Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 15:50
Uit het niets begint mijn Google toetsenbord opeens bepaalde woorden met een hoofdletter te schrijven.

Woorden als vanochtend, doe en ben worden automatisch gecorrigeerd na een spatie en wordt er dus automatisch Vanochtend, Doe en Ben van gemaakt. Ook als deze woorden midden in een zin getikt worden. Nu kan ik natuurlijk automatisch aanvullen met spatie uitzetten, maar dan worden mijn typo's ook niet automatisch aangepast.

Het lijkt erop dat het te maken heeft met het Nederlandse Dictionary, want alleen als ik die aanzet speelt het probleem. Het lijkt er op dat het woord 'doe' niet in het woordenboek zit of zo. Zie screenshot.

Heb de cache proberen te legen van Google Keyboard. Heb zelfs al een factory reset gedaan, maar krijg het maar niet voor elkaar.

Ik heb een Moto X Style. Maar denk eerder dat het iets met mijn instellingen of account te maken heeft.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cSa7jO2yumckFRZMIsPZojQg/medium.png

[ Voor 5% gewijzigd door pelt op 25-03-2016 14:06 ]

Beste antwoord (via pelt op 28-03-2016 23:00)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:05
Heb een Google Android bug report gemaakt. Wellicht niet een programmatuurfout (omdat het waarschijnlijk met dictionary te maken heeft), maar ik weet geen betere plek. https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=205254

Vergeet niet te 'starren' daar als je het probleem ook hebt, dat is hoe prioriteit wordt bepaald doorgaans. Ik denk dat dit de beste manier is om het onder de aandacht te brengen bij de ontwikkelaars.

Update: Dit issue is nu de meest gestarde van de laatste 100 issues. Thanks allen! Ook is er een Google medewerker die het issue aan zichzelf heeft assignt. Lijkt dus te worden opgepakt! ;)

[ Voor 49% gewijzigd door gertvdijk op 29-03-2016 13:35 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

John Doe, Ben Stiller, etc. Bij mij gebeurd dit vaak bij namen. 'Vanochtend' heb ik nog niet gezien.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
vreemd Probleem inDerdaad.
iK heb Het nog niEt eerder Gezien, dus ik Kan jE helaas niet Helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
nst6ldr schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:56:
John Doe, Ben Stiller, etc. Bij mij gebeurd dit vaak bij namen. 'Vanochtend' heb ik nog niet gezien.
Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Maar ook na het uitzetten van contactpersonen aanvullen krijg ik de suggestie.

Bovendien zou je hopen dat Google zo slim is het eruit te kunnen filteren.

Het woord Mega geeft het zelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 10:33

ikt

Ik heb hetzelfde probleem - Google Keyboard plaatst inderdaad bekende termen eerder dan normale Nederlandse woorden, het bewerken zodat deze weer een kleine letter hebben werkt niet goed, omdat Google Keyboard denkt dat het woord fout is.

Het is waarschijnlijk wachten tot Google dit probleem erkent.

Toevoeging - Ik ken niemand die "Ben", "Doe", "Stiller" en dergelijke heet, niks in het contactenlijstje.

Andere die ik heb gevonden - "Bond" en "Eng"(???).

[ Voor 21% gewijzigd door ikt op 25-03-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Hmm. Fijn om te lezen dat ik iig niet de enige ben. Maar hoop wel dat dit gefixt wordt. Echt Mega irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 17:10
Ik heb hetzelfde!

Zelfs alle data van Google toetsenbord weggegooid, maar het probleem blijft.....super irritant.

Ik heb het inderdaad ook met Ben, Doe en net ook met het woord Los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:48
Ik heb sinds de laatste update van de APK het zelfde probleem, ook "tof" en "super" en "sorry" gaan fout. Ik heb al feedback gestuurd naar Google via de app, maar hoe meer hoe beter lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:31
Heb er ook last van. Op een Nexus 5 met laatste updates van os en apps. Heb het bijvoorbeeld met het woord Lig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dit probleem treedt op wanneer je het toetsenbord op Engels hebt staan, en daarmee in het Nederlands gaat typen. Dit zijn woorden die je in het Engels letter voor letter hebt getypt, aan het begin van een zin (dus hoofdletter), en die worden onthouden in het woordenboek, dat wordt gedeeld tussen talen.

Althans, dat is hoe ik het op mijn Nexus kan reproduceren.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

CodeCaster schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:14:
Dit probleem treedt op wanneer je het toetsenbord op Engels hebt staan, en daarmee in het Nederlands gaat typen. Dit zijn woorden die je in het Engels letter voor letter hebt getypt, aan het begin van een zin (dus hoofdletter), en die worden onthouden in het woordenboek, dat wordt gedeeld tussen talen.

Althans, dat is hoe ik het op mijn Nexus kan reproduceren.
Maar het toetsenbord staat toch op nl? Zie screenshot.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 15:33
Ik heb hier sinds een paar dagen ook last van. Daarvoor had ik dit probleem niet. Ik heb gebruik wel twee taalinstellingen van Google (1x Engels en 1x Nederlands). Als ik het Engelse toetsenbord verwijder, dan blijft dit probleem bestaan. Woorden als Ben, Geef, Lig, Ken.... Heel wazig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

EWK schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:17:
[...]

Maar het toetsenbord staat toch op nl? Zie screenshot.
Dat zeg ik. De woorden die nu met een hoofdletter worden voorgesteld, zijn eerder met een Engels toetsenbord getypt. Bij mij dan.

Workflow:
• Zet het toetsenbord op EN.
• Typ (letter voor letter, niet swypen) een Nederlandse zin, bijvoorbeeld "Vanmorgen...".
• Het eerste woord van de zin is geen Engels woord, dus wordt (met hoofdletter) opgeslagen in je woordenboek.
• Zet nu het toetsenbord op NL.
• Begin met typen en typ daarna het hierboven toegevoegde woord ("Na vanmorgen...").
• Het woord uit je woordenboek krijgt voorrang op het ingebouwde woordenboek, en wordt dus gecorrigeerd: "Na Vanmorgen..."

[ Voor 46% gewijzigd door CodeCaster op 27-03-2016 12:26 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelt
CodeCaster schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:22:
[...]

Dat zeg ik. De woorden die nu met een hoofdletter worden voorgesteld, zijn eerder met een Engels toetsenbord getypt. Bij mij dan.

Workflow:
• Zet het toetsenbord op EN.
• Typ (letter voor letter, niet swypen) een Nederlandse zin, bijvoorbeeld "Vanmorgen...".
• Het eerste woord van de zin is geen Engels woord, dus wordt (met hoofdletter) opgeslagen in je woordenboek.
• Zet nu het toetsenbord op NL.
• Begin met typen en typ daarna het hierboven toegevoegde woord ("Na vanmorgen...").
• Het woord uit je woordenboek krijgt voorrang op het ingebouwde woordenboek, en wordt dus gecorrigeerd: "Na Vanmorgen..."
Ik heb een complete Factory reset gedaan. En het probleem speelt direct. Dus deze hypothese klopt Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

pelt schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:28:
[...]

Ik heb een complete Factory reset gedaan. En het probleem speelt direct. Dus deze hypothese klopt Helaas niet.
Dat is jammer, dan spelen er dus meerdere problemen. :) Van bovenstaand verhaal heb ik namelijk wel last...

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 27-03-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:37
Ik heb hier sinds kort ook last van. Ik kon zelfs meerdere keren 'Vanochtend' swypen na het weer weg te halen, maar die kwam elke keer weer terug met hoofdletter, midden in een zin.
Dus het lijkt inderdaad alleen met hoofdletter in het woordenboek te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
pelt schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:28:
[...]

Heb je daarbij ook de cloud backup functie uitgeschakeld? En weet iemand of het Google keyboard misschien nog een eigen cloudfunctie heeft?

Overigens heb ik uberhaupt ene bloedhekel aan auto correction. Aanbieden om een woord te verbeteren is prima maar als dat automatisch moet gebeuren pak ik m'n 3310 wel weer uit de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Joolee schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:03:
[...]

Heb je daarbij ook de cloud backup functie uitgeschakeld? En weet iemand of het Google keyboard misschien nog een eigen cloudfunctie heeft?

Overigens heb ik uberhaupt ene bloedhekel aan auto correction. Aanbieden om een woord te verbeteren is prima maar als dat automatisch moet gebeuren pak ik m'n 3310 wel weer uit de kast.
Cloud backup staat idd niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
CodeCaster schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:22:
[...]
• Het woord uit je woordenboek krijgt voorrang op het ingebouwde woordenboek, en wordt dus gecorrigeerd:
Jij zegt "het woord uit je woordenboek" maar als ik mijn persoonlijke woordenboek bekijk dan staan daar helemaal niet die woorden in die nu opeens met een hoofdletter worden geschreven.

Het maakt allemaal niet uit of je Engels of NL hebt, of alleen NL....of je toetsenbord reset.....er blijven woorden random met hoofdletters geschreven worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Weet iemand of er ergens een buglist is waar dit gemeld kan worden aan Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Meldt het sowieso via de feedback optie in de toetsenbord-app zelf, hoe meer mensen dat doen hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 13:18
Hetzelfde probleem hier, echter had ik dit niet zo erg op mijn Moto E 2nd, sinds dat ik LG G3 heb en de Google toetsenbord gebruik heb ik dat probleem.

Wat mij wel opvalt is dat de LG toetsenbord hier geen last van heeft, ligt dus puur aan Google.

Ik vroeg mij 1 ding wel af, ik keek in de geïnstalleerde woordenboeken en blijkbaar is Engels, Frans, Italiaans, Spaans en Russisch (allemaal naast Nederlands) geïnstalleerd.

Hoort dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:12

Zorian

What the fox?

Gewoon SwiftKey gebruiken, is het ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Zorian schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:02:
Ja, of gewoon een iPhone kopen of helemaal niks meer typen. Ook opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

pelt schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:08:
[...]

Ja, of gewoon een iPhone kopen of helemaal niks meer typen. Ook opgelost!
Hoef je niet meteen zo agressief te gaan doen hoor. :s Mafketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58
Zelfs met Swiftkey heb ik dit probleem soms. Het lijkt alsof hij dan de woorden met hoofdletter voorrang geeft t.o.v. met kleine letters.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:35
Hier met Swype ook, alleen gelukkig niet in de mate die men hier aangeeft want echt storend is het gelukkig niet :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Slaat nergens op imo, dit topic gaat niet over SiwftKey, simpel. Heb dit wel geprobeerd maar vond het toetsenbord van Google gewoon vele male fijner.

Ik kan dit gedrag ieder geval beamen. Heb vanmiddag m'n OnePlus X geflasht met CyanogenMod 13 en daarin heb ik ook last van dit probleem terwijl ik er met Oxygen geen last van had ondanks dat ik dezelfde settings gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Cartman! schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:39:
[...]

Slaat nergens op imo, dit topic gaat niet over SiwftKey, simpel. Heb dit wel geprobeerd maar vond het toetsenbord van Google gewoon vele male fijner.

Ik kan dit gedrag ieder geval beamen. Heb vanmiddag m'n OnePlus X geflasht met CyanogenMod 13 en daarin heb ik ook last van dit probleem terwijl ik er met Oxygen geen last van had ondanks dat ik dezelfde settings gebruikte.
Mag je vinden, ik bied gewoon een simpele fix aan voor als dat rare Google toetsenbord echt geen zin heeft.
Aangezien je zegt dat je ook CM13 hebt geflashed en sindsdien het hebt, misschien een CM13 probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Ik zag laatst, denk paar dagen geleden, opeens 20.62 MB verdwijnen van mijn mobiel internet aan "Google Keyboard" op mijn Nexus 6P. "Kak, vergeten te restricten" dacht ik nog, want standaard downloadt ie dictionary updates ook over mobiel internet. Via WiFi is prima zat voor mij, ben juist vaker op WiFi dan mobiel internet...

N6P GoogleKeyboard dict update

Echter, sindsdien heb ik dit probleem en ik ben blij te zien dat ik niet de enige ben die zich eraan ergert.

Maar goed, ik denk dat dus een dictionary update de boel verziekt. Uit mijn hoofd, in elk geval geldig voor oudere versies van Android, download Google Keyboard (niet-AOSP, maar uit Play Store of via device) die automatisch. Dus ook zonder app updates of systeemupdates. Zonder Play Store, AOSP build of een privacy-aware custom ROM zal dit niet zomaar doen volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door gertvdijk op 28-03-2016 21:50 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zorian schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:45:
[...]

Mag je vinden, ik bied gewoon een simpele fix aan voor als dat rare Google toetsenbord echt geen zin heeft.
Het is geen fix maar een workaround. Dan vind ik de "Koop een iPhone" van iemand anders net zo'n zinvolle toevoeging. Ook een redelijke troll-reactie om het toetsenbord meteen "raar" te noemen daarnaast.
Aangezien je zegt dat je ook CM13 hebt geflashed en sindsdien het hebt, misschien een CM13 probleem?
Mogelijk, als de rest ook CM13 heeft kan dat een aanknopingspunt zijn maar gezien de Google apps verder los staan van CM denk ik niet dat dit t geval is. Lijkt er simpelweg op dat alles wat gedetecteerd wordt als naam een hoofdletter krijgt (Ken, Ben, Doe).

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 28-03-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:55
Cartman! schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:48:
Lijkt er simpelweg op dat alles wat gedetecteerd wordt als naam een hoofdletter krijgt (Ken, Ben, Doe).
Niet alleen namen, het is volkomen Random: Toet, Verdraai, Ditjes. Je kan er bijna een spelletje van maken de fouten te vinden.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +8 Henk 'm!

• gertvdijk
Heb een Google Android bug report gemaakt. Wellicht niet een programmatuurfout (omdat het waarschijnlijk met dictionary te maken heeft), maar ik weet geen betere plek. https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=205254

Vergeet niet te 'starren' daar als je het probleem ook hebt, dat is hoe prioriteit wordt bepaald doorgaans. Ik denk dat dit de beste manier is om het onder de aandacht te brengen bij de ontwikkelaars.

Update: Dit issue is nu de meest gestarde van de laatste 100 issues. Thanks allen! Ook is er een Google medewerker die het issue aan zichzelf heeft assignt. Lijkt dus te worden opgepakt! ;)

[ Voor 49% gewijzigd door gertvdijk op 29-03-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Mizgala28 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:32:

Ik vroeg mij 1 ding wel af, ik keek in de geïnstalleerde woordenboeken en blijkbaar is Engels, Frans, Italiaans, Spaans en Russisch (allemaal naast Nederlands) geïnstalleerd.

Hoort dat zo?
Ja dat zag ik ook, dus zal wel standaard zijn. Ik heb ze verwijderd, maar dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
gertvdijk schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:17:
Helaas staat de prioriteit op "Small" dus ik verwacht er niet te veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:52
Als iedereen nu even op die link klikt hierboven ("groene" post) en op de ster daar klikt...

Ik vermoed dat het Nederlandse woordenboek niet herkend wordt o.i.d.
Wanneer het Engelse woordenboek gebruikt wordt en je typt een woord dat daar niet in voorkomt dan denkt de spellchecker dat het dus wel een naam zal zijn.
Ik had hier na een factory reset Engels als systeemtaal, keyboard in het Engels en geen Nederlands toegevoegd als tweede taal en dan kreeg ik ook auto-capitalization bij het typen van Nederlandse woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
ASW1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:45:
Ik vermoed dat het Nederlandse woordenboek niet herkend wordt o.i.d.
Juist wel, het probleem zit 'm, juist in dat Nederlandse woordenboek!

Als je dat namelijk verwijdert/deinstalleert, dan is het probleem met hoofdletters opgelost, maar dan krijg je dus ook geen tekstcorrectie meer....

Installeer je het Nederlandse woordenboek opnieuw, is het hoofdletter-probleem weer terug.

Ergens heeft Google een grote fout gemaakt met het Nederlandse woordenboek, nu is het zaak om het bij Google onder de aandacht te brengen zodat ze het weer fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Omdat ik mijn Nexus heb laten stuiteren, heb ik nu tijdelijk een Moto G die precies de hier beschreven problemen laat zien. Inderdaad met "Ben", "Doe" en vergelijkbare woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
Vandaag deze reactie op het officiële bugreport:

#7 dvane...@google.com
Thank you for the report. We are investigating the issue and will provide a fix when available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455111

Herkenbaar, met xiaomi redmi note 3 met de ml ROM, daar zit standaard Google keyboard in. Fijn dat ze een fix ervoor maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Ben benieuwd of het inderdaad ook snel een keer opgelost gaat worden. Heb er al een tijd last van, eerst al begin dit jaar op een Moto G3 (2015) en nu op een frisse Nexus 5x gewoon weer hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bawske
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-04 09:37
Nu staat er geen owner meer, dus het lijkt er op dat het niet snel zal gefixt worden.
Ik hoop echt dat ik niet door zo een domme bug een ander keyboard moet installeren, want de storage space op mijn moto g 4g is zo al nipt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Ik kreeg er inderdaad ook een melding van. Ik snap ook niet echt dat dit topic niet heel storm loopt. Ik erger me er echt kapot aan.

Edit: ik heb inmiddels wat andere topics 'gespamd' waar deze vraag ook werd gesteld. Zo hoop ik dat wat meer mensen die error starren.

[ Voor 34% gewijzigd door pelt op 14-04-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik heb 'm ook op een Moto G.

Werkte vroeger perfect, maar ik merk nu dat de meest random woorden opeens met een hoofdletter worden geschreven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Begin er de laatste tijd ok steeds meer last van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Heb het probleem van de week gemeld bij AndroidPlanet om het ook even onder de aandacht te brengen. Zie dat ze het er gisteren op hebben gezet, ook een flink aantal reacties en stars op de bugtracker van Google nu. Ben benieuwd of het helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ik heb hier ook een topic aangemaakt https://productforums.goo...context-place=forum/nexus
Heb de tekst van de OP overgenomen.

Misschien kan iedereen daar ook even spammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
MartijnRGS schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:14:
Heb het probleem van de week gemeld bij AndroidPlanet om het ook even onder de aandacht te brengen. Zie dat ze het er gisteren op hebben gezet, ook een flink aantal reacties en stars op de bugtracker van Google nu. Ben benieuwd of het helpt!
Het heeft in ieder geval een flink aantal 'sterren' opgeleverd. Maar vanuit Google is het nog steeds stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Ja helaas, maar hoe meer aandacht hoe beter... Jammer dat Google met een probleem van behoorlijke grote niet reageert, of zelfs een "owner" zich terugtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59

voz

De echte kenner

Klinkt alsof Google denkt dat Nederlands is gerelateerd aan Duits. In het Duits komen woorden met een hoofdletter in het midden van een zin wel vaker voor.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:34

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb het met SwiftKey onder iOS ook wel eens en daar wordt het ook meestal veroorzaakt doordat je in de ene taal een Nederlands woord "forceert" dat dan toevallig met een hoofdletter geschreven wordt, waardoor het in je persoonlijke woordenboek terechtkomt. Bij Swiftkey is dat op te lossen door het voorgestelde woord met een hoofdletter lang vast te houden en dan "vergeten" te kiezen; wellicht dat er in Android ook zo'n optie is?

Dat de telefoon resetten het niet oplost is ook wel logisch want waarschijnlijk wordt je woordenboek ook de "cloud" in gegooid en na een factory reset dus weer netjes binnengeharkt...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnRGS
Nope helaas heb ik het een en ander al geprobeerd.Het woordenboek kun je beheren en letterlijk zien wat erin zit, ook opties voor het aangeleerde opslaan in de cloud kun je aan-/uitzetten. Met dat allemaal uit en het woordenboek helemaal geleegd blijft het probleem bestaan. Ook een schone telefoon zonder account erin maar met geüpdatet Woordenboek van Google zelf doet het probleem voorkomen. Dus het ligt echt aan een Google woordenboek update waarin iets is mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-03 11:12
Zelfde probleem. Inderdaad belachelijk maar wel irritant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnRGS
Ze hebben het intern gefixt zeggen ze en met de volgende update moet het verholpen zijn! Het heeft dus als het goed is gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Maar Google zegt nu gefixed in "the next release of the keyboard".

Dus de bug zit in het keyboard en niet in het woordenboek? Ik hoop dat het echt opgelost is als er een update komt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik denk niet dat het in het keyboard zit en dat staat er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Herkenbaar, had het laatst ineens ook. Nexus 5 met Android 6.0. Blij dat anderen het ook hebben.. Heel irritant, weleens eerder gehad met Android 4 dacht ik. Toen is het ook met een update opgelost. Hopelijk komt 'ie snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 10:36
Ik heb dit probleem nu ook met LG G4 met CM 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
ASW1 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 07:10:
Ik denk niet dat het in het keyboard zit en dat staat er ook niet.
Dat staat er wel in de reactie van Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-05 18:33
Hier hetzelfde probleem. Bij mij o.a. met het woord "Door" en nog wel met meer woorden, die mij zo even niet te binnen schieten. Heb de bug report ook gevote. Hopelijk wordt het opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
CRXed schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:51:
[...]

Dat staat er wel in de reactie van Google
Ik zie het ja. Maar de spellchecker en dictionaries staan toch los van welk keyboard je gebruikt?
Er zijn ook meldingen van mensen die bv swiftkey keyboard gebruiken.

Nou ja, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-05 10:55
+1, ook net gestarred en gepost in die Google thread. Mega irritant dit, en ook pas een bug die er sinds Android 6.0 in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
jick schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:53:
+1, ook net gestarred en gepost in die Google thread. Mega irritant dit, en ook pas een bug die er sinds Android 6.0 in zit.
Je hoeft niet zoals 50 anderen te posten dat je het probleem ook hebt... helpt niet om alleen maar te roepen dat je het ook vervelend vindt. Starren is genoeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jick
Ik wilde het alleen nog meer aandacht geven. Ik wist niet dat je boos werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:53
Heb hetzelfde op mijn Windows telefoon.
Ook krijg ik bv KUN, in hoofdletters dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
jick schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:35:
Ik wilde het alleen nog meer aandacht geven. Ik wist niet dat je boos werd :)
Dat ben ik ook niet. Het is alleen maar zinloos en spammend naar de ontwikkelaars. Je bereikt namelijk het omgekeerde van wat je wilt. Belangrijke berichten worden ondergeneeuwd zo met "ik heb er ook last van, graag snel fixen" berichten... niet handig. Als ontwikkelaar is dat niet bepaald stimulerend om geklaag te lezen. Gewoon alleen op bugreports commenten als je wat toe te voegen hebt! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 26-04-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
gertvdijk schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:10:
[...]

Dat ben ik ook niet. Het is alleen maar zinloos en spammend naar de ontwikkelaars. Je bereikt namelijk het omgekeerde van wat je wilt. Belangrijke berichten worden ondergeneeuwd zo met "ik heb er ook last van, graag snel fixen" berichten... niet handig. Als ontwikkelaar is dat niet bepaald stimulerend om geklaag te lezen. Gewoon alleen op bugreports commenten als je wat toe te voegen hebt! ;)
Mwah. Starren hoeft niet te betekenen dat je het probleem ook hebt. Je volgt alleen de thread dan maar. Er is tot nog toe twee berichten vanuit Google gekomen, waarbij in de tussentijd er even geeneens een eigenaar was en er ook nu nog geen oplostermijn is gegeven. Iets meer communicatie vanuit Google had best gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
gertvdijk schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:10:
[...]

Ik snap je punt. Het mooiste zou zijn een knop 'dit issue heb ik ook' oid, in plaats van te starren en zo alleen maar de discussie te volgen. Ach, wellicht wordt dit ook zo door de ontwikkelaars begrepen. Ik reageerde vanuit de gedachte dat hoe meer (verschillende) mensen reageren, hoe groter of weider verspreid het issue is.
Overigens eens dat iets meer opvolging vanuit Google wel wenselijk zou zijn, maar ik hoop op een bugfix in de nieuwe OTA patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Er is zojuist een uitrol gestart met een hele grote update van het toetsenbord... Heb zelf nog niets ontvangen maar ben erg benieuwd of het dan gefixt is, iemand hem al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
MartijnRGS schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:41:
Er is zojuist een uitrol gestart met een hele grote update van het toetsenbord... Heb zelf nog niets ontvangen maar ben erg benieuwd of het dan gefixt is, iemand hem al ontvangen?
Daar hebben We natuurlijk apkmirror.com voor :) van Versie 4.nogwat naar 5.0.18. Tijdens het typen Van Dit bericht merk ik nog weinig verbetering zoals je kunt zien (foutieve hoofdletters heb ik laten Staan).

Het is eerder verslechterd dan Verbeterd eigenlijk. Misschien Dat het beter wordt als het toetsenbord wat meer leert.

[ Voor 10% gewijzigd door O88088 op 02-05-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Hmm dat is dus juist niet de bedoeling... Handig weer, het irriteert mij ook mateloos. Het is handig om even snel te typen en niet teveel zorgen te maken over typ fouten, maar dat kan dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:37
Hm, wordt er dus niet beter op lijkt het...
Onder andere hier zie je dezelfde meldingen:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=205254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
dutchgio schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:36:
Hm, wordt er dus niet beter op lijkt het...
Onder andere hier zie je dezelfde meldingen:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=205254
Jep. Zie Beste Antwoord. Heeft Tweaker naar aanleiding van dit topic aangemaakt. Er stond ook al een stukje op androidworld.nl, maar echt helpen wil het nog niet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ligt ook niet aan het keyboard.

Het Nederlandse woordenboek is gewoon niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
Ik Ben er klaar mee om steeds het woord bent te tikken zodat ik een backspace kan doen om normaal Ben te typpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik heb er ook nog steeds last van. Je kan in de nieuwe update elke suggestie individueel verwijderen. Dat heb ik dus ook gedaan
Hier is uitgelegd hoe je suggesties individueel verwijderd.
Niet echt een oplossing, maar ik werd er helemaal gek van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimads
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb het probleem ook.
Ik heb wel een work around gevonden die enigszins acceptabel is tot het eigenlijke probleem door google aangepakt wordt.

Je kunt een woord in je personal dictionary zetten, en vervolgens een shortcut geven aan het betreffende woord. Dus als je bij "ben" in je personal dictionary ook hetzelfde woord "ben" als shortcut opgeeft, dan corrigeerd je autocorrect het woord niet, maar gebruikt in plaats daarvan het woord dat bij die shortcut hoort - "ben" zonder hoofdletter.
Is even een gedoe om dat voor elk woord waar het fout gaat te doen, maar beter dan elke keer opnieuw de hoofdletter verwijderen.

Hoop dat mensen er wat aan hebben, totdat iemand bij google zijn fuckup in het NL woordenboek erkent en aanpakt.

[ Voor 16% gewijzigd door wimads op 10-05-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
Ik heb het probleem ook, alleen ben ik wel goed met Android doorgaans mbt flashen van van alles en apk's verwisselen en dat soort gedoe.... maar dit probleem kom ik helaas niet te boven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Update naar de Mei security patch heeft ook niet geholpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Vanmorgen had ik een update voor het Google toetsenbord, en het lijkt nu verholpen! (LG Nexus 5 met Android 6). Zou het dan toch eindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
koelkast schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:01:
Vanmorgen had ik een update voor het Google toetsenbord, en het lijkt nu verholpen! (LG Nexus 5 met Android 6). Zou het dan toch eindelijk?
Bij mij Helaas nog niet zoals je ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
koelkast schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:01:
Heb de update ook gehad maar nog steeds hetzelfde vervelende probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Update van het keyboard ook gehad, maar dat lostte het probleem an sich niet op.

Ik heb het volgende gedaan en dat schijnt te helpen (op mijn Nexus 6):

1) Android instellingen - Apps - Google Toetsenbord: GEGEVENS en CACHE wissen.
Het Nederlandse woordenboek wordt nu opnieuw gedownload.

2) Android instellingen - Taal en Invoer - Google Toetsenbord - Woordenboek - GELEERDE WOORDEN verwijderen.

3) Ga naar Whatsapp en type "ik ben" en verwijder de suggestie "Ben" en doe dit ook voor andere woorden die je met hoofdletter tegenkomt.

Laat even weten of dit voor jullie ook werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Hmm, jammer dat het niet opgelost is, bij mij leek het toch even goed (of voelde dat zo tussen mijn oren). Ik kan nu wel de suggesties wissen, dat kon voor de update nog niet. Op die manier geeft hij wel aan dat het fout is (rood streepje), maar verbetert hij het niet automatisch. Voor mij vooreerst voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
CRXed schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:21:
Update van het keyboard ook gehad, maar dat lostte het probleem an sich niet op.

Ik heb het volgende gedaan en dat schijnt te helpen (op mijn Nexus 6):

1) Android instellingen - Apps - Google Toestenbord: GEGEVENS en CACHE wissen.
Het Nederlandse woordenboek wordt nu opnieuw gedownload.

2) Android instellingen - Taal en Invoer - Google Toestenbord - Woordenboek - GELEERDE WOORDEN verwijderen.

3) Ga naar Whatsapp en type "ik ben" en verwijder de suggestie "Ben" en doe dit ook voor andere woorden die je met hoofdletter tegenkomt.

Laat even weten of dit voor jullie ook werkt!
In principe werkt dit inderdaad, maar volgens mij verwijder je dan direct het hele woord uit je woordenboek en zal deze dus niet meer geautocorrect worden als je het onverhoopt verkeerd typt. Daarnaast moet Google dit gewoon fixen natuurlijk. Het is een van de meest gestarde bugs van de afgelopen tijd. Heel raar dat Google dit niet met hogere prio probeert te fixen.

Thanks voor de work-around iig. Ik ga hem toch maar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
pelt schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:31: volgens mij verwijder je dan direct het hele woord uit je woordenboek en zal deze dus niet meer geautocorrect worden als je het onverhoopt verkeerd typt.
Nee hoor, als ik "bn" typ krijg ik "ben" als autocorrectie, zonder hoofdletter!

Ook bij andere woorden zoals "sper" -> "super" werkt autocorrectie.

Er staat ook GEEN rode streep meer onder de woorden, die er eerst wel stond.

[ Voor 8% gewijzigd door CRXed op 17-05-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Kreeg vanacht een woordenboek update!!! En het is helemaal gefixt tot dusver, geen random hoofdletters meer zoals je kunt zien. Ik ben er blij mee haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
MartijnRGS schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:58:
Kreeg vanacht een woordenboek update!!! En het is helemaal gefixt tot dusver, geen random hoofdletters meer zoals je kunt zien. Ik ben er blij mee haha!
Hoe kun je zien of het woordenboek een update heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Ik zie onder mijn data gebruik dat het toetsenbord ineens veel data heeft gebruikt, iets van 22mb. Heb maar één taal en dat gebeurde de vorige keer ook toen het probleem ontstond. Dus gok op een nieuw woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Bij mij is het nu wisselend. Als er een persoonlijk voornaamwoord voor het werkwoord staat werkt het wel goed. Maar anders niet. Bijvoorbeeld:

Soms Bedenk ik me: ik bedenk me.

Toch vaag dit...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-04 17:01

HetGezegde

Yes, you can!

Heb onlangs het nieuwste keyboard van Google geïnstalleerd via een apk op internet (volgens mij versie 5.x) en nu kan ik ook woorden verwijderen. Als ik "ben" type, komt er "Ben", ik houd dit woord ingedrukt en sleep het woord naar de prullenbak die in het scherm verschijnt. Vanaf nu is "ben" altijd met kleine letter, behalve aan het begin van de zin.
Het is een oplossing, maar om dit nu voor alle woorden te moeten doen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Inderdaad, het blijft vaag, ook al gaat het wel beter. Afhankelijk van de zin pakt hij woorden met een hoofdletter. Ook kan ik sinds vorige week ook woorden verwijderen. Wel een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Ja ik merk nu ook na veel typen dat het nog niet helemaal verholpen is, het is een heel stuk beter maar nog niet goed zoals het zou moeten...
Pagina: 1