"When you grow up your heart dies"
Ja, en het wederzijds respect. Mooi.sjaool schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:25:
Yep, da's alles. Gewoon een handjeklap onder het lopen van interview naar interview... maar wel vriendelijk.
Ik zie niets?! hij loopt er gewoon meer dan een meter achter langs???Edd schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:25:
[...]
Was dat alles?![]()
Ik dacht dat ze echt helemaal los gingen.. Maarehm..
Anoniem: 87260
Bedankt voor het delen. Leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan.sjaool schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:22:
Zo rond de veertig seconden zie je het...
[video]
Eigenlijk zie je ook niets.. Voor hetzelfde geld steken een middelvinger naar elkaar opAdlermann schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:34:
[...]
Ik zie niets?! hij loopt er gewoon meer dan een meter achter langs???

-
Kijk maar goed, je ziet Alonso zijn arm uitsteken richting Max op het moment dat hij links aan komt lopen. Het is niet echt goed zichtbaar dus een een paar keer terugkijken zal helpen.Adlermann schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:34:
[...]
Ik zie niets?! hij loopt er gewoon meer dan een meter achter langs???

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
doh, ik keek naar Ricciardosjaool schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:46:
[...]
Kijk maar goed, je ziet Alonso zijn arm uitsteken richting Max op het moment dat hij links aan komt lopen. Het is niet echt goed zichtbaar dus een een paar keer terugkijken zal helpen.

Hulde voor Martin. Hij is het uitremmen nog niet verleerdRivanov schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:46:
Brundle 'out-brakes' reporter.
Geweldig!
https://streamable.com/5o67

Ik moest lachen! GeniaalRivanov schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:46:
Brundle 'out-brakes' reporter.
Geweldig!
https://streamable.com/5o67

Altijd leuk, zo'n wilde gok. Als je er naast zit weet niemand het nog, als je toevallig goed zit kan je de held uithangenRoamor schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:54:
Ik durf hem wel aan; als RB blijft, vervangt Max volgend jaar Kvyat. Vooral als je ziet hoeveel positieve exposure Max krijgt vergeleken met Kvyat. En dat is toch de drijvende kracht achter Red Bull; marketing.

Persuader of bytes.

Ik dacht ik waag eens een gokje op bwin.com, ik had ingezet op: Which driver will be the first to retire from the race? met als antwoord Nasr. Ik juichen toen hij als eerste zijn auto in pits parkeerde!

Alleen heb ik nu dus blijkbaar wel deze bet verloren omdat het resultaat was: "No retirements"
Ben ik nu gek of?

BTW : een paar pagina's geleden merkte ik op dat Lotus de toegang tot hun hospitality was ontzegd. Iemand anders vond dat oud nieuws en het zou wel opgelost zijn. Ergens in de uitzending van de BBC gisteren zag ik een lege tent en vandaag werd opgemerkt dat ze inderdaad het hele weekend "buiten de deur" moesten eten want ze mochten er niet in.
Ja en nee, hij kwam niet onder de vlag door maar is wel geklasseerd op 4 ronden achterstand.Danielson schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:15:
Leuke race!![]()
Ik dacht ik waag eens een gokje op bwin.com, ik had ingezet op: Which driver will be the first to retire from the race? met als antwoord Nasr. Ik juichen toen hij als eerste zijn auto in pits parkeerde!
Alleen heb ik nu dus blijkbaar wel deze bet verloren omdat het resultaat was: "No retirements"
Ben ik nu gek of?
[Voor 48% gewijzigd door asing op 27-09-2015 12:17]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
http://www.motorsport.com...d-by-lack-of-tv-coverage/
Testing, one, two ...
Als je niet onder de vlag doorkomt ben je toch retired?asing schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:15:
Ik heb ook al geroepen dat Kvyat moet opletten, dus zo gek is het niet.
BTW : een paar pagina's geleden merkte ik op dat Lotus de toegang tot hun hospitality was ontzegd. Iemand anders vond dat oud nieuws en het zou wel opgelost zijn. Ergens in de uitzending van de BBC gisteren zag ik een lege tent en vandaag werd opgemerkt dat ze inderdaad het hele weekend "buiten de deur" moesten eten want ze mochten er niet in.
[...]
Ja en nee, hij kwam niet onder de vlag door maar is wel geklasseerd op 4 ronden achterstand.

Je had liever Lewis willen zien die saai zijn rondjes afwerkt?!hardware-lover schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:18:
Naast een volledige race dominantie willen ze ook de TV-uitzendingen nog zo saai mogelijk maken?
Als je in de laatste vier (??) ronden uitvalt dan val je weliswaar uit, maar classificeren ze je nog wel. Mogelijk (en vrijwel zeker) gaat het bij het wedden erom wie de eerste niet geclasseerde is.Danielson schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:19:
[...]
Als je niet onder de vlag doorkomt ben je toch retired?
Overigens is dat niet iets van de wedkantoren, die hebben simpelweg de regel ingevoerd dat ze naar de officiële uitslag van de FIA kijken. En ze hebben gelijk.
Vergelijk dit maar eens:
Uitslag Japan: http://www.formula1.com/c...5-japan-results/race.html
Uitslag Monaco: http://www.formula1.com/c...-monaco-results/race.html
Je ziet dat Nasr een DNF heeft maar wel geclassificeerd is. Bij Monaco zie je een aantal coureurs met een DNF, maar met een NC.
Overigens zou dat ook wel kunnen verklaren waarom Nasr de pits inging. Wellicht was er niet iets dusdanigs aan de hand dat hij meteen moest stoppen. Nu heeft hij toch een positie (voor achterhoede teams is dat van belang, als je geen tot nooit punten pakt kan het verschil opeens neerkomen op het aantal keren dat je de race hebt 'uitgereden' (je een positie hebt gehaald). Maar Nasr heeft voor de rest de motor en de rest nog een beetje kunnen sparen.
@SR8, ah thanks, 90% klinkt ook wat beter.
[Voor 63% gewijzigd door Dadona op 27-09-2015 12:42]
[Voor 7% gewijzigd door SR8 op 27-09-2015 12:44]
Coulthard legt duidelijk uit waarom hij nr 2 was. Hij kon niet harder en de rest van zijn generatie wel.gambieter schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:51:
Coulthard laat op BBC nog eens duidelijk zien waarom hij nr 2 was in zijn McLaren periode. Zeggen dat hij er niet op zou zitten te wachten om F1 WK te worden in een zwak seizoen... Button weet wel beter (toevallig ook het seizoen dat zo'n andere nr 2 als Barrichello kampioenskansen had).
Hij heeft het wel geprobeerd in tegen stelling tot....
* Kafka zijn laatste woorden: Kill me doctor or else you are a murderer
Ah, dat verduidelijkt een hoop! Iets te vroeg gejuicht!SR8 schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:40:
Specifiek, je moet minstens 90% van de race afstand afgelegd hebben.

Ja, was een duidelijk verhaal.Speedster schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:54:
[...]
Coulthard legt duidelijk uit waarom hij nr 2 was. Hij kon niet harder en de rest van zijn generatie wel.
Hij heeft het wel geprobeerd in tegen stelling tot....
Ik gok dat je daar bot gaat vangen, maar in opzet heb je gewoon gewonnen - ondanks dat de regels voorschrijven dat Nasr nog wel geclassificeerd is, heb je aan de vraagstelling wel voldaan. Nasr is the first to retire from the race, hoe je het ook wendt of keert en wat de regels daarna ook doen.Danielson schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:15:
Leuke race!![]()
Ben ik nu gek of?
De enige uitzondering zou kunnen zijn is als ze vastgelegd hebben dat het officiële eindresultaat als leidend nemen en daar staat Nasr niet als retired in. Ik gok (

Persuader of bytes.
Juist niet. Lekker belangrijk wat de nummer 1 doet. Hij kan een pitstop maken en heeft dan nog ruim 10 sec over. Dan is zijn pitstop ook niet spannend.hardware-lover schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:18:
Naast een volledige race dominantie willen ze ook de TV-uitzendingen nog zo saai mogelijk maken?
Lever maar motoren aan RB zodat het spannend wordt voorin. Dan komen ze vanzelf op tv. Dat zal mister E ze ook vertellen

Ik wel en niet, wel goed maar niet van deze klasse. De man is iedere race de smaakmaker.....jullie?
Hij start steeds achteraan en daarom is het leuk. Ik denk dat als Max echt vanaf zijn beste positie start en er niks voor hem in te halen is dat het dan ook saai gaat worden.alwaysleft schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:16:
Trouwens , wel benieuwd naar...wie had verwacht dat Max het zo uitzonderlijk goed zou doen?
Ik wel en niet, wel goed maar niet van deze klasse. De man is iedere race de smaakmaker.....jullie?
Een manier van Bernie om wat motoren los te weken?
Waiting on the world to change
Max volgend jaar in de Manor met Mercedes motor dan gaan we nog wat meemaken!alwaysleft schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:16:
Trouwens , wel benieuwd naar...wie had verwacht dat Max het zo uitzonderlijk goed zou doen?
[edit:]
Oké, het was afgerond naar boven 6 minuten, maar jemig zeg:
(https://twitter.com/f1bro...48088635485618176/photo/1)
[Voor 57% gewijzigd door Dadona op 27-09-2015 13:26]
Manor heeft niet echt de middelen om een goed chassis en aerodynamisch top pakket aan te biedenSpeedster schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:22:
[...]
Max volgend jaar in de Manor met Mercedes motor dan gaan we nog wat meemaken!

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ze worden overgenomen door Mercedes die hebben middelen zat.alwaysleft schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:23:
[...]
Manor heeft niet echt de middelen om een goed chassis en aerodynamisch top pakket aan te bieden
Heb je daar een betrouwbare bron voor? Volgens mij gaat het om het leveren van motoren namelijk.Speedster schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:25:
[...]
Ze worden overgenomen door Mercedes die hebben middelen zat.
Evengoed lijkt me dat sterk, als er topteams zijn met interesse in Max, waarom zou het Verstappen kamp dan met een achterhoede team zoals Manor in gesprek gaan?
[Voor 22% gewijzigd door Destruction op 27-09-2015 13:27]
Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
Nee maar het lijkt logisch dat Mercedes een junior team wil alla Torro Rosso.Destruction schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:26:
[...]
Heb je daar een betrouwbare bron voor? Volgens mij gaat het om het leveren van motoren namelijk.
Evengoed lijkt me dat sterk, als er topteams zijn met interesse in Max, waarom zou het Verstappen kamp dan met een achterhoede team zoals Manor in gesprek gaan?
Kunnen ze Pascal Wehrlein ook kwijt.
Topteams? Dat zijn er volgens mij maar 2: Mercedes en Ferrari. Geen plek daar in 2016.
[Voor 26% gewijzigd door Speedster op 27-09-2015 13:33]
Anoniem: 698601
Persoonlijk hoop ik dat die nooit in de F1 komt. Gisteravond op Sport 1 een stukje DTM zitten kijken. Wat voor rare fratsen hij uithaalt en dan anderen de schuld wil geven en vervolgens op het podium als een klein kind mopperend voor zich uit zit te kijken. Nee dank je. We hebben geen Hamilton II nodig (zoals hij was in zijn jongere jaren en nu soms nog wel eens is als het niet naar zijn zin gaat) Sportiviteit is ver te zoeken bij sommigen mensen.Speedster schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:29:
[...]
Nee maar het lijkt logisch dat Mercedes een junior team wil alla Torro Rosso.
Kunnen ze Pascal Wehrlein ook kwijt.
Ik denk dat Red Bull ook een top team is. Je wint niet voor niets 4 wereldtitels.Topteams? Dat zijn er volgens mij maar 2: Mercedes en Ferrari. Geen plek daar in 2016.
Behalve als Red Bull vertrekt en ze 3 auto's moeten inzetten.....Speedster schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:29:
[...]
Topteams? Dat zijn er volgens mij maar 2: Mercedes en Ferrari. Geen plek daar in 2016.

Gaat om de Maleisië-spec, "The youngest point scorer ever".
Wel jammer voor Sainz dat zijn pitstop zo verkloot werd, maar ik vraag me af of Max niet alsnog dichterbij had gekomen. De ronden dat Max niet achter anderen zat, was ie telkens sneller dan Sainz.
Nah goed, verder een saaie race. Weinig actie, weinig strategische verschillen en geen incidenten/safetycar/uitvallers. Echt zo'n baan die de rijders vast leuk vinden om te rijden, maar waar geen hout aan is om naar te kijken. Is al jaren zo en DRS heeft maar weinig geholpen om het wat interessanter te maken. Ik snap nog steeds niet waarom mensen deze baan zo graag zien, want de afgelopen jaren had de baan zelf weinig toe te voegen. Was vooral safetycar of incidenten die hem memorabel maakte. Want de baan is op veel plekken gewoon te smal om acties in te zetten of heeft geen duidelijke punten om in te halen. Sommige bochten mogen van mij wel wat strakker zodat je tenminste nog mooie remacties kunt zien.
[Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 27-09-2015 14:21]
Verstappen zat er nog wel naast natuurlijk, maar ik snap je punt. Echter, voor 1 bocht hoeven ze het van mij niet te doen. Zo moeilijk is die niet na te maken. En als die bocht ruimer was geweest, zag je meer inhaalacties voor de chicane.Dadona schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:23:
Slechts één stuk van de baan is imo speciaal: 130R. Denk aan de inhaalactie van Alonso buitenlangs in de 130R.
Laf van Ferrari zeg. Ook Mercedes doet nu alsof hun neus bloedt door te zeggen dat Red Bull niet op hun uitnodiging is ingegaan. Daar gaat geheid ingegrepen worden door Bernie, daar kun je wel op wachten. En je hebt natuurlijk nog de kans dat Renault of Honda achter de schermen zit te stoken, want zo moet Red Bull diep gaan.Adlermann schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:36:
http://ams.to/ferrari-redbull
Ok, ferrari biedt 2015 motoren aan....ik vermoed geen red Bull dan
[Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 27-09-2015 14:47]
Argh, waarom is die site niet gewoon in het Engels?Adlermann schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:36:
http://ams.to/ferrari-redbull
Ok, ferrari biedt 2015 motoren aan....ik vermoed geen red Bull dan
IMHO heeft Verstappen trouwens Sainz echt afgedroogd deze race. Was natuurlijk een rookie error van Sainz om de auto te beschadigen bij pit entry maar Max was beduidend sneller vrijwel de hele race. Eerste pitstop van Max was ook iets van 5 seconden langzamer dan Sainz dus ook hij heeft het niet kado gekregen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Overigens, waar kan je een beetje leuk statistieken kijken. Ik zoek zo'n tabel of grafiek waarin per ronde staat wie op welke positie reed enzo.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Als we dan toch voorspellingen uit het verleden opdiepen weet ik er nog één van mezelfhardware-lover schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:18:

alexbl69 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:19:
[...]
Dat er de komende periode een paar stevige gesprekken met de Mercedes directie gevoerd zullen worden lijkt me evident. De FOM heeft natuurlijk nog wel wat machtsmiddelen over. De sterkste daarvan is het bijkans negeren van Mercedes bij de live-verslagen en persconferenties 'omdat ze toch wel winnen' en de enige competitie in het middenveld plaats vindt. Dat lijkt me voor Mercedes ook geen prettige ontwikkeling.
En dat is uitgekomen. Knapalexbl69 schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:56:
[...]
Als we dan toch voorspellingen uit het verleden opdiepen weet ik er nog één van mezelf:
[...]

Vooropgesteld dat ik ook totaal niet geïnteresseerd ben om Hamilton in beeld te zien die 10-20 seconden los rijdt van z'n directe concullega, laat staan de rest van het veld, snap ik ergens wel dat Mercedes hier problemen mee heeft.
F1 post wel na afloop van iedere race een lapchart op Twitter, maar die is redelijk globaal.JvS schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:52:
Ik had het idee dat Sainz aan het begin van de race (veel) sneller was, mede omdat Max vast zat achter andere auto's.
Overigens, waar kan je een beetje leuk statistieken kijken. Ik zoek zo'n tabel of grafiek waarin per ronde staat wie op welke positie reed enzo.
Klopt, ze hebben nu helemaal niets aan hun overmacht. Van de 'kenners' krijgen ze weinig credits omdat die weten dat de voorsprong van Mercedes door de regelgeving bijna onaantastbaar is. Als de wagens nu zelfs niet meer in beeld komen ziet ook 'de leek' ze niet meer rondrijden. Dan rij je bijkans voor spek en bonen rond.Smultie schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:04:
Op zich wel een interessante discussie.
Vooropgesteld dat ik ook totaal niet geïnteresseerd ben om Hamilton in beeld te zien die 10-20 seconden los rijdt van z'n directe concullega, laat staan de rest van het veld, snap ik ergens wel dat Mercedes hier problemen mee heeft.
Wat ik trouwens ook bijzonder vond: Max is een plaats gedaald in het coureurs kampioenschap, terwijl Sainz 1 plek gestegen is.
[Voor 8% gewijzigd door alexbl69 op 27-09-2015 15:10]
Dat vind ik ook vreemd, of kan dat komen door de kwalificatie en eventuele penalty's?alexbl69 schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:07:
[...]
Wat ik trouwens ook bijzonder vond: Max is een plaats gedaald in het coureurs kampioenschap, terwijl Sainz 1 plek gestegen is.
...
Hulkenberg is Max voorbij gegaan en Sainz is Alonso voorbij gegaan met zijn puntje, die stonden gelijk..alexbl69 schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:07:
[...]
Hoezo is dat vreemd?! Er zitten veel punten/ plaatsen tussen die twee. Dus daar kan veel gebeuren. Gewoon optellen van puntenLuxicon schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:15:
[...]
Dat vind ik ook vreemd, of kan dat komen door de kwalificatie en eventuele penalty's?

[edit]
Zie de andere reacties voor de juiste coureurs ebij.
[Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 27-09-2015 15:18]
Zie http://www.f1today.net/nl/seizoen/standings
[Voor 32% gewijzigd door alwind op 27-09-2015 15:19]
En Alonso stond hoger dan Sainz, door zijn 5e plaats in Hongarije. En Max voor Hulkenberg door zijn 4e plek in Hongarije.CFC-Mathijs schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:16:
[...]
Hulkenberg is Max voorbij gegaan en Sainz is Alonso voorbij gegaan met zijn puntje, die stonden gelijk..
[Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 27-09-2015 15:18]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Het is inderdaad zoals hierboven beschreven wel verklaarbaar, maar het is wel frappant.Luxicon schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:15:
[...]
Dat vind ik ook vreemd, of kan dat komen door de kwalificatie en eventuele penalty's?
Er is echt niets frappants aan....alexbl69 schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:20:
[...]
Het is inderdaad zoals hierboven beschreven wel verklaarbaar, maar het is wel frappant.
10 Sergio Perez 39alwind schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:21:
[...]
Nee
Ik vind het wel jammer dat de top 10 plek steeds verder weg is voor max.
11 Nico Hulkenberg 38
12 Max Verstappen 32
Zit er nog best in.
Edit
Linkje vergeten voor de lijst.
http://www.formula1.com/c...015-driver-standings.html
[Voor 18% gewijzigd door KroontjesPen op 27-09-2015 15:47]
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Er zijn nog een paar races maar op welke denk je dat Renault een kans maakt op een p6 of hoger?KroontjesPen schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:44:
[...]
10 Sergio Perez 39
11 Nico Hulkenberg 38
12 Max Verstappen 32
Zit er nog best in.
Edit
Linkje vergeten voor de lijst.
http://www.formula1.com/c...015-driver-standings.html
Tja? Misschien is het allemaal eigenbelang en is het verhaal van eventueel 3 auto's per team op de grid een heel interessant alternatief bij een vertrek van Red Bull. Mercedes en Ferrari zouden dat beslist niet erg vinden, Williams mogelijk ook niet, en dan staan er nog steeds 21 auto's in de startblokken voor 2016. Of dat een situatie is waar je als neutrale kijker op zit te wachten is twijfelachtig maar hé, sinds wanneer wordt daar rekening mee gehouden? En Red Bull? Die kan na een tijdje gewoon weer als hoofdsponsor op een of meerdere auto's verschijnen, dan zie je als leek aan de buitenzijde bijna geen verschil met de situatie 2015. Tenslotte "lijken" RBR en STR zo op het oog ook twee totaal verschillende teams, maar er hangt maar één eigenaar boven.Martinspire schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:46:
[knip]
[...]
Laf van Ferrari zeg. Ook Mercedes doet nu alsof hun neus bloedt door te zeggen dat Red Bull niet op hun uitnodiging is ingegaan. Daar gaat geheid ingegrepen worden door Bernie, daar kun je wel op wachten. En je hebt natuurlijk nog de kans dat Renault of Honda achter de schermen zit te stoken, want zo moet Red Bull diep gaan.
Testing, one, two ...
3 autoos per team betekent meer autoos van het team in de punten...en dat levert weer meer inkomsten op.
En met RB en STR die opstappen komen er ineens 4 snelle "goedkope" coureurs vrij.
Wat ik wel vreemd vind: Eerst zouden er problemen zijn met het leveren van zoveel motoren als RB of TR ook motoren nodig zouden hebben....maar als er sprake is van een 3de auto is het leveren van al die extra motoren ineens niet ter sprake????
Ik persoonlijk zit nou niet te wachten op een 1>2>3 mercedes op het podium....en Ferrari kan het misschien ook beter zo bekijken....... Tevens maakt die 3de auto per team het allemaal niet goedkoper.....Ik dacht dat dat juist de bedoeling was met het token systeem en de belachelijke regeltjes.
Teveel politiek en achterkamertjes gedoe als je het mij vraagt.
https://f1manager.info/ranking
Het leveren van de motoren is één... De pure productie en leverantie zal wel lukken.powah33 schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:24:
Sterker nog...het lijkt zelfs of de top teams dit wel zien zitten.
3 autoos per team betekent meer autoos van het team in de punten...en dat levert weer meer inkomsten op.
En met RB en STR die opstappen komen er ineens 4 snelle "goedkope" coureurs vrij.
Wat ik wel vreemd vind: Eerst zouden er problemen zijn met het leveren van zoveel motoren als RB of TR ook motoren nodig zouden hebben....maar als er sprake is van een 3de auto is het leveren van al die extra motoren ineens niet ter sprake????
Ik persoonlijk zit nou niet te wachten op een 1>2>3 mercedes op het podium....en Ferrari kan het misschien ook beter zo bekijken....... Tevens maakt die 3de auto per team het allemaal niet goedkoper.....Ik dacht dat dat juist de bedoeling was met het token systeem en de belachelijke regeltjes.
Teveel politiek en achterkamertjes gedoe als je het mij vraagt.
Echter; je moet ook mannetjes bij die motoren leveren om ze te ondersteunen, en dat is wat lastiger.
Overigens verschijnen er nu berichten dat VAG sowieso niet instapt ivm dieselgate.
[Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 27-09-2015 17:37]
Persoonlijk denk ik dat dieselgate juist een motivatie is om wél in te stappen, om hun naam toch te herstellen.MikeyMan schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:52:
[...]
Het leveren van de motoren is één... De pure productie en leverantie zal wel lukken.
Echter; je moet ook mannetjes bij die motoren leveren om ze te ondersteunen, en dat is wat lastiger.
Overigens verschijnen er nu berichten dat VAG sowieso niet instapt ivm dieselgate.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Max deed: 9 op Medium, 21 op Hard, 23 op Medium
Carlos deed: 14 op Medium, 13 op Hard en 25 op Hard.
En dan loopt Sainz te zeuren dat zijn banden op zijn?
Overigens waren er nog een paar lange stints op Medium: Button (25), Maldonado (24), Grojean en Rossi (22).
Op hard varieert het tot 28 ronden (ricciardo) en ook de top zit zo rond 24 ronden.
Tellen we bij Max even mee dat ie het grootste deel achter anderen aan reed (welliswaar langzamer, maar het kost je toch altijd banden), dan snap ik niet wat Sainz heeft gedaan dat het zo'n puinhoop was. Ik denk dat ie het beter kan gooien op het feit dat hij op Hard reed en Max op Medium, waardoor Max er zo makkelijk langs kwam.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Als het bij Max nu één keer alles meezit denk ik dat plek 4 er wel in zit. Waar dat is wordt lastig te zeggen.alwind schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:04:
[...]
Er zijn nog een paar races maar op welke denk je dat Renault een kans maakt op een p6 of hoger?
Wel moet hij dan ook rekening houden dat ze hem willen inhalen.

May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Max en Maldonado hebben dat al geoefendKroontjesPen schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:31:
[...]
Als het bij Max nu één keer alles meezit denk ik dat plek 4 er wel in zit. Waar dat is wordt lastig te zeggen.
Wel moet hij dan ook rekening houden dat ze hem willen inhalen.

Dr klopt iets niet, er zit twee rondes verschil tussen die tweeMartinspire schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:05:
Kijk eens naar de pitstops: http://www.f1fanatic.co.u...elps-raikkonen-to-fourth/
Carlos deed: 14 op Medium, 12 op Hard en 25 op Hard.

SAI kwam ook niet langs PER. Daar heeft ie volgens mij ook aardig wat rondjes achter gehangen.En dan loopt Sainz te zeuren dat zijn banden op zijn?
Overigens waren er nog een paar lange stints op Medium: Button (25), Maldonado (24), Grojean en Rossi (22).
Op hard varieert het tot 28 ronden (ricciardo) en ook de top zit zo rond 24 ronden.
Tellen we bij Max even mee dat ie het grootste deel achter anderen aan reed (welliswaar langzamer, maar het kost je toch altijd banden), dan snap ik niet wat Sainz heeft gedaan dat het zo'n puinhoop was. Ik denk dat ie het beter kan gooien op het feit dat hij op Hard reed en Max op Medium, waardoor Max er zo makkelijk langs kwam.
Soms heb je gewoon de pech om op het verkeerde moment achter iemand te hangen (te vroeg om weer te pitten) of op het moment dat het beste van je banden af is.
Dan heb je ook coureurs die snel kunnen zijn en zuinig op de banden, maar dat werkt vaak het beste als je rondjes maakt in je eentje en dus niet hoeft te verdedigen of aanvallen.
En je hebt coureurs die overal moeite mee hebben

Ik zie dat ie nu is bijgewerkt, Saints heeft wel een ronde minder gereden dan Max maar dat kwam omdat ze daar al op een ronde werden gezet. Scheelt nu 1 ronde.Hippocampus schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:32:
[...]
Dr klopt iets niet, er zit twee rondes verschil tussen die twee
Ja is ook, maar de vraag is hoe Sainz dan wel zijn banden sloopt achter Perez, maar Max niet achter Alonso, Nasr en Ericsson[...]
SAI kwam ook niet langs PER. Daar heeft ie volgens mij ook aardig wat rondjes achter gehangen.
Soms heb je gewoon de pech om op het verkeerde moment achter iemand te hangen (te vroeg om weer te pitten) of op het moment dat het beste van je banden af is.
Dan heb je ook coureurs die snel kunnen zijn en zuinig op de banden, maar dat werkt vaak het beste als je rondjes maakt in je eentje en dus niet hoeft te verdedigen of aanvallen.
En je hebt coureurs die overal moeite mee hebben
Tja, afstelling van de auto, lijnen door de bochten, te laat/lomp remmen.....Martinspire schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:39:
[...]
Ja is ook, maar de vraag is hoe Sainz dan wel zijn banden sloopt achter Perez, maar Max niet achter Alonso, Nasr en Ericsson
De vraag is hoeveel 'slechter' was de zachtere band eigenlijk, want als o.a. VES er 20+ rondjes op kan rijden zonder al teveel tijd te verliezen dan had SAI er misschien beter aan gedaan om de laatste stint ook de mediums te pakken.
Edit: De beide Lottussen hadden ook een vrij lange stint op de mediums.
[Voor 6% gewijzigd door Hippocampus op 27-09-2015 19:54]

Heeft Ferrari trouwens wel een probleem maar dan laten die de motoren maar leveren door Fiat.

daarom staat er op de mercendise petjes ook een 1 of 2...sjaool schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:51:
[...]
Bij mijn weten heeft RB ook nooit een eerste of tweede coureur gehad. Dus daar zal het zeer zeker geen probleem zijn. Dit laten vooral het talent en de kansen die ze op de baan weten te creëren voorop staan.
🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂
Dat is om ze uit elkaar te kunnen houden in je kast. Op de baan maakt het niet uit.himlims_ schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:58:
[...]
daarom staat er op de mercendise petjes ook een 1 of 2...

Max heeft ook een super goede race gereden. Sainz heeft toch zo'n 16 seconden verloren door het verwisselen van zijn neus. Wellicht had de neus een iets andere afstelling waardoor zijn banden slintage hoger was dan gebruikelijk. Zonder neuswissel had Sainz zonder moeite een plekkie hoger kunnen eindigen.Martinspire schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:05:
Kijk eens naar de pitstops: http://www.f1fanatic.co.u...elps-raikkonen-to-fourth/
Carlos deed: 14 op Medium, 13 op Hard en 25 op Hard.
En dan loopt Sainz te zeuren dat zijn banden op zijn?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Hij reed nu eenmaal zijn neus aan gort op een paaltje. Wat er bij Max fout ging in de eerste stop weet ik niet maar die duurde ook langer dan 3 seconden. Toen Carlos vast zat achter een ander kwam Max met 2 sec per rondje dichterbij. Toen Carlos eenmaal los kon was Max nog steeds 0.6 sec sneller.fynrd1 schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:49:
[...]
Max heeft ook een super goede race gereden. Sainz heeft toch zo'n 16 seconden verloren door het verwisselen van zijn neus. Wellicht had de neus een iets andere afstelling waardoor zijn banden slintage hoger was dan gebruikelijk. Zonder neuswissel had Sainz zonder moeite een plekkie hoger kunnen eindigen.
Als Carlos zijn neus niet had verspeeld had hij in niemandsland gereden. De gap naar Maldonado was 20 seconde en de Lotus reed weg bij Max.Dan was hij 9e geworden en Max 10e.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
[F1] Seizoen 2015 - Deel 3
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.