[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.886 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 14:45
Nog nooit gehoord dat een team met een andere compound moet rijden.
En daarbij komt nog dat Mercedes vrijgesproken is in die bandendruk kwestie

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:10:
Ik ben benieuwd naar de volgende race. Er waren geruchten dat Mercedes als straf voor de te lage bandenspanning in Monza deze race met een compound harder heeft moeten rijden.
De officials hebben een formeel statement uitgebracht dat er geen consequenties waren voor de situatie rondom de bandenspanning in Monza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:13:
[...]

Dan nog zijn 3 laps veel te weinig om de achterstand naar Perez in te lopen met de snelheid die Sainz had, laat staan dat hij in de situatie was gekomen om een inhaalactie uit te voeren. Dit specifieke team order sloeg nergens op. Bovendien had Max daar veel betere kaarten, hij zat al een aantal keren strak op de achterkant van Perez.
Nouja, op zich zaten ze op een goed moment op 0,4 sec met z'n drieën.
Dus wat dat betreft zou dat niet zo gek zijn.

Dat ie er dan vervolgens langs zou kunnen lijkt me sterk.
Z'n inhaalacties waren vaak nogal kantje boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:48
"I thought 'Well, he has tried for 10 laps, let me try for one lap' because I had overtaken several cars," said Sainz.

hier moest ik wel om lachen, in de eind fase van de wedstrijd was sainz puur aan het meeliften met verstappen.. 3 bochten later haalde sainz de auto in puur door dat hij van z'n lijn was geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07
Hoogie2004 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:10:
[...]
Ik ben benieuwd naar de volgende race. Er waren geruchten dat Mercedes als straf voor de te lage bandenspanning in Monza deze race met een compound harder heeft moeten rijden.

Het lijkt me sterk, maar als ze volgende race ineens weer 1 seconde los zijn, geeft het toch wel twijfels of de FIA onder de tafel niet het op een of ander akkoordje qua straf heeft gegooid....
Dat lijkt me heel sterk!
Het verhaal dat ging was overigens dat Merc de afgelopen tijd (voor Monza) juist met een te lage bandenspanning heeft gereden en dat door de nieuwe controles ze daar niet meer mee weg komen.
Pirelli heeft wel de minimum bandenspanning verhoogd, zover ik heb begrepen, en dat kan wel wat van invloed zijn, maar niet zoveel lijkt me.

De top 4 snelste tijden deze race werden gereden door RIC, VET, MAL en VES.
Allemaal coureurs die agressief (positief bedoeld) rijden.
bij MAL valt het helaas vaker verkeerd uit :+ ..., maar het verbaasd mij niet dat hij ook in dat lijstje staat deze race. In potentie is hij heel snel, hij gaat alleen te vaak over de grens/limiet.

Je zag ook dat Alonso dit keer een stuk beter kon meekomen. Motorvermogen maakt hier gewoon (veel) minder uit. Dan speelt het chassis, maar ook de coureur een belangrijkere rol.

Als Merc de komende races ook een stuk minder ver weg staat, dan wordt het wellicht een ander verhaal. Ferrari heeft een stap gezet, maar zoveel nu ook weer niet.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 19:10

Hoogie2004

Whohooooo

sanderb schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:23:
[...]

Dat lijkt me heel sterk!
Het verhaal dat ging was overigens dat Merc de afgelopen tijd (voor Monza) juist met een te lage bandenspanning heeft gereden en dat door de nieuwe controles ze daar niet meer mee weg komen.
Pirelli heeft wel de minimum bandenspanning verhoogd, zover ik heb begrepen, en dat kan wel wat van invloed zijn, maar niet zoveel lijkt me.

bij MAL valt het helaas vaker verkeerd uit :+ ..., maar het verbaasd mij niet dat hij ook in dat lijstje staat deze race. In potentie is hij heel snel, hij gaat alleen te vaak over de grens/limiet.

Je zag ook dat Alonso dit keer een stuk beter kon meekomen. Motorvermogen maakt hier gewoon (veel) minder uit. Dan speelt het chassis, maar ook de coureur een belangrijkere rol.

Als Merc de komende races ook een stuk minder ver weg staat, dan wordt het wellicht een ander verhaal. Ferrari heeft een stap gezet, maar zoveel nu ook weer niet.
Ik zeg ook dat het vergezocht is (en ik hoop dat de FIA / Pirelli zoiets nooit zouden doen), maar het is natuurlijk de F1, dus dit soort geruchten horen erbij. De enige logische verklaring die ik kan bedenken is dat ze voor hun doen op te harde banden moeten rijden door de nieuwe regels m.b.t. bandenspanning, maar dan nog is 2 seconden per ronde langzamer wel erg extreem, ik bedoel, die auto is tot nu toe overal behoorlijk dominant geweest, dus waarom valt de performance hier 2 seconden per rondje weg.... Tevens zou de harde compound verklaren waarom de coureurs zeggen dat ze de banden niet aan de gang kregen.

Maar nogmaals, ik geloof er niet echt in dat het zo zou zijn. Maar lees het stukje 'The Mercedes Mistery' eens op deze link: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34309764

Als de Mercedes in de rest van de races weer 0,7 seconden sneller is als de rest, heb ik toch mijn twijfels bij dit weekend... We zullen het komend weekend zien :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56
Het zou kunnen dat Mercedes al die tijd met een relatief lage bandenspanning heeft gereden. Daar zijn sinds Singapore duidelijke regels over (minimale druk, ten alle tijde te controleren). Misschien krijgen ze het nu niet meer voor elkaar om de sweet spot te raken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vorig jaar was Mercedes ook relatief erg slecht op Singapore.

De tractor van Ferrari stond op 0,2 van de Mercedes toen..

Mercedes snapt singapore gewoon niet ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
http://m.ad.nl/ad/mobile/...-1&pageType=articleDetail

Mooie uitgebreide reactie van Jos over Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:10

vhal

ಠ_ಠ

Ik lees eerder een heetgebakerde vent, beetje het figuur wat zaterdagmiddag langs de kant van FC Geefnooitop loopt te schreeuwen dat hun zoon de aanvaller van FC Schubbekutteveen een rotschop moet geven...

,,Je weet wie 'm heeft opgevoed, hè...'' vond ik al genoeg zeggend.. :N

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 21-09-2015 09:45 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
vhal schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:44:
[...]

Ik lees eerder een heetgebakerde vent, beetje het figuur wat zaterdagmiddag langs de kant van FC Geefnooitop loopt te schreeuwen dat hun zoon de aanvaller van FC Schubbekutteveen een rotschop moet geven...

,,Je weet wie 'm heeft opgevoed, hè...'' vond ik al genoeg zeggend.. :N
Mwoah, logisch toch dat zo'n vent zich op staat te vreten langs de kant. Je krijgt in de F1 slechts enkele kansen om te laten zien wat voor coureur je bent en dan moet je het wel waarmaken ook. Jos met enkel oppassen dat hij geen uitspraken doet die de carriere van Max in de weg kunnen zitten, maar ik denk dat hij daarvoor ook slim genoeg is om dat niet te doen.

Mooie sneer ook weer richting Massa :D.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Jan Lammers over Max Verstappen gisteren in Langs de Lijn. Rond 30 minuten 22:00 http://www.radio1.nl/popu...-programma/375/2015-09-20

Mooie analyse ook over Sainz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Je zit in die auto om te winnen, niet om cadeautjes weg te geven. Lief zijn voor elkaar doe je maar in de persconferentie. :D

Hij had het overigens nog net iets beter kunnen doen :

Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/instances/500x/53063585.jpg

Ik vond het een vermakelijk stukje en erger me totaal niet aan Jos.

[ Voor 24% gewijzigd door asing op 21-09-2015 10:00 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

vond de mclarens bijzonder solide op de weg liggen, dat chassie is volgens mij wel een verdomd sterk stukje werk. Erg benienieuwd wat dat betekend voor de toekomst; stel honda krijgt hun shit voor elkaar, mclaren kan dat goed in balans brengne met hun auto... hoop voor alonso :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:39

Player1S

Probably out in the dark

Requiem19 schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:05:
[...]

De juiste keuzes zijn nooit te voorspellen.

Toen Hamilton in 2012 een team verliet dat meedeed voor het kampioenschap voor een team dat nog nauwelijks iets gepresteerd had, riepen alle F1 experts dat Hamilton voor het geld koos en niet voor z'n carriere. Dat bleek toch iets anders te zijn..

Alonso heeft sinds '07 nooit meer echt een goede keuze gemaakt (al 8 jaar lang dus). Juist nu hij Ferrari verlaat worden ze weer competitief.

Ik zou niet weten hoe je zou moeten kiezen en wat wijsheid is... RB lijkt wellicht een wat veiligere keuze omdat zij in ieder geval bijna altijd een degelijke auto bouwen en veeleisend zijn naar hun (motor)partners.

Maar wie weet bouwt Honda volgend jaar wel een monstermotorblok..
De Motor van Mercedes was in de basis al goed.
Honda heeft enorm lopen prutsen en McLaren vreest al een beetje voor hun 2016 budget omdat P9 veel minder oplevert.
McLaren komt wel terug, misschien zelfs met Honda maar vooralsnog zou ik ze mijden als de pest.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
himlims_ schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:33:
[...]

vond de mclarens bijzonder solide op de weg liggen, dat chassie is volgens mij wel een verdomd sterk stukje werk. Erg benienieuwd wat dat betekend voor de toekomst; stel honda krijgt hun shit voor elkaar, mclaren kan dat goed in balans brengne met hun auto... hoop voor alonso :)
De ICE van Honda is goed, weinig mis mee. Het probleem zit in de hybride systemen. Die 120PK die de elektromotor zou moeten kunnen leveren is niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L1nt schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:44:
De Motor van Mercedes was in de basis al goed.
Honda heeft enorm lopen prutsen en McLaren vreest al een beetje voor hun 2016 budget omdat P9 veel minder oplevert. McLaren komt wel terug, misschien zelfs met Honda maar vooralsnog zou ik ze mijden als de pest.
die overall van alonso/button... leeg, wit en kaal.... daar ontbreken veeeel sponsoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
alwaysleft schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:53:
Jan Lammers over Max Verstappen gisteren in Langs de Lijn. Rond 30 minuten 22:00 http://www.radio1.nl/popu...-programma/375/2015-09-20

Mooie analyse ook over Sainz.
Lammers is en blijft tof :) Goede reactie van hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Die gast die op de baan liep, wilde gewoon wat foto's nemen :+ Is ook lastig met zo'n hek er voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:25
Hij kroop ook zo lekker rustig terug door het hek. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:26
Mocht VAG al overwegen om met één van haar merken de F1 in te gaan... wellicht dat dit toch niet zo'n handig moment is: http://www.telegraaf.nl/d...ard_kwijt_op_beurs__.html

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

alexbl69 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:47:
Mocht VAG al overwegen om met één van haar merken de F1 in te gaan... wellicht dat dit toch niet zo'n handig moment is: http://www.telegraaf.nl/d...ard_kwijt_op_beurs__.html
Ach, of je nu 16 miljard kwijt bent, of 16,5 miljard.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 21:11

krvabo

MATERIALISE!

[...]

De reden dat MAL nog zo hoog staat is dat hij een ronde of 5, 6 voor het einde nog gepit heeft voor nieuwe banden. Mits hij dan genoeg brandstof had (in een bijna lege auto) kon hij natuurlijk vol gas gaan :P

VES heeft ook die snelle ronde(s) neergezet niet lang na zijn pitstop, maar dit was natuurlijk eerder in de race, en had daardoor nog een zwaardere auto. VET reed ze op oude gele Soft aan het einde van de race :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik las op ad.nl dat Button toch zijn afscheid aankondigt. Ergens wel jammer dat hij zijn loopbaan zo moet afsluiten...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 08:20

backupdevice

No Risk , Full Push

Laatste Gentlemen driver. Laatste echte visitekaartje voor een "brand" sponsor.

Jammer, toffe gast.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34
vhal schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:55:
Ik las op ad.nl dat Button toch zijn afscheid aankondigt. Ergens wel jammer dat hij zijn loopbaan zo moet afsluiten...
Volgend jaar dus toch een plek voor Stoffel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
robpol schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:09:
[...]

Volgend jaar dus toch een plek voor Stoffel?
Dat zou kunnen, maar dat is uiteraard niet zeker. Voor je het weet toveren ze één of ander konijn uit de hoed en dan zit er iemand anders in de auto. Stoffel heeft wel de beste kansen, dus ik hoop het van harte.

Wel jammer dat Jenson gaat maar ik zou ook zwaar gedemotiveerd raken in die auto. Het kan wel leuk worden als hij commentator wordt naast DC :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

asing schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:31:
[...]
[knip]

Wel jammer dat Jenson gaat maar ik zou ook zwaar gedemotiveerd raken in die auto. Het kan wel leuk worden als hij commentator wordt naast DC :) .
Hopelijk is ie dan wel beter verstaanbaar dan nu vanuit de auto, hij lijkt wel bezopen als je hem hoort praten?

Overigens zal het vertrek van de ene fransman bij Lotus (Renault), een andere jongere fransman een kans gaan geven. Een oude vriend van Max misschien?

Onderstaande uitspraak van Horner geeft ook te denken, geen Max bij Red Bull over enkele seizoenen?

As for meteoric Verstappen, Horner said: “Max is doing a great job and he is probably going to give us a headache in a season or two."

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 21-09-2015 13:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 21:07
asing schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:31:
[...]
Denk dat het niet eens zozeer met de motivatie nu, op dit moment, te maken heeft. Button lijkt altijd erg relaxed met de huidige kl%te situatie om te gaan. Hij wist waar hij aan begon.
Voor de toekomst ziet het er echter niet veel beter uit vooralsnog. En plek bij een ander team om nog een keer te kunnen pieken zit er sowieso niet in.

Laat Stoffel maar komen!
Van mij mogen er meer jonkies in de F1. De mannen die nog samen met Jos rondjes reden mogen er nu wel eens uitstappen en plaats maken ;)
Ocon zou ik ook graag in de F1 zien bijvoorbeeld. Of Rosenqvist.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is er eigenlijk nog iets gepubliceerd over die knakker die dacht dat er een zebra pad was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
himlims_ schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:53:
is er eigenlijk nog iets gepubliceerd over die knakker die dacht dat er een zebra pad was?
http://www.dailymail.co.u...-Marina-Bay-incident.html

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En het filmpje van de circuit-bewaking van zijn oversteek...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 21:11

krvabo

MATERIALISE!

hardware-lover schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:36:
[...]

Onderstaande uitspraak van Horner geeft ook te denken, geen Max bij Red Bull over enkele seizoenen?

As for meteoric Verstappen, Horner said: “Max is doing a great job and he is probably going to give us a headache in a season or two."
Dat geeft toch juist aan dat hij dan *wel* bij red bull zit? Staat ook in de titel van de pagina.

Over 1 of 2 seizoenen wordt max dus overgeheveld naar het 'echte' red bull, en zijn de dingen als 'No!' dan 'prettige problemen' om te hebben voor het team. Dat is niet negatief bedoeld, maar als grap.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:31
[...]

Hopelijk is ie dan wel beter verstaanbaar dan nu vanuit de auto, hij lijkt wel bezopen als je hem hoort praten?

Overigens zal het vertrek van de ene fransman bij Lotus (Renault), een andere jongere fransman een kans gaan geven. Een oude vriend van Max misschien?

Het feit dat ze een keuze moeten maken kan inderdaad betekenen dat er geen toekomst is voor Max bij RBR. Maar om eerlijk te zijn geloof ik daar niet zo in. Nu al zeggen dat Max over 1 of 2 jaar instapt bij Red Bull zal ook niet echt lekker werken voor het moraal van RIC en KVY, al denk ik dat RIC zich niet echt zorgen hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
krvabo schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:04:
[...]

Dat geeft toch juist aan dat hij dan *wel* bij red bull zit? Staat ook in de titel van de pagina.

Over 1 of 2 seizoenen wordt max dus overgeheveld naar het 'echte' red bull, en zijn de dingen als 'No!' dan 'prettige problemen' om te hebben voor het team. Dat is niet negatief bedoeld, maar als grap.
De hoofdpijn verwijst mijnsinzien naar de keuze die gemaakt moet worden.

“It is a great problem to have and the driver quality we possess within our group is fantastic.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik dacht meer aan een soort hoofdpijn die Vettel ze nu geeft, maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
Als dat zo is, dan snap ik de titel van het artikel niet. Die geeft namelijk aan dat Max juist wél toekomst heeft bij RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

maussert schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:04:
[...]

Het feit dat ze een keuze moeten maken kan inderdaad betekenen dat er geen toekomst is voor Max bij RBR. Maar om eerlijk te zijn geloof ik daar niet zo in. Nu al zeggen dat Max over 1 of 2 jaar instapt bij Red Bull zal ook niet echt lekker werken voor het moraal van RIC en KVY, al denk ik dat RIC zich niet echt zorgen hoeft te maken.
allemaal leuk, maar 100% zeker dat max gewoon 2jr voor STR rijdt. ligt contract matig vast, zal voorlopig echt niets in wijzigen. enzij eoa team hem uitkoopt, maar dan nog verwacht ik niet dat het zal gebeuren. het is soort van regel; eerste 2jr is proeven en bekend worden met het circus, je plek vinden en daarna pas na toekomst kijken.
bijna iedere coureur rijdt de eerste 2jr voor zelfde team, kleine uitzonderingen daar (vettel bijv.) gezien zijn leeftijd en korte duur in de F1 ... gaan we m ook volgend jaar bij str zien

[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 21-09-2015 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Staar wedstrijd; "Max close your eyes" , "NO"

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CPYA99PUAAIpCg7.jpg:large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
himlims_ schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:12:
[...]

allemaal leuk, maar 100% zeker dat max gewoon 2jr voor STR rijdt.
De rijders staan niet onder contract bij de renstal zelf. Ze staan onder contract bij Red Bull. RB bepaalt dan die in welke auto zit. Max staat dus ook niet onder contract bij TR en zou volgend jaar gewoon in de RBR auto kunnen zitten. Dit zonder het contract aan te passen.

Men heeft nu 4 getalenteerde rijders en moeten die op de juiste stoel zetten om aan hun resultaten te komen. Doet Max het beter dan Carlos? Inmiddels wel. Doet Max het beter dan KVY? Lastig te zeggen. KVY ligt niet lekker in het team, dat is wel een feit.

Horner heeft dus ruime keuze in kwaliteiten en dat is voor hem een prettig "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
himlims_ schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:12:
[...]

allemaal leuk, maar 100% zeker dat max gewoon 2jr voor STR rijdt. ligt contract matig vast, zal voorlopig echt niets in wijzigen. enzij eoa team hem uitkoopt, maar dan nog verwacht ik niet dat het zal gebeuren. het is soort van regel; eerste 2jr is proeven en bekend worden met het circus, je plek vinden en daarna pas na toekomst kijken.
bijna iedere coureur rijdt de eerste 2jr voor zelfde team, kleine uitzonderingen daar (vettel bijv.) gezien zijn leeftijd en korte duur in de F1 ... gaan we m ook volgend jaar bij str zien
In de F1 is niets zeker en zeggen contracten (helaas) niet zoveel. KVY is ook al na 1 jaar gepromoveerd.

Neemt niet weg dat ik hoop dat Max ook volgend jaar gewoon bij STR rijdt. Eerst maar eens verdere ervaring opdoen bij een team waar je fouten mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Of desnoods een jaartje testrijder, zie o.a. Alonso. Die verkaste Minardi om vervolgens bij Renault een jaartje achter de schermen te werken. Al hoeft dit niet altijd goed uit te pakken (Magnussen anyone)...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:47
vhal schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:25:
Of desnoods een jaartje testrijder, zie o.a. Alonso. Die verkaste Minardi om vervolgens bij Renault een jaartje achter de schermen te werken. Al hoeft dit niet altijd goed uit te pakken (Magnussen anyone)...
Dat kan je tegenwoordig niet meer vergelijken. Vroeger was er onbeperkt testen en was testrijder een echte baan. Nu is een testrijder niet meer dan een naambordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

hardware-lover schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:16:

[afbeelding]
Gave foto, ik neem aan van direct na de wedstrijd?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

vhal schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:25:
Sorry hoor, maar Max zal never nooit als testrijder gaan fungeren. Als hij dit volhoudt dan kan hij naar een paar jaar kiezen uit de top teams.

(en ik denk dat hij in 2017 al in een topteam zit.)

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 21-09-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is of Max nog wel ruimte heeft om te groeien bij STR of dat zijn ontwikkelingen daar reeds worden beperkt. RBR heeft veel meer budget en mogelijkheden.

Maar wat Horner terecht aangaf, hij heeft 4 hele goede sterke rijders en het veranderen van een team heeft grote impact en moet je alleen doen als je aantoonbaar rendement oogst. Als Max komt zal RIC of KVY het veld moeten ruimen; geen eenvoudige keuze. Er is altijd een verliezer.

Het beste zou zijn als KVY of RIC overstapt naar een ander team, waardoor er een 'natuurlijker' verloop ontstaat; dat zou RBR heel goed uitkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:07

fynrd1

Fooled by Randomness

Wie zijn eigenlijk next in line, betreft de talentenoogst van de RedBull academy?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:35

Mystikal

It never hurts to help!

asing schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:17:
[...]

De rijders staan niet onder contract bij de renstal zelf. Ze staan onder contract bij Red Bull. RB bepaalt dan die in welke auto zit. Max staat dus ook niet onder contract bij TR en zou volgend jaar gewoon in de RBR auto kunnen zitten. Dit zonder het contract aan te passen.

Men heeft nu 4 getalenteerde rijders en moeten die op de juiste stoel zetten om aan hun resultaten te komen. Doet Max het beter dan Carlos? Inmiddels wel. Doet Max het beter dan KVY? Lastig te zeggen. KVY ligt niet lekker in het team, dat is wel een feit.

Horner heeft dus ruime keuze in kwaliteiten en dat is voor hem een prettig "probleem".
Exact, volgens mij sla je de spijker op zijn kop. Dat is ook precies de strekking (mijn inziens) van de opmerking van Horner. Het feit dat hij nu al zo goed presteert, geeft hem koppijn, omdat hij (RedBull) kan beslissen wie er in team 1 (RB) en team 2 (TR) rijdt. En dat is geen makkelijke keuze met de talenten die ze nu hebben.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
Volgens http://www.redbulljuniorteam.com/drivers

- Pierre Gasly (19, GP2)
- Callum Ilott (16, F3)
- Dean Stoneman (25, WSBR)

Alumni (dus geen onderdeel meer van Junior team lijkt me)
- Alex Lynn (22, GP2, testrijder Williams)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:52:
De vraag is of Max nog wel ruimte heeft om te groeien bij STR of dat zijn ontwikkelingen daar reeds worden beperkt. RBR heeft veel meer budget en mogelijkheden.

Maar wat Horner terecht aangaf, hij heeft 4 hele goede sterke rijders en het veranderen van een team heeft grote impact en moet je alleen doen als je aantoonbaar rendement oogst. Als Max komt zal RIC of KVY het veld moeten ruimen; geen eenvoudige keuze. Er is altijd een verliezer.

Het beste zou zijn als KVY of RIC overstapt naar een ander team, waardoor er een 'natuurlijker' verloop ontstaat; dat zou RBR heel goed uitkomen.
Mijn mening;

KVY is een zeer goede rijder, maar mist gewoon de X factor. RIC is een goede frontman voor "brand" awarness, een soort van Button. KVY is goed, maar heeft totaal geen toegevoegde waarde.

VES dus wel. Als je RIC als kopman hebt en VES als een " wild bill" dan is dit goed voor brand awerness en voor de doelgroep, dus goed voor business.

Dus ik denk dat VES volgend jaar KVY gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[afbeelding]
:+ spuit11

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Dus als ik het goed begrijp heeft Verstappen tot en met 2017 (2015-2016-2017) een contract met Red Bull, en kan hij krachtens dat contract door Red Bull bij hetzij het hoofdteam Red Bull, hetzij bij het zusterteam Toro Rosso ingezet worden?

Als hij deze lijn voort weet te zetten creëert hij dan wel een hele mooie positie. Hij kan dan mooi de komende twee jaar de kat uit de boom kijken hoe de hele motoren-bonanza loopt en op basis daarvan over 2 jaar de beste keuze maken.

Mooiste zou natuurlijk wel zijn als hij volgend jaar naar het hoofdteam transformeert en met een Ferrari? motor om podiumplekken kan strijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
alexbl69 schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:58:
Dus als ik het goed begrijp heeft Verstappen tot en met 2017 (2015-2016-2017) een contract met Red Bull, en kan hij krachtens dat contract door Red Bull bij hetzij het hoofdteam Red Bull, hetzij bij het zusterteam Toro Rosso ingezet worden?
Correctemundo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:40
Volgens mij ligt het wel iets genuanceerder omdat zijn persoonlijke sponsors ook op de auto staan. Ik kan me zo voorstellen dat een paar cm2 op de zijkant van een RB een stukje duurder zijn als bij STR

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"Wow, very hard to keep those **** out!" - from Sergio Perez's joy at resisting young chargers Max Verstappen and Carlos Sainz....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:25
SnowDude schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:17:
[...]
Volgens mij ligt het wel iets genuanceerder omdat zijn persoonlijke sponsors ook op de auto staan. Ik kan me zo voorstellen dat een paar cm2 op de zijkant van een RB een stukje duurder zijn als bij STR
Exact en Jumbo staan niet op de auto. Alleen op z'n helm en pet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:50:
[...]

Exact en Jumbo staan niet op de auto. Alleen op z'n helm en pet.
Jumbo staat niet eens (meer) op zijn pet, enkel Exact. Jumbo is op de helm ook nog verder uit beeld gezakt met Exact erboven. Betalen echt weinig ben ik bang.

Afbeeldingslocatie: http://image1.redbull.com/rbx00593/0010/1/360/203/459/gallery/images/si201509170219_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Tralapo op 21-09-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Gezien Horners uitspraak, neemt RB Verstappen nu al heel serieus.

Als hij zo doorgaat maakt hij t mega moeilijk voor RB om in '17 het rijdersduo te bepalen.

Ik durf 'm wel aan. ALS Kyvat een paar keer verzaakt en Verstappen decstijgende lijn voortzet, zien we volgend jaar een Nederlander in een Red Bull ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Laatst online: 15-09 10:26
Volgens mij vergeten veel mensen hoe groot Rusland is. KVY mag misschien in de ogen van sommige geen 110% rijder zijn, hij is wat mij betreft zeker F1 waardig. En met heel Rusland als "fanclub" is zijn plekkie nog wel een jaartje veilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens, en uiteindelijk gaat het RedBull ook om de marketing value om meer producten af te zetten. Als Rusland een groeimarkt betreft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het voor Kimi ook niet een beetje einde van zijn verblijf in F1? Dan weet ik eerlijk gezegd niet wie binnen 1 tot 3 jaar Kimi kan vervangen. Verstappen misschien, nadat hij meer ervaring op heeft gedaan? Rosberg? Toch Kvyat? Ricciardo?

Lastig te voorspellen allemaal. Ik ben benieuwd wanneer Mick Schumacher aansluit. Dat zou een leuke combi kunnen worden bij Ferrari samen met Verstappen... over 10 jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
grolle schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:30:
Volgens mij vergeten veel mensen hoe groot Rusland is. KVY mag misschien in de ogen van sommige geen 110% rijder zijn, hij is wat mij betreft zeker F1 waardig. En met heel Rusland als "fanclub" is zijn plekkie nog wel een jaartje veilig
F1 waardig is niet gelijk te stellen met RB waardig ;-).

Volgens mij heeft RB nooit keuzes gemaakt voor rijders op basis van hun marketability. Coulthard, Webber, Buemi?

Scott Speed was misschien een tactische keuze om de US marktpositie te versterken. Maar toen hij niet de grote belofte liet zien was hij snel weg.

Idem met Vergne. F1 waardig, maar RB wil alleen het absolute top talent filteren.

Als RB je vertelt dat je wel F1 waardig bent zou ik alvast mn advocaat bellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 13:09
[...]
Wie bedoel je?
Enige die ik kan bedenken is Charles LeClerc maar die heeft wss niet genoeg punten voor een SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

11 tijdzones groot! Nu I de vraag; wie kan er F1 ontvangen... aardig wat gebieden waar amper electra ligt, laat staan de tv. Nodige gaat nog gewoon analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ryur schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:39:
[...]

Wie bedoel je?
Enige die ik kan bedenken is Charles LeClerc maar die heeft wss niet genoeg punten voor een SL
Ocon; zijn rivaal in F3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ocon en Vergne worden genoemd als mogelijke opvolger van Grosjean. :)
Mag ik je er even op wijzen dat Kvyat tijdens de GP van Monaco niet hoefde op te draven voor marketingevenementen? Dus de waarde van de persoon Kvyat is wat dat betreft niet zo hoog. Komt bij dat Vettel "ineens" vertrok naar Ferrari en toen moest er iemand naast Ricciardo instappen. Vergne had toen reeds zijn congé gekregen dus Kvyat was de logische persoon.

[ Voor 61% gewijzigd door asing op 21-09-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wat vinden mensen die kritisch zijn over de huidige F1 van het bericht dat Audi in 2018 instapt? Iemand zijn mening bijgestekd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

[afbeelding]
Echt een dikke vette mega foto. Alles zit erin. Sfeer, twee mannen die strak naar max kijken. Max die strak naam hem kijkt. Echt een lucky 'wow' foto die je maar af en toe kan maken. Zelfs als je niet op de hoogt bent van de situatie voel je dat er iets speelt.

Ps, zou echt zo zonde zijn als redbull verdwijnt in de F1. Het is niet dat het zwart ziet van de autos op de F1 grid.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Requiem19 schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:49:
Wat vinden mensen die kritisch zijn over de huidige F1 van het bericht dat Audi in 2018 instapt? Iemand zijn mening bijgestekd?
En volkswagen? Maar dat is achter de schermen hetzelfde geloof ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
RoyK schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:49:
[...]

Echt een dikke vette mega foto. Alles zit erin. Sfeer, twee mannen die strak naar max kijken. Max die strak naam hem kijkt. Echt een lucky 'wow' foto die je maar af en toe kan maken. Zelfs als je niet op de hoogt bent van de situatie voel je dat er iets speelt.
dat lijkt me heel sterk want ik heb heel erg de indruk dat dit een foto van de startgrid is... auto staat op de baan in de rijrichting met een stapel vers rubber ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Als ze wat engineers van Porsche mogen lenen.... :)

Effe zonder dollen, de WEC auto van Porsche heeft een ERS systeem waar je koud van wordt zo goed is het. Binnen 2 jaar ontwikkelen winnen ze Le Mans. VAG was zo ongeveer de eerste die een turbo op hun blokken schroefde dus die hoef je ook niets te vertellen over turbo techniek.

Ik zou het absoluut niet erg vinden als ze kwamen. Zeker niet als ze iets leveren wat competitief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

P.O. Box schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:55:
[...]

dat lijkt me heel sterk want ik heb heel erg de indruk dat dit een foto van de startgrid is... auto staat op de baan in de rijrichting met een stapel vers rubber ernaast.
Zou zomaar kunnen. Dan past de foto helemaal in desfeer van hoe het afgelopen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
Van het bericht gerucht bedoel je? Er zijn teveel geruchten om zomaar iets aan te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 00:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

RoyK schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:49:
[...]

ach nee joh, dit is genomen vlak voor de race waar de engineer Max vraagt of hij nog moet poepen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CPYA99PUAAIpCg7.jpg:large

:+

P.O. Box schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:55:
[...]

see?!!

O-) :P

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-09-2015 19:26 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Erwin schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:09:
[...]

Van het bericht gerucht bedoel je? Er zijn teveel geruchten om zomaar iets aan te nemen ;)
Horner ontkent het niet eens meer tijdens interviews ;--). In de categorie 'best bewaarde publieke geheim'.

VAG neemt een (meerderheids)aandeel in RB. RB nog twee jaar met andere motor. VAG groep gaat twee jaar ontwikkelen en komt in '18 met eigen motor.

Zeer ws Audi als uithangbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:36

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zou niet weten waarom niet zowel Porsche als Audi zouden kunnen instappen. Ze zijn ook concurenten in het WEC toch?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Firesphere schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:31:
Ik zou niet weten waarom niet zowel Porsche als Audi zouden kunnen instappen. Ze zijn ook concurenten in het WEC toch?
Of Lambo, RB rijd ook met Infinity op de motorkap....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wec is wel iets minder duur dan F1 qua ontwikkeling.

Audi staat vlgs de Duitse geruchten op 'pole position' om de sticker op de RB te mogen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het zal nog wel even gaan duren voordat alles op zijn plek valt. Uit de nieuwsberichten wordt het in ieder geval niet echt duidelijker.

- Audi dismisses report on upcoming F1 entry BigPond - SportsFan 18:01
- Audi board gives green licht to enter F1 in 2018' F1Today.net 18:00
Requiem19 schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:37:
Wec is wel iets minder duur dan F1 qua ontwikkeling.

Audi staat vlgs de Duitse geruchten op 'pole position' om de sticker op de RB te mogen zetten.
Gaat dat dan misschien niet andersom zijn? Een RB sticker op een Audi?

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 21-09-2015 19:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Als VAG instapt dan kan dat bijna alleen maar onder de Audi vlag. Ze hebben maar 2 echt grote merken, VW en Audi. De eerste die denkt dat je "Volks Wagen" op een auto kan plakken van een paar miljoen die kan in het gesticht ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SnowDude schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:47:
Als VAG instapt dan kan dat bijna alleen maar onder de Audi vlag. Ze hebben maar 2 echt grote merken, VW en Audi. De eerste die denkt dat je "Volks Wagen" op een auto kan plakken van een paar miljoen die kan in het gesticht ;)
Porsche lijkt je geen optie?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:07

fynrd1

Fooled by Randomness

SnowDude schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:47:
Kan best hoor, Volkswagen V6T Bluemotion :+

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mm, misschien is VW wel de betere keus als je er anders naar kijkt. Als Audi het aflegt tegen Mercedes lijkt me dat ook niet de reclame die ze zoeken. Zelfde geldt voor Porsche.

Als VW wint van Mercedes, dan moeten die Audi's en Porsche's wel helemaal belachelijk goed zijn.... :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Weet gemiddelde consument dat Audi, Porsche en VW zusterbedrijven zijn?

Ik denk dat elk merk eigen merkbeleving/imago heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Porsche zou kunnen, maar Audi heeft een groter publiek. Ook heeft Audi een langere history met Grand Prix racing (als Auto Union in het pre F1 tijdperk)

En bij Porsche moeten ze de motor achter de bak hangen :+

Afbeeldingslocatie: https://thelexicans.files.wordpress.com/2014/02/porsche.jpg
Help!!!! schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:51:
Mm, misschien is VW wel de betere keus als je er anders naar kijkt. Als Audi het aflegt tegen Mercedes lijkt me dat ook niet de reclame die ze zoeken. Zelfde geldt voor Porsche.

Als VW wint van Mercedes, dan moeten die Audi's en Porsche's wel helemaal belachelijk goed zijn.... :P
VW gaat het niet worden als het verhaal van die diesel motoren waar is.

[ Voor 8% gewijzigd door SnowDude op 21-09-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Daar heb je op zich gelijk in, alleen is Porsche natuurlijk wel bij uitstek het "sportief rijden" merk. Anders dan Audi, die de meeste mensen die niet echt in de racewereld zitten, misschien alleen kennen van hun LeMans overwinningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Firesphere schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:58:
Daar heb je op zich gelijk in, alleen is Porsche natuurlijk wel bij uitstek het "sportief rijden" merk. Anders dan Audi, die de meeste mensen die niet echt in de racewereld zitten, misschien alleen kennen van hun LeMans overwinningen?
Porsche is wel iets meer sportief, maar alle Audi rijders in mijn omgeving rijden minimaal een S-line of een S serie.

We zien het wel. Zou wel gaaf zijn een extra grote fabrikant met een grote portemonnee in de F1

[ Voor 9% gewijzigd door SnowDude op 21-09-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Het zegt ook iets over de toekomst van de autoindustrie. Kleine blokjes met elektromotor zijn marketable omdat in 2025 80% van de auto's dit heeft.

Zou interessant zijn om wat ohnafhankelijke data te zien over impact F1 succes voor Mercedes. Vast wel een bureau dat dit geanalyseerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SnowDude schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:01:
[...]
Porsche is wel iets meer sportief, maar alle Audi rijders in mijn omgeving rijden minimaal een S-line of een S serie.

We zien het wel. Zou wel gaaf zijn een extra grote fabrikant met een grote portemonnee in de F1
Jep. Het is ook alleen maar speculatie (helaas). Persoonlijk zou ik ook liever Audi dan Porsche zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Porsche heeft al eens meegedaan als motorenleverancier en constructeur :

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/06/porc-804-good-2012-4-886x590.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ultimatecarpage.com/images/large/341/McLaren-MP4-2C-TAG-Porsche_13.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door asing op 21-09-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Volgens mij reed Lauda in z'n tweede F1 leven in een McLaren Porsche.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:35

pinda powerrr

Slow down...

fynrd1 schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:51:
[...]

Kan best hoor, Volkswagen V6T Bluemotion :+
Met speciale ECU voor testen bij de FIA? :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Porsche is pas sinds 2012 onderdeel van VAG, alles is anders als je opeens een strenge moeder hebt ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
asing schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:46:
Porsche heeft al eens meegedaan als motorenleverancier en constructeur :

[afbeelding]

[afbeelding]
I know, maar Audi reed voor de 2e wereld oorlog al Grand Prix en het was de eerste fabrikant die de motor achter de coureur zette:

Afbeeldingslocatie: http://origin-www.audi.com/etc/medialib/ngw/brand/company_history/models/1932_1945.Par.0078.Image.jpg/1939_au_grand-prix-gp-rennwagen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
F1 weet zelf nog niet eens hoe 2017 eruit gaat zien. Wat moet VAGdan bedenken?

Ecclestone dan opgevolgd door Horner?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Señor Sjon schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:21:

En dan Wolfgang Ullrich als opvolger van Horner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:21:

Het schijnt dat Mercedes al twee tot drie jaar voordat er met de huidige generatie motoren werd gereden aan het sleutelen was. Zelfs voordat de regels er officieel waren. Ik zou niet uitsluiten dat Bernie de directie van VW al wat info heeft gegeven over toekomstige regels. Zodat ze goed voorbereid aan de slag kunnen.

En dan inderdaad Horner als vervanger van Bernie. Dan is het oude zeer met Piech (al is die officieel weg) wellicht ook weg.

Voor F1 zou het super zijn. Met Mercedes, Honda, Renault en dan VW heb je een goede vertegenwoordiging van motoren en merken.

Volgens Bild is er vandaag getekend door audi. Ik vraag me alleen af of het nieuws van VW in de VS en de bijbehorende boete roet in het eten gaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

BlauweFles schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:43:
Volgens Bild is er vandaag getekend door audi. Ik vraag me alleen af of het nieuws van VW in de VS en de bijbehorende boete roet in het eten gaan gooien.
Ik verwacht dat ze gaan meedoen omdat ze denken dat het "onder de streep" iets oplevert.

Die 16 miljard die ze boven het hoofd hangt zal daar dan dus niets aan veranderen.
Bedrijfsvoering gaat gewoon door, en marketing is daar een onderdeel van.

edit: Wellicht toch beter voor Max om te blijven plakken bij RB....

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 21-09-2015 22:03 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
albino71 schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:54:
[...]

Ik verwacht dat ze gaan meedoen omdat ze denken dat het "onder de streep" iets oplevert.

Die 16 miljard die ze boven het hoofd hangt zal daar dan dus niets aan veranderen.
Bedrijfsvoering gaat gewoon door, en marketing is daar een onderdeel van.
Nou, reken maar dat de gebeurtenissen vandaag een fikse streep door de rekening zullen zijn. Het is niet 'alleen' die 16 miljard, het is tevens het imago van het concern. Als dit echt waar is (en daar lijkt het op), dan zal er bij het VW concern niet met de kaasschaaf, maar met de hakbijl gerenoveerd worden. En dit keer zijn niet de werkbijen het slachtoffer, maar zullen de slachtoffers vrijwel uitsluitend aan de top vallen.

VW's imago is overnight compleet door het toilet gespoeld. De enige mogelijkheid om dit te pareren is door de complete top eruit te gooien. De woede in Duitsland wordt steeds groter, VW wordt verweten het ijzersterke 'Made in Germany' te grabbel te gooien.

VW zal dus het komende decennium een fiks toontje lager gaan zingen. Ze heeft vandaag bijna 20% van haar beurswaarde verloren. Een boete van 16 miljard is zelfs voor zo'n groot concern geen kattenpis, en wie weet wat ze nog meer boven het hoofd hangt. Stel dat dit in Nederland en andere Europese landen ook gebeurd is. Dat elke VW/Audi/Skoda/Seat/Porsche een milieulabeltje te hoog is ingedeeld? Dan hangt ze nog meerdere miljardenboetes boven het hoofd.

Hoe spijtig het voor ons motorheads ook is, in de 'damage control' mode waarin VW nu gaat past geen avontuur in 'niet-altijd-zuiver-op-de-graad-zijnde' F1. Temeer daar de beslissing om dit avontuur aan te gaan is genomen door een top waarvoor de toekomst niet al te rooskleurig is.

VW krijgt binnen no-time een volledig nieuwe top en die zal rigoureus moeten breken met veel van wat haar voorgangers bedacht hebben. Inclusief helaas het F1 avontuur.

Althans, dat is mijn leken-analyse/voorspelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
SnowDude schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:19:
[...]

I know, maar Audi reed voor de 2e wereld oorlog al Grand Prix en het was de eerste fabrikant die de motor achter de coureur zette:

[afbeelding]
Ik wil niet vervelend tegen je doen :) , ik waardeer je posts in dit topic enorm. Maar de Formule 1 ontstond pas in 1950. Auto Union maakte voor WW2 de C en D-type. Na WW2 was Duitsland kapot en Auto Union failliet. Er werd opnieuw gestart onder de naam DKW en in de jaren 60 werd DKW bij Volkswagen ingelijfd en werd de naam Audi afgestoft.

Hoezeer ik de C en D type op waarde schat, Audi heeft bij mijn weten nooit onder die naam (of Auto Union) deelgenomen aan de Formule 1.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.