• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:07
ok thanx.. klopt, ik had ook al gelezen dat de FPS en Laserfocus niet werken met CM (an andere custom roms). Het werkt wel met Hydrogen OS (ook officiele ROM van OP, voor de aziatische gebruikers), maar dan ben ik verder van huis.

belangrijkste voor mij op dit moment is de prioriteits-meldingen automatisch laten aanzetten. wellicht wordt dit met Android 6 opgelost. maar een oplossing of workaround tot die tijd zou niet misstaan. denk dat ik het in de hoek van Rooten icm tasker-app moet zoeken (helaas).

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dingetjes waar ik tot nu toe wel eens tegen ben aangelopen:

- geluid valt weg (geen youtube/beltonen meer)
- na het gebruiken van het 'app overzicht' (rechter functieknop) blijft dat zichtbaar op de wallpaper, alsof het in de grafische buffer blijft hangen
- wifi wil niet meer verbinden

dat en nog vele andere kleine zaken komen met enige regelmaat voor, maar een reboot lost het meestal op.

Ik heb echter ook vaak dat de vingerafdrukscanner heel erg 'picky' is voor de oriëntatie van de telefoon. Bij het 'opnemen' of instellen van de vingerafdruk hou ik de telefoon in allerlei posities zodat hij de hele vinger 'kent' en niet alleen maar dat stukje wat hij 'ziet' als je hem in de normale positie vasthoud. Helaas helpt dat niet, ik moet de telefoon echt in de hand houden die de afdruk levert (in het geval van mijn duim dan toch), een andere oriëntatie (b.v. telefoon én hand samen 90 graden draaien) maakt vaak dat hij hem al niet meer herkent.

De accu heeft al meerdere malen vreemd gedrag vertoont: Het percentage loopt niet meer terug. De allereerste keer dat dit gebeurde moest ik echt de hele accu leegtrekken en uitgeschakeld opladen, de keren daarna was een reboot vaak voldoende. De 'battery status' laat dan een 'flatline' zien, maw hij blijft uren achtereen op hetzelfde % hangen.

Hardware defecten heb ik (nog) niet gehad, dus ik denk dat de software gewoon nog een beetje versie 0,8 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vast een n00b-vraag, maar wat is 'laser focus'? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:54:
Dingetjes waar ik tot nu toe wel eens tegen ben aangelopen:

- geluid valt weg (geen youtube/beltonen meer)
- na het gebruiken van het 'app overzicht' (rechter functieknop) blijft dat zichtbaar op de wallpaper, alsof het in de grafische buffer blijft hangen
- wifi wil niet meer verbinden

dat en nog vele andere kleine zaken komen met enige regelmaat voor, maar een reboot lost het meestal op.

Ik heb echter ook vaak dat de vingerafdrukscanner heel erg 'picky' is voor de oriëntatie van de telefoon. Bij het 'opnemen' of instellen van de vingerafdruk hou ik de telefoon in allerlei posities zodat hij de hele vinger 'kent' en niet alleen maar dat stukje wat hij 'ziet' als je hem in de normale positie vasthoud. Helaas helpt dat niet, ik moet de telefoon echt in de hand houden die de afdruk levert (in het geval van mijn duim dan toch), een andere oriëntatie (b.v. telefoon én hand samen 90 graden draaien) maakt vaak dat hij hem al niet meer herkent.

De accu heeft al meerdere malen vreemd gedrag vertoont: Het percentage loopt niet meer terug. De allereerste keer dat dit gebeurde moest ik echt de hele accu leegtrekken en uitgeschakeld opladen, de keren daarna was een reboot vaak voldoende. De 'battery status' laat dan een 'flatline' zien, maw hij blijft uren achtereen op hetzelfde % hangen.

Hardware defecten heb ik (nog) niet gehad, dus ik denk dat de software gewoon nog een beetje versie 0,8 is.
Dit zijn allen problemen waar ik voor het eerst over lees. Heb je geprobeerd om OxygenOS opnieuw te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
het is me eindelijk gelukt om de prioriteits-onderbrekingen in te stellen zoals ik wil zonder root.

ik wilde het volgende:
- slider moet werken (midden= bereikbaar voor favorieten, boven = bereikbaar voor niemand)
- prioriteits-onderbrekingen van 22:00 - 08:00 (alleen bereikbaar voor favorieten)

allereerst dit gedaan:
- instellingen --> geluid en melding --> onderbrekingen --> (1) oproepen en berichten aangezet (2) oproepen/berichten van: Alleen contacten met ster aangezet

- vervolgens deze app geïnstalleerd. (zal vast ook wel lukken met alternatieve apps)

- instellingen --> geluid en melding --> toegang tot meldingen --> "Niet storen-APP" aangevinkt (let op: hiermee geef je wel toegang dat de app alle meldingen in je notificatiecenter kan uitlezen)

- open APP: (1) Rooster aangepast naar behoefte (2) Naar Opties: Dagmodus (niet nodig, gebruik ik Slider voor)
Nachtmodus: sta oproepen toe van "Favorieten" + Sta noodoproepen toe + Use priority interruptions uitgevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Pimorez schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:25:
[...]

Dit zijn allen problemen waar ik voor het eerst over lees. Heb je geprobeerd om OxygenOS opnieuw te flashen?
Nee, en dat ben ik ook niet van plan. Ik ga er van uit dat dit zaken zijn die de fabrikant gewoon lekker in de software moet moet lossen, ik ben een beetje klaar met knutselen aan dit soort techniek, dat moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 16:31
HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:28:
[...]

Nee, en dat ben ik ook niet van plan. Ik ga er van uit dat dit zaken zijn die de fabrikant gewoon lekker in de software moet moet lossen, ik ben een beetje klaar met knutselen aan dit soort techniek, dat moet gewoon werken.
Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Allerlei problemen met m'n OPT, dingen die sommige dagen gewoon heel irritant zijn (vastlopers, moeten rebooten etc), maar sommige dagen gaat het prima. Lees dat opnieuw flashen of een volledige reset zou kunnen helpen, maar daar wil ik juist vanaf. Ik heb net lekker m'n apps op de juiste plek staan en geïnstalleerd, alles ingesteld. En niet geroot, dus kan geen goede backup maken. Dat soort dingen deed m'n iPhone gewoon geweldig, niets hoeven doen, alles komt weer op de plek waar het stond enzovoort. Ik hoop dat Android 6 gewoon een hoop goed maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:00
Ik heb deze rom geflashed, Echt heel erg goed, krijg je een andere telefoon van :)

SkyDragon|6.0.1|H2Os

Heb met Bluetooth, 4G aan, Wifi aan een verlies van 5% in de nacht (standby) en sync aan

[ Voor 30% gewijzigd door Erik1805 op 12-02-2016 13:55 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Wat ik me nu toch meemaak. Vannacht zag ik dat de Titanium Backup voor de 3e keer niet gelukt was vanwege onvoldoende vrije schijfruimte. Toch raar bij 'n OP2, vooral als je er eigenlijk niks op hebt staan (ruim 33gb vrij).

Gezocht, maar geen oplossing gevonden. SD-fix was 'n optie, maar deed niets. Via 't Google-Play topic 'n mogelijke oplossing gevonden, dit geprobeerd maar de problemen zijn alleen maar erger geworden.

Ik heb sinds vanmorgen geen internet verbinding meer, niet via Wifi en ook niet via 3/4G. Helemaal niets meer. Terwijl de indicator wel gewoon aangeeft dat ik 4G heb en ook Wifi geeft aan dat ik verbonden ben met 'n netwerk.

Ik heb zelfs de laatste OxygenOS nog eens geflasht, maar geen oplossing voor m'n probleem. Iemand nog 'n idee? Ik mis ergens 'n koppeling met dat de telefoon 'n verbinding mag maken met internet, zo lijkt 't. Ik heb Smart App Lock ook al uitgeschakeld, maar ook geen oplossing.

Ik zou graag 'n verse installatie doen, maar ik heb vannacht m'n back-up map van Titanium verwijderd, omdat ik dacht (vooral vanwege veel oude backups) dat ik zo wel genoeg ruimte zou krijgen. Slim van me, ik weet 't. Al heb ik niet echt dingen die ik moet bewaren (behalve Whatsapp dat via Google Drive gebackupt wordt), 't zijn vooral instellingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Eric_Cantona op 15-02-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:24:
Wat ik me nu toch meemaak. Vannacht zag ik dat de Titanium Backup voor de 3e keer niet gelukt was vanwege onvoldoende vrije schijfruimte. Toch raar bij 'n OP2, vooral als je er eigenlijk niks op hebt staan (ruim 33gb vrij).

Gezocht, maar geen oplossing gevonden. SD-fix was 'n optie, maar deed niets. Via 't Google-Play topic 'n mogelijke oplossing gevonden, dit geprobeerd maar de problemen zijn alleen maar erger geworden.

Ik heb sinds vanmorgen geen internet verbinding meer, niet via Wifi en ook niet via 3/4G. Helemaal niets meer. Terwijl de indicator wel gewoon aangeeft dat ik 4G heb en ook Wifi geeft aan dat ik verbonden ben met 'n netwerk.

Ik heb zelfs de laatste OxygenOS nog eens geflasht, maar geen oplossing voor m'n probleem. Iemand nog 'n idee? Ik mis ergens 'n koppeling met dat de telefoon 'n verbinding mag maken met internet, zo lijkt 't. Ik heb Smart App Lock ook al uitgeschakeld, maar ook geen oplossing.

Ik zou graag 'n verse installatie doen, maar ik heb vannacht m'n back-up map van Titanium verwijderd, omdat ik dacht (vooral vanwege veel oude backups) dat ik zo wel genoeg ruimte zou krijgen. Slim van me, ik weet 't. Al heb ik niet echt dingen die ik moet bewaren (behalve Whatsapp dat via Google Drive gebackupt wordt), 't zijn vooral instellingen.
Je zou kunnen proberen om de Modem files opnieuw te flashen alvorens je OxygenOS opnieuw flasht. Als het goed is zwerven ze ergens op het OnePlus forum rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Pimorez schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:34:
[...]

Je zou kunnen proberen om de Modem files opnieuw te flashen alvorens je OxygenOS opnieuw flasht. Als het goed is zwerven ze ergens op het OnePlus forum rond.
Was al met 'n schone lei begonnen, wederom 'tzelfde probleem met Titanium. Maar met de oplossing die me aangeboden werd, is 't in ieder geval niet verder gegaan. Nu de oplossing voor Titanium vinden :/

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 18:44
Erik1805 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:50:
Ik heb deze rom geflashed, Echt heel erg goed, krijg je een andere telefoon van :)

SkyDragon|6.0.1|H2Os

Heb met Bluetooth, 4G aan, Wifi aan een verlies van 5% in de nacht (standby) en sync aan
Is dit lastig om zelf uit te voeren? wil het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die nog zit te twijfelen over de aanschaf van een OPT, kijk in het prijzen en invite topic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Wat ik nou net heb meegemaakt 8)7. Gister cache partitie leeg gehaald. Alles werkte gewoon vlekkeloos. Tot een paar minuten geleden. Ik ga zo naar een concert en dacht "laat ik m'n telefoon nog even opladen". Liep de telefoon ineens helemaal vast. Na 8 seconden de power knop ingedrukt in te hebven gehouden, ging hij gelukkig uit. Hij werkt nu weer goed. Is dit een bekend probleem?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:10:
Wat ik nou net heb meegemaakt 8)7. Gister cache partitie leeg gehaald. Alles werkte gewoon vlekkeloos. Tot een paar minuten geleden. Ik ga zo naar een concert en dacht "laat ik m'n telefoon nog even opladen". Liep de telefoon ineens helemaal vast. Na 8 seconden de power knop ingedrukt in te hebven gehouden, ging hij gelukkig uit. Hij werkt nu weer goed. Is dit een bekend probleem?
Ja heb ik ook regelmatig sinds de laatste update helaas :/

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:10:
Dat is dus het verlengde van het probleem waar je een paar pagina's terug op reageerde. Gebeurt hier nu 2-3 keer per week, uiterst frustrerend. Zeker toen het een keer 's nachts was gebeurd, blij dat ik niet puur op mijn telefoon vertrouw als wekker ;)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ram0n schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:08:
[...]

Dat is dus het verlengde van het probleem waar je een paar pagina's terug op reageerde. Gebeurt hier nu 2-3 keer per week, uiterst frustrerend. Zeker toen het een keer 's nachts was gebeurd, blij dat ik niet puur op mijn telefoon vertrouw als wekker ;)
Klopt, maar dat was random, dit was specifiek tijdens het opladen ineens. Ik dacht dat het met het opladen te maken had. OnePlus moet nu echt eens meer aandacht schenken aan bugs oplossen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Heeft iemand van jullie CM13 (unofficial) van Grarak al getest?
Ik ga deze straks eens installeren denk ik want mijn Oneplus2 blijft nu echt wel te veel hangen met OxygenOS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
stefve1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:29:
Heeft iemand van jullie CM13 (unofficial) van Grarak al getest?
Ik ga deze straks eens installeren denk ik want mijn Oneplus2 blijft nu echt wel te veel hangen met OxygenOS...
Ik gebruik sinds elke dagen de build van Seraph08, deze is volgens mij erg vergelijkbaar met die van Grarak.

Ik ben na veel wikken en wegen, voornamelijk door de missende vingerafdrukscanner, overgegaan van OOS (SkyDragon) naar CM13. Ik ben blij met CM13, het voelt een stuk vlotter aan en ik heb nog geen problemen ondervonden. Ik ben zo op het eerste gezicht ook niet ontevreden over de accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
HaNS1443 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:17:
[...]

Ik gebruik sinds elke dagen de build van Seraph08, deze is volgens mij erg vergelijkbaar met die van Grarak.

Ik ben na veel wikken en wegen, voornamelijk door de missende vingerafdrukscanner, overgegaan van OOS (SkyDragon) naar CM13. Ik ben blij met CM13, het voelt een stuk vlotter aan en ik heb nog geen problemen ondervonden. Ik ben zo op het eerste gezicht ook niet ontevreden over de accuduur
Ze lijken inderdaad heel erg op elkaar. Ik heb gisteren die van Grarak geïnstalleerd. Wat een wereld van verschil met OxygenOS. Alles werkt inderdaad wat vlotter en je krijgt weer alle extra instellingen.
De vingerafdrukscanner mis ik niet want door de koppeling met Moto360 (Geen code nodig als de horloge in de buurt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:00
Beavbusi schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:37:
[...]

Is dit lastig om zelf uit te voeren? wil het eens proberen
Valt mee wel. Hier staat alles beschreven:

http://forum.xda-develope...guides-beginners-t3146568

Ik werk zelf met de SkyDragon (H2OS 6.0.1) en deze werkt heel erg goed. Alle sensors werken, ook Fingerprint. Daarnaast heb ik nog nooit zo'n goede accutijd gehad. :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Erik1805 op 23-02-2016 14:01 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag custom roms bespreken in het daarvoor bedoelde topic.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:12
Zojuist mijn telefoon gekregen; sjiek hoor!

Alleen, hij staat op Oxygen 2.0.3. Als ik hem laat zoeken op updates zegt ie dat de meest recente is geïnstalleerd. Wat is er aan de hand/wat kan ik doen?

• mraggie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-08 19:11
zunrob schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:51:
Zojuist mijn telefoon gekregen; sjiek hoor!

Alleen, hij staat op Oxygen 2.0.3. Als ik hem laat zoeken op updates zegt ie dat de meest recente is geïnstalleerd. Wat is er aan de hand/wat kan ik doen?
volg hun tutorial
link

• zunrob
Dankjewel! Duidelijk. Moet ik alvorens het te installeren eerst de data wipen of niet?

Edit: Jammer, de download link lijkt niet te werken. :P

Wat is trouwens de productiedatums van jullie telefoons? Die van mij is gemaakt op 21 september 2015. En hoe warm wordt jullie telefoon met normaal gebruik als je kijkt in CPU-Z?

[ Voor 27% gewijzigd door zunrob op 25-02-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMvanNorden
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03-2018
Ben momenteel gebruiker van de LG G3, echter is de batterij ondertussen zwak en ben ik daarnaast wel weer toe aan een ander toestel.

In hoeverre is de OPT een verbetering t.o.v. de LG G3?

Wil een toestel met FPS, een goed scherm, goede camera en stabiele software.

Nu weet ik dat het laatste niet helemaal het geval is, al hoop ik dat het met updates verholpen gaat worden. Ben namelijk nket zo thuis in het installeren van custom roms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
AMvanNorden schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 03:46:
Ben momenteel gebruiker van de LG G3, echter is de batterij ondertussen zwak en ben ik daarnaast wel weer toe aan een ander toestel.

In hoeverre is de OPT een verbetering t.o.v. de LG G3?

Wil een toestel met FPS, een goed scherm, goede camera en stabiele software.

Nu weet ik dat het laatste niet helemaal het geval is, al hoop ik dat het met updates verholpen gaat worden. Ben namelijk nket zo thuis in het installeren van custom roms!
Ik maak dezelfde overstap dit weekend, daarna kan ik je meer info geven ;)
Echter volgens mij zitten door jou genoemde punten wel goed met een Snapdragon 810 en 4GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Hmm, zijn er andere mensen die recent hun telefoon hebben ontvangen? Wat is jullie productiedatum (zie onderkant doos)? En krijgen jullie wel OTA updates?
Is het trouwens normaal dat de telefoon warm wordt tijdens het opladen?

[ Voor 19% gewijzigd door zunrob op 26-02-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heb de mijne gisteren gekregen, geen idee wat de productiedatum was want het doosje ligt thuis maar ik krijg ook geen OTA update, hij heeft nu 2.0.3, heb al een miljoen keer op het update knopje gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De mijne is maandag binnengekomen (productiedatum 03-11-2015) en kwam direct met een update voor 2.2.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

https://forums.oneplus.ne...ee-oxygen-updates.432004/
De update server is stuk/dood/down hoe dan ook klopt het dat we even niet kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mrwolf schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:12:
De mijne is maandag binnengekomen (productiedatum 03-11-2015) en kwam direct met een update voor 2.2.0.
Apart! Wanneer heb je hem besteld? Met of zonder 50 Dollar korting? En waar kwam ie vandaan, Polen of UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
zunrob schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:54:
[...]

Apart! Wanneer heb je hem besteld? Met of zonder 50 Dollar korting? En waar kwam ie vandaan, Polen of UK?
12 februari besteld, afgelopen maandag binnen vanuit Polen. Helaas zonder de 50 euro korting, maar met een gratis apricot achterkant (die meteen in de kast verdwijnt, de standaard achterkant is mooier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mrwolf schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:02:
[...]

12 februari besteld, afgelopen maandag binnen vanuit Polen. Helaas zonder de 50 euro korting, maar met een gratis apricot achterkant (die meteen in de kast verdwijnt, de standaard achterkant is mooier).
Bedankt. Grappig dat die van jou heel veel nieuwer is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 26-02-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Die van mij was van 04-11-2015, kwam uit de UK binnen 2 dagen na bestelling en daar was ik al lang blij mee na al die horrorverhalen op het Oneplus forum :)
Helaas wel 2.0.3 maar 2.2.0 schijnt ook brak te zijn, hopelijk komt de MM update begin volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Bierkameel schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:40:
Die van mij was van 04-11-2015, kwam uit de UK binnen 2 dagen na bestelling en daar was ik al lang blij mee na al die horrorverhalen op het Oneplus forum :)
Helaas wel 2.0.3 maar 2.2.0 schijnt ook brak te zijn, hopelijk komt de MM update begin volgende maand.
Heb jij hem besteld met of zonder loyalty code? Het lijkt erop dat de mensen die met korting hebben besteld de oude toestellen hebben gekregen..

Mijn home button werkt trouwens alleen maar als je hem in het midden aanraakt. Raak je hem aan bij de kanten registreert ie niets. Is dat normaal gedrag? Hier een plaatje:
https://drive.google.com/...qTG1jZDg/view?usp=sharing
Alleen het groene gedeelte registreert.

[ Voor 24% gewijzigd door zunrob op 27-02-2016 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
Kom er net achter dat ik dit ook heb, is mij nooit opgevallen eigenlijk ik druk er altijd in het midden op met mijn dikke vingers.
Ik heb de two vanaf de release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
tovenaar1988 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:59:
Kom er net achter dat ik dit ook heb, is mij nooit opgevallen eigenlijk ik druk er altijd in het midden op met mijn dikke vingers.
Ik heb de two vanaf de release
Bedankt voor je reactie! Is bij jou het rechter dode gedeelte ook groter dan links? Benieuwd hoe dit bij anderen is. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
Tussen rechts en links zit degelijk verschil wanneer ik een touch pen gebruik, dan kan ik rechts drukken zonder reactie en links eigenlijk vrijwel zonder problemen. Met mijn vingers heb ik geen problemen gezien het raakoppervlak wat groter is dan met zo'n pennetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
tovenaar1988 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:50:
Tussen rechts en links zit degelijk verschil wanneer ik een touch pen gebruik, dan kan ik rechts drukken zonder reactie en links eigenlijk vrijwel zonder problemen. Met mijn vingers heb ik geen problemen gezien het raakoppervlak wat groter is dan met zo'n pennetje
Hoe groot schat je dat het rechter dode stuk is? Zo'n 4 mm? Zeg maar ongeveer gelijk aan dit plaatje? https://drive.google.com/...qTG1jZDg/view?usp=sharing

[ Voor 12% gewijzigd door zunrob op 27-02-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
zunrob schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:54:
[...]

Hoe groot schat je dat het rechter dode stuk is? Zo'n 4 mm? Zeg maar ongeveer gelijk aan dit plaatje? https://drive.google.com/...qTG1jZDg/view?usp=sharing
Ja precies zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Thnx! Is dit bij iedereen zo? Of werken deze gebieden wel bij andere mensen?
Op het OP forum heb ik een poll aangemaakt, het lijkt erop dat bijna vijftig procent van de mensen het probleem heeft!
https://forums.oneplus.ne...y-the-middle-part.432502/

[ Voor 34% gewijzigd door zunrob op 28-02-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 16:31
Mijn opt heeft het ook. Maar kan het lastig testen, blijkbaar heb ik dikke vingers ;)
Geen last van dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
jakob558 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:47:
Mijn opt heeft het ook. Maar kan het lastig testen, blijkbaar heb ik dikke vingers ;)
Geen last van dus.
Haha, met het topje van je pink kun je goed testen hoor. 😉 Het vervelende vind ik het stukje dode ruimte aan de rechterkant wat groter is dan links. Aangezien ik mijn telefoon met rechts bedien komt het regelmatig voor dat mijn vinger daar ligt en niets gebeurt. Het dode stuk links is acceptabel, daar heb je in de praktijk geen last van, maar het rechter gedeelte past mijn vinger net in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Ik heb het net ook even getest en ik heb hier helemaal geen last van. Ik had hem wel vrij vroeg gekocht na de release meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
stefve1 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:53:
Ik heb het net ook even getest en ik heb hier helemaal geen last van. Ik had hem wel vrij vroeg gekocht na de release meen ik.
Op het doosje kun je je productiedatum zien. Ik twijfel wat te doen. Bijna 50 procent van de OP2s lijkt er last van te hebben. Bovendien schijnt het RMA proces zeer omslachtig te zijn.. Omruilen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Totdat jij het zei was het mij niet opgevallen. Dus misschien je OCD even aan de kant zetten en het accepteren? ;)

In de praktijk heb ik er geen last van, en eerlijk gezegd denk ik dat een RMA voor dit issue je heel veel tijd en frustratie gaat kosten, en het issue waarschijnlijk bij je vervangende exemplaar nog steeds bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mrwolf schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:17:
Totdat jij het zei was het mij niet opgevallen. Dus misschien je OCD even aan de kant zetten en het accepteren? ;)

In de praktijk heb ik er geen last van, en eerlijk gezegd denk ik dat een RMA voor dit issue je heel veel tijd en frustratie gaat kosten, en het issue waarschijnlijk bij je vervangende exemplaar nog steeds bestaat...
Haha, bedankt voor je reactie. Het viel me op doordat ik soms met mijn duim terug wou naar het homescreen, maar dat er niets gebeurde. Omdat mijn duim blijkbaar niet zo lang is zit ik vaak aan de rechterkant van de knop, precies op het dode gebied. Toen ging ik kijken waardoor het kwam, en de rest is bekend. 😉 Het irriteert me gewoon dat ik er in de praktijk last van heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
zunrob schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:17:
[...]

Haha, bedankt voor je reactie. Het viel me op doordat ik soms met mijn duim terug wou naar het homescreen, maar dat er niets gebeurde. Omdat mijn duim blijkbaar niet zo lang is zit ik vaak aan de rechterkant van de knop, precies op het dode gebied. Toen ging ik kijken waardoor het kwam, en de rest is bekend. 😉 Het irriteert me gewoon dat ik er in de praktijk last van heb..
En dankzij jouw posts heb ik er nu ook last van O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mrwolf schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:34:
[...]

En dankzij jouw posts heb ik er nu ook last van O-)
Excuses! Het is lastig om het niet meer te merken als je ervan af weet idd. Hoe lang heb je de telefoon al? En wat is je productiedatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
zunrob schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:02:
[...]

Excuses! Het is lastig om het niet meer te merken als je ervan af weet idd. Hoe lang heb je de telefoon al? En wat is je productiedatum?
mrwolf schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:12:
De mijne is maandag binnengekomen (productiedatum 03-11-2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik heb al even gezocht in dit forum, maar eigenlijk geen antwoord kunnen vinden:

Voor mijn werk in het buitenland geweest, maar ik kon met geen mogelijkheid mijn data aan krijgen. Bellen / SMS en wifi uiteraard prima. Data aangezet, roaming aangezet maar ik bleef een ! houden bij Vodafone DE verbinding. Ik heb al zitten zoeken maar nog niets kunnen vinden. Ik moet volgende week weer voor een paar dagen naar Duitsland en geen internet is dan vrij vervelend.

Het is alleen jammer dat ik niets kan testen hier. Iemand misschien nog tips?

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Ganzz schreef op maandag 29 februari 2016 @ 00:05:
Ik heb al even gezocht in dit forum, maar eigenlijk geen antwoord kunnen vinden:

Voor mijn werk in het buitenland geweest, maar ik kon met geen mogelijkheid mijn data aan krijgen. Bellen / SMS en wifi uiteraard prima. Data aangezet, roaming aangezet maar ik bleef een ! houden bij Vodafone DE verbinding. Ik heb al zitten zoeken maar nog niets kunnen vinden. Ik moet volgende week weer voor een paar dagen naar Duitsland en geen internet is dan vrij vervelend.

Het is alleen jammer dat ik niets kan testen hier. Iemand misschien nog tips?
Stomme vraag misschien, maar heb je wel een actieve bundel voor in het buitenland? Heb geen data op mijn Vodafone-SIM, maar met T-Mobile krijg ik in het buitenland ook zo'n uitroepteken en moet ik eerst een bundel selecteren (of kiezen voor betalen per MB).

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
Weet je zeker dat je roaming geactiveerd is bij Vodafone? Sommige providers blokkeren standaard roaming zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Mijn OP2 ook net binnen gekomen, productie datum 30 augustus, lijkt er inderdaad op dat mensen met korting oude batches toegeschoven krijgen. Eens kijken of ik last ga krijgen van grounding issues of andere zaken. Dan gaat die weer snel retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn OP2 alweer weggedaan :) leuk apparaat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heb de mijne maar handmatig van 2.03 naar 2.1.2 geupdate, ging soepel zonder problemen.
Het schijnt dat 2.2.0 nogal wat bugs heeft dus ik wacht nu tot de Android 6 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:15:
Ik heb mijn OP2 alweer weggedaan :) leuk apparaat verder.
Waarom heb je hem weggedaan? En wat gebruik je nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Redinox schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:14:
[...]

Stomme vraag misschien, maar heb je wel een actieve bundel voor in het buitenland? Heb geen data op mijn Vodafone-SIM, maar met T-Mobile krijg ik in het buitenland ook zo'n uitroepteken en moet ik eerst een bundel selecteren (of kiezen voor betalen per MB).
Celica_T20 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:14:
Weet je zeker dat je roaming geactiveerd is bij Vodafone? Sommige providers blokkeren standaard roaming zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Ik had hiervoor een nexus 5 waarbij het prima werkte. Ik heb de sim gewoon over gezet.

Verder heb ik een Vodafone buitenland bundle XXL. Ik zal anders eens met Vodafone gaan bellen.

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Guzanni schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:54:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar! Zou je kunnen laten weten trouwens of jouw gehele home button werkt of alleen het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guzanni schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:54:
[...]

- Missende SD kaart
- Missende NFC
- Missend toetsenbord

nu: BlackBerry Priv, en mijn home button deed het volledig, was alleen beetje langzaam naar mijn gevoel

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:57:
[...]

- Missende SD kaart
- Missende NFC
- Missend toetsenbord

nu: BlackBerry Priv, en mijn home button deed het volledig, was alleen beetje langzaam naar mijn gevoel
Lol _O-. Dat wist je toch van tevoren ook wel? Dat hij geen NFC, SD kaart slot, en geen fysiek toetsenbord had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Het valt me op dat mijn telefoon erg langzaam oplaadt: vannacht om 1 uur aan de lader gehangen, om 4 uur was ie pas voor vijftig procent vol. Aangezien ik sliep stond het scherm dus uit. Zojuist even getest met de app Ampere, waarbij ik min 200 mA stroom heb en max 660 mA. Is dit normaal? https://drive.google.com/...mb2hsN1E/view?usp=sharing
Ik heb al verschillende laders en kabels geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:34:
Het valt me op dat mijn telefoon erg langzaam oplaadt: vannacht om 1 uur aan de lader gehangen, om 4 uur was ie pas voor vijftig procent vol. Aangezien ik sliep stond het scherm dus uit. Zojuist even getest met de app Ampere, waarbij ik min 200 mA stroom heb en max 660 mA. Is dit normaal? https://drive.google.com/...mb2hsN1E/view?usp=sharing
Ik heb al verschillende laders en kabels geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat.
Custom kernel? Of iets anders dat custom is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:38:
[...]

Custom kernel? Of iets anders dat custom is?
Nog helemaal standaard. Weliswaar wel nog op 2.0.3, omdat ik nog geen OTA heb ontvangen (nog steeds niets). Kan het aan de software liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:43:
[...]

Nog helemaal standaard. Weliswaar wel nog op 2.0.3, omdat ik nog geen OTA heb ontvangen (nog steeds niets). Kan het aan de software liggen dan?
Het grootste probleem bij OnePlus is de software, en niet de hardware. Hardware is prima in orde. Zowel via Wi-Fi als via 4G geen update ontvangen?? Ook niet als je hem forced laat zoeken?

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-03-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:44:
[...]

Het grootste probleem bij OnePlus is de software, en niet de hardware. Hardware is prima in orde. Zowel via Wi-Fi als via 4G geen update ontvangen?? Ook niet als je hem forced laat zoeken?
Nop. Je wilt niet weten hoe vaak ik al heb gecontroleerd voor SW-updates. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:45:
[...]

Nop. Je wilt niet weten hoe vaak ik al heb gecontroleerd voor SW-updates. :P
Ik zie dat je 13 minuten geleden een topic hebt aangemaakt op het forum (https://forums.oneplus.ne...arging-max-660-ma.433170/)

Ik heb hier een mogelijke oplossing voor je: https://forums.oneplus.ne...ee-oxygen-updates.432004/. Succes! Oeps, ik zie nu net dat jij ook dat topic hebt gestart haha.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-03-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:32:
[...]

Lol _O-. Dat wist je toch van tevoren ook wel? Dat hij geen NFC, SD kaart slot, en geen fysiek toetsenbord had?
In het begin dacht ik:

- SD kaart heb ik toch niet nodig, heb 64GB opslag
- NFC gebruik ik nooooooooit.. dus niet nodig
- Touchscreen is goed genoeg dus waarom zou ik nog fysiek toetsenbord willen.

Tot ik op een dag dacht,
- SD kaart zou best fijn zijn nu.
- Hey ik heb NFC een keertje nodig maar nu heb ik het niet
- Zou toch wel graag weer HW keyboard willen

ander probleem maar daar kwam ik pas eergisteren mee is dat updaten van de BlackBerry apps (launcher, hub etc) best lastig is en maar op XDA moet checken heletijd of er een update is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:52:
[...]

Ik zie dat je 13 minuten geleden een topic hebt aangemaakt op het forum (https://forums.oneplus.ne...arging-max-660-ma.433170/)

Ik heb hier een mogelijke oplossing voor je: https://forums.oneplus.ne...ee-oxygen-updates.432004/. Succes! Oeps, ik zie nu net dat jij ook dat topic hebt gestart haha.
Zojuist geupdate. Helaas geen succes, nieuwe snelheid is nu max 490 mA! :(

Ik heb hem net met het scherm uit opgeladen van 70 naar 100 procent in 70 minuten. Best redelijk toch? Hoe lang duurt het bij jullie voordat ie helemaal vol is?

[ Voor 13% gewijzigd door zunrob op 01-03-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
Sinds kort mijn OP1 vervangen voor een OP2, zoals hierboven al aangegeven is het hardwarematig een heerlijk toestel.

Maar dan de software.. Allejezus wat een troep dat OxygenOS! Geen updates te vinden, waardeloze batterij, veel android basisfuncties eruit gesloopt. Kon het haast niet geloven 7(8)7

Heb die avond direct de unofficial CM13 erop gezet en nu is alles gelukkig weer goed (nog geen vingerafdruk, maar who cares..).

Samenvattend vind ik het onbegrijpelijk dat Oneplus zijn nieuwe 'flagship killer' met zulke waardeloze software de deur uit laat gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Laatst online: 10-09 11:40
iemand die me kan zeggen hoe ik die 2 touch buttons van actie kan switchen ?
vroeger was. Vroeger was een app sluiten de rechterkant maar die staat nu links en wil dit veranderen.
Hoe doe je dit ook alweer ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
razerBE schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:25:
vroeger was. Vroeger was een app sluiten de rechterkant maar die staat nu links en wil dit veranderen.
Op mijn OPO kun je dit vinden bij: Instellingen -> Knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
razerBE schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:25:
Instellingen > Apparaat > Knoppen > Wissel knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Laatst online: 10-09 11:40
rens-br schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:31:
[...]

Op mijn OPO kun je dit vinden bij: Instellingen -> Knoppen
ja dat was het, swap buttons :)
was even vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
De OP2 is echt traag geworden. Na 2 weken gebruik. Zeer Laggy. Dacht eerst dat het door nova Launcher kwam, maar met de stock Launcher is het openen van de dialer en andere apps ook traag. Hoop dat het met Android 6.0 zal veranderen. Zo niet, dan ga ik een custom ROM proberen of hydrogen os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 00:27:
De OP2 is echt traag geworden. Na 2 weken gebruik. Zeer Laggy. Dacht eerst dat het door nova Launcher kwam, maar met de stock Launcher is het openen van de dialer en andere apps ook traag. Hoop dat het met Android 6.0 zal veranderen. Zo niet, dan ga ik een custom ROM proberen of hydrogen os.
Ik ervaar hetzelfde (ook met Nova Launcher). Het openen van apps vanaf het homescreen duurt soms echt 10 seconden, en na het klikken erop lijkt er in eerste instantie niets te gebeuren. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Ik heb sinds maandag de OP2, kom van LG G3 af. Ik heb eerst even geupgrade naar stock 2.2.0 (zodat radio firmware e.d. bijgewerkt werden). Hierna meteen Boeffla kernel, en OxySlim er op. Gaat als de trein, heerlijk combinatie. Super snel. Ook nu ik alle apps gerestored heb. Als dit met Marshmallow nog beter wordt is dit gewoon een perfect toestel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
mrwolf schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:15:
[...]

Ik ervaar hetzelfde (ook met Nova Launcher). Het openen van apps vanaf het homescreen duurt soms echt 10 seconden, en na het klikken erop lijkt er in eerste instantie niets te gebeuren. Heel irritant.
hoe zijn jouw ervaringen met de custom launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
SolarOrbiter schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:16:
[...]

hoe zijn jouw ervaringen met de custom launcher?
Ik heb ook Nova erop staan, maar dat gaat allemaal zeer rap! Ik heb wel een factory reset gedaan na het flashen van de laatste Oxygen.

Overigens zojuist bericht gekregen van het bedrijf dat de vingerafdrukscanners maakt: de sensor van hun is 1 cm breed (dus min of meer de gehele knop), en het gehele oppervlak zou dan ook moeten registreren (behalve die afgeronde puntjes)...

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 03-03-2016 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Laatste tijd erg vaak dat tijdens gebruik wifi kort wegvalt en signaal dan naar 3g springt in de balk bovenin. Zelfs thuis met sterk wifi signaal/bereik. Meer memsen die dit ook hebben?

Oh en tijdens update van apps is de telefoon ook goed warm. Zo zwaar moet dat process toch niet zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Paulus07 op 03-03-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik zie 't 4G/H icoontje ook wel eens tijdens Wifi verschijnen inderdaad. Dan zal de verbinding niet stabiel genoeg zijn. Ik heb 'n data-indicator daarnaast, die laat op dat moment niet zien dat er 'n up-/downloadactie is, dus of er daadwerkelijk dataverbinding is, vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
" issue" met wifi heb ik ook gehad. maar of het echt een issue is (in mijn geval dan) betwijfel ik. De internetverbinding van mijn provider viel uit en dan komt het voor dat mijn toestel ook LTE/3G laat zien, naast de WIFI teken (soms zelfs met uitroepteken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

SolarOrbiter schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 00:27:
Heb je 2.2.0?
Daar lees je wel meer van dat soort problemen over, daarom ben ik naar 2.1.2 gegaan, die is erg snappy met Nova laucher.

https://forums.oneplus.ne...2-1-for-oneplus-2.433921/
Zie toevallig dat 2.2.1 een paar uur geleden is uitgekomen, mijn OPT ziet de 2.2.0 update dus de update servers zijn ook eindelijk weer gefixed d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Bierkameel op 04-03-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Bierkameel schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:12:
[...]

Heb je 2.2.0?
Daar lees je wel meer van dat soort problemen over, daarom ben ik naar 2.1.2 gegaan, die is erg snappy met Nova laucher.

https://forums.oneplus.ne...2-1-for-oneplus-2.433921/
Zie toevallig dat 2.2.1 een paar uur geleden is uitgekomen, mijn OPT ziet de update dus de update servers zijn ook eindelijk weer gefixed d:)b
yep, heb 2.2.0

nice, 2.2.1 is uit; wellicht verhelpt dat mijn probleem. Waarschijnlijk zal het tevens niet lang duren voordat Android 6.0 wordt uitgerold. Grote kans dat deze incrementele update nodig is om de Android 6.0 uit te kunnen rollen. Hadden ze destijds ook bij Cyanogen OS gedaan met de OnePlus One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Hier een linkje naar officieel bericht van OnePlus: https://forums.oneplus.ne...ting-on-oneplus-2.434055/
Ik zie de update zelf nog niet, benieuwd wanneer ie komt!
Mijn telefoon kwam met 2.0.3, en aangezien de servers down waren heb ik zelf (via OnePlus site) geupdate naar 2.2.0 door te flashen. Ik neem aan dat ik de OTA ook gewoon krijg toch? Ben niet geroot etc, helemaal standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

2.2.1 inmiddels geflashed, maar duurt uiteraard even voordat je echt kan zeggen of er een verschil te merken is. Ik leek net weer wat herkenbare hangmomenten te hebben, maar dat was vlak na de reboot. We shall see :) Maar hopelijk is dit vooral inderdaad een voorbereiding voor Android 6... Wordt echt tijd.

Hier staan overigens wat downloads voor de OTA (enkel te flashen als je 2.2.0 wel als full ROM hebt geflashed): https://forums.oneplus.ne...2-1-for-oneplus-2.433921/

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hmm het Oneplus forum is nog niet erg positief over 2.2.1, ik wacht het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bierkameel schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:12:
Hmm het Oneplus forum is nog niet erg positief over 2.2.1, ik wacht het nog even af.
Hmz, over 2.2.0 ben ik niet erg positief. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Op het hele OnePlus forum hoef je helemaal niet te komen. Eén grote noob bijeenkomst en gezeur om Marshmallow. Verdoe daar je tijd maar niet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Hmm.. geen idee wat ik moet doen. Ik ga sowieso wachten met downloaden van Android 6.0 als hij beschikbaar is. Waarom? Compleet nieuwe Android versie. Zal wel érg veel bugs bevatten.

Maarja, 2.2.1 is beschikbaar.. what to do? Wat is handig?

Het kan geen kwaad om je cache partitie te legen als je hebt geüpdatet naar 2.2.1 toch? Dat is wat ik in ieder geval meestal doe, na een upgrade. Of is dit alleen aan te raden als je problemen/traagheid ondervindt?
Razer schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:36:
Op het hele OnePlus forum hoef je helemaal niet te komen. Eén grote noob bijeenkomst en gezeur om Marshmallow. Verdoe daar je tijd maar niet mee :)
Truth has been spoken O-).

http://i.memeful.com/media/post/kRQBx2d_700wa_0.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:38:
Hmm.. geen idee wat ik moet doen. Ik ga sowieso wachten met downloaden van Android 6.0 als hij beschikbaar is. Waarom? Compleet nieuwe Android versie. Zal wel érg veel bugs bevatten.

Maarja, 2.2.1 is beschikbaar.. what to do? Wat is handig?

Het kan geen kwaad om je cache partitie te legen als je hebt geüpdatet naar 2.2.1 toch? Dat is wat ik in ieder geval meestal doe, na een upgrade. Of is dit alleen aan te raden als je problemen/traagheid ondervindt?

[...]

Truth has been spoken O-).

http://i.memeful.com/media/post/kRQBx2d_700wa_0.gif
Ik wipe altijd de cache na een upgrade, geeft weer wat schoner gevoel :)
Ik zou gewoon 2.2.1 flashen, bevalt die niet kun je nog altijd gewoon 2.2.0 er terug overheen gooien.

Maakt het wachten op Marshmallow weer wat eenvoudiger, denk dat we deze maand waarschijnlijk nog wel Marshmallow te zien krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Razer schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:42:
[...]

Ik wipe altijd de cache na een upgrade, geeft weer wat schoner gevoel :)
Ik zou gewoon 2.2.1 flashen, bevalt die niet kun je nog altijd gewoon 2.2.0 er terug overheen gooien.

Maakt het wachten op Marshmallow weer wat eenvoudiger, denk dat we deze maand waarschijnlijk nog wel Marshmallow te zien krijgen :)
Geeft inderdaad een schoner gevoel. Vooral als je nogal gevoelig bent voor dat soort OCD dingetjes. :P

Ze zeggen het eind van het 1e kwartaal. Zal dus wel eind deze maand zijn. Wel raar. Gaan ze voor de laatste 25 dagen een nieuwe update uitrollen terwijl eind deze maand Android 6 wordt uitgerold naar de OnePlus 2 devices 8)7.

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-03-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Heb sinds gisteren ook eindelijk m'n 2 ontvangen, via de supersnelle :X levering van DHL..

Ik heb nu 2.2.0 staan, maar ik heb eigenlijk meer interesse in CM. Komt de officiële CM pas uit als Android 6 beschikbaar is via OxygenOS? Ik heb begrepen dat er nog wat issues zijn momenteel en dat nog niet alles werkt op de CM 13 port (FPS, laserfocus,...). Of heb ik het verkeerd op?

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ram0n schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:54:
Hier staan overigens wat downloads voor de OTA (enkel te flashen als je 2.2.0 wel als full ROM hebt geflashed): https://forums.oneplus.ne...2-1-for-oneplus-2.433921/
* RAW support in OnePlus Camera
* Bluetooth compatibility improvement
* Ultra SIM compatibility improvement
* GMS 3.0 upgrade
* Improvement for roaming issues
* Fix for occasional image corruption in OnePlus Camera
* Security Patch Update
* Romanian language support
Helemaal niets over die kl*te-bug waardoor mijn toestel het max drie dagen uithoudt zonder herstart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
freddy0519 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:02:
Heb sinds gisteren ook eindelijk m'n 2 ontvangen, via de supersnelle :X levering van DHL..

Ik heb nu 2.2.0 staan, maar ik heb eigenlijk meer interesse in CM. Komt de officiële CM pas uit als Android 6 beschikbaar is via OxygenOS? Ik heb begrepen dat er nog wat issues zijn momenteel en dat nog niet alles werkt op de CM 13 port (FPS, laserfocus,...). Of heb ik het verkeerd op?
Alleen FPS werkt niet, vind ik geen gemis. De unnofficial CM13 werkt al zoveel beter dan Oxygen dat het wat mij betreft een no-brainer is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gebruikelijk wacht ik eerst deze draad af voordat ik update.

Als het hier rustig blijft zijn er niet veel bugs :P en draai ik dr update. 2.1.2 tm 2.2.0 hadden mij teveel problemen, dus tot op heden heb ik nog 2.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik was toch al van plan om CM13 te installeren dus zal ff proefkonijn spelen met 2.2.1, heb hem net geinstalleerd en de cache voor en na gewiped, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik hoor best veel positieve reacties. Zowel in de officiële thread als in bijvoorbeeld dit topic: https://forums.oneplus.ne...interface-is-good.434191/

Het punt is, je moet gewoon je cache partitie legen na het updaten.

Heeft hier iemand de update al?

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-03-2016 21:26 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.