te pakken zonder dat het toestel trager werd.
Na enkele minuten ging het toestel zelf rebooten.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:12
fjux schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:59:
Ik lees hier toch erg veel verhalen van mensen die klagen over de batterij in de OPT.

Ik heb deze ervaringen absoluut niet, gisteren hele dag telefoon gebruikt.

Totaal 45 min gebeld. 2 uur scherm aan gehad. Niets al te fancy gebruik, maar gewoon normaal.
Voor ik naar bed ging nog even gekeken hij zat nog ergens in de 60%! en gaf aan dat hij het nog ongeveer 24 uur kon volhouden.

Nu ben ik iemand die hem gewoon netjes iedere nacht oplaad. Maar ik kom met de OPT nog niet eens in de buurt van accu besparing!

Overigens merk ik wel een verschil met 2.2.1 in standby, hij gaat nu langer mee!

Nu hopen op Marshmallow!!!!
Grappig; telefoon om tien uur van de lader. Zit nu op 34 procent met 2 uur en 40 minuten scherm on. Daarnaast kwartier gebeld. Om vijf uur zou ie leeg zijn. Apart dat er zo'n grote verschillen zijn. Standby tijd lijkt bij mij niet beter of slechter te zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Nu online
zunrob schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:50:
[...]

Grappig; telefoon om tien uur van de lader. Zit nu op 34 procent met 2 uur en 40 minuten scherm on. Daarnaast kwartier gebeld. Om vijf uur zou ie leeg zijn. Apart dat er zo'n grote verschillen zijn. Standby tijd lijkt bij mij niet beter of slechter te zijn geworden.
misschien een keer cache leeg gooien? (lees op hun forums dat je dat 2x moet doen, snap alleen niet waarom)

Nu 8 uur aan, 1 uur scherm aan gehad. en 30 min gebeld.
Zit nog op 74% (19uur resterend)

ik heb wel het gevoel dat na de update de vingerafdruk scanner slechter werkt, iemand hier het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
zunrob schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:50:
[...]

34% over neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Wat als we nou allemaal aan het begin én aan het eind van de dag, een screenshot posten van onze grafiek, én de apps die er onder staan? Dan kunnen we een beetje vergelijken. Wie stemt hiermee in? :)

Bij mij is namelijk IDLE zuiniger dan als ik hem gebruik. Veel zuiniger. Of naja, als ik hem gebruik, slurpt hij vrij veel. Ik zit nu op 65%. Telefoon staat sinds 11 uur 's ochtends aan, en paar minuten Google Maps + GPS gebruikt. Een paar filmpjes bekeken via m'n Google Drive. Klein beetje Tweakers, maar verder niets. 7 uur resterend.

[ Voor 45% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-03-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:32:
Wat als we nou allemaal aan het begin én aan het eind van de dag, een screenshot posten van onze grafiek, én de apps die er onder staan? Dan kunnen we een beetje vergelijken. Wie stemt hiermee in? :)

Bij mij is namelijk IDLE zuiniger dan als ik hem gebruik. Veel zuiniger. Of naja, als ik hem gebruik, slurpt hij vrij veel. Ik zit nu op 65%. Telefoon staat sinds 11 uur 's ochtends aan, en paar minuten Google Maps + GPS gebruikt. Een paar filmpjes bekeken via m'n Google Drive. Klein beetje Tweakers, maar verder niets. 7 uur resterend.
wil ik wel doen.. maar is 1 screenshot aan het einde van de dag niet voldoende?

vanaf 08:00 uur telefoon van de lader. , nu op 53% en volgens systeem circa 8 uur resterend. heb geapped, flitsmeister voor 30 min gebruikt, google maps af en toe aan gezet, bankieren apps bekeken. zit sinds 9.30 op WiFi

[ Voor 13% gewijzigd door SolarOrbiter op 10-03-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
fjux schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:57:
[...]

misschien een keer cache leeg gooien? (lees op hun forums dat je dat 2x moet doen, snap alleen niet waarom)

Nu 8 uur aan, 1 uur scherm aan gehad. en 30 min gebeld.
Zit nog op 74% (19uur resterend)

ik heb wel het gevoel dat na de update de vingerafdruk scanner slechter werkt, iemand hier het zelfde?
Vanochtend om 8h30 van de lader. Screentime van een dik half uur (kan niet echt veel kijken op het werk ;) ) en een half uur Flitsmeister en Audio streaming (google music) naar de autoradio via bluetooth. Daarnaast een x-aantal mailtjes en andere berichtjes. Momenteel op 76% en geeft aan het nog 18h vol te kunnen houden. Lijkt er op dat het energiebeheer toch wat verbeterd is voor mij vanaf 2.2.0

Heb ook voor een tweede keer de cache gewist en dat lijkt effect te hebben, want ik merk nu meer verschil dan net na mijn update met maar een cache wis actie....geen idee waarom een 2e keer nodig zou zijn, maar iig een (placebo) effect.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:37:
[...]

wil ik wel doen.. maar is 1 screenshot aan het einde van de dag niet voldoende?
Kan ook. Maar dan moet je er wel even bij zeggen hoe laat je je telefoon aan hebt gedaan. Als namelijk de ene persoon hem eerder heeft aangedaan dan de ander, dan is de vergelijking moeilijker te maken.

Aan het eind van de dag (als ik ga slapen), zal ik een screenshot posten.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-03-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Jep, 34 procent over. Ondertussen nog 12 procent over met 3 uur en 42 minuten scherm tijd.

Daarnaast heb ik een factory reset gedaan toen ik 2.2.0 vorige week installeerde (zowel uit OS als wipe system en cache in recovery), en heb ik ook na de update naar 2.2.1 twee keer mijn cache gewiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Samenvattend dus circa 12 uur op een volle lading met normaal gebruik? Dat is echt om te huilen mensen..

Met CM12.1 en CM13 haal ik zowel op de OPO als de OPT gemiddeld 30 uur, er is iets ernstig mis met Oxygen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
Er gaat inderdaad iets flink mis met Oxygen OS. Naast dat er al zoveel updates nodig zijn om het uberhaupt op niveau te krijgen slaan deze cijfers met een 3300mAh batterij nergens op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens niet zo hypen. Die batterijduur is echt een probleem van een van jullie. Ik heb gisteren om 1500uur de telefoon volledig geladen, zit nu op 62 procent en volgens de accu grafiek kan ik nog meer dan een dag.

Ik denk dat jullie apps hebben die flink stoom vreten (door bv lokatie service oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:59:
Jongens niet zo hypen. Die batterijduur is echt een probleem van een van jullie. Ik heb gisteren om 1500uur de telefoon volledig geladen, zit nu op 62 procent en volgens de accu grafiek kan ik nog meer dan een dag.

Ik denk dat jullie apps hebben die flink stoom vreten (door bv lokatie service oid).
Meer dan 50 uur op een lading dus? Dat is dan weer het andere uiterste.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nou, dat haal ik dus bij lange na niet..

Op een doordeweekse dag: telefoon gaat om kwart voor 7 aan. Dan is hij 's nachts rond 1 uur (als ik ga slapen), rond de 20%. Alhoewel je dan wel m'n grafiek moet zien van onder andere welke apps hoeveel batterij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tijd is wat ruim. Heb nog geen YouTube gebruikt.

Maar ik doe niets vreemds; ik denk dat ik 3 uur screentime heb, brows met ff (ublock / don't care about cookies) en bel en sms. Heb nog geen echte apps erop (alleen ccleaner en fast reboot).

Wat ik wel heb gedaan is het verwijderen van een aantal ingebouwde Google apps (de Google app onder andere). Zoveel mogelijk lokatie-functie uit, en de andere privacy instellingen die ik op internet vond.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/244aydy.png

08.00 uur van de lader gehaald. 1 uur per dag aan flits meister, af en toe maps, internet bankieren, WhatsApp, Google keep. Heb locatie service constant aan, en ook sync constant aan. 40 min per dag Google play music in de auto.

Oxygen os, laatse versie, geen root.

[ Voor 6% gewijzigd door SolarOrbiter op 10-03-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ook ik had zojuist, terwijl ik door een documentje bladerde in Google Drive, een spontane reboot. Nooit meegemaakt op 2.2.0. Hopelijk komt binnenkort een official CM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Bij deze mijn batterij ervaring van vandaag:
http://m.imgur.com/8V2elPb,mz1J7XO,v2gBbnH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
De update draait hier nu zo'n 3 dagen. Overal behoorlijk positief, toestel voelt snappiër aan, gevoelsmatig reageert de fps ook veel sneller.
Qua batterij duur durf ik er nog niet veel over te zeggen, mijn gebruik wisselt van dag tot dag enorm. Heb wel het idee dat hij bij gebruik sneller leegstroomt, de afgelopen dagen werk het einde van de dag gehaald, maar niet veel over. Maar dat kan zoals gezegd ook toeval zijn met mijn wisselende gebruik, dus ik doe er nu nog geen uitspraak over.
Wat me wel opvalt is dat de accu calibratie hier verre van goed is. Bij intensief gebruik kan ik zo een tiental procenten er af zien vliegen in korte tijd, terwijl hij daarna zo weer een kwartier (tijdens gebruik, met scherm aan) op exact hetzelfde percentage blijft hangen. Zal vanmiddag eens kijken of ik hier nog wat over kan vinden op de internetz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
  • Laatst online: 01-09-2024
Grappig, ik heb mn telefoon net en wilde net wat posten over de batterijduur, die lijkt tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
gehaktstaaf schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:07:
De update draait hier nu zo'n 3 dagen. Overal behoorlijk positief, toestel voelt snappiër aan, gevoelsmatig reageert de fps ook veel sneller.
Qua batterij duur durf ik er nog niet veel over te zeggen, mijn gebruik wisselt van dag tot dag enorm. Heb wel het idee dat hij bij gebruik sneller leegstroomt, de afgelopen dagen werk het einde van de dag gehaald, maar niet veel over. Maar dat kan zoals gezegd ook toeval zijn met mijn wisselende gebruik, dus ik doe er nu nog geen uitspraak over.
Wat me wel opvalt is dat de accu calibratie hier verre van goed is. Bij intensief gebruik kan ik zo een tiental procenten er af zien vliegen in korte tijd, terwijl hij daarna zo weer een kwartier (tijdens gebruik, met scherm aan) op exact hetzelfde percentage blijft hangen. Zal vanmiddag eens kijken of ik hier nog wat over kan vinden op de internetz..
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik heb inderdaad ook het idee dat de batterij meer slurpt als je hem gebruikt, dan bij de vorige update.
RikN89 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:28:
Grappig, ik heb mn telefoon net en wilde net wat posten over de batterijduur, die lijkt tegen te vallen.
Cache al ge-wiped? Schakel de telefoon uit > druk de volume down en power knop tegelijk in > selecteer "English" > "wipe cache and data" > "wipe cache" > "sure?" > "yes" > "reboot".

Daarmee verwijder je alleen het cache. Dat zijn de tijdelijke installatie bestanden die worden opgeslagen. Als je die verwijdert, zou je een betere performance moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikN89
  • Laatst online: 01-09-2024
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:02:
[...]

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik heb inderdaad ook het idee dat de batterij meer slurpt als je hem gebruikt, dan bij de vorige update.

[...]

Cache al ge-wiped? Schakel de telefoon uit > druk de volume down en power knop tegelijk in > selecteer "English" > "wipe cache and data" > "wipe cache" > "sure?" > "yes" > "reboot".

Daarmee verwijder je alleen het cache. Dat zijn de tijdelijke installatie bestanden die worden opgeslagen. Als je die verwijdert, zou je een betere performance moeten krijgen.
Thanks voor de tip! Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
Moet zeggen dat ik vandaag de beste accuduur ervaar sinds ik mijn OPT sinds oktober gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2b3ya0.png

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ih4az5.png

Geen root, voornamelijk op wifi gezeten, maar ook redelijk veel op 4G. Best tevreden mee moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
Guzanni schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:29:
Moet zeggen dat ik vandaag de beste accuduur ervaar sinds ik mijn OPT sinds oktober gebruik.

[afbeelding]

[afbeelding]

Geen root, voornamelijk op wifi gezeten, maar ook redelijk veel op 4G. Best tevreden mee moet ik zeggen!
Niet heel slecht! Je plaatjes hebben wel hele rare verhoudingen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
rens-br schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:45:
[...]

Niet heel slecht! Je plaatjes hebben wel hele rare verhoudingen overigens.
Dat vond ik ook!
Haha ja ik vond ze veel te groot, heb de afmetingen aangepast naar wat kleiner en nu zien ze er een beetje verlept uit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Nu op 33 procent, nog geen 2 uur schermtijd. Bovendien staat google play services bovenaan qua verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Iets anders dan de accuduur, mensen hier met 'n Roidmi? Sinds de update kan ik m'n OP2 wel koppelen maar in 't BT-menu staat er (geen media) bij. Dus leuk, muziek afspelen zo :/

Iemand 'n oplossing?

Opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Eric_Cantona op 11-03-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 21:16
Ik wil graag ergens een extra USB-c kabeltje bestellen voor de OnePlus 2, zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Of wellicht een linkje? Ik las bijvoorbeeld zojuist een artikel dat de "verkeerde" usb-c kabel de telefoon kan beschadigen. (Iets met versie 1.0 en 1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Munki schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:30:
Ik wil graag ergens een extra USB-c kabeltje bestellen voor de OnePlus 2, zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Of wellicht een linkje? Ik las bijvoorbeeld zojuist een artikel dat de "verkeerde" usb-c kabel de telefoon kan beschadigen. (Iets met versie 1.0 en 1.1)
Je moet sowieso goed zoeken naar usb-c->usb-a, beschikbaarheid is niet best op het moment. Heb toevallig net op allekabels.nl een paar besteld, deze werken prima. Toestel beschadigen gebeurt trouwens niet zo snel, met een brakke usb kabel laadt je toestel hooguit niet of nauwelijks op.
Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.