[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.886 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:40
asing schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:51:
[...]

Ik wil niet vervelend tegen je doen :) , ik waardeer je posts in dit topic enorm. Maar de Formule 1 ontstond pas in 1950. Auto Union maakte voor WW2 de C en D-type. Na WW2 was Duitsland kapot en Auto Union failliet. Er werd opnieuw gestart onder de naam DKW en in de jaren 60 werd DKW bij Volkswagen ingelijfd en werd de naam Audi afgestoft.

Hoezeer ik de C en D type op waarde schat, Audi heeft bij mijn weten nooit onder die naam (of Auto Union) deelgenomen aan de Formule 1.
Dat klopt, Auto union reed, zoals ik al zei, in Grand Prix motor racing. Dit was de top klasse autosport in de jaren 20 en 30. De huidige F1 is een directe afstammeling van deze race klasse.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:29:
[...]
En dan Wolfgang "Schieb ihn raus!" Ullrich als opvolger van Horner.
Geen Stefano Domenicali denk je?

Edit: ik kwam dit oude artikel nog tegen van begin 2012, vooral de sponsoring op die auto is opvallend?

http://fourtitude.com/new...audi-bentley-and-porsche/

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 21-09-2015 23:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:42

Player1S

Probably out in the dark

alexbl69 schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:07:
[...]

Nou, reken maar dat de gebeurtenissen vandaag een fikse streep door de rekening zullen zijn. Het is niet 'alleen' die 16 miljard, het is tevens het imago van het concern. Als dit echt waar is (en daar lijkt het op), dan zal er bij het VW concern niet met de kaasschaaf, maar met de hakbijl gerenoveerd worden. En dit keer zijn niet de werkbijen het slachtoffer, maar zullen de slachtoffers vrijwel uitsluitend aan de top vallen.

VW's imago is overnight compleet door het toilet gespoeld. De enige mogelijkheid om dit te pareren is door de complete top eruit te gooien. De woede in Duitsland wordt steeds groter, VW wordt verweten het ijzersterke 'Made in Germany' te grabbel te gooien.

VW zal dus het komende decennium een fiks toontje lager gaan zingen. Ze heeft vandaag bijna 20% van haar marktwaarde verloren. Een boete van 16 miljard is zelfs voor zo'n groot concern geen kattenpis, en wie weet wat ze nog meer boven het hoofd hangt. Stel dat dit in Nederland en andere Europese landen ook gebeurd is. Dat elke VW/Audi/Skoda/Seat/Porsche een milieulabeltje te hoog is ingedeeld? Dan hangt ze nog meerdere miljardenboetes boven het hoofd.

Hoe spijtig het voor ons motorheads ook is, in de 'damage control' mode waarin VW nu gaat past geen avontuur in 'niet-altijd-zuiver-op-de-graad-zijnde' F1. Temeer daar de beslissing om dit avontuur aan te gaan is genomen door een top waarvoor de toekomst niet al te rooskleurig is.

VW krijgt binnen no-time een volledig nieuwe top en die zal rigoureus moeten breken met veel van wat haar voorgangers bedacht hebben. Inclusief helaas het F1 avontuur.

Althans, dat is mijn leken-analyse/voorspelling ;)
Of ze gaan juist de F1 gebruiken om hun imago te herstellen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
L1nt schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 07:27:
[...]

Of ze gaan juist de F1 gebruiken om hun imago te herstellen.
Weet niet of de F1 daar het juiste platform voor is. F1 is rebels, om te winnen moet je de grenzen opzoeken en eroverheen gaan als iemand even niet oplet. Lijkt me niet iets waar het 'nieuwe' VW mee geassocieerd wil/kan worden.

Dan is het 'brave' WEC toch veiliger.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
alexbl69 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:12:
[...]

Weet niet of de F1 daar het juiste platform voor is. F1 is rebels, om te winnen moet je de grenzen opzoeken en eroverheen gaan als iemand even niet oplet. Lijkt me niet iets waar het 'nieuwe' VW mee geassocieerd wil/kan worden.

Dan is het 'brave' WEC toch veiliger.
Volkswagen kijkt naar 2018, dan zijn er weer compleet andere dingen in het nieuws (en hoe groot was dit nu echt in 't nieuws? - waait echt over).

2018 is een lange termijnstrategie omdat Volkswagen denkt dat de wereld dan anders is dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Requiem19 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:16:
[...]

Volkswagen kijkt naar 2018, dan zijn er weer compleet andere dingen in het nieuws (en hoe groot was dit nu echt in 't nieuws? - waait echt over).

2018 is een lange termijnstrategie omdat Volkswagen denkt dat de wereld dan anders is dan nu.
Sony Rootkit schandaal? Zou het bedrijf de kop kosten schreeuwde men.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:06
Nja, ik denk dat als ze daadwerkelijk de boete ontvangen van 16 miljard, dat de groep wel even bij elkaar gaat komen om te overleggen wat voor impact dit heeft op het F1 project.

Dat bedrag is een hogere boete dan de 11 miljard winst in 2014 van de complete groep. En dan hebben we nog niet gesproken over verdere imagoschade.

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-09-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ach nieuws/msm... alles is tijdelijk... zeker nieuws heeft maar korte houdbaarheid

die boete zal men wel minder fijn vinden; want daar kan je veel leuke dingen voor doen als bedrijf.

in praktijk; maakt geen fck uit. Het boeit de consument namelijk niets. Neem nu die ellende die door banken veroozaakt is; gaat allemaal vrolijk verder.

Ik zie echt 0 reden waarom het effect gaat hebben voor hun autosport activiteiten; los van de boete, dat doet wel pijn :X

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 22-09-2015 08:39 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Het is de maximale boete. Ik ga er vanuit dat VW enorm gaat lobbyen om die boete naar beneden te krijgen.

Maar dat ze een boete zullen krijgen is wel duidelijk. En vermoedelijk een nieuwe top(man) ook.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bugatti moet het gaan worden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zou wel mooi zijn, maar Bugatti / vayron is al een marketing-tool/merk van ze. Zo is men gestopt met de vayron en werkt men aan de volgende super car (2016)
http://www.fool.com/inves...-meant-to-volkswagen.aspx
denk niet dat bugatti de f1 in stapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als Marketing instrument wil je zo veel mogelijk effect.

Personen auto's dus, als in family cars. Wat heeft VAG eraan om Bugatti erop te zetten? Dat ze dan twee Bugatti's meer verkopen?

Liever vw of Audi, die je dan kunt marketen met F1 technieken etc. genoeg middenklasse mensen die daar gevoelig voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vergeet niet dat ze Lamborghini ook nog in de gelederen hebben... Hoewel ik ook mijn geld op Audi zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:16:
Vergeet niet dat ze Lamborghini ook nog in de gelederen hebben... Hoewel ik ook mijn geld op Audi zou zetten.
Scania :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
Skoda kan natuurlijk ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Er zoemen wat geruchten dat Toyota met de Prius ook een truc uithaalt met de emissie test. Die schijnt de accu meer te belasten dan standaard tijdens de test. Het zal me ook niet verbazen dat dit een gigantische beerput open trekt.

Ik heb ook dyno gegevens gezien van motorenfietsen en ook daar zie je heel vaak een dip in koppel en emissie op het toerental waar de emissie wordt gemeten. Een keer raden op welk toeren tal deze motor wordt gemeten:

Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2015-yamaha-yzf-r1-receives-akrapovic-s-revolutionary-carbon-exhaust_5.jpg

Het verschil is natuurlijk alleen wel dat bij deze motoren altijd aan staat en niet alleen tijdens de test.

Maar goed, volgens mij dwalen we af, VAG is nog geen F1 fabrikant.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
SnowDude schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:23:
Er zoemen wat geruchten dat Toyota met de Prius ook een truc uithaalt met de emissie test. Die schijnt de accu meer te belasten dan standaard tijdens de test. Het zal me ook niet verbazen dat dit een gigantische beerput open trekt.

Ik heb ook dyno gegevens gezien van motorenfietsen en ook daar zie je heel vaak een dip in koppel en emissie op het toerental waar de emissie wordt gemeten. Een keer raden op welk toeren tal deze motor wordt gemeten:

[afbeelding]

Het verschil is natuurlijk alleen wel dat bij deze motoren altijd aan staat en niet alleen tijdens de test.

Maar goed, volgens mij dwalen we af, VAG is nog geen F1 fabrikant.
Bij motoren zie ik dit niet gebeuren, bij de standaard mapping voel je de emissie dip erg goed. Veel mensen zetten hun motor op de testbank om een nieuwe mapping te laten maken. Doei emissie geneuzel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 08:48

iichel

Gazoooo

het is natuurlijk wel anders dat een VW motor/ECU een emissie cyclus detecteert en actief aanpast, of dat een motorfiets gewoon altijd zo afgesteld is om door de emissie testen te komen.

ontopic: als we het toch over 'valsspelen' hebben: ferrari schijnt een traction control op de motor te kunnen doen.
https://www.reddit.com/r/...ments/3lhhjk/slug/cv95d96
Or a way that Ferrari implemented a form of traction control in F1.
Background: traction control requires detecting wheel spin (wheels turning faster than the car is moving), and then reducing power to get the wheels to slow down and grip again. Power reduction can be done by changing spark timing or even dropping spark. Wheelspin detection usually requires comparing the speed of the driven wheels vs the undriven wheels, and triggering whenever the delta is too large.
The F1 rules prohibited traction control, so no undriven wheel sensor was allowed. How then can you detect wheelspin?
Well the F1 car has this big ol' airbox and there is a sensor in the airbox that detects airbox pressure (as part of the engine control unit control strategy) What Ferrari realized was that the airbox was a pitot tube and so provided an indicator of forward airspeed.
So the spark maps were altered so that when airbox pressures indicated a certain airspeed, but engine RPM and transmission gear indicated a different speed, spark timing was retarded to lower power.
The brilliance of this was that there is nothing illegal going on - spark maps are free to be whatever. It's just the engine calibration.
Devious, devious, devious.
geniaal gewoon

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Prachtig stukje weer van ferrari, blijven toch wel mijn helden als gaat om omwegen zoeken, loopholes gebruiken.. dat is F1 voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:25
Dacuuu schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:06:
[...]

Bij motoren zie ik dit niet gebeuren, bij de standaard mapping voel je de emissie dip erg goed. Veel mensen zetten hun motor op de testbank om een nieuwe mapping te laten maken. Doei emissie geneuzel!
Want als de fabrikant een normale mapping zou gebruiken zou die niet door de keuring komen, dus eigenlijk wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

himlims_ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:13:
Prachtig stukje weer van ferrari, blijven toch wel mijn helden als gaat om omwegen zoeken, loopholes gebruiken.. dat is F1 voor mij
Het schijnt over het seizoen 2002 te gaan, dus niet echt relevant meer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56
himlims_ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:13:
Dat maakt VAG/Audi meteen de ideale kandidaat. _/-\o_

Het idee van Ferrari is ook niet zo heel gek. In de luchtvaart maakt men altijd gebruik van een pitot-buis om de snelheid te bepalen. Het probleem is wel dat je de absolute snelheid hebt tov de wind. Dus als je 10m/s wind mee of tegen hebt, dan moet je dat weer compenseren. Het idee is wel geniaal :9~ .

Iedere fabrikant truuct om zo goed mogelijk uit de emissietesten te komen. Alles wordt ingezet om de waarde zo laag mogelijk te krijgen. Naden afplakken met gaffertape, handenspanning omhoog etc etc. Dat ze ook het motormanagement tweaken om op de testcyclus zo goed mogelijk te scoren is niet gek. Praktijkverbruik ligt dus altijd hoger dan de opgave. Zeker met de Europese test die niet representatief is voor de gemiddelde rit.

In directe zin krijgt VW te maken met een terugroepactie om al die 500.000 auto's aan te passen zodat ze alsnog aan de emissie eisen voldoen. Daar komt een verkoopstop bij, en een boete. Dat doet zeer.

Daarnaast hebben ze 500.000 Amerikanen bedrogen met de uitstootcijfers. En dus met de verbruikcijfers. Die gaan niet blij zijn. Ik zit me ook te bedenken hoe zo'n TDI zou rijden als je deze op de juiste parameters zou zetten. Grote kans dat het dan een niet niet vooruit te branden traag hok gaan worden. En dat is niet wat je koopt na een proefrit.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
asing schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:36:
[...]

Dat maakt VAG/Audi meteen de ideale kandidaat. _/-\o_

Het idee van Ferrari is ook niet zo heel gek. In de luchtvaart maakt men altijd gebruik van een pitot-buis om de snelheid te bepalen. Het probleem is wel dat je de absolute snelheid hebt tov de wind. Dus als je 10m/s wind mee of tegen hebt, dan moet je dat weer compenseren. Het idee is wel geniaal :9~ .
Als je naar de huidige auto's kijkt zie je dat ze allemaal een pitot buis op de neus hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Los daarvan; hoe moeilijk is het om aan elke gaspedaal stand een maximale stijging in RPM te koppelen?

Ook een soort van tractiecontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 12:45

Racing_Reporter

Contentmaker

MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:48:
Los daarvan; hoe moeilijk is het om aan elke gaspedaal stand een maximale stijging in RPM te koppelen?

Ook een soort van tractiecontrole.
Helaas, da's verboden in de reglementen ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
asing schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:36:

In directe zin krijgt VW te maken met een terugroepactie om al die 500.000 auto's aan te passen zodat ze alsnog aan de emissie eisen voldoen. Daar komt een verkoopstop bij, en een boete. Dat doet zeer.
En alle leaserijders krijgen een naheffing....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Vond dit in de reglementen:
9.3 Traction control :
No car may be equipped with a system or device which is capable of preventing the driven wheels from spinning under power or of compensating for excessive throttle demand by the driver.
Any device or system which notifies the driver of the onset of wheel spin is not permitted.
Als ik dit zo lees is zou pitot-buis loophole van Ferrari nu niet meer gebruikt kunnen worden.
Ankona schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:51:
[...]

En alle leaserijders krijgen een naheffing....
Kans is groter dat het motormanagement dusdanig wordt aangepast dat de motor wel aan de emissie eisen voldoet. Ergo; je rijdt met een minder potente VW de garage uit na deze behandeling. En vervolgens een class-action suit van alle gedupeerde VW rijders tegen Volkswagen.

[ Voor 32% gewijzigd door alexbl69 op 22-09-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als dat de enige regel is, is hij wel erg voor interpretatie vatbaar.
Zo te zien mag je er, als je het loskoppelt van de input van de coureur, wel iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 22:48

Wom

Misschien een idee om de emissietoestand van VAG in een apart topic te bespreken? Denk dat er nog wel andere merken gaan volgen ook, maar dat is niet direct F1 gerelateerd natuurlijk.

Overigens verwacht ik ook dat Audi het merk zal zijn wat gebruikt zal worden. Met een Mercedes als groot ander team kan dat een interessante strijd worden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:10

Hoogie2004

Whohooooo

MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:58:
Als dat de enige regel is, is hij wel erg voor interpretatie vatbaar.
Zo te zien mag je er, als je het loskoppelt van de input van de coureur, wel iets mee.
Nee, er staat heel simpel dat elk device dat de koppel-output van de motor beperkt (t.o.v. de input van de coureur) verboden is. Dat waar de coureur om vraagt moet geleverd worden.
Zonder coureur-input is er geen koppel-demand en gaat die auto niet rijden, en dus is er geen wielspin.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-09-2015 11:03 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 08:48

iichel

Gazoooo

lijkt me relatief makkelijk te omzeilen. stel, MGU-K staat aan maar naar mate van de software mapping van de ERS, dondert het koppel toch ook naar beneden? Zelfde voor het batterijtje leeg, of ontoereikende harversting van de MGU-H.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

iichel schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:03:
lijkt me relatief makkelijk te omzeilen. stel, MGU-K staat aan maar naar mate van de software mapping van de ERS, dondert het koppel toch ook naar beneden? Zelfde voor het batterijtje leeg, of ontoereikende harversting van de MGU-H.
Maar je mag dit niet afhankelijk maken van de stand van het gaspedaal, en daar zit de truc.

Als je je motor qua mapping zo wilt zetten dat je nooit wielspin kan hebben, mag dat volgens mij. Maar dan verlies je altijd tijd omdat je niet het maximale vermogen gebruikt.... Je mag het vermogen immers niet berekenen a.d.h.v. enkele factoren, en dan mixen met de coureurs-input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Verkeerde overigens nog in de veronderstelling dat TC gewoon weer was toegestaan omdat het toch bijna niet te controleren is. Blijkbaar niet goed opgelet in de klas ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, sinds alle teams een standaard 'ECU' gebruiken (van McLaren) is het weer goed te controleren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

alexbl69 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:07:
Verkeerde overigens nog in de veronderstelling dat TC gewoon weer was toegestaan omdat het toch bijna niet te controleren is. Blijkbaar niet goed opgelet in de klas ;) .
Ah, daar kwam het vandaan :)

De regels zijn nu heel ondubbelzinnig. Elke vorm van traction control is verboden, en het is relatief eenvoudig te controleren door de standaard ECU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
alexbl69 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:07:
TC is afgeschaf in 2008 met de introductie van de standaard ECU. Doordat de ECU nu standaard is, kan de FIA tc etc makkelijk controleren.

@Hoogie: waar staat dat het de stand van het gaspedaal betreft? Ik zie alleen 'driven wheels...'. Imo is het Ferrari systeem (indien waar!) onder het huidige reglement illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:09:
[...]
@Hoogie: waar staat dat het de stand van het gaspedaal betreft? Ik zie alleen 'driven wheels...'. Imo is het Ferrari systeem (indien waar!) onder het huidige reglement illegaal.
Het reglement stond er al eerder:
9.3 Traction control :
No car may be equipped with a system or device which is capable of preventing the driven wheels from spinning under power or of compensating for excessive throttle demand by the driver.
Any device or system which notifies the driver of the onset of wheel spin is not permitted.
Hier staat heel simpel: Elke systeem of device dat de power / torque output van de motor beperkt t.o.v. de vraag van de coureur, is verboden. En zonder vraag van de coureur rijdt de auto niet, dus je mag niets implementeren dat wielspin voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hoogie2004 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:14:
[...]

Het reglement stond er al eerder:

[...]

Hier staat heel simpel: Elke systeem of device dat de power / torque output van de motor beperkt t.o.v. de vraag van de coureur, is verboden. En zonder vraag van de coureur rijdt de auto niet, dus je mag niets implementeren dat wielspin voorkomt.
Ik lees niet dat het tov de vraag van de coureur is in de reglementen. Er mag geen systeem zijn dat aangedreven wielen op het moment van acceleratie voorkomt te spinnen.

Op het moment dat je gas geeft mag er dus geen ingrijpen zijn. Hierbij maakt het niet uit wat de coureur doet... Met gas los lijkt het wel te mogen op basis van de wording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:19:
[...]

Ik lees niet dat het tov de vraag van de coureur is in de reglementen. Er mag geen systeem zijn dat aangedreven wielen op het moment van acceleratie voorkomt te spinnen.

Op het moment dat je gas geeft mag er dus geen ingrijpen zijn. Hierbij maakt het niet uit wat de coureur doet... Met gas los lijkt het wel te mogen op basis van de wording.
Er staat letterlijk 'excessive throttle demand by the driver', dat is dan toch de coureur?

Maar de regel komt simpelweg neer op dat alle vormen van traction control verboden zijn.

Over het gas los, dan is het geen traction control, maar ABS of ESP, beide ook verboden.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-09-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hoogie2004 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:20:
[...]

Er staat letterlijk 'excessive throttle demand by the driver', dat is dan toch de coureur?

Maar de regel komt simpelweg neer op dat alle vormen van traction control verboden zijn.
Voor dat zinnetje staat 'or'. Dus dat is een 2e criteria, wat los staat van het eerste gedeelte van de volzin.

Ik dacht dat jij bedoelde dat het Ferrari systeem nu nog zou mogen. Maar als dat niet je stelling was zijn we het volledig eens :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:23:
[...]

Voor dat zinnetje staat 'or'. Dus dat is een 2e criteria, wat los staat van het eerste gedeelte van de volzin.

Ik dacht dat jij bedoelde dat het Ferrari systeem nu nog zou mogen. Maar als dat niet je stelling was zijn we het volledig eens :-).
Dan zijn we het eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Arfman schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:31:
[...]

Het schijnt over het seizoen 2002 te gaan, dus niet echt relevant meer.
Dat is overigens best gek, want vanaf Barcelona 2001 tot en met de laatste race van 2007 was TC volledig legaal en waren er geen slimme trucs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50

Pierre

Van nature lui!

Net nog even de samenvatting van de BBC gezien met o.a Max aan het woord. Wat is de EJ ;w toch een nare man zeg, over het feit dat Max nee zei op de teamorder.
Als hij dus teambaas zou zijn dan kreeg Max dus een straf van hem, gelukkig is die dat niet meer.
Terwijl DC juist vertelde van ze zijn nog jong en laat ze maar lekker gaan tegen elkaar.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

https://twitter.com/f1enigma/status/646237563817082880?s=09

Perez mogelijk naar Lotus/Renault.
Samen met Maldonado hebben ze een aardig sponsorbedrag. Die schone dame die zogenaamd ook coureur is zal ook wel wat mee brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Pierre schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:10:
Net nog even de samenvatting van de BBC gezien met o.a Max aan het woord. Wat is de EJ ;w toch een nare man zeg, over het feit dat Max nee zei op de teamorder.
Als hij dus teambaas zou zijn dan kreeg Max dus een straf van hem, gelukkig is die dat niet meer.
Terwijl DC juist vertelde van ze zijn nog jong en laat ze maar lekker gaan tegen elkaar.
EJ is een leuke flamboyante kerel, maar je moet hem niet te serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:11
L1nt schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:22:
https://twitter.com/f1enigma/status/646237563817082880?s=09

Perez mogelijk naar Lotus/Renault.
Samen met Maldonado hebben ze een aardig sponsorbedrag. Die schone dame die zogenaamd ook coureur is zal ook wel wat mee brengen.
Pascal Wehrlein op pole bij FI als dit waar is!

Verklaart waarschijnlijk ook het uitstel van de rechtzaak tegen Lotus. Met Maldonado en Perez komt er aardig wat geld binnen.

Renault wacht een jaar (hier al eerder aangehaald) om dan zonder testrestricties te kunnen bouwen aan de motor vanaf seizoen 2017.

[ Voor 25% gewijzigd door i-dj op 22-09-2015 12:50 . Reden: Aanvulling ]

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pierre schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:10:
hoewel ik BBC race verslag vaak wel kan waarderen, zijn ze daar net als wij, lekker partijdig; is het een engelsman *O* al het overige -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is die samenvatting publiek beschikbaar?

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 22-09-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 11:51
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:48:
knip

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 09-10-2015 21:24 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door P.O. Box op 22-09-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:48:
Alsjeblief http://www.veronicatv.nl/...ormule-1-gp-van-singapore

Samenvatting van 3 kwartier Veronica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thanks, gaan we eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 12:21
himlims_ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:48:
[...]

hoewel ik BBC race verslag vaak wel kan waarderen, zijn ze daar net als wij, lekker partijdig; is het een engelsman *O* al het overige -O-
Bij de BBC zijn ze lyrisch over Max. Ook EJ.
Zijn punt mbt teamorders staan daar los van, wat is er mis met een afwijkende mening?? Het is juist fijn dat het ook vanuit een (oude)teambaas wordt belicht.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 09:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het teruglezen van de reacties tijdens de race op Singapore is trouwens erg leuk en bijna even leuk als de race alleen te beluisteren via alleen de radio ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

EJ had een punt als de teamorder van de teambaas kwam. Bij Max leek dat dit weekend niet het geval aangezien Franz Tost het met Max eens was.
Het is dus niet Max die op z'n flikker krijgt, maar eerder een stel engineers die dit zelf bedacht lijken te hebben.

En dat zou bij EJ ook zo zijn; hij zou ook pissed zijn als race engineers vinden dat er gewisseld moet worden, terwijl EJ ze waarschijnlijk ook gewoon wil laten racen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Tost is ook niet gek hè, wat hij na de race zegt hoeft zeker niet hetzelfde te zijn als tijdens de race..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Requiem19 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:23:
Tost is ook niet gek hè, wat hij na de race zegt hoeft zeker niet hetzelfde te zijn als tijdens de race..
Ik vind het wel typerend dat ze Max Verstappen zo beschermen al. Mooi, dat heeft die in een dik half seizoen toch al mooi afgedwongen _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
i-dj schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:46:
[...]

Verklaart waarschijnlijk ook het uitstel van de rechtzaak tegen Lotus. Met Maldonado en Perez komt er aardig wat geld binnen.

Renault wacht een jaar (hier al eerder aangehaald) om dan zonder testrestricties te kunnen bouwen aan de motor vanaf seizoen 2017.
Mis! >:)

Het nieuws is dat Manor wisselt van Ferrari naar Mercedes. Mercedes gaat hier vervolgens een berg techniek in stoppen en Pascal Wehrlein mag instappen. Althans, dat is wat Olav aangeeft.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/120711

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 13:09
i-dj schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:46:
[...]

Denk ook niet dat SFI 2 Duitsers in het team wilt.
Daarom was Toto Wolff ook zo boos op SFI toen HUL werd aangekondigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Uit mijn artikel :

Toto Wolff : "Force India was an opportunity and that door closed."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 10:11
https://twitter.com/thebu...s/646284559043006465?s=09
"In just over one hour, if you follow a certain selection of F1 folk your timeline is going to go berserk. Just go with it."

Voorspellingen? Ik verwacht niet iets over de vag groep. Die hebben het druk genoeg met hun 16 miljard redden. Ook niet jenson. Die mededeling verwacht ik pas als hij fysiek in japan is.

Het zou de definitieve renault overname van lotus kunnen zijn, de driver line-up van haas of iets anders?

Een andere mooie voorspelling die ik op reddit tegen kwam "Button buys Lotus, charms Newey into designing his car, sacks Maldonado and becomes 2016 WDC. Called it!" Dit lijk mij ook het meest plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Driver lineup van Haas (of in ieder geval 1) zou wel relatief logisch zijn, aangezien dat eind september aangekondigd werd.

De Renault buys Lotus is ook wel plausibel, al verwacht ik eigenlijk dat Renault een jaar afwezig is als motor-leverancier, zodat ze dat ding opnieuw kunnen ontwerpen zonder limieten.

Dus wat het dan wel is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Het is wel leuk om wat mogelijkheden te bedenken.

- Bernie gaat met pensioen en geeft horner aan als opvolger voor 2017.
- Alonso gooit handdoek in de ring. Stopt helemaal of gaat weer voor renault rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

We zouden beserk gaan. Meeste is tot nu toe aardig verwacht.

Carmen Jorda teammate Maldonado in 2016 ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hoogie2004 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:10:
Driver lineup van Haas (of in ieder geval 1) zou wel relatief logisch zijn, aangezien dat eind september aangekondigd werd.

De Renault buys Lotus is ook wel plausibel, al verwacht ik eigenlijk dat Renault een jaar afwezig is als motor-leverancier, zodat ze dat ding opnieuw kunnen ontwerpen zonder limieten.

Dus wat het dan wel is....
denk niet dat renault met andere motor gaat rijden; dat is net zo beschameld als dat VW fiasco nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

himlims_ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:24:
[...]

denk niet dat renault met andere motor gaat rijden; dat is net zo beschameld als dat VW fiasco nu
De overname per 2017 doen is ook een optie natuurlijk :)
Dat ze als Renault met een ander blok rijden lijkt mij ook niet erg waarschijnlijk (en Mercedes zal dat echt niet toestaan).

Misschien toch Danica Patrick naar Haas? :+ Ik zou het wel gaaf vinden.
Ik ga er vanuit dat Grosjean bevestigd wordt door Haas.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-09-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik vraag me af wat het voor nut heeft om iets aan te kondigen op dinsdag, terwijl het hele F1 circus vorig weekend en aankomend weekend op het circuit is? Dan ga je daar toch voor je media aandacht?

De enige reden is dat je team op dit moment niet deelneemt aan het kampioenschap. Haas dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
L1nt schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:20:

Carmen Jorda teammate Maldonado in 2016 ?? :+
Ik zie haar liever in de FHM of playboy dan in een F1 auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Okee hypetraines hebben een te grote aantrekkingskracht op mij. Vals alarm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Martin Winterkorn is in ieder geval per vrijdag exit. Matthias Müller van Porsche neemt het roer over en is een vriendje van Piëch. Die is weer fel tegen F1 deelname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:07

fynrd1

Fooled by Randomness

asing schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:37:
Ik vraag me af wat het voor nut heeft om iets aan te kondigen op dinsdag, terwijl het hele F1 circus vorig weekend en aankomend weekend op het circuit is? Dan ga je daar toch voor je media aandacht?

De enige reden is dat je team op dit moment niet deelneemt aan het kampioenschap. Haas dus!
In een 3 wegs interview van een paar weken terug, gaf Bernie Eccelstone, Arrivabene een groot compliment, door te zeggen dat hij precies weet hoe deze wereld in elkaar zit. Dit doordat hij de contract verlenging van Raikkonen op een doordeweekse dag naar buiten heeft gebracht. Omdat er voor de rest geen afleiding meer is aan ander nieuws, is de media aandacht in feite nog groter. In een GP weekend kan een nieuwsbericht eigenlijk ondersneeuwen.
SnowDude schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:40:
[...]

Hoofdpitpoes mag ook. :D

[ Voor 11% gewijzigd door fynrd1 op 22-09-2015 14:54 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Hangt ervan af hoe groot het bericht is. Dat Raikkonen verlengd werd was voor niemand een verrassing. Als je echt een bommetje wil droppen kan dat ook in een GP weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit die samenvatting van de BBC te bekijken; wat ik mijn nou afvraag; heeft VES bij die eerste safetycar nou daadwerkelijk een rondje in mogen halen, of hebben ze hem 'virtueel' een ronde minder achterstand gegeven?

Ik dacht tijdens de race eigenlijk dat het laatste het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Hij heeft echt een rondje in mogen halen. Hij lag 30 seconden oid achter de Manors toen de SC naar binnen ging.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:01:
Zit die samenvatting van de BBC te bekijken; wat ik mijn nou afvraag; heeft VES bij die eerste safetycar nou daadwerkelijk een rondje in mogen halen, of hebben ze hem 'virtueel' een ronde minder achterstand gegeven?

Ik dacht tijdens de race eigenlijk dat het laatste het geval was.
Je ziet VES inhalen. Als ze over de brug gaan zie je hem als 3e of 4e rijden. Hij mocht alles inhalen en dan een stuk gassen om tijd in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07
L1nt schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:20:
Vettel stopt per direct....en Max stapt in de Ferrari :+
Denk dat er dan wel wat mensen beserk gaan en timelines ontploffen ja..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe kan het dan dat ie onder geel geen straf heeft gekregen? Lijkt me dat ie dan een paar hele snelle ronden heeft gereden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:39
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:04:
Hoe kan het dan dat ie onder geel geen straf heeft gekregen? Lijkt me dat ie dan een paar hele snelle ronden heeft gereden :?
.....

[ Voor 30% gewijzigd door Racierox op 22-09-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
MikeyMan schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:04:
VSC: je mag niet harder rijden dan de delta tijd
Normale safety car: je mag niet harder rijden dan de safetycar.

Voor zover er geen gele vlaggen zijn op de rest van het circuit, mag je overal voluit. In dit geval waren er alleen gele vlaggen in sector 1 (Waar Hülk en Massa geknuffeld hadden).

Je kon op de live timing ook zien dat Verstappen rondjes 1.52 reed toen hij voorbij de Safetycar mocht. Helaas voor hem ging de SC net te vroeg naar binnen en had Verstappen zijn achterstand van 1:55 verkleint naar 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, helder, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Laatst online: 21:11
asing schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:32:
Uit mijn artikel :

Toto Wolff : "Force India was an opportunity and that door closed."
Was dat niet met de gedachte dat FI ook met Perez en zijn geld door zou gaan? Als Perez naar Renault gaat kan Wehrlein instappen en krijgt FI korting op de motoren!

Ik denk dat de stap van DTM naar Manor niet goed is voor de carrière van Pascal ... Of ze moeten zich ineens sterk verbeteren. Wehrlein wordt door Mercedes de hemel ingeprezen. Maar er is nu wel een nieuwe graadmeter in de F1 gekomen. En ik zie Pascal met een Manor niet de dingen doen die Max in de SR doet.

Ik vind Wehrlein (in de DTM) persoonlijk geen hoogvlieger.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:54
Het nieuws is dat Verstappen volgend jaar eerste rijder wordt bij Red Bull Lamborghini Racing en naast hem zal als bijrijder Mikaela Ahlin-Kottulinsky plaats nemen :p

Afbeeldingslocatie: http://www.automobilenews.net/wp-content/uploads/2011/02/Lamborghini-PML-F-Formula-1-Concept-2.jpg

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

* himlims_ mompelt iets over betrouwbaarheid en lamborgini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

himlims_ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:42:
* himlims_ mompelt iets over betrouwbaarheid en lamborgini
Al jouw Lambo's gingen stuk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
i-dj schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:37:
[...]

Was dat niet met de gedachte dat FI ook met Perez en zijn geld door zou gaan? Als Perez naar Renault gaat kan Wehrlein instappen en krijgt FI korting op de motoren!

Ik denk dat de stap van DTM naar Manor niet goed is voor de carrière van Pascal ... Of ze moeten zich ineens sterk verbeteren. Wehrlein wordt door Mercedes de hemel ingeprezen. Maar er is nu wel een nieuwe graadmeter in de F1 gekomen. En ik zie Pascal met een Manor niet de dingen doen die Max in de SR doet.

Ik vind Wehrlein (in de DTM) persoonlijk geen hoogvlieger.
Volgens de geruchten (Olav) pompt Mercedes een hoop techniek in de Manor. Daar waar ze nu rondhobbelen met de 2014 spec Ferrari krijgen ze dan ineens toegang tot van alles en nogwat.

Dan is het ineens geen gek idee. En Pascal moet ergens heen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

7(8)7 Wat een enorme geruchtenstroom, het is amper bij te houden 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Het gaat bezerk hier nu zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 13:32

mindcre8r

Tradepedia

en dat allemaal vanwege een tweet.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
Zo, red bull gaat ook los. Ze willen in principe een works deal met ferrari, anders trekken ze beide teams terug.

Gaat nog leuk worden.....

http://www.motorsport.com...-get-ferrari-works-parity

[ Voor 25% gewijzigd door Adlermann op 22-09-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Adlermann schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:19:
Zo, red bull gaat ook los. Ze willen in principe een works deal met ferrari, anders trekken ze beide teams terug.

4 autos van de grid, heftig!!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

RoyK schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:21:
[...]

4 autos van de grid, heftig!!
Als dat gebeurd dan is het volgens mij snel gedaan met de F1. Er zijn volgens mij niet veel gegadigden die een of twee teams over kan/wil nemen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Gé Brander schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:23:
[...]

Als dat gebeurd dan is het volgens mij snel gedaan met de F1. Er zijn volgens mij niet veel gegadigden die een of twee teams over kan/wil nemen.
Daar wil je toch ook niet naar kijken toch... met 16 autos op de baan waarvan er 6 elkaar aan kunnen aan de kop. Wat dat betreft is het in de Indycar wel een stuk toffer. Als ik me niet vergis iets van 40 coureurs?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:28:
[...]

Daar wil je toch ook niet naar kijken toch... met 16 autos op de baan waarvan er 6 elkaar aan kunnen aan de kop. Wat dat betreft is het in de Indycar wel een stuk toffer. Als ik me niet vergis iets van 40 coureurs?
In ieder geval 16 competitieve. :X

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

En dan kunnen we in de situatie komen dat Renault RedBull koopt, en Toro Rosso het B-team wordt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

fynrd1 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:30:
En dan kunnen we in de situatie komen dat Renault RedBull koopt, en Toro Rosso het B-team wordt. :*)
En Lotus over de kop... Nog steeds maar 18 auto's... Blijft een probleem. Oh nee, 20! We vergeten Haas met z'n allen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

En Lotus kiest zijn rijders op budget zodat ze kunnen overleven. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Sowieso zullen beiden teams bij terugtrekken in de uitverkoop gaan. Nieuwkomers kunnen dan alles opkopen , en zich over 1 a 2 jaar weer aan het circus toevoegen. Met de faciliteiten van RedBull heb je tenminste wel een fundament om je meteen in het middenveld te scharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Adlermann schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:19:

Volgens mij moet je het juist andersom lezen, als Red Bull met Ferrari in zee gaat, verwachten ze een motor die identiek presteert als degenen die Ferrari in hun eigen wagens stopt.

Dat laat genoeg ruimte over voor interpretatie, bijvoorbeeld een deal met een andere fabrikant. (VAG?). Niet dat Red Bull per se een deal met Ferrari wil, en alleen Ferrari.

In de F1 is uiteindelijk niets zeker totdat de startlichten van de eerste race van het seizoen gaan branden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 12:45

Racing_Reporter

Contentmaker

SnowDude schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:40:
[...]

Ah, roleplay van de bovenste plank. Natuurlijk. Geef het kind eens een kans joh ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.