[F1] Seizoen 2015 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 267.840 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

L1nt schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:06:
[...]

maar hoe vaak komt het nu werkelijk voor dat zoiets echt nodig is? Bijna elk weekend worden er tig open wheel races overal op de wereld gereden.

We moeten niet een oplossing bedenken voor iets wat niet echt een probleem is. Freak accidents hou je toch wel. En met zo'n stellage creëer je weer nieuwe potentiële freak accidents.
Inderdaad. Massa's ongeluk had je hier niet meer voorkomen, die van Wilson misschien wel, maar de kans dat dat gebeurd is op F1 circuits veel kleiner (geen ovals, geen muur dichtbij, nosecone desintegereerd veel meer).
Die van Bianchi was misshien voorkomen geweest al is maar de vraag of dat ding zo veel kracht tegen zou kunnen houden en voor dat ongeluk zijn al maatregelen genomen in de vorm van de VSC (die in België volgens mij voor het eerst zonder uiteindelijk SC werd gedaan).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

MrSleeves schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:13:
[...]

Inderdaad. Massa's ongeluk had je hier niet meer voorkomen, die van Wilson misschien wel, maar de kans dat dat gebeurd is op F1 circuits veel kleiner (geen ovals, geen muur dichtbij, nosecone desintegereerd veel meer).
Die van Bianchi was misshien voorkomen geweest al is maar de vraag of dat ding zo veel kracht tegen zou kunnen houden en voor dat ongeluk zijn al maatregelen genomen in de vorm van de VSC (die in België volgens mij voor het eerst zonder uiteindelijk SC werd gedaan).
Wat is eigenlijk de max. speed bij VSC?

Voor mijn idee kwamen de F1 wagens een stuk harder voorbij dan de GP3 wagens, waar het 80 km/h is.

Klonk wel vet overigens, 80 km/h op Kemmel Straight met V8 6's _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 28-08-2015 11:24 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

TommyGun schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:17:
[...]

Wat is eigenlijk de max. speed bij VSC?
Als ik het goed begrepen heb is het een rondetijd waar men boven moet zitten en geen vMax voor de gehele ronde.

Volgens deze bron zou een rondje 35% langer moeten duren: http://www.formula1-dictionary.net/safety_car_virtual.html

[ Voor 20% gewijzigd door Wom op 28-08-2015 11:22 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
MrSleeves schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:13:
[...]

En het ongeluk van De Villota had op een circuit nooit mogen gebeuren.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:34
SnowDude schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:49:
[...]

De hardware kan helemaal gelijk zijn, maar de software van de ECU valt daar helemaal buiten. Dat is in mijn ogen ook wel een gat in de reglementen en hierdoor kan Mercedes alsnog een aantal pk extra hebben. Mercedes kan de software testen op hun test banken in de fabriek, iets dat de klanten teams niet kunnen.
Maar dit was jouw punt:
SnowDude schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:36:
[...]

Ik vind nog steeds dat een motor leverancier de verzegelde motoren bij de FIA aflevert en dat de FIA ze dan random verdeelt onder de teams. Op die manier zou een fabrieksteam niet voorgetrokken kunnen worden.
Dat is dus niet nodig als de teams 1) contractueel hebben afgesproken dat de hardware zijde van de motor identiek is. en 2) er vertrouwen in hebben dat het materieel gelijk is.

Software nadeel behoud je immer, intrinsiek verschil tussen klantenteam en fabrieksteam. Zelfde geldt voor packaging van de motor, details qua optimalisatie met de brandstof (gebruiken alle Merc teams nog dezelfde brandstof leverancier? Mclaren gebruikte in 2014 bijv andere leverancier).
u_nix_we_all schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:54:
[...]

Maar Williams en Force India hebben er totaal geen belang bij om kritisch te zijn. Ze hebben de beste motor die er is, en de klanten staan bij Mercedes in de rij. Dus zelfs als ze er minder vermogen uitkrijgen dan Mercedes zelf, gaan ze daar echt niet over klagen.
In ieder geval is het een feit dat er kennelijk contractuele afspraken zijn over gelijk materieel. Dat staat los van kritisch zijn. Ten tweede zijn de uitlatingen van Symonds geen feitelijk bewijs, maar is het in ieder geval een indicatie. Er is minder aanleiding om aan te nemen dat Mercedes hun klantenteams motoren geeft die significant afwijkt van hun eigen motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Requiem19 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:55:
[...]

Maar dit was jouw punt:

[...]

Dat is dus niet nodig als de teams 1) contractueel hebben afgesproken dat de hardware zijde van de motor identiek is. en 2) er vertrouwen in hebben dat het materieel gelijk is.

Software nadeel behoud je immer, intrinsiek verschil tussen klantenteam en fabrieksteam. Zelfde geldt voor packaging van de motor, details qua optimalisatie met de brandstof (gebruiken alle Merc teams nog dezelfde brandstof leverancier? Mclaren gebruikte in 2014 bijv andere leverancier).
Mijn punt was dat in mijn ogen de software onderdeel is van de motor en dus in mijn ogen voor alle teams gelijk zou moeten zijn.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
SnowDude schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

Mijn punt was dat in mijn ogen de software onderdeel is van de motor en dus in mijn ogen voor alle teams gelijk zou moeten zijn.
Dat lijkt me per definitie onmogelijk, omdat de software ook samenwerkt met allerlei proprietary systemen van de teams.

Dan zou je álle software moeten standaardiseren en niet alleen de ECU software.

Als je nu de ECU software van Mercedes toepast op de Williams, Lotus of Force India, zou het me verbazen als deze auto's probleemloos een ronde kunnen rijden omdat de software samenwerkt met allerlei systemen.

En daarnaast; waarom zou je alle 'beperkte' nadelen van een klantenteam willen opheffen? Waarom zouden er dan nog works teams zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
SnowDude schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:52:
[...]

En het ongeluk van De Villota had op een circuit nooit mogen gebeuren.
De Villota was een freak-accident, daar kun je geen extra veiligheidsmaatregel voor gaan invoeren. Ja, wellicht een producereel iets waardoor F1-wagens gescheiden blijven van ander materieel, maar niets aan de wagens zelf.

Voor Bianchi geldt (bijna) hetzelfde, echter dit gebeurde tijdens de race. De maatregelen die genomen zijn (VSC en niet 'zomaar' als een dolle met allerlei zware voertuigen de baan oprijden) moeten afdoende zijn om dit te voorkomen.

Een gesloten cockpit of de Mercedes-constructie brengt weer andere problemen met zich mee. Het wordt een stuk ingewikkelder om een bewusteloze coureur uit zijn wrak te bevrijden. Stel dat Lauda in 1976 een gesloten cockpit zou hebben gehad, dan had hij het ongeluk niet overleefd.

M.i. kan de F1 niet veel veiliger. We hebben een punt bereikt waarop extra maatregelen ook contra-productief kunnen werken. Natuurlijk moet er lering uit elk ongeluk worden getrokken, maar wijzigingen doorvoeren op basis van ongelukken die wel eens zouden kunnen gebeuren lijkt me niet zinvol.

Dan heb je daarnaast ook nog het fenomeen dat veiliger materiaal onveiliger gedrag uitlokt. Dat geintje van Max in Blanchimont had hij waarschijnlijk niet gedurfd in een wagen uit begin jaren 80 ;) .

[ Voor 7% gewijzigd door alexbl69 op 28-08-2015 13:15 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 23:44

Damian

Insane Obtrusion

alexbl69 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:10:
[...]

De Villota was een freak-accident, daar kun je geen extra veiligheidsmaatregel voor gaan invoeren. Ja, wellicht een producereel iets waardoor F1-wagens gescheiden blijven van ander materieel, maar niets aan de wagens zelf.

Voor Bianchi geldt (bijna) hetzelfde, echter dit gebeurde tijdens de race. De maatregelen die genomen zijn (VSC en niet 'zomaar' als een dolle met allerlei zware voertuigen de baan oprijden) moeten afdoende zijn om dit te voorkomen.

Een gesloten cockpit of de Mercedes-constructie brengt weer andere problemen met zich mee. Het wordt een stuk ingewikkelder om een bewusteloze coureur uit zijn wrak te bevrijden. Stel dat Lauda in 1976 een gesloten cockpit zou hebben gehad, dan had hij het ongeluk niet overleefd.

M.i. kan de F1 niet veel veiliger. We hebben een punt bereikt waarop extra maatregelen ook contra-productief kunnen werken. Natuurlijk moet er lering uit elk ongeluk worden getrokken, maar wijzigingen doorvoeren op basis van ongelukken die wel eens zouden kunnen gebeuren lijkt me niet zinvol.

Dan heb je daarnaast ook nog het fenomeen dat veiliger materiaal onveiliger gedrag uitlokt. Dat geintje van Max in Blanchimont had hij waarschijnlijk niet gedurfd in een wagen uit begin jaren 80 ;) .
In het filmpje zie je dat die boog er prima vanaf te buigen is. Dat is geen argument dus.

Verder vind ik het design van Mclaren meer een verkapte manier om meer downforce te creëren :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
F1 moet toch sneller worden?

Perfect ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
SnowDude schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:49:
[...]

De hardware kan helemaal gelijk zijn, maar de software van de ECU valt daar helemaal buiten. Dat is in mijn ogen ook wel een gat in de reglementen en hierdoor kan Mercedes alsnog een aantal pk extra hebben. Mercedes kan de software testen op hun test banken in de fabriek, iets dat de klanten teams niet kunnen.
De software kan misschien afwijken, maar dat is dan vooral van invloed op de setup, balans, aangrijppunten . OVerige software moet aan het begin van het jaar worden ingediend bij de FIA en wordt dan ook 'verzegeld'. wijzigingen moeten vooraf aangekondigd en goedgekeurd worden. De ECU's zijn al jaren standaard van een vaste leverancier (voorgaande jaren McLaren, geen idee of dat dit jaar ook nog zo is)

[ Voor 13% gewijzigd door fre0n op 28-08-2015 14:09 ]

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:59
Damian schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:47:
[...]

In het filmpje zie je dat die boog er prima vanaf te buigen is. Dat is geen argument dus.
En als hij op zijn kop ligt?

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 10:27
[...]

Ik zocht net even de lijst op met alle fatale ongelukken in de F1..
Wikipedia: List of Formula One fatalities

Alle innovaties en extra veiligheid ten spijt, zijn er dus 3 coureurs overleden tussen het tragische weekend in 94 met Senna en Ratzenberger...en nu Bianchi.
Met hele oude auto's...zonder al die nieuwere veiligheidsmaatregelen.

Ik vind de discussie omtrent het ongeluk van Wilson in die zin ook vreemd. Ik betwijfel of het überhaupt in de F1 kan gebeuren dat een dergelijk groot en zwaar onderdeel in zijn geheel van de auto los komt.

We zien loskomende/afbrekende voorvleugels, maar de nose cone zelf is specifiek ontworpen om totaal te versplinteren bij impact. Nu is dat vooral gedaan bij een directe (frontale) impact, en dus niet voor het geval dat bij Wilson gebeurde waarbij de hele cone los komt en in zijn geheel tegen een coureur's helm komt.
Toch denk ik dat wanneer dit in de F1 gebeurde die nose cone ofwel al versplinterd was, ofwel zou versplinteren bij het raken van de helm.

Alles aan een F1 auto, behalve de monocoque, is gemaakt om zo snel mogelijk alle energie kwijt te raken. Voornamelijk door kapot te gaan in zoveel mogelijk klein stukjes...
De wielen kunnen ook eigenlijk niet meer loskomen, zodat die 4 grote objecten bij de gecrashte auto blijven en niet op avontuur kunnen gaan zoals in het verleden wel gebeurde.

Dit is wat een F1 nose cone doet, kijken vanaf +- 1:40:
YouTube: Grand Prix Insights - Monocoque (including spectacular crash test)

Weet iemand wat een indy car nose cone doet? Hoort die ook uit elkaar te spatten? Of kunnen ze daar het ontwerp van de F1 nog overnemen om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
[...]

Mwa, als je het road racen op motorfietsen een beetje volgt, dan weet je dat die bij bosjes dodelijk verongelukken. En toch blijft de toestroom van nieuwe mensen doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 23:44

Damian

Insane Obtrusion

peeth schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

En als hij op zijn kop ligt?
Daar zal vast over worden nagedacht denk je niet ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

sanderb schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:16:
[...]

We zien loskomende/afbrekende voorvleugels, maar de nose cone zelf is specifiek ontworpen om totaal te versplinteren bij impact. Nu is dat vooral gedaan bij een directe (frontale) impact, en dus niet voor het geval dat bij Wilson gebeurde waarbij de hele cone los komt en in zijn geheel tegen een coureur's helm komt.
Toch denk ik dat wanneer dit in de F1 gebeurde die nose cone ofwel al versplinterd was, ofwel zou versplinteren bij het raken van de helm.
F1 heeft natuurlijk gewoon meer exotische materialen dan IndyCar. Zou me niks verbasen als die hele cone bij IndyCar van Aluminium gemaakt is.
Damian schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

Daar zal vast over worden nagedacht denk je niet ;)
Ja, dat dat het nadeel was van deze systemen. :)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:20
MrSleeves schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:08:
[...]

F1 heeft natuurlijk gewoon meer exotische materialen dan IndyCar. Zou me niks verbasen als die hele cone bij IndyCar van Aluminium gemaakt is.

[...]

Ja, dat dat het nadeel was van deze systemen. :)
Ik las dat de Indycar nose cones gevuld zijn met lood omde balans in orde te krijgen, en zonder dat alleen maar onderstuur heeft. Design fout + freak accident. Buiten dat om gaat er ook minder geld om in Indycar, gecombineerd met gevaarlijkere situaties zoals ovals en 350 kmh, maakt dat F1 super safe in vergelijking.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik zag net dit weer terug;

Wat veiligheid betreft is er wel veel verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Valt wel mee, niemand kwam met echte blessures die crash uit toch? Dus wat dat betreft is er geen vooruitgang.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

Osxy schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:51:
Valt wel mee, niemand kwam met echte blessures die crash uit toch? Dus wat dat betreft is er geen vooruitgang.
Ik kan me herinneren dat we toen een half uur later ofzo gewoon weer een verse start hadden met veel autos. Toen hadden ze nog een reserver auto staan.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
fre0n schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:08:
[...]

De software kan misschien afwijken, maar dat is dan vooral van invloed op de setup, balans, aangrijppunten . OVerige software moet aan het begin van het jaar worden ingediend bij de FIA en wordt dan ook 'verzegeld'. wijzigingen moeten vooraf aangekondigd en goedgekeurd worden. De ECU's zijn al jaren standaard van een vaste leverancier (voorgaande jaren McLaren, geen idee of dat dit jaar ook nog zo is)
De ECU's zijn kwa hardware standaard, en inderdaad van McLaren Electronics. Maar kwa software zijn ze open. De ECU software wordt weliswaar wel geleverd door de motor leverancier, maar die is niet per definitie op de zelfde versie als van de andere teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17

Osxy

Holy crap on a cracker

RoyK schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:55:
[...]

Ik kan me herinneren dat we toen een half uur later ofzo gewoon weer een verse start hadden met veel autos. Toen hadden ze nog een reserver auto staan.
Klopt elk (welvarend) team had minimaal 1 T-car. Maar een auto die kapot is betekend niet onveilig :)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 10:27
kevz schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:22:
[...]
Ik las dat de Indycar nose cones gevuld zijn met lood omde balans in orde te krijgen, en zonder dat alleen maar onderstuur heeft. Design fout + freak accident. Buiten dat om gaat er ook minder geld om in Indycar, gecombineerd met gevaarlijkere situaties zoals ovals en 350 kmh, maakt dat F1 super safe in vergelijking.
In F1 is het zelfs verboden om de neus te gebruiken voor ballast en er extra gewicht in te plaatsen.

Natuurlijk is het heel erg wat er met Bianchi gebeurde. En het is goed dat daar direct gekeken is naar oplossingen om een dergelijk ongeluk in de toekomst te voorkomen.

Het is ook heel erg wat er met Wilson gebeurde, maar die nose cone oplossen in de F1 is als een helm verplicht stellen in een auto omdat er snorfietsers zijn die hoofdletsel hebben na een ongeluk...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Osxy schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Klopt elk (welvarend) team had minimaal 1 T-car. Maar een auto die kapot is betekend niet onveilig :)
Ik doelde meer op alle banden die rondvlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:00

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

sanderb schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:16:
[...]
Als ie bij het raken van een helm al zou versplinteren zou ie bij een betonnen muur of andere barrière weinig nut hebben.

Dat start ongeluk met Grosjean en Alonso een paar jaar terug op Spa, had Alonso hartstikke dood achter gelaten als het een paar cm de andere kant op was geweest.

De open cockpit heeft zo z'n charme, maar dat zeiden we destijds ook van coureurs die naar de overkant renden om in hun auto te springen bij de start, een pitstraat zonder snelheidslimiet en hordes mensen etc.
Moeten er dan nog meer coureurs het leven laten eer er iets wordt gedaan?
We kijken ook met plezier naar LMP wagens, dus laat ze maar wat moois verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

eject :+

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ben benieuwd naar de toegepaste vleugels (en afstellingen) voor Monza. Jammer dat ze daar één van de grootste uitdagingen om zeep hebben geholpen door een overdaad aan nieuw asfalt, maar dat zullen we moeten accepteren, het is niet anders.

Afbeeldingslocatie: http://autoroad.cz/pictures/article/2014/09/06/13_ita_map-1410014588.png

Zo zat ik ook al uit te kijken naar Mexico en zijn laatste bocht voor het lange rechte stuk naar start/finish, maar ook daar is vrijwel niets meer van overgebleven

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
hardware-lover schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:04:
Ben benieuwd naar de toegepaste vleugels (en afstellingen) voor Monza. Jammer dat ze daar één van de grootste uitdagingen om zeep hebben geholpen door een overdaad aan nieuw asfalt, maar dat zullen we moeten accepteren, het is niet anders.

[afbeelding]

Zo zat ik ook al uit te kijken naar Mexico en zijn laatste bocht voor het lange rechte stuk naar start/finish, maar ook daar is vrijwel niets meer van overgebleven
DRS richting variante Ascari?

Interessant en tricky :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gekke DRS eigenlijk. Stel je auto voor je gaat de pits in dan kun je hem alsnog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Hmm, die oval hebben ze er inderdaad echt uitgesloopt. :/ Het laatste stukje ziet er vrij apart en langzaam uit. Ook apart dat ze 'door' twee tribunes heen rijden, je zou zeggen dat het niet echt veilig is als er weer eens een band van een wagen vliegt...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Requiem19 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:34:
[...]

DRS richting variante Ascari?

Interessant en tricky :-).
Is al zo sinds de introductie ;) Redelijk gebalanceerd. Maar met te grote verschillen in gripniveau's valt de uitdaging opnieuw weg.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

AzzKickah

06-CENSORED

Vraag me al een tijdje af wanneer we die verlichte digitale LED-cijfers op de zijkant van de auto's krijgen, zoals je in zowat elke andere klasse ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Zowat elke andere klasse? Dat is volgens mij alleen nog indycar en dit is ook het eerste seizoen dat die ermee rijden. Maar het zal wel gaan komen, ik heb er alleen nog niemand over gehoord in de F1

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 16:08

beany

Meeheheheheh

AzzKickah schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:10:
Vraag me al een tijdje af wanneer we die verlichte digitale LED-cijfers op de zijkant van de auto's krijgen, zoals je in zowat elke andere klasse ziet.
Nog nooit gezien, maar dat komt wellicht omdat ik alleen de F1 volg :P

Maar welk doel heeft dat dan?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11933424_958934407478894_7171781045912759271_n.jpg?oh=b38fbc9e8bb7fd48bf4e99340fbbc8b2&oe=567177E8

Na Spa wel redelijk gerechtvaardigd, lijkt me zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beany schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:33:
[...]

Nog nooit gezien, maar dat komt wellicht omdat ik alleen de F1 volg :P

Maar welk doel heeft dat dan?
Kun je zien welke plaats ze hebben. Is vooral handig bij races waar verschillende klasse in een race deelnemen. Daar kunnen soms 3 auto's nummer 1 zijn. Dan heeft elke klasse een kleur en als er dan een blauwe 1 voorbij komt weet je dat die nummer 1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
Jejking schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:37:
[afbeelding]

Na Spa wel redelijk gerechtvaardigd, lijkt me zo ;)
Ik vraag mij af wat eerder komt. McLaren-Honda die een seizoen lang domineert of Maldonado die een seizoen lang een onbeschadigde wagen op de finishlijn aflevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
merauder schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:45:
[...]

Ik vraag mij af wat eerder komt. McLaren-Honda die een seizoen lang domineert of Maldonado die een seizoen lang een onbeschadigde wagen op de finishlijn aflevert.
Ik verwacht eerder de come-back Mika Hakkinen na zijn sabbatical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vhal schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:57:
[...]
Hmm, die oval hebben ze er inderdaad echt uitgesloopt. :/ Het laatste stukje ziet er vrij apart en langzaam uit. Ook apart dat ze 'door' twee tribunes heen rijden, je zou zeggen dat het niet echt veilig is als er weer eens een band van een wagen vliegt...
Ze zeggen dat deze aanpassing nu net het gevolg is van meer veiligheid, i.v.m. te weinig uitloopruimte, met de oude laatste bocht als allergrootste aanpassing van het circuit, maar blijkbaar is er zo'n 50% aanpassing van het gehele circuit t.o.v. de originele lay-out. En de 50% die niet is aangepast lijkt enkel voor de rechte stukken op te gaan?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.images.autosport.com/editorial/1422362182.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Heel het circuit is op zijn kop gegooid. Tijd voor een nieuw baanrecord daar dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:04:
[...]

Kun je zien welke plaats ze hebben. Is vooral handig bij races waar verschillende klasse in een race deelnemen. Daar kunnen soms 3 auto's nummer 1 zijn. Dan heeft elke klasse een kleur en als er dan een blauwe 1 voorbij komt weet je dat die nummer 1 is.
Zie je vooral bij lange afstands wedstrijden, met Sportcars.
Volgens mij ook in he Nederlandse GT4.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ze mogen van mij beginnen met de nummers weer groot op de achtervleugel of zijkant auto te zetten. Bij Torro Rosso zie je het verschil tussen 33 en 55 zeer slecht langs de baan. Alleen de helm van Sainz is ietsje geler.
Sauber heeft het nummer er wel groot op staan.
Vroeger hadden ze ook wel eens een ander kleurtje in de neus om het verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verschillend gekleurde spiegels hadden we ook lange tijd, dat scheelde ook al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erapaz schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:53:
Ze mogen van mij beginnen met de nummers weer groot op de achtervleugel of zijkant auto te zetten. Bij Torro Rosso zie je het verschil tussen 33 en 55 zeer slecht langs de baan. Alleen de helm van Sainz is ietsje geler.
Vroeger hadden ze ook wel eens een ander kleurtje in de neus om het verschil te maken.
Zou het kunnen dat de bolide van Carlos wat geels heeft aan de bovenzijde (camera?) en Max niet?
Yep, heb nog even wat video bekeken van Spa, Carlos heeft geel aan de bovenzijde.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 30-08-2015 20:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Overigens, volgens o.a Formule1.nl gaat 75% van de aandelen Lotus deze week naar Renault. De laatste 25% blijft bij de huidige eigenaar.

Ik ben benieuwd wat (als dit ook echt waar is...) RBR/TR en Mercedes dan gaan doen. Gaan ze Renault bijvoorbeeld nog een seizoen laten afkijken bij hun krachtbron? En RBR/TR naar Ferrari?

[ Voor 39% gewijzigd door Destruction op 30-08-2015 22:57 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Destruction schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:55:
Overigens, volgens o.a Formule1.nl gaat 75% van de aandelen Lotus deze week naar Renault. De laatste 25% blijft bij de huidige eigenaar.

Ik ben benieuwd wat (als dit ook echt waar is...) RBR/TR en Mercedes dan gaan doen. Gaan ze Renault bijvoorbeeld nog een seizoen laten afkijken bij hun krachtbron? En RBR/TR naar Ferrari?
Ik heb gehoord 70% Renault. 20% naar de huidige eigenaar (Gerard Lopez) & 10% naar Alain Prost (Renault ambassadeur).

Dan wordt Renault samen met Alain Prost eigenaar (beetje zoals bij Mercedes is met Lauda)

Bron: Autosport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ryur schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 23:00:
[...]

Ik heb gehoord 70% Renault. 20% naar de huidige eigenaar (Gerard Lopez) & 10% naar Alain Prost (Renault ambassadeur).

Dan wordt Renault samen met Alain Prost eigenaar (beetje zoals bij Mercedes is met Lauda)
I stand corrected, die berichten heb ik inderdaad ook gehoord. Prost zou de Lauda/Marko worden van Renault :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Zou Grosjean daar blij van worden? Zijn Mercedes torretje waarmee hij eindelijk op het podium kwam inruilen op een onbetrouwbaar traag hok van Renault? Voordeeltje is wel weer dat Maldonado kans heeft uit te vallen voor hij iemand anders iets aan kan doen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
asing schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:03:
Zou Grosjean daar blij van worden? Zijn Mercedes torretje waarmee hij eindelijk op het podium kwam inruilen op een onbetrouwbaar traag hok van Renault? Voordeeltje is wel weer dat Maldonado kans heeft uit te vallen voor hij iemand anders iets aan kan doen.
Denk je niet dat ze Maldonado gaan vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

alwind schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:29:
[...]

Denk je niet dat ze Maldonado gaan vervangen ?
Waarschijnlijk kunnen ze zijn Venezolaanse Bolívars nog steeds goed gebruiken, dus ik vermoed dat die wel blijft.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03

[afbeelding]

Ik las op Twitter dat Toto Wolff zei dat de vmax op Monza 365 km/h zou zijn.

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/638007743874469888

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Grosjean heeft al verklaard te blijven als Renaul de boel opkoopt.

Het feit dat je bij een fabrieksteam rijdt is bijna altijd beter dan een klantenteam zijn. Renaultmotor gaat goede kant op, investeringen in het designteam zullen worden vergroot. Samenwerking tussen Viry (motor) en Enstone (Chassis) zal beter worden.

Als Renault Lotus opkoopt, wil je daar wel coureur blijven. Als Renault F1 echt serieus neemt ruiken ze de pesos van Maldonado in voor kwaliteit van bijv Hülkenberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
Wat betreft die motor. Grote kans dat er een aantal afgeschreven Mercedes motoren richting een onderzoekslab van Renault verdwijnen om eens uit te zoeken waar extra PK's wegkomen.

Wat betreft de rijders. Dit gaat een big-budget team worden, dus ik verwacht dat er op basis van kwaliteiten wel een plaats is voor Grosjean, maar niet meer voor Maldonado. Ik denk dat het nog wel eens interessant kan worden wie dat andere zitje gaat krijgen.

Gaat Renault voor een 1e of 2e rijder naast Grosjean? Beide insteken gaan voor een stoelendans zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Hoeveel brengt MAL mee naar Lotus? Kan me voorstellen dat bij grote bedragen zijn sponsorinput gewoon gebruikt gaat worden in de transitie. Zijn toch makkelijke inkomsten en gezien de financiële problemen brengen de huidige sponsoren ook geen enorme bergen met geld mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 23:21
merauder schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:58:
Wat betreft die motor. Grote kans dat er een aantal afgeschreven Mercedes motoren richting een onderzoekslab van Renault verdwijnen om eens uit te zoeken waar extra PK's wegkomen.
Nee hoor :9

Alles wat teams doen om een technologische voorsprong te halen en te houden weerspreekt dat. Teams hebben in het verleden personeel wat wilde overstappen naar een ander team een jaar op "gardening leave" gestuurd. Ze werden een jaar doorbetaald en hoefden/mochten niet meer werken. Alles om te voorkomen dat ze bruikbare kennis mee zouden nemen.

Dus reken maar dat die motoren na gebruik dienen te worden ingeleverd.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Als Lotus echt Renault wordt dan kunnen ze in 2016 toch niet meer een andere motor gebruikten. Ten eerste staat er dan Renault powered bij Mercedes. Ik kan mij ook voorstellen dat Mercedes er niet echt om staat te springen.

Verder is de vraag of Maldonado past bij het merk Renault en of het goede reclame is. Hij neemt wel geld mee maar levert hij ook geld op. Van Max zal bijvoorbeeld nog wel wat shirts en andere producten verkocht worden. Geen idee hoeveel Lotus fans er zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door alwind op 31-08-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Er staat een goed pay artikel van Rencken op Autosport.com met wat cijfers over F1 inkomsten. Merchandise levert in F1 naar verhouding bijna niets op somehow. Zal het nog even opzoeken later.

Wat betreft de Mercedes motor: daar mag Lotus niet eens aankomen, alleen Mercedes engineers mogen daar aan sleuteken etc. motor IP wordt extreem goed beschermd.

Zekfde situatie als Mclaren-mercedes in 2014. We weten allemaal hoeveel Honda hiervan geleerd heeft ;--).
Enige voordeel is dat Lotus de power output weet van de Mercedes motor en mogelijk de koppelkrommes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Requiem19 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:14:
Er staat een goed pay artikel van Rencken op Autosport.com met wat cijfers over F1 inkomsten. Merchandise levert in F1 naar verhouding bijna niets op somehow. Zal het nog even opzoeken later.
Ik geloof je, maar als ik zie hoeveel petjes er voor 40+ verkocht worden in een race weekend had ik verwacht dat ze hier wel wat aan zouden overhouden. Wie weet moeten ze veel afstaan aan bepaalde partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
hardware-lover schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:49:
[...]

Ze zeggen dat deze aanpassing nu net het gevolg is van meer veiligheid, i.v.m. te weinig uitloopruimte, met de oude laatste bocht als allergrootste aanpassing van het circuit, maar blijkbaar is er zo'n 50% aanpassing van het gehele circuit t.o.v. de originele lay-out. En de 50% die niet is aangepast lijkt enkel voor de rechte stukken op te gaan?

[afbeelding]
Zonde zonde zonde dat er zoveel is aangepast. Van die mooie lange doordraaiers in de middensectie zijn nu korte knikjes geworden. Pakt naar mijn mening zelden goed uit om een circuit op de schop te gooien.
alwind schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:36:
Als Lotus echt Renault wordt dan kunnen ze in 2016 toch niet meer een andere motor gebruikten. Ten eerste staat er dan Renault powered bij Mercedes. Ik kan mij ook voorstellen dat Mercedes er niet echt om staat te springen.

Verder is de vraag of Maldonado past bij het merk Renault en of het goede reclame is. Hij neemt wel geld mee maar levert hij ook geld op. Van Max zal bijvoorbeeld nog wel wat shirts en andere producten verkocht worden. Geen idee hoeveel Lotus fans er zijn.
Natuurlijk kunnen ze dat wel, dat contract met Mercedes komen ze echt wel onderuit en aangezien de ophangpunten van de motoren gestandaardiseerd zijn neem ik aan dat het relatief eenvoudig moet zijn er een andere motor in te hangen.

Het zal enkel aerodynamische flinke gevolgen kunnen hebben aangezien de Renault motor volgens mij wat meer koeling wil hebben dan de Mercedes motor.

Laat de stoelendans maar beginnen:
- Lotus wordt Renault.
- Red Bull Racing Mercedes
- Torro Rosso Ferrari
- Sauber Renault

Die laatste twee verwacht ik eerder pas in 2017 :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
XyritZz schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:50:

Natuurlijk kunnen ze dat wel, dat contract met Mercedes komen ze echt wel onderuit en aangezien de ophangpunten van de motoren gestandaardiseerd zijn neem ik aan dat het relatief eenvoudig moet zijn er een andere motor in te hangen.
Ik bedoelde mijn bericht als niet meer een andere motor dan een Renault motor gebruiken. Snap nu wel dat ik dat duidelijker neer had kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
alwind schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

Ik geloof je, maar als ik zie hoeveel petjes er voor 40+ verkocht worden in een race weekend had ik verwacht dat ze hier wel wat aan zouden overhouden. Wie weet moeten ze veel afstaan aan bepaalde partijen.
Nou vind ik die merchandise soms ook een beetje raar. Zo dacht ik van het weekend dat het leuk was om een model van Max z'n wagen aan te schaffen.

Toro Rosso verkoopt echter alleen een STR9 met dildoneus van Kvyat. Tja. Graag of niet hoor.

Wat dat betreft vind ik de McLaren Store wel één van de beste. Die verkopen echt veel best leuke dingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tralapo op 31-08-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Rosberg is vader geworden van een dochter ;)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Tralapo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Nou vind ik die merchandise soms ook een beetje raar. Zo dacht ik van het weekend dat het leuk was om een model van Max z'n wagen aan te schaffen.

Toro Rosso verkoopt echter alleen een STR9 met dildoneus van Kvyat. Tja. Graag of niet hoor.

Wat dat betreft vind ik de McLaren Store wel één van de beste. Die verkopen echt veel best leuke dingen.
"Model by Spark" staat er bij, kortom gewoon massaproductie en daar zie je jammergenoeg vaak dat ze een jaar achterlopen met de modellen. De STR van Max zul je dus waarschijnlijk op z'n vroegst volgend jaar kunnen bestellen.

Wel zonde, want ik denk dat de teams door het achterlopen van de schaalmodellen behoorlijk wat impulsaankopen mislopen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb een maand of 3 geleden volgens mij wel een schaalmodel van Max in de TR voorbij zien komen op F1Today.net...

Was dacht ik een actie met een beperkt aantal beschikbare modellen die je dan tijdelijk voor een gereduceerde prijs kon kopen. Iets in die geest.

Vraag me dan af hoe dat zit/zat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Er bestaat wel een model van Max' zijn auto. Het is alleen in zeer beperkte oplage gemaakt, iets van 275 stuks ofzo. Die waren uiteraard rap uitverkocht.

Zie nu net dat er wel wat meer gemaakt gaan worden:

Afbeeldingslocatie: http://gpworld.nl/merchandise/kbcwndy96.jpg

http://www.gpworld.nl/artikel.php?artikelID=5584
AzzKickah schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:23:
Ik heb een maand of 3 geleden volgens mij wel een schaalmodel van Max in de TR voorbij zien komen op F1Today.net...

Was dacht ik een actie met een beperkt aantal beschikbare modellen die je dan tijdelijk voor een gereduceerde prijs kon kopen. Iets in die geest.

Dat dus....

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:34

IkWilbert

Het is mij!

AzzKickah schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:23:

Zie o.a. dit nieuwsbericht. Betreft 750 stuks
http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9271

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Even een overzicht gemaakt van 2016

Dikgedrukt heeft een contract bij het team voor 2016. Heb ik nog dingen gemist?

Mercedes
Lewis Hamilton 2018
Nico Rosberg 2016

Ferrari
Sebastian Vettel 2017
Kimi Räikkönen 2016

Williams
Felipe Massa (lees dat er contract is voor 2016 weinig bronnen)
Valtteri Bottas weinig bronnen

Red Bull Racing
Daniil Kvyat nb
Daniel Ricciardo 2016

Lotus
Romain Grosjean 2016
Pastor Maldonado 2016

Toro Rosso
Max Verstappen 2017
Carlos Sainz jr

Force India
Sergio Perez 2016
Nico Hulkenberg 2016

Sauber
Felipe Nasr 2016
Marcus Ericsson 2016

McLaren
Fernando Alonso 2017
Jenson Button

Manor F1 Team
Roberto
Will Stevens

Haas

[ Voor 3% gewijzigd door alwind op 31-08-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
pinda powerrr schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:26:
Er bestaat wel een model van Max' zijn auto. Het is alleen in zeer beperkte oplage gemaakt, iets van 275 stuks ofzo. Die waren uiteraard rap uitverkocht.

Zie nu net dat er wel wat meer gemaakt gaan worden:

[afbeelding]

http://www.gpworld.nl/artikel.php?artikelID=5584

[...]

Dat dus....
Ik wil er eigenlijk wel een hebben, die staat mooi naast de 1:43 Arrows van Jos hier in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

alwind schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:35:
Even een overzicht maken voor 2016 Dikgedrukt heeft een contract bij het team voor 2016. Helpen jullie met aanvullen ?
Wow, ik moest letterlijk 5x lezen om te snappen wat daar nou staat.

Niet lullig bedoeld maar lijkt me een beetje een nutteloos lijstje :P Dit soort lijstjes komen ook voorbij op de verschillende F1 nieuwssites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
SnowDude schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:37:
[...]

Ik wil er eigenlijk wel een hebben, die staat mooi naast de 1:43 Arrows van Jos hier in de kast.
Ze staan genoeg op mp 100 euro plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
AzzKickah schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Niet lullig bedoeld maar lijkt me een beetje een nutteloos lijstje :P Dit soort lijstjes komen ook voorbij op de verschillende F1 nieuwssites.
Je mag ook een actueel lijst posten hoor. Ik ben gewoon benieuwd hoeveel stoeltjes er nog over zijn straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AzzKickah schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

http://www.skysports.com/...-driver-line-ups-redicted

En dan nog is een lopend contract, als de buidel maar vergenoeg opengaat, weinig waard zoals wij maar al te goed weten ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Contracten in F1 zeggen niks. Zo kondigt als het goed is FI een verlenging van Hulkenberg aan, wordt Maldonado gewipt bij Lotus Renault en gaan Grosjean en Perez daar rijden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

alwind schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:36:
Alsof merchandising überhaupt iets toevoegt aan de inkomsten van een formule 1 team. Ze kunnen er net wat moertjes en boutjes voor kopen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Interessant stukje van Sky. Ze gaan er eigenlijk dus vanuit dat Button opstapt (of misschien naar Williams? Maar wie gaat-ie daar vervangen? Massa? Bottas gaat nergens meer heen verwacht ik), Vergne en Gutierrez bij Haas zou imo een prima lineup zijn.

Het is/word dus wel interessant wat er met Lotus gaat gebeuren. Als Renault het team terugkoopt zoals de geruchten zeggen, begrijp ik uit het verhaal van Brundle dat Maldonado vrijwel zeker exit is ivm sponsoren van Maldonado en Renault zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
fynrd1 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:17:
[...]

Alsof merchandising überhaupt iets toevoegt aan de inkomsten van een formule 1 team. Ze kunnen er net wat moertjes en boutjes voor kopen.
In geval van Ferrari, toch mooi rond de 50 miljoen € , kun je best veel boutjes en moertjes van kopen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat niet alleen. De crew en leiding schijnen hem redelijk zat te zijn. Als je 3m race betaalt en je maakt 2m/race schade, dan wordt men het vanzelf beu. En natuurlijk bijt PVDSA met Total.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Tsjah. Aan het begin van het seizoen leek het aan de beterende hand te zijn maar zo'n domme blunder op Spa doet niemand goed. De Lotus had (zonder de blowout van Vettel) 4e geworden en MAL had misschien wel naar P5 of P6 kunnen rijden. Lekkere point haul, goed voor het team en sponsoren. Maar nee, hij moet in lap 3 zodanig hard over Raidillon knallen dat z'n auto uit elkaar valt :F

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

En dan heeft ie in de zomerstop ook nog lopen jankeballen dat zijn imago van brokkenpiloot onterecht is. :')

Zal ik blij zijn als die weg is zeg. Hoop ik wel dat er een echte coureur voor terugkomt en niet paydriver nummer zoveel die in de praktijk Maldonado#2 blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

u_nix_we_all schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:29:
[...]

In geval van Ferrari, toch mooi rond de 50 miljoen € , kun je best veel boutjes en moertjes van kopen.
Ferrari als merk ja, niet zozeer als Formule 1 team.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
hardware-lover schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:41:
[...]
En dan nog is een lopend contract, als de buidel maar vergenoeg opengaat, weinig waard zoals wij maar al te goed weten ;)
Maar is dat door 'VDG' niet volledig verandert? Er is nu toch jurisprudentie dat het niet eerbiedigen van een contract je als team miljoenen kost? Voor sommige teams een peulenschil, maar men zal dan toch wel iets voorzichtiger worden met het 'zomaar' contracteren van coureurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat komt omdat VDG al had betaald. Dan kost het wel miljoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:19
En dan hebben we het issue van Pic vs Lotus nog, die ervoor heeft gezorgd voor een langer verblijf van het materiaal in de Ardennen, dus ik twijfel of de teams er uberhaubt iets van geleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Inclusief certificaat en echte handtekening dus, vet hoor. Jammer dat ik dat gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Tralapo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:38:
[...]

Inclusief certificaat en echte handtekening dus, vet hoor. Jammer dat ik dat gemist heb.
Ja er zijn mensen die er veel gekocht hebben en meteen op MP hebben gezet :(. Ik was ook te laat en hoop dat er nog een 1:18 komt dan ga ik daar wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
alwind schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:40:
[...]

Ja er zijn mensen die er veel gekocht hebben en meteen op MP hebben gezet :(. Ik was ook te laat en hoop dat er nog een 1:18 komt dan ga ik daar wel voor.
Dit was 1 versie van het 1:43 model. In totaal zijn nu 3 versies aangekondigd van de 2015 Toro Rosso van Max.

- Minichamps Verstappen editie (met handtekening en certificaat, 750 stuks)
- Minichamps editie
- Spark editie

Dus je zou nog gewoon een 1:43 exemplaar kunnen bestellen. Ik heb ze alle drie besteld/in bestelling staan.

De 1:18 versie is gecancelled voor zo ver ik weet, dus dat gaat em niet worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Den_S85 op 01-09-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Naast beide RBR's, gaat ook Carlos Sainz (heeft het toch aardig lang volgehouden), het komende race-weekeinde nu toch ook een straf nemen voor het vervangen van zijn krachtbron, dat wordt zijn 5e dan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:20
Goedemorgen,

Ik vertrek zo naar Monza. Jullie veel plezier voor de buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
p.d.akkerman schreef op woensdag 02 september 2015 @ 03:28:
Goedemorgen,

Ik vertrek zo naar Monza. Jullie veel plezier voor de buis.
Haha, thanks I guess...

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Erapaz schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:53:
Of zoals ze bij de Indycar doen, een digitaal bord op de auto, hier staat het startnummer op maar de tijd dat een pitstop duurt zie je bijvoorbeeld ook.
Afbeeldingslocatie: http://cdn-4.motorsport.com/static/img/amp/600000/630000/639000/639600/639614/s6_535286/indycar-sonoma-2015-graham-rahal-rahal-letterman-lanigan-racing.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door FabiandJ op 02-09-2015 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
FabiandJ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:49:
[...]

Of zoals ze bij de Indycar doen, een digitaal bord op de auto, hier staat het startnummer op maar de tijd dat een pitstop duurt zie je bijvoorbeeld ook.
[afbeelding]
Dit is iets anders dan diegene die jij quote bedoeld ;)

Wat diegene bedoeld is de nummer van de coureur, dat ze op de baan nog een beetje herkenbaar zijn.
Maar wat Indycar gebruikt is ook handig! Kan je live de race volgen en zo zien welke coureurs waar rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ga ook naar Monza. Zit echter 'gewoon' met de live timing op de telefoon op de tribune ;) . Tezamen met zo'n groot scherm voor je neus hoef je niet veel te missen.

Een beetje bewolking is dan trouwens wel fijn, in de volle zon is dat schermpje lastiger afleesbaar *) .

Wat betreft IndyCar, heb gisteren die laatste race gezien waarin Montoya bijna nog kampioen werd. Is heel vreemd, want hoewel dat dus best een spannende finale was 'pakt' Indycar me veel minder dan F1. Zal wel een cultureel dingetje zijn.

*) Hoewel ik moet zeggen dat m'n S6 wel heel helder is, kon hem afgelopen zomer zelfs op het strand in de volle zon nog gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door alexbl69 op 02-09-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ryur schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:10:
[...]

Dit is iets anders dan diegene die jij quote bedoeld ;)

Wat diegene bedoeld is de nummer van de coureur, dat ze op de baan nog een beetje herkenbaar zijn.
Maar wat Indycar gebruikt is ook handig! Kan je live de race volgen en zo zien welke coureurs waar rijden.
Inderdaad, echter staat op de achtervleugel ook heel groot het nummer. Beide zijn handig voor de mensen langs de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Jammer dat er geen live feed is dat de team opbouwen nu. Lotus is nog niet op het circuit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
alwind schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:32:
Jammer dat er geen live feed is dat de team opbouwen nu. Lotus is nog niet op het circuit :)
Wel onderweg. Komen eind van de middag aan waarschijnlijk :)

https://twitter.com/Olav_Mol/status/639040780502478849

[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 02-09-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
alexbl69 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:36:
Ga ook naar Monza. Zit echter 'gewoon' met de live timing op de telefoon op de tribune ;) . Tezamen met zo'n groot scherm voor je neus hoef je niet veel te missen.

Een beetje bewolking is dan trouwens wel fijn, in de volle zon is dat schermpje lastiger afleesbaar *) .

Wat betreft IndyCar, heb gisteren die laatste race gezien waarin Montoya bijna nog kampioen werd. Is heel vreemd, want hoewel dat dus best een spannende finale was 'pakt' Indycar me veel minder dan F1. Zal wel een cultureel dingetje zijn.

*) Hoewel ik moet zeggen dat m'n S6 wel heel helder is, kon hem afgelopen zomer zelfs op het strand in de volle zon nog gebruiken.
Ja, dat heb ik dus ook met Indycar. Er zitten echt spannende races tussen, echter spreekt het totaal plaatje me niet aan. De auto's zijn niet mooi, de uitzendingen hebben constant de stand als een html marquee in beeld, oval races duren me te lang en streetraces zien er niet uit vanwege de hekken. Verder is het op papier wel leuk, want spannende races en gave coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

Mystikal

It never hurts to help!

En dan nog de reclames.... niet normaal in mijn ogen... Als je in elk reclame blok een nootje/chipje gaat halen verklaart het wellicht het overgewicht van de gemiddelde Amerikaan :+

Zat een paar maanden geleden ook te kijken. Was op zich wel spannend, want ik ben er voor wakker gebleven tot na 01:30... Als ik me niet vergis iets van 78 wisselingen van de koppositie. Was een nieuw record...

[ Voor 37% gewijzigd door Mystikal op 02-09-2015 16:39 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Het zal wel weer even wennen worden gezien Monza niet wordt uitgezonden op de BBC. Gelukkig hebben we ze weer in Japan :+

Strava

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Bottas en Massa blijven volgend jaar dus ook nog lekker voor Williams rijden

bron

Yamaha MT-09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CN-jKNsWcAAjjdo.jpg:large

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.

Welke zender zendt wat uit?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.