Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Misschien ook de OPO specs weergeven ter referentie?
Alles zal in de dagen na de release worden bijgewerkt, zal dit ook doen, altijd handig
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ben benieuwd naar de release vannacht. Ben nr 18000 dus hopelijk heb ik straks een beetje geluk.
He, de nieuwe Samsung....CLB schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:58:
[...]
Waarschijnlijk wel...
Mock-up op basis van TENAA / filmpjes:
[afbeelding]
Ignorance is bliss
Nou inderdaad zeg. Weet ook nog niet of ik die fysieke home button wat vind, iig beter dan zo'n knop op de achterkant wat ik eerst zag met de vingerafdrukscanner. Sowieso is zo'n scanner wel leuk, maar heb niet echt het idee dat ik het mis op mn OPO nu. Echt geheime dingen staan er niet op mn telefoon, misschien chatgeschiedenis maar kan me niet echt voorstellen dat mensen daar geinteresseerd in zijn. Doe het nu dan ook zonder unlock code.
Precies, ik heb nu ook geen unlock code op mijn OPO en ik gebruik de software keys omdat ik vind dat de hardware keys verkeerd om staan. Maar nu lijkt het er op dat ik geen keus meer heb.... als dit echt het uiterlijk van de OP2 word denk ik dat ik op de nieuwe Nexus ga wachten.Bartske schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:04:
[...]
Nou inderdaad zeg. Weet ook nog niet of ik die fysieke home button wat vind, iig beter dan zo'n knop op de achterkant wat ik eerst zag met de vingerafdrukscanner. Sowieso is zo'n scanner wel leuk, maar heb niet echt het idee dat ik het mis op mn OPO nu. Echt geheime dingen staan er niet op mn telefoon, misschien chatgeschiedenis maar kan me niet echt voorstellen dat mensen daar geinteresseerd in zijn. Doe het nu dan ook zonder unlock code.
Ignorance is bliss
Om mijn werkmail te kunnen lezen op m'n telefoon moet ik een code gebruiken. Elke keer die code intypen vind ik vrij irritant, sinds ik een iPhone 5s heb met vingerafdruk scanner kan ik me niet meer voorstellen om nog terug te gaan naar een code typen
De OPT is voor mij dus echt een goede kanshebber als opvolger van de 5s, maar ik ben nog steeds een beetje huiverige over de grote van het toestel... De iPhone 5s is natuurlijk voor hedendaagse maatstaven bizar klein (lengte volgens mij iets van 125mm?), maar ik heb een beetje rond gekeken en een toestel dat langer is dan 135mm is eigenlijk best onhandig.
Achja, misschien komen er gewoon 2 varianten, een FHD klein model en een 2K groot model
Ik kijk net in de app; klopt het dat de keynote om 0400 Nederlandse tijd is op 28 juli, want dan lees ik het nieuws namelijk wel de volgende dag

[ Voor 54% gewijzigd door moh.moh op 27-07-2015 13:51 ]
Wij moeten ook een code. En dat is idd irritant. Maar met smartlock kan ik deze koppelen aan mijn GWR.Smobbo schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:11:
Voor mij is juist de vingerafdrukscanner een harde eis geworden.
Om mijn werkmail te kunnen lezen op m'n telefoon moet ik een code gebruiken. Elke keer die code intypen vind ik vrij irritant, sinds ik een iPhone 5s heb met vingerafdruk scanner kan ik me niet meer voorstellen om nog terug te gaan naar een code typen! Gewoon 1 knop indrukken om de telefoon te ontwaken en gelijk te ontgrendelen is echt super handig!
De OPT is voor mij dus echt een goede kanshebber als opvolger van de 5s, maar ik ben nog steeds een beetje huiverige over de grote van het toestel... De iPhone 5s is natuurlijk voor hedendaagse maatstaven bizar klein (lengte volgens mij iets van 125mm?), maar ik heb een beetje rond gekeken en een toestel dat langer is dan 135mm is eigenlijk best onhandig.
Achja, misschien komen er gewoon 2 varianten, een FHD klein model en een 2K groot model(wishfull thinking, i know)
Dus als ik die om heb hoef ik slechts eenmalig de code in te voeren. En de rest van de dag niet.
Laat ik mijn telefoon op mijn bureau liggen en ik loop weg.
Moet iemand anders die mijn telefoon wil unlocken wel weer de code invullen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat worden weer pagina's vol op de V&A met code's voor 10 euro+CLB schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:16:
Omdat het grote invite-geklooi er weer aankomt: [OnePlus 2] Invite-topic

Ben zeer benieuwd naar de Oneplus Two, maar niet benieuwd genoeg om tot 4 uur 's nachts op te blijven. Voor wat ik zover gelezen heb qua reacties op de leaks is het niet heel positief

Owner of DBIT Consultancy
Oja, dat is ook waar! Ik heb hiervoor een Moto X (2013) gehad icm een Pebble, dat werkte inderdaad ook erg handig met de code. Nadeel daarbij was weer dat hij in m'n zak vaak aan ging.DarkSide schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:18:
[...]
Wij moeten ook een code. En dat is idd irritant. Maar met smartlock kan ik deze koppelen aan mijn GWR.
Dus als ik die om heb hoef ik slechts eenmalig de code in te voeren. En de rest van de dag niet.
Laat ik mijn telefoon op mijn bureau liggen en ik loop weg.
Moet iemand anders die mijn telefoon wil unlocken wel weer de code invullen.
Het was of
- Code elke keer intypen zonder smartwatch
- Code niet gebruiken en ook geen andere optie (swipe to unlock bijvoorbeeld) met smartwatch.
Ik gok dat dit wel opgelost is tegenwoordig (bij de OPO bijvoorbeeld)?
Oeh, die nieuwe foto's zien er toch wel weer tof uit! Hij is wel erg groot, maar het lijkt me toch een gaaf ding om te hebben (ik word bevangen door de #HYPE merk ik
Aan het shirt van de goede man te zien heeft hij iets met JBL van doen? Waarschijnlijk net zoals met de OPO een special edition?CLB schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:54:
Net iets anders dan de foto's van de TENAA (en een stuk mooier wat mij betreft):
http://forums.androidcent...lus-2-exclsive-hands.html
[ Voor 18% gewijzigd door Kastor op 27-07-2015 19:02 ]
oeh.. nice!Kastor schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:00:
Nog meer leaked Oneplus2 foto's. In goede kwaliteit deze keer.
Anoniem: 256386
Oppo had een truukje daarvoor. Blijkbaar alleen voor Oppo.
Snap niet waarom ze daar 400 dagen ontwikkeltijd voor nodig hadden.
Benieuwd naar de prijs want boven de 400 wordt het al snel minder interessant.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 27-07-2015 19:18 ]
Pho, hij lijkt mij toch wel heel groot. Verder een niet heel bijzonder design, maar wel mooi zakelijk.Kastor schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:00:
Nog meer leaked Oneplus2 foto's. In goede kwaliteit deze keer.
Wel een slede voor twee SIMkaarten of SIM en microSD, hmm would be nice.
Vind hem er best mooi uitzien, na de foto's van de TENAA dacht ik hmm no no no.
Die r7 leaks waren fake toch? Of in elk geval niet in productie genomen.Anoniem: 256386 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:16:
Ik had toch wel dunnere bezels verwacht.
Oppo had een truukje daarvoor. Blijkbaar alleen voor Oppo.
Snap niet waarom ze daar 400 dagen ontwikkeltijd voor nodig hadden.
Benieuwd naar de prijs want boven de 400 wordt het al snel minder interessant.
nergens gelezen dat het fake waren.418O2 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:22:
[...]
Die r7 leaks waren fake toch? Of in elk geval niet in productie genomen.
Waarom het niet in productie is genomen zou ik ook niet weten
Dat is een uniek selling point.
Wow, hallo afknapper!
Ik was al niet van plan om voor de OP2 te gaan, maar dit ontwerp is toch wel echt een sisser.
Smaken, kleuren, zoiets natuurlijk. Specs zullen vermoedelijk wel nog top notch zijn.
De prijs zou toch eigenlijk onder de 400 moeten blijven om interessant te zijn, anders zijn er teveel andere redelijke opties onderweg (Moto X?)
Toch wel leuk om die verschillende meningen over het uiterlijk te lezen. De een noemt het op die nieuwste foto's beter dan verwacht, terwijl een ander spreekt van "wat een afknapper".
Yes wordt morgen gepresenteerd... ben benieuwd...Smobbo schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:04:
Anders zijn er teveel andere redelijke opties onderweg (Moto X?)
Als de specs goed zijn (liefst met micro sd slot en ultiem met verv. batterij) icm met prijs komt deze er zeker. Heb al een koper ervoor als ik em eventueel in oktober voor een ander model zou ruilen.
Vond het wel leuk gemaakt, helaas geen invite-code kunnen bemachtigen... Waiting for price...
[ Voor 39% gewijzigd door MysticX op 28-07-2015 04:39 ]
hi!
Daar hoorde ik niks over, iemand?
Nee, er zijn wel toestellen die dat ondersteunen dus het is nog niet uitgesloten maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.CLB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 04:42:
DualSIM 4G is wel erg tof, nog leuker als het ene slot ook voor een microSD-kaart gebruikt kan worden..
Daar hoorde ik niks over, iemand?
"In less than 10 minutes, we will reveal the #OnePlus2 price! http://bit.ly/OP2hype "
YouTube: Presenting the OnePlus 2 - 2016 Flagship Killer
$399?
hi!
$329 Dollar 16 GB
$389 Dollar 64GB
Dit ziet er nog goed uit.. Impressions van MKBHD!
YouTube: Five OnePlus 2 Impressions!
[ Voor 56% gewijzigd door MysticX op 28-07-2015 05:04 ]
hi!
Excuus, de heer boven me was me voor.
[ Voor 15% gewijzigd door melvinnie op 28-07-2015 05:06 ]
Dat valt me weer alles mee. Nu nog hunten voor een inviteRWK__ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 05:03:
JAJAJA Prijzen zijn bekend!
$329 Dollar 16 GB
$389 Dollar 64GB
Dit ziet er nog goed uit..
YouTube: Five OnePlus 2 Impressions!
Geven tot nu nog steeds een 404 error..StephanO1990 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 05:05:
[...]
Dat valt me weer alles mee. Nu nog hunten voor een inviteIemand hier die een invite tijdens de introductie heeft weten te bemachtigen? Ik heb er diverse in VR voorbij zien komen, maar sommigen waren met VR moeilijk te lezen...
hi!
€ 339 en € 399 in euro's...StephanO1990 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 05:05:
Dat valt me weer alles mee.
Anoniem: 172410
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 28-07-2015 05:19 ]
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeAndroid Authority:
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTube[ Voor 37% gewijzigd door Flipswix op 28-07-2015 05:22 ]
Iets in de aard van http://www.greatsoftline....p-smartphone-from-xiaomi/
Die features zijn te duur.anessie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 07:11:
Had gehoopt op bezelloos design, en waterproof, en wireless charging bv.
Ik ben best onder de indruk eigenlijk. Nette specs en hij ziet er best strak uit.
Anoniem: 172410
Als ik eerlijk ben zijn geen bezels en wireless charging toch voornamelijk gimmicks. Waterproof kan handig zijn in bepaalde situaties, al zal dat voor de meeste mensen ook neerkomen op er dingen overheen gooien om eens te zien of het echt kan.anessie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 07:11:
Had gehoopt op bezelloos design, en waterproof, en wireless charging bv.
Ik snap de keuzes wel.
Dat zijn allemaal features die held kosten. Een mi5 zal daar idd wat beter in zitten, maar die is ook duurder.Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:22:
[...]
Als ik eerlijk ben zijn geen bezels en wireless charging toch voornamelijk gimmicks. Waterproof kan handig zijn in bepaalde situaties, al zal dat voor de meeste mensen ook neerkomen op er dingen overheen gooien om eens te zien of het echt kan.
Ik snap de keuzes wel.
Gezien de mi5 nog niet is aangekondigd zijn en er alleen maar vage geruchten en slechte renders zijn kan je de OP2 niet gaan vergelijken met een toestel wat nog moet uitkomen en waar nog niks officieels van bekend is.418O2 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:26:
[...]
Dat zijn allemaal features die held kosten. Een mi5 zal daar idd wat beter in zitten, maar die is ook duurder.
Anoniem: 450158
De enige echte leuke nieuwe toevoeging vind ik de vingerafdruk scanner.
Voor 350 euro wil ik de one plus 2 wel maar voor 400 niet. Dan ga ik toch voor de 1
- Zelfde afmetingen
- Zelfde scherm
- Zelfde camera
- 16/64GB
- Andere SOC (oververhitting?)
- 1GB RAM meer
- Geen NFC (contactloos betalen??)
- Dual sim (voor heel veel mensen onnodig)
- Wel vingerafdrukscanner (gimmick)
- Ruim hogere prijs
Wat mij betreft niet echt een verbetering die een overstap van de OPO naar de OPT waard zou zijn. Daarbij blijft de telefoon in mijn ogen onhandelbaar groot.
Ben net alle info een beetje aan het doornemen en kom tot dezelfde conclusie.barrymossel schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:42:toon volledige bericht
Hmm. Ik ben best wel verbaasd dat mensen überhaupt onder de indruk hiervan kunnen zijn. Ik vind de telefoon heel erg lijken op de OPO:Belangrijke verschillen:
- Zelfde afmetingen
- Zelfde scherm
- Zelfde camera
- 16/64GB
Enige échte verbetering is dat 4G in NL ondersteund wordt.
- 1GB RAM meer
- Ruim hogere prijs
Wat mij betreft niet echt een verbetering die een overstap van de OPO naar de OPT waard zou zijn. Daarbij blijft de telefoon in mijn ogen onhandelbaar groot.
Volledig 4G is wel een groot pluspunt, maar voor de rest eigenlijk niets noemenswaardigs ten opzichte van de OPO.
Wacht wel op de OPThree
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Formaat van de Z3C vind ik ideaal. Alleen jammer van de camera, het glas en het feit dat je niet fatsoenlijk een andere rom kan flashen.
Dus voor mij graag een OP3 in Z3C formaat.
Zoals hierboven al gezegd zijn de opties die de opt echt speciaal zouden maken peperduur.
Eigenlijk kijkt OP gewoon naar de flagships van de grote merken en reduceert de kosten door de opties die naar gimmick neigen weg te laten.
Ik sla ook over, wacht wel op de 3 of een Nexus.cypher21 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:59:
[...]
Ben net alle info een beetje aan het doornemen en kom tot dezelfde conclusie.
Volledig 4G is wel een groot pluspunt, maar voor de rest eigenlijk niets noemenswaardigs ten opzichte van de OPO.
Wacht wel op de OPThree
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Het gebruik van nfc wordt volgens mij onderschat. Juist de komende maanden komen banken met ondersteuning voor contactloos betalen met je telefoon, sommige banken draaien immers nu al tests en persoonlijk vind ik dat verdraaid handig...barrymossel schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:42:toon volledige bericht
Hmm. Ik ben best wel verbaasd dat mensen überhaupt onder de indruk hiervan kunnen zijn. Ik vind de telefoon heel erg lijken op de OPO:Belangrijke verschillen:
- Zelfde afmetingen
- Zelfde scherm
- Zelfde camera
- 16/64GB
Enige échte verbetering is dat 4G in NL ondersteund wordt.
- 1GB RAM meer
- Ruim hogere prijs
De grootte, dat vind ik geen probleem. De OPO is echt nog prima te doen, al is t wel de max denk ik, deze grootte is prima. Dat de OPT nu ongeveer dezelfde grootte heeft (verwaarloosbaar kleiner), is dus prima.
Zelf heb ik geen dualsim nodig, dus dat zal me weliswaar een worst zijn.
De meerprijs? Ik vind het onterecht. De OPT levert geen 100 euro meer aan waarde anno 2015, ten opzichte van de OPO naar maatstaven van 2014. De prijs-kwaliteit verhouding was subliem en is nu "prima" geworden.
Idd, ook nog een goede optie.DigitalError schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:23:
[...]
Ik sla ook over, wacht wel op de 3 of een Nexus.
Hopelijk is de nieuwe nexus wat vriendelijker geprijsd dan de laatste, want de prijs van de nexus 6 sloeg echt nergens op bij launch
Binnenkort kan je gebruik maken van Android Pay maar je hebt NFC nodig. Echt geen slimme zet...
Voor de rest een fijn toestel, maar ik betwijfel of dit mijn volgende zal worden..
K.W.
Heb nu de OnePlus One en de Two is mijn inziens met name een verbetering op basis van gebruikers input. De 3 standen schakelaar, unlocken met vingerafdruk en de image stabilzation op de camera zijn echt features die ik zie zitten. Nu kijken of ik snel een invite weet te bemachtigen.
Zie het probleem van het weglaten van nfc dan ook niet zo.
Het is en blijft gewoon een heel goed toestel, zo op papier, niks meer en niks minder toch.barrymossel schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:42:
Hmm. Ik ben best wel verbaasd dat mensen überhaupt onder de indruk hiervan kunnen zijn.
Voor € 389 haal je een toestel binnen waar je wel u tegen kunt zeggen wat mij betreft dat is wel tof.
Jij haalt dan de vergelijking met de OnePlus One aan, ja gelijk heb je, vergelijken is altijd leuk.
Zelfde scherm en camera ben ik het niet helemaal mee eens, beide hebben andere eigenschappen.
Prijs is hoger, maar dat heeft ook gewoonweg te maken met de gekozen hardware. Een Snapdragon 810-chipset kost nu eenmaal wat meer dan een 801. Een metalen behuizing zal wat meer kosten dan polycarbonaat enzovoort. Voor de rest zijn er inderdaad wat gimmicks op het toestel te vinden waarvan je liefhebber kunt zijn of niet, dat is voor iedereen anders. Het weglaten van NFC ofzo boeit mij totaal niks, maar vind ik een onbegrijpelijke keuze. Ook een USB C-poort die werkt via het 2.0-protocol of het gemis aan een snelle oplaadtechnologie laten mij ook wel enigzins denken van: WTF OnePlus, is dit allemaal zo whoowie?
Maar voor het geld is en blijft het gewoonweg een mooi ding. Nogmaals op papier, want de eerste reviews zullen ons wel vertellen of alles qua temperatuur bijvoorbeeld goed gaat, wat nog niet echt het geval lijkt.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Enige plus tov de OPO is de 4G ondersteuning, tja, daar koop ik geen telefoon voor
Tuurlijk is het een mooi/goed toestel voor een mooie prijs. Alleen ze maken de hype imo niet meer waar. Je verwacht enorme verbeteringen (zeker aangezien de telefoon ook een stuk duurder wordt), maar de telefoon is wat mij betreft té vergelijkbaar met de OPO (natuurlijk vergelijkt men!). Daarbij hebben ze idd wat vreemde keuzes gemaakt.CLB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:05:toon volledige bericht
[...]
Het is en blijft gewoon een heel goed toestel, zo op papier, niks meer en niks minder toch.
Voor € 389 haal je een toestel binnen waar je wel u tegen kunt zeggen wat mij betreft dat is wel tof.
Jij haalt dan de vergelijking met de OnePlus One aan, ja gelijk heb je, vergelijken is altijd leuk.
Zelfde scherm en camera ben ik het niet helemaal mee eens, beide hebben andere eigenschappen.
Prijs is hoger, maar dat heeft ook gewoonweg te maken met de gekozen hardware. Een Snapdragon 810-chipset kost nu eenmaal wat meer dan een 801. Een metalen behuizing zal wat meer kosten dan polycarbonaat enzovoort. Voor de rest zijn er inderdaad wat gimmicks op het toestel te vinden waarvan je liefhebber kunt zijn of niet, dat is voor iedereen anders. Het weglaten van NFC ofzo boeit mij totaal niks, maar vind ik een onbegrijpelijke keuze. Ook een USB C-poort die werkt via het 2.0-protocol of het gemis aan een snelle oplaadtechnologie laten mij ook wel enigzins denken van: WTF OnePlus, is dit allemaal zo whoowie?
Maar voor het geld is en blijft het gewoonweg een mooi ding. Nogmaals op papier, want de eerste reviews zullen ons wel vertellen of alles qua temperatuur bijvoorbeeld goed gaat, wat nog niet echt het geval lijkt.
Een OPO met een 810 en 4G. Kleine upgrade die voor mij het geld niet waard zou zijn. Liever een jaartje wachten dan.
Yes, agreedbarrymossel schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:04:
Kleine upgrade die voor mij het geld niet waard zou zijn. Liever een jaartje wachten dan.
Als de pinnetjes niet aanwezig zijn op het toestel dan kan de sticker op de achterkant niet communiceren met de telefoon, dat schiet dus niet op
Geen gebedel om invites, hou gewoon het invites topic in de gaten
[ Voor 34% gewijzigd door The Wizard op 28-07-2015 16:02 ]
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
[ Voor 30% gewijzigd door The Wizard op 28-07-2015 16:03 ]
Zie topicwarning met links voor invite topic en levertijden topic
NFC zal ik ook best gaan missen. Gebruik het redelijk veel voor paren en bepaalde acties uitvoeren (mijn autoradio en versterker hebben beide NFC.THWIT schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:26:
[...]
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Het gebruik van nfc wordt volgens mij onderschat. Juist de komende maanden komen banken met ondersteuning voor contactloos betalen met je telefoon, sommige banken draaien immers nu al tests en persoonlijk vind ik dat verdraaid handig...
De grootte, dat vind ik geen probleem. De OPO is echt nog prima te doen, al is t wel de max denk ik, deze grootte is prima. Dat de OPT nu ongeveer dezelfde grootte heeft (verwaarloosbaar kleiner), is dus prima.
Zelf heb ik geen dualsim nodig, dus dat zal me weliswaar een worst zijn.
De meerprijs? Ik vind het onterecht. De OPT levert geen 100 euro meer aan waarde anno 2015, ten opzichte van de OPO naar maatstaven van 2014. De prijs-kwaliteit verhouding was subliem en is nu "prima" geworden.
Daarnaast vind ik het ook jammer dat er geen wireless charging is. Als ze nou of quickcharging of wireless hadden ondersteunt...
De vingerafdrukscanner vind ik persoonlijk wel een groot pluspunt. Veel beter dan telkens een code invoeren.
Hoewel het erg langzaam en voorzichtig is ingezet wordt er nu steeds groter ingezet door banken en andere, nieuwe, betalingsproviders als Apple en Google.
[ Voor 34% gewijzigd door pimsaint op 28-07-2015 13:46 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Eens. NFC is iets wat voor mij gewoon op een telefoon hoort te zitten. Net als een speaker.pimsaint schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:45:
Onbegrijpelijk dat je een telefoon bestempeld als "Future proof" "2016-ready" en er dan vervolgens NFC uit sloopt. Dat is gewoonweg een achteruitgang.
Hoewel het erg langzaam en voorzichtig is ingezet wordt er nu steeds groter ingezet door banken en andere, nieuwe, betalingsproviders als Apple en Google.
Wireless charging of een IP67 rating zijn wat mij betreft meer "gadgets" en niet perse nodig. Maar nice to have.
Op de een of andere manier ben ik toch wel teleurgesteld.
Zal hem niet zo maar gaan kopen.
Tenzij ik mijn OPO voor een leuk prijsje kwijt kan.
Overigens vind ik 399, voor 64GB wel een nette prijs.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Snapdragonâ„¢ 810
Vingerafdrukscanner
laser-autofocussysteem/optisch beeldstabilisatiesysteem
OxygenOS 2.0
- Camera app
- App Permissions
- Waves MaxxAudio
De strakke vormgeving vind ik ook wel mooi, dus wie weet gaat dit mijn nieuwe smartphone worden...
[ Voor 16% gewijzigd door RonaldM op 28-07-2015 13:53 ]
Vmu
Ik denk dat als het invite gebeuren een beetje op gang komt (en ik hoef er niet om te gaan smeken oid) dat ik kijk wat ik nog voor m'n one kan krijgen en dan zal ik hem misschien toch upgraden naar de 2. 4G, Fingerprint, image stabilization (hoewel MKBHD toch dacht dat dit er nÃet in zat??) en de andere kleine upgrades waar ik wel/niet veel van zal merken vind ik toch wel wat waard. En ik ben natuurlijk gewoon een slaafse gadget freak, die z'n telefoon na een klein jaartje gewoon beu is
Ben net als de rest hier niet SUPER enthousiast, en daardoor heb ik er ook geen haast mee verder. Wat goed uitkomt, zodat ik eerst ff wat uitgebreide reviews kan afwachten en uiteraard een invite.
the-oneplus-two-does-not-support-quick-charging-or-wireless-charging-of-any-kind
Ik zou even een paar maandjes wachten. Het duurt altijd even voordat de echt goede reviews verschijnen (zoals van bijv Anandtech).Reseth schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:12:
Ik was erg benieuwd naar de telefoon, maar vind het ontbreken van quick charge toch wel een flink minpunt. Verder kijk ik nog steeds met veel interesse uit naar de eerste reviews.
the-oneplus-two-does-not-support-quick-charging-or-wireless-charging-of-any-kind
Ben erg blij met het 1080p scherm. Hoger heeft weinig zin, kost slechts extra batterij. Ook dual sim is een welkome extra, zit veel in Duitsland en heb daar ook een nummer. Scheelt weer rond lopen met 2 telefoons.
NFC is gewoon raar dat het er niet op zit. Heel erg handig voor het pairen met audio setups. Daarnaast gebruik ik het veel met mijn huidige telefoon om van profiel te wisselen. Twee NFC stickers op mijn wekker om alles aan en uit te zetten. Dat laatste is met de schruifknop aan de zijkant te vervangen, dus een handige vervanging. Ik denk dat het zal moeten blijken of NFC echt gemist gaat worden.
Wellicht dat ik nog afwacht wat Google doet met de Nexus, maar voor nu staat de OPT boven aan de lijst
Ik zie in de OPT genoeg voordelen om deze meteen te gaan kopen. Want wederom is het in mijn optiek niet een te duur toestel, de vingerafdrukscanner is ideaal, de camera gaat er stukken op vooruit en ook wordt het toestel iets kleiner, al is dat marginaal.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Maar goed, dat zullen we wel zien dan.
Quick charge vind ik essentieel.Reseth schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:12:
Ik was erg benieuwd naar de telefoon, maar vind het ontbreken van quick charge toch wel een flink minpunt. Verder kijk ik nog steeds met veel interesse uit naar de eerste reviews.
Ook dat de usb type c een re engineerd usb 2.0 is is een rare keuze.
Dan liever oude usb met quick charge.
Mooi hè die verschillende soorten gebruikers. Blijkbaar gebruik jij je telefoon heel veel en heel intensief. Maar voor mij is quick charge weer totaal overbodig, aangezien ik makkelijk een dag haal met een keer laden en hem elke nacht aan de lader leg.Anoniem: 256386 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:19:
[...]
Quick charge vind ik essentieel.
Ook dat de usb type c een re engineerd usb 2.0 is is een rare keuze.
Dan liever oude usb met quick charge.
Als een fabrikant alle partijen blij zou willen maken, zouden alle partijen teleurgesteld zijn in de hoge prijs...
- Geen quick charge. Tja, ik gooi m toch standaard 's-nachts aan de lader, dus dat ga ik niet missen (had de OPO dat wel?). Daarbij, powerbank is ook aanwezig
- Geen NFC. What? Nog never nooit gebruikt. Ga ik dus ook niet missen
Verder wel benieuwd naar de vingerprint-scanner. Uiteraard ook nieuwsgierig naar de software, maar ach, een beetje tweaker draait eventueel zo custom. De support hiervan gaat ook vrij groot zijn (hoop ik) vanuit de community.
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Klopt, net als HD tv's in 2010 ofzoMu.siQ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:15:
- Geen NFC. What? Nog never nooit gebruikt. Ga ik dus ook niet missen
Laat jij vaak je telefoon achter bij mensen die je niet vertrouwt? (Of ga je misschien vreemd?) Zo nee, dan snap ik deze gimmick niet genoeg. Dan zie ik meer in waterdichtheid. Regen, toilet, lompe mensen die drank over je heen gooien... etc.Mu.siQ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:15:
Verder wel benieuwd naar de vingerprint-scanner.
[ Voor 0% gewijzigd door barrymossel op 28-07-2015 21:25 . Reden: toevoeging ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.